Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bijlmer: Buurtbewoners opgehangen aan bomen

ONHOLLANDSE TOESTANDEN in de oerhollandse Bijlmer. Want bewoners ervaren er al een jaar vreemde geurtjes in hun portieken en ze zijn het ZAT, want dit is hun wijk. Dus hangt een anonieme bewoner nu uit protest tegen de asielplaag dode ratten in bomen. Zo doen we dat. Er wordt trouwens heus wel iets ondernomen, zoals metalen strips voor de kieren bij containers te plaatsen, maar volgens ongediertebestrijder Dave Goebbels moet er veel meer gebeuren. Oh? Is het al tijd voor de aap uit de mouw? Nou, vooruit. "Ook dumpen sommige bewoners nog steeds hun afval op straat, wat ratten aantrekt. 'Het stadsdeel moet handhaven', vindt een bewoner. 'Camera's ophangen. Want ze willen nu dat wij foto's maken van mensen die 's nachts hun vuilnis wegzetten. Nee, zij moeten camera's ophangen en dan mensen erop aanspreken.'" Okay. Je straat behandelen alsof je nog steeds op je rifbazaar staat, maar wel verwachten dat de gemeente 't allemaal oplost. Kan allemaal maar.

Reaguursels

Inloggen

Afgezien van het feit dat hele volksstammen gewoon ronduit asociaal zijn, is dit toch ook de schuld van de overheid die afvalverwerking een winstmakende project heeft gemaakt. De vuilnismannen zijn weg bezuinigd en voor elke gram afval mag je via diftar betalen. Haal de ouderwetse vuilophaaldienst terug.

loser | 16-07-17 | 06:26

Fucking geweldig toch hoe het steeds lastiger wordt om je vuil kwijt te kunnen op veel plekken en dat gemeenten dan gaan klagen dat er ongedierte en zwerfvuil rondhangt overal..

"Die viespeuken gooien alles maar op straat"

Wat dacht je dan verrekte mongol dat ik vuilniszakken in de badkamer ga opslaan ofzo?

Lionfromzion | 15-07-17 | 18:19

Van de andere kant dit soort wijken waren in GB al in de jaren zestig mislukt en toch wilden ze hier het wiel weer opnieuw uitvinden.

voldemort | 15-07-17 | 16:36

In de loop van de jaren 90/00 is de Bijlmer aardig opgeknapt. De duistere ondergrondse parkeergarages zijn verdwenen en het zag er best netjes uit. Maar daarna zullen ze wel weer bezuinigd hebben op de schoonmaak. Het is dweilen met de kraan open maar je moet blijven dweilen.

voldemort | 15-07-17 | 16:34

lingo star | 15-07-17 | 00:37
Laat me niet lachen.
Het ligt er aan hoe de wijk samenstelling is.
Bij een echte achterstands, allochtonenwijk kan je letterlijk ALLES bij de container zetten.
De gemeente haalt het wel op. Die hebben geen zin in moeilijkheden.
Bij de wat blankere wijken moet je je troep zelf wegbrengen en gescheiden tegen betaling inleveren.
Een vuilniszak naast de container? Wordt opengemaakt en je krijgt een boete als ze je adres vinden.
Er wordt dus duidelijk met 2 maten gemeten.
Maar dat wist ik al een tijdje.

Roadblock | 15-07-17 | 16:21

Jan Onbewoond | 14-07-17 | 20:20 20:21
Ah ze bestaan nog de "goedpraters", die van "Ja, maar wij Nederlanders gooien bij een pop-festival ook onze bekertjes op de grond".
U bent of een JOOP infiltrant, of u weet niet waar u over praat.
Is er bij u wel eens in de lift gescheten?
Hebben bij u wel eens vuilniszakken van de buren, die te bedonderd waren om ze naar de vuilcontainer 50 meter verderop te brengen zolang buiten gestaan dat de meeuwen de poep-luiers zaten leeg te eten?
Worden bij u autoaccu's bij de vuilcontainer gezet?(Leuk voor de spelende kinderen).
En dit altijd door hetzelfde soort volk wat ook in de bijlmer rond loopt.

Roadblock | 15-07-17 | 16:08

Stomme lul die die rat ophing: daar komen gewoon andere ratten op af en vreten hem op. Bij kraaien werkt dat wel, dan blijven ze weg als je een kraaienlijk ergens ophangt.

Kan iedere boerenlul je vertellen (bij deze dus...)

little C | 15-07-17 | 15:23

Ratten zo groot als katten. En maar etensresten voor de "vogeltjes" over de rand van hun balkons blijven flikkeren... raar hè??

Jan Gordelroos | 15-07-17 | 14:57

Laten we dat vuil eens bij elkaar vegen en netjes in de container doen en mensen erop aan spreken dan is het probleem waarschijnlijk alweer opgelost.
@ decadent degeneraat | 15-07-17 | 10:00
-
1/
Watteh...? opvegen en in de container doen...? nee datte doennen we niet want iesse vrouwenwerk,
iesse koeltoerrr
2/
Watteh...? iemand er op aanspreken? en dan een mes in je rug krijgen..
iesse koeltoerrr

telelezer | 15-07-17 | 12:42

Kwestie van mentaliteit is het ook.

Jan Onbewoond | 15-07-17 | 10:11

Nederland is geen Oostenrijk of Zwitserland,waar ook diverse mensen wonen,en het er toch bijna overal schoon is.Het is een kwesten van mentaliteit,van wij betalen allemasl Belasting en daarvan wordt ons straatje wel schoongemaakt. Niet dus.Bezuiniging.Personeelstekort.

Jan Onbewoond | 15-07-17 | 10:10

Nathan el Jesup.21.27u. Inderdaad.Toen Koningin Juliana nog leefde,waren wij bijna met z'n 10 miljoenen. De meeste mensen woonden ook al in de Randstad.Er was overal woningnood,verkrotting.Er was geen badgelegenheid in huis.Vakantie 1 of 2 wk.per jaar.

Jan Onbewoond | 15-07-17 | 10:04

@De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:08

Ja, irritant is dat het? Als er nou twee of drie denken: Laten we dat vuil eens bij elkaar vegen en netjes in de container doen en mensen erop aan spreken dan is het probleem waarschijnlijk alweer opgelost.

decadent degeneraat | 15-07-17 | 10:00

Strange Fruit

batvoca2 | 15-07-17 | 09:55

De hele stad zit vol met ratten. Van Noord tot de sloppenwijken in Zuidoost. Eerlijk gezegd heb ik respect voor die beestjes. Die werken tenminste nog voor hun kostje.

Zweberstein2612 | 15-07-17 | 09:42

Ben ik de enige die moest lachen om: ongedierte bestrijder Goebbels?

Is dit nog nieuws? | 15-07-17 | 09:37

@Nathan R Jessup | 14-07-17 | 21:27

Ach dat gebeurt al zo lang dat "eendjes voeren, vetbollen etc", en heeft nooit voor dit soort excessen gezorgd, Juliana riep het al 2x in het verleden "Nederland is vol, ten dele overvol", en toen zaten we rond de 10 miljoen inwoners...
Zweden is hoeveel keer groter (oppervlak) dan Nederland ? en hoeveel inwoners telt dat land ?! juist ja..., sinds bootladingen vol *** aanmeren zijn dit soort excessen de kop op gaan steken.
Je moet de schuld niet gaan zoeken maar gewoon aanwijzen en benoemen.
Helaas kun je dat met het leven moeten bekopen, zoals wijlen P. Fortuyn...

authentic | 15-07-17 | 08:41

Hebben ze daar ook al van die diftar containers, waar je per afvalzak 2.50 betaalt? Want de invoering daarvan was voor een aantal van onze buren een reden om hun afval 's nachts op straat te gooien. En inderdaad: daar kwamen ook ratten op af. En honden, katten en kinderen. Waren trouwens wel keurige Hollandse mensen. Je werd dinsdagmorgen altijd vriendelijk begroet als langs hun voortuin liep, waar ze met een biertje de in hand op de plastic tuinstoeltjes zaten.

teevee | 15-07-17 | 02:01

De Bijlmer is niet meer zoals vroeger.Veel nieuwbouw,koophuizen.Sloop oude flats,parkeergarages,nieuwbouw metrostations.Eindelijk.Veel Surinamers willen ook bij elkaar zijn.
Bij sommigen die er nooit,of durven, te komen,is er niets veranderd en blijft negatief.

Jan Onbewoond | 15-07-17 | 01:45

Handhaven werkt ook goed. Afval verkeerd aanbieden is een prent van de milieupolitie, zo gaat dat bij ons in de flat in Rotterdam. Ik dacht trouwens dat de Bijlmer de laatste tijd weer in de lift zat, nee dus?

lingo star | 15-07-17 | 00:37

Moonbebe | 14-07-2017 | 18:21

Inderdaad. U heeft volkomen gelijk. Ze hebben het hier blijkbaar volkomen naar het zijn.

gratias | 14-07-17 | 23:32

- negeren dat de echtgenoot van een PvdA-deelraadslid een doorgeladen pistool in zijn illegale café laat liggen
Dandruff | 14-07-17 | 22:06

Wut what?
Echt, die heb ik even moeten googelen: Owusu-Sekyere. Leuke naam. Een (ex?)Ghanees als stemmentrekker voor de PvdA. Uit de Volkskrant, toen deze zijn naam nog eer aan deed (2008):
www.volkskrant.nl/binnenland/pvda-bij...
Zooitje daar in Z-O zeg. Man man man.

Deksmaat | 14-07-17 | 22:57

Als je hier als goedzak tussenzit, dan wil je toch geen foto's maken? Je wilt toch niet die gluurbuur zijn die door de gordijnen de buurt bespioneerd? Als die idioten je toevallig foto's zien maken ben je het haasje.

Ik vind ook dat de gemeente camera's op moet hangen en handhaven. De gemeente is de neutrale scheidsrechter in deze.

Raad_maar_raak! | 14-07-17 | 22:29

Nathan R Jessup | 14-07-17 | 21:27,

Praat toch niet dommer dan je schaduw.
Een stukje brood bij de eendjes versnipperen is iets heel anders dan vuilniszakken en bankstellen over het balkon flikkeren.

Ik ben nog nooit langs een bejaardentehuis gefietst dat ik dacht "verrek, wat een tyfusbende hier". Die ervaring heb ik juist altijd in het soort wijken waar bejaarden zeker na donker de straat niet meer op durven.

Dandruff | 14-07-17 | 22:11

Deksmaat | 14-07-17 | 21:23,

Bedankt voor je linkje.
Wel zonde van de Gezonde Roker. Daar stonden echt hele goede columns en artikelen, juist ook van Bernadette. Vooral over de PvdA-Amsterdam heeft ze veel geschreven, onder andere over hoe ze;
- stemmen kopen van allochtone clanleiders;
- dronken en onverzekerd rondrijdende deelraadsleden beschermen ("dit is de Bijlmer, jonge mensen doen dat soort dingen");
- negeren dat de echtgenoot van een PvdA-deelraadslid een doorgeladen pistool in zijn illegale café laat liggen;
- het "zwart beraad" dat alleen op kwam dagen als er subsidies verdeeld werden;
- en elke kritiek daarop steevast "racistisch" noemde;
- succesvolle onderneming "failliet" verklaarden, en voor een gulden aan familie verkochten;
- etc.

Hopelijk komen die artikelen ergens anders online.
PvdA-Amsterdam is echt een nog grotere bende dan de "gewone" PvdA. Niet voor niets wees de Amsterdamse rekenkamer al meermaals op de problemen, met name als het om corruptie en nepotisme gaat. En de PvdA verdedigde dat met "allochtone politici weten nog niet zo goed hoe het hier werkt"...

Maar ze kunnen dan dus wel gewoon deelraadslid worden?
En niemand durft even uitleggen hoe het hier wèl werkt?
Want "racisme"?

Dandruff | 14-07-17 | 22:06

Kim-Jung-Un | 14-07-17 | 19:42

Voortreffelijk voorstel!

Sarcastisch varken | 14-07-17 | 21:55

Meer toezicht... Op wie? Men doet maar. Trouwens ook een APV dat stelt dat er geen alcohol gedronken mag worden daar. Word ook gedoogd. En er lopen "flinke krengen" van ratten rond daar. Geen kat is daar tegenop gewassen. Konijnen plaag is er ook.

Dan nog al die goedkope hostels met voornamelijk Duitse toeristen die ook denken dat alles een vuilnisbak is.

Kansloos! Iedereen doet maar wat. De gevolgen? Ja, dat moet de gemeente maar oplossen. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. *zucht*.

Standvastig | 14-07-17 | 21:37

@De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 19:00
"Niet in die buurt. Helaas we hebben het echt over vies goor volk."

Jij zegt het, ik weet alleen dat het rattenprobleem in Nederland voornamelijk wordt veroorzaakt door het voederen van eendjes met brood en vogels met vetbollen.

Nathan R Jessup | 14-07-17 | 21:27

Dandruff | 14-07-17 | 21:01
Bernadette heeft de website van Theo van Gogh nog doorgezet onder de naam van De Gestopte Roker, maar mede door alles rondom haar collega Micha Kat, heeft Hammerstein de geldkraan dichtgedraaid.

Overigens heeft deze Bernadette een heel aardig debat gevoerd over de aanwezigheid van moslims in een christelijk land. Ik kende haar niet (thanx voor de info +1), maar hierbij wat nadere duiding voor de liefhebber:
www.vn.nl/waarom-pleitte-bernadette-d...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/01/...

Deksmaat | 14-07-17 | 21:23

Peter Emile | 14-07-17 | 19:21,

+ 1, helemaal eens.
Vooral ook dat iedereen de schuld krijgt, behalve de vervuilers.

Wil ik nog iets aan toevoegen. Als kind leerde ik op school dat als wijken verpauperden, dit de schuld was van de "kapitalisten"; de huiseigenaren, de woningbouwverenigingen etc.
Die investeerden dan zogenaamd te weinig in zo'n wijk, vaak met kwade opzet ivm prijsspeculatie.

Zo gauw ik op mezelf ging wonen zag ik iets heel anders; juist in de "kansenwijken" worden miljarden geïnvesteerd, door overheden en woningbouwverenigingen. Het zijn de bewoners die een buurt wel of niet laten verloederen.
Dan steekt het dat er zoveel geld wordt "geïnvesteerd" in wijken waar grote groepen werklozen de boel vervuilen of slopen. Terwijl een paar straten verder een heel ander slag bewoners na werktijd en zonder subsidies de eigen huizen onderhoudt. En (indien VVE) zelf schoonmakers huurt voor liften en trappenhuizen.

Asociaal gedrag wordt in dit land stelselmatig beloond.
En kritiek op asociaal gedrag heet "racisme".
Bernadette de Wit heeft daar goede stukjes over geschreven ("wormen en maden in de Bijlmer"), maar die site (Gezonde Roker) lijkt niet meer te bestaan.

Dandruff | 14-07-17 | 21:01

@Peter Emile | 14-07-17 | 19:21

+1 Sterke tegel.
@Deksmaat | 14-07-17 | 19:56

Où est Charlie? | 14-07-17 | 20:40

Dit is het trieste resultaat van de dodelijke mix van de maakbare samenleving en de neoliberale waanzin.
Vanaf de jaren 60 heeft een niet onbelangrijk deel van de VVD samen met D66 migratie, vrij verkeer van goederen en kapitaal gepropageerd. Migratie betekent concurrentie op de arbeidsmarkt dus lage lonen dus altijd +1 voor multinationals. Migratie betekent helaas ook een hygiëne probleem in bepaalde wijken van grote steden. Vrij verkeer van goederen betekent een grote stroom van invasieve soorten over de gehele wereld.
Milieugekkies zijn vergeten wat de gevaren van ratten, muggen en ander ongedierte zijn. (Het gebruik van DDT is enige de reden dat er geen tijgermug/malaria meer voorkomt in dit moerassige land). De lobby om biociden te beperken gaat maar door. De tijgermug is weer terug in NL nu nog wachten op malaria. Ook zal het me zal me niks verbazen als we weer een uitbraak de tering gaan krijgen en wel de multiresistente variant. En wie weet komt de pest weer terug. In de tussentijd is de ziekte van Weil bezig met een stevige opmars.
Nieuw Links samen met provo's en ander links tuig zijn verantwoordelijk voor het afbreken van normen en waarden uit de jaren 50 en begin jaren 60. De ingeslagen weg ettert maar door Hedonisme maakte plaats voor calvinisme. Het schoonhouden van je huis, tuin en stoep werden als klein burgerlijk beschouwd. Problemen rond alcoholgebruik, persoonlijke hygiëne, gebitsgezondheid verloedering van woonomgeving gaan gestaag richting het dieptepunt van voor de sociale kwesties.
Diezelfde linkse jongens zijn ervan overtuigd dat je gedrag van migranten kunt veranderen als je dit van uit een Marxistisch perspectief benaderd. Met andere woorden als ze de 3 W's (Woning, Werk, Wijf) hebben komt het allemaal goed. Helaas is cultuur hardnekkiger. Regels en gebruiken rond hygiëne, afval, onderhoud woonomgeving, medicijngebruik komen mensen niet aanwaaien. Ze moeten worden bijgebracht.

Voor de geïnteresseerde een aantal linkjes ter ondersteuning.

www.volkskrant.nl/binnenland/-massa-i...
www.isgeschiedenis.nl/nieuws/malaria-n...
www.dekennisvannu.nl/site/special/De-...
gezondnu.nl/dossiers/gezondheid/vermo...
dekennisvannu.nl/site/media/Uitgewerk...
www.isgeschiedenis.nl/nieuws/de-pest-t...
www.isgeschiedenis.nl/citaat-uit-het-n...
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/er...
nos.nl/artikel/2098155-screening-infec...

De Drenth | 14-07-17 | 20:25

In alle soorten volken heb je asocialen.Dat komt zeker ook voor in de Bijlmer,maar ook op de hoek van elke straat.

Jan Onbewoond | 14-07-17 | 20:24

Iemand zei hier: afval dumpen op straat is zo derde wereld. Kijk eens zondag,maandagochtend op straat in het centrum van onze hoofdstad. Of op Koninginne-en Koningsdag. En wat zie je ook na al die voetbalwedstrijden,feesten en muziekfestijnen dan?

Jan Onbewoond | 14-07-17 | 20:21

ElToroLoco82 | 14-07-17 | 18:19

Pure ironie en belachelijk sarcastisch... ik had het zelf niet kunnen bedenken *gnegne

Sarcastisch varken | 14-07-17 | 20:20

Het is in de landen waar al die migranten vandaan komen hartstikke normaal om voedselresten uit het raam te flikkeren.

Rara waar de (letterlijke) ratten zich zullen huishouden?

LangeTijdGeleden | 14-07-17 | 20:00

Peter Emile | 14-07-17 | 19:21
+1 Sterke tegel.

Deksmaat | 14-07-17 | 19:56

Wat pas écht rattig is, is dat de verantwoordelijken niet willen reageren.

hotnot | 14-07-17 | 19:48

Het boetebedrag wordt: €370
Feitcode p H 025

Of geldt dat alleen maar voor autochtonen. Mag je dat eigenlijk nog wel zeggen?

sufkut | 14-07-17 | 19:44

-weggejorist-

Eshek | 14-07-17 | 19:43

Ik vind dit een goed projectje voor alle (groene) links gutmenschen : daar de straten gaan opruimen , en de vluchtelingen wat bijbrengen. Zo ondervinden ze zelf tenminste eens iets van wat ze veroorzaken .

Kim-Jung-Un | 14-07-17 | 19:42

-weggejorist en opgerot-

A.Men | 14-07-17 | 19:28

Als je de halve Derde Wereld hier naartoe laat komen, moet je niet verbaasd zijn als je mooie, aangeharkte land op zeker moment eruit gaat zien als een Derde Wereldland.

Het probleem speelt trouwens al sinds 1975, toen half Suriname door het linkse kabinet-Den Uyl gedumpt werd in de splinternieuwe wijk Bijlmermeer, die toen net gereed was. De wijk was met zijn ruime appartementen en met zijn overvloed aan groen, bedoeld voor nette gezinnen uit de middenklasse. Wat er uiteindelijk kwam wonen waren lieden rechtstreeks afkomstig uit de rimboe, die nog nooit van hun leven zoiets als een toilet hadden gezien.

Complete afgedankte bankstellen, ouwe koelkasten, mottige vloerbedekking, volle vuilniszakken vol rottende vis- en vleesresten, gebruikt maandverband, vuile luiers, alles werd massaal van acht, negen, tien hoog naar beneden gesmeten en bleef grotendeels in de bomen hangen.

De flats beschikten over het gemak van stortkokers. Maar veel bewoners waren zelfs te besodemieterd om de moeite te nemen even over de galerij met hun vuilniszak naar de hal op hun eigen verdieping te lopen waar het luik van de stortkoker zich bevond.

Postbussen werden systematisch opengebroken, vuilniscontainers werden in de fik gestoken, er werd gepist & gepoept in de liften en in de lange gangen en binnenstraten was je 's avonds en 's nachts je leven niet zeker.

Honderden miljoenen zijn er in de afgelopen decennia in die wijk gepompt. Het maakte niets uit; allemaal geld dat net zo goed door de plee gespoeld had kunnen worden.

Uiteindelijk is die hele wijk, waar ik het toch nog 14 jaar heb uitgehouden, gesloopt en vervangen door laagbouw.

"Maar het probleem, meneer, dat blijft".

Alles & iedereen kreeg de schuld: de architecten, de bedenkers, de bouwers, de overheid, het concept. Maar over de werkelijke oorzaak van de ellende, de vervuiling en de criminaliteit durfde niemand zijn bek open te doen: de massale dumping van kudt-volk uit de onbeschaafde, primitieve negorijen van Suriname, de Antillen, uit Ghana, Marokko, en uit talloze andere hell-holes in de Derde Wereld.

Ik ben er al weg sinds 1988, maar kennelijk is er nog niks veranderd daar in Zuidoost.

Maar laat u niets wijsmaken: het ligt niet aan de gemeente, noch aan het stadsdeelbestuur. Waar het dan wel aan ligt, laat ik u raden.

Peter Emile | 14-07-17 | 19:21

@dks
Surinamers hebben witte handen omdat ze 80 keer per dag hun handen wassen. Alles waar ze verder in leven word nooit schoongemaakt. We hadden een Suri chauffeur. Altijd te laat, maar verder goed in zijn werk. Toen hij zich ziek meldde op het laatste moment, zou ik even 'zijn' bus pakken.
Wat een stinkend hol. Voor ik vertrok ben ik twee uur bezig geweest met zes(!) emmers kokend water en vijf liter industriële ontvetter.
Let wel, dit betreft vooral de Suri hindu's. De bosnegers (zoals ze dat onder elkaar noemen) zijn veel meer zoals wij zijn. Daar zie je ook veel meer gemengde relaties en minder discriminatie gelul.

Achterhoutje | 14-07-17 | 19:15

-weggejorist-

Graaf van Egmont | 14-07-17 | 19:13

Inderdaad, het kan allemaal maar, en als de goegemeente nog ietsje harder roept dan kan er nog vééél meer hoor, wij betalen wel (en ruimen ondertussen ons eigen afval netjes op in de kliko á ruim 12 euries per leging 1 maal per 4 weken).

Vesta | 14-07-17 | 19:11

Gaaf hoe die mensen altijd van alles de schuld aan overheidsinstanties geven. Kan iemand die mensen vertellen dat je ook plichten hebt als burger? Geen afval op straat gooien, geen kinderen nemen als je dat niet kan betalen, je kan geen huis meer huren? Waarom heb je dan kleding van armani aan? dat soort dingen

mesutozil | 14-07-17 | 19:08

Men moet bij de VVD zijn. Dat is de grootste. Die zouden op de tafel moeten slaan. Maar ze doen het niet. Nederland heeft gekozen. Gympies en Kaki kleding. Hard lopen en verstoppen.

Normpje | 14-07-17 | 19:02

Nathan R Jessup | 14-07-17 | 18:43

Niet in die buurt. Helaas we hebben het echt over vies goor volk.

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 19:00

Zolang dit niet in de grachtengrodel gebeurd,
is er voor links draaiend Nederland,
nix aan de hand!

Kanarie_Geil | 14-07-17 | 18:58

De oerhollandse Bijlmer? Dat gebied, Amsterdam Zuid-Oost, wordt en werd voornamelijk bevolkt door Afrikanen en Surinamers. De Gliphoeve was de meest beruchte flat van Nederland, de flat heeft (na een grondige renovatie) een andere naam gekregen, daarmee wis je blijkbaar het verleden.

Veiligheidsslot | 14-07-17 | 18:58

Ik woon in zuidooost en belde de gemeente over het dumpen van afval. Werd telkens keurig op de hoogte gehouden via de mail.
De laatste mail - drie weken na melding - wist te vertellen dat het afval er niet meer lag...

bitterpete | 14-07-17 | 18:58

Dit artikel mist een dergelijke context en om die reden vind ik die laatste zin die ik citeerde te kort door de bocht. Precies om wat hij zegt
Hem | 14-07-17 | 18:41
.
Natuurlijk is het goed dat de bewoners om hulp vragen. Dat zou ik ook doen, zeker weten. Maar een oplossing zie ik zo een twee drie niet voorhanden want dit speelt overal in Nederland hoor en niet alleen in de Bijlmer.

Ik woon 200 km verwijderd van Amsterdam en hier is het dus ook. Alleen hangen ze hier geen ratten aan de bomen. Ik vermoed dat dit komt omdat in de flat waarover ik sprak, geen 'nette' mensen wonen (die zouden kunnen gaan klagen).

Lupuslupus | 14-07-17 | 18:49

Jordan Peterson altijd +1.

Een echte Man, met een hoofdletter, die zeer eloquent is maar zich tegelijkerheid niet door de PC-Taliban in Canada laat intimideren.

Er komt een tijd dat die Man een standbeeld krijgt. Let op mijn woorden!

Balsaq | 14-07-17 | 18:47

-weggejorist-

paridae | 14-07-17 | 18:46

@De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:13
"Het stikt daar trouwens van de gore Afrikanen die alles op straat flikkeren. Ja en dan krijg je ratten."

Mijn ervaring in de plantsoenendienst is dat de overlast van ratten meestal gepaard gaat met een overschot aan bejaarden, niet Afrikanen.

Nathan R Jessup | 14-07-17 | 18:46

Eindelijk wat Jordan Peterson op de GeenStijl

fronsman | 14-07-17 | 18:46

Hem | 14-07-17 | 18:41
"Hij" moet "jij" zijn

Hem | 14-07-17 | 18:46

Ben blij dat ik eindelijk een filmpje van Peterson hier zie op geenstijl/dumpert ,hij is een van de weinige mensen die het snapt oa over hoe wij onze samenleving aan het kapot maken zijn.

DikkeTROL070 | 14-07-17 | 18:45

Vreemd fruit.

Koonkluk Huis | 14-07-17 | 18:44

Het grote probleem ligt bij de bejaarden die de eendjes gaan voeren. Ratten zoeken voedsel, geen bankstellen.

Nathan R Jessup | 14-07-17 | 18:43

Lupuslupus | 14-07-17 | 18:39
Dit artikel mist een dergelijke context en om die reden vind ik die laatste zin die ik citeerde te kort door de bocht. Precies om wat hij zegt

Hem | 14-07-17 | 18:41

-weggejorist-

Rest In Privacy | 14-07-17 | 18:39

Ok, dus een aantal buren maakt er een teringbende van en om die reden mag je niet om hulp vragen bij de verantwoordelijke instantie?
Hem | 14-07-17 | 18:34
.
Dat 'aantal' buren is gewoon te groot. Maar het is een lastige kwestie. Als de gemeente(reiniging) niets doet is het niet goed (voor de nette bewoners, en terecht natuurlijk) maar als ze wel steeds al het vuil verwijderen, is dat een gebed zonder eind. Want dat 'aantal buren' gaat natuurlijk gewoon verder met rotzooi maken.
Ik zou zo snel geen oplossing weten.

Lupuslupus | 14-07-17 | 18:39

"Okay. Je straat behandelen alsof je nog steeds op je rifbazaar staat, maar wel verwachten dat de gemeente 't allemaal oplost. Kan allemaal maar."
.
Ok, dus een aantal buren maakt er een teringbende van en om die reden mag je niet om hulp vragen bij de verantwoordelijke instantie?

Hem | 14-07-17 | 18:34

In Rotterdam worden hier ook al informatiefolders over uitgedeeld. Alsof ze uberhaupt de moeite nemen om zo'n foldertje te lezen.
Je kunt een Afrikaan wel uit de derdewereld halen, maar je haalt de derdewereld niet uit een Afrikaan...

JohnAlblas | 14-07-17 | 18:34

-weggejorist-

MarcS | 14-07-17 | 18:32

In Nederland moet je niet meer wonen. Tot 1980-1985 ging het nog wel.
Voor de rest... wegwezen.

duitse herder | 14-07-17 | 18:31

Dulacs | 14-07-17 | 18:15

Wat er ernstig schort in dat soort buurten is sociale cohesie. In mijn oude buurt in Amsterdam was er een rel uitgebroken als iemand zijn vuil een dag voor ophaaldag dat buiten zou zetten. Oude vrouwtjes zouden spieden met een kopje 'sherry' en jong en oud zou de daders opsporen. Om vervolgens een actie op te zetten om de asocialen uit de buurt te verbannen. Maar goed dat was de tijd van 'kopje koffie buurman' en 'oh probleempje met de gootsteen? ga ik straks voor u oplossen mevrouw' en 'het gaat niet goed met meneer Cohen, we moeten op hem passen'. Och ja vroeger. Amsterdam was toch leuker.

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:31

En is de "Nederlander" dan zo schoon? Zien de stranden er netjes uit, ligt er nooit troep in de bossen en andere natuurgebieden?

Mannes | 14-07-17 | 18:27

"Afval op straat dumpen dat is zo derde wereld"..... dat krijg je als je al die kansloze figuren uit Noord Afrika en onze voormalige koloniën bij elkaar stopt.... derde wereld toestanden, goed gezien slet!
Fatwabuster | 14-07-17 | 18:19

Sorry hoor maar Surinamers zijn zo hygiënisch als maar kan. Mijn halve familie komt uit Suriname en een fiks gedeelte is neger. Dit is dus niet het probleem. Dit zijn Afrikanen. Ook negers. Goed gezien. Maar van een totaal ander kaliber. Niet dat Noord Afrikanen schoner zijn. Die hebben ook een handje van uit pure luiheid hun omgeving verzieken. Kutvolk.

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:25

-weggejorist-

pontius | 14-07-17 | 18:21

Ik kom uit Amsterdam Zuid maar schoolmaatje (toen begin jaren 90) was een Kaapverdiaan die in de Bijlmer woonde toch vrij nette buurt met mooie drie verdiepingwoningen. Maar die flats vlakbij... Wereldschokkend voor een ventje zoals ik. Die West-Afrikanen. Dat volk is gewoon goor qua alles. Slachtafval werd kennelijk gewoon over het balcon gekieperd, overal lag vuil, die Afrikanen liepen maar wat te nietsen. Nee echt ranzig. En dan snap ik echt niet wat zulk schorem hier komt doen.

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:21

-weggejorist-

paridae | 14-07-17 | 18:21

soort zoekt soort , blijkbaar

MoonBeebe | 14-07-17 | 18:21

Onhollandse toesten?
Wat zijn toesten?
necrosis | 14-07-17 | 18:12
.
Toestanden :-)

Lupuslupus | 14-07-17 | 18:20

-weggejorist-

Nikao_Ouranos | 14-07-17 | 18:20

Kanaleneiland (Utrecht) heeft hetzelfde probleem. Daar gooit het merendeel van de bewoners ook het afval op straat. Vraag mij af of handhaven/boetes uitdelen, want het merendeel van de mensen in deze krachtwijken geniet van een uitkering en de kans is groot dat zij al meerdere vorderingen hebben lopen.

Keutels | 14-07-17 | 18:20

Een ongediertebestrijder die Goebbels heet.. Ik moest even grinniken..

ElToroLoco82 | 14-07-17 | 18:19

Je vindt het vies en je bent er bang voor, maar je pakt ze wel op om ze aan een boom te knopen??

Prof. D.A.H. Vintik | 14-07-17 | 18:19

Moet je je zooi opruimen! Dan krijg je ze niet.
Krultang | 14-07-17 | 18:06
.
Moslims mogen zogenaamd geen eten in de vuilnisbak gooien dus pleuren ze het op straat.

Achter de flat bij mij om de hoek precies hetzelfde. Ik liep daar weleens op het gras in de zomer met mijn honden want als het erg heet is geeft de flat schaduw.
Kan niet meer vanwege alle rotzooi die er ligt. En niet alleen grote broden, kleine broodjes, afgekloven kippenbotten, strontluiers, rot fruit, nee de laatste keer dat ik er liep lag er zelfs een bord spaghetti (op zn kop) op het gras. Gewoon vanaf het balkon naar beneden gepleurd.

Dat is al jaren zo en de woningstichting doet er helemaal niets tegen. Zal ook wel onbegonnen werk zijn om dat tuig op te voeden en ach ik woon er niet dus het maakt mij niet uit.

Lupuslupus | 14-07-17 | 18:19

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:06
.
"Afval op straat dumpen dat is zo derde wereld"..... dat krijg je als je al die kansloze figuren uit Noord Afrika en onze voormalige koloniën bij elkaar stopt.... derde wereld toestanden, goed gezien slet!

Fatwabuster | 14-07-17 | 18:19

In de ideale samenleving bestrijdt men ratten op een biologische wijze.

De biologische wijze houdt in dat men één of meerdere katten inhuurt om de ratten te vangen. Mochten de ratten een maatje te groot zijn voor de huiskat dan kan men altijd nog overstappen op de stadse wilde kat.

DeIdealeSamenleving | 14-07-17 | 18:15

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:08
De gemeentes hebben het altijd gedaan....

Dulacs | 14-07-17 | 18:15

Ongelukkige naam voor een ongediertebestrijder. Zelf een tijdje in een kansenwijk gewoond, natuurlijk krijg je ratten zoals ze daar leven

Bokito ergo sum | 14-07-17 | 18:15

Het stikt daar trouwens van de gore Afrikanen die alles op straat flikkeren. Ja en dan krijg je ratten. Zelden zulk smerig volk gezien. De oplossing is dus eerder gewoon al die vieze Afrikanen ergens in een containerdorp plaatsen en nog liever remigreren. Dat volk voegt sowieso niets toe. Behalve Noord-Afrikanen heb ik ook een vrij lage dunk van West-Afrikanen.

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:13

Dacht bij de titel meer aan Mississippi in de jaren 30 of zo, en dat is vast ook de bedoeling geweest.

skoftig | 14-07-17 | 18:13

Onhollandse toesten?
Wat zijn toesten?

necrosis | 14-07-17 | 18:12

Overigens stoort de 'de overheid moet het oplossen' me weer enorm. Wat willen die mensen nu? Veel meer belasting betalen en vadertje staat of gewoon zelf er een beetje een aangenaam leven van maken? Oh wacht...

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:08

Moet je je zooi opruimen! Dan krijg je ze niet.

Krultang | 14-07-17 | 18:06

"Ook dumpen sommige bewoners nog steeds hun afval op straat, wat ratten aantrekt. 'Het stadsdeel moet handhaven', vindt een bewoner. 'Camera's ophangen. Want ze willen nu dat wij foto's maken van mensen die 's nachts hun vuilnis wegzetten. Nee, zij moeten camera's ophangen en dan mensen erop aanspreken.'"

Dat soort volk moet je toch in tuigdorpen pleuren. Zonder uitkering met wat voedselbonnen. Afval op straat dumpen dat is zo derde wereld.

De Koreaanse Slet | 14-07-17 | 18:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken