Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boze bankzitters boos over behandelbeeld van Nouri

ANP-52246555.jpg Zaterdag zakte Ajax-middenvelder Nouri zomaar in elkaar op een oefenveldje in Oostenrijk. Hartritmestoornissen, afgevoerd per traumaheli na een lange reanimatie. Geen blijvende hartschade, meldt Ajax vandaag, maar de jonge speler (20 jaar) krijgt nog wel hersenonderzoek naar eventuele verdere gevolgen van de droeve gebeurtenis. Hij is al daarvoor ook al terug in Amsterdam. Ondertussen rolt het vaderland weer eens woedend over het internet na deze nare gebeurtenis. Er is wat narrigheid over de vermelding van 's mans afkomst, maar vooral over deze foto, die vanuit de ANP Beeldbank zomaar pardoes boven dit topic terecht is gekomen. Over die nieuwsfoto, waarop nieuws te zien is terwijl het nieuws zich zaterdag ontvouwde als nieuws, is iedereen en z'n bankzitter weer boos natuurlijk, want respect is tegenwoordig duurdere valuta alsdan de realiteit. En omdat wij altijd zo lekker meta & proxy zijn met dit soort dingen, heeft u als reaguurder weer fijn de keus: boos worden op ons en Schuld van GeenStijl gillen wegens verherplaatsing van de prent. Of oogrollend roflollen danwel diepzuchten om de zwakzinnigheid van sportsofties die niet tegen de beelden van een felrealistische nieuwsgebeurtenis kunnen omdat hun tere zieltjes dat niet trekken en dat dan zwaarder wegen dan 's mans gezondheid. Ons standpunt over morele poortwachterij kunt u bij dezen raden. (Bron: NORDPHOTO/ANP ProShots) ANP-50570979.jpgUPDATE:

Reaguursels

Inloggen

"Of oogrollend roflollen danwel diepzuchten om de zwakzinnigheid van sportsofties die niet tegen de beelden van een felrealistische nieuwsgebeurtenis kunnen omdat hun tere zieltjes dat niet trekken en dat dan zwaarder wegen dan 's mans gezondheid."

Nee Van Rossem, je slaat hier de plank mis. Ja, kwetshuilies zijn irritant, nee, dat betekent niet dat er geen zinnig fundament is voor het geklaag.

Natuurlijk is de gezondheid van die arme jongen het allerbelangrijkst en ik hoop oprecht dat hij er helemaal ongeschonden weer bovenop komt en straks weer lekker verder kan voetballen. Ik vrees dat dit niet zo zal gaan, maar goed, ik wens hem het beste.

Je stelt echter dat deze mensen een afweging maken tussen zijn gezondheid en hun sensitiviteiten, en dat is onzin. Op een paar gekkies na zal niemand betwisten dat die gezondheid op de eerste plaats komt. Men zou het echter waarderen als zijn menselijke waardigheid niet wordt opgeofferd ten gunste van niet-noodzakelijke shockfotografie.

Dat hij instort op het veld en er slecht aan toe is, ja, dat is nieuws en ja, daar mag over bericht worden. Ja, daar mogen ook foto's bij. Nee, dat hoeft niet per se de meest heftige foto uit het rijtje te zijn. Er was er vast wel eentje die wat beter te pruimen was, maar die is niet gebruikt.

Het gaat zelfs niet eens om nieuwswaarde versus waardigheid. De meest heftige foto is gekozen ten gunste van clickbait-waarde, digitaal danwel analoog. Shockfoto verkoopt beter. Dat heeft geen bal met nieuwswaarde meer te maken en alles met financieel gewin en de bereidheid de waardigheid van deze jongeman daarvoor op te offeren, want ach, zijn gezondheid is toch al kudt nu dus wat maakt die waardigheid nog uit lalala pageviews.

Mag best hoor, ten slotte zijn de servers ook niet gratis en er moet toch brood op de plank, maar wees dan eerlijk en verstop je niet achter de ivoren moraalpaal. Dit gaat echt niet om journalistieke integriteit.

IntegereVoorzitter | 11-07-17 | 12:07

Verschrikkelijke kinderachtige reacties vanuit ajax. Want nu kunnen ze dus niet tegen Rijnsburg spelen. Nog een keer: tegen Rijnsburg kan nu niet. Vanwege een wisselspeler met een defect die niet op tijd door de medische staf werd opgemerkt. En daar moet dan overdreven emotioneel over gedaan worden.

van Oeffelen | 11-07-17 | 09:00

Ik vind enige discretie wel op zijn plaats en ook het moment waarop je publiceert van belang.

Simon_GS | 11-07-17 | 08:47

@Watching the Wheels | 10-07-17 | 17:21
'Als hij maar geen voetballer wordt ...'

Ze fotograferen hem misschien half dood.

keestelpro | 11-07-17 | 01:58

Hypocriete kutgoedvolkmedia. Als er mensen uit elkaar gespat zijn door een bomaanslag in het buitenland, dan zie je wel het bloed en lichaamsdelen in de straat maar dat zijn geen Nederlanders dus dan is het niet erg. Maar owee als er een stukje passagier van MH17 te zien is in een foto, dan is het weer vreselijk want waarschijnlijk van een Nederlander.

Mike Gaatjeniksaan | 10-07-17 | 23:40

@Worst_kaas_scenario | 10-07-17 | 20:10
Wat een kwalijke kutopmerking! Alle mensen in het lijstje hieronder dan ook maar het product van inteelt? Hou me ten goede: ik ben ook niet gek op de kuddes rifgepeupel die voor problemen zorgen. Maar in dit geval sla je de plank wel flink mis, broer!
nos.nl/artikel/2182282-voetballer-op-i...

Litsehimmel | 10-07-17 | 23:34

Beste reaguurders bij een jong mens die een hartstilstand overleeft is op korte termijn het hart zelden het probleem. Het korte termijn probleem na de reanimatie is het brein. Normaal gaat na 12 uur de koeling uit en wordt de sedatie gestaakt. Niet snel wakker worden daarna duidt op hersenschade (wat overigens vreemd is bij een witnessed arrest). Deze toestand na 3 dagen is zeer verontrustend tenzij om de een of andere vreemde reden de sedatie pas later gestopt is.

Multilul_CAM_en_CCA | 10-07-17 | 23:22

Door geen foto's te nemen wordt een situatie niet minder erg, reddingsgeneeskunde heeft niks met mooi op de foto staan te maken das grof en heeft lak aan rang en stand want die handelingen gebeuren om het leven te herstellen/bewaken tis dan net oorlog en die willen ze koste wat kost winnen.

Umberto die trotzoni | 10-07-17 | 22:43

Ik weet5 niet wat ik erger moet vinden. De foto of de kutreclame van Fonck die keihard tijdens de reanimatie werd ingezet en niet te skippen was...

Flatulent | 10-07-17 | 22:03

Janloel7282 | 10-07-17 | 18:21
Nee, maar wel op de hoogte blijven van wat er gebeurt in de wereld vind ik belangrijk, wat ik met die opmerking bedoelde is dat je niet je ogen moet en kan sluiten voor wat er allemaal omgaat, ik word zeker niet graag geconfronteerd met bijv. onthoofdingen en andere barbaarse achterlijke dingen, en gelukkig word dat soort dingen (meestal) achter een shortcut geplaatst, waarop ik echt nooit klik, ik hoef dat niet echt te zien om het te weten, al moet ik wel zeggen dat ik me tot mijn spijt daarin wel eens in heb vergist.
Het punt is dat je er in onze wereld niet aan kan ontkomen om te zien hoe het echt is, in een krant, soms achter een shortcut soms niet.
Deze foto van Nouri die out gaat valt nogal mee, zeker omdat hij het heeft gered en waarschijnlijk geen blijvende hartschade heeft opgelopen.
Trouwens prima werk van de helpers op het veld.

Gags Beasley | 10-07-17 | 21:17

Sinds wanneer spreekt die Neres Nederlands. Of tikt zijn zaakwaarnemer gewoon zijn Twitter vol?

Hoeki Oekema | 10-07-17 | 20:30

Jack van Gelder, die in een timeline klaagt over ethiek.
Ik wist niet dat hij dat woord in zijn vocabulaire had.

ja, en nou? | 10-07-17 | 20:25

Afkomst zou wel relevant zijn als b.v. hartproblemen vaker voorkomen in populaties met veel inteelt, en als daar een causaal verband tussen zou zijn.

Worst_kaas_scenario | 10-07-17 | 20:10

Naar hè, levensreddende handelingen zo in grootbeeld... Laten we nog even aan de jongeman denken, zo ik las duurde de reanimatie best lang... Onderzoek hersenschade? Brrr....

Claudia M. | 10-07-17 | 20:03

D-Fens_1963 | 10-07-17 | 18:15
Ok, hij was niet top, eens, en is weggejorist. dus perfect.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 19:28

Zou het kunnen zijn dat met afkomst bedoeld werd dat hij bij ajakkes speelt? Zo maar een gedachte!

Hypno2050 | 10-07-17 | 19:27

-weggejorist-

Wekkertje | 10-07-17 | 19:22

Gij zult niet kwetschen: De Linksche Kerk met hun opgeheven foei-vingertjes. Doodvermoeiend. Zo'n 500 honderd jaar terug was het de aarde die heel kwetsend rond de zon draaide. Nota bene!

klön | 10-07-17 | 19:12

@Ad H 18:58
Euuh, wat zijn snowflakes ook alweer?
En idd. sterkte aan Abdelhak en zijn naasten.

D-Fens_1963 | 10-07-17 | 19:10

Indig0 | 10-07-17 | 18:51

Maar als het van een onbekende is heb je er geen probleem mee.Want staan er zat van in de kranten. Maar hoor ik jou nooit. Ik zeg hypocriet gelul.Van de voetballers die doid neerdonderde stonden zelfs overal de filmpjes. Hoe vaak zie je geen fotos van slachtoffers van terroristen aanvallen. Is niks anders als de foto van deze Nouri. Ik zou als ik jou maar geen kranten lezen. Dat is niet goed voor je tere hartje.Want daar staat toch echt elke dag menselijke ellende in. Met gruwelijke fotos.Fotos waar bij deze in het niet valt. Maar over deze val je wel en over de andere hoor ik je niet. Ik zeg HYPOcriet.

tweetybird | 10-07-17 | 19:10

Eeuwige sneeuwvlokken met hun sociale media-gezeik. Ga je ergens anders druk om maken. En sterkte, Appie.

Ad Hominem | 10-07-17 | 18:58

@Indig0 | 10-07-17 | 18:51
Hier nog een voorbeeld van 'goedkoop beeldmateriaal'. Want idd, wat willen ze hier nu in hemelsnaam mee bereiken? Dat mensen zich bewust worden van de realiteit? Liever met je kop in het zand blijven steken of door een roze bril blijven kijken ipv met je neus op de feiten te worden gedrukt.
binaryapi.ap.org/e674e44489a54fbca89b4...

Litsehimmel | 10-07-17 | 18:57

Kug | 10-07-17 | 18:25
Eens. Als nieuwsfoto is het niet heel smaakvol maar heeft nog enig nut, verder niet plaatsen.

osolemio | 10-07-17 | 18:56

tweetybird | 10-07-17 | 18:29

Bij mensen moet het fatsoen er uitzichzelf al inzitten wat betekend dat je er niet over hoeft na te denken of je een foto wel of niet hoeft te plaatsen. De media maakt honderden foto's en vertel me dan waarom juist deze? Wat voegt deze foto toe aan het nieuws waar je het over had? Dit is goedkoop sensatie maken over de rug van anderen. Er aan wennen is het laatste wat je wil. Als je hier aan went, wat is het volgende waar je aan moet wennen? Dit soort media is niet wat je van de media wil. Wat je wel wil is de media terug roepen van deze goedkope beeldmaterialen.

Indig0 | 10-07-17 | 18:51

Bij een mevrouw die flauwvalt tijdens een evenement staan er gewoon mensen op een halve meter afstand bier te drinken en lachen. Terwijl ambulancebroeders met haar bezig zijn. Haar rok is naar boven geschoten en haar intieme delen vrijwel zichtbaar. Maar niemand geeft een fuck. Ook een foto op een site, voor jaren terug. Kan die klootzakken nu nog wel wurgen. Respect, inderdaad. Een beetje respect graag.

Normpje | 10-07-17 | 18:47

Persoonlijk vind ik deze foto een mooi voorbeeld van correcte hulpverlening aan een slachtoffer. Niks engs of naars aan, niks discriminatie. Zo ziet het er gewoon uit als iemand neervalt en het bewustzijn verliest.

Gravin v Kippenbouth | 10-07-17 | 18:43

Maar wat als U bv nr.2 of 3 zou kunnen zijn?
En dan geen flauwe grapjes over bv:
*camera pakken doet* ;-)
D-Fens_1963 | 10-07-17 | 18:18
.
Dan zou ik natuurlijk gewoon helpen. En wat mijn camera betreft, die gaat zelden de deur uit dus maak u geen zorgen.

Lupuslupus | 10-07-17 | 18:40

Zeikerds blijven zeikerds.
Het enige wat die foto laat zien is een mens in levensgevaar, en andere mensen die hun stinkende best doen om het dreigende noodlot te keren. Dat is slechts nieuws in zoverre dat de huidige tendens is om schielijk weg te kijken bij problemen en alleen dan betrokken te raken als het gaat om het geven van een beoordeling van 'wel/niet goed gedaan'.
Blijkbaar hebben kutvoetballers toch nog net even meer compassie dan de bankridders hen toerekenen, of überhaupt zelf hebben.

Litsehimmel | 10-07-17 | 18:36

Indig0 | 10-07-17 | 18:02

Uhh als het mij gebeurt heb ik mij dan wel ergens anders zorgen over te maken als een foto. Maar mij gebeurt het niet. Ik ben geen nieuws.Tsja een ajax speler is nieuws en dit dus ook. Jammer voor zijn vrienden en zo. Maar zo is het nu eenmaal voor media. Dit is nieuws voor de nederlanders.Als de media over al maar moet denken mag ik er een foto van nemen want iemand zijn vrienden of familie kan er problemen mee hebben kunnen ze wel stoppen met nieuws.Ik vind het ook niet kunnen. Ajax met een beker als landskampioen. Gelukkig is dat dit jaar ook niet gebeurt. Maar mocht het toch weer een keer gebeuren.Denkt die pers er ook niet aan wat dat voor mij doet.Nieuws is nieuws. Ook als het soms niet leuk is. Wen er maar aan.

tweetybird | 10-07-17 | 18:29

@Tsjernodebiel | 10-07-17 | 18:19
Eigenlijk is het gewoon een veteraan!

miko | 10-07-17 | 18:28

Van mij mag de foto geplaatst worden om het nieuwsfeit te benadrukken of te vangen. Maar niet bij een artikel om je mening over morele poortwachterij kracht bij te zetten. Dat is geen nieuws.

Kug | 10-07-17 | 18:25

@necrosis | 10-07-17 | 18:20
Schrijver.

miko | 10-07-17 | 18:21

Je hoeft er trouwens niet naar te kijken!

Gags Beasley | 10-07-17 | 17:27

Door geen krant te lezen, geen tv te kijken en internet af te laten sluiten? Ik ben niet extreem geschokt door de foto, maar hij viel gelijk op toen ik op Geenstijl keek. Ontlopen kan gewoon vaak niet met foto's. Pim Fortuyn die dood op straat lag viel ook niet aan te ontkomen. Daar zijn toch ook discussies over geweest of dat nodig was.

Janloel7282 | 10-07-17 | 18:21

@miko | 10-07-17 | 18:14
Waar moet ik die Vargas van kennen?

necrosis | 10-07-17 | 18:20

Gelukkig, hij heeft het overleefd dus hieperdepiep en dat was dan het nieuws over deze bankzitter toch? Want opeens is die Nouri zo fantastisch, het zal wel, maar een beetje talent heeft op zn 20e al een stuk of 50 eredivisiewedstrijden op zn naam staan, terwijl deze olijke nieuwe Cruijff komt niet verder dan een paar invalbeurten.. en voorlopig zal het daar ook wel blij blijven. Maargoed, sterkte joh

Tsjernodebiel | 10-07-17 | 18:19

"Geen blijvende hartschade, meldt Ajax vandaag, maar de jonge speler (20 jaar) krijgt nog wel hersenonderzoek naar eventuele verdere gevolgen van de droeve gebeurtenis. Hij is al daarvoor ook al terug in Amsterdam."

@VanRossem, Nouri ligt nog steeds in een ziekenhuis in Oostenrijk waar hij, volgens de trainer, ook dat hersenonderzoek krijgt. www.youtube.com/watch?v=4yyJCIDWyIQ

En dat het plaatsen van die foto gebrek aan respect is, slaat idd nergens op. Het is een weergave van de realiteit op dat moment, maar dat mag niet van die verschrikkelijke zeikerTs.


Marie Curieux | 10-07-17 | 18:18

@Lupuslupus 18:08
Nee, begrijpelijk....
Maar wat als U bv nr.2 of 3 zou kunnen zijn?
En dan geen flauwe grapjes over bv:
*camera pakken doet* ;-)

D-Fens_1963 | 10-07-17 | 18:18

@Mark_D 17:46
Wtf? Wat heeft U meegemaakt in het verleden om dergelijke ziekelijke reacties te plaatsen?
Ik heb het idee dat U trouwens vaker erop uit bent om medereaguurders te schofferen dan om een eventueel constructieve bijdrage te leveren aan de discussie.
Why?

D-Fens_1963 | 10-07-17 | 18:15

@necrosis | 10-07-17 | 17:45
En?Wat vind je van de nieuwe chick van Vargas Losa?

miko | 10-07-17 | 18:14

En? nog maagden gezien?

CleaudeSacke | 10-07-17 | 18:14

Dat is het voorval, vastgelegd op de gevoelige plaat. Maarja voetbal is dan ook een sport voor fuckboys dus verbaast me niet dat ze even hun shirtje moesten wisselen en de haartjes opnieuw stylen nadat het angstzweet ze uitbrak bij het zien van die foto.

Smulpaap | 10-07-17 | 18:13

De meeste keren dat je zo een foto ziet van een Marokkaan is als er een knie van een agent op in zijn nek zit.
Of is dit weer te nodeloos kwetsend??
Wat een gelul, het is wat het is. Dan moet je de krant niet lezen staan wel vaker lelijke plaatjes in.
Ik persoonlijk heb een groot probleem met juichende Ajacieden en Feyenoorders.
Zielig voor het manneke ik hoop dat hij er boven op komt en over een paar weken mijn beeld verstoord door er juichend door heen te lopen,alleen niet te vaak.

miko | 10-07-17 | 18:11

Wat hebben we van dit hele Nouri-gebeuren geleerd? Nou, eeeehm... dat Zwitserse uurwerken beter tikken dan Marokkaanse. Feitelijke feitelijkheid dat een feit is. Ofzeau.

Kapitein Stijlvol | 10-07-17 | 18:10

Als dit (buiten een stadion) gebeurt is eenieder die bij wijze van spreken over één slachtoffer "heen zou stappen" zelfs strafbaar volgens mij.
D-Fens_1963 | 10-07-17 | 18:06
.
Als er al 10 hulpverleners omheen staan zie je mij daar echt niet als nr. 11.

Lupuslupus | 10-07-17 | 18:08

@necrosis 17:48
Natuurlijk verleende de medische staf van de tegenpartij (op zíjn minst) assistentie.
Als dit (buiten een stadion) gebeurt is eenieder die bij wijze van spreken over één slachtoffer "heen zou stappen" zelfs strafbaar volgens mij.

D-Fens_1963 | 10-07-17 | 18:06

Geen prettige foto. Ik hou ook niet van ramptoerisme. Niet leuk voor slachtoffers als je vergaat van de pijn of dood ligt te gaan, ook niet voor vrienden en familie. Je mag heel veel laten zien, maar het hoeft niet. Dit dient ook geen doel, in tegenstelling tot foto's uit oorlogsgebied soms.

Janloel7282 | 10-07-17 | 18:04

arlen | 10-07-17 | 17:29
Ik denk dat Ajax -gezien een aantal gevallen- daar zeker wel op let. 90% is erfelijk. Praktijk is jaarlijkse check-up, maar je haalt er niet alles uit. Met DNA-onderzoek zou je dat wel doen, maar dan haal je er misschien weer te veel uit.

Stond gisteren een -bij hoge uitzondering- behoorlijk informatief achtergrond-artikel over deze materie op de Nos:
nos.nl/artikel/2182282-voetballer-op-i...

Rommelende Onderbuik | 10-07-17 | 18:03

@tweetybird | 10-07-17 | 17:47

Klopt, maar ondanks dat dat gebeurd is is het ook niet goed te praten. Het heeft niks met hypocriet te maken. Beeld je in dat jij daar op het veld zou liggen en deze foto ging rond. Je familie, vrienden en kennissen krijgen te zien hoe hun beste vriend dood ligt te gaan. Misschien maakt het jou niks uit dat je daar zou liggen, maar voor anderen, die zonder ervoor gekozen te hebben, dood liggen te gaan en dat zomaar de media in gaat, kan niet. Het heeft te maken met respect naar anderen. Jammer dat respect in deze column geframed wordt als zeurpieterij. Maar wel klagen over de downgrade van de maatschappij.

Indig0 | 10-07-17 | 18:02

Lewis | 10-07-17 | 17:52
Van al die drukte met om die AED's begrijp ik ook niks van.
Wanneer kom je nou iemand tegen met een hartaanval? En als het dan zover is, dan op zoek naar het apparaat. Eenmaal gearriveerd met het strijkijzer moet je iemand een oplawaai geven en blij zijn dat je geen dokter bent en dat de patiënt gewoon eventjes wilde rusten.

Oprisp | 10-07-17 | 18:01

-weggejorist-

Mark_D_NL | 10-07-17 | 17:56

He bah. De realiteit. Moeten we niet willen met z'n allen. Stel je voor dat Sterre en Sneeuwvlok dit zien?

Rest In Privacy | 10-07-17 | 17:56

Ik ben blij te zien dat dit stukje over respect en image gaat en niet over revalidatie.

bambi1970 | 10-07-17 | 17:54

Eeuwig gezeik over alles.
ALLES.

Lewis | 10-07-17 | 17:52

Maar ja als het zo schokkend is moet de media een volgende keer bij zoiets het gezicht maar blurren of een balkje over zijn ogen plaatsen. Pffff

tweetybird | 10-07-17 | 17:52

Lupuslupus | 10-07-17 | 17:41
Maar die Nouri kan echt een voorbeeld zijn voor andere Marokkaantjes, die gozer heeft een open vriendelijke blik, is zachtaardig en is zelfs een lief manneke, zijn best vriend is een ongelovige Nederlander, hij is enorm dankbaar naar Ajax en de samenleving, hij is moslim maar buitenshuis hoor je hem daar eigenlijk amper over, en hij veroordeelt andere mensen niet ook al zijn ze geen moslim. Het is een Marokkaan die ik mag, en dat heb ik niet vaak als ik eerlijk ben. Dus ik snap wel dat heel Nederland het over hem heeft en dan heb ik het nog niet eens gehad over zijn uitzonderlijke voetbalkwaliteiten.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 17:52

Hé er zit een knop op je PC......

Memek | 10-07-17 | 17:50

Valt nog wel mee dit keer. In de kleedkamer, als je dan moet kijken tegen een scheef afgesneden, gerafeld stuk wat dan maar voor een pik moet doorgaan volgens de imam, daar moeten ze wel even een broek aan doen.

Oprisp | 10-07-17 | 17:49

@Sarcastisch varken | 10-07-17 | 17:22
Zelfs de verzorgers van Werder Bremen verleenden assistentie.
Iets waar van de Sar later zijn dank over uitsprak.

necrosis | 10-07-17 | 17:48

Indig0 | 10-07-17 | 17:4
Hoezo dan. Dit is toch ook gewoon nieuws.En weet nog dat er toen ook een speler dood neerviel op het veld. Letterlijk. Filmpje stond in alle kranten en niemand die er over klaagde of het raar vond.Zie dagelijks ook fotos van gebombadeerde kleuters en babys.En dan hoor je ze ook niet. En nou is dit een probleem. Ik zeg hypocrieten.

tweetybird | 10-07-17 | 17:47

Best wel stuitend die foto. Ik bedoel maar; zo kijken jonge mannen van dezelfde afkomst bij leven. Ik zou als ik Nouri was daar niet graag mee in verband gebracht willen worden.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 17:47

-weggejorist-

Mocro070 | 10-07-17 | 17:46

En nu? Staat hij nu in het G-Team van Ajax. Want hersenletsel is niet goed voor je motoriek.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 17:45

Dit is niet geenstijl waardige column. Erg jammer aangezien ik geenstijl hoog heb zitten.
Indig0 | 10-07-17 | 17:41
.
De GS-redactie maakt nog altijd zelf uit welke topics ze plaatst. Gelukkig maar.

Lupuslupus | 10-07-17 | 17:43

Maar wel smullen bij de eindeloze herhalingen van overtredingen in slow motion. Hypocrieten.

zwarte_weduwe | 10-07-17 | 17:43

Ach ja de media. Neem nou feestboek. Tepels van vrouwen. Een ban. Kop afsnijden filmpje. No problem. Moord en geweld no problem. Bij kranten exakt hetzelfde.Dat ze die nouri laten zien. Ik zie er echt het probleem niet van.Hij is van bekende club ajax dus nieuws. Dat er een mevrouw van ado ,Voetbalster wel dood is gebleven is dan schijnbaar weer niet interesant. Want vrouwenvoetbal.Dus hoor je niks van in de media.NPO en Nos vallen niet onder media trouwens maar staatspropaganda.Die moet je zoziezo met grote korrel zout nemen.De hele dag wordt je met fotos van dood en verderf doodgegooit en hoor je niemand en nou ids dit not done. Ik zeg pleur lekker op.Hoor ze toch over die andere zaken van dood en geweld ook nooit.

tweetybird | 10-07-17 | 17:42

Als er rekening gehouden wordt met mijn maaginhoud (gore dus s.v.p. na de klik, niet op de voorpagina) kan alles wat mij betreft.

dugo | 10-07-17 | 17:42

Ja, heel lullig en vooral kut allemaal en ik wens hem sterkte maar hoeveel bouwvakkers, bejaarden, stratenmakers, boekhouders (en ga zo maar door) vallen er per dag door hun hoeven met hetzelfde ?
wattenstaafje | 10-07-17 | 17:37
.
Telt allemaal niet want dat zijn geen voetballers...

Lupuslupus | 10-07-17 | 17:41

Jammer van deze geenstijl column. Dit heeft te maken met iemand in z'n waarde laten. Dit is geen beeld waarop je wil dat mensen je zien maar ook niet dat je dit van jezelf ziet. Er is zoveel beeldmateriaal om te maken. Waarom moet persee deze foto dan geplaatst worden?
Wat geenstijl framed als zeurende bankzitters, zijn niets meer dan mensen met gevoel voor waarden naar anderen. Dit is niet geenstijl waardige column. Erg jammer aangezien ik geenstijl hoog heb zitten.

Indig0 | 10-07-17 | 17:41

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 17:30
Nou ja zeg, u was me voor.
Maar dat dus.

Jackanders | 10-07-17 | 17:39

@Graaf van Egmont | 10-07-17 | 17:29
Niet zo negatief, misschien verstopt Klaas hem alleen maar achter die tas. Knap dat ze die jongen gered hebben trouwens.

Watching the Wheels | 10-07-17 | 17:39

Misschien heb ik te weinig inlevingsvermogen, maar ik denk helemaal niets bij deze foto, gewoon een foto van wat gebeurt, that's all.

GerMonster | 10-07-17 | 17:38

Een balkje voor z'n ogen dan maar?

Princess_F.W.Bolkiah | 10-07-17 | 17:38

Petrus Poortwachter | 10-07-17 | 17:33
Daarom kan hij ook beter de tijd dat Nouri gereanimeerd werd, gebruiken om wat voorzetjes inkoppen te oefenen. Persoonlijk vind ik dat hij dat steeds slechter ging doen.

Graaf van Egmont | 10-07-17 | 17:37

Ja, heel lullig en vooral kut allemaal en ik wens hem sterkte maar hoeveel bouwvakkers, bejaarden, stratenmakers, boekhouders (en ga zo maar door) vallen er per dag door hun hoeven met hetzelfde ?

wattenstaafje | 10-07-17 | 17:37

Klassenfoto!

Ernst Oosters8389 | 10-07-17 | 17:36

Voortaan de Tour ook maar via de radio verslaan dan, daar liggen er regelmatig ook een paar vervelend bij.
Compleet met 30 slomo-herhalingen in de uitzending zelf en de programma's die er naderhand over lullen.

Jackanders | 10-07-17 | 17:35

Vond de foto van de afgeslachte Pim Fortuyn een stuk erger. Verders zoek ik nog een manier om 500 euro in mijn tegel te verwerken, maar daarvoor mis ik wat inspiratie. Afijn, hoop dat die gozer weer de oude wordt.

Febofiel | 10-07-17 | 17:35

Dan gaan ze hierover janken terwijl op de tv minuten lang verminkte en half open liggende dieren worden gebruikt om geld in te zamelen.

Dikkerd108kg | 10-07-17 | 17:35

@Leyrann
Zijn gezicht is in beeld.

Getuige de reacties bij wegmisbruikers e.d. menen andere mensen van een zekere persuasie dat ook deze licht getinte medemens vast niet in beeld zou willen en nemen dus alvast de pers op de korrel.

HerDietrich | 10-07-17 | 17:34

Ik vind het plaatsen van deze foto ook niet nodig. Er is een verschil tussen censuur en normen. Dit is gewoon smakeloos, onnodig en dient geen enkel doel.

Bvdb | 10-07-17 | 17:33

Graaf van Egmont | 10-07-17 | 17:29
mm, ik denk dat het bij Jan-Klaas allemaal wat later binnenkomt.
Hij is ook niet aangenomen om zijn intellect. Waar hij goed in is zijn dingen waar je vooral niet over na moet denken. Zo'n bal ineens inkoppen bijvoorbeeld.

Petrus Poortwachter | 10-07-17 | 17:33

Die mensen zeiken gewoon om het zeiken. Waren er géén foto's gemaakt was het óók niet goed geweest.

Verder helemaal eens met Dutchbeaurouge | 10-07-17 | 17:20

Lupuslupus | 10-07-17 | 17:33

arlen | 10-07-17 | 17:29
Schijnbaar maakt dat niet uit in dit gev, want met zijn hart is niks mis, dit kan door factoren bij ieder mens voorkomen.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 17:31

Anno 2017 moet het toch mogelijk zijn om nieuwsfoto's aan te bieden aan de hand van de bezoekersvoorkeur?
Zo krijgen
- de zwakmagigen een vrij onschuldige neutrale foto te zien
- de sterkmagigen een foto te zien dat wat meer laat zien
En als de EU hier na het zomerreces werk van maakt, dan kan het nog voor het eind van volgend jaar verplicht worden ingevoerd voor alle op Europa gerichte websites.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 17:31

arlen | 10-07-17 | 17:29
Weet je wel wat dat kost?

Graaf van Egmont | 10-07-17 | 17:30

Wat doen we met de beelden na die valpartijen in de Tour de France dan? Moet zich daar eerst een ethische commissie over buigen? Om te bepalen of en waar precies de grens tussen publiek en privé wordt overschreden?

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 17:30

Ik ben het eens met
Rommelende Onderbuik | 10-07-17 | 17:22
behalve dat zwak voor Ajax dan.
Mja, als iemand dit wil bekijken...
Life is hard and then you die.

Petrus Poortwachter | 10-07-17 | 17:30

Watching the Wheels | 10-07-17 | 17:25
Dat vond ik het schokkende aan de hele foto. Klaas Jan Huntelaar die nog even het bidonnetje water van Nouri weg jat. Die Huntelaar gaat echt over lijken!

Graaf van Egmont | 10-07-17 | 17:29

Wel raar dat het nu gebeurt .Maakt Ajax geen hartfilmpjes aan het begin van het seizoen? Na Sno, Tioté ,Endurance Idahor etc. zou je het wel verwachten .

arlen | 10-07-17 | 17:29

Foto's/ Filmpjes van onthoofdingen, kopschoppers, liquidaties etc. zijn daarnaast prima (y)

Sylispher | 10-07-17 | 17:28

Geen blijvende hartschade, mooi!
Knappe foto, mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig.
Je hoeft er trouwens niet naar te kijken!

Nieuwsgierigheid is een van de betere eigenschappen van de mens om vooruit te komen en te leren, anders liepen we hier nog in dierenvellen rond.

Gags Beasley | 10-07-17 | 17:27

Wat is er dan respectloos aan die foto?

Leyrann | 10-07-17 | 17:26

Heb je net een hartstilstand gehad en dan is het eerste wat je ziet Klaas-Jan Huntelaar, dat moet toch een bijzondere ervaring zijn.

Watching the Wheels | 10-07-17 | 17:25

Ja je lunt je afvragen waarom je het zou plaatsen. Zijn ouders kijken immers ook mee, en andere foto's hebben net zoveel nieuwswaarde of zoveel meer.

Maar echt storen doe ik mij er ook weer niet aan.

RenHoek | 10-07-17 | 17:25

Nare foto, maar dat zijn oorlogs- en rampenfoto's ook. Dat heet ook fotografie, een foto nemen waarin de ernst van de situatie duidelijk wordt. Ik hoop dat deze sympathieke jongen geen hersenbeschadigingen heeft. Mooi om te zien dat bijna heel Nederland dit Marokkaantje mag.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 17:23

Waar gaat dit over? Wat is er mis met het behandelbeeld dan? Hij werd behandeld... dus dan is het toch goed? Ze hebben toch niet gezegd "oh een Marokkaan... laat die maar liggen"?

Sarcastisch varken | 10-07-17 | 17:22

Ik leef met het gevalletje mee omdat ik een zwak heb voor Ajax. Maar ik heb ervoor gekozen zelf niet verder op filmpjes en foto's te klikken.
Toen ik begreep wat er aan de hand was geweest, hoefde ik het allemaal niet te zien.

En laten we nu niet overdrijven. Met honderden fans langs de kant, komen er via twitter oid altijd wel onprettige kiekjes naar buiten.
Misschien niet altijd smaakvol of gewenst. Het is wel de wereld waar we in leven.
En als je er ophef over maakt, werkt het meestal alleen maar averechts.

Rommelende Onderbuik | 10-07-17 | 17:22

Als hij maar geen voetballer wordt ...

Watching the Wheels | 10-07-17 | 17:21

Mooie foto, realiteit. Maar volgens mij heeft hij gewoon een hartstilstand gehad.

ceadomile | 10-07-17 | 17:21

Maar een bijzonder confronterende foto van een verdronken jochie op een willekeurig strand mag wél. Kromme vergelijking misschien echter in verhouding met dat beeld en wat ik op deze foto zie is er echt niets aan de hand hoor. De man kan zich ook gewoon verdedigen als hij straks beter is, in tegenstelling tot zo'n kind wiens beeld tot in lengte der dagen schaamteloos misbruikt kan worden voor politieke doeleinden. Echt dit is Nederland op zn állersmalst om hierover te gaan piepen.

Dutchbeaurouge | 10-07-17 | 17:20

Ik kan er prima tegen. Daar hebben twintig jaar donkere hoekjes van het internet wel voor gezorgd.
Maar het getuigd wel van een diepgaand gebrek aan empathisch vermogen om zo goed mogelijk de terechte doodsangst/levenloosheid van iemand die voor zn leven vecht in beeld te willen brengen. En tuurlijk, het mag. Soms moet het zelfs om de ernst/horror van een aanslag goed over te brengen. Maar hier is het smakeloos. Alsof je bij een begraafplaats lekker een dagje mensen die rouwen gaat staan kijken. Niet verboden, wel walgelijk.

two ball cane | 10-07-17 | 17:20

Zuchtttttttttt.........

Undefined_variable | 10-07-17 | 17:19

Nare foto wel. Maar dat dus.

Speitoptantje | 10-07-17 | 17:18

Als zoveel mensen hem met zoveel sense of urgency willen helpen dan getuigt dat van diep respect - en dat tonen is juist respectvol: naar iedereen. Denk niet dat Nouri daar een probleem mee heeft achteraf.

Homo homini lupus | 10-07-17 | 17:18

'Oh kijk die foto van een (bijna) stervende voetballer, wat erg voor mij! Ik ben beledigd!'
Dus.

c0ne | 10-07-17 | 17:17

Mooie foto, met nieuwswaarde voor voetbal tokkies, en hij heeft het overleeft dus wat is het probleem?

Mark_D_NL | 10-07-17 | 17:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl