Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Adelmeisje Aletta de Savornin Lohman: full-time """anti-zionist""" gestut door familiekapitaal

UPDATE 04-03-2018: Aletta heeft haar mening over Rasmeah Odeh herzien, gelooft niet langer in haar onschuld en betuigt spijt voor haar gebrekkige research en biedt haar algehele excuses voor dit optreden aan.

Kijk, hier smullen we van. Zoveel archetypische dwalingen van de ziel in 1 persoon dat ze zélfs in een Nederlandse kleinkunsttheaterproductie te karikaturaal zou zijn. "@Aletta de Savornin Lohman, lid Revolutionaire Eenheid: wij geven een podium aan Rasmeah, omdat zij een Palestijnse verzetsheldin is". Och heere, welk een edele ziel moet dit meisje wel niet gegeven zijn, dat zij haar privileges vaarwel zegt om zich de weltschmerz van Jordaan tot Jordaan op de schouders te nemen. Geintje natuurlijk, dat familiekapitaal heeft ze natuurlijk nog steeds achter de hand.

Maar goed, dit zinnetje van je hè: "Rasmeah is vals beschuldigd in 1969 van haar betrokkenheid bij een bomaanslag in Jeruzalem. (...) Wij geloven in haar onschuld, wij geloven dat zij geen terrorist is, maar een held." Mh, ja. Maar waarom ontkent Odeh haar betrokkenheid zelf dan niet in deze documentaire uit 2004, die dus is opgenomen voordat de Amerikaanse rechtszaak begon die leidde tot haar uitzetting omdat ze had gelogen over haar veroordeling in Israel? Waarom presenteerde de Amerikaanse federale aanklager in die rechtszaak een 92-pagina's tellend rapport waarin de vondst door het Israelische leger van "explosive bricks in her room and extensive bomb-making materials and explosives" als bewijs wordt aangevoerd dat zowel de Amerikaanse federale rechter als jury overtuigend vond?

Maar goed, islamitische waarheidsbeleving is een aanstekelijk goedje voor exotistisch aangelegde adelmeisjes op proletensafari. 

Kijk, we snappen het ergens heus wel hoor. Je bent 23 en ideologisch bevangen om het gebrek aan eigen essentie te verhullen. Maar wil je nu echt de salon-communiste (met je "Palestina" hamer- en sikkelkettinkje) zijn die door andere verbitterde ideologen ingezet wordt als bewijsstuk die moorddadige doctrine wel moét kloppen als zelfs een adelmeisje het onderschrijft? We gunnen je meer dan dat.

Oh, en hier nog even de 22-jarige Eddie Joffe en 21-jarige Leon Kanner. Waren jouw leeftijd, en kregen een podium van Rasmeah.

Reaguursels

Inloggen

Waarom stelt niemand de vraag, waarom een achterlijk instituut als de adel nog steeds bestaat? Wat is de meerwaarde van iemand die uit een jonkvrouwelijke schede is gegleden, die negen maanden daarvoor door de tuinman, of wellicht de wettige echtgenoot, is bereden?

Wemibono | 01-03-18 | 16:15

correctie: " """anti-zionist""" gestut door familiekapitaal"
dat moet zijn: ter behoud van het familiekapitaal.
Want msm en tijdgeest volgen.

amygdala | 01-03-18 | 11:04

Aletta is een typische "Useful idiot" ,maar óf ze weet het nog niet óf zw ontkent het in alle toonaarden en noemt zichzelf een heldin.

Fratello | 01-03-18 | 10:27

Typerend. In de 80-er jaren zat de Blauwe Aanslag (groot kraakpand in Den Haag) vol van dit soort meisjes -- de armoeiige kraakster uithangen, vaak BOM-moeder, en in het weekeinde opgehaalde worden door ma en pa in de duurste Mercedes om effe een paar dagen op adem te komen. Daarop weer naar het kraakpand om de revolutionaire verworpene der aarde te spelen. Het dilettantisme van het rijkeluiskindje dat nooit een prijs hoeft te betalen voor haar egospelletjes noch voor de destructie die zij daarmee veroorzaakt. Tja, als zij uitgespeeld is, kopen pa en ma toch echt wel een huis voor haar en zorgen dat haar BOM-moeders kindje op de duurste scholen terecht kan.
Walgelijk volk.

VreemdEend | 28-02-18 | 18:32

Aletta is door een (1) zomerprogramma van Ad Valvas haar vermogen tot kritisch denken verloren. Dan zit je toch wel in de te ver doorgefokte tak van de De Savornins Lohhmansesses.

kaasfondue | 28-02-18 | 17:13

Trouwens, Naffers die het verschil tussen zionisme en algemene Jodenhaat niet kennen hebben min of meer hetzelfde verstandsgebrek als vele GS-reaguurders die niet kunnen onderscheiden tussen Sunnitische Wahabistische/Salafisten/terorristische en islamieten in het algemeen.
Dat doe ik dus wel, ondanks dat ik ook strijd tegen de toenemende islamisering van West-Europa en in het bijzonder van onze grote steden. Verschil is dat ik kan onderscheiden en ook nog wel eens nadenk over oorzakelijke samenhangen m.b.t. de islamiseringsgolf of "grosser Austausch" zoals ze het in Duitsland noemen. Zonder aandachtvoor die oorzaken krijgen we dat probleem volgens mij niet opgelost. Ook niet met een, niet zo onwaarschijnlijke, burgeroorlog.

WirMachenMusik | 28-02-18 | 17:11 | 1

Dank u wel voor deze doorluchtige bijdrage, oh Guru.

kaasfondue | 28-02-18 | 17:15

Ik ken nog wel wat De Savornin lohmanlaantjes, kunnen we die ook meteen hernoemen.

merel veld | 28-02-18 | 16:51

Ach, als GS geen aandacht aan deze juf besteedde had niemand ooit van haar gehoord.

Munchhausen | 28-02-18 | 16:42 | 1

Punt is dat het niet gaat om een enkel verwend jodenhaatstertje.
Op de universiteiten worden hele generaties opgevoed met activistische haat tegen joden, belastingbetalers en zelfdenkende mensen.

De claim van links dat zij de holocaust alleen steunen als die door Arabieren wordt voltrokken, is naïef; al in de jaren '60 en '70 waren tientallen linkse terroristen uit Japan, Duitsland, Colombia, Italië etc betrokken bij het vermoorden van joden, overal ter wereld. Daarom is het zo raar dat bijna 0,03% van de linkse deugers zegt dat zij de holocaust bijna net zo kwalijk vinden als kritiek op het stenigen van homo's. In de praktijk zullen ze alleen intimidatie en geweld toepassen tegen de tegenstanders van steniging; nooit tegen de pro-holocaust lobby. Integendeel, regelmatig demonstreert links hand-in-hand met hamas, Hezbollah en isis tegen kinderfeestjes, joden, democratie, FvD, Trump, Wilders, etc.
Alles wat niet naar genocide riekt is "fascistisch", en wordt bestreden.

Allemaal vanuit kraakpanden en met belastinggeld gesubsidieerde haathutten, want "eigendom is diefstal". Maar zoals GS aangeeft; geen afstand doen van haar rijke familie. Dus over een jaar of 10 is net zo'n volgevreten haatpad als Meulenbelt, Jolo of Rosenmuller.

Dandruff | 28-02-18 | 16:54

Mijn oma draait zich om in haar graf. Wat is links enorm naïve geworden in NL. Daar gaan we nog veel plezier mee beleven.

Schepvogel | 28-02-18 | 16:34

Ze zou dat familiekapitaal beter kunnen gebruiken om wat aan haar lelijke smoel te doen.

Arijane | 28-02-18 | 16:23

Jonkvrouw is geen titel maar predicaat. Dat zou dat gekwote familielid toch wel moeten weten.
Of heeft GS die kwoot uit de duim gezogen?

Eurocrat | 28-02-18 | 16:18

Het politiceren van Antisemitisme? Het is eerder andersom. Naffers die jodenhaat als kritiek op zionisme verpakken.
Zo draait links weer lekker rechts wat krom is.

Overal in Europa begraven nabestaanden hun geliefden die afgemaakt zijn door moslim terroristen. En links noemt moslim terroristen verzetsstrijders.

Maar ja. als je een nestbevuiler bent zoals dit kakineuse trutje kun je het ook beter goed doen.
Als ze uitgerebeld is koopt pappa wel weer een appartementje. AFA bestaat voor de helft uit dit soort verveelde rijkeluis kindjes.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 16:15

Dit soort decadente meisjes worden gebruikt voor het heilige doel en dat is de vernietiging van Israel. Dit soort onmensen zijn het vleesgeworden kwaad in deze wereld. Zij gaan letterlijk over lijken, liegen alles bij elkaar en slepen labiele en heel erg willende deugende mensen mee in hun val. Hun doel is vernietiging, terreur en iedereen die in hun weg staat, wordt uit de weg geruimd. Nou veel succes, prinsesje en de duivel.

De Evangelist | 28-02-18 | 16:03

Je zou toch zweren dat het moeder en dochter zijn.

komtdatschot | 28-02-18 | 15:51

Heb de indruk dat de gewoonlijke dagelijkse ad hominems tegen Israelcritici hier op GS nog in frequentie toenemen.
Ben ik ook fout, omdat ik mijn pensioen, lijfrente en afbetaald huis niet ingeleverd heb, voordat ik begrip begon te ontwikkelen voor het Palestijnse verzet?

WirMachenMusik | 28-02-18 | 15:49 | 7

Dan begrijp je ook dat het Palestijnse volk niet bestaat en niet meer is dan een propaganda uitvinding en dat jij daar met open ogen in tuint en dát narratief voor zoete koek slikt. Er is allang een thuisland voor “Palestijnen”. Het heet Jordanië, dat een afkorting is van de vroegere naam: Palestina Transjordanië.

Stormageddon | 28-02-18 | 17:04

Waarom is er nog steeds Palestijns verzet? Omdat het een liever lui dan moe volk is dat al decennia lang blijft geloven dat geweld en dwarsliggen een hogere levenskwaliteit zal bieden dan nadenken en werken.

Genoegelijk | 28-02-18 | 17:06

Groot-Israel
Alsjeblieft man. Je bent zo doordrengt met arabische propaganda dat je hun discours klakkeloos oplepelt.
Israel is inclusief west-bank 50 KM breed.
Heb je met je 40 beroepservaring in Massacommunicatie nooit gezien hoe nieuws in Pallywood gefabriceerd wordt?

Rest In Privacy | 28-02-18 | 17:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Een stamboekhuppeltut die het allemaal wel weet en met de neus in de lucht de doctrines ventileert waarmee ze geprogrammeerd is. Het gespikkelde schaap van de familie...

Agervic | 28-02-18 | 15:43

Gaan we nu ook straatnamen afschaffen die naar Savornin Lohman (wie dat ook geweest moge zijn, klaarblijkelijk een van haar voorvaderen) vernoemd zijn?

Bijtendehond | 28-02-18 | 15:41 | 1

Uit mijn hoofd: oprichter van het CHU, in 1908, als afsplitsing van het ARP, en later opgegaan in het CDA

Worst_kaas_scenario | 01-03-18 | 14:22

Deze vieze terroristen kikker gaat zometeen weer lopen janken dat ze bedreigd wordt.
Terrorisme is geen mening.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 15:30

Om maar eens een joodse timmerman van een jaar of 2.000 geleden te parafraseren: Aletta, ga heen, verkoop alles wat je hebt & doe afstand van alle voordelen die je op basis van je afkomst hebt. Geef het geld aan de armen, en dan bewijs je dat het menens is.

raskol | 28-02-18 | 15:08 | 2

Jezus was zoon van een timmerman. Hij had het vak vast geleerd van zijn vader, maar koos een ander carrièrepad.

watergeus | 28-02-18 | 15:16

watergeus | 28-02-18 | 15:16
De zoon van god. Want Jozef was niet de biologische vader, meen ik uit de bijbel te hebben gelezen.

Beste_Landgenoten | 28-02-18 | 15:26

O die adellijke jeunes dames... hoe vaak hebben ze zich niet als 'betrokken' geprofileerd door met krakers, autonomen en meer van dat geteisem de openbare orde uit te dagen en te ontwrichten. Overigens is bij Aletta de Savornin Lohman mogelijk sprake van een beetje inteelt. Haar prefrontale cortex is bepaald klein te noemen want veel ruimte zal er achter dat voorhoofdje niet zitten.

Willibald von Klúúúk | 28-02-18 | 15:06

Entitled to the max en dan zogenaamd tegendraads zijn - natuurlijk zonder echte consequenties want alles is voor de eigen aandacht + eer, niet voor de minder bedeelden voor wie ze beweert op te komen.

Goed om deze nare en trieste mensen te exposen.

raskol | 28-02-18 | 15:04

Brrr, triest en achterbaks meisje die denkt dat ze de wereld kan verbeteren door leugens de wereld in te smijten.

Yzord | 28-02-18 | 15:01

Ze is gewoon een beetje onzeker over dat lelijke bakkes van d'r. Wat er verder aan lijf onder die bolle kop zit wil ik niet eens weten. Trok vast weinig aandacht op de adel-tot-adel kennismakingsfeestjes. Je zou bijna op de persoon gaan spelen.

Wachtmeester R | 28-02-18 | 15:00

Geef mij maar moedige 'deplorables'. Ongeleide projectielen, gedekt door familiekapitaal, zijn de ergste.

frisenfruitig | 28-02-18 | 14:43

AFD er uit, AdeSL er in.

forecastle | 28-02-18 | 14:40 | 1

ADSL?

Braboblanke | 28-02-18 | 14:45

Ga eens aan de Palestijnen en je Arabische strijdmakkers eens vertellen hoe heerlijk antiburgerlijk je bisexueel bent. Veel plezier!

Rest In Privacy | 28-02-18 | 14:35 | 1

LOL... ja dat gaat niet gebeuren. Of voor de grap: "Ik ben een tijdje moslim geweest, maar het was toch niet wat ik me er van voorstelde dus nu ben ik atheist".

EnNouJijWeer | 28-02-18 | 16:09

Op het Savornin Lohmanpein bij ons in 070 zit een goeie frituur-chinees. Kom er graag. Hij verstaat alleen de menu kaart, enigszins, maar het is snel klaar en goed te vreten. Heb ik toch medelijden met zo'n man, die soms tot 02:00 uur op niemand staat te wachten, dat zijn toko nu zo'n ongewassen associatie oproept en een dalende klandizie. Dit heeft hij niet verdiend!

oorwormpie | 28-02-18 | 14:15 | 2

Het De Savornin Lohmanplein. Je moet trouwens naar Giorgio’s gaan, beneden.

Nichtsneues | 28-02-18 | 15:18

Daar kan ik geen kipcorn bestellen.

oorwormpie | 01-03-18 | 01:56

Een soort Anne Fleur Dekker net zo verdwaald maar dan van echte adel en geen nouveau riche.

copywriter | 28-02-18 | 14:14

Jullie zijn zeikerds, volgens haar linkedin profiel heeft ze een hele maand gestudeerd op mensenrechten. "Tijdens het zomerprogramma van Humanity in Action heb ik me een maand lang verdiept in mensenrechten. "

PietGrumpy | 28-02-18 | 14:09 | 1

Over dat zomerprogramma in de Ad Valvas: “Ik wil later iets met mensenrechten gaan doen. Deze cursus geeft me juist de kans om verder te kijken dan in mijn opleiding.” Source: www.advalvas.vu.nl/nieuws/eindelijk-e...

EnNouJijWeer | 28-02-18 | 16:13

het onnozele meisje zou eens "150 palestijnse leugens"moeten lezen

pejoar | 28-02-18 | 14:07 | 2

Je bedoelt: 150 Palestijnse fabels - Nederlandstalig 378 pagina's ISBN 9789461538321

JWZ_JMK | 28-02-18 | 14:10

Of in de juiste wijk uit de auto zetten. Genezing in seconden. Maar dat weet ze zelf stiekem ook wel.

rattenvanger XL | 28-02-18 | 14:10

Feit: veroordeeld vanwege betrokkenheid bij aanslag waarbij twee mensen zijn overleden.
Feit: mate van betrokkenheid wordt niet aangegeven, of wordt als ondersteunend gezien.
Feit: veroordeeld door militaire rechtbank.
Feit: argumentatie of bewijsstukken ontbreken.
Aanname: publieke opinie in Israël wilde 'daders' in het gevang of dood.
Feit: ontkent haar betrokkenheid, zegt vanwege martelingen beschuldigingen te hebben geaccepteerd.
Feit: Israëliers hebben haar na een aantal vrij gelaten (gevangenenruil).

Conclusie: ja, het zou kunnen dat deze mevrouw er in is geluisd. Maar het zou ook kunnen dat ze op een of andere manier betrokken was bij de aanslag.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 14:05

Ze heeft een rattebek, ik zeg een roze snicker in haar palastijnse schuur. Doe er maar twee trouwens,voor t zusje van soros.

rattenvanger XL | 28-02-18 | 14:01

De vraag is: hoeveel Joden wonen er nog in de Arabische landen. En hoeveel arabieren wonen er in Israel. Verschil tussen links en rechts is dat links een meer romantische geest heeft, en rechts meer pragmatisch is. Baardige mannen die molotovcocktails gooien passen meer in dat beeld. Het is de domheid die link altijd voor de 'underdog' doet kiezen. Maar vaak is de underdog gewoon een vals kreng, dat je in je enkels bijt als het de kans krijgt.

Dr_Prepper | 28-02-18 | 13:59 | 3

Where are your jews? Google

rattenvanger XL | 28-02-18 | 14:08

Ze denken dat de underdog een underdog is omdat hij of zij onderdrukt wordt door iets. Dat iets moet een naam krijgen, dus meestal ligt het dan aan 'het systeem'.

Daarnaast denk ik dat ze onbewust beïnvloed zijn door een typisch Amerikaans filmgegeven: de eenling/underdog tegen het systeem, waarbij het voor de kijker duidelijk en zo klaar als een klontje is dat 'het systeem' fout zit en de underdog het wel bij het rechte eind heeft. De underdog roept daardoor sympathie op en de andere partij niet. Dat gegeven passen ze toe op de werkelijkheid, waardoor elke underdog dus automatisch het gelijk aan zijn zijde heeft en verdedigd moet worden tegen 'het systeem'. Good guy bad guy tegenstelling. Dat die eenling/underdog het wel eens aan zichzelf te danken kan hebben of simpelweg een crimineel kan zijn, dat kan niet omdat ze dan hun verhaal, het filmscript, moeten gaan herzien en dus negeren ze alle informatie die kan leiden tot een ander slot van de film.

Braboblanke | 28-02-18 | 14:31

Braboblanke | 28-02-18 | 14:31

Misschien wordt het dan wel eens tijd dat er ook een paar joden in Hollywood films gaan maken? :P

OverdaanDerOnderheid | 28-02-18 | 16:28

Dus zo ziet de hypothetische liefdesbaby van Kajsa Ollongren en Sigrid Kaag d'r uit? Die gaan we nog wel terug vinden in de politiek, reken maar dat D66 of GL haar binnen harkt.

Abject | 28-02-18 | 13:58 | 1

Dan moeten er ook kooien in de kamer, voor haar ja.

rattenvanger XL | 28-02-18 | 14:02

De anti semitisme drive die thans gaande is komt hoofdzakelijk voort, en wordt manifest aangewakkerd door een en dezelfde bron: islam. Nu islam in de breedste lagen van de samenleving fors numeriek aanwezig is, staan de schijnwerpers opeens heel anders gericht. Zo ook bij de knuffelaars (PvdA/GL/C66/SP) van die gruwelijke ideologie; het is een vast onderdeel van hun cliëntelisme.
Anti semitisme is van alle tijden, maar de groei spiraal waarin het zich thans ontpopt is van een ontwikkeling die steeds agressiever wordt en waarvan we het einde nog lang niet in zicht hebben of misschien nooit meer gaan beleven.
Met name linkse en islamitische partijen zijn volstrekt duidelijk in hun anti Israël keus. Van islammers verwacht ik niet anders, daar worden ze qua haat mee opgevoed en ontwikkeld, evenzeer als hun haat versus de religies en waarden van het westen.
De linkse partijen zijn in deze ernstig te verachten, als je sociale vaardigheden niet verder komen dan de haat te volgen en te versterken dan heb je een kwalijk mensbeeld voor ogen en sta je niet open voor welke dialoog dan ook.
Oftewel socialisme en sociaal zijn elkaars tegenpolen in deze.

Memek | 28-02-18 | 13:55

Gewoon een dom kind. Laten razen.

ivanhoe bergs | 28-02-18 | 13:46 | 1

vals beschuldigt is in 1969, och ja dat kan ik me nog goed herinneren ...... zou ze last hebben van het syndroom van Zijlstra, schijnt errug te heersen.

FPTravel | 28-02-18 | 14:13

Dit pukkelsponsje is pas echt een verward persoon, tijd voor de psycholance

Genoegelijk | 28-02-18 | 13:44

Ik kan in een oogopslag zien dat dat meisje last heeft van wat kortsluiting tussen de oren, aan hoe ze uit haar ogen kijkt.
Zijn er meer mensen die dat zien of heb ik een unieke gave?
Des te verbaasder was ik dat ik toch nog een correct statement uit haar gebrabbel heb weten te destilleren: kritiek op het Israëlisch regime wordt automatisch als antisemitisch bestempeld.

jemagookniksmeer | 28-02-18 | 13:43

Dat eeuwige gezeik over de Palestijnen! Altijd maar in de slachtofferrol kruipen. Bah.

Rdock | 28-02-18 | 13:43

Gezien de foto van Rasmaeh. lijkt mij de verkrachting door het Israelische leger nepnieuws. Daar kruipt zelfs een dronken aardbei niet op, ook 50 jaar geleden niet.

Willy Keutel | 28-02-18 | 13:39 | 3

Mee eens, wat een fokking graftak !
Die liet het uit de lucht granaten regenen vanaf haar bezem.

De Briemusketier | 28-02-18 | 13:45

Dit exemplaar heeft Allah overduidelijk gereserveerd als maagd van 72 voor het hiernamaals.

koosnaam | 28-02-18 | 13:56

Ze heeft wel dezelfde haarimplantoloog als Gerard Joling zo te zien.

oorwormpie | 28-02-18 | 14:05

Hopelijk heeft geen stijl de ballen om dit te laten staan met naam en toenaam.
Dit soort dwazen verdient hun leven lang achtrvolgt te worden door hun jeugdfoutjes, en dat meen ik echt.

Mather | 28-02-18 | 13:37

In de jaren ‘70 en ‘80 was het bon ton om, als je een linkse wereldverbeterende hippie was en je je wilde afzetten tegen je rechtse bourgeois ouders, een tussenjaar (zo heette een sabbatical vroeger, kinderen) naar Israël te gaan om te wonen en werken in een kibboets. Want dat was communisme in de praktijk, een commune om te wonen, werken en leven, dat ook echt werkte. En bovendien waren Joden de slachtoffers van de holocaust en dat was het allerergste ooit, en ze werden aangevallen door die verderfelijke kapitalistiese olielanden. Ja, als je vroeger als jongere links was, dan ging je backpacken naar Jeruzalem om te kijken hoe je de woestijn vruchtbaar kon maken.
Tegenwoordig ben je pas links als je vindt dat Joden uitgeroeid moeten worden. Als je vindt dat Israel geroofd is van de “Palestijnen”. Dat alle moslims liev zijn en witte mensen islamofoob. Ach ja. Umwertung aller Werte.

Stormageddon | 28-02-18 | 13:36 | 2

Geen vreemde woorden gebruiken alstublieft; magnie van Mw. Arib.
-
Daarnevens is het tentoonspreiden van enige vorm van belezenheid, laat stáán het citeren van Duitse filosofen, ongewenst. Iets met culturele appropriatie, meen ik.

bisbisbis | 28-02-18 | 13:41

Na also... ik ben van Duytschen bloed. Dus dan is het geen culturele appropriatie.

Stormageddon | 28-02-18 | 13:52

Wat een wilde theorieën houdt dat meisje erop na. Een soort linkse tegenhanger van Joost Niemoller, oftewel op allerlei obscure blogjes bewijs voor je eigen wilde theorieën bij elkaar harken. Wij weten wel beter.

Ardbeg | 28-02-18 | 13:36

Die snowflakes kun je alles wijsmaken maar desondanks zou ik deze zeer verstoorde geest niet doen.

Vout | 28-02-18 | 13:36

Altijd hetzelfde riedeltje: "de Israëlische overheid politiseert de boel waardoor kritiek op het regime als anti-joods wordt gezien". Waarom zien de meeste "buren" van Israël dan geen onderscheid tussen het regeringsbeleid en de gemiddelde Jood op straat? Of behoort het afschieten van raketten en opblazen van bushokjes e.d. tot kritiek op de overheid?
Daarnaast: houd n' sop met het onnodig gebruiken van Engelse/Amerikaanse termen als er een prima Nederlands woord voor bestaat. "In fact bla bla bla" Blegh!

Flipside | 28-02-18 | 13:26 | 1

Laat ze alsjeblieft doorgaan met gebruiken van die anglicismes, maakt het gemakkelijker om de politieke overtuiging of wijsheid van de persoon in te schatten. Een kenmerk van zichzelf overschattende SJW’s en gelijksoortige marxisten.

HaatAth3ist | 28-02-18 | 13:33

ik zou dr doen.

newray | 28-02-18 | 13:23 | 1

Je moet er toch niet aan denken dat zulke types het ooit voor het zeggen hebben in dat land.

Nietgek | 28-02-18 | 13:23 | 2

Nog nooit van ene Ollongren gehoord?

alexbl | 28-02-18 | 13:30

Of Kaag.

uisge baugh | 28-02-18 | 13:57

Bovendien heeft ze echt zo'n bekkie dat de woorden met de gooische RRRR eruit gooit bij het half inslikken.

Nelis SplitBloes | 28-02-18 | 13:21 | 1

Ik liep door de stad, kwam er ineens een grote pro-Koerdische demonstratie aan. Die jonge (met een Koerdische achtergrond) vrouw, die het woord voerde via een megafoon had zo ongeveer de meest Gooische Rrrr die ik in hele lange tijd gehoord had.. ik moest daar stiekem wel een beetje om gniffelen (heb zelf trouwens ook een beetje een 'r' - nooit helemaal weggesleten geloof ik, in Rotterdam wonen helpt ook niet echt natuurlijk.. ).

nickolaas | 28-02-18 | 13:39

De oude De Savornin Lohman, als een van de voormannen van de antirevolutionairen (en zelfs de Doleantie) zal zijn graf helemaal omgewoeld hebben intussen. Je zal het maar als nageslacht hebben...

Guido | 28-02-18 | 13:21 | 1

Tja, dat weet ik dus nog zo net niet. De nieuwe fascisten zijn etc.
Bovendien is Abraham Kuyper niet de boeken ingegaan als de allergrootste vriend van de Joden.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:29

Op de basisschool liet ze zich trouwens te pas en te onpas ontvallen dat ze de titel jonkvrouw mocht voeren. Jonkvrouw komt van Jungfrau hetgeen maagd betekent. Misschien dat het in adellijke kringen iets bijzonders is als je op de basisschool nog maagd bent.

bergsbeklimmer | 28-02-18 | 13:20 | 1

Misschien omdat ze sneller kon lopen dan papa of opa?

F. Jacobse | 28-02-18 | 13:26

Dat heet: 'een Grettaatje doen'.

bisbisbis | 28-02-18 | 13:20

De Savornin Lohman
Rost van Tonningen

Allemaal hetzelfde antisemitische addergebroed.

Nelis SplitBloes | 28-02-18 | 13:18

Mooi hè, denken dat je recht hebt op jouw variant van de waarheid.
Maar waarom hebben de Joden, sorry, de zionisten dat dan niet volgens jou, beste freule?

Nuchternederland | 28-02-18 | 13:17

adel -> wereldvreemd -> extreme links -> whitey helper

... en vervolgens de mensen die in NL wel werken een partijtje gaan schofferen en irriteren.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:16

Een adellijke titel kon je alleen verdienen wanneer je de Oranjes meehielp in het zadel.
Dus heb je een Adellijke titel dan was je familie een vijand van de republiek.

Obsi | 28-02-18 | 13:15 | 3

Nadat de Oranjes hun royale ambities wisten te vervullen na Napoleon, werden allerlei regentenfamilies in de adelstand verheven, omdat je met zijn allen minder voor lul staat dan in je eentje. we hebben het hier over ambts of toga-adel. Ook vóór de Republiek was er adel, uit het feodale tijdperk, de zwaardadel.
Zwaardadel is Het Echte Werk, toga-adel als de savorhin lohman of van tuyll van serooskerken is toch vooral lood om oud ijzer. Operetteadel zeg maar.

De Briemusketier | 28-02-18 | 13:33

Jonkheer of jonkvrouw is geen titel maar een predicaat. Men mag zich zo noemen van de Hoge Raad van de Adel, maar ze behoren eigenlijk bij het plebs van de adel. Nog lager in rang is het predicaat Ridder. De familie Bosch van Rosenthal behoort daar onder andere toe en de Van Rappards.

aamert | 28-02-18 | 14:02

Bef-adel. (Vanwege de vele rechters en juristen uiteraard, althans... zo gaat de mare).

Stormageddon | 28-02-18 | 14:02

Een fout van gigantisch proporties om jezelf met pallie-gekkies in te laten. Zeker eentje die daadwerkelijk als terrorist aangemerkt wordt. Ik moet zeggen dat heel de discussie Israël en Trans-Jordanië mij tegenwoordig weinig meer kan schelen. Met het astronomische Amerikaanse defensie package wat jaarlijks aan de joodse staat wordt uitgekeerd tot de Arabische diaspora die hier maar blijft janken over de onderdrukking van hun “broeders & zusters”.
.
Daarnaast heeft de jonkvrouw op een puntje wel een beetje gelijk, kritiek uitten op de staat Israël wordt wel eens als anti semtisme weggezet, overigens ook zo met kritiek op andere personen van joodse komaf.
.
Ik heb overigens (over het algemeen) een ongelofelijke tyfushekel aan “adelijke” stambomen. Alleen de notie dat deze bloedlijnen machtig belangrijk zijn doet mijn innerlijke SJW al roeren. Wanneer er oud geld aan verbonden is, wat me veel opvalt In de hoek van neo-marxisten en aktievisten, is het nog ergerlijker. Dan is er nog de smerige walm van achterkamertjes en achterbakse regeltjes waarvan ongetwijfeld gebruikt gemaakt wordt; maar daar doe je niks tegen zonder de guillotines weer te scherpen en op de pleinen te zetten.
.
Daarnaast heb ik na lang wikken en wegen geconcludeerd dat ik Aletta wel zou doen.

HaatAth3ist | 28-02-18 | 13:15 | 4

-t

F. Jacobse | 28-02-18 | 13:22

F. Jacobse | 28-02-18 | 13:21
Ach je bent geil en je wil wat hè, daarnaast is het natuurlijk ook gewoon de nieuwsgierigheid of dar “jonkvrouw” gebeuren nog wat uitmaakt. Daarna kan je altijd nog je mening bijstellen.

HaatAth3ist | 28-02-18 | 13:29

@HaatAth3ist: brillen zitten tegenwoordig weer in het basispakket hoor. En een woordenboek is gratis toegankelijk op google. 'Wit is the most powerful form of sexy.' Zelfs smaak is te leren met wat klassieke voorbeelden. Succes.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Spinning a terrorist into a victim: www.youtube.com/watch?v=WmJSl9AWOPQ
En wij laten dit soort stukken stront binnen en laten het lezingen houden.

Kameroudste | 28-02-18 | 13:14

Lijkt me wel een mooie personificatie van een behoorlijk deel van wat mis is in ons land.

Rommelende Onderbuik | 28-02-18 | 13:14

Zag het interview al eerder en zonder de achtergrondinfo hierboven dacht ik toen al KOTS. Ik denk nu Pechtold.

HaatbaardKnipper | 28-02-18 | 13:12

Je druk maken over iemand met 16 volgers op twitter en allemaal brave intersectionale en alt-left retweets is ook een kunst

batvoca2 | 28-02-18 | 13:05 | 3

wat is twitter?

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:09

Twitter is een verzameling vileine meninkjes van oninteressante mensen.

piet selderie1116675 | 28-02-18 | 14:08

wat is twitter?

Langshetrandje | 28-02-18 | 13:09 | en pietje selderie : ik deel jullie "meninkjes " regelmatig op facebook en twitter, met de enkele reden om mensen in Nederland kennis op telaten doen. Ga vooral door met het plaatsen van "vileine meninkjes.
Take care.

PopeyeKamper | 28-02-18 | 16:53

“Wij geloven in haar onschuld”.
En dat is nu met precies wat er mis is met de VU en al die wannebe Anne-Fleurtjes. Lekker fact-free geloven. Daar zijn die gereformeerde mannenbroeders ook groot mee geworden.

medusa324 | 28-02-18 | 12:57

Matwetwe | 28-02-18 | 13:13
Klopt, maar het is potsierlijk om jezelf zo op je online CV te noemen terwijl je nog in je tweede jaar van je bachelor zit. Dat geeft het karakter wel aan.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:26

Zo ben ik zelf o.a. psycholoog.

F. Jacobse | 28-02-18 | 13:29

Kan zo aanschuiven bij die Surihitser .....

Pjotterdjotter | 28-02-18 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Smile je staat op Geenstijl! Opdat ze de rest van haar ''white privileged life'' (waarvan ze ongetwijfeld ontkend dat ze die heeft, want lekker ongemakkelijk) op het het internet te vinden mag zijn.
Zou het toch mooi vinden als dit soort sjw's snowflakes met een realiteitszin van een pinda is even een paar maanden op vakantie gaan in de Gaza Strook. Wedden dat ze (dat als ze al thuis komt) genezen is van haar huidige opvattingen?

Keiuhtrekkert | 28-02-18 | 12:57 | 2

Ja, of ze komt thuis met een Palestein en en een hoofddoek, zoals die D66 muts Al Kaag.

De Briemusketier | 28-02-18 | 13:11

Nee want er zal natuurlijk voldoende bescherming aanwezig zijn, en iedereen daar zal weten "Handjes af, anders handjes er af"

EnNouJijWeer | 28-02-18 | 16:24

Dit soort mensen zijn opgegroeid in een tijd dat oorlog, dood en verderf hoorde in de tijd van de (over)grootouders. Zij relativeren alles en kunnen geen onderscheid meer maken tussen incidentjes en activiteiten die de wereldvrede ondermijnen. Dit sluipt ook de politiek in. Men herkent de signalen niet meer die ooit leidden tot bloedige oorlogen en geweld.

Bytemaster | 28-02-18 | 12:55

Eens zal ze het licht zien. Net als Annefleur Dekker.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:54 | 3

Mijn theorie is dat dit type op zoek is naar een vent die ze in het gareel schopt, en dat ze je tien jaar van je leven kosten als je er in trapt.

De Briemusketier | 28-02-18 | 13:13

Ben bang dat het even gaat duren voordat bij dit sujet het licht aangaat.

HaatbaardKnipper | 28-02-18 | 13:14

@ De Briemusketier | 28-02-18 | 13:13
Klopt, dit zijn het type personen dat vanuit een gemis aan leidraad in het leven op zoek is naar autoriteit en zingeving; in ieder mogelijk aspect. Maar dat zelfinzicht kun je van een 21 jarige natuurlijk niet verwachten, beter laten voor wat het is dus.

Panos88 | 28-02-18 | 13:29

Mijn vaste frites leverancier zou zeggen: "ze mag eerepels komme schilluh"

Pierre Lebon | 28-02-18 | 12:54 | 1

Lol!

Basil Fawlty | 28-02-18 | 13:13

Overigens tamelijk hypocriet - rechts-extremistische joden die aanslagen pleegden en gepland hebben op Palestijnse doelen en veroordeeld werden, zijn tot frustratie van de oa de Shin Bet destijds binnen geen tijd door de Knesset van de haak gelaten (soort van vrijlatingswet gemaakt.. ). Uiteindelijk heeft in ieder geval niemand van die mensen meer dan 5 jaar gezeten volgens mij (terwijl er heel veel Palestijnen vastzitten, zelfs zonder proces - dat kan dus onder militair gezag, zoals dat geldt in de bezette gebieden).
Dit gaat over die Joodse 'ondergrondse' die actief was in de jaren '80: "A bill to grant them an amnesty was presented to the Knesset by religious parties. In a public opinion poll conducted by Haaretz in mid-1985, according to Nur Masalha's reading, 52.6% of Israelis polled were in favour of the prisoners' immediate release without trial.[1] Edward Alexander, however, reports that a Haaretz poll in June found that 60% of Israelis condemned the Underground's activities, and the culprits deserved severe punishment. 14% of interviewees are said to have approved of the group, while 17.5% said some specific acts were justified.[14] Rabbi Aharon Lichtenstein stated that the case was different from a Jew murdering other Jews: In this case, non-Jews, who have a different soul from Jewish people, had been murdered, and though some punishment was necessary, it should reflect this distinction." en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Undergro...
Kopstukken kregen dus levenslang in 1985 en niemand daarvan heeft langer dan 5 jaar vastgezeten uiteindelijk www.jta.org/1985/07/23/archive/three-...

nickolaas | 28-02-18 | 12:54 | 10

@mezelf
Oh , sorry - caps vergeten te vervangen @jorisvandienst

nickolaas | 28-02-18 | 13:34

@nickolaas | 28-02-18 | 13:33
Ahem.. www.news.com.au/finance/economy/world-...
Het gaat nu inderdaad fantastisch in Zuid-Afrika. De politiek is er nu verdeeld langs lijnen van tribaal cliëntelisme en corrupte families, feitelijk meer apartheid dan ooit.

Stormageddon | 28-02-18 | 13:49

Niet de zee ingedreven, maar de nieuwe Zuid-Afrikaanse president vindt wel dat de onteigening van land van blanke boeren (ten faveure van de meer gepigmenteerde oorspronkeliër) moet doorgaan.

piet selderie1116675 | 28-02-18 | 14:04
▼ 7 antwoorden verborgen

De gemiddelde Palestijn vind haar gewoon een ordinaire "kech" want ze draagt geen kopvod!

eerstneukendanpraten | 28-02-18 | 12:52 | 6

nickolaas | 28-02-18 | 12:57
93% is moslim hoor jongen, slechts 6% christelijk. Is dat "heel veel", nee, dat is niet "heel veel".

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:04

Toen de Palestijnen met honderdduizenden tegelijk in vluchtelingenkampen belandden, was een veel groter deel christelijk. Voor het conflict heeft het nooit iets uitgemaakt (nu tegenwoordig ziet men hier het graag als een conflict tussen 'goede zionisten' en 'slechte moslims/ islam' - maar pas van vrij recent religie (nog) veel dominanter geworden in het conflict - het ging in voor joden in 1967 bijvoorbeeld veel meer om de Klaagmuur, dan de Tempelberg.. die dus pas vrij recent meer in de belangstelling staat van partijen 'op rechts' in Israël - net als door het toenemend moslimgeloof onder Palestijnen Al Aqsa veel belangrijker is geworden).

nickolaas | 28-02-18 | 13:19

nickolaas | 28-02-18 | 13:19
Ja, die christenen in Libanon, Syrië, Irak, 'Palestina' en nu wekelijks nog in Egypte... die hebben weinig geluk. Laat dat een wijze les zijn voor ons. Laat zien wat gebeurt als je een minderheid bent onder een islamitische meerderheid. Je kunt natuurlijk ook de koran erbij pakken, staat het letterlijk in (spoiler alert: niet best).

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, wat kan een mens soms verlangen naar het Frankrijk van een paar honderd jaar geleden. Waar dhr. Robbespierre letterlijk en figuurlijk korte metten maakte met de inteelt-bloedlijnen die een dergelijk nageslacht als resultaat voorbrachten. Eens in de paar eeuwen een dergelijke opschoning met behulp van het grote mes kan een land zo veel goeds brengen.

The2Amendment | 28-02-18 | 12:51 | 4

Grote misvatting en buitengewoon gevaarlijk gedachtenspoor; je nickname zegt dan ook alles.
Een uitdunning van bevolking bracht nog nooit wat goeds. In eerste instantie leed, totaal trauma, verschrikking, diep ongeluk. Alleen abstract gezien breng de opbouw welzijn. Als je de tweede en derde generatie bekijkt is men er niet per se gelukkiger dan voor het geweld.
Ga eens normale boeken lezen ipv cirkelredeneringen toepassen.
Ps 2nd amendement heeft een nogal scheve geschiedenis uit een tijdperk waarin schavuiten met een totaal scheve machtsverhouding tov de autochtone bevolking elkaar naar het leven stonden. Denk: dat de Ottomanen nu met veel wapens binnenvallen en elkaar afschieten om onze dorpen in te nemen.

WeepSlet | 28-02-18 | 13:00

Zeer, zeer fout. Zij die niet voor waren, waren tegen en dus oppakken en straffen. Tienduizenden zijn vermoord buiten de guillotine om. Robespierre had een netwerk van geheime politie (stasi!) en een verkeerde opmerking kun je je leven kosten.

Er loopt een directe lijn van de Franse revolutie naar de bolsjewieken in Rusland, de goelags in Siberië en de Holodomor in de Oekraïne.

Rousseau, vader van de verlichting, die preekte dat de mens van nature goed.
Vraag dat eens aan de Cambodjanen die afgeslacht zijn door kinderen, omdat de Rode Khmer (Pol Pot studeerde in Frankrijk) kinderen als goed zag (blank slate theorie) en deze in leiderschapposities plaatste.

Arachne | 28-02-18 | 15:18

@weepslet. Het heeft in ieder gevaleen samenleving opgeleverd waar de rol van de adel uitgespeeld is. En waar fraternite en egalite iets betekenen. Om nog maar niet te beginnen over napoleonistische wetgeving waar wij in dit land nog dagelijks gebruik van maken.
@Arachne. Een van de weinige positieve ontwikkelingen van de bolshewistische revolutie was het definitief afrekenen met adel en tsaren, en de emancipatie van de koelakken.

The2Amendment | 28-02-18 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Jonkvrouwzwijn, Jonkvrouwzwijn
't zit er nu wel in maar toch doet het best nog pijn.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:50

Naar type menssoort. Geprofiteerd van de ultra rijke en machtige adellijke familie daar geenszins afstand van doen maar wel voor de bühne domlinks joden schofferen. Hypocriete doos.

kleinvrouwke | 28-02-18 | 12:49

Salon socialist lijkt me in dit geval een erg passende term.

Wekkertje | 28-02-18 | 12:48

You're a rich girl, and you've gone too far
'Cause you know it don't matter anyway
You can rely on the old man's money
You can rely on the old man's money
It's a bitch girl but it's gone too far
'Cause you know it don't matter anyway
Say money but it won't get you too far
Get you too far
.
www.youtube.com/watch?v=oIAkRVBS-0U

Hoe is het tegenwoordig eigenlijk gesteld met stronttaartengooister en Fortuindemoniseerder Pauline van Tuyll van Serooskerken ?

De Briemusketier | 28-02-18 | 12:47 | 3

Komt er wellicht binnenkort een Pim-jubileum aan, kan iemand dr lastig gaan vallen met een camera en microfeun om te vragen hoe het voelt om je zelf te ontplooien waar je het een ander hebt misgund, en hoe hard ze stond te juichen toen Pim een kogel voor zijn knar kreeg.

De Briemusketier | 28-02-18 | 13:39

Alletta is een bastaardkind, want heur ouders zijn niet getrouwd. Dus niks geen adel om tegen af te zetten, want ze behoort er niet toe.

tipo | 28-02-18 | 12:42 | 3

Jij kent de beste mensen?

Neta | 28-02-18 | 12:43

@tipi: Good find! Ik citeer uit je laatste link: "- Elise en Aletta de Savornin Lohman, 'bastaarden' wegens de ongetrouwde status van hun ouders;"

JWZ_JMK | 28-02-18 | 13:00

Wat een vreselijke MUTS. Ik word knettergek van dit soort gekkies. En helemaal over dat gelul over diversiteit, inclusiviteit, blank is wit, LHBTQERWSDGHKi etc. etc. Bonk nog maar een keer extra tegen de muur. Kon ik maar terug naar de jaren 90.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:41 | 1

Wat Matwetwe zegt.

Daarnaast jammer dat ze dat shawltje niet wat hoger optrok zodat het wat meer van die dikke hamsterwangen zou bedekken.

JWZ_JMK | 28-02-18 | 12:47

En als ze zich toch laat onterven, laat haar dan ook meteen 'man' uit haar achternaam halen. Dat is natuurlijk niet genderneutraal.

heldheino | 28-02-18 | 12:41 | 1

.

louis6227 | 28-02-18 | 15:21

Tsja, 1.maar daaro woonde wel eerst palestijnen, enne.., 2.terrorisme is natuurlijk niets anders dan een andere vorm van oorlog voeren, alleen niet volgens de regels van degenen die veel geld besteed hebben aan het optakelen van een leger, die vinden het natuurlijk niet eerlijk. Dat begrijp ik wel.

louis6227 | 28-02-18 | 12:40 | 8

"Waar woonden die Palestijnen dan?"
@Re:Kniftig | 28-02-18 | 13:07 |,
Oh sorry, je begreep het kennelijk niet, kan gebeuren. daaro = palestina.
Enne.., wil jij beweren dat er voor de joodse invasie niemand woonde ?

louis6227 | 28-02-18 | 13:37

@@Re:Kniftig | 28-02-18 | 13:07
en wil je soms ook ontkennen dat er 1949 geen 711.000 Arabische Palestijnen waren die alles moesten achterlaten en er geen 400 Palestijnse dorpen daardoor ontvolkt raakten? Goh, waar heb ik dat meer gehoord, dat soort ontkenningen.

louis6227 | 28-02-18 | 13:49

jij lijkt hier te ontkennen wie er niet met wie wil samenleven.

oorwormpie | 28-02-18 | 14:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Proletensafari he. Stuitte laatst nog op een antroploge turned NPOdocu maakstertje. Over sex in de favela's. En binnenkort voor de VPRO de titel 'Mocromode'. "A (sic) anthropological documentary about underprivileged Dutch-Marrocan (sic) youth buying expensive designer clothes." LOL. Uit shooting footage blijkt ook wel dat ze meer op safari is dan een serieus thema aanboren.

oorwormpie | 28-02-18 | 12:40

Orwelliaanse dubbelspraak: ze heeft geen verzet gepleegd, en om haar verzet vinden wij haar een held

arbanafal | 28-02-18 | 12:40

Nu Anne-Fleur Dekker uit de gratie is is er natuurlijk behoefte aan de volgende... .

redanx | 28-02-18 | 12:40

Verwende nitwit met een krentenbollen kin.
Next!

redthehaghue | 28-02-18 | 12:39

Jullie bedreigen op deze manier wel de safespace van deze druiloor jonkvrouw.

BlowingBubbles | 28-02-18 | 12:36 | 1

Ik moedig dat aan.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:44

Praat even bekakt als Mabel Wisse Smit. Iemand in categorie "Wir haben es nicht gewusst" en willen het ook niet weten.

Angelica | 28-02-18 | 12:36 | 1

Maar Mabel was uiteindelijk wel "De wijf van die Lange"
Dat moeten wij van dit sujet nog maar bezien.

F. Jacobse | 28-02-18 | 12:56

Wat een dwaallicht. Vroeger stuurde zo'n adellike familie zoiets onschadelijk het nonnenklooster in maar dat is nu ook "not done".

CynicalBastard | 28-02-18 | 12:34

Als de herten op de campus niet meer volgebatst mogen worden krijg je dit soort uitwassen .

Castor12 | 28-02-18 | 12:31 | 1
-weggejorist-
Pjotterdjotter | 28-02-18 | 13:42

''Je bent 23 en ideologisch bevangen om het gebrek aan eigen essentie te verhullen.''
Heel mooi. Zelf bedacht?

hoejeheette | 28-02-18 | 12:30

De 19e eeuwse politicus De Savornin Lohman was een ‘papenvreter’ ofwel zwaar anti-katholiek. En dan krijg je dit type nu. Hij zou zich omdraaien in zijn graf. (Gebeurt meer tegenwoordig.)

Nichtsneues | 28-02-18 | 12:29 | 2

Ja, het is daar beneden intussen wel heel onrustig. En dan maar steeds de NAM de schuld geven als het uit de hand loopt.

Janas | 28-02-18 | 12:35

Nogal wiedes gezien de adel in Nederland protestants is. Sowieso lijken protestanten over het algemeen positiever te staan ten opzichte van de islam dan katholieken dat doen

E-Burke | 28-02-18 | 13:56

Toch wel bijzonder.
Je zet jezelf te kakken voor heel Nederland en lijkt er ook nog trots op.

HoerieHarry | 28-02-18 | 12:29

Een typische borderliner.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:27

Het is zeker adellijk om je familielid anoniem te besmeuren in de media.

Moeki de Meeuw | 28-02-18 | 12:27 | 1

Van adel is in vele gevallen weinig over. jaren terug eens kortstondig een meisje gedate die ook van adel was. Haar tak van de familie was te arm om normaal te vreten. Familie kotste er ook vol overheen.

CommandeurBroekhuis | 28-02-18 | 12:40

Man man man, het wordt écht tijd voor een preventieve ruiming; die griep doet rare dinge, vooral met vogels die in het -extreem- links denken hokje zitten. Lijkt me uitermate besmettelijk. Laat die club die nu in Grûnn aan het ruimen is op de kippenfarm maar opgaan voor de vervolgklus.

debeterweter | 28-02-18 | 12:25

Ik heb er gewoon problemen mee dat mensen moedwillig zo DOM kunnen zijn...

Scheepsrecht | 28-02-18 | 12:24
-weggejorist en opgerot-
Indoneesje | 28-02-18 | 12:24 | 6

Indoneesje | 28-02-18 | 12:35
Ben oprecht benieuwd wat voor "soort volk" jij dan wel in je stad wilt als je het voor het zeggen had.

DrumPiet | 28-02-18 | 12:54

Neta, dit is dus zijn gewone manier van tegelen? Weet ik genoeg.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:02

In ieder geval geen terroristen aanbidders, Jihadhisten, NVU Volk, k*t Marokkanen, AKP volk, DENK en NIDA aanhang, Anti-Zwarte Piet figuren, AFA en andere extreem Linkse groeperingen. Gewoon mensem die werken, belasting betalen en genieten van al het leuke wat Amsterdam nog te bieden heeft. Al het boven beschreven volk verneukt alleen maar onze mooie stad. En het meest schandelijke is dat sommige van hen zelfs in de Stopera zitten.

Indoneesje | 28-02-18 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, waren het niet de Joden die met de politieke erfenis ervandoor gingen na de 1e wereldoorlog? Dat vindt sommige adel nog steeds niet lachu.

Zoltan | 28-02-18 | 12:20

Ze heeft het netjes allemaal uit haar hoofd geleerd, zodat ze de pers en critici goed te woord kan staan.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:19

Wel lief zo'n aardappeltje in de keel.

HoerieHarry | 28-02-18 | 12:19

Dat familie kapitaal is op elk biljet getekend door Mario Draghi. Zet je wel aan het denken he...

Gokmaar | 28-02-18 | 12:19

Je moet maar durven freule, aan de kant van de islam, de Palestijnen en de links activistische groeperingen te gaan staan. Met je vuist in de lucht en de slogans hoog geheven. Opmarcherend tegen de joden - pardon - zionisten.
Moedig, een ander woord is daar niet voor.
Maar goed, onnodig rijke mensen hebben ook een ideaal nodig.

Jan Passant mk2 | 28-02-18 | 12:18

Zeg maar een soort Anne-Meurt Nietlekker, maar dan met geld en minder lelijk.

hangtiet met knoop | 28-02-18 | 12:17 | 1

Ze heeft mij teveel puppyvet in haar kanis....

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 12:39

Op de Utrechtse heuvelrug - Driebergen, Doorn, Maarn, Leersum en nog meer rietendakendorpen - stikt het van dit soort schijtrijke (extreem) linkse tuthola's.
Tot Pappá et Mammá het tijd vinden voor een minstens zo rijke -liefst licht gestoorde adellijke knakker op 'n wit paard. Dan gaan de extreem 'linkse' dochter- en of zoonlief toch maar voor de centjes en de adellijke titel.

Van Zessen Klaar. | 28-02-18 | 12:16

"een podium van Rasmeah" een tegel waar ze onder mochten gaan liggen?

TheseDays00 | 28-02-18 | 12:16

Israeli’s kunnen ongehoorde onbeschofte horken zijn en met het orthodoxe deel heb ik net zo min iets als met extremisten van islamitische persuasie. Dat gezegd hebbende sta ik achter Israël en de smoussies in het algemeen. Wat Europeanen ze door de eeuwen geflikt hebben is ongehoord. Die ereschuld is nooit meer in te lossen. Dus alleen daarom al.

Bigi Bana Boy | 28-02-18 | 12:16 | 3

Het is natuurlijk heel woke om Joden en Moslims gelijk te beschouwen en radicalisme af te keuren. Maar doe het dan goed.
Joods-Orthodox is niet meer dan de halachische traditie in tegenstelling tot de veel modernere liberale leer en leidt totaal niet tot radicalisme. Sterker nog die mensen bemoeien zich niet met jou en zijn bijzonder hulpvaardig.

Re:Kniftig | 28-02-18 | 12:39

Israel, het laatste kleine restje beschaving temidden van primitieve moordlustige kleedjesvolken, die elke israelise man, vrouw, kind, oma en opa willen uitmoorden (sommige landen letterlijk officieel in hun overheidsverklaringen) omdat ze ondanks dat die landen zelf honderdduizen kms land hebben, aan Israel die paar rottige vierkante kms niet gunnen. Een piepklein landje dat dagelijks letterlijk voor overleving vecht en zonder westerse hulp allang uitgemoord zu zijn; geen wonder dat ze zich soms veel te hard en soms onrechtvaardig opstellen om te overleven. Immers: primitieve woestijnvolken zoals hun buren, zijn net als wolven, als je zwakheid toont bijten ze je de strot af. Het enige waar moezzliems respect voor hebben is (naast geld) kracht en geweld. Misschien kunnen wij nog wat leren van die “boze gemene joden”

telelezer | 28-02-18 | 12:43

Re:Kniftig | 28-02-18 | 12:39
Behalve dat ze andere joden de maat nemen en een hoop overlast vormen in openbare plaatsen zoals vliegtuigen omdat ze hun eigen reliwetjes op willen leggen.

miko | 28-02-18 | 13:21

Mij geloven alleen in haar onbenul.

XHannibalX | 28-02-18 | 12:15

Die heeft over 10 jaar heel veel spijt van dit filmpje. Domme muts.

Vreezeau | 28-02-18 | 12:15 | 4
-weggejorist-
HoerieHarry | 28-02-18 | 12:41

Nee hoor die heeft geen spijt, want dan zit ze lekker ergens te huismoederen voor de jonkvrouw en heertjes. Links doen voor zulke mensen is gewoonweg een hobby, een avontuurtje. Deze mensen zullen nooit een dag in hun leven als normaal persoon moeten werken en kunnen binnen het contacten kringetje elkaar de hand boven de hoofd houden.

heldheino | 28-02-18 | 12:49

Ik vind het persoonlijk niet echt van belang haar geaardheid er bij te slepen, dat had gs best mogen weglaten.
Het idee dat dit seks heeft.

piet selderie1116675 | 28-02-18 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik het woord "zionist" zie moet ik altijd aan The Matrix denken. Maar ik ben zeker weer de enige.

je_batsklare_moeder | 28-02-18 | 12:15 | 3

Nee helaas haha

Sarcastisch varken | 28-02-18 | 12:56

Of aan Bob Marley

E-Burke | 28-02-18 | 13:52

E-Burke | 28-02-18 | 13:52

Zo'n beetje alle "gouwe ouwe" reggae en dub zit vol met reli-propaganda en slavenleed. Maar ik zit met een andere kwestie: als je meezingt, mag/moet je dan ook dat Jamaicaanse dialect pogen te imiteren? Of is dat culturele toe-eigening? Of als je juist in The Queen's English meezingt, is dat weer niet erg confronterend voor diegenen die dat niet willen of kunnen?

OverdaanDerOnderheid | 28-02-18 | 15:39

Iets zegt me dat die studie rechten het ook niet gaat worden.

drs. P | 28-02-18 | 12:14 | 1

Dat zou je nog kunnen verbazen. In dit landje veronderstelt men maar al te vaak dat familieleden van bekende juristen ook (?) wel zullen deugen (cue words: geslacht, vooraanstaand, eminent). Denk maar eens aan namen zoals Donner of Moszkowicz. Hetzelfde fenomeen ziet men overigens ook wel in andere sectoren, zoals de amusements-industrie.

OverdaanDerOnderheid | 28-02-18 | 15:30

Ach, er zijn ook mensen die PvdA/D66/CDA/VVD geloven...

Super Grover | 28-02-18 | 12:13

Nooit zullen ze het toegeven, maar dit soort mensen hebben gewoon een hekel aan joden. Hun hele wereldbeeld stort in als sommige culturen gewoon superieur zijn aan andere. Mooi joods gezegde 'Ze zullen ons de holocaust nooit vergeven'. Dat is zo scherp. Schakel even over op engels maar ambguity snappen ze

Bokito ergo sum | 28-02-18 | 12:13 | 2

Nee klopt. Het is aan het Westen ook om hier doorheen te prikken ipv het te omarmen.

Re:Kniftig | 28-02-18 | 13:00

Ze is ook letterlijk 'van duitsen bloed'...

VreemdEend | 28-02-18 | 18:52

Gewoon een terrorist dus, waar door links zo graag mee gedweept wordt,
Aletta deug naïviteit, gelukkig hebben we de foto's nog... voor later.

Plorkface | 28-02-18 | 12:12 | 1

Net als dat links fijn met moordenaars dweept als:
Baader-Meinhoff
De Rote Armee Faktion
De ETA
... wie weetv er nog meer?
Zijn allemaal van die linkse moordenaars verenigd in een clupje.

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 12:17

Eén (anonieme) bron is geen bron. Journalistiek les 1.
Dan blijft slechts karaktermoord over.

DrumPiet | 28-02-18 | 12:12 | 7

Ik kom wat laat binnenvallen maar verbaas me hogelijk over het gebrek aan kritische lezers hier.
90% van het stuk gaat over de familie en hoe die met hún geld omgaan. En afsluitend wordt nog even de inhoudelijke (en hier FOUTE) mening er met de haren bijgetrokken.
DrumPiet heeft het volledig bij het rechte eind als hij dit beschrijft als karaktermoord. (In 's hemelsnaam, iemand te kakken zetten om gedrag van de BASISschool. Hoe laag kan je gaan.)
Van die geboren volgers als @TheseDays00 klappen op commando voor de baas.
(en inhoudelijk; door alles toe te dichten aan een anonieme bron valt hier juridisch heel weinig aan te doen, behalve overtuigend bewijs de andere kant op produceren. En dan ligt werkelijk alle familiewas op straat.)

two ball cane | 28-02-18 | 13:48

@ two ball cane | 28-02-18 | 13:48 |
Naam en toenaam hier (GS) noemen betekent dat het gecontroleerd is. Wordt zelf eens wat kritischer dan de jij-bakken van drumpiet na te doen. Het enige wat er dan nog overblijft is gillen dat Geenstijl een digitale schandpaal is. Als ik het daar niet mee eens ben zeg ik dat ook. Stop mij niet in een vakje.

TheseDays00 | 28-02-18 | 14:55

@TheseDays00 | 28-02-18 | 14:55
Heeft geenstijl een journalistiek handboek of iets dergelijks? Volgens mij trekken ze zich vrij weinig aan van wat goede journalistiek is en doen ze wat ze zelf goed dunkt.
Verder ben ik heel benieuwd hoe jij zo zeker weet dat GS meer dan een anonieme bron heeft. Zoals ik zei is juridische kwetsbaarheid niet aanwezig in dit verhaal.
Daarnaast weet je zeker dat niemand van die familie zin heeft om in deze vlek te wrijven door zaken te ontkennen. Of het nou waar is of niet.
Vraag ik met toch af wie hier echt nozel is..
Verder raad ik je echt even aan op te zoeken wat een ad-hominem is. Het meisje heeft een wat vreemde opvatting over die terrorist (lees; het is een dertien-in-een-dozijn sjw) maar dit stuk drijft op het feit dat het meisje een adellijke achtergrond heeft. Dat maakt haar standpunt m.i. niet meer of minder belachelijk.

two ball cane | 28-02-18 | 15:48
▼ 4 antwoorden verborgen

"Wij geloven in haar onschuld, wij geloven dat zij geen terrorist is, maar een held."
Tjah, maar het is natuurlijk het een of het ander. Of ze zat onschuldig in de bak, maar heeft dus ook geen verzetsdaden verricht. Of ze heeft daadwerkelijk een bomaanslag gepleegd.
En zoals bekend ben ik het volledig oneens met Israëls politiek. Maar een verzetsheld valt het vijandelijk leger aan. Niet een lokale supermarkt.

TheEgg | 28-02-18 | 12:11 | 1

Geloven is haar familie wel toevertrouwd.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:13

Zeau! Rebelse meid hoorrr!

Panos88 | 28-02-18 | 12:11

Over het paard getilde muts... ze heeft d'r adellijke verwaandheid ingeruild voor gewone verwaandheid...

Ad Hominem Tu Quoque | 28-02-18 | 12:11

Een goede opvolgster voor Ollongren of Kaag dus.

Rheia | 28-02-18 | 12:10

Leip. De haat moet wel diep zitten wil iemand die haar kent dit zomaar delen.

Maar weet die persoon wat haar familie mogelijk wel niet gedaan heeft in de oorlog? Kan een hoop verklaren namelijk.

minder_anoniem | 28-02-18 | 12:10

Dus als ik het goed begrijp heeft ze tien jaar "onschuldig" vastgezeten? Geen jeaudse advocaat natuurlijk....

knutsel_ | 28-02-18 | 12:09

Wat is dat voor neiging van die edelvrouwen om steeds maar weer de zwarte weduwe te willen uithangen?

down | 28-02-18 | 12:09

Dat de adel ook onderhevig is aan inteelt bewijst Aletta bij deze.

JanvandeBiertent | 28-02-18 | 12:08 | 3

Ze heeft trouwens 2 enorme kwalitieten!

HoerieHarry | 28-02-18 | 12:11

en scheel van de inteelt.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:20

HoerieHarry | 28-02-18 | 12:11 én toch... ik zou m'n hond er nog vanaf trappen. Hoeveel reeten ze ook heeft , of kwaliuiers.

debeterweter | 28-02-18 | 12:22

dat is nou net het probleem met links of antisemiet.
er is maar 1 waarheid en dat is hun waarheid.
hoeveel keiharde bewijzen je ze laat zien.
daarom zijn het allemaal ook onnozele sukkels.

pejoar | 28-02-18 | 12:08

Bij het taartenincident met onze Pim was ook adelmeisje...

kibambam | 28-02-18 | 12:08 | 3

'een' omhooggooien doentjes

kibambam | 28-02-18 | 12:09

Alle AFA gekkies hebben zo'n achtergrond. Verwende rijkeluis kindjes die nooit enig tegengas hebben gekregen bij het ontwikkelen van hun extremistische ideeën.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:30

Gulliver | 28-02-18 | 12:30
En om dan later lekker terug in het warme nest te vallen en via de connecties van paps en mams weer ergens aan de bak te komen.
het rellen en kapotmaken van mensen werd dan als een wilde tijd beschouwt ,kan gebeuren.

miko | 28-02-18 | 13:18

Volgens mij is dit een goede bekende van de minister van BZK en onze voormalige. koningin. Het wordt me steeds duidelijker.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:07 | 2

Voorvader was belangrijk adviseur van Wilhelmina. Voorzitter van de ARP.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 12:11

Daarom ben ik ook een verstokte republikein.
Een slechte premier verdwijnt na 4, a 5 jaar.
Hier in Nederland heeft bea achter de schermen een dikke vinger in de politieke pap.
Bijv. dikke mik met ollogren

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 12:46

Oftewel samenvattend: knettergek.

oranjerood | 28-02-18 | 12:06 | 1

Gewoon een door en door verwend nest.

Wekkertje | 28-02-18 | 12:20

ALS iemand al het idee had dat in Nederland 'de elite' niet bestond, is deze bij deze genezen. Erger kunnen we het niet maken.

PatCondellsVerreNeef | 28-02-18 | 12:05

Nou,Aletta dingesjeweetwel, ik heb nog nooit van je gehoord en dat wil ik eigenlijk ook zo houden.Doei!

streknek | 28-02-18 | 12:03

Bedankt VU en adelmeisje Aletta! Een beter argument vóór Israel hadden jullie niet kunnen bedenken.

Gualtiero | 28-02-18 | 12:03 | 1

Als pappie wichtje Aletta nu nog even doet onterven kunnen we weer verder met onze dag

Tobi | 28-02-18 | 13:52

In 1945 was je gewoon kaalgeschoren en ging je met pek over je kop op een kar de markt over.

Naoorlogse NSB-er dit wijf.

RenHoek | 28-02-18 | 12:02 | 4

Ach stel je niet aan. Zijn ergere dingen gebeurd.

RenHoek | 28-02-18 | 12:07

Gewoon in d'r bek spugen als je haar ziet. Doet zij ook bij jou en waarschijnlijk vind ze het nog geil ook. Tfoe!

Indoneesje | 28-02-18 | 12:26

Ja, ik ben ook niet tegen Israël.

DinkyToy | 28-02-18 | 13:22
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl