Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

YES! Kansloze Polenplaag overspoelt Nederland

Joepie we hebben er weer een heleboel leuke vrouwen en kinderen bij in Nederland! In 2015 kwamen er 9.000 gezinsmigranten vanuit het door oorlog en ellende verscheurde Polen naar Nederland en dat is om een aantal redenen schitterend nieuws. Ten eerste: Poolse apothekers kunnen zo weer lekker het maaltje van de vrouw oppeuzelen in plaats van louter halve liters bier te klappen. Dat scheelt weer nieuwskoppen 'dronken Pool', het spaart levens en het zorgt voor een afname van de files. Ten tweede is het een teken dat Polen een fijn, eigenzinnig land is: zelf migranten herverdelen ho maar, maar wel gebruik maken van die handige open grenzen van de EU. Ten derde verstevigen de Polen hun positie als de op vijf na grootste migrantengroep in Nederland: de Antillianen en Belgen werden vorig jaar al gepasseerd. Meer Polen dan Antillianen en Belgen, wie wil dat nou niet? Ten vierde: iemand moet toch dat zware, laagbetaalde werk doen? Ten vijfde komen er meer Poolse supermarkten die allerlei hoogstandjes van de vermaarde Poolse cuisine in de schappen hebben liggen en dat is weer goed voor de diversiteit. Zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken waarom die kansloze Polenplaag helemaal niet zo kansloos is. Enfin, in totaal kwamen er 159.000 migranten naar Nederland en de lijntjes 'arbeid' en 'studie' zijn al enkele jaren aan het stagneren. Weinig apothekers maar tóch is het goed nieuws, want zo komt de numerus fixus op universiteiten niet verder onder druk. Zien jullie nou wel, alleen maar voordelen. Welkom Polen!

Reaguursels

Inloggen

necrosis | 03-07-17 | 11:50

AntiGratisArbeid oid was het.

Vanilla | 04-07-17 | 11:22

Liever 100 polen als buren dan 1 islamist.

Vanilla | 04-07-17 | 11:19

Liever Polen dan moslimtuig!

Plassercheese | 04-07-17 | 08:03

Beter Polen dan Nederlanders in je bedrijf. NL'ers zijn misschien wat beter opgeleid, maar over het algemeen lui en verwend.

FlitsPool | 04-07-17 | 08:02

Ach, weinig mis met Polen toch? Misschien af en toe wat overlast door overmatige inname van bier, wodka en andere licht ontvlambare stoffen, maar 100x liever een Pool dan een Fin.

Sir Hackalot | 04-07-17 | 01:07

Hun cultuur is misschien niet bepaald een aanvulling (zuipen, autorijden en de politie die ofwel je nationaliteit, ofwel het feit dat je had gedronken verdoezelt) maar ze komen hier om te WERKEN.
En hard ook. En werk wat geen hond wil doen. Heb liever 1000 Polen dan 2 Somaliërs.
Captain Pervert | 03-07-17 | 11:03

Lul toch niet. ik woon in een donkerpaars gebied en werk in de logistiek, begin 2000 kon men daar echt goed geldverdienen, ze konden niet aan de mensen komen. Had op en duur 21-2200 euro in de ploegen. Helaas is het bedrijf in 2013 naar polen verhuisd.
tegenwoordig is het allemaal tussen de 9,50 en 10,67 bruto uurloon. dat betekend voor mij dat ik 250 euro overhoudt voor de rest vd maand als ik al mn vaste lasten heb betaald. Het zijn allemaal kut 0 uren contractjes paar maandjes en het houdt weer op. totaal ook geen pensioenopbouw. puur en alleen omdat die polen hier voor een appel en een ei aan het werk gaan.

Ik 10,50 en mijn poolse collega ook 10,50. maar hij een kia picanto met tankpas en ik 0 euro reiskosten omdat ik 8km bij mn werk vandaan woon (eerste 10 km krijg je niks)

Mijn droom in 2012? Vapro opleiding.
mijn droom tegenwoordig ? hopen dat je maar snel versleten bent en zo snel mogelijk afgekeurd wordt.

Of de natuur z'n beloop laten en mezelf blijven opvreten van binnen dan ben ik over een tijdje vanzelf met een langdurige burn-out uit de running.
enige hoop is dan, als ik eenmaal een paar jaar thuis zit, wellicht die VAPRO opleiding gratis wordt aangeboden !

cneaker | 03-07-17 | 23:23

@Polenplaag.
Polen != ongedierte, Mosterd.

Hoen | 03-07-17 | 23:06

Berbaar | 03-07-17 | 20:49

Wat heeft dat met het verzieken van de Nederlandse arbeidsmarkt te maken ?

Sweetlakecity | 03-07-17 | 22:43

Polen, katholiek werkend bier gezellig altijd vriendelijk. Als je dan toch immigranten neemt. Tja t kan gelukkig anders, achterbakser, gevaarlijker, dommer. Neem bijvoorbeeld zand-nazi's die demonstreren nog als moslimbroeders dood geschoten worden bij een roofoverval. Meer polen minder zandnazi

rattenvanger XL | 03-07-17 | 21:40

Dat die Polen willen werken weet ik wel, maar dan doet onze overheid toch iets verkeerd. Wat ik ken wel een aantal mensen die niet willen werken (die zouden ze dan met een knuppel naar het werk moeten slaan, en anders geen uitkering meer) en dan zijn er heel veel 40+ers die niet aan het werk komen, om dat ze te oud zijn. Om maar van de 50+'ers te zwijgen.

Voor-de-5e-keer | 03-07-17 | 21:09

Ik zie om me heen dat vele polen in de kassen werken,en ook op de bouw stijgers staan.In de nabij gelegen winkel centra hangen groepjes afrikanen werkloos rond.

rosher | 03-07-17 | 20:50

@Sweetlakecity | 03-07-17 | 18:07
Polen zijn geen medemensen ofzo???

Berbaar | 03-07-17 | 20:49

Polen zijn een soort Oost Duitsers, de helft was fout. Zolang ze via een arbeidsbureau komen die ze terug sturen bij overtreding #1 is er niks mis mee. Sommigen gedragen zich wel als de gemiddelde Hollander in het weekend, kapot zuipen en lawaai maken. Maar omdat het Polen zijn hebben we opeens minder tolerantie?

Fedor Emelianenko | 03-07-17 | 19:25

@Vespucci | 03-07-17 | 11:24
-
Met excuses voor een late reactie: dat roept die van mij óók de hele tijd - en ik durf te wedden dat dat voor heel wat reaguurders geldt.
-
Wat zijn er toch een hoop Ediths in dit land...

bisbisbis | 03-07-17 | 19:03

En wie denkt dat de poolse cultuur prima verenigbaar is met de onze; diepgeworteld katholiek conservatisme is helemaal niet zo vergelijkbaar. 'homo' hebben is op het poolse platteland nog steeds viesbah.
two ball cane | 03-07-17 | 11:41

Vergeet ook niet het anti-semitisme. Slavische volkeren hebben het in de regel niet zo met Joden. Ook hebben ze niet veel op met al te liberale opvattingen. In zekere zin zijn ze te vergelijken met Turken: religieus, nationalistisch en conservatief.

koter | 03-07-17 | 18:32

Polen wordt op dit moment overspoelt door Oekraniers, nu al ruim een miljoen.
litebyte | 03-07-17 | 13:03

Blijven die in Polen of is het alleen een tussenstop om vervolgens naar Duitsland, Engeland... en wellicht de VS te gaan?

koter | 03-07-17 | 18:23

Polen hebben zo hun voor- en nadelen. Ze verven je hele huis voor een appel en een ei en betegelen je tuin er gratis bij. Probleem is dat ze - vooral in het weekend - nogal luidruchtig zijn... en ook is het alcoholprobleem nogal groot. Ach, het is in ieder geval wel goed voor het aandeel Heineken. Eerste generatie arbeidsmigranten zijn in de regel harde werkers (dit gold ook voor Turken en Marokkanen) probleem is dat de verzorgingsstaat het arbeidsmoraal aantast. Ná één generatie zit je vervolgens met luilakken die menen overal recht op te hebben.

koter | 03-07-17 | 18:17

Mallepietje1001 | 03-07-17 | 17:52

Iedere modaal in dit land mag van Rutte opRotten. Wij zijn te duur geworden, ik rij dagelijks door Wassenaar en bijna op elke oprijlaan staan Poolse klusbussen. Een echte VVD-er geeft geen zak om z'n medemens, alleen maar om z'n bankrekening.

Sweetlakecity | 03-07-17 | 18:07

Dutchbeaurouge | 03-07-17 | 11:19

Zou haast de indruk krijgen dat we in t zelfde dorp wonen hoor ^^

Blobber_NL | 03-07-17 | 18:03

Ik heb met Polen gewerkt en ze voor me laten werken en het zijn prima lui. Ze schelden wel altijd op hun eigen landgenoten :)

boccelullus | 03-07-17 | 17:58

Ah ben zelf een halve pool. vind dat ze die paar criminelen en drankrijders hard moeten aanpakken. Zoals in polen zelf gebeurd (pretty much the reason why they all come here)
Maar zonder gekkigheid, schaam me af en toe wel voor dat Poolse volk wat ik hier zo nu en dan zie, van die boeren van t platte land die constant bezopen zijn zegmaar.. Beetje de tokkies van polen zijn t als je het mij vraagt. Al werken hun in ieder geval, in tegenstelling tot niet nader genoemde ander import^

Blobber_NL | 03-07-17 | 17:56

@h65485665 | 03-07-17 | 12:09

Jawel hoor, hier in de EUSSR WEL, zoveel mogelijk, en zo snel mogelijk,
"Brengt al uw tuig" we hebben ze hard nodig, de blanke bevolking moet zonodig vervangen worden.

Mallepietje1001 | 03-07-17 | 17:52

De grote VVD truc, dienstenrichtlijn loopt lekker uit de hand, enfin... op naar 1.590.000 en weg met die dure Nederlanders.

Sweetlakecity | 03-07-17 | 17:48

-weggejorist-

cinderella4711 | 03-07-17 | 17:47

Anders dan wij zijn ze lange termijndenkers. Ze hebben nu al alles wat ze willen in west europa, incl. Moskee met uiteraard een arabischtalige Muftikut.

ofitzer | 03-07-17 | 17:33

Migranten herverdelen bén je gek? Ik? In Polen? Wie wil die klaplopers nóg. Polen willen de migranten eruit flikkeren, en wie als Zweden humanitair superower wil zij ln raakt zijn land maar kwijt aan midden oosterlingen. Ik heb er ook geen medlijden meer mee, dat Zweden. Ze zijn niet meer te helpen gooi er maar een atoombom op. Niet meer veilig over straat kunnen, müezzin vijf keer per dag om me uit mn bed te krijsen, gezeur over halal food op school. Europa gaat kapot aan die zeurmoslims. Ja het is waar, het zijn lange termijndenkers.

ofitzer | 03-07-17 | 17:30

Een Poolse vriend van mij geneert zich voor zijn landgenoten. Zijn allemaal kansloze joggingbroekdragers die in Polen niet aan de bak komen en hier het eens gaan proberen. Niet representatief voor de doorsnee Pool in ieder geval.

Oberon14 | 03-07-17 | 17:09

Over Polen wordt altijd gezegd dat het net Ieren zijn: ze vechten altijd en weten nooit waarom.
Overigens een kleine toelichting: ik ben opgegroeid in een dorp waar een kamp was met Poolse ex-militairen, die na de oorlog niet terug konden keren vanwege het communistische regime. Dat kamp lag vlak achter ons huis en we hadden er dagelijks zicht op. In 1945 zaten er een stuk of 12, die werk kregen in de lokale electromotorenfabriek en langzamerhand trouwden met Hollandse meisjes. Eén bleef over en dat was een notoire dronkelap. Als hij zich op zondagmiddag had volgegoten, ging hij zitten jongleren met een gietijzeren schoenleest van een kilo of 5, door hem iedere keer steeds hoger in de lucht te gooien, tot hij hem op zijn kop kreeg en bloedend moest worden afgevoerd naar de dokter. Dat was iedere zondag raak, tot het een keer zo erg was, dat hij in het ziekenhuis terechtkwam en daarna was het over. Voor zover we er mee konden praten, waren het aardige kerels, die verschrikkelijke dingen hadden meegemaakt. De meesten waren gevangen genomen door de Russen en hadden een jaar of twee in Siberië gezeten, tot ze dienst konden nemen in het leger van generaal Anders. Sommigen kwamen bij ons over de vloer, omdat het collega's van mijn vader waren. Ik heb er altijd een zwak voor de Polen aan over gehouden

oliebolletje123 | 03-07-17 | 16:38

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:23: ik kom helemaal niet uit een rijke familie: integendeel zelfs en toch heb ik tijdens mijn werkzame leven altijd over een naar mijn bescheiden mening alleszins behoorlijk arbeidsethos beschikt. Zo ziet u, arbeidszin komt in principe overal voor, maar tegenwoordig wel een stuk minder dan vroeger; is mijn persoonlijke indruk althans.

oliebolletje123 | 03-07-17 | 16:12

Stucen, schilderen, verbouwen, ik laat alles door Polen doen. Uitstekende vakmensen, draaien dagen van 10/11 uur en hanteren een fatsoenlijk tarief. Voor het driedubbele krijg ik van het plaatselijke schildersbedrijf een puistenkop van 17 die de hele dag loopt te whatsappen en prutswerk aflevert.

fart majeur | 03-07-17 | 15:18

Europeanen welkom. De èchte Europeanen dan hè. Want de door links gehersenspoelde Nederlandse vrouw heeft zich aangeleerd haar dijen slechts bij hoge uitzondering - anders dan voor plezier - van elkaar te doen om nakomelingschap mogelijk te maken.

Willibald von Klúúúk | 03-07-17 | 14:59

@Nehemia 14:12
Hmm, tsja dat is natuurlijk de grote vraag he; hoe gaat de toekomst eruit zien?
Visionairs gevraagd!
Terwijl we hier in Nederland al lang dachten "afscheid " te kunnen gaan nemen van de laat ik het gemakshalve "handenarbeid" noemen, hebben we het afgelopen decennium zowat niets anders gedaan dan betreffende "vaklieden" importeren.
Minder, minder arbeid, robotica enz enz
Klinkt allemaal mooi voor diegenen die het zich in de toekomst kunnen blijven permiteren zo lang mogelijk door te studeren.
Onverwachte verwikkelingen in de wereldgeschiedenis zouden op termijn weleens heel andere vraag op de arbeidsmarkt kunnen doen ontstaan.
*glazen bol kijken doet *

D-Fens_1963 | 03-07-17 | 14:36

Het zijn in elk geval geen moslims.

Dat is al heel wat tegenwoordig.

En ze werken, dat is ook al heel wat, tegenwoordig.

Poekieman | 03-07-17 | 14:34

der maupmeister | 03-07-17 | 13:10
hahahahahahaha
Dat is toch je reinste comedie, jammer dat dat dan nooit wordt uitgevent op het nieuws. Ach, what else is new.

Cobalt bomb | 03-07-17 | 14:26

Nuchternederland | 03-07-17 | 11:22
Ja, want die zijn nog goedkoper dan Polen! Vraag ook even aan de Polen zelf of die dan weer op de Ukraieners in Eigenland zitten te wachten. Dacht het niet.

Cobalt bomb | 03-07-17 | 14:18

D-Fens_1963 | 03-07-17 | 14:03
Ha ha. Waterhoofdorganisatie. Inderdaad. Er zitten in organisaties vaak zoveel 'spookbaantjes'.
.
Er zal een overgang plaats vinden naar een totaal ander systeem. Ik geloof dat in Finland het basisuitkeringproject succesvol is, maar daar kun je hele grote vraagtekens bij zetten. Er zullen echter steeds minder mensen nodig zijn.
.
Arbeidsduurverkorting is ook een instrument om meer mensen die nu aan de kant staan in te laten stromen, alleen je moet financieel wel je ding kunnen blijven doen. In ieder geval zal de mens steeds minder arbeid hoeven te verrichten dan eens het geval was. Een ontwikkeling die onontkoombaar is. Het systeem dat we nu kennen is aan een grondige herziening toe.

Nehemia | 03-07-17 | 14:12

Persoonlijk zie ik meer heil in het binnenhalen van mensen uit Oost-Europa dan in het binnenhalen van mensen uit het Midden-Oosten. Zoals ik het zie is Nederland een Europees land.

teevee | 03-07-17 | 14:12

@Matwetwe | 03-07-17 | 13:45

Ze zijn niets meer dan de (uitgewoonde) hoeren van de BV Nederland. Labbekakker Hans de Boer heeft meer macht dan alle 3 bij elkaar.

Politiek wordt niet bepaald in de Kamers, daar wordt het alleen uitgedragen.

litebyte | 03-07-17 | 14:10

@Nehemia 13:26
Op procesoperators en "wat technici" na...
Vertel dat eens even aan de bedrijfsleiding bij mij op de raffi.
Zou de winstcijfers (en die zullen niet al te misselijk kunnen zijn gezien de "waterhoofd organisatie") wellicht in positieve zin kunnen doen evolueren.

D-Fens_1963 | 03-07-17 | 14:03

langzullenweleven | 03-07-17 | 12:38

Gerrit Zalm, Mark Rutte en Halbe Zijlstra: De Lachende Naaiers. Zijn van die gedrochten met altijd die onbetrouwbare smerige rot grijns op hun smoelen die als het moet... Ach laat maar ook. Nederland is toch al verloren.

Matwetwe | 03-07-17 | 13:45

Ik herinner me toch zekere dat dat domme linkse bestuurdersvolk had gezegd dat er hooguit een paar duizend zouden komen.

bruin1 | 03-07-17 | 13:38

nickolaas | 03-07-17 | 13:12
Op Procesoperators na en wellicht wat technici na is er niet veel meer nodig om een fabriek te laten draaien. Vroeger kon je als student nog orderpikken. Dan reed je langs de stellingen om je paklijst in een container te gooien. Nu zijn er steeds meer bedrijven die dit volledig geautomatiseerd doen.
.
We staan voor ongekende tijden. Las een bericht dat China de eerste quantumcomputer heeft ontwikkeld en inderdaad - 'machine learning' neemt een steeds grotere vlucht. ook op militair vlak gebeurt er van alles. Als je kijkt wat die jongens van Darpa al kunnen maken. Mindblowing!
.
Als de transportsector volledig gerobotiseerd wordt betekent dat massa-ontslagen. Er gebeurt ontzettend veel. We zijn in het tijdperk van transhumanisme gekomen. Versmelting van kunstmatige intelligentie en de mens. Biochips en straks wordt je ingeplugd op de 'clowd'. Duurt nog even, maar het is allemaal onderweg. Ergens ook bedreigend, want degene die aan de knoppen draaien hebben niet altijd de beste intenties.

Nehemia | 03-07-17 | 13:26

Wat zijn 'niet-nederlandse migranten' precies? Ik als oorspronkelijke medelander begrijp dit soort teksten niet goed.

bokkepruik | 03-07-17 | 13:26

Polen zijn grappig. Paar biertjes erin en ze zijn de ghâkste. Op de fiets door autotunnels, met de auto op de spoorbaan .... ze doen het gewoon.

Bigi Bana Boy | 03-07-17 | 13:22

Stuur die Ewa's, Elzbieta's, Basha's en Zosia's maar hier naar toe hoor.

Bigi Bana Boy | 03-07-17 | 13:18

der maupmeister | 03-07-17 | 13:10
Daar waar de uitkeringen het hoogst zijn. Als motten naar een kaarsvlam.

Nehemia | 03-07-17 | 13:12

@Nehemia | 03-07-17 | 12:56
Midden en zelfs hoog ook wel ('machine learning' heeft best wel veel potentie - dat kan veel meer gegevens verwerken dan mensen en dus allerlei patronen herkennen en ook goed optimalisaties maken.. kan bijvoorbeeld opwegen tegen ervaring en de leercurve van zo'n proces kan uiteindelijk ook steiler worden dan een persoon kan behappen). Zie het als een kapitein op de brug van een schip.. goede kans dat een computer het gedrag van zo'n schip sneller leert en uiteindelijk beter (sowieso kan een persoon maar zoveel informatie van bijvoorbeeld sensoren verwerken - uiteindelijk is dat ook teveel voor een persoon om 'real time' het overzicht te bevatten en de onderlinge samenhang.. doet die computer misschien wel beter en ook qua beslissingen maken) uiteindelijk heb je die hele kapitein (en al het andere personeel) misschien wel helemaal niet meer nodig aan boord.. dat raakt letterlijk het hogere kader. Dan krijg je dus commando vanaf het land (een crew voor meerdere schepen bijvoorbeeld - die eventueel dus wel besturing kunnen overnemen, maar in de meeste gevallen dus gewoon het proces overzien).

nickolaas | 03-07-17 | 13:12

Even nuance ten aanzien van de msm berichtgeving dat polen geen islamieten zou willen. Ze hebben hier 200 gezinnen opgevangen als proef. Binnen 48 uur waten die allemaal op eigen kracht vertrokken naar Duitsland. Want in polen is geen gratis geld. Poolse minister heeft aan Duitse minister gevraagd of hij soms een kamp moest bouwen om ze binnen te houden.
Wat je verder nergens leest is dat er in polen dik 1 miljoen Oekraïnse vluchtelingen zijn vanwege de burgeroorlog. Dus polen vangt wel degelijk vluchtelingen op alleen geen moslims omdat die allemaal naar Duitsland gaan.

der maupmeister | 03-07-17 | 13:10

@ De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:18
= De stedelijke Polen zijn behoorlijk liberaal... =
• Dat is in vele landen zo. In grote steden, daar gebeurt het.
Daar wil men zich ook graag vestigen.
Het achterland zeult er achteraan.
Polen is nog echt een christelijk land.
Met nog geen asiel.moeilijkheden.
De regering zal daar wel voor zorgen
NL is geen christelijk land meer.
Daardoor verandert ook veel.
Niet altijd positief, ook niet wat vrijzinnig en liberaal betreft.
De reaguurders hier, zijn daar een voorbeeld van.
Maar Polen zal ook veranderen, al duurt dat nog heel lang.

h65485665 | 03-07-17 | 13:09

-weggejorist-

Duck Twacy | 03-07-17 | 13:06

@Slet
Wat mij opvalt is dat U heel makkelijk waardeoordeel afgeeft over zaken die spelen voor alle medelanders die hier in Nederland dagelijks met hun poten in de stront staan.
Aangezien U klaarblijkelijk domicilie heeft in het buitenland denk ik dat het U zou sieren als U de toon van uw VVD retoriek aangaande specifiek nationaal Nederlandse problemen wat zou proberen te matigen.

D-Fens_1963 | 03-07-17 | 13:06

@Wekkertje | 03-07-17 | 12:49

Polen wordt op dit moment overspoelt door Oekraniers, nu al ruim een miljoen.

litebyte | 03-07-17 | 13:03

Oh en ze zijn lang niet allemaal meer dronken hoor. De meeste spreken heel aardig de taal en als je ze met een beetje respect behandelt zijn ze ook nog eens zo trouw als een hond.

Doc Damage | 03-07-17 | 13:03

Bij mij op het werk komen veel Polen die dat laag betaalde werk doen en die hebben meer geld in de kontzak dan de gemiddelde Nederlander. En ik heb liever een hard werkende Pool dan een zeurende moslim in de zaak!

Doc Damage | 03-07-17 | 13:01

Het dorp waar ik opgroeide (en dus ook mijn klasgenoten), daar zaten best wel mensen met dus Poolse 'roots' van wat ik me kan herinneren. Zouden mensen kunnen zijn geweest die daar hun boeltje hadden gepakt onder Russische overheersing of dus teruggaand tot de bevrijding van dus die regio: "Op de voertuigen is de tekening van een ijsbeer te zien. Daaruit blijkt dat het gaat om soldaten van 49e regiment Polar Bears, Engelse soldaten om precies te zijn die onderdeel uitmaken van het Canadese Eerste Leger (ook diverse Poolse troepen horen tot dit leger en die zijn onderweg naar Nijmegen)." www.nieuws030.nl/nieuws-1940-1945/7-me... In ieder geval best wel wat van oorsprong Poolse namen herinner ik me dus.

nickolaas | 03-07-17 | 12:59

Hier zijn veel Polen wel aan het werk. Werk dat andere Nederlanders en getinte allochtonen niet willen doen want ze verdienen net zoveel in de uitkering.

Het enige probleem met Polen is drank. Maar werken willen de meeste juist wel.

Patatter | 03-07-17 | 12:59

Die Polen komen misschien nog eens op voor de rechten van de autochtone bewoners...

Duck Twacy | 03-07-17 | 12:58

Mark_D_NL | 03-07-17 | 12:37
Ik hoop met u dat het niet zo een vaart zal lopen, maar ik lees met regelmaat berichten over de steeds verdergaande automatisering ook zeker de laagbetaalde banen gaan raken en al raken. Alle repeterende handelingen kunnen namelijk door robots/machines worden overgenomen. Robot kunnen 24/7 doorgaan. Ze zeuren niet om loon. Ze zijn nooit ziek (tenzij onderhoud). Ze worden niet moe. Ze gaan niet staken. Ze willen geen uitkering. Ze lusten zelfs geen koffie - nu ja - wat smeerolie zo nu en dan.

Nehemia | 03-07-17 | 12:56

@Berbaar | 03-07-17 | 12:23
Hahaha,laat die vrouw toch haar gal spuien op GeenStijl, is beter voor haar gezondheid! Dadelijk gaat ze weer achter de begonia's zitten en dat moeten we toch niet willen met z'n allen.

BadLieutenant | 03-07-17 | 12:55

@wachtmaar heeft gelijk.In mijn buurt zie ik een dikke Pool van30 en 2 van 57 die al 6 jaar niets doen.. anderen werken een tijdje en doen dan niks meer.Uitvreters en handophouders zitten er dus best bij,kortom Geenstijl is weer right!

ger1306 | 03-07-17 | 12:54

Beter kansloze Polen dan finnen ....

Wekkertje | 03-07-17 | 12:49

De meeste Polen in Nederland zijn de zogenaamde 181 dagen Polen. Die komen hier tot 183 dagen heel erg hard en veel werken en gaan dan de andere 184 dagen in Polen uitrusten. Dit heeft als voordeel dat ze dan in Polen belastingplichtig zijn. En de Poolse belasting is een stuk lager dan in Nederland.

Het CBS geeft wel weer hoeveel Polen zich hier ingeschreven hebben, maar ze moeten er ook bij vertellen hoeveel er weer uitgeschreven zijn.

Haberdoebas | 03-07-17 | 12:47

-weggejorist-

Canalcruiser | 03-07-17 | 12:47

Je kunt de Poolse regering moeilijk ongelijk geven dat ze geen "vluchtelingen" uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika willen opnemen. De rampzalige situatie met dat soort profiteurs in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten. Europa zou moeten staan voor "samen sterk" maar het draait uit op "samen zwak" want iedereen moet zich van Brussel aanpassen aan de zwakste schakel. In feite laten landen als Polen en Hongarije onze stem horen, de stem van de meerderheid van de West-Europese bevolking. Een stem waar onze eigen politici duidelijk niet naar willen luisteren.

Mike Gaatjeniksaan | 03-07-17 | 12:45

Die Polen gaan we hard nodig hebben in de demografische wedloop met de islam

R van Perzie | 03-07-17 | 12:44

polen van harte welkom zelfde cultuur en ze willen werken - MEER MEER MEER

lasttango2016 | 03-07-17 | 12:42

Liever 10 miljard Polen dan 1 Marokaan. Polen werken doorgaans heel hard, houden niet hun hand op, cultuurtechnisch verschillen we niet zoveel, enz. enz. "Kansloze Polenplaag" is een volstrekt misplaatste titel. Ga je schamen Geenstijl.

Martin Jokt | 03-07-17 | 12:39

Ik weet nog goed dat de zo gevierde man die indertijd ons de euro aansmeerde met de kreet: "lekker makkelijk als je naar het buitenland gaat; niet meer wisselen!", de man die als ABNAMRO topman zichzelf nog even een salarisverhoging wilde toekennen voor zijn afscheid, de man die nu moet proberen informateur te spelen, ons indertijd letterlijk zei dat het met die aantallen Polen best wel mee zou vallen. Een grote huichelaar dus.

langzullenweleven | 03-07-17 | 12:38

maar de automatisering/robotisering (zoals in de landbouw) zal vooral een ontzettende kaalslag bij de laag betaalde banen genereren. Laat dat nou juist de sector zijn waarin vooral veel Polen werken.
Nehemia | 03-07-17 | 12:30
Niet waar. Digitalisatie/Robotisering zal vooral de middenbanen weg vagen. De laag betaalde banen blijven en groeien, want een Pool van 6 euri per uur is goedkoper dan een Robot.
--
Weetje. Foxcon, die van de iphone, schroeft investering in robots terug en huurt weer meer mensen in. Want een mens kan anticiperen een robot, nog, niet. En het bleek dat die robots best duur waren in onderhoud. Duurder dan een chinees van het platteland. Die geef je een bakkie rijst en wat water, dan die werkt ook 14+ uur per dag.

Mark_D_NL | 03-07-17 | 12:37

Is dit bericht een trol? Het lijkt mij dat iedereen ziet dat Polen veel meer bijdragen en voor een stuk minder overlast zorgen dan de meeste andere importiërs.

Badd Pritt | 03-07-17 | 12:34

*De 'i' naar boven slingert*

Nehemia | 03-07-17 | 12:31

De arbeidsparticipatie onder Polen ligt hoger dan onder de autochtone Nederlander blijkt uit cjfers. Eerlijk is eerlijk, maar de automatisering/robotisering (zoals in de landbouw) zal vooral een ontzettende kaalslag bij de laag betaalde banen genereren. Laat dat nou juist de sector zijn waarin vooral veel Polen werken.

Nehemia | 03-07-17 | 12:30

Ik kom mijn voordeur met regelmaat uit en inderdaad ik heb heel veel verschillende mensen leren kennen uit veel landen en culturen. Ik zie dat als een pré.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:25
Voordeur? Die heeft mijn zolderkamer niet.
Trouwens, ik ken een paar migratiërs via de telefoon, en die vallen best mee. Dus denk ik nu dat ze allemaal meevallen.

Nuchternederland | 03-07-17 | 12:28

Drieduizend keer liever dat Polen naar Nederland immigreren dan Afrikanen of Aziaten met islam-achtergrond. De kinderen van Poolse immigranten zijn in no time zo goed geïntegreerd dat ze door hun islamitische klasgenoten zullen weggepest worden omdat ze blank en christelijk zijn. Zo is het in ieder gegaan met kinderen van ex-Yoegoslaven:

docplayer.nl/18125405-Ex-joegoslaven-z...

"In Kanaleneiland in Utrecht konden we een woning huren. De integratie verliep voor mijn kinderen moeizaam. Ze waren op school de enige blanken en werden daarom geslagen. Nederlands leren ging langzaam want hun Turkse en Marokkaanse klasgenoten spraken onderling hun moedertaal. De weinige blanke bewoners in de straat werden weggepest. We waren net de etnische zuiveringen in Bosnië
ontvlucht en zo zaten we er wéér middenin"

mirvink3478 | 03-07-17 | 12:28

De eerste generatie turken en Marokkanen waren ook hardwerkende lui.

Nuchternederland | 03-07-17 | 12:26

Nou, nou Lupus Lupus: op het "geslachtsdeel" getrapt? Wat die truckers betreft, die worden net zo goed in de wielen gereden door regeringsbeleid van de afgelopen jaren met fiscale verzwaring en allerlei milieumaatregelen en rijtijdenbesluiten. Als je last op last stapelt is je bedrijfstak "gevonden vreten" voor concurrenten.

oliebolletje123 | 03-07-17 | 12:26

Berbaar | 03-07-17 | 12:23
Nah, also also also...

Law of the Land | 03-07-17 | 12:26

@necrosis | 03-07-17 | 12:21
Nee hij dacht onder de radar te bankhangen door zij-die-niet-genoemd-mag-worden niet ter sprake te brengen.
"Helaas" niet gelukt ;)

Berbaar | 03-07-17 | 12:26

Nuchternederland | 03-07-17 | 12:22

Ik kom mijn voordeur met regelmaat uit en inderdaad ik heb heel veel verschillende mensen leren kennen uit veel landen en culturen. Ik zie dat als een pré.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:25

-weggejorist-

Berbaar | 03-07-17 | 12:23

oliebolletje123 | 03-07-17 | 12:18

Er is geen politieke oplossing voor lamlendigheid. Geef je ze geen gratis geld meer dan gaan ze stelen. Of erger. Het is een mentaliteitsprobleem. Ik heb altijd gewoon geleerd dat je moet werken voor je geld. En ik kom uit een rijke familie maar denk maar niet dat ik iets voor niets kreeg. Nee een gezonde arbeidsethos werd er van jongs af aan in gewerkt. Zakgeld? Eerst maar werken voor je zakgeld. Dure spullen willen? Op vakantie met je kameraden? Prima zoek maar een baantje.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:23

Doorgaans prima volk. Maar die mogen hier niet komen werken en het feit dat je dat schijnt te denken zegt alles.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:28
Jij kent ook iedereen hè. Maar dat past ook wel weer bij je naam.

Nuchternederland | 03-07-17 | 12:22

@Berbaar | 03-07-17 | 11:55
Had hij het verboden woord weer gebruikt?
Ik heb het even gemist.

necrosis | 03-07-17 | 12:21

h65485665 | 03-07-17 | 12:09

Raar vooroordeel. De stedelijke Polen zijn behoorlijk liberaal en de meer conservatieve achterland Polen niet meer of minder achterlijk dan onze eigen biblebelt-figuren. En overigens zo vrijzinnig en liberaal zijn we in Nederland ook niet. Lees maar eens de reaguursels van menig reaguurder. Qua conservativiteit niet minder erg dan de gemiddelde moslim.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:18

Wachtmaar! | 03-07-17 | 12:11
.
Onze Nederlandse truckers kunnen een lied zingen over al die *geweldige Polen* (en andere Oostblokkers) op onze wegen.

Al die lofzangen komen gewoon van weg.met.ons. idioten met een minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokio. Alles maar dan ook alles wat van buiten Nederland komt wordt omarmd en tegelijkertijd gooien ze ons - eens zo prachtige - land op de mestvaalt. NSB-ers ten voeten uit. Allemaal.

Lupuslupus | 03-07-17 | 12:18

Meer meer meer.

Ik heb nooit op school geleerd dat Polen ooit Europa heeft gered.

Wel op school mensen met blauwe vlaggetjes met gele sterren erop zien zwaaien en een holle kreet "Europa best belangrijk" geleerd.
(gelijkenissen uit het recente verleden met andere vlagzwaaiers die aan gele sterren deden en die als besturingsvorm een gedereguleerd corporatief stelsel hadden berusten geheel op het grote plan)

Leve Polen, leve de Polen.
Welkom welkom welkom.

hallevvezool | 03-07-17 | 12:18

Je kunt ouwehoeren wat je wilt over Polen en de Polen, maar de Polen werken in ieder geval. Verder is zuid-west Brabant in 1944 door Poolse legeronderdelen bevrijd en in een aantal Brabantse dorpen staan gedenktekens voor tientallen Poolse gevallenen; wat mij betreft heb je dan als land en volk recht op een correcte bejegening en staan we wat dat betreft in het krijt. Verder kan ik me het fiasco van de Rotterdamse wethouder nog goed herinneren, die ca. 1100 Rotterdamse bijstandstrekkers had geselecteerd om werk te doen in het Westland; iets wat normaliter door Polen wordt gedaan. Van de 1100 gaven de meesten er na een paar dagen al met één of andere smoes de brui aan en er bleven er nog een stuk of 10 werken. Daarvan bleven er uiteindelijk één of twee over die permanent aan de slag gingen.
Zolang de politiek dit soort lamlendigheid blijft toestaan, zullen we het met de Polen moeten doen.

oliebolletje123 | 03-07-17 | 12:18

Prima hoor,
Pools gezin tegenover wonen, hard werken en geheel ingeburgerd. Kan je van de meeste moslims die hier al 3 generaties zijn niet zeggen.

geheelrationeel | 03-07-17 | 12:13

-weggejorist-

Berbaar | 03-07-17 | 12:12

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 12:11

@Wachtmaar! 11:42
Vergeet nog te vermelden, dat de criminaliteit hoogtij viert. Al is die baas nog zo goed voor ze, er is altijd wel iets wat ze erbij kunnen stelen. Alle apparatuur die gebruikt wordt, die achter in een auto past wordt gestolen. Onnodig om te vermelden waarschijnlijk dat ook ziekmelden door drankmisbruik geregeld voorkomt.
in dit kader misschien ook nog wel aardig om te wijzen op de berichtgeving m.b.t. "de rennende rukker". Even googlen.

Wachtmaar! | 03-07-17 | 12:11

Zucht...........

demaup | 03-07-17 | 12:10

@De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:23
= De meeste Polen die hier komen zijn ambachtslieden, hoogopgeleid... =
• Maar natuurlijk!
Geen bezwaar tegen deze Polen, die onze economie meehelpen op te krikken.
Je weet toch ook, dat er duizenden apothekers en hoogopgeleide mensen uit andere delen van de wereld, maar wat graag in NL willen 'werken.'
Witte Polen hebben wel hun kleur mee, dat wel.
Maar voor de rest nog aardig 'primitief', heel katholiek en nog heel ver van de 'ruimdenkendheid' van NL.
Het duurt wel decenia, maar Polen zal ook veranderen.
Dus ambachtslieden, hoogopgeleiden, die NL Echt willen Meehelpen, prima.
Geen land wil toch tuig van de richel op haar grondgebied.
Vooral niet, die uit andere landen.

h65485665 | 03-07-17 | 12:09

"Het werk dat Nederlanders niet willen doen." Die heb ik eerder gehoord.

Ik denk zelf dat in 2004 de grenzen opengezet zijn om het aanbod goedkope krachten te vergroten.

Overigens, hoe gaat het in Polen? Ik kan me herinneren dat het door sommige mensen als successtory van de EU wordt gezien. Maar volgens mij gaat het meeste geld daarnaartoe.

Maar miss dat iemand mij kan aanvullen.

nikolaos | 03-07-17 | 12:08

@Lupuslupus | 03-07-17 | 11:53
Lesson learnt: laat niet je zoon en 2 andere amateurtjes een dakje leggen want dat waait er in de eerste de beste storm weer af.
Berbaar | 03-07-17 | 11:59
.
Het lag niet aan hun werk maar aan het inferieure product. Snapt u dat? Zal wel niet.

Lupuslupus | 03-07-17 | 12:07

Nog nooit van een pool gehoord die zichzelf opblies om in de hemel te komen, of die sissend over straat liep, of die iedereen van "racist" zijn beschuldigde, of die stageplaatsen eiste. wel vaak van polen gehoord die hard werken en wat van hun leven proberen te maken. maw, prima volk die polen, beetje ruig, maar kunnen die verwijfde nederlanders nog iets van leren. multi-culti zoals het bedoeld is.

geenspam | 03-07-17 | 12:07

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:54
Eens, sletje. Uniek.

Mark_D_NL | 03-07-17 | 12:06

kwark001 | 03-07-17 | 11:47

Heb ik al gedaan, ben al uit Holland weg.

gatito | 03-07-17 | 12:05

Tja goedkoop is duurkoop zo blijkt maar weer.
De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:56
.
Niks goedkoop. Wanneer ik een overkapping koop bij een gerenommeerd bedrijf ga ik ervan uit dat het een goed product is. Maar helaas. Zal wel weer zo'n VVD-graaier (ahum hardwerkende middenstander) zijn geweest. Mensen oplichten met een inferieur product dat na 1x windkracht 9 gaat scheuren en bij de 2e x windkracht 9 de lucht ingaat en zich verspreid over de aanliggende tuinen.

Lupuslupus | 03-07-17 | 12:05

solcama | 03-07-17 | 12:01
Houd eens op. Polen hebben een andere culturele achtergrond. Die blijven en voegen iets toe, hun kinderen zeker. Of ze gaan terug en nemen hun centen mee en kopen een leuk huisje ergens in Poland en leven nog lang en gelukkig.
--
Meer, meer meer Polen. En minder, minder, minder van dat kudt zandvolk.

Mark_D_NL | 03-07-17 | 12:05

@ hierboven over alle poolse werklui: zwart ingehuurd zeker?

Is dit nog nieuws? | 03-07-17 | 12:04

Ik heb een Poolse Yoga-juf. Die zet al je chakra's open. Beter bestaat niet. M'n maat ik ik hebben als bijnaam voor haar Zloty (Slottie).

Traag | 03-07-17 | 12:02

Ik heb goede ervaringen met Poolse werklui. Ze gaan echter NIET meer terug.

Mijn positieve ervaringen zijn met eerste generatie Polen. Wat gebeut er met hun kroost als hun pa na een automatiserings- of prefabricageslag in de bijstand belandt? Ik vrees dat die kinderen Nederlandhatend kunnen opgroeien; met een vader die hun wijsmaakt dat hij door Nederlanders is uitgebuit en vervolgens als grof vuil aan de kant gezet is.

solcama | 03-07-17 | 12:01

Meer Polen. Minder Arabieren. Prima.

Normpje | 03-07-17 | 12:01

@Lupuslupus | 03-07-17 | 11:53
Lesson learnt: laat niet je zoon en 2 andere amateurtjes een dakje leggen want dat waait er in de eerste de beste storm weer af.

Berbaar | 03-07-17 | 11:59

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:53
"Mijn zoon heeft samen met 2 kennissen het 1e dak er op gelegd maar dat is kapot gewaaid tijdens een voorjaarsstorm maar dat snap jij natuurlijk niet."

Ah op die fiets. Tja goedkoop is duurkoop zo blijkt maar weer.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:56

@necrosis | 03-07-17 | 11:50
U bedoelt die anti-huppeldepup?
Die is inmiddels ook weer opgerot.

Berbaar | 03-07-17 | 11:55

Air van Boven Dorens | 03-07-17 | 11:49

Als jij op zoek naar een beter leven een goede baan hebt gescoord in Polen, in een prachtige stad woont waar je lekker in je vel zit en leuke collega's en vrienden hebt ga je toch niet ontslag nemen en foetsie om Nederland werkloos je huwelijk te verzieken? Nee dan zeg je na bepaalde tijd schat het gaat lekker hier kom je ook? Toch?

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:54

Zonder Polen zijn hier de schappen leeg. Logistiek Nederland draait op Polen. De Polen gaan hier wel blijven. Krijgen allemaal kinderen die hier naar school gaan. De droom om te sparen voor een huis in Polen laten ze allemaal varen. Ze hebben het hier beter.

Traag | 03-07-17 | 11:53

Eerst zei je nog dat je zoon het had gedaan. En er is no way dat Polen of welke bouwvakker dan ook 70€ per uur rekenen. Of je snapte de offerte niet of je loopt weer eens te liegen.
De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:41
.
Mijn zoon heeft samen met 2 kennissen het 1e dak er op gelegd maar dat is kapot gewaaid tijdens een voorjaarsstorm maar dat snap jij natuurlijk niet.

En nee, ik ben achterlijk want ik snap niet dat die Pool hier in mijn tuin de zaak staat te bekijken en dan zegt: 'het kost u 700€ want het dak (die 4 perspex platen van 1x2,25 compleet met bevestigingsmateriaal) moet door 2 man gemonteerd worden, we komen dan 2 ochtenden(!) maar komen uit Zwolle (50 km dus 100 km retour en dat maal 2) dus er komen reiskosten bij. Vandaar die 700€. Wie is hier nou de imbeciel. Jij toch zeker met je grote smoel die denkt overal alles vanaf te weten. En liegen laat ik aan jou over.

De enige reden dat ik - en dan nog zelden - op jouw plempsels reageer is dat ik weiger en plein public voor leugenaar uitgemaakt te worden. Gelukkig kotst 95% van de reaguurders jou uit dus al te druk maak ik mij niet.

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:53

Wonen aardig wat Polen in mijn (volks) wijkie. Aardige lui, doe hun best Nederlands te spreken en harde werkers. Zeggen altijd gedag als ik op zondag wel lam mijn stamkroeg uit waggel.

Nalek | 03-07-17 | 11:53

Soms wel een stukje slimmer dan wij Hollanders. Ik sprak vorige week een tuinbouwer die tientallen Polen en degelijk in dienst heeft. Hij vertelde dat sommigen hier een maand of 7 komen werken, heel zuinig leven en dan de ander maanden in Polen bezig zijn om hun verdiende geld te investeren in het bouwen van hun eigen huizen voor de verhuur. Een van zijn Polen heeft op die manier al 10 huizen bij elkaar gebouwd die nu verhuurd worden. Cash en zonder hypotheek.... Binnenkort kan hij lachend met 'pensioen' terwijl alle domme Nederlanders hier zich de tering blijven werken voor hun hypotheektje etc etc...

sauruss | 03-07-17 | 11:51

@Wachtmaar! 11:42
Polen lijken precies op Noord-Brabanders, zoals je het beschrijft. Prima volk dus.

tipo | 03-07-17 | 11:51

Omdat het topic oa over werk gaat, waar is de opvolger van @ ProAsfalt gebleven?
Zijn nieuwe nick ben ik vergeten maar dit was toch het perfecte topic voor hem om lekker te fulmineren over 'de bazen'.

necrosis | 03-07-17 | 11:50

Als je graag wilt gezinsherenigen dan kan dat toch ook in het land van herkomst...?

Air van Boven Dorens | 03-07-17 | 11:49

Die Polen assimileren binnen een generatie, daar kan menig migrant een voorbeeld aan nenem. Die Polen worden ooit nog eens onze redding, in tegenstelling tot de Nederlander zullen zij zich niet door de policor laten inpakken.

Abject | 03-07-17 | 11:49

Wanneer maakt het CBS zo'n filmpje over Marokkanen?

Hemeltergend | 03-07-17 | 11:48

gatito | 03-07-17 | 11:46

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

kwark001 | 03-07-17 | 11:47

Nog maals, iedereen eruit.

gatito | 03-07-17 | 11:46

-weggejorist-

ti ta toverkuffar | 03-07-17 | 11:44

Voordeel#10: De grootschalige komst van Katholieke Polen helpt de islamisering van Nederland tegengaan.

tipo | 03-07-17 | 11:44

Of een huis van buiten schilderen met muurverf van de Gamma!
kwark001 | 03-07-17 | 11:36
.
Lol !

Toevallig is mijn woonkamer aan een schilderbeurt toe en heb ik gisteren lange tijd youtube filmpjes zitten kijken hoe dat goed (!) moet gebeuren. De muren en wanden sauzen heb ik al regelmatig gedaan - met prima resultaat - maar houtwerk w.o. 3 deuren (ontvetten, schuren, plamuren, gronden en aflakken) is helemaal nieuw voor mij. Maar ook dat gaat goed komen. Geen Pool voor nodig.

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:43

Ja lekker mensen, ga de slechtste voorbeelden erbij halen en praat daarmee Polen goed. Dat komt altijd uit natuurlijk!

Polen zijn echt geen supermensen ofzo (krijg bijna dat idee hier in de tegels). Ze komen hier omdat ze het beter kunnen hebben hier dan in hun eigen land.
Iedereen heeft zo z'n ervaringen en die kunnen verschillen. 1 ding waar de Nederlander natuurlijk heel gevoelig voor is is de prijs. Allemaal goedkope klussen gehad, dan ga je niet zeuren over je pool natuurlijk.

Maar laat er bijv. eens eentje straten en spreek een uurprijs af. Moet je eens kijken hoe hard ze dan over het algemeen werken!

Heb persoonlijk niets op ze tegen, behalve wellicht dat het straatbeeld er lang niet beter van wordt (van geen enkel oostblokhoofd trouwens).
Maar dat gelul over dat ze werk doen dat Nederlanders niet zouden willen doen? Niet voor die lonen nee (en nee, het is niet gebruikelijk om bij de baas op het erf in een verbouwde kas te gaan wonen).
Ik weet zeker dat niemand hier dat ook maar een moment zou overwegen als ze "in de markt zijn" voor zo'n Polen-baan.
Kun je hoog van de toren blazen over je landgenoten die dat werk niet zouden willen doen, maar het gaat gewoon een om een lagere standaard die ze daar wel accepteren omdat het alsnog beter is dan wat ze thuis hadden.

Maar de meest kansloze vluchtelingen als vergelijk bij gaan halen. Ja dan ziet alles er beter uit natuurlijk......

Gazzerop | 03-07-17 | 11:43

Polen lijken in geen enkel opzicht op Nederlanders. Wie dat denkt, hoeft er niet mee te werken of kent er geen. Het is egoistisch kutvolk, dat zich ook niet wenst aan te passen. De eersten die hier kwamen, wilden de handen nog wel uit de mouwen steken en de taal leren, maar wat nu komt is alleen maar uit op een makkelijk leven. Ik ken genoeg tuinders die ze in dienst hebben en ook hier in de haven lopen er genoeg. Het aantal dat in een uitkering loopt, al dan niet tijdelijk is inmiddels niet meer te tellen. Nog een parallelle samenleving erbij. Er is slechts een voordeel: ze houden ook niet van moslims.

Denk maar niet dat een Nederlandse ondernemer daar nog iets aan verdient. Het zijn thuiszuipers, hebben eigen supermarkten en kopen kleding en andere benodigdheden allemaal tweedehands op de vlooienmarkt. Oh en wegenbelasing betalen ho maar. Omdat we niet van discrimineren houden.

Wachtmaar! | 03-07-17 | 11:42

Wat een rechtlijnig vooringenomen artikel. In de regel zijn de Polen harde werkers en op de diverse levensdomeinen weinig afwijkend van de Nederlanders. Ik zou willen dat de allochtone bijstandstrekkers, sorry, bijstandsgerechtigden, hetzelfde arbeidsethos zouden hebben als de Polen.

LolaBabooshka | 03-07-17 | 11:42

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:34

Eerst zei je nog dat je zoon het had gedaan. En er is no way dat Polen of welke bouwvakker dan ook 70€ per uur rekenen. Of je snapte de offerte niet of je loopt weer eens te liegen.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:41

Polen zijn Europeanen, een volksverhuizing van het ene naar het andere Europese land, verandert niet zo gek veel aan dit werelddeel. Polen, al hoewel grof, alcoholisch en luidruchtig, zijn behoudend streng katholiek, het zijn in beginsel geen handjes ophouders, ze voegen meestal iets toe naan het BNP.
.
Dat ligt met asieleisers uit Eritrea en Somalië heel anders, dat bedreigt de Europese status en cultuur en zij zuigen aan de uitkeringstiet.
.
Als immigratie dat toch moet, geef mij maar een Pool, die heb ik hoogpoliger staan dan Afrikaans gespuis.

Memek | 03-07-17 | 11:41

Als ik de comments hier zo lees dan zijn polen heel geschikte mensen. Of in ieder geval, de eerste generatie polen.
Maar laten we niet vergeten dat de eerste generatie gastarbeiders uit turkije en marokko dat ook waren..
En wie denkt dat de poolse cultuur prima verenigbaar is met de onze; diepgeworteld katholiek conservatisme is helemaal niet zo vergelijkbaar. 'homo' hebben is op het poolse platteland nog steeds viesbah. Dat importeren we ook.
Tot slot; ze komen hier voor werk. Er is hier dus werk. Hoe we nog werklozen op de bank kunnen hebben zitten is mij een raadsel.

two ball cane | 03-07-17 | 11:41

En Poolse mannen zijn makkelijk te herkennen aan:
- Adidas Smoking
- Zwarte Nikes
- Kale kop
- Blik goedkoop bier in de hand

Mark_D_NL | 03-07-17 | 11:41

Zag jaren geleden Van Aartsen hardop dromen voor de camera. 'Wij kunnen het New York aan de Noordzee worden.' Als dat het plan is voor deze landje; kom dan maar binnen met die Oostblokkers. Omdat een beetje meer Europa ook wel weer goed is voor de diversiteit. En het helpt tegen inteelt bovendien.

Law of the Land | 03-07-17 | 11:39

"Of je laat ze niet betalen voor sociale zekerheid of je geeft ze rechten."
De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:12

Inderdaad, je raakt daar aan een "heikel" punt. Maar m.i. had daar door de politiek al lang geleden een oplossing voor gevonden moeten worden. Met lang geleden bedoel ik al begin jaren 70 van de vorige eeuw; dat had ons een héle hoop ellende bespaard met die zg gastarbeiders uit Turkije en de Rif.

Mijn systeem zou zijn: je houdt wel allerlei premies volksverzekeringen in, zoals bij iedereen, maar je geeft dat mee als premie op het moment dat ze werkloos worden en je ze terugstuurt naar eigen land. Dat lijkt me ook billijk: een Pool (of vroeger, een Marokkaan) die hier 5 jaar betaalde arbeid heeft verricht krijgt dan meer mee dan iemand die al na 2 jaar werkloos wordt.

Het lijkt me in ieder geval een stuk billijker dan dat iemand die hier 2 of 5 jaar heeft gewerkt, wellicht voor de rest van zijn leven hier een uitkering kan beuren als hij/zij nooit meer aan het werk komt (en bovendien vrouw en kinderen kan laten overkomen die ook onmiddellijk geld gaan kosten; dit is natuurlijk met het gros van de "gastarbeiders" in de jaren 70 gebeurd).

Een herhaling van zetten uit de periode jaren 70/80 vorige eeuw lijkt mij niet wenselijk.

Dr_Johnson | 03-07-17 | 11:37

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:34

Of een huis van buiten schilderen met muurverf van de Gamma!

kwark001 | 03-07-17 | 11:36

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:20

Gelukkig doen Nederlanders nooit zulks. Die zijn nooit agressief. Zuipen nooit teveel. Zijn nooit geweldadig. Die nare Polen ook altijd. Xenofoob.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:35

Polen zijn wat mij betreft van harte welkom, liever Polen importeren dan al die achterlijke islamitische ellende.

Wonderful-Life | 03-07-17 | 11:35

Liever half Polen hiernaartoe dan de halve islamitische zandbak. Polen heeft trouwens groot gelijk met het niet akkoord gaan met de opengrenzendictatuur van de EU. De buitengrenzen, welteverstaan, waarvan in EU-verband is afgesproken dat die bewaakt en verdedigd worden.
KlunsJohannus | 03-07-17 | 11:27
.
U vertelt niet het hele verhaal. Polen neemt ook geen asielzoekers op maar graait wel EU-subsidie. En dàt heeft helemaal niets te maken met het bewaken van de buitengrenzen.
Polen vreet gewoon van 2 walletjes. Mag voor mij hoor, want zouden meer landen moeten doen. Maar maak het niet mooier dan het is.

En wat die 'hardwerkende' Polen betreft, rekenen kunnen ze als de beste. Vroegen 700 € om het dak op mijn overkapping (4 x 2,5 m) te monteren want tja, dat moest door 2 man gebeuren.

Mijn buurman heeft het geweldig gedaan voor 50€ (10€ per uur) en was in één ochtend klaar. Helemaal in zn uppie. Rot op met je Poolse aasgieren.

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:34

Liever Poolse medeburgers dan Afrikanen en aanhangers van de islam.

MikeLekkerBelangrijk | 03-07-17 | 11:34

@Nuchternederland | 03-07-17 | 11:22
Die stelling is natuurlijk complete onzin!

BenHetZoZat | 03-07-17 | 11:32

Laat maar komen, liefst nog een half miljoen of zeau. Beter dat zij NL opvullen dan dat andere tuigh..

mydogandmyself | 03-07-17 | 11:32

leo de pejo | 03-07-17 | 11:29
Al die bananen zeker?
En boontjes / rozen uit Kenia?
Binnenkort ook al die Oekraïners die hier komen, jeej!

Is dit nog nieuws? | 03-07-17 | 11:31

Moet wel vragen: Waar gaan al die polen tegenwoordig heen?
In de kop van Noord Holland heb ik als vakantiewerk (10-15 jaar geleden) altijd samen gewerkt met toffe Polen die elke kutbaan aannamen waar ze geld mee konden verdienen.

Tegenwoordig nog weinig Poolse kentekens en de poolse probleemgezinnen zijn uit hun sociale huurwoningen geflikkert en ingeruild voor midden-oostiërs werkschuw tuig.

De Polen die jaren lang in NL gewerkt hebben, zijn terug gegaan (want EU subsidies hebben veel banen gecreëerd in Polen in bouw) of zijn hier blijven wonen en hebben een gezin en eigen huis.

LangeTijdGeleden | 03-07-17 | 11:30

Denk dat de vooroordelen die we hebben over buitenlanders meer in het voordeel werken van de polen en andere NO europeanen dan met mensen van rond de middellandse zee en ten zuiden daarvan, hun karakter en gebruiken zijn meer compatible met de onze, en wat in mijn ogen het belangrijkste is hun geloof botst niet erg met onze zeden en gebruiken, wat dat betreft hoeven we ons maar minimaal aan te passen.

Umberto die trotzoni | 03-07-17 | 11:30

Geen probleem met Polen. Wel met Afrikanen, die doen echt geen moer. En ik heb helemaal niks met de islam.

osolemio | 03-07-17 | 11:30

Nuchternederland | 03-07-17 | 11:22
Oekraïne en Polen zijn niet te vergelijken. En wie heeft het over 'blij zijn met'. Het adagium 'Liever Polen dan Zandbakkiërs' betekent niet dat we het halve oostblok dan maar meteen hiernaartoe moeten halen.

KlunsJohannus | 03-07-17 | 11:30

Als er geen Polen zouden zijn in NL dan hebben we geen kipfilet en varkenslapjes in het koelvak. Geen groente en fruit in de schappen en lag de bloementeelt en -export op zijn gat.

leo de pejo | 03-07-17 | 11:29

Tsja ik laat het werk hier thuis altijd doen door Polen of Nederlanders. In elk geval niet door Somaliërs, marokkanen of eritreers. Niet omdat ik racistisch ben, maar omdat die groepen niet werken.

(Ik ben me bewust van de contradictie in bovenstaande uitspraak)

Ziekeconstipatie | 03-07-17 | 11:29

Nobody yet?
They ain't moslems...

wezen | 03-07-17 | 11:28

Nuchternederland | 03-07-17 | 11:22

Doorgaans prima volk. Maar die mogen hier niet komen werken en het feit dat je dat schijnt te denken zegt alles.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:28

-weggejorist-

Berbaar | 03-07-17 | 11:28

Liever half Polen hiernaartoe dan de halve islamitische zandbak. Polen heeft trouwens groot gelijk met het niet akkoord gaan met de opengrenzendictatuur van de EU. De buitengrenzen, welteverstaan, waarvan in EU-verband is afgesproken dat die bewaakt en verdedigd worden.

KlunsJohannus | 03-07-17 | 11:27

En ik moet 2 x per jaar naar polen toe reizen voor 1 of 2 weken omdat we daar geen gespecialiseerd werk kunnen vinden voor hetgeen wat gedaan moet worden.

Hoewel weinig mensen er hoog opgeleid zijn, zijn de meeste best vriendelijk en werken ze hard voor elke euro die er binnen kan komen voor hun gezin.

Dus liever polen dan Marocs, Turken of ander middeleeuws en midden-oosten tuig.

LangeTijdGeleden | 03-07-17 | 11:26

Zonder polen stort onze ((glas)tuin)bouw in elkaar. Die gasten werken veel, hard en zonder te klagen.

Toen ik nog een bijbaantje had in de tuinbouw heeft de baas daar op een gegeven moment 20-30 Nederlandse mensen die in aanmerking komen voor dat werk (luie ongemotiveerde mensen) ingeruild voor 4-8 polen+2 Nederlanders voor leiding. Relatieve productiviteit ging absurd ver omhoog, maar ook de absolute productiviteit steeg aanzienlijk. Het zijn ook nog is aangenamere vriendelijkere mensen dan het vijvertje Nederlanders waar je uit moet vissen voor dat werk.

mesutozil | 03-07-17 | 11:25

@bergsbeklimmer En welke landen zijn dat dan? Kan altijd van pas komen deze info.

Croxifoxio | 03-07-17 | 11:25

Wanneer komen de Noord Koreanen?

kwark001 | 03-07-17 | 11:24

Volgens mijn vrouw ga ik steeds meer op Archie Bunker lijken. Ik loop de hele dag te schelden en te kankeren.

Vespucci | 03-07-17 | 11:24

h65485665 | 03-07-17 | 11:16

De meeste Polen die hier komen zijn ambachtslieden, hoogopgeleid of opportunisten die een zakcentje komen verdienen door werk te doen waar menig Nederlander zich te goed voor voelt.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:23

Als jullie allemaal zo blij zijn met al die Polen, zijn jullie vast ook wel blij met de komende golf aan Oekraïners.

Nuchternederland | 03-07-17 | 11:22

Men vergeet erbij te vermelden, mits alles extragratis en zonder tegenprestatie.
.
Want in landen waar een tegenprestatie verwacht wordt zijn ze niet geinteresseerd.
.
De politiekcorrecte uitverkoop. Op kosten, en ten koste van u!

Parel van het Zuiden | 03-07-17 | 11:22

Er lopen hier in de wijk genoeg Polen rond, veel jonge stelletjes. Aardige mensen die goed meedraaien, totaal geen last van, wel profijt

BenHetZoZat | 03-07-17 | 11:21

en altijd maar weer blijven zeuren... meld er ook ff bij hoeveel Polen er hier een uitkering trekken??? idd heel weinig!

bArAbAts | 03-07-17 | 11:20

Geen enkel probleem mee, liever Polen dan al die profiteurs uit Afrika.
Polen passen zich prima aan, zijn harde werkers en hebben een christelijke geloofsovertuiging waar we niet veel hinder van zullen ondervinden.
Ps. Zuipschuiten hebben we in alle bevolkingsgroepen!

BadLieutenant | 03-07-17 | 11:20

Fantastisch die man in het filmpje, helemaal retro.

bijna_raak | 03-07-17 | 11:20

Twee weken geleden in een flat bij mij om de hoek: een Pool vanaf de 4e(!) etage geland op het grasveld achter de flat.
Resultaat: de hele straat vol met politieauto's en een ziekenauto.
Slachtoffer ernstig gewond afgevoerd naar het ziekenhuis en de 4 personen die in het huis waren, gearresteerd: 2 Poolse mannen en 2 Poolse vrouwen.

Lupuslupus | 03-07-17 | 11:20

litebyte | 03-07-17 | 11:09

Wat een onzin.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:19

Stikt hier op het Brabantse platteland van de Polen en daar heb je nul last van. Ze zijn over het algemeen netjes, passen zich keurig aan, zeiken of zeuren niet en werken zich werkelijk helemaal te pletter. Dit in tegenstelling tot de kleine groep Eritreeërs die zich sinds enkele weken de gouden titel "statushouder" op de borst hebben laten naaien en sindsdien met zn tien- vijftienen bij de Lidl rondhangen en schijnbaar niet veel meer doen dan door de Lidl lopen, niks kopen, en op hun mobiele telefoons kijken, ofwel voor het gemeentehuis lopen te lummelen of gewoon tegen een boom hangen. Dat soort pro-actieve signalen zeg maar. Met die Polen is niks mis, ik zou graag al die lichtgetintiërs inruilen voor Polen en van mijn part Roemenen.

Dutchbeaurouge | 03-07-17 | 11:19

Polen altijd +2. Poolse vrouwen zijn leuk en echt vrouw

Mark_D_NL | 03-07-17 | 11:19

Van die paar duizend Polen lig ik niet wakker. Zolang ze werken al helemaal niet. Geen onaardige gasten ook, beetje rough edges hier en daar. Probleem is natuurlijk het met bakken binnenhalen van de ons vijandig gezinde moslims. Daar lig ik wel van wakker.

WhiteShark | 03-07-17 | 11:19

Je kan er natuurlijk lekker sarcastisch over doen, maar per jaar vertrekken 140.000 NL-ers naar het buitenland, waarvan een heel groot gedeelte naar de EU. Mensen die hun Nederlandse opleiding meenemen en met die opleiding een gewilde gast is in het buitenland. En anders nemen ze wel hun pensioen mee om daar mee elders de economie mee aan te zwengelen.

Zelf heb ik nog geen moment spijt gehad dat ik die stap genomen heb en mijn kinderen, die zelfstandig naar andere EU landen gegaan zijn, ook niet. Landen waar je niet over Tokkies en Nafri´s struikelt, landen waar men blij is dat je er bent, landen waar men niet alleen over respect praat, maar ook respect voor elkaar heeft. Landen die niet geregeerd worden door DWDD, SS, A-FD en een leugenachtige clown die zich MP noemt, landen waar de politie ook komt als je ze belt (kan ook niet anders, want waarom zou je ze bellen, anders als om een pilsje met ze te drinken?). Waar ik woon zeggen ze Grüsti ipv dat ze "hoer" sissen. Ik begrijp die Polen niet dat ze naar NL willen.

bergsbeklimmer | 03-07-17 | 11:18

Honderd keer liever Polen dan Marokkanen en Nigerianen. Polen komen om te werken, Nigerianen voor een uitkering + huis, Marokkanen om hier winkeldiefstallen te plegen.

En nu is het genoeg! | 03-07-17 | 11:18

@Captain Pervert | 03-07-17 | 11:03
= En werk wat geen hond wil doen. Heb liever 1000 Polen dan 2 Somaliërs. =
• Nou, IK beslist NIET!
En Captain Pervert, maar denken dat al die Polen Allemaal werken!
Ja, op de Dam, als zakkenroller en zo.
Uiteraard zijn er ook Polen, die Wel meehelpen onze economie op te krikken.
En iedereen weet het, Polen gaan ook Niet meer terug.
Zij blijven Hier, in dit voor vele GS.reaguurders klote NL.

h65485665 | 03-07-17 | 11:16

Daar is niks mis mee ... het zijn gewoon nét Nederlanders ... en ik heb liever 10 Poolse gezinnen in de straat ... dan het héle midden oosten hier op de stoep .

cinderella4711 | 03-07-17 | 11:16

-weggejorist-

two ball cane | 03-07-17 | 11:14

@Captain Pervert | 03-07-17 | 11:03
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Daarbuiten zijn Polen (heel veel, niet allemaal) echte vaklui.
Mijn zwager had zijn hele huis laten schilderen door Polen, schilderstape gebruiken ze niet en geen spatje verf op de ramen en de vloer.

necrosis | 03-07-17 | 11:14

Misschien moet er iemand eens een meldpunt opzetten ;)
Verder weinig mis met onze Poolse vrienden, werken doorgaans hard en dragen hun steentje bij daarnaast zijn die Poolse supermarkten een ontdekkingsreis.

Berbaar | 03-07-17 | 11:12

Dr_Johnson | 03-07-17 | 11:09

Tja die jongens en meisjes bouwen ook rechten op. Of je laat ze niet betalen voor sociale zekerheid of je geeft ze rechten. Het is het één of het ander. Niet allebei.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:12

Polen zijn over het algemeen geen uitkeringstrekkers volgens mij. Liever 10 Polen dan 1 Somaliër

Bertie Wooster | 03-07-17 | 11:10

Gelukkig dat houdt de balans mekkas / kufars nog een beetje in evenwicht... we hebben t nodig.

Bill Cosby | 03-07-17 | 11:09

Wij schaffen dat.

maar toch | 03-07-17 | 11:09

Polen werken hard, houden van bier en varkensworst en zijn niet te beroerd om voor hun land (of het onze) te knokken.
Laten we wel wezen, met alle sneeuwvlokjes en islamisten kunnen we wat pools arbeidsethos en wat oost-Europese weerbaarheid wel gebruiken.

Zolang ze zich maar een beetje gedragen in het verkeer, ben ik blij met ze.

Rommelende Onderbuik | 03-07-17 | 11:09

Ik zou vooral ook eens kijken naar de opkomende plaag van Estlanders, Letten en Litouwers. Deze surrogaat Russen zijn pas een werkelijke plaag. Door een smerige EU constructie werken ze in Nederland voor nog net geen 7 EUro p/u, dus u snapt wel Nederlandse bedrijven stana om te te springen.

Het is veelal het grootste tuig wat de Baltische staten zelf ook niet wil.

TIP: ziet u auto's verschijnen in uw buurt met een kenteken uit Estland, Litouwen of Letland. Gelijk actie ondernemen, voordat u het weet zitten er 20 (en allemaal in 1 huis)

litebyte | 03-07-17 | 11:09

Er zitten altijd rotte appels tussen maar Polen (en Oost Europeanen in het algemeen) werken keihard zijn een joviaal en vriendelijk volk en zijn derhalve een absolute aanwinst voor Nederland. Dat kan je niet zeggen over andere bevolkingsgroepen. West Afrikanen bijvoorbeeld. Of Tokkies. Of Berbers. Of Somaliërs etc.

De Koreaanse Slet | 03-07-17 | 11:09

De enige goede Pool is de Noordpool; en de Zuidpool natuurlijk, maar niet de zuippool.

Ach, flauwigheid. De meeste Polen hier werken hard, in tegenstelling tot veel niet-westerse allochtonen, maar Nederland moet er wel voor waken dat wanneer het werk voor Polen hier eindigt, ze wel teruggaan naar Polen en niet hier blijven hangen met een uitkering. Ik las een tijdje terug dat er - ik meen in Limburg - toch ook al weer tientallen (een paar honderd inmiddels?) Polen aan een uitkeringsinfuus hangen.

Dr_Johnson | 03-07-17 | 11:09

Ik ruil een niet-westerse migrant graag in voor 2 Polen. Of 3.

relatief | 03-07-17 | 11:09

Tja, als de verwende Nederlanders het werk niet willen doen...

FasiscovanJole | 03-07-17 | 11:07

Poolse cultuur is redelijk compatibel met die van ons.

Zeepvrij | 03-07-17 | 11:07

Zijk toch niet over die polen die komen hier werken en gaan naar de kerk krijgen 5 kinderen die ook gaan werken en naar de kerk gaan.

dixielandband | 03-07-17 | 11:05

Hun cultuur is misschien niet bepaald een aanvulling (zuipen, autorijden en de politie die ofwel je nationaliteit, ofwel het feit dat je had gedronken verdoezelt) maar ze komen hier om te WERKEN.
En hard ook. En werk wat geen hond wil doen. Heb liever 1000 Polen dan 2 Somaliërs.

Captain Pervert | 03-07-17 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken