Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Directrice J.P. Coenschool legt uit waarom J.P. Coenschool geen J.P. Coenschool meer heet

Lesje non-verbale communicatie voor communicatieprofessionals over hoe je met de audiovisuele media communiceert van de directeur van de J.P. Coenschool.

Zo moet het dus niet. Sylvie van den Akker, die we eigenlijk Estevana Verbinding Met Agrarische Grond moeten noemen omdat het anders columnlezende fans van Rafael van der Vaart kwetst en/of de status quo van bezitsrelaties in stand houdt en/of boeren boos maakt, krijgt een paar hele normale vragen na haar best wel abnormale besluit om de J.P. Coenschool geen J.P. Coenschool meer te noemen. De verslaggeefster van AT5 Omroep voor Iedereen Ook Mensen Met Dyscalculie wordt nog net niet de klas uitgestuurd, maar veel scheelt het niet. Uit het interview blijkt verder dat de kinderen al verteld werd dat ze op de 'Coentjesschool' zaten, naar ene Coentje. Maar 'Coentje' is natuurlijk hartstikke cisgender heteronormatief vanuit een wit perspectief terwijl het concept 'school' op zichzelf al segregatie in de hand werkt. Waarom heeft die mevrouw eigenlijk nog niet plaatsgemaakt voor een Bestuurder Van Kleur Met Een Berperking? Validisme! Racisme! BIJ1 doe hier wat aan!

Reaguursels

Inloggen

Ff die gast gegoogeld. Blijkbaar een enorme hufter. Ook voor zijn tijd.

Reaguurst | 18-01-18 | 19:23

"Ja dat ben ik wel met hem eens.... maar TOCH!" Maar toch wil ik míjn eigen deugmutserige zin doordrammen! Als je niet verbonden wil zijn aan die naam had je niet in die school moeten gaan werken, gestoord wijf!

ChacarronMacarron | 18-01-18 | 17:11

Doop de school dan om naar een moderne held: 'de Marco Kroon school'.

Oblast68 | 18-01-18 | 11:07

Alle islamitische scholen zijn vernoemd naar krijgsheren met veel bloed aan hun handen..

Leffe Blonde | 18-01-18 | 08:27 | 1

De hele religie zelfs.

datzouzomaarkunnen | 18-01-18 | 12:41

Dan kun je je kind dus ook niet meer mohammed noemen, want met de kennis van nu is mohammed een vuile pedofiel en moordenaar.

BenPakdee | 18-01-18 | 02:32
-weggejorist-
gerritderaaf | 17-01-18 | 23:21

En als juffrouw stoort het me dat er niet wat liever gedaan wordt over de juf. Ik denk dat deze mevrouw zich op haar manier serieus inzet, om van een school met een dodelijk vermoeiend en ondankbaar publiek het beste te maken, als ik de link van Kees de roeiboot op 17:58 lees. Ga er zelf maar eens aan staan.

JuffrouwJansen | 17-01-18 | 23:10 | 1

Ze is ongetwijfeld lief en gemotiveerd. Dat wil niet zeggen dat dit haar presentatie en besluiten beter maakt. Dát wordt in de reacties haarfijn tegen het licht gehouden.
Een lulverhaal blijft een lulverhaal, hoe gemotiveerd je ook bent.

Maytheforcebewithyou | 17-01-18 | 23:17
-weggejorist-
gerritderaaf | 17-01-18 | 23:09 | 2

Coen hoeft niet uit de geschiedenisboekjes te worden geschrapt, juist niet! Maar een basisschool naar zo'n steile saaie calvinist met toch behoorlijk foute ideetjes (tuurlijk, andere tijd, maar we hebben het over een school anno nu) via de naam van een basisschool vereren...? Ik vind dat met een tunnel anders. Daar mag best wat historische nationale trots spelen. Willem van Oranje klinkt ook prima voor een school. Maar J.P. Coen... het klinkt niet en optisch ziet het er ook niet leuk uit op een schoolgevel. Kies een naam uit de jeugdliteratuur, een A.MG. schmidt personage ofzo. Je basisschooltijd mag best ook met spannende geschiedenisverhalen gevuld worden, maar het verheerlijken van wrede mannen in een schoolnaam is zo Gaza2018

JuffrouwJansen | 17-01-18 | 23:01 | 1

U staat toch wel model voor de feminisering van het onderwijs met deze leuk leuk leuk opvatting.

Francieux | 18-01-18 | 09:48

Wat een verschrikkelijk eng mens is Sylvie van den Akker.
Een typisch weg-met-ons mensje.
Hersenloos, principeloos.

Jan Dribbel | 17-01-18 | 22:48

Zouden er ook ouders zijn die elkeassociatie met Mohammed afwijzen? M, bekend van vele veroveringen, bekend van 1000 onthoofdingen, bekend van pedofelie, bekend van slavenhandel, bekend van geen krijsgevangenen maken. Toch vreemd dat geen aanstoot wordt genomen aan deze Mohammed, al heeft M uit voorzorg afgedwongen dat hij niet mag worden afgebeeld

Progresievelng | 17-01-18 | 21:49

Wat heeft de motivatie van mevrouw weer een hoog zwarte Piet gehalte'dit soort mensen is van het gelijke soort die bepaalde politici demoniseren en vermoorden.
Weg met mevrouw uit het onderwijs.

Geevee | 17-01-18 | 21:36 | 1

Haal gewoon alle vrouwen uit de arbeidsmarkt en pak ze gelijk het stemrecht af, dan kunnen we misschien eindelijk weer een beetje normaal gaan doen hier.

sarcastro | 17-01-18 | 22:09

Welke droeftoeter stuurt uberhaupt zijn kind in Amsterdam naar school.

Rest In Privacy | 17-01-18 | 21:32 | 1

Of gaat er wonen. De postcode bepaalt de schoolkeuze, zodat je een zwarte school niet kunt mijden. Dat geeft al aan dat er iets fundamenteels fout zit.

Maytheforcebewithyou | 17-01-18 | 23:12

Wat een sneue mevrouw. En wat ben ik die discussie kotsbeu!. Deze helden uit betere tijden hebben door de ogen van nu misschien niet altijd schone handen gehad. Maar door mede hun daden hebben we in ons land een ongekend welvaartspeil behaald. Een welvaartspeil waar door vele geschiedenis ontkenners dankbaar gebruikt gemaakt wordt. Zal je schoolhoofd zijn. Lekker neutraal,

joost3001 | 17-01-18 | 20:54

Zolang de ouders hun kinderen er niet weghalen, krijgt de school gelijk.

Mahatma | 17-01-18 | 20:44

De jeugd heeft de toekomst. Oh nee, de jeugd krijgt een juf met dit lage IQ. Knor!

Montesquieue | 17-01-18 | 19:44

Deze mevrouw is waarschijnlijk net zo rechtschapen als andere linkse mokkels, die iemand zijn verleden afkeuren maar wel met shirtjes van Ché Guevara rondlopen.

De waard zijn gast | 17-01-18 | 19:28

Dit mens lijkt wel dronken... En dat hoop ik dan voor haar, want als je dit in nuchtere taal uitkraamt ben je echt niet goed bij je paasei. En dit geeft leiding aan een school?

BRR76 | 17-01-18 | 19:28

En zo wordt alles.erger erger en erger. Er wordt steeds.meer steeds agressiever gesloopt. Stapje voor stapje voot stapje voor stapje. En steeds zeggen wij domme naïeve mensen weer van je ach dat is maar een klein dingetje die hype waiit wel weer over en de basisschool duurt toch maar ongeveer 240 schoolweken dus wat maakt het ook uit en zo maar ondertussen. Er zijn zelfs dingen die ik in deze reactie niet wil zeggen uit angst dat ik straks de kwaadwillenden op een idee breng. Maar het gaat stapje voor stapje. Eerst mannen met oorbellen toen mannen met knotjes nu mannen met een lange broek straks mannen met jurken (oh wacht). Nu de JP Coenschool geeojzigd straks GeenStijl gewijzigd want GeenStijl is onverdraagzaamheid en dat mag echt niet meer hoor. Het gaat stapje voor stapje beste lezers. Maar alles moet kapot kapot kapot kapot

Pluizemeisje | 17-01-18 | 19:25 | 3

Pluizemeisje. 320 schoolweken.

ristretto | 17-01-18 | 22:24

Nee 240 want ik reken alleen de daadwerkelijke schoolweken dus zonder de vakanties. In feite is het maar ongeveer 1200 schooldagen.

Pluizemeisje | 18-01-18 | 00:06

wacht ja 320 want er zijn 8 groepen. Ik rekende 2 jaar kleuterschool en dan klas 1 tot en met 6 basisschool. Je hebt gelijk. 320.

Pluizemeisje | 18-01-18 | 00:08

Er zit ene Karwan bij DWDD, godver wat een lulhannes is dat, zelfs gevestigde linksers zitten verbijsterd te luisteren.

Knut Knudsen | 17-01-18 | 19:24 | 1

Ook dat is iemand uit de hoek van de Internationale Socialisten en ook hij wordt betaald door de universiteit Leiden. Wat een land, wat een land.

Rest In Privacy | 17-01-18 | 21:38

Nu is het nog J.P. Coen, maar straks is J.P. Balkenende aan de beurt. Let maar op....

Rest In Privacy | 17-01-18 | 19:08 | 1

Het wachten is dan ook wie J.P. A. gaat worden.

De waard zijn gast | 17-01-18 | 19:29
-weggejorist-
NatKloot | 17-01-18 | 19:00

Adjunct-directeur Mustapha Khaddari mag haar binnenkort opvolgen want deze mevrouw heeft overduidelijk een TIA tijdens het gesprek.

drs. P | 17-01-18 | 18:57

De geschiedenis die we nu kennen is ook ontstaan uit talrijke rondes van geschiedvervalsingen, dat is het lastige eraan.

martymcfly | 17-01-18 | 18:50

En koken kan ze hoogstwaarschijnlijk ook al niet.

Montgomery Burns | 17-01-18 | 18:46

Dit is niet meer of minder dan geschiedvervalsing, hoe kwalijk. Wees eigenaar van je nationale historie - the good, the bad and the ugly - en trek er lering uit.

MickeyGouda | 17-01-18 | 18:44

Ik kreeg na 30 seconden filmpje spontane braakneigingen.

Pietje | 17-01-18 | 18:37

Ik vind deze mevrouw een beetje onhandig, maar ze staat natuurlijk ook niet dagelijks voor de camera. Verder vind ik dat ze aan het einde eigenlijk best een helder statement geeft.

diederik12345 | 17-01-18 | 18:29 | 1

Alleen jammer dat dit statement benadrukt dat ze een sneue deuger is. “De ouders vinden het ook... “. Totale leegte, totale armoe.

Maytheforcebewithyou | 17-01-18 | 23:04

Wie wil er überhaupt zijn kind verbinden aan een school wat onder bevel staat van zo'n onsamenhangend sprekende troela met openbare menopauze verschijnselen?

De waard zijn gast | 17-01-18 | 18:29

Omgekeerd denk ik ook dat Jan Pieterszoon Coen ook niets meer in deze mensen zou herkennen, als het gaat om mentaliteit, geloof, denkkracht en vertrouwen. Dus vanuit hem gezien is het misschien ook beter dat de school afscheid neemt van zijn naam.

Francieux | 17-01-18 | 18:22

Die wordt na de bevrijding meer dan kaalgeschoren schat ik zo in.

H.Teeuwen | 17-01-18 | 18:21

De directrice van de Slettebakken Skole peinst niet over naamsverandering, dus waarom dit nou moet ? Ik heb wel een idee...

boccelullus | 17-01-18 | 18:06

FF op google naar deze school zoeken en je komt deze link tegen, weliswaar een oude maat veelzeggend over deze school en mevrouw.
www.groene.nl/artikel/de-omgekeerde-w...

Onthutsend, sprakeloos wat een idioterie!

KeesRoeiboot | 17-01-18 | 17:58

Wij vind, .... ? leer eerst eens Nederlands! het is gewoon een soort van boekenverbranding "zeur mevrouw"!

BigShow | 17-01-18 | 17:42

Iemand............?
Helemaal niemand?

Gele Beer | 17-01-18 | 17:32 | 1

Nee, niemand zou haar doen.

Montgomery Burns | 17-01-18 | 18:50

Treurig dat de leerlingen op deze school zo’n dom wicht als leraar/directrice hebben.
Toen het te moeilijk werd ging ze de ouders erbij halen. Zou eens leuk zijn als Tommeke die eens ging interviewen.

Trumme | 17-01-18 | 17:30

Koenfucius College.

Où est Charlie? | 17-01-18 | 17:29

Dispereert niet, ontziet uw vijanden niet, want God is met ons, zei J. P. Coen geloof ik. Volgens mij is madame la directrice een tegenstandster van Coen dus een vijand. En God is met diegenen die normaal praten en op een volwassen toon. Ik geloof dat de directrice aan het dispereren is.

mamalookabooboothere | 17-01-18 | 17:25

Wat een walgelijk politiek correct mens die directrice. Heerlijk wel die nuchterheid bij de AT5 verslaggeefster.

KeesRoeiboot | 17-01-18 | 17:09

Meegaan met een kleine groep gekwetsten is ook moeilijk verklaarbaar. Ze mag daarnaast nog wel wat werken aan haar attitude.. lol.

BozePaarseMan | 17-01-18 | 16:58

Dit is nu een schoolvoorbeeld (no pun intended) van zelfcensuur en aanpassing aan radicalen.
Een paar ouders roepen wat, en daar hup gaat de naam van de school.
Rubberen ruggengraat.
Ik durf te wedden dat dit niet de meerderheid van de ouders was.
Maar de schreeuwers krijgen zo langzamerhand overal hun zin.

Roadblock | 17-01-18 | 16:52

laten we het de Nelson Mandela school gaan noemen.
Want die man heeft gelukkig nooit meegeholpen aan bomaanslagen of ander geweld.

Nuchternederland | 17-01-18 | 16:47 | 1

De Nicolás Maduroschool! Alle socialisten helemaal gelukkig!

MAD1950 | 17-01-18 | 17:37

Compleet losgeslagen dit land! Het gaat écht allemaal nergens meer over. I.p.v. werken en de eigen broek ophouden zijn de gutmenschen constant bezig met, hoe kunnen we onze linkse mening nog verder doordrukken zodat we de hele wereld kunnen laten zien dat wij deugen. Nogmaals compleet maf.

F1802 | 17-01-18 | 16:42

Onze lagere school heette Prinses Irene school. Toen zij, Irene, trouwde met een katholiek werd de naam van de school prompt gewijzigd. Het heeft nooit in de krant gestaan, wellicht was iedereen het er mee eens.

VerderLezert | 17-01-18 | 16:40 | 2

Ze verloor haar prinsessentitel, misschien daarom.

BozePaarseMan | 17-01-18 | 16:55

Ik weet nog een mooie :in Moordrecht een dorp onder de rook van Casablanca aan de (Holl) IJssel daar waren ooit 5 scholen de openbare scholen waren de Prinses Beatrixschool,De Prins Willem Alexander school-meestal afgekort tot P.W.A. school want daar gaven 3 echte communisten les -niet uit mijn duim gezogen- .
De R.K. Sint Josefschool en de twee protestante scholen met de wel zeer foute namen School met den Bijbel en Shaloomschool.
Het is allemaal op een hoop in een gebouw gestopt en heet nu de Achtbaan

berg545 | 17-01-18 | 20:23

"Directrice Sylvie van den Akker is vastbesloten: de J.P. Coenschool in de Indische Buurt moet een nieuwe naam krijgen. 'We willen niet aan hem verbonden zijn. Hij heeft toch veel mensen vermoord.' " Ene "Mohammed", ook wel "De Profeet" genoemd, heeft ook veel mensen vermoord. Wat nu, Sylvie van den Akker?

Rhenium | 17-01-18 | 16:26

Ik deug
jij deugt
wij deugen

Achiel | 17-01-18 | 16:21 | 1

Jij deugniet.

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 16:22

Vraag me af hoe die vrouw directeur van een basisschool is geworden. Ze snapt niet eens wat Van der Laan bedoelde met het zien van iemand in de tijd waarin die persoon heeft geleefd en heeft daarbij uitleg nodig, kijkt regelmatig weg, trekt grimassen, spreekt op een typische manier en weet zich niet goed raad met een paar gewone vragen. Dan hoeven wij onszelf niet meer af te vragen waar dat belabberde taalniveau van veel Amsterdamse kinderen toch vandaan komt.

jochum1980 | 17-01-18 | 16:20

Maak er de J. Cohenschool van. Even een stukje uit de P krassen, de letter omdraaien, het naambordje doorzagen tussen de o en de e, de gefabriceerde h ertussen plakken, en klaar. Is zo gebeurd en kost nauwelijks extra belastingsgeld.

lekgoot | 17-01-18 | 16:10 | 2

... maar dan al dat briefpapier nog ...

R2fu**D2 | 17-01-18 | 16:53

Ja, maar dan moet je weer een massa geld gaan betalen voor beveiliging.

Roadblock | 17-01-18 | 16:54

Die troela mag wel eens een training gaan volgen over communicatie en zo. Foei wat past haar non-verbale en verbale communicatie niet bij de boodschap die ze brengt. Een zeurderig monotoon toontje, mimiek om van te griezelen, staat constant te wiebelen (wat al een teken van onzekerheid op zich is), heeft een warrig verhaal wat niet consequent is, enz. Kortom een zweverige troel waar bij ik mijn kinderen absoluut niet op school zou willen hebben.

DerkArie-ut-de-Achte | 17-01-18 | 16:10 | 3

Zij praat tegen de verslaggever, alsof het een van haar minder slimme leerlingen is.
Ik herken dat toontje wel (Familie in het onderwijs).

Roadblock | 17-01-18 | 16:56

met recht dat zeurderige toontje. Dat heeft elke onderwijs troela ,want je weet toch dat ze alles denken beter te weten, niet kunnen luisteren en denken dat allen zij hebben de wijsheid in pacht.
Had vroeger al ruzie met schoolfrikken over de kabeljauwse en hoekse twisten was fout moest andersom evenals het riedeltje rampjaar met ik dacht: het volk is redeloos , de regering radeloos en het land reddeloos

berg545 | 17-01-18 | 19:57

Ho berg je maakt een schrijffout in de hoek (allen moet alleen zijn )

berg545 | 17-01-18 | 19:58

En dit soort linksche feeksen staan dagelijks voor de klas de breinen van onze kinderen te vergiftigen. Maak mij de laatste tijd echt ernstig zorgen over de toekomst van ons land.

Meneert | 17-01-18 | 16:03 | 1

De coentjesschool, haha ja, daar kan je lesjes volgen bij het juffrouwtje. Nou, daar krijgt de jeugd eventjes een solide basis mee voor een bijdrage in de maatschappij.

BozePaarseMan | 17-01-18 | 17:05

Mehhhh, mehhhh, mehhhh #metoo

Rdock | 17-01-18 | 15:49

Gewoon alle scholen een nummer geven, daar worden socialisten heel geil van.

Febofiel | 17-01-18 | 15:47

Wegkijken voor gevorderden.

Stijlicoon | 17-01-18 | 15:37

J.P. Coen school? Hoe kun je een school zo noemen!? Ze moeten niet de naam veranderen, maar gewoon het gebouw platgooien. (En de directie naar huis sturen zonder uitkering.)

HenkyPanky | 17-01-18 | 15:34 | 2

En dan krijgen de leerlingen van jou les?

Roadblock | 17-01-18 | 16:56

Sorry Roadblock. Wist niet dat jouw kinderen bij blonde Sylvie in de klas zaten.
(sarcasme modus uit)

HenkyPanky | 17-01-18 | 17:35

Laf met de linkse passaatwind meewaaien levert bonuspunten op in het zwarte onderwijs.

Jan Passant mk2 | 17-01-18 | 15:25

We kunnen er eigenlijk niet lang over discussiëren. Als je enerzijds lekker links en liberaal wil zijn en anderzijds ultrarechts en conservatief dan is daar een medische indicatie voor. Psychose. Of misschien cognitieve dissonantie. Maar je spoort niet.

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 15:20 | 6

De Kartel Slet | 17-01-18 | 16:07 |
Heeft meer met de godsdienst dan met een politieke richting te maken denk ik.

Roadblock | 17-01-18 | 16:58

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 16:07
Ja inderdaad. Met socialisten kun je heel goed praten. Zolang je maar doet wat zij willen. Ze zijn niet voor niets verwant aan Nationaal socialisten en communisten.

Mahatma | 17-01-18 | 20:43
-weggejorist-
Hawk08 | 18-01-18 | 07:16
▼ 3 antwoorden verborgen

cees2025 | 17-01-18 | 14:41

Dank je Kees. Zoals jij ongetwijfeld weet is die beschaving ook bij ons een héél dun laagje chroom. Zie onze hooligans. Als je moreel verheven wil zijn. Doe het goed.

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 15:13 | 1
-weggejorist-
Hawk08 | 18-01-18 | 07:15

KlunsJohannus | 17-01-18 | 14:51

Mwahahaha. En Mohammed stichtte een Wereldrijk en wereldreligie. Dat ging niet allemaal lief natuurlijk. Maar wat geeft het toch?

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 15:11 | 2

Wie zegt dat alle verwijzingen naar Mo weg moeten?

Mahatma | 17-01-18 | 20:39

Trol

Hawk08 | 18-01-18 | 07:15

Een echte batik hex. Ik neem aan dat er al een vacature openstaat?

Cobalt bomb | 17-01-18 | 15:09

En dat moet onze jeugd opvoeden/leiden. Ik hou m’n hart vast voor toekomstige generaties.

Eucalyppta | 17-01-18 | 15:09 | 1

Dat doe ik ook al zonder deze lutseres.

je_batsklare_moeder | 17-01-18 | 15:23

De ouders vinden dat ook. Welke ouders? Hoeveel ouders? Is er een stemming geweest? Bannen we ook Mohammed nu? Ook niet zo'n rolmodel.

TheDrivingDutchman | 17-01-18 | 15:08

Dit land is gek geworden en we staan er allemaal bij de keken er naar...

Gauw de naam van veranderen in Mohammed de Grote College. Dat was tenminste geen omstreden persoon en een groot voorvechter van vrede, gelijkheid, emancipatie en mensenrechten.

Mark zit te Dutten | 17-01-18 | 15:06

Als dit het niveau is van de directrice van de J.P. Coen school dan zou ik me daar en over het onderwijs dat wordt gegeven gaan druk maken. Met de naam en de man's plaats in de historie is absoluut niets mis.

bwanabanjo | 17-01-18 | 15:00

Ze werkt er ook pas sinds 1998. Logisch dat het na 20 jaar ineens WEL een issue is

Rest In Privacy | 17-01-18 | 14:56

Het is een psychische aandoening, dat showdeugen. Al zouden ze willen, ze kunnen niet (meer) anders.

Showdeuger | 17-01-18 | 14:55

Daar moet een hakbar in.

dr Rechts | 17-01-18 | 14:49

Baldur von Schirach Schule

JdelaT | 17-01-18 | 14:49

Deugen, deugen, draaien, draaien, er zou een kinderliedje van gemaakt moeten worden!

Toki | 17-01-18 | 14:49

Ik zou mijn kinderen van zo'n school halen.
Wat een druipkaars is die directrice, en wat een drog verhaal.

Memek | 17-01-18 | 14:48

Baldur von Schirach Schule

JdelaT | 17-01-18 | 14:48

Tsja, en dat is directrice.
Geeft wel een beetje de kwaliteit van de school weer.
Vooral zo doorgaan mevrouw!
Maar vertel me eens, bent u Nederlander? of een of ander 3e rangs.....

watmagjenogwel | 17-01-18 | 14:47

Wat gaat het ineens hard. Toen we het een paar jaar geleden over Orwell hadden dacht ik altijd dat het zover nooit zou komen. Maar het afgelopen jaar lijkt het er inderdaad op dat het als een soort handboek wordt gebruikt.

hustler01 | 17-01-18 | 14:45

Na dit tenenkrommend relaas aangehoord te hebben, maakte aanvankelijk een plaatsvervangende schaamte zich van mij meester, weldra gevolgd door een vluchtige woede. De vraag of dit het niveau is waaraan wij onze jeugd (mogen) blootstellen, welde in mij op. Dat J.P. Coen een houwdegen was staat buiten kijf, maar hij bezat ook een groot doorzettingsvermogen, organisatietalent en de nodige militaire bekwaamheden. Kortom hij bezat in ieder geval de gave zijn hersens te gebruiken, iets wat deze mevrouw ontbeert. Triest.

Een vrije paling | 17-01-18 | 14:44

Onverstaanbaar dat wijf. En dat geeft les asn kinderen? J.P.Coen.." Daar werd iets groots verricht" heeft Indië voor de Hollanders en de VOC veroverd op de Portugezen,Engelsen en natuurlijk Djakarta het huidige Jakarta ( Batavia) veroverd. Belachelijk dat wij 500 jaar later ons willen distanciëren van onze roemrijke koloniale en handels-geschiedenis. Ooit bij stil gestaan hoe steden als A'dam,R'dam,Hoorn,Enkhuizen,Vlissingen,Middelburg enz ens zijn ontstaan? Juist ja; door de dappere scheepsbemanningen uit Holland en Zeeland incl.Friesland + Groningen die in den vreemde de driekleur verdedigden en onze handelsnatie groot gemaakt hebben tot wat het nu is. Dus handen af van onze geschiedenis! Wij hoeven ons nergens voor te schamen.Waren wel het enige niet koninkrijk op het Westelijk halfrond die onafhankelijk waren. ( 80 jaar oorlog voor gevoerd; niet cadeau gekregen).

Eendragtmaaktmagt | 17-01-18 | 14:44

Ik ben benieuwd naar de nieuwe naam voor de VVD.
De huidige stemmers op die partij willen ook niet meer herinnerd worden aan 'Volkspartij' of 'Vrijheid' en al zeker niet aan 'Democratie'.

arbeid_loutert | 17-01-18 | 14:38 | 1

Jawel hoor.

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 15:06

Het is gewoon een dom gepraat van dat wijf ,hoe lul je er uit.. dus ligt niet aan haar maar aan de ouders.Kan je zien dat ze geen pedagogische op leiding heeft .

Maar praat als een linkse tante.

gerrit5042 | 17-01-18 | 14:37

Ik vind dat het KoningWillemAlexanderplein ook niet meer kan. Dat verwijst immers naar een slavenhouder met 300 lakeien.

pro1991 | 17-01-18 | 14:37 | 1

En met banden met Argentijnse oorlogsmisdadigers.

Jos Tiebent | 17-01-18 | 16:05

Wat een trut. Verschrikkelijk...!

pro1991 | 17-01-18 | 14:35

De doos heet Sylvie. Een verbastering van Sylvana.
Als wij nu eens alle Sylvie's en Sylvana's uit onze geschiedenis/ons collectief geheugen gaan wissen, lost het #probleemgelul vanzelf op. #wegermee !

pro1991 | 17-01-18 | 14:34 | 2

Sylvie Meis is liev.

Mahatma | 17-01-18 | 20:36
-weggejorist-
Hawk08 | 18-01-18 | 07:11

Misschien moeten we het de Soekarno of Koesno Sosrodihardjo of Robert Mugabe school gaan noemen.

typewriter | 17-01-18 | 14:34 | 1

Omg. Het gaat wel hard achteruit zo.

Schepvogel | 17-01-18 | 14:30

Al onze verworvenheden die we nu als normaal beschouwen, zijn mede te danken aan het slavernij verleden en aan mensen zoals J.P.Coen.
Amsterdam, Middelburg en Hoorn en delft hadden er totaal anders uitgezien.
Waarschijnlijk had Antonie Philips van Leeuwenhoek de microbiologie niet uitgevonden, had Rembrand de Nachtwacht niet geschilderd, en ga zo maar door

korik | 17-01-18 | 14:30

"...ik vind dat het onderheven is aan een nieuwe tijd, en een nieuwe naam, met een mooie nieuwe visie."

En welke visie is dat? De 'weg met ons' omvolkvisie van Richard Coudenhove-Kalergi toevallig? Misschien is dát wel een mooie naam voor die school, de Richard Coudenhove-Kalergischool? Of de Angela-wir-schaffen-das-Merkelschool. Of de Bataclanschool? Of de Charlie Hebdoschool? Of, nu we het toch over alcoholisten hebben, de Jean-Claude Juncker school?

Klassenfeind | 17-01-18 | 14:30 | 3

Touché.

KlunsJohannus | 17-01-18 | 14:41

De Wegmetonsschool ?
Take care.

PopeyeKamper | 17-01-18 | 14:55

@mezelf: "...ik vind dat het onderhevig is aan een nieuwe tijd..."

Klassenfeind | 17-01-18 | 15:28

Kunnen ze niet meteen het hele centrum van A'dam onteigenen en platgooien. Al die statige grachtenpanden zijn een symbool van de uitbuiting destijds in VOC, WIC kringen. Met onteigenen ben je ineens in de binnenstad van veel D66 gepeupel af.

Goedbot | 17-01-18 | 14:29 | 3

U heeft gelijk!

Sinterbikske | 17-01-18 | 14:31

Is platgooien niet genoeg? Ook nog onteigenen?

Watching the Wheels | 17-01-18 | 14:32

Mee eens.

gato | 17-01-18 | 14:51

Deze dame is zo dom dat ze opmerking die Van der Laan heeft gemaakt pas na een paar seconden snapt. En dat is dan verantwoordelijk voor het opvoeden van de jeugd.

Irnerius | 17-01-18 | 14:27 | 3

Het lijkt erop dat ze hem helemaal niet snapt, noch begrijpt. Ze denkt alleen ... een uitspraak van Van der Laan ... daar kan ik politiek correct gezien beter niet tegenin gaan.

Watching the Wheels | 17-01-18 | 14:30

@watching, dat lijkt mij ook... goede beslissing

GoedenMorgenDezeMorg | 17-01-18 | 14:58

Ik denk dat ze het heel goed snapt en ook meteen. Maar je ziet haar denken: Van der Laan, o ja, die is van onze kant, shit, daar moet ik even omheen kletsen als ik mijn punt wil doorzetten.

Francieux | 17-01-18 | 18:26

Zelf leren nadenken zal op dit schooltje niet geleerd worden.
Sjongejonge, wat een onbenullige dame.

Carmelita | 17-01-18 | 14:26 | 1

Zeg maar gewoon dom, ik zal d'r een emailtje sturen met het idee om de school maar naar Iosif Vissarionovitsj Stalin te vernoemen, die was ook heel goed in het verwijderen van personen die niet goed in 'zijn' geschiedenis pasten.

Vesta | 17-01-18 | 14:45

"Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped. Nothing exists except an endless present in which the Party is always right." (George Orwell, 1984)

Watching the Wheels | 17-01-18 | 14:26 | 1

En die tekst kun je bij bijna elk topic op GS de laatste maanden plaatsen of het nou om Orwellongren gaat en haar nepnieuws, het hernoemen van scholen, het wegslepen van beelden, zwarte piet, volksdansen, feestdagen. Vrolijk voorjaar!

Watching the Wheels | 17-01-18 | 14:28

De school kan het best vernoemd worden naar een hedendaagse held denk ik. Mensen die echt iets voor het Nederland van nu betekend hebben. Wat dacht je b.v. van de Volkert van der Graaf school, de Duivendak school of de Sadia a. T. School? Ik denk dat mevrouw van de Akker helemaal nat wordt bij het horen van deze namen.

Sinterbikske | 17-01-18 | 14:24 | 1

De Obamihapschool !

PopeyeKamper | 17-01-18 | 14:58

Al die Mandela scholen, dat wordt nog wat straks.

Schoorsteenveger | 17-01-18 | 14:24

Hoe mooi zegt mevrouw het aan het slot:
"... een nieuwe tijd, met een nieuwe naam en een mooie nieuwe visie.."
Een mooie nieuwe visie. Niets mag schuren, niets mag lelijk zijn, niets mag discussie oproepen, niets mag branden, jeuken, niets mag enige rimpeling in de vijver veroorzaken, alles moet mooi, mooi, mooi. Wat ja, ook de ouders willen het, mooi. Mooi zo. En als wat vandaag mooi is, morgen lelijk wordt gevonden, dan maar weer een nieuwe naam en een mooie nieuwe visie.
De Zangeres Zonder Naam was haar tijd ver vooruit.

Schoorsteenveger | 17-01-18 | 14:21 | 2

Hoorde laatst op t.v. dat het een klere wijf was, zei Imca Marina en haar manager.

gato | 17-01-18 | 14:53

Mooi gezegd, Schoorsteenveger, ;)

Carmelita | 17-01-18 | 15:22

“Wij vinden dat het onderheven is...”.
Een trut die dat uit heur bek krijgt mag dus gewoon hoofd der school zijn. Die is dus verantwoordelijk voor het onderwijs aan kinderen.
Daar wil ik het even bij laten.

Stormageddon | 17-01-18 | 14:20 | 2

Ik gok binnen 6 maanden aan het UWV infuus.

Koffie ? | 17-01-18 | 14:35

ik gok dat ze over 4 weken burgemeester van amsterdam is,in dit apeland kan het gewoon

sjarrel195 | 17-01-18 | 14:44

En aan dit soort idioten leveren wij onze kinderen over!!! Walgelijk

Maximus Cesar | 17-01-18 | 14:19

Treurig gewoon.

van Oeffelen | 17-01-18 | 14:18

Volgens mij is dat mens naast dat ze een ogenschijnlijke hersenafwijking heeft straalbezopen.......

Maximus Cesar | 17-01-18 | 14:17
-weggejorist-
Bennie Boos | 17-01-18 | 14:16 | 2

Een school die Coentje wordt genoemd. In Amsterdam. Ik zie de eerste Sjakie school in Rotterdam en nog niet zo snel komen.

Wat.Een.Dom.Wijf.

LJBrinkhorst | 17-01-18 | 14:16 | 4

Tenenkrommend inderdaad. Totale Leegte.

KlunsJohannus | 17-01-18 | 14:38

Dat was ook het eerste wat ik dacht Hahah! Voor de onwetenden onder ons. Coentje is de naam van de mascotte van Feyenoord...

BluRay | 17-01-18 | 14:54

BluRay | 17-01-18 | 14:54
Coentje is de naam van de beste speler die Feyenoord ooit heeft gehad, Op Van Hanegem na.

DrumPiet | 17-01-18 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

Zo blij dat ik zulke mensen niet ken. En dat wil ik ook graag zo houden zeg. Dat het bestaat en gefilmd kan worden, ongelooflijk.

J-van-de-Bontekoe | 17-01-18 | 14:13

Ik weet niet hoe deze braakbal ooit deze functie heeft kunnen krijgen.

getzappad | 17-01-18 | 14:13 | 1

Op de knieën.

VeelTeSteil | 17-01-18 | 14:19

De naam "Nederland" kan echt niet meer. Dat refereert aan de republiek der zeven Nederlanden. Een moordzuchtig, losgeslagen schurkenstaatje dat ging voor zelfverrijking en verlichting, in plaats van EU-repressie en koningsverering.

Rommelende Onderbuik | 17-01-18 | 14:11

De mensen die zich met deze en aanverwante flauwekul bezighouden hebben te veel vrije tijd en te veel welvaart.

Stratum | 17-01-18 | 14:11 | 1

Binnenkort ook in Eindhoven.... Bij1 gaat het helemaal maken. De beroepsgekwetsten en hun blinde witte deugvolgers gaan het helemaal maken in NL

Degrelle | 17-01-18 | 14:13

Is al 24 jaar directrice van dat schooltje wat al bijna 100 jaar de J.P. Coenschool heet en nu er wat linksgekkies gaan huilen moet de naam veranderd worden vind ze. Meehuilen met links. Ik zou mijn kinderen er van af halen.

Man.man.man | 17-01-18 | 14:09 | 5

Dit is het archetype basisschooldirectrice die het allemaal geen reet meer kan schelen. Gewoon eind van de maand kassa en voor de rest op de automatische piloot tussen de verkansies door. Nu er wat ophef is omwille van de naam, gaat ze niet dwarsliggen of argumenteren, maar gewoon meteen mee in de SJW-stroom, why bother... Ziet er uit als eentje die door seniority in de rol van directrice is gerold, een Pabo-druif zonder enige diepgang, kennis en passie voor het onderwijs.

FrankVeer | 17-01-18 | 14:22

is honden en katten opeten gepast?

sjarrel195 | 17-01-18 | 14:22

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 14:17
Wat dacht je van Mandela? Een terrorist met doden op zijn geweten. Laten we daar eens mee beginnen.

Mahatma | 17-01-18 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Het beste kun je het gewoon in de recensies van de school (met een dan nieuwe naam) zetten.

Gräf&Stift | 17-01-18 | 14:08

Drumpiet.... in het nummer is ook verwoordt dat de huidige hollanders slappelingen zijn.... en dat is niet veranderd... helaas....

Degrelle | 17-01-18 | 14:11

alsof jullie belgen wat voorstellen,hebben ooit 1 kolonie gehad en nog letterlijk ook

sjarrel195 | 17-01-18 | 14:14
-weggejorist-
RexMundi | 17-01-18 | 14:03

dan moeten we de school gewoon radikaal herbenoemen naar een nederlander die wel door de blanke elite gerespekteerd wordt,de "joris demmink school" misschien? tis maar een ideetje hoor

sjarrel195 | 17-01-18 | 14:03 | 5

school of weeshuis,dat maakt demmink niet zo veel uit denk ik...

sjarrel195 | 17-01-18 | 14:09

En hoe is het eigenlijk met die rechtzaak, pas na zijn dood zeker.

gato | 17-01-18 | 14:56
-weggejorist-
Hawk08 | 18-01-18 | 07:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Context. Moeilijk woord. Wat een armoede.

osolemio | 17-01-18 | 14:02 | 1

ze praat als thea,van theo

sjarrel195 | 17-01-18 | 14:07

Vernachel de geschiedenis niet, maar wees er juist trots op! Zonder mannen als Jan Pieterszoon, Van Oldenbarnevelt en Witte de With waren wij nooit het land geworden dat wij nu zijn.

je suis bier | 17-01-18 | 14:01 | 12

Slet, ook jij hebt kennelijk moeite om het verleden in het toenmalige perspectief te plaatsen. JP Coen heeft veel goeds gedaan voor de VOC en dus voor de Nederlandse economie. En ja, hij heeft dingen gedaan die anno nu niet meer zouden worden geaccepteerd, maar toen wel. Het getuigt van gebrek aan historisch besef en kortzichtige kleingeestigheid om bepalende figuren uit het (verre) verleden te onderwerpen aan de huidige normen en waarden. Ik zou liever zien dan we iemand als Nelson Mandela, die terroristische misdaden heeft begaan in de contemporaine geschiedenis, eens aan een kritisch en onafhankelijk onderzoek zouden onderwerpen, in plaats van een man die 400 jaar geleden overleed.

KlunsJohannus | 17-01-18 | 14:51

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 14:12
Slet, in de tijd van JP waren dat soort zaken heel normaal. Way of life zeg maar. Dat die zaken nu niet meer gewenst zijn, wil niet zeggen dat we de verdiensten van JP moeten veronachtzamen.

Mahatma | 17-01-18 | 20:31

De Koreaanse Slet | 17-01-18 | 14:07

Jij vind dat je niet trots kan zijn op onze voorouders, en tegelijkertijd anno nu kritisch over de islam. In werkelijkheid is hier niets mis mee, en het is zelfs niet hypocriet.

Jij bent fout in deze, en mega hypocriet, maar dat is ook jou rol als trol. Beetje stangen, en zwak beargumenteerde verbale diarree droppen, en daarna met Berbaar terug de darkroom in vluchten, veel meer inhoudelijks voeg je niet toe huilenbalk.

Hawk08 | 18-01-18 | 06:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat moet je niet willen,ook al zou die man een vreselijke man vinden.Verder kan ik het soms wel begrijpen.in Duitsland hebben ze zover ik weet ook geen A. Hitlerschool.

kzegje | 17-01-18 | 14:00 | 2

Uhm... Wellicht omdat AH met de kennis van toen, toen ook niet echt kosher was?

J.Luns | 17-01-18 | 14:09

Meteen weer die achterlijke vergelijkingen... Jammer, want dat geeft alleen maar koren op de molen van de gekkies.

Fiasco | 17-01-18 | 15:13

2018, het jaar waarin de restanten van ons land met de grond gelijk gemaakt gaan worden.

priks | 17-01-18 | 13:56 | 1

Dat vrees ik ook; VvMU, onze cultuur, onder veiligheid. Zie ook de Culturele Revolutie in China: https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_Revolution

Klassenfeind | 17-01-18 | 14:02

Zou ze wél verstand van wijn hebben?

Klassenfeind | 17-01-18 | 13:55 | 2

Nee, ze slobbert alles naar binnen.

2voor12 | 17-01-18 | 14:01

Van die goedkope witte.

KlunsJohannus | 17-01-18 | 14:52

Men kan de aandacht beter op bijvoorbeeld de topmannen van Goldman Sachs leggen. Dat zijn de criminelen die in deze tijd over de rug van anderen hun zakken vullen. Ga daar je energie eens insteken.
Nee, liever drammen over 300/400 jaar geleden om maar in de aandacht te komen/blijven.

Croxifoxio | 17-01-18 | 13:53 | 3

Daar is Goldman Sachs weer te slim voor. Het is ook niet voor niets dat de Chairman van Goldman Sachs International, de onlangs overleden Peter Sutherland, de migratiechef van de VN was. Hedge your bets.

Glasgow Argus | 17-01-18 | 13:58

Het is de mevrouw in de video die de nieuwe generatie aan het opleiden is. Dat de huidige top van uw voorbeeld verrot is, verlet ons niet ons best te doen te verhoeden dat een nieuwe generatie tot dezelfde verderfelijkheden vervalt. Helaas de video bekijkend zie ik het somber in.

Foolonthehill | 17-01-18 | 14:00

@Glasgow Correct, kijkt voor de 'grap' welke ex-medewerkers van G&S posities bekleden in de Amerikaanse overheid en hier in Europa. (Draghi bijvoorbeeld)
Zij zetten op de belangrijke posities, hun mensen neer. Tevens zijn zij als een van de weinige rijk zijn geworden door de crisis. Het is dus wachten op de volgende crisis.

Croxifoxio | 17-01-18 | 14:06

Dus de herinnering aan Coen moet weg want hij heeft vroeger veel mensen laten vermoorden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Pieterszoon_Coen#Oordeel_over_J.P._Coen

Wat een uitstekend idee! Dan kunnen al die haathutten waar men een obscure massamoordenaar, serieverkrachter en pedofiel uit de 6de eeuw aanbidt gelijk ook een nieuwe bestemming krijgen.

Vlaan | 17-01-18 | 13:53 | 2

U heeft ongelijk. Wit = wij = slecht.. nazi's enzo... Islam = zij = goed.

Degrelle | 17-01-18 | 14:08

Nee, dat begrijpt u verkeerd. Alleen alles door de wit meneer en mevrouw moet weg omdat slecht

cees2025 | 17-01-18 | 14:09

Als die namen van die ontdekkers en wereldvaarders, oorlogvoerders en handelaren: ERASEN.

Dankzij hen zitten we internationaal allerlei troep te importeren ipv gezellie in ons landje onder elkaar achter de dijken te zitten....

Mazoeza | 17-01-18 | 13:52 | 1

Inderdaad, dat hele gedoe met koloniën heeft ons per saldo meer gekost dan opgeleverd. En blijft ons klauwen met geld kosten als je alleen al naar de Antillen kijkt.

2voor12 | 17-01-18 | 14:00

De zin "Maar to.. ooch" geeft al aan dat ze gelijk wil hebben ook al is het zo krom als een hoepel. Je kind zal er maar op school zitten, Linkse indoctrinatie ten top, al op de lagere school in de kinderen gegoten

Kazango | 17-01-18 | 13:51

Vaak wordt op deze site gesteld dat de Islam een achterlijke cultuur is, o.m. vanwege de positie van de vrouw binnen de Islam.
Is deze stelling echter nog wel vol te houden? Ware het niet beter geweest wanneer dit soort vrouwspersonen gewoon achter de voordeur opgesloten bleven en geen kans kregen zich in het publieke domein te begeven. Wellicht was onze samenleving dan toch een stuk minder verrot geweest ...

De_Zot | 17-01-18 | 13:51

Ik mis het kort pittig kapsel en een moeilijke bril!Ze spreekt als de wietsmokers bij het lokale winkelcentrum waar ,,uit verveling,, zich niet nader te noemen sujetten zich dagelijks ophouden.
Arme generaties na ons!
Voor elk kind daar met wat kritische vragen wordt uiteraard ,het rugzakje, aangevraagd.
Gaaf land man!

maasdonk | 17-01-18 | 13:50

J.P. Coen was een godsdienst waanzinnige, wrede man.
Zeg maar een soort IS'er uit zijn tijd, die feiten staan naar mijn weten niet echt ter discussie. De dirc komt totaal niet uit haar woorden, maar waarom zou de school de naam niet mogen veranderen in zo'n geval? Het is geen museum, erfstuk of straatnaam of iets dergelijks.. dus in dit geval zie ik het probleem niet zo.

datzouzomaarkunnen | 17-01-18 | 13:50 | 3

Coen deed niet anders dan wat de lokale machthebbers zelf ook uithaalden met hun eigen bevolking in die tijd. Daarom dat het ook niet tot ophef leidde.

2voor12 | 17-01-18 | 14:08

Mandela was terrorist en pleegde aanslagen met meerdere slachtoffers voor hij een *kuch* held werd. Wat is je punt?

Mahatma | 17-01-18 | 20:26

Mahatma | 17-01-18
We hebben het niet over Mandela, maar daar heb ik net als jij ook een scherpe mening over. Wat is jouw punt eigenlijk, want je schiet min of meer een losse flodder?
Mijn punt is, dat een dergelijk figuur WEL bij geschiedenis hoort, maar niet perse de naam van een instelling hoeft te zijn.

datzouzomaarkunnen | 18-01-18 | 12:40

Misschien ook tijd dat shell de naam veranderd in mossel ofzo..
Als de naam van je werkplek niet bevalt ga dan op zoek naar een andere werkgever.

am*dam | 17-01-18 | 13:49 | 1

Clam, best leuk toch.

HerDietrich | 17-01-18 | 14:05

Die trekt vanavond een extra flesje rode wijn open na het zien van haar media-optreden.

pontius | 17-01-18 | 13:47

Hop, en weer 5 zetels winst voor Fvd. Bedankt deugers!

Chemokar | 17-01-18 | 13:44

Wordt het nu de Boef Kechschool?

Watching the Wheels | 17-01-18 | 13:42 | 3

En de Boeftunnel ... waarom ook niet.

Watching the Wheels | 17-01-18 | 13:43

Schurktunnel?
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 17-01-18 | 13:49

Boef is de naam die de witte onderdrukkers hem hebben opgedwongen. Zijn niet blanke naam is Mohamed. Wat ongeveer hetzelfde betekend.

alie kebab | 17-01-18 | 13:49

Die van der Laan was toch slimmer dan ik dacht maar goed de enige oplossing is de school af te breken en een nieuwe met een nieuwe naam neer te zetten, correctheid mag wat kosten.
Zoals onderstaand al gesuggereerd : De Gloria Wekker Shit Hole School met uiteraard een donker type als directeur, die witte mevrouw kan anno 2018 echt niet meer, zou haar naar een werkkamp op een v/d eilanden v/d Gordel van Smaragd sturen om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Uw Verzekeringsadvis | 17-01-18 | 13:42 | 1

Sylvana Simons Kinderen Bij1-pleur College - Gegarandeerd slaafvrij!

VeelTeSteil | 17-01-18 | 13:49

Een mening hebben zonder een mening te hebben. Toch knap als je zolang in het onderwijs zit , directrice bent en dan met zo weinig onderbouwing je argumentatie te berde brengt. Wat een aanfluiting en een bevestiging van mijn gedachte’s over een exemplaar van de deugmens in levende lijve.

ja,diedus! | 17-01-18 | 13:41

Verslaggeefster: "Dat is toch goed om te vertella . . Directrice: ".. dat kunne we gerust vertella..". En: ".. omdat hij heel veel mensen heeft vermoord in eh.. lang geleden". Het jaartal weet het hoofd der school dus niet. Onderwijs 2018.

isitsoornot | 17-01-18 | 13:40

Geschiedenis zal er altijd zijn.
Oorlog was er. Tachtig jaar lang. Tegen Spanje, voor de vrijheid. Helden waren het, de zeelui die vochten tegen de Spanjaarden. Helden ook hun admiraals. Zij beschermden ons land en de bevolking. Zij zorgden ervoor dat de Nederlanders niet uitgeroeid werden.
J.P. Coen leefde in die tijd. J.P. Coen had het beste voor met Nederland, met wat toen Nederland was. Hij was een koopman en deed wat zakenmannen ook nu nog doen. De Gouden Eeuw ontstond in ons land dankzij mensen zoals hij. Mensen met geld die schilders konden betalen voor portretten. Metselaars voor hun huizen. Gebouwen waar nu musea, banken, consulaten zijn gevestigd. Huizen gebouwd van, volgens haar, schandgeld.
Scheepsbouwers, landkaartenmakers, orgelbouwers, meubelmakers, kleermakers kregen opdrachten en werden betaald. J.P. Coen en de zijnen onderhielden Nederland. Nederland had werk, Nederland had eten dankzij hen.
Sylvie van den Akker zal ook ooit deel uitmaken van onze geschiedenis. Op wat voor manier valt nog te bezien. Niet positief, lijkt mij. Een nitwit wat geschiedenis betreft. Wat respect betreft voor alles wat onze voorouders met bloed en zweet hebben opgebouwd.
Wat zal zij beslissen: Rembrandt uitvegen, Vermeer ontkennen, Blaeu verketteren. De grachtengordel tegen de grond gooien. Musea sluiten of verbranden. Dit alles bestaat dankzij onze Gouden Eeuw, dankzij mensen zoals J.P. Coen, Piet Heyn, Witte de With, Michiel de Ruyter, Tromp. En vele anderen.
Een plaats in onze geschiedenis is zij niet waard. Haar naam samen met die van de helden van Nederland? Nee. Nu worden zij en J.P. Coen in een adem genoemd. J.P. Coen draait zich om in zijn graf.

onnosel | 17-01-18 | 13:40 | 5

Precies, en met z n allen terug in een plaggenhut.

Uw Verzekeringsadvis | 17-01-18 | 13:52

Amsterdam was pro Filips II, dus ik snap het ergens wel.. Amsterdam is altijd al een foute stad geweest.

Wasbakplasser | 17-01-18 | 13:53

Evocatus | 17-01-18 | 13:47
De vader van de schilder Peter Paul Rubens, genaamd Jan Rubens, had een buitenechtelijke relatie met Anna van Saksen, de tweede vrouw van Willem van Oranje. Samen kregen ze een buitenechtelijk kind. Jan Rubens werd vanwege zijn relatie gearresteerd en ter dood veroordeeld. Dit ging niet door, maar hij werd verbannen. Lands wijs, lands eer. Andere tijden.

onnosel | 17-01-18 | 14:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Is deze mevrouw zwakzinnig?

de Voorzittert | 17-01-18 | 13:39 | 3

Ja.

Lupuslupus | 17-01-18 | 13:44

Bijna .....

Pjotterdjotter | 17-01-18 | 14:29

Nee. Ze is links. Zo praten die mensen.

Mahatma | 17-01-18 | 20:23

Wat heeft die trut trouwens gezopen?

overVecht | 17-01-18 | 13:38 | 3

Goedkope Fransosische koppijnwijn.

VeelTeSteil | 17-01-18 | 13:44

Chateau Migraine.

Klassenfeind | 17-01-18 | 13:50

Ik schat in een halve eeuw kutleven, oh wacht je vroeg gezopen, en niet gesnoven.

Hawk08 | 18-01-18 | 06:33

Nog even en we noemen alles van voor 25 maart 1957 oertijd.

popeye-de-zeemeermin | 17-01-18 | 13:37

Ach meid, ik begrijp 't wel. Zo'n interview is spannend, een scheutje cognac kan daarbij helpen...

Kleinejongen | 17-01-18 | 13:37 | 1

Mijn eerste gedachte was dat het, voorafgaand aan het interview, niet bij een scheutje is gebleven maar een hele fles.

JanvandeBiertent | 17-01-18 | 13:48

Jezus. Wat een KUDT wijf.

overVecht | 17-01-18 | 13:36

Prachtig, op 0:50 zegt de journaliste dat burgemeester van der Laan ooit heeft gezegd dat 'JP Coen in de context van z'n eigen tijd gezien moet worden' en vraagt haar 'of ze dat dan niet kan.'

Als antwoord krijg je dan op 1:01: "ik weet niet wat meneer van der Laan precies daarmee bedooooelduuuuuhhhh...."

Jezus Christus, en zo'n domme Cultureel Marxistische muts die zo'n simpele vraag niet eens begrijpt is dan directrice van een school...

Klassenfeind | 17-01-18 | 13:36

Als ze ooit voor een tv-serie een echt "dom wijf" zoeken. Ik weet er nu één!

Haljared | 17-01-18 | 13:36

Ik heb vandaag al even teveel met paarse krokodillen te maken gehad dus ik laat dit filmpje maar even voor wat het is als ik zo de reaguursels lees.

clockandhammergame | 17-01-18 | 13:35 | 1

Neehee! Weehel kijken. Is goehoed voor de lahahachspieren.

VeelTeSteil | 17-01-18 | 13:43

"De ouders willen dat ook" - Oh ja? Ik geloof er geen reet van. Laat maar eens zien dan, die ouders die dat ook vinden.

Kameroudste | 17-01-18 | 13:32 | 4

HoezoStom?
Blijf eens van je piemel af als je aan het typen bent.

datzouzomaarkunnen | 17-01-18 | 13:41

HoezoStom? | 17-01-18 | 13:39 Samen een flesje open getrokken ?

ja,diedus! | 17-01-18 | 13:45

Die ouders zijn waarschijnlijk van die hippie/bakfiets types, die vinden dat prachtig.

Klassenfeind | 17-01-18 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Toekomstige generaties in die familietak moeten toch met een enorm schaamtegevoel komen te zitten als je zulke laffe onzin durft uit te braken?

F5-toets | 17-01-18 | 13:31

"Ik weet niet precies wat meneer Van der Laan daarmee bedoelde." - En dat is hoofd van een onderwijsinstelling. Ik had het nog nooit gehoord maar begreep onmiddellijk wat Van der Laan bedoelde, toen de verslaggeefster hem citeerde.

Kameroudste | 17-01-18 | 13:31 | 2

Ja, maar context is wel een heel moeilijk woord.

Glasgow Argus | 17-01-18 | 13:33

Deze mevrouw moet terug naar de basisschool! Oh nee wacht...

Flow82 | 17-01-18 | 13:36

Nouhouw ik ben best wel een stukje blijhij, als ik dat zoohoo mag zeggennn, daahat ik mijn kinderennnn niet ellekuh dahag naahaar die domme doos naar schoohool hoef te sturen.

Van Zessen Klaar. | 17-01-18 | 13:30 | 2

de linkse dombo willen ook een duit in het zakje doen !ze lullen mee met aktievisten en parasieten

geeratz8217 | 17-01-18 | 13:39

Ze praat net als Buma. Debiel dus.

pro1991 | 17-01-18 | 14:43

Jezus Christ....

de ondode dichter | 17-01-18 | 13:29

Terecht... de "Gloria Wekker school" zou een mooi alternatief zijn.

Audiomind | 17-01-18 | 13:28 | 1

"Gloria Wekker Academie" dan wel, om het wetenschappelijk niveau te benadrukken

Schmalz | 17-01-18 | 13:36

In plaats zich te verdiepen wie die man was en wat de gevolgen waren van AL zijn daden, wordt alleen maar selectief naar zijn leven gekeken. Oh wacht even: amsterdam. Logisch dat er zo naar de vaderlandse geschiedenis wordt gekeken.

loser | 17-01-18 | 13:28
-weggejorist-
Ketchupbadger | 17-01-18 | 13:27

zo praat een directrice.... tsjonge wat erg.
Schandalig dat men zich zo laat piepelen en bespelen. Peer-pressure to the max.

Rug recht, borst vooruit. Waar is die VOC mentaliteit.

Rest In Privacy | 17-01-18 | 13:27

Krijg het gevoel n.a.v. dit interview dat ze de naamswijziging wijzigt inder druk van de ouders van dr schoolgaande kinderen. Wie zou je dan moeten interviewen? Deze directrice of toch deze ouders die haar onder druk hebben gezet?

Jan, Leiden | 17-01-18 | 13:27 | 1

Ik zie het meer als verschuilen achter de "ouders". Lekker algemeen en neutraal en niet herleidbaar. Zeker, er zullen best een paar SillySimons adepten tussen zitten, maar zijn zij representatief voor de "ouders"?

Degrelle | 17-01-18 | 14:00
-weggejorist-
OetSodom | 17-01-18 | 13:26 | 1

Wanneer ik als ouder een of meer kinderen op deze school had, dan zou ik het bestuur dagvaarden vanwege het totale gebrek aan onderwijskwaliteit.

Zoals deze directrice spreekt kan het niet anders dan dat de gehele staf bestaat uit Arzu Azlans, gebrekkig Nederlands sprekend, ongeinformeerd en bevooroordeeld. De algehele domheid die mw van den Akker hier tentoonspreidt kan niet anders dan worden doorgegeven in het lesaanbod.

Het lijkt mij dat ook de Gemeentelijke dienst onderwijsinspectie nog maar eens goed moet kijken naar het geleverde. Wat een niveau, wat een armoede.

Glasgow Argus | 17-01-18 | 13:26

En dit is dan een hoofd van een school, manmanman . Ik zou mijn kind alle minuut van zo school halen . Geschiedenis is belangrijk daar hoor je van te leren, degene die de Nederlandse geschiedenis willen uitroeien zijn een gevaar voor de maatschappij .

lillyflower | 17-01-18 | 13:26

Kijk, dat is nou een voorbeeld van de mensen die dit soort zaken in beweging zetten - het hernoemen van de witte de wit, het weghalen van de maurtisbuste, etc. Harstikke blank, behoorlijk geschoold, behoorlijk inkomen maar vol 'white guild'. En verder volledig de weg kwijt, kompas verloren of hoe je het wilt nomen. Heeft niets met DENK of PVV te maken: gewoon gezellige GL dan wel D66 zelfhaat. Voor wie is Coen nu een probleem? Suri's, Mocro's, Erdomensen? Hooguit voor de Indo's, maar laat die nou net de best geintegreerde groep nieuwkomers ever zijn!

DebraCadabra | 17-01-18 | 13:26 | 4

Onzin lupuslupus. Als directrice van een basisschool ben je geen Einstein maar je bent zeker niet achterlijk. Ik moet bekennen dat ze niet heel scherp overkomt, maar dat kan met de situatie te maken hebben (interview met beeld).

DebraCadabra | 17-01-18 | 14:04

Ik heb weleens vernomen dat ome Geert redelijk populair is onder sommige groepen Surinamers en Indo's.

je suis bier | 17-01-18 | 14:07

DebraCadabra | 17-01-18 | 14:04

Pardon?! U wilt na het zien van het interview beweren dat deze 'directrice' zeker niet achterlijk is?

U moet met uw mening naar de dokter, of beter, u kunt beter naar de mening winkel, om een nieuwe mening te kopen. Uw huidige mening is stuk.

Hawk08 | 18-01-18 | 06:28
▼ 1 antwoord verborgen

wat een slappe uitgezakte lubberkut van een kletswijf zeg. en dat moet baas van een school spelen.

jan den hollander | 17-01-18 | 13:26 | 1
-weggejorist-
pro1991 | 17-01-18 | 14:40

Ik woon in de Admiraal de Ruyterlaan. Does this make me a bad person?

Ontzettende Jan | 17-01-18 | 13:24 | 5

Ja! En nu herstelbetalingen overmaken naar silly Syl.

Mahatma | 17-01-18 | 20:21

Dan moet er vooral in Amsterdam heel wat gewijzigd worden aan straatnamen. Moet bij al die lui gecontroleerd worden of ze soms in een tijd leefden waarin slavernij heel gewoon was (pas afgeschaft halverwege de 19e eeuw), of ze in de uitoefening van hun beroep bosjes tegenstanders over de kling gejaagd hebben en of ze misschien op de loonlijst van VOC of WIC stonden?

Synecdoche | 17-01-18 | 20:24

Mijn zeilboot heet Witte de With. Nou jij weer.

BenPakdee | 18-01-18 | 02:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie en hoor wel degelijk een aantal flinke beperkingen. In het rugzakje van mevrouw zitten in elk geval: spraakgebrek, moeite met spreken en luisteren, moeite met logisch redeneren en rationeel beslissen en tot slot moeite met het onderscheiden van feiten en meningen.

Poesmobiel | 17-01-18 | 13:23 | 4

En als er geen camera bij was geweest had ze tegen je uitgevallen met zulke vragen. Heerlijk die social media zodat we deze dingen van dichtbij ook kunnen meemaken, want dit bereikt nooit de papieren krant of de autocue van het NOS-journaal op televisie.

Ikbeneenzelfbouwer | 17-01-18 | 13:37

Perfect voor het onderwijs dus, waar de toekomstige generaties gebrainwasht moeten worden voor de Maakbare Linkse Milieubewuste Multiculturele Samenleving.

Klassenfeind | 17-01-18 | 13:55

Een uitstekend Bij1 kandidaat dus!

BenPakdee | 18-01-18 | 02:29
▼ 1 antwoord verborgen

Zet een hek om Amsterdam. Omg wat een dom wijf.

franck7020 | 17-01-18 | 13:23

Voor de nieuwe naam mogen de ouders kiezen tussen de Idi Amin school en de Jean Bedel Bokassa school.

Osdorpertje | 17-01-18 | 13:22 | 5

de deugschool !

geeratz8217 | 17-01-18 | 13:42

Ik zou gaan voor 'kutschool'

IkHebGeenProbleem | 17-01-18 | 14:27

Wat een slechte alternatieve voor de nieuwe naam van deze school worden hier boven genoemd!

Na de massa moordenaar Coen, is er maar 1 nieuwe naam mogenlijk. De Che Guevara school! Kunnen ze eindelijk gaan werken aan die massa moordenaar vrije nieuwe toekomst.

Wat een droevige 'mevrouw' is deze directrice, je zal als kind maar op deze niets-leer-fabriek zitten.

Hawk08 | 18-01-18 | 06:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha, willen deugen om te deugen ZONDER argumenten. Zo rollen ze

MarcS | 17-01-18 | 13:21

Sylvie van den Akker is een doos. Niet een halve doos, maar een volle doos.
Hoorde d'r praten. Tsee, man.

hotnot | 17-01-18 | 13:20

Volgens haar LinkedIn is ze reeds 24 jaar directrice van deze school. En dan dus nu pas zo'n wijzigingsvoorstel, hoe fake wil je het hebben

HdJ | 17-01-18 | 13:20 | 2

Ja maar ze heeft een cursus white-privilege en institutioneel racisme gevolgd en is tot nieuwe inzichten gekomen waarschijnlijk.

je suis bier | 17-01-18 | 14:03

Ze weet pas sinds gisteren wie Coen was, ze dacht dat haar school naar die tunnel vernoemd was.

2voor12 | 17-01-18 | 14:04

De moffenmeid 2018 heeft een gezicht gekregen.

ja,diedus! | 17-01-18 | 13:19 | 4

Raak!

Van Zessen Klaar. | 17-01-18 | 13:31

Exact.

funkyd | 17-01-18 | 16:31

Yup. Vroeger wisten ze nog dat je dit soort schapen geschoren op de kar zette en maatschappelijk uitsloten/bekogelden etc. Tegenwoordig is dat (metaforisch gesproken) de rechts-conservatief aangelegde cisgender ~witte~ blanke man.

liggend_streepje | 18-01-18 | 01:04
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn broer heet Coen, waar kan ik hem aangeven/inleveren?

Croxifoxio | 17-01-18 | 13:18 | 1

Mailtje naar Bij1...

Rico Tampeloerus | 17-01-18 | 13:32

[x] ongeschikt

Cheeky Bastard | 17-01-18 | 13:17 | 1

[XXXX] hopeloos geval!

lanexx | 17-01-18 | 13:18

Gekke trut. Kan niet eens normaal voor een camera reageren.

Utopische worm | 17-01-18 | 13:17

*Kots SJW *Kots, ga je schamen

ikvindhelemaalmooi | 17-01-18 | 13:17

Is dit mens wel Nederlands; ze praat zo raar, of komen ze tegenwoordig zo van de Kweek (pardon Pedagogische Akademie)?

oliebolletje123 | 17-01-18 | 13:15 | 3

Waarschijnlijk geeft zij ook les in de onderbouw. Ga je na verloop van tijd ook kinderlijk lullen.

loser | 17-01-18 | 13:26

Éen blik op dat directrice mens en je weet dat het gedaan is met onze beschaving

Tobi | 17-01-18 | 13:30

Blij dat ik niet meer in deugville woon. Men is het daar echt verloren.

hakbarry | 17-01-18 | 20:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken