Even voorstellen. De GeenStijl-lezer
Zomaar gevonden in de NepNieuws-special van de kersteditie Volkskrant. Een prettig gesprek met een GeenStijl-lezer die het snapt. U leest vaak in de MSM dat reaguurders, de roze achterban en de gewone GS-lezende Nederlander allemaal van die 16-jarige puberende rotventjes zijn. Maar dat is dus niet zo. De GeenStijl-lezer is een keurig iemand, met een baan, die woonachtig is in de rest van Nederland, die het nieuws snapt, die zelf nadenkt, en die (helaas) VVD heeft gestemd. Groetjes terug & prettige kerstdagen Jacco!
Reaguursels
InloggenNet 50 geworden. HBO. ZZP-er. Heb FvD gestemd.
Hey Geen Stijl, organiseer eens als de wiedeweerga een enquete onder uw publiek wat leeftijd, opleiding en beroep zijn. Alweer een argument om jullie bestaansrecht te waarborgen. Die puberleeftijd kom ik in geen enkele reactie tegen, terwijl het wel als waarheid, zelfs door veel reaguurders, wordt aangenomen. En dan opleiding, hobby of vrijwillige studie en beroep. Ik maak me sterk dat het meerendeel dik hbo-er zijn of gelijkwaardig door ervaring/zelfstudie, noem maar op. Enige vervuiling kan altijd optreden ('andersdenkenden'), maar ik denk dat de meeste reaguurders er geen moeite mee hebben dit te melden en het goed zou zijn als jullie je naar buiten toe op de juiste wijze kunnen profileren: "Geen Stijl, het medium van de gemiddeld 45jarige intellectueel". En, aan kunnen tonen dat het voormalige volksblad wederom nepnieuws verspreidde en nu wellicht niet meer voor een 'vergunning' voor vrije nieuwsgaring in aanmerking zal komen.
Meh, gaat een ongeschoolde tokkie er ook daadwerkelijk voor uitkomen dat hij een ongeschoolde tokkie is?
Wtf?
Een sergeantje in de krijgsmacht....
Hebben die tegenwoordig ook al moverende redenen om VVD te stemmen?
Net als een collega van me "strategisch"gestemd zeker?
Hangt eigenlijk PVV gedachtegoed aan maar durft daar niet voor uit te komen.
Heeft nu spijt als haren op zn hoofd.
De klootzak.
PVV is nooit een oplossing, bruinhemd. Het is wel een symptoom, zoals bloed in je ontlasting. Maar daarmee nog geen medicijn.
Ben als GS lezer in ieder geval geen 16 jarige meer. HELAAS.
Als 57 jarige lees ook ik geen stijl. Als voorheen baasje van een 48 tal HBO en WO medewerkers wellicht niet behorende tot de tokkie medelanders. Redelijk belezen, hoewel, zaken gedaan met grote multinationals ook buiten Nederland. Diverse projecten opgezet, ook lokaal politiek zoals alhier een eerste CPO project.
Dus niet meer puberend en een rotventje,.... mag hopen van niet : )
PS en geniet vaak van de tegels waarin reaguurders op niveau en met kennis op subtiele maar rake wijze reageren. Ofwel het niveau is met regelmaat nogal hoog op GS. Dat zie je zelfs bij de JOOP niet, verre van. LOL.
Tokkie is geen bijvoeglijk naamwoord maar gewoon een naam he, dus gewoon met een hoofdletter baasje!
LOL?
Juistem, de comments op de Jeaup zijn vaak om te lachen. Nou ja je kunt er evengoed om huilen.
Je hebt tokkie als term en de Tokkiies, de familie.
Vrijheid.
De ondernemer ziet sneller dan een overheid waar kansen liggen zonder dat de kosten uit de hand lopen.
De gedreven burger ontdekt sneller en goedkoper, waarheden die een overheid niet ontdekt.
Daarom is vrijheid de kern van de zaak.
SlimmeBelg inderdaad alle tijd nu na 48 jaar te hebben gewerkt. Ook tijd om de rolstoel van mijn vrouw te duwen ( is ook trainen) jammer van je heup maar zwemmen en fitness is ook prima .Keep Going man .
De kruistochten worden inderdaad al zo'n 130 jaar genepnieuwst als 'Westerse agressie.' Terwijl er toch echt 400 jaar islamitische veroveringszucht aan vooraf ging.
Euuh...
U bedoelt?
Wat hij bedoelt is dat Syrië, Irak, Palestina, Turkije, Egypte en de rest van Noord Afrika tot aan de 7e eeuw Christelijk gebied waren. Syrië was zelfs het hartland van het Christendom. Deze gebieden zijn door Moslimlegers verovert, waarna ze in 711 Spanje binnenvielen en daar tot 1492 bleven. Dat er enkele eeuwen tussen de Islamitische verovering van deze gebieden en de Kruistochten zitten kan ik niet verklaren, hoewel, wellicht dat de Christelijke gebieden eerder niet in staat waren in het offensief te treden.
Berouw komt na de zonde. Getuige de FVD in de peilingen, is hij niet de enige. Je moet gewoon NIET met establishment in zee gaan, beroepsleugenaars zijn 't. Soms is het kiezen tussen twee kwaden maar daar was met het verpulveren van de PvdA geen sprake van. Maar ja... even wat spierballen naar de snor in het oosten doen en half grazend Nederland stempt weer vrolijk op die goedlachse laaienlichters van de VVD. Heeft met het na Zalm nu nog niet door?
Tis wel een lekker ding voor een GeenStijl lezer, had ik niet verwacht.
Gaat u maar rustig slapen (1940)
Nee hoor dat was ook geen nepnieuws hahahaha
De oranjes waren toen al 3 dagen pleite
Het is goed te lezen dat 'de doorsnee reaguurder' iemand is die zich breed informeert en doet aan fact checking. Zelf 66 jaar HBO opgeleid en na 47 jaar werken deels in loondienst en de laatste jaren als ZZPer dit jaar met pensioen. Op Geert gestemd om tegenwicht te bieden aan 'het partijkartel'. Volgende keer wordt het Terry. Rusland wordt nu weer weggezet als onze grootste vijand. Doet me terugdenken aan de jaren 60. Toen werden we ook geïndoctrineerd met fakenews. Zoals ik al eerder heb gereaguurd, de politici die het meest roepen over fakenews informeren nota bene zelf de 2e Kamer met fake onderzoeken of zwartgelakte stukken. Bonnetjes zijn onvindbaar.... En dan de Russen de schuld geven!
Alweer een boven de 16. Waar ze die leeftijd vandaan halen? Zal wel de wens van de gedachte zijn. Nepnieuws dus. Misschien heeft het meer met de wijze van berichtgeving te maken hebben en de inderdaad vaak puberale uitspraken en sommige artikelen (vrijmibo, heb ik niet nodig, er zit er een naast me) . Van mij mogen ze. Ik lees er overheen en vind altijd wel een nuttig commentaar waar ik iets mee kan, het wel of niet mee eens ben. Hier kun je je mening nog best uiten.
GeenStijl volgen en daarmee denken dat je verder kijkt. Lol. Laat die “hoogopgeleiden” hun diploma’s eens heel vlug inleveren.
Balgesjeesd, toevallig?
Er is bijna geen relatie tussen intelligentie en het hebben van een diploma in het hoger onderwijs als andere factoren worden uitgesloten. Het is dus een soort eigenpijperij om met dat etiket 'hoogopgeleid' te coqueteren.
Allemaal geprobeerd McMark het gekke is dat het een paar weken geleden gewoon wel ging maar nu dus niet meer , dus ook niet als ik op mijn eigen top reaguur druk .Wel blij dat het dus geen straf is .ja ik doe alles met een telefoontje, geen computer of laptop maar nogmaals het ging kort geleden prima om op iemand te reageren.. En degene die het over hang oudere had .loop jij een halve marathon ? ... nou ik nog wel .
Nou heb je zeker tijd om te trainen he? Ben jaloers, kan zelf wegens een heupprothese niet meer rennen. Wel fitness en zwemmen. Maar lopen is en blijft de moeder van alle sporten. Hou vol!
Aan allen die op mij hebben gereageerd (76 jarige) ik heb straf gekregen van G.S. en mag op niemand reageren er komt ingelogd als Censuur in beeld ,maar ben mij van geen kwaad bewust .
Ingelogd als Censuur staat bij iedereen. Onder Censuur staat je nick. Waarom de reageerknop bij sommigen helaas niet werkt, weet ik niet, maar het is geen straf. Wel rot voor je.
Als je op iemand wil reageren die op jouw heeft gereageerd, dan kan dat enkel door op je eigen 'top' reaguursel te reageren waarbij je degenen die je wilt aanspreken noemt.
Nobody's perfect! Opgemerkt door een 62jarige 'puber'. Nepnieuws toch die zgn leeftijden.
Een krant die zichzelf vult met berichten over Gender neutrale toiletten en Zwarte Piet waarschuwt de mensheid voor Nepnieuws.
+1
Ja ik ( 38, huisvrouw met betaald werk) lees ook GS vanwege het nieuws dat de MSM niet haalt. Sinsdien valt het ook steeds meer op hoe sturend de media is. De vrijdagmiddagborrel sla ik altijd over niet mijn dingetje. Ik heb juist het idee dat hier heel veel verschillende mensen reageren. Oud, jong , hoog- en laagopgeleid, gelovig of niet. Dat geeft een leuke mix van verschillende meningen.
At your service!
Toch is het opvallend dat er sinds een aantal maanden meer en meer pisventjes zich reaguurder noemen. Kan de bouncer terugkomen?
Maar waarom? u wordt toch ook tot deze panelen toegelaten?
Ik ga ook niet meer naar een discotheek vol opgeschoten jeugd van 16/17 met pillenogen en een tientje voor de hele avond.
Ik ben wat ben tegenwoordig noemt een kwetsbare oudere, zelfstandig wonend, vader van 2 bloedmooie dochters en inmiddels grootvader van 3. Ik voel me thuis op GS en hoop van harte dat ik mag blijven.
Moi aussi, je suis Jacco!
Exota affaire Marcel van Dam, Vara. Een van de eerste moderne Nederlandse nep nieuws affaires. Het is niet veel verandert op de nationale tv.
De gemiddelde leeftijd van de reaguurders zal tweemaal zo hoog zijn als die genoemde zestien jaar. Minimaal.
Jullie ook prettige dagen, roze redactie en schijvers!
Leuk om mezelf hier terug te zien. En om in het kader van nepnieuws te blijven: alinea 3 is door de volkskrantschrijver creatief samengesteld door antwoorden en opmerkingen uit verschillende delen van het interview samen te stellen. Daarbij heb ik FvD gestemd, maar ik vond het leuker om de VejVejDej op deze manier een tik op hun dokus te geven. Heb ik nu ook voor nepnieuws gezorgd...?
Maar goed. Ik ga nu even alle reaguursels lezen en genieten van mijn 15 minutes of fame.
Hahahaha lol. Geniet ervan.
FvD doet het kennelijk goed bij Defensie. Mooi stukkie!
Hey naamsgenoot! Grappig om je in de tegels terug te zien.
Hahaha, wat cool! Feest der herkenning!
@redactie, kunnen we eens een demografisch onderzoek op het roze leger loslaten?
Nepnieuws over de kruistochten?
Ik ben bang dat het nepnieuws al zo rond het jaar 0 begon...
Idd... althans het meest aanhangende en meest dodelijke nepnieuws.
En Jezus Christus verspreidde ook nepnieuws vonden de Farizeeërs en toen hebben ze hem maar vermoord.
"interactieve verjaardagskalender"die is nice!
Nepnieuws (propaganda) is inderdaad van alle tijden.
Maar met dit handige "interweb" dingetje,
en een paar kritische en ongecensureerde sites als GS
is het breed ontmaskeren van nepnieuws veel beter mogelijk geworden.
.
Zo'n Pechtold of Gloria Wekker, Rutte Oekraine
om maar even 3 recente voorbeelden te noemen,
worden nu gewoon ontmaskerd en te kijk gezet, terecht.
.
Een op een gegeven moment wordt de kiezer ook wijs,
en gaat niet meer op partijen stemmen die nepnieuws verkopen.
.
Nepnieuws is op zijn retour, en dat gaat nog wel een tijdje door schat ik.
Uiteraard is die beardo een progressieveling maar het siert hem dat hij zich breed probeert te informeren. En ja, GeenStijl, we zijn inderdaad niet allemaal 16 jarige pubers. Ik ben zelf 50, woonachtig in een rustig randgebied van Nederland en wens jullie en alle andere reaguurders fijn Kerstdagen.
En toch blijf ik het jammer vinden dat ik niet af en toe kan dreigen om mijn abonnement op GS op te zeggen.
Pas maar op dat ú niet eenzijdig wordtr opgezegd...
Zo heel goed informeerd hij zich nou ook weer niet. anders had hij sowieso niet op de VVD gestemt
over de kruistochten verspreidt hij zelf ook nepnieuws. sad.
Zonder de kruistochten was het Arabisch inmiddels de voertaal in Nederland. Is het niet eng dat er op Defensie mensen zitten die de verdediging van het Westen onzin en nepnieuws lijken te vinden? Daar moeten we nu de oorlog mee winnen...
Völkischer Beobachter heeft special over nepnieuws.
"[de mensen] denken zelf niet meer na."
Met de kruistochten geeft Jeelof een prachtig voorbeeld. Maar je hoeft niet zo ver in het verleden terug te gaan, 90 jaar geleden stak nieuwsdata weliswaar in een ander jasje maar dat nadenken deed des Volcxs toen ook niet. Wat ze in West Europa elkaar en zichzelf wijs lieten maken was net zulke gevaarlijke onzin als de Stalinistisch voorgekauwde propaganda.
Laten Geenstijl en Postonline maar af en toe een scheef schaatsje rijden, ze zijn uniek en nuttig. ZOLANG HET DUURT. Want de Haagse feldwebels en de Moloch in Brussel zijn hier heeelemaal niet blij mee. Weest dus gewaarschuwd als er weer eentje met een hoge hoed en slobkousen zegt dat GS een niet serieus te nemen studentenblaadje is.
Internet is 'ons' enige wapen. En dus is de adel hard bezig die verzetshaard aan te pakken. De massa MOET aan de overheidsopiumpijp, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.
Ik kom inderdaad naar geen stijl om te lezen wat het echte nieuws verzwijgt!! 30-40, hbo, teleurgesteld linksige stemmer, (dus nu al jaren 'rechts') en oh shit... heb een kleurtje ook nog. Geregeld leer ik veel van de reaguursels en ontdek ik dat er hier heel veel kennis zit. Dat ga ik dan weer uitzoeken. Eigenlijk iets wat ik van een goede journalist die bij een krant werkt zou moeten verwachten, nl dat ik iets leer, maar ja rtl nos etc pennen elkaars stukjes letterlijk over. Dus bedankt geen stijl en de reaguurders voor het verrijken van mijn bestaan.
En zo is het!!!!!
Webblogs als GS geven de mensen juist veel meer inzichten. Door actief het nieuws te volgen en niet passief een krant te lezen of het nos journaal te kijken, ben je juist veel beter en breder geïnformeerd.
Welkom op Geenstijl letopuwzaak .
Mooi! Zo zit ik er ook precies in. Een luis in de pels voor de MSM als ze weer een scheve schaats rijden.
Taxi: Webblogs als GS? Zijn die er?
Welke randdebiel stemt in 2017 nog VVD?
Wie weet was dit niet in het Volkskrant-Kerstnummer opgenomen, wanneer de persoon in kwestie gemeld had dat hij op het FvD gestemd had. Hij is door de screening doorgeglipt...
Jan, Leiden | 23-12-17 | 11:20 |
Je ziet het al aan de term voor dingen die onze regering van sociale media laat weren: "ongewenste content".
Niet strafbare uitlatingen of zo. Nee, ongewenst. Door de regering.
Nepnieuws een hype? Toen nazi-Duitsland alle media, cultuur en informatiestromen absoluut beheerste, was dat een hype? Vandaag opnieuw, zijn bijna alle media in cultuurmarxistische handen. En ze vertellen ons steeds dat we niet naar Fox News moeten kijken, want dat is 'propaganda' en al helemaal niet naar infowars, want dat is voor 'aluhoedjes'.
Nepnieuws is niet één leugentje, of vooringenomenheid, maar is structureel. Iedere dag opnieuw een moord op de werkelijkheid. Wanneer ging er voor het laatst ook maar één dag voorbij dat CNN geen verhalen fabriceerde op basis van "anonieme bronnen"?
We zitten midden in een cultuuroorlog en nepnieuws is het grote probleem van onze tijd. Hoe kan een democratie functioneren zonder dat het publiek toegang heeft tot de waarheid?
Topreaguursel.
Mee eens.
Helemaal eens!!!!
Angel_eyes | 23-12-17 | 12:00
" Hoe kan een democratie functioneren zonder dat het publiek toegang heeft tot de waarheid?" Publiek heb je in een theater, bij democratie horen burgers. Het hele nepnieuws draait erom, dat democratie wordt omgekat tot 'theater' en burgers tot 'publiek'. Als publiek word je gereduceerd tot klapvee, als burger heb je stemrecht.
Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-12-17 | 13:56
+1
Ik ben in sommige opzichten natuurlijk ook een puberaal rotjoch. Daarnaast echter ook devoot vader, bezorgd burger en goed & relevant opgeleid arbeidsparticipant.
.
Hoewel ik niet in superioriteit gebaseerd op bepaalde eigenschappen geloof kan ik naar aanleiding van publiek debat en media niet meer anders concluderen dan dat ik superieur ben aan politiekcorrecte hysterici en mediahitser.
.
Zij staan ver beneden mij en ik heb niets meer te schaften met wat vinden, doen en denken. De aantijgingen, het demoniseren... het glijdt van me af. Wat maakt het uit als een minion zoiets roept? Wat doet het er toe als zo’n schrale schreeuwlelijkert iets vindt?
.
Ze zijn wel heerlijke pispaaltjes. Het is zo makkelijk de geijkte mantra’s en meninkjes de grond in te trappen. Immers de realiteit heeft ze ingehaald. Je hoeft maar te wijzen naar actualiteit, voorbeelden aan te halen en de achterlijkheid is plenair aangetoond.
.
Maar ze blijven gevaarlijk en bijzonder schadelijk voor onze samenleving. Geneigd tot verbaal en fysiek geweld, laf in denken maar vooral handelen. Aanpakken dus, op het werk, op feesten en partijen, in dagelijks verkeer. Iedere keer als het politiekcorrectje begint te reutelen opvolgen met een barrage van kritiek. Zo mag een Islamvergoeilijker gewoon geshamed worden, zo mag een EUlikker gewoon als tiran worden weggezet.
.
Het is genoeg. The least of us should be the most silent of us.
@Jacco
Ongetwijfeld bent u goed in uw beroep maar het "vak" geschiedenis dient u denk ik aan een ander over te laten.
Kruistochten waren geen "fake news" maar een antwoord op eeuwenlange(!) moslim geweld jegens iedereen (inclusief moslims onderling overigens).
De legers van profeet Mo profiteerde optimaal van het verzwakte (door oorlog en de plaag) rijken van de Romeinen (Byzantijnen) en de Parthen (Perzen). In de 7e en 8e eeuw veroverden ze enorme gebieden. Van voornamelijk gristenen in het westen (en Afrika/nabije oosten, ja dat was gristelijk nu niet meer voor te stellen). Ook elders hebben ze huis gehouden (in centraal Azië en India, maar een ander verhaal).
Niet voor niets wordt de slag bij Tours/Pointiers (732AD) door 19e en 20e eeuwse historici gevierd als een veldslag van wereld importantie voor het (christenen) westen. Waarbij de Franken een plunderend(!) moslim leger versloeg, en daarmee ook het startsein gaf voor de Karolingen dynastie (wat uiteindelijk praktisch heel west en centraal Europa verenigde, een natte droom van uw ALDE en andere EUrofielen). Al worden het belang daarvan tegenwoordig gedownplayed door modernere, generatie '68 historici. Maar anyway moslims waren Europa al lang aan het plunderen voor die veldslag en hadden grote delen van Iberisch schiereiland geannexeerd.
De plundering van Rome in 846 AD door moslim piraten werd gezien als het einde der tijden (voor christenen). Na deze periode veroverden moslims o.a. Sicilië en Kreta (christelijke gebieden).
De eerste kruistocht werd uitgeroepen in 1095AD. Als reactie op agressie jegens christelijke pelgrims in het Heilige Land en na een oproep tot hulp van de Romeinse keizer (allen aangevallen door... moslims). @Jacco ziet u hoeveel eeuw moslim agressie en ongebreidelde expansie richting christenen voor deze datum plaatsvonden.
Urbanus II was geen Hillary maar een Trump.
Graaf_van_Hogendorp | 23-12-17 | 11:59
Beste Graaf,
niet alle kruistochten waren tegen moslims georganiseerd:
Koning Sigismund van Hongarije, die de nederlaag van de kruisvaarders in Nicopolis had meegemaakt en nu de gekozen Duitse koning van het Heilige Roomse Rijk was, organiseerde tussen 1420 en 1431 een reeks kruistochten tegen de hussieten (bron: M.Billings, De Kruistochten).
Het getuigt van een historische blikvernauwing om bij 'kruistocht' automatisch op 'moslims' te focussen.
De kruistochten tegen de hussieten werden allemaal gewonnen door de Bohemen, waardoor ze in heel Europa zeer gevreesd werden alsof ze door een goddelijke hand gesteund onoverwinnelijk werden. Hierdoor boette het gezag van de Paus en de kerk van Rome zeer in aan geloofswaardigheid.
De Parthen waren geen Perzen - en de Parthische koninkrijken werden al in de 7e eeuw voor Christus overwonnen door de Meden. Dat is dus zo'n veertienhonderd jaar voor de grote islamitische expansie. En de Meden lieten bepaaldelijk geen leegte achter: de Achameniden en de Sassaniden kwamen er nog achteraan. De expansie van de islam in de 7e en 8e eeuw is voornamelijk toe te schrijven aan zwakke Byzantijnse en Perzische leiders (en: steun van ontevreden joden en christenen in hun rijken - die haatbaarden mogen wel eens wat dankbaarder zijn...)
Lewis Lewinsky | 23-12-17 | 11:31 |
Een vrome lolol
Wat een pech, helaas op de vvd gestemd, tja
En vooral, wat een onzinstukje
En bovenal, op GS zitten zeer weinig pubers
Opvallend dat GS niets vermeldt over wantoestanden tijdens ontgroening bij defensie. Conclusie?
Opvallend dat het AD niks vermeld over Pechtold en zijn flat. Opvallend?
@Is dit nog nieuws? | 23-12-17 | 11:59
Ze hadden toch een oliebollentest?
Is dit nog nieuws? | 23-12-17 | 11:59 Daarvoor moet je bij het AD zijn en niet bij GS.
De GeenStijl-lezer meestal een 16 jarige puber , doe er in mijn geval maar 60 jaar bij .
Zie het maar als compliment dat we voor pubers worden aangezien, gaan we vast met onze tijd mee? Of nadelig: we hebben ons niet meer ontwikkeld en we zijn niet meegegaan in de gewenste mainstream, té opstandig onafhankelijk?
Dus je bent een 76 jarige puber.
Jong van geest dus. :-)
Een hangbejaarde scheelt niet zo veel met een hangjongere. Vroeger zaten ze op het dorpsplein te mopperen en nu op het internet
Precies, bij mij moet er 40 jaar bij, maar de kwalificatie puber heb ik geen probleem mee. Regelmatig denk ik bij mezelf 'o nee Beer, waarom doe ik dat nu weer' of 'waarom begin ik hier weer aan'. Veel dingen zoals de humor van Gijp en Derksen. Ik woon op een Nederlands Zwarte-Pieten eiland en hier maken we daar flinke grappen over, vooral over de donkerste onder hen en die lachen heerlijk mee en dan drinken we een glas!
+46
En ik ben een oudere dame van 72 en heb het goed en ben grote fan van GS,daar leer je de waarheid wat wij anders niet te horen krijgen.
Veel nieuws is ook speculaties om aandacht te genereren. Kijk naar alle Breaking news. Liever een aantal dagen later lezen wat er precies gebeurd is dan de hype van de media volgen. Kijk naar Melbourne. Wel een aanslag, niet een aanslag, politie zei geen bewuste actie maar omstanders spreken dat tegen en uiteindelijk geen aanslag etcetera.
Als je dan overtik media hebt die 1 bericht hierover overneemt dan is dat selectief. Is dat dan nep nieuws?
Verwarde man uit van oorsprong Afghanistan uiteindelijk? Of anders? Wel lastig te beoordelen.
Dat is inderdaad nepnieuws.
Het echte nieuws is dat de politie in het Westen heeft afgesproken islamitische aanslagen nooit meer als zodanig te benoemen.
Een 2de moslim , met 3 messen in zijn rugzak, was het aan het filmen op het moment dat het gebeurde. Toeval ? Elke terrorist is naar normale maatstaven verward, dus zullen ze zo voortaan genoemd worden. Maar als ze meteen roepen dat het geen terrorisme is moeten er alarmbellen gaan rinkelen.
@ Is dit nog nieuws? | 23-12-17 | 11:22
Rutte en Ollonrong zouden er bijkans hitsig van worden maar denk niet dat je er met een vergunningenstelsel gaat komen. Het is niet te handhaven als je geen controle hebt over het internet. Op het open internet is wat je nu uit de lucht haalt binnen een paar minuten elders weer online als het moet.
Desnoods zetten we het roze nieuws op een Russische server... oh, wacht,,,, ;P
Mwoh. Kijk naar de cookie wet. Bijna elke site valt je lastig met die melding en zoals bijvoorbeeld the pirate Bay geblokkeerd wordt is ook een voorbeeld. Gewoon de providers aansprakelijk stellen dat ze niet door mogen geven gooide deur al verder dicht. Verder zijn er modellen zoals the great firewall is China die ervoor kunnen zorgen dat de gemiddelde internet gebruiker geen toegang meer heeft tot de paar webblogjes die er dan nog over zijn.
Succes ook met vergunningen voor whatsapp, telegram, instagram, facebook, wordpress en twitter. Nee, de censuur zal -zoals alles- worden toegepast op de burger zelf. Onwelgevallige meningen. Zoals nu al gebeurt, maar dan een tandje erger.
Is dit nog nieuws? | 23-12-17 | 11:44
Zou niet best zijn, das pas échte censuur. Maar goed, Wilhelmina dacht het bij terugkeer ook wel alleen te kunnen doen met een verzetsmensenkabinet. Wie weet gezien de fase waar we nu in zijn beland dat dit voor toen beter was geweest. Blijft een kliek in Den Haag.
Jan leiden
www.telegraaf.nl/tech/1436383/vergunn...
www.volkskrant.nl/buitenland/door-vpn...
tweakers.net/reviews/5905/netneutrali...
www.ad.nl/digitaal/landsgebonden-cens...
Etcetera
@ Is dit nog nieuws? | 23-12-17 | 11:44
Die Chinese vuurmuur is gebouwd toen het nog relatief makkelijk was om Pandora terug in het doosje te krijgen en er tot op de dag van vandaag in te houden. Het open internet krijg je in zijn huidige vorm niet meer zo makkelijk onder totale controle deze dagen. De veranderingen in technologie gaan dusdanig hard dat nu een grote Chinese vuurmuur aanleggen voor een landje als NL (wat qua overheid al niet echt een geweldige reputatie heeft op IT gebied) organisatorisch en financieel niet te behappen is.
Luivend | 23-12-17 | 11:53
Men werkt aan software om te censureren. En ze kunnen al heel veel, zie het aangehaalde voorbeeld van de Chinese internetmuur. Voor een voorbeeld dichter bij huis voor wat algoritmen al kunnen kunt u een willekeurig open-vraag gesprek met minister Ollongren kijken. Als u niet direct uw apparatuur uitschakeld, zal het u opvallen, dat de robot inmiddels al zelfs bijna antwoord lijkt te geven op gestelde vragen, helaas zitten er nog wat fouten in want de robot verdraait constant alles. Emotie ontbreekt nog in deze versie, maar daar word vast al aan gewerkt.
Normanius
www.washingtonpost.com/world/asia_pac...
De kruistochten landjepik? Alle kruistochten zonder uitzondering vonden plaats naar gebieden die ooit christelijk waren geweest en veroverd in bloedige jihad.
Over nepnieuws gesproken.
Hadden ze bij de kruistochten doorgepakt en Mekka veroverd als het verslaan van de islam het doel was.
Alexander en de zwangere Anne gingen op weg van Meppel naar Scheveningen. Daar aangekomen bleken alle hotels vol. Gelukkig konden zij overnachten in een armzalig penthouse. En daar werd hij geboren, de mensenzoon. Vrede op aarde en welbehagen. Het begon te sneeuwen. Zingen wij nu psalm 66.
Einde nepnieuws.
Ho, Ho, ik mis de os en vooral Mark, de ezel.
De drie wijzen uit het oosten, de Schilderswijk. Mo mo en mo.
Ik lig in een stuip! Is de collecte al langs geweest?
Alle berichtgeving wat enigszins gemanipuleerd of gecensureerd is fake. Er blijft weinig echt nieuws over. Neem bv Jinek of Pauw, dat is fake omdat het alleen vanuit links geïnterpreteerd wordt.
En in mei 2021 weer VVD stemmen en een paar maanden later helaas zeggen.
Tja, met een salaris van nog geen 2700 euro bruto en dan VVD stemmen. Tja....
En in Afghanistan loop je echt wel iets meer risico. Waarom inderdaad, zou je stemmen op een partij die enkel doet wat goed is voor mensen die al veel geld hebben. Vroeger probeerden ze nog wel eens iets te doen voor de middenstand, maar dat is met Prutte inmiddels verleden tijd.
Je weet nu al dat deze regering er alles aan wil doen om censuur op te willen leggen op alles wat zij nepnieuws vinden of tenminste het willen muilkorven. Het onderzoek gaf aan dat "minderopgeleiden" en "ouderen" niet meer goed zouden weten wat echt waar zou zijn en niet.
Rutte en Ollongron zullen uit alle macht willen dat mensen niet op zelfonderzoek uitgaan, maar vooral alles van de hen ondersteunende en financieel van hen deels afhankelijke MSM gaan volgen.
Aanvullende wetgeving kan er zomaar pp volgen zodat zij de macht zouden hebben blogs etc. te mogen sluiten i.v.m. vermeend nepnieues of Russische invloeden. De DDR van destijds zou er dan bij kunnen verbleken. Opgeblazen of niet, wat stinkt moet zo snel mogelijk de doofpot in of niet openbaar worden gemaakt, althans zo lijkt het nu wel.
Het probleen is dan ook niet dat "minderopgeleiden en ouderen" het niet snappen, maar de vermeende censuur waarnaar deze regering schijnbaar op uit is.
Die aanvullende wetgeving gaat er komen middels een vergunning plicht voor sociale media. Geen vergunning geen website. Problem solved.
De mensen laten zich veel te makkelijk misleiden. Ze denken zelf niet meer na. Ze stemmen VVD.
Ik zal het heel simpel stellen: als je minder dan een ton per jaar verdient en je stemt VVD dan ben je niet goed bij je hoofd.
Citaat: ''en die (helaas) VVD heeft gestemd''
En bovenstaande is nep nieuws.
Niet alleen nep nieuws is een probleem. Selectieve berichtgeving is net zo erg. Net zoals knippen in berichtgeving. Of niet NOS?
Putin handen schudden, weet u nog?
Er was een tijd dat onderofficieren PvdA stemden. Nu stemmen ze VVD en zijn ze ontevreden. Gek heur.
Er was een tijd dat militairen met goed materieel op pad werden gestuurd, met een solide mandaat en ruggensteun van de politiek. Nu worden ze als sluitpost gebruikt, besodemietert waar ze bij staan, met inferieur materieel op pad gestuurd en bovenal worden hun levens in de waagschaal gesteld voor geo-politieke kudtspelletjes van ongekozen instituten (lees: EU) en heeft het alles niets meer met landsbelang van doen. De baantjes van Timmerfrans en Rutte zijn belangrijker. Dus stemmen ze en masse PVV, FvD en AfD. Als de deuren van de kazerne dicht zijn hoor je heel wat anders dan wat er staatspropaganda uit komt. Het is een kwestie van tijd, de veroorzaakt het Vierde Rijk van Mufti Merkel de volgende Europese chaos. De Duitsers hebben nog niet door dat ze weer verantwoordelijk zullen worden gehouden, weer zullen moeten betalen en weer de ellende zelf veroorzaakt hebben. De Gutmenschenimportpolitiek heeft ze inmiddels meer gekost dan de Wiedergutmachungsgelder. Ze vinden het niet zo leuk om het te horen. Het is een kwestie van tijd voordat Brussel brandt.
Zaterdagochtendsport: zet de woorden in de juiste volgorde!
Voorzover ik weet heeft het Nederlandse leger nooit bekend gestaan om zijn goede materieel. Of bedoelt u die keer dat ze op fietsen en met gebroken geweertjes de vijand tegemoet gingen?
Helaas VVD gestemd, en toen? DDR66 in overweging of.......
Ik denk dat VVD bij defensie mensen over het algemeen wel populair is/was. VVD heeft altijd wel zin om ergens een robbertje mee te knokken en "onze" jongens en meiden ergens in een conflict/oorlogsgebied te storten, want bemoeizucht dat gaat er altijd wel in. Dan helpen we de wereld weer een beetje vrediger en veiliger te maken, ja de VVD maakt je trots. Gaaf land!
Jammer dat Jacco VVD stemde, maar dat kan je verwachten van iemand die stukkies mag schrijven in de Volkskrant.
Op zich wel een aardig ideetje dat de kruistochten, waarover moslims zich heden ten dage nog opwinden, een soort vroege "uitzending" was. Het doet je afvragen of Nederlandse militairen in die tijd ook al geld inzamelden om tussen de rotzooi een schooltje te bouwen, zodat de plaatselijke bevolking dat in brand kon steken en de juf op te hangen, zodra zij weer naar Holland vertrokken.
Het spijt me, maar bij het woord kruistocht denk ik toch altijd aan iets heel anders.
Op een nodeloos kwetsende en tendentieuze manier vult GS inderdaad een lacune in het medialandschap. Maar het gaat verder dan dat: GS verbindt. Ik, een mutsige huisvrouw uit een dito doorzonwijk in een dito stad (hierna waarschijnlijk "Ingrid" te noemen), voel mij toch maar mooi verbonden met een 36-jarige Defensiejongen met hipsterbaard. Het gevoel is wellicht niet wederzijds, maar ik word er in ieder geval blij van. Bij deze dank ik de redactie dus hartelijk voor alle nieuwsgaring, stekeligheden en humor van het afgelopen jaar. Keep up the good work!
U bent geen mutatiegraad huisvrouw, want u leest en reaguurt op GeenStijl.
Aaargh autocorrect, ik bedoelde natuurlijk 'mutsige'.
@Braboblanke | 23-12-17 | 11:56
WTF? Hahaha. Hoe komt autocorrect op het woord "mutatiegraad?" Schitterend.
Ik vind het fijn dat Braboblanke nog even de moeite heeft genomen om er een correctie tegenaan te gooien, maar neem voor mijzelf tevens de uitdaging aan om het woord "mutatiegraad" op enig moment in een passende context te introduceren.
Nee, dan dit bericht op de NOS internet pagina: "Nederlanders maken zich ernstig zorgen over het verschijnsel 'nepnieuws' en worden daar onzeker van. Dat meldt de Volkskrant op basis van een onderzoek naar de invloed van desinformatie op het maatschappelijke debat.
Het dagblad liet het onderzoek de afgelopen maand doen onder 2400 Nederlanders. Van hen vindt 82 procent dat nepnieuws de democratie en het functioneren van de rechtsstaat bedreigt.
Een op de drie zegt geregeld niet te weten wat in de media waar is en wat onwaar. Iets minder mensen zeggen dat ze echt nieuws wel van nepnieuws kunnen onderscheiden.
Niet alles is waar
De meeste nieuwsconsumenten weten wel dat niet alles wat ze zien, horen en lezen is wat het lijkt, zegt een onderzoeker van I&O Research in de krant.
Zo wordt nieuws van Facebook en GeenStijl meestal niet serieus genomen. Traditionele media als het NOS Journaal, de Volkskrant en NRC Handelsblad worden over het algemeen wel geloofd.
MH17
Twee derde van de ondervraagden is het eens met minister Ollongren, die onlangs zei dat de Russen met nepnieuws proberen de democratische rechtsgang rond de toedracht van de MH17-ramp proberen te beïnvloeden.
Toch denkt zo'n 20 procent dat de Nederlandse regering sommige resultaten van het MH17-onderzoek stil wil houden." Een gevalletje "wij van WC-Eend" ......2400 mensen of 2400 Volkskrant-lezers?
2400 op 17 miljoen en dan schrijven "Nederlanders" en "onderzoek". Dát is de werkelijke schande, ongeacht het onderwerp of de geënquêteerde groep.
Nepnieuws, zoals Volkskrant en NOS dat verzorgen, zijn inderdaad en terecht een bron van zorgen.
Teletekst Artikel doet precies waar het voor bedoeld is. Namelijk angst aanjagen bij het gepeupel dat nog heilig geloofd in de staatsmedia.
Als mensen bij onderzoeken echt zouden zeggen wat zij vinden zat o.a Hillary in het witte huis en had Wilders nauwelijks zetels, ik hecht totaal geen waarde meer aan onderzoek naar de mening van mensen, ze zeggen toch wel wat in het moment wenselijk is.
Een behoefte creëren, sturen en toeslaan. De geijkte tactiek. Met welk doel lijkt me duidelijk. Kritische media de mond snoeren.
Wat een waardeloos artikel. Volkskrant waardig. En GS laat zich weer eens voor het karretje van die kudtkrant spannen.
Jacco ? Fijne feestdagen toegewenst door Tjerrie. En doe de groeten aan je complete omgeving. En maak die fout niet meer. Dus nooit op de katelpartijen VVD, PvdA, CDA, GL of D66 stemmen. Die willen je monddood maken.
Luivend | 23-12-17 | 10:50
Lol ja.
als dit een VK nepartikel/nepnieuws is staat geenstijl mooi voor piemel
Nee. Dan staat de Volkskrant in zijn hemd.
Geen Stijl wijn behoeft geen krans.
Over nepnieuws. OM zegt dat vuurwerk gooien naar een agent poging tot doodslag kan zijn.
AD kopt: "Vuurwerk gooien naar agent is gelijk aan poging tot doodslag"
Kajsa Omkoopgen doet niets!
Over fake news gesproken. Man man man, wat overdrijven ze weer lekker mbt het gevaar van illegaal vuurwerk in dat AD artikel. Manke vergelijkingen met handgranaten en je kan er auto's mee opblazen. Nou lieve auto opblazers in spe ik zou de politie maar niet geloven. Een auto opblazen met een cobra 6 of 8 gaat je niet lukken. Is pertinent gelul. Je wordt helemaal de moeder betutteld door malloten die niet weten waarover ze het hebben.
Het gaat om het idee. Feit is wel dat het belachelijk is dat politie en andere hulpverleners bekogeld worden met vuurwerk. Kijk naar die plaatsing van Marokko bij het WK. 1 Agent doof. Aanpakken die lui en met poging tot doodslag gaat het misschien een keer zoden aan de dijk zetten.
Over nepnieuws gesproken overigens, het is nog geen zondag maar NOS\NPO gaat weer vol op het orgel las ik via de Teletekst-site.
Er worden weer "vluchtelingen" uit Libië gehaald door de VN om met het vliegtuig naar Italië te worden gebracht, want de boot ging niet snel genoeg en ze worden nu vaak teruggestuurd naar beroerde omstandigheden in de opvang in Libië. Uiteraard wordt niet vermeld dat ze daar zelf heengegaan zijn om centen te beuren in Europa. Ook niet dat je ze toch ook met het vliegtuig of anderszins terug kunt sturen naar het land waar ze vandaan kwamen. In plaats van meer gelukszoekers naar die omstandigheden aan te zuigen door ze te belonen.
Of zijn de omstandigheden in de thuislanden zo erbarmelijk dat de conlusie is dat je de Derde Wereld maar voltallig naar Europa moet halen, zodat de erbarmelijke beroerdheid "eerlijk" verdeeld kan worden? God verhoede dat je die mensen zou leren voldoende voedsel en onderdak voor zichzelf te regelen en de meerwaarde van voorbehoedsmiddelen, condooms, een prikpil of spiraaltje als je al te weinig hebt om jezelf te onderhouden. Wellicht gekoppeld met basale sociale zekerheid, desnoods privaat georganiseerd, zodat veel kinderen krijgen niet langer een verzekeringspremie hoeft te zijn.
En we "moeten" volgens het communistisch Planbureau voor de Leefomgeving, u weet wel, zo'n subsidie-instituut van die WC-eend genaamd de Staat die vooral moet roepen hoe u nog meer WC-eend moet kopen of u nu wilt of niet, straks 50 euro per maand aan klimaatmaatregelen gaan betalen in 2030 en later nog meer. Want er is zogenaamd geen alternatief. Want meer klimaatverandering betekent meer migratie uit verre landen.... En die moeten natuurlijk allemaal hierheen komen, vanzelfsprekend. Geboortebeperking voor iets dat je tientallen jaren ziet aankomen of binnen je eigen land of regio migreren of hogere grond zoeken\creëren of op een boot of drijvend platform gaan zitten is geen optie en kost ook niet veel minder dan die 50 euro per maand om te regelen, dat begrijpt een kleuter. Zeker de denkbeeldige kleuter die de NPO meent aan te moeten spreken met dat geleuter.
En natuurlijk kun je klimaatverandering door CO2 (als je al overtuigd bent van de rampzaligheid daarvan) niet tegengaan door de bestaande belasting af te schaffen, voortaan hetzelfde (of liever minder) op CO2- en methaaninhoud van fossiele brandstof te heffen met een teruggave voor het uit de lucht halen ervan. Nee, dat zou te makkelijk en simpel te administreren zijn voor de belastingdienst en zou zomaar via marktwerking kunnen leiden tot de meest efficiënte en klantvriendelijke oplossing. Het moet dus via micromanagement en subsidieschuiverij. Het mag alleen met windmolens en zonnecellen, mag niet via afvangen van CO2 uit kolencentrales en die terugstoppen in lege gasvelden. Want is dogma van de milieufundamentalisten, daar mag niet over worden getwijfeld. En het moet via isolatie van huizen (peperdure druppel ontmoet gloeiende plaat), duurdere en zuiniger auto's en huishoudelijke apparaten. Maakt geen moer uit dat huishoudelijk gebruik van energie en CO2-uitstoot, net als waterverbruik slechts een (kleine) minderheid van het totaal is en je dus met 600+++ euro extra lasten per jaar de burger alleen verder uitzuigt met nauwelijks effect. Wetenschap of feiten, basale rekenkunde of logisch nadenken zijn zo passé...
Oh ja, als douceurtje biedt de Nationale Propaganda Omroep en het Planbureau voor Leegzuigerij nog de tegeltjeswijsheid dat het ook minder kan kosten als de "rijken" (u weet wel, die hele kleine, impopulaire groep mensen die meer dan u heeft) of "bedrijven" meer zouden betalen. Want die berekenen dat natuurlijk niet aan u door met duurdere producten, lagere winsten (ook voor uw pensioenfonds) of minder geld voor werkgelegenheid.
Gaat u maar gerust slapen, de overheid waakt over u, uw centen, persoonlijke vrijheid en wereldbeeld.
Yes! Top weer wol!
We moeten ze halen!
In 2018 sleuren we ze verplicht uit hun hutjes om ze hier heen te halen! Want zielig!
Er wordt dagelijks mainstream nepnieuws over " het klimaat" over ons uitgestort. Dit is een volledig gecorrumpeerde business geworden geregisseerd vanuit de VN burelen en de Obama ambtenarij, die nu door Trump gezuiverd wordt overigens, te beginnen bij de EPA, waar de klimaat ambtenaren zelf weggaan mede omdat CO2 niet meer als vervuilend gas wordt gezien.
Echte zuivere onderzoekers wordt het leven zuur gemaakt en worden kalt gestellt, of stoppen zelf bij de universiteit zoals onlangs Dr. Judith Curry website judithcurry.com/
Haar artikelen zijn van een zeer hoog nivo, ze laat vóór en tegen zien, en je kunt zien dat veel mensen die reageren wetenschappers zijn.
Ander tegengas van hoog nivo , zeker vwb het knoeien met datareeksen bij environmentalist Tony Heller : realclimatescience.com/ en natuurlijk Antony Watts (wattsupwiththat.com/ ) (WUWT). Watts is een meteoroloog, inmiddels kaltgestellt.
Het hele CO2 verhaal zal de komende weken in de USA sowieso moelijk te verkopen zijn gezien de geweldige kou inbraak die daar nu plaats vindt, (vandaar bij ons warm)
"GeenStijl komt met nieuws wat de mainstreammedia laat liggen", hij bedoelt wat de mainstreammedia verzwijgt en/of verdraait! De media wordt van achter de schermen gestuurd, als voorbeeld: m.youtube.com/watch?v=q_cGzzKGhQ0
Goed punt , wat een ongelofelijk smerige streek van de NOS was dat met een volledig vals en verknipt verhaal over de BBC die niet door Putin te woord was gestaan. Ze hebben minuten met elkaar gesproken blijkt uit het RT stukje. Nooit gezien dit. Bedankt voor de link. En de ratten van de NOS hebben die uitzending dus verwijderd op Orwelliaanse wijze. Smeerlappen.
Dank
Hoe is het mogelijk, in zo'n democratisch en gaaf land.
Ik vrees dat deze man volgend jaar niet meer terug hoeft te komen op de kazerne.
In deze tijd van het jaar lijkt het mij 'op de kazerne' behoorlijk fris.
Hij mag naar Schaarsbergen...
Nou, valt me al weer mee van de Volkskrant, dat ze dit afdrukken. Als je het nepnieuws-artikel op hun site leest, krijg je toch de indruk dat nepnieuws een enorm probleem is voor de lager opgeleiden, die er weer eens niets van snappen.
Goed dat D66, dé partij bij uitstek om het op te nemen voor de lager opgeleiden, al het nepnieuws van staatswege de kop wil indrukken. Allemaal ten bate van het plebs, want zo zijn ze bij D66: ze lopen zich de hele dag het vuur uit de sloffen voor de proletariërs!
Nogal vaag, dat wel. Als je iemand tijdens de kruistochten zou hebben gevraagd wat nu precies de kruistochten waren ging je waarschijnlijk aan de schandpaal wegens het verspreiden van nepnieuws.
Of woonachtig in Vlaanderen beste redactie. Een fijne Kerst!
Nou Jacco, speciaal voor jou deze link dan nog maar eens, inzake kruistochten.
www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Hee het is gelukt, joepie.
Goed gedaan knutsel !
We zijn trots op je.
Hoe dan?
Geen idee Dirk :)
Facebook is een "interactieve verjaardagskalender". Ghe.
Betrekt zelfs de doden erbij, die interactieve verjaardagskalender.
VVD gestemd hebben en daar spijt van hebben, herkenbaar. In 2012 dan, die fout heb ik in maart niet meer gemaakt.
Toen ik voor het laatst vvd stemde zat wilders er nog bij. De rest is bekend.
Als deze Jacco 'de geenstijl-lezer' moet voorstellen ben ik enigszins teleurgesteld.
De tweede wereldoorlog was dan pas een gevalletje nepnieuws. Dat de Amerikaanse persident verkondigde dat er links en rechts wat escaleerde. Tot uw orders sergeant!
.
Raar bericht Pritt. 'Maar dat is dus niet zo'. Alsof één voorbeeld een nieuw stereotype ontkracht of neerzet. Alsof je aan Surinamers uitlegt dat niet alle negers met carnavalskleren en een jute zak rondrennen. Of aan Friezen uitlegt dat ze daar ook heus wel feministische types hebben. Dat weten we zelf wel. What's the point.
Na de kerst moet hij even op kantoor komen vrees ik.
haha dat dacht ik ook al.
Jacco der Unteroffizier. Volgende.
(leider) VVD.
Wat een infantiel toontje heeft dat stukkie. Uit de Donald Duck?
Nee, de Viva.
Mediatoon. Anders snappen de mensuhh het niet.
Nepnieuws.
Zo oud als Christus en de Bijbel. Blijft toch vermakelijk, of je nu pro of contra bent.
Je bedoelt "zo oud als religies" die door de lokale elite sinds duizenden jaren gebruikt worden om de massa de gewenste kant op te sturen?
Ja, Watching, je watch en duidt mijn plemp beter.
Wie gelooft dat Eva uit de rib van Adam geboren is, kan ik met m´n hele hebben en houwen gewoon niet serieus nemen.
En als je muesli bent die Mo met z´n 9-jarige bruidjes en de 72 maagden erkent , ja, dan gaat je broek ervan afzakken.
Als je een Indier bent die zich wast in de Ganges maar een heerlijke Koe op de de weg laat lopen want de Heilige Koe, tja, dan neem ik je niet meer serieus.
Ben een onvervalste discrimineerder, and I´m proud of it.
GeenStijl wordt nog eens mainstream.
Méér mainstream dan de MSM.
Het is wel een beetje spijtig dat hij in het nepnieuws over de kruistochten trapt. Dat was bepaald geen simpel landjepik. Juist iemand die bij defensie werkt zou dat toch moeten weten.
Jacco, neem aan dat je dit leest: de hoofdmoot van de kruistochtlegers werd gevormd door de elite van die dagen (dat kon ook al bijna niet anders door de enorme kosten die verbonden waren aan het kruis opnemen). Dat waren zeker geen mensen die in een simpel verkooppraatje voor landjepik van de paus trapten (dat zou ook wel gek zijn gezien ze vaak praktisch hun hele bezit moesten verpanden om de kosten van de expeditie te dekken, wetend dat de kans heel groot was dat ze niet levend terug zouden komen en dat ze de kosten er niet uit zouden halen).
Hij gelooft zeker ook dat de kruistochten de agressie waren. Dat de Moren (Islam) al bijna 400 jaar in Spanje zaten voordat de eerste kruistocht vertrok wordt voor het moslim-gemak graag vergeten.
Grappig genoeg is dat hele Palestijnen Jeruzalem gedoe van nu een soort van voortzetting van deze strijd tijdens de kruistochten. De volgers van mo willen alles voor mo. Ze noemen de usa ook kruisvaarders in strikt islam kringen. Er zal vroeg of laat een recoquista 2.0 los barsten.
Defensie, tactical beard en genuanceerde mening. Top.
Sinds wanneer schijven we eigenlijk de kapitale E en vervolgens nog een keer de "e"? Eeen hype....
Haha, ik had het niet gezien. Duim!
En sinds wanneer schijven we?
Aan wie moet dat uitgelegd worden, kom je echt uit een ei
Toch kan de Volkskrant het niet laten een subtiel stukje "sturing" in dit artikel te ventileren. GeenStijl wordt gepresenteerd als "vooral vermaak", een soort van aanhangseltje van de "echte" kranten. De affaire van met nepnieuws over nepnieuws een kamerlid van diens portefeuille afhalen (waar hij wel verdacht zwijgend mee instemt) nu zijn partij ineens niet meer in de oppositie zit wordt afgedaan als "ongenuanceerd opgeblazen". Beetje tussen de regels doorlezen...
VVD gestemd.... Met je oerstoere “ ik lijk wel een Zweedse houthakker meer voor mannen rtl7 hipster baard “.
DE geenstijllezer bestaat niet.
/Maxima
Goed verhaal van en over Jacco, in de VK en hier. Wel wat erg genuanceerd, dat dan weer wel.
Zouden de meeste reaguurders tenminste in hun hoofd de nuance ook aanhebben? Ik niet in mijn reaguursels, dat niet.
Hey! Ik ben niet de enige Jacco die Geenstijl leest. Joepie!
Het zijn er meer dan je denkt. Jacco's die GS lezen.
Ik ken ook een Jacco die wel weer eens ge-unbanned mag worden.
Owja. Die aap heet ook Jacco he.
Iemand die na het naast zich neerleggen van de referendum uitslag, zonder daar politieke consequenties aan te verbinden, toch nog op Rutte en zijn partij hebben gestemd, zijn simpelweg dom.
Mensen die daar achteraf dan ook nog weer spijt van hebben, zijn zo dom dat het buiten de schaalverdeling van domheid valt.
En volgende keer ook gewoon weer vvd stemt want over de band genomen heeft Rutte het best goed gedaan... toch ?....... SUKKEL
Ik dacht het, u zei het.
Volgens mij is de uitdrukking 'door de bank genomen', maar verder goed punt.
Zo ver is het gekomen: een volstrekt normale opinie met louter open deuren moet in de krant worden afgedrukt. Het is de uitzondering geworden tussen al die hyperventilerende sjw shit en dus nieuwswaardig.
Chapeau voor deze conclusie.
Vraag me al lange tijd af wie toch al die spijtoptanten zijn. Het moeten er vele zijn. VVD huh...
Na de 2e keer door Rutte te zijn bedrogen (koop dat huis want de hypotheekaftrek blijft gehandhaafd zoals hij is) had men het nog steeds niet door en stemde men rustig voor de 3e keer op die schertsfiguur. Dus die 'spijtoptanten' geloof ik niet meer. Is ook gewoon nep nieuws.
Maak je geen illusies mozaard, bij de volgende verliezingen ( geen typo ) gaat het gewoon weer VVD worden "want Baudet is een clown" en "Geert bereikt toch niets" en "Dijkhoff is wel een goeie vent". Na bijna een halve eeuw op deze planeet te hebben rondgelopen weet ik inmiddels wel hoe het balletje rolt in NL.
Graaisnaaiert | 23-12-17 | 11:43
Ik ben bang dat je gelijk hebt.... helaas
Ga nou niet allemaal lopen miere(n)neuken over die kruistochten, het gaat om de rest wat hij zegt.
Maar hij brengt dus zelf nepnieuws over de kruistochten, en vindt dan dat anderen niet kritisch genoeg zijn over wat ze geloven...
Ironie is soms heel ironisch.
@Angel_eyes | 23-12-17 | 11:41
Weet je niet zeker ;-), de "waarheid" rond kruistochten komt ook uit gekleurde hoek. Kan waar zijn, hoeft niet. Kern van zijn boodschap is dat het goed is dat alle verhalen altijd van verschillende kanten belicht worden, dan heb je de beste kans op een volledig verhaal. Verhalen zijn zelden volledig als ze uit 1 bron komen. Moet altijd denken aan dit "college" door Cees Hamelink youtu.be/_tf1FA3gqWE?t=44 ik had echt niet door dat het allemaal gescript was toen ik voor het eerst CNN zat te kijken tijdens die Golfoorlogen.
De GeenStijl-lezer is een keurig iemand, met een baan, die woonachtig is in de rest van Nederland, die het nieuws snapt, die zelf nadenkt, en die *(helaas) VVD heeft gestemd..
* nepnieuws toch..
Je suis Jacco
#Metoo
Wat hij zegt. En wat Jacco zegt is precies de reden dat ik geen Facebookprofiel heb. Daar vind je alleen maar dom volk dat intelligenter over wil komen dan het werkelijk is.
Waarom? Je hoeft niet mee t doen aan politieke discussies en je hoeft geen "nieuws" te volgen op Facebook, je kunt je profiel afschermen en alleen op groepen die je interesseren ( hobby bijvoorbeeld, doe ik veel ) lezen en reageren. En het is makkelijk om even snel in een groepsgesprek afspraken te maken. Ben je helemaal zelf bij, Net zoals die heisa om smartfoons, je hoeft hem niet op te nemen, je hoeft geen automatische melding te krijgen als iemand je "appt", je hoeft niet continue foto;s te maken van wat je doet etc. etc. Zorg dat jij de baas over dat ding bent, en niet omgekeerd.
Graaisnaaiert | 23-12-17 | 11:40
Exact Graaisnaaiert!
Nepnieuws is van alle tjden. De grootste zegening van deze tijd is dat de leugens van de grootste bron van nepnieuws steeds worden ontmaskerd.
En die grootste bron van nepnieuws, mocht dat onduidelijk zijn, die grootste bron is onze eigen overheid.
Ambtenaartjes liegen over hun eigen incompetentie, burgermeestertjes over hun eigen egoproblemen, ministertjes liegen omdat ze willen verhullen dat ze het ook niet weten en Mark Rutte liegt over alles.
Hoe harder Stasia Ollongren roept over het tegengaan van nepnieuws, he minder mensen haar boodschap geloven. Hebben ze geen communicatiedeskundigen bij die overheid? Of luisteren ze niet naar die mensen?
Ach, ach, Jacco heeft het helemaal verkeerd met die kruistochten. Mensen werden vermoord die naar Jeruzalem op bedevaart gingen. Daar wilde de Paus wat aan doen. Dat staat ook in geschiedenis boeken tot 1960. Maar ja, dat waren geschiedenis boeken van je eigen voorvaderen he, dat waren volgens Jacco leugenaars.
Misschien heeft Jacco gemist dat Byzantium onder de voet werd gelopen door Seltjoeken uit centraal azie?
Ach ach, je voorvaderen schreven geschiedenisboeken als één woord.
Vergeet de vele invallen in de Europese (katholieke) landen niet. Er was al flink gevochten voordat de kruistochten begonnen.
Ach ja, geschiedenis wordt geschreven door de winnaar. Niet per definitie objectief.
Paar extra doden erbij aan de verliezers en je bent nog een grotere held.
Is dit stukje afkomstig uit de Volkskrant?
Over die kruistochten kan wel wat verstandigers gezegd worden overigens.
Nou inderdaad.
Ik herken mezelf! Ook pittig bij verjaardagen als je wel weet hoe de vork aan de steel zit. En maar overtuigt blijven van het eigen gelijk, want de NOS heeft het gezegd dus is het waar...
Uw laatste zin is de hoofdreden dat deze dit jaar de kerst met familie overslaat.
U bent tegenover uw familie hetgeen u uw familie verwijt.
Van Urk | 23-12-17 | 10:26
Ja.
Dat moet de de MSM dan wel weer meegeven: het totop het bot verdelen van de maatschappij is voortreffelijk gelukt.
Zelfs tegen mijn eigen man, ik wordt er zo moe van, ben ik ineens een complotmens, volgens de familie. Gisteren zei ik nog tegen mijn man, kijk toch niet naar Het nos-nieuws.Zegt ie, zeker ook nepnieuws, Jaaaaaaa, zei ik.
Ik heb allang afgeleerd om tijdens verjaardagen over politiek te praten. Als je lang genoeg meeloopt weet je de standpunten van deze en gene uit je hoofd. Geldt net zo goed voor het geloof of ontbreken daarvan; ook allemaal gesneden koek. Een verjaardagsfeestje moet vooral leuk en gezellig zijn en niet in een debat.met.rode.gezichten ontaarden.
Al lang geleden heb ik het advies van de apostel Johannes opgevolgd: 'als ze de boodschap niet willen horen, schud het stof van je voeten en ga verder. In tegenwoordige taal: laaaa gaan!
Je hebt helemaal gelijk Lupuslupus!
Lupuslupus en apostel Johannes, dat helpt me verder
Dank je
gato | 23-12-17 | 10:49
Gato, zonder mensen die anders denken, hadden we nog tegen een stukje rots lopen krassen elke avond. En het is ook zo dat de meeste complotjes met duidelijke argumenten voor en tegen gewogen kunnen worden. Wanneer dat niet kan en/of niet gebeurd, is er dus eigenlijk geen sprake van een complot, maar zijn zaken gewoon onduidelijk en staat het u volledig vrij om als vrijdenker zelf een theorie te bedenken. Dat is vrijheid en een groot goed. Zonder originaliteit is er niets meer om voor te leven, het zou een leven zonder vreugde zijn, met als enige plezier een geregiseerde verjaardag eens per jaar. Oh, ik vergeet natuurlijk de jaarlijkse militaire parade zoals gebruikelijk bij het soort landen waar vrijdenken ongewenst is.
Nooit eens een lekker wijf (helaas).
REAGEER OOK