Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Sinds de menopauze van Dieuwertje is het Klaasjournaal helemaal van het pad af.

van Oeffelen | 16-11-17 | 13:58

ik hoop wel de de pieten die pakjes nog weten te redden, voordat ze in zee waien, anders blijft dieuwertje straks met een natte doos zitten

afwasdruiprek | 16-11-17 | 13:23

Vond het eigenlijk wel spannend dat Sinterklaas Journaal :-).

Watching the Wheels | 16-11-17 | 13:03

Kan GS niet een zender oprichten? Met het nieuws zoals het echt is en een normaal Sinterklaasjournaal?

zwarte_weduwe | 16-11-17 | 12:53 | 1

of gewoon herhalingen uit de tijd dat iedereen nog wat normaler was/dacht...

Bali Lovert | 16-11-17 | 15:08

De "NOS": doet me denken aan de de Chinese staats-TV programma's ten tijde van MAO-Ze-Tung, waarmee het domme volk gehersenspoeld werd tijdens de culturele revolutie.
En nu hebben we dus in NL onze eigen Culturele Revolutie, die aan ons laffe, gezapige, maffende, ongeinteresseerde volkje opgelegd wordt door een piepklein groepje drammers die de staats TV hebben overgenomen,
Het ergste is dat de meesten het niet eens door hebben

telelezer | 16-11-17 | 12:29

Als uw dochtertje of zoontje vraagt waar zwarte piet is dan moeten we helaas nog even zoeken. Maar op www.zwartepietisok.nl is een speciale OK sticker om m weer terug in het land te krijgen.

zwartepietisokenl | 16-11-17 | 11:32

In Nederland is een soort linkse dictatuur ontstaan ,veroorzaak door een kleine linkse radicale, autochtone, minderheid, waarvoor de overheid bang is en laf hen in alles tegemoet komt, fanatiek opgezweept door de in linkse handen zijnde Nederlandse Publieke Omroep ( NPO)- met die huichelaar Pauw van de vara
( kijk alleen maar eens naar zijn gezicht, daar druipt het vanaf ) voorop.

De hardwerkende Nederland, die geen tijd heeft voor acties en demonstraties omtrent een kinderfeest, zit 's-avonds voor de TV en realiseert zich dat tegen dat getijsem en die mediamacht geen kruid gewassen is.
Het zijn die anti Nederland mensen, zonder enig historisch besef en hebben in feit niks met Nederland, dan alleen de benefiet zaken.
De politiek van vandaag de dafg bestaat uit laffe egotrippers, bezig met hun eigen mandaatje en laten hun land kapot maken, rellen met vernielingen, een overdreven tolerantie naar alles wat buitenland is etc.

En als er dan verkiezingen komen, stemmen we in meerderheid weer fout op dezelfde mensen waar de meeste daarna weer erge kritiek op hebben.

Is het Nederland waar ik geboren en getogen ben, waar ik gestudeerd heb, wat een rustig en stabiel land was, vaak geleid door politici waar ik het echt mee oneens was, maar die wel de wil van het volk aanvoelden en Nederland nog Nederland was.
Een Nederland wat veranderde toen vreemdelingen ons gingen besturen, wel de lusten wilden maar niet de lasten.
Worden we nu bestuurd door vreemdelingen, anti Nederlanders, bezig met hun toekomst baan, netwerken en graaierijen ??

outdoor | 16-11-17 | 11:31

Sneuheid..... waar een klein land groot in kan zijn...

ttype | 16-11-17 | 11:19

Vraagje : ik heb gisteravond een aantal links geplaatst naar artikelen en foto's van Duitse en Zwitserse sites met daarop Sankt Nicolaus en zijn Knechten , zonder uitzondering Zwart. Alleen de Zwitserse is blijven staan, Sankt Nicolaus in midden Zwitserland met zijn Pieten mer roede en zak.
(Zwizalletju | 15-11-17 | 22:26 | )
Wat is het beleid tav het plaatsen van links , was stuk voor stuk niks mis mee en is om aan te tonen dat dit geen exclusief Nederlands fenomeen is. (Sinterklaas niet en ook de zwarte knechten niet)

Zwizalletju | 16-11-17 | 11:11

Ik kijk met mijn kleine vriend elke dinsdag maar naar Opsporing verzocht. Net zo spannend als het sinterklaas journaal, alleen zwarte pietjes die pakjes weghalen ipv komen brengen...

Berry_Thiaudet | 16-11-17 | 11:03

is Jan Boerenfluitjes -weggejorist- ??

DeKootsj | 16-11-17 | 10:55

Misschien moet Omroep PowNed het Sinterklaasjournaal gaan uitzenden... De NTR bakt er niks van.

Jostifiel | 16-11-17 | 10:35

Een golf van indoctrinatie via de belastingbetaler waart door Nederland! Wanneer staan we op en pikken het niet meer ?????

daytripper | 16-11-17 | 10:35
-weggejorist-
du Roi Soleil | 16-11-17 | 10:30 | 1

Ik heb even een stukje gekeken, en het heeft maar weinig cachet meer.
Er is ruimte nu voor anderen om dit beter te doen.

Peter_K | 16-11-17 | 10:29

Kom op ouders.
Het Sinterklaasfeest is echt niet afhankelijk van het het Sinterklaasjournaal.

Lafayette | 16-11-17 | 10:27 | 1

indirect wel want onze kinderen worden sluw gehersenspoeld, hetgeen via de denkwereld van de kinderen later als ze volwassen zijn, neerslag heeft op onze cultuur (normen waarden tradities enz)

telelezer | 16-11-17 | 12:16

Heb even moed bijelkaar geraapt en het " Sinterklaasjournaal ' bekeken . Wat een bak nietszeggende ellende. De broodnodige allochtonen ertussen .. mijn God ..
Ik ben nu 65+ en de heerlijke tijd mogen meemaken dat je bang was voor Zwarte Piet .. maar ook bewonderde want Zwarte Piet kon immers alles ... op straat in Groningen in de jaren vijftig atletische trucs doen .. etc ... en Slavernij/Racisme ?? Hou toch op .. Een gedeelte van dit land is ziek, maar ik hou hoop dat het nog goedkomt.

daytripper | 16-11-17 | 10:27 | 1

Eh, nee!

BosrandDirk | 16-11-17 | 11:53

Het Sinterklaasjournaal wordt alleen gemaakt voor déézzèzzuzzèzztiggrachtengordelbakfietskindertjes, snap dat dan! En dié vinden dit allemaal gewéldig! Want diekrijgen voor

Zenzeo | 16-11-17 | 10:19 | 1

Sinterklaas bijvoorbeeld een cultural appropiation-barbie. Of een racialiseringspony.

Zenzeo | 16-11-17 | 10:21

We hebben verloren, dit is het einde.....

RamondeM | 16-11-17 | 10:14

Er zit een zwarte piet in het memory spel op sinterklaasjournaal.nl . Gaat helemaal goed komen denk ik... imgur.com/a/NXmxa

zuilim | 16-11-17 | 09:47

De schmink maakte mijn penis ook altijd zwart toen ik nog Zwarte Piet was.
Ik was de wildplas Piet.
Daar moet je nu eens mee komen..

bolletje kaas. | 16-11-17 | 09:22 | 1

dit is toch wel de meest grappige reactie, ondanks alle sneuheid

ILF2 | 16-11-17 | 11:26

De enige remedie; STOP met het vieren van Sinterklaas!!! Als je eens weet hoeveel het Sinteklaasfeest aan belastinggeld oplevert dan, is deze remedie het beste!! STOP ermee, als je het niet kan vieren op jou gewenste wijze. Koop geen banketletters, pepernoten en marsepein (bakkerijen over de zeik), huur geen Sinterklaas met Pieten kostuums (verhuurbedrijven over de zeik), koop geen kadoos (alle winkels over de zeik). Resultaat; Winkels zijn afhankelijk van dit soort festiviteiten, ze zullen minder personeel aannemen, er zal daardoor meer werklozen zijn, de regering loopt miljoenen aan belastinggelden mis en het gaat geld kosten ipv opleveren. Mijn idee is dus; "Laten we ermee stoppen", Oké, het doet voor vele ff pijn maar, de regering zal overstag gaan en zal ZP moeten accepteren. (onze regering raak je het hardst in zijn/haar/genderneutrale portemonnee)

Ik snap er niks van! | 16-11-17 | 09:07 | 2

Okeee zo had ik het nog niet bekeken??????Maareh het kan ook makkelijker; Mss moet de regering eens voor één keer naar de wil van het volk (80%) luisteren en accepteren en uitdragen dat Zwarte Piet bij het Sinterklaasfeest hoort....

Confusedius | 16-11-17 | 09:58

Dit vraagt om een referendum.

Brulboei_61SB | 16-11-17 | 16:27

Sinterklaas is de zoveelste grote leugen van ouders richting hun kinderen. Lekkere opvoeding....
Commerciële shit van de winkeliers ombuigen om kinderen te belazeren. Wat een wereld.
Kun je beter gaan sporten. Dat is iets minder schadelijk.

Go_Vegan2.0 | 16-11-17 | 08:59 | 2

Waar kom jij vandaan?

RamondeM | 16-11-17 | 10:13

Waarschijnlijk van Joop.nl

vanStriean | 16-11-17 | 13:39

Het is nu zo ver, ik wil niet eens meer zwarte pieten. Die doen mij namelijk denken aan drammerige zeurderige mensen en eindeloze discussies over zogenaamd racisme, en ik wil niet dat Sinterklaas daarmee geassocieerd wordt. Weg met zwarte piet! (Jammer dan voor de donkere medemensen die wel graag hadden willen meedoen). Sinterklaas alleen voor blanken!

Hadena | 16-11-17 | 08:55 | 5

De wereld is iets groter dan het overgrote deel van Nederland.

De_Rokjesman | 16-11-17 | 11:01

Wat interesseert het mij wat de rest van de wereld van Sinterklaas vindt? Of krijg ik nu ook een stem in wat er met Thanksgiving moet gebeuren?

Goldfinger | 16-11-17 | 11:20

Ik heb het niet over wie er wel en niet een stem krijgt (wat dat ook mag betekenen).

Ik zeg dat het irritant is dat er zo wordt vastgeklampt aan Zwarte Piet alsof de wereld vergaat als hij verdwijnt of vegen op z'n gezicht krijgt. Dat neigt naar doctrine en dogma's, precies zoals in religies. Als je daar boven staat moet je het ook aankunnen dat er aan de vorm van het feest wordt gesleuteld.

De_Rokjesman | 16-11-17 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

De beste remedie tegen al deze onzin is: de verkijkdoos uitzetten!
De staatstelevisie is een indoctrinatie middel om burgerts te heropvoeden a la de culturele revolutie van de grote roergangerT in China de vorige eeuw.
Trap er niet in, en behoud je individuele vrijheid!
Je bent niet verplicht te kijken.
Ik vier het gewoon nog steeds lekker traditioneel.

Kanarie_Geil | 16-11-17 | 08:44 | 1

Op YouTube staan veel zwarte Piet filmpjes. Laat de kinderen daar naar kijken.

wieowie123 | 16-11-17 | 09:56

Staat het in de grondwet dat je bij de NPO benoemd bent voor het leven?

natuurlijkanoniem | 16-11-17 | 08:21 | 1

Het NPO nieuws gaat over heel de wereld en zal daarom aangepast worden, beelden van Nederlanders die juichend en zingend een boot met kleurlingen binnen halen geven in Afrika de verkeerde indruk.
Jammer dat men er nu achter is dat zwarte Piet de aanjager is van de dobberneger.

the Jackdawn | 16-11-17 | 09:08

Vanaf nu lach ik Amsterdammers en Rotterdammers recht in de bek uit: jullie zijn niet eens baas in eigen stad. De volgende traditie waar jullie als eerste afscheid van gaan nemen is kerst.

Marcel7690 | 16-11-17 | 08:16 | 1

Heb je best kans van.

flesje | 16-11-17 | 13:33

Ik heb mij, om denk ik zelf voor de hand liggende redenen, altijd geprobeerd buiten de Zwarte Pieten discussie te houden, maar kan nu niet anders de conclusie trekken dat het ze is gelukt om het Sinterklaasfeest voorgoed te verzieken. Stop er maar mee. Ze hebben gewonnen. Het ergste van alles vind ik voor mij persoonlijk dat, zoals het altijd gaat, waarschijnlijk de hele zwarte gemeenschap hier op aan gekeken wordt. Want in conflicten verliest iedereen de redelijkheid en wordt “de tegenstander”, in dit geval de zwarte Nederlander als één homogene groep gezien. 40 jaar toch redelijk geslaagde integratie om zerp geholpen. Bedankt Quincy, bedankt Sylvans. Terug naar 1975, toen Surinamers nog de Marokkanen van nu waren.

Bigi Bana Boy | 16-11-17 | 08:16 | 3

Precies dat is het eindresultaat idd. Knap gedaan van de club beroepszeikerds. Het wakkert alleen maar racisme aan, dit zogenaamde "anti racisme" wat tegenwoordig tot op de vierkante millimeter word uitgeplozen. Dus ligt de focus voor 200% op huidskleur en afkomst van bevolkingsgroepen. Racisme in de naam van anti racisme. Ben ik nou zo slim of zij zo dom?

Dutchbeaurouge | 16-11-17 | 08:23

Het is een bekend verschijnsel dat “tegenstanders” in de loop van een conflict steeds meer als homogene en karikaturale groep wordt gezien, terwijl ik net zo veel met Quincy heb als de gemiddelde reaguurder met Femke Halsema. Ik zie dat met lede ogen en een bang hart aan.

Bigi Bana Boy | 16-11-17 | 08:37

Goed gesproken, precies dit. En dat terwijl ik toch behoorlijk wat donker-getinte Nederlanders ken die zich totaal niet herkennen in deze non-'kwestie'. Het betreft doorgaans hardwerkende mensen met een redelijke baan.
Dixit een collega van mij: "zo'n 10 jaar geleden was ik mij helemaal niet meer bewust van mijn kleurtje. Nú zijn we weer terug bij af, en zou ik me 'zielig' moeten voelen omdat ik zwart ben? Hoepel toch op!"

EefjeWentelteefje | 16-11-17 | 14:12

De kruis in de mijter is inmiddels vervangen door een halve maan?

El Gouda | 16-11-17 | 08:09

Waarom hebben Nederlandse kinderen geen godsdienstvrijheid?

__dictatuur | 16-11-17 | 06:57 | 3

?

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 07:17

Geloven in sprookje naar keuze kan godsdienst genoemd worden.

__dictatuur | 16-11-17 | 08:12

Als het een godsdienst is, waarom moet het dan op het publieke net van ons geld worden uitgezonden?

De_Rokjesman | 16-11-17 | 10:02
-weggejorist-
mallekater | 16-11-17 | 06:48

Het word je gewoon door de strot gedouwd door de gesubsidieerde zenders. Uiteindelijk betalen we allemaal mee aan de ondergang van een mooie traditie.

salsaparilla | 16-11-17 | 06:36

Alles aan Zwarte Piet wordt door kinderen als positief ervaren. Je moet wel een geboren azijnpisser zijn om hiervan iets negatiefs te maken. Sommige mensen rusten niet voordat alles wat mooi en authentiek is aan Nederland kapot is.

MickeyGouda | 16-11-17 | 06:29 | 2

Misschien pissen dat soort zeikemmers wel azijn.
Aan hun koppen te zien drinken ze dat ook.

mallekater | 16-11-17 | 06:51

Het is anders ook knap azijnpissen om niet tegen verandering te kunnen.

De_Rokjesman | 16-11-17 | 10:03

Toch nog 1 Piet gezien tussen die gekke witmannen.
Ingewikkeld hoor..

Bat-Adam | 16-11-17 | 06:29

Een Piet die niet zwart mag zijn, is discriminatie gebaseerd op basis van huidskleur.
Dit is verboden volgens Artikel 1 van de Grondwet.

Tegeltje: www.facebook.com/ivor.verbon/posts/20...

Gendji | 16-11-17 | 06:01

En langs het tuinpad van m'n vader
zijn alle heilige bomen omgehakt.

hallevvezool | 16-11-17 | 05:40

Het is net als met Europa, niemand wil het, toch wordt je door de strot geduwd tot je het al stikkend accepteert.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:37

Dit kan toch niet? Alleen maar boze blanke mannen.

PresidenteDeConjovia | 16-11-17 | 04:32

Ik hoor hier mensen zeggen :''ja een kleine groep helpt het feest om zeep''.
Dit soort mensen leggen zich erbij neer schijnt het.
Als je dat soort opmerkingen gaat maken.
Zij helpen helemaal niets om zeep ,zolang de burger er niet in mee gaat.
Snap dat nu eens :zij hebben helemaal niets in te brengen, want ik ga niet naar hun pijpen dansen.
En je viert het feest zelf en wat ze op de tv doen hebben we ook niets mee te maken.Die bepalen ook niet hoe u het feest viert of ziet.
Ik heb er volkomen scheidt aan wat een groepje migranten of allochtonen met een minderwaardigheidscomplex vinden van ons prachtige kinderfeest.
Je denkt toch niet dat ik iets ga veranderen aan een traditie ,omdat 150 personen er moeite me hebben?
Die moeten zich aanpassen ,of wegwezen.
En daar wil ik het graag bij laten.

p17266141 | 16-11-17 | 02:41 | 4

Da's leuk p. Maar als je naar de intocht van Sinterklaas gaat en je ziet daar geen zwarte Pieten meer. Dan blijkt dus dat ze wel wat in te brengen hebben. Zie het Sinterklaasjournaal.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:39

@adjudant: U bent een volslaven idioot.

ChupaChupa | 16-11-17 | 06:12

@adjudant
Die ZP had een beter leven dan welke slaaf ook, of dacht je werkelijk dat die stoomboot roeispanen had?
Zeiken om te zeiken, je bent vast een HOLlander.

Implants | 16-11-17 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

De staatsomroep bepaalt het beleid en RTL werkt net zo hard ook mee aan de teloorgang van Zwarte Piet.
Dan moet er toch een keer een internet versie van Sinterklaar en Zwarte Piet komen om de traditie voott te zetten.
Zijn er nog talenten hier op Geenstijl.
Je krijgt in ieder geval een hoop views.

klinkklaar | 16-11-17 | 02:15 | 1

Elke willekeurige intocht filmen volstaat. Behalve de paar grote steden met beroepsjankers. Het Sinterklaasjournaal kan door elke willekeurige regionale omroep in elkaar gezet worden en op internet gezet. De propaganda omroep wordt alleen nog door ouderen en tokkies bekeken. Kinderen kijken wat anders. De jankerts kunnen ongezien de typhus achter de oogballen krijgen.

Frau Merkel | 16-11-17 | 08:43

Kan een anderen zender gewoon niet iets met Sinterklaas beginnen? NPO heeft geen rechten op Sinterklaas, de vorige Sinterklaas doet nog steeds reclames e.d. Dus die optrommelen en gewoon een eigen Sinterklaas programma bijvoorbeeld genaamd Het Sint & Piet Nieuws, Het Sinterklaas Nieuws. En met pikzwarte Pieten, desnoods huur je gewoon een paar Arubanen die de traditie niet erg vinden, kunnen ze ook niet zeuren dat er blanken met black face rondlopen.

Necramonium | 16-11-17 | 01:54

Onze kinderen kijken naar de sinterklaas van 2002. Zaltbommel. Heerlijk.
Wegwijspiet is op zoek naar Zoutbommel ergens bij Utrecht en de boot vaart de verkeerde kant op.
2002 toen de Pieten nog dom waren.

lieverdeauddanreaud | 16-11-17 | 01:44

Deze nog niet geschminkte mannen gaan zich in het sinterklaas journaal schminken als ze dichtbij nederland zijn en dan zijn ze zwarte piet. Kindjes blij zwarte piet is erbij.... jammergenoeg is alleen de traditie voorbij.

Dulacs | 16-11-17 | 01:17 | 1

Er is helemaal niets voorbij. Gewoon doorgaan en de paar azijnpissers kunnen verrekken.

Frau Merkel | 16-11-17 | 08:45

Wat zijn jullie een stelletje zeurpieten! Zwarte Piet is gewoon in beeld op 6:21...

shadowfox64 | 16-11-17 | 00:54

Helaas voor jullie en jullie kinderen. Zonde!!

Helaas zijn er toch teveel Groenlinks/PvdA/D66-aanhangers bij de NPO die u dit Zwartenpietengedram door uw en die van uw kind willen duwen. De Media (TV, kranten, sociale media) is links verziekt door GL/PvdA/D66 adepten.

Mocht u deze mensen in uw omgeving hebben (wonen), spreek deze linksverziekte GL/PvdA/D66'ers er dan op aan. En stem nooit meer op ze. Zieke drammers zijn het.

Jan3863 | 16-11-17 | 00:23

Die zogenaamde 'anti-racisme' kneudels, zijn zo racistisch als de pest.
Hoe een klein groepje drammers een feest naar de klote helpen.

donkieshot | 16-11-17 | 00:17

Het is gewoon politiek correct gedram. Wel rekening houden met een kleine groep zeurkouzen, geen rekening houden met de kinderen om wie het gaat en 95% van de bevolking. Het gaat ze daar bij het Staatsjournaal alleen maar om hun eigen ideaaltjes, dat maken ze zo weer prima duidelijk. Erg jammer, en ik vind het ook oprecht heel sneu voor al die kinderen die niet gewoon een leuk feest kunnen krijgen. Die kinderen en hun ouders hebben echt totaal geen associatie tussen Zwarte Piet en slavernij, of het daar nou vandaan komt of niet. Echt sneu om zo je eigen mening door te drammen ten koste van het plezier van kinderen.

Upendo | 16-11-17 | 00:12 | 1

foutje, geen 95 maar 99% van de bevolking

gringo-brd | 16-11-17 | 00:25

oh op twitter is de #Sinterklaasjournaal helemaal geblokkerd blijkbaar...

Kamikazepiloot | 16-11-17 | 00:03

@ Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 23:49
Mijn jongste dochter vond het ook niks. Was verbolgen over die kerels. ('Gewone mannen' zei ze minachtend.)

Lewis | 16-11-17 | 00:02

Zolang zwarte piet niet met de schimmel van de Sint schreeuwend "Sint is Groot!"over de plaatselijke boulevaart mensen omver gaat galopperen, is er wat mij betreft nog niks aan de hand.

Kamikazepiloot | 16-11-17 | 00:00

Mijn kinderen kijken oude sinterklaas journaals of de Belgische en daarnaast films. Probleem opgelost. Kots op de NPO voor het verpesten van een kinderfeest. Kinderen in al hun onschuld zien Pieten als een soort fabelachtig figuur net als kabouters. Dat er een klein groepje gekken een politieke lading aan gegeven heeft en zo een hele oude traditie om zeep helpt is in 1 woord kansloos.

Dirk III | 15-11-17 | 23:50 | 3

Dat is wel een goede tip. Ik zal eens kijken of de VRT acceptabel voor ze is.

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 23:53

Dat "kleine groepje gekken" is dus de gehele NPO, hele gemeenteraden van Amsterdam en Rotterdam, Dieuwertje Blok, Van Muiswinkel, GroenLinks en zuster partij D66, complete politie korpsen die geen stelling durven te nemen en uiteraard een handje vol Surinamers of Antilianen. Maar die laatste groep is inderdaad klein.

ILF2 | 16-11-17 | 00:00

Van Muiswinkel is een grote hypocriet. Opperpiet.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:40

Sint-Sint-Sint-Gloeiende-Sint-Verdomme, geef ons blankies, en de niet van korte lonten voorziene medelanders, Sint-Sint-Sint-Gloeiende-Sint-Verdomme, onze ZWARTE Piet terug. En wel op staande voet, reeds!

Nelis SplitBloes | 15-11-17 | 23:46

je suis Zwarte Piet.

Titje | 15-11-17 | 23:31

Het zal er wel op uitdraaien dat de stoomboot door de storm omslaat en alle pieten met een blank gezicht uit het water komten.

blisterverpakking | 15-11-17 | 23:15

Volgens mij snappen deze mensen de verhaallijn niet. Best bijzonder dat je dat zo open en bloot uit. Zijn ze ook bang dat de kado’s echt in het water zijn gevallen? Mijn hemel.

johoost | 15-11-17 | 23:06 | 3

Foute verhaallijn om geen zwarte Piet te hoeven laten zien. Snap je dat niet? Mijn hemel.

decaliter | 15-11-17 | 23:12

Mijn jongste is bang dat de zwarte pieten ook van boord zijn gevallen..... de spanning...... de spanning

Dulacs | 15-11-17 | 23:36


Hoezo, johoost? Het gaat toch niet om de twitteraar of de reaguurder? Ik ken die hele verhaallijn niet. Ik kijk niet mee. Ik merk alleen dat het "verhaal" bij de kleintjes niet zo goed valt. En kennelijk zijn die van mij geen uitzondering. Wat is zo raar om daar ongenoegen over te uiten?

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 23:49

rust zacht piet,rust zacht sint,rust zacht kerstmanekke,welkom suikerfeestje.

rein9576 | 15-11-17 | 23:00

Stelletje drammers en zeikers bij het Sint-journaal, schaf dan ook het jeugdjournaal maar af, want daar zien de kinderen het hele jaar door boten met zwarte mensen die deze kant opkomen !

surfingbilly | 15-11-17 | 22:56 | 1

Ik denk dat het inderdaad het laatste jaar is. Het grut hier kijkt eigenlijk alleen nog maar Netflix en Youtube. Het sinterklaas journaal is/was nu net -sinds tijden- weer iets dat ze echt "live" op tv wilden kijken.
Jammer hoor. Beste maar om te vertellen dat die hele pakjesboot met man en muiswinkel is vergaan in de storm.
We wijken wel uit naar de dikke Amerikaanse variant, de Kerstman met die elfachtige helpers en rendieren -kwetsen we dan vast wel weer obese baarddragers, roodharige dwergen en misschien ook wel de dierenpartij mee.

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 23:42

8% max die 92% kan tergen dat is het Huidige Nederland alwaar de Nederlander dood mag vallen.

En maar stemmen op partijen als vvd cda pvda d66 partijen die ons al 50 jaar verraden.

zwaanshals | 15-11-17 | 22:53 | 2

De bakra wil zwarte piet maar stemt tegelijkertijd voor partijen die dit willen afschaffen (VVD, CDA, PvdA, GL, D666, CU, PvdD). M.a.w. de tata is te stom om te schijten.

Graaf_van_Hogendorp | 15-11-17 | 22:59

Bijna niemand stemt meer op de partijen die u noemt. Het moeten wel de Russen zijn, die ze aan een meerderheid hebben geholpen.

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 23:51
-weggejorist-
ljcoster | 15-11-17 | 22:52

De guerilla Piet doet zijn intrede met pepernoot bom aanslagen en speculaas strijd. Pieten gezichten op muren en slogans #freezeartepiet pas op voor marsepijn road side bombs

P-unit | 15-11-17 | 22:50 | 1

Freezwartepiet moet de # zijn de slogan Piet heeft vrij

P-unit | 15-11-17 | 22:51
-weggejorist-
Zwizalletju | 15-11-17 | 22:40 | 2

Wat een Whitewash.

Angel_eyes | 15-11-17 | 22:36

.. zwarte Pieten zijn de Nieuwe Joden. Op de lijst gezet door de NPO en in de goederenwagons geduwd door de NOS en het Jeugdjournaal. Met een kutsmoesje van Diewertje voor onderweg.

Jan Passant mk2 | 15-11-17 | 22:33 | 1

Diewertje en muis hebben er goed van kunnen vreten toen het nog niet policor was. Jammer dat er nog een traditie verloren is gegaan: kielhalen.

Implants | 16-11-17 | 10:05
-weggejorist-
Zwizalletju | 15-11-17 | 22:29
-weggejorist-
Zwizalletju | 15-11-17 | 22:31
-weggejorist-
Zwizalletju | 15-11-17 | 22:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Unox worsten zijn verdacht bruin en kunnen direct aan zwarte Piet en de Sint gelinkt worden. Op zijn minst verdacht.
Geldt ook voor mijn buurman Piet de Zwart. Er is nog veel mis, goed mis in ons land.

KeesRoeiboot | 15-11-17 | 22:23

De laatste keer dat in Dokkum een bisschop werd vermoord was in het jaar 754. Hopelijk gaat het Sint Nicolaas beter af..

Rest In Privacy | 15-11-17 | 22:23 | 1

Had hij maar niet over een priester met een paard moeten beginnen.

the Jackdawn | 15-11-17 | 22:35
-weggejorist-
Cobalt bomb | 15-11-17 | 22:16

Wij zijn al begonnen hoor, met de aanloop. Lijstjes, een brief naar Sint en Piet. Alvast een aardigheidje bij de open haard voor verkenner-Piet (net verhuisd;-) die zorgt dat de adressenlijst klopt, boekjes enzovoort.
.
Allemaal zonder televisie.
.
Er is niets verziekt. Het kan makkelijk zonder.
.
Ben benieuwd naar de commercielen. Als ze nu instappen en all out gaan kunnen ze de NPO flink pijn doen. Echter, veel politiekcorrecte wolven aan de top...

Parel van het Zuiden | 15-11-17 | 22:13 | 1

Laat me raden, regel 1 van het verlanglijstje, daar gaat de zwarte edding 6000 overheen ;)

Ongeblustekalk | 15-11-17 | 22:24

Het is goed dat de npo aan kinderen laat zien dat het niet normaal is om met boten gekleurde mensen over te zetten op ons grondgebied, aangevoerd door een linkse ouwe seniel die de hele tijd cadeautjes uitdeelt, de vuile socialist en daar voor in de plaats blanken neerzet die deze cadeaus gemaakt hebben.
Die boot moet linea recta terug naar Spanje.

Ongeblustekalk | 15-11-17 | 22:12 | 2

;-)

DebraCadabra | 15-11-17 | 22:16

Lol

Rest In Privacy | 15-11-17 | 22:37

Blijkbaar bepaalt een klein groepje waar en hoe ons belasting geld wordt besteed in strijd met wat mainstream nederland wil.

Weinig keus: schaf de publieke omroep dan maar af. De publieke omroep discrimineert dus een groot deel van de bevolking. Denk dat we dan maar een opiniestroming op gang moeten brengen om de publieke omroep op te heffen.

Tee Of Cup | 15-11-17 | 22:04 | 4

Weet je nou wat het ergste is, Door dit te doen neemt misplaatste patriottisme de overhand en nemen mensen steeds stelliger de keus voor zwarte piet in. De haat tegen elkaar wordt steeds groter, hoe harder je roept dat iets niet mag Hoe harder mensen er aan vast houden.

silentguardian | 15-11-17 | 22:45

Gewoon niet meer npo kijken. Gaat hier ter huize al tijden goed.

Muuke | 15-11-17 | 23:40

Boycot npo en alle winkels die deze hetze tegen de blanke Nederlander steunen.

HaatbaardKnipper | 16-11-17 | 08:08
▼ 1 antwoord verborgen

Als mensen nu eens massaal de npo gaan boycotten dan hebben we sterkere argumenten om de npo op te heffen omdat er niemand meer naar kijkt. Helaas zullen wel veel linkse gutmenschen blijven genieten van dwdd, Freek de Jonge, Dolf Janssen etc etc.

JonasSobieskis | 15-11-17 | 21:59

Welke gek kijkt er nog tv?

bigs | 15-11-17 | 21:55

Er zit een knop op die TV , die helpt je zo uit de puree !
NPO wil na het debacle van vorig jaar blijkbaar geheel door de ondergrens en straks roepen die naïeve imbecielen op dat Amsterdamse eiland dat ze dat echt niet verwacht hadden .

Castor12 | 15-11-17 | 21:53

In en in treurig. Heeft de NPO soms het alleenrecht op Sinterklaas en Zwarte Piet ?
Hoe een kleine groep zogenaamd gekwetsten een kinderfeest de nek omdraaien. Walgelijk

Gemeen Mosje | 15-11-17 | 21:53 | 1

Ben benieuwd wat het volgende ‘project’ wordt, ik denk Blanke vla.

Implants | 16-11-17 | 10:10

Het kruis op de mijter van de Sint is ook geen lang leven meer beschoren, vrees ik. En waarom moet die schimmel wit zijn?

Astimar Teutis | 15-11-17 | 21:43 | 2

Dat kruis mag al jaren niet meer in op zijn mijter in Islamadam

blauwe zander | 15-11-17 | 21:52

Inderdaad, volgend jaar staat er een wassende maan met ster op.... gvd....

Roege | 15-11-17 | 21:54

Misschien komen er helemaal geen pieten meer aan, ook zaterdag niet. Ik denk dat we beter kunnen kappen met de landelijke intocht en het gezever op de NPO. Elke plaats heeft toch zijn eigen intocht. En willen we toch iets meer, waarom geen goede video's op de interwebs? Er zijn genoeg mensen die het feest wel een warm hart toedragen zonder politiek te willen gaan, daar kan je best wel wat moois mee opzetten! Fuck de oude media!

Pierke Smulders | 15-11-17 | 21:38

Het is de enige groep zwarten die in Nederland stelselmatig wordt gediscrimineerd en uitgesloten, ons met geschenken overlaadt en vervolgens weer zelf met de boot terugkeert naar het land van herkomst.

Astimar Teutis | 15-11-17 | 21:36

Bedankt voor de info. schandalig. keep up the goed work.

Ongeblustekalk | 15-11-17 | 22:35

Gewoon een ouwe Sint en Piet DVD uit 2010 in de ramsj kopen. Die koters zien het verschil toch niet.

rexmundi666 | 15-11-17 | 21:35

Urk heeft z'n eigen maatregelen genomen: een eigen Sinterklaasjournaal. Met Zwarte Piet.

Lefgozer | 15-11-17 | 21:32

Van mij hoeft zwarte Piet ook niet meer , ik heb er dit jaar al weer duizenden onze kant op zien komen in rubberboten met mooi gekleurde vestjes aan , allemaal blij en breed lachend .

blauwe zander | 15-11-17 | 21:32 | 1

Gelukkig zijn er nog volop zwarte pieten te zien in opsporing verzocht.

WayneGretzky*99* | 15-11-17 | 21:35

Die Pieten komen vroeg of laat wel weer te voorschijn.

Buze | 15-11-17 | 21:30

Benieuwd wat de commerciëlen gaan doen. Trieste ontwikkeling dit.

Mannes | 15-11-17 | 21:26

Zwarte Piet zonder schoorsteen en appepakkie is natuurlijk ook maar gewoon een normale man. Vanaf nu is Piet dus een Mannen beroep, bedankt NPO, van een zwart wit discussie naar een Man/Vrouw discussie het kan altijd gekker.....

Sun_puppy | 15-11-17 | 21:17

Welkom in NEDERLAND, het land waar men zelf integreert naar de normen en waarden van de islam, met de dikke l*l van Rutte in de aars.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 21:13 | 1

Wat heeft dit met islam te maken? Die hebben geen problemen met een negerkarikatuur

De_Rokjesman | 16-11-17 | 10:05

Gewoon helemaal niet meer kijken naar die hufters van de npo. Maak ze totaal irrelevant. Een waardevolle traditie wordt geslacht op het altaar van het multiculturele drama.
Hier komen gewoon zwarte pieten thuis op bezoek straks. Zo zwart als de nacht zoals het verdomme hoort. Laat ze maar verrekken in Amsterdam en Rotterdam met hun witte pieten.

npo | 15-11-17 | 21:12

Mensen, het is de schuld van NPO. Boycotten die Staats-TV-omroepen !!

Jan Gordelroos | 15-11-17 | 21:09 | 1

Alleen nog sbs kijken menseu!

Bosbomen | 15-11-17 | 21:11

NPO-policor: waarschijnlijk zullen de kinderen door de NPO worden "heropgevoed" en zal men hen na enkele afleveringen ("bewijzen") gaan voorliegen dat deze blanke mannen, een roetveeg-gezicht hebben gekregen omdat zij door de schoorsteen moesten kruipen. En dan zegt de zelfvoldane NPO: dus daarom lieve kinderen noemen we hen Zwarte Piet ha ha ha ha . Als het NPO-Sinterklaas-journaal deze verhaallijn heeft gekozen, mag ik dan een hele hele grote teil. . zum kotzen.

krelus | 15-11-17 | 21:08 | 1

Welke vinex woning heeft nog een schoorsteen met roet, wel met je tijd mee gaan. Wanneer zwarte piet door roet gekleurd was zou hij nu een witte man zijn.

the Jackdawn | 15-11-17 | 21:18

Zwarte Piet wegjorissen is natuurlijk kansloos tot en met maar wat voor halve zool ben je eigenlijk als je vandaag de dag nog een tv in huis hebt??
Fok t journaal, incl het zwarte Pietenjournaal uiteraard. Dat je die braiwash terreurbuis nog in je woonkamer wilt hebben überhaupt..

schoon-schip-maken | 15-11-17 | 21:03 | 2

U bent verdacht als u geen treurbuis heeft en er niet af en toe naar kijkt. Zo plaatst u zich buiten de orde van de elite. En dat kan heel slecht aflopen.... het schijnt dat mevrouw Ollongren en meneer Grapperhaus vorige week op bezoek zijn geweest bij het Fraunhofer instituut om de laatste versie van de duitse killerrobots te bekijken. Die worden vanaf 1 januari ingezet en vooral tegen Geenstijl en TPO lezers. Deze onwelgevallige meningen zijn niet meer te tolereren voor onze elite.

Pierrepoint | 15-11-17 | 21:08

bij deze de link:
https://www.youtube.com/watch?v=9CO6M2HsoIA

Pierrepoint | 15-11-17 | 21:09

Overigens, in mijn jeugd was er helemaal geen Sinterklaasjournaal. Sinterklaas kwam in het dorp en dat was het dan. En Dieuwertje Blok was gewoon omroepster bij de
KRO.

Stormageddon | 15-11-17 | 21:03 | 2

Dan was U iig in de gelukkige positie in een dorp op te groeien..

schoon-schip-maken | 15-11-17 | 21:03

Dieuwertje Blok is een hippieaanse ouwe vrijster die geen leven heeft. Een kattenvrouwtje in spee met kamille thee extract parfum.

Accident_Prone | 15-11-17 | 21:08

Dit programma wordt niet vervaardigd door een representatieve afvaardiging van het Nederlandse volk.

Abu Bachouca | 15-11-17 | 20:59 | 3

Het wordt vast gemaakt door de elite.

Bosbomen | 15-11-17 | 21:01

Bosbomen: gemaakt voor en door de elite

Abu Bachouca | 15-11-17 | 21:23

Naar SBS aka de Campingzender kijken als dat jouw idee van 'het volk' is?

De_Rokjesman | 16-11-17 | 10:06

Ik vind het wel wat hebben, een stuurhut vol met witte mannen. Het is behoorlijk realistisch, op de grote vaart zie je nauwelijks negers als officieren. Dus bravo, NTR.

Stormageddon | 15-11-17 | 20:59 | 3

Dan ook graag dat ruim vol roeinegerts showen aub.
Water is nat en een blanke brug is...

schoon-schip-maken | 15-11-17 | 21:05

De pakjes die overboord zijn gewaaid zitten natuurlijk vol met negerslaven. En dan worden ze bevrijd en in dienst genomen door de Sint en dan worden de blanke mannen allemaal ontslagen. Eind goed al goed.
Deze versie van het SKJ is gewoon een soort Genesis of the Zwarte Piet verhaal, een retconned remake.

Stormageddon | 15-11-17 | 21:19

Ook niet als dekzwabbers,dat zijn aziaten of karpatenkoppen.
Als piraat,dat dan weer wel.Piet Piraat.

miko | 16-11-17 | 00:02

Ben ik toch blij dat teer junior het onbevlekte sinterklaasjournaal heeft beleefd. Dankzij een paar beroepjankers is een mooi feest de nek omgedraaid.
Dankzij een diverse vriendenkring weet ik dat veel negers nog erger kotsen van dit volk dan ik. Waren zij er niet, dan zou ik echt racistisch worden.

koolteer | 15-11-17 | 20:59 | 2
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:03

Mijn schoonopa is 1e lichting suri's. Idd een verademing om die over deze poppenkast te horen kankeren. Mooie vent!

schoon-schip-maken | 15-11-17 | 21:06
-weggejorist-
skylos | 15-11-17 | 20:55

Onder de sinterklaastopics kun je mooi zien dat het begrip "hoogopgeleid", ooit één van de kenmerken van dé reaguurder, aan devaluatie onderhevig is.

DrumPiet | 15-11-17 | 20:54 | 7

Tja, als je het zo stelt.
De, ik hou t maar simpel voor u, hoge dubbele komma's aan beide kanten van het woord hoogopgeleid zijn grammaticaal onjuist. Het, ik hou t maar simpel voor u, schuine streepje dat u boven het woord de plaatst is daar zeker niet op zijn plaats. Omdat u overduidelijk de tip van dé reaguurder Staart niet begrepen heeft zal ik het aan u uitleggen: devaluatie heeft alleen betrekking op munten en wisselkoersen. Alleen. Dat u genoeg zelfvertrouwen heeft om aan uw eigen gelijk vast te houden siert u enerzijds maar is tegelijkertijd ook "onnozel". Als uitsmijter nog dit: als u in vroeger tijden ook al reaguurder was, dan was het niveau destijds ook al laag. Er, zucht, devalueert dus niets.

RoBD=Skullfucker | 15-11-17 | 22:04

Loll

RoBD=Skullfucker | 15-11-17 | 23:37

Tjonge drumpiet, word je hier even compleet afgebrand.

SnartBlirdetRagnarok | 16-11-17 | 07:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Sinterklaas en zwarte Piet waren in mijn ogen altijd een beetje een stok achter de deur voor de kids, die verdomd goed weten dat ze het hele jaar lief moeten zijn anders op 5 december geen kadootjes! De oude baas schreef stoute kindertjes op in zijn boek om je vervolgens ermee om je oortjes te wapperen, mocht het nodig zijn. En Piet was de ’enforcer’, die kwam met de roe en de zak om je mee naar Spanje te nemen, mocht het nodig zijn. Hij was pikzwart. Waarom? Nou gewoon omdat die er net wat enger uitzagen. Maar de kids wisten ook dat je op Sint z’n schoot mocht, vertellen wat je graag wilde hebben omdat je zo lief was het hele jaar. En van Piet wist je dat het een vrolijke vent was met een stralend witte glimlach van oor tot oor met een zak vol lekkers omdat je zo lief was het hele jaar....
En dit willen ze helemaal kapotmaken, de zeikerds, de politiek correcten, de gutmenschen.
Terwijl de hele traditie stoelt op onze normen waarden. Braaf zijn. Goed gedrag wordt beloond. Omgaan met autoriteit etc. Dit haat ik. En ik ben niet afhankelijk van gesubsidieerde Dieuwertje Bloktrutten om sinterklaas een leuk feest te maken. Ik kijk die rotzooi gewoon niet. En mijn Pieten zien er GVD zo uit als IK wil. Ik hoop dat iedereen dit ook doet.

Accident_Prone | 15-11-17 | 20:54 | 9

Hahahahaha portemonnee!!!

Accident_Prone | 15-11-17 | 21:10

Ik had het trouwens helemaal getroffen, dat het toenmalige (vrouwelijke) hoofd van mij kleuterschool daarvoor met haar man een acrobatenbestaan (?) had geleid - of althans op zijn minst amateur(circus)-acrobaten waren. Ik herinner me eigenlijk alleen maar pieten die op eenwielers rond en door de school scheurden en op hun handen over klimrekken liepen en in alle 3 dimensies van de gymzaal verkenden. Die school is trouwens recent gesloopt begreep ik van mijn zus - tijd vliegt (maar er stonden 2 vrijwel identieke gebouwen op een scholeneiland - katholieke en christelijke basisscholen met 'kleuterafdeling'.. het zal tijd geweest zijn voor 1 mooi nieuw bij de tijds gebouw). Anyway, als de humor op zijn minst blijft en de gedrevenheid (ik denk dat ook het hoofd van de kleuterschool en haar man - inclusief de oude vrienden die ze volgens mij optrommelden - daar een heel jaar naartoe leefden.. ). Maar het idee van de piet waar je bang voor was, was idd iets van de jaren '80 - maar dat deden ze op mijn basisschool dus veel beter (ook omdat ze nu eenmaal uniek pieten-talent hadden in de gelederen) en ook dat van die schmink is denk ik dus niet het meest essentiële bestanddeel (onze pieten waren ook niet dom of onderdanig - of andere wat nu toch wel een beetje als stereotypering kan worden opgevat). Goede humor (was waarschijnloijk dus een jaar over nagedacht.. ;) ) en dus opvallend getalenteerd atletisch (iedereen wist trouwens wel dat het de man was van de schooldirectrice en hun kenissen die voor zwarte piet speelden.. al is dat geloof in de sint dus wel heilig gebleven - die konden we ook niet echt thuisbrengen.. tot op de dag van geen idee.. mysterie).

nickolaas | 15-11-17 | 21:18

Dat is wat ik bedoel. Men vergeet de leuke tijd die men had. En als je dat niet meer op waarde kunt schatten, is het maar verdomde stom!

Accident_Prone | 15-11-17 | 21:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Of hoe een land zijn eigen karakter en kenmerken weggeeft aan een paar diversiteitsdrammers. Grijze, grauwe eenheidsworst, dat is uw toekomst. En dan liefst nog digitaal ook, zodat wij u kunnen herprogrammeren/deleten als u ons toch niet zo bevalt.
#Orwell 2.0.

Graaisnaaiert | 15-11-17 | 20:51 | 1

Och joh maak je niet zo druk

Bosbomen | 15-11-17 | 20:53

Pakjes die overboord slaan en wat rare mannen die wat aan lopen te klooien.
Ook hier in huize Onderbuik maken de kleintjes zich grote zorgen.
En wat moet je zeggen als ouders?

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 20:48 | 4

Niet naar kijken is waarschijnlijk een pedo-netwerk.

Accident_Prone | 15-11-17 | 20:56

Dat,mits geen van de ouders zijn baan verliest een dezer dagen, de presentjes gewoon present zullen zijn op vijf december.

miko | 15-11-17 | 20:56

Ik twijfel er steeds meer over om maar gewoon de waarheid te gaan vertellen... Dat er allemaal luie mensen rondlopen die niet willen werken en dus heel hard gaan klagen over van alles en nog wat. Dat er belangrijke mensen zijn die daar naar proberen te luisteren en dat ze dan alleen nog maar meer gaan klagen... dat zij als ze groot zijn, maar gewoon niet meer moeten luisteren naar die klagende mensen anders is er helemaal geen geld meer voor pakjes op Sinterklaasavond..

Lood om oud ijzer | 15-11-17 | 20:57
▼ 1 antwoord verborgen

Racisme duurt generaties om van af te komen. Misschien gaat het iets sneller als zwarte mensen 1x per jaar cadeautjes of snoepgoed aan kleine kinderen uitdelen? Oh wacht...

W_F | 15-11-17 | 20:48

Nou dat treft even, heb vanmiddag een boekje van Klaas Maas via de post
ontvangen, waarin hij verbaal wel heel hard op de klaagzieke zweren drukt,
die in zwarte piet een vorm van slavernijverheerlijking zien.

getzappad | 15-11-17 | 20:47

De media wordt beheerst door figuren met de ruggengraat van een boterletter.

Drs. Paco P. | 15-11-17 | 20:44 | 4

De heersers van de media (die met heul veul cente) hebben wel wat beters te doen dan zich druk te maken om deze hoax.

Bosbomen | 15-11-17 | 20:46
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:09

Tuurlijk joh, jij hebt het door

Bosbomen | 15-11-17 | 21:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het is juist de bedoeling dat niemand nog sinterklaas viert, de elite wil af van dergelijke nationale tradities. Kerstmis mag ook geen christelijk feest meer zijn. Racisme is er met de haren bijgesleept om de hetze tegen het feest te kunnen doen losbarsten maar het is allemaal geënsceneerd door een elite die onze tradities wil afpakken. De gelijkgeschakelde media doen mee, de multinationals, de overheid. De burger heeft het nakijken. Ze gaan net zolang door tot we murw gebeukt onder de zoden liggen en Nederland als natiestaat niet meer bestaat en er geen Nederlander meer bestaat.

TheOneWhoKnocks | 15-11-17 | 20:41 | 5

Gelijk heb je. Er is geen beter winstmodel voor multinationals dan sinterklaas af te schaffen. Zorgt in het geheel niet voor omzet dus moeten er duizenden uren in gestopt worden om in het geheim dit masterplan uit te voeren. Logisch, dat ik dat niet zag.

just1more | 15-11-17 | 20:46

Kerstmis is geen christelijk feest, eigenlijk geen enkel nationaal feest dat we hebben op hemelvaart na of zo.

miko | 15-11-17 | 20:54
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mag toch wel hopen dat dit budgettaire gevolgen gaat hebben voor de NPO/NTR?

Hoog tijd voor zeer ingrijpende bezuinigingen!

RenHoek | 15-11-17 | 20:41 | 2

Tuurlijk joh. En in ruil daarvoor beloven we je dat de belasting omlaag gaat.

Bosbomen | 15-11-17 | 20:44

Hoeft niet.

RenHoek | 15-11-17 | 20:46

Alleen de “volwassenen” maken zich druk om niets. Ik zal het even uitleggen: in het Sinterklaasjournaal wordt altijd een beetje spanning opgebouwd. Zwarte Piet is er echt nog wel hoor, heus. In de tussentijd maken de kinderen zich druk om de cadeautjes die van de boot zijn gevallen.

Bosbomen | 15-11-17 | 20:41

Afschaffen van sinterklaas heeft als voordeel dat 1/4 van de taken (en soepsidie) van de staatsomroep komen te vervallen.

W_F | 15-11-17 | 20:39 | 2

Tuurlijk

Bosbomen | 15-11-17 | 20:47

Sterk punt, unheeft zich goed in de taken en subsidieafspraken van de npo verdiept. Jammer dat niet meer mensen zo’n intelligente en goed onderbouwde reactie geven.

just1more | 15-11-17 | 21:05

Gevalletje van: Dan kijk je toch gewoon niet?

Bloemkool87 | 15-11-17 | 20:38 | 15

Wat is jouw fascinatie met geen werk en uwv? Ben je zelf werkloos? Hoe voelt dat? Beetje de hele dag op de bank hangen en niks doen?

RenHoek | 15-11-17 | 21:04

Jouw uitkering kost mij geld renhoek. Dat is mijn fascinatie. Ga ff wat nuttigs doen joh.

Bosbomen | 15-11-17 | 21:10

Nee ik vind het leuker om op jouw kosten te reaguren.

RenHoek | 15-11-17 | 21:54
▼ 12 antwoorden verborgen

lol, de nederlandse propaganda omroep, noord korea is er niets bij

Rest In Privacy | 15-11-17 | 20:37 | 10

@Bosbomen | 15-11-17 | 20:59
Iedere keer op die lompe vette moeder van je klimmen geldt ook als werk.

RenHoek | 15-11-17 | 21:00

Daar ben jij veel te spastisch voor joh.

Bosbomen | 15-11-17 | 21:04

Vind je moeder wel lekker. Ze vindt het weer eens wat anders dan het geraaskal van haar werkeloze zoontje aan te horen die bovendien een fascinatie heeft met het uwv.

RenHoek | 15-11-17 | 21:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Jaar twee op rij dat de NPO of hoe die club ook mag heten, de boel loopt te vernaggelen. Zoon van 6 vroeg waar de zwarte pieten waren. Heb nu gezegd dat ze door nare zure linkse mensen zijn ontslagen.

Fuck you kut NPO...Jullie moeders zijn hoeren.

RenHoek | 15-11-17 | 20:37

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: commerciële omroepen, maak alsjeblieft een tegenhanger voor het Sinterklaas Journaal. Met zwarte piet! #Kicksinterklaasjournaalout

mosman | 15-11-17 | 20:34 | 1

@mosman, dat zal niet gebeuren, George Soros heeft belangen en aandelen in die club.....

surfingbilly | 15-11-17 | 23:05

Ik ben tegen het gezeik over zwarte piet maar wat maakt iedereen zich al lekker druk om wat nog moet komen. Aan het sinterklaarjournaal mankeert tot nu toe niets. De kijderen vinden het spannend en genieten en missen de pieten nog niet. Maakt het alleen maar spannend. Alleen hordes volwassenen lopen zich nu al op te winden.

just1more | 15-11-17 | 20:34 | 2

Ik maak me druk over die gasten van de NPO die racisme uitdragen, mag ik?

botbot | 15-11-17 | 20:49

Ik ben bang dat het later klote wordt maar nu is er nog niets raars gebeurt. Bertje jammer om je nu al druk te maken.

just1more | 15-11-17 | 21:03

Dus Sint neemt nu alleen nog maar Kaukasische medewerkers aan na allerlei protesten, en dat wordt dus niet als discriminatie bestempeld?
En die enorme ontslaggolf die hieraan vooraf is gegaan, is die wel getoetst conform de Cao pieten?

penis-aqua-rosA | 15-11-17 | 20:34

Mensen maken zich veel te druk, Zwarte Piet komt vanzelf, is het niet morgen dan misschien de dag erna. Dit heet spanning opbouwen. Voor kleine kinderen maakt het echt geen ene moer uit of Zwarte Piet vandaag er al was of er morgen pas komt. Chill mensen.. Er zijn echt belangrijkere dingen.

DommeNeger | 15-11-17 | 20:34 | 7

Wat heb ik met jouw moeder te maken?

RenHoek | 15-11-17 | 21:03

Sorry, ik dacht dat je mijn alcaholische vader was die jaren geleden van huis is weggelopen om opmstraat te leven. Sorry. Heeft mijn leven verpest. Geen opleiding, drugsproblemen en een papa-complex. Neem me niet kwalijk.

just1more | 15-11-17 | 21:09

Nee ik ben je alcoholische vader niet. Geen probleem, foutje maken kan gebeuren. Daarnaast...je vader zal jou vast niet vanwege jou zijn gaan drinken overigens. Of hij moet een foutje hebben gemaakt waar jij uit bent voortgekomen. Dan kan ik het drinken wel weer begrijpen.

RenHoek | 15-11-17 | 21:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik moest lachen van schaamte. Wat een verschrikkelijke verkrachting van cultuur.

Schepvogel | 15-11-17 | 20:34 | 1

Jij hebt het zwaar

Bosbomen | 15-11-17 | 20:52

Het lijkt wel een rekwisietenbukkake met veel vreemde mannen en Dieuwertje die vrolijk met de handpiet onder haar burootje doorbabbelt.
En maar komen, maar geen pietje, dat is.

Hensmunter69 | 15-11-17 | 20:32

Ik eis een nieuwe programmadirecteur. NPO is nog altijd van het volk! Zwarte Piet moet blijven! Ik word steeds kwader op policor links.

nerugaer | 15-11-17 | 20:31
-weggejorist-
Mike Gaatjeniksaan | 15-11-17 | 20:31

Ik ben geschokt om te lezen dat sommige Nederlanders nog steeds denken dat de publieke omroep zoals de NTR het ook maar iets kan schelen wat het Nederlandse volk vindt. Zij maken echt geen televisie voor jullie hoor! Ze maken televisie voor zichzelf en hun kleine wereldvreemde allochtonenknuffelende Hilversumse fanclubjes.

Mike Gaatjeniksaan | 15-11-17 | 20:31 | 1

Dan ga je toch lekker SBS6 kijken kamper die je bent

De_Rokjesman | 16-11-17 | 10:10

Sinterklaas, van kinderfeest tot zeikfestijn van chagrijnige volwassenen. Chapeau zeikerds!

DrumPiet | 15-11-17 | 20:28

De NTR moet gaan snappen dat zij er zijn om tv te maken voor héél Nederland. Dieuwertje Blok moet nadenken of zij dit kinderfeest wil blijven verpesten met haar gedram. Maak er een leuk feest van voor 90% van Nederland mét zwarte Pieten of geef iemand anders de kans om een leuke show te maken voor de kinderen.
Het is juist leuk dat je de zwarte Piet als kind totaal niet herkent. Straks loopt gewoon de buurman langs met een paar roetvegen.

Duifmans | 15-11-17 | 20:28 | 3

De NTR snapt dat heel goed. Het zijn de mensen die weinig bereikt hebben in hun leven en alles en iedereen behalve zichzelf daar de schuld van geven die het niet snappen. Die willen als volwassen kerel een zwarte piet op TV. Want anders hebben ze geen leven.

Chow | 15-11-17 | 20:40

Denk je echt dat het kinderen wat uitmaakt??
Man ik ben opgegroeid met de' Vos' tijdens Pasen nu praten ze in mijn geboortedorp enkelen alleen over de paashaas. Ander beestje, zelfde feestje en geen kind geeft er een kloot om. Of je moet met kinderen de infantiele bedoelen, dan zit je wel goed hier ja.

miko | 15-11-17 | 20:50

Denk je echt dat het kinderen wat uitmaakt??
miko | 15-11-17 | 20:50
Dit snap ik niet helemaal. Het maakt kinderen niets uit, maar toch moet zwarte Piet verdwijnen?
De zwarte Pieten discussie gaat helemaal niet om kinderen. Het gaat over het doorgeven van een mooie traditie. Een militante groep beroepsdemonstranten en politiek correcten heeft een probleem met dit leuke kinderfeest. Het is Amerikaanse SJW gekkigheid om in zwarte Piet een racistische figuur te zien.

Duifmans | 15-11-17 | 21:34

Ik heb vroega best veel zitten fappen op Dierwertje

homieguerneville | 15-11-17 | 20:28 | 2

Jij bent een gezonde hollandse jonge!

Bosbomen | 15-11-17 | 21:06

Op de legendarische nippslip uit zeg ern a :-)

just1more | 15-11-17 | 21:13

Wat zijn er toch veel mensen die de complete mislukking van hun leven wijten aan de regering, europa, links, buitenlanders en weet ik veel. Is het zo moeilijk om gewoon een keer goed in de spiegel te kijken en in te zien dat je gewoon zelf te dom bent om leuk mee te kunnen doen.

just1more | 15-11-17 | 20:26 | 6

Kom op nog eentje meer dan

penis-aqua-rosA | 15-11-17 | 20:37

@van urk
geef ze brood en spelen

MaxiCosi24 | 15-11-17 | 20:39

En hypocriet blij zijn dat we niet meer de authentieke paardentram rijden of met de authentieke kruik naar bed hoeven maar wel huilie doen als de authentieke zwarte piet niet meer mag.

De_Rokjesman | 16-11-17 | 10:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar papa, die donkere kindjes krijgen toch ook snoep en pepernoten van Piet? Vindt de Sint de donkere kindjes dan belangrijker? Wat moet ik zeggen? ... vragen, vragen ...

Meelezert | 15-11-17 | 20:26

Ik heb mijn kinderen al ruim van te voren duidelijk gemaakt dat sint dit jaar niet op de kijkbuis komt omdat er al veel te veel pakjesboten uit Afrika op de zee varen.

drs. P | 15-11-17 | 20:24 | 1

@drs.P, dat heeft u goed gedaan, ik moest elke keer na het jeugdjournaal uitleggen dat er veel bootjes met zwarte pietjes deze kant op kwamen, maar dat het nog lang geen Sinterklaas was.........

surfingbilly | 15-11-17 | 23:15

Waarom geen massale boycot? 50.000 kijkers en de NPO is klaar!
wie bezorgt mijn kinderen een sinterklaasjournaal met zwarte pieten?

Behangdelul | 15-11-17 | 20:23 | 3

Je kan het thuis wel willen boycotten, maar verrassing: elke dag kijken alle kinderen op school het Sinterklaas journaal. Want het kan toch niet zo zijn dat niet elk kind dat ontzegd wordt.

Bon-sens | 15-11-17 | 20:41
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:19

@Bon-sens... staat nog wel wat gedownloads klaar ;)

Behangdelul | 15-11-17 | 22:11

Goed bedacht! En zo meteen klimmen ze door een schoorsteen en zijn ze zwart! Of gaat het nu gruwelijk leip worden? Dan zetten we youtube in van 6 jaar terug. You bastards! You killed Piet!

rattenvanger XL | 15-11-17 | 20:22

Alle pc deugers rot op naar republiek amsterdam, wel zelf boontjes doppen he... geen subsidie meer

MaxiCosi24 | 15-11-17 | 20:21 | 1
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:21

Gewoon niet naar kijken, tot dat ze het terugbrengen naar het Nederlandse feestje en traditie zoals het hoort te zijn.

Kijkcijfers naar 0

poepdoos | 15-11-17 | 20:20

Jezus, wat een drukmakerij om niks. Jullie moeten toch inmiddels weten dat een beetje trollen het Sinterklaasjournaal ook niet vreemd is, hè?

Kleinejongen | 15-11-17 | 20:19 | 1

+

just1more | 15-11-17 | 20:27

Tja, hier passen we ons aan aan mensen die vrijwillig hier naar toe zijn gekomen, ondanks onze Zwarte Piet/Sinterklaas Traditie. De wereld op zijn kop. En aboutaleb heeft Piet inmiddels verboden in Rotterdam, heeft hij besproken met Anti Piet Organisaties. Alleen is hij t per ongeluk ‘vergeten’ met de autochtone Rotterdamse bevolking te bespreken.. Tja...
Dit land is ziek ..

Meelezert | 15-11-17 | 20:19 | 2

Viel me vies tegen van Aboutaleb inderdaad.
Leefbaar gaat in bepaalde wijken met veel zwarte pieten op straat

Lilia2 | 15-11-17 | 23:30

Stilletjes repressie invoeren, niemand zeggen.
Deze lul van een olifant voelt aan als Diushoujuan.
Twee paar schoenen heb ik afgedan
achter elke steen een doekje leggen.

hallevvezool | 16-11-17 | 06:13

Ik wil graag een nieuwe omroep voor iedereen. Deze is stuk. Deze doet alleen nog maar gekwetsten tv.

ristretto | 15-11-17 | 20:19

Waarom draagt die oude Dieuwertje Blok geen hoofddoekje over haar kop?

De gelukszoeker | 15-11-17 | 20:18 | 1

Of een witte onderbroek?

Rest In Privacy | 15-11-17 | 20:35

Waarom pakt de politie de makers van dit bagger programma niet op? Ze plegen een aanslag op onze cultuur.

Brainder | 15-11-17 | 20:16

Beetje doorwerken DKS, ik zie nog zeker 10 reaguursels waar je nog niet schuimbekkend op gereageerd hebt.

Harry Turtle | 15-11-17 | 20:15

Niks over Piet en zijn kleur of wat dan ook, maar een journaal nodig hebben.. Man man man. Sinterklaasjournaal is fake nieuws. Onnodig. Ik en mijn zus zaten te wachten, liedje zingen, tot er op de deur werd geramd, wij rennen, grote zak met cadeaus, als een dolle openen, bedankliedje zingen... zonder Sint en Piet ooit te zien want ze hadden het teringdruk. Fuck de TV.

RickTheDick | 15-11-17 | 20:15

Nou laat ik nog even afwachten waarmee het sinterklaas journaal komt voordat ik concludeer dat het in allerlei bochten weingen om iedereen te pleasen niet werkt.
Iedereen tevreden houden is niemand tevreden houden.

ratelaar | 15-11-17 | 20:14

Wat een teloorgang! Maar goed, ik heb mooie herinneringen. Woon al lang niet meer in NL.

inCol | 15-11-17 | 20:14

En ondertussen verstoren "jongeren" de opbouw van de kerstmarkt in Brussel... Verder gaat het tóp in Europa.

Tom Hagen | 15-11-17 | 20:14

Zo krijgen al die arme kindertjes de boodschap mee, dat negers niet langer welkom zijn in Nederland, zelfs niet als zwarte Piet. #sad

echt_links | 15-11-17 | 20:14 | 2

Mooi gezegt

homieguerneville | 15-11-17 | 20:16

Mooi gezegd zelfs.

Ries13 | 15-11-17 | 20:19

En straks weer zeiken dat er geen enkele zwarte te zien was. Net zoals die Buzzfeed feministe gepikeerd was over het feit dat Weinstein alleen aan blanke vrouwen zat.

meneer der meneren | 15-11-17 | 20:12

En nog een vraag aan iedereen hier die het allemaal zo erg vind. Lees een boek voor, verzin zelf een verhaal,.. zet de tv uit. Waarom laat iedereen zich zo leiden door wat anderen doen? Je kunt zelf toch het verhaal vertellen zoals je wilt.. het zijn jouw kinderen. Wij hebben onze kinderen altijd van alles wijsgemaakt. Ze keken nooit naar het sinterklaasjournaal terwijl de rest van de klas dat wel deed. Kinderen geloven jou gewoon.. zo niet, kun je niet goed opvoeden.

deministerpresident | 15-11-17 | 20:10 | 3

Precies, zo is het.

Van Urk | 15-11-17 | 20:13

Tegenwoordig zet de juf op school het sinterklaasjournaal aan zodat alle kinderen die het eventueel niet gezien hebben ook weten waar het over gaat. Je ontkomt er niet aan...

Ibu | 15-11-17 | 20:39

De kinderen hebben je uit medelijden laten denken dat je gelijk had.

De Vale Gier | 15-11-17 | 20:41

Ik heb mijn zoon van vier verteld dat er in Nederland surinaamse neppieten zijn die niet willen dat er nog meer Zwarte Pieten naar Nederland komen.

CleaudeSacke | 15-11-17 | 20:09

Zwichten. Bukken. Capituleren. Prijs geven. Opzij gaan. Buigen. Toegeven. Bezwijken. Overdragen. Succumberen.
-
Ongevraagd. Zonder ruggenspraak of achterban. Enkel en alleen maar omdat zíj meenden te mogen vinden dat dat goed was.
-
Dit gaat niet om Zwarte Piet. Dit gaat niet over al-dan-niet vermeend racisme.
-
Dit gaat over laten zien wie er de baas is in dit land: de grachtengordeldeugerts of de onderbuiktokkies.
-
Die laatsten moest een les geleerd - en ze moesten er zélf voor betalen.
-
Wie creeërt hier nu een kloof in de samenleving?

bisbisbis | 15-11-17 | 20:08

Zaterdag intocht van sinterklaas met 200 echte zwarte pieten... dus een dikke FUCK YOU!
Hier wel feest en de kids vinden het geweldig.

Kamikazepiloot | 15-11-17 | 20:07

En... Diewert wordt vervangen door Sylvana.

goedrechts | 15-11-17 | 20:07 | 1

Haha wacht maar tot de werkelijkheid de ironie inhaalt. Ik zie het namelijk zo gebeuren.

mohammmedtriplem | 15-11-17 | 21:27

Zonder hypotheek.

Manneke Pislam | 15-11-17 | 20:07

En erger:je kan het uitzetten, maar moet toch betalen. Hier hoort een staatsman te zeggen 'Laten we nu eens normaal'. Wel een Nederlandse vlag in de 2e kamer, maar geen Nederland meer.

goedrechts | 15-11-17 | 20:07

Ik zie wel een koreaan achter de sint staan. Gele Piet mag dus wel...

FasiscovanJole | 15-11-17 | 20:06

Waarom nemen de commerciëlen het sinterklaas journaal niet over denk je dan.

Pedronegro | 15-11-17 | 20:06 | 2

Rtl heeft Piet ook al vermoord hoor

Rooddraakje | 15-11-17 | 20:23
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:24

Niks kan ook meer gewoon nog een keer normaal.

Lewis | 15-11-17 | 20:06 | 1

Wie weet zijn dit jaar de zwarte pieten ziek, en zijn gewone huisvaders ingevlogen om te helpen. Je moet toch wat om elk jaar weer een originele en creatieve invulling geven aan dat tv-programma. Wanneer de zwartepietendiscussie niet aan de orde was geweest dan had niemand lopen morren om deze versie.

Van Urk | 15-11-17 | 20:17

Wanneer was de intocht dan?

deministerpresident | 15-11-17 | 20:05

Zwarte Piet is verkocht. Voor een donders goed prijssie.

LibertasSimplex | 15-11-17 | 20:05 | 1
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:25

Ik heb een huis gekocht in Hongarije voor 25.000 euro.

Manneke Pislam | 15-11-17 | 20:04 | 3

nog veel voor betaald.

the Jackdawn | 15-11-17 | 20:12

Best veel geld voor een huis in Hongarije.

homieguerneville | 15-11-17 | 20:49
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:25

Gender piet aiai

rein9576 | 15-11-17 | 20:04

Boze witte mannen die over de rooie gaan omdat er te veel witte mensen in beeld zijn.

the Jackdawn | 15-11-17 | 20:03 | 1

Het is prachtig :)

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:04

D66 blijft wel bestaan......

gedachtespinsel | 15-11-17 | 20:03

Zolang die baardaap een kruis op zijn mijter heeft komt hij er bij mij niet in.Vuile Turk dat het is!!

miko | 15-11-17 | 20:03 | 2
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:26

@miko
Nope hij was bisschop in het Macedonische Myra, maar was geboren in Spanje.

toetssteen | 15-11-17 | 23:32

Dit jaar zullen er meerdere sinterklazen hun intrede maken. Kijk op het instagram-kanaal van Jeroen Spitzenberger. Een aantal foto’ van Sinterklazen met zuurkoolbaarden die het Pietenhuis bezetten.

Broekpaling_bezitter | 15-11-17 | 20:02

Dit doen we dan wegens schoolgroepdruk. In de Uitzending gemist met reclame uiteraard. Playmobil, barbie, my little pony en de rest van die meuk. Publieke omroep noemen ze dat. Gatver.

Alquest | 15-11-17 | 20:02

Aanschouw het resultaat van een inclusieve samenleving, waar ruim baan moet zijn voor racistische schreeuwers als Gario en Simons, waar ruim baan moet zijn voor collectieve vrouwelijke ontevredenheid genaamd feminisme, waar ruim baan moet zijn voor aanhangers van een zeker religie van vrede, die eisen, drammen en neerkijken op de rest van de maatschappij onder de noemer kuffar, waar ruim baan moet zijn voor asieleisers, die thuis zitten met een uitkering zonder enige kwalitieiten om aan te sluiten op de arbeidsmarkt of binnen de maatschappij. De enige die er rustig onder blijft wordt gelabeld als boze blanke man.

Het is tevens een mooie voorbode van het fascistisch, socilaistisch dwangproject dat EU heet. Elke autochtoon wordt gestript van welvaart en ontplooiingsmogelijkheden tot we hier allemaal hetzelfde hebben, helemaal niks. Hoe lang moeten we dit nog tollereren en waarom eigenlijk ? Iemand met een coherente valide uitleg ?

netniet | 15-11-17 | 20:00 | 9
-weggejorist-
Hetvolkspreekt! | 15-11-17 | 20:38

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:09

Guitig, doorzichtig en simplistisch bovendien. Je drijft met dit soort gedragingen op een kinderlijke pseudo-tevredenheid. Leuk dat je denkt me te kunnen elimineren door mijn mentale gesteldheid ter discussie te stellen omdat ik er een bepaalde perceptie op nahoud maar je komt met geen enkele relevante inhoud over de brug. Slap linksig gedrag, doen alsof je moreel verheven bent maar je stellingname klopt niet, ik ben de weg niet kwijt. Doe nu je verhaal eens onderbouwen dan ?

netniet | 15-11-17 | 21:29
-weggejorist-
Maytheforcebewithyou | 15-11-17 | 23:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Deze berichten over het systematisch om zeep helpen van onze tradities maken ook mij telkens opnieuw vreselijk kwaad.
Maar het wordt desalniettemin elk jaar erger.
Vraag me dus af wat helpt dat steeds weer roepen en schrijven dat we dat niet willen. Met zoveel gelijkgezinden moeten we toch iets kunnen bedenken en doen dat echt zoden aan de dijk zet? Ikzelf ben in dit soort aangelegenheden geen initiatieftype en kan ook niet organiseren. Maar ik sta wel als 71-jarige met een gevoel alsof we weer bezet zijn, klaar om mee te doen.

WirMachenMusik | 15-11-17 | 20:00 | 4

LOL... Maar Jackdown heeft wel gelijk

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:40

the Jackdawn | 15-11-17 | 20:27
'er was keus genoeg onder de priesters die gek op kinderen waren maar dat terzijde'
*duim opsteekt*
Hahahaha.

miko | 15-11-17 | 20:44
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Nog sneuer is het dat je je druk maakt om wel of geen zwarte piet op de NPO en vervolgens deze frustratie op Twitter ventileren. Wat een kleuterklas niveau zeg. Zielig landje is het geworden.

Chow | 15-11-17 | 20:00 | 4

Misschien is het wijs om een groter geheel te zien. Misschien heeft het niet zoveel te maken met een kleur of met de ophef dat er mee gepaard gaat. Misschien ligt het besloten in een aantal individuen die een gemeenschappelijke vijand nodig hebben omdat ze als individu nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en zich derhalve maar gaan groeperen om zichzelf zterker te voelen. Maar omdat zelfs dat collectief nog te slap voor voor woorden is vallen ze maar een kinderfeest aan. Geen Shell, geen Akzo Nobel, geen Tata Steel. Alles behalve dat wat werkelijk gevaar vormt. Nee, deze heldere lichten vallen een kinderfeest aan. EEN KINDERFEEST.
Dan heb je minder cojones dan Domien Verschuren na castratie.

Rollins | 15-11-17 | 20:08

"Nog sneuer is het dat je je ... " omdat dat een reactie is op een stelletje zeikerts die in iets ( Zwarte Piet ) rascisme zien wat nooit maar dan ook nooit racistisch is geweest. Ze doen dit vanwege gebrek aan rascisme waar tegen ze kunnen zeiken. Zeiken om wille van het willen zeiken, niet omwille van een steekhoudend doel. Dus wie zijn hier sneu?

Professor Kluns | 15-11-17 | 21:14
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:34
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het eigenlijk wel best zo, kunnen we onze feestjes mooi blank houden. Mijn dochter van 6 vind het een hele vooruitgang. Kan sinterklaas gewoon op tijd komen zonder dat die Pieten alles weer in het honderd sturen en bijna te laat zijn.
Tja,negers.

miko | 15-11-17 | 19:59 | 2

ROFL

homieguerneville | 15-11-17 | 20:19
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:35

Vind dit werkelijk niet om aan te zien, wat saai! Lijkt meer op een reality soap kantoorprogramma dan een gezellige Sinterklaasjournaal met grappige pieten. Hoe erg deze acteurs hun best ook doen, het is niet wat. Vind het maar niks.

Sinterklaasjournaal is door een paar overstemnende schreeuwlelijken en de pief van VN voorgoed naar de verdoemenis geholpen, terwijl de meerderheid dit niet eens wilde. Begin van het einde van onafhankelijke identiteit van Nederland! Bah!

Jan, Leiden | 15-11-17 | 19:59

@Tobi
Ik hoop dat mijn kindje het begrijpt.
Maar ik ga haar verrassen, Zwarte Piet komt hier de cadeautjes brengen.

homieguerneville | 15-11-17 | 19:59 | 3

Sinterklaas journaal ansich is al zo infantiel en comercieel dat ieder nuchter mens er van moet kotsen.
Ik zou mijn kinderen er niet naar laten kijken. Hoort ook helemaal niet in de sinterklaas traditie.

miko | 15-11-17 | 20:08

miko
Kinderen willen graag Sinterklaas journaal zien maar ouder Miko wil niet dat de kinderen er naar kijken want infantiel. En het hoort ook niet bij de Sinterklaas-traditie?????

mohammmedtriplem | 15-11-17 | 21:05

mohammmedtriplem | 15-11-17 | 21:05
Ik deed inderdaad geen volle maand mee aan dat sinterklaas feest.
Schoenzetten mocht een paar dagen voor Sinterklaas en zes december s'morgens was het afgelopen.
Nu zijn ze weken bezig en zijn er zelfs sint uitzwaaidagen??
En dan moeilijk doen als er iets af gaat? Maar wel accepteren dat het helemaal uitgebouwd word tot een groteske en infantiele vertoning door volwassenen vanaf 10 november? nee chapeau!! *applaus machine een zwengel geeft*

miko | 15-11-17 | 23:54

Een gat in de markt in de media. Volgens mij valt er best wat te verdienen als je een zeder op tv kan opzetten en tv gaat maken voor de normale Nederlander. Een sint-journaal met zwarte pieten, nieuws wat niet links of rechts wordt gebracht. Zolang er een gebrek is aan alternatief zal er niks veranderen.

Luckystriker | 15-11-17 | 19:59 | 1

Je moet dan nog wel langs de providers die je signaal willen doorgeven. Of je gaat analoog. Maar dan moet je weer eerst langs Agentschap Telecom (overheid).

Bijtendehond | 15-11-17 | 21:26
-weggejorist-
napels | 15-11-17 | 19:58
-weggejorist-
napels | 15-11-17 | 19:58

Welkom in Nederland. Eigen cultuur en identiteit betekenen niets hier. Mag allemaal weg.

We zijn een speeltuin voor identity en gender geneuzel. Land is toch al stuk, dus wat maakt t uit.

Rooddraakje | 15-11-17 | 19:56

Stukje leesvoer dan maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

"De moderne vorm van het sinterklaasfeest komt waarschijnlijk voort uit het prentenboekje Sint Nikolaas en zijn Knecht (1850) van de onderwijzer Jan Schenkman (1806-1863), maar het kinderfeest heeft een veel oudere oorsprong. Het personage van Sinterklaas is een statige oude man met witte baard en haren, rode mijter en mantel. Hij rijdt op een witte schimmel, en heeft een of meer helpers, Piet(en)."

"Hoewel veel tradities in het huidige sinterklaasfeest dus teruggaan tot de heilige Nicolaas van Myra, zijn er ook elementen van feesten en vereringen van voor de tijd van het christendom in herkenbaar. Zo verwijst het rijden over de daken mogelijk naar de Noordse oppergod Odin, die deze kunst ook beheerste (zie ook Wilde Jacht en Schimmelrijder). Nicolaas' uiterlijk zou ook overeenkomen met het uiterlijk van Odin.[31] Odin reed op een schimmel, de achtbenige Sleipnir, waarmee hij door de lucht vloog. De cadeautjes voor het paard van Sinterklaas, die voor de kachel worden gezet zodat ze door de schoorsteen meegenomen kunnen worden, verwijzen mogelijk naar de offers die aan de god werden geschonken.[bron?] (Vreugde)vuren werden vervangen door een vuur, open haard."

*LEZ0N*

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 19:56 | 7

the Jackdawn | 15-11-17 | 20:09

In het Nederlands is het Wodan.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:41

the Jackdawn | 15-11-17 | 20:09
Odin is Wodan, weda, niet heel veel verschil. Zwarte Piet is huginn en muninn. Ach er is zoveel verandert de laatste duizenden jaren.
Daar kan de uitdossing van die neger oo wel bij.
Make Piet proud again!

miko | 15-11-17 | 20:42


Zowel het sinterklaasfeest, kerst, pasen en oud en nieuw heeft Germaanse invloeden. Helaas is dit nu politiek incorrect.

Wasbakplasser | 15-11-17 | 21:50
▼ 4 antwoorden verborgen

'Mijn dochter van zes vraagt naar zwarte piet'
Mevrouw uw dochter is een beetje te jong om al naar mandingo's te verlangen.
Kind van zes moet toch ook zowat weten dat Sinterklaas niet bestaat of wat?

miko | 15-11-17 | 19:56 | 2

Sowieso. Het zijn ook leugens van zielige oude mensen. Wedden dat de meesten geeneens kinderen hebben?

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:01

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:01
En als ze zo te keer gaan over een geschminkte neger en dan zo radicaliseren zijn ze zeker geen kinderen waard.

miko | 15-11-17 | 20:07

Ik ben geboren met blanke-erfzonden, ook al zijn mijn voorouders altijd dagloners geweest in dienst van de adel en rijke boeren. Mijn nieuwe minorityidentity is vanaf nu african-dutch.
Help ik wordt gediscrimeerd, mag ik ff vangen?

Tronald_dump | 15-11-17 | 19:56

Het kan me werkelijk aan m'n anus oxideren dit. Het is vooral grappig - maar ook een beetje treurig - dat volwassen mensen (voor- en tegenstanders) hier zo over in zitten.

Gualtiero | 15-11-17 | 19:55

He joris, waarom is de tegel van tata1981 en van mij weggejorist?

homieguerneville | 15-11-17 | 19:54

Een gat in de markt voor onze campingzender om de traditie in ere te herstellen. Karin de Groot kom er maar in...

Pimol | 15-11-17 | 19:53

Valt nog mee dat de mijter een kruis heeft, want die hebben ze in Amsterdam volgens mij al weggejorist (v.z.m.h.)

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:53 | 1

Heeft 'ie nu een halve maan?

De Vale Gier | 15-11-17 | 20:46

Mijn dochtertje vroeg of ik die tyfusteringhse subsidieslurpende kutzooi kan afzetten en gewoon weer Netflix kan opzetten. En aldus geschiede in huize Meme.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:52 | 5

Godjezus DKS, wat ben je verzuurd geworden man.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 20:03

LibertasSimplex | 15-11-17 | 20:02

Slowakije grenst niet aan Rusland. Maar och weet jij veel. Niet veel. Overigens vieren ze hier ook Sinterklaas hoor. Maar dan anders.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:08

Ach, Oekraïne, ik zie het. Slowakije grenst aan je werkgever.

LibertasSimplex | 15-11-17 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom kijken volwassenen hier dan ook naar? Puur voor die misselijkmakende discussie

CopyCat | 15-11-17 | 19:52

dit moet van d666 en van kereltje Pech.

gsm | 15-11-17 | 19:51

Waarom is het Sinterklaas Journaal weggejorist pappa? vraagt mijn lieve dochtertje,

homieguerneville | 15-11-17 | 19:50

Daarom moet de staats TV geen taxpoet meer krijgen laat ze maar zelfstandig worden is het zo afgelopen met die graaiers

likdoorn | 15-11-17 | 19:50

Ik voel me zwaar gediscrimineerd door de StaatsOmroep. Ik, die nooit of tenimmer iemand op kleur afrekent (maakt me nl, geen zak uit welke kleur je hebt) en zelfs Surinamers in de familie heeft, wordt nu gedwongen om te kijken naar geen Zwarte Piet. Wat denkt die StaatsOmroep eigenlijk wel wie ze zijn, stelletje mafklappers... Ik protesteer met klem tegen deze opgelegde kleurvoorkeur!!

Reykjavik | 15-11-17 | 19:50 | 2

Dat of je kan je ballen terug vinden en gewoon een leuk feestje voor je kinderen maken.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 19:53

Dat feestje is allang verpest door gezeik en geklaag van minderheden die nog nooit een positieve bijdrage aan de samenleving hebben gegeven. Eerst iets toevoegen en dan pas klagen of laat jij een gast in je huis ook de kleur van het behang bepalen?

Spaanse Peetvader | 15-11-17 | 20:11

Zielig dit. Heel zielig.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 19:50 | 5

Er zijn ook mannen met slimme vijf-jarige dochtertjes die zelf Zwarte Piet missen en niet begrijpen waar hij iis. En nee zwarte Piet is geen neger, Zwarte Piet is Zwarte Piet , kleine kinderen snappen dat.

Geenfan | 15-11-17 | 20:15

DKS,
Opeens weet je het, je hebt Tourette

Nuchternederland | 15-11-17 | 20:35

Het kan erger, in Engeland is extreem rechts boos omdat Greggs in een advertentie baby jesus had vervangen voor een worstenbroodje.

the Jackdawn | 15-11-17 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

En die sint is trouwens ook ruk...

Oetiohnegentechnik | 15-11-17 | 19:49

Wordt tijd voor homosexuele Finnen die Piet spelen, die via een buitenlands bedrijf dat geen belasting afdraagt hier tijdelijk werken, maar voor de rest van het jaar op de (verhoogde) belastingcentjes van de blancke Mensch teren. Of zoiets.

Isnogaanhettype..... | 15-11-17 | 19:49 | 1

YES! Jou gaan we naar voren schuiven als opvolger van die klotenklappers die er nu zitten. Beste sollicitatie ooit.

PresidenteDeConjovia | 16-11-17 | 04:30

Racisme bestaat niet omdat er maar 1 ras is, het menselijk ras. Straks moeten van de linkse staats gedachtepolitie een kleurenwaaier meenemen of de zwarte piet licht genoeg is.

Kunnen ze in Hilversum AUB weer door gaan met elkaar aan te randen ipv zich met ZP te bemoeien?

Tronald_dump | 15-11-17 | 19:49

Dat filmpje is nep, toch?

Synthese | 15-11-17 | 19:49

Linkse NPO ratten.. alles moet kapot!!

joppo0 | 15-11-17 | 19:48

En anderzijds hoef ik geen eerder betoog te houden wanneer je John Williams inzet uit lijfsbehoud. Dat is even grappig als tragisch. Het is terminaal. Gun het een vredige dood.

Rollins | 15-11-17 | 19:48

De NPO heeft in haar onfeilbare wijsheid besloten dat het sinterklaasfeest gewoon moet uitsterven.
Wat is het volgende stap : kerstbomen gaan we feestbomen noemen wegens een marginale groep gekwetsten ?

pontius | 15-11-17 | 19:47 | 5

Vooropgesteld, we zijn het eens. Mijn hele punt is dat het lastig debiteren is met lieden die zo weinig problemen kennen dat dit hun weapon of choise. Hun batlle is het Sinterklaasfeest. Een feest voor kinderen. Ik voel me eerlijk gezegd te verheven om me deze verzameling zinloze lichaamsdelen bezig te houden. Als dan een keuze moet maken, kies ik er voor om met mijn kinderen een ander feest te vieren. Desnoods verzin ik er zelf een. Maar dit zijn minderbehepten met een podium die oprecht te achterlijk zijn om te beseffen dat met macht verantwoordelijkheid gepaard gaat. Ga ik toch ergens anders kijken. Prima. Knoop in je Zakdoek kijken is een keuze, geen verplichting.

Rollins | 15-11-17 | 20:13

Mooi gesproken @ 20:13. Wat de sjw-ers zich niet realiseren is dat groepen uit elkaar worden gespeeld totdat de nieuwe sortering op soort en idee gereed is. En aan die eindstreep, als iedereen in dat Utopia van kleurloze Opel Kadett's electrisch en groen zijn/haar/hun rondje rijdt, dan wordt er weer iets gevonden. Want dit houdt niet op, totdat ergens de pleuris uitbreekt en existentiële vragen weer relevant worden.

spinselsinjehoofd | 15-11-17 | 21:07
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 21:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie betaalt bepaald dus die zwarte piet er weer in.

van stampij | 15-11-17 | 19:47

En de kijkcijfers ?
Dalen die al tot onder nul ?
Kijk naar een regionale zender en je kinderen krijgen zwarte Pieten te zien.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:46

Ze worden grijs. Althans, dat heb ik uit eerste hand aan te nemen. Laat het dode paard sterven. Trek er niet meer aan. Ik vier wel kerst. Ik behoed mijn kinderen liever van het Sinterklaasjournaal en de gekkies die er mee gepaard gaan dan van een traditie die ik zelf altijd heb kunnen waarderen. Het gaat niet om mij. Choose your battles.

Rollins | 15-11-17 | 19:45 | 2

U viert wel kerst??
Wel, ik geef u op een briefje, dat zal ook niet lang meer duren, namelijk dat is het volgende wat moet verdwijnen.

watmagjenogwel | 16-11-17 | 02:37

Nee, ik weet nog niet waarom, maar kerst kan echt niet meer

BosrandDirk | 16-11-17 | 09:52

Zonder zwarte Piet is dit toch ook gewoon een "White Privilege" feestje?
Weer wat te klagen. Zo van :" Zij vieren een feest en de zwarte man is weer eens niet uitgenodigd."

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:45 | 1

Volgens mij zag in die kajuit met dat blankehomokoor toch echt een "omdat het moet" neger. Zal wel een pillenplugger zijn maar technisch wel aanwezig.

Pedronegro | 15-11-17 | 20:01

De MEDIA met de NOS voorop doet aan identity politics, niets onafhankelijke verslaggeving en onderzoeksjournalistiek, IDENTITY POLITICS. Het is een ******** schande,. mensen opdelen in hokjes van "zwart" en "wit". Ik ben echt over de zeik over wat de NPO allemaal aan het doen is. Ze verpesten het helemaal. Nooit heb ik in kleuren gedacht, ze dwingen je er gewoon toe. Het is pure propaganda.

tata1981 | 15-11-17 | 19:45 | 1

Idd. Wèg met die GroenLinkse communistenkliek van de NTR. Ze zitten daar niet om de kinderen een plezier te doen maar uitsluitend om hun eigen kortzichtige ego te bevredigen. Wèg met die grachtengordelkliekl!

Aristotalloss | 15-11-17 | 20:17

Waar is fucking zwarte piet vraagt mijn dochtertje.

homieguerneville | 15-11-17 | 19:44 | 7

@Tobi, het enige kinderbloedzuig ritueel waar ik van weet is de Metzitzah B'peh

tata1981 | 15-11-17 | 20:04

Onze kinderen maar verteld dat Sinterklaas en Zwarte Piet verzonnen zijn. Net zoals de Tandenfee, de Paashaas en God.

Ibu | 15-11-17 | 20:10

@tata1981
ga jij dat homieguerneville's dochtertje maar vertellen dan
en vergeet de details niet he

Tobi | 15-11-17 | 20:25
▼ 4 antwoorden verborgen

De staatsomroep moet ophoepelen ipv ZP
Diewertje Bloksnor is een racist!

Tronald_dump | 15-11-17 | 19:44 | 2

Ach .. die Dieuwertje ,.. wat moet ze anders ... moet nog tijdje mee en denkt aan haar pensioen.

daytripper | 16-11-17 | 10:21

daytripper, Diew is daar toch zeker al vér overheen?

BosrandDirk | 16-11-17 | 13:00
-weggejorist-
2voor12 | 15-11-17 | 19:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken