Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouwhatende SGP gijzelt jeugd en cancelt rapshow

Het is de vrouwenhatende plezierdementors van de SGP gelukt: het optreden van rapbaas Jebroer in Ouddorp gaat niet door. De tekst van het liedje 'Kind van de Duivel' wordt door de SGP gezien als 'kwetsend en godslasterlijk': "De woorden gaan ons door merg en been." Nee, dan 'Engeltje'. "De tekst uit het nieuwste nummer vervult ons met huiver en afschuw." Merg en been. Huiver en afschuw. Blabla de boodschap van Jebroer gaat tegen de Bijbel in blabla deze boodschap willen we niet aan onze kinderen meegeven. Nee, kudt-SGP. De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat een vrouw minderwaardig is aan een man. De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat homo's vies zijn. De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat een vrouw die verkracht is geen abortus mag plegen. De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat alcohol teringduur moet worden omdat het verderfelijk spul is. De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat alles op zondag dicht moet. De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat je moet leven naar de grillen van een gast op een wolk en een leugenachtige, verloren gegane, verdraaide en fout gekopieerde verzameling verzonnen teksten genaamd 'Bijbel'.

Reaguursels

Inloggen

Adem halen Mosterd. Verder wat Mosterd zegt.

Snaajoe | 14-07-17 | 11:17

"Toch merk ik dat de uitbater vanwege de druk uit de omgeving bang is voor de toekomst van zijn discotheek en daarom mijn optreden annuleert. Dit is natuurlijk te achterlijk voor woorden, het is toch ziek dat dit kan?"

Dat is helemaal niet achterlijk. De uitbater maakt een kosten/baten analyse. Als hij jou laat komen en hij verliest daardoor klandizie is het volstrekt logisch om te cancellen.

HetPhantom | 14-07-17 | 08:17

In Bedum wil het gggristelijk gggajes zich afsplitsen van de kleine gggristelijke afsplitsing die ze al zijn -- want ze willen geen vrouwelijke dominee.

Gggruwelijk gggristelijk volk grijpt, nu de mood voor idiote geloofjes kennelijk iets positiever aan het worden is, zijn kans om zichzelf terug te plaatsen in de 17de eeuw.

mallekater | 14-07-17 | 07:28

Het is toch ook best baggermuziek. Maar goed, ik vind het ook een baggergeloof, dus ze zoeken het maar lekker samen uit.

teevee | 14-07-17 | 01:40

@ tweetybird | 13-07-17 | 23:01
In een, nee *de* échte god, dat is pas verantwoord! ;-) (Maar ik meen het wel.)

Lewis | 13-07-17 | 23:20

DeRobber | 13-07-17 | 22:57

Denk net zo onverantwoord als dat je je kinderen brainwasht dat ze in een sprookjesgod moeten geloven. Hahaha.

tweetybird | 13-07-17 | 23:01

Nee de boodschap die je je kinderen mee moet geven is dat het een kind van het kwaad is.... Heel pedagogisch Geenstijl

DeRobber | 13-07-17 | 22:57

@ Lupuslupus | 13-07-17 | 21:33
Ik was niet gekwetst, Lupus, dat is iets heel anders. Ik ben zelden of nooit gekwetst, zeker niet hier.
Maar goed, we staan hier echt anders in. Dat ik niet van me af zou kunnen bijten is echt onzin, ik denk dat alleen onze benadering funadementeel (ha ha) anders is. Ik zal als het enigszins kan altijd eerst de overeenkomsten met iemand zoeken, bevestigen waar ik het mee eens ben. En dat meen ik dan ook van harte hoor, ik denk niet dat ik hier ooit iets heb gezegd wat ik niet meen.

Ik herken ook veel in Petrus. En ik sta juist zeer voor wat ik vind. En schrik er niet voor terug mijn mening te geeven.

Enfin, genoeg hierover. Kennelijk kun je al jaren samen in de roze panelen zitten maar elkaar soms toch helemaal verkeerd inschatten. Naja.

Lewis | 13-07-17 | 22:18

Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 19:31
en priesters niet van kleine jongetjes af kunnen blijven"

Priesters vergrijpen zich niet aan kleine jongetjes.
Ze vergrijpen zich aan jongens die de puberleeftijd (het kind weg, de adolescent verschijnt) bereiken. Hetzelfde gebeurt in op kostscholen.

Nee, we worden niet ieder jaar rijker. Dat worden we al jaren niet meer. We krijgen ieder jaar meer schuld.

Vraag: heeft u een bron voor "kindermisbruik komt het meest voor op de Veluwe"? Bij voorbaat dank.

Arachne | 13-07-17 | 21:59

Júíst gelovigen kunnen intolerant, star, dogmatisch en ja, hypocriteit zijn. Waarom zou ik dat gaan ontkennen? Dát zou pas hypocriet zijn, want het is gewoon een feit. Ik probeer er alleen wel andere dingen tegenover te zetten, zoals ik alleen al onder dit topic een aantal keren heb gedaan.

Je verwijt zint me niet, en me lauw noemen vind ik helemaal een gotspe. Ik *ben* niet lauw, Lupus. Dat een andere visie of een andere aanpak heb dan jij, maakt me nog niet laf of lauw. Kom zeg.
Lewis | 13-07-17 | 20:57
.
Dus u kent die intolerante, starre, dogmatische en hypocriete christenen persoonlijk? En wat is er mis met 'recht in de leer' zijn (dat blijkbaar als star en dogmatisch' wordt bestempeld?). En zelfs 'fundamentalistisch' wordt genoemd sinds de islam hier voet aan de grond heeft gekregen want eerder werd dat woord nóóit voor behoudende (of orthodoxe) christenen gebruikt.

Is God veranderd? Is de bijbel veranderd? Nee toch zeker?

En ja, we verschillen nogal eens van mening maar ik reageer daar meestal niet eens op. Dan denk ik wel eens 'kom òp Lewis, bijt eens van je af' maar dat is uw gewoonte niet, zo bent u niet. En daarin verschillen wij van karakter. Als ik het bijbels mag vergelijken ben ik meer een soort Petrus en u een Johannes. De vurige Petrus die Christus tot 3x toe verraden heeft. Is voor mij terwijl ik dit schrijf toch wel iets om eens goed over na te denken.....


Dat u zich door mij beledigd voelt vind ik heel erg jammer vooral omdat christenen elkaar zéker in deze tijd vast moeten houden, zoals Christus ons vasthoudt. Toch?

Dus bij deze mijn oprechte excuus omdat het zelden mijn bedoeling is om iemand te kwetsen. Alleen wanneer men mij héél erg kwetst wil ik weleens terug meppen. Met woorden uiteraard maar dat was hier beslist niet het geval.

Lupuslupus | 13-07-17 | 21:33

Door het te verbieden maak je het alleen maar interessanter. JeBroer zal wel blij zijn met de gratis publiciteit!

Hartloos | 13-07-17 | 21:32

@ Lupuslupus | 13-07-17 | 20:13
Zeg, beste Lupus, ik waardeer je zeer en ben het vaak met je eens, maar over een aantal zaken denken we (kennelijk) anders. Dat kan, sterker nog, dat lijkt me heel gezond, maar het slaat nergens op mij halfslachtigheid te verwijten omdat jij een andere mening of een andere aanpak hebt dan ik. Ik ga mee met kritiek op religie waar ik maar mee kán gaan. Ik ga geen dingen rechtpraten of verdedigen die krom zijn. Het *is* toch zo dat religie *ook* veel slechts brengt? Júíst gelovigen kunnen intolerant, star, dogmatisch en ja, hypocriteit zijn. Waarom zou ik dat gaan ontkennen? Dát zou pas hypocriet zijn, want het is gewoon een feit. Ik probeer er alleen wel andere dingen tegenover te zetten, zoals ik alleen al onder dit topic een aantal keren heb gedaan.


Je verwijt zint me niet, en me lauw noemen vind ik helemaal een gotspe. Ik *ben* niet lauw, Lupus. Dat een andere visie of een andere aanpak heb dan jij, maakt me nog niet laf of lauw. Kom zeg.

Lewis | 13-07-17 | 20:57

Nou die rapshit is natuurlijk wel altijd heel vrouwvriendelijk en vol met wijze lessen om aan je kinderen mee te geven.

down | 13-07-17 | 20:20

@ Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 19:31
Dat brengt geloof ons inderdaad - of beter gezegd, dat brengt religie ons.
Maar nogmaals, het is een deel van het verhaal, niet het volledige.
Lewis | 13-07-17 | 19:51
.
Hou toch op Lewis. Kies eens een kant i.p.v. (gedeeltelijk) mee te huilen met de atheïstische wolven in het bos. Lees anders eens de brief aan de gemeente van Laodicea.

Net alsof de heidenen (want dat zijn atheïsten, ze hebben hun naam slechts veranderd) zulke beste brave mensen zijn.

In de ogen van God is DE mens onbekwaam tot enig goed en geneigd tot ALLE kwaad. Dat geldt dus voor ALLE mensen. Slechts de genade van God behoedt de mens - die daarom vraagt - voor de allerergste zonden. En die mens weet dat de zonden die hij - ongewild - doet, vergeven worden door het bloed van Christus op Golgotha.

Gisteren was er in de commentaren van een topic op GS een link naar iemand die 5 jaar lang in de top van de *financiële wereld* verkeerde. Hij had zijn geweten 'in de ijskast gezet'. Pas bij de *kinderoffers* waaraan hij moest meedoen is hij geestelijk ingestort en heeft een heel jaar lang moeten 'revalideren'. Toen hij het over die kinderoffers had in het filmpje stroomden de tranen over zijn wangen. Tot zover die 'geweldige' heiden wereld. Het is daar strijk en zet.

Natuurlijk van mij geen goed woord over het misbruik van kinderen in kerkelijke kringen, dat spreekt vanzelf. Omdat die kringen dondersgoed weten dat het vreselijk verkeerd is! Een misdaad die door God niet vergeven zal worden.

Immers zijn de woorden van Christus: 'het ware voor zo iemand beter dat hij met een molensteen om zijn nek in de diepten der zee geworpen zou worden' overduidelijk.

'Wie de wil Mijns Vaders geweten en niet gedaan zal hebben, zal met zwaardere slagen worden geslagen'.

Lupuslupus | 13-07-17 | 20:13

@ Barry Balzak | 13-07-17 | 16:52
Je leest dingen in mijn tegel die ik er pertinent niet in heb gezegd. Dat stuk na 'volgens jou...' is echt uit de lucht gegrepen.

Lewis | 13-07-17 | 19:52

@ Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 19:31
Dat brengt geloof ons inderdaad - of beter gezegd, dat brengt religie ons.
Maar nogmaals, het is een deel van het verhaal, niet het volledige.

Lewis | 13-07-17 | 19:51

Afgezien van de tekst,wat een "muzikale" bagger!

dagpauwoog | 13-07-17 | 19:50

Willibald von Klúúúk | 13-07-17 | 17:55
In de jaren 60/70 ging muziek ook over niets anders dan neuken en drugs. Vaders en moeders van toen reageerden precies zoals jij nu doet. Nu zijn de beatles, hendrix en the stones helden.

Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 19:35

Lupuslupus | 13-07-17 | 17:57
Lol, omdat we in god geloofden ging het ons voor de wind? Ik ben benieuwd of alle vrouwen het daar ook mee eens waren in de jaren 50 of alle homo's.
Het gaat ons nog steeds voor de wind trouwens, we worden nog ieder jaar rijker. We zijn zo rijk dat je alleen maar tijd hebt om te zeiken dat het kut gaat. Man vergelijk deze tijd met de door jouw genoemde jaren 50 toen er nog echte armoede bestond.
Weet je wat geloof ons heeft gebracht en brengt? Terreur, kindermisbruik, verminken van kinderen, verdeling zaaien, discriminatie, armoede. De wereldreligies van vandaag de dag zijn sektes die succesvol waren. Het zit zo diepgeworteld dat een van europa's belangrijkste hoogwaardigheidsbekleders zonder problemen homo's kan discrimineren. Dat ondertussen kindermisbruik vooral in de biblebelt voorkomt en priesters niet van kleine jongetjes af kunnen blijven nemen we op de koop toe. Als je in 2017 nog steeds gelooft met alle informatie die er is dan ben je echt heel erg goed gehersenspoeld. Prima hoor maar val mij er niet mee lastig en laat mij zelf bepalen naar wat voor muziek mijn kinderen luisteren.

Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 19:31

@Lupuslupus | 13-07-17 | 18:53
Ik doelde op het feit dat vrouwen gemiddeld genomen altruïstischer (links dus) en xenofieler zijn dan mannen.
VerenigingVanDieven | 13-07-17 | 19:05
.
Nooit bij stilgestaan eigenlijk. Heb dat soort ook niet in mijn directe omgeving (en nooit gehad). Wat dat betreft ben ik een beetje 'wereldvreemd'. Maar ik voel mij daar goed bij hoor :-).

Ik kom - zoals u wellicht weet - uit een SGP-nest, werkte als jonge meid fulltime op mijn 16e (meteen na de middelbare school). Heb daarna Schoevers gedaan in de avonduren: naar school dus geen flutstudie op papier - volledig betaald door mijn vader want subsidies of tegemoetkomingen bestonden niet -.

Dat alles is meer dan 50 jaar(!) geleden dus 'vrouwen achter het aanrecht voor SGP-ers' is slechts één van de (vele) flagrante leugens die door Christen-haters de wereld worden in geslingerd.

Niet dat het mij echt interesseert maar af en toe is een weerwoord op zijn plaats. Dat recht (VVM) heb ik als Christen. NOG wel.

Lupuslupus | 13-07-17 | 19:25

@Lupuslupus | 13-07-17 | 18:53
P.S. ik chargeer natuurlijk een beetje.

VerenigingVanDieven | 13-07-17 | 19:23

'Rap' is natuurlijk per definitie trommelvlieskanker-veroorzakend, maar om het nu te gaan verbieden...

Lekker dom ook van die SGP, betere gratis reclame kun je als 'artiest' niet krijgen.

EefjeWentelteefje | 13-07-17 | 19:07

@Lupuslupus | 13-07-17 | 18:53
Ik doelde op het feit dat vrouwen gemiddeld genomen altruïstischer (links dus) en xenofieler zijn dan mannen.

VerenigingVanDieven | 13-07-17 | 19:05

sparkie67 | 13-07-17 | 18:54
.
Ach u bent van 1967. Verloren generatie.

Lupuslupus | 13-07-17 | 18:56

En ziet: het nadeel van de autonomie van gemeenten en van vroede vaderen die zò maar bijeenkomsten mogen verbieden, de VVM mogen breidelen en zwembaden gesloten mogen houden op de Dag des Heeren.
-
en ik mij maar druk maken over die paar onschuldige boerka's en die Turkse staatgreepherdenking ...

bisbisbis | 13-07-17 | 18:55

Ik zie het verschil niet met dat andere geloof. Die lui janken ook over alles en het werkt daar nog veel beter ook.

Geen enkel geloof meer serieus nemen, opgelost.

sparkie67 | 13-07-17 | 18:54

Als ik tegenwoordig het woord "rapper" hoor haal ik de veiligheid van mijn Browning. Dus de mening van de SGP is nog mild.

Bigi Bana Boy | 13-07-17 | 18:54

Of überhaupt kiesrecht voor vrouwen? Kijk waar het ons gebracht heeft.
VerenigingVanDieven | 13-07-17 | 18:32
.
Kiesrecht voor vrouwen is toch al 100 jaar (ofzo) geleden ingevoerd? Het is een hele tijd goed gegaan, toch? Ik denk dat het niet persé aan de vrouwen ligt (al hebben die tegenwoordig een veel te grote waffel, dat is zeker waar) maar aan de tijdsgeest in het algemeen. De tijdsgeest van Satan die rondgaat als een brullende leeuw...

Lupuslupus | 13-07-17 | 18:53

SGP haat niet de vrouwen, maar houdt juist van ze. Kijk maar naar de SGP vrouwen, aantrekkelijke en zelfstandige vrouwen. Daarnaast verheugend dat de wansmaak van rap een halt wordt toegeroepen.

lingo star | 13-07-17 | 18:36

En de SGP vrouwenhatend? Of vinden jullie een vrouw op defensie een goed plan? Of überhaupt kiesrecht voor vrouwen? Kijk waar het ons gebracht heeft.

VerenigingVanDieven | 13-07-17 | 18:32

Of we nou 1600 jaar terug gaan naar mohamed of 2000 jaar terug naar jezus, het maakt geen fluit uit. De evolutie van het menselijk brein maakt momenteel een omwenteling van jewelste!

Jacq1958 | 13-07-17 | 18:19

Ga maar naar Amsterdam met die bagger.

Angelica | 13-07-17 | 18:15

Sterker nog. De tekst van die rapperts en het filmpje van de feestende geestelijke en je hebt een prachtige kloppend geheel. Hahaha. Kom er maar weer in gelovig volk.Ik lust jullie rauw. Hahaha

tweetybird | 13-07-17 | 18:06

Maar ja nu kunnen ze de discotheek verhuren aan wat geestelijken. Heb pas nog gehoord dat die leuke feestjes houden. Met drugs en sex.O ja dit keer niet ook de paus van de katholieke kerk vergeten uit te nodigen. Anders is die ook weer boos.

tweetybird | 13-07-17 | 18:02

Kijk de muziek is bagger. Maar vind het te ver gaan dat de sgp die zelf constant hun nare boodschap overal denken te mogen uitdragen de boodschap van een andere club denken te mogen en kunnen verbieden.Ik zeg het blijven een stel enge hypocrieten dat bagger van een sgp.Die het brainwashen van zieltjes in hoog vaandel heeft staan. Geloven. Het is zijn de pest op deze wereld.

tweetybird | 13-07-17 | 17:57

Ga gewoon allemaal weg met al je domme kutgeloven.
Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 17:34
.

Ik zal nooit vergeten dat onze dominee in de jaren '70 zei: "er groeit een hele generatie van pure heidenen onder ons op".

Wat heeft de beste man gelijk gekregen! Het is inmiddels al de derde generatie heidenen.

*Eeuwen lang*!! t/m de jaren 1950 was bijna het hele volk van Nederland Christen. En het ging ons voor de wind. In de oorlog had men God nodig: de kerken overvol, de mensen stonden langs de wanden omdat er geen zitplaats meer was, de kinderen zaten op de trappen van de kansels.

Nederland heeft God verlaten en het resultaat daarvan zien we dagelijks om ons heen, op alle gebieden van het leven.

Succes ermee.

Lupuslupus | 13-07-17 | 17:57

Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 17:41 Verder heeft muziek bijna altijd tegen de gevestigde orde geschopt en het is altijd goed gekomen.
----------------------------------------------------

Sinds de 'negermuziek' en voque is, is er sprake van een langzame maar beslist neerwaartse spiraal als het om zeden en moraal gaat. 'Gangsta-rap' is een volgende loot en vertegenwoordigt een nieuw dieptepunt. Men vraagt zich af in hoeverre de degeneratie van gevoelens vertolkt in deze ritmische diarree als eindpunt van een ontwikkeling kan worden beschouwd.

Willibald von Klúúúk | 13-07-17 | 17:55

In mijn huis is rap ook verboden. Laagopgeleide ordinair uitziende domoren die door piepjes en kraakjes en bonkjes heenlispelen in toekie-takkiespraak probeer ik zover mogelijk uit mijn omgeving te weren.
SGP in deze dus +1.

Graaisnaaiert | 13-07-17 | 17:49

Ik krijg hier spontaan zin van om daar ter plekke een stapel bijbels in de hens te zetten.

Of iets in die richting...

Smeerlef | 13-07-17 | 17:47

Willibald von Klúúúk | 13-07-17 | 17:17
Lol, je hebt het niet over kleuters maar over kinderen en jong volwassenen van 16 en ouder.
Die kunnen wel wat hebben hoor. Verder heeft muziek bijna altijd tegen de gevestigde orde geschopt en het is altijd goed gekomen. Je hoeft niet zo voorzichtig om te gaan met die tere kinderzieltjes.
Weet je wie gehersenspoeld zijn? Die mensen in dat dorp die denken dat god bestaat. Je reinste vorm van indoctrinatie en nog effectief ook. Dat zouden ze moeten verbieden als je ziet hoeveel ellende dat teweeg brengt.

Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 17:41

Andersom is het even respectloos en beangstigend.
Overigens, waare er geene Duivel, er waare geene Bijbel.
Dus, dankzij de Duivel staan er nu prachtige Kathedralen, Kerken enz.
SGP, stelletje beeldenbestormerstuigvanderichel:
Eert Uw Duivel opdat Uw Bijbel blijft bestaan.

Musset | 13-07-17 | 17:35

Ze plegen wat minder aanslagen maar verder net zo'n debiele ideologie als de islam.
Ga gewoon allemaal weg met al je domme kutgeloven.

Hunter S. Thompson | 13-07-17 | 17:34

Ik zie dit soort reacties als wanhoopsdaden van een groep mensen die heel goed weet dat hun gedachtegoed uitstervend is...

BadHouse | 13-07-17 | 17:25

@Lupuslupus 'in het grote gericht op de oordeelsdag voor de Troon van God zullen àl deze uw woorden tègen u getuigen '. Zet 'm op Luup. Hier valt niets tegen in te brengen.

ploppy | 13-07-17 | 17:22

Ik vind dat we alle rap moeten verbieden

Worst_kaas_scenario | 13-07-17 | 17:21

Opvoedkundig gezien een positief verhaal. Het is niet verkeerd de jeugd voor sommige ontaarde zaken te behoeden. Heeft niets met gebrek aan openheid en vrijheid van meningsuiting te maken. Maar alles met zorg voor jonge mensen die anders gehersenspoeld worden met bagger.

Willibald von Klúúúk | 13-07-17 | 17:17

Het Kruis is vast niet ideaal maar ik zou het toch verkiezen boven het kromzwaard.

Nivelleermarionet | 13-07-17 | 17:03

Merk er door de week weinig van maar op zondag is het armoe troef. Nooit iets open, nooit koopzondagen.
DKP | 13-07-17 | 16:45
.
Boehoehoe. Vréselijk hoor, één dag in de week rust! Ik zou maar heel snel gaan verhuizen, véél beter voor het dorp ook.

Lupuslupus | 13-07-17 | 16:56

Lewis | 13-07-17 | 15:56
Er zijn ook gelovigen die tot goede dingen in staat zijn, die integer, consequent, betrouwbaar zijn - vaak júíst dankzij hun geloof

Naar mijn mening zou je geen God nodig moeten hebben om integer, consequent en betrouwbaar te zijn. Dat ben ik nl. altijd. Maar volgens jou heb je dus wel een geloof nodig om dat allemaal te kunnen zijn. Indoctrinatie? Only God knows...

Barry Balzak | 13-07-17 | 16:52

Heeft verder geen kont te maken met abortus en wat de schrijver er ook allemaal bij haalt.
Kaashaas2000 | 13-07-17 | 16:35
.
Schrijver gaat bij het 1e woord boven het artikel: 'vrouwenhatende' al de mist in. De bijbel stelt nadrukkelijk(!) dat de man zijn vrouw moet beschermen, liefhebben en eren. Zelfs moet 'liefhebben zoals hij zijn eigen lichaam lief heeft'.

Lupuslupus | 13-07-17 | 16:52

Heel goed van de SGP,sodemieter maar op naar de grote stad.

andrewdicec | 13-07-17 | 16:46

Dacht dat dit soort achterlijkheid was voorbehouden aan het geloof van de vrede.

Ben zelf willens en wetens ook in een SGP dorp gaan wonen, dacht het wel mee zou vallen. Merk er door de week weinig van maar op zondag is het armoe troef. Nooit iets open, nooit koopzondagen.

DKP | 13-07-17 | 16:45

Goed gedaan van de SGP, blij dat die nihilistische bagger wat weerwerk krijgt. Kinderen en volwassenen worden er overal en altijd mee bestookt, weg met die hersenloze brol.

Vreetkonijn | 13-07-17 | 16:42

Rap altijd -1

Bofkut | 13-07-17 | 16:39

Ben het volledig eens met de SGP. Het is paupermuziek. Heeft verder geen kont te maken met abortus en wat de schrijver er ook allemaal bij haalt.

Kaashaas2000 | 13-07-17 | 16:35

Zelfs zonder religieus argument zou deze bagger verboden moeten worden.

echtpaul | 13-07-17 | 16:32

Je werk maken van provoceren en dan janken als je op weerstand stuit. Ik ben wel een beetje klaar met Jebroer.

aldus_mijn_moeder | 13-07-17 | 16:31

Heel fijn dat Ouddorp bewaard zal blijven voor deze muziek des satans.

malang | 13-07-17 | 16:31

Dit zijn natuurlijk wel onze eigen fundamentalisten, zij verschillen weinig in doen en laten met de Islamieten, alleen zij moorden nog niet.

Chinook Elsevier | 13-07-17 | 16:28

.... Amen

De enige echte knert | 13-07-17 | 16:25

Rappers. Altijd -1

marcoplarco | 13-07-17 | 16:24

Weinig mensen zijn zo leugenachtig en achterbaks als gereformeerde mensen uit de omgeving van Ouddorp.
Peter_K | 13-07-17 | 16:19
.
Nog meer smaad en laster? In het grote gericht op de oordeelsdag voor de Troon van God zullen àl deze uw woorden tègen u getuigen.

Lupuslupus | 13-07-17 | 16:23

Weinig mensen zijn zo leugenachtig en achterbaks als gereformeerde mensen uit de omgeving van Ouddorp.

Peter_K | 13-07-17 | 16:19

Wist je dat er in Ouddorp gebeden wordt voor jebroer? Er wordt voor hem gebeden, dat hij zich mag bekeren tot het christelijk geloof. Laten we hopen dat het zo ver mag komen.

j_oor_n | 13-07-17 | 16:18

De boodschap die je niet aan je kinderen mee wil geven is dat je moet leven naar de grillen van een gast op een wolk en een leugenachtige, verloren gegane, verdraaide en fout gekopieerde verzameling verzonnen teksten genaamd 'Bijbel'

@Mosterd, ben je het weer eens met de islamieten, die vinden dit ook.

Feitelijk heb je t.a.v. de Bijbel geen gelijk en de islamieten hebben dat ook niet, volgens Mohammed.

Jesaja | 13-07-17 | 16:17

Christenen leven op aarde op 'bezet gebied'. Bezet door Satan en zijn duivelse machten.

"Ze hebben MIJ (Christus) gehaat, ze zullen ook u haten. De dienstknecht is niet méér dan zijn Meester".

Anno 2017 nog steeds ware woorden.

Lupuslupus | 13-07-17 | 16:16

@Vic | 13-07-17 | 16:11
Stel je voor zeg dat de democratisch gekozen meerderheid in een stad het voor het zeggen heeft. zucht.

MogeWijEveOvergeve | 13-07-17 | 16:15

Stel je voor zeg dat de democratisch gekozen meerderheid in een dorp het voor het zeggen heeft. zucht.

Vic | 13-07-17 | 16:11

Gewoon geen argumenten Mosterd, maar gewoon je tanden laten zien. Grote bek en dan gaan die Christenen wel in hun holletje. Denk je dat nou echt?

En ja, als ik niet wil dat mijn kinderen naar een concert gaan van die joepie, dan gaan ze niet. Joepie is vrij om liedjes te maken zoals hem goeddunkt, ik ben vrij om te beslissen of we ernaar luisteren...... Eerlijk is eerlijk.

En daarbij hoort, Mosterd dat je moet accepteren dat er nog dorpen bestaan waar de meesten denken zoals ik!

Heisessie | 13-07-17 | 16:10

Eng, maar democratie. Als de tegendruk groot genoeg is gebeurt het niet. Was er niet ook zo'n uitspraak over de invoering van de sharia? "Als tweederde van het parlement voor is krijgen we die gewoon".

Synecdoche | 13-07-17 | 16:09

SGP-christenen zijn zowat de enigen in Nederland die hun nog waarde toekennen aan hun identiteit, hun samenleving op normen en waarden bouwen en niet toegeven aan Neo-Marxistische weg-met-ons fratsen.

du Roi Soleil | 13-07-17 | 16:08

@Bijtendehond | 13-07-17 | 15:58
Dus niet zeiken als je samenleving vervalt door toedoen van je jeugd.

MogeWijEveOvergeve | 13-07-17 | 16:05

"dat je moet leven naar de grillen van een gast op een wolk en een leugenachtige, verloren gegane, verdraaide en fout gekopieerde verzameling verzonnen teksten genaamd 'Bijbel'."

Sorry, niet diep genoeg. Niveautje van een 16 jarige.

KutFilosoof | 13-07-17 | 16:04

Boerentrut | 13-07-17 | 15:26
Zucht.., oh jawel hoor. Paast naadloos dit in de conservative revival die we nu meemaken als gevolg van het zwakzinnig optreden der zogenaamde progressieven. Immers, in de slipstream van het oh zo noodzakelijke realisme zien ook deze conservatief religieuzen hun kans schoon. Merkwaardige symbiose. Daarnaast, door de bescherming van religie (Islam) ter linkerzijde kunnen de grefo's ook daar legitimatie vinden hun stem meer dan voorheen te doen laten klinken. Deze Godsvrezenden kunnen nu dus naar hartelust shoppen aan beide zijden van het politieke spectrum en zullen hun naargeestige wereldbeeld nog wel frequenter laten horen. Mark my words.

Coyote | 13-07-17 | 16:04

@Bijtendehond | 13-07-17 | 15:58
Prima,maar begin nou niet over hypocriet zoals sommigen hier roepen, want de westerse samenleving is de overtreffende trap.
Van gelovigen kun je zeggen wat je wilt, je weet in ieder geval waar je aan toe bent.

MogeWijEveOvergeve | 13-07-17 | 16:03

@ Bijtendehond | 13-07-17 | 16:01
Nee, dat zuigt. Geef mij de laptop maar.

Lewis | 13-07-17 | 16:03

Lewis | 13-07-17 | 15:56

Ik ging er bij mijn eerste bericht even vanuit dat reaguursellezers dat zelf wel konden verzinnen.
Typen op een smartphone is nooit grappig..

Bijtendehond | 13-07-17 | 16:01

Jezus wat een slappe tekst. Maar deze aandacht zal de tekstschrijver geen windeieren leggen, dus win voor hem, en dat is alles.

John McClane | 13-07-17 | 16:00

Jebroer casht lekker met dit liedje juist omdat het controversieel is. (Want van kwaliteit moet hij het niet hebben). Dan moet je niet zeuren als je wordt gedwarsboomd door gristengekkies, want die heb je in elke gemeenteraad.
Je kunt niet controversieel zijn èn overal getolereerd worden.
Maak dan gewoon muziek die scoort op kwaliteit.

Captain Pervert | 13-07-17 | 16:00

Ik weet van een collega uit één van de Beijerlandplaatsen dat daar het idee ontstond op zondag de winkels open te gooien. Alle winkeliers kregen bezoek van heren in zwarte pakken: "ben jij van plan dan open te gaan op Zondag?. Ja? Dan zie je ons en onze kerkgenoten vanaf nu nooit meer in jouw winkel". Die wereld in de bijbelbelt is vreselijk eng. De winkels zijn er nog en dat zegt genoeg.

langzullenweleven | 13-07-17 | 15:59

MogeWijEveOvergeve | 13-07-17 | 15:51

Ik hoor niet zoveel verschil met youtu.be/2H0yWKdZM8g

Het gaat alleen niet over drugs en de duivel.

En het is net zulke kutmuziek als van Jebroer. Voor mij dan.

Bijtendehond | 13-07-17 | 15:58

In dat geval kunnen we de boeken van alle geloven gelijk afschaffen. Zo vind ik het de strot afsnijden van ongelovigen nogal kwetsend.

EdwinM. | 13-07-17 | 15:58

aisha is een vuile slet
neukt zich suf met mohammed
gaat maar al te graag met hem naar bed
zuigt met smaak z'n minaret

Tja, met zo'n tekst zal een bepaalde groep in Nederland ook niet blij zijn. En daarom maken we geen plaatjes met deze lyrics. Maar als het om christenen gaat is kennelijk alles geoorloofd.

Stijlicoon | 13-07-17 | 15:57

@ Bijtendehond | 13-07-17 | 15:51
De door mij zeer gewaardeerde Peter Emile heeft zeker gelijk, en dat heeft Mosterd ook, en iedereen die christenen van hypocrisie beticht, want christenen maken zich daar inderdaad schuldig aan.

Waar het mij om gaat is dat het een deel van het verhaal is. Er zijn ook gelovigen die tot goede dingen in staat zijn, die integer, consequent, betrouwbaar zijn - vaak júíst dankzij hun geloof. En die kant belicht ik graag even zo nu en dan.

Lewis | 13-07-17 | 15:56

Je hoeft alleen maar te kijken naar het zeer grote aantal sex schandalen binnen alle kerken om te weten hoe laat het is. Religie, het maakt niet uit welke, is uitgevonden door slimme mensen die 100% controle over grote groepen mensen (lees bevolkingen) wilden hebben. En het is ze gelukt. Je zou bijna respect voor die slimme mensen krijgen. Waarom lukt het de hedendaagse slimme mensen niet om dat achterlijke proces van religie de kop in te drukken, of liever nog voor eens en voor altijd een halt toe te roepen. Mischien zijn wij allemaal wel dom. Only God knows...

Barry Balzak | 13-07-17 | 15:52

Lewis | 13-07-17 | 15:44

Die zijn er ook. Ik ga nog steeds met een deel van die generatie om. Dat zijn overigens degenen die zich niet lieten vollopen en het andere deel is volwassen geworden.
Ik zeg nergens dat het nare mensen zijn.
Maar ik stelde dat voorbeeld naar aanleiding van de reactie van Peter Enmiel 15:41.
Hij heeft gewoon gelijk.

Bijtendehond | 13-07-17 | 15:51

Lewis | 13-07-17 | 15:47
De reaguurderspanelen op GeenStijl. Daar is waar het geween zal zijn en tandengeknars.

Law of the Land | 13-07-17 | 15:51

De tekst van het nummer al meegekregen Mosterd,
genius.com/Jebroer-kind-van-de-duivel...
Misschien ben ik ouderwets, ik stel kinderen toch liever bloot aan de mores van de SGP dan aan jebroer.

MogeWijEveOvergeve | 13-07-17 | 15:51

Maar ja kijk uit naar de sgp die ook voorkomt dat een andere rapper in nederland optreed. Rapper koppensneller van IS.Nou dan zal het wel erg stil blijven bij die club religekken.

tweetybird | 13-07-17 | 15:48

@ Law of the Land | 13-07-17 | 15:43
Fervent reaguurder, hè?
Nee, veel dieper zinkt een mens niet.

Lewis | 13-07-17 | 15:47

Laten we wel wezen, het had net zo goed een brief kunnen zijn die er op tegen was dat deze ongelofelijke tyfusherrie ten gehore gebracht zou worden. Dat het overigens anno 2017 voor muziek passeert zegt meer dan genoeg over de jeugd die dit interessant vinden; maar misschien ben ik gewoon een zure reguurder.
.
Gekke SGP mannetjes die hier bezwaar tegen maken zijn gewoon treurige stumpers, dit is kinderachtig gejank van het niveautje schoolplein. Ga lekker naar je kerk en bemoei je niet met dit soort "muziek".

HaatAth3ist | 13-07-17 | 15:46

Nou, daar mist Ouddorp niets aan. omhoog gevallen pikkies met dertien in een dozijn teksten. En even voor de goede orde: niemand verbiedt hem om op te treden. Ik kan het die ondernemer niet kwalijk nemen dat hij zegt: niet in mijn tent.

Stijlicoon | 13-07-17 | 15:45

@ Bijtendehond | 13-07-17 | 15:39
Dat is het, één voorbeeld van twintig jaar geleden?
Ik heb weinig met zwartekousen en ben geen SGP-stemmer (al ben ik blij dat ze er zijn), maar ik heb zeker de indruk dat je in die kringen juist ook veel hardwerkende, integere, betrouwbare mensen vindt.
Waarmee ik uiteraard niet ontken dat ook in SGP-kringen hypocrisie voorkomt. 't Blijven net mensen.

Lewis | 13-07-17 | 15:44

Goed dat ze hier tegenop treden. Ik wou vroeger ook niet luisteren, sloeg waarschuwingen in de wind. Op een onzalige dag speelde ik de lp's (vraag je opa) van Madonna en Prince achterstevoren af. Kijk nu wat van mij is geworden. Wee mij.

Law of the Land | 13-07-17 | 15:43

Ook het Christendom heeft zijn roots in die zandbak. Religie zou verboden moeten worden in het openbaar.

Janneus | 13-07-17 | 15:43

Wat is het probleem? Moet Ouddorp net zo'n godvergeten drugswinkel en afwerkplek worden als Amsterdam?

Dr.Dushkind | 13-07-17 | 15:43

En nu we toch bezig zijn: vrouwen die werken of een broek dragen, schande!
//SGP-modus off

Klik_hier | 13-07-17 | 15:43

*religiemoe* amen.

Datkanjenietmenen | 13-07-17 | 15:42

@Sjors W. | 13-07-17 | 15:34
Zijn hele facebook zal wel door een ander gemaakt worden als ik het zo zie. En mocht hij het toch zelf allemaal doen dan heeft hij meer talent op dat gebied dan met optreden.

sinar2 | 13-07-17 | 15:41

Verbieden.
De core-business van elke religie. Vooral van de Abrahamitische religies.
Religie zou verboden moeten worden.
Kunnen ze zelf eens voelen hoe dat voelt, vrijheidsberoving.

Bovendien: hoe meer je verbiedt, hoe groter de frustraties.
Hoe knellender de mag-niet-cultuur, hoe groter de hypocrisie, hoe ernstiger de geestelijke aandoeningen.
En hoe ernstiger de geestelijke aandoeningen, hoe perverser het geweld dat als uitlaatklep moet dienen voor al die frustratie. Zie de islam. Zie de zieke gewelds- en moordporno van IS die al jaren het internet vervuilt.

En zie, tenslotte, de hypocrisie en de vreugdeloosheid die heerst in streng-gristelijke gemeenschappen.

Dat krijg je, als je zo'n beetje alles verbiedt & onderdrukt dat gewoon in de menselijke natuur ligt. Zoals de behoefte aan en de drang naar vrijheid, het maken & hebben van plezier, genieten van het leven, van mooie & lekkere dingen, het beleven & genieten van seksualiteit.

Mag allemaal niet van streng gelovigen.
To hell with it.

Peter Emile | 13-07-17 | 15:41

Als er een slag volk veel zuipt en alles doet wat God verboden heeft (pun intended) is het de zwartekousenjeugd wel.

Ik spreek uit ervaring (ging er 20 jaar geleden mee op café, terwijl ik zelf helemaal niet van die club ben.
En ook nooit geweest)

SGP: #hypocriet much?

Bijtendehond | 13-07-17 | 15:39

Arnold Layne | 13-07-17 | 15:21
ALleen als het product "Jebroer" (of het management) een geslepen rakker is.

Cobalt bomb | 13-07-17 | 15:39

Ow... Ouddorp... *walg*

Ad Hominem Tu Quoque | 13-07-17 | 15:39

Zouden ze overal moeten doen. Heb niets met die kerk. Maar zulke achterlijke muziek en idem teksten salonfähig maken gaat mij dan weer net een stap te ver. Mijn oren gaan bloeden als ik hoor dat mijn buurjongetje van 5 aan het meezingen is met die crap. Hierbij ga ik er wel van uit dit het een weloverwogen beslissing van een horeca etablissement was die tijdig bij zinnen is gekomen. Verboden vanuit de politiek gaan weer iets te ver.

zws-vl | 13-07-17 | 15:37

Zo'n origineel topic ook.. Gaaap

noerg | 13-07-17 | 15:37

Heel goed, die laaggeletterde meuk richt onze jeugd ten gronde. Sowieso moet er een commissie in het leven worden geroepen om Nederland er voor te behoeden dat types als Boef, Jebroer, Lil Kleine en Ronnie nog maar een cent subsidie weten te graaien.

Panos88 | 13-07-17 | 15:36

Go SGP! Go Kees van der Staaij! Nadat hij voor elkaar kreeg dat de reclame van SecondLove verbannen werd naar de late uurtjes (na 21 uur) nu dit verbod op anti-muziek. Ik teken hiervoor hoor!

j_oor_n | 13-07-17 | 15:35

Ik ben niet van het verbieden, zelfs niet als het in een plaats gebeurt waarvan je van tevoren weet dat het gedoe op gaat leveren als je zo'n rapper uitnodigt. Laat kinderen, jongeren (eventueel samen met de ouders) lekker zelf bepalen waar ze wel of niet heen gaan.

Dat Mosterd vervolgens even lekker leegloopt en van alles over zijn persoonlijke kam scheert, ach nou ja.

Lewis | 13-07-17 | 15:34

@ sinar2 | 13-07-17 | 15:31

Ja, dat zal inderdaad ook wel. Dan nog, zelfs de juiste hulp inschakelen is al meer dan ik van zijn verstandelijke vermogens verwachtte.

Sjors W. | 13-07-17 | 15:34

@ hallevvezool | 13-07-17 | 15:30

Mwah, ook wel assimileren van.. Ze hebben aardig wat Germaans (etc) gebruik geincorporeerd in het noordelijke gristendom.

Sjors W. | 13-07-17 | 15:32

De jeugd kan zich beter neerleggen bij dit besluit. Het is wil van God. Stoppen met die godsdienst kan ook niet want dan maakt je familie je dood.

RickTheDick | 13-07-17 | 15:31

@Sjors W. | 13-07-17 | 15:27
Zal ook wel door zijn platenbaas in elkaar gedraaid zijn. Je weet tog?

sinar2 | 13-07-17 | 15:31

Als er iets door merg en been gaat zijn het geloof gerelateerde meningen uit naam van welk god dan ook!

Tjemig | 13-07-17 | 15:31

Haha Jebroer. sta je dan met je kinderachtige provocerende middelvingertjes omhoog.
iemand was je net even te slim af.
en da komt er ineens een zeer innemende en goed geschreven brief op Facebook.
pak je verlies jankerT

Cousin Eddie | 13-07-17 | 15:31

-weggejorist-

j_oor_n | 13-07-17 | 15:31

Alle Chrrrristenen terug naar de sinaï.
Met "dank" voor het uitwissen van de oorspronkelijke Europeesche culturen en religies.

hallevvezool | 13-07-17 | 15:30

Kunnen we niet gewoon alle religies verbieden en afschaffen? Gewoon, over de hele wereld? Hoeven we ook niet meer na te denken over terreur, aanslagen e.d.

popo ketalo | 13-07-17 | 15:30

Uhhh ik weet voor deze rappers nog wel een mooie muziektempel annex tweede hands markt met 50 meter hoge toren in aanbouw waar ze vast binnenkort kunnen optreden. Ergens in zeeland toch.

tweetybird | 13-07-17 | 15:29

Lupus?

ploppy | 13-07-17 | 15:29

Ach ze doen het in ieder geval zonder een druppel onschuldig bloed te laten vloeien. Verder, de typhus met je kerk en je god.

Pat1982 | 13-07-17 | 15:28

De 'muziek' is bagger, maar toch zou het (tegen beter weten in) wel aardig zijn als dit draadje precies 666 reaguursels op zou leveren.

Jackanders | 13-07-17 | 15:28

Ben ik de enige die best positief verbaasd is? Ik had niet gedacht dat Jebroer een coherente Facebook-post kon componeren.

Sjors W. | 13-07-17 | 15:27

De revival of religion. Met dank nog aan het zgn. progressieve rapalje.
Coyote | 13-07-17 | 15:07

Op Goeree-Overflakkee is het geen revival hoor. Religie is nooit weggeweest daar. De SGP is volgens mij in alle gemeentes op Goeree-Overflakkee de grootste, en in Ouddorp zeer zeker met 1/3 van de gemeenteraad.

Discotheek de Kreek wordt overigens voor een heel groot deel bezocht door jongeren van buitenaf/vakantiegangers, en niet zozeer door jongeren uit Ouddorp zelf. Wij gingen er 20 jaar geleden ook al heen vanuit de Hoeksche Waard.

Boerentrut | 13-07-17 | 15:26

"Dan verhuis je toch lekker naar een ander land. In Syrië en Irak schijnt muziek weer helemaal hip te zijn."

kapotte_stofzuiger | 13-07-17 | 15:25

Is in ieder geval een nette brief dat het niet gewenst is. Aanhangers van een welbekend ander geloof laten iemand met een spijkerbom in een rugzak tussen de toeschouwers ontploffen als het ze niet aan staat.

sinar2 | 13-07-17 | 15:25

Ik zie hierboven talloze argumenten om het niet eens te zijn met de beslissing, maar het gegeven dat er een rapshow is afgelast overstemt ze wat mij betreft allemaal.
Rap is geen kunst, of muziek, het is gewoon gedegenereerde derrie.

Abject | 13-07-17 | 15:25

De boodschap die je niet mee wilt geven… Ja, maar het allerbelangrijkste is: dat mag je best vinden als je een of andere fundamentalistische gelovige bent, maar dat is dan privé. Het heeft geen enkele plek in de beslissingen van het publieke bestuur.

SausMaster | 13-07-17 | 15:24

Hoezo 'scheiding van kerk en staat'?

Vergeetput | 13-07-17 | 15:22

Tja, waarom moeilijk doen als je ook in een minder christelijk dorp kunt optreden? Ik zie liever een christelijk dorp dan de Schilderswijk.

FSBwatchyou | 13-07-17 | 15:22

Ik ben niet zo gelovig en zeker niet als ik dit soort berichten lees. De artiest heeft het op een akkoordje gegooid met de plaatselijke fractie van de SGP zodat hij voor een klein prijsje enorm veel publiciteit krijgt.

GS, jongens, ik hoop dat jullie hier ook een graantje van meepikken, zo niet, hou er rekening mee in de toekomst. Dit is een prima verdienmodel.

Arnold Layne | 13-07-17 | 15:21

Uiteraard zal de kindertjesdoelgroep de maatschappij wel eens totaal kunnen doen imploderen.
Elke instantie die zich inlaat met zoiets vooreeuws als censuur bereikt meer dan ooit het tegenovergestelde, zeker bij kindertjes.

Notenkraker | 13-07-17 | 15:19

Aan de andere kant, wat moet je ook in zo'n bijbelbelt gehucht. Laat die mensen daar lekker christelijk onverdraagzaam wezen in hun bubbeltje; genoeg andere mogelijkheden zou ik zeggen :D

Snoorderlag | 13-07-17 | 15:19

Wens de moraalridders ongezien de tyfus en de moeder, allemaal!

eerstneukendanpraten | 13-07-17 | 15:13

Enter Yeti | 13-07-17 | 15:04
Je wil als uitbater geen ruzie met SGP-gekkies, zeker niet als ze wethouders in je gehucht leveren. Toch treurig dat zo'n partij die is blijven hangen in de Joods-Christelijke tradities diep in de vorige eeuw op sommige plekken nog steeds zoveel macht heeft. Die macht wordt in de rest van Nederland enorm onderschat.

Ardbeg | 13-07-17 | 15:12

De revival of religion. Met dank nog aan het zgn. progressieve rapalje.

Coyote | 13-07-17 | 15:07

beetje vreemd wel, volgende week komt daar Slayer en Cradle of Filth optreden.
geeft te denken.

Cobalt bomb | 13-07-17 | 15:06

"Toch merk ik dat de uitbater vanwege de druk uit de omgeving bang is voor de toekomst van zijn discotheek en daarom mijn optreden annuleert."

Mwah. Lijkt me eerder een ruggengraatloze uitbater dan de SGP...

Enter Yeti | 13-07-17 | 15:04

Rep. Ook wel 'doelgroepenmuziek' genoemd. Soms is iets nieuws geen verbetering.

WernerT | 13-07-17 | 15:03

*horloge checkt*

Nee, het is toch echt 2017 en niet 1956.

shakermaker | 13-07-17 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken