Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Agent VS knalt knielende, huilende blanke man overhoop. Wordt vrijgesproken

Social

Bepaald ongezellig vandaag gepubliceerd vrijdagmiddagfilmpje wel, van een uit de hand gelopen arrestatie krap een jaar geleden in Mesa, Arizona. De verdachte, de 26-jarige Texaan Daniel Shaver, is met vrienden op een hotelkamer, alwaar hij een luchtdrukgeweer met vizier laat zien dat hij gebruikte om vogels in winkels neer te schieten. Niet omdat hij zozeer een probleem met vogels in winkels had, maar omdat hij ongedierteverdelger was. Vervolgens hangt hij het luchtdrukgeweer uit het raam. Andere hotelgasten zien dit en waarschuwen de receptie, die vervolgens de politie belt. De actie begint om 03:23 als Shaver - voor een beschonken persoon best wel moeilijke - instructies krijgt van leeftijdsgenoot agent Philip Brailsford. 'In gesloten kleermakerszit met beide ellebogen je neus aanraken, of je wordt doorzeefd', zoiets. Dat gaat eventjes goed, totdat Shaver om onbekende redenen met zijn rechterhand richting zijn heup beweegt. Brailsford lost hierop vijf schoten, want een huilende kruipende beschonken man is overduidelijk levensbedreigend voor een agent met een AR-15 in tactical gear. Toegeven, met een beetje fantasie was Shaver's beweging verdacht, en het viel vast niet uit te sluiten dat hij een pistool op z'n onderrug had. Maar djeez, hij bleek ongewapend. Brailsford werd aangeklaagd voor second degree murder en hem hing 25 jaar cel boven het hoofd. Kreeg-ie niet, want hij werd vandaag vrijgesproken. White lives matter!

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
ZoIstEnNieAnders | 09-12-17 | 20:45

Ongelukkig moment om je broek op te halen terwijl je kruipt

ikdenkwat | 09-12-17 | 19:08

Deze agent is een moordenaar. De rechter die hem vrijspreken medeplichtig. Dat land is te eng voor woorden. Wil er nog niet begraven worden

NemesisNL | 09-12-17 | 17:39

Gaan wij nou hier zitten klagen over de executie van een blanke door de rechtschapen politiemannen van de USA met hun Christenunie/PVV-rechters en een fraaie 'eerst schieten dan praten'-mentaliteit? Van die agente die die ene rare gast met de Palestinavlag allang een knieschot had toegediend? Of was het wegens het deze keer afknallen van een roomblanke burger terwijl dat eigenlijk een afro-amerikaan had moeten zijn? Dit soort dingen krijg je nou met matig opgeleide dienders van het slag 'shoot first, ask questions later' en ik had altijd begrepen dat het gros van de GeenStijl-fanboys dat nou juist heerlijk lijken te vinden!

Donkersloot | 09-12-17 | 17:34 | 2

Vreemd onsamenhangend verhaal. Ik ruik linkse rancune.

kempenaer | 09-12-17 | 17:54

Ik heb een beetje het idee dat jij degene bent die had gehoopt dat het een afro-amerikaan was geweest, om daarna volle bak los te gaan met ongenuanceerde racisme-geleuter. Nu moet je het doen met wat valse beschuldigingen in de hoop. Ik heb oprecht medelijden met jouw soort.

De waard zijn gast | 09-12-17 | 20:50

Ik heb vijf jaar in de States gewoond en ken het respect voor the law, en erger me vaak hier in NL aan dat respectloze gezuig van arrestanten (vaak mocros maar ook van alles) naar de popo. Dat de popo dat hier pikt is ook hun eigen schuld, de PC politieleiding hier nodigt dat gezuig uit. Maar dit filmpje is walgelijk, deze cop is totaal ongeschikt. Terwijl ik dus wel van een hardere aanpak hou dan hier

Fontanarossa | 09-12-17 | 16:12

Als de info klopt...
-
Bijzonder dom om in beschonken toestand met een nepwapen uit een hotelraam te gaan hangen. Wat verwacht je dan? Dat mensen hier om kunnen lachen? Dat zij die dat moeten gaan onderzoeken niet zenuwachtig worden? Onverantwoordelijk en dwaas gedrag.
-
Als je bij de politie werkt weet je dat je in dit soort situaties kunt komen. Deze agent staat mij te strak. Ik snap dat wel, maar dan moet je niet bij de politie gaan werken. Hij gaf de indruk dat hij het slachtoffer om het minste ging afschieten. Hij komt niet professioneel over. Meer alsof hij zich in een oorlogssituatie bevindt omringd door vijandelijke IS-strijders. Aan de andere kant is het makkelijk praten vanaf de veilige, comfortabele bank en het slachtoffer maakt een beweging met zijn hand naar achter. Het is een bijzonder verdrietig verhaal.

kempenaer | 09-12-17 | 15:36

Dat hij is vrijgesproken van moord (en niet 25 jaar achter de tralies hoeft) lijkt me trouwens sowieso terecht. Relevante vraag is hier of hij incompetent is, of dat hij de verdachte toch op de juiste manier benaderde en die een verkeerde beweging maakte die doodschieten rechtvaardigde. Het lijkt mij het eerste. Onder artsen en politiemensen heb je nu eenmaal ook incompetente figuren, en door de aard van het werk kan incompetentie bij die beroepsgroepen helaas dodelijke gevolgen hebben. Van moord hoeft dan geen sprake te zijn, moord houdt namelijk in dat je iemand met voorbedachte rade doodt.

Dr. Vigilante | 09-12-17 | 13:50 | 1

Wat niet wegneemt dat deze agent een knoeier eersteklasser is. Maar wat wil je met de NRA in de USA. Dit is op zijn minst doodslag en strafbaar.

SaintA | 09-12-17 | 20:59

Typisch Amerikaans toch? Moeten ze maar niet zoveel wapens produceren.
Agent is trouwens ook totaal niet geschikt voor zijn baan, als hij zo bang is dat de arrestant naar zijn knie grijpt moet hij hem simpelweg niet laten kruipen. Tijdens het kruipen raak je namelijk bijna automatisch je knie aan.

maaknietsuit | 09-12-17 | 11:55 | 1

Kijk het filmpje nog eens. Hij ging met zijn hand naar zijn broeksband, achterzijde. Dat was een handeling buiten de opdrachten van die agent. Overduidelijk een aangeleerde reflex om te schieten wanneer iemand naar zijn broekband grijpt. Daar oefenen arrestatieteams namelijk veelvuldig op Ongelooflijk ongelukkig van die knul om op dat moment, ook in een onbezonnen reflex, blijkbaar zijn broek op te trekken. Ik snap de vrijspraak van de agent, het is namelijk geen moord maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Gezien de voorgeschiedenis (man hangt met geweer uit raam hotelkamer) is het ook logisch dat ze er een volledig uitgerust arrestatieteam op zetten.

De waard zijn gast | 09-12-17 | 20:58

Vrijspraak is werkelijk onbegrijpelijk. Deze agent is duidelijk niet geschikt voor zijn werk. Een sadistische machtswellusteling die erg trigger happy is. De doodstraf was beter geweest.

Rheia | 09-12-17 | 11:34

de clou hier is de agent die er veel te lang over doet om een verdachte naar zich toe te krijgen omdattie veel te ingewikkelde en niet uit te voeren opdrachten geeft. Kon niet anders dan dat dit misging. Net zoals met die verwurgde boefjes, weliswaar boef en prima dat politie m tegen de grond hoekt maar agenten hadden geen idee van de-escalatie na controle.

roflastc | 09-12-17 | 11:32

circumcision

JensDensen | 09-12-17 | 10:53

Was er niet laatst een Australische vrouw verdwaalt in een Amerikaanse woonwijk die de weg wou vragen aan de politie?
In jar'70 Derek Taylor,dacht ik, roadie van Beatles afgeknalt in zijn appartement,dronken met pistool op schoot.Vriendin bang v zelfmoord had politie gebeld..... Mc Cartney: hij deed nooit vlieg kwaad...
En hoe moet het dan met zwakzinnigen? Binnen houden?

ger1306 | 09-12-17 | 10:43 | 3

Wtf is dit dan voor een tegel?

Hem | 09-12-17 | 10:58

Hoi Hem.Denk is na.... wat is het onderwerp? Dus wat zou er nou met die vrouw gebeurd zijn?

ger1306 | 09-12-17 | 11:08

Ik zou zeggen: neem nog een borrel en houd je luchtbuks uit het zicht van de buren.

De waard zijn gast | 09-12-17 | 21:01

Mijn 2 centen:
Hij heeft volgens de toen bekende informatie met iets dat lijkt op een geweer uit een raam gehangen.
Doen meer mensen in de USA, maar dan met een doel om mensen dood te schieten.
Wisten de agenten dat hij dronken was, iets wilde laten zien / demonstreren?
De bewegingen die hij (zeker op het laatst) deed zouden mij waarschijnlijk ook de trekker laten overhalen. Ik heb ook een gezin, en wil aan het eind van de werkdag gewoon weer thuiskomen.
Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.
Zo schokkend vind ik dit allemaal niet.
Maar we zijn dan ook al lange tijd allemaal in omstandigheden verkeerd zoals oorlog waarbij het zonneklaar is dat mensen het vrij normaal vinden om anderen te doden. In de USA stellen mensen zich daar toch wat 'harder' op in, niet alleen door oorlogen die ze gevoerd hebben, maar zeker ook door de doorgeschoten (oh de ironie) wapenvrijheid.
De kans daar iemand te treffen die doorgesnoven of dronken of puur uit lage intelligentie met een wapen rond loopt is vele malen groter dan hier.
In dat licht bezien is het logisch dat die gasten op hun tenen lopen. Ze kunnen zelf ook geen kant op, een nauwe hotelkamer gang. Hoe moeilijk kan je het ze dan maken? Psychologisch zit je dan zelf al in de uiterst primaire situatie van vechten of vluchten.

MyCatIsDoingThis | 09-12-17 | 10:43 | 2

At Point Blank?

ger1306 | 09-12-17 | 10:47

Make my day?

ger1306 | 09-12-17 | 10:59

Overal zie je nu blanke mensen winkels plunderen en auto's in de fik steken, overal!

Oh nee, natuurlijk niet.

Creaguurder | 09-12-17 | 10:32

Ik krijg een hekel aan 'amerika' op deze manier

JensDensen | 09-12-17 | 10:28

Is dit niet een hoax? Het gedrag van die agent is zó idioot, dat het nauwelijks waar kan zijn. Misschien in scene gezet om mensen die beweren dat politiegeweld voortdurend selectief gericht is tegen negers de mond te snoeren.

Menno Splijtzwam | 09-12-17 | 09:45 | 1

Als je even de cijfers bekijkt van mensen die zijn neergeschoten door de politie met dodelijke afloop, dan zie je dat de meesten daarvan blank zijn. Alleen zijn er meer blanken dan negers in Amerika, dus in verhouding zijn het dan weer meer negers. Alleen negers zijn weer meer betrokken bij criminaliteit dus maakt dat de kans weer groter op een foute afloop.
Het is meer een kwestie van hoe zenuwachtig en schietgraag de agent is..

dutch bikkel | 09-12-17 | 20:28

Ja wel een vreemde beweging van de verdachte maar ik vind het moord. En de agenten maken zelf ook nogal vreemde bewegingen daarna bij het proberen te openen van de hoteldeur bijvoorbeeld.

Simon_GS | 09-12-17 | 08:51

Krijg toch sterk de indruk dat de Amerikaanse popo soms erg schietgraag is als ik dit zie. Misschien ook niet zo vreemd dat je paranoia word in een land waar je zo ongeveer in de supermarkt een pipa kunt kopen en dus ook elke mafklapper er 1 kan hebben.

Neemt niet weg dat als deze schavuit wel daadwerkelijk een pistool wilde pakken in de beweging die hij maakte de agent ook nog wel op tijd was geweest met schieten in de paar seconden die er nodig zijn om te kunnen richten en de trekker overhalen.

bull shit | 09-12-17 | 08:00 | 2

Moet je eens recht op een politie auto aflopen, je krijgt een blaffer in je gezicht en jet vriendelijke verzoek doch dringende verzoek te stoppen, op je buik op de grond te liggen, met de armen en benen gespreid.
Waarna je excuus krijgt dat het voor.hun eigen veiligheid is.

boerk | 09-12-17 | 08:49

Maar hij had m ook een trap in zn ballen kunnen geven, ipv lood.

boerk | 09-12-17 | 08:50

Mogelijk ontbreekt (weer eens) wat context.
Hotelkamer waar een geweer uit het raam prijkt/hangt, dat kan een aanslag lijken.
Ongelukkig, maar het totaal moet ook helder zijn.

hfakker | 09-12-17 | 07:32

Lieve Here Jezus, als ik dit zie, denk ik, die Cartman is eigenlijk nog wel een aardige jongen vergeleken bij dit stuk ongedierte. Walgelijk, ik heb het filmpje niet af kunnen kijken. Maar dat een rechter er dan ook nog in mee gaat, dan heb je echt een verdorven wetshandavingssysteem. Ik wil altijd nog eens graag op bezoek bij m'n vrienden in Amerika, maar ik vraag me nu af of ik dat wil. Want met dit soort machtsgeile sadistische maniakken die zich achter protocollen verschuilen, en er dan nog mee weg komen ook voor een rechter nota bene, wil ik nooit geconfronteerd worden. Dat gedrag van die autoritaire snotneus met z'n pistooltje gaat mij als Jordanees door merg en been. Dat land is doodziek, op alle niveaus. Wetshandhaving, wetgeving, rechters, landsbestuur. Als de USA een mens was, zou die gelijk op de intensive care van het Antoni van Leeuwenhoek opgenomen worden.

Lefgozer | 09-12-17 | 03:42 | 1

Laat je nakijken ,wie hangt een op geweer lijkend voorwerp uit het raam in een tijd van terroristen en idioten door pillen,en ook nog iemand die wel weet wat de wetten zijn.en een stomme beweging maken,en relatief ongevaarlijk zijn ze pas in de handboeien en in de cel.je moet de agenten eens opzoeken die in de grond liggen door dat soort huilebalken.

pedro300 | 09-12-17 | 09:27

De politie in Amerika is volstrekt gestoord bezig. Deze man gaf geen enkele dreiging en werd afgeknald door een machtsgeile agent met een AR15. Ziek, ziek land.

Beste_Landgenoten | 09-12-17 | 03:00

Ooit zelf dit beroep uitgevoerd en als een verdachte zijn hand opeens naar zijn rug brengt tering de instructies duidelijk zijn dan is dat verdacht. In sommige staten van Amerika is wapen bezig heel normaal waardoor je mag schieten, dat gezegd hebbende.. De agent had ook een andere procedure aan kunnen houden. verdachte etaleren en overlopen. Dit is amateuristisch gepruts.

Bobdesloper | 09-12-17 | 02:41 | 2

En bent ontslagen omdat je rond 2:42 geen fatsoenlijk proces-verbaal kon opmaken?

Chow | 09-12-17 | 05:00

Als je het een gevaarlijke verdachte vond had de collega de verdachte kunnen handboeien en fouilleren. Wat een domme domme zak. Mensen met een zo laag IQ horen geen wapen te hebben en ook niet te kunnen stemmen noch zich mogen voortplanten. Wat een drama dat zulke mensen mogen bestaan als deze agent.

Hemmenaar7 | 09-12-17 | 05:39

Agent klinkt al aan het begin van het filmpje al zeer gestresst. Lijkt me niet echt capabel voor dat vak. Mensen die niet kunnen werken onder druk, zijn altijd de gevaarlijkste mensen. Ik hoop dat ik nooit zo'n gek zal tegenkomen.

vrijstijler | 09-12-17 | 01:40

How about: Hands up and turn around?

ger1306 | 09-12-17 | 00:31

What the fuck. Wat een vuile rotschoft die agent.
Ik kan mijn ogen niet geloven
Ik hoop dat er nog een hoger beroep aankomt want die kerel hoort niet over straat te lopen.
Ik ben tegen de doodstraf maar ik zal eerlijk gezegd genieten als hij hem zou krijgen. Deze smerige psychopaat.
En het gaat er niet om of het slachtoffer blank of zwart is. Het gaat om gerechtigheid.
Maar nu geen rellen in Amerika.
Lopen die linkse flikkers nu niet over straat te scanderen en de rebelleren.
Nee, alleen met zwarte slachtoffers.
Een blanke telt voor die lui niet in dit geval. De wereld is zo verrot.

klinkklaar | 09-12-17 | 00:16

Ik heb het filmpje 6 maal bekeken. En ben zelf een aantal keren aangehouden met mijn (huur) auto in Amerika. Dit is hoe het daar werkt. Als je wordt aangehouden leg dan je handen op het stuur, en de bijrijder op het dashboard. Blijf die daar houden totdat je de opdracht hebt je raam te openen. Haal geen geintjes uit. Amerikaanse agenten hebben minder humor dan een Duitser. Pas als al je gegevens zijn gecontroleerd kun je instappen en weer verder. Dus als je naar Amerika op vakantie gaat, vergeet dan de Dukes of Hazard. Deze man deed zijn handen op zijn rug. Doodzonde. En had z'n bek moeten houden. Zielig is het uiteraard wel voor hem. Maar dat geldt ook voor Mitch Henrikes. Hij was echter Amerikaan en kende de regels. En was verdachte gelijk de man die in Vegas uit het raam schoot.

Orakel1958 | 09-12-17 | 00:07

De politie is hier toch wel degelijk fout. Ze wilden neem ik aan dat hij net als zijn vrouw op zijn knieën en met z'n handen omhoog naar hen toe zou komen, maar hij gaat als ze hem zeggen te gaan kruipen weer met zijn handen naar de grond, waarbij die handen tijdens het kruipen al verschillende keren dicht bij zijn broek komen. Op dat moment hadden ze direct moeten herhalen dat hij zijn handen omhoog moest houden in plaats van hem verder laten kruipen. Als hij zijn hand naar achteren brengt doet hij dat bovendien op een redelijk bedaarde manier, op het moment dat de eerste schoten vallen is zijn hand al weer zichtbaar en zie je geen wapen.

Dr. Vigilante | 09-12-17 | 00:03

Schieten op mensen,hoe verzint men dat,

hetoog | 08-12-17 | 23:50

Tja, de Nederlander is gewend aan agenten die staan toe te kijken hoe een moslim een joods restaurant aan gort slaat om daarna veel te laat in te grijpen. Daar hebben agenten in de VS niet zo'n last van. Die schieten eerst en gaan dan kijken of dat wel terecht was. Amerikaanse jury's vinden dat prima. Ik ook !

Wim van Ingen | 08-12-17 | 23:45 | 2

Tot dat jezelf in een rare situatie terecht komt.... oh nee,dat overkomt jou natuurlijk niet.
Murder in cold blood.

ger1306 | 09-12-17 | 00:07

Ik hoop niet voor je dat jij ooit in een dergelijke situatie terecht komt, met je grote mond.

Lefgozer | 09-12-17 | 03:51

Als Daniel Shaver zwart was geweest, was de boot echt aan geweest. Dat Amerikaanse politiemafklappers alleen zwarte burgers liquideren klopt dus niet.

canis lupus | 08-12-17 | 23:21

idioot

MaxiCosi24 | 08-12-17 | 23:14

Oh GOD. Ik lees net dat zijn collega 'ook had geschoten' maar niet kon. Man man man. Dat soort minderwaardige mensen dienen nooit een wapen aan te raken maar in een gesticht gegooid worden. Of erger.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 23:00
-weggejorist-
bodypoppin | 08-12-17 | 22:57 | 1

Tja, nooit rare bewegingen maken als een agent je onder schot houdt, want dan heeft die agent alle recht om je neer te schieten.
Kunnen anderen heel anders over denken, maar geloof me, wij leerden dit al op jonge leeftijd. ( ik ben geboren en getogen in Arizona)

Mather | 08-12-17 | 22:54 | 2

Totaal geflipte agent, waarschijnlijk Irak ptss veteraan

Fontanarossa | 08-12-17 | 23:37

Gelukkig doen dronken mensen dat ook niet. Goede regel,dus.
Mensen vragen er gewoon om, dat zie je hier ook want agent had het nog zo goed uitgelegd. Tja,wie niet horen wil moet maar voelen.Of niet, Mathernaaier?

ger1306 | 09-12-17 | 00:19

De kenners hier in de panelen weten weer precies waar het fout gaat. Allemaal geleerd van hun schietspelletjes.

Alpha Runner | 08-12-17 | 22:44 | 1

Onzin. Ik schiet in die spellen zonder reden iedereen overhoop.

TaliSepatu | 08-12-17 | 23:09
-weggejorist-
Fi-Bu-Bla | 08-12-17 | 22:22

Hoe kan dat nou Sylvana? Hij had toch White Privilege? Blank, man, jouw ultieme zondebok.. en toch is hij dood!

Sjoerd5000 | 08-12-17 | 22:14 | 6

GerMonster. Dit snapte je natuurlijk niet.

Als je denkt. Of gelooft dat anders gelovigen, gekleurden, of anderzijds andere mensen (joden) meer schuldig zijn aan slechte dingen. En dat het daarom begrijpelijk is dat men daar harder en dodelijker tegen op treed. Ben je gewoon een stuk minderwaardig mens. En een racist.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 22:42

En daar gaan we weer, Slet, ik ben een racist omdat ik niet precies aan je mening voldoe. Je bent hilarisch links, triest.

GerMonster | 09-12-17 | 06:32

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 22:42
52% van de moorden in de VS wordt door Afro-Amerikanen gepleegd die zo'n 13% v/d bevolking uitmaken, zij doden ook 25 x vaker blanke mensen dan blanke mensen hen doden. Dat zijn toch serieuze cijfers waarvoor geen racistische inslag nodig is om te begrijpen dat er wat mis is met die mensen als groep.

Papierversnipperaar | 09-12-17 | 13:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een imbiciel die agent!
Normaal dat iemand zo in paniek raakt.
Je moet haast bij circ de soleil werken om zijn instructies op te kunnen volgen. Hij had beter kunnen zeggen dat hij dronken was.

Roy_01 | 08-12-17 | 22:01 | 1

Het is eerder belachelijk dat hij is vrij gesproken. Sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in. Echt niet. Die moet levenslang krijgen. Het is gewoon moord en nutteloze moord. ER VIEL niets te winnen aan deze actie. Ik hoop op hoger beroep en dat deze idioot nog steeds tenminste 20 jaar aan zijn broek krijgt.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 22:38

Amerika is een onderontwikkeld land met idioten en daarom wil ik er niet eens heen. Wat een mongolen leven daar in kartonnen huizen en een wapenbeleid dat nergens op slaat. Politieagenten met een AR15 ? Is hier ondenkbaar gelukkig.

wattenstaafje | 08-12-17 | 21:55 | 1

Ja, vandaar dat hier geen hond nog respect heeft voor de politie.

Mather | 08-12-17 | 22:55

wie heeft dat filmpje opgenomen, en later op internet gezet?

win | 08-12-17 | 21:51 | 3

*zucht*

Wil jij alsjeblieft twee biertjes opentrekken en gaan slapen. Godverdomme.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 21:53

Er zitten dus letterlijk geen hersenen in.

Gewoon niets. Je leest niets. Je weet niets. Je doet niets. Man man man. Wat een ellende.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 21:54

Bodycam en vrijgegeven door gerecht.

E.Junger | 08-12-17 | 22:14

Oeps, dit is **geen** "good shoot"

hotmint | 08-12-17 | 21:37

Luchtdrukpistool aan vrienden laten zien, uit het raam hangen, lekker professionele ongediertebestrijder ben je dan. En dan ook nog jezelf zo naar de tering zuipen dat je niet meer weet wat je moet doen of zeggen als de Amerikaanse politie op bezoek komt. Ik praat de actie niet goed maar ik snap de vrijspraak voor moord wel.

Petskast | 08-12-17 | 21:37 | 1

Dan is er iets ernstig mis met je. Heel ernstig.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 21:50

Eén ding maakt de video glashelder. Als je in zo'n Amerikaanse situatie belandt en de cop neemt je een reeks rijbevoegdheidstesten af en je verliest daarbij je broek, je toupet en je insulinepomp- hou je armen stijf omhoog en laat ze pas weer zakken in de rechtszaal. En verder hoop ik dat die hele unie van doorgeslagen staten afbrandt. De wind staat goed.

dedeurs | 08-12-17 | 21:29 | 3

Tja wel beetje jammer dat je straal bezopen een afzakkende broek optrekt en dan afgeschoten word

peterdh | 08-12-17 | 23:18

Ik denk dat ik niet eens dronken zou hoeven te zijn, met een cop voor me die al een erectie krijgt als ie een geweer in z'n handen voelt. Het enige wat je dan kan redden is een lidmaatschapskaart van de Mar-A-Lago golfclub.

dedeurs | 08-12-17 | 23:47

.. Ceterum censeo, de Verenigde Staten esse delendam.

Lefgozer | 09-12-17 | 04:02

Ik zal het kort samenvatten. Als je een jankend dronken mens die helemaal in paniek is kan afknallen ben je een minderwaardig stuk mens. Dit is geen ongelukje. Dit is gewoon een walgelijke moord. Ik dank GOD op mijn blote knieën dat politie in Europa niet zo achterlijk zijn. Kut-land.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 21:25 | 3

Uit de link;
"Brailsford served as a Mesa officer for about two years before he was fired two months after the shooting for violations of departmental policy, including unsatisfactory performance."

Die kerel was dus daadwerkelijk ongeschikt.

TeeJee | 08-12-17 | 21:28

Meer dan ongeschikt. Dit is gewoon schandalig. We hebben het niet over een angstige politieagent die moet kiezen tussen schieten of niet schieten. Dit is gewoon een moord. Ik kan er letterlijk niets meer van maken.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 21:52

Alles wat jij zegt is geïnstrueerd.. je bent onderdeel van de 5e kolonne. Verder heb je wel gelijk

decaliter | 08-12-17 | 22:16

Had het filmpje liever niet gezien.

Deze agent had 25 jaar de cel in gemoeten. Geen discussie over mogelijk.

TeeJee | 08-12-17 | 21:20

De agent had van mij de doodstraf gekregen wat een idioot Gelukkig blank tegen blank / wit tegen wit, dus niks aan de hand verder.

Zwizalletju | 08-12-17 | 21:15

Je kunt het die agenten eigenlijk ook moeilijk kwalijk nemen. Je hebt echt niet veel nodig daar om agent te worden en iedereen is in potentie bewapend (you get a weapon! You get a weapon! We all get weapons!)... voeg daarbij niet aanwezige geestelijke gezondheidszorg (veel verslaafden en malloten op straat) en de haat tegen de politie daar tegenwoordig en je moet wel heel sterk zijn om NIET de trekker over te halen als iemand zn hand naar zn broek brengt....

Ongeacht de kleur van de verdachte....

Neemt niet weg dat het gewoon weer een trieste uitkomst is...

Snoorderlag | 08-12-17 | 21:12 | 1

Ach man. Hetzelfde in Amsterdam en ze lopen je in je onderbroek met pis en schijt dat langs je benen loopt eventjes naar het bureau omdat je misschien een illegaal wapen zou hebben (was niet zo). Dit is gewoon te walgelijk. Na die idioot die die negers afschoot denk ik wel dat de Amerikanen eens heel goed moeten nadenken over wanneer je wel en niet geweld kan gebruiken en al helemaal met geweren waar 'you're fucked' op staat.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 21:57

Nou, kom maar door met die rassenrellen... Oh, wacht...

Tom Hagen | 08-12-17 | 20:59

Valt mij op in veel reacties dat er weinig inlevingsvermogen is voor de situatie waarin iemand in korte tijd beland. Persoon in kwestie werkt vanaf het begin al mee met de instructies. Maar raakt gaandeweg in steeds grotere doodspaniek doordat hij het idee krijgt aan geen enkele opgelegde instructie goed te kunnen voldoen. Vandaar ook de overgang van redelijk kalm antwoorden naar smeken en huilen om niet te worden doodgeschoten. Verder zie ik een trainingsachtige broek die niet met een riem vast zit. Door het naar voren kruipen over de vloerbedekking kan het effect geven dat je broek uitgetrokken wordt waardoor meeste mensen een automatisme hebben om je broek een stukje omhoog trekken. Dit is net zo moeilijk te onderdrukken als bv je haarlok opzij vegen als die voor je ogen valt. Los van het feit of het nu handig was dat hij door hotelgasten was gezien met iets dat op een pistool. Een onverwachte verwarrende situatie is snel geboren. Hierbij spreek ik uit ervaring met amerikaanse douane waarbij alles in een seconde in de triggerhappy stond omdat er een pistool in de rontgen werd gezien wat in de praktijk een metalen tuinslang spuitmond was die in een vakje van mijn rugzak was blijven zitten.

Nauw Gaatje | 08-12-17 | 20:46 | 1

Hehehe, een metalen tuinslang spuitmond in het vakje van een rugzak. Leg dat maar eens uit :)

Roadblock | 08-12-17 | 20:49

@maSs | 08-12-17 | 20:33

Ik kan schieten, weet wat er voor nodig is.
Zoals u in mijn tegeltje kan lezen stel ik een aantal vragen over de aanwezigheid van andere personen. Een dronkeman kan wellicht niet mikken, ook zijn positie is daar niet geschikt voor, maar de kogel kan dus wel iets raken in zo’n smalle gang (direct of ricochet).

Parel van het Zuiden | 08-12-17 | 20:46 | 1

Er worden helaas toch nog wel wat agenten in Amerika door dronken personen neergeschoten, dus dronken zijn is geen argument.
www.youtube.com/watch?v=WxQ2Wyh8Lus

Roadblock | 08-12-17 | 21:08

Los van de discussie of dit als een bedreigende situatie zou kunnen worden geïnterpreteerd, deze agent is gewoon op alle fronten ongeschikt voor zijn functie en het is de politie organisatie aan te rekenen dat ze zo'n gestoorde machtswellusteling met een wapen op pad sturen.
De politie als organisatie zou verantwoordelijk en schadeplichtig moeten zijn.

jemagookniksmeer | 08-12-17 | 20:38

De ammosexueel en zijn stijve zoeken ontlading.

PIS-Alchimis | 08-12-17 | 20:38

Van Jole is dus een hypocriete lul.
Daar twijfelde toch niemand hier aan?

Gerrit gordijnstok | 08-12-17 | 20:36

In de VS met iets gaan zwaaien dat op een wapen/geweer lijkt, je weet tog....
Daarnaast dronken worden wanneer je een wapen bij je hebt is ook niet echt slim.

iew | 08-12-17 | 20:24

Gewoon moord dit. Bizar dat hier mensen denken dat die agent wel een punt heeft. Misschien kun je de moord beter in de schoenen van de baas van deze agent schuiven. Lijkt me vrij duidelijk dat deze man nooit agent had mogen worden. En oh, als dit een neger was dan was de wereld te klein. Ik lees er nu verrekte weinig over.

Hunter S. Thompson | 08-12-17 | 20:23

De agent had "You're Fucked" op de dust cover van zijn AR-15 staan. Dat zegt veel over met wat voor persoon je te maken hebt.
Helaas gebeurd dit niet alleen in de USA, maar ook in NL ook. Zo is er Rishi in 2012 op Den Haag HS. Was ook dronken. Van hem werd ook gedacht dat hij in het bezit was van een vuurwapen. Er waren alleen niet van die goede camera beelden van. Agent is vrijgesproken.

Vula | 08-12-17 | 20:21 | 3

Ik vind het niet zo gek, de mensheid is anno nu zo decadent en geschift als voor de val van het grote keizerrijk.
Een overbevolkte smeltkroes van waanzin.

iew | 08-12-17 | 20:28

Het was een persoonlijke AR-15 goedgekeurd voor dienstgebruik. Gebeurt wel vaker in Amerika.
Hij had die woorden "You're Fucked" eigenlijk aan de binnenkant van de dust-cover staan. Je ziet ze dan alleen tijdens het laden, waarna je de dustcover sluit. Of bij het afvuren van een schot. Al met al een beetje vreemd voor een agent.

Roadblock | 08-12-17 | 20:41

Rishi vroeg er gewoon om met een gevraagde uitkomst. Good riddance.

WayneGretzky*99* | 08-12-17 | 21:20

Die aanwijzingen zijn ook lekker duidelijk. Lijkt bijna of die agent staat te wachten tot hij kan schieten.

Capt. Iglo | 08-12-17 | 20:17 | 1

Ik ben het niet gauw met u eens, maar als ik op de lichaamstaal van de politieman, en ook op zijn schaduw let, dan was hij al veel eerder heel dicht bij schieten.

Roadblock | 08-12-17 | 20:23

For every bad guy with a gun a good guy met een verwaarloosde burn out...

PIS-Alchimis | 08-12-17 | 20:07

Agent heeft meer kogels dan hersencellen. Politie USA is best wel eng volk. Uniform aan, denkvermogen uit.

priks | 08-12-17 | 20:06

Jup. Gied gedaan. Zonder aarzeling. Perfecte uitvoering.

LifeCatcher | 08-12-17 | 20:05

Waarom zo'n belachelijke circusact laten uitvoeren totdat hij een verkeerde beweging maakt? Zo kan ik mensen ook dwingen om een handstand te doen om ze vervolgens neer te knallen als ze hun balans verliezen. Wat een onprofessionele hoop cowboys.

Phil Collins | 08-12-17 | 20:03

Ik wil eigenlijk wel wat meer weten. In het filmpje vallen een aantal dingen op.
.
De schutter is SWAT. Dat is de Amerikaanse equivalent van AT’s. De schutter is gespannen.
Wat is de voorinformatie die gegeven is? Zoiets kleurt het gemoed.
.
De vrouw verdwijnt uit beeld. Is zij nog in de buurt? Zou kunnen verklaren waarom de agent geen risico /tijd neemt.
.
Andere agenten (die zonder SWAT uitrusting/body armor) zijn in de gang niet in beeld. Zijn zij nog in de buurt? Zou kunnen verklaren waarom de agent geen tijd/risico neemt.
.
Op welke setting is geschoten? Wel eens meegekregen dat SWAT/AT met dit soort wapens altijd in bursts (meerdere kogels per afdruk) schiet. Vijf kogels betekent niet perse vijf maal wild afdrukken.
..
Vind het filmpje ook niet bepaald uitsluitsel geven over een aantal “waarheden” die hier in de panelen passeren.
.
Ja verdachte komt dronken over, maar goed, dronken + wapen zou nog steeds levensgevaarlijk zijn.
.
Ja verdachte maakt een beweging die je kunt zien als grijpen naar wapen, echter zijn ligpositie maakt gericht schieten op agent of vrouw onmogelijk.
.
Ja, waarschuwingen zijn duidelijk, maar snapt de verdachte ze ook? Hij lijkt wel te beseffen dat hij moet luisteren, de beweging daarentegen is misschien niet bewust maar reflex (afgezakte broek optrekken).
.
Wat was de tijdlijn ook alweer? Dit zijn split second situaties. Als je bij nakijken van de video al kunt twijfelen, hoe dan in seconden? Niet twijfelen dus, zo is de procedure.
.
Wellicht gewoon terug naar het begin. Waarom zwaaien met geweren in een hotel?

Parel van het Zuiden | 08-12-17 | 20:00 | 4

Ik vind die aanwijzingen helemaal niet zo duidelijk, Hij moet zijn benen kruisen, dat doet ie, vervolgens moet hij rechtop gaan zitten, wederom doet hij dit netjes maar zijn benen blijven niet gekruist (wat logisch is als je op bevel van die agent gaat bewegen), dan wordt er nog een heel ding gemaakt over zijn armen in de lucht houden om vervolgens naar de agent toe te moeten kruipen. Ik kan me voorstellen dat je in zo’n stress situatie met zo’n idioot schreeuwende agent met een wapen tegenover je verward raakt over wat nou de bedoeling is. Die agent had deëscalerend te werk moeten gaan, hij verergerd de situatie alleen maar... het directe gevaar was al geweken. Heel slecht politie optreden dit.

Capt. Iglo | 08-12-17 | 20:25

Afgelopen zomer was ik in Tsjechië en heb ik met een aantal guns mogen schieten. Als je niet mikt met zo'n ding raak je nagenoeg ook niks. Als die guy een gun gepakt had, was de agent nog 30x sneller geweest. Die gast had waarschijnlijk in zijn conditie ook niet eens kunnen mikken.

maSs | 08-12-17 | 20:33

@maSs | 08-12-17 | 20:33
Ik zou nu een hele verhandeling kunnen gaan houden over schieten zonder te richten, gecombineerd met de korte afstand, en de wanden, maar ga er maar vanuit dat er in Amerika niet gewacht wordt tot het wapen duidelijk zichtbaar en gericht is. Een greep naar de gordel is voldoende.

Roadblock | 08-12-17 | 20:53
▼ 1 antwoord verborgen

W.t.f. al die mooie praatjes hier van had hij maar moeten luisteren denk ff na mensen. als je en dronken bent en dan zit er ook nog een zwaarbewapende agent zo tegen je te commanderen wetende dat triggerhappy als fuck zijn...... dan schijt je gewoon 7 kleuren en zie dan maar eens geen fouten te maken.

ba$$$ | 08-12-17 | 20:00 | 4

Dat het een pannekoek was ga ik helemaal mee in maar het was duidelijk dat de man niet 100% nuchter was toch... dus waarom hem laten kruipen? waarom niet gewoon handjes vooruit plat op de grond en blijven liggen tot we bij je zijn. als hij dan naar z'n rug gegrepen had, dan had ik het begrepen maar dit gaat nergens over. Je kan zeggen wat je wil maar 99% hier had doodsangsten uitgestaan en dan functioneer je niet zoals normaal doe daar nog even alcohol bij en dan weet je het wel.

ba$$$ | 08-12-17 | 20:09

Onzin het is gewoon een loterij als je pecht hebt krijg je een triggerhappy officer.

acess | 08-12-17 | 20:11

Dat zal inderdaad wel zo zijn van die doodsangst, en terecht ook in zo'n situatie. Maar punt blijft dat als hij zich normaal gedraagt er niks gebeurt. En inderdaad voor ons ziet het er wat overdreven uit. Maar je kan niet rekening houden met het feit dat die meneer dronken is want dat kan je eigen dood betekenen als agent in de USA. Snap dus wel dat ze het risico zo laag mogelijk willen houden. Wel weer een teken om individueel wapenbezit meer in te perken.

Fiasco | 08-12-17 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

De politie in Nederland en die in de VS zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
B.v. hoeveel politieagenten zijn er in de laatste 5 jaar doodgeschoten in Nederland en hoeveel in de VS?
Ik kan mij heel goed voorstellen dat een agent in de VS - die dagelijks groot gevaar loopt - iets sneller zijn wapen gebruikt dan een agent in Nederland.

Dat neemt niet weg dat dit natuurlijk vreselijk triest is voor het slachtoffer maar het is te makkelijk (ver)oordelen vanachter een pc/tablet/laptop-schermpje.

Lupuslupus | 08-12-17 | 19:59

Wat ik niet snap, de man ligt languit op de grond, waar de politie complete controle heeft. Waarom dan moeilijke fratsen uithalen?? Ga gewoon op de man af...

Schepvogel | 08-12-17 | 19:59 | 1

De politie wilde kijken of hij ook aan ballet kon doen. Jammer, hij was niet goed genoeg.

echtpaul | 08-12-17 | 20:56

Als blanke moet ik nu natuurlijk de straat op en winkels gaan plunderen toch? Maar sorry, als de rechter dit bepaalt sta ik erachter. Bewijslast afwegen en een oordeel geven. Het lijkt wat overdreven om hem dood te knallen. In de VS kan echter de verdachte zomaar toch een wapen hebben. Beter luister je dus wel goed.

Fiasco | 08-12-17 | 19:47

ineens weet je het: ik ga mensen wegjorissen

Cousin Eddie | 08-12-17 | 19:45

tasergun? Verblinden met een dikke zaklamp o.i.d.? Iemand op de rug met de voeten afzettend naar je toe laten komen? Kan het echt niet slimmer?

Ook weer een typisch voorbeeld van "als het geen blanke vent was geweest maar een .... , dan ...."

je postbode | 08-12-17 | 19:44

Geen probleem mee. If you can't stand the heat..

DrumPiet | 08-12-17 | 19:43

De blanken mensen in Mesa zijn als gevolg hiervan massaal de straat op gegaan om te gaan rellen. Of doen alleen donkere mens dat??

rotterdammeraanzee | 08-12-17 | 19:42

Als je met een geweer gaat zwaaien, vraag je om problemen. Dan heb je de gevolgen niet meer in de hand. En als je ook nog na tig overduidelijke en expliciete waarschuwingen toch een zwaar verdachte beweging maakt..... tsja, dan krijg je ook problemen.
De les: blijf weg van wapens en zoek vooral geen problemen!

Amsterdamsko | 08-12-17 | 19:34

ik vimd dit behoorlijk maniakaal van die cop. dit ging helemaal nergens over.

checkmate123 | 08-12-17 | 19:32

Te triest voor woorden dit. Die gast die overhoop geknapt wordt is natuurlijk niet de slimste, maar goed, in een dronken bui is men helaas niet helemaal helder.

Helaas is die agent ook niet veel slimmer met zijn dom geschreeuw. Een (stomdronken!) verdachte moet met de handen in de lucht naar hem toe kruipen.
Man man man, hoe weinig inlevend vermogen heb je dan als politieagent om te niet te kunnen realiseren dat dat natuurlijk voor geen meter gaat lukken.

Maar goed, zo gaat dat in de VS, net als in Nederland heb je daar overal paarse broeken rondlopen die overal kosten willen besparen, en als er extra agenten nodig zijn, worden er dus wat mensen van de straat geplukt die na een vlugge selectie en een quickie stoomcursus los worden gelaten "to maintain law and order," met alle desastreuze gevolgen van dien.

Ik moest voor mijn oude werkgever vaak naar de VS en als je ziet hoe kruiperig de meeste Amerikanen zich gedragen tegenover politieagenten ("yes officer no officer") en je ziet dan het gemiddelde IQ van zo'n bully with a badge dan snap je die kruiperige houding wat beter.

De dronkaard in het filmpje kon, letterlijk en figuurlijk, niet laag genoeg kruipen en wordt dus afgeknald.

Klassenfeind | 08-12-17 | 19:31 | 6

Dat "paarse broeken" dingetje lijkt U wel een beetje over het hoofd te lijken gevlogen. LOL

Berbaar | 08-12-17 | 19:42

@Accident_Prone | 08-12-17 | 19:38
Ik neem aan dat jij zo'n amerikaanse agent eens precies zou zeggen waar het op staat. Kan je daarna je tanden van de grond gaan rapen. Alleen in Nederland pikt de politie namelijk een grote bek.

Roadblock | 08-12-17 | 20:18

@Roadblock

Ik kijk wel uit, gek! Ik zou nooit zoiets doen als ik een onzekere macho kingshit cop voor de kijker zou hebben. Ben niet levensmoe! Dat is wat ik zeg ONGESCHIKT.

Accident_Prone | 08-12-17 | 20:46
▼ 3 antwoorden verborgen

"om vogels in winkels neer te schieten. Niet omdat hij zozeer een probleem met vogels in winkels had, maar omdat hij ongedierteverdelger was.".
Jezus, Spartacus ga na je werk aan de drank.

meneer der meneren | 08-12-17 | 19:30

Noem het vermoeidheid maar dat knikkerfilmpje van vanochtend: dat leek niet helemaal af? Niet dat het geen briljante inhaalmanoeuvre was van dat lieve lichtblauwe knikkertje, maar toch www.youtube.com/watch?v=uF_dvIYBhow

Hetkanverkeren | 08-12-17 | 19:28

gewoon terecht als je jezelf in het criminele circuit waagt. hier in Nederland moet alles maar kunnen. agenten zijn poepbang om hun wapen in de handen te nemen want voor je t weet zijn ze zelf t bokje. het moet tijd worden dat de rechten van criminelen flink ingeperkt worden. je hebt genoeg kansen om iets van je leven te maken maar als je te dom bent, zoals t achterkant van een varken en je dan maar verlaagt tot criminaliteit ten koste van het welzijn van anderen dan verdien je niet meer dan deze afhandeling. opgeruimd staat netjes.

teh_thuismus_ | 08-12-17 | 19:19

Zoals zo vaak had het slachtoffer de hele situatie gewoon kunnen voorkomen door normaal te doen. Die agenten daar zijn soms triggerhappy. Kan je stom vinden, maar het is een feit. Dus voorkom je iedere akelige ontmoeting met ze, en je leeft nog lang en gelukkig.

John McClane | 08-12-17 | 19:16 | 1

Ja klopt, als je geen autoongeluk wilt krijgen moet je niet in de auto stappen.

diederik12345 | 08-12-17 | 19:20

Amerikaanse agenten zijn (indien mogelijk) nog dommer dan het achtereind van een varken. Dit soort geschreeuw en belachelijk getier wordt daar geaccepteerd omdat die dommerik een wapen heeft. Nu de rechter deze gek niet veroordeelde, zal het er niet beter op gaan worden in the usa.

kommabijmebinnen | 08-12-17 | 19:14 | 1

Dat geschreeuw was hoogst onprofessioneel idd.

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:19

Ik heb ooit eens op een politie open dag zo'n training mogen doen. Holster, blauw pistool, groot scherm, beamer wordt situatie nagebeeld. Wat die jongen deed, met de melding zoals die binnen hebben gekregen, met z'n hand. Als daar echt een pistool had gezeten en de agent had niet geschoten, dan was je te laat geweest. Bij mij identieke situatie op het scherm. Jongen zit op de bank en moet opgehaald worden om naar de gevangenis te gaan. Hij zit met z'n handen achter z'n rug op de bank en PANG PANG ik was dood geweest... Zo snel als dat dat gaat.
Deze agent is rustig, maar bevelend. Paar keer gewaarschuwd voor de gevolgen en dan zo dichtbij opeens je hand naar achteren doen, tsja... Achteraf lullen is makkelijk, dat het z'n broek was bla bla... Zelfde als dit: www.youtube.com/watch?v=ljGsFoN9wyw Kijk maar eens goed op 0:53 Die jongen maakt met z'n linkerarm/hand een beweging naar achter z'n rug. En wat doet die agent: trekt z'n wapen. Volledig terecht. Dit soort ongein moet je daar echt niet doen.

Speertjespunt | 08-12-17 | 19:04 | 7

Dat is een goed gedocumenteerd feit. Ga jij ook overbodige BS bezigen? Wat vermoeiend. Hitler heeft geen onschuldig kruipende man doodgeschoten.

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:43

Trap er niet in door te reageren!

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:44

Agent in kwestie is helemaal niet rustig en dat maakt de hele situatie juist veel erger.

basweetutwel | 08-12-17 | 19:53
▼ 4 antwoorden verborgen

In een land waar je meer wapens hebt dan mensen krijg je dit soort acties.

Nietgek | 08-12-17 | 19:02 | 3

En in een land waar iedere dombo politieagent kan worden.

Klassenfeind | 08-12-17 | 19:08

Ja, wapens schieten uit zichzelf. Je hebt altijd gekkies, zelfs in NL kan iemand een winkelcentrum inlopen met een zeer zwaar arsenaal aan wapens.

Mark_D_NL | 08-12-17 | 19:21
-weggejorist-
OnbesNederlander | 08-12-17 | 19:01

Ah daar heb je Talcum X weer.
Als het een zwarte betreft dan is de default oorzaak racisme, maar als het een blanke betreft dan is het injustice.

letters_of_cijfers | 08-12-17 | 18:59

Hij trekt volgens mij zijn broek op. Rare is, waarom laten ze hem kruipen? Handen gespreid, collega er op af laten gaan, boeien en klaar. Je wil bewegingen toch tot een minimum beperken?

Meeroever | 08-12-17 | 18:59 | 1

Omdat ze niet wisten of er nog iemand in die kamer zat (met wapen). Collega erop af, deur zwaait open, agent dood. Even nadenken he?

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:01

Waarom zou je in godsnaam een op een geweer lijkend voorwerp uit het raam hangen? Kan me dan wel voorstellen dat zo'n agent dan een beetje triggerhappy zou kunnen zijn, en in grval van twijfel schiet

Tollebol | 08-12-17 | 18:51 | 2

Als je dit nog kunt verdedigen heb je echt een hoop draadjes loszitten hoor. Wat is er voor jou nodig om toe te geven dat een agent fout zit? Knielende man met blinddoek voor die van achteren een nekschot krijgt? Of is dat dan ook terecht omdat het slachto- ik bedoel, in jouw geval, de dader, per ongeluk zijn pink bewoog?

Renkum0317 | 08-12-17 | 18:58

Exact.

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:11

Die agent is een enorme kletsmijer.

McMarx | 08-12-17 | 18:49

Gewoon om 23.00 uur naar bed en vooral niet op vogeltjes schieten.

Musset | 08-12-17 | 18:47

Als deze agent blank was geweest had ie 25 jaar gekregen.

Baron Clappique | 08-12-17 | 18:46

Terecht geschoten , hij word meerdere malen gewaarschuwd en op het laatst zie je de man naar achteren reiken met zijn hand . Kijk het filmpje 100 x voor mijn part maar het is echt zo.

RexGloriae | 08-12-17 | 18:42

Was ook een filmpje van een man in een rolstoel en nog doof ook,knalden ze ook aan gort.

Roger-Rabbit | 08-12-17 | 18:41 | 5

Ik zag wel eens een vrolijker filmpje van een man in een rolstoel die deaud ging... op een vlucht naar Somalië die hij probeerde oo te blazen. Gat in de zijkant, hij naar buiten en de rest overleefd. Feel good filmpje van je leven! Ik heb geen idee of ze hem ooit nog gevonden hebben ofdat een kameel een dude met rolstoel op zijn kop kreeg. Ghé

Tuborg øl | 08-12-17 | 19:15

Is het je ook opgevallen dat die man gewapend was?

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:20

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:20
Met een beanbag gun (je weet wel een proppenschieter).

maSs | 08-12-17 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen

This land is my land.... Home of the brave en het land waar liberal een scheldwoord is www.youtube.com/watch?v=kvzIRuIg288 Zeg USA F*** y'all. Vanuit Nederland.

Hetkanverkeren | 08-12-17 | 18:38 | 2

Libtards gonna libtard

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:45

And goddamn proud of it! Excuse my French. ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:45 Y tu mama tambien!

Hetkanverkeren | 08-12-17 | 18:58

Toch apart dat zoveel mensen hier in de panelen verschrikkelijk slecht politiewerk goedpraten met: "Ja, als je een rare beweging maakt kan je een kogel verwachten." Dit zijn gewoon een stelletje randdebielen die toevallig politieagent zijn. Zelfs burgermilities in oorlogsgebieden van verschillende moslim- apenlanden lachen erom hoe slecht deze politieagenten hier opereren. Ze hadden op meerdere manieren makkelijk ervoor kunnen zorgen dat ze wisten of deze man nog gewapend was of niet.

IslamPislam | 08-12-17 | 18:38 | 1

Ja, misschien hadden ze lekker thee met hem kunnen gaan drinken. Zoals we dat in Nederland doen.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:47

>Ga naar je werk
>Zeg partner en kinderen gedag en tot vanavond
>Krijgt melding van een persoon met een vuurwapen + vizier
>Krijgt deja vu Vegas
>Dader gedraagt zich verdacht en BTFO
>Volgende dag weer gezond op
-
>Geeft feestje in hotel
>Neemt wapen mee
>Gaat zuipen
>Gaat met wapen uit raam zwaaien
>Snapt niet waarom veiligheidsdiensten op scherp staan na Vegas
>Is te bezopen om in de eerste instantie de simpele instructie "handen omhoog" op te volgen
>Krijgt Darwin award
-
Take your pick.

MogeWijEveOvergeve | 08-12-17 | 18:37 | 2

Dit was vér de vóór Vegas shooting.

Stormageddon | 08-12-17 | 18:38

@Stormageddon | 08-12-17 | 18:38
LOL, kan je nagaan.
Je snapt mijn punt wel, met een mogelijk vuurwapen uit het raam staan zwaaien.
Ik weet de protocollen niet maar de arrestie op zich had wel wat humaner gemogen.

MogeWijEveOvergeve | 08-12-17 | 18:43

De schutter noemt de hele tijd dat een fout maken schieten betekent. Ja en dan ben je aangeschoten, maakt die vent je gruwelijk onzeker en maak je twee keer een fout in het opgegeven dansje.
Ongelooflijk. Ik ben echt geschokt. Wat zielig dit man. Hij was gelijk dood ook lijkt het. Hier helpt Barry Stevens' "vooral doorgaan" niet meer in je choreografie.

En dan ik weleens. Lee Towers had hem, zonder een wapen op hem te hoeven richten, wel een hele goede act kunnen laten neerzetten, op vlotte, vrolijke muziek. Maar ja.

LibertasSimplex | 08-12-17 | 18:36

Fucking cowboys. Triggerhappy motherfucker. Het zal je zoon maar zijn..

eightfour | 08-12-17 | 18:31

Wat een lulverhaal, Spartacus. Het ging niet "eventjes goed". Het ging helemaal niet goed, omdat lulletje rozenwater niet deed wat de SWAT man hem opdroeg. Als je in de VS met een wapen uit het raam gaat zwaaien ben je per definitie al een lul. Moet die SWAT man onnodig risico nemen en zichzelf laten doodschieten? Ga toch weg, dit was weer zo'n kutmillennial die wel even dacht dat hij de SWAT meneer een beetje op stang kon jagen door dingen net even anders te doen dan hem opgedragen werd. Hij is wel 10 keer gewaarschuwd en er werd hem precies verteld wat er zou gebeuren. Dus wat mij betreft gaat die agent, op basis van het filmpje, inderdaad vrijuit. Zijn ze nou helemaal gek geworden.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:30 | 7

Tsjakka.
Try yoga.

ger1306 | 08-12-17 | 18:45

RenHoek | 08-12-17 | 18:44

Wat begrijp je niet aan "You might not survive"? Je verstaat geen Engels?

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:48

@ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:48
Ik kan je ook wel zeggen, doe wat ik zeg en je zal het niet overleven. Dan geef ik je vervolgens een retarded insctructie, die je in beschonken staat nauwelijks kan uitvoeren en dan schiet ik je neer. Ten minste dat is uw logica.

maSs | 08-12-17 | 20:11
▼ 4 antwoorden verborgen

De politiemannen zijn ook op 100% adrenaline zijn beweging naar achter was waarschijnlijk om zijn onderbroek op te hijsen maar het kan ook gezien worden als het pakken van een wapen. Next. Idioot heeft zichzelf in deze situatie gebracht door met geweren in een hotelkamer te gaan zitten, want dat bleek achteraf dus wel.

tragic1911 | 08-12-17 | 18:30 | 1

Inderdaad de aanleiding was het slachtoffer zelf.
Verder was dit wel een beetje overdreven, het had ook anders opgelost kunnen worden zoals meerdere meer deskundige reaguurders al aangaven.
Maarja in een land waar iedere idioot en zijn/haar herdershond een (semi-automatisch) wapen mag hebben, kan je natuurlijk overspannen/te gespannen agenten verwachten.
Blij dat ik in het meer beschaafde deel van de wereld woon!

Berbaar | 08-12-17 | 18:57

In Ferguson heeft de politiein ieder geval terecht geschoten: theorichel.nl/node/5813

TheoRichel | 08-12-17 | 18:29

Amerika is een ziek land, waar de politie vol zit met angst, buitengewoon autoritair is en bezet wordt door mannen met extreem kleine piemels. Dat deze fascistische klootzak een eenzame dood mag sterven, in een inrichting verdrinkend in zijn eigen kots. Verschillende dictators op deze wereld hebben meer empathie dan dit stuk stront.

Boerkablaffer | 08-12-17 | 18:28 | 3

Haha, die kleine piemel zal je zelf wel hebben.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:33

ChacarronMacarron is een platte pet.

Stompe_Loeres | 08-12-17 | 18:36

Stompe_Loeres | 08-12-17 | 18:36

Nee man, ik ben een werkloze Wilders stemmende paupertokkie natuurlijk.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 18:49

Gelukkig is het slachtoffer blank, anders kwamen er rellen en was het hot topic bij de msm.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 18:26

Echt geestelijk stabiel lijkt die smeris me niet. Vakkenvuller bij de Walmart lijkt me een wat betere functie voor deze gast. Dit was onnodig.

brutus68 | 08-12-17 | 18:25 | 1

en u heeft helemaal gelijk..
de link .. vrijgesproken.. in het artikel laat op het eind zien dat deze egotripper 2 maanden na zijn executie uit het korps verwijderd is wegens ongeschikt

ko uit groningen | 08-12-17 | 18:46

Ga nooit naar dat land waar politieagenten onder totaal verknipte idiote rechters pure sadisten mogen zijn!

God hebbe zijn ziel van de jongeman, veel te jong overhoop geknald. Wat erg dit, te erg

Die politieagent eens ik een ticket to hell. Laat die morron daar eeuwig fikken.

Jan, Leiden | 08-12-17 | 18:25 | 1

Welke God? En zo ja, mooi toch ? Van dat $#@#$Amerika zo in de hemel. Zouden ze meer moeten doen, wordt het hier op aarde ook gezelliger.

Promedio | 08-12-17 | 22:36

In een land waar iedereen een wapen draagt is dit inderdaad een te verwachten reactie. Ik heb teveel voorbeelden voorbij zien komen waarbij de agent werd neergeschoten. Verder zal dit verhaal niet veel stof doen opwaaien want de man is blank dus valt er geen politieke winst te halen.

Sceptische_autist | 08-12-17 | 18:24 | 1

In veel staten was deze agent nat gegaan als bleek dat deze meneer geen wapen had. Dat iemand anders het heeft gezien mag geen excuus zijn.
De volgende keer leggen ze er een plat bij een verkeerscontrole. Ja hij greep naar zijn achterzaak meneer de rechter!
Als je niet ziet hoe slecht deze agent is dan ben je echt stekeblind.

miko | 08-12-17 | 18:51

Terecht geschoten nadat de dronkaard z'n arm naar achteren doet in combinatie met aard van de melding, zie daar geen moord in. Ware het niet dat zulke achterlijke instructies zelfs voor een nuchter persoon bijna onmogelijk te volgen zijn. Tijd voor een cursusje of 6 voor schreeuwagent. RIP

Sosti | 08-12-17 | 18:24 | 2

Ja ik zag hem idd ook wat pakken, was erg dom van hem. Maar zoals je zegt, die man werd compleet in war gebracht door die instructies. Ik had het ook niet geweten. Dit was niet nodig zo.

suqmadic | 08-12-17 | 18:30

Zolang je niet duidelijk een wapen ziet mag je niet schieten.
heb een vergunning tot dragen en gebruik van een vuurwapen maar dit gaat het echt niet worden.

Roger-Rabbit | 08-12-17 | 18:31

Niets wat niet opgelost kon worden met een volledige spreidligging en binnen een seconde drie agenten bovenop hem, maar nee.. Een dronken man een gymnastische oefening laten doen die faalt en vijf kogels erin jassen was de betere oplossing...
Werkelijk.. ?

Wijze uit het Oosten | 08-12-17 | 18:23

Afgaande op sommige reacties vind ik niet meer dan eerlijk dat wanneer iemand door rood rijdt dit voertuig meteen doorzeefd wordt. De auto waz het wapen war getoond werd, het oranje licht was de eerste waarschuwing en het rode licht was de tweede waarschuwing. Er zijn de laatste tijd al veel aanslagen geweest waarbij doden vielen met een voertuig.

Promedio | 08-12-17 | 18:23 | 1

Bij de aanslagen middels een voertuig, werd er geen stoplicht genegeerd. Uw argument gaat dus niet op.

NasiGordon | 08-12-17 | 20:06

Beetje lastig inschatten dit. Het kan zijn dat de diender al vaker heeft meegemaakt dat iemand toneel speelt en gewoon geen risico neemt.

MogeWijEveOvergeve | 08-12-17 | 18:23

Dit kaat mooi zien dat de Amerikaanse politie dus geen sectarich geweld gebruikt. Dus niet alleen maar donkere mensen zonder reden neer schiet.

Santtulainen | 08-12-17 | 18:22

Nog even en ik hoef niet meer te trollen.

witdusracist | 08-12-17 | 18:21 | 1

Niet als ze dks op borgtocht vrij laten nee.

Tuborg øl | 08-12-17 | 19:05

Walgelijk. Dit is moord.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 18:20 | 3

So,jij bent snel vrij. Gefeliciteerd.

miko | 08-12-17 | 18:47

miko | 08-12-17 | 18:47

Als Joris geen lidmaatschapskaart heeft van D666, duurt het vast niet lang.

Bijtendehond | 08-12-17 | 21:07

Dit is 1 van de weinige keren dat wij het eens zijn.

TeeJee | 08-12-17 | 21:21

Doet de NL politie toch beter. Laat je eerst even uitrazen en de boel slopen en als je uitgeraasd bent pakken je ze. Scheelt een hoop stress voor iedereen.

EmilioEsteves | 08-12-17 | 18:20 | 2

Als je kijkt hoe lang Mohammed Brouyeri na de moord op Theo van Gogh nog heeft kunnen rondlopen en schieten op de politie hoop ik dat er nooit een jihadist met dezelfde spullen aan de slag gaat in een druk winkelcentrum.

Feynman | 08-12-17 | 18:22

En? Als het je eigendommen zijn?Heb je dan nog zo een mening?Ze hebben gelijk eerst schieten dan vragen.Wat is je probleem?

flesje | 08-12-17 | 18:35

De politieagent is totaal ongeschikt. Opgewonden standje, terwijl je met rustige kalme stem meer bereikt en de situatie kan verbeteren. En men hoeft niet 5 keer te schieten op een huilende man die op alle vier kruipt. Was ik de rechter mocht deze loser minimaal 10 zitten. Dit was als schieten met een bazooka op een mier.

Accident_Prone | 08-12-17 | 18:19 | 4

Hij kroop wel. Door het onnodige geschreeuw van de sukkel agent maakte de jongeman een ongecontroleerde beweging en de sukkel agent had een itchy triggerfinger, en schoot 5(!!!!!!) keer. Dus ONGESCHIKT. En koop zelf een bril, dan zie je er misschien slimmer uit dan de BS die je schrijft.

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:05

Zo itchy dat hij eerst 10 keer heeft gezegd dat hij zou schieten.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:13

Kun je blijven schreeuwen tegen een dronken vent. Dat registreert niet. Kijk naar dat incident met die Mitch jongen wat door de politie doodgestikt werd. Hadden ze de situatie ook beter kunnen inschatten. ONGESCHIKT.

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat een hoop fout hier. Agent heeft te vaak CoD gespeeld en kan niet inschatten of deze man bezopen is. Als het mijn zoon was geweest had in hoger beroep gegaan.

despee | 08-12-17 | 18:19 | 1

Lijkt er wel een beetje op. Ook wel eens zo'n reflex gehad omdat een gijzelaar opsprong. Maar dat was gelukkig in t spelletjes ipv real life.

Tuborg øl | 08-12-17 | 19:04

Maareuh, waar zijn de WLM protesten, plunderingen en relletjes?

ScumbaggusMaximus | 08-12-17 | 18:18 | 1

Ja want van BLM hoef je niet te verwachten dat ze de barricades op zullen gaan voor een blankes..

tata1981 | 08-12-17 | 18:21

Bizar dat je met deze footage kunt worden aangeklaagd voor moord of doodslag. De beelden spreken voor zich. Failure to comply. Klaar is dat. Iemand van de politie heeft het recht dit te doen. Jij bent een gevaar voor de diender in kwestie. Je maakt een in de US gevaarlijk geachte beweging, zeker in een staat als Arizona waar je een verborgen wapen mag dragen. (In Arizona, anyone who is not prohibited from owning a firearm and is at least 21 years old can carry a concealed weapon without a permit as of July 29, 2010.[7] )

DommeNeger | 08-12-17 | 18:18 | 3

Een goede agent is niet zo gefrustreerd en kan betere inschattingen maken.

Accident_Prone | 08-12-17 | 18:22

Alleen een failure to comply zou nooit tot het aanwenden van dodelijk geweld moeten kunnen leiden, totaal buitenproportioneel. In dit geval zou de agent zich kunnen beroepen op zelfverdediging, dat is heel wat anders. Dat het zover is gekomen komt door de belachelijke autoritaire procedure die wordt gevolgd met alle risico's van dien. Het was veel beter geweest om de verdachten zicht te laten omdraaien of om te zorgen dat ze ook vanaf de andere kant benaderd konden worden. Uit alles blijkt dat het hier om een autoritaire trigger happy cop gaat.

Max Headroom | 08-12-17 | 19:40

Ja Max, zeg het die paranoimia Kakker-on-Mocro-Ron!

Accident_Prone | 08-12-17 | 19:52

Heeft er iemand een luchtbuks voor vriend Rutte. Ik heb nog wel een hotelbon.

Cor Zakov | 08-12-17 | 18:15 | 1

Bizarre opmerking dit, beneden alle niveau en niet gepast.

DommeNeger | 08-12-17 | 18:19

Deze agenten weten niet beter dan op weg te zijn naar een active shooter situatie. Dat heeft al een keer 58 mensen gekost. www.foxnews.com/us/2017/10/05/las-vega... Het is een trieste wereld waar we in leven en iedere oorlog kent vele "friendly fire" slachtoffers.

Maar wat een totale prutsers. Schreeuwen in de gang waardoor je je positie weggeeft. De persoon naar je toe laten kruipen ipv uitkleden. De persoon in jouw richting laten kijken. De halve cursus wordt niet in acht genomen waardoor je in de split second beslisfase komt, waar een verkeerde beslissing genomen wordt, wat iemand zijn leven kost.

Daarna gaat deze dodelijke sketch op dezelfde voet verder. De ene agent die met een keycard aan het kloten is. Waarom geen loper meegekregen van de receptie?!?

Daarna gaat zijn collega tot drie keer toe KEYCARD schreeuwen. Waarmee iedere badguy in de kamer zou weten dat dit het moment is om door de deur heen te vuren. Totaal kansloos jezelf en je collega in gevaar brengen.

Waarom heeft de schutter een helm, en de collega niet? Waarom staat de collega met zijn lichaam en hoofd voor de deur. Waarom wordt de hendel geprobeerd als het groene lampje ontbreekt?!?

Hier gaat heel veel mis, en het dodelijke slachtoffer is het topje van de ijsberg.

Feynman | 08-12-17 | 18:15 | 1

"Daarna gaat deze dodelijke sketch op dezelfde voet verder. De ene agent die met een keycard aan het kloten is. Waarom geen loper meegekregen van de receptie?!?"
Ik vermoed dat dit het geval is. Het spreekt echter vooral voor de intelligentie van de US Cops dat ze deze keer op keer op dezelfde manier, namelijk op zijn kop blijven proberen.

Kat van T | 09-12-17 | 14:10

Verschrikkelijke beelden om te zien, aan de andere kant wel eerlijk dat je als blanke ook gewoon door de politie neergeknald kunt worden in de VS. Had hem met zijn handen tegen de muur laten staan zou ik als leek denken.

Duifmans | 08-12-17 | 18:15 | 2

Als leek (ben ik trouwens ook) inderdaad. Maar die procedures zijn er niet voor niets, juist omdat het zo vaak misgaat.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:07

Met al die rare manoeuvres die hij hem liet uitvoeren zou je denken dat hij hoopte op wat actie. Inderdaad handen tegen de muur of plat op de grond met armen en benen gespreid lijkt mij een stuk logischer, dan mag je van mij schieten als hij naar zijn heup grijpt. Dit is gewoon vernedering en moord van een sadistische agent.

PlatteHoofd-IpneHaar | 09-12-17 | 02:18

Ik wist niet dat Shaun King, de nepneger van The Young Turks, iets gaf om het leven van <s>blanke</s> sorry witte meneren. Maar anyway, dit is uiteraard schandalig. Het laat zien dat politieagenten in de VS veel te weinig training krijgen, te zwaar bewapend zijn in veel gevallen en er klaarblijkelijk te weinig wordt gemonitord of de politieagenten wel helemaal goed bij hun hoofd zijn.

IslamPislam | 08-12-17 | 18:14 | 1

Het boeit hem alleen maar in zoverre hij de politie kan besmeuren, zodat hij dat later kan uitbuiten als er een negert wordt neergeschoten.

spamtarget | 08-12-17 | 22:08

Onverwachte beweging richting heup. In een land waar iedereen en zijn moeder, dochter, zoon, grootmoeder, etc een wapen bij zich kan dragen zou ik als agent ook hebben geschoten. Deze agenten zijn zeer waarschijnlijk deel van een speciaal team dat reageert op dit soort incidenten, en weten precies wanneer ze zelf risico lopen. Als jij dan je arm richting je heup beweegt kun je een kogel verwachten.

BlijkbaarNormaal | 08-12-17 | 18:14 | 3

Slap excuus. Die gozer lag de hele tijd op z'n buik een paar meter van de politieagent verwijderd. Hij had al lang kunnen zien of hij een wapen achter in z'n broek had. Of de politieagent moet blind zijn.

IslamPislam | 08-12-17 | 18:17

@IslamPislam: Is that a gun in your pocket or are you just happy to see me? Je weet het nooit.

LaPetite | 08-12-17 | 18:26

Het is een laffe angsthaas van een politieagent die al tien keer op en neer naar die gast had kunnen lopen om hem te neutraliseren. En stress?? daar worden ze toch voor opgeleid!!!,....... ow wacht trigger happy monkeys.

miko | 08-12-17 | 18:44
-weggejorist en opgerot-
Ron van Zon3948 | 08-12-17 | 18:14

Tja.. in 'the good old days' had de man waarschijnlijk slechts 1 kogel gekregen, maar sinds de politie met ARs zijn uitgerust worden dat er makkelijk meer.
Overigens kan ik de agent geen ongelijk geven: in een op scherp staande situatie waarin melding is gemaakt van wapens ga je niet afwachten wat iemand uit z'n broekzak/riem haalt.

Litsehimmel | 08-12-17 | 18:12 | 1

Herhaling dus van eerdere plempsels die ik niet eerst had gelezen. Excuses.

Litsehimmel | 08-12-17 | 18:14

Ik heb genoeg films gezien waarin de bad guy pretendeerde hevig beschonken te zijn om vervolgens in een split second ineens HEEL helder een wapen tevoorschijn te halen en de agenten af te knallen. Ik vind dit geen injustice. Agent heeft correct gehandeld.

Kameroudste | 08-12-17 | 18:12 | 4

@miko | 08-12-17 | 18:42
Ja films ja, lul Miko. Jij hebt dit soort situaties natuurlijk dágelijks bij de hand in je ontzettend spannende Echte Stoere Mannenleven. Normale mensen maken dit echter niet mee.

Kameroudste | 08-12-17 | 21:13

Kameroudste | 08-12-17 | 21:13
Je hebt waarschijnlijk nog nooit een pistool of gewer van dichtbij gezien behalve in het holster van een politie agent. EEn vuurwapen schept verantwoordelijkheid,vooral bij een politie agent.Snel een wapen trekken is niet zo makkelijk,maar dat kan jij niet weten.

miko | 09-12-17 | 01:30

Oh wat interessant, plemp eens een paar linkjes dan?

Ballenman | 09-12-17 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ron van Zon3948 | 08-12-17 | 18:10

Een lichtpuntje: gelukkig dat hij wit is. Scheelt een hoop SJW gedonder.

keestelpro | 08-12-17 | 18:10 | 2

Yep. Was ook mijn eerste gedachte.

Mahatma | 08-12-17 | 19:53

Dit gaat de redactievergadering van dwdd niet halen idd. Geen neger.

Afgeschminkte Bassie | 08-12-17 | 21:24

oh oh oh, met een zwarte moslim was dit nooit gebeurd! dit is ..... oh wacht. Hmmm...

Cobalt bomb | 08-12-17 | 18:09

Heel sneu hoor, maar m.i. terecht vrijgesproken. Die beweging naar achteren is meer dan verdacht en lijkt meer dan een klein beetje op een standaard manier om een verborgen pistool uit je broek te trekken. Niet schieten is je eigen leven riskeren. Van iemand die met wat voor geweer dan ook uit een hotelkamer zwaait mag je terecht het allerergste verwachten.

LaPetite | 08-12-17 | 18:09 | 5

Gebeurt is met een T maar verder snap je het, Mali.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:03

Zeg maar, in the heat of the moment ;)

Mali | 08-12-17 | 19:49

Echt waar joh? De gehele protocol klopte al niet in dit filmpje. Hij had bijvoorbeeld eerst kunnen vragen of ze allebei één voor één heel langzaam hun shirt omhoog konden trekken om te checken of er een wapen uit de broek steekt. Daarnaast zou een crimineel niet zo op de grond liggen te janken. Dit is gewoon pure moord door een trigger happy psychopaat. Als je als agent geestelijk niet in staat bent om deze situaties nuchter en objectief in te schatten ben je ongeschikt.

KrentjeBrei | 09-12-17 | 09:20
▼ 2 antwoorden verborgen

klote usa agenten!

kot | 08-12-17 | 18:09

Kutrechters, allemaal!1

vanBarchum | 08-12-17 | 18:09

Dit doe je met een Palestijn die een joodse winkel aan gort slaat, niet met een onschuldige man die zich over wil geven.

keestelpro | 08-12-17 | 18:08 | 1

Waar lees jij ergens dat deze man "onschuldig" was?

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:03

Bij het omhoog houden van zijn armen zie je al dat ie zwaar bezopen is. Triest.

Suncatcher | 08-12-17 | 18:08 | 1

Misschien moet je dan niet dronken in een hotel met een wapen uit het raam gaan zwaaien, als je zulke risico's niet wil lopen.

ChacarronMacarron | 08-12-17 | 19:02

Vrijwel niemand die dronken zou waarschijnlijk in staat geweest zijn om deze idiote maneuvres zo feilloos uit te voeren. Dit lijkt me gewoon regelrechte moord.

Koekjeszijnlekker | 08-12-17 | 18:07
-weggejorist-
Ron van Zon3948 | 08-12-17 | 18:06 | 2

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken