Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieuzones die niemand snapt woekeren door, per regio in eigen dialect en huisstijl

Christus te paard hey snapt u het nog? SNAPT U UW LAND NOG WEL?! Ze noemen het natuurlijk """milieuzones""" maar niemand houdt ons voor de gek. Het zijn gewoon pan-Europese aaneengeschakelde deugfuiken en zodra je een omleiding volgt rijd je uiteindelijk onherroepelijk een EU-sloopterrein op en ROOFT KASJA OOK NOG EENS AL JE ORGANEN! U hoorde het hier als eerst. Maar even serieus wel. De Raad van State heeft zojuist besloten dat Rotterdam tegen het besluit van de rechter in auto's mag weren. Maar niet alleen 010 is gevallen. "Amsterdam, Utrecht en Rotterdam weren al vervuilende auto's en brommers uit delen van de stad. Uit een inventarisatie van de ANWb blijkt dat Nijmegen, Arnhem, Leiden en Maastricht broeden op plannen voor milieuzones." En dat allemaal zonder heldere nationale richtlijnen, waardoor elke stad weer een unieke en karakteristieke milieuzone-beleving oplevert. En OVERHEID DOET NIETS! Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat had beloofd voor de zomer met een voorstel voor één systeem, maar het is al zomer we don't see many voorstellen voor één systemen around here. Zin in diesel nu.

Reaguursels

Inloggen

Nog slechter voor het millieu is het op de wereld "zetten" van kinderen.
Diegenen die kinderloos blijven mogen wat mij beterft ongestoord vervuilen, immers na hen stopt de vervuiling op.
Gewoon lekker dieselen, 2-takten, batterijen en plastic gebruiken, en met het vliegtuig 4x per jaar op vakantie. Na mij de Sontvloed! Amen

Dutch_Viscount | 07-06-18 | 10:38

Uitstekend verdienmodelletje uiteraard weer. Maak het zo ingewikkeld en divers mogelijk, zodat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Een deel zal niet meer in de stad parkeren = winst, en een deel zal wel in de stad parkeren, waarvan een deel illegaal, want walmende genocide diesels uit de jaren ‘40 = ook winst. Go boa, go!

ratelaar | 07-06-18 | 08:24

En de ouwe troep komt in Afrika terecht.
Raad eens wat er met het Sahara woestijnzand, gewoon meekomt hierheen?
Alleen de milieufreaks beuren hun gesponserde subsidies HIER, en niet in Afrika.....
Het gaat ze om geld, simpelweg taxpoet

Katoentje | 07-06-18 | 03:34

Als men ten dele geen gebruik kan maken van het volledige wegennetwerk, dan moet er ook gekort kunnen worden op de hiervoor noodzakelijke biidragen.
Een halvering van je wegenbelastingtarief. Op z’n minst, en om te beginnen.
Niet betalen voor wat je niet mag gebruiken. Houd je er per jaar in ieder geval nog een dikke vakantie aan over, uiteraard niet in Nederland!

Katoentje | 07-06-18 | 03:26

Deze regeringen die dit gezeik toelaten ,zijn gewoon drollen. want die paar oude auto`s van particulieren(die niks aftrekken kan van autokosten) zijn zeker niet het probleem in die grote steden, mAAR open haarden ,houtkachels ,vliegtuigen .havens ,chemie. maar dat kan die zakkenwassers niks verdommen

pedro300 | 07-06-18 | 08:53

"U hoorde het hier als eerstE", met een afsluitende e, Spartacus. Eerste, tweede, derde, enzovoort.

JvanDeventer | 06-06-18 | 23:37

Zeurkous.. typefoutje

decaliter | 07-06-18 | 06:19

De (r)overheid is gek op centjes daarom doen ze niets.
Waar ook maar de geur van koperen centen is, zijn de grijpgrage handjes van de VVd. De meest corrupte en leugenachtige partij van Nederland.


Dzjengis-Somebody | 06-06-18 | 22:44

Mooi man al die borden. Wat kost het milieu dat nou? Maar ja, dat geldt zeker niet.

TheseDays00 | 06-06-18 | 21:47

Die borden zijn van staal.. Volgens mij moet dat eerst door een hoogoven.

Bijtendehond | 06-06-18 | 22:54

Er zit verf op. Het maken kost energie, het plaatsen ook, het verwijderen ook, het omsmelten ook.

Premier Trutte | 07-06-18 | 08:30

Eerst auto’s onbetaalbaar maken door BPM/CO2 heffing vervolgens het bezit en gebruik ervan nog bijna duurder en het dan raar vinden dat er steeds meer oude vervuilende auto’s rijden. Tja.

Dutch_Holland | 06-06-18 | 17:50

Super maar dan ook super dom. Tegen statement':

Maak ook een aantal steden "gevaarlijke" elektrische auto's en hybride en plug in hybride vrij.
Gevaar want je hoort ze bijna niet. Gevaar voor medeweggebruikers. En voetgangers en huisdieren.

Nou? Idee? Schiet u maar op mijn plempsel. Bvd.

Is dit nog nieuws? | 06-06-18 | 17:50

Liever een kind plat gereden door een stille stekker auto dan door een stinkende MB 200D

bosmaloot | 06-06-18 | 18:52

Brommers/scooters op tweetakt, veel meer vervuiling dan de bmw van Sylvana Simons, alle schepen in de Rotterdamse haven, Schiphol en Ton Elias bij elkaar. Maar dat verbieden lukt niet en gaan we niet eens proberen.

TheseDays00 | 06-06-18 | 21:52

Decentraliseren kun je leren.
Toen Napoleon in de late 18e eeuw de lage landen binnentrok, besloot hij de gedesorganiseerde plaggenhutbouwers maar aan te sluiten op het Parijse wegennet. De kleine koninkrijkjes langs Maas, Rijn en IJssel hielden er volledig eigen regels op na wat betreft wapentuig, maatstaven, koetswerkformaten en valuta. Handel was onderling nagenoeg onmogelijk en eenvoudigweg tol heffen te water leidde vrijwel altijd tot een regionale oorlog. Door deze onrendabele situatie zat circa 40% van de bevolking destijds in het dievengilde en de overige 55% krabde haar oogst van de akkers als landbouwer.
Napoleons annexatie van de Lage Landen leidde tot een grondige hervorming van het gehele staatsbestel. Zo werd de molendwang opgeheven en het feodale leenstelsel werd verboden. Alle burgers kregen voor het eerst een gelijkheidsbeginsel gepresenteerd onder de regie van één centraal gezag.

Het Napoleontisch model is tot op de dag van heden nog in veel Angel-Frankische- en -saksische regio's te herkennen. Ook, tot voor kort, in Nederland.

Het neoliberale beleid van o.a. VVD drijft menigeen weer onder de hand van een Heer. ZZP-ers komen niet meer onder het actieve gezag van de fiscus te werken, maar zitten straks weer onder een Keetbaas dag en nacht te zwoegen voor een knijpcentje. Ook ruimtelijke zaken worden weer geregeld met een zak grijpstuivers voor de gemeentelijke ambtenaren. Het landelijk bestuur regeert met 'een visie' en 'geeft de toon aan voor toekomstige ontwikkelingen'. En nog meer van dat gelul. Zo geeft het Ministerie van Economische Zaken (MinEZ) aan dat er jaarlijks 75.000 nieuwe huizen moeten worden gebouwd, schuift magere zakjes poet door naar de provincie en verwacht dat die de gemeenten activeren om 'hun verantwoordelijkheid te nemen'.

Decentraliseren kun je niet leren zonder dat je je realiseert dat besturen het beheersen van de levens van mensen betreft. Dan dringt zich meteen de vraag op of dit überhaupt wel op een decentrale wijze mogelijk is. Napoleon wist het antwoord op deze vraag. Hij is echter door de Britten in de geschiedenisboeken hoofdzakelijk belicht als een agressieve oorlogscrimineel, hetgeen de Hollandse geschiedschrijverij met veel begerigheid heeft overgenomen.

Centraliseer en de wieltjes beginnen weer te draaien.

Boris Poepnagel | 06-06-18 | 17:15

@jemagookniksmeer | 06-06-18 | 17:48

U kunt ook overdrijven, mijn beste...
(Iedereen met redelijkheid in zijn reet weet dat ik bovenstaande op een soeverein nationale leest heb geschreven. En niet met een superstaat voor ogen.)

Boris Poepnagel | 06-06-18 | 18:02

Decentralisatie is juist de sleutel van het Europese succes geweest. Hier is een heel mooi boek over geschreven waarvan ik hoop dat een andere reaguurder de link ernaartoe kan plaatsen.

hustler01 | 06-06-18 | 18:48

Centralisatie werkt corruptie in de hand.

hustler01 | 06-06-18 | 18:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk voor de politiek. Kunnen ze weer wat kiezersvee een tijdje mee zoet houden en voor de gek houden in de hoop op wat stemmen. Goed smoesje om wat extra belasting mee binnen harken, tijdje fijne boete inkomsten enzo. Verder is het volkomen nutteloos. Er zijn gewoon teveel mensen en het worden er alsmaar meer, ze willen allemaal een auto, allemaal lekker eten, allemaal drie keer per jaar op vakantie. Het is wachten op de ooit onvermijdelijke vorm van menselijke myxomatose. Op deze manier is het toch alsmaar dweilen met de kraan open. Als we allemaal gaan switchen naar schonere, nieuwere auto's. Die moeten allemaal weer geproduceerd worden, verscheept, vervoerd, you name it. Die oude gaan ook weer vervoerd worden richting Afrika, het is zo nutteloos dat het lachwekkend is. Als een stel domme blinde diertjes krioelt dat menselijk spul volstrekt onwetend over de aardbol en pretendeert -godbetert de árrogantie- dat ze de aarde "redden". Humor.

Dutchbeaurouge | 06-06-18 | 17:14

Spijker.kop.raak

Poppo van Ulvinga | 06-06-18 | 17:44

Zelf rijdende in een 16jr oude 2200 KGS wegende stink SUV, want stinken dat doet ie, van mooie Duitse makelaardij met net aan een tonnetje op de teller. Heerlijk ruim, koters passen er prima in en de kinderwagen hoef ik nieteens in te klappen. 35% bijtelling op de waarde in het economisch verkeer, en dat is ondanks de aanschafwaarde van een mooie middenklasser 3650 EUR. Goedkoper dan een elektrische auto met alle luxe zoals ramen, stoelen en een radio. Voor 49 EUR netto bijtelling per maand rijdt ie geweldig. Succes met je milieuzones. Ohja, laatst was iemand zijn accupack van een soort Lotus achtig e-dingetje kapot, die vlogen we in vanuit Taiwan en reden we met een koerier naar het hoge noorden. Even uitrekenen hoeveel KM ik kan rijden voordat ik die uitstoot overtref.

Vloberto | 06-06-18 | 16:27

Weet niet helemaal zeker of je een punt hebt, maar als ik het goed begrijp vervuil jij omdat mensen zoals ik ook vervuilen? Dat is een leuke denkwijze, wellicht dat we daarover kunnen debatteren onder het genot van een colatje aan een Riviera Maison tafeltje gemaakt in Pakistan die met bunker verslindende boten naar NL gevaren worden? Puur uit gemak drinken we wel uit een plastic wegwerpbekertje met een plastic rietje en staan we op een uit Rusland geïmporteerde houten vloer die met oude stinktrucks van de goedkoopste Oostblokker door de EU gereden worden.

Vloberto | 06-06-18 | 16:54

Vloberto | 06-06-18 | 16:54
Als ik bij jou mag roken, kom ik dat drankje wel met je doen. Bier, geen cola.

A.U.EnLeven | 06-06-18 | 16:59

Nee, Analla, je bent gewoon een chagrijnige virtue signalling narcist. Daarom heb je geen kinderen, hoef je nergens heen.

Vervuilen mag wat mij betreft best buiten de stad; voor de rest wel goed CO2 compenseren want de bomen lopen zo voedsel mis, zo zonder die auto's.

_ILT_ | 06-06-18 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Die hele scooter milieuzone in Amsterdam slaat sowieso nergens op en schiet z'n doel compleet voorbij. Ik had het even gecheckt maar je kan tot de dag van vandaag een (27.000x vervuilender dan een bestelbusje volgens D66 Choo) 2-takt scooter kopen. Daarom telt het hele milieu reddende aspect al niet meer

Sandronique | 06-06-18 | 16:24

U is wake. Nu de vvd nog.
Tweetakt verkopen is pas verboden, dus dat rijdt nog tot de eindtijd rond.

Analia von Solmsch | 06-06-18 | 16:44

Ik vind dat ik het recht heb om net zoveel CO2 uit te mogen stoten als een ander. Ik heb een Nissan-Prairie uit 1991 en ik mag de stad niet in. Maar ik rijdt maar 4500km/jaar. Wie stoot er nou meer CO2 uit, ik met mijn 4500km of die leasebak-rijders met hun 90.000 km?

_kees_ | 06-06-18 | 16:21

In een ongunstig geval: u.

Goldfinger | 06-06-18 | 16:25

KLM, Transavia, etc vinden dat zij nog meer rechten hebben: geen bordje of sticker in de lucht te vinden terwijl die vliegtuigen toch echt oud en goor zijn. Het luchtruim behoort blijkbaar niet tot het 'milieu'. Haalt de miljoenen al binnen hè.

A.U.EnLeven | 06-06-18 | 16:34

30+ jaar oude techniek, alleen in gebruik voor korte ritjes.. ik zou helemaal niet uitsluiten dat daar 20x meer troep uit komt. En als een milieuzone betekend dat ik nooit meer zo'n hok hoef te zien is het toch nog ergens goed voor.. (sorry)

noerg | 06-06-18 | 19:00

Gewoon oprotten met je 18 jaar oude diesel

Jurrienn | 06-06-18 | 16:18

@Killgore: er wordt niet gewoond op de Maasvlakte. Dat is het verschil.
Verder is het dweilen met de kraan open. Leg dat maar aan de milieudrammers uit.

Analia von Solmsch | 06-06-18 | 16:47

Ik heb oa een 23 jaar oude 6 cilinder diesel met nog weinig km waar ik (ook) af en toe mee kan rijden in 020. Geweldig dat t nog kan. Alleen in 020 kan dat dus. Nog wel.

AMX pri | 06-06-18 | 18:21

Gewoon lekker dieselen en voor gas wat geen uitstoot heeft je blauw betalen. moneymoneymoney.. Always funny. in the richmans world

brandewijntje | 07-06-18 | 09:27
▼ 1 antwoord verborgen

Kun je als automobilist hier geen rechtzaak tegenaan gooien. Je hebt namelijk jarenlang indirect via de wegenbelasting mee betaald aan de wegen. Nu mag je er ineens geen gebruik meer van maken, dit terwijl je auto gewoon gekeurd is en legaal de weg op mag. Het betreft hier geen gesloten voetgangers gebied maar gewoon normale wegen waar 95% wel overheen mag, alleen jij niet met je mooie oldtimer. Lijkt me nogal discriminerend mede omdat het gewoon openbaar gebied is en deze milieu regels landelijk niet van toepassing zijn.

TilburgDeGekste | 06-06-18 | 16:15

Ja

flikkerob | 07-06-18 | 01:31

Dit autootje-pesten is ook voor mij een open zenuw. Symbool politiek ten top. Iemand met een superzuinig Polo of Lupo dieseltje uit 2000 mag Utrecht centrum en Rotterdam niet meer in, terwijl ik er met een 4.2 liter LandCruiser uit 2001 wel in mag. Ik heb nog nooit Groen Links gestemd en ik heb mezelf beloofd om dat ook nooit te zullen doen.

Doctor Honoris Causa | 06-06-18 | 16:13

Ik heb geen bezwaar tegen milieuzones, wel de manier waarop het willekeurig geimplementeerd wordt door gemeentes. Voer alsjeblieft het Duitse stickersysteem in. Iedereen kan kleurtjes lezen (okee, bijna iedereen, maar daarom staat er ook een nummer op), dat maakt het zelfs voor de grootste domme loempia mogelijk de sticker op zijn vooruit te vergelijken met de stip op de borden langs de weg. Bovendien bestaat er al een kant en klaar certificeringssysteem, namelijk door de Duitse TUV. Ik hoop hartgrondig en uitdrukkelijk dat niet een of andere milieuridder of goedbedoelende amateur ambtenaar met een eigen Nederlands systeem op de proppen komt wat klauwen vol geld kost en waarschijnlijk een hoop nodeloos ICT-gefaal met zich meebrengt. Europese keuringseisen zijn Europabreed gelding, dus een Duitse milieusticker zou prima moeten voldoen.

Defman | 06-06-18 | 16:08

U mag niet appen achter het stuur. Of u wél eventjes tijdens het rijden alle milieuregels wil lezen in 0.000005 seconde. Bedankt, deugburger.

A.U.EnLeven | 06-06-18 | 16:05

Overbodige ambtelijke ijver. Had aangesloten bij de Duitse Umweltplakette. Dan was alles geregeld, classificatie van de auto's, aanvraagproces, wijze van aanbrengen op het voertuig. Nee vooral zelf wat bedenken met onduidelijke borden en onderborden.
Overigens sluit bovenstaande bord geen personenauto's uit.
Picto's die een bestelwagen of taxi proberen uit te beelden bestaan niet in het RVV.

McFlym | 06-06-18 | 16:01

Dit is echt het beste nieuws sinds jaren! Deze steden hebben wel zo'n sterke economie, de middenstanders en bedrijven binnen de slotgracht zijn haast allen inclusief personeel binnen voor het leven!
Ze hebben daar zo'n smak geld verdiend dat ze de consument met een blijde lach naar andere steden sturen waar de omzet-brengers nog hard nodig zijn!
Wat een land! Dat alle steden en dorpen maar zo welvarend mogen zijn als voornoemde voertuigblokkeergemeentes!

Rest In Privacy | 06-06-18 | 15:56

Ok herstel; Vaffanculo aan rotjeknor. Schrap dat plan voor groot Amsterdam ook maar meteen.

ristretto | 06-06-18 | 15:55

Die van Rotterdam is niet meer geldig voor benzinemotoren. De rechter heeft dit teruggefloten.

ristretto | 06-06-18 | 15:49

Maar je zal maar ondernemer zijn in zo'n binnenstad... bevoorraden word hier in Leiden ook aan banden gelegd straks. Mag alleen nog maar met speciaal vervoer of.... komt 'ie.... bootjes
Knettergek!!

SoepKip | 06-06-18 | 15:39

Geen land zo inventief in het uitwringen van burgers dan dit gave land!

priks | 06-06-18 | 15:32

Er zijn bij mijn weten ondertussen twee onafhankelijke onderzoeken geweest die na invoering van de milieuzone hebben onderzocht wat de effecten zijn op de luchtkwaliteit: Utrecht en Keulen.
In Utrecht is waargenomen dat de luchtvervuiling is toegenomen en in Keulen is de luchtvervuiling gelijk gebleven.
Op basis van welke gegevens is het dan nog gelegitimeerd om bepaalde voertuigen de toegang te ontzeggen tot bepaalde delen van de openbare weg?

jemagookniksmeer | 06-06-18 | 15:30

Op basis van dadendrang van linkse partijen die het idee willen hebben dat ze iets hebben bijgedragen. Danwel die op de fiets naar hun werk gaan en vinden dat diesels stinken.

McFlym | 06-06-18 | 16:03

En die containerschepen op stookolie maakt niemand zich druk om

Zaad_donor | 06-06-18 | 15:22

CHemisch afval bedoel je.

newray | 06-06-18 | 15:39

Eeerst gaan de slinkse GAS wat heel schoon rijden is stukken duurder maken dan benzine en diesel en waar onze kinderen al die jaren het gif hebben moeten slikken,alleen maar omdat de rijke nog rijker moesten worden,over de gezondheid van onze kinderen. EN nugaan diezelfde gangsters weer eens innen. Dit is pure discriminatie en moord naar het volk toe. En nog blijft het volk alles maar slikken!

brandewijntje | 06-06-18 | 15:21

Hoe moeilijk kan het zijn om een bord te lezen?!

EntSkill196 | 06-06-18 | 15:21

jah als je met 50 voorbij snort heb je dat natuurlijk allemaal ineens gelezen en begrepen en bovendien had je nog tijd genoeg om de richtlijn op het bord toe te passen op je voertuig zodat je uiteraard tijdig voorsorteren kon voor de juiste weg of omleiding!
Kan gewoon niet te moeilijk zijn dit!

Rest In Privacy | 06-06-18 | 15:58

Weet TomTom al dat ik met mijn oldtimer niet meer de Erasmusbrug over mag, wanneer ik naar de trekker-trek wedstijden ga?
Uit protest ga ik elke avond speklappen barbecueën onder de Euromast. En zware shag roken!

bolletje kaas. | 06-06-18 | 15:20

Ik heb een trap bakfiets waarmee vroeger wel eens diesel voor de verwarming werd vervoerd. Telt die wel/niet mee?

61 | 06-06-18 | 15:09

Als je het met groene zeep hebt schoongemaakt, dan niet.

kweethetooknietbeter | 06-06-18 | 15:18

U zult gecontroleerd worden of u de juiste kleur diesel voor de juiste toepassing vervoert. Het feit dat uw tank leeg is, is voor de wet irrelevant. Dus ja, hij telt mee en het is puur een kwestie van tijd voor een BOA u staande houdt.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 15:24

En ook Haarlem zal de gesel van GL gaan voelen:
.
Haarlem krijgt een Milieuzone om tot een schonere lucht te
komen. De eerste stap is een onderzoek, waarbij ook de mogelijke
effecten voor het bedrijfsleven worden meegenomen.
gemeentebestuur.haarlem.nl/informatie...

AntonJensen | 06-06-18 | 15:06

En nu maar hopen dat de wind zich aan die milieuzones houdt.

kweethetooknietbeter | 06-06-18 | 15:02

Haha die zijn echt dom. Sowieso waait een groot gedeelte al weg, dus de vieze lucht blijft niet hangen in het centrum. Verder wonen er relatief weinig mensen in het centrum, dus zo erg is het ook weer niet. Het is schadelijker om naast een snelweg te wonen dan in het drukke centrum.

En verder: hoeveel mensen rijden tegenwoordig nog in jaren 80 auto's? En mensen die in zulke auto's rijden maken over het algemeen niet veel km's.

Bharata | 06-06-18 | 15:02

Als je onder de A10 door 020 binnenrijd dan staat er meteen een milieuzonebord + camera. Omkeren of afslaan gaat niet dus automatisch boete in je mik. Weet niet wie zoiets kneuzig verzonnen heeft maar zal ongetwijfeld GL gerelateerde pennenlikker zijn.

AntonJensen | 06-06-18 | 15:02

Ik word al moe als ik er naar kijk, laat staan ontcijferen..

Bat-Adam | 06-06-18 | 14:59

De economie kan niet zonder de auto, daar zullen die natuur- en gezondheidsextremisten wel snel genoeg achter komen als er wordt doorgegaan met dit achterlijke beleid.

Wolkbreuk | 06-06-18 | 14:59

Nee, dat willen ze. Ze willen dat Nederland veranderd in een dorre woestijn vol hongerlijdende om hulp smekende bewoners. Dan kan de Koran snel troost bieden in de barre tijden. Zie daar het grotere plan.

Boerkablaffer | 06-06-18 | 15:03

Nergens last van want ik rij elecrtisch.
Neemt niet weg dat een beetje uniforme regelgeving in deze wel zo fijn zou zijn naar de mensuh toe.

Berbaar | 06-06-18 | 14:58

@berbaar, dat is waar, jij deugt overal! Maar ff serieus deugneus, ik heb een 37 jaar oude auto. Voor mij hoeven geen 5 nieuwe auto’s bij een gemiddelde van ongeveer een per 8 jaar gemaakt te worden want dat is de grootste vervuiling. De fabricatie. Een elektrische auto is nóg vervuilender om te maken en de batterijen zijn nog erger. De stroom waarop wordt gereden komt uit kolen en kerncentrales. Nog steeds fossiele en gevaarlijke brandstof, De autoindustrie draait op volle toeren; allemaal een nieuwe elektrische auto.
Hoezo dom en kortzichtig?
Maar ik ben echt blij voor je dat je overal mag rijden. Zo kom je nog eens ergens.

ristretto | 06-06-18 | 17:43

Hier in de buurt werden met veel bombarie elektrische bussen voor veel geld aangeschaft en op een aantal lijnen gezet, vier meer dan gewoon want ze moeten laden. Groot laadstation waar alle bussen staan te laden. En de dieselbus is maar weer aan het rijden want de oplaadtijd en de actieradius. Ieder zijn eigen Fyra zullen we maar zeggen.
Ik ben zeer voor goede deugdelijke oplossingen. Ons huis kost nog maar 70€ in de maand aan energiekosten. Zonnepanelen, isolatie van muren en glas. Goede CV.
Elektrische auto’s zijn een hype. Niet de oplossing.

ristretto | 06-06-18 | 17:49

En ik geloof barbaar voor geen elektrische meter.
Trolls gonna troll.

Bijtendehond | 06-06-18 | 22:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Bizarre uitspraak van de RvS. De rechter stelde (naar aanleiding van onderzoek) dat de milieuwinst vrijwel nihil was en niet in verhouding stond tot de nadelen die autobezitters van de maatregel ondervonden. Een onverwacht gebalanceerde en zinnige uitspraak. De RvS fietst daar doorheen met de standaard dooddoener welke bij elke flauwekulregel te berde wordt gebracht “dit is onderdeel van een pakket maatregelen...”. Alsof fat pakket per definitie alleen in samenhang zin heeft.

Muxje | 06-06-18 | 14:56

Weer een prachtig voorbeeld van de aantasting van onze trias politica. Onwelgevallige uitkomsten van de schijndemocatie en zelfs de rechterlijke macht worden pertinent genegeerd. En allemaal om de tomeloze honger naar macht en dominantie van de kwaadaardige Groenlinks-bruinhemden te stillen.

Boerkablaffer | 06-06-18 | 15:00

Als je even rustig voor een bord moet gaan staan voor je er iets van snapt dan is het niet voor mij bedoeld.

Simon_GS | 06-06-18 | 14:55

Gezien de diversiteit in dit landje zou ik aanbevelen om de borden ook in de volgende talen te plaatsen :
Pools, Roemeens, Bulgaars, Hongaars, Malinees, Syrisch, Senegalees, Turks, Marokkaans, Iraaks, Iraans, Jordaans, Jeminitisch, Kaap Verdiaans, Mongools,
Chinees, Japans, Takkie-Takkie, enz. enz.
Gebeurt dit niet dan voorzie ik gróte problemen met inwoners van dit "rijke" landje, die alleen over hun moedertaal beschikken.

oter | 06-06-18 | 14:55

Nou, nou, nou. Ik vind uw hetze tegen het takkie-takkie wel erg confronterend hoor.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 15:16

@Nivelleermarionet.
Om u gerust te stellen : ik maak van Takkie-Takkie gewoon Tokkie-Tokkie.
Oké ?

oter | 06-06-18 | 16:52

Als ze perse van oudere autos afwillen, waarom dan niet iets als een "cash for clunkers" programma zoals dat in de VS behoorlijk succesvol is. Nederland is te klein om per stad dit soort ongein te regelen. Het doel mag overigens duidelijk zijn, het effect is dat juist de vervuilende de auto's nu meer km's maken door het omrijden. Daar is zeg maar over nagedacht..

Mesmer | 06-06-18 | 14:55

Ook typisch NL is dat de regels het puur en alleen over het jaartal op het kenteken hebben. Neem een rookgordijnen-producerende knikkerbak van een oude diesel, sloop alles dat ook maar iets met diesel te maken heeft eruit en vervang het door een geruisloze electromotor die loopt op rozengeur, manenschijn en eenhoornscheten. Presenteer dit wonder der natuur voor de inspecteur en merk hoe al deze noeste arbeid geen enkele invloed heeft, die milieuzone kom je niet in.

Koop een nieuwe fossielenverbrandende auto en het mag plots wel, terwijl de milieubelasting veroorzaakt door de productie van een nieuwe auto vele malen groter is dan die van voornoemde vehikel.

Als de wetgevende macht is in de vrouw is de wijsheid in de recyclingcontainer, zogezegd. En nu niet zeiken dat ik het woord 'vrouw' in een negatieve context gebruik, wil je gelijke rechten dan ook gelijke lasten.

Voorgeenchanterikpeu | 06-06-18 | 16:39

Mesmer | 06-06-18 | 14:55 |
Dat hebben we even gehad met als gevolg duizenden van die 3 cilinder spaardieseltjes op de weg. Dat die 3 jaar later plots opeens weer volle mep MRB moeten betalen omdat de overheid weer geld tekort had...

Vanilla | 06-06-18 | 19:27

Ga je dan ook minder wegenbelasting betalen als minder gebruik mag maken van de wegen?

P-eat-her | 06-06-18 | 14:52

Niemand betaalt wegenbelasting in Nederland. Dat heet tegenwoordig motorrijtuigenbelasting. Deze naamsverandering is doorgevoerd om een nieuwe toekomstige belasting te introduceren, in de volksmond ook wel "tolheffing" genaamd.

Boeloeboe | 06-06-18 | 16:27

Door het introduceren van schonere auto's vernieuwt het wagenpark zich vanzelf. Daar hoef je geen zones voor in te stellen. Eea zou nog sneller gaan als de belastingen op autos drastisch omlaag gaan.

devil13 | 06-06-18 | 14:51

Dit land is hard op weg, om het onleefbaar te maken voor de burger.

vluchtelingallergie | 06-06-18 | 14:51

Totaal mesjogge. Regel hier regel daar, waar is de uniformiteit?
Oh wacht... Nederland.
Net als snelwegen die provinciegrenzen over gaan. Dan is de bottleneck gewoon verderop. Wat zijn wij goed bezig hier.....
Lokaal borstklopje....

Is dit nog nieuws? | 06-06-18 | 14:50

Ik voorzie een grote toekomst voor auto's van 40 jaar en ouder. Geen wegenbelasting een goedkope oldtimerverzekering en zonder problemen overal rijden. Eigenlijk is de overheid een soort legale terrorist aan het worden met dit beleid.

ardeverb | 06-06-18 | 14:48

Tijd voor een milieuzone in Afrika, waar de bevolking deze eeuw met 350% gaat toenemen.

Glasgow Argus | 06-06-18 | 14:45

Of die paar blanken, die er nog zijn wezenlijk bidragen aan de wereld milieuvervuiling is maar de vraag.
6,5 miljard, Chinezen, Indiërs, andere Aziaten, Arabieren en Zuid Amerikanen doen heel erg hard hun best om de wereld in een vuilnisbelt te herscheppen, die paar goedwillende blanken in Noord Amerika en west Europa doen er al lang niet meer toe.

Pelforth | 06-06-18 | 15:01

Ja sinds de aids onder controle is en het aantal oorlogen flink is verminderd, is Afrika klaar om het nieuwe India te worden. Maar goed er is daar ruimte voor 10 miljard mensen dus dat lukt wel. Vooropgesteld dat ze daar blijven.

Boerkablaffer | 06-06-18 | 15:06

Die krijgen trouwens al die ouwe diesels die ze nu massaal aan het dumpen zijn.

Lt-Kol Kilgore | 06-06-18 | 16:33
-weggejorist-
B0bBer | 06-06-18 | 14:44
-weggejorist-
HardwerkendeBlanke | 06-06-18 | 14:43

Terug near den kloecke tijdhen van Ros ende Karos. Den verworvenheijden des leasten eeuwhen over den boord des VOC retourschip setten. Inclusief den vreemhde luyden. Near den kolonien met hen. Die Swartmensch op Curacao of Surinahme, den moor near Noord Afrika. Het mileu ende omgevinghe sal er wel bhy vearen. Ook den morele klimeat.

Zatkniss | 06-06-18 | 14:42

Wat goed! Vooral die passage over vreemdhe luyden. Raus damit.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 15:12

@Zatkniss, prachtig geschreven!

Vanilla | 06-06-18 | 19:25

U ziet het succes van bestuurders zonder capaciteiten. Van gekkigheid weten ze niet wat ze moeten verzinnen. Hersenloos gespuis is het.

Ronnie uit Helmond | 06-06-18 | 14:41

Doet me denken aan die man met z'n busje. Meneer kwam bij Radar vertellen dat ie er een nieuwe motor in had gegooid maar ondanks dat ding retezuinig was z'n eigen stad niet meer in kon want busje te oud. Politici zijn prutsers. Echt, niet normaal meer..

VeelTeSteil | 06-06-18 | 14:41

In een normaal land baseren ze zich dan ook op de CvO van het voertuig (niet dat dat zaligmakend (hallo Volkswagen) is, maar wel eerlijker) in plaats van het bouwjaar.

Bijtendehond | 06-06-18 | 22:42

Natuurlijk doet de overheid NIETS.
Dat is namelijk staand beleid, meer en meer overhevelen naar de moloch-gemeentes, waar de politici en ambtenaren nog incapabeler zijn. Dat scheelt weer een slok op een borrel qua rekenschap afleggen.

Wel weer meer markt voor bordenpersers en adviesbureaus. En de vvd zag dat het goed was.

WasHetMaarMakkelijk | 06-06-18 | 14:40

Het lijkt Californië wel. Daar kan je dus ook zulke ingewikkelde Deugborden voor een Beter Miljeu zien staan. Borden die je wijzen op wat er allemaal verboden is om het klimaat te redden. Heel Belangrijk voor Onze Toekomst.
Pal naast de Miljeu Deugborden schieten de sloppenwijken als paddenstoelen uit de stoep omhoog, sloppenwijken waar illegalen bij de honderden in tentjes en dozen leven zonder riool of andere voorzieningen.
Illegalen die wel allemaal heel Deugend links stemmen, in ruil voor aalmoezen en uitkeringen. Criminaliteit is geen bezwaar en Deugt - indien gestemd wordt op de Deugende linkse schurken die elders wonen in linkse paleizen en u toespreken vanuit de TV.

Maar goed. Zo ver is onze EUropese multiKul hier nog niet gevorderd, al werkt de EU en al uw linkse gespuis wel hard om dit ideale beeld van de linkse samenleving te realiseren.

Jan Passant mk2 | 06-06-18 | 14:40

Ik dacht altijd dat alléén de in de Wegenverkeerswet opgenomen verkeerborden dwingend en geldig zijn.
En dat alle andere maaksels, hoe goed bedoelend ook, niet de burger in het verkeer bindend zijn.
Dat heet officieel 'formele rechtskracht'.
Lees: dat een overheidsinstantie slechts 'ergens' enige rechtsbevoegdheid tot heeft, als er maar een daaraan ten grondslag liggende Wet (met hoofdletter) is.
Omgekeerd geldt dus; dat de overheid helemaal niks mag, als zij geen Wet heeft, waaruit haar overheidsoptreden mee wordt gegrond rechtsgeldig te zijn.
Samenvatting (sorry): geen Wet, geen (overheids) macht.
Eh, één ding weet ik zeker, al die prachtig bedoelde maaksels zijn opzich niet rechtsgeldig, zolang die niet zijn opgenomen in de Wegenverkeerswet.
(ik bedoel maar; ik kan ook wel 'n prachtig indrukwekkend bordje in m'n tuin plaatsen, en dan snapt iedereen, dat 't geen enkele macht representeert; en zo is 't ook bij de overheid zonder wettelijke basis)

Der Paulie | 06-06-18 | 14:36

artikel 14 en 15 van de Wegenverkeerswet en besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer. Milieubescherming is een doel, de gemeente neemt dus een verkeersbesluit en plaats derhalve daarom een bordje. Let anders even Artikel 86c en Artikel 86d Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

keizeradmiraal4 | 06-06-18 | 14:54

keizeradmiraal4 | 06-06-18 | 14:54
Ja en nee.
De gemeente heeft inderdaad de wettelijke bevoegdheid maatregelen te nemen.
Maar de gemeente heeft niet het recht, zomaar 'eigen verkeersbordjes' te ontwerpen en plaatsen, en daarbij tegelijk te menen, dat die niet in de officiële reeks van toegestane verkeersborden, dezelfde dwingende werking hebben als de wel toegestane verkeersborden. Iedere burger kan bij een rechter aanvoeren, terecht te hebben getwijfeld aan de geldigheid van de geplaatste borden, en daarmee ook aan de op die borden beoogde / onduidelijke informatie.

Der Paulie | 06-06-18 | 16:47

Als ik mijn auto niet kwijt kan.
Bordje met tekst "alleen arts". Ok, zet ik hem daar wel.
Tegeltje met een afbeelding van een rolstoel? Ok, kan ook.
En ook al weet ik dat men geen poot heeft om op te staan, doe ik dat echt alleen in uitzonderingsgevallen.
Ik heb nog wel een beetje fatsoen in mijn lijf.

Bijtendehond | 06-06-18 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

Milieuzones die nul effect hebben, gescheiden afval inzamelen dat op een grote hoop wordt geflikkerd, kustgemeentes die zandwallen bouwen tegen een zee die geen millimeter stijgt - je zou denken dat de burger dit soort eikels wegstemt.
Oh ja. Dat doen ze ook. Maar de eikels vormen coalities met andere eikels om het frisse windje te stoppen.

Zeddegeizot | 06-06-18 | 14:34

tweetakt scooters weg, cruise schepen weg, boten weg, stadsbussen en toeristische bussen weg, aggregaten weg, koelmachines weg, etc

MrPolska | 06-06-18 | 14:28

Vergeet 'Ons' niet!

Omebert | 06-06-18 | 14:30

vliegtuigen? vergeet die klere dingen niet, welke idioot verzint het om zo'n ding in de stad te plaatsen en dan de auto als vervuiler aan te wijzen,

Pieterdepietje | 06-06-18 | 15:41

De bordenmakers snappen het wel. Die verdienen er een leuke cent aan in Nederland Bordenland

batvoca2 | 06-06-18 | 14:26

Ja en vergeet alle borden bij terrassen niet voor mensen die roken.

Omebert | 06-06-18 | 14:27

Gelukkig is er altijd nog de RvS om rechters te corrigeren die per ongeluk buiten de wensen van de politiek om een uitspraak doen. Degelijk vangnetje bestaande uit "onafhankelijke" rimpelsauriërs met Nederland als hobby .

Ruikbaard | 06-06-18 | 14:25

Wat een ongelooflijke paardel** dir Van Dantzig van D66 .. man, man , man

ChatBot | 06-06-18 | 14:43

Wat is die vent van de FVD een zije doek... Die heeft z'n volledige spreektijd nodig voor het formuleren van 1 volzin waarin ie niets zegt.

FrankVeer | 06-06-18 | 14:56

Blijft een hilarische vertoning. leest namelijk altijd alles op, en op t moment dat de voorzitter ingrijpt om de boel kort te houden, weet ze het niet meer, en brabbelt wat over mensenrechten. Onvoorstelbaar bedroevend niveau trouwens, de GR aldaar. Dantzig die roept '' ja wet, leuk en aardig, maar feit is zus en zo''. Feit is ook dat bv iemand inbreekt, en dat dus domweg niet mag van de wet. Net als kraken. En dan beboet je. het is allemaal zo simpel, en het heet handhaven.
En ja, je kunt met een gerust hart die krakende types naar ter apel sturen. Dat kan, mag. Maar volgens van dantzig willen ze niet naar ter apel. Ja en dus?

Chemokar | 06-06-18 | 15:21

Als je trouwens de uitstoot van auto’s meet na een paar weken rijden, is dat een veelvoud van de uitstoot tijdens de test toen die nieuw was.

Sjoemeldiesels stoten tijdens normale ritten nog meer uit, en tijdens een rollerbank test keren ze terug naar de 4 of 5 keer te veel uitstoot.

Iedereen heeft het over die sjoemelsoftware, maar vergeet het grote plaatje. Auto’s worden doorontwikkeld richting regelgeving tijdens het showroommoment en stoten vervolgens allemaal veel meer uit dan verwacht. Met of zonder sjoemelsoftware.

Er moet regelgeving komen voor de uitstoot tijdens regulier gebruik. Dan pas stuur je op het daadwerkelijke probleem.

Het roetfilter werkt bijvoorbeeld prima als die nieuw is, veroorzaakt meer brandstofverbruik door de restrictie en uiteindelijk komt alle uitstoot bij regeneratie alsnog uit de uitlaat.

Dat ontwerp focust wetgeving, niet op milieu.

Feynman | 06-06-18 | 14:25

Het is niet alleen roet het is ook vooral een hogere NOx uitstoot van diesels. Dieselen is gewoon heel slecht voor mens en milieu.

BozePaarseMan | 06-06-18 | 14:33

Mens en milieu. Een dodelijke combinatie.

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:35

@Langshetrandje. LOL!!!

boccelullus | 06-06-18 | 15:12

EU wie is er niet groot mee geworden,arghhhh

rein9576 | 06-06-18 | 14:25

Dit wordt steeds erger. Totdat er borden verschijnen dat je zonder eigen zuurstofflessen de stad niet meer in mag. Dan is de maat vol en gaan we actie ondernemen.

Bauchschmertzen | 06-06-18 | 14:23

Hoe moeilijk is het om in Europees verband één nieuw verkeersbord in te voeren. Lijkt mij toch niet zoveel werk. Zet een grafisch ontwerper een half uurtje aan het werk en je bent klaar.

Vrouwtje_haram | 06-06-18 | 14:19

Bord is tot daar aan toe. Maar als ze nou 1 of 2 sets eisen hebt. Ene gemeente diesels 1999 ander 2001 etc

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 14:27

Fout. Mag alleen via Europese aanbesteding. Duurt 25 jaar, kost goudgeld en levert een kleutertekening op die door geen enkel land geaccepteerd wordt. Behalve Nederland dan natuurlijk.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 14:28

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 14:28
Ja en dat is complete waanzin.

Vrouwtje_haram | 06-06-18 | 19:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het weer is inderdaad heel mooi Spartacus, maar het is toch écht nog géén zomer. Overigens moet mevrouw Stientje wel opschieten, want het is wel bíjna zomer.

Denzo | 06-06-18 | 14:19

Meteorologische zomer is begonnen (vanaf 1 juni). Astronomische duurt inderdaad nog eventjes.

Kees Maf | 06-06-18 | 14:33

Ik krijg een "slegs blankes" gevoel bij al die gebods- en verbodsborden.

Mark_D_NL | 06-06-18 | 14:18

Zoals al vaker gezegd. Auto's zouden helemaal verboden moeten worden. Een minder mobiel mens is zich veel bewuster van zijn eigen omgeving en zal zich hierin verdiepen. Dit levert verbinding en uiteindelijk een solidaire en eensgezinde samenleving op.

DrumPiet | 06-06-18 | 14:18

Okee. Maar dan ook iedereen zijn mobiel inleveren.

laagvliegert | 06-06-18 | 14:22

Mwa. Voor het verbod op verbrandingsmotoren voor particulieren zou wel wat te zeggen zijn. Dat zal er in deze eeuw ook zeker nog wel van komen denk ik.

Vrouwtje_haram | 06-06-18 | 14:23

Daarom ga ik altijd met het vliegtuig op vakantie en laat de auto staan.

2voor12 | 06-06-18 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Spoeddebat over we are here. Krijgen te horen dat alle wethouders hun woning ter beschikking stellen, alsmede excuses van het belastingvee.

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:18

Verkeerde topic.

DrumPiet | 06-06-18 | 14:18

Ging toch over milieuvervuiling?

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:22

Speciaal voor pedo's worden er milieuzones opgericht in het uitgaansleven:

"Gleufdieren 1999 en ouder"

Gajus | 06-06-18 | 14:17

Als die pedos nou niet zo vaak naar Thailand vlogen om hum zieke driften dan was die hele milieuzone misschien niet eens nodig.

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 14:29

Was het echt te moeilijk aansluiting te zoeken bij het Duitse Umweltplakette?!?

Nu mag bijvoorbeeld de superzuinige VW Lupo 3L diesel uit 1998 de stad niet in. De nieuwere VW sjoemeldiesels zijn weer welkom.

Dit is weer een leuk idee, dat in de uitvoering zo ver gesloopt wordt dat er niets resteert.

Feynman | 06-06-18 | 14:17

Blijkbaar is dat gewoon te gemakzuchtig. Dan hoef je als stel ambtenaren niet het wiel opnieuw uit te vinden. Stel je voor dat er in Nederland één uniforme regel zou zijn. Net als parkeren voor minder validen: daar zijn de regels ook per gemeente verschillend. En in Duitsland is dat dus ook gewoon één set regels voor het hele land.

frenkievee | 06-06-18 | 18:33

Dus dan mag die vervuilende Mercedes van Femke Halsema ook niet meer de stad in. Maar waarschijnlijk zal zij wel weer een ontheffing krijgen. Van de burgemeester of zo.

Osdorpertje | 06-06-18 | 14:16

Het is typisch zo'n maatregel die niet 100% te handhaven is. Ik koop een stinkende oude diesssel uit Montenegro en laat kentken lekker op zitten (heb een rijbewijs in Montenegro op de markt gekocht, 85 euro omgerekend) dus ben ik rechtmatige eigenaar/gebruiker. Heerlijk.

MrPolska | 06-06-18 | 14:16

Dat handhaven ze wel. Er hangen op allerlei plekken boven wegen ANPR cameras inclusief alle grenzen. Als je hier te structueel rondrijd zonder NL kenteken weten ze je te vinden. Daar zijn ze best happig op geworden, er rijden veel Poolse kentekens anders quasipermanent in NL. Iemand die in NL woont of meer dan zoveel.maanden verblijft dient onder NL kenteken te rijden.

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 14:32

Gewoon op de toegangsweg stil gaan staan omdat je de borden eerst moet analyseren, en op je kentekenbewijs moet kijken hoe oud je auto precies is. Als we dat een paar weken doen is heel de stad 100% autovrij.

Leffe Blonde | 06-06-18 | 14:15

(marcoplarco vindt dit leuk)

marcoplarco | 06-06-18 | 15:39

Ik heb een nog oudere auto gekocht, ouder dan 40 jaar mag je overal doorheen karren.

Harry Turtle | 06-06-18 | 14:14

Fred Flintstone mag ook in alle mileuzones rijden. In de praktijk zal Fred echter door BOA’s worden tegengehouden. Iets dergelijks zal donkerblauwe nummerborden ook te wachten staan. Hoedt u voor ontheffingen en uitzonderingen. De vraag is niet óf, maar wannéér u moet gaan betalen. Al of niet met terugwerkende kracht.

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 14:22

Als ergens een bord met heel veel tekst en pijlen staat worop vermeld wordt waar er gratis geld te halen valt weet iedereen de locatie zonder haperenn te vinden.
Maar een paar letters en cijfers in combinatie met milieuzone is ineens "te moeilijk"
Ik vind die milieu zone's ook onzin, maar als je die borden echt niet begrijpt is het tijd om je rijbewijs in te leveren.

JanVergoor | 06-06-18 | 14:13

Het gaat om de wildgroei van allerlei soorten, maten en teksten. Wie verteld mij bij al die verschillende zelf in elkaar geflanste borden dat het niet een particulier is die zelf wat gemaakt heft om verkeer in zijn eigen straat tegen te gaan?

2voor12 | 06-06-18 | 14:23

heb je weleens zo'n bord gezien. Er bestaat geen milieuzone bord. daarom gebruiken ze een algemeen verbod bord voor auto's. met daaronder in plaats van de uitzondering in pictogrammen de uitzondering met tekst. De tekst is waar ik mij aan stoor. Het feit dat een auto is goedgekeurd voor de openbare weg en je daar wegenbelasting voor betaald terwijl je dus overduidelijk bepaalde steden niet meer in mag. zou moeten uitmaken op de ratio waarop de wegenbelasting betaald word. Te triest dat de RVS zo'n uitspraak te niet doet.

Pieterdepietje | 06-06-18 | 15:48

Hoe zit dat met al die zelfbedachte borden ? Je ziet er steeds meer voor allerlei zaken. Allemaal heel creatief maar vaak genoeg onduidelijk wat de bedoeling is.

2voor12 | 06-06-18 | 14:13

Volgens het BABW mogen alleen officieel erkende en goedgekeurde borden geplaatst worden. Andere borden zijn niet rechtsgeldig.

Leffe Blonde | 06-06-18 | 14:16

@Leffe Blonde | 06-06-18 | 14:16
En toch komt die boete en toch moet je gewoon betalen.

2voor12 | 06-06-18 | 14:20

Hangt er van af. Deze zijn welnduidelijk. Er is immers gewoon een verbod tot inrijden. Als je niet precies kan begrijpen of je tot de de geaddresseerden hoort moet je aannemen dat het ook voor jou geld.

Shoarmamasutra | 06-06-18 | 14:38

Ik heb een auto uit 1989 met schone motor.
Zit zelfs een officiele sticker op de achterruit die dat aangeeft: "schone motor". Dus die milieuzone slaat helemaal nergens op.

Graaisnaaiert | 06-06-18 | 14:12

Kasja ook al op organenrooftocht? Mag dat wel van Pia? En weet de Poolse of Roemeense Lastkraftwagenführer wel wat Euro 0-III is?

Nivelleermarionet | 06-06-18 | 14:12

Met oost eu kenteken ben je vrijwel volgelvrij verklaard omdat de camera's deze kentekens wel kunnen lezen maar geen info ontvangen over de euroklasse, de kans dat een oe chauffeur gepakt wordt is erg klein, kan alleen bij staandehouding

MrPolska | 06-06-18 | 14:24

Vervuilende mensen van voor 1980, mag je die ook weren?

van Oeffelen | 06-06-18 | 14:11

Grapjas. Die zijn allang allemaal dood en begraven.
Hoe kunnen die het overleefd hebben zonder elektrische auto's en milieuzone's?

laagvliegert | 06-06-18 | 14:29

Niets vervuilender dan mensen die kinderen hebben.

Vrouwtje_haram | 06-06-18 | 14:30

U stemde GroenLinks, u krijgt GroenLinks.

Mark zit te Dutten | 06-06-18 | 14:11

Nu ben ik niet vies van GroenLinks bashen, maar deze milieuzone is ingesteld onder het college van Leefbaar, D66 en CDA.

E-Burke | 06-06-18 | 14:21

Heerlijk, weg met al die stinkdiesels.

BozePaarseMan | 06-06-18 | 14:11

De deugers hebben het weer voor elkaar. Zelf rijdend in een elektrische auto van ongeveer 40.000 tot 60.000 euro en er naast uiteraard een e-bike. Elektrische auto's met hun vervuilende batterijen. Maar hey, dat mag wel want elektrisch is het businessmodel van deugend Nederland en daar wordt veel op verdiend. Waterstof is vele malen beter en schoner. Zelfs gas. Maar nee, hoor de deugers drammen de elektrische auto er door heen. En als de gewone man deze auto niet kan betalen. Jammer dan, gewoon met het OV, gaan, is ook nog eens heel milieubewust roepen de deugertjes in koor. Kunnen wij lekker met onze elektrische auto filevrij de binnenstad in waar dan voldoende parkeerplaatsen zijn. Missie volbracht.

De Evangelist | 06-06-18 | 14:10

Nah, alsof alle deugers in een elektrische auto rijden.

BozePaarseMan | 06-06-18 | 14:14

Koop dan ook gewoon een elektrische auto.
Dat gemekker over niet kunnen betalen is klinklare onzin. Een tesla zit er niet voor iedereen in maar een elektrisch autotje kan heel betaalbaar zijn.
Probleem is dat mensen die weinig verdienen wel vinden dat ze recht op kostbare voorzieningen hebben. 'want gewone mensen'. (zie ook sociale huur. A-locaties voor een grijpstuiver)
En wanneer je vaststelt dat ruimte (/uitstoot) in de binnenstad dermate schaars is dat het kostbaar is begint men te mekkeren over communistische ideeën van toegang voor iedereen, onafhankelijk van inkomen.

two ball cane | 06-06-18 | 14:34

Ja en die elctriciteits-centrales hebben gelukkig allemaal helemaal geen uitstoot. Alleen schone lucht. Voor de kastelen.

Elessir | 06-06-18 | 21:08

Te beginnen met bevoorradingsverkeer. zal de middenstand blij mee zijn.

newray | 06-06-18 | 14:09

Zowieso geen toeristenbussen meer in de stad, geen auto's van buitenlandse makelij (met uitzondering van natuurlijk de Mielebezorgjongens op weg naar gestolen huizen voor het bezorgen van de rechtmatige draaitrommel, die een dag later alweer verpatst wordt via marktplaats omdat wassen nu eenmaal een rechtse hobby betreft).

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:13

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:13
Goffer. Cup a soup over m'n kleding heen. Mag ik ook een Miele?

VeelTeSteil | 06-06-18 | 14:36

VTS: Nee. Je bent te vroeg.

marcoplarco | 06-06-18 | 15:36

Stel u leest geen Nederlands. Zoals die kuttoeristen met hun zielige bootjes. Die mogen vast gewoon wel overal rijden toch? Zonder rijbewijs, zonder verzekering en zonder eigen auto. Die mogen alle zones gewoon wél in. Toch Kapitein Wassing?

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:09

heel verwarrend allemaal, ik dacht dat het om uitzonderingsborden ging onder een verkeersbord ( verboden in te rijden en dan een uitzondering voor brommer en fietser) is mij het meest bekent. maar hier is een milieuzone waar de uitzondering is gemaakt voor vrachtauto's. dat kan toch niet....

Pieterdepietje | 06-06-18 | 15:52

Die milieuzones in Rotterdam vind ik wel terecht. Daar reden op zeker moment zo veel vuile diesels rond dat een significant deel van de bevolking er beige van is geworden.

Hetze Haatstra | 06-06-18 | 14:08

Je bedoeld de nieuwe RAL tint: Off White?

Pedronegro | 06-06-18 | 14:16

De Rotterdamse milieu-zone zou ervoor zorgen dat je ipv 7 sigaretten nog 'maar' 5,5 sigaretten aan koolstof binnenkrijgt. Natuurlijk lovenswaardig, maar het effect ten opzichte van de 'autonome verschoning' (oude auto's gaan kapot en worden vervangen door schonere auto's) is minimaal.

E-Burke | 06-06-18 | 14:31

*5,5 sigaretten aan koolstof per dag

E-Burke | 06-06-18 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar gelukkig leggen de cruiseschepen nog gewoon aan in Rotterdam. Met een uitstoot die groter is dan die van alle auto’ s in de stad.

Dat is nog eens citymarketing.

Glasgow Argus | 06-06-18 | 14:07

En als Trump een importheffing invoert op staal omdat het toch wel vreemd is als je stinkende dieselstokende vrachtschepen in beide richtingen laat varen met hetzelfde materiaal, het toch wel gek is. Nee. Trump. Die is gek. Boe!

BBRDWR | 06-06-18 | 14:10

Die bootjes mogen straks alleen nog in Giethoorn aanmeren van Fapke Helsema.

Langshetrandje | 06-06-18 | 14:10

Vergeet de 500.000 vliegbewegingen niet op Schiphol. Moet verhoogd naar 510.000.

DonBasco | 06-06-18 | 18:32

Keiharde discriminatie op basis van bouwjaar.
Maar dit is zeker positieve discriminatie?

KapiteinSjaak | 06-06-18 | 14:07

niet op bouwjaar, op inkomen het niet bieden van een alternatief en beboetten als mensen iets fout doen is triest en politiestaat waardig. auto's die moedwillig harder kunnen rijden (technisch moet een auto begrenst kunnen worden). zijn veel kwalijker voor het milieu. dat dit allemaal afkoopbaar is doet mij pijn. het milieu is niet belangrijk. dat is onze portomonee.

Pieterdepietje | 06-06-18 | 15:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken