Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thierry Baudet droogt laffe D66'er KeesVee af

Hij is er niet altijd, bij de (veelal zinloze) debatten in het parlementaire praathuis. Maar bij het debat over de Europese Top van woensdag was Baudet er wel. En hij droogde de stampvoetende, jijbakkende D66'er Kees Verhoeven op amusante wijze af.

Thierry hield een bevlogen speech over hoe de ondemocratische Europese Unie ons voorheen democratische landje langzaam door een wetstrechter van federalisatie perst, en schetst daarbij een toekomstbeeld van betalen, betalen, betalen om dat illusionaire ideaal overeind te houden. D66 gelooft wél in dat ideaal, dus natuurlijk kwam Kees Verhoeven verhaal halen bij Baudet. Probleempje: de bedrijfspoedel van Pechtold is nogal allergisch voor Baudet. Dus dat werd stampvoeten, jij-bakken en de woorden van Baudet over Brexit verdraaien. De kapitein van de Renaissancevloot gaf geen krimp onder de populistische poeha van Pechtolds keffertje. Als ie zich op de belangrijkste onderwerpen op deze manier staande houdt, en in mooie betogen de pijnpunten benoemt en op de open zenuwen van D66 drukt, mag ie van ons best wat andere debatten skippen in die Tweede Slaapkamer, waar alle stellingen en posities op elke mierenneukende komma van iedere begrotingsbijlage toch al vooraf door iedereen en zijn partijkartel zijn ingenomen & afgehamerd. Terry weet nou eenmaal: hardlopers zijn doodlopers, een Renaissance is een spel van de lange adem.

Baudet over betalen, betalen, betalen en je muil houden

Daarom zijn debatten vaak zo zinloos. Alles is al vooraf bepaald.

Social

Baudets volledige bijdrage in het EU-debat

Met interrupties van onder andere Farid Azkaban (DENK), Dolendkwijt Asscher (Pvd9) en Keffertje Verhoeven (Demofoob66).

Reaguursels

Inloggen

Hij is nog arroganter dan zijn baas deze met zichzelf ingenomen lul.

henk vintage | 15-12-17 | 13:23

Was ein loel. Die keevee

Rest In Privacy | 15-12-17 | 09:05

Hup Terrie!

Libertarianism | 15-12-17 | 06:59

Tenenkrommend om iedere keer bij een debat die Bram van Oink Oink met zijn samengeknepen slinkse oogjes en een rooie drankkop met die andere GL muppet te moeten zien kneuvelen en sprekers uit vnl FvD en PVV te moeten uitlachen. *Zum KOTZEN*.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 22:55

Die Verhoeven is echt een sokpop van de EU of een carrière-politicus. Of laat z'n idealisme z'n gezond verstand overstemmen. Allereerst heeft Baudet gewoon gelijk wat betreft de feiten. Het gaat helemaal niet dramatisch slecht met het VK qua economie. Kijk bijvoorbeeld naar de cijfers van het IMF (al moet je alle statistiek met een korreltje zout nemen), over groei in 2017:
www.imf.org/external/datamapper/NGDP_R...

UK groeit 1,7% en Frankrijk 1,6%. De EU als geheel 2,3%, maar dan neem je dus extreme groei van Midden- en Oost-Europese landen mee. Zoals Polen met 3,8%, Tjechië met 3,5% en Hongarije met 3,2%. Die landen kies ik expres omdat Rutte, de goedlachse leuteraar, hun immigratiebeleid om geen gelukszoekers toe te laten (die hij misleidend "vluchtelingen" noemt) en in plaats daarvan (veel te genereus wat mij betreft) miljoenen in Afrika te investeren om mensen daar te houden, als "beschamend" bestemt. Het is pas beschamend als je een beter alternatief afwijst om je eigen destructieve nonsens door te drukken. Hun economie groeit wél hard. Zowel omdat het nog enigszins arme landen zijn (dan gaat groei relatief hard) en omdat ze kennelijk wel een redelijk deugdelijk economisch beleid voeren.

Maar uiteindelijk gaat het niet om de centen wat mij betreft. Die Verhoeven trapt in de EU-praatjes dat het alleen moet gaan om de centen en verraadt onze onafhankelijkheid. Afgezien dat je niet kunt voorspellen wat een economie doet, willen zulke mensen de vrijheid van landen afkopen met een paar zilverlingen. Ik heb liever een vrij land, dat haar eigen wetten mag bepalen en vrijheden van de burger en private organisaties respecteert, dan een machtig blok dat de ene na de andere micromanagementregel uitbraakt en het hele blok probeert mee te slepen in imperiale ambities en interventies over de hele wereld.

Het feit dat de EU probeert om niet-leden of ex-leden te chanteren met uitsluiting van haar "markt", die in feite neerkomt op een overheid-op-een-overheid die alleen maar voor meer, meer, meer regeltjes, problemen, immigranten van twijfelachtige kwaliteit, machtsmisbruik en kosten zorgt, is des te meer reden om tegen de EU te zijn, niet minder.

Ik ben blij op de FvD gestemd te hebben. Schipper hou je roer recht Thierry, Hiddema en medestanders. Als je faalt, jammer, dan stem ik op de meest passende kandidaat of partij die zal zorgen voor minder EU, minder overheid, minder overbodige regeltjes en minder (negatieve) immigratie.

Libertas et Veritas, als je een pretentieus motto wilt.

Wol | 14-12-17 | 22:28 | 1

Verhoeven is gewoon een draaikont net als die hele Groen Linkse kliek.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 23:01

Thierry heeft al vanaf het begin gezegd dat de debatten vast en daarom compleet nutteloos is. Neem nou de de vliegtuigtrapmethode van Theo Hiddema vs Blok van de VVD (www.youtube.com/watch?v=GSeqSNxbeJk). Theo is de enige man die met solide argumenten en een oplossingen komt. Mr. Blok wil niet eens luisteren en het enige argumenten die Blok aanvoert is een herhaling dat het niet werkt, maar enige onderbouwen is er niet.
Of het debat met Dijkhoff, die vervolgens grapjes moet maken over PSV spelers op hockeyvelden (terwijl de VVD brigade brult van het lachen). Laten we vooral geen feiten en zinvolle argumenten gebruiken heertje Dijkhoff.

Als ik zulke dingen zie begrijp ik heel goed dat een debat bij voorbaat al kansloos is en kan de Heer Baudet niet anders dan gelijk geven. Dat de D66 met dit soort kansloze roddeltjes naar buiten moet komen is dan ook geweldig, ze zijn aan het verliezen en voelen de hete adam van Baudet in hun natte klamme nekjes. Ik zeg, kom maar op!

Brulaapje | 14-12-17 | 21:25 | 2

Ik zie dat ik een paar kleine foutjes, dus ter correctie.
''Thierry heeft al vanaf het begin gezegd dat de debatten vast staan en daarom compleet nutteloos is. Neem nou de vliegtuigtrapmethode van Theo Hiddema vs Blok van de VVD

Brulaapje | 14-12-17 | 21:51

Helemaal mee eens, het gaat in feite om een democratisch fopproces omdat in the end wat de oppositie inbrengt vrijwel altijd stuit op het cordon van partijen die de coalitie vrijwel volledig hebben dichtgetimmerd tevoren. Toch zijn debatten als deze wel hoogst vermakelijk en Baudet brengt er ook een hoger niveau in met doorwrochte betogen gebaseerd op moeilijk weerlegbare feiten. Alleen zal dit de msm niet of nauwelijks halen ben ik bang..

duh! | 14-12-17 | 22:04

Vandaag in de Financial Times: slechts zo n 4000 bankbanen worden uit landen verplaatst naar continent. En dan ook nog vooral junior tot lagere managementposities om via kleine lokale kantoortjes de versnipperde Europese kapitaalmarkten te gaan bedienen. En dit is dus het doemscenario dat zou moeten leiden tot het instorten van het VK.

Progresievelng | 14-12-17 | 21:22

This is not a lovesong.
Rotten zit al in Amerika, die zienert.

Hensmunter69 | 14-12-17 | 21:06

Wat een Miezerig Mannetje die Verhoeven. Projecteert op Terry wat hij denkt dat Baudet meent ipv dat hij naar hem luistert en slaat verbaal wild om zich heen. En denkt vervolgens op retorisch vlak Terry de baas te zijn. Op dit moment heeft D666 dus twee Miezerige Mannetjes. Bah, bah, bah, waar is het mis gegaan HAFMO? Je partij is de nieuwe Portemonnee van de Ander. Om te kotsen zo elitair, hautain en regentesk.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-17 | 20:25

Wat een waardeloze redenatie van KeesVee. "Wanneer gaat het dan goed met Nederland als het uit de EU stapt?". Luister nou eens wat Baudet duidelijk probeert te maken. We betalen per hoofd van de bevolking f*king veel geld, leveren meer in dan we terugkrijgen en nemen Europese regels klakkeloos aan.

salsaparilla | 14-12-17 | 20:20

Ik zou Thierry doen...

Accident_Prone | 14-12-17 | 20:07

Al komt Baudet bij geen enkel debat naar de kamer, het gaat erom dat hij tegen Het Bilderbergkartel. Ruttekartel, graaikliekkartel is.

peter van dijk1186 | 14-12-17 | 19:25

Zo de npo gaat er even vol met gestrekt been in conclusie D’66 ok Thierry is een zeur. Wel duidelijk wie er bezuinigingen wil. Wat een trieste angsthaas die D’66 ert man wat laat je je zo kennen ook die so ert met zijn lege stoelen filmpje kan zo bij de sa. Overigens de treurbuis aan voor de dagelijkse portie simsons voor de nodige relativering. Bart schrijft op het schoolbord; i wil not ame for the head

P-unit | 14-12-17 | 18:48 | 2

So is sp

P-unit | 14-12-17 | 18:49

Aim, aim for the head.

P-unit | 14-12-17 | 18:57

Kees Verhoeven zou nog geen minuut op mijn kinderen mogen passen. Wat een kinderachtig eng mannetje is het. Nou hoeft een goede bestuurder voor mij echt niet een goede debatteur te zijn of een goed uiterlijk te hebben, maar oh jee, als je dan toch de aanval kiest, stel je je dan niet aan als een kleuter.
Ik schaam me eigenlijk voor de hele Tweede Kamer. En Eerste Kamer én de regering.
Volgens mij kunnen ze beter hun ambt uitoefenen als ze stoppen met het toneelspel.

Promedio | 14-12-17 | 18:42 | 1

Dat

Dutchbeaurouge | 14-12-17 | 19:56

Dus D66 maakt zich sinds kort uitermate zorgen over welke partijen er wel aanwezig zijn, maar zijn ze ook zo kritisch op hun EU liefdes? Van EU politici is namelijk bekend dat de opkomst dramatisch laag is en dat ze enkel even inloggen om hun salaris te kunnen innen en dan weer optiefen naar huis..

GroetenVanUrk | 14-12-17 | 18:40

HypoPseudo | 14-12-17 | 18:26
Hahaha ja, wat zal er op die twee zijn neergekeken tijdens het paaien en het bijschenken van drank.

LibertasSimplex | 14-12-17 | 18:38

Aan Kees Verhoeven: wanneer gaat de EU iets worden ? Er gaan miljarden heen, het is 1 groot nivelleercircus van ongekozen graaiende incompetente zakken hooi. En DAT is nu net wat en dat D66 willens en wetens in stand houdt. Dat is vies en gevaarlijk. Dus Kees: waarom zou je NIET weg willen uit een miljardenverslindende mislukt project ? Eigen belang ? Ik en miljoenen Nederlanders willen het niet. Nexit lijkt me prima, al kost het ons 30 miljard; who the fuck cares ? Onder het zwakzinnige bewind van Brussel is onze staatsschuld met hetzelfde bedrag opgelopen en no one cares. Nexit. Baas over je eigen grenzen en portemonnee is oneindig veel waard. Zaken doen en samen overleggen ? Prima. Perfect. Onderling afspraken maken ? Kon voor de EU ook al. Oftewel: kappen met iets dat niet werkt en sloopt en terug naar iets in de vorm van EEG. Yes we can ;-) Thierry, we rekenen op je !

Rest In Privacy | 14-12-17 | 18:27 | 1

PS: tenenkrommend en tekenend dat de meeste partijen niet in het minste geval kritisch zijn over de EU/Brussel; het geld dat er verkwanselt wordt, het belastinggeld van onze burgers dat van hier naar Zuid gaat, het gebrek aan enige vorm van bescherming van interne en externe grenzen, geen enkele oplossing voor welk serieus probleem dan ook, het walgelijke verhuiscircus (hoeveel CO2 kost dat per jaar ?) naar Straatsburg , het niet optreden tegen frauderende ambtenaren, de miljoenen voor servies, glazen schuifdeurtjes, wachtende Mercedessen en noem maar op. Als je hier op geen enkele wijze enige kritische noot over wilt maken als Nederlandse politieke partij, dan deug je voor geen ene cent; dan ben je onbetrouwbaar en dien je geen enkel belang van diegenen die jouw salaris betalen. Zwaait naar PVDA/VVD/CDA/D66 en meer van dat soort kruipers met het motto van eigen volk laatst. Maar: eerlijk is eerlijk: de meerderheid stemt hier op en verdient ook geen haar beter qua onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid, voedselbanken, immigratieproblematiek etc.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 18:35

Iedereen valt hem aan en wil exact weten hoe het wanneer met het Verenigd Koninkrijk gaat na uittreding. Dat weten we simpelweg niet omdat er duizenden factoren zijn die daar invloed op uitoefenen. Je kunt de vraag ook omdraaien. Hoe gaat het exact en wanneer in het geval ze niet uittreden? Ook niet goed te beantwoorden. Ik zeg trial and error. Uittreden en over enige tijd evalueren en ervan leren.

devil13 | 14-12-17 | 18:23 | 1

Bijna elk tegen argument dat ik van de gevestigde orde heb gehoord zijn ad hominem. Als je hem niet op logica kunt verslaan, dan maar op gevoelens zullen ze denken.

Veyrah | 14-12-17 | 19:50

Nadat het establishment een cordon sanitaire rond de PVV heeft ingesteld, worden dezelfde demonisering tovertrucjes losgelaten op Thierry Baudet en FvD. Maar keer op keer wordt dit meesterlijk onttoverd met esprit en zakelijkheid. Bezweerder K.V. stond hier nat te gaan als een smeltende sneeuwpop. Bij D66 is het of Zweeds vriezen of in NRC-frames dooien.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-12-17 | 18:20

Wanneer precies gaat Kees Verhoeven laten zien door precies wie precies hoeveel betaald is voor precies wat, betreffende de rondvluchtvakantie van hem en Pechtoldbaas tijdens de campagne van het Oekraïnereferendum?

LibertasSimplex | 14-12-17 | 18:03 | 1

En dát nog wel zónder onze uit het Wetsfries museumontvreemde schilderen mee retour te nemen.

De longhonden! (Wat zullen ze heimelijk uitgelachen zijn)

HypoPseudo | 14-12-17 | 18:26

Wat een ongelofelijk droplul is dat toch , die Verhoeven. Elk woord dat er uit zijn mond komt sinds de Oekraïne referendum shit is gelogen , ook wat hij hier nu weer bij Baudet in de mond wil leggen. Doet compleet niet terzake en Baudet zou er beter aan doen om het als zodanig af te doen. Complete BS om in dit soort termijnen over goed of beter of slecht te denken, het gaat om de grote lijnen. Laat je niet meeslepen door die Verhoeven.

Zwizalletju | 14-12-17 | 17:48

Wat een enorme slechte debater die Kees V. Gewoon kleinkleutergedrag door een trekpop van Pechdrol. Alsof die loser de wijsheid in pacht heeft, niet dus. Typische D66-trekjes en die zijn naar, leugenachtig en kleinzielig.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 17:47

Dat GB een moeilijke periode tegemoet gaat is evident. Het is ook evident dat de Britse economie zich gaat aanpassen en uiteindelijk weer gaat floreren. De economische toekomst voor Nederland ziet er op lange termijn veel beroerder uit. Zowel Italië als Frankrijk hebben tijdens de periode met een extreem lage rente hun economie niet hervormd. Wie gaat dit betalen? Hoe gaat de EU de oplopende productiviteitsverschillen oplossen.wie zou dit gaaan betalen? Geen van de fundamentele economische problemen binnendeur EU zijn opgelost. De onkunde van kamerleden zoals Kees V is ronduit stuitend.

therealbraindump | 14-12-17 | 17:36 | 2

Er is aangegeven bij de regeringen van Nieuw Zeeland en Australie dat ze voorlopig geen handelsverdragen mogen opstellen met de Britten totdat de Britten eruit zijn met de EU. Dit is helaas geen nepnieuws, ik las het laatst in een maandblad voor actuarissen dat bij mijn accountant lag in een artikel over de Brexit, er werd voornamelijk geschreven over hoe complex de berekeningen wel niet zijn, maar dit stond er ook in.

O2Neutraal | 14-12-17 | 18:30

wat is een actuaris?

Sgt. Pepper Spray | 14-12-17 | 20:04

Valt nog mee die die faalhaas Verhoeven niet vroeg of Baudet de garantie kon geven dat de UK over vijf jaar floreert. Wat een irritante eurofiel.

lanexx | 14-12-17 | 17:32

Terry is een over het paard getild, irritant ettertje. Zolang hij zich zo blijft gedragen is hij verzekerd van mijn steun.

boccelullus | 14-12-17 | 17:32

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar Verhoeven is een ontzettend miserabel mannetje. Dat kan je vooral goed zien in interviews door Powned of GS. Hij is ontzettend defensief, passief agressief en betweterig. Het zou me niets verbazen als hij een ex-gereformeerde was.

IslamPislam | 14-12-17 | 17:26

Kees heeft altijd al moeite gehad met hoofd en bijzaak te scheiden. Exact voorspellen is niet de hoofdzaak van de boodschap. Eerst een stap terug en dan twee vooruit. Kees moet je ook nooit per dag betalen want dan komt ie morgen niet meer. Zonder de risico’s van verandering geen vooruitgang. De geïnstitutionaliseerde harsens van Kees zijn de oorzaak dat ie niet buiten zijn comfortzone kan denken.

PIS-Alchimis | 14-12-17 | 17:24

Altijd leuk om de reacties in de kamer te horen op sjerrie.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 17:13

Thierry Baudet wat een heerlijke discussie. De opponenten, met Keesje Verhoeven voorop, renden naar de interruptiemicrofoon om hem een lesje te leren. Thierry liet zich niet inpakken en als geslagen honden met een stok tussen de benen hinkten ze terug naar hun bankjes.

gratias | 14-12-17 | 17:03

Tja. Baudet praat in vage vergezichten en bagatelliseert de economische neergang in het VK en die gaat volgen. Dit is nooit eerder gebeurd dus je weet pas over 7 of 10 jaar hoe t uitpakt. Daarnaast is t VK een grote economie en NL een dwergstaat.

ernstigdaapje | 14-12-17 | 16:54 | 6

Het is dankzij een rancuneuze EU dat de Brexit problematisch kan worden.

boccelullus | 14-12-17 | 17:34

@ernstigdaapje | 14-12-17 | 16:54 Nederlandse economie staat nog steeds op in de top 20 qua BNP, 17 / 18 e plaats, en in BNP per hoofd van de bevolking in de top 10 vóór 't VK, dus niet kletsen.

Zwizalletju | 14-12-17 | 17:53

Er zit iets onlogisch in je betoog. Je geeft aan dat je pas over 7 of 10 jaar weet hoe het uitpakt, maar weet wel dat Baudet de economische neergang die gaat volgen bagatelliseert. Vreemd.

deepblue200 | 15-12-17 | 10:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Debat-technisch gezien geef ik TB een 7 en KV een 4.
Een 7, omdat TB wel duidelijk maakt wat hij bedoelt, maar het niet mooi kernachtig zegt. En een 4 omdat KV kinderachtig op de man speelt en niet goed beargumenteert.

Carmelita | 14-12-17 | 16:46 | 1

Hij zegt het niet kernachtig omdat een idioot als KeesVee het dan helemaal niet meer snapt.
Ik geef Baudet een 8 en KeesVee een 1 (voor de moeite om naar de interruptiemicrofoon te lopen). En ik stem niet eens FvD. Kun je nagaan. lol.

Lupuslupus | 14-12-17 | 17:05

Mag ik zeggen dat ik heb genoten van Baudet, die elke interruptie vakkundig pareert. Ja, dat mag ik zeggen.
Mag ik dan ook meedelen, dat ik vind dat de interrepteurs zichzelf door de domme vragen die ze stellen, niet naar de antwoorden van Baudet te luisteren of die zelfs gaan verdraaien, als mongolen te kakken zetten? Ja dat mag ik ook. Ik hoopt dat ze de beelden per fractie gaan bekijken en dat met name Keesvee door Pechthold verbaal afgedroogd gaat worden, zoals Agnes Kant een keer overkwam door de grote SP leider Jan M.

Graaf van Egmont | 14-12-17 | 16:32

Wat betreft hun activiteiten in de volksvertegenwoordiging, het gesettelde zooitje is te lui om te kakken en blijft liever thuis achter kaap kont.

mallekater | 14-12-17 | 16:21

Wat is dat Kamerlid Verhoeven van D66 toch een heel vervelend mannetje.
Een typische ruziezoeker en querulant, die hoofdzakelijk tegenstanders, zoals Baudet, persoonlijk aanvalt met het doel: "kijk ik eens opvallen". Inhoudelijk is hij een nul.
Met die benadering imiteert hij zijn baas kereltje Pechtold, die had die attitude ook.
Baudet stelt, net zoals vele economen trouwens, dat het Verenigd Koninkrijk na de brexit weer sterk en geheel er bovenop zal komen en de kwaliteit van leven van de Engelsen veel beter zal worden dan van de verenigde Europeanen, waar inmiddels dan wellicht ook Nederland in zit. Gaat ons miljarden belasting geld kosten, waar we niks voor terugkrijgen.

Dat zegt Baudet omdat hij , net zoals veel Nederlanders,die hele Eu niks vindt.
Maar dat mag hij niet van die boertige Verhoeven, die praat als een putjesschepper ,want die wil weten hoe lang het dan duurt. Verhoeven is kampioen domme vragen stellen!
Verhoeven: waardeloze praatjesmaker en een hele slechte bestuurder van ons land.
Ga koken joh.

outdoor | 14-12-17 | 16:05 | 2

Baudet geeft aan dat hij gelooft in de zelfstandige veerkracht van het VK en denkt dat het VK na ongeveer vijf a zes jaar kan bloeien zonder de bemoeizucht van Brussel.
En dan wil die D'66 een exacte datum weten! Dan ben je echt heel zielig bezig, meneer de anti Democratie '66!

marjen | 14-12-17 | 16:15

Ik schreef hierboven over een artikel waarin stond dat NZ en Aus niet een verdrag mochten opstellen zolang VK er nog niet uit is met de EU, anders zou dat gevolgen kunnen hebben voor het al dan niet sluiten van verdragen met de EU. Hier zou Prutte van moeten weten.

O2Neutraal | 14-12-17 | 18:33

Ik zou wel eens precies willen weten wanneer we die betalingen aan Griekenland met rente, terug komen.

echtpaul | 14-12-17 | 16:02 | 1

Youtube, Ruben Munsterman en Arno Wellens , Waar zijn de honderden miljarden van de Eurocrisis? Veel plezier

deKerrieKip | 14-12-17 | 20:20

Het Brusselse politburo heeft gewaarschuwd voor de nadelige gevolgen van nul dividendbelasting. Even denk je in je onnozelheid dat Brussel begaan is met het lot van jouw land. Maar nee.
De Brusselse zorgen betroffen het feit dat sommige landen voordelen gaan ondervinden t.o.v. andere landen. KOTS. Ze houden in Brussel niet van concurrentie waarbij sommige landen voordelen hebben boven andere landen.
Hier zie je weer hoe Brussel federaal 'denkt' en de Grote Gelijkmaker wil zijn.
Terwijl concurrentie het beste uit mensen haalt (zie de sport) wil Brussel de Totale Gelijkheid, die altijd steeds de dood in de pot blijkt te zijn.
EUSSR; afgezaagde term intussen, maar gewoon een goede omschrijving van het Brusselse steven. Ende der Freiheit.

marjen | 14-12-17 | 15:58

OMG, zo schattig als Thierry op 0:20-0:22 zijn broek ophaalt!

lady Di | 14-12-17 | 15:36

Ik vind Baudet hier niet echt heel erg sterk. Het lijkt alleen heel wat als je het met Kees vergelijkt, die niet verder komt dan wat persoonlijke aanvallen.

Q-Bert | 14-12-17 | 15:32 | 2

Heb je het hele debat gezien?

MadBioScientist | 14-12-17 | 15:40

De vraag stellen is hem beantwoorden..

echt_links | 14-12-17 | 15:53

Ik vond het een kwal haha ik kan me niet vinden in de observaties van..

Pedro el Negro | 14-12-17 | 15:20

Nog even voor al die niet-kritische fanboys van politici hieronder die het prima vinden als politici op kosten van de belastingbetaler gaan hardlopen om 11 uur 's ochtends ipv namens hun kiezers een begrotingsdebat bij te wonen:
Winter_is_coming | 14-12-17 | 12:37
Je zou verwachten dat als de werkdruk 15x zo hoog is de begrotingsdebatten belangrijker zijn dan een potje hardlopen. Niet dus. Thierry schreef zich laatst bijvoorbeeld in voor een debat over de woningmarkt, vervolgens komt hij niet opdagen omdat hij liever koffie gaat drinken met die chauffeur van Fortuyn. Niet voor het land, maar voor zijn eigen partij. Thierry heeft de mond vol over MH17, ondertekend een aluhoedje-brief die kwaad bloed zet bij de nabestaanden en laat vervolgens het MH17 debat schieten zodat hij geen verantwoording af hoeft te leggen. Weer tot grote woede van de nabestaande. Natuurlijk kun je niet zoveel debatten bijwonen als de VVD maar Thierry laat zelfs de belangrijke debatten schieten waar hij simpelweg bij móet zijn omdat daar de begrotingen worden afgetikt. De FvD-kiezer wordt simpelweg amper gehoord in de Tweede Kamer. Neem een voorbeeld aan de SGP zou ik zeggen, die krijgen tenminste zaken voor elkaar voor hun kiezers, daar heb je wat aan, die werken voor het land en niet voor hun eigen succesjes.
kaasfondue | 14-12-17 | 12:47
Beetje flauw om iets 'trollen' te noemen als iemand serieuze kritiek uit op een politicus die er bijna nooit is. Het is een politieke partij, geen voetbalclub. Politici moet je wantrouwen en kritisch volgen en niet blind vertrouwen en verdedigen. Helemaal niet als je er op stemt. Was het Hans van Baalen geweest die amper op kwam dagen dan waren de reacties hier heel anders geweest en had niemand het over 'trollen' maar over zakkenvullers die taxpoet verdienen over de rug van de belastingbetaler en hun kiezers belazeren. En terecht. Heb toch niet zo'n blind vertrouwen in politici, dat voorkomt nog grotere teleurstellingen. Kan echt alleen bij FvD en de PVV dat kiezers dit pikken, de afkeer tegen de 'oude' politiek is zo groot dat de zogenaamde nieuwe volkshelden werkelijk alles kunnen flikken zonder op hun flikker te krijgen.

Ardbeg | 14-12-17 | 15:20 | 7

Re:Kniftig | 14-12-17 | 15:37
Ah Emile Roemer of de Jessiah, wat heftig, ik leef met je mee.

Ardbeg | 14-12-17 | 15:51

FIFA is vrij corrupt, dus dat past het beste bij het europarlement denk ik.

O2Neutraal | 14-12-17 | 18:36

Volgens mij is je lul verhaal over absentie van Thierry al door Thierry ontkrachtigd met het lijstje over aanwezigheid in de kamer.
Je vergelijk met hiellelikker sgp gaat nergens over, ik stem niet op Thierry zodat hij samen gaat werken met landverrader rutte ik stem Thierry voor een Nexit en tegen nog meer onderontwikkelde moslims.

zwaanshals | 14-12-17 | 21:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een gevaarlijke idioot die Verhoeven. Joehoe Volkert!

Re:Kniftig | 14-12-17 | 15:17 | 2

Alt-rechts kan geweldig uitdelen, nu nog leren incasseren. Verhoeven is bloed irritant en kraamt onzin uit maar doet gewoon zijn werk. Een stevig debat voeren is geen oproep tot moord.

Ardbeg | 14-12-17 | 15:23

Irritant zijn en onzin uitkramen is de taak van een volksvertegenwoordiger en is zonder gevolgen voor de burgers? <-- Retorisch....

Een debat voer je op de inhoud niet op de man. Iets wat D66 al een tijdje is afgeleerd. Ben het verder met je eens dat de houding van de gevestigde partijen waarbij ze nieuwe politieke winden proberen te delegitimeren en net zoals toen bij Fortuyn een klimaat scheppen waarbij sommigen figuren zich gemachtigd zien (of misschien zelfs zijn) om een moord te plegen en ook gezien de precedenten een directe oproep tot moord is.

Re:Kniftig | 14-12-17 | 15:30

ZO wat kun je als d666 stemmer trots zijn op hoe je vertegenwoordiging verloopt, wat een dedain, Britain gaat prima en nog beter als ze verklappen dat er geen herstel schande afbetalingen gaan komen.
Hopen dat Thierry genoeg stemmen erbij pakt om invloed te hebben, partij kartel bestaat vanaf 51% en die zijn niet makkelijk uit te roeien.

28 | 14-12-17 | 15:05 | 1

Gewoon 5-7 jaar wachten en dan kan je Verhoeven vanzelf confronteren met zijn woorden vlak voordat de volkswoede ontketend wordt en hij naar Orangistisch gebruik op de Plaats wordt gelynched en zijn piemel wordt afgesneden en weet ik veel wat voor beestachtige dingen waar Orangisten toen toe in staat waren.

Leve de Republiek!

Re:Kniftig | 14-12-17 | 15:23

Wat een kneus die Kees Verhoeven. Hoort die man zichzelf wel eens praten.

Stonecity | 14-12-17 | 14:37 | 1

Elke avond in bed om een erectie op te wekken zodat hij zijn onverzadigbare opblaaspop kan bevredigen.

Re:Kniftig | 14-12-17 | 15:44

Tegelbakker: ''Hoi Kees Vee! Wat fijn dat u mij eventjes komt interrumperen met uw volstrekte maar vooral volkomen irrelevante frame-vraag! Nou, vooruit, op uw vraag dan eerst nog even een andere vraag, omdat u zo grappig bent en nog verder afdwaalt dan een pinguïn op de Noordpool: Weet u wanneer het weer beter zal gaan met Griekenland?''

Kees Vee: ''...''

*zelfvoldane grijns + opgetrokken wenkbrauw*

Tegelbakker | 14-12-17 | 14:35

FvD: Fatwa voor D66

Memek | 14-12-17 | 14:32 | 1

+1

Tegelbakker | 14-12-17 | 14:35

Baudet heeft gewoon VEEL beter zijn huiswerk gedaan, zoals je mag verwachten van een volksvertegenwoordiger. Geen seconde spijt gehad van mijn stem op FvD tot dusver. Dat kan ik van eerdere keren dat ik VVD stemde niet zeggen.

Janneus | 14-12-17 | 14:28

De feitenregen van Baudet. Maar verhoeven wordt er nog niet minder dor van.

Fuis-Cklam | 14-12-17 | 14:27 | 1

Die verhoeven is net zo’n lul als rutte je kan 20 keer uitleggen dat 1 + 1 2 is maar die mongolen blijven gewoon verhalen vertellen dat thierry het niet begrijpt en dat het 3 is.

zwaanshals | 14-12-17 | 21:14

Als we dan toch iets aan de vergrijzing moeten doen, haal dan Grieken in huis. Die zijn makkelijker in te burgeren dan Afrikanen die nog niet eens een strikdiploma hebben.

zwarte_weduwe | 14-12-17 | 15:39

Het mooiste is dat de samenwerking met de vvd d666 dezelfde decimering te wachten staat als de pvda.

zwaanshals | 14-12-17 | 14:25

Werkeloosheid UK lage 4.3%, FTSE100 alltime high, god wat gaat het slecht daar. Werkeloosheid Griekenland 20.5%, Spanje 16.4%, Italie 11.1% werkeloos, jaa die EU is top hoor. Goed gezien Keessie.

despecialist | 14-12-17 | 14:23 | 1

Hahaha dus dat.

Mark my words: over 7 jaar probeert half Europa het veilige Groot-Brittanie te bereiken.

PS: Wie onderweg Verhoeven en Pechtold in een bootje tegenkomt heeft verplichtingen naar de mensheid toe..

Re:Kniftig | 14-12-17 | 15:42

Dat de Brexit zo'n rommeltje is op dit moment ligt voornamelijk aan de meest onzekere premier die men ooit gezien heeft in VK, May. Als die bezopen Juncker May prijst dan weet je wel dat ze veel te veel heeft weggegeven. In het slechtste geval vallen ze gewoon terug op WTO handels regels bij geen deal dus het licht zal gewoon blijven branden, ook in VK.

Die Kees Verhoeven speelt altijd met veel dedain op de man maar is nooit op inhoud te betrappen. En Baudet begint zich veel comfortabeler te gedragen bij interrupties dus dat biedt hoop voor de burger.

Roze_bril_drager | 14-12-17 | 14:23

Geweldig.. Thierry B staat gewoon les te geven aan dat stelletje nitwits. Verhoeven speelt vals, want blijft tegen beter weten in verkeerd concluderen. Verhoeven en D66 zijn af!!

Janneus | 14-12-17 | 14:22

Zegt de man die het referendum wil afschaffen omdat het hun 2x tegen zat.
Thierry for life!

Schepvogel | 14-12-17 | 14:15

Kees V(ee) doe eens luisteren ipv andere kamerleden woorden in de mond te leggen of conclusies te trekken uit eigen onbewezen beweringen of uitspraken die je andere eerst in de mond legt. Dit is klaarblijkelijk het niveau van de top van de demafobenfractie, dat is bedroevend.

bwanabanjo | 14-12-17 | 14:10

Volgens Baudet mogen we over 5 a 7 jaar eens gaan evalueren wat de Brexit voor gevolgen heeft gehad. Wat een bullshit.

Het is simpel: het VK wil handel blijven drijven met de EU. Je zou denken, als je dan netjes je regels aan blijft passen op de EU kun je in elk EU land je produkten slijten. Jammer alleen dat dat niet klopt. Zodra je uit de EU stapt mis je de belangrijke regel dat als jouw produkt voldoet aan de regels van minstens een land binnen de vrijhandelszone je het in alle landen mag verkopen. Dat betekent dus dat je voor elk land de specifieke regelgeving moet gaan bijhouden en even zoveel versies van je produkt op de markt moet brengen als het aantal afwijkingen dat er binnen de EU bestaat.

Om kort te gaan: Als het VK deze regel niet weet af te dwingen tijdens de onderhandelingen over Brexit, dan gaan er een hoop bedrijven hun hoofdkantoor naar het vasteland verplaatsen. En de werkgelegenheid verhuist mee. Laat Baudet maar evalueren na 5 tot 7 jaar. Ik hoop dat ie dan ook de ballen heeft om toe te geven dat Brexit een slecht doordacht plan was dat het VK een paar decennia teruggeworpen heeft in de tijd.

MFvGeel | 14-12-17 | 14:09 | 5

@Verbandmeester

Die 170 andere landen sluiten een handelsverdrag met de EU, maar hebben inderdaad niet datzelfde voordeel als de lidstaten. Protectionisme is ook de EU niet vreemd. De individuele lidstaten moeten immers hun eigen belangen verdedigen nietwaar?

MFvGeel | 14-12-17 | 15:05

Wat een idealisme en ophemeling van bureaucratie, moet je eens met je boot een stukje varen in de eu, niks gelijkheid en broederschap wel verschillende regels en gezanik.
Ambtenaren en uniformen zullen altijd zichzelf belangrijk proberen te maken.
Bedrijven hun hoofdkantoor verplaatsen? ik heb bij zo een bedrijf gewerkt en de enige reden was een belasting technisch hoofdkantoor te Amsterdam, die heb je in een minuut omgepraat met een mooie deal. Dit is simpel papegaaien van een drogreden.

28 | 14-12-17 | 15:11

Er was ook handel voor de EU hoor. Sterker nog, Nederland heeft er ooit zelfs goed aan weten te verdienen. Duitsland en Japan zijn er na volledige verwoestingen zelfs redelijk rijk mee geworden in korte tijd. Dit is allemaal in een pre-EU tijd gebeurd. Raar maar waar. Zit geen nepnieuws bij.

O2Neutraal | 14-12-17 | 18:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Thierry is mijn verstand aan het winnen.

Noltie | 14-12-17 | 14:08

Verhoeven is een flapdrol!

GeinPonempie | 14-12-17 | 14:08

Die Verhoeven is al net zo'n venijnige terriër als zijn fractiebaas. Begrijp je de feiten niet, ga je toch gewoon wild in het rond bijten.

Rien7847 | 14-12-17 | 14:05

@Havenwerker. Als u nu nog twijfelt of u op FvD gaat stemmen bent u niet snel van begrip. Althans wanneer u meerdere politieke onderwerpen volgt en een beetje kijk heeft op de wereld, geopolitiek, de mens, economie dan moet toch wel helder zijn dat FvD een veel beter verhaal en oplossingen heeft dan de VVD, D66, GL, PVV etc.

Tenzij u echt de poezen mevrouw want poezen steunt. Of streng gereformeerd bent, of islamiet bent, of u bent van de feesten maar helaas Johan Vlemminx doet niet meer mee.

Excuus, reactie onder uw opmerking lukt niet, zit hier met Android 0.0

Moneytron | 14-12-17 | 14:01

beschuldigT

Fratello | 14-12-17 | 14:00

Verhoeven is een type dat lekker meemarcheert richting de afgrond en tijdens de val eenander ervan beschuldigd hem niet gewaarschuwd te hebben.

Fratello | 14-12-17 | 13:57 | 1

Nee, hij zal, al neerstortende, zeggen dat we dat destijds nog niet konden weten en dat het bovendien allemaal de schuld is van de 'populisten'.

echt_links | 14-12-17 | 14:02

Addendum: en dan heb ik het nog niet over CETA, TTIP, Oekraïene verdrag, etc. Verhoeven en pechold konden tijd terug niet eens vragen exact beantwoorden toen naar pasages uit die verdragen werd gevraagd. Het bleek dat ze de stukken niet eens gelezen hadden.
Tja, daar heeft een kamerlid geen tijd voor omdat het enorme dikke documenten zijn was het excuus. Nee men een resume van fractiemederwerkes gekregen.

Baudet is niet altijd in de kamer, nee die leest zich wel in, heeft echt contact met ter zake doende belanghebbenden zoals de militairen aangaande hun PU ( persoonlijke uitrusting) en komt beslagen ten ijs daar waar Verhoeven cum suis alleen maar voor de door de fractie bepaalde vorm gaan; aanvallen, framen , ongeloofwaardig maken, ipv op inhoud de strijd aan te gaan.

Eerlijk gezegd kan ik zulke lui als die van D66, Groen Links hun bloed wel drinken. Nou ja, figuurlijk dan toch.

Moneytron | 14-12-17 | 13:53

Jemig van een afgang van dat D66 menneke, geen partij tegen het intellect van Thierry.

gebrokenvleugel | 14-12-17 | 13:47 | 1

Dat viel mij nou ook op. Hij beschuldigt Baudet ervan met mooie ingewikkelde zinnen te spreken om te verhullen dat Baudet er niets van zou begrijpen. Maar hij toont gewoon zelf te dom te zijn om Baudet te kunnen volgen. Of hij doet net alsof hij het niet begrijpt en blijft moedwillig dezelfde, reeds beantwoorde vraag herhalen, alsof Baudet niet een prima antwoord gegeven had.

Qippie | 14-12-17 | 13:54

Inhoud is hartstikke op niveau, zijn kleermaker heeft wel werk aan de winkel.

Pamela | 14-12-17 | 13:47 | 1

Het zal wel een knal duur pak zijn maar 't ziet er niet uit. Hoe die mouwen eraan gezet zijn ook... Als ik de kleermaker was zou ik maar wat anders gaan doen.

Halal gehaktbal | 14-12-17 | 14:03

Malaise waar GB in zit? Welke malaise? Cijfers lieten even een daling zien, maar over 10 jaar zijn zij met veel ploeteren idd net als bijvoorbeeld IJsland, Zuid-Korea, Zwitserland of Noorwegen de lachende autonome handelsnatie die vrij handel drijven met de rest van de wereld.

Terwijl Nederland afstevent naar de afgrond met het betalen aan Zuid-Europese landen waar inze pensioenen ook zullen gaan verdampen.

Angst is een indoctrinatiemiddel voor het volk en dat gebruikt D66 Kees maar al te graag in de 2e kamer met deze vragen. Europees behaagzieke D66.

Jan, Leiden | 14-12-17 | 13:42

De hele 26 minuten uitgezeten. Die Verhoeven is een echte Nazi hoe hij met leugens travht Baudet te framen. Deed mijn denken aan Goebels propoganda, die wist het volk ook mooi voor te liegen alsof hij en de zijne oprecht en eerlijk waren.

Hetgeen Baudet stelt is veel meer waar dan hetgeen Verhoeven stelt. Dit blijkt uit de feiten he de EU zich ontwikkeld heeft, welke plannen en regels men invoerde die ons bakken met geld kostten.En de plannen die nog komen gaan die funest zijn voor Nederland.

Daar waar de omzet, het BNP en vooral de winst nauwelijks toeneemt terwijl er een Mega staatsschuld is maar de bevolking onevenredig hard groeit door migratie met lieden waarvan ruim 80% over 10 jaar nog niet werkt wat alleen meer wordt door automatisering, daar in dat land wordt men op termijn armer.
Elk kind kan die ontwikkeling inzien behalve de eurofielen.

Eigenlijk zouden lui zoals Verhoeven opgesloten moeten worden omdat ze staatsgevaarlojk zijn. Hun wil ruïeneert het land, dat verdient geen dik salaris maar straf.

Moneytron | 14-12-17 | 13:41

Kees V kiest voor sarcastisch gelul, niet voor feiten en inhoud. Fail...

doskabouter | 14-12-17 | 13:39

Een gemiddeld debat trekt anderhalve man en een paardenkop. In dit geval anderhalve man en Kees Verhoeven.

Granduciel | 14-12-17 | 13:33 | 1

Voor een plenaire vergadering dienen er minimaal 76 kamerleden in het gebouw aanwezig te zijn.

cabrão | 14-12-17 | 13:40

De ratio is terug in de kamer. Toch grappig om al die omhooggevallen buschauffeurs onder uit te zien gaan.

frank123 | 14-12-17 | 13:32

Het lijkt op een discussie tussen een man en een vrouw. Dat die man met heldere argumenten, bewijzen en kennis van zaken rationeel de feiten onder woorden brengt en de vrouw dan slechts navelstarend emotioneel
tegensputtert met: "Ja, maar toch voelt het zo".

Premier Trutte | 14-12-17 | 13:32

Op zich helder verhaal van Baudet, waar een Europa-partij als D66 natuurlijk niet in meegaat.
Natuurlijk moet Thierry nog wel met bewijzen komen dat de Brexit gunstig is voor Europa en ook Nederland goed zal doen. Verder moet hij niet steeds komen met onzinnige moties met hoofdelijke stemmingen. Hij moet DENK niet gaan na-apen. Vind je Rutte en zijn kabinet niets, dien dan een motie van wantrouwen in.

Mannes | 14-12-17 | 13:31 | 1

Het gaat er niet om of de Brexit goed is voor europa. Het gaat er om of de Brexit goed is voor de Britten!

Makemyday! | 14-12-17 | 13:48

Hij legt het helder uit en doet niet in vage antwoorden. Heerlijk

Omebert | 14-12-17 | 13:31

Wat is die Kees V. een bokkenl*l zeg met dat pedante Pechtold66-toontje.

Watching the Wheels | 14-12-17 | 13:31

Baudet gaat niet in op de achterbakse Frames van Cees V... perfect. die D66er toont zijn eigen intellectuele en inhoudelijke onvermogen aan op deze manier..

MINDER | 14-12-17 | 13:27

Misschien dat Keesje Verhoeven ons ook kan vertellen wanneer het nou precies beter zal gaan met Griekenland, want al die Eurofiele voorspellingen van de bijna fascistische Troika zijn tot nu toe niet uitgekomen...

Klassenfeind | 14-12-17 | 13:26 | 4

Griekenland is kapot gemaakt door de EU, Sociale Genocide. 40% + jeugdwerkeloosheid (Ook in Spanje en Italie). Diverse EU landen hebben een hogere jeugdwerkeloosheid alsdan diverse 3e en 2e wereldlanden. Laat dat eens tot je dooordringen!!!

Mark_D_NL | 14-12-17 | 13:29

Nou, Mark_D_NL | 14-12-17 | 13:29,
Griekenland is al heel lang geleden begonnen zichzelf kapot te maken door mensen met 50 al pensioen te laten gaan, spookambtenaren in dienst te hebben. Dus de EU heeft hier niet veel aan kunnen verergeren.

Gele Beer | 14-12-17 | 13:42

@Gele Beer | 14-12-17 | 13:42
Vroeger kon Griekenland de drachme laten devalueren en op die manier een betere concurrentiepositie verkrijgen. Als gevolg van de euro moet Griekenland dat nu doen met door schulden en werkloosheid geforceerde structurele veranderingen. Dat geldt voor alle Zuid-Europese landen. Probleem is dat schulden en werkloosheid tot sociale onrust leiden en dat de EU dat aangrijpt voor herverdelingspolitiek en machtsvergroting.

radiatorknopje | 14-12-17 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Baudet heeft gelijk. Regeren is vooruitzien, beleid en zeker Brexit is voor koerswijzigingen. De vragen zijn steeds herhalingen van de vorige vraag, zonder naar het antwoord van Baudet te luisteren onder toevoeging van wat bangmakerijen ter manipulatie van hun achterban... de arbeiders... de armoede nu.. bladibla. Echt een keihard gebrek aan inzicht en argumenten bij de vraagstellers. En die kamervoorzitter mag ook wel eens ingrijpen bij die te lange korte vragen. Het kortere antwoord van Baudet wordt wel afgekapt.... sterker... ze verwijt hem meermaals dat ie dat al uiteengezet had, maar de vraag was ook een herhaling.

Premier Trutte | 14-12-17 | 13:22

Wat is er echt gebeurd met D66? Het was ooit een intelligente partij.

Blasfemie | 14-12-17 | 13:21 | 5

Ze noemden zichzelf dan ook 'Het redelijke alternatief". Dus iets dat je alleen kiest wanneer al het andere echt helemaal niets is. Daarmee leggen ze het altijd af tegenover de partij die zeggen te komen met 'De beste oplossing'.

Premier Trutte | 14-12-17 | 13:48

Dat is een fabel. D66 is nooit een intelligente partij geweest. D66 was altijd een grijze muis die daardoor als vangnet kon fungeren voor kiezers die (tijdelijk) teleurgesteld waren in de partij die normaal hun voorkeur was. Hinten dat je D66 stemde hield in dat je politiek neutraal was en dat was met name voor rechters en journalisten interessant. Zeg maar: "hoog opgeleide mensen".

Pierre Tombal | 14-12-17 | 15:10

D66 is altijd al een flutpartij geweest. Ja, ook in de tijd van Van Mierlo, die het allemaal weleens beter zou gaan doen. Nou dat hebben we gezien. Maar het was toen een nieuwe partij en je hebt nou eenmaal altijd mensen die denken dat nieuw ook beter is.

Lupuslupus | 14-12-17 | 17:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed verhaal van Baudet. En wat de aanwezigheid van FvD bij de debatten betreft: kamerleden gaan naar de debatten waarvan ze het onderwerp in hun portefeuille hebben. En als ze daarover niets te melden hebben, blijven ze weg.

Het is een foutieve opvatting dat elke partij altijd bij een debat aanwezig moet zijn want dat is niet zo. En het is zeker waar dat de werkdruk veel hoger is voor een kleine partij als FvD dan voor b.v. de PVV met 10x zoveel zetels. Een beetje kinderachtig om FvD daarop aan te vallen. Lijkt meer op een stok zoeken om een hond te slaan.

Lupuslupus | 14-12-17 | 13:17 | 1

Die andere partijen zijn vaak in dat uurtje waarin wekelijks gestemd wordt, niet compleet. En dat is belangrijker dan wat brabbelen tegen een lege zaal vol smartfoonverslaafden.

Guido | 14-12-17 | 14:51

Verhoeven werd in het debat al eerder door Baudet finaal onderuit gehaald met zijn leugens over Noorwegen. Daarom probeert hij hier krampachtig terug te slaan. Helaas alleen boos en geen enkel argument. Vals poedeltje dat probeert te bijten, maar zelfs geen broekspijp te pakken krijgt. Afgang naar zijn mandje.

Schmalz | 14-12-17 | 13:16 | 1

"geen enkel argument"
D66ers hebben nooit argumenten, dus nu natuurlijk ook niet.

me,myself and IK | 14-12-17 | 13:20

Elke keer als ik die Vee boer zie debatteren, hoop/verwacht ik dat hij een keer echt zijn beheersing verliest, want je ziet hem bijna zijn eigen ingewanden (incl. de ruftige stront die daar in opgehoopt zit) opvreten als hij tegenover iemand staat waar hij niet van kan winnen. Doe het Kees, je reputatie is al door het riool gespoeld, doe nu de verpakking erbij.
Los van dit, Debielen66 zijn al een tijdje bezig een demoniserings tactiek op FvD/Baudet los te laten die niet onderdoet van wat Prof. Pim is overkomen.
Vooral dat schurftige "Amsterdamse wonderkind" Paternotte zit op dat "dossier".
D'66 zit qua kwaadaardigheid op GL golflengte en waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.

Memek | 14-12-17 | 13:14

Heb het nu uitgekeken en kan alleen maar voor de 100 volle procent concluderen dat ik dit voorjaar het juiste hokje heb aangekruist en wel dat van de heer Baudet. En Verhoeven is een volstrekt irrelevant uiterst irritant betwetertje, hij zou wel eens beste vrienden kunnen zijn met ons aller bekverkrachter in zijn witte onderbroek, de jolige heer van Jole...

eerstneukendanpraten | 14-12-17 | 13:14

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Kees er zelf ofwel niks van snapt, ofwel te druk is met vormtrucjes ('parmantig' zeggen, oef!) om te kunnen horen wat Terry zegt.

Bert Konterman | 14-12-17 | 13:08

Wat is die Baudet eigenlijk brilliant

Sun_puppy | 14-12-17 | 13:08

2e filmpje is geen speld tussen te krijgen, wat een losers die tegenover hem staan.

zwaanshals | 14-12-17 | 13:05 | 2

Vooral die randmongool van D66, wat een enorme eikelT...

eerstneukendanpraten | 14-12-17 | 13:15

Ze snappen ook gewoon niet wat Baudet zegt. Echt, ongelooflijk laag niveau in dat nepparlement.

echt_links | 14-12-17 | 13:29

Het is altijd lastig kiezen wie er nou het meest irritant is. Hijgertje Peggold of schoothondje Kezemans.

De luis | 14-12-17 | 13:05

Deze zogenaamde volksvertegenwoordiger is niet serieus te nemen. Evenals zijn politiek leider, pedant meneertje Pechtholt. Het ontbreekt hen volledig aan kennis van zaken. Lezen hun stukken niet eens door maar staan daar met een houding, waar het dedain van afspat. Waar een vertoning. Nooit verder gekomen dan de schoolbankjes en ons vertegenwoordigen. Nederland glijdt af naar het niveau van een bananenkoninkrijk.

De Evangelist | 14-12-17 | 13:03

Dus Verhoeven noemt het roekeloze politiek van Baudet. Roekeloos is wat de EU tot nu toe heeft gedaan met enorme vraagstukken. De situatie in Griekenland, volstrekt roekeloos geld in gepompt en dat is allemaal wég. Betalen we nog steeds voor en blijven we doen tot in lengte der dagen. Het immigratie vraagstuk. Volstrekt roekeloos de sluizen open gezet, zonder visie, zonder oplossing, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid loopt de hele EU als een kip zonder kop, roekeloos, achter Merkel aan. De invoering van de Euro, roekeloos! Ze hadden (en hebben) geen idee van de problemen die er op termijn zouden ontstaan, ze hebben het gewoon doorgevoerd. Dat durf ik met recht roekeloze politiek te noemen. Oekraïne inlijven, volkómen roekeloos en geboren uit ordinaire begeerte. De huidige "democratische" situatie in de EU is volkomen roekeloos want ze spelen met vuur. 500 miljoen mensen een dictatuur proberen op te leggen is werkelijk roekeloos te noemen. Zie hoe het politieke spectrum polariseert in de EU. Het omgaan met democratische referenda in Nederland, volkomen roekeloos, en dat mede door toedoen van D66 zelf notabene. Verhoeven is roekeloos, jawel. Hij is een weg ingeslagen met zijn D66 Euro auto en rijd met zijn ogen dicht met 200 door dichte mist de weg af. Omdat men zégt dat er een weg zal zijn. Dat heet roekeloosheid Kees. Niet wat Thierry doet of zegt. Daarbij zijn de "what if" scenario vragen lachwekkend kinderlijk. Ik begrijp niet dat Thierry zijn geduld kan bewaren bij zulke infantiele "vragen". Dat is zoiets als vragen aan iemand die met een lekke band langs de snelweg staat "stel dat je band niet lek zou zijn, zou je dan hier staan? Ja of Nee" Dus het antwoord is uiteraard Nee dan zou ik hier niet staan nee. Wat zegt Kees of die vreemde Azarkan (die niet begrijpt wat een soevereine staat is, geestig) dan tegen de persoon met zn lekke band? "Nou wat doe je hier dan!, ga rijden!"

Roekeloos.

Dutchbeaurouge | 14-12-17 | 13:02 | 4

Hele sterke tegel.

zwartzondersuiker | 14-12-17 | 13:09

d66 wil maar een ding en dat is het opheffen van Nederland.

zwaanshals | 14-12-17 | 13:10

Wat een mooie bijdrage, je hebt gelijk, de eurocraten zijn roekeloos, rucksichtlos, megalomaan en flegmatiek: het doel dat niemand precies kan beschrijven anders dan "Verenigde Staten van Europa" heiligt alle middelen en bij de meeste partijen staat het stellen van een kritische vraag gelijk aan politieke zelfmoord. Dat is ruckichtlos. En roekeloos want inderdaad, met een blinddoek de snelweg op en degene die naast je zit mag niet eens zeggen dat er helemaal geen tunnel is.

trip666 | 14-12-17 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

We moeten ons allemaal Europeaan voelen, het nog hebben over de grenzen tussen landen is verbonden, de naam van je land nog weten schandalig. Op de lagere school is landen met hoofdsteden leren nationalistisch, slechts nog 1 land met als hoofdstad Brussel.

Totdat de bijdrages aan de EU berekend moeten worden, dan opeens zijn de exacte stippellijntjes op de landkaart weer heel duidelijk en waar welk BNP is gehaald en wat daar van ingeleverd moet worden.

een_mike | 14-12-17 | 13:00

Wat een geneuzel van die d'66 vlerk.

loser | 14-12-17 | 12:58

Het valt Kees Vee niet kwalijk te nemen ,als je telkens naar Peggie moet luisteren,
en daarvoor op je knietjes moet, dan wordt je natuurlijk helemaal gek gemaakt.

A.C.H.M.E.D | 14-12-17 | 12:58

Wat een heerlijk debat om te zien... Elke keer als er een interruptie is en er worden (suggestieve) domme vragen gesteld aan Thierry, dan geeft hij inhoudelijk netjes en goed onderbouwd antwoord. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar zijn verhaal is ijzersterk. Je ziet heel goed dat de andere kamerleden daar gewoon niet mee kunnen omgaan. Die beginnen te stotteren, en te jij-bakken, zelfs Assher valt stil... Ze weten gewoon niet wat ze ermee moeten omdat Thierry WEL een goed verhaal heeft, en de rest alleen maar blijft hangen in holle frasen en retoriek.

EthischOnverantwoord | 14-12-17 | 12:56 | 5

Asscher valt stil omdat hij niet de kennis van zaken heeft. Zag je heel mooi bij het aanhalen van het CdD arrest.

maSs | 14-12-17 | 13:53

Duidelijk.

trip666 | 14-12-17 | 13:59

Beste EthischOnverantwoord..... wat mij betreft is het hierboven benoemde ethisch gezien heel verantwoord en nog juist ook.

just another liberal | 15-12-17 | 08:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is grappig dat alle argumenten die Poedel aandraagt nog beter van toepassing zijn op de EU.
Met haar utopische vergezichten en vage beloftes.
Brexit/Nexit is uiteraard risicovol, maar zoals Baudet terecht stelt is in de EU blijven helemaal niet de 'veilige' keuze. Het is de bange keuze, en angst is een slechte raadgever

Harry Turtle | 14-12-17 | 12:55

Kees verhoeven is een stuk Strondt! Mensen die dit misbaksel een klein beetje volgen zullen dat zien. Heel smerig mannetje en eu slaafje.

Makemyday! | 14-12-17 | 12:55 | 2

Debielen 66 heeft vier van dat soort drekemmers: Pechtold, Sjoerdsma, Vee en Paternotte, de laatste misschien nog wel een graatje smeriger dan Vee.

Memek | 14-12-17 | 13:00

m.z. graadje

Memek | 14-12-17 | 13:19

Goedkope politiek, hoe durft iemand van D66 dat te zeggen terwijl ze altijd hebben gepleit voor referenda, maar wanneer de uitkomsten van referenda niet naar de zin is van D66 het opeens slecht is om referenda te hebben? Dat is pas goedkope politiek, tevens lieg je dan gewoon over je ideologische overtuigingen die je presenteert naar de kiezer.

Old_Spice | 14-12-17 | 12:54 | 1

En het beste voorbeeld van wat de D66 inhoud. Geen democratie in ieder geval

just another liberal | 15-12-17 | 08:47

Wat een cheap is die Verhoeven, net niet aan het stampen, hij struikelde over zijn eigen onzin!

lanexx | 14-12-17 | 12:53 | 1

Verhoeven heeft net zoals de rest van populistisch minkukelpartijtje D66 NUL argumenten. Het is net de NRC.. Op naar de transferunie met deze verraderlijke D66 ratten!

echt_links | 14-12-17 | 12:56

Goed gedaan van Thierry.
Daar staat iemand die achter zijn verhaal staat en de rust heeft om dat zo duidelijk mogelijk toe te lichten. En hij probeert iedereen bij zijn verhaal te betrekken. Bruggenbouwer pur sang. Chapeau.

Dat Verhoeven het over goedkope politiek durft te hebben, bah.
Kees Verhoeven, als u dit leest:
U bedrijft pas goedkope politiek en u komt met geen enkel zinnig argument.

Ben benieuwd welk deel van deze discussie aan de NPO eisen voldoet om de actualiteitenrubrieken op onze tv te halen.

Ben-Bataaf | 14-12-17 | 12:52

Geweldige bijdrage van Baudet! Ik begin steeds meer van deze man te houden. Zoals hij telkens terecht opmerkt: het gaat helemaal niet zo slecht met het VK. Alle vuige propaganda van de debiele eurofieltjes ten spijt.
Ga zo door!

echt_links | 14-12-17 | 12:52

Het VK is aardig fucked (vinden ze zelf ook). Als Baudet dat ontkent is hij een leugenaar.

jawor36 | 14-12-17 | 12:50 | 8

Het gaat uitstekend in het VK.... Ja, ze moeten hun mojo weer vinden. En het uis nogal wat om te beseffen dat heel wat Engelsen verraders zijn, en door de EU club zijn omgekocht. Het VK komt er wel, ze hebben immers weer volledige controle over hun eigen land... En dat kan Nederland al lang niet meer zeggen. Een achterlijk Italiaan, een onbetrouwbare pool en een verslaafde luxemburger bepalen namelijk uw leven.... En dat vind je prettig? Wat een EU slaaf ben je toch.

Mark_D_NL | 14-12-17 | 13:07

www.bbc.com/news/uk-politics-42249854
www.telegraph.co.uk/news/2017/07/02/re...

@Harry, Baudet doet er anders alles aan om dat te ontkennen. Verhoeven mag bijvoorbeeld niet vragen wanneer het weer beter gaat om daarmee te suggereren dat het nu slechter gaat.

@Mark, je overdrijft. Er zijn wetten en regels waarvan ik het prima (of logisch) vindt dat ze op EU niveau gemaakt worden. Dat "een Italiaan, een Pool en een Luxemburger mijn leven bepalen" is vooral ontzettende onzin, maar dat ben ik uit jouw hoek wel gewend. Ga maar weer snel de Hollandsche driekleur strijken.

jawor36 | 14-12-17 | 13:58

@jawor36 | 14-12-17 | 13:58
Volgens jouw eerste linkje is er niet eens een impact assessment gedaan. Met andere woorden: ze weten niet eens wat het effect van de Brexit is. Dat kan ook nog helemaal niet; misschien een jaartje of 5 wachten?

radiatorknopje | 14-12-17 | 15:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Of het nu gaat om het oekraine referendum indertijd . of de afschaffing van referenda door "Democraten666 "of nu weer het misselijk opportunistische gebabbel over de Brexit ( overigens zoals altijd zonder feiten) ... die Verhoeven blijft een paling in een emmer met snot en inderdaad het ketting keffertje van de veilingmeester, hopend ooit beloond te worden voor z'n gekef.
Als over 5 jaar blijkt dat Brittania het veel beter doet dan het restant van de EU is helaas de goegemeente deze 24 karaats NSB-er al vergeten.

daytripper | 14-12-17 | 12:49

Als Kees Verhoeven dit terugkijkt zal hij moeten toegeven dat hij liegt, verdraait, niet luistert en bewust de boel probeert op te lichten. Precies zoals hij ook gelogen heeft ten tijde van het referendum over Oekraïne. Kees Verhoeven is KUDT!

Overrijp | 14-12-17 | 12:48 | 1

Kees Verhoeven ziet als hij dit terugkijkt een gedeeltelijk geslaagde framingsactie. Vanavond ook te zien bij nieuwsuur.

kaasfondue | 14-12-17 | 12:54

Blij dat Baudet een heldere stelling inbrengt. Daarom hebben mensen (ik zei de gek) ook op hem gestemd. Vraag blijft of wij na een Nexit wel dezelfde uitgangspositie hebben als de door hem aangehaalde voorbeelden. Die landen hebben vanaf het begin soms voor gestemd, soms niet meegedaan. NL moet ineens *alles* opnieuw gaan uitonderhandelen tegenover een sterkere partij zonder haast en zonder noodzaak (wij willen iets). Enig leedvermaak en rancune zal van EU-zijde niet ontbreken.

Mijn vraag blijft dus staan: hoe sterk denkt dhr. Baudet dat onze onderhandelingspositie zal zijn? Wat kan NL dragen en opvangen aan tegenslag en voor hoelang?

atheïstisch stemvee | 14-12-17 | 12:48 | 6

loser
Een EU al la carte is geen optie. Dat zou het begin van het einde zijn van de EU. Toegang tot de Europese markt is het aas. Voor NL zelfs van levensbelang.

atheïstisch stemvee | 14-12-17 | 13:07

@At-stemvee - "Toegang tot de Europese markt is het aas. Voor NL zelfs van levensbelang."- ONZIN, EU AGITPROP!!!!
--
...... De handel met EU landen daalt als een dolle stier. En aangezien het VK Nederlands grootste handelspartner is (+DLD) in de EU zal de handel met EU landen voor NL nog harder vallen. Tevens groeit de handel met niet EU staten keihard.
--
Tevens wat goed is voor handel in Italië is slecht voor de handel in Nederland.. Je kan niet al die landen een eenheidsworst opleggen. Want dat gaat fout zoals je dagelijks ziet!
--
Tevens de EU heeft SOCIALE GENOCIDE (source, FTM) gepleegd in Griekenland, wil je dat hier ook???

Mark_D_NL | 14-12-17 | 13:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Kees "Vee" heb ik altijd al verdacht van de gekke koeienziekte, voorheen de Ziekte van Creutzfeldt-Jakob, thans bekend als het Rutteschenko, Pechdrol Haersma Boeman virus.
Kees Vee heeft de kracht van 1 bouillon blokje in 5000 liter water, een natte scheet tegen een sluisdeur en een hangtiet tegen een olietanker .
Wat een georkestreerde flapperdeflapdrol, de essentie van Dombo's 66.

Memek | 14-12-17 | 12:48 | 2

Kees Vee is overduidelijk een useful idiot. Helaas voor hem zal hij er niet meer dan een kleine burgemeesterspost uit kunnen slepen.

kaasfondue | 14-12-17 | 12:52

Helaas voor hem zal hij er niet meer dan een kleine burgemeesterspost uit kunnen slepen.
kaasfondue | 14-12-17 | 12:52

Voor de gemeente die een dergelijk onheil overkomt neem ik 1 minuut stilte in acht.

Memek | 14-12-17 | 12:55

Die Verhoeven is de laatste tijd snel aangebrand. Er weinig over van joviale liberale Kees. Gaat zeker niet zo lekker met D66.

Irnerius | 14-12-17 | 12:47

Als Verhoeven een vrouw was geweest zou ik hem nog het voordeel van de twijfel van de maandelijkse stonde hebben kunnen geven.

Maya de Blij | 14-12-17 | 12:47 | 1

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik altijd gedacht heb dat Kees een vrouw is. Naar welke toilet gaat hij altijd?

Overrijp | 14-12-17 | 12:50

Ik ga het zeggen: wat is Verhoeven een vieze enge Nazi-officier. Compleet met doodshoofd op zijn pet en die viezige arisch-verheven-achtende muil eronder. Is dit inhoudelijk een betekenisvol commentaar? Nee. Was het catarsis? Ja. Ik kan weer verder met mijn leven.

arbanafal | 14-12-17 | 12:44 | 1

Ik verwarde Verhoeven met verhofstad, maar ach,, beide passen prima in het jouw geschetste profiel.

dorstig! | 14-12-17 | 12:47

Wanneer komen de heren politici nu eens tot de conclusie dat het derde rijk zoals hitler dat ooit eens bedacht heeft met een paar kleine aanpassingen precies hetgeen is waar Europa op dit moment op afstevent. Ben benieuwd wie van de kritische partijen het derde rijk of het vierde eens in de mond gaat nemen.

Sun_puppy | 14-12-17 | 12:44

Ja Asscher overtrof zichzelf ook weer qua leeghoofdigheid, en Azarkan was ook grappig, ("dat was mijn vraag niet". Jawel!) maar beiden vielen in het niets bij de achterlijkheid van Verhoeven.

Merkelfapper | 14-12-17 | 12:42

Waarom moet Baudet serieus ingaan op een psychose die alleen in het hoofd van Kees V. plaatsvind ?

Castor12 | 14-12-17 | 12:42

Berdet eindelijk eens ingetogen. Zonder rare woede. Goed gedaan en helemaal eens natuurlijk dat EU debat en meningen helemaal irrelevant zijn.

de Voorzittert | 14-12-17 | 12:41

Kleuter Kees ziet het niet zo helder meer. ZIjn gedachte botst steeds tegen een knoop in zijn brein aan die er meer uit gaat.

Reaaalist | 14-12-17 | 12:40 | 2

Prima verhaal deze keer van kees Vee.
Hoe je het ook wendt of keert, onze Baudet praat om de hete brei heen

propper1000 | 14-12-17 | 12:41

Welke hete brei , dat Kees V. een VK schetst dat in een post apocalyptische staat verkeert, aan de rand van de afgrond is beland en wanneer er een einde komt aan die hongersnood en aan de opbouw kan worden begonnen ?
Aartsleugenaar Verhoeven moet zijn medicatie in nemen .

Castor12 | 14-12-17 | 12:49

Wat is die Verhoef een f#cking loser zeg.

Arrogante D66 klootjesvolk

Ervaringsdeskundige | 14-12-17 | 12:39

Wat wauwelt die buklaaf van de Oekraïense chocoprins, aka Kees V, nu over malaise in het VK. Ik woon in het VK en merk alleen maar positieve zaken tgv een Brexit. De keeshond van Alexander zou eens wat andere kranten dan de Guardian (Engelse Pravda) moeten lezen en ook eens wat meer met Brexiteers praten dan alleen te luisteren naar de Volksverlakkende Remoaners. De zg malaise in het VK is juist gevolg van een EU lidmaatschap, ongebreidelde immigratie door open grenzen is daar het meest stuitende voorbeeld van.

JanvandeBiertent | 14-12-17 | 12:39

Verhoeven kan slecht tegen zijn verlies. Dat wordt nog leuk de komende jaren.

His Lordship | 14-12-17 | 12:38

Wauw.... welhaast helemaal zonder "eh" van Terry! Dat is dan bijna de enige in Nederland.

whetherthouwouldbe | 14-12-17 | 12:37

Wát een pedante, arrogante man.
En dan doel ik niet op Baudet.

Lewis | 14-12-17 | 12:36

Thierry voor president,
en Wilders voor bondskanselier ofzo, anders vinden we nog wel een baantje.

Plorkface | 14-12-17 | 12:35

Waar is het Koreaans syndroom van Gilles de La Tourettte als je hem niet nodig hebt, maar wel verwacht?
Weer in de kerker gegooid door Joris?

Bijtendehond | 14-12-17 | 12:35 | 2

Wat wet jij daar nou van, je hebt er helemaal geen verstand van, lees eens een keer voordat je iets post, of stop maar want je bent te dom om te posten.
Feeling better?

Nuchternederland | 14-12-17 | 12:42

Nuchternederland | 14-12-17 | 12:42 DKS een vriendje van je? Bijtendehond is hier om te bijten, niet om te blaffen.

Graaf van Egmont | 14-12-17 | 16:23

De EU is een klassiek voorbeeld van overstretch. De voorgangers van de EU, met name de EEG werkten prima voor de lidstaten. Met name de invoering van de euro als gezamenlijk betaalmiddel en de uitbreiding van de unie in ledenaantal zowel als in aandachtsgebied is funest.

euro federalisten zijn een monstercoalitie van pseudo-liberalen en socialisten van diverse pluimage. De pseudo-liberalen denken dat de vorming van de verenigde staten van europa een economisch wonder gaat opleveren en de socialisten dromen nog steeds van een heilstaat. De EU is het vehikel dat daartoe moet leiden.

De kracht van Europa is zijn verscheidenheid, het eigene. Ik wil geen Heineken Grolsch drinken in een Engelse pub. Het authentieke karakter van Frankrijk, het romantische van Italië, het typische van Duitsland. Geen eeinheidswurst.
En die eenheidsworst is nou precies de kern van de EU. De EU is een protofascistisch project, de perfecte versmelting van Big Government en Large Corporate. Regels maken om het regels maken en voor de grote ondernemingen het vrij arbitreren tussen de regels - die ze ook nog eens mee helpen opstellen.

De EU is als systeem de menselijke maat voorbij. En dat is ook precies de reden waarom het als systeem instabiel wordt en dus niet zal overleven. De vraag is alleen welke catharsis nodig is om het systeem door zijn enkels te laten zakken.
De EU levert op geen enkel onderdeel wat het belooft, waar de Europese samenwerking ooit voor is begonnen. Economische groei is sinds de jaren 90 ver teruggevallen, Zuid Europa zucht sinds 2008 onder een economische depressie die zijn weerga niet kent (met jeugdwerkeloosheid van 60% in Griekenland en 50% in Spanje).

Iedere tegenwind in Europa wordt door de EU aangepakt als handvat voor nog meer EU als oplossing. De onderliggende problemen - onbetaalbare sociale systemen, massa-immigratie van de verkeerde soort immigranten, endemisch lage economische groei, vergrijzing en verdomming - gaan niet weg door meer EU. Integendeel.

En bovenal ben ik van mening dat de EU vernietigd moet worden.

Glasgow Argus | 14-12-17 | 12:35 | 5

Applaus!

Mark_D_NL | 14-12-17 | 13:04

Ja, na zo’n reaguursel hoef ik mijn mening niet meer te geven, zou op plagiaat gaan lijken. + veel !!!!

J-van-de-Bontekoe | 14-12-17 | 13:18

hear, hear!

kaasfondue | 14-12-17 | 15:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt de FvD. Dat staat wel vast.

langzullenweleven | 14-12-17 | 12:34

Kees V hoort het liefst alleen Kees V maar praten. Hij luistert totaal niet naar de inbreng van anderen. Want, zo denkt Kees V, niemand weet zoveel als ik en ik heb altijd gelijk (ook al heb ik het niet).

kommabijmebinnen | 14-12-17 | 12:33

Heeft er iemand een brandblusser? Help, de laatste 66 hersencelletjes van Kees staan in de brand!

Kapitein Stijlvol | 14-12-17 | 12:32

Een van de weinige voordelen van de NPO is het live verslag van de TK dat er te volgen is. En ik was bang dat GS deze gemist had maar dat was voorbarig.
Voor de verkiezingen had ik een A2 voor het raam hangen, hier in de Vinex. Heb gedoneerd en FvD gestemd. Nog steeds geen spijt van.
Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat referendum gedoe. Al die idioten die op het kartel stemmen mogen ook bij een referendum meepraten.
He, ik lijk wel een D66er. Shit.

Fred Hartman | 14-12-17 | 12:32 | 1

21 maart 2018 mag er gestemd worden in een raadgevend referendum over de sleepwet. Kreeg van de week een mailtje van de gemeente Den Haag hierover.

JanvandeBiertent | 14-12-17 | 12:42

Keesvee: Voorzitter, wanneer houdt de heer Berdet op met zijn vrouw te slaan?
Terrie: Voorzitter, ik sla mijn vrouw niet.
Keesvee: Voorzitter, de heer Berdet weigert te zeggen wanneer hij ophoudt met zijn vrouw te slaan.
Terrie: Voorzitter, ik heb helemaal geen vrouw.
Keesvee: Voorzitter, ik constateer dat de heer Berdet weigert te zeggen wanneer hij gaat trouwen en wanneer hij ophoudt zijn vrouw te slaan.

Lewis Lewinsky | 14-12-17 | 12:31 | 5

brilliant!

Pierre Lebon | 14-12-17 | 12:52

Een bewaartegel, dit treffende voorbeeld.

Guido | 14-12-17 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

heel belangrijk dat er iemand (Baudet) is die dit zo helder in het parlement kan vertellen. Heel belangrijk (geweldig) dat GS dit doorgeeft. En wat betreft die Kees D66: Kees moet hand in eigen boezem steken: beseft hij dan niet dat het juist de EU is die met allerlei onbewijsbare vergezichten het volk een prachtige toekomst met econimische vooruitgang voorhoudt !? Hoezo mag Baudet dan niet een periode van 5 jaar noemen. Demofobe eurofielen 66 !

krelus | 14-12-17 | 12:31

Welkom in de ego arena (Tweedekamer) waar de kaboutertjes ruziën over de lengte van hun puntmutsjes.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 12:27

Als we toch kinderachtig gaan doen: laat die Verhoeven eens met een precieze datum komen waarop de EU gaat werken. Dag, maand, jaar - kom maar op.
Met z'n microgelul

Magdatkandat | 14-12-17 | 12:27 | 3

Precies. De vraag van Verhoeven was compleet idioot en kwaadaardig.

Guido | 14-12-17 | 12:29

Juist!! Achterbaks die man.

langzullenweleven | 14-12-17 | 12:34

Guido | 14-12-17 | 12:29
Er wordt een vuil gevecht van gemaakt door de kwaadaardige kartelpolitici en hun vileine voetvolk.

kaasfondue | 14-12-17 | 12:58

die Verhoeven is een goedkoop mannetje, de Nederlander was tegen de eu en daar had de politiek schijt aan.
Toen kwamen de tegenstanders met valide angsten waarvan de meerderheid realiteit is geworden, die tegenstanders werden toen voor gek verklaard.

De Brexit is een zegen voor de Britten die onafhankelijk blijven waar wij opgeslokt worden door het derde reich.

zwaanshals | 14-12-17 | 12:27 | 1

Het doemscenario van wat GB te wachten staat, wordt min of meer geprojecteerd op een eventuele Nexit. De nachtmerrie van dit Eurofiele kabinet en hun partijen met dorpsgekkie Verhoeven voorop. Terechte opmerking van Baudet dat een Brexit over een jaar of vijf pas echt goed geëvalueerd kan worden. Welke voors en tegens er ook zijn, de afloop valt nauwelijks te voorspellen, tenzij je Jomanda heet...

Ommezwaai | 14-12-17 | 14:29

Makkelijk hoor, alleen wat zeggen als er makkelijke punten te scoren zijn.

Mather | 14-12-17 | 12:25

Baudet snapt niet veel, Maar die #Nexit, dat snapt Baudet heel goed. Verder blijft het natuurlijk een tussenpaus en FvD een dood paard.

Mark_D_NL | 14-12-17 | 12:25 | 2

De moordenaar van het paard, bent u met zulke opvattingen, toch echt zelf.

netniet | 14-12-17 | 12:39

Wat een heerlijk ongefundeerd gesnater van u. Klaarblijkelijk is hetgeen Baudet zegt wat te ingewikkeld. Heeft u het geheel wel gekeken? Kunt u aangeven wat Baudet niet snapt?

Not_again | 14-12-17 | 12:41

Wat een waanzinnig idee dat de oppositie niet mag spreken omdat zij de toekomst niet kunnen voorspellen!
Een toekomst, waar de zittende macht iedere dag weer een handvol zand en betutteling bij in de raderen werpt werpt. Met zwaar foutief-optimistische voospellingen van hoeveel dat zand en die betutteling u gaan kosten.

Jan Passant mk2 | 14-12-17 | 12:24

Er zijn diverse voorbeelden van landen in Europa die geen deel uitmaken van de EU, maar wel vergaande verdragen met de EU hebben. En in het algemeen is de economische positie van deze landen veel beter! Denk hierbij aan Noorwegen en Zwitserland.

broodje gezond | 14-12-17 | 12:24

Is die Verhoeven nou zo dom of zijn wij zo slim? Wat me overigens tegenvalt van al die kamerleden die voortdurend zeuren over 'het aanzien van de politiek', dat dan vooral geschaad zou worden door Greet en Thierry, niet zelf naar het interpellatiehekje lopen en meneer de voorzitter erop wijzen dat het lid Verhoeven (in dit geval) peop praat.

Guido | 14-12-17 | 12:22 | 3

Kees is te dom om te peopen. Het is echt waar.

Accident_Prone | 14-12-17 | 12:26

Welke kamerleden? Leek compleet uitgestorven daar.

Nuchternederland | 14-12-17 | 12:38

Onvoorstelbaar domme mensen daar. Betalen wij daarvoor?

Baron Clappique | 14-12-17 | 13:09

"Hallo ik ben Thierry en weet ik veel wat er gaat gebeuren met Brexit" Beide heren halen geen enkel onderzoek aan terwijl die thans en breed voorradig zijn. scholar.google.nl/scholar?q=brexit+im... Zwak optreden van beide heren echter van het belangrijkste intellect van Nederland, zo niet de wereld, had ik toch beter verwacht.

Mocro070 | 14-12-17 | 12:21 | 3

Als je dan ingehuurd bent als trol. Kies dan tenminste een minder doorzichtige nick; zoals Berberbaard of DumbPiet.

kaasfondue | 14-12-17 | 12:39

Rot op met je onderzoeken, die zijn allemaal gebaseerd op aannames, kortom op precies hetzelfde Als wat de beide heren doen, gokken.

Flipus | 14-12-17 | 12:52

Je kan veel zeggen over mocoro070, maar hij is geen trol, in tegenstelling zelfs. Dat is 100% zeker, neem dat maar van mij aan.

Mark_D_NL | 14-12-17 | 12:59

Ik zou solliciteren bij D66 als ik hem was. Het is een analyse.

henriette | 14-12-17 | 12:19

ongelooflijk wat laat Kees zich nu als een slechte verliezer zien. Hij is nou niet echt een domme man maar laat hier wel niveau kleuterschool zien door zich krampachtig vast te houden aan een vraag die gebaseerd is op een niet begrepen verhaal en die hij blijft herhalen omdat het antwoord hem niet aanstaat. Nu zie ik ook wel dat hij het verhaaltje over de rol van de huidige politici van tevoren al in zijn hoofd of via spindocter in de whatsapp had staan maar de uitwerking is onder nul.

Mesmer | 14-12-17 | 12:18 | 1

Geen domme man??
Goed, maar wel een leugenaar van de bovenste plank.
Het Oekraiense verhaal ben ik nog niet vergeten

watmagjenogwel | 14-12-17 | 14:00

Iemand tweet van Seven gezien, over Pechtold, die levenslang gebruik van appartement in Scheveningen geschonken heeft gekregen door een Canadese ambassadeur, absoluut niet vanwege CETA, maar niet is aangemeld als geschenk?

corbiere | 14-12-17 | 12:17 | 3

Ja, maar dat heeft geen gevolgen want D66 zit in de coalitie.

Guido | 14-12-17 | 12:26

Een schenking door een buitenlander is niet meldplichtig. Slim bedacht door de veilingmeester en zijn schenker

"U hoeft geen schenkbelasting te betalen en geen aangifte te doen als de schenker niet in Nederland woont op het moment dat hij de schenking doet" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...

Bijtendehond | 14-12-17 | 12:31

"U hoeft geen schenkbelasting te betalen en geen aangifte te doen als de schenker niet in Nederland woont op het moment dat hij de schenking doet" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Bijtendehond | 14-12-17 | 12:31
.
Voor zover mij bekend zijn de regels in de 2e kamer toch net iets anders en had hij dat zeker wèl moeten melden.

Lupuslupus | 14-12-17 | 13:27

Kees Vee is de Tunahan Kuzu van D66. De haat en agressie die hij tentoonspreidt begint dezelfde vormen aan te nemen. DENK aan je hart Kees!

Prof. D.A.H. Vintik | 14-12-17 | 12:17

Wat is een 'Diëletiek' in godesnaam.

Rest In Privacy | 14-12-17 | 12:17 | 2

Soort diaree

Pislinq | 14-12-17 | 12:38

Dialectiek, stumper. Maar ternauwernood leren lezen en schrijven?

Montesquieue | 14-12-17 | 12:56

Uit de EU stappen is voor de lage voorhoofden. Een sterke reductie van de financiele bijdrage zou de inzet moeten zijn. Alstemblieft niet terug naar de houten gulden.

van Oeffelen | 14-12-17 | 12:15 | 11

Daar zal jij vast en zeker een persoonlijke (financiële) reden voor hebben. EUrofielen hebben allemaal dezelfde drijfveer : eigenbelang voor landsbelang.

doskabouter | 14-12-17 | 13:36

De EEG ( en in het verlengde daarvan de EGKS en de Benelux ) heeft ons bijna 60 jaar lang veiligheid, stabiliteit en voorspoed gebracht. Sinds de omvorming tot de EU hebben we ons problemen op de hals gehaald die niet de onze zijn, verdwijnt het door ons opgebrachte kapitaal in een razendsnel tempo de grens over en - erger nog - het continent uit. Als tegenprestatie krijgen we daarvoor minder zeggenschap over onze grenzen, onze migratiepolitiek, ons buitenlands beleid, ons binnenlands economische beleid en onze innovatie ( "mag niet van Brussel, moet eerst EU-goedgekeurd worden" ). Om nog maar niet te spreken over een nieuwe enorme toplaag aan ambtenaren en bestuurders die vooral heel veel geld kosten en nog meer papier aan het schuiven zijn maar waar de netto opbrengst onduidelijk van is. En top of the bill is die muntunie. Waar ieder normaal mens de euro als fictieve gouden standaard, een flexibele ( maandelijks per land geherindexeerde ) intra-Europese rekeneenheid van zou hebben gemaakt, ideaal voor internationale handel moesten en zouden we met hetzelfde fysieke betaalmiddel betalen als die schelpenverzamelaars uit Portugal/Italie en die kraaltjesdraaiers uit Griekenland. Megalomaan, noemen we dat in Huize Graaisnaaiert.

Graaisnaaiert | 14-12-17 | 14:11

In de EU blijven is voor socialistische zwakbegaafden. Die reductie van de Nederlandse bijdrage kunt u echt wel op uw buik schrijven, gaat nimmer gebeuren. Deze show moet natuurlijk wel gefinancierd blijven worden door landen die het kunnen lijden. De West-Europeaan mag betalen waar men in bijvoorbeeld Oost-Europa geld toegelegd krijgt. Opdoeken dit huidige gedrocht en -zoals Grasnaaiert terecht schrijft- terug naar de basis.

Ommezwaai | 14-12-17 | 14:21
▼ 8 antwoorden verborgen

Terror Berdet kan mooi lullen maar ze lachen 'm uit. Hij heeft niet het charisma en de kennis en bevlogenheid van bijvoorbeeld een Fortuyn, daarom is Berdet ook nog niet overhoop geknald.
De zetels zijn verdeeld, de komende vier jaar kun je stampen tegen de stoelpoten maar kleine kans dat je er eentje van omwipt. Ze zitten in beton gegoten en wij zijn overgeleverd aan de goden.
Over 3,5 jaar mogen we weer stemmen en verdomd dat het niet waar is, dan stemt men weer op dezelfde farizeeërs. Let maar op.

Bakkeleures | 14-12-17 | 12:14 | 1

Ze lachen hem uit omdat ze niets beters kunnen verzinnen. Op een school zou je hier een pestcoördinator op zetten.

Montesquieue | 14-12-17 | 12:54

Baudet heeft gelijk. Debatteren over de Europese Unie heeft geen zin.
Het is òf accepteren dat die Verenigde Staten van Europa er komt en stoppen met de zinloos geworden bestuurslaag genaamd de nationale overheid.
Of per direct er uit! Dat laatste dus!

keestelpro | 14-12-17 | 12:12

Wat is die Kees V. toch een enorme domme achterlijke randdebiel... Dat die man die dommigheid zonder schaamte nog uit zij bek krijgt,. kees V is een onderknuppel een hele grote. Wat een faalhaas is het toch.... Ja mensuh, intellectuele reaguursels, dat is echt mijn ding...

Mark_D_NL | 14-12-17 | 12:12 | 5

Lol +1

Rest In Privacy | 14-12-17 | 12:59

D66-ers maken op mij de indruk dat ze allemaal gehersenspoeld zijn. Allemaal dezelfde drogredenen en bangmaak verhaaltjes. Nergens op gestoeld en vaak regelrechte leugens.

doskabouter | 14-12-17 | 13:34

Tweede Kamerleden van D66 zijn veelal rancuneuze sneuneuzen. Keesje richt zijn pijlen op Baudet zoals Alexandertje op WIlders. Alles om maar deugdelijk over te komen bij hun kiezers die inmiddels gillend wegrennen en waarschijnlijk spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze ooit op deze volksverlakkers hebben kunnen stemmen. D66 begint trekjes te krijgen van de NSDAP uit de dertiger jaren van de vorige eeuw....

Ommezwaai | 14-12-17 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Eum... Nee. Lees uw link nog eens goed. Hetzelfde geldt wat betreft de Oekraine. De Commissie gaat over handelsverdragen tussen de EU (lidstaten) en niet-EU lidstaten.

Mocro070 | 14-12-17 | 12:19

Er is (bijna) niets wat in europa niet mogelijk zou zijn zonder de EU. En bijna alles zou goedkoper en sneller te realiseren zijn. Een socialistich bolwerk meer is het niet.

doskabouter | 14-12-17 | 13:33

Mocro070 | 14-12-17 | 12:19
Precies!
Uit de EU!

Is dit nog nieuws? | 14-12-17 | 21:52

Een verhaal met diepgang, zoals we zijn gewend van Thierry. Geen speld tussen te krijgen. Petje af!

zef732 | 14-12-17 | 12:10 | 6

@two ball cane
En sinds wanneer betalen eenjarigen dan belasting volgens jou? Daarnaast heb ik nog nooit een envelop met geld uit Brussel ontvangen, dus ik vind het niet meer dan terecht dat Baudet primair hamert op wat velen betalen en dat niet net als jij verrekent met wat weinigen daaruit ontvangen.

Pierre Tombal | 14-12-17 | 14:19

@twoballcane.. Je zit fout. Nederlanders dragen in basis ongeveer 205 euro af aan de EU. Dat is dan gebaseerd op hoe het GDP. Maar! Dit is exclusief alle shit zoals dat geld wat naar grielenland is gegaan of al die fondsen die wij volstorten. Dan is dat bedrag RUIM boven de 1200 Euro per inwoner in NL.
--
De EU gooit overal een rookgordijn overheen. Dus snap dat je de feiten niet kent.

Mark_D_NL | 14-12-17 | 14:38

@Mark_D_NL | 14-12-17 | 14:38
Heb je een bron van deze wijsheid of is het iets dat alleen echte zieners begrijpen en ik, als naïeve blinde, maar gewoon op je woord moet geloven?
Ik vind namelijk alleen dat de extra voorziening die DNB treft zo'n half miljard per jaar zou kosten en dat zou dus niet meer dan 30euro per inwoner zijn.
fd.nl/binaries/34/39/21/kamerbrief-vo...
Of bevat die 1200 euro pp gewoon alles wat fout gaat in de wereld/nederland omdat dat per definitie is terug te leiden naar de EU?
@Pierre Tombal | 14-12-17 | 14:19 Nu moet je niet bijdehand gaan doen. Economie drukt zaken nou eenmaal uit per persoon. Niet per-belasting-betalende-inwoner. Mocht de Tjer dit bedoelen, wat me zou verbazen aangezien het bedrag dan veel hoger zou liggen, dan had hij dit zeker moeten specificeren.

two ball cane | 14-12-17 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Betalen??? Laat ze zelf maar betalen... Quote: Jacobse en van Es

Moeimaker | 14-12-17 | 12:09 | 1

LOL

litebyte | 14-12-17 | 12:14

Goed om te zien dat Thierry zo af en toe ook nog werkt voor zijn belastingpoet. Dat hij zorgvuldig zijn debatten uitkiest is prima maar ga niet op kosten van de belastingbetaler hardlopen of allemaal gezellige theekransjes organiseren om je eigen partij te promoten. Dat doe en betaal je maar lekker zelf in je eigen tijd. Dat pikken we van andere partijen ook niet. Je zou maar iemand gestemd hebben en diegene is er vervolgens nooit, de Hans van Baalen van de Nederlandse politiek.

Ardbeg | 14-12-17 | 12:09 | 10

Sorry: vergelijk 30-2 zetels

Winter_is_coming | 14-12-17 | 12:37

Bam! Een leger anti-Baudet trollen is uit hun studentenbed komen rollen.

kaasfondue | 14-12-17 | 12:47

kaasfondue | 14-12-17 | 12:47
Bedankt voor je goede bijdrage aan deze inhoudelijk discussie over het functioneren van onze volksvertegenwoordigers. We nemen het mee.

Ardbeg | 14-12-17 | 15:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is gewoon een kwestie van interpretatie van zienswijze. Het scenario dat Baudet schetst strookt slecht deels met de aangedragen feiten. Over een week lopen de hazen wellicht anders en wil ik het nog wel eens zien.

Bakito | 14-12-17 | 12:08 | 1

Dat de eu hazen de verkeerde kant op zouden lopen dat wist ik al vanaf het begin en nu lopen die hazen in het donker de verkeerde kant op.

zwaanshals | 14-12-17 | 12:47
-weggejorist-
tooty76 | 14-12-17 | 12:08

It's cold outside and there's no sign of much atmosphere.

tooty76 | 14-12-17 | 12:08 | 2

The Red Dwarf theme appears during the closing of every episode of Red Dwarf, unlike the opening theme which changed from Series III onward. The song was written by Howard Goodall and sung by Jenna Russell.

Is dit nog nieuws? | 14-12-17 | 12:13

If you're in trouble he will save the day.
He's brave and he's fearless, come what may.
Without him the mission would go astray.

He's Thierry, Thierry, Thierry the Haarlemmer.
Without him life would be much grimmer.
He's handsome, trim, and no-one slimmer.
He will never need a zimmer.

Enrique C | 14-12-17 | 12:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl