Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dear Americans. Please ignore Case Vanderstay

Dear Americans, today the Wall Street Journal published an article written by our wannabe influential politician Case Vanderstay. Here in the Netherlands, we don’t take Case Vanderstay very seriously and we suggest you do the same. Case Vanderstay is the kind of man who lets his wife do al the vacuum cleaning, though not on Valentines Day, because the Bible says it is supposed to be that way. Case Vanderstay is the kind of man who thinks christian morality is preferable over the opinion of raped women with unwanted pregnancy. Case Vanderstay is the kind of man who thinks the Bible has the final judgement on life’s ending, instead of a suffering human being who wants to choose its own faith. Case Vanderstay is the kind of man who chooses an atrocious death or suicide over a calm and peaceful ending. Case Vanderstay is the kind of man who sees homosexuals as inferior human beings. Case Vanderstay is the kind of man who doesn’t want women in his political party. Case Vanderstay hates alcohol, but he likes to drink the blood of Jesus. Case Vanderstay is the kind of man who sits on his couch on Sundays, and lets his black dressed wife do all the work. Case Vanderstay will never be an important factor in Dutch politics, because Case Vanderstay only gets support from the same stupid villagers, the same families and the same narrow minded men and women. The same people, every four year. For that reason, Case Vanderstay likes women in long skirts: so that his legacy lives on in the same villages and within the same families. There is a famous Dutch saying among christians that goes: hoe langer de rok, hoe natter het hok.

Reaguursels

Inloggen

"The doctor"??
Doctor Who?

JSFucktvliegtniet | 23-07-17 | 16:32

A.S. Perien | 21-07-17 | 13:39
Religie heeft ook goede dingen voortgebracht. Alleen zou voor het voortbrengen van goede dingen religie helemaal niet nodig hoeven te zijn. Er zijn talrijke voorbeelden van goede dingen die zijn voortgebracht uit niet religieuze oogpunten. Dus sta ik nog steeds helemaal achter Rollins uiteenzetting.

Barry Balzak | 22-07-17 | 12:57

@mezelf
Uiteenzettint = uiteenzettint -t, + g

Barry Balzak | 22-07-17 | 12:48

Rollins | 21-07-17 | 12:49
Ik sluit mij totaal aan bij jou uiteenzettint! Hulde!

Barry Balzak | 22-07-17 | 12:47

eigen nest vervuilers .. het type dat hun eigen dochters bevlekt en vervolgens uitmaakt voor onzedelijke hoer .

sparrow | 22-07-17 | 10:42

Liegen en bedriegen zit gewoon in de genen van dit volk.

zwartepoes7087 | 22-07-17 | 10:25

Zijn wij hier de beste politicus van ons land aan het bashen? Zijn wij hier de nationaalsocialistische kroonjuwelen van d66 aan het verdedigen?

Dr.Dushkind | 22-07-17 | 08:12

Tisnietanders.
Jij, v.d.Staaij en andere deugrakkers vragen zich nou nooit eens af of ze het godverlaten RECHT hebben zich te bemoeien met andermans leven en/of dood.
Waar halen jullie het vandaan.
Jullie hebben waarschijnlijk liever dat je je van tien hoog naar beneden laat vallen zolang je dat nog kan, maar wanneer je echt doodziek, half verlamd, zwaar ziek licht te knetteren van de pijn dan moet je door met je leven, kreng!.
Want gossie wil dat.

mallekater | 22-07-17 | 07:12

Voor mensen die geloven in een hemel zijn ze wel erg bang voor de dood.

verzetsman | 22-07-17 | 02:54

Pia en kereltje zijn not amused, dat is wel wat waard.

lingo star | 22-07-17 | 00:00

Case Vanderstay is wel de enige die Arrogander Pechold kan stoppen! Welke reaguurder wil straks op z'n 90e jaar de pijp uitgaan omdat de verpleegster van de zorginstelling vindt dat je ja hebt geknikt op de vraag of je levensmoe bent? Of omdat je een witte man bent en het GeenStijl-logo op je p!emel staat getatoueerd, vindt het ziekenhuis dat je best wel een orgaan kan missen om die lieve mevrouw nog een paar jaartjes te laten leven en trekken ze er bij jou de stekker uit. Daarom Case Vanderstay, keep on goin, ai suppoort joe!

Twee Jeetjes | 21-07-17 | 23:40

Wat een dom gelul. Het meeste wat wordt omschreven zijn stropoppen bedoeld om Van der Staaij woorden in zijn mond te leggen en hem belachelijk te maken over meningen die niet van hem zijn. Zwak en GS onwaardig.
Bovendien is het prima dat hier even wat vragen bij gesteld worden. Er zijn aardig wat geleerde, niet-christelijke deskundigen die stellen dat de wet op voltooid leven erg gevaarlijk is. Huisartsen enzo. Mensen die nog wat meer doen dan op de zolderkamer zitten.

Tisnietanders | 21-07-17 | 23:09

The greatest trick the devil ever pulled>

bodypoppin | 21-07-17 | 22:32

"Tja duidelijk dat de meeste reaguurders het weer radicaal over de "religie is stom" boeg willen gooien, zonder er inhoudelijk naar te kijken"
Upharsin | 21-07-17 | 19:09

Dat viel mij ook al op. De reacties van de meeste reaguurders hadden zo op Joop kunnen staan, nl progressief anti religieus. Ik maar denken dat geenstijl conservatief rechts was. We moeten juist zuinig zijn op onze christenen. De islam is verreweg de allergrootste religie. De christen minderheid die tevens onze joods-christelijke tradities vertegenwoordigen verdienen respect en bescherming. Of komt tegenwoordig de dolkstoot van de weg met ons gelijktijdig van links en rechts ?

Tirade | 21-07-17 | 20:55

Je kunt van Cees zeggen wat je wilt, maar het is een slim politicus. Juist nu het CDA en de CU onder invloed van D'66 een heleboel water bij de voltooide levens-wijn dreigen te gaan doen, komt Cees het vuurtje in de achterban eens opstoken. Dat zal ons nationale weekdier niet leuk vinden: herrie in de tent. Zagen ze dat aankomen en gaan ze daarom nu met vakantie en hopen ze dat de zaak met een sisser afloopt? Nou, buiten Cees gerekend. En verder, mene tekel Upharsin | 21-07-17 | 19:09. Euthanasie eerst op eigen verzoek, daarna op dat van de familie en vervolgens van de politie. Ik ben ook altijd erg achterdochtig geweest.

oliebolletje123 | 21-07-17 | 20:27

Ben zelf niet gelovig, maar wel eens met Case. Dit gaat allemaal veel te makkelijk. Huidige regels zijn al vergaand. Met nieuwe duivelse voorstel van D66 - dat heb je nu nog niet in de gaten - zal de betekenis van de dood verschuiven. Anderen gaan straks bewust of onbewust helpen nadenken wanneer je wel kan gaan. 'gewoon omdat het kan'. Onze samenleving is niet klaar voor verregaande doodsbeslissingen. Misschien over 50 of 100 jaar. In 95% van de wereld is dit taboe, en met een reden. D66 redeneert als n op hol geslagen liberale robot. Het individu beslist, dus alles moet maar kunnen. Daarmee geeft Pechthold aan niets te snappen van samenlevingen. Hij beredeneert alles technocratisch. Maar een volk heeft een geest. Die kan gespleten raken. Tegen die tijd zitten alle hoogopgeleide d66 ers in hun full service vegetarische verzorghuizen en kan Jan de gewone man met vrijwel alleen aow-tje de d66-pil ophalen, vervreemd geraakt in z'n eigen wijk dankzij de vrijdenkers van alles moet kunnen mentaliteit van Pechtold en consorten.

Nee Case gooit hier effe keihard de juiste knuppel in het juiste hoenderhok. Right in de face van de slijmballen van ChristenUnie. Als die water bij de wijn gaan doen zijn de poppen nog niet jarig, ofschoon zij dansen.

Tirade | 21-07-17 | 20:19

Tja duidelijk dat de meeste reaguurders het weer radicaal over de "religie is stom" boeg willen gooien, zonder er inhoudelijk naar te kijken. Dat is erg jammer, want ik zie wel degelijk gevaren in soepeler regels. Wie gaat het opnemen voor zwakke ouderen die nog best willen leven, maar familie aandringt omdat het allemaal te lastig is? Wie beschermt mensen bij zware depressies of suïcidale gedachten? Wat als de zorgverzekeraar geen behandeling meer wil betalen? De lange arm van de weg met ons maatschappij zou wel eens verder kunnen reiken dan we nu denken.

Upharsin | 21-07-17 | 19:09

-weggejorist-

KenJijDeSwaffelman | 21-07-17 | 18:16

En jawel, daar zijn we weer. Ophef en aandacht achter de rug. Hoog tijd voor damage controle. Snel beroepen op iets dat niet te toetsen valt.
Politici. Allemaal. Hetzelfde.
www.telegraaf.nl/binnenland/28715016/_...

Rollins | 21-07-17 | 17:36

Het is me wat.
Zijne persoonlijke gereformeerde geiligheid v.d. Staaij beschuldigt integere artsen van moord.
Zucht.
Wat een geteisem, die grefoos.

mallekater | 21-07-17 | 17:35

God has no religion.

Hebbiehemookweer | 21-07-17 | 17:33

@A.S. Perien | 21-07-17 | 16:28

U heeft eigenlijk mijn tegel afgemaakt, dat is exact wat ik bedoelde, alleen ging ik ervan uit dat niemand het zou lezen.

Tipped Relic | 21-07-17 | 17:30

Iedereen mag van Kees vinden wat hij wil.
Maar alles beter dan het voltooid leven en het verplichte orgaan donorschap van D66.
Van mij blijven ze in ieder geval af de orgaanrovers.
Geen sprake van dat Alexander de veilingmeester mijn organen bij opbod gaat verkopen.
Dus alle reaguurders die bakken vol shit over kees uitstorten Alexander en gevolg hebben de middelen gratis en voor niets voor U klaarliggen in ruil voor wat onderdelen.

Toontje-lager | 21-07-17 | 17:25

A.S. Perien
Idem!

Rollins | 21-07-17 | 17:07

Rollins | 21-07-17 | 16:58 Tijd voor een glas bier en een sigaar. Goed weekend.

A.S. Perien | 21-07-17 | 17:03

litebyte

Overigens heb ik wel een soort van zwak voor deze -waarschijlijke - meneer die zijn anagram waarschijnlijk zorgvuldig gekozen heeft.
.
Het zichzelf op haast masochistische wijze bedienen van stromannen, van argumentum ad hominem van de true Scotsman redeneringen, ten einde de kern te mijden. Ik vind het een dappere strijd. En een beetje lachwekkend. Dat ook.

Rollins | 21-07-17 | 16:58

itebyte | 21-07-17 | 16:37 Wellicht haalt u godsdienst en religie iets door elkaar. In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Het gaat daarom dus niet per se om een identiteit, een persoon. (definitie religie wikipedia).

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:54

litebyte

Evident. Het in het leven roepen van de verlichting was niet meer dan het boekje aanpassen aan het huidige tijdvak. Men had wel door dat stenigen misschien niet de beste manier was in een verschuivend tijdvak met de geboden in het achterhoofd. Dan probeer je het nog verlichting te noemen, maar is het niet meer dan een bewijs voor evolutie. Aanpassend vermogen.

Rollins | 21-07-17 | 16:53

Desalniettemin vindt ik uw strijd tegen logica en feiten een dapper - maar zinloos - gevecht. U staat ergens voor. Ongeacht of dit ridicuul is, u staat ergens voor. Als een huis. Dat siert u.

Rollins | 21-07-17 | 16:50

@Rollins | 21-07-17 | 16:31

Ze moeten wel, ander wordt het TE ongeloofwaardig..

Langzaam afbouwen. Diegene die al oud zijn of te lang in de ontkennigsfase zitten zijn toch niet meer te redden.

litebyte | 21-07-17 | 16:48

Religie daarentegen claimt een ultieme waarhe3id en houdt zich daaraan zonder ook maar iets in twijfel te trekken. Rollins | 21-07-17 | 16:31 Dat zal in de donkere middeleeuwen het geval zijn geweest. Een groot deel van de religieuze stromingen (we hebben het niet over de ideologie die Islam heet) heeft zich echter als gevolg van interpretatie verschillen keer op keer gedeeld, afgescheiden en verlicht. Leden van de remonstrantse kerk, (voor velen simpelweg "christenhonden"), schrijven b.v. hun eigen persoonlijke geloofsbelijdenis met alle ruimte voor twijfel. Religie is te breed om over een kam te scheren.

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:44

@Kaashaas2000 | 21-07-17 | 16:07

Niet GEHAD.. aangeleerd of uit ontwetenhedi aangenomen!
Een geloof krijg je niet, dat wordt er mentaal (en soms lichamelijk) ingeramd. Wordt ook wel eens indoctrinatie of hersenspoeling genoemd.

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:22
Nee, religie is niet zo breed, ergens geloven in *hoeft* niets met religie te maken hebben.

Even een makkelijk te begrijpen voorbeeld:
Er zijn ook mensen die geloven in het bestaan van kabouters of marsmannetjes, maar dat staat los van religie.

En idd wetenschappelijke theorieen worden achterhaald en betwist op basis van aanttoonbaar bewijs, dat was nu net mijn punt in relatie tot Darwin en de anglicaanse kerk.

litebyte | 21-07-17 | 16:37

Vind het zelf een prima stukje. Al die lollige (?) redenen die geenstijl noemt waarom Kees toch zo stom is, verder niet ingaande op de inhoud ook, tja, zo denken Amerikanen voor een groot deel ook. Maar goed, die lezen natuurlijk ook geen geenstijl maar de WSJ.

macaroni&kaas | 21-07-17 | 16:34

mallekater | 21-07-17 | 15:12
Allerlei uitwassen op 1 bult gooien. Jij bent zelf net zo gestoord. Minstens. Die grefo heeft tenminste nog moreel besef, ben het ook niet met alles eens, maar met de meeste argumenten van hem wel.
Jij mist zo ongeveer het hele morele spectrum.

Ongeblustekalk | 21-07-17 | 16:33

Religieus acherlijken en relifrenen twisten onderling nog tot op de dag van vandaag over de evolutie theorie.
litebyte | 21-07-17 | 16:02 Wetenschappelijke theorieën worden eveneens achterhaald en betwist. Overigens is religie een heel breed begrip. Mijn buurman gelooft ook in "iets".
.
Dat is het verschil tussen wetenschap en religie. Wetenschap koestert de hoop hun fouten verbetert te zien ten einde het naar een hoger platform te tillen.
.
Er is dus niks mis met twijfelen aan wetenschappelijke theorieën. Zwaartekracht is een wetenschappelijke theorie en wetenschappers stellen zich volledig open deze te ondermijnen op basis van emperisch onderzoek. Religie daarentegen claimt een ultieme waarhe3id en houdt zich daaraan zonder ook maar iets in twijfel te trekken. De discrepantie tussen die twee is zo enorm dat van een serieus vergelijk absoluut geen sprake is.
.
Nice try, no cigar.

Rollins | 21-07-17 | 16:31

Tipped Relic | 21-07-17 | 16:16 Probleem is dat die rooibosdrinkende, dwdd kijkende, D66 stemmende, bakfiets fietsende linkse zooi samen met de schuimbekkende Christenhaters onbewust de onnozele hulpjes van de onwrikbare islam geworden zijn.

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:28

Religieus acherlijken en relifrenen twisten onderling nog tot op de dag van vandaag over de evolutie theorie.
litebyte | 21-07-17 | 16:02 Wetenschappelijke theorieën worden eveneens achterhaald en betwist. Overigens is religie een heel breed begrip. Mijn buurman gelooft ook in "iets".

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:22

Tenzij hij (de buurman) van dezelfde kerk is, dan vertel je em dat ie zijn gordijnen beter dicht moet doen. Dát is het probleem.
TheEgg | 21-07-17 | 15:59 Hoe groot is het percentage buren dat van exact de zelfde geloofsgemeenschap is t.o.v. het percentage buren dat geen geloof aan hangt?

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:16

@Accident_Prone | 21-07-17 | 16:11

Ik ben het met u eens. Nederland is een rooibosthee drinkende, dwdd kijkende, D66 stemmende, bakfiets fietsende linkse kutzooi geworden. Er wordt niet eens meer correct Nederlands gesproken zonder "hippe" Engelse woorden. En maar het christendom belachelijk maken. Links tyfus land

Tipped Relic | 21-07-17 | 16:16

Nu weten ze in Amerika dat ook Nederland zijn Jan lul heeft.

wieowie123 | 21-07-17 | 16:13

Kees heeft natuurlijk wel gelijk. In Nederland schieten we ook gewoon door met dat 'voltooide' leven. Euthanasie bij vreselijk ondraagbare pijn lijden moet kunnen. Maar niet voor mensen die niks mankeert en gewoon snowflakerige typetjes zijn. En als die dan roepen:" ja, maar mijn leven is voltooid"! Zeg ik : Suck it up!
Hou liever die Pia Dijkstra in de gaten! Bij voorbaat donor zijn zonder dat je toestemming geeft is buiten alle redelijkheid

Accident_Prone | 21-07-17 | 16:11

Better one Case Vanderstay in my kitchen then 3 Think people at the borders.

Tipped Relic | 21-07-17 | 16:10

Overigens zoeken wel meer politici steun in het buitenland voor hun standpunten. Wilders bijvoorbeeld

Kaashaas2000 | 21-07-17 | 16:10

@litebite

Je kunt religie achterlijk noemen, maar voor zover wij weten hebben mensen altijd een geloof gehad in iets bovennatuurlijks. Wat je dus eigenlijk zegt is dat mensen achterlijk zijn. Waar natuurlijk wel iets voor te zeggen is.

Kaashaas2000 | 21-07-17 | 16:07

een beetje in het buitenland gaan lopen huilen. TheEgg | 21-07-17 | 15:54 NRC: "SGP trapt internationale antieuthanasiecampagne af". Dat doet V.D. Staaij dus inderdaad internationaal. Best wel consequent.

A.S. Perien | 21-07-17 | 16:04

@A.S. Perien | 21-07-17 | 15:02

Menig wetenschapper vooral in de 18de en 19de eeuw snapte eeuwenlang dat het niet kon en mocht werken als het zich (wetewnschappelijk onderbouwd) zou uitspreken over religie of het ontstaan van de mensheid.

Darwin is daar misschien nog wel het meest bekende vorobeeld van m.b.t. zijn evolutie theorie.
Het destijds door de anglicaanse kerk gedomineerde universitaire en politieke klimaat waarin hij moest onderzoeken maakte serieuze overweging, laat staan acceptatie van de evolutietheorie onmogelijk.

Religieus acherlijken en relifrenen twisten onderling nog tot op de dag van vandaag over de evolutie theorie.

Daarmee alleen al geef je de achterlijkheid van religie een plaats.

litebyte | 21-07-17 | 16:02

@A.S. Perien | 21-07-17 | 15:24
Het gaat niet om percentages. het gaat erom dat in de genoemde gevallen de geloofsgemeenschap zijn uiterste best doet om misstanden te verbergen en de dader te beschermen tegen justitie.
Als je ziet dat de buurman zijn 8-jarige dochter neukt, dan geef je em aan bij de politie. Tenzij hij van dezelfde kerk is, dan vertel je em dat ie zijn gordijnen beter dicht moet doen. Dát is het probleem.

TheEgg | 21-07-17 | 15:59

@mallekater

Wat ik pas idioot vind is dat jij anderen een langdurig en verschrikkelijk lijden toewenst. Blijkbaar denk jij dat in al die landen waar geen vrije euthanasie wetgeving bestaat(dus zo ongeveer álle landen) men elkaar daarom een langdurig en verschrikkelijk lijden toewenst. Stupide!

Kaashaas2000 | 21-07-17 | 15:57

@enternaar | 21-07-17 | 15:20
Klagen over een goedkope rant op een site die "geenstijl" heet. Kostelijk.
Daarnaast is het natuurlijk van de debiele dat van der Staaij op deze manier politiek denkt te moeten bedrijven. Als je het niet eens bent met een democratisch genomen besluit, een beetje in het buitenland gaan lopen huilen in de hoop dat zij druk uitoefenen. Je bent op deze manier gewoon af. Ongeacht je standpunt.

Het is bovendien dom. Als ik in de 2e kamer zou zitten zou ik voortaan elke interruptie dan wel discussie met van der Staaij afsluiten met een: "Of gaat u nu weer in het buitenland zeuren dat we in een democratie wonen?" Je kunt die man op deze manier toch niet meer serieus nemen?

TheEgg | 21-07-17 | 15:54

Het is toch verschrikkelijk?
En een dergelijke idioot heeft een plek in de volksvertegenwoordiging.
Ik gun hem en zijn volgelingen datgene wat hij vele anderen toewenst:
Een langdurig verschrikkelijk lijden zonder dat een arts , ook op verzoek niet, ingrijpt.
Want dat mag nie van got.

mallekater | 21-07-17 | 15:47

WIE is er nu compleet gestoord, hier??
mallekater | 21-07-17 | 15:12 Kunt u bij de uitwassen binnen de groepen zoals door u omschreven een percentage geven t.o.v. de uitwassen die voorkomen buiten deze groepen ? Is het ook niet zo dat deze nog marginale groepen gemakkelijk het vergrootglas boven hun hoofd krijgen ? Wie is er nu compleet ongenuanceerd, hier??

A.S. Perien | 21-07-17 | 15:24

A.S. Perien

Lijkt me evident gezien het tijdvak. Het verhaal wil zelfs dat Egyptenaren hun hiërogliefen zonder balpen maakte omdat het uitvinden er van nog in de kinderschoenen stond.
.
Zullen we elkaar met rust laten?
Fijn, dank u.

Rollins | 21-07-17 | 15:22

Lefgozer | 21-07-17 | 14:06

Dank voor uw bijdrage!

Als ik zie hoe ongelooflijk goedkoop deze Geenstijl-rant is, zonder onderbouwing, puur vanuit de onderbuik, dan ben ik wel een beetje klaar met die goedkope journalistiek hier.

Van der Staaij is een van de weinig politici met ruggengraat. En de titel van het artikel mag dan stevig zijn, lees het volledige stuk maar door en denk erover na.
Of zit de redactie nu al aan de vrijmibo?

enternaar | 21-07-17 | 15:20

In de VS ga je gewoon dood omdat de zorg voor behandelbare ziektes onbetaalbaar is. Daar kom je met een modaal inkomen en basisdekking van Obamacare nooit in de situatie dat je ongeneeslijk ziek en geheel uitbehandeld bent. Voor die tijd ben je je huis al kwijt, je geld op en allang dood en begraven. Maar dat vertelt Case Vanderstay er niet bij.

Stormageddon | 21-07-17 | 15:14

Hieruit blijkt voor de zoveelste keer dat religie een vernietigende invloed heeft op de hersens en moraliteit van mensen.

Kijk naar de katholieken waar het misbruiken van kinderen doodnormaal blijkt te zijn geweest,(Regensburger Domspatzen e.a. als actueel), en misschien nog....

Kijk naar de zwarte kousen in de bible belt waar vader, broer, oom , en opa vrijelijk konden beschikken over de vrouwelijke leden van de familie.

Kijk naar de zogenaamd heiligen van de Jehova's, waar elke vent met een bobbel in de broek kon uitzoeken welke gelovige jongedochter met ze moest neuken...

Kijk naar enge gelovige sektes in de VS waar de baas van het spul alles platneukt wat hij tegenkomt, al is het 6 jaar oud.

En kijk, niet te vergeten, naar de Islam, waar het verkrachten van jone maagdelijke meisjes gewoon geaccepteerd wordt, want bloedgeile en criminele Mohammed deed het ook.

Nou zeg ik niet dat verdwaalde tiepjes als van der Staaij dat soort dingen doen, maar die lul heeft weer iets anders bedacht:
Artsen die mensen die ondraaglijk lijden op verzoek van de patienten zelf uit hun lijden helpen zijn moordenaars.

WIE is er nu compleet gestoord, hier??

Wie helpt van de Staaij uit zijn achterlijkheid??

mallekater | 21-07-17 | 15:12

Slecht stukje, in slecht Engels bovendien en met enkele aperte injuistheden: zoals bijvoorbeeld dat Case een wrede dood of zelfmoord verliest boven een vreedzaam einde, homoseksuelen inferieure mensen vindt en dat hij alcohol haat en wel het bloed van Jezus. Dom dom dom, en daarbij ook nog slecht geïnformeerd. Met verschillende reaguurders hierboven ben ik het eens dat Keessie wel degelijk ballen en principes heeft, en dat kun je van zovelen in de NL politiek niet zeggen.

duh! | 21-07-17 | 15:07

Religie is misplaatste pikdrift gebezigd op een vrijplaats voor parasieten die weigeren onder hun steen vandaan te komen, die weigeren na te denken, die weigeren zich in de werkelijkheid te begeven. Rollins | 21-07-17 | 14:27 " Laten we niet vergeten dat vrijwel alle grote wetenschappers uit het verleden, van Newton tot Einstein, gelovig waren. En het is nog maar de vraag of ze tot diepere inzichten waren gekomen als ze die religieuze gevoelens niet hadden gekoesterd ". Citaat Robbert Dijkgraaf. Newton, Einstein; parasieten die weigerden onder hun steen vandaan te komen, die weigerden na te denken ? U stoot zich zelfs ten derde male aan uw eigen steen...

A.S. Perien | 21-07-17 | 15:02

Relitards... je hebt er nooit wat aan: ze zaaien verdeeldheid en komen klaar in hun schizofrene (relifrene) gebral - waar ze al dan niet hun eigen interpretatie aan (moeten) geven om hun gelijk te halen.

Relitards hebben maar 1 nut: orgaandonors... en omdat veel relitards dat zelf ook nog net kunnen bevatten zijn ze er ook fel tegenstander van :-)

litebyte | 21-07-17 | 15:01

Maybe we need religion/Kuzu and Case van der Please go away to get them separated from politics.

Datkanjenietmenen | 21-07-17 | 14:51

Ach, Kees van der Staaij, wat ga je toch lelijk op Arie lijken, je vader. Hij is er toen uit gedonderd in Zwolle vanwege zijn opmerkingen over Gods straf en kanker. Als je niet genoeg zou bidden dan kon je wel verwachten dat Gods torn over je heen zou komen. Ook heeft hij een kale kop met randje.

Zou het iets te maken hebben met de leeftijd van je vader, ben je bang dat ze hem een spuit geven. In de Tweede kamer pleite je al voor een goede adoptieregeling, dat was toen achteraf gezien ook eigenbelang. Je wilde via de kamer je eigen adoptieregels maken.

Gelukkig kan een ieder zelf beslissen en zal niemand je vader om zeep helpen zonder zijn toestemming.
We voeren in Nederland het debat in de kamer als het om wetgeving gaat en jij bent gelukkig in de minderheid als SGP-er.

De groeten aan je vader, hij weet wel wie ik ben. Het kankerwijf.

webmiep | 21-07-17 | 14:50

MogeWijEveOvergeve

Hoho.
Niet. Niet, niet meer.
Ik heb er geen sexsuele associatie bij.

Rollins | 21-07-17 | 14:49

@Rollins | 21-07-17 | 14:34
Ik denk dat we allebei het beste willen voor iedereen, maar een andere weg bewandelen. Ik veroordeel je verder ook niet. Dat filmpje koos ik juist omdat het de glijdende schaal waarin we ons bevinden zo duidelijk aangeeft. Jij zag de naaldhakken al niet eens meer, ik bedoel maar.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 14:40

@MogeWijEveOvergeve
.
Wellicht ten overvloede: het was geen tutoyeren. De 'je' was een generaliserende je.

Rollins | 21-07-17 | 14:36

@MogeWijEveOvergeve

Dat heet gezond verstand. En daar heb je geen religie voor nodig. En ik kom niet in nachtclubs. En de hakken waren me niet eens opgevallen.
.
Laat onverlet dat uw keuzepalet zo enorm groot was en u toch hier voor kiest.
.
Maar goed: agree to disagree. Naar mijn bescheiden mening de meest respectvolle methode ieder zijn of haar gelijk te gunnen. Zolang het maar niet ultiem is.

Rollins | 21-07-17 | 14:34

Nee, Mosterd, ik ben het werkelijk niet met jouw karaktermoord van Kees van der Staaij eens. Hierin toon je je een D66 adept.

Willibald von Klúúúk | 21-07-17 | 14:30

Los van de hele Van der Staaij, lijkt me overigens altijd een capabele en rustige man, die niet meewaait met elke wind om populair over te komen zoals veel van zijn collega's, het volgende. De motieven kunnen verschillen, maar dit is absoluut een glijdende schaal. Als iets breed wordt geaccepteerd en ingevoerd, zet dat altijd de deur open naar de volgende stap. En naar het werken aan acceptatie daarvan. Eerst was er de "gewone" euthanasiewetgeving in NL. Nu komt er (vroeg of laat) iets rondom dat voltooid leven gebeuren. Wordt allemaal uiterst "zorgvuldig" vastgelegd natuurlijk. Dan zullen er haperingen in het systeem blijken te zijn. Wat is een wilsbeschikking, tot wanneer kun je zeggen dat je dood wilt. Drie kinderen, waarvan er twee zeker weten dat moeder gezegd heeft dat ze dood wil tegen die tijd. De ander weet zeker van niet. Dan gaan we invoeren dat de kinderen hier democratisch over gaan stemmen. Op een gegeven moment moet een van overheidswege aangestelde arts ook in die stemronde worden betrokken. Wat is zijn inschatting van dit leven, is het al voltooid? Uiteindelijk geeft de medische sector c.q. de overheid de doorslag in wanneer een leven voltooid is.

Klinkt natuurlijk allemaal vrij luguber en aluhoedje achtig. En wij gaan het vast niet meer meemaken, maar die kant gaat het wel op.

breakingnews | 21-07-17 | 14:30

A.S. Perien
Zo werden alle kunstenaars later Fuhrer. Meneer (ik ga er van uit dat u een meneer bent), wetenschap zorgde voor dergelijke oplossingen. Niet religieuze inslag van de ontdekker van een vaccin. En bent u eens te meer af.

Rollins | 21-07-17 | 14:27

@Rollins | 21-07-17 | 14:10
Normen en waarden, merkte ik al op.
Paaldansen komt uit seksclubs, wordt nu gezien als sport. Ik zie geen sportschoenen maar naaldhakken.
Volkomen normaal in u ogen, in mijn ogen rek je de grens steeds verder op. Een grens trek je om ellende te voorkomen. Hoe verder je die grens legt, hoe groter de ellende is als men toch over die grens stapt. Dus leg je de grens op een punt waar de ellende nog te overzien is op het moment men er overheen stapt.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 14:22

Ik wil niet vervelend zijn, maar al die dingen die jullie hier als extreem schetsen, zijn in Amerika vrij algemeen gedachtegoed.

frank87 | 21-07-17 | 14:21

@Cobalt bomb
.
Het streven is een romeinse senator te evenaren.
"Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden".
:)

Rollins | 21-07-17 | 14:20

Case Vanderstay is the kind of man who lets his wife do al the vacuum cleaning, though not on Valentines Day, because the Bible says it is supposed to be that way. Dat was leuk. Hierna ging het bergafwaarts met het artikel. Want zeg nu zelf, waarom mag de SGP voorman de opvattingen niet hebben die hij heeft over abortus, zelfdoding en euthanasie? Hij is niet de man die deze ideeen met geweld zoals die andere religie die vrijwel het zelfde denkt over deze onderwerpen aan de man en de vrouw wil brengen. Het zijn ideeen die je kunnen aanspreken en waarnaar je kan leven zonder het op te dringen aan de ander. Politiek is van der Stay een democraat in hart en nieren waar menig politiek correcte pro abortus, pro euthanasie, pro recht op zelfdoding politicus nog wat van kan leren. Trouwens, het is niet voor niets dat zelfdoding bij wet verboden is. Je onttrekt je daarmee aan de maatschappij die in jou heeft geinvesteerd. Door je te onttrekken aan de maatschappij steel je van de maatschappij. Nu zal het vrijwel voor iedereen hier in de burelen dat een worst zijn omdat het gros voor partijen heeft gestemt die onze (soevereine) maatschappij willen opdoeken en dus de zelfdoding geen schade meer zal opleveren aan de maatschappij. Maar dit terzijde opmdat van der Stay zijn weerstand tegen zelfdoding en euthanasie niet alleen op de oude norm behorende bij een soevereine staat basseert maar dus ook op zijn religieuse normen en waarden die trouwens ook gegrond zijn op zijn geloof van een soevereine staat. Zijn religie kan alleen overleven in een soevereine democratische staat.

forecastle | 21-07-17 | 14:20

spuit ze dood
lekker makkelijk en goedkoop!
@ hunny | 21-07-17 | 13:08
-
We hebben in Nederland een breedgedragen, genuanceerd en zorgvuldig systeem voor euthanasie, waarbinnen kwetsbare mensen goed beschermd worden. D66 wil het allemaal overboord gooien. Efficiënte oplossing voor de vergrijzing, zullen we maar zeggen.
@ Reynaerde | 21-07-17 | 13:15
-
Het gaat de Haagse trawanten van Brussel er alleen maar om, om nog wat meer miljarden aan AOW te besparen
Die miljarden zijn nodig voor Brussel, voor de immigranten en om half Europa te onder houden
.
Inderdaad zoals iemand hierboven zei: een variant op de film Soylent Green, waar oudjes zelfmoord moeten plegen en verwerkt worden tot voedsel.
-

telelezer | 21-07-17 | 14:19

Voltooid leven is een nette Pechtoldiaanse oplossing voor alle problemen als je onverhoopt mankerend wordt op je oude of jonge dag en je komt in het moeras van de hedendaagse zorgbureaucratie terecht.
Kees heeft gewoon een keihard punt in deze inmiddels ver doorschietende 'bevrijdende' cultuur in Nederland.
Altijd een grote bek tegen andere landen, altijd het sociaal liberale vingertje geheven tegen iedereen en zn moeder.
Je kunt christenen lekker bashen want die doen toch niks terug, dit in tegenstelling tot de steeds grotere groep die de sharia wel ziet zitten.

Eppo | 21-07-17 | 14:18

"Ik wil kunnen sterven wanneer ik het wil, want ik ben autonoom. Ook als dit betekent dat andere mensen die minder autonoom zijn (want minder taalvaardig, minder stabiel, minder hoogopgeleid, etc.) daardoor onder druk van naasten en maatschappij komen te staan om er ook maar uit te stappen, en die druk NIET kunnen weerstaan. Ik ben moreel superieur."

henkvaningrid | 21-07-17 | 14:15

Daar issie dan: argumentum ad hominem
Rollins | 21-07-17 | 13:49 Argumentum ad rem: hoe rijmt u mijn slechts eenvoudige voorbeeld waar door religie geïnspireerde Nederlanders een ziekte (i.c. tering) het land uit wordt geholpen met uw idee dat niets van wat een maatschappij zorgvuldig kan opbouwen door religie naar de tering wordt geholpen ? Intelligenti pauca.

A.S. Perien | 21-07-17 | 14:12

@sinar2 | 21-07-17 | 13:48
@Rollins | 21-07-17 | 13:47
Ik waardeer u eerlijkheid, maar we hebben duidelijk hele andere normen en waarden.
MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 13:58
.
Misschien en met alle respect bent u niet de beste debater. U komt initieel met een vergelijk dat kant noch wal slaat.
Iets dat wordt weerlegd met een vraag tot zelfreflectie. Te weten het misbruik het het faciliteren ervan door de kerk.
Uw repliek is: dat was te verwachten.
Dat is als een dief voor de rechter zitten en tegen de eerwaarde zeggen: "U gaat het toch niet over diefstal hebben he.."
.
U had uit duizenden en duizenden voorbeelden kunnen kiezen om uw punt te maken, maar u kiest voor de seksuele associatie van kleine kinderen die rond een paal dansen. Iets dat met die duizenden- en duizenden voorbeelden die u ook had kunnen noemn, meer over U zegt.
.

Tot slot houdt U het er maar op dat we andere normen en waarde hebben. Een invulling uwerzijds die niet te verifieren is en waarmee u uw gelijk kunt billijken.
.

Nee, Misschien en met alle respect bent u niet de beste debater, MogeWijEveOvergeve.

Rollins | 21-07-17 | 14:10

Vanderstaaij zijn pleidooi komt er op neer dat hij vindt dat mensen uit het buitenland zich nu maar eens met onze Nederlandse wetten moeten gaan bemoeien. Die man diskwalificeert zich met dit sneue vrome christengejank totaal als volksvertegenwoordiger. Het is fucking hypocriet ook, wel janken over wanneer volwassen mensen over hun eigen levenseinde willen beschikken, maar ondertussen is de doodstraf geen probleem voor de mannenbroeders.
De jankerd is tweedekamerlid, maar laat liever buitenlandse invloed prevaleren, dan zich te verzoenen met de wil van het volk. Natuurlijk is de wet nooit perfect, noch rechtvaardig per definitie, maar toch is dat wat de wet is: de wil van het volk. Of je het er nu mee eens bent of niet. Wat een dweil.

dezenicknameisbezet | 21-07-17 | 14:09

@MogeWijEveOvergeve 12:44: Ah, het argument van de glijdende schaal. Want nu mag je nog zelf je fiets kiezen, straks doet je familie het voor je en dan wordt het een omafiets, en als uiteindelijk de verzekering voor je kiest is het een gepantserde bakfiets met airbags. Dus het is goed dat hier vraagtekens bij gezet worden?

Nee dus. Het is goed om grenzen te trekken. Jij mag over je eigen leven beschikken. Niet de verzekeraar, niet je familie. Zolang je bij zinnen bent neem je de beslissing zelf, voor het geval je dat niet meer bent laat je een wilsbeschikking optekenen. In alle andere gevallen kan een rechter een beslissing nemen zolang het klip en klaar is dat "dit is wat jij gewild had". Een simpele verklaring van familie is dan echt niet genoeg. (Dus daarom: ga vooral die wilsbeschikking nu even vastleggen bij je notaris).

Overigens heeft de verzekeraar nu al wat in de melk te brokkelen, door gewoon sommige medicijnen niet te vergoeden. En ook dat lijkt erger dan het is. Want de keerzijde is dat onze premies de pan uit rijzen om een paar ongenezelijk zieken een paar extra jaar te gunnen. Willen we dat? Als er genoeg mensen ja zeggen kan het een aanvullende verzekering worden.

Muxje | 21-07-17 | 14:07

GeenStijl=redactie: Een ding moet ik echt corrigeren.

De onzinnige leugens, puur uit onbenul, over Kees van der Staaij en z'n vrouw.
Ik ken de man en z'n vrouw persoonlijk, ik heb ze meerdere keren ontmoet. Zeer aimabele mensen.
En Kees is een jurist, en ook nog een politicus; ja, die mensen denken en spreken nou een keer op een bepaalde manier. Maar je kunt hem niet ontzeggen dat hij niet durft. De man is geen lulletje rozewater. Hij zegt wat hij vindt, of het nou sociaal wenselijk is of niet. En je kunt ook niet zeggen dat hij zijn waardigheid wel eens verliest.

Wat zijn vrouw betreft: die hebben jullie HELEMAAL nog nooit gezien.
Een poosje geleden had ik haar met twee vriendinnen op bezoek. Een dag lang heb ik ze rondgeleid door Amsterdam: ze hadden namelijk vriendinnendag.
Wie paste er thuis op de kinderen? Kees.

Zijn vrouw is een vlotte en bijdehandte tante. Ze heeft gestudeerd, neemt geen blad voor haar mond, hoewel ze vriendelijk is. En aan het eind van de dag moest ik ze naar de Kalverstraat brengen. De meiden hadden namelijk gehoord dat er daar een nieuw Spaans kledingzaakje geopend was waar ze nog even wilden shoppen.

Kortom, steek je niet-onderzochte vooroordelen maar daar waar de zon niet schijnt, en schrijf op waar je verstand van hebt.

Lefgozer | 21-07-17 | 14:06

Kees van der Staay is de man die zijn mening over de islam niet onder stoelen of banken steekt. Kees laat zijn vrouw zuigen en dat kun je hem toch niet kwalijk nemen?

Nehemia | 21-07-17 | 14:02

Fijn ook dat ze er aan werken om soortgelijke artikelen in andere talen in andere landen gepubliceerd te krijgen. Lekker in Turkije, Rusland, de VS en soortgelijke landen olie op het vuur gooien, het Nederlandse imago beschadigen, omdat in Nederland niemand meer naar je marginale, herkauwde kutstandpuntje wil luisteren. Het doel heiligt de middelen blijkbaar.

Erdo-gek, Amerikaanse gristelijke neocons gaan het uit verband rukken, en Nederland wordt er over 10 jaar nog steeds onterecht/ongenuanceerd mee door het slijk gehaald. Lekker, Kees. Goed bezig.

Sjors W. | 21-07-17 | 14:01

@sinar2 | 21-07-17 | 13:48
@Rollins | 21-07-17 | 13:47
Ik waardeer u eerlijkheid, maar we hebben duidelijk hele andere normen en waarden.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 13:58

mooi mavo engels. Verder lekker op de man gespeeld i.p.v. het onderwerp. Want meningen zijn mooi zolang ze in het eigen straatje passen. Er valt best iets te zeggen voor een waardig afscheid, maar het is ook prima als je hier anders over denkt. Je zou je af kunnen vragen hoeveel ouderen er een einde aan willen maken omdat ze de hele dag alleen op een kamertje in hun vieze luier zitten te garen. Dit terwijl het Miele's en Cursussen regent voor de 'nieuwe Nederlander'.

nStilgar | 21-07-17 | 13:58

@Nacho_Vidal | 21-07-17 | 12:41
Case is juist voor de longstay

Copyrechts | 21-07-17 | 13:55

Ondanks het feit dat ik zijn religieuze opvattingen niet deel en hij mij ihkv chronisch homo sowieso met de nodige vooroordelen bekijkt, ben ik met hem eens dat de overhead geen enkele rol heeft in het faciliteren van zelfmoord. Laat demense maar een pilletje via Internet bestellen, Chinese webshops zat.

Lichtpuntje020 | 21-07-17 | 13:54

Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind van der Staaij een goede, integere politicus (rare woorden in een zin). Je mag het met hem oneens zijn, maar hij is niet bang om kritische vragen te stellen. Eerlijk gezegd is hij mijn derde keus voor MinPres na Omtzigt en Baudet. Hij staat ergens voor! Niet zo'n bamirug als Pechtold

frogynator | 21-07-17 | 13:51

@Reynaerde | 21-07-17 | 13:15

Ik ben bepaald geen SGP-fan (needankuwel!), maar wat je zegt!
Ik laat mijn levenseinde liever ter beslissing over aan een - met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet bestaande - 'god' dan aan de griezels van Dédain666, met hun 'voltooide leven' (na de ouderenzorg tot op het bot te hebben afgebroken) en hun plan tot geïnstitutionaliseerde lijkenpikkerij (wanneer gaat dat wetsvoorstel eigenlijk door de 1e Kamer, of is het inmiddels al afgeblazen?).

En dan heb ik het nog niet eens over de macht van de zorgverzekeraars, die inmiddels tot enge hoogte is gestegen. "Oh, u is werkloos en 50+? en die kiddo's zitten op hun erfenis te wachten? Nou mevrouw, meneer, helaas, maar dat levensverlengende kankermedicijn is toch net eventjes te duur om voor u te vergoeden..."

EefjeWentelteefje | 21-07-17 | 13:51

Ik wik eruit stappen wanneer ik het wil, daar heeft niemand wat mee te maken.Dus gewoon een pilletje voor wie dat wilt,degene die dat niet wilt heeft geen pilletje.
.

gatito | 21-07-17 | 13:50

A.S. Perien

Daar issie dan: argumentum ad hominem
.
U bent af.

Rollins | 21-07-17 | 13:49

@MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 13:41
We zijn er absoluut op vooruit gegaan. De verstikkende controle van meneer pastoor en meneer dominee die zich met elk aspect van ieders leven bemoeide is gelukkig voorbij.
Mijn moeder heeft nog moeten meemaken dat de dominee aan huis kwam vragen waarom ze nog niet zwanger was na twee jaar huwelijk. En als er problemen waren op dat gebied wilde hij wel helpen.
Ze heeft hem letterlijk de deur uitgeslagen.

sinar2 | 21-07-17 | 13:48

We kunnen veel beter de stekker uit D666 trekken, zo dat hun bestaan behoord tot "voltooid leven"

FreeVogelaar | 21-07-17 | 13:48

@Inferi0r | 21-07-17 | 13:28

Wat een nonsense, mensen die graag dood willen niets mankeren te labelen.
MarcS | 21-07-17 | 13:30

Dan heb jij de discussie ook onvoldoende gevolgd en denk je teveel vanuit je eigen straatje. Er zijn meerdere keren hele intellectuele mensen op TV verschenen die verklaarden wel te willen sterven omdat alle plannen die zij in het leven hadden, gehaald en voltooid zijn. Hun agenda was simpelweg leeg.

Juist, met beweren dat iedereen die dood wil ook 'iets mankeert in zijn hoofd' wat de 'artsen wellicht niet kunnen aantonen' voer je een onzuivere discussie.

Inferi0r | 21-07-17 | 13:47

Intussen wordt er volop gesproken met de gristenunie die niet veel beter zijn, en die bovendien slechts een meerderheid van 76 zetels opleveren. Als er één sujet wiebert komt meteen de sgp als redder in beeld...

Peter_K | 21-07-17 | 13:47

MogeWijEveOvergeve

Blijkbaar heeft u een connotatie bij kleine kinderen die in een paal dansen die ik niet heb.

Rollins | 21-07-17 | 13:47

@Mosterd: ik denk dat je "fate" (lot) bedoeld. Niet "faith" (geloof)

Bijtendehond | 21-07-17 | 13:45

Hier en daar zijn de geluiden al op te vangen dat er sociale druk gaat komen op mensen die een te grote belasting zijn voor de maatschappij.
Die sociale druk zal mensen hun gezonde eigenwaarde ontnemen en ze drijven richting de afgrond die we eufemistisch "voltooid leven" noemen.

General McAuliffe | 21-07-17 | 13:15

Een argument dat zeker niet genegeerd mag worden. Maar waar van der Staaij het altijd over het recht van leven heeft, moet er ook rekening worden gehouden met mensen die het recht willen hebben te sterven. Met fatsoen.

Janloel7282 | 21-07-17 | 13:43

Case Vanderstay, he's not for the pussy !!

Kim-Jung-Un | 21-07-17 | 13:42

Fact of the matter is, Case is a bit of a Religious Nut Case

Tobi | 21-07-17 | 13:41

@Rollins | 21-07-17 | 13:33
Dat was te verwachten natuurlijk. Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Zijn we er in het algemeen op vooruit gegaan met de leegloop van de kerk? Want ik kan je verzekeren dat als de kerk niet was leeggelopen je wereld er heel anders had uitgezien op dit moment.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 13:41

But the question is: will @Parsons do him, or not?

necrosis | 21-07-17 | 13:40

Niets van wat een maatschappij zorgvuldig kan opbouwen wordt door religie naar de tering geholpen. Rollins | 21-07-17 | 12:49 Veel van de voor u opgebouwde welvaartt heeft u te danken aan rottige Nederlandse Christen honden (om in uw taalgebruik te blijven).

Overigens werd de tering Nederland uit geholpen middels sanatorium Sonnevanck, gebouwd in 1908 in Harderwijk. Het initiatief kwam van de Vereniging Christelijk Hulpbetoon aan tuberculoselijders, een protestants-christelijke organisatie.

In die zin bent u een ongeïnformeerde ondankbare hond
die een rode waas voor ogen krijgt bij de kat die religie heet.

A.S. Perien | 21-07-17 | 13:39

De wereldburger zal steeds meer als een klant moeten worden gezien ipv een volgzame patiënt. Als ik voor zoiets als levensbeëindiging moet gaan zitten wachten op de zorg, wat zeg ik: als ik voor zoiets als zorg moet gaan zitten wachten op de zorg werkt het al niet.

Axelvon | 21-07-17 | 13:37

We hebben toch verkiezingen gehad? De vertegenwoordigers van het merendeel van de bevolking wil dit, waar loopt die refrogek nou over te miepen? Kunnen we hem niet massaal aanklagen voor smaad en laster tegen het Nederlandse volk?

abom | 21-07-17 | 13:36

@doskabouter | 21-07-17 | 12:41

"In plaats van hun god ga ik zelf over mijn eigen leven."

En dan laat je het maar aan Pechtold over? Moet helemaal geen punt van discussie zijn maar een beslissing van de mens zelf. Nederlanders laten alles aan de overheid over, zijn net kleine kinderen.

Dutch_Holland | 21-07-17 | 13:35

@Inferi0r | 21-07-17 | 13:28

Wat een nonsense, mensen die graag dood willen niets mankeren te labelen.

MarcS | 21-07-17 | 13:30

@Turanchamon: heb jij onder een steen gelegen of onder een orthodox boek?

De hele discussie draait er al maanden om dat mensen die werkelijk in de verste verte niets mankeren (mentaal en fysiek niet) het recht krijgen zich dood te laten spuiten op een moment naar keuze.

Kom jij over ondragelijk lijden, die discussie is allang gevoerd en die wettelijke lijkenmachine draait al jaren op volle toeren.

Inferi0r | 21-07-17 | 13:28

Als je je zin niet krijgt ga je bij het grote buitenland janken in de hoop dat die jou onder druk gaan zetten.
Het lijkt D'66 wel die altijd hun zin via Brussel willen doordrukken.

sinar2 | 21-07-17 | 13:27

@General McAuliffe | 21-07-17 | 13:15

Precies! Ik wil ook graag 15 jaar in mijn eigen pis liggen wachten of ik nog een keer een fatsoenlijke maaltijd krijg!

MarcS | 21-07-17 | 13:26

Ha, een Engelstalig stuk op GS. Dat zou wel meer mogen - zeker voor de inwoners van onze bondgenoten van het Verenigd Europa.

mozaard | 21-07-17 | 13:26

@I predict a 'Euthanasia Bonus' for your next of kin in abour 15 years' time. So your life is 'fulfilled'? Why waste money on health care, take our bonus and die.
.
Morbid idea? Reality catches up with fantasy.
WernerT | 21-07-17 | 13:11
-
Precies dit, je kan euthanasie niet toestaan in een geprivatiseerd stelsel omdat het om geld draait en niet om zorg.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 13:25

Case Vanderstay is the kind of guy that would fuck a person in the ass ,and not even have the goddamn common courtesy to give him a reach around.

Morris Stockwood | 21-07-17 | 13:25

Van der Staay is niet mijn politicus, atheist die ik ben. Maar met "voltooid leven" heb ik ook een groot probleem. Ik investeer liever om het leven van deze (bejaarde) mensen weer wat leuker te maken. En haal dat geld maar weg bij alle linkse hobbies, ja.

TheBigKirth | 21-07-17 | 13:25

jawor36 | 21-07-17 | 13:18

Helemaal mee eens,
Trouwens wat een klere streek van die CU,

gatito | 21-07-17 | 13:23

Hij heeft een punt. Artsen zweren de eed van Hippocrates: (geparafraseerd) "Ik zal alles doen ten goede van m'n patiënten, en niks ten kwade." En dan kom je aan met euthanasie en gemaksabortussen.
Kijk je kunt over euthanasie vinden wat je wilt, of je religieus bent of niet - maar je zult in de situatie komen dat je op leeftijd bent, je zoon wil groter gaan wonen, en die zit op z'n erfenis te wachten, oefent de nodige druk uit want hij vindt het wel mooi geweest; dat soort situaties gaan onherroepelijk voorkomen. Kunnen ze wel vertellen dat alles zo waterdicht geregeld is, maar we weten allemaal dat het nooit allemaal volgens de wet gaat, en dat er altijd dingen misgaan.

Lefgozer | 21-07-17 | 13:22

Dus omdat reliegekkies geloven in denkbeeldige opperwezens........ moeten mensen in hun laatste weken of maanden ondraaglijk lijden. Want elke seconde pijn, uitzichtloze ellende, letterlijk wegkwijnen en wegteren is waar de SGP volledig voor gaat. Hoeveel haat moet je richting normale en fatsoenlijke mensen hebben om dat te propageren. Het is oprecht zorgelijk en gevaarlijk dat dit soort "mensen" in de politiek zitten of sowieso ergens een podium krijgen. Verschrikkelijk.

Tutanchamon | 21-07-17 | 13:19

DearMud | 21-07-17 | 13:11

Haha wat een gezwets in de ruimte. Rationele overwegingen zijn nooit te ontdekken in dit soort zwalkende betoogjes. Het gaat alleen maar over 'orgaanroof' en 'moord'. Lekker populistisch shockeren om het extra eng te laten lijken. Ondertussen probeert elke arts een geval van euthanasie te voorkomen alleen al door de shitload papierwerk die ze daarna moeten doorploeteren.

Echt, ga weg, het is 2017. Er zou niemand meer 'met ondragelijk lijden' aan zijn eind moeten komen omdat de grefogekkies daar niet tegen kunnen met hun beperkte hersenpan.

jawor36 | 21-07-17 | 13:18

lol @ people who chose their own faith. De grootste illusie sinds god.

Axelvon | 21-07-17 | 13:18

Moest een keer een wortelkanaalbehandeling in de US of A hebben, NY. Mocht 4200 Dollar aftikken. Na 600 Dollar voor een doos pijnstillers die zelfs een olifant had kunnen vellen.
--
Punt is, wanneer je het geld hebt blijf je gezond en hebt een leven wat wel de gemiddelde leeftijd haalt. Heb je dat geld niet, welke reden dan ook, dan ga je vroeg(er) dood. Ook in Nederland over enkele jaren.
--
En dat is de realiteit. ben je nu een WW-er, rond de 45. Forget it, jij krijgt niet de beste zorg. Jij mag eerder dood. Dat is beleid, gepusht door o.a. D66.

Mark_D_NL | 21-07-17 | 13:18

@hermanrosenberg | 21-07-17 | 13:07 En waarom zou Case dat niet geloven als protestant?

IJzer Oxide | 21-07-17 | 13:17

Op een dag komen we er natuurlijk achter dat ondanks dat we vinden dat Cees in achterlijke sprookjes geloofd hij toch wel een punt had.
Hier en daar zijn de geluiden al op te vangen dat er sociale druk gaat komen op mensen die een te grote belasting zijn voor de maatschappij.
Die sociale druk zal mensen hun gezonde eigenwaarde ontnemen en ze drijven richting de afgrond die we eufemistisch "voltooid leven" noemen.
En hee, dan staat natuurlijk ook een partij als D666 al klaar om de organen te claimen.
En natuurlijk de erfgenamen die ook nog wel even willen genieten van het eerder vrijgekomen vermogen. Moord noemen we dat nu nog, ik ben benieuwd welk wegkijk argument er dan in zwang gaat komen.

Voor een blog dat zichzelf regelmatig afficheert als maatschappij kritisch trapt het hier toch mooi in de Christen Pavlov. GS doet een AnneFleurtje.
Te dom om te schijten, dat past met dit soort bijdragen even heel passend bij GS.

General McAuliffe | 21-07-17 | 13:15

hunny | 21-07-17 | 13:00
hunny | 21-07-17 | 13:08
hunny | 21-07-17 | 13:13
Gaaaaap. Je bent zo saai dat je naasten zich al van het leven beroofd hebben voordat ze aan euthanasie toe zijn.

Kapitein Stijlvol | 21-07-17 | 13:15

Rollins | 21-07-17 | 12:49
hehe, je hebt een txt documentje met je favo plemps :)
Goed plan wel.

Cobalt bomb | 21-07-17 | 13:15

Van der Staaij heeft gewoon gelijk. Het D66-voorstel om euthanasiemogelijkheden te verruimen is er, uiteraard, één uit de koker van lijkenpikker Pia Dijkstra. Op het voorstel is heel breed in de samenleving (absoluut niet enkel SGP-volk) bijzonder negatief gereageerd, niet in de laatste plaats door de federatie van artsen, die dagelijks met deze zaken te maken hebben. We hebben in Nederland een breedgedragen, genuanceerd en zorgvuldig systeem voor euthanasie, waarbinnen kwetsbare mensen goed beschermd worden. D66 wil het allemaal overboord gooien. Efficiënte oplossing voor de vergrijzing, zullen we maar zeggen.

Reynaerde | 21-07-17 | 13:15

Fine English.
Last sentence in particular...

wezen | 21-07-17 | 13:14

alle niet d66-ers doodspuiten

hunny | 21-07-17 | 13:13

I predict a 'Euthanasia Bonus' for your next of kin in abour 15 years' time. So your life is 'fulfilled'? Why waste money on health care, take our bonus and die.
.
Morbid idea? Reality catches up with fantasy.

WernerT | 21-07-17 | 13:11

Als puntje bij paaltje komt is van der Staaij blijkbaar ook gewoon een smerige populist die zijn eigen doctrine en onvermogen tot zelfdenken wenst op te dringen aan de rest van de wereld.

Echt, religie in wat voor vorm dan ook is destructie van vooruitgang. Verdere praktisering zou ernstig ontmoedigd moeten worden.

jawor36 | 21-07-17 | 13:11

O jee, kritiek op Nederland, da mag nie hoor. Dan halen we de 'betrouwbare' Michael Moore even erbij.
Feit is dat er hier heel makkelijk over abortus wordt gedaan, er een wet klaar ligt om erdoor gewalst te worden die oudjes, die na jarenlang gesar van de overheid levensmoe worden, met het label 'voltooid leven' over de kling gejaagd kunnen worden. Om dan meteen geharvest te worden dankzij een andere D66 wet die Nederland in een productieveld veranderen voor Soylent Green.
Als je dan nog alle andere gebieden opnoemt waar de Nederlandse overheid willens en wetens zijn eigen bevolking in het gezicht spuugt, mag dat eeuwige belerende vingertje wel even in eigen boezem gestoken worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik houd van Nederland. Maar ik zie dit land goed naar de kloten gaan en iedereen loopt als een dolle rond te rennen over trivialiteiten.

DearMud | 21-07-17 | 13:11

Case zal in the american bible belt meer geloofsgenoten vinden dan in willekeurig voorbeeld 020-Bos en Lommer door de 3rd generation dutch christian immigrants. And Case don't use a condom but go outside the church before singing

HetOorAakel | 21-07-17 | 13:10

@Mokum Kosher | 21-07-17 | 12:57
Diep gelovige, vooraan in de kerk zittende Grefo's zijn niet verzekerd. Mocht er schade zijn, in welke vorm dan ook, draait de geloofsgemeenschap daar gezamenlijk voor op.

JanvandeBiertent | 21-07-17 | 13:09

@telelezer | 21-07-17 | 13:04
Van privatiseren wordt alles beter en goedkoper!
Daar bedoelde men niet de afnemer mee, zover is al duidelijk.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 13:08

-weggejorist-

hunny | 21-07-17 | 13:08

Eén ding gelooft Van der Staaij in elk geval niet en dat is dat hij bij het Avondmaal het bloed van Christus drinkt; de man is namelijk protestant.

hermanrosenberg | 21-07-17 | 13:07

"... nu kies jij, dan je familie maar wie weet wanneer je verzekeraar dat gaat bepalen.
@ MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 12:44
-
Schrik je maar rot als je ziet hoe het er in Amerika toegaat
Eerdaags ook bij ons in Nederland zodra de verzekeringen (nog) meer macht kijrgen.
Fijn he, die privatisering (Bedankt Brussel, Bedankt Den Haag)
-
Neem even de tijd om deze beangstige en verbijsterende documentaire te kijken "Sicko" van Michael Moore (nederlands ondertiteld) over wat ons eerdaags te wachten staat
Dit is al jaren de realiteit in de USA
youtu.be/QpMMNqzagCk?t=23

telelezer | 21-07-17 | 13:04

Vooor de groentewinkel stond, Casey the Jordan.
En hij wil iets wat er niet (meer) is in de winkel.
Sorry Case.
Loopt naar buiten (Amerika) om zooi naar baas te gooien.
Lelijke meloenenkop, geef me die banaan.

Kouwe Kees | 21-07-17 | 13:03

A sex-video starring Casy Vanderstay would be more than welcome in this stage of the formation in funnyfarm The Hague.

R.B.Scott | 21-07-17 | 13:03

Whereas in the US some 80 million people will never get to see a doctor because they can't afford it.

Bigi Bana Boy | 21-07-17 | 13:01

Cees zal wel veel bijval krijgen. Het is sowieso goed dat hij de discussie aanzwengelt. Het is tenslotte nooit een taak van medici geweest om mensen te laten sterven. Dus waarom zou dat nu ineens moeten? En inderdaad, wat zijn de gevolgen van een ruimhartig euthanasie beleid in een door marktwerking (en dus geld) gestuurde medische wereld? Wat is de volgende stap? Stimuleren van euthanasie wanneer mensen te duur worden voor de zorg? Zelfstandige euthanasiepraktijken waar je jezelf met korting kunt laten doden?

Kaashaas2000 | 21-07-17 | 13:01

Racyst 21-07-17 | 12:43

Je gaat hier nogal "Case Vanderstay" hè fènbooj ?. Geen nuance, geen steekhoudende (tegen)argumenten maar wel onmiddelijk in de full retard modus via de gebruikelijke taktiek: jij-bakken met een kortzichtige vergelijking omdat je het (sowieso, hoe dan ook en met welke zinnige onderbouwing van de voorstanders dan ook) met het principe oneens bent. Heeft wel wat weg van dat andere mensgerichte en vredelievende geloof waar zoveel over te doen is.

Grijskijkert | 21-07-17 | 13:01

Cees zal wel veel bijval krijgen. Het is sowieso goed dat hij de discussie aanzwengelt. Het is tenslotte nooit een taak van medici geweest om mensen te laten sterven. Dus waarom zou dat nu ineens moeten? En inderdaad, wat zijn de gevolgen van een ruimhartig euthanasie beleid in een door marktwerking (en dus geld) gestuurde medische wereld? Wat is de volgende stap? Stimuleren van euthanasie wanneer mensen te duur worden voor de zorg? Zelfstandige euthanasiepraktijken waar je jezelf met korting kunt laten doden?

Kaashaas2000 | 21-07-17 | 13:01

-weggejorist-

hunny | 21-07-17 | 13:00

@Racyst | 21-07-17 | 12:43
Babymoord??
Gaas gauw weg engnek.
Mensen iets aan proberen te praten wat er niet is,

miko | 21-07-17 | 13:00

the longer the skirt; the wetter the pussy

Alexander Pechkop | 21-07-17 | 12:58

Als hij een echte baas is dan stopt hij zijn ziektekostenverzekering en laat hij gezondheid en genezing over aan zijn lieve heer. Scheelt ons een hoop geld en hij hoeft niet bang te zijn dat de dokter hem vermoord.

Verder wens ik hem al het lijden van zijn lieve heer toe.

Mokum Kosher | 21-07-17 | 12:57

CasevanderStay is een vriendelijke man maar voor de rest niet helemaal toerekeningsvatbaar. Een te grote religiespot bovendien en daarom niet serieus te nemen. Wat religie kan doen met mensen

Ruud5 | 21-07-17 | 12:56

Wat een achterbakse grefo streek. Hij wil door middel van druk vanuit het buitenland, ons euthanasiebeleid onderuit halen. Als het je niet bevalt wat we democratisch hebben afgesproken, dan rot je maar op naar Grefonie... of pleeg je zelfmoord, als je durft.

freegold | 21-07-17 | 12:55

@Rollins | 21-07-17 | 12:49
Het is er na de leegloop van de kerk alleen maar beter op geworden, toch? www.youtube.com/watch?v=Lt65AY5RVug

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 12:54

Wat keestelpro | 21-07-17 | 12:38 al zegt: Leuk al die voorbeelden, maar zo denkt een groot deel van de amerikanen ook.

TheEgg | 21-07-17 | 12:52

... chose his own fate... en nog een paar dingen. Maar goed, ik ben op vakantie en merk dat het me allemaal geen ene ruk kan schelen waar mensjes zich druk om maken.

Alexis de T. | 21-07-17 | 12:50

Ik vind Van der Staay ondanks zijn verplicht Christelijke meninkjes eigenlijk best oke. Bovendien zijn de incestueuze gelaatstrekken nauwelijks waarneembaar.

Lood om oud ijzer | 21-07-17 | 12:50

Opmerkelijk Kuzu had het er ook al over dat artsen allochtonen vaker lieten doodgaan, door stekker eruit te trekken.
In AD die die gehoofddoekte.
En nu Kees van der Staay, ik denk dat er onderzoek moet komen naar de geestelijke vermogens van gelovigen en mogelijk verbod op geloof, dit gaat helemaal out of control.

Flatuleerder | 21-07-17 | 12:49


Eat. Sleep. Rant. Repeat.
.
Religie is het allerslechtste product van de mens, ooit. Religie is kilometers ver voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum. Niets van wat een maatschappij zorgvuldig kan opbouwen wordt door religie naar de tering geholpen. Religie is misplaatste pikdrift gebezigd op een vrijplaats voor parasieten die weigeren onder hun steen vandaan te komen, die weigeren na te denken, die weigeren zich in de werkelijkheid te begeven. Religie is voor hen die onbaatzuchtigheid maar wat graag verwarren met hun eigen tekortkomingen. Religie is onder de mantel der liefde jezelf beroepen op achterhaalde ideeën ver voor de steentijd en vertikken dat toe te geven. Religie is een vuig masker met daarop een vieze tronie van waarachter men enkel op zoek is naar macht, rijkdom en wellust. Religie is voor bange mensen die te laf zijn hun eigen onzekerheid onder ogen te zien, een karakterloze sekte die zonder enige vorm van empirisch bewijs zichzelf de ultieme waarheid toedicht en daarmee elke actie tegen de mensheid weet te billijken. Religie is het rot dat de aarde uitholt. Religie is het schuim der aarde, de as van al het kwade.

Rollins | 21-07-17 | 12:49

@JTKDM | 21-07-17 | 12:45
Ja. Wat zou jij doen als je date je verteld dat ze zwanger is (niet van jou dus; ze was het al). Wil je haar dan nog?

koeberg | 21-07-17 | 12:48

Hallelujah praise the lord for Mosterd.

oranjerood | 21-07-17 | 12:46

En intussen stevenen we af op een kabinet met tweemaal SGP-light. Dat wordt met de handen boven de dekens slapen de komende vier jaar.

Geert Linkers | 21-07-17 | 12:45

unwanted pregnant women?
Ongewilde zwangere vrouwen?

JTKDM | 21-07-17 | 12:45

Ik vind dit trouwens net zo schadelijk als Kuzu die zegt dat doctoren je dood willen hebben (in dat geval omdat je van buitenlandse komaf bent). Dan moet ik toegeven, op Kuzu zal er in de landelijke media veel kritiek zijn op die uitspraak, terwijl vd Staaij hier natuurlijk gewoon mee wegkomt
www.ad.nl/binnenland/kuzu-neemt-uitspr...

Kees.kwarktas | 21-07-17 | 12:44

Allemaal leuk en aardig, maar wat als je dit combineert met dit artikel? www.nrc.nl/nieuws/2015/11/14/hoeveel-...
Dan is het misschien helemaal niet zo raar dat hier vraagtekens bij gezet worden. Want nu kies jij, dan je familie maar wie weet wanneer je verzekeraar dat gaat bepalen.

MogeWijEveOvergeve | 21-07-17 | 12:44

-weggejorist en opgerot-

Racyst | 21-07-17 | 12:43

In case you missed, Case is atleast a real politician. Not always right, but damn he can debate and give his opinion.

ho4x | 21-07-17 | 12:43

Kees van der Staaij is an idiot. Total nutcase. His nickname is 'The Mexican'. It's true.

Kapitein Stijlvol | 21-07-17 | 12:43

@doskabouter | 21-07-17 | 12:41
Combobreaker!

keestelpro | 21-07-17 | 12:42

In plaats van hun god ga ik zelf over mijn eigen leven.

doskabouter | 21-07-17 | 12:41

Case is not here to Stay.

Nacho_Vidal | 21-07-17 | 12:41

Case Vanderstay is a world-alienated person, living in the 14th century. Though he doesn't believe in aliens which is weird

Kees.kwarktas | 21-07-17 | 12:40

Make that the cat wise!
This is preaching to the choir because most Americans are religious as hell themselves and they believe the same sh*t as Case Vanderstay.

keestelpro | 21-07-17 | 12:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken