Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Johan Derksen geeft Renate Gijp-haters de vinger

Echte morsige mannen, ze bestaan nog. Robbie GoosR van de Telebelg belde met het Orakel uit Grollo om te peilen hoe hij de huidige hetze tegen Renate van der Gijp beleeft. Nou, dikke lul drie bier: Sigaarsnor geeft geen fuck. En terecht.

bam bam bam right in the babymaker

Het stukkie in de Telebelg was net zo snel offline als het online kwam want oude media (lol maar echt), maar we konden nog net bovenstaande quote redden. Verder zei Derksen dat RTL zich niet met de inhoud van Voetbal Inside moet bemoeien en anders moeten ze hem er maar uit flikkeren. Waarvoor hulde want dat eindeloze bukken voor het belerende boegeroep van beroepgekwetsten die elke nano-grief tot norm ver-ophef-fen, is mierenneukerette voor menspersonen (m/v) zonder ballen. Kennelijk gaat het met de homo-emancipatie in Nederland zo goed, dat het 't COC ook alleen nog rest om met de handtas te meppen richting de grappen van een paar televisiemuppets die kleedkamer- en kantinegrappen maken onder de vermomming van een voetbalprogramma. LAAT ZE LEKKER en ga zelf ff in een darkroom zonder tv zitten grienen grindr'en of zo. Dat sneue satiremarxisme maakt alle gewonewittemannenpret kapot.
Instant Update: Telepruts zet het stuk nu toch maar weer terug online. Hallo 2018!
Update: GroenLinks en PvdA zijn fucking gay.

Reaguursels

Inloggen

Wat achter de voordeur gezegd wordt, gaat niemand wat aan. Maar in het openbaar en zeker op tv en bij GS doet het algemeen belang en een voorbeeld functie er wel degelijk toe.

A.Men | 05-02-18 | 19:57

Allemaal fout: reaguurders, GS. Zoals men ook niet zulke grappen hoort te maken over joden, negers en een echtgenote die overleden is aan kanker, kan dit ook niet. Waarom? Omdat die mensen daar niet voor gekozen hebben, het overkomt ze, het is het lot.

A.Men | 05-02-18 | 19:53

Lekker belangrijk allemaal. Halve wereld staat in de fik en politiek correct Nederland valt over een ex voetballer met een pruikje op....

De Ana(a)list | 05-02-18 | 19:08

Vond de grap persoonlijk niet leuk, maar dat hoeft ook niet. Het feit dat men daar gewoon zegt wat men denkt (of dat nou leuk is voor degene waar het over gaat of niet) vind ik echt prijzenswaardig. Daarom blijf ik dan ook kijken, sterker nog, ben een grote fan van deze heren, met name Johan Derksen. Ga zo door mannen!

Waakvlam | 05-02-18 | 16:42

Was afgelopen zaterdagavond op een verjaardag en bracht de jurk van Gijp nog even naar voren en hoe men op de VI-tribune hierover in een deuk lag. Opvallend was dat naast een aantal lachers ook enkele kerels onbewogen voor zich uit bleven staren. Het politiek correcte Karremansvolk durfde, van de daar ook aanwezige vrouwen, niet te lachen! Zij zullen ook wel bij verkiezingen de partijkeuze van hun vrouw volgen. Bah!, ik lach liever om de jurk van Gijp en daardoor een wipje te moeten missen, dan dat lafhartige gedoe!

Tis nie waar! | 05-02-18 | 14:51

Ik vond het vooral grappig hoe ze daar in de studio helemaal in een deuk lagen. Zie je dat ooit in politiek correcte programma's? Als ze daar al dubbel liggen, is het ook vanwege een politiek incorrecte grap.

zwarte_weduwe | 05-02-18 | 13:27

Ik heb zomaar het idee dat OF de mannen vanavond allemaal verkleed zijn OF Johan een sigaar aansteekt in de studio.Ik kijk in ieder geval vanavond weer, alleen al om ze de best bekeken aflevering ooit te bezorgen. Dat gemiep en gezeik, aanpakken!

Behangdelul | 05-02-18 | 13:16

Bustersmile
Zo is het. Al 20 jaar doet Paul de Leeuw het "zie mij eens homo zijn" truc tot het irritante af maar niemand die er wakker van ligt. Jiskefet had aan boord van hun VOC schip "de Bruine Ster" hun retejong , ook daar lag niemand wakker van. Diezelfde Jiskefet die drie hitsige Groninger dames neerzette om een zwarte vluchteling te begeleiden. Niemand lag er wakker van en toen Arjan Ederveen in de tijd van "Creatief met Kurk" als leernicht aan het polswerpen was ter voorbereiding op de gaygames in Twello , geen reactie. Nu vult Paul Haenen zijn zakken , niet als dominee Gremdaat maar als een echtpaar die voor een bepaald energiebedrijf kiest. Niemand die er wat van zegt. Zo zijn er talloze voorbeelden. De kleingeestigheid steekt de kop op en "men" voelt zich steeds vaker gegriefd en beledigd. Dat van der Gijp op de man speelde is wellicht niet kies maar satire en grollen zijn hopelijk niet slechts voorbehouden aan domineeszoon Freek de Jonge en de op tv hardgrondig vloekende Youp van 't Hek.

Jan Boule | 05-02-18 | 12:46

Ik vond het niet grappig, en onfatsoenlijk. Met name omdat er hier één specifiek persoon in de zeik werd genomen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze dit niet mogen doen. Het is kleedkamerhumor van het soort dat beter niet op tv kan komen.

Dommedaris | 05-02-18 | 12:08

Dat vraag ik me ook af.
:-D

RickyLaRue | 05-02-18 | 11:55

Even OT, maar waar
staan die kroontjes voor bij sommige namen? Gewoon nieuwsschierig.

roodborstje1 | 05-02-18 | 11:34

Dat zijn de winnaars van de voetbalpool.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-02-18 | 12:40

Derksen is aanhanger van D66.
Hij ageert dus ook tegen zichzelf, want Verhoeven, Paternotte en de rest van de grachtengordelkliek is ook tegen Renate van der Gijp. Derksen zou eens moeten overwegen om bij Voetbal Insite geen reclame meer te maken voor de Grachtengordelpartij.

luto333 | 05-02-18 | 11:19

Derksen en consorten hebben verstand van voetbal, dus ik neem aan dat ze binnen de KNVB ook hun weg wel weten. Daarom begrijp ik niet waarom ze hun contacten binnen de KNVB niet hebben geraadpleegd om op de juiste gedachten gebracht te kunnen worden. In het Parool laat de KNVB in een reactie weten "een heel duidelijk standpunt te hebben over homo-acceptatie in de sportwereld. We hebben ons daar de afgelopen jaren op heel veel manieren hard voor gemaakt. Maar we zijn niet bij machte om iedereen die iets meent over voetbal te moeten zeggen op de juiste gedachten te brengen."

CamaroHans | 05-02-18 | 10:45

Weet je, als iedereen nou gewoon lekker zijn kleresmoel houdt te janken dan is transgender (of non-binair, wot?) en homoseksualiteit vanzelf net zo normaal als tattoo's en ontmaagd worden op je tiende. Of willen we graag in de schijnwerpers staan meneouwdinges?

Wasalbezet | 05-02-18 | 10:44

Ik voel mij hexadecimaal vandaag.

Bigi Bana Boy | 05-02-18 | 11:31

Derksen heeft gelijk. En als die sponsors afhaken, dan kan GeenStijl er wel een online uitzending voor premium gebruikers van maken. Ter bescherming van het vrije woord en humor om te lachen. Gewoon ff een gratis tip mijnerzijds.

BlowingBubbles | 05-02-18 | 10:30

De prijs voor een premium lidmaatschap moet dan wel omhoog, dat dan weer wel tenzij jullie zelluf goede sponsors met ballen kunnen vinden.

BlowingBubbles | 05-02-18 | 10:31

Wat kunnen ze zich druk maken en snel beledigd zijn. Wanneer Youp, Paul de Leeuw of voor mijn part Freek de Jonge hadden gedaan (hebben die in het verleden niet soortgelijke humor gehad} was het allemaal kunst satire geweest. Wat doorzichtig allemaal. Laten ze zich druk maken over het intolerante gedrag van mensen met een islamitische achtergrond die homo's en transgenders verafschuwen, "gooi ze van de hoogste flat". Ik ben er helemaal klaar mee met die zogenaamde politieke correct hier, als het maar in hun straatje. Ga gvd je ergens anders druk over maken. Get a life.

bustersmile | 05-02-18 | 10:25

Hopelijk zit Gijp er vanavond weer bij als Renate. Gezicht in de plooi en zeggen dat het helemaal geen grap was.
Dan moeten ze bij het COC die keutel weer intrekken. Heh!

RickyLaRue | 05-02-18 | 10:19

Zou hilarisch zijn. Zou hij het menen of niet? Iedereen oordeelt maar niemand vraagt of hij serieus is. Zuurpruimen zijn het die zelf bevooroordeeld zijn.

Ca12ny | 05-02-18 | 13:39
-weggejorist-
KroonOpHetWerk | 05-02-18 | 10:13

Voetbal Inside verbieden wegens homofobie? Dan ook de Islam en Islamitische immigratie verbieden wegens homofobie.

dr Rechts | 05-02-18 | 09:24

Als ik niet altijd naar VI zou kijken (niet om het voetbal want daar hou ik niet van maar om de grappen) zou ik gedacht hebben dat die lange haren van Derksen ook een vrouwenpruik was geweest. Trouwens, die Derksen vind ik de leukste van het stel.

Louise-in-de-pels | 05-02-18 | 09:10

Censuur gaat dit jaar nog heel groot worden< Maar ALS de plannen van deze twee partijen doorgang vinden, vind ik dat er ook paal en perk moet worden gesteld aan de linkse signatuur van die talkprogramma's. Die gratis reclame (hallo reclamecodecommissie) die voor met name GL en PVDA dadelijks op die programma's is te zien stuit mij als homo veel meer tegen de borst dan de leuke grappen van de heren bij VI.

kommabijmebinnen | 05-02-18 | 08:42

Er gaat niets boven onderbroeken lol.
En laten we dat alstublieft zo houden.

K.Zak. | 05-02-18 | 08:41

Mensen snappen niet meer wat tolerantie is. Tolereren is een andere visie toestaan waar je eigenlijk een afkeer van hebt. Tegenwoordig word je als intolerant weggezet als je niet staat te klappen van enthousiasme. Dat is de omgekeerde wereld. Ik tolereer maar ben niet enthousiast. Laat me alsjeblieft, ik doe niemand kwaad.

WdVteL | 05-02-18 | 08:27

Linksen zijn Legio: 'wij zijn met meer' aldus Rutmans destijds.

Maar linksen zijn laffe slapjanussen, iha. Is het zo langzamerhand niet eens tijd voor een voorjaarsschoonmaak, denk ik wel eens...?

Poekieman | 05-02-18 | 07:27

'' Wilt u dat programma niet noemen'', was de reactie van een mevrouw op de radio toen iemand over VI begon. Zo snel grijpt de schijnheilige correctheid om zich heen.
Het programma wordt besmet verklaard.
Dat walgelijke linkse morele kotsvolk dat over geen grammetje humor of relativeringsvermogen beschikt, maar dat wel de voorzitter van de volkstribunalen wil zijn. Dat ze nog in de spiegel durven kijken.

marjen | 05-02-18 | 06:05

Maar 1 remedie, keihard tegen in gaan en doorgaan. Vanavond VI kijken, hoogste kijkcijfers ooit allertijden ever halen!!

MoltisantiBeer | 05-02-18 | 06:29
-weggejorist-
KroonOpHetWerk | 05-02-18 | 10:14

Ik denk dat de meesten wel weten dat zij aan de verkeerde kant staan. Maar ze staan graag aan de winnende kant "aldus hun visie" en winnen is fijn.
Ben benieuwd wanneer ze verliezen of ze dan ook nog achter hun visie staan.
Het zijn gewoon nare linkse dictatoriale trekjes. Waar je niks mag zeggen wat een ander niet bevalt "want anders"...

Ca12ny | 05-02-18 | 13:45

'Met flinke regelmaat wordt aan tafel geroepen dat voetbal geen sport voor homo's is.' - dixit Parool
.
Dit is niet waar. Aangifte!

oorwormpie | 05-02-18 | 01:00

Heeft de televaag het artikel weer offline gehaald ofzo? Ik krijg een error namelijk.

HipsterBrood | 05-02-18 | 00:35

Laat maar, heb gewoon een kut verbinding

HipsterBrood | 05-02-18 | 00:43

Ik ben zeker geen fan van al dat genderneutrale en evenmin van het gejank dat we iedereen met een zelfbedachte identiteit maar moeten ondersteunen en begrijpen. Maar ik vond persoonlijk het sverkleedpartijtje van Gijp stuitend. Niet dat het verboden moet worden want er is niemand dood en je kunt het negeren. En je kunt besluiten niet meer te kijken (ik kijk allang niet meer, het flauwe format is inmiddels wel uitgemolken), maar het blijft natuurlijk kansloos om iemand die blijkbaar in zo'n worsteling heeft verkeerd (die Belg) zo af te serveren. Maar goed, het zegt vooral iets over Gijp zelf.

xspalm | 05-02-18 | 00:15

Kansloos om iemand zijn humor en de mensen die daar van houden zo af te serveren. Oh, wacht. U bent inmiddels als genoeg gekneed door de politiek correcte meute die alles wat enigszins ondeugend is of kwetsend kan zijn wil bestrijden.

Graaier | 05-02-18 | 07:43
-weggejorist-
KroonOpHetWerk | 05-02-18 | 10:15

xspalm,ik ben een oude vrouw van bijna 73 en heb genoten,je bent gewoon een zuurpruim en al die mensen die na 50 jaar ineens vrouw willen zijn,doe lekker je ding maar hou hetdat voor je zelf als je geen commentaar wil.Leven en laten leven ismijn motto.

roodborstje1 | 05-02-18 | 10:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Doodmoe inmiddels van al die genderdrammers en dat COC. De hele tijd dat geemmer; je moet je haast gaan schamen dat je een ECHTE vent bent en GEEN homo als het aan die SJW's uit Amsterdam ligt. Vroeger was homo zijn een aandoening op de DSM en het subkultuurtje heeft hele donkere ondertonen die dat nog steeds onderschrijven

pigadaki | 04-02-18 | 23:38

Als de SJW's winnen dan moet je over 10 jaar verplichte en blij een feest vieren als je zoon aangeeft homo te zijn en in het vervolg als vrouw en moslim door het leven wil gaan. Man, man, man straks moet je je gaan verdedigen als je echte man bent.

Graaier | 05-02-18 | 07:46

Misschien is het echte probleem dat er teveel media zijn. Iedereen zit de hele tijd overal bovenop om zijn krantje, webpagina of zendtijd vol te maken. Nieuws en controverses worden zorgvuldig gecreëerd en daarna eindeloos uitgemolken. In het geval van "Renate van der Gijp" is hooguit sprake van flauwe humor. Alles wat sindsdien plaatsvond is puur gehyped.

MickeyGouda | 04-02-18 | 23:36

Eindelijk iemand die ballen heeft en staat voor zijn mening en hem niet terugneemt, omwille van de deugende opinie. Wie denken de deugende wel niet wie zij zijn. Moraliserende kleinzielige mensen die waarschijnlijk in hun schooltijd gepest werden en zich destijds alleen op de studie hebben gegooid. Want hey, vrinden of vriendinnen hadden zij niet. Door hun behaalde diploma of bull, kregen zij toch belangrijke posities waar zij eindelijk iets te zeggen hadden. Zij zijn het die nu de pesters zijn. Vanuit hun verworven posities kijken zij vanuit hun veilige vesten en ivoren torens op het Volk neder en bepalen wat deugt en wat niet deugt. Gelukkig hebben we toch nog opiniemakers die hier tegen met rechte rug in het geweer komen en niet buigen omdat zij bang zijn voor hun baantje. Als RTL, hen niet meer wil, ook goed. Ziggo, of een andere aanbieder zal hen graag in den armen sluiten en met hen alle kijkers van het programma. Doei, deugende baasjes van RTL, die zo graag bij de mainstream willen horen.

De Evangelist | 04-02-18 | 23:22

Het linkse bolwerk rot van binnen naar buiten, beter niks aan doen.

Panos88 | 04-02-18 | 23:35

Als de grappen van die kerels je niet aan staan zijn er circa 150 andere zenders waar je uit kan kiezen. Dus.......

Oepsie1234 | 04-02-18 | 23:13

Waar blijft die Tom Egbers nou met een pruik. #jesuisgijp

Vod Kanockers | 04-02-18 | 23:09

Derksen zou een geheim microfoontje onder zijn kleding moeten plaatsen.
Dit voor als het echt uit de hand loopt en uit de bocht vliegt Johan ze ermee om de oren publiek mee kan slaan hoe kleinzielig ze bij RTL/Bertelsmann/Soros wel niet zijn.

Johan_Voorhaar | 04-02-18 | 23:01

Voor alle Johan Derksen-fans (zoals ik): hij heeft sinds september elke vrijdag begin van de avond een column van één minuut op de website van RTV Drenthe. Even zoeken op Grolloo, want de rubriek heet Groeten uit Grolloo. Ook daar neemt Johan geen blad voor de mond.

hoogstetijd | 04-02-18 | 22:38

Waarom moet een VRT verslaggever zoveel aandacht hebben? Het is een prima zaak dat hij verder wil als vrouw. So what verder. Next. Die vrijheid hebben we gelukkig. Doe gewoon.

ristretto | 04-02-18 | 22:33

Ik acht Geenstijl hoog, maar in deze een misser. De ongein was geen satire, het was uitlachen van iemand die een zwaar proces heeft doorgemaakt.
Bestrijd alleen denkbeelden, never nooit nooit niet iemand om zijn/haar wezenlijke zijn of uiterlijk. Deze spot sloeg nergens op, heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting of wel of niet politiek correct zijn. Een foute grap wordt nu gespannen voor een heel ander karretje.
Was een keppeltje en pijpekrullen ook satire geweest?
By the way: travestie (humoristisch spelen met gender rollen) is totaal, maar dan ook totaal iets anders dan transseksualiteit (een ziel in het lichaam van de andere sekse). Je zal ermee behept zijn. Respect! En dat verdient geen onderbroekenlol.
Jammer dat Geenstijl daar niet een duidelijk punt in maakt en dit in policor-perspectief plaatst.

WatWeetIk | 04-02-18 | 22:24

Als er iets met je ziel is, moet je naar een zielenknijper, want dan ben je zielig.
Binnenkort krijgt iedereen met een psychose een eigen rubriek en daar mag je dan alleen maar positief en meelevend op reageren. Wat interesseert het de wereld dat een oude Belg zijn ballen wil laten afsnijden, hij liever als ik. Wereldnieuws. De wereld kan nauwelijks nog dieper zinken. Vrouwen worden mishandeld en verkracht, bejaarden liggen in de stront, daar mogen we niet over praten. Nee we moeten ons vooral dagelijks bezighouden met mensen die "bijzonder" zijn.

bergsbeklimmer | 05-02-18 | 06:35

VI heeft een jarenlange historie qua 'satire en grappen' gericht op (ten koste van) specifieke personen. Manolev werd een aantal jaar geleden wekelijks afgezeken. Louis van Gaal, Harry Mens, Co Stompé, Onno Hoes en vele anderen worden geregeld op de korrel genomen. En bepaald niet zachtzinnig.

Maar als er een grap wordt gemaakt over een reporter die voortaan als vrouw door het leven wil, dan is er opeens een grens overschreden? Ik snap dat echt niet.

raskol | 05-02-18 | 09:02
▼ 12 antwoorden verborgen

GroenLinkser.

Jan Dribbel | 04-02-18 | 22:29

Echt weer zo'n startup van de zieligvinders, zielig hè?

vinzepinz | 04-02-18 | 22:17

Ha! Verfrissend

Gen. Maximus | 04-02-18 | 22:17

Het is gewoon hypocriet gelul.
Dhr Derksen durft notabene hard op, live, de beschuldigende vinger naar Saudi-Arabië te wijzen. Een van de landen waar je je leven niet zeker bent mocht je dit wensen.
En daar hoor je alle sjw niet over. Nee, laten we dan iemand die een geintje uithaalt pakken voor kritiek. Laf en ongegrond, dat is the way of the sjw.

datzouzomaarkunnen | 04-02-18 | 22:15

Denk dat veel transetceteras een hoop kunnen incasseren, de Gutmenschen voelen zich geroepen het "op te nemen" voor hunnie. Nou, hunnie redden zich wel. Hulde ook aan Jan Boskamp, deze man is zo echt, en die kop erbij, ge-wel-dig.

zwemverbrander | 04-02-18 | 22:11

Dat blijkt ook uit de grote steun die Jordan Peterson ontvangt van transetcetera’s op youtube. Zelfde laken en pak als allichtonen die op Wilders stemmen: het is de witte neo-calvinist die hen over het bolletje wil aaien, kom uit die klauwen maar eens weg

kapoerewiet | 04-02-18 | 22:20

Wat ben ik blij dat er een media-iemand gewoon hele dikke schijt heeft aan het policolor deuggedoe en niet op een later moment heel nederig excuses gaat maken. Harde grappen moeten mogen en als je daar niet tegen kan moet je er niet naar kijken.

Braboblanke | 04-02-18 | 21:57

Bestaat er een belangenvereniging voor de blanke man?

spamzuiger | 04-02-18 | 21:56

Zoals ik al eerder aangaf: RTL 7, Meer voor mannen

Tapioca pudding | 04-02-18 | 22:29

Bij het bericht op teletekst zat de NOS ook al te stoken omdat Gijp gezegd zou hebben dat homo's niet thuishoren op het veld. En wat zei Gijp over scheidsrechter Blankenstein? www.vi.nl/nieuws/van-der-gijp-nooit-p... Tja, dat lees je natuurlijk niet bij de 'objectieve' NOS

lingo star | 04-02-18 | 21:53

@Lingo
Was het niet Blankenstein die ooit een microfoon had, jaren geleden, en je hoorde wat hij zei tegen spelers?

Basil Fawlty | 04-02-18 | 21:57

VI op maandag en vrijdag zijn zowat nog de enige programma's die ik wil zien. De rest van de PO, RTL's en SB met hun stompzinnige, humorloze en oeverloze geouwehoer programma's geloof ik wel. Humor uit de kantines, is zeker niet hoogstaand, maar wel echt.

Boy Cot | 04-02-18 | 21:53

Hiddema steekt dr eentje op bij Dit Was Het Nieuws. Wat een feest deze uitzending, terwijl ik nooit NPO kijk.

kapoerewiet | 04-02-18 | 21:48

@Basil, als het op uitzending gemist is, kunt u dan hier een linkje plaatsen a.u.b.?

Lupuslupus | 04-02-18 | 22:03

Was echt even geweldige tv.

Man.man.man | 04-02-18 | 22:53
▼ 1 antwoord verborgen

Een transgender: Lekker toch? Hup in de kont!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-02-18 | 21:47

Toch maar eens langs de NPO gezapt. Nu Hiddema bij Dit was het nieuws. Hilarisch!

Stijlicoon | 04-02-18 | 21:47

Same here, klikte eigenlijk npo live aan voor Lubach maar dit is 10x beter! Lachen loutert - die zuurpruimen van D66 goed gerelativeerd.

kapoerewiet | 04-02-18 | 21:51

Absoluut hilarisch met Hiddema!

Man.man.man | 04-02-18 | 22:52

Het komt ook door die transgendernetwerkclub. Die hebben er al een wet doorheengeramd gekregen waardoor iedereen van 16 jaar en ouder nu met deskundigenverklaring even zijn geslacht kan laten aanpassen in de basisadministratie. Nu willen ze voor elkaar krijgen dat die wet verder wordt verruimd zodat iedereen van 12 jaar dat kan ook zonder deskundigenverklaring, Scenario: Zoon van 13 gaat 's ochtends naar school, heeft een tussenuur en een pauze achterelkaar. Fietst even langs de burgerlijke stand en koopt een jurkje en komt 's middags thuis als dochter. Hoi pa en ma. Nou ja, het leven van pa en ma verwoest want die hadden uit WELGEMEENDE BEZORGDHEID EN LIEFDE gezegd, jongen wacht nou nog even een paar jaartjes want je bent nog zo jong en het kan nog van alles en nog wat zijn en als je het over een paar jaartjes doet komt alles echt nog wel goed. Nee hoor, zoontje kan dat gewoon even zelf beslissen als die wet er door komt.
En wat dacht je van kinderen die hun ouders eens even lekker willen treiteren door zoiets te doen? Of kinderen die eens even goed willen laten voelen aan meisjes dat ze heus niet moeten denken dat ze zo mooi zijn als ze wel niet denken. Of... ik kan me zoveel dingen voorstellen.

Neemt niet weg dat het probleem wel bestaat en dat de "echte" gevallen wel mogelijkheden moeten hebben om zich op welke manier dan ook te laten helpen, maar het moet niet zo geconstrueerd worden opgedrongen lijkt me.

Pluizemeisje | 04-02-18 | 21:45

Die het moeilijk hebben komen van heel de wereld hierheen voor graties operatie en uitkiering. Kijk naar die TS van BIJ1.

Trumme | 04-02-18 | 21:54

Laten helpen, prima. Wel 3 voorwaarden:
1. Betaal het zelf
2. Alleen boven de 21
3. Val mij er niet mee lastig

KlunsJohannus | 04-02-18 | 21:56

Ee zijn 2 wetenschappelijk vastgestelde genders. Al het andere is een geestelijke afwijking. Geen daarvan veroorzaken last bij anderen, net zo min als de mening van die anderen ertoe doet bij de afwijkenden. Onbelangrijk geneuzel dus.

VeryNaughtyBoy | 04-02-18 | 21:41

Ik neem aan dat je al die honderden wetenschappelijke studies persoonlijk bestudeert hebt?

Japannert | 04-02-18 | 22:07

Goed bezig Derksen, zo is het. Mannenhumor, is gewoon waar. Gelukkig zitten zeiksnorren en zeikmutsen niet in kleedkamers, kantines en andere mannenbolwerken want dan zouden ze gek worden van de realiteit..

BozePaarseMan | 04-02-18 | 21:32

Afschuwelijk beeldmateriaal, niet meer doen aub.

BozePaarseMan | 04-02-18 | 22:10

Mooizo.
Heineken is al sinds 1873 niet te hachelen, bierverkopers moeten zich bezig houden met het verkopen van bier (en het zou zó maar eens kunnen, dat de 'waarden van het merk' iets anders liggen dan die van de gemiddelde Hollandse bierdrinker en VI kijker). Ik kocht al nooit Heineken - en nu koop ik helemal niets meer van Heineken: en.wikipedia.org/wiki/Heineken_brands...
-
Gilette belazert de kluit al sinds 1901, belooft dat z'n mesjes veel langer mee gaan dan ze in werkelijkheid doen en ze zijn absurd duur. En het zou - wederom- zó maar eens kunnen, dat de waarden van de gemiddelde scheerder in Nederland eerder overeen komen met die van een Derksen, dan die van een Procter & Gamble
-
Gilette is P&G, net als Pampers, Wella, Dreft, Max Factor, Braun, Duracell en Oral-B - en ik ga dat spul alvast niet kopen als P&G zich niet buiten de discussie houdt.

bisbisbis | 04-02-18 | 21:31

Er zijn gelukkig ook andere merken dan Heineken. Als Heineken denkt dat de Twitter-swj's meer bier drinken dan de kijkers van Derksen c.s. dan moeten ze daar vooral iets mee doen. De fout die ze alleen niet moeten maken, is denken dat intrekking van de sponsoring zonder gevolgen blijft. #wijzijnmetmeer

accijnstoerist | 05-02-18 | 00:58

RTL neemt het mee in "de volgende bespreking". Heineken en Gilette gaan zich afvragen of dit wel past bij hun merk. Daar hoor je nooit meer wat van. Zou ik als zakenman ook doen, klachtenmanagement 101, leef met de klager mee, toon begrip, laat je middelvinger niet zien als je hem opsteekt.

bergsbeklimmer | 05-02-18 | 06:50

Heineken is helaas niet ontlopen. Het merk zelf natuurlijk wel, maar al de andere merken in hun stel niet. Of je moet exact weten wie de eigenaren zijn van ieder individueel merk.

Bigi Bana Boy | 05-02-18 | 08:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind Derksen helemaal TOP

langzullenweleven | 04-02-18 | 21:30

In deze casus reageert hij perfect. Zijn mening over FVD trek ik minder goed. Maar dat mag.

KlunsJohannus | 04-02-18 | 21:58

Het is zaak om die humorloze meningenpolitie nu de pas af te snijden, voor we in een politiek korrekte hel als Zweden of het Verenigd Koninkrijk eindigen, waar de policor maffia bepaald wat we wel en niet mogen vinden en zeggen. Want we kunnen er wel lollig over doen, maar ik vind het al angstaanjagende vormen aannemen.

Bigi Bana Boy | 04-02-18 | 21:29

Inderdaad talkshows als Jinek zijn al niet te harden zo voorgeprogrammeerd en gecheckt op politieke correctheid als ze zijn. Nieuwsuur voorheen het journalistieke vlaggenschip is ook een activistisch propagandauurtje geworden net als Buitenhof, het wordt er niet vrolijker op. Gelukkig is er nog netflix.

lingo star | 04-02-18 | 21:32

Juist, het lijkt wel of de muur in Berlijn de verkeerde kant op is gevallen. Alle tering typhuszooi zoals censuur, stasi is deze kant op gekomen.

poisonivy | 04-02-18 | 21:51

Snip&Snap all over again. Man trekt jurk aan en zet pruik op. Lachuh Jonguh!

gestoptmetroken | 04-02-18 | 21:25

De "act" van v.d. Gijp was humorloos. Voor het maken van een parodie heeft RTL het team van de TV Kantine in huis. Wanneer je je als werknemer ook al publiekelijk niets meer aantrekt van je goedbetalende werkgever, moet je opkrassen. Bij Voetbal Inside zullen ook medewerk(st)ers betrokken zijn die veel minder verdienen dan Derksen en die dus wel graag hun baan willen houden. Voor het overige is het ook weer niet van een dusdanige omvang dat bijvoorbeeld het OM in actie moet komen. Met ruim 500.000 kijkers zal het ook voor adverteerders nog wel een aantrekkelijk programma blijven.

Mannes | 04-02-18 | 21:24

Hoezo humorloos? Ik moest er om lachen, de tafelheren ook en ook het publiek. Doe niet zo kleinzielig.

DolfWeerwolf | 04-02-18 | 22:38

Humorloos? Keihard om gelachen onder het genot van een Amstel!

accijnstoerist | 05-02-18 | 01:00

U ziet liever niet dat er onafhankelijke geesten zijn die niet naar de pijpen dansen van een werkgever of sponsor ? U gunt een groep mensen hun humor niet? U vind dat je je bek moet houden omdat anderen daar misschien wat nadeel van ondervinden? Goh, wat zult u zich goed kunnen vinden bij de gutmensch cultuur in Amsterdam. Bij mij komt u laf en zuur over..

Graaier | 05-02-18 | 07:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Gillette en Heineken gaan heel slechte zaken doen als ze de sponsering van voetbal inside gaan stop zetten. En dat weten ze daar....

FasiscovanJole | 04-02-18 | 21:17

Ik geef geen flikker om voetbal maar dit programma en Johan Derksen zouden wel eens een belangrijke rol kunnen gaan spelen in de kentering van het hele policor gebeuren. Mijn zegen hebben ze. Beetje jammer wel dat homo's en transgenders het slachtoffer ervan worden. Ik had liever gezien dat ze moslims en hypocriete fopfeministes zouden belagen. Dat is namelijk iets waar je zelf voor kiest ipv waar je mee geboren wordt.

hustler01 | 04-02-18 | 21:17

Ben toch bang dat Directie RTL er eerder de stekker uit trekt. Hopelijk naar SBS dan maar.

Trumme | 04-02-18 | 21:58

Kentering?? Dit hele gedoe bewijst alleen maar meer dat het al een verloren strijd is.

acess | 05-02-18 | 08:49

Echt paniek om niets... En ondertussen gaat ons pensioengeld in beheer in Brussel en geen haai die erna kraait....

Kris | 04-02-18 | 21:16

Dan doen haaien ook niet, kraaien.

Normpje | 04-02-18 | 21:18

@normpje
LOL

Braboblanke | 04-02-18 | 21:19

Normpje | 04-02-18 | 21:18

Dat zeg jij.
Wie weet heeft hij (of zij) zich wel om laten bouwen tot haan. Eenvoudige operatie: één letter veranderen

Bijtendehond | 04-02-18 | 23:58

Wat Ephimenco zegt. Links heeft zijn oorsponkelijke doelgroep de rug toegekeerd en verliest die aan rechts. Daar worden ze steeds agressiever en kwaadaardiger van. Door de gekweste uit hangen proberen ze macht terug te halen. Te laat. Links is dood, maar het lijk stinkt enorm.

Vod Kanockers | 04-02-18 | 21:16

Er mag steeds meer niet. En de NPO faciliteert die beeldenstorm en verbiedscircus maar al te graag. Preutse feministen, LGBTQ en nog wat activisten die steeds minder een grapje kunnen waarderen, EU dat van alles wil censureren, de elite is volop in de aanval.

lingo star | 04-02-18 | 21:15

Was gewoon mooi, het is jammer dat iedereen die deel uit maakt van de Lgbt beweging zulke achterlijk lange tenen heeft.
.
Bâh!

Glas Koning | 04-02-18 | 21:15

Nou, niet iedereen hoor. Alleen de aandachtshoeren.

JanBrel | 04-02-18 | 23:05

Van Kooten en De Bie ALTIJD +100!
.

Glas Koning | 04-02-18 | 21:16

Er lijken in dit land steeds meer zeikers te komen. Okay het mag dan banaal zijn, maar kom op zeg; als je daar al over gaat vallen heb je een groter probleem dan de gemiddelde transgender.

hoochee | 04-02-18 | 21:09

Dat komt omdat zeiken loont! je krijgt de msm mee, dreigt met sponsors onder druk zetten. Kassa!

Janas | 04-02-18 | 21:51

PC hysterie die volledig doordraait. Man, man, man.

Basil Fawlty | 04-02-18 | 21:09

Wat had het nou helemaal met voetbal te maken?

Supermatthijs | 04-02-18 | 21:04

En omdat het niet met voetbal te maken had, had het niet gezegd mogen worden?

lingo star | 04-02-18 | 21:18

Als het over Kluivert ging, dat die zoiets had gedaan, dan was het nog iets, maar deze Belg had niks met voetbal.

Normpje | 04-02-18 | 21:21

Dat bedoel ik eigenlijk. Zit ook niet echt te wachten op de visie van Gijp over abortus of zoiets.

Supermatthijs | 04-02-18 | 21:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Was de grap beledigend? Mijn inziens niet hooguit tenenkrommend slecht.
Maar net wat Derksen zegt als het uitkomen voor je geaardheid en de keuze maakt om als man/vrouw door het leven te gaan dapper is zijn vele andere dingen dat ook.
Het is niet iets nieuws het gebeurt al jaren!
Maar omdat we zo bekrompen en deugelijk zijn geworden is het opeens dapper.

Flikker toch een eind op zeg!

Wat te denken van het kudt tuig wat de jeugd tegenwoordig is, en dan nog een groot deel van onze kansenparels met een “migratie-achtergrond” DAT is het probleem!
Hoe vaak staat er wel niet bij een artikel over mishandeling van homo’s of lesbiennes dat juist dat volk is die als dader uit de bus komen?!

Maar omdat we zo links en deugdlijk zijn durven we dat niet uit te spreken of te benoemen, dus dan maar een TV-programma aanvallen.

Walgelijk.

boerenvla | 04-02-18 | 21:02

Kwetsjanken is niet gewoon janken, het is politiek.

Jan Passant mk2 | 04-02-18 | 20:55

Echt een links dingetje; geen enkel onderscheid kunnen maken tussen humor en onrecht.

benjeallanggek | 04-02-18 | 20:52

Vroeger wel, alles wat een Christen of Katholiek geloof beleed, daar werd flink de maat mee genomen.
Men vond het geweldig, geloof ( ? ! ) me, dat was pure humor destijds, maar dat was socialistisch. Nu datzelfde soort, hanteert een hypocriete gedrag jegens het Moslim geloof, qua humor ( doen ze niet, zijn ze te bang voor |). Dit is nu " links " dus totaal geen besef meer van wat echt humor was en serculier was of misschien wel?!

Bad - Casey | 04-02-18 | 21:07

Laat die jongens toch. Maak me maar wakker om boos te maken als ze oproepen tot politiek ongelijke rechten voor homo's en transgenders. Of tot geweld tegen ze, zoals laatst subtiel weggewerkt stond op Teletekst groepjes gestoorde moslims die op Atjeh in Indonesië transgenders uit hun schoonheidssalons rukten en publiek kaalscheerden, omdat in dat achterlijk stukje Indonesië de sjariah geldt. Allahzijdank dat ze die sjariah dan niet in haar meest extreme vorm toepassen, maar toch. Overigens: in de Islamitische Republiek Iran vinden de ayatollahs het transseksueel zijn wel ok, want het is niet expliciet verboden in de Koran of Hadith...

Wol | 04-02-18 | 20:44

Het stoort mij vooral dat van die eeuwige deugerds altijd iedereen ongevraagd tot kwetsbaar slachtoffer bombarderen. Net alsof alle transgenders, homoseksuelen e.d. allemaal sneeuwvlokjes en suikerpoppetjes zijn die niks kunnen hebben en overal tegen beschermd moeten worden. Dat vind ik nou respectloos, ik zou me te pletter balen als ik een transgender was en al die humorloze zeikerds me zouden willen beschermen.

dochtervanKees | 04-02-18 | 20:43

Ja maar sorry hoor, het was toch ook tenenkrommend slecht wat van der Gijp deed. Jezus.

Mac The Ripper | 04-02-18 | 20:42

Inderdaad maar 99% van de grappen die tijdens de 3e helft in (voetbal)café gemaakt worden zijn ook tenenkrommend slecht. Maar te doen na een paar bier!

cees2025 | 04-02-18 | 20:49

Het zijn barre tijden. De elite leeft in een bubbel. Het gewone volk denkt er het zijne van en zwijgt uit angst voor represailles.

dr Rechts | 04-02-18 | 20:37

De grap is een aanklacht dat het opgelegde policor-deugen. Als je dan gaat ja-maar'en dat die transfiguur hier ook voor aap mee wordt gezet, maak je toch een knieval voor censuur.

oorwormpie | 04-02-18 | 20:34

Zat in de auto toen ik het hoorde over Bo. Dacht nog ‘goed voor jou, bravo’. Het stuk van Gijp heb ik smakelijk om gelachen, duidelijk comedie. Waarom kan de rest die nu in een stuip ligt het niet ook zo opvatten? Sinds wanneer zijn we in Nederland zo vertrut?

Zqwiqly | 04-02-18 | 20:34

Sedert 2002, heb je onder een steen geleefd of zo...?

Glas Koning | 04-02-18 | 21:12

Wat een gezeik en gedram allemaal weer. Direct maar weer adverteerders bellen. Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan homo's, lesbisch en overige gekwetste lange tenen stumpers die zichzelf in de slachtofferrol manoeuvreren. Het is geen wonder dat je gaat discrimineren en een hekel aan dit soort volk krijgt, ze vragen er zelf om. Derksen heeft 100% gelijk.

poisonivy | 04-02-18 | 20:31

Ik denk dat de meesten van hen in die positie gemanouvreerd worden Ivy.

nikolaos | 04-02-18 | 20:37

@nikolaos: Ja, door de deugdrammers, alles wat afwijkt moet maar zielig gevonden worden en o wee als je er wat van zegt. Wat interesseert mij dat nou wat iemand wil zijn man of vrouw of met wie hij/zij het bed wil delen. Als ze mij maar met rust laten en als je niet oven een grapje kan dan kun je beter maar op D66 stemmen want die hebben nog wel iets voor een voltooid leven.

poisonivy | 04-02-18 | 21:43

Het fenomeen transgender is anders al jaren geaccepteerd in de voetbalwereld getuige het loflied: 'het is een transeksueeeél. Hij werkt in het bordeel. Daar neukt ze van negen tot vijf, het is een omgebouwd wijf'

#traantje wegpinkt bij zoveel nostalgie

cucaracha | 04-02-18 | 20:24

+1

Zqwiqly | 04-02-18 | 20:36

Het tekent de totale humorloosheid van de politiek-correcte klasse, dat ze hier weer zo'n deining over maken. Ik heb het fragment bekeken en vond het al vrij gauw flauw worden, maar wat geeft het nou dat ze daar in een soort voetbalkantine annex studio dit soort humor maken? Zo wordt er in talloze voetbalkantines over dit soort zaken gesproken en gedacht. Maar de pc-elite duldt gewoon geen afwijkende meningen. Die moeten weg gezuiverd worden, want hun wil is wet. Akelig volk, laat ze maar op de pot gaan zitten.

KeesBruin | 04-02-18 | 20:20

Ik ben nog niemand tegen gekomen die hierover boos is. Iemand?
Dit is marginale kul opklopt door media. Het AD voorop. Eerst veroordelen want negatieve reacties, dan zeggen dat het goede grap was, want positieve reacties en dan weer veroordelen want enkele beroepsslachtofferinstanties zijn boos.

Lafayette | 04-02-18 | 20:19

er zijn weblogs die ook gewoon twitter afstruinen op #ophef en daar een topic om heen genereren he.. deze heren/dames motten ook verdienen. Prima verdien model hoor, daar niet van.

Chemokar | 04-02-18 | 20:41

Ik vond het totaal niet grappig, maar dat mag gelukkig. Ik merk wel dat je eigenlijk geen grappen meer mag maken die wellicht een groep in de samenleving zou kunnen kwetsen. En er is altijd wel iemand gekwetst, of erger nog, er is altijd wel iemand die vindt dat anderen gekwetst zijn.

Controllos | 04-02-18 | 20:13

Het grote gevaar is dat er straks helemaal geen goede of foute humor is, omdat er ergens iemand gekwetst is. Dan leven we in de politiek correcte wereld waarin er geen pittige humor is, geen lekkere wijven en waar je dolblij moet zijn als je vader een vrouw wordt. Want .... weet ik veel.

Graaier | 04-02-18 | 20:30

Ook een leuke bij de Telegraaf: " Wie zijn de heren van VI om te bepalen wat normaal is en wat niet?" Het feit dat transgenders een procent van een procent zijn binnen onze samenleving maakt het abnormaal misschien?

GroetenVanUrk | 04-02-18 | 20:12

Die viel mij ook op en ik dacht 'wie ben jij dan om te beoordelen wat NIET normaal is'.

Gele Beer | 04-02-18 | 21:18

Normaal is "volgens de norm". Als 1% Renate heeft is Renate dus niet de norm, dus niet normaal. En laat renate gewoon verder lekker Renate zijn, hier mag dat nog. hele continenten waar Renate van flatgebouwen wordt afgeflikkerd of wordt vastgezet zonder vorm van proces.
#JeSuisRenate.

Graaisnaaiert | 04-02-18 | 21:48

Als de sponsoren zich terugtrekken net zolang volgen totdat je die ook op iets genderonvriendelijks kunt betrappen en ze dan ook framen and shamen.

Sierstrip | 04-02-18 | 20:07

RTL 7 zelf is toch MEER VOOR MANNEN
Daar vallen transgenders m->v in ieder geval niet onder en vrouwen ook niet. Discriminatie boeh

Tapioca pudding | 04-02-18 | 20:25

In de jaren 80 kon men keihard lachen over grappen over travo's, homo's, chinezen, joden etc. Dat was leuk, ze deden gezellig mee met de grappen, en ze waren veilig op straat. Door de humor ook wederzijds respect. Helaas kwam daarna de hoofddoekjes invasie en een kleine groep die tegen zwarte piet en de NL cultuur is.

www.youtube.com/watch?v=x0zUOzkHwAE

I rest my case, your honor.

Joris-nummer-zeven | 04-02-18 | 20:06

Lol! The only gay in town!

Basil Fawlty | 04-02-18 | 21:14

Beste dames, heren en Renates klinkt het morgen over de stations.

DrumPiet | 04-02-18 | 20:06

beau van rtl | 04-02-18 | 20:21
Aldus iemand met een nick van een mannelijke presentator. Fan? Of gewoon verliefd?

DrumPiet | 04-02-18 | 20:28

Fan.

beau van rtl | 04-02-18 | 20:34

#JeSuisRenate.
Eigenlijk zou je dan standaard ook bij een visumaanvraag moeten kunnen aanvinken: Gender. M/F/Renate.

Graaisnaaiert | 04-02-18 | 21:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig kan Derksen geen grappen meer maken over die handenschudweigeraar die vorig seizoen nog bij Utrecht speelde.

eerstneukendanpraten | 04-02-18 | 20:04

derksen zegt toch ook dat ze het lekker allemaal zelf moeten weten...
alleen dat het niet zijn ding is...

guinnessdude | 04-02-18 | 20:01

Gelijk is voor de LHBQGSN+++niet goed genoeg. Ze vinden dat ze geprezen moeten worden. En dat ze normaal zijn. Dat zijn ze niet, zij hebben de afwijking.

Guido | 04-02-18 | 20:11

Kijk naar die idiote gayparade. Dat moeten we allemaal normaal vinden daar mag je niets van vinden want discriminatie.

Trumme | 04-02-18 | 22:05

Vierkant achter Derksen! Lak aan al die zogenaamde deugers.

otjemans | 04-02-18 | 19:59

GTST begint langzaam overbodig te worden.

Uiteindelijk gaan de kijkcijfers van VI omhoog, belangenverenigingen voor lhbtq weer blij want gratis aandacht, en de krant die er over schrijft kan op wat extra clicks rekenen.

En dat terwijl de discussie praktisch inhoudsloos is, slechts een kwestie van smaak.

Luckystriker | 04-02-18 | 19:58

GTST is sowieso al overbodig. Goedkoop vermaak voor labiele vrouwen. Heb wel eens een collega gehad die telkenmale haar collega's in gevaar bracht omdat ze per se om half 9 GTST moest kijken. U begrijpt natuurlijk wel dat zij na de 3de keer met een gevuld dossiertje nooit meer terug hoefde te komen. Maar goed, mensen moeten GTST kunnen blijven kijken zolang een ander d'r geen last van heeft.

VeelTeSteil | 04-02-18 | 20:13

Ten eerste, iedereen moet zelf weten hoe hij of zij leeft.
Ten tweede, als je je laat ombouwen, ben je gewoon gestoord, en zal je daarmee moeten leren leven. Dat hele gender gezeik is een modegrill, en de politiek correcte community is al lang blij dat er iets is om zich over op te winden.
Hoe je het wendt of keert, hetero is de norm, en zeker weten dat minimaal 75% van de bevolking in Nederland dat ook vindt.
En wees blij dat je hier de vrijheid krijgt voor die gender nonsens en al dat lgbtq gezeik, de meeste landen in de wereld wordt je opgesloten of afgemaakt, gedraag je normaal, en niemand neemt aanstoot aan je, homo, bi of wat dan ook.

Mather | 04-02-18 | 19:57

Er zijn genoeg wetenschappelijke studies aan gewijd. Gestoord zijn ze niet, al hoewel alle twijfel en frustratie natuurlijk wel tot geestelijke stoornissen kunnen lijden. Maar dat er soms genetisch wat fout gaat in de baarmoeder is wel wetenschappelijk redelijk goed onderbouwd.

Japannert | 04-02-18 | 20:16

Vind je het niet vreemd dat homo's en transgenders misschien zich niet goed voelen wanneer er onbehouwden zoals jij ze omschrijven als gestoord en dat ze met gemaakte ''tolerantie'' maar de te vreden moeten zijn.

Als je nou eens de tijd zou nemen om in te lezen in de materie, misschien zou je dan wat minder onzin uitkramen.

Kening Redbad | 04-02-18 | 21:25

Het maakt niet uit wa 75% van de Nederlanders vindt, want dat hetero de norm is daarover valt niet te twisten. Dat zal een homo ook niet betwisten. Echter, afwijkingen op de norm zijn heel natuurlijk. Niet iedereen met een qdfgtp-identiteit heeft een mentaal probleem, dit is veelal biologisch.

letopuwzaak | 05-02-18 | 00:57

Van sectie Entertainment naar Binnenland.. hahahaha

Fendergear | 04-02-18 | 19:55

Zou graag wat meer respect zien voor mijn bubbel. Blijf weg uit mijn bubbel als je je er niet prettig voelt. Ik dring je mijn bubbel niet op, dring mij ajb jouw bubbel niet op. Respect graag en waardering voor verschil van mening en humor.

Rest In Privacy | 04-02-18 | 19:54

1 Gijp maakt 1x een grap over homo's: wordt gelyncht door de gutmenschen
10.000 Marokkaanse probleemjongeren treiteren, slaan, spugen stelselmatig homo's: ach, is hun cultuur he, beetje stoer doen, moeten ze maar niet hand in hand lopen

Captain Pervert | 04-02-18 | 19:53

Inderdaad, de hypocrisie klotst bij de deugzeugen tegen de plinten op. Zum Kotzen.

kempenaer | 04-02-18 | 19:58

Ik zie een tegenbeweging. In mijn bubble worden de grappen steeds vrouwonvriendelijker en LGBTXYZ-vernederender.
En het is nu pas echt lekker om over negers te praten.

Paulus de Bk | 04-02-18 | 19:51

Komt een neger als vrouw verkleed bij een blanke dokter. Zegt die neger:

De Briemusketier | 04-02-18 | 19:58

Dat zijn geen grappen maar een gebrek aan niveau.

atheïstisch stemvee | 04-02-18 | 19:58

Ben benieuwd wat Van Spilbeeck er zelf van vindt...

leo de pejo | 04-02-18 | 19:48

Juistem, als gijp/derksen Spilbeeck uitnodigen om even langs te komen bij de show, dan komt Spilbeeck zeker, maar onder druk druk van "de Organisaties" zal hij dan wel op het laatse moment niet komen, ehh... zij

zwemverbrander | 04-02-18 | 22:02

Ik snap het niet, Derksen toont zich tolerant (want hij/zij moet het lekker zelf weten wat hij/zij uitspookt) maar omdat hij niet op de deugende felicitatie bandwagon springt is het een transfoob.
Dat hele deugkliekje is realiteits-, logica- en humorfoob. En behoorlijk intolerant.

Harry Turtle | 04-02-18 | 19:47

Ja. Ongelooflijk benepen, klein- & naargeestig. Er hangt een beklemmend sfeertje zodra de deugdrammers hun mond opendoen.

raskol | 04-02-18 | 19:54

Arm RTL... Kijk eens naar Gordon en z'n antieke datingshow. Een aaneenschakeling van evenzo antieke homograppen. Da's wel ok? Denk eerlijk gezegd dat hij slechter is voor het beeld van homo's dan VI.

Tom Hagen | 04-02-18 | 19:42

Ach homo's (of andere groep) die grappen maken over homo's (eigen groep). Dat heet taboedoorbrekend. Maar oh wee zodra Gordon een grapje maakt over Chinezen. Dan wordt Frau Antje furieus.

atheïstisch stemvee | 04-02-18 | 19:56

Waar gaat het over, zeiken om het zeiken, ineens is iedereen gekwetst, hou een op daarmee.Plusje voor Derksen en Rene.

gato | 04-02-18 | 19:41

*Renate

gemeentereiniging | 04-02-18 | 20:08

Mensen die dingen willen verbieden, moeten verboden worden.

jezusisonzin | 04-02-18 | 19:39

Een grap lijkt me prima, alleen was deze net wat minder geslaagd.

Zo is het maar net! | 04-02-18 | 19:38

Dat mag jij vinden uiteraard maar ik heb er toch om moeten lachen lol

Ronnie | 04-02-18 | 19:39

Johan Derksen heeft gelijk. Lekker grappen blijven maken over alles. RTL moet verder niet zeuren en al die sneue belangengroepjes moeten ook drooggelegd worden van subsidies om te miepen.
En een volwassen kerel die zichzelf ineens als vrouw presenteert is zowel tragisch als hilarisch tegelijk. Verder lekker uit de kast komen zoveel je wilt, maar wel tegen een gebbetje blijven kunnen hoor.
Toedels.

kempenaer | 04-02-18 | 19:38

Amen!

sinnedsawereh | 04-02-18 | 19:38

Toch wel jammer dat al die Transgenders zo ongelofelijk lelijk zijn, krijg normaal altijd wel een boner van een leuke shemale.
Wat betreft die grap, zonder van dat soort humor krijgt het een late night show uitstraling en die negert is allang niet interessant meer.

Plorkface | 04-02-18 | 19:37

Die Derksen is gelukkig niet de sigaar.

ja,diedus! | 04-02-18 | 19:35

Gillette adverteert tijdens VI omdat ze het idee hebben dat daar hun doelgroep naar kijkt. Het staat Gillette uiteraard vrij om verontwaardigd te reageren op het soort humor dat hun potentiële klanten kennelijk grappig vinden en hun advertenties voortaan uit te zenden tijdens die geweldige show met Linda de Mol. Tussen de reclames van Tena-Lady en Aleve.

atheïstisch stemvee | 04-02-18 | 19:35

Terwijl je als vreet niet zonder een goed scheermes kunt..

DrumPiet | 04-02-18 | 19:40

Vreer

DrumPiet | 04-02-18 | 19:40

Heel goed dat Gijp c.s. dat gekoketteer met “anders zijn” aan de kaak stellen. Iedereen moet zijn wat hij of zij wil, ga je gang. Maar val de wereld er niet mee lastig.
Hulde aan VI.

DrumPiet | 04-02-18 | 19:35

Lastig vallen, nou poeh poeh, meneer schreeut het door de brievenbus hoor

menage | 04-02-18 | 20:56

Ik vraag me af of meneer ook wel eens in elkaar gebeukt wordt omdat ie een bepaald zelfbeeld heeft. Met zijn pratende kut

menage | 04-02-18 | 19:33

Menage, vertel, wat is er loos?

kempenaer | 04-02-18 | 19:55

Meneer komt uit Drente en daar zijn ze wel wat gewend hoor.
Drumpiet woont er ook. Duhh..

beau van rtl | 04-02-18 | 20:17

Oh jee, meteen dreigen met een pak slaag. Niveautje hoor.

menage | 04-02-18 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

RTL buigt voor elke beroepsgekwetste. Eerst waren alle Sinterklaas-helpers niet meer welkom omdat ze een ander huidskleurtje hadden die niet politiek correct was en omdat hun kijkcijferkanon Humberto wel eens gekwetst zou kunnen voelen door de aanwezigheid van de helpers van Sinterklaas. Maar nu die Staxhopper niet meer relevant is ( en gelukkig ook nooit is geweest) buigen ze maar voor elke chick met een verrassing in 'haar" stringetje. En denkt RTL kijkcijfertjes te kunnen scoren voor hun gekwetste minderheid? NEE. Elke beroepsgekwetste kijkt niet naar het kapitaistische RTL, maar kijkt gewoon via zo'n gevelvervuiler naar een zender uit Verweggistan.

Broekpaling_bezitter | 04-02-18 | 19:33

Dat RTL is linkser als de NPO. Zit een elitair zichzelf boven verheven voelend kliekje uit het Gooi/grachtengordel dat er alles aan doet zich in stand te houden. De kijkcijfers bewijzen echter dat ze het gaan afleggen.

Trumme | 04-02-18 | 22:11

Misschien heeft Rene van der Gijp wel werkelijk dit soort gevoelens, misschien wilde hij wel heel graag als vrouw op tv zijn hele leven en zag hij nu eindelijk een mogelijkheid om het een keer te doen alleen had hij nog even een grapje en een aanleiding nodig. Nou en dan durft zo'n man dat eindelijk en dan krijgt hij de hele wereld over zich heen. De eerstvolgende kijkt wel uit.

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:31

Ik ben ook homoseksueel en mijn huidige man is als vrouw geboren maar gaat als volledig man door het leven. Ik kan persoonlijk niet zo lachen om de humor aan genoemde tafel maar om nu aanstoot te nemen aan het grapje van Gijp. Kom op zeg. De drag queen humor is al uit de tijd van Laurel en Hardy en daar lachen we al een eeuw om. Persoonlijk denk ik daarnaast dat Rene inderdaad beter als Renate kan voortzetten. Ik vond hem met pruik een stuk aantrekkelijker.

Cas Plant | 04-02-18 | 19:30

Eigenlijk ben je dus gewoon hetero?

DrumPiet | 04-02-18 | 19:36

@DrumPiet | 04-02-18 | 19:36
Nee dan zou hij ook een geslachtverandering hebben moeten ondergaan. Begrijp trouwens wel ineens waarom fysiotherapie tegenwoordig niet meer volledig vergoed wordt. We wonen in een mooi land. Nog wel.

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:40

Cas. Dat vind ik ook.

beau van rtl | 04-02-18 | 20:18

Juf Ank in de Luizenmoeder maakt minstens net zulke harde grappen, maar dat mag wel want NPO en dergelijke. Het is allemaal zo hypocriet als de pest.

brutus68 | 04-02-18 | 19:28

Dat gaat niet over een echt persoon. Typetjes zijn iets heel anders dan iemand in de zeik nemen om wie hij/zij is

menage | 04-02-18 | 19:35

Je denkt toch niet dan het trio daar "'echt ''is? de heren daar vervullen een deels gescripte rol. Dat heet amusement.

Chemokar | 04-02-18 | 19:44

Het wordt tijd dat dat handjevol linkse fliqqers uit Amsterdam, realiseert dat zij niet bepalen wat wel en niet mag.

Rest In Privacy | 04-02-18 | 19:26

Fliqqers, nice. Terug naar uw grot

menage | 04-02-18 | 19:35

Als het aan de MSM (m/v/x) ligt zijn we binnen de keerste kotten allemaal van den vlaming (vroeger gewoon utrechtenaar, iemand moet het "piespaaltje"zijn) www.youtube.com/watch?v=6FMCTnbhW8s

Hetkanverkeren | 04-02-18 | 19:24

André van Duin, Jiskefet en Jörgen Raymann, dat was allemaal prima. Nu het bij VI is wordt ineens hemeltergende verontwaardiging gespeend. Wat een farce.

Joffri | 04-02-18 | 19:23

Het echt probleem komt hierna, als de publieke omroep op haar adverteerders wordt aangesproken. Immers, de NPO doet precies hetzelfde. Dat doen de sjws nog niet omdat deels daar hun broodheer zit. maar dat gaat komen.

Chemokar | 04-02-18 | 19:38

De deugmensen vinden dat beter geacteerd. Als je echt serieus een ander speelt, dan mag het. Je mag alleen niet tussentijds in de sketch je pruik af zetten. Zou wel een stunt zijn als Gijp de volgende uitzending volledig als vrouw maakt en dan zonder dat iemand erom moet lachen. Dan is het geen enkel probleem voor die deugers en dan mag je zelfs grappen maken over andere dingen.

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:45

Tjonge wat een gelul allemaal. Ik ben echt helemaal klaar met die tere zieltjes. Mijn kind heeft een beperking, nou je wil niet weten hoeveel harde grappen die jongeren met handicap onderling maken. Af en toe schrik ik ervan maar zelf liggen ze dan helemaal dubbel. Dat geeft lucht. Ik mis dat in de samenleving. Lucht en humor. Wat kan het nou schelen als een vent in een jurk loopt? Als hij er gelukkig mee is, prima toch. Lekker leven en laten leven. Maar als je over niks meer grappen kunt maken wordt het zo krampachtig. Die Belg bij DWDD was uiterst sympathiek en ik hoop dat zij zo kan leven als ze wil. Ik hoop ook dat de grappen en grollen van VI blijven omdat ik daar echt heel graag naar kijk.

osolemio | 04-02-18 | 19:22

Heeft Peter R. al gereageeerd en zijn de sponsors al gebeld?. Idem de voorgedrukte exemplaren op het politiebureau?.

zimmerschwanz | 04-02-18 | 19:22

PeterR had inderdaad al gereageerd, en hij was wonderbaarlijk mild richting de heren en dame van VI.

gemeentereiniging | 04-02-18 | 19:44

Met een jurk aan op je vinger gaan zitten. Moedig.

LibertasSimplex | 04-02-18 | 19:21

Heeft de dame in kwestie zelf al gereageerd?

kzpz | 04-02-18 | 19:21

Nee, Renate komt nog wat moeilijk d'r bed uit momenteel vanwege de tussenbeense amputatie.

gemeentereiniging | 04-02-18 | 19:42

Kwetsen met het woord. Wat is dat? Probeer het uit zou ik zeggen.

kwark001 | 04-02-18 | 19:21

Bo en Renate zouden zussen kunnen zijn.
Van Lilian Marijnissen.

Ben-Bataaf | 04-02-18 | 19:20

Bukken voor belerend boegeroep van beroepsgekwetsten. Adellijk geallitereerd.

LibertasSimplex | 04-02-18 | 19:19

Is Dominee Gremdaat ook al van de buis gehaald?

Chemokar | 04-02-18 | 19:17

Gaat niet gebeuren, want dat is nu eenmaal linkse humor.

Ommezwaai | 04-02-18 | 19:19

Als je de nichten humor een beetje kent, weet je dat ze dit met gemak kunnen hebben. Zowel het COC als het TNN doen dit louter voor de buhne. een geer en goor doen veel meer schade als je het objectief bekijkt.

Chemokar | 04-02-18 | 19:26

PS Tante Es van Raymann is precies hetzelfde. Judeska van Jandino Asporaat is hetzelfde, ,Jiskefet etc etc etc.

Chemokar | 04-02-18 | 19:32

Als homo (M) wil ik me graag distantieren van al dat transgebeuren. Transseksualiteit is echt, en met tijdig hormonaal ingrijpen kun je een succesvolle geslachtsverandering ondergaan. Maar dan nog ga je OF van man naar vrouw, OF van vrouw naar man. Dus je bent in transitie en daarna ben je volwaardig vrouw of man. Je bent niet allebei tegelijk. Je bent nooit geen van beide. Je bent GEEN zelfverzonnen 78 geslachten. Je mag NIET in de LBGTWTFBBQ lijst als je je geslacht draagt als een kek jurkje dat je s'avonds weer uittrekt, doet alsof je de ene dag vrouw bent en de andere weer man, je wel gewoon hetero bent maar echt superbegaan bent met iedereen die 'anders' is, of fantaseert dat je transaardbei met een voorkeur voor transvlinders bent. FUCK. OFF. Zoek hulp, hou op met slachtofferjammeren, en verpest het niet voor diegenen die gewoon een monogame relatie met hetzelfde geslacht willen. Genoeg is genoeg.

Adversary | 04-02-18 | 19:17

Alsof het voor Renate makkelijk was om uit de kast te komen...

kempenaer | 04-02-18 | 19:48

Verder eens met adversary. Ophouden met jammeren en aanstellen, heel goed.

kempenaer | 04-02-18 | 19:49

Hear hear. Hulde ende +1

kyriaap | 04-02-18 | 22:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Gillette stelde „geen enkele boodschap goed te keuren die mensen raakt vanwege huidskleur, gender, denkbeelden of seksuele oriëntatie.”

Tot daar het begrip 'humor', dat soort multinationals hangt ook van misplaatste politieke correctheid en diversityyyy aan mekaar

de_profeet | 04-02-18 | 19:16

Ja die willen gewoon belachelijk dure scheermesjes verkopen aan iedereen , als een man vrouwenhormonen slikt hebben ze dan nog baardgroei overigens ? Weer een mannelijke klant minder anders.

Roze_bril_drager | 04-02-18 | 19:40

Een overgroot gedeelte van NL interesseert het geen ene reedt.

Montgomery Burns | 04-02-18 | 19:11

en het overgrote deel van de " gemeenschap" van de echte trans/queers/fluids/whatever ook niet

Ferdus | 04-02-18 | 19:17

Als je het VI item dapper noemt dan geef je daarmee toe dat het niet om (goedkope) humor gaat maar om het maken van een statement gaat, ten koste van een ander. De quasi verontwaardige houding van Derksen is zeer misplaatst.

Skunk57 | 04-02-18 | 19:10

Zet dat ding dan uit!!

niv01 | 04-02-18 | 19:15

Johan Derksen en Renate van der Gijp hebben een bijzonder dapper statement gemaakt in deze hysterische politiek correcte tijd. Moslims, negers, trannies, alles is meteen gekwetst. Nou je leert er maar mee om te gaan, zeikerds.

kempenaer | 04-02-18 | 19:46

Jankerd gevonden.

Necramonium | 04-02-18 | 22:12

Het is gewoon voetbalhumor waar je van houdt of niet, simpel.
Deze mannen begrijpen tenminste nog dat je in dit land met alles en iedereen de spot moet kunnen drijven. Wát een verademing.

Lewis | 04-02-18 | 19:10

Mee eens.

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:24

Inderdaad. Als je geen zelfspot kunt verdragen en eist dat een ander jou niet het onderwerp maakt van humor en satire dan discrimineer je jezelf. Het werkt namelijk van twee kanten.

gemeentereiniging | 04-02-18 | 19:36

' Ik ben gekwetst dus ik besta ' dat is het motto van de huilers vandaag de dag.

pontius | 04-02-18 | 19:10

"Ik heb recht (op)" dat is

Ferdus | 04-02-18 | 19:19

Lol, het is eerder andersom, ik besta dus ik ben gekwetst.

knutsel_ | 04-02-18 | 19:36

Deugmedia en deugpolitiek hebben het rechte pad voor ogen, waar langs wij ons mogen bewegen om in hun dictatuur gelukkig te mogen leven. Waar komt ineens die gedachte vandaan dat niemand in het leven nog gekwetst mag worden door woorden?

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:09

Het gaat om dat veroordelende van de "deugers" richting "niet-deugers". Ze zouden ook alleen kunnen zeggen dat ze het niet oké vinden, maar ze schieten meteen in de kramp van "tegenmaatregelen" (adverteerders bellen) en "verbieden" en dat maakt het zo verschrikkelijk "eng".

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:18

Precies, deugers zeggen niet gewoon: "dit is niet mijn ding" maar de hele wereld moet meteen weten hoe fout en slecht en verkeerd iets wel niet is en hoe hard ze ervan walgen en dat ze het liefst dat item zouden verbieden, verbranden, omsmelten etc. Hysterische jankerts dat het zijn.

Graaisnaaiert | 04-02-18 | 21:37

Nou nou wat een held om mensen op TV belachelijk te maken.

Chow | 04-02-18 | 19:08

@VeelTeSteil : Veel Dank ! werkte

Ferdus | 04-02-18 | 20:07

Ferdus | 04-02-18 | 19:33

Gaat ook niet om mijn gevoelens. Ik keek graag naar VI en nu maar even niet meer. Daar is de knop op de TV voor. Maar ik vind het geen satire als je grappen maakt ten koste van iemand anders. Vind het zelfs laf. Als je zo'n grote bek wilt hebben nodig je de persoon uit en zeg je het recht in z'n gezicht wat je er van vind.

Chow | 05-02-18 | 00:43

@Chow | 05-02-18 | 00:43
Zeg Chow. Je weet toch wel wat satire is toch? Zoek het anders even op in de van Dale. Natuurlijk is satire ten koste van iemand anders. Dat is de hele bedoeling juist van satire. Als het ten koste is van jezelf dan heet het zelfspot. Om beide moet je trouwens gewoon hard lachen. Als je je de hele dag gekwetst voelt, dan stel ik voor dat je je zelf opsluit in een kamer met gewatteerde muren. Heb je nergens meer last van.

Eagle0511 | 05-02-18 | 07:36
▼ 10 antwoorden verborgen

Is een hele dikke middelvinger naar o.a. dat genderneutrale gezeik. Gedraag je gewoon als een vent. Klaar.

Ommezwaai | 04-02-18 | 19:08

Oh, wat moest de zaal lachen om Gerrit Zalm met bril en pruik, gekleed in een lange jurk met boobies: "Nou ben ik gelukkig gezegend met een goeie frontoffice en een prima backoffice"...

NPO Formatievlog. "Het schijnt dat D66 heeft geëist dat hij minimaal een keer een persconferentie geeft in die jurk om het progressieve karakter van dit kabinet een beetje te benadrukken. Het gaat toch om de uitstraling van dit kabinet. En dan is Gerrit Zalm in een jurk toch erg belangrijk, denk ik"....
v.a. min. 5:20 nos.nl/artikel/2180808-formatievlog-1...

drs.Nee | 04-02-18 | 19:08

VI is dapper in deze tijden van beroepsbeledigden.

GroetenVanUrk | 04-02-18 | 19:07

Johan is een held met zijn dikke middelvinger naar “correct” Nederland.

Nigel Garage | 04-02-18 | 19:07

Mee eens.

Watching the Wheels | 04-02-18 | 19:13

Gelukkig zijn er nog een paar echte kerels in de media die niet perse “correct” willen zijn.

J-van-de-Bontekoe | 04-02-18 | 20:04

Bijzonder sterke reactie van Derksen, die zal de geschiedenisboeken in gaan en het onderwerp zijn van examenvragen voor de toekomst om de waanzin van onze jaren te duiden.

smdyasc | 04-02-18 | 19:05

Benieuwd naar reactie als de sponsoren zicht terug trekken....

neonreclame | 04-02-18 | 19:05

Chemokar | 04-02-18 | 19:12
Derksen heeft vaak genoeg gezegd dat hij het enkel en alleen voor het geld doet. Voor een appel en een ei op YT? geloof je toch niet zelf?

miko | 04-02-18 | 19:17

@miko, met hun fanbase is YT een goudmijn.

Chemokar | 04-02-18 | 19:21

Benieuwd naar reactie als de sponsoren zich terugtrekken? Die weten dat er dan een backlash-boycot volgt.

PresidenteDeConjovia | 04-02-18 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet toegeven. Gewoon niet. NIET.

Trutkip | 04-02-18 | 19:04

Johan Derksen: + veel.

Lupuslupus | 04-02-18 | 19:04

Dit land gaat kaot aan gekwetsten die enkel de vinger naar de ander wijzen, maar het lef niet hebben om zichzelf te veranderen. Stuk voor stuk intrinsiek laffe bange mensen. Ga je geen oorlog mee winnen.

Rollins | 04-02-18 | 19:01

Oorlog komt en gaan wij met dit soort mensen, en het (groen) linkse beleid inderdaad niet winnen. Helaas

MoltisantiBeer | 04-02-18 | 21:39

Is anders wel tijd voor oorlog, er is te veel ruimte voor decadente nietsnutten die niks beters te doen hebben dan anderen de les te lezen. Ga lekker met je vinger in je eigen hol zitten wapperen en laat andere mensen hun eigen leven.
Weet je wat homofoob is? Met behulp van een breekijzer snachts met 5 anderen lichtgetinten samen iemds tanden uit zijn bek rammen.

BenPakdee | 05-02-18 | 01:39

Ja de raarste dingen worden genormaliseerd kinderen die al op 10/15 jaar al mogen kiezen of ze meisje of jongetje willen zijn is echt van de zotte.

Sjonie01 | 05-02-18 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK