Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OMG. Verkiezingsposters in het SJINEES

Oh oh Den Haag, gesegregeerde omvolkstad pur sang en de enige stad waar de bescheten witten netjes op het zand wonen en de boefjes op het veen en waar zelfs een heus Chinatown is. En in Klein Keizerrijkvanhetmiddenië wordt gewoon geflyerd in het CHINEES. Niet eens door de PvdA, maar door het keurige CDA dat nota bene voor vlaggen in vergaderzalen en het Wilhelmussen uit volle borst op school is. Renjie Luo is bedrijfskundige en wil zich inzetten voor een mooier Den Haag met verbinding of iets dergelijks. Gevestigde ondernemers in Chinatown plakken dus braaf zijn posters achter de ruiten van hun nering. Gek toch dat we daar dan weer minder geschokt van zijn dan poster van Lolo Asscher in het Turks of GroenLinksers met een hoofddoek. Kennelijk gunnen we het de Sjinezen wel, gewoon een beetje etnische trots en eigen politieke vertegenwoordiging. Zou het misschien komen omdat er geen klasse is van professionele racismeroepers (hoi Elatik, hoi Wekker) uit Chinese hoek? Zou het komen omdat de Sjinese maffia dingen gewoon discreet oplost in plaats van met Kalasjnikovs en onthoofdings voor sisalounges? Zou het misschien komen omdat er geen massaal toeterende Chinezen de straat op gaan als het land zich plaatst voor het WK? Zou het misschien komen omdat we Foe Jong Hai kapot lekker vinden en het heel chill vinden dat je overal winkeltjes hebt waar je dat kan bestellen? Zou het komen omdat we nog nooit een door China opgehitste horde Chinezen op de Erasmusbrug hebben gezien? Nouja, hoe het ook zij, 好运 Renjie. 

Reaguursels

Inloggen

Ze doen ook geen beroep op de bijstand en ze werken hard.

henk vintage | 12-02-18 | 08:14
-weggejorist-
RozeAfrikaan | 11-02-18 | 15:56

Sommige tekst is in traditioneel Chinees dus misschien komt ie oorspronkelijk uit Hong Kong en is het geen communist. Het is een tandarts.

mennie | 11-02-18 | 11:11

Westerse Sjienezen geven geen fuck om nationalisme. Ze geloven heilig in geld en succes. En daar moet/mag alles voor wijken.

guppy | 11-02-18 | 10:45

Tot nu toe gokten ze maar wat aan.

Stompe_Loeres | 11-02-18 | 10:06

In het Engels/chinees ELECTIONS levert dat wel eens verwarring op.

Louise-in-de-pels | 11-02-18 | 09:40

Maar wat staat er over de christelijke waarden?

Is dit nog nieuws? | 11-02-18 | 09:33 | 1

Bij gr2014 vond cda den haag “aanspreken van allochtoon deel van den haag” belangrijker dan “christelijke waarden” in een kandidaat

jdb1979 | 11-02-18 | 20:27

Nogal wiedes, de chinees heeft een hoger IQ dan de rest!

lanexx | 11-02-18 | 09:05 | 1

Hehehe FvD zwz

just another liberal | 11-02-18 | 09:37

Hij staat wel erg laag op de lijst. Alleen met voorkeurstemmen kan hij in de raad komen.

Jezus_Boeddha | 11-02-18 | 08:24 | 1

Zal ook wel zelf die flyers gekocht hebben ziet niet naar CDA design uit

Wilders Spamaccount | 11-02-18 | 10:46

Is deze al gemaakt? “Hoe lang is een sjinees”

Swonchek | 11-02-18 | 07:56

sambalbij..?

grapjasz | 11-02-18 | 07:11

nr. 1 t/m 17 is zeker witte lijst.

Spare Rib | 11-02-18 | 01:16

Misschien omdat ik de kans groter acht dat deze CDA'er christelijk is, dan dat de gemiddelde PvdA-hoofddoek ook maar iets socialistisch is (DENK aan Kuzu)

frank87 | 11-02-18 | 00:30 | 1

Als ik aan Kuzu, de trekpop van Erdogan denk, denk ik aan een dictatuur. Socialisme kan een dictatuur zijn en in die zin kan ik het wel aan een 'PvdA-hoofddoek' koppelen.

BozePaarseMan | 11-02-18 | 00:51

Chinezen spreken gewoon netjes Engels in Engeland, Frans in Frankrijk, Duits in Duitsland. Maar geen Helan's, in Holland.

Discreet oplossen zeg je? Nou..... Heb je die bodies exhibition wel eens gezien? Daar zijn de discrete oplossingen ten toon gesteld.

China het land zonder donor registratie met de meeste transplantaties. RaRa hoe kan dat.

JanLoos | 11-02-18 | 00:29

Iemand de nummel dlie en nummel veeltien glap al gemaakt?

PrakkerT | 10-02-18 | 23:56

De gemiddelde Chinees in Nederland werkt keihard voor z'n centjes en is niemand tot last. Kunnen een aantal andere niet nader te noemen bevolkingsgroepen een goed voorbeeld aan nemen.

MarV | 10-02-18 | 23:50 | 1

Lekker geheimzinnig

TokenBlack98 | 10-02-18 | 23:59

I for one, welcome our Chinese overlords! Ni Hao!

Bozepanda | 10-02-18 | 23:45

Na de turken(Denk)infiltreren nu de chinezen(Cda) de NL politie(k).In den haag hebben ze nog altijd de oogkleppen op en houden ze mieren neuk debatten op de tv over wat iemand ooit misschien eens gezegd heeft.
NL gaat geluisloos ten onder en niemand grijpt in.

hetwerktniet | 10-02-18 | 23:04

In China heb je ook de Oeigoeren, zijn Islamitisch en plegen aanslag na aanslag. Misschien is dit wel een Oeigoer. Dat zie je aan de buitenkant niet.

Mark_D_NL | 10-02-18 | 22:56 | 3

Ik denk het niet. Moslims hebben het niet zo op christenen.

BozePaarseMan | 11-02-18 | 00:40

Die zien er meer uit als een kruising tussen een Turk en een Chinees.

MickeyWM | 11-02-18 | 08:49

Oeigoeren zijn achtergebleven Ottomanen en geen Chinezen.

henk vintage | 12-02-18 | 08:17

Geen enkel probleem met chinezen. Deze gast werft chinezen, slim, dat doen andere partijen ook. Uit1 werft surinamers, Denk werft Grijze wolven, D66 werft hypocrieten. Zo werkt dat.

BozePaarseMan | 10-02-18 | 22:30 | 1

50+ en SP boze bejaarden. GL dieselslurpende bmws etc

just another liberal | 11-02-18 | 09:47

Zolang het maar niet wang hui is, is alles best

lingo star | 10-02-18 | 22:12

Babi Pang Pang! Heerlijk!

LibertasSimplex | 10-02-18 | 21:49

Zou Renjie de christendemocratische beginselen van het CDA onderschrijven? Zou best kunnen, gezien enkele reacties hieronder en de christenen die een grote groep in China zullen worden (hoe werkt dat met meer dan een miljard confucianistische Chinezen? Jammer dat het eten zo lekker is, maar mijn nick staat het niet toe...

SoBeIt | 10-02-18 | 21:28 | 1

Steeds meer chinezen, ook in NL, sluiten zich aan bij een kerk, ze verspreiden actief de blijde boodschap onder hun vrienden.
Laat ze lekker, ze zijn niemand tot last.

oo4load | 11-02-18 | 08:32

Dit is niet voor niets. In Den Haag zullen de moslimpartijen deze keer goed scoren. Daar moet een tegenwicht voor zijn van die groepen die dan gevaar lopen. Er wordt hier wel eens geklaagd over de behandeling van Christenen en Joden door moslims, maar hebt u enig idee hoe Chinezen en andere 'heidenen' door de religie van de wrede worden behandelt?

Radboud | 10-02-18 | 21:16

Is het raar, dat ik dit helegaar niet erg vind?

Eucalyppta | 10-02-18 | 20:48

Nou, hij heeft een mooie stropdas hoor! Reden genoeg om CDA te stemmen!

BSE rundfunk | 10-02-18 | 20:47 | 1

BSE rundfunk |-- Ja maar heb je wel aan die evangelische zeikerige stem en dat hoofd van Buma gedacht,bedoel maar je kan wel eens wat zeggen in je drift maar vergeet niet welke aanslagen er op je gemoedrust gedaan zullen worden. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de kans maar gigantisch klein is dat er daadwerkelijk een hemel bestaat..Bezint voor ge begint word wel eens gezegd.

gelukzoeker | 10-02-18 | 20:59

Het zal wel weer aan mij liggen ,maar geef mij maar een flinke horde gelukzoekers er bij ,ik hou van de hele wereld en hun culturen en kan niet wachten op de eerste onthoofdingen of hand afhakkingen op het plein ,met gelegenheid tot lekkere hapjes met spekjes erbij en zo.Heb het niet meer in mij tegen de stroom in te zwemmen als het met de stroom mee zo n stuk makkelijker gaat.Ben er gewoon te moe voor geworden ,zal wel aan de leeftijd liggen denk ik.

gelukzoeker | 10-02-18 | 20:35

Wat een idioot! Op deze poster staan gewoon namen met bedragen die ze aan zijn campagne hebben betaald!! De eerste bijvoorbeeld, Meneer Li (李)heeft €1000 ‘gesponsord’. Hoe de hell kan het CDA hiermee akkoord gaan????!! Dit riekt naar corruptie beste mensen. Prima als een Chinese mede-burger zich verkiesbaar stelt, maar dan wel voor onze samenleving als geheel en niet voor een paar Chinezen die hem sponsoren...

Aleaiactaest | 10-02-18 | 20:25 | 3

Van mij mogen ze, is trouwens gewoon koeltoel

Breinbrouwsels | 10-02-18 | 20:48

Als dat echt zo is, dan is het in ieder geval transparant. Pechtold, lees je mee?
Bovendien, na het lezen over wie hem financieel ondersteunen kan je nog altijd kiezen om je stem aan een andere partij te geven.

nelson | 10-02-18 | 21:08

Transparant. Enne... centjes voor de partijkas? Noem mij een politieke partij die het geld niet zou aannemen

JoyCee | 11-02-18 | 09:00

Wat is het probleem??? De isis vlaggen zijn toch ook niet in het ABN.

getzappad | 10-02-18 | 20:22

In de stad waar ik woon zie je dit verschijnsel ook. De ene na de andere zaak die adverteert en de winkelruit volplakt met tekst die waarschijnlijk gaat over wat ze er verkopen, maar wat dat dan is blijft een groot raadsel want als autochtone Nederlander kan ik het niet lezen. Beautysalons (tenminste, dat gok ik want ik de kopersinformatie die ze geven kan ik niet lezen) met alleen Poolse of Chinese teksten. Slagers en vreettenten en kappers met alleen maar Turkse of Arabische teksten. Een tijdje terug zag ik de religieuzen van een zwarte kerk in de buurt proberen in de winkelstraat zieltjes te winnen, in het Papiaments. Dat laatste gok ik ook weer want als autochtone Nederlander ken ik geen verschil tussen Surinaams of Papiaments.

Allochtone ondernemers die kopers geen informatie in het Nederlands aanbieden, haten autochtone Nederlanders. Zij sluiten autochtone Nederlandersom om die reden van die informatie uit. Deze ondernemers maken zo duidelijk dat autochtone Nederlanders als klant niet welkom zijn.
Dit soort allochtone ondernemers zijn racisten!

Waar is de AFA als je ze nodig hebt, niet waar?

Wat mijn mening is over dit topic laat zich verder makkelijk raden.

gaffelbaard | 10-02-18 | 20:21 | 3

Ja nou en ? In islamitische winkels kom ik sowieso niet. Ik weiger geld in handen te stoppen van mensen die mij minachten op basis van een fictieve werkelijkheid.

Liever zie ik echter wel ondernemers die zich van een inkomen kunnen voorzien door hun diensten aan te bieden aan niet-Nederlanders. Deze mensen halen namelijk keihard het gejammer van de Sylvana's en consorten onderuit, die stellen dat er voor hen in dit land niets te bereiken valt omdat blanken hen daar van weerhouden.

En zoals een winkelier geen recht heeft op ons als klant, hebben wij geen recht op hun diensten. En als de formule niet werkt dan verdwijnt de winkel vanzelf en anders heeft de winkel bestaansrecht. Dat is nu het prettige van kapitalisme en datzelfde kapitalisme houdt mensen weg bij armoede.

netniet | 10-02-18 | 20:33

Wat een gelul. Iedere toerist gaat naar Chinatown in NY en men leest en spreekt bijna louter Chinees. Men voelt zich wél Amerikaan.

Daar zit het in.

ristretto | 10-02-18 | 20:40

Leg eens uit waarom de uitsluiting van autochtone NLers (als klant, of het personeelsteam) wordt toegejuichd, terwijl diezelfde autochtone NLer wordt gedwongen tot exact het tegenovergestelde?
Over een NLs bedrijf dat geen buitenlanders wilde, riep iedereen schande. Maar de Turkse supermarkt- en donerketen in mijn stad met alleen maar moslims in dienst, of het uitzendbureau waar mijn werkgever mee werkt en die alleen maar turkse uitzendkrachten levert, blijft vrij van kritiek? Want als men daar iets over zegt is men intolerant op zijn minst en nog vaker een racist!?

Begrijp me niet verkeerd. Racisme bestrijden? Ik ben voor! Maar die strijd gaat nooit gewonnen worden als we alleen het racisme door blanke mensen bestrijden en het racisme door allochtonen onbesproken laten.

@ristretto
Het verschil is dat deze allochtone NLse ondernemers zich geen Nederlander voelen. In tegenstelling tot de Chinezen in chinatown NY die zich wel Amerikaans voelen.

gaffelbaard | 10-02-18 | 21:22

China numba one!

Kamikazepiloot | 10-02-18 | 20:18

Als ik de hand over de helft van de chinese meneer leg lijkt hij heel vriendelijk en over de andere helft heb ik een heel sneaky iemand.

LifeCatcher | 10-02-18 | 20:17

Dit lijkt me de nieuwjaarskalender.

Cor Netto | 10-02-18 | 20:14

China een communistische dictatuur, onze koning ging er heen om nog wat tips te leren, om het gepeupel klein te houden. Maar met de Chinezen hier is niks mis. Beter dan de Noord Afrikaanse import.

Dutch_Holland | 10-02-18 | 20:11

Zeker weten dat het niet de menulijst is van het Chinese restaurant om de hoek?

Geevee | 10-02-18 | 20:10 | 1

Klopt. Maar let op dat je geen witte rijst bestelt...

McFlym | 10-02-18 | 21:31

China.
Het land waar beesten doodmartelen om in de nasi te doen doodnormaal is.
Waar het communisme nog steeds ingeburgerd is in mensen.
Waar mensenrechten in de afvalbak bij de nasi geflikkerd zijn.
Hmmm geen leuk volk die Chinapeople.
Maar zeikerds zijn het niet in elk geval. Is er ook wel ingebracht onder de rooien..

Rietpieper | 10-02-18 | 20:07 | 1

Bezoek het land eens zou ik zo zeggen, en u zult er achter komen dat het best meevalt met al uw vooroordelen.
Ja, de Chinees eet alles wat vliegt, zwemt, kruipt, en loopt, dat is waar, maar om bijv. dat communisme aan te halen wat u noemt, kan ik u verzekeren dat daar toch wel het een en ander aan het veranderen is.
En vergeet niet, die mensenrechten, daarvoor moet u bij de overheid zijn, namelijk met uw stelling zou je ook kunnen zeggen dat wij, Nederlanders, dol zijn op de Turken, Marokkanen, en het is-lam-itische gebeuren.

watmagjenogwel | 11-02-18 | 03:15

De Chinese restaurants frituren de rijst vaak. En ze voegen er vaak de zogeheten smaakversterker ve-tsin aan toe. Dat is erg jammer, want superzout en ongezond. Je drinkt dan de hele avond water. Maar van mij geen kwaad woord over Chinezen.

hoogstetijd | 10-02-18 | 20:06 | 7

nickolaas | 10-02-18 | 20:29
Wederom dank voor de aanvullende info. Ik denk dat ik zelf maar bami en nasi goreng blijf maken!

hoogstetijd | 10-02-18 | 20:36

Ve-tsin kan geen kwaad. Zit van nature al in veel producten (kaas, paddestoelen enz.).
Dat "Chinesche eten met ve-tsin, waar je ziek van wordt', is een fabel vlgs Harold McGee.

Carmelita | 11-02-18 | 00:34

Dat E621 wordt in zoveel keukens gebruikt en is onder zoveel namen verkrijgbaar, er is een grote Japanse fabrikant genaamd Ajinomoto, en die maakt het onder de naam Pom Sjoe Lot, voor de Thaise keuken, ook die gebruiken het dagelijks te pas en te onpas.
Zelf gebruik ik het meer dan 20 jaar.

watmagjenogwel | 11-02-18 | 03:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Citaat Britt Dekker; Je ziet nooit een Chinees in 'opsporing verzocht' Einde citaat

leaupveaugel | 10-02-18 | 20:05 | 1

Best of times with the thoughtless kind, John Cale

fred1434 | 10-02-18 | 20:34

Een waar gebeurd verhaal. Ik was eens met twee dialect sprekende achterhoekers wat eten bestellen bij de lokale chinees. De bestellende achterhoeker doet vervolgens zijn best om in zijn netste ABN de bestelling te plaatsen. Waarop de chinees achter de toonbank vervolgens vraagt : 'Moi je d'er riest bie hebb'n ?'.. Ik dacht dat ik niet meer bijkwam..

Croisantneuf | 10-02-18 | 20:02 | 2

Afhaal chinees Moi Mie Yong

Oprisp | 10-02-18 | 20:08

Ik wou dat ik er bij was lol

PresidenteDeConjovia | 10-02-18 | 21:22

Prachtige Nederlanders die Chinezen en ze hebben zelfs speciale koks die twee jaar moeten leren teneinde zo een giftige plofvis te mogen ontleden.
Een hels karwei, daar die plofvissen bijna net zo giftig zijn als die Plofpechtold, heel linksche soep dus.

Slurfje | 10-02-18 | 20:00 | 2

Volgens mij is dat geen Chinees maar iets van de Japanners en schijnt het gebruikelijk te zijn dat als het mis gaat die speciale kok zelfmoord pleegt (Harakiri)

Geevee | 10-02-18 | 20:08

Nogal absurd, zo'n poster in het Chinees (of Arabisch, Turks, Berbers etc.).

En voor alle idioten hier: Chinezen zijn net zulke klootzakken als jij en ik hoor, maak je maar geen illusies.

Ichneumonidae | 10-02-18 | 19:59

Keek op de week.
China glens?
Alles herhaalt zich als mutatie na mutatie.
Als je oud wordt kun je lachen.

Der Paulie | 10-02-18 | 19:55

Nou, why not, Chinezen scoren hoger op iq dan Nederlanders.
Mag je dat zeggen? Ja dat wel.
Nederlanders scoren, schijnt, hoger op een iq-test dan Surinamers.
Mag je dat hardop zeggen? O nee, dat is rascisme.
Chinezen scoren dus ook hoger op een iq-test dan Surinamers.
Mag je dat zeggen? Ehhh.. D66?

kloopindeslootjijook | 10-02-18 | 19:55 | 2

D66: U bent wit? Nee dan mag u dat niet zeggen, racist.

witdusracist | 10-02-18 | 19:59

Gemiddeld dan he. We gaan het nog leuker maken. We plaatsen een groep Chinezen als baby in Nederland en guess what, ze scoren net zo laag als Nederlanders (want in China scoren ze beter). We plaatsen een aantal Surinamers in Nederland en ze scoren ook net zo als Nederlanders. Nou Pechtold en Klaver, is dat dan rascistisch of juist niet? Ja, het past niet zo in jullie geliefde framing-circus, maar toch he.

kloopindeslootjijook | 10-02-18 | 20:07

Zou je het gebruik van een niet-inheemse taal, die voor vrijwel niemand machtig is, ook "uitsluiting" mogen noemen?

Angelica | 10-02-18 | 19:54

Het was mooi wat Won Yip ooit zei tijdens een discriminatie "circle jerking" tv item bij de NPO: "Het maakt me niet uit wat ze over mij zeggen zo lang ik maar verkoop." En toen zaten al die Gutmenschen daar met de mond vol tanden.

Basil Fawlty | 10-02-18 | 19:53 | 3

Won Yip is een baas. Niet werken maar an die Arbeit en meneer bezit weldra het grootste en mooiste huis van Amsterdam.

VeelTeSteil | 10-02-18 | 20:15

@VeelTeSteil
In tegenstelling tot dat kot van Pechtold heeft Yip een écht penthouse.
En nog zelf betaald ook!

demaup | 10-02-18 | 20:21

Won Yip is inderdaad een zeer sympathieke man. Geen bullshitter maar keiharde werker. Man naar mijn hart! Iemand van wie de misplaatste moralistische Gutmensch nog heel erg veel van kan leren.

Basil Fawlty | 11-02-18 | 01:23

Eerst proberen ze ADO te pakken, nu het binnenhof. Tjap Tjoy

een.procent | 10-02-18 | 19:52

Dit is een advertorial op pagina 19 van het Chineestalige locale sufferdje. Niks mis mee. Verkiezingsposters in een andere taal daarentegen mogen wat mij betreft direct overgeplakt worden.

happen_maar | 10-02-18 | 19:51 | 1

Percies!

Guido | 10-02-18 | 20:09

Chinese koks zweten in het eten. Daarom is het zo zout. En ze eten hond. Onvergeeflijk.

RickTheDick | 10-02-18 | 19:49 | 2

Sommige hondenrassen smaken uitstekend heb ik uit betrouwbare bron.
Ik ga het in iedergeval niet proberen.

HoerieHarry | 10-02-18 | 19:53

Geheel gratis inclusief inbergingscursus Chinees. In ander nieuws gaat grote privaat kapitaal in 2024 de Gemeente Veldhoven opkopen, dat gaat middels de z.g. Social Impact Bonds (aandelen en waardepapieren in statushouders, vluchtelingen dus) . De trader in deze nieuwe waardepapieren is Social Impact Finance, waar de erfgenamen van voormalig VOC plantage houders, dus heel erg veel kapitaal, aandelen kopen. Wat de rest van de inwoners van Veldhoven hier van vinden blijft onbekend. Eenvandaag -"Privaat geld redt statushouders uit de bijstand" za 10 feb 2018, 18:15 • AVROTROS • 8 min www.npo.nl/privaat-geld-redt-statusho...

rmstock | 10-02-18 | 19:48

China staat nummer 43 op lijst van 50 landen waar Christenen het meest vervolgd worden. www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/... Hoe zit het met de Christelijke overtuiging van deze meneer?

BlowingBubbles | 10-02-18 | 19:46 | 7

Shoarmamasutra | 10-02-18 | 20:05
Nee hoor, maar ik vind in principe wel dat als iemand voor het Christen Democratisch Appel op de lijst gaat staan, dat ie dan ook een gelovig Christen moet zijn. Chinesen associeerde ik, kennelijk onterecht, niet met Christendom.

BlowingBubbles | 10-02-18 | 20:20

Ze hebben daar ook iets met het stelen van organen...........

demaup | 10-02-18 | 20:23

Hoezo "ook"?
Hier is het binnenkort legaal. Dan is het geen stelen meer.
Hmm, misschien zelfs een leuke afzetmarkt.

PresidenteDeConjovia | 10-02-18 | 21:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Is dat niet de menukaart?

peterdh | 10-02-18 | 19:44

Kom op Zentgraaff, doe even niet heiliger dan de paus. Chinese restaurants zijn hier bij mijn weten sinds eind jaren zestig. Het eten is te zout, oke, maar hun vriendelijkheid en service zijn perfect. Niemand heeft last van de Chinezen in Nederland.

Jij Zentgraaff, moet niet zo denigrerend doen over Chinezen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een Chinees een bijstandsuitkering heeft. Er zal best hier en daar wat in drugs worden verhandeld, maar so what? Zij benadelen niemand. Problemen lossen ze onderling op.

hoogstetijd | 10-02-18 | 19:43 | 2

@hoogstetijd | 10-02-18 | 19:43
Juist. Er gebeurt een hoop in de haven onder Chinezen maar daar zal jij en ik echt geen last van hebben. In Rotterdam worden er gemiddeld 50 tot 55 moorden gepleegd en waarschijnlijk is een aanzienlijk deel afkomstig uit de Chinese mafia.
Nogmaals: dat is lastig vast te stellen, want in tegenstelling tot hun mafiose broeders uit Joegoslavie en Noord-Afrika, houden ze zich koest.

chicago river | 10-02-18 | 19:49

Ja, chicago river | 10-02-18 | 19:49, mooie aanvulling, prima.

hoogstetijd | 10-02-18 | 19:54

Chinees? Prima toch..

LectoriSalutem | 10-02-18 | 19:42

Nix mis met chinezen !! Heeft iemand de folie gezien ?

een.procent | 10-02-18 | 19:42 | 1

Oeps, heb ik net over de bami gedaan. Was toch een.lelijk stuk met brandplekken en kruidenresten

Shoarmamasutra | 10-02-18 | 20:06

Ah, het CDA gaat voor verhoging van het gemiddelde IQ

BlowingBubbles | 10-02-18 | 19:41

好运

pegaje | 10-02-18 | 19:40

Renjie Luo is in bedrijfskunde afgestudeerd op een confuciaanse thesis. Verder is hij touroperator voor reizen naar Noord Korea, China, Jordanië en de Trans-Siberië Express.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-02-18 | 19:39

Wat mij verbaast is dat de poster in het Chinees moet. Ik dacht altijd dat Chinezen vlot inburgeren en de taal ook snel beheersen. Volgens LinkedIn heeft hij 2 jaar in Leiden gestudeerd, dus mijn zegen heeft hij.

Irnerius | 10-02-18 | 19:36 | 4

Chinezen integreren niet. Ze houden zich koest en laten langzaam maar zeker Beijing steeds meer regeren waar ze maar ook wonen.

Jostifiel | 10-02-18 | 19:59

De ouders van mijn toenmalige vriendin eigenlijk nauwelijks een woord (waren hier voor 1980 heen gekomen). Zij was gedeeltelijk in pleegzorg opgegroeid - in die zin regelde zij al vanaf hele jonge leeftijd een groot deel van het administratieve huishouden. Later had ik een andere vriendin, bij wie dat ook wel een beetje gespeeld had - dat zij voor haar ouders zorgde op vrij jonge leeftijd.. kan je op latere leeftijd merken en dat laat ook best wel een beetje sporen na, uiteindelijk is zij met iemand moeten gaan praten (goede hulp gehad, in het VK was dat) en dat ging toch ook wel over die tijd.

nickolaas | 10-02-18 | 20:04

sorry nickolaas, geen touw aan vast te knopen, aan je verhaal.

watmagjenogwel | 11-02-18 | 02:52
▼ 1 antwoord verborgen

De Chinezen houden alles intern - de buitenwereld ziet ze als lief, rustig en harde werkers. Tot straks het signaal uit Peking komt voor een totale overname.
Ik heb jullie gewaarschuwd, dus geen huilie-huilie achteraf stelletje Tsjeina lovers.

Ashtrey | 10-02-18 | 19:35 | 2

Als ik moest kiezen tussen een associatieverdrag met de Oekraïne of met China dan wist ik het wel.

W_F | 10-02-18 | 20:03

Inderdaad, toen ik jong was, waarschuwde mijn vader reeds voor het "gele gevaar", en dat was geen Ferrari.

watmagjenogwel | 11-02-18 | 02:50

Overigens vind ik dat Chinezen die hier stemrecht hebben ook Nederlands zouden moeten kunnen lezen. Ze zijn immers intelligenter dan negers, en die kunnen het ook.
Tenminste, ik heb nog nooit een verkiezingsfoldertje in het Papiements gezien. (Hoewel het me niet zou verbazen als de PvdA 020-zuidoost zich daar wel eens aan heeft gewaagd.)

Stormageddon | 10-02-18 | 19:34 | 5

Afgezien van een kleine groep Chinezen die hier op zeer late leeftijd naartoe gekomen zijn, spreken Chinezen behoorlijk Nederlands. Ze snappen dat een taal leren helpt om zelf brood op de plank te krijgen.

W_F | 10-02-18 | 20:11

Het stembiljet is niét in het Chinees.
Kunnen ze dát dan wél lezen?

demaup | 10-02-18 | 20:25

Daar zijn volmachten voor uitgevonden...

PresidenteDeConjovia | 10-02-18 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Natuurlijk wel in Den Haag, daar hadden ze een wethouder die ze de Chinese kool noemden en die meer tijd in China dan in Den Haag door bracht. Van de PvdA, dus allemaal op kosten van de gemeenschap.

Osdorpertje | 10-02-18 | 19:32

Als een Erdogan aanhanger zijn folders in het Turks verspreid in de shariadriehoek mag je er niets over zeggen want anders ben je een racist. Maar hang een een verkiezingsposter op in het Hebreeuws en de bakstenen vliegen door de ruiten van je partijkantoor. Verder wel een leuke photoshop.

Osdorpertje | 10-02-18 | 19:29

Hoe kan je weten hoe kat smaakt als je het noot hebt geprobeerd?
Zentgraaff: ¨Zou het komen omdat de Sjinese maffia dingen gewoon discreet oplost in plaats van met Kalasjnikovs en onthoofdings voor sisalounges?¨

Maar nu praktisch. Een neef van me is, etend aan een tafeltje, bij geluk ontsnapt aan de dood door een regen aan kogels uit een uzi in een Chinese tent op de Kruiskade, Rotterdam. Gewoon een afrekening. Wat hij niet kon vertellen of de shooters ook Aziatisch waren. Toen dook hij al onder z´n tafel met z´n bakje slierten en varkensvlees. Aziaten zijn doorgaans voorzichtiger en slimmer om tegenstanders weg te werken. Joego´s en Mocros, die geven geen fuqk.

chicago river | 10-02-18 | 19:28 | 1

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij de tijd nam om z'n bakje met slierten en varkensvlees mee onder tafel nam.
Overigens, geen slecht woord over de Chinezen maar ik kan me nog wel herinneren dat in de jaren '60 vorige eeuw er toch behoorlijk grote problemen waren met de Chinese maffia, o.a. in A'dam.

watmagjenogwel | 11-02-18 | 02:45

Wie de pekingeend is dit dan? Belchinees? 500 Chinese pleuro inleggen is 1000 terugkrijgen?

Verder natuurlijk totaal gestoord die pamfletten in buitenlands geblaf. Als je geen Nederlands spreekt stem je maar niet of je jast de hele bende door Google translate. Politici kunnen 1 ding garanderen, dat wat op die foldertjes doen ze toch niet.

VeelTeSteil | 10-02-18 | 19:25 | 1

*'staat' naar boven moffelt*

VeelTeSteil | 10-02-18 | 19:28

Misschien heeft het te maken met een nogal belangrijk verschil tussen de Chinese en de islamitische cultuur. De eerstgenoemde is verenigbaar met de westerse cultuur en de laatstgenoemde niet.

Soturi | 10-02-18 | 19:25 | 1

De 'Chinese cultuur' is een cultuur.
De 'islamitische cultuur' bestaat niet. Dat is een geloof (en nog een naar geloof ook).

Majoor Pikindewind | 10-02-18 | 23:11

Mijn vriendin kende een van de figuren uit deze groep - had em zelfs nog een keer ontmoet nadat dus dat Dover drama gebeurd was en voor ie de bak in ging.. niet echt lekker jongens waren dat. "Chinese leider Dover-bende gearresteerd -
De leider van de Chinese bende die bijna alle 58 Dover-slachtoffers naar Europa zou hebben gesmokkeld, is volgens het staatspersbureau Nieuw China in een disco gearresteerd.... " www.volkskrant.nl/archief/chinese-lei... Bende van de slang of zoiets, kennelijk Haags of Rotterdams geweest - speelde idd in die tijd.

nickolaas | 10-02-18 | 19:41

Hier staat het, Kop van de Slang-bende idd..

nickolaas | 10-02-18 | 19:43
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag toevallig naar de toko geweest, voel me meer op me gemak dan de plaatselijke turk. Ben ik nu rasist? Ik zit er volgens mijn IQ er precies tussen in.

Raysdale | 10-02-18 | 19:22 | 1

Raysdale | 10-02-18 | 19:22
Weinig plekken waar ik me zo senang voel als in de toko. Tofu, kouseband, Chinese groenten die ik niet kan uitspreken (en niet vertaald worden), en, vooral, zakken, grote ZAKKEN vol kruiden - oregano, dille, majoraan, dried knoflook ' voor 67 cent. Appie vraagt 1.49 voor een lullig flesje.

chicago river | 10-02-18 | 19:37

Ach je hebt nou eenmaal minder last van Chinezen dan van mocroos turken grieken polen roemenen hangariers russen fransen denen noren Zwitsers Oostenrijker duitsers Spanjaarden Italianen en god weet wie nog meer je kan nou niet de hele wereld in dit godvergeten deel van de wereld stoppen het wordt veel te druk allemaal.

flesje | 10-02-18 | 19:22

Die propagandaposter lijkt wel op zo'n bestelfoldertje die we aan de koelkast hebben hangen.

Ridocar | 10-02-18 | 19:22

Chinese mensen zijn over het algemeen te slim om zich met Nederlandse politiek in te laten, iets met de gezellige manier van politiek in China. Maar een paar stumpers daargelaten natuurlijk.

Plorkface | 10-02-18 | 19:20

Een eend lekker krokant en sappig krijgen is een ware kunst.

HoerieHarry | 10-02-18 | 19:17 | 1

Leuk om te vergoelijken maar een ingeburgerde met stemrecht maakt maar gebruik van Nederlandstalige folders. De andere zijn kennelijk bedoeld voor o.a. illegale hulpkoks die achterin de keuken slapen en die hun wel legale familie op het spoor houden. Als je vergoelijkt dan moet je trouwens ook niet zeuren over bijv. Turks of Arabisch omdat je daar andere gevoelens bij hebt. Dan maar folders in 80 talen dat schept werkgelegenheid.

gnor | 10-02-18 | 19:16 | 1

Schijnbaar heb je het stukje van Zentgraaff niet goed gelezen, laat ik het je dan duidelijk maken : al sinds de jaren 60 ken ik de Chinezen wel een beetje, onze Hollandse meiden hebben totaal geen last van ze i.t.t. de Mocro's en soms ook de Turken, vandaar dat iemand hier al riep.. voor mij 10 Chinezen voor 1 Marokkaan. We moeten die lui niet en de geschiedenis heeft uitgewezen dat uiteindelijk het Volk het heft in eigen hand neemt als de politiek er niks aan doet. Het is ook niet de vraag OF maar Wanneer we die lui (98% moslims) het land uitschoppen. Dus van mij mogen de Chinezen het in welke taal dan ook doen, zal mij een rotzorg zijn.

Keyboardspeler | 10-02-18 | 20:33

Nou ja, daar gaat mijn achting voor de chineze immigrant. Hoewel stukken minder crimineel als de barbaarse aanhangers van de Boze Profeet toch ook op het verlanglijstje van het Partijkartel. Als stemvee.

De autochtone Nederlander stemt steeds vaker op de enige oppositie in het nepparlement, dat maakt het schoftentuig radeloos en vooral redeloos.

Jan Passant mk2 | 10-02-18 | 19:15 | 1

Maak je geen zorgen, ik heb zelf ook verhalen gehoord dat er uit deze groep migranten mensen zijn die op die "andere" partijen stemmen die geen deel uitmaken van het partijkartel. Ik heb zelf ook een gruwelijke rothekel aan de mensen van die "verrijkte" religie toen ik ze in HK zag. En geloof me, zelfs iemand die hier braaf D66 stemt liep daar rond met soortgelijke onderbuikgevoelens.

Es tut mir Aleid | 12-02-18 | 04:53

no. 18 met sambal, kankâh-lekker...aldus de gemiddelde Hagenees.

Kapitein Stijlvol | 10-02-18 | 19:15

Wat mij betreft voor elke moslim 10 Chinezen. Ze houden de casino's draaiende, zorgen voor voer als ik geen zin heb om te koken en met oudjaar hebben we fantastisch vuurwerk in de straat.

Linkse allergie | 10-02-18 | 19:14

Wat doet een Chinees bij een christelijke partij voor boeren en tuinders?

atheïstisch stemvee | 10-02-18 | 19:14 | 4

Hij heeft een varkensfokkerij voor de babi pangang.

HoerieHarry | 10-02-18 | 19:28

Renjie is niet de eerste Chinees die op de lijst van het CDA stond, ik kan me herinneren dat er jaren geleden ook een Chinees op de lijst van het CDA heeft gestaan voor de Tweede Kamerverkiezingen.

Es tut mir Aleid | 12-02-18 | 04:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga altijd naar de plaatselijke chinees Moin Mien Jong.

Oprisp | 10-02-18 | 19:14

Zijn die bovenste kolommen met 500/1000 voor kosten voor een presentatie of een illegaal gokken?.

steekmug | 10-02-18 | 19:14 | 1

De vrijwillige eigen bijdrage aan de campagne, als je tenminste een vergunning voor je afhaaltoko wil?

Shoarmamasutra | 10-02-18 | 20:03

Willen we meer of minder strakke spleetjes?

andrewdicec | 10-02-18 | 19:13 | 2

Uhhhhh.........spleetjes als in ogen, of een stukje lager?

rob007 | 10-02-18 | 19:17

Strak, onbehaard & met de zilte smaak van 'oude' pis.....

TonyD | 10-02-18 | 19:41

Zolang de menu'tjes maar in het Nederlands zijn zullen we maar zeggen ....

Wekkertje | 10-02-18 | 19:12

Is het toevallig geen hitlijst van de jing jang?

Tuborg øl | 10-02-18 | 19:12

Ik stem liever Geelt Wildels!

Hart_von_Hinten | 10-02-18 | 19:11

Maar wat staat er nu eigenlijk allemaal op die folder? De prijzen van de gerechten of van de opium? De namen van de overige partijleden? Wie het weet mag het zeggen!

broodje gezond | 10-02-18 | 19:11 | 2

De massagetarieven.
Met of zonder happy ending.

HoerieHarry | 10-02-18 | 19:15

Die lijstjes met nummer erbij zijn de dagkoersen voor het wedden op een of ander.

McMarx | 10-02-18 | 19:19

Vooral dat argument in het derde rijstje naar rechts en viel naar onderen is pittig.

Tuborg øl | 10-02-18 | 19:10

Nummer 18 met bami graag.

DeRustige_ | 10-02-18 | 19:09 | 4

@Moeki de Meeuw
Traditie! Hahahaha!

Basil Fawlty | 10-02-18 | 19:14

Nr 18? Dat is de Gordon bleu

Gajus | 10-02-18 | 19:20

Lijst 68 met lijst
sambal bij, natuullijk

Tobi | 10-02-18 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ziet er uit als een menukaart van gemiddelde Chinees. Er staan nog net geen nummertjes voor, maar de prijs staat er wel achter.

Stormageddon | 10-02-18 | 19:09

Ach, die Sjinezen die werken tenminste voor hun centjes. En blazen geen gebouwen op. En verkrachten onze dochters niet. Ik ben vast nog iets vergeten.

citywok | 10-02-18 | 19:08

Renjie heeft er zin an!
Dat zie je zo.

HoerieHarry | 10-02-18 | 19:06

Een cda-er die in het Chinees iedereen de moeder preekt? Dit land kan zonder. Den Haag ook.

de Voorzittert | 10-02-18 | 19:04 | 2

Ze zijn lekker geïntegreerd ook.....Juist wanneer je denkt 'het kan niet gekker worden' en ja hoor, daar is weer een tenenkrommend voorbeeld. Het gaat natuurlijk niet om die Chinese meneer maar om het pamflet in de Chinese taal. Die beginnen dus ook al. De doelgroep van deze meneer spreekt dus óók geen Nederlands. Hij is weer fijn.

Het boek van Martin Bosma 'minderheid in eigen land' is alweer een stukje dichterbij gekomen, centimeter voor centimeter. Maar nu ga ik Netflix kijken want dit trek ik niet meer na zo'n lange dag ergernis. Prettige avond allen!

Lupuslupus | 10-02-18 | 19:15

Lupuslupus, ik vind wat van jouw tegel:
Ik heb heel veel minder problemen met een Nederlandse meneer met een Chinese migratieachtergrond die in het Chinees campagne voert dan met een Nederlandse meneer zonder migratieachtergrond (dus originele Nederlander) die in het Arabisch campagne voert!
Dat heeft niets met wel-of-niet geïntegreerd zijn te maken.

Majoor Pikindewind | 10-02-18 | 23:03

Oh ja, Nederland waar de taal niet telt.....

Is dit nog nieuws? | 10-02-18 | 19:04

Toch omarm ik juist chinezen 1000000000x liever dan dat andere

Bali Lovert | 10-02-18 | 19:03 | 6

Voor me gewonnen ?

nickolaas | 10-02-18 | 19:21

@mezelf
Nou ja, niet helemaal voor me gewonnen achteraf gezien - ze bleek uiteindelijk best wel een beetje promiscue.. maar lang genoeg geleden om dat als soort van 'coming of age' te kunnen zien.

nickolaas | 10-02-18 | 19:26

Precies! Meer, meer, meer!

funkyd | 10-02-18 | 19:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Die tekens.... hup?

Normpje | 10-02-18 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken