Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Binnenkort ook al verboden: de herenfiets

En andermaal opent zich een front in de WAR ON MEN!!1! 

En dat PIKKEN we dus mooi niet langer. Want wij zijn MANNEN en wij doen toevallig niets liever dan ons met een ferme onbuigbare stang van minstens een vuist dik tussen de benen in de verkeersjungle begeven. Living in the fast lane, op het randje van de waanzin en altijd maar één asymmetrisch stoeprandje verwijderd van het einde van je bloedlijn. Wat wil precies? Nou, op basis van uiteraard een Zweeds onderzoek wil Veilig Verkeer Nederland mannen tegen zichzelf in bescherming nemen, want een overdonderende 52% (!!!) van de fietsongelukken betrof een man en aangezien er tegenwoordig zo'n 40 genders schijnen te zijn, is dat nogal een oververtegenwoordiging. Bovendien is gebleken dat je op een herenfiets nou gewoon eenmaal iets harder op je bek gaat. MAAR WIJ ZIJN MANNEN DUS DAT WILLEN WE JUIST EN DAT SNAPPEN DIE HOFHERMAFRODIETEN NIET. De reacties uit de gemeenschap liegen er in ieder geval niet om.

"Ik heb een zwarte herenfiets met kettingslot en daar blijf je mooi van af." - Sunny Bergman

"Een dag door Amsterdam zonder stang tussen m'n benen, moet er niet aan denken. Oeeeehh wat errug dit!" - Een generieke homofiel uit 's lands entertainmentindustrie 

"We hebben nog 6 miljoen herenfietsen van jullie staan. Wat moeten we daar nu mee dan?" - Duitsland

"Kap eens met die kutkwoots we weten heus wel dat je het alleen maar doet omdat je je topic anders niet volgeschreven krijgt. Ga fietsen man!" - Reaguurders

Reaguursels

Inloggen

Jammer want ik geniet er altijd van als de heren onverhoopt moeten stoppen en ze ontdekken dat hun zadel te hoog staat.

Louise-in-de-pels | 17-08-17 | 08:58

Heb mijn stang al weg geflext, voordat ze me daarvoor aanhouden!
Nu ligt ie naast mijn bed, voor als ik s'nachts bezoek krijg. Heeft het toch nog nut!

vluchtelingallergie | 17-08-17 | 00:34

Ik heb een tijdje een ligfiets gehad, maar als je daarmee onderuitging raakten je ellebogen altijd als eerste de grond, omdat je voeten hoger waren dan je armen. het zat wel lekker en was ook snel,

Daarna ingeruild voor een velomobiel, dat is een ligfiets op 3 wielen (nooit meer omvallen, ook niet als je zat bent) en nog sneller door de stroomlijn.

In beide gevallen, nul zadelpijn, want je wordt van kont tot schouder ondersteunt. Mijn collega die met een racefiets een rondje om het IJsselmeer reed kon 1 week niet aan zijn echtelijke verplichtingen voldoen.

Stop toch met die ouderwetse fietsen.

KayakFun | 16-08-17 | 22:33

Met de dag word het gekker, hebben ze nu echt niks anders te doen.
Gaan ze morgen onderbroeken verbieden of nog erger bier?

Beste reaguurders het word tijd om te gaan preppen.
De zolder cq kelder fortificeren en te gaan bevoorraden met wc papier en bier.

captain-caveman | 16-08-17 | 21:27

Op een herenfiets zit je meer voorover gebogen volgens het onderzoek. Nu heeft voorovergebogen alles te maken met afstand tussen zadel en stuur en hoogte van zadel versus stuur. En niet met het feit over er al dan niet een stang tussen hangt.
Gezeik dus van een stelletje gender neutrale activisten. Een echte man heeft een stang, dat hoort bij zijn white privilege!

Franker | 16-08-17 | 21:04

Vanwege rugproblemen fiets ik al 40 jaar op een vrouwenfiets. Ben er nooit mee gevallen.

loser | 16-08-17 | 20:21 | 1

Misschien fiets je 'als een wijf'?

hfakker | 16-08-17 | 20:39

Als VVN de oplossing heeft voor het ontmobielen van fietsers dan zaag ik mijn stang eraf. Van mijn fiets.

jacobh-59 | 16-08-17 | 20:07

Ik ga ervan uit dat genderneutrale vrouwen voortaan ook staand gaan pissen. Wie het verst komt wint en krijgt van de verliezaar een meter bier.

jacobh-59 | 16-08-17 | 19:53

Wijvonfietsen zijn zo instabiel als de pest. Probeer maar eens snel een slalommetje te sturen, of op hoge snelheid een bochtje te pakken op een oneffen ondergrond...dan merk je pas hoe instabiel die dingen zijn.

De eerste serieuze racefiets/MTB met lage instap moet nog uitgevonden worden.

Oepsie1234 | 16-08-17 | 19:10

Kijk, daar gaat Henk Bres op zijn damesfiets op weg naar het genderneutrale toilet: "Tering hé, kèk al die wèvûh. Wil ik effe lekkâh gan zitte kakke, mot ik naah dat wèvengeklets zitte lùistere"

Zenzeo | 16-08-17 | 17:07

Het wachten is op het genderneutrale damesverband.

Steinway | 16-08-17 | 17:06

1 april is toch al geweest?

bart2653 | 16-08-17 | 17:05

Het zal mij een worst wezen of ik met of zonder stang ga fietsen, maar ik moest vanochtend hard lachen toen ik op de radio hoorde 'mannen die bij het afstappen fanatiek het been over het zadel heenslingeren nogal eens het kind uit het kinderzitje schoppen....'

Promedio | 16-08-17 | 16:16

Waarom staat die herenfiets niet op de plaats van benzine auto's in de poll?

Watching the Wheels | 16-08-17 | 16:12

Is zittend plassen al verplicht...?

Air van Boven Dorens | 16-08-17 | 16:07

Mannen die: zittend plassen; moeders vergezellen naar de huishoudbeurs; witte wijn drinken; smoothies met kunooia ontbijten; biejonzee luisteren; nrc-abonnee zijn; en/of een facesboek-account hebben, verdienen het dat die laatste stang tussen de benen hen ontnomen wordt.

r@face | 16-08-17 | 15:58

Lage instapfietsen bestaan al lang voor ouderen en het voordeel van vrije marktwerking is de vrije keuze van de consument. Maar dat Veilig Verkeer Nederland zich nu voorvechter toont van de genderneutrale fiets gaat wel wat ver.

Simon_GS | 16-08-17 | 15:57

Iemand die op een holletje achter Rutte aanholt. Die moet niet helemaal in orde zijn!

demaup | 16-08-17 | 15:52

Bent U ook zo benieuwd te weten, WIE nou die verrader is inzake de formatie en alles door brieft naar het Algemeen Dagblad.?

Zou dat soms iemand kunnen zijn die op een fiets door den Haag rijdt en graag minister president wil blijven ten koste van werkelijk alles?

Wie in Nederland vindt die verrader ? Zou leuk zijn.

outdoor | 16-08-17 | 15:22

Gewoon iedereen een bakfiets, staan we allemaal voor lul

Peperzaag | 16-08-17 | 15:14

Ik pleit voor het afschaffen van oud Hollandse pisbakken.
Het is toch een schande dat mannen staande kunnen en "nog"
mogen plassen en dat vrouwen slechts zittend mogen plassen.
Dus... alle pisbakken eruit en ook ellen lange rijen voor de heren
toiletten net als bij de dames toiletten. Dat is pas emancipatie en gelijkheid!

kippevlees | 16-08-17 | 14:59

In Zweden zijn er ook al 3 geslachten. Sinds een tijdje is het geslachtsneutrale persoonlijk voornaamwoord "hen" daar ingevoerd voor mensen die zich noch man nog vrouw voelen. en.m.wikipedia.org/wiki/Hen_(pronoun)

Het woord is daar.erkend en opgenomen in het officiële.woordenboek. Dus ja geen wonder dat het onderzoek uit Zweden komt.

Pluizemeisje | 16-08-17 | 14:45

http://stip-kinderfietsen.nl/wp-content/uploads/2017/02/07_Boerenvrouw_op_fiets_Twee.jpg
Je mag straks ook niks meer.

newray | 16-08-17 | 14:19

Mogen we zelf nog kiezen op wie of wat we rijden ? En of we daarbij al dan niet een helm, bloempot of harnas dragen ? Ik ben misschien een halve dinosaurus, maar ik stam nog uit het tijdperk dat je eerst een paar keer ferm op je bakkes ging. Zo leer je het best rechtop te blijven. Stuurvastheid leerde je door van een hoop zand af te rijden, liefst zonder al te veel te remmen, je leerde daarbij ook van niet alleen op het voorwiel te remmen.

Lt-Kol Kilgore | 16-08-17 | 14:18

Alles is politiek in de linkse wereld. Net als alles wat niet-linkse mensen doen eigenlijk een poging is om die man met dat rare snorretje weer terug aan de macht te krijgen.
Zeggen dat dit onzin is riekt naar holocaust. Dus heren, stang afzagen voorkomt veel onnodig leed en beledigingen van onderdrukte genders en huidskleuren, het kan vanaf morgen met korting bij de klimaatneutrale fietsenmaker op de hoek.

Jan Passant mk2 | 16-08-17 | 14:18

Een fietsonderzoek uit Zweden... pfff... sinds wanneer nemen we dat land serieus als het over fietsen gaat? Wie was de laatste Zweedse winnaar van de Tour de France?
Jag vilar mitt fall.

Stormageddon | 16-08-17 | 14:18

Ahmed niet fiets want Ahmed djabella en djabella niet op manfiets anders kamelenballen tussen kettingkast. Ahmed wel fiets vanvrouw want zadeldek is aanbieding bij alidi. En Ahmed is genitaal neutraal.

Jos Tiebent | 16-08-17 | 14:15

"Inmiddels zijn damesfietsen haast net zo stabiel als herenfietsen"
Dus nog steeds instabieler dan herenfietsen. Okdoei.

Schimmelkaasjes | 16-08-17 | 14:04

Links gedram kent geen grenzen meer, de gender 'discussie' is een nieuwe loot aan de SJW stam. En een onderzoek uit het meest gefeminiseerde land moeten wij serieus nemen? lol! Met uiteraard, want dat hoort zo, een geldverkwistend onderzoek naar dit verschrikkelijk maatschappelijk probleem.

Batavi Magistralis | 16-08-17 | 14:01

Willem Wever kent de vraag: "Waarom heeft een herenfiets een stang?" en legt dat hier uit: willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_antwoor...

Maar belangrijker is na de uitleg waarom de damesfiets dan zonder minder stabiel is:

"eigenlijk is de fiets op die manier niet meer zo stabiel als de fiets mèt stang! De stevige driehoekconstructie is dan weg. Probeer maar eens het verschil tussen een mannenfiets en een vrouwenfiets als je aan het stuur gaat schudden.

De vrouwenfiets zonder stang wiebelt en zwiept dan veel meer. Dus de herenfiets heeft altijd de stang gehouden, omdat dat dus eigenlijk sterkere fietsen zijn dan vrouwenfietsen zonder stang."

Bron: Velorama

Arne Appelmelk945599 | 16-08-17 | 13:54

Ik reageer nooit maar dit slaat alles. We pikken dit niet! Als ze ons laatste privilege als man - de herenfiets - af gaan pakken dan ga ik me bij de eerste de beste nazi partij aanmelden en dan dient de sharia te worden ingevoerd. Alle particulieren "formaly known as" vrouw, homo, transgender, pot of alles wat er nog meer is aan het kopvod en niet meer op straat en zeker geen auto meer rijden. Naar de Ikea gaan wordt verboden op straffe van onthoofding.

Johanvs | 16-08-17 | 13:51

Een herenfiets is constructief sterker dan een damesfiets.

Rest In Privacy | 16-08-17 | 13:48

Het allermooiste om te zien, is een strakke meid, met high heels op een racefiets. Mensen kijken me altijd een beetje lijp aan, bij deze ontboezeming.
Maar echt, dat is 't allermooiste.

hotnot | 16-08-17 | 13:40

BAAS IN EIGEN STANG !

WachtEven | 16-08-17 | 13:36

Bekijk 't ff. Ik ga niet overstappen op zo'n damesfiets. Al pleur je me vol met dope, je gaat mij niet wijsmaken dat damesframe sterker is dan de driehoeksconstructie van een mannenfiets. Moet toch zelf weten of ik zo'n lekkere stijve stang op m'n fiets wil of niet? Stelletje Zweedse fietsfascisten.

VeelTeSteil | 16-08-17 | 13:34

En over 3 jaar wordt ook de damesfiets afgeschaft. Want er zijn teveel ongelukken omdat de autopilot van Tesla fietsers niet goed herkent.

Lebowski72 | 16-08-17 | 13:27

Voor vrouwen zouden geen tieten en een dikke reet ook veel veiliger zijn vanwege het lagere zwaartepunt en dus een betere controle over de fiets. Waarom hoor ik VVN daar niet over?

RandomAct | 16-08-17 | 13:26

Ikzelf rijd al jaren rond op een dames exemplaar vanwege mijn ernstige rugproblemen (als rugpatiënt krijg je je been niet meer over dat zadel gezwiept zonder kapot te gaan van de pijn) en op zich fietst het prima. Maar heb uiteindelijk wel voor een extra robuust verstevigd exemplaar gekozen omdat wij heren;

* vaak zwaarder en forser zijn als de dames
* vaker zogenaamde kracht trappers zijn waar de dames toch vaker souplesse trappers zijn (uitleg van de fietsenmaker nadat ik voor de zoveelste keer de lagers aan gort getrapt had)

Verder zal het mij ernstig aan de anus oxideren wat men vindt van het feit dat ik als heer op een damesfiets rijd.

Sjefke7807 | 16-08-17 | 13:24

Als die kerels (al-dan-niet Zweeds, politiek correct met de kids voor-en-achterop, bezopen of stijve babyboomert) dan zo vaak óm flikkeren... dan staat het ze toch vrij om een... fietshelm te dragen?
-
Of durven ze dat woord bij VVN niet te noemen, omdat ze bij voorbaat al weten wat dat voor reacties gaat opleveren?

bisbisbis | 16-08-17 | 13:22

Gelul van een stel dronken aardbeien"dit "voorstel" /Jacobse & van Es modus

Grijskijkert | 16-08-17 | 13:20

Closeread t artikel en snap dat de koppenmakers van de msm-knipplak-media weer eens schreeuwen omdat er verder niks te melden is..
Het gaat om vnl ouderen, vooral bij op- en afstappen van e-bikes. Ofwel lang in gekke houding zitten met nauwelijks beweging en dan ineens die afstap met dat stramme oude lijf.
Voor dat soort mensen is eral heel lang de fiets met lage instap. Maar ja, daar sta je dan als ouwe hippie, je wilt niet aande bejaardenfiets dus moet de hele wereld veranderd omdat jij in de ontkenningsfase zit....
En die lage instap zou dan alles veiliger moeten maken? Zo lang we t toestaan dat ouderen die gewoon trager zijn met 30km dankzij hun hulpmotor door t stadsverkeer razen, op een fiets mind you, zal t aantal ongelukken stijgen. Dat komt niet door ons, dat komt door die ouwe knarren. Prima als jij een riskant leven wilt leiden, maar val mij er niet mee lastig met je verzwakking van de constructie van mijn fiets.
Verzwakking?
Lees de laatste zin: Damesfietsen zijn "haast" net zo stabiel als herenfietsen....
Veelzeggend. Iedereen op een minder stabiele fiets omdat wat babyboomers niet kunnen accepteren dat ze minder kunnen dan toen ze 20 waren...
-
En "vaders met kinderen"...????? Wat heeft dat met t ontwerp van fietsen voor iedereen te maken.
Op een herenfiets zit je "meer voorover"... lolwut????? Onzinnig, verander de stand van zadel en stuur en je zit net zo rechtop of voorover als je wenscht..

dejongepetra | 16-08-17 | 13:19 | 1

Laatst ook weer zo'n ouwe knar die ff 40 in 't uur voorbij kwamen op z'n poepdure hypermoderne fietsie. Als die van z'n fiets flikkert kan je 'm hooguit nog proberen bij elkaar te lijmen teneinde een open kist mogelijk te maken. Zo gek als een deur.

VeelTeSteil | 16-08-17 | 13:28

Na het lezen van al het bovenstaande weten we nu waar de Zweedse gehaktballetjes vandaan komen. Ik, male, rij al jaren op een damesfiets, veel praktischer, met op en afstappen. Ondanks dat Julian Assange nog steeds vastzit, eindelijk iets goed uit Zweden.

zwemverbrander | 16-08-17 | 13:14

Ik snap het wel. De heren zijn op, dus de herenfiets kan naar het museum. Dit land is stuk.

Stijlicoon | 16-08-17 | 13:14

Lul niet over je fiets, wij fietsen toch ook niet over je lul.

Lt-Kol Kilgore | 16-08-17 | 13:09

@dolffie | 16-08-17 | 13:01
Dat mag nog steeds en het ziet er nog steeds gay uit.
Zit er toevallig ook nog een 'bontje' omheen?

necrosis | 16-08-17 | 13:03

ik heb een herenfiets met rokzadel mag dat?

dolffie | 16-08-17 | 13:01 | 1

Met of zonder rok aan?

Ommezwaai | 16-08-17 | 13:03

Mijn Juncker herenfiets staat nog in Duitsland!

BenBack | 16-08-17 | 12:56

Het is maar een advies. vvn.nl/nieuws/2017/vvn-en-teamalert-a...
Doe er mee wat je wilt. Als je er niets mee doet kan er na een ongelukje worden gezegd "I told you so."

BP Richfield | 16-08-17 | 12:56 | 2

Lees dan ook t artikel. Het gaat om ouderen, vooral bij op- en afstappen van e-bikes. Ofwel lang in gekke houding zitten met nauwelijks beweging en dan ineens die afstap.
En dat zou dan alles veiliger moeten maken.
Lees ook de laatste zin: Damesfietsen zijn "haast" net zo stabiel als damesfietsen....
Veelzeggend. IEdereen op een minder stabiele fiets omdat wat babyboomers niet kunnen accepteren dat ze minder kunnen dan toen ze 20 waren...
-
Iets met goeden die onder slechten moeten lijden.
-
En "vaders met kinderen"...????? Wat heeft dat met t ontwerp van fietsen voor iedereen te maken.
Op een herenfiets zit je "meer voorover"... lolwut????? Onzinnig, verander de stand van zadel en stuur en je zit net zo rechtop of voorover als je wenscht...

dejongepetra | 16-08-17 | 13:12

dejongepetra | 16-08-17 | 13:12
"vaders met kinderen".
Tja, de kinderen achterop in het fietsstoeltje neigen ernaar te protesteren als vader fluks het been over het zadel zwaait.
Maar verder uitstekende tegel :)

TheEgg | 16-08-17 | 14:38

Als je het onderzoek leest dan heb ik wel mijn vraagtekens bij deze conclusie van VVN. In plaats van 'identieke' fietsen van het zelfde merk en model m.u.v Man/vrouw hebben ze twee verschillende fietsen met verschillende zit positie gebruikt.

Appels met peren.. Waardeloze conclusie.

• An open frame bicycle with an upright seating position, often referred to as a lady’s bicycle.

• A closed frame bicycle with a more prone seating position. Can be referred to as a man’s bicycle or a more race-like bicycle model, with a seating position leaning forward over the handle bars. Can also be referred to as a commuter bicycle.

(Crash testing bicycles at VTI)

HeeHooi | 16-08-17 | 12:55

"En andermaal opent zich een front in de WAR ON MEN!!1!"

Ben ik autistisch of.... HAAL DIE 1 ONMIDDELIJK WEG GVD!!!

Sarcastisch varken | 16-08-17 | 12:54

Volgend voorstel is een verbod op het dragen van baarden door salafisten en hipsters. Ik ben alvast voor!

Rest In Privacy | 16-08-17 | 12:53

Nu ik geen kleine kinderen meer heb: eens. Maar met een kleine voor- en achterop, is een instap toch prettiger. Tenminste, dat is als je je kind achterop niet voor het hoofdje wil schoppen...

Sliptong | 16-08-17 | 12:51

Veilg Verkeer Nederland.... dat is die organisatie die ondanks vele smeekbeden aan hun adres z'n bék niet open deed (let wel: VIJFTIEN jaar lang z'n scheur niet open trok) toen er vanwege de 'inrichtingseisen' voor de BVB/BPM geen raampjes rechts in de laadruimten van bestelauto's mochten zitten, iets dat aantoonbaar (het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk hoger) heeft geleid tot 52 (brom-) fietsdoden en heel veel gewonden. Een duidelijker en cynischer voorbeeld van hoe de overheid met de veiligheid van heer burgers omgaat als het om de centjes gaat, is nauwelijks denkbaar.
-
Dónder op met je ge**** over fietsen. Ga aan je werk!

bisbisbis | 16-08-17 | 12:49 | 1

Bijzonder goede tegel! Maar nee ze roepen maar weer wat om het roepen.

deNettobetaler | 16-08-17 | 13:18

God....., De minister-president op een damesfiets model "middelbare huismoeder wier levensvervulling bestaat in het dagelijks roddelen over de buren bij de koffiemachine van Albert Heijn".
De perfecte metafoor voor de staat van dit land.

zeur | 16-08-17 | 12:46

Er gaat niets boven een fiets uit de tijd van "toen was geluk nog heel gewoon".
Een oerdegelijke Hollandse fiets met een hoog frame (66cm). Het is niet voor niets dat de Duitsers zo graag onze fietsen wilden hebben!

number668 | 16-08-17 | 12:45 | 2

Ter informatie: de Duitsers wilden onze fietsen omdat deze hinderlijk waren in het verkeer. Ergo hun militaire voertuigen moesten te vaak stoppen voor alle fietsers. Dat waren ze dus kennelijk spuugzat...

Sarcastisch varken | 16-08-17 | 12:50

@ Sarcastisch varken | 16-08-17 | 12:50
Lol, comment van de dag.

Sjors W. | 16-08-17 | 12:58

De rubbertegelmaatschappij wordt weer uitgebreid met een nieuwe rubbertegel.

The_Black_Knight | 16-08-17 | 12:41
-weggejorist-
IsDitNouNodig | 16-08-17 | 12:41

Welke politici hebben hier al publieklijk afstand van genomen?

IsDitNouNodig | 16-08-17 | 12:41

Veilig Verkeer Nederland wordt bekostigd van onze belastingcenten. Als er kennelijk niets belangrijkers te doen valt in de samenleving dan klakke- en zinloos irrelevante Zweedse onderzoeken overnemen dan moet je je zelf opheffen.

bisbisbis | 16-08-17 | 12:39

Laat VVN maar in Brussel lobbyen.
Pas als die mollige Timmerfrans op damesfietsjes gaat rijden, ga ik me eens druk maken.

Rommelende Onderbuik | 16-08-17 | 12:38

Een Zweeds onderzoek... who would be surprised? Op vakantie heb ik gepraat met een stel Zweden... the horror! Die lui zijn inderdaad werkelijk politiek correct in het kwadraat zoals velen hier in de panelen hebben gereaguurd!

Sarcastisch varken | 16-08-17 | 12:37 | 2

Zweden is een prachtig land, maar het is jammer dat er zoveel Zweden wonen.

Slipsnifter | 16-08-17 | 12:46

De Midden-Oosters proberen daar wat aan te doen.

vanBarchum | 16-08-17 | 12:51

Kunnen ze zonder dames en herenfietsen nog wel kinderfietsen maken dan?

Ali d | 16-08-17 | 12:37 | 2

We hebben geen kinderen meer nodig, we importeren gewoon mensen uit (wes) afrika zodra ze een jaar of 16 zijn.
Als dat niet "progressief" is weet ik het niet meer.
En het scheelt een hoop luiers ook.

Slipsnifter | 16-08-17 | 12:41

@Slipsnifter
Dat is wel beter voor het milieu inderdaad, gelukkig maar.

Ali d | 16-08-17 | 13:12

@TDB | 16-08-17 | 12:18
Doel je soms op die oerdegelijke Kronan fietsen?
Die werden vroeger nog gemaakt voor het Zweedse leger.
Maar doe mij maar een oerdegelijke Nederlandse Empo met drie (!) stangen en die enorme laadschep voorop: i.ebayimg.com/00/s/MzAwWDQwMA==/z/qEY...
Dus opgetypht met die genderneutrale fietsen.

necrosis | 16-08-17 | 12:36 | 1

Kronan fietsen zijn nooit gemaakt voor het Zweedse leger, ze zijn een behoorlijk 'afgezwakte' kopie van wat er vroegâh aan legerfietsen in Zweden werd rondgetrapt. Ze zijn ook nooit geproduceerd in Zweden: de losse delen komen uit China en ze worden afgelast en geassembleerd in Polen.

bisbisbis | 16-08-17 | 12:55

Alles wat te maken heeft met rijks, regering, overheid is niet te vertrouwen. Ook niet hun betaalde slaafjes.

Pierre Nis4409 | 16-08-17 | 12:36

Als je je mannelijkheid moet ontlenen aan een stalen stang tussen je benen, mis je iets.

JTKDM | 16-08-17 | 12:35

Waarom heb ik zon vermoeden dat dit met dat Genderneutrale onzin te maken heeft

miknic | 16-08-17 | 12:32

Met mijn korte rokje kom ik moeilijk met mijn benen achter over het zadel heen wanneer ik de fiets van mijn man moet lenen omdat ik een lekke band heb.Dus wat dat betreft is het wel handig genderneutrale fietsen maar wanneer wij samen weggaan op de fiets zit ik maar wat graag gezellig voorop de stang van mijn man.

xiuxiu | 16-08-17 | 12:32 | 3

.... omdat ik een lekke band heb....
Mens, leer een band plakken.
En wat je doet op de stang van je man willen wij niet weten.

necrosis | 16-08-17 | 12:46

Necrosis get your mind out the gutter ik bedoel de fietsstang van de herenfiets.

xiuxiu | 16-08-17 | 12:56

Misschien een heel gek idee hoor maar als je op zijn fiets weggaat kun je wellicht ook een broek dragen. Da's ook heel genderneutraal.

Joffri | 16-08-17 | 16:17

Ben erg gesteld op mn plasserd en rij dus op een omafiets.

komtdatschot | 16-08-17 | 12:31

Echt iets voor de fietsveiligheid doen? Jaag alle (opgevoerde) scooters en brommers van het fietspad.
Heb een week in het ziekenhuis gelegen door een van links komende puber die op een opgevoerde scooter op zijn telefoon kijkend mij te pletter reed.
En daarna door rijden.
In het ziekenhuis vroeg ik of dit wel eens vaker gebeurde. Daar zeiden ze "je moest eens weten." Maar ja ziekenhuizen gaan niet aan de bel trekken, want dat kost ze dan heel veel klanten.
Pak scooters aan en de fietsenmakers die ze opgevoerd verkopen.

watergeus | 16-08-17 | 12:31

En de zelfmoord van de westerse bevolking gaat vrolijk door.....
De volgende stap is waarschijnlijk dat we geen kleuren meer mogen benoemen, want de woorden "zwart/wit/bruin/geel" kunnen in het europa van 2017 ECHT niet meer.
Een zwarte herenfiets wordt dan een fiets voor volgroeide/onvolgroeide personen (met of zonder tussenstang) uitgevoerd in de donkerste tint.
Tot de woorden fiets, volgroeid, persoon en tint ook niet meer mogen natuurlijk, dan gaan we gewoon met gebarentaal en betekenisloze kreten werken, net als in de oertijd.
Als dat niet "progressief" is weet ik het ook niet meer.

Slipsnifter | 16-08-17 | 12:30 | 2

Volgens mij moet je even naar buiten vanwege een klein zuurstofgebrek. Overdrijven is ook een vak.

vanBarchum | 16-08-17 | 12:58

Dat zeiden ze ook toen ik 20 jaar geleden zei dat ik de Euro en de EU niet zo zag zitten.

Slipsnifter | 16-08-17 | 13:43

Iedere dag weer van die idioten die denken het fatsoen en de maatschappij te kunnen bepalen. Slappe hap, zonder enige vorm van visie en realiteitszin...

First Contact | 16-08-17 | 12:28 | 1

Tja, zolang we op dit soort idioten blijven stemmen, blijven ze ons lastig vallen.
Net zoals je nat wordt als je in de sloot springt.

Slipsnifter | 16-08-17 | 12:36

Waarom bestaan er eigenlijk nog herenfietsen? Een damesfiets stapt makkelijker op en af, je zit niet meteen met je kruis op een stang bij boem=ho, en ongeacht je kledingkeuze zit er nooit een stang in de weg. Lijkt me winwinwin qua keuze voor... nou, eigenlijk iedereen. Of je nou dame, heer, of een van de 38+ andere smaakjes gender bent- dat BEN je nou eenmaal. Geen jurk, spijkerbroek, FOR MEN label op te dure shampoo (wegens label) or fietsstang die daar iets aan verandert.

Als je contant externe validatie van je gender nodig hebt middels een oneindige stroom aan consumentenproducten, gaat het toch ergens een beetje mis in je hoofd.

Maar goed, vrije markt dus als iemand graag het FOR MEN product uit het schap pakt omdat daar nou eenmaal FOR MEN op staat... moet die persoon dat verder lekker helemaal zelf weten, en vice versa natuurlijk.

Verbazingwekkend, eigenlijk, voor wat voor onderzoeken men allemaal geld weet te regelen. Alle echt nuttige onderzoeken waren natuurlijk al gedaan.

IntegereVoorzitter | 16-08-17 | 12:28 | 10

mrXL | 16-08-17 | 13:17

Ik had het over gewone damesfietsen en herenfietsen, bij normaal gebruik, dus die snelheid >15km/u is dan nauwelijks van toepassing. Dat die stang nuttig en nodig is voor andere typen fietsen, zoals de racefiets en mountainbike, had ik al gezegd, net als dat ze er niet zijn in damesvarianten zoals we die kennen van de gewone fiets.

Tip: Niet meteen DOM roepen, eerst goed (verder) lezen. Als u dan toch nog zo nodig een ander dom moet noemen, zorg dan dat u uw grammatica en interpunctie beter beheerst dan de gemiddelde 8-jarige.

IntegereVoorzitter | 16-08-17 | 13:46

koeberg | 16-08-17 | 12:45

Het raadsel zit hem niet zo zeer in de werking van het vrije markt principe, maar meer in waarom de vraag nog bestaat. Ja, de gewone herenfiets is wat steviger dan de damesfiets, maar voor wie een rustig fietstochtje maakt is dat verschil verwaarloosbaar en dan zijn de voordelen van de damesfiets misschien aantrekkelijker. Wie lekker een flinke race wil rijden of door het bos wil crossen is eerder geneigd een racefiets of mountainbike of ander aangepast model aan te schaffen. Dan heb je ook meteen het meest geschikte type banden voor je doel, eventueel een frame van een lichter metaaltype, etc.

Blijft een afweging die we allemaal vrij voor onszelf moeten kunnen maken natuurlijk.

IntegereVoorzitter | 16-08-17 | 13:59

IntegereVoorzitter | 16-08-17 | 13:46
Ook bij gewoon gebruik ligt de snelheid al snel boven de 15 km/h. Ik fiets op een wat sportievere fiets, en mijn gemiddelde snelheid ligt rond de 30 km/h (ik verruil mijn zolder wel eens voor een sportschool, geen echte reaguurder dus)
"Dom" roepen naar andere reaguurders is inderdaad niet bevorderlijk voor een gedegen ideeënuitwisseling. Wel wil ik VVN dom noemen, want die zouden beter moeten weten dan dat de houding van "een" herenfiets anders is als van "een" damensfiets. Geometrie wordt enorm bepaalt door het type fiets. Daarna door de afstelling. Of die buis nou schuin of recht loopt, dat maakt minder uit (behalve voor de stabiliteit, die is gewoon veel groter bij een rechte buis)

TheEgg | 16-08-17 | 14:32
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Tjemig | 16-08-17 | 12:27

Ik heb een bakfiets en nu?

Frietje_Oorlog | 16-08-17 | 12:27 | 3

Dan verzoeken we u vriendelijk uw tegels elders te bakken, de Joop bijvoorbeeld.

Lood om oud ijzer | 16-08-17 | 12:29

Aan mij vertellen waar je dat onding parkeert, dan pleur ik 'em in de dichtstbijzijnde gracht,
Bakfietsen moeten dood, allemaal!
*gnehe*

necrosis | 16-08-17 | 12:41

Die zak laten afzetten want er zitten toch al lang geen ballen meer in.

Joffri | 16-08-17 | 16:22

Wordt het dan Tour de Francien?

De finale eindbaas | 16-08-17 | 12:26

Hey Spartacus, kap eens met die kudtkwoots. Krijg je je topic anders soms niet volgeschreven? Ga fietsen man!

SamKoeman | 16-08-17 | 12:26

Uit Zweden...hmmm.. makes you think - zal inderdaad onder druk van migranten met een jurkachtergrond gebeurd zijn.
Straks heeft Zweden onderzocht en bevonden dan genderneutrale sanitaire voorzieningen helemaal niet goed zijn, want (hier invullen: policor reden om mannen en vrouwen weer te scheiden, niets met bebaarde jurken te maken)

Homo homini lupus | 16-08-17 | 12:26

het wordt tijd voor een nieuwe oorlog, er zijn nu echt te veel margeclubjes zonder enkel bestaansrecht schreeuwende om erkenning

yuryzelluf | 16-08-17 | 12:25

Bekijk het eens wat meer poetisch: een stijve stang tussen de benen van de (mannelijke) berijder is een Ode aan de Herenliefde.

ljcoster | 16-08-17 | 12:24

Je zus, wat een onderwerp. Een stang tussen je benen. Wij gaan daar eens onder het genot van een Nexitje heerlijk in 't zonnetje over nadenken. Cheers!

Een vrije paling | 16-08-17 | 12:23 | 1

Ik heb voor dat moment een heel bijzonder flesje in de kelder liggen. Die kan nog best een tijdje liggen maar als het moment komt gaat toch echt de dop eraf.

Joffri | 16-08-17 | 16:26

Weet je wat nou echt een zinvolle doelgroep zou zijn om tegen zichzelf in bescherming te nemen: motorrijders. Ruim 10% van het jaarlijks aantal verkeersdoden, terwijl zij nog geen % van het jaarlijks aantal afgelegde kilometers vormen...
maar nee, de fietsstang dat is het echte probleem.

Lood om oud ijzer | 16-08-17 | 12:23 | 4

Ik zag vandaag nog zo'n stoere "mij gebeurt toch niets"-gast op z'n motor 100 rijden waar je 70 mag met z'n t-shirt, spijkerbroek en gympen.

vanBarchum | 16-08-17 | 12:50

Evenzeer flauwekul, wegens onvolledige root-cause cijferanalyse, zoals bij de herenfiets. Er zijn zeker teveel cowboys onder de motorrijders, die met onaangepaste kleding, met racemachines veelal te hard rijden op de openbare weg. Geen discussie. Maar feit blijft dat de hoofdzakelijk verantwoorde motorrijder slechts in één derde van alle motorongevallen zelf verantwoordelijk is voor het ongeval. Het dodental is natuurlijk disproportioneel hoog omdat het een erg kwetsbare, onbeschermde weggebruiker betreft, die in geval van een ongeval al vanaf relatief lage snelheden (vanaf 50 km per uur) slechte overlevingsprognoses heeft. Maar veruit de meeste motorrijders sterven omdat de automobilist 'hun niet gezien had'. Statistieken moeten correct geïnterpreteerd worden. Die 52% in het geval de herenfietsen is, zoals reeds opgemerkt door anderen, totaal niet relevant/significant om te correleren aan het type fiets.

Smelldacoffee | 16-08-17 | 14:10

@Smelldacoffee
Uw verklaring maakt de cijferanalyse geenszins onjuist. Ik sprak ook nergens over gedrag van de motorrijder, maar noemde enkel een feit.

Lood om oud ijzer | 16-08-17 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik fiets op een damesfiets maar zwaai evengoed mijn been over het zadel. Magda?

kwark001 | 16-08-17 | 12:22 | 3

Niet als er iemand op de pakkendrager zit.

keestelpro | 16-08-17 | 12:23

@keestelpro gij ben zeker ene befg of nie? "pakkendrager"

TDB | 16-08-17 | 12:31

Natuurlijk. Als u uw fiets wenst te bestijgen gelijk u in het verleden uw fiere strijdros zou hebben bestegen, dan staat het u vrij.

IntegereVoorzitter | 16-08-17 | 12:32

Ik als fanatiek wielrenner veroorzaak nooit ongelukken, dat doen mijn medeweggebruikers altijd. Waarom de oplossing bij mijn fiets moet liggen snap ik dan ook niet.

RandomAct | 16-08-17 | 12:22 | 1

Hier noemen we mensen zoals jij een polderterrorist. En onze Vlaamse buren noemen je een wielerterrorist.

Bijtendehond | 16-08-17 | 18:58

Rutte kan makkelijk op een herenfiets zonder met zijn ballen op de stang terecht te komen.
Die zijn namelijk nog niet ingedaald.

necrosis | 16-08-17 | 12:21

Not a single f*ck is given here. Btw f*ck genderneutraliteit! Iemand die zich genderneutraal voelt noemde vroeger gek, mafketel, bisexueel of gewoon een ordinaire viespeuk.

Indoneesje | 16-08-17 | 12:21 | 1

Zo noem ik ze nog steeds, waarom zou je erover moeten liegen.

Ongeblustekalk | 16-08-17 | 13:32

Ja op een damesfiets, voorzien van reflectoren, elektrisch ondersteunt trappen, lampjes op de juiste plek en van de juiste felheid (anders direct lik op stuk vette boete), fietshelm ter grootte van een uit de kluiten gewassen watermeloen, handschoenen, knie- en elleboogbeschermers, veiligheidsschoenen, en dat alles is uitsluitend toegestaan op een rubberen fietspad met een maximum snelheid van 10 km/u. Want fietsen is óók verbinden.

Dutchbeaurouge | 16-08-17 | 12:21 | 1

Er valt helemaal niets te verbinden als je zo bent ingepakt.

Koos Knak | 16-08-17 | 12:31

Kap eens met die kutkwoots we weten heus wel dat je het alleen maar doet omdat je je topic anders niet volgeschreven krijgt. Ga fietsen man!

marcoplarco | 16-08-17 | 12:20

In plaats van dit geneuzel in de marge en het gedraai om de hete brei heen, kun je beter gewoon het daadwerkelijke probleem aanpakken: verbied heren.

Behalve natuurlijk als het homofiele of allochtone heren zijn, want dat zou discriminatie resp. racisme zijn, en dat willen we niet met z'n allen.

jemagookniksmeer | 16-08-17 | 12:20

Vroeger bij je verkering zittend op de fietsstang meerijden.
Dat waren nog eens tijden.

Roosx | 16-08-17 | 12:20 | 3

Die tijden zijn heusch niet voorbij heur.

keestelpro | 16-08-17 | 12:22

Voor Roosx misschien wel.

vanBarchum | 16-08-17 | 12:46

Mssn maakt ze er nu wel een damesfiets van met dr derriere op de stang :)

Vanilla | 16-08-17 | 14:31

Uit protest wil ik een fiets met een dubbele stang.

Koos Knak | 16-08-17 | 12:20 | 1

Die heb ik dus... En ik zet er een 3e en 4e stang bij. Dat zal ze leren!

Mark_D_NL | 16-08-17 | 13:53

Ja. Of mannen zijn gewoon iets vaker strontlazerus en gaan daarom vaker met de fiets op hun bek. Of is daarvoor in het onderzoek gecorrigeerd?

Enter Yeti | 16-08-17 | 12:19

Hebben jullie ook het onderzoek gelezen?
Er staat dat op herenfietsen je verder voorover gebogen zit.. Dit doet mij denken dat herenfietsen er anders uitzien in zweden

TDB | 16-08-17 | 12:18 | 1

Volgens mij zijn het min of meer dezelfde fietsen. Geloof dat ook in Nederland damesfietsen een andere afstand tussen zadel en stuur, en een andere zadel/stuurhoogte hebben. Ik fiets zelden, maar als ik een damesfiets leen om naar de kroeg te fietsen, heb ik altijd het idee dat je meer rechtop zit.

Dat heeft natuurlijk ook met individuele afstellingen en luiheid te maken. Je kunt natuurlijk ook gewoon het stuur bij een herenfiets omhoog doen, etc.. maar clubjes als VVN denken niet in oplossingen, maar in verboden, boetes en het massaal kopen van nieuwe fietsen. Dat wil de 'opdrachtgever' namelijk.

Sjors W. | 16-08-17 | 12:23

Het gegeven dat kerels wat harder fietsen zou ook wel eens invloed kunnen hebben op dat 'harder op de bek gaan'.
Biedt gewoon een goed alternatief aan en laat mensen vervolgens zelf kiezen. Geen verboden, geen boetes, gewoon een optie geven en het mensen zelf uit laten zoeken. Ze/we doen zichzelf/onszelf pijn. Geloof niet dat die stang uitmaakt voor de persoon die je voor de donder rijdt.

Sjors W. | 16-08-17 | 12:17

Een herenfiets... ik krijg al pijn aan mijn ballen als ik er naar kijk.

Ardbeg | 16-08-17 | 12:17

Ik fiets ongeveer 2x zoveel als mijn vrouw, 66%, om 33% dus. Als ik dan 52% van de ongelukken van ons twee maak, maakt zij er naar verhouding meer per gereden kilometer. *Haar damesfiets voor een herenfiets in gaat ruilen: verrassing*

TheseDays00 | 16-08-17 | 12:17

Volgende keer koop ik ook een damesfiets, hoef ik geen rek en strek oefeningen te doen voordat ik me over het hoge zadel slinger. Boeiend.

Statler en Waldorf | 16-08-17 | 12:16

Is Mark Rutte een man dan?

Xirdalan | 16-08-17 | 12:16

En fietsen met zo'n lange witte jurk lukt dan ook niet als er een stang tussen zit.

AlexMM50 | 16-08-17 | 12:15

Niets uit Zweden kunnen wij nog serieus nemen, dat land heeft zichzelf al afgescreven... Den Heerenfiets zult bleijven

beaujudas | 16-08-17 | 12:15 | 1

Vroeger had je daar nog mannen van staal en schepen van hout, nu is dat land geïslamiseerd dank zij mannen zonder ruggengraat.

FreeVogelaar | 16-08-17 | 16:43

Een slimme kerel rijdt op een damesfiets. Dat weet iedereen.

keestelpro | 16-08-17 | 12:13 | 1

Op een oude fiets dan toch wel. Om te leren.

Dussen | 16-08-17 | 12:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken