Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Only in Sweden: jihadisten krijgen nieuwe identiteit om makkelijker te integreren

Oh Zweden, wat ben je toch een Zweeds land. In welk ander land maakt men zich druk om de moeizame integratie van IS-strijders op de arbeidsmarkt? Het blijkt dat ongelovigen de keel doorsnijden, homo's van flatgebouwen gooien en zandkastelen bouwen maken helemaal niet zulke gewilde vaardigheden zijn als je bij de Sligro in Malmö solliciteert. En daar doet de Zweedse overheid wat aan. "It is trialling a rehabilitation programme that gives Swedish extremists housing, employment, education and financial support." En als het dan nog niet lukt, dan kunnen Karim de Koppensneller en Mohemmed de Minderjarigemeisjesneuker gewoon een NIEUWE IDENTITEIT aannemen. Koekoek Zweden. Hartelijk bedankt namens alle andere Schengen-landen. Wordt reuze gezellig als die gasten met een nieuw paspoort en een blanco strafblad op tienertour gaan. Ruimen jullie zelf de rommel op?

Reaguursels

Inloggen

@Maria.1 | 29-06-17 | 18:56
Ze hebben gewetenloze moorden op hun geweten bij een terroristische organisatie. En jij vangt ze zonder enig probleem op en wil ze helpen. Jij bent onderdeel van het probleem. Ik neem het je niet kwalijk dat jij geen verbanden ziet en anderen beticht van iets niet snappen want geboren worden met het IQ van een pinda is niet strafbaar. Dat de geradicaliseerden eerder baby's vermoordden zie je graag even over het hoofd he. Want jij bent fatsoenlijk en slim ? Vandaar het bovengenoemde stemadvies. Slaap lekker Maria. Al heb je daar weinig reden toe.

Rest In Privacy | 01-07-17 | 17:54

Ali el-Lelystadi solliciteert ook wel een beetje moeilijk.

fail | 30-06-17 | 00:22

Bijzonder, ik meld alleen dat iets me opvalt: een bepaalde reaguurder die er op los scheldt en beledigt, werkelijk iedereen de maat neemt, niet voor rede vatbaar is, en toch geen enkele keer gejorist wordt. En dat dit een bepaald vermoeden geeft over een mogelijke rol van de trol. Gewoon, iets wat ik me een beetje begin af te vragen, en dat ook in die strekking schrijf. En je iets afvragen is blijkbaar al verboden, want gejorist. Waar ik eigenlijk op hoopte, was dat mijn vermoeden weerlegd zou worden, bijvoorbeeld via een edit. Gewoon voor de zuiverheid, en het vertrouwen wat ik dit weblog heb toegedicht. Nu wordt mijn vermoeden juist niet weerlegd.

Schaaldier | 29-06-17 | 23:15

@knerf | 29-06-17 | 22:51 - tussen 1998 en 2014 heel vaak in SE geweest voor de bedrijven waar ik werkte. Ik herken uw kijk op de zaak. Ook mbt DKS, wat een droeftoeter is dat. Jammer genoeg gooide iemand met de feiten. Ik had hem net uitgedaagd die te produceren. Kan hij niet, hij krijgt zijn info ook maar van sesamstraat en 8 uur journaal. Uiteraard kreeg ik alleen een persoonlijke sneer :-)

MarcS | 29-06-17 | 23:07

-weggejorist-

bananabanana | 29-06-17 | 22:58

-weggejorist-

knerf | 29-06-17 | 22:51

nl.m.wikipedia.org/wiki/Piet_Laros

Vergelijk de behandeling eens met de wijze waarop de Nederlandse overheid omging met Nederlandse vrijwilligers die tijdens de Spaanse burgeroorlog zich aansloten en streden voor de wettig gekozen regering. ::

''Piet Laros (1901–1997) was een van de eerste Nederlandse vrijwilligers in de Spaanse Burgeroorlog. Hij vertrok, zodra hij hoorde van de inval van Franco in Zuid-Spanje om de wettige -socialistische- Spaans regering omver te werpen, in 1936, op de fiets naar Parijs, waar hij werd opgevangen door andere socialistische jongeren, en -tersluiks- door de autoriteiten, tijdens de regering onder leiding van Léon Blum. Hij raakte ter plekke in Spanje meermaals gewond. In de Tweede Wereldoorlog zat Laros in het verzet en belandde uiteindelijk in concentratiekamp Buchenwald.

In 1946 kreeg Laros als een van de weinigen de Nederlandse nationaliteit terug die hem als Spanjestrijder in vreemde krijgsdienst was ontnomen. Vele medestrijders van Laros moesten daar nog jaren op wachten, en kregen die toen -tot hun grote weerzin- terug, simultaan met de de Oostfrontstrijders, en andere Nazi-gezinde landgenoten, die in de Tweede Wereld Oorlog dienst hadden genomen in het Duitse leger.

In 1968 maakte Theo Uittenbogaard een VARA-radio-documentaire, getiteld De Oorlog Duurt Voort, over oud-Spanjestrijders, waaronder Laros, na hun terugkeer in Nederland, en hun frustratie, dat zij in meerderheid dezelfde behandeling kregen, na de Tweede Wereldoorlog, als zij die 'fout' waren geweest. In 1969, dertig jaar na het einde van de Spaanse burgeroorlog protesteerde Laros nog steeds en opnieuw op het Binnenhof tegen deze 'historische schanddaad' : "Waarom zijn na dertig jaar nog steeds anti-fascistische oud-spanjestrijders staatloos ? Waarom ?"

theo-is-dood | 29-06-17 | 21:00

Zweden? dat ligt tocht in noord-Afrika of wa?

McMarx | 29-06-17 | 20:41

“Those whom the gods wish to destroy they first make mad”

theo-is-dood | 29-06-17 | 20:23

Het Zweedse volk heeft zelf voor deze politici gekozen.

jatheïst | 29-06-17 | 20:22

Ik dacht dat ze in Zweden veel waarde hechtten aan een rechtvaardige samenleving. Dit bericht toont maar weer eens aan dat socialisme juist het toppunt van onrechtvaardigheid is.

Dr. Vigilante | 29-06-17 | 19:33

Vaak zijn ze al veroordeeld tot een strafje in Turkije en he, je mag niet twee keer gestraft worden voor hetzelfde. Dus je kunt gelijk weer verder. Prachtig toch.
-
Viel effe tegen het beschermen van de lokale bevolking tegen afpersers, de vrede namens de islam uitdragen, de vrouwen beschermen tegen de verkrachters aldaar, vrouwen van kledingadviezen voorzien, kinderen heropvoeden, belastingachterstanden wegwerken (leek Griekenland wel) en ga zo maar door.
-
Deze helden verdienen het dan ook om door de Zweedse GroenLinks regering al helden onthaald te worden en absoluut een tweede kans (na een fopstrafje uiteraard, want ze liepen natuurlijk voor op ons eigen EU leger en dat vindt Timmerfransje kwalijk).
-
Zonder mobiliteit geen goeie kansen, is het misschien mogelijk dat ze allemaal van hun vriendin Merkel zo'n Volkswagen krijgen? Zo'n nieuwe gele Golf die nu in de reclames te zien is. Die remt automatisch, scheelt een hoop collateral damage!
-
Niet te vergeten het is bijzonder goed voor de economie, want dit bied perspectief voor de vele GroenLinks adviseurs. Die kunnen weer tien jaar onbeperkt declareren en dat is goed voor de werkgelegenheid.
Wie betaald eigenlijk al die kosten van die GroenLinks adviseurs? Ach, niet zo somber we halen op deze manier op economisch vlak Zuid-Korea nog in!

bananabanana | 29-06-17 | 19:28

@Tutanchamon | 29-06-17 | 18:42
Dat is om de mensen te deradicaliseren! (je snapt er niet veel van hé?!)

Maria.1 | 29-06-17 | 18:56

Dus je sluit je aan bij een gewelddadige terroristische organisatie en moord er rustig op los, en dan kom je bij links aan en die zegt: kom maar jongen, wij helpen je wel. En dat je een paar massamoorden op je geweten hebt, ach, zand er over, de eerste prioriteit is JOU weer op de rails helpen. Ik krijg hier een enorm PVDA/VARA/JOOP/DENK/van Muiswinkel/Peter R/Theo Maassen-gevoel bij en dat is geen fijn gevoel. Welkom in de wereld van de gutmensch.

Rest In Privacy | 29-06-17 | 18:42

@Sjefke7807 | 29-06-17 | 14:25
Ik zie dat m'n reactie is weggejorist, want je mag schijnbaar
geen onderscheid maken tussen moslims en de multicultuur,
want de multicultuur is volgens joris schijnbaar alleen maar islam en niks anders. Nou, de multicultuur bestaat
uit 200 nationaliteiten, en daarvan hebben dus ook
de niet-moslims last van dat smerige geloof en diens aanhang en is het dan ook niet voor niets dat er dan
ook een hoop van hen op de pvv gestemd hebben.
Wilders heeft dan ook niks tegen de hele multicultuur,
maar alleen tegen de islam en terecht! Wij en een hele hoop van de multicultuur laten ons gezamenlijk dan ook terroriseren en intimideren door de islam, en de linkse kliek geeft ze nog de ruimte ook om ons het leven zuur te maken, en dat alles is gewoon te waanzinnig voor woorden!

Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 17:54

Naar Zweden op vakantie? Toch maar niet...

Here's Freddy | 29-06-17 | 17:24

De EU-leiders hebben van Europa een open gevangenis gemaakt. De beleidsbepalers in Brussel zijn gevaarlijker dan Stalin, Hitler en Mao bij elkaar.

Jack Jersey | 29-06-17 | 16:22

Als je denk dat in Nederland alles omtrent criminele allochtonen slechts is geregeld is het pijnlijk om te beseffen dat het in een ogenschijnlijk beschaafd Europees land nóg slechter kan. Ik vraag me af wat beschaving betekent in Europa anno 2017?

Mike Gaatjeniksaan | 29-06-17 | 16:21

@BASinnic | 29-06-17 | 15:37
Dat bedoel ik. "You don't reward bad behaviour." En dat is waarom al die Linkse maakbare Samenlevingen uiteindelijk falen. Omdat er geen enkele consequentie aan slecht gedrag zit. Sterker nog; slecht gedrag wordt beloond en goed gedrag afgestraft. De wereld op zijn kop! Heel vaak zie je mensen uit bv NL of DL of zo in een ander land compleet voor gaas gaan omdat zij denken in hun naïviteit dat de rest van de wereld net zo'n vrijheid/blijheid zoo is als het land waar ze vandaan komen. Dan blijkt dat niet zo te zijn en zitten ze ineens met de gebakken peren om dan de vermoorde onschuld te spelen. In de States bij mijn familie laat je het wel uit je hoofd om een grote bek op te zetten tegen een politieagent. Dan kom je er heel snel achter dat wat hier als "normaal" (en nu gebruik ik de term héél erg los) daar als hoogst onbeschoft en ongewenst gedrag gezien wordt.

Sjefke7807 | 29-06-17 | 16:21

Ik vind het een perfect beleid.
Waarom geven we onze terugkeerders niet een gratis vliegticket naar Zweden? Daar kan toch geen enkele linkse-Gutmensch op tegen zijn?? Een veilig land, waar ze gratis geld, huis en nieuwe identiteit kunnen krijgen, dat is toch heel veel beter dan wat ze hier krijgen.
.
Als de Zweden zo op hun achterhoofd gevallen zijn mogen ze ook meteen onze kansenparels hebben, die kunnen ze vast ook heropvoeden met knuffel seminars.

Aertheron | 29-06-17 | 16:13

Sjefke7807 | 29-06-17 | 14:12
Wekelijks wordt een drugssmokkelaar of verkrachter geëxecuteerd.

Toe ik daar was een keer het volgende in het nieuws. Twee Duitse backpackende hipsters hadden ergens graffiti op een metro gekalkt en ze waren opgepakt. De rechter gaf ze 2 weken en een boete. Hipsters will be hip, dus gingen ze protesteren in de rechtszaal. "Pardon?" Vervolgens werden ze veroordeeld tot 9 maanden en 3 stokslagen met de rattan cane. Toen waren ze niet meer zo stoer

BASinnic | 29-06-17 | 15:37

uch | 29-06-17 | 09:17
Je hebt weinig keus.

Je hebt zat keus. Je moet alleen WILLEN ! Je stuurt ze terug naar het zand van herkomst en als dat niet vrijwillig gaat dan maak je ze het leven zo zuur dat ze op hun knieën terug willen.
Desnoods op de boot of met de helikopter en dumpen daar. Wordt hoog tijd dat verbanning als extra straflaag weer terugkomt in het strafrecht.

Wekkertje | 29-06-17 | 15:33

De Zweedse vrouwen zijn vaak knap, meegaand, goed geproportioneerd (erv aring op de wintersportvakantie), maar zo te zien hoef ik daarvoor niet meer naar Zweden.

Schweinchen Dick | 29-06-17 | 15:33

Lekker handig als ze vroeg of later naar het buitenland verlassen voor een aanslag.
*face palm*

Wekkertje | 29-06-17 | 15:21

Echt zonde van zo'n mooi land dat het op deze manier ten onder moet gaan.

teevee | 29-06-17 | 15:16

Barbaarsheid loont. De Zweden zijn totaal krankzinnig. Een dolksteek in de rug van de slachtoffers en toekomstige slachtoffers. Wat hebben al deze jihadstrijders uitgevoerd? Misdadig beleid!
deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/...

miss error | 29-06-17 | 15:05

-weggejorist-

De Griek | 29-06-17 | 14:58

Sjefke7807 | 29-06-17 | 14:25
+1

telelezer | 29-06-17 | 14:29

@Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 13:52
En alweer heeft u de hoofdprijs. Wat u zegt is ook precies hetgeen dat ik mensen om mij heen aan het verstand poog te peuteren. Er ís niet samen te leven met de Islam, hoe treurig die constatering me ook maakt. Men hoeft slechts naar alle landen te kijken waar de Islam de boventoon voert. Zonder uitzondering hellholes in diverse gradaties. Waar Vrouwenrechten, rechten voor Minderheden etc. geen plaats hebben. Waar dierenwelzijn niet bestaand is, aandacht voor het milieu niet eens bijna op de radar staat. De lijst is schier eindeloos. En hier blijven ze de krokodil maar voeren in de hoop dat hij hen als laatste zal opeten. En zelfs al neemt de krokodil al zijn 1e voorzichtige hapjes dan nóg zullen ze verzuchten; "Wat is het toch ook een mooi beest hè..."

Sjefke7807 | 29-06-17 | 14:25

-weggejorist-

telelezer | 29-06-17 | 14:23

Knöttergäk.....

knerf | 29-06-17 | 14:18

Maar, de oplossing is er! Alle moslims hier naartoe. Alle oostblokkers hier naartoe. En wij dan naar het oostblok.

Patatter | 29-06-17 | 14:13

@BASinnic | 29-06-17 | 13:58
Ik ben oppervlakkig bekend met Singapore en zo ver ik weet is het daar brandschoon, prettig leven, heeft het een hoge levenstandaard, goede voorzieningen en vooral; géén finnen die de boel op grote schaal verzieken! De straffen zijn volgens mij ook niet mis daar. Zouden ze hier nog een voorbeeld aan kunnen nemen...

Sjefke7807 | 29-06-17 | 14:12

Wat ik mij nu afvraag???

Hoe lang duurt het nog alvorens er in europa een sterke "nationalistische" organisatie ontstaat zoals in latijns Amerika de Falangisten er jaren waren om de linkse puinhoop op te ruimen.
En al die haatbaarden erbij uiteraard.

Vraag mij echt af of die wens nuet heel erg hard leeft bij velen.

Moneytron | 29-06-17 | 14:10

Zweden laat zien welke kant het ook viir Nederland op gaat en vele andere west Europese landen.

Polen, Sliwakije, Hongarije worden vaak beschimot maar wat zullendde inwoners aldaar blij zijn met hun overheid als ze zien wat hier gebeurt.
Een pool vertelde mij dat bij hun een zwarte pieten discussie al niet eens aan de orde zou zijn.

Moneytron | 29-06-17 | 14:04

Voor een authentiek stukje Zweden, Nederland of Europa, zul je straks naar Nieuw Zeeland moeten reizen.
Emigranten die zich daar vestigen zullen hun eigen cultuur daar laten wederopbloeien.
Dus:
Voor een authentiek Sinterklaasfeest met Zwarte Piet boekt u bij Sunweb een voordelige een reis naar Auckland.

Memek | 29-06-17 | 13:58

-weggejorist-

BASinnic | 29-06-17 | 13:58

Misschien moet kameraad Timmermans naast het onderzoek dat hij heeft opgestart over de rechtstaat van Polen ook maar een soortgelijk onderzoek opstarten naar die van Zweden. Het beleid van deze third wave feminism regering is uiterst zorgelijk. Jihadi's, de SS'ers van onze tijd, een nieuwe identiteit aanmeten, hoe verzin je het.

therealbraindump | 29-06-17 | 13:56

-weggejorist-

Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 13:52

@D-Fens_1963 | 29-06-17 | 13:22
Ik neem aan dat u op politiekers etc. doelt? Zouden die zich echt wagen in de bondage kerker aller bondage kerkers? Aan de andere kant; misschien is DKS wel ons aller Klavertje 4 dat hier aan het stoken is. Wie weet^^ we kunnen nu eenmaal niet door onze modems heen zien wie er achter die tikplank aan de andere kant zit.

Sjefke7807 | 29-06-17 | 13:51

-weggejorist-

Langeweg | 29-06-17 | 13:50

Hoog tijd dat Donald Trump Zweden gaat toevoegen aan de lijst met een travel-ban. Al was het maar om een punt te maken.

EnNouJijWeer | 29-06-17 | 13:36

Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten waar naar toe...

MoonBeebe | 29-06-17 | 13:33

Ze maken aardige detectives, maar dat is de theorie.

oliebolletje123 | 29-06-17 | 13:28

@Sjef 11:05
Ik vraag mij weleens af hoever bepaalde tegelwijsheden (toch wel), die hier zo nu en dan in de panelen passeren, strekken.
Ik kan mijzelf voorstellen dat er door de deze en gene gretig mee gelezen wordt op GS.

D-Fens_1963 | 29-06-17 | 13:22

@D-Fens_1963 | 29-06-17 | 13:14
Daarom houden we het bij een (1) biertje, en niet een krat ;)

TeeJee | 29-06-17 | 13:19

In een plaatje gevangen - The last radical muslim on earth.

http://iranpoliticsclub.net/animation-graphics/porkollah/images/Last%20Muslim%20on%20Earth%20Cartoon.jpg

Nehemia | 29-06-17 | 13:17

@Olieboer | 29-06-17 | 12:20
-
Sterker nog: dit lijktt een van bovenaf opgelegde burgeroorlog - waarbij de uitkomst alvast sterk beïnvloed wordt...
-
Grotesk. Bizar. Kafkaesk. Hij was nog niet bedacht, maar binnenkort in dit theater: de psychopatische staatsvorm.

bisbisbis | 29-06-17 | 13:17

@Ofzo 10:59
Ik zou er zo een filmscript aan durven wagen

D-Fens_1963 | 29-06-17 | 13:16

De dood van Zweden zal het medicijn zijn dat de rest van Europa en Noord-Amerika nodig heeft om zichzelf te redden. Ik juich dit plan daarom hartstochtelijk toe.

stampertje85 | 29-06-17 | 13:15

@TJ 10:57
Ik kan met iedereen een biertje drinken, zelfs met een collega van Turkse afkomst die ik jaren geleden had.
Maar ik heb zo mn twijfels over de tegelzetters onder elkaar.
De praktijk is meestal dat het goed gaat tot de geest uit de fles komt en de wijsheid....
Ach U weet wel.

D-Fens_1963 | 29-06-17 | 13:14

@Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 11:51
Wederom heeft u volledig gelijk. Ze zitten verweven tot in de kleinste haarvaten van alle Overheidsorganen etc.. Het maakt niet uit waar je kijkt, ze zitten echt overal met de tengels in. Waar je ook actie wilt ondernemen, overal zal je worden tegen gewerkt door die lieden. En maar al te snel gooien zij met de welbekende nomenklatoera die we onderhand wel kunnen dromen. En het gros van de Nederlandse bevolking zit gezapig met de kop in de kont 's avonds naar de bekende propaganda kanalen te kijken en laten zich aan een neusringetje naar het offerblok brengen. En degenen die nog wel hun hersens bij elkaar hebben en gillend en krijsend naar datzelfde offerblok gesleept worden, worden voor gek versleten en beschuldigt van het feit dat ze zich niet gewillig naar het slachthuis laten voeren. Een mooie uitspraak uit de video van Douglas Murray (altijd goed voor plus véél) van gisteren; "It is as if you find yourself in the bondage dungeon and suddenly realise there's no safe word..." En dat is precies wat het is.

Sjefke7807 | 29-06-17 | 12:50

Gewoon radicaal in die operatie zijn zaakje eraf en ombouwen tot vrouw onder de boerka hoeft het ook niet netjes :, ziet toch geen westerling

Umberto die trotzoni | 29-06-17 | 12:46

Lamborghini....dus!

benjeallanggek | 29-06-17 | 12:27

Leuk hoor die recidivepercentage's van de De Vietnamese Snol....Laten we eens zeggen dat het percentage van 43%, waar ook de gewone stouteriken tussen zitten, ook geldt voor volstrekt gewetenloze, geweldsminnende, alle Westerlingen hatende, godsdienstgekken met MO achtergrond. Dan is de kans dus maar 43% dat ze het "nog eens doen"?!
*gaat meteen Laborghini bestellen omdat het Staatslot dat net gekocht werd nu toch zeker wel de hoofdprijs gaat opleveren*

benjeallanggek | 29-06-17 | 12:24

-weggejorist-

Steggelaer | 29-06-17 | 12:22

In Zweden zijn ze nog politiek correcter (lees gekker en wereldvreemder) dan in Nederland. De minachting voor en discriminatie van de eigen bevolking is ronduit misdadig.
En dat terwijl de oplossing voor dit probleem zo eenvoudig is: uitzetten.

wooky | 29-06-17 | 12:21

Er was een tijd dat oorlogsmisdadigers levenslang of de doodstraf kregen. Ze vragen gewoon om oorlog en importeren alvast de vijand.

Olieboer | 29-06-17 | 12:20

langzaam, maar zeker...

prime suspect | 29-06-17 | 12:14

Lekker ambtenaren bezig houden is het doel. Dat het gokken is met levens van burgers, tja

Moonwarrior | 29-06-17 | 12:01

@Duitse herder:
Dank u, ik doelde eigenlijk hierop ...
www.friatider.se/nya-lagen-nu-lattare-...
... maar u heeft helemaal gelijk.
Dit is eng, wanneer wij burgers alleen nog maar onze mening mogen uiten als die onze overheden welgevallig is, gelijk totalitaire regimes. Voltaire zou zich in zijn graf omdraaien.

Graaisnaaiert | 29-06-17 | 11:55

Van een land van stoere Noormannen is Zweden helaas verworden tot een verwijfd, polcor multiculti land waar alcohol stervens duur is en hoerenlopers worden gestraft. Het land heeft de laatste jaren zo'n beetje elke vluchteling uit het Midden Oosten opgenomen. Nu komen daar nog de IS terroristen die megaproblemen qua mislukte integratie en toenemende criminaliteit teweeg brengen.
Tip. Ben je blank en ook nog blond en heb je dito dochters, dan is er maar één advies: wegwezen en snel voor het te laat is.

Schweinchen Dick | 29-06-17 | 11:55

@Sjefke7807 | 29-06-17 | 11:27
Het zijn dan ook de linkse naïeve dwazen die in de politiek zitten, en dat zijn dus levensgevaarlijke mensen,
want die hebben totaal geen beeld van de realiteit
en hoe de wereld en vooral slechte mensen in elkaar steken,
en denken dan ook werkelijk dat je met gepamper
en geknuffel, mensen kunt veranderen, dus word het de hoogste tijd om dit soort naïeve dwazen met harde hand te
verwijderen uit alle overheidsbaantjes, en ze te bestempelen als verstandelijk gehandicapten, want dat zijn het! Welkom in mijn land staan ze te zingen, en dat terwijl
je leest dat de asielklanten in Weerd de mensen aldaar terroriseren, en dat is dan maar 1 piepklein voorbeeldje
van het grote geheel! Als we dan ook drastisch iets
willen veranderen, dan zullen we toch echt de oorlog
moeten verklaren aan eerst onze eigen linkse naïeven dwazen, want die halen al deze ellende over de vloer,
en dat moet gewoon gestopt worden, desnoods met geweld,
want dit is gewoon te waanzinnig voor woorden allemaal,
en loopt dat naïeve dwazengedrag dan ook de spuigaten uit!

Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 11:51

"Sweden last three years."

Bottleneck | 29-06-17 | 11:41

Niet voor niets vinden de Finnen (nee geen finnen maar die in buurland Finland) die Zweden maar een stelletje homo's die over zich heen laten lopen.

matatwork | 29-06-17 | 11:41

Sweden is echt het land van de halvegaren. Succes met jullie #1 rank in verkrachtingen ter wereld.

Brainder | 29-06-17 | 11:40

-weggejorist-

Castor12 | 29-06-17 | 11:34

bodemloos | 29-06-17 | 11:23

Ik heb hem inmiddels omgedoopt tot: De Koreaanse Gilles de la Tourette...

Bijtendehond | 29-06-17 | 11:27

@Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 11:20
En wat dacht u van die oud-commando die IS "strijders" ging weg snipen te samen met de Koerdische strijders tegen IS? Toen kon de Overheid ineens wél in het geweer komen. Toen wel. Ze hadden die man een lintje moeten geven! Want wat hij deed is helaas de enige oplossing voor IS-gangers. Deze lui zijn NOOIT meer te vertrouwen in een alledaagse Samenleving. Nooit. Hoeveel therapieën, naamsveranderingen en geld je er ook tegenaan smijt. Dat ze ons echt tot op het bot haten puur alleen omdat we bestaan gaat er bij al die luchtfietsers niet in. We kunnen ondertussen al bijna wekelijks zien wat hun gemankeerde gedachtegang aanricht in diverse steden en landen.

Sjefke7807 | 29-06-17 | 11:27

Stuur alle terug kerende jihadi's naar Zweden en noen ze Sven , wel even hekje er om heen en prima opgelost .

Castor12 | 29-06-17 | 11:26

Door deel uit te maken van het Schengengebied gedoog je dus wat de Zweedse overheid doet. We zouden Rutter moeten aanspreken op het terreurrisicoverhogend effect voor NL. Ook maar meteen vragen of NL ook van plan is dit te doen. Vragen genoeg voor Rutte lijkt mij.

Homo homini lupus | 29-06-17 | 11:25

Maar weet jij veel vage internetridder met een lafhartige inborst.
De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:36
Ha, weer een nieuwe #Sletscheldprijs

bodemloos | 29-06-17 | 11:23

Als je denkt dat het niet meer waanzinniger kan, dan kom je
weer bedrogen uit. Als je nou schulden hebt en de belasting
achter je reet aanzit, dan kun je dus het beste
een radicale moslim worden en dan een half jaartje wat
minder gelovigen in het verre buitenland afschieten
en dan terug komen en een nieuwe identiteit eisen,
en ook afdwingen dat je ouwe ik dan niet meer bestaat,
en je dan ook meteen van je schulden af bent!
Braaf werken en belasting betalen? Dat is dus echt voor
loosers en domoren! Geweld en terreur en een grote asociale
bek, dat is waarmee je snel vooruit komt in dit leven
en wat zoden aan de dijk zet!

Von Sokkenstopfen II | 29-06-17 | 11:20

-weggejorist-

Bobdesloper | 29-06-17 | 11:18

Dank aan alle reaguurders! Ik waande me een moment John Trent in de film "In the Mouth of Madness". *loopt hoofdschuddend weg, uitroepend : "woonden daar vroeger echt de Vikingen?!"*

benjeallanggek | 29-06-17 | 11:15

Extremisme heeft een nieuwe overtreffende trap. Binnenkort zelfmoord lessen voor autochtonen , en de nieuwe nationale taal , anders zielig dat ze niks verstaan.

hakbarry | 29-06-17 | 11:15

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:36

Daesh is de Arabische afkorting voor "ad-Dawla al-Islāmiyya fi al-'Irāq wa-sh-Shām" oftewel "Islamitische Staat in Irak en al-Sham" en dat kort je weer af tot.... juist ja: ISIS

Met andere woorden je lult uit je nek. En Hollande ook.

Bijtendehond | 29-06-17 | 11:13

@D-Fens_1963 | 29-06-17 | 10:44
Nou mijn waarde D-fens, volgens mij staan de neuzen hier over het algemeen toch redelijk in dezelfde windrichting. Zeker als het over oplossingen voor bepaalde zaken gaat. Er komen hier soms echt heel goede ideeën voorbij waar ze in "Den Haag" nog wat van zouden kunnen opsteken. Helaas worden ook de Roze Burelen geplaagd door een paar vaste huistrollen die maar wat graag tweespalt veroorzaken. Schrijft u ons, het "Roze Leger", nu niet gelijk af...

Sjefke7807 | 29-06-17 | 11:05

Ooit las ik de prachtige omschrijving "de morele gebraden haan uithangen over de rug van anderen", wat op de goedmens in zijn algemeenheid sloeg. Dat zien we hier weer. Zweden speelt hier de weldoener, opdat dit geteisem voor meer moord en doodslag kan zorgen; niet alleen in Zweden, maar ook in de rest van de wereld. Is dat asociaal of niet? Wilt u nog meer redenen om uit de EU te stappen?

JvanDeventer | 29-06-17 | 11:04

D-Fens_1963 | 29-06-17 | 10:44
Ja maar dan niet landen tegenover elkaar maar deugmensen/islamieten versus de zogenaamde xenofoben/racisten/tokkies/nazi's/onderbuikiërs. En dat in alle Europese landen. Ik behoor overigens tot de laatste groep hoewel ik mezelf liever realistisch, atheïstisch en zelfbeschermend noem maar goed.

Ofzo2 | 29-06-17 | 10:59

@duitse herder | 29-06-17 | 10:42
.
Bron?

Graaisnaaiert | 29-06-17 | 10:59

Typisch weer die slet (gecensureerd), andere zijn allemaal dom en hij is de übermensch, de enige met verstand van alles. De enige die overal komt en in elke situatie kent hij wel iemand die dat ook heeft gehad. Zit hier alleen om te trollen want een normaal mens komt niet elke dag op een site waar die tegen bijna elke topic is en dat jarenlang dan heb je geen leven of is er iets goed mis met je.

vinzDH | 29-06-17 | 10:59

@ Graaisnaaiert | 29-06-17 | 10:54
goed samengevat!

telelezer | 29-06-17 | 10:58

@D-Fens_1963 | 29-06-17 | 10:44
Valt allemaal best mee. We hebben wellicht woorden, maar allemaal conform de leus van de website.
Een biertje drinken met elkaar gaat denk ik nog wel.

TeeJee | 29-06-17 | 10:57

@TeeJee | 29-06-17 | 10:19
De vraag is waarom je als lullo van de VK ( www.volkskrant.nl/buitenland/afrikaans... Godvergeten
naïef kunt zijn te verhalen dat een Ghanees uit een veilig land naar Italië mag komen en als *kuch* "ontroerend" integratie verhaal durft te brengen.Dat alles in een land met een torenhoge werkloosheid. :http://www.ad.nl/buitenland/werkloosheid-italie-naar-nieuw-record~ad97093a/

daytripper | 29-06-17 | 10:57

Excuus verkeerde thread.

Memek | 29-06-17 | 10:55

@Sjefke7807 | 29-06-17 | 10:24
.
Precies, mensen denken niet zelf na en zoeken zelf geen alternatieve bronnen maar lezen samenvattingen uit de NRC.next en kijken plichtmatig het 8-uur journaal en dat is het. Hoeveel mensen volgen debatten, hoeveel mensen lezen boeken, of hoeveel mensen doen even een Google-search als ze iets horen/lezen waarvan ze denken: hey, hoe zit dat, klopt dat wel, daar wil ik meer van weten?
Heb zo de indruk dat napraten "net nieuwe nadenken" is geworden,. lekker, veilig, kritiekloos punten scoren bij je omgeving. Wat zijn wij al Nederland bange, domme en onwetende volgzame kritiekloze oogkleppendragers geworden, zeg. Alles om maar niet voor conservatief, ouderwets, isolationist, PVV-er, xenofoob of wat dan ook te worden uitgemaakt. Maakbare confectieburgers, niets meer, niets minder.

Graaisnaaiert | 29-06-17 | 10:54

Echt, in Europa gaat de hele boel naar de kloten.

donkeyman | 29-06-17 | 10:54

Totaal van de pot gerukt natuurlijk, maar een nieuwe identiteit zal ze niet helpen daar de uiterlijke kenmerken van de gemiddelde moslim jihadist ze altijd zal verraden, dus een tamelijk superficiële 'oplossing'.
Wanneer daar dan nog een gang naar de plastisch chirurg bij komt kijken, dan wordt het enigzins moeilijker, maar dan nog zal die lege dode blik in de ogen van dat gajes alle bellen moeten laten rinkelen, me dunkt!

BadLieutenant | 29-06-17 | 10:54

-weggejorist-

Memek | 29-06-17 | 10:53

hhmariavanempel | 29-06-17 | 10:41
.
Window dressing. Net alsof de totaal verrotte inborst van die Isis lijers zal veranderen door een naamswijziging.


Nederland is alleen in naam (daar heb je het weer) een rechtsstaat maar daar komt ook u nog wel achter.

Lupuslupus | 29-06-17 | 10:47

@osolemio | 29-06-17 | 10:35
Die woede is totaal terecht; het systeem is ingericht voor als het helemaal goed gaat óf voor als al helemaal fout is gegaan. Een tussenweg is niet mogelijk met de regels en wetten in Nederland.

kweethetooknietbeter | 29-06-17 | 10:47

Teleurstellend om te ervaren hoe hier in de panelen de reaguuders als ratten in een overbevolkte omgeving elkaar het liefst de strot af zouden willen bijten.
United we stand lijkt verder weg dan ooit.
Ik zou wel eens willen weten hoe dat op "guur links" is gesteld.
Waarschijnlijk niet anders.
Dit zal de zwakte zijn waar we aan ten onder gaan.
Divide and rule will tare us apart dus.
Uiteindelijk in Apocalyps zullen we als strijdende partijen gewoon weer met de neuzen tegen elkaar staan hier op het Europese continent.
*bootje alvast prepareren doet*

D-Fens_1963 | 29-06-17 | 10:44

@De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:43


Graag even staven met onderzoek. Ik lees tegenovergestelde onderzoeken.


www.henrysturman.com/dutch/artikelen/s...


En kijk ook eens naar de resultaten in de VS, waar steden als New York veiliger zijn dan sommige dorpen in Nederland.

omanders | 29-06-17 | 10:43

In Zweden is het sinds 2 jaar verboden om openlijk kritiek te hebben op de Zweedse overheid als het gaat om asielzoekers en moslims en bijbehorende vrienden.
Dat wordt gecontroleerd door je emails te lezen en het aftappen van je telefoon. Je collega op het werk mag je ook aangeven.

duitse herder | 29-06-17 | 10:42

Voor iets minder dan € 1000 kun je in NL je voor- en achternaam veranderen met behoud van je BSN. Het is goed voor de rehabilitatie om reden dat door de ambtenaar WMO opgestelde sollicitatiebrieven dan niet a prima vista worden weg gegooid. Wie kent Sander Terphuis niet ? Vele leden van de geslachten Poepjes, Kutschrutter, Ziekenoppasser en niet te vergeten Mussert zijn ze al voorgegaan. Ik denk niet dat de NL-rechtsstaat onze jihadisten een naamswijziging kan onthouden. Voor het vrijelijk reizen ben ik niet zo bang want het BSN in het paspoort doet de detectiepoortjes piepen.

hhmariavanempel | 29-06-17 | 10:41

Wij kregen op ons werk een Syrische "vluchteling" in onze maag gesplitst om "kennis te maken met Nederland en werkervaring op te doen en Nederlands te leren".
Mooi dat ik door zijn vluchteling-verhaaltje heenprikte en ook het verhaal dat hij zogenaamd een onderwijzer was.
Daarna heeft de klootzak mij en mijn collega's aangeklaagd voor discriminatie.
Dus je mag niet eens de waarheid zeggen.
Maar sinds die tijd worden er geen asielzoekers meer bij ons gedropt om te "integreren", dus dat deel van het plan is wel gelukt.

King of the Oneliner | 29-06-17 | 10:38

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:05

Sletje, niemand neemt jou serieus, niemand en dat jij plotseling daar niks van geloofd, tja, zal wel iets met jouw leugenachtige verhaal te maken hebben.
Heb in het buitenland, UAE, gewoond en veel door Europa moeten reizen en zelfs in de VS op een haar na een baan aangenomen, Boston om precies te zijn.
U bent niets dan een troll die in zijn eigen leugens is gaan geloven.
Met uw zolderkamertje, hypocriet, dom stuk vreten.
Jaren in Amsterdam gewoond en nu tot het najaar aan de kust omdat het kan, simpleton. Gis verder maar raak maar ik weet in ieder geval zeker dat u een complete poser bent. U weet niets van Zweden, Trump, islam, EU en zo kan ik nog wel even doorgaan. Factfree geblaat all over the place. Uw beste reaguursel ging over een paar van die afgeschoten tokkies uit Amsterdam. Dat klonk geloofwaardig verder niets dan gelul in de rondte.
Ik laat het hier verder definitief bij.
U bent iedere discussie en conversatie onwaardig.

Desmoulins | 29-06-17 | 10:35

Lupuslupus | 29-06-17 | 10:28
Je hebt gelijk, wij hebben het juiste gedaan. Af en toe verval ik van kwaadheid in cynisme. Het zal uiteindelijk wel goed komen met hem. Maar systeem in Nederland deugd van geen kant.

osolemio | 29-06-17 | 10:35

@Schaaldier | 29-06-17 | 10:22
"The Intellectual Yet Idiot"
https://medium.com/incerto/the-intellectual-yet-idiot-13211e2d0577

bambi1970 | 29-06-17 | 10:35

@Ofzo2 | 29-06-17 | 10:27
Heeft u wellicht een overzicht/bron voor al deze (gecorrigeerde) cijfers?
TeeJee | 29-06-17 | 10:29

Here you go:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4472929/

Ofzo2 | 29-06-17 | 10:34

Maar waarom dan toch? Wat is Zweden die beesten verschuldigd? Helemaal niets toch?
Ik begrijp er echt he-le-maal niets van.

Graaisnaaiert | 29-06-17 | 10:30

@Ofzo2 | 29-06-17 | 10:27
Heeft u wellicht een overzicht/bron voor al deze (gecorrigeerde) cijfers?

TeeJee | 29-06-17 | 10:29

het maakt me razend dat als je het slechte pad opgaat je wel alle steun krijgt. Ik hem altijd opgevoed met de gedachte dat je moet leren en werken en dat je je fatsoenlijk moet gedragen. Ik had hem beter niet zijn diploma kunnen laten halen en had hem beter het advies kunnen geven om een paar plofkraken in een gejatte audi te plegen. Had ie nu misschien een baan en een kamer met kans gehad.
osolemio | 29-06-17 | 10:19
.
Ik heb er begrip voor dat u dit uit een soort wanhoop/verbitterd zijn, schrijft. Maar kom op zeg! U en uw zoon hebben het enig juiste gedaan en dat weet u toch zelf ook wel? Zo bent u en zo is uw zoon: geweldige leden van onze maatschappij. Verlaag u a.u.b. niet - ook niet in gedachten - tot het niveau van misdadigers.

Ik ben geen werkgever maar wie weet zijn er werkgevers die uw reactie hier lezen en uw zoon een baan aanbieden. Zou zomaar kunnen hoor. En ik wens het uw zoon van harte toe.

Lupuslupus | 29-06-17 | 10:28

@Sjefke7807 | 29-06-17 | 10:24
Nou ben ik benieuwd wat u ze heeft laten lezen.

TeeJee | 29-06-17 | 10:27

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:17
Het gaat hier toch over Zweden en jij refereert ernaar als één van de noordelijke landen.
Kanttekening bij de cijfers is dat voor juist de noordelijke landen boetes en kleinere straffen niet zijn meegenomen bij het bepalen van het recidive cijfer terwijl dat voor andere landen vaak wel het geval is. Zweden zou anders op 66% komen. Andersom zullen andere landen dan juist onder de percentages van Noorwegen en Denemarken komen. Dus ook de stelling dat de noordelijke landen het laagste recidive cijfer hebben van de wereld is onzin.

En kom anders zelf even met cijfers aan waarin je je beweringen kunt staven. Die zijn er niet he?

Ofzo2 | 29-06-17 | 10:27

Weg met Zweden met is de luis in de pels.
@ Memek | 29-06-17 | 09:13
Het afschuwelijke is, dat wij machteloze Nederlanders voor eeuwig opgesloten zitten in de EU gevangenis en dat iedereen met een EU paspoort vrij kan reizen over het hele continent.
In feite beslist Zweden dus wie van hun moordenaars doodgewoon naar (bijv) Nederland mag komen.
Een fijne erfenis voor onze kinderen.
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
Bedankt debiel kiesvee

telelezer | 29-06-17 | 10:25

@Mark_D_NL | 29-06-17 | 10:02
Sterker nog; het merendeel wéét het niet eens! Ik zat van het weekend bij een verjaardag en natuurlijk kwam het gesprek op de formatie etc.. Men zat volop te orakelen over hoe de PvdA toch echt weer zou moeten aanschuiven bij de gesprekken want ze waren toch zo goed voor het landsbelang. Toen ik vertelde dat dus mede dankzij de PvdA onze pensioenen vorig jaar op een achternamiddag aan Brussel zijn verkwanseld zat men mij als een stel gekaakte haringen aan te kijken. En vervolgens luidkeels te roepen dat dat een aperte leugen was. Vervolgens heb ik de smartphone erbij gepakt en even gauw iets opgezocht zodat ze het zelf konden lezen. En ineens was de kamer doodstil...

De naïviteit in dit landje is zo stuitend, zo tenenkrommend triest gewoon. Men slikt alles wat de Nationale Propaganda Organisatie en RTLuxemburg roepen voor zoete koek en neemt niet eens de moeite zélf eens wat te gaan Duckduckgo-en danwel Googelen.

Sjefke7807 | 29-06-17 | 10:24

Ja heel leuk Pieter en wat ga jij eraan doen zodat dit niet in NL gebeurd? Je dikke mattie en grote leider Sybrand zit dus al maanden lang vriendjes te maken met Alex die hoogstwaarschijnlijk staat te juichen met dit bericht.

HipsterBrood | 29-06-17 | 10:23

@uch | 29-06-17 | 09:17

Ach, je zou ze ook kunnen uitzetten en als ongewenste vreemdeling verklaren, opsluiten levenslang is ook een idee. Die opties zijn allemaal beter dan importeren en knuffelen. Zeg eens: hoeveel 'BOEMS' zijn voorkomen door dat knuffelen? Want het aantal aanslagen neemt toe.

peterdh | 29-06-17 | 10:22

-weggejorist-

Schaaldier | 29-06-17 | 10:22

Schaaldier | 29-06-17 | 10:14
Dank u. U verwoordt precies wat ik voel.

osolemio | 29-06-17 | 10:22

Is er nou geen een EU land die ballen toont? Tja, Tsjechië (geloof ik) wil nog wel eens zeggen, "jongens loop maar lekker door" maar voor de rest is het EU dit EU dat, en de landen doen het ook nog.

Voor-de-5e-keer | 29-06-17 | 10:20

@TegenBeterWetenIn | 29-06-17 | 10:09

Naja als je bestuurders het voortouw nemen in het importeren van terroristen in je land zou je gek zijn om niet enige voorzorg te uiten ten opzichte van genoemde bestuurders... Heeft niets met bang zijn te maken, maar met gezond verstand.

peterdh | 29-06-17 | 10:20

@De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:17
Gemiddeld komen ze op 32% en dan is je statement nog steeds niet waar.

TeeJee | 29-06-17 | 10:20

kweethetooknietbeter | 29-06-17 | 10:13
Ik weet het maar het maakt me razend dat als je het slechte pad opgaat je wel alle steun krijgt. Ik hem altijd opgevoed met de gedachte dat je moet leren en werken en dat je je fatsoenlijk moet gedragen. Ik had hem beter niet zijn diploma kunnen laten halen en had hem beter het advies kunnen geven om een paar plofkraken in een gejatte audi te plegen. Had ie nu misschien een baan en een kamer met kans gehad.

osolemio | 29-06-17 | 10:19

Waarom in hemelsnaam? Kan iemand me het nog uitleggen?
Betweetert | 29-06-17 | 09:07
http://www.westernspring.co.uk/the-coudenhove-kalergi-plan-the-genocide-of-the-peoples-of-europe/

telelezer | 29-06-17 | 10:19

@daytripper | 29-06-17 | 10:04
Men is zeer begaan met de enkelingen die zich wel positief gedragen, en gebruiken dat graag als een soort voorbeeld; "zie je wel dat ze bijdragen!"


Maar dan vergeet men dat de meerderheid in de uitkering blijft hangen en niks bijdraagt. Afgezien van een aandeel in de criminaliteit, wellicht.

TeeJee | 29-06-17 | 10:19

@Reliable-Lear
Als vrouwen aan de macht zouden zijn, dan nooit meer oorlog was het idee.
Nu blijkt dit een hele grote misvatting te zijn.
Je krijgt juist oorlog door (linkse) vrouwen (en zachte mannen) aan de macht.

huistuin&keukenvrouw | 29-06-17 | 10:19

@MediastadInwoner | 29-06-17 | 09:09

Je dacht toch niet dat de hardwerkende Nederlandse / of Zweedse burger gaat worden ontzien van straffen?

peterdh | 29-06-17 | 10:18

@Harrymetnuance | 29-06-17 | 09:09
"Dan zou de internationale handel moeilijker zijn"... Tja raar dat we ons vanaf het jaar 0 tot 1950 toch doorheen hebben weten te slaan....

peterdh | 29-06-17 | 10:17

@Ofzo2 | 29-06-17 | 10:09
"Dus niet waar dat Zweden het laagste recidive cijfer heeft van de wereld."

Dat zei ik ook niet. Hoe verzin je het? Ik zei in Scandinavië hebben ze de laagste recidive ter wereld. Het zijn dan ook de prettigste landen om in te leven. Qua alles staan ze in de top tien.

Oh en Singapore? Daar wil je echt niet wonen.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:17

*zucht*
Is het weer een schreeuw-wedstrijdje tussen DKS en de rest? Gelukkig heeft iemand al wat cijfers geplaatst, kunnen we inhoudelijk verder.

TeeJee | 29-06-17 | 10:15

@Ofzo2 | 29-06-17 | 10:09 - had nu even gewacht tot meneer zelf met cijfers kwam. Ik had ook lijstje klaar.

MarcS | 29-06-17 | 10:14

osolemio | 29-06-17 | 10:02

Mensen die op wat voor manier dan ook ergens door beperkt worden, en desondanks de wil en de moed hebben iets van hun leven te maken en een nuttige bijdrage te leveren aan de samenleving, zijn de meest bewonderenswaardige mensen die er bestaan. Dus zeker ook uw zoon! De overheid ziet dat helaas anders. Deze mensen worden juist afgeschreven ten gunste van paupervolk wat nog nooit de wil, moed en intentie heeft gehad een nuttige bijdrage te leveren.

Schaaldier | 29-06-17 | 10:14

@Sjefke7807 | 29-06-17 | 09:36
*"mag" en "persoonlijk" omwisselen doet*

Hierbij beloof ik plechtig niet meer via de smartphone te tegelen. !%$#@ autocorrect...

Sjefke7807 | 29-06-17 | 10:13

@osolemio | 29-06-17 | 10:02
Uw zoon is nu te duur, want een diploma op zak en misschien ook te oud. Die plek zal nu ingevuld gaan worden door iemand voor wie de werkgever minder loon hoeft te betalen en voor wie hij ook nog eens subsidie ontvangt uit een of ander werk/leertraject-potje. Tevens wordt uw zoon naar het UWV gestuurd om daar een uitkering aan te vragen. Die uitkering komt uit het potje van het rijk en komt niet ten laste van de gemeente.

kweethetooknietbeter | 29-06-17 | 10:13

@Betweetert | 29-06-17 | 09:07

Waarom weet ik niet, maar we moeten toch echt eens serieus gaan nadenken om dit te gaan bestempelen als landverraad. Mensen zijn voor veeeeel minder hiervan beschuldigd. Het willens en wetens invoeren van terroristen in je samenleving voldoet perfect aan de definitie:

"Landverraad is een verzamelnaam van misdrijven waarbij de externe veiligheid van een land in gevaar wordt gebracht. Hieronder vallen onder meer het doorspelen van staatsgeheimen aan een vreemde mogendheid en het medewerking verlenen aan een vijand in oorlogstijd (collaboratie). Bij militairen wordt gesproken van militair verraad."

peterdh | 29-06-17 | 10:13

@Mark_D_NL | 29-06-17 | 10:07
Ik woon dan ook niet in de Baltische uithoek. Sterker nog ik woon er verder vandaan dan elk persoon in Nederland.

Iets wat me meermaals verbaast aan aluhoedjes. Ze verdraaien werkelijk alles. Hoe werken jullie hersenen? Nee echt. Serieuze vraag. Hoe kan je alles zo verdraaien in je hoofd terwijl de waarheid nota bene geschreven staat op het internet, op GEENSTIJL!

Dan is er echt iets mis met je denkwijze. Controleer je niets? Blaat je gewoon maar wat? Hoe zit dat?

Nogmaals, serieuze vraag. Hoe kom je erbij dat ik daar woon?

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:13

@De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:08 - half tamme ben jij. Weer geen feiten, zoals altijd.

Ik ben vaker in SE geweest dan jij. Ik kwam er gedurende 5 jaar bijna wekelijks. Ik heb het zien afglijden daar.

MarcS | 29-06-17 | 10:12

Mark_D_NL | 29-06-17 | 10:02
"Weet je nog die 1400 Miljard pensioen geld... Macron zit daar nu achter aan. En hij zal het krijgen."
.
Ja, daar is die mee bezig endi e Macron wil de Eurobonds er ook doorheen jagen. Dan worden wij voor Frankrijk de pin-automaat. Macron is een oude Rothchild bankier. Een puppet van het establisment. het verbaasd me ook niks dat we niks meer over de Macronleaks hebben gehoord (openbaren is strafbaar namelijk). Daar blijkt aardige giftige informatie over dit heerschap in te staan.
.
Ik zal het niet allemaal benoemen, maar geloof me.
Frankrijk zal bergafwaarts gaan onder Macron. Een globalist pur sang. Straks zal alles in Europa (nog meer dan nu) over de Frans-Duitse as gaan en heeft Nederland helemaal niks meer te vertellen. Bijzonder spijtig.

Nehemia | 29-06-17 | 10:10

(..)Geen buitenlandse jihadist zal Raqqa levend verlaten.(..) De regering Trump snapt het in mijn optiek.
@ Croisantneuf | 29-06-17 | 10:04
-
Trump for president!
Oh wacht...

telelezer | 29-06-17 | 10:10

Ikea heet dus eigen Al Qaida.
.
Die P. Omtzigt twittert dit. Wat voor een functie zou hij kunnen krijgen in de nog te vormen coalitie? Wat dacht u van staatssecretaris van V&J belast mer het immigratie dossier onder de gepromoveerde SinterKlaas Dijhoffelijkheid. Kijken hoe Pieter dan acteert....

Memek | 29-06-17 | 10:10

En religie moet uit de openbare ruimte gedrongen worden.
Poes Fiep | 29-06-17 | 09:57
.
Nederland is gegrond op het Christendom. De Statenvertaling van de Bijbel was in opdracht van de Staten-Generaal.
Maar u bent gewoon te laf om het beest bij de naam te noemen: de islam. DIE moet uit de openbare ruimte worden verdrongen. Weggevaagd zou nog beter zijn.

Lupuslupus | 29-06-17 | 10:09

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:43
Nederland 48%
Finland 36%
Noorwegen 20%
Denemarken 29%
Zweden 43% !!

Dus niet waar dat Zweden het laagste recidive cijfer heeft van de wereld.

En om het nog leuker te maken. Landen waarvan algemeen wordt aangenomen dat ze erg streng straffen:

USA 36%
Singapore 27%

Dus ook onzin te beweren dat als je milder bent het recidive cijfer omlaag gaat. Is gewoon niet zo. En dat geldt zeker voor Zweden niet.

Ofzo2 | 29-06-17 | 10:09

@ daytripper | 29-06-17 | 10:04
Ook hier integreren ze al aardig (kots..)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28500032/__Burgemeester_vol_in_aanval__.html

telelezer | 29-06-17 | 10:09

MichelDenHaag | 29-06-17 | 09:14

Er is geen banger volk op de wereld dan het publiek van Fox News.

TegenBeterWetenIn | 29-06-17 | 10:09

@MarcS | 29-06-17 | 10:04
"Recidive cijfers daar zijn door CBS opgesteld denk ik."

Tsja... Als jij analisten (de nerdy cijfermannetjes) verdenkt van politieke bullshit dan is het veel te laat voor je. ECHT. Je bent zo diep gezonken dat jouw angst jouw regel is. Niet de cijfers. Niet de feiten. Maar angst. Sterkte.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:08

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:43
Zo te lezen is het leven in die Baltische uithoek geen pretje.. Je frustratie spat van het scherm.

Mark_D_NL | 29-06-17 | 10:07

Stapelgek, jazelfs misdadig zijn ze, de Pechtolds en Klavers van Zweden. Ze blijven al die moslims maar eindeloos geld en voordeeltjes toestoppen, om te laten zien dat ze écht geen racisten zijn en dat we gewoon aardiger voor ze moeten zijn. Dan komt het helemaal goed met deze cultuurverrijkers.
Eeuwig zonde van dat prachtige land. In twintig jaar tijd helemaal naar de klöte geholpen. En de autochtone Zweden maar als een dolle belasting betalen om hun eigen vernietiging te financieren.

Dr. Snoepjes | 29-06-17 | 10:06

Is GeenStijl ineens De Speld geworden? *Hoopt op een slechte grap*

wazakzegguh | 29-06-17 | 10:06

Wat is er mis met, naar Syrië is enkele reis?

TheseDays00 | 29-06-17 | 10:06

@Desmoulins | 29-06-17 | 09:45
"Het is gewoon IS. Wij zijn hier niet in Frankrijk noch in Israël. Wederom geen linkje over uw imaginaire cijfers... Het is een gewoonte bij jou.
Bullshitartiest."

VvMU.

"Jij bent voorbij niveautje simpel en goedgelovig."

Ik ben veel maar goedgelovig niet. En simpel? Geeees. Alles behalve simpel.

"Ik geloof er geen reet meer van wat jij allemaal zegt. De keren dat jij daar geweest bent zal wel een tiental jaren geleden zijn anders kun je niet zoiets met droge ogen beweren. Ben er een tijdje terug nog geweest en je moet stekeblind zijn om de ellende te kunnen negeren. Het is zo snel achteruit gegaan en dat kan niet los worden gezien van de onuitstaanbare zelfhaat waar Zweden aan lijdt."

Ik geloof eerlijk gezegd dat jij je voordeur, zolderkamertje, niet uit durft. En ik geloof zeker voor geen meter dat jij ooit in Zweden bent geweest. Je bent een internetsukkeltje een 'Tweep' die lekker angstig maar veilig vanachter je PC-tje (goedkope aldi 'smertphone') in een bubbeltje zit van angst en haat.

En ja. Dat is best zielig. Maar het is jouw leven.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 10:05

@Ofzo2 | 29-06-17 | 09:37

Hear hear

MarcS | 29-06-17 | 10:05

Het spreekwoord van "de realiteit is soms nog bizarder dan de fantasie",is hier wel enigszins van toepassing.

roberto9715 | 29-06-17 | 10:05

Als ik de Yanks mag geloven gaan ze het rigoureus aanpakken. Geen buitenlandse jihadist zal Raqqa levend verlaten. Ze gaan er allemaal al aldus de Amerikaanse gezant McCurk. lokale strijders kunnen pardon krijgen. De regering Trump snapt het in mijn optiek.

Croisantneuf | 29-06-17 | 10:04

@De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:24

Dat blijf jij oreren, maar laatst was er een documentaire op tv. Waarin men de gevangenissen van SE bezocht. Wel raar dat de meeste gevangenen voor de 4e 5e en zelfs 20e keer veroordeelt waren.

Recidive cijfers daar zijn door CBS opgesteld denk ik.

Kom maar met feiten, bij deze ben jij uitgedaagd.

MarcS | 29-06-17 | 10:04

@nemeton | 29-06-17 | 09:49
U weet toch dat Pippi Langkous in Zweden op de zwarte lijst staat? Te extremistisch en gevaarlijk voor het kinderbrein.

BBmetR | 29-06-17 | 10:04

Als ze de naamsveranderingen maar even openbaar maken, net zoals ze bij Anders Breivik, euh, pardon Fjotolf Hansen hebben gedaan ( www.ad.nl/buitenland/anders-breivik-ve... ).

kweethetooknietbeter | 29-06-17 | 10:03

Alle Finnen naar Zweden dan maar...? Beyond koekkoek

Patrick-Haemers | 29-06-17 | 10:03

Een klap in het gezicht van de slachtoffers,je zult maar slachtoffer zijn dit wakkert de haat alleen maar aan.

janmetdepet | 29-06-17 | 10:02

Nehemia | 29-06-17 | 09:52
Te laat. Voor jezelf en je eco-systeem zorgen, die pleuris breekt toch wel uit, en de armoede val van Nederland zal bruut zijn.
--
Alles staat in de steigers bij de EU om alles over te nemen.. Weet je nog die 1400 Miljard pensioen geld... Macron zit daar nu achter aan. En hij zal het krijgen.
--
En Rutte weet dit al heeeel lang. En vind het goed. De meeste mensen in NL worden keihard genaait. En ze kunnen niets uitrichten want ze hebben er zelf voor gekozen.

Mark_D_NL | 29-06-17 | 10:02

@Mali | 29-06-17 | 09:26

Zweden is het voorbeeldland als het gaat om maakbare samenlevingen.

Losstaande daarvan is het een geweldig land, met hele aardige, vriendelijke en open mensen, goed gevoel voor humor... en naast hun Önbegrijpelijke taal spreken de meesten redelijk tot goed Engels in vrijwel heel Zweden.

REISTIP: ga op vakantie in of BOVEN Gavle (bezoektip: het gevangenismuseum) - totaal andere mentaliteit en cultuur ook mbt islamfascisten die gebruik maken van de valse naiviteit waar het politiek correcte Zweden onder lijdt.

litebyte | 29-06-17 | 10:02

Met 15 jaar is onze zoon, met beperkingen, bij een Nederlandse gemeente in dienst gekomen, eerst stageplaatsen , daarna leerplaatsen, een uitzendcontract, nu een jaarcontract. Met bloed zweet en tranen een MBO2 gehaald omdat hij heel graag wil blijven schoffelen bij de gemeente. Al 7 jaar om 6 uur op en om 7 uur op de fiets, ook als er een pak sneeuw ligt. Nog nooit iets verkeerd gedaan. Er is nu een plek vrij voor een vaste participatieplek maar die wordt nu gegeven aan iemand zonder diploma. Als je in dit land je best doet, wordt je dus gestraft. Jongeren met goede intenties krijgen niets, ook niet na zeven jaar proberen. Criminele jongeren krijgen een baan en een kamer met kansen (wonen met begeleiding).
In Zweden krijgen terroristen nu een nieuwe identiteit, zal hier binnenkort ook wel gebeuren. Het beloningsbeleid in Nederland is nu al gericht op de rotte appels in dit land dus is slechts een kwestie van tijd.

osolemio | 29-06-17 | 10:02

-weggejorist-

franck7020 | 29-06-17 | 10:00

Volgens mij is het niet April....
Mijn God ... bewaar ons.

daytripper | 29-06-17 | 10:00

kwark001 | 29-06-17 | 09:54
Inderdaad, maar met de conditionering die steeds meer wordt opgedrongen laten mensen met een minder sterk zelfbeeld zich al sneller meeslepen in de feminiseringstrance. Als je kijkt naar de USA - dan rijzen mij de haren ten berge en dat zie je ook steeds meer in Scandinavië terug.

Nehemia | 29-06-17 | 10:00

Apoptosis.
Your own pre-programmed death.
Bye, Europe, bye - nice to be knowing you...

wezen | 29-06-17 | 10:00

barrypaffert | 29-06-17 | 09:36

De dames die u denkt te ontmoeten, komen vooralsnog alleen in bepaalde filmpjes voor. U zou zomaar een illusie armer kunnen worden. It's true. Sorry...

Schaaldier | 29-06-17 | 10:00

Fake news. Toch?
Toch maar weer wegj.

Wajehie | 29-06-17 | 09:59

DKS kan niet anders dan blijven dwepen over dommen en gekken. Hij is doodsbang dat hij er zelf eentje is, maar zijn arrogantie zal hem altijd blijven belemmeren om dat van zichzelf in te zien en er iets aan te doen. Die vent zit precies vanwege dit alles overduidelijk zelf in een sociaal isolement, maar ook dat zal door zijn eigen arrogantie voor hem onzichtbaar blijven. Maar voor de meeste van ons gelukkig niet.

vanBarchum | 29-06-17 | 09:57

Ik geloof best dat reintegratieprogramma's een beetje helpen. Maar het voelt niet goed dat beulen beloont worden voor slachten. En de wind kan zo maar weer draaien: en dan keert de zogenaamde bekeerling, die zich al eerder gewetenloos bleek te zijn, zich nieuw tegen ons. Jihadisten moeten gewoon dit deel van de wereld uit. NIeuwe instroom van Islam moet worden tegengegaan. En religie moet uit de openbare ruimte gedrongen worden.

Poes Fiep | 29-06-17 | 09:57

Nehemia | 29-06-17 | 09:52

Psychische klachten los je niet op met fysieke aanpassingen.

kwark001 | 29-06-17 | 09:54

Er loopt dus een idioot rond die denkt dat dit een goed idee is ....
Oppakken en opsluiten die mafkees.

Reliable_Liar | 29-06-17 | 09:52

De Zweedse balletjes bestaan niet meer - enkel nog bij de Ikea.
.
We zien in Amerika dat hele transgendercircus (groot geworden onder de sneeuwvlokbeweging) net zoals in Canada waarin zelfs wetgeving is geïmplementeerd dat een mogelijke belediging (verkeerde aanspreekvorm) tegen een transgender al strafbaar is (geen grap).
.
Wie zal het verbazen met Justin Trudeau? Zelfs kinderen - kleuters worden in Amerika op school gemanipuleerd door georganiseerde bezoeken van travestiesten/crossdressers die het kleine grut vertellen dat ze alles mogen zijn en ze ongevraagd een mindf*ck bezorgen - dit onder goedkeuring van de leraressen die vaak ook al van het padje af zijn.
.
Edith Schippers (VVD) heeft al een paar miljoen beschikbaar gesteld voor een of ander transgenderfonds. We zien dat ze Amerika en nu dus ook Europa steeds meer willen feminiseren. Een samenleving waarin de mannen steeds meer verwijfd worden is natuurlijk funest voor het testosteron. Clint Eastwood noemde het onlangs de pussy-generatie.
.
Het mag duidelijk zijn dat een pussy-generatie veel minder snel in verzet komt, en of zijn ballen laat zien. Dat verwijfde is vooral iets op de linkerflank. Het is inherent aan de moederrefelex - het willen zorgen voor (in dit geval de miljoenen immigranten die nog gaan komen. Kijk naar Francisco van Jole en Jesse Klaver, Pechtold - allemaal van die verwijfde moedertypjes. Het machismo is stervende.
.
Niet de harde hand waar je op hoopt om al dat tuig op te sluiten, uitzetten of hinderlijk volgen maar het willen pleasen, knuffelen, theedrinken en ze op alle mogelijke manieren tegemoetkomen om hun comfortzone te verhogen is steeds meer de modus operandi.
.
Je ziet dat de linksche krachten en dus ook de gedachtepolitie op social media en internet Europa tot de grond toe afbreken. Vrouwen zijn belangrijk, maar wij mannen evenzeer. Met een continent dat vervrouwelijkt is ga je de oorlog niet winnen als de pleuris uitbreekt.

Nehemia | 29-06-17 | 09:52

@j_oor_n | 29-06-17 | 09:08
De 5e colonne is daar minister...

watergeus | 29-06-17 | 09:52

Knettergek die Zweden

Botte Hork | 29-06-17 | 09:51

@Terra | 29-06-17 | 09:13
Inderdaad.

Als je de recente ontwikkelingen extrapoleert dan is het een reëel scenario dat Zweden het eerste EU-land wordt dat de Grote Sprong Achterwaarts maakt en overgaat op de Sharia. Dat kan in slechts 1 of 2 generaties. Vervolgens is er een millennium voor nodig om uit de drek te komen. Hjärtliga hälsningar!

tectonicos | 29-06-17 | 09:50

Zweden is helemaal een grote teringbende geworden.
Politiechef deed deze week een noodoproep om hulp!

De groeten van Trump!!

joppo0 | 29-06-17 | 09:50

Volgens Rutte zijn die Jihadisten dubbel slachtoffer.
Een: Ze zitten met de beelden van hun slachtoffers in hun hoofd en betreuren het er niet meer gedood te hebben.
Twee: De ongelovigen denken dat ze moordenaars zijn.

BBmetR | 29-06-17 | 09:49

twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen
richt de wereld in wiede wiede naar mijn eigen zin

Hai Pipi Langkous
chalahee chalahee chala hopsasa
Hai Pipi Langkous die doet haar eigen zin

drie maal drie is vijf
wiede wiede wie wil van mij leren
vier min vijf is twee
wiede do wil do it met ons mee

ik heb een huis,een kakelbond geval
een aapje en een paard gebruiken het gewoon als stal
ik heb een huis, op school... reis
en ieder die mij mag,die rekent mee op onze wijs

drie maal drie is vijf
wiede wiede wie wil van mij leren
vier min vijf is twee
wiede do wil do it met ons mee

Hai Pipi Langkous
chalahee chalahee chala hopsasa
Hai Pipi Langkous die doet haar eigen zin

twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen
richt de wereld in wiede wieden naar mijn eigen zin

nemeton | 29-06-17 | 09:49

@De Koreaanse Slet. Zo meneer Slet. Nu mag u toch eens gaan uitleggen wat voor gekte die mensen precies hebben. Ik ben er namelijk klaar met dat predicaat.

"Gestoorde gek" is niet iets wat je in de DSM tegenkomt. Het is hoogstens een juridische term en daar spreekt men van ontoerekeningsvatbaar. Dus, ik zou zeggen, geeft u nu maar eens aan wat voor een stoornis die mensen volgens u hebben. U heeft er toch altijd de mond van vol dat mensen die er geen verstand van hebben onzinnige dingen roepen?

Leg het dan maar eens uit. En als je het niet weet moet jij ook eens een keer je bek houden en niet maar blijven krijsen dat het gestoorde gekken zijn. Ik denk namelijk dat u er geen reedt vanaf weet.

knutsel | 29-06-17 | 09:48

Als ik wat uit zou hebben gehaald zoals een diefstalletje of vechtpartijtje had dat mij een strafblad opgeleverd. Dan had elke werkgever dat kunnen opvragen en was een baan vinden voor mij erg lastig.
Maar als ik mij aan had gesloten bij een terroristische organisatie en had gevochten onder een vreemde vlag, wat strafbaar is en ook nog eens de gruwelijkste streken uit zou hebben gehaald, genocides en verkrachtingen, dan had ik dus in Zweden een schone lei gekregen?

@Ofzo2 | 29-06-17 | 09:37
Het recidive cijfer is het enige waarop ze baseren dat harder straffen niet werkt, dat klopt ook. Dus als dat zo is werkt harder straffen wel want wanneer ze langer in de cel zitten zijn er dus minder recidiefen (woordspeling) op straat dus ook minder criminaliteit. Je kan de draaideur niet stoppen maar wel langzamer laten draaien.

Deug-niet | 29-06-17 | 09:46

EU = kaputt

Poekieman | 29-06-17 | 09:46

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:36

Jij bent voorbij niveautje simpel en goedgelovig.
Dat zie ik maar eigenlijk vrijwel iedereen hier en dat zowat dagelijks.
Ik geloof er geen reet meer van wat jij allemaal zegt. De keren dat jij daar geweest bent zal wel een tiental jaren geleden zijn anders kun je niet zoiets met droge ogen beweren. Ben er een tijdje terug nog geweest en je moet stekeblind zijn om de ellende te kunnen negeren. Het is zo snel achteruit gegaan en dat kan niet los worden gezien van de onuitstaanbare zelfhaat waar Zweden aan lijdt.

Het is gewoon IS. Wij zijn hier niet in Frankrijk noch in Israël. Wederom geen linkje over uw imaginaire cijfers... Het is een gewoonte bij jou.
Bullshitartiest.

Desmoulins | 29-06-17 | 09:45

Zweden. De gekke olav van Europa

batvoca2 | 29-06-17 | 09:45

Ofzo2 | 29-06-17 | 09:37

Wil je het nogmaals uitleggen? Volgens mij beaam je mijn hele stelling. Recidive is enorm laag in Scandinavië en heel hoog in landen met meer focus op straf en minder op rehabilitatie zoals bijvoorbeeld Nederland. Nederland, ondanks dat veel tokkies niets snappen, straft behoorlijk hard. Calvinistisch hard. Maar er is weinig focus op rehabilitatie dus hebben we veelplegers.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:43

Ofzo2 | 29-06-17 | 09:37
Was dus aan DKS gericht met zijn gezwets over het laagste recidive % ter wereld tav Zweden.

Ofzo2 | 29-06-17 | 09:43

Het gebeurt steeds vaker dat ik denk dat ik in een nachtmerrie terecht ben gekomen.

Behalve als ik slaap.

zijlo | 29-06-17 | 09:42

Zweden, schurkenstaat nr. 1. Tijd voor een oorlogsverklaring des doods! Of om nooit meer iets bij de Ikea te kopen, dat kan natuurlijk ook.

Kapitein Stijlvol | 29-06-17 | 09:39

Croxifoxio | 29-06-17 | 09:36

Opzettelijk ;)

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:39

-weggejorist-

Wajehie | 29-06-17 | 09:37

Onzin,
Recidive % in Zweden is 43 procent. In de omringende landen lager. NL zit op 47% maar wij hebben dan ook zo'n slap beleid net als in Zweden.
Ik dacht dat je zo van de feiten was. Val je alweer door de mand. Je roept maar wat.

Ofzo2 | 29-06-17 | 09:37

Niels met een jurk en een zwarte baard moet je dus niet vertrouwen.
kapotte_stofzuiger | 29-06-17 | 09:05
En iedere reaguurder die claimt dat het omkatten pas na het straffen gebeurt en dat het wel redelijk is. Neen!
Als jij hier leeft en je als burger aansluit bij een religieus leger en uit naam van dat leger minderjarige meisjes tegen hun zin als sexslaaf dag na dag verkracht. Vele mensen vermoord, je openlijke haat naar ons, de ongelovigen uit het Westen die je allemaal dood wenst elke dag kenbaar maakt, Plundert en tot slot Palmyra opblaast, dan ben je af voor de rest van je leven.
Doodstraf bij terugkeer als uitzondering op ons extreem softe juridische systeem. Gewoon een uitzondering maken voor deze beesten. Punt.
Komen ze ook niet terug en blazen ze hier niet je vrienden, familie of kennissen op.

Dirk III | 29-06-17 | 09:36

Zie het positief in. Binnenkort krijgen wij Zweedse dames als vluchtelingen.

barrypaffert | 29-06-17 | 09:36

@uch | 29-06-17 | 09:17
Geen andere keuze?!? Wat dacht u van met een dikke laars onder hun hol de grens over richting de zandbak waar ze van terug kwamen??? Of het oorlogsrecht van stal halen en daar naar handelen? Heeft u überhaupt wel een een YT bekeken om te zien wat dit soort "strijders" allemaal op hun kerfstok heeft? En dat wilt u dan los laten in een Samenleving vol onschuldige mensen. Right.... Mensen als u zijn onderdeel van het probleem. Wegkijken en vergoeilijken tot aan het bittere eind terwijl een ander de stukken mens uit zijn/haar haar mogen halen omdat ondanks alle goede bedoelingen zo'n sujet toch al hakbarrend op de boemtoer gegaan is. Wat mij betreft gaat u lekker in Zweden wonen zodat u dagelijks van die "geweldige" Multikul kunt genieten. Ik persoon hoef zo'n IScrimineel niet zo nodig als onderbuurman...

*Enkeltje Zweden overhandigen doet*

Sjefke7807 | 29-06-17 | 09:36

Hopelijk word hun rijbewijs oom mee veranderd want anders kunnen ze geen vrachtwagen huren om er mee een volle winkelstraat mee in te rijden.

sinar2 | 29-06-17 | 09:36

Wat is er toch met die vikings gebeurd in 1000 jaar? Van rovende en stelende plunderaars die onverschrokken zelfs naar Amerika voeren, naar zielige linksmensjes die geen ruggegraat of lef meer hebben en zelf geplunderd en veroverd worden. Waar ze bijstaan en naar kijken, en zelfs goedpraten.
Ze hebben zelfs dat syndroom naar ze vernoemd gekregen, al was dat een compleet andere context.
Sad.

Nuchternederland | 29-06-17 | 09:36

Desmoulins | 29-06-17 | 09:27

Wat ben je toch heerlijk simpel.

En ja. Meermaals in Malmö geweest. En Stockholm en Gotenburg. Jij bent echt zo'n geschifte zolderkamer dweep die hardnekkig en vol met angst loopt te F5-en op Breitbart en andere vage blogjes. Jouw angstzweet stinkt zo erg dat ik het hier kan ruiken.

Oh en Daesh. In Israël noemt men het Daesh. In Frankrijk ook. Met goede redenen. Maar weet jij veel vage internetridder met een lafhartige inborst.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:36

@ K. Slet Gewoon 'links' laten liggen en laten doodbloeden.
Weet niet of het een opzettelijke woordspeling is, maar ik moest wel even gniffelen.

Croxifoxio | 29-06-17 | 09:36

Wij hebben in Europa de verlichting, de technologie, de democratie ontstaan zien worden. Gelukkig gaan we dat allemaal vervangen. Nog 50 jaren en de EU is weg.

Patatter | 29-06-17 | 09:34

Het belangrijkste wapen van een terrorist is anoniemiteit, het is fijn om te zien dat Zweden dat begrijpt. Het kan niet zo zijn dat onschuldige burgers zichzelf gaan beschermen.

Dan maar zo! | 29-06-17 | 09:33

Geweldig idee! Oorlogsmisdadigers en religieus schizofrenen (relifrenen)na hun straf voorzien van een nieuwe identiteit, dan hebben ze gewoon nooit bestaan.

Misschien nemen ze het in Noorwegen wel over... heet Breivik straks ook Knut Johansen

litebyte | 29-06-17 | 09:33

Het enige waarmee ze geintegreerd mee mogen worden is de lokale begraafplaats.

Zzzzooooffff | 29-06-17 | 09:33

Betweetert | 29-06-17 | 09:07

Omdat ze in Scandinavië al decennia een norm hebben geadopteerd die zegt dat je het beste uit de mens moet halen. An sich ben ik het daar wel mee eens (ik ben meer van voor wat hoort wat) maar ik denk niet dat je religekkies kan rehabiliteren. Ik geloof ook niet dat aluhoedjes te rehabiliteren zijn. Of christenfundamentalisten etc. Crazy blijft crazy.

Het lijkt mij nutteloos. Persoonlijk denk ik dat mensen die niet mee willen doen in een maakbare maatschappij gewoon niet meer mee mogen doen. Je bent dan af in mijn ogen. Jihadist, aluhoedje, of welke vorm van krankzinnigheid je ook hebt. Gewoon links laten liggen en laten doodbloeden. Althans zo zie ik het.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:31

Jihadi's omkatten is net zoiets als denken dat homofilie te genezen valt.
Een nieuwe identiteit, nou misschien moeten we daar ook eens aan meedoen, Hitler noemen we vanaf nu Heinrich Heizelmann, Breivik krijgt de naam Ole Knudsen, Pol Pot heet Shripat Oyang, Jesse Klaver noemen we Mohammed Bomgordel en Pechtold wordt Alexander Quisling.

Memek | 29-06-17 | 09:30

mohammed heet voortaan hassan en hassan mohammed

eriksweet | 29-06-17 | 09:30

@Titje | 29-06-17 | 09:22
Pas ook op voor journalisten met aleen een Zweedse achternaam F.Ikken (Farid).

bambi1970 | 29-06-17 | 09:28

Waarom zou handel moeilijker zijn.
China heeft ook zijn grenzen en geen Euro.
Alles wat we vastpakken is bijna Made China

shimanski | 29-06-17 | 09:28

Want onthoud kinderen.. Alles is te repareren door grotere overheid, meer commissies en sociale projecten.

KutFilosoof | 29-06-17 | 09:28

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:24

Flikker. Toch. Op. Met. Je. Daesh.

Heeft u trouwens een linkje van die cijfers of heeft u het weer eens ergens opgevangen? Wel eens in Malmö geweest?

Desmoulins | 29-06-17 | 09:27

Wat moet je daar nu op zeggen. oh ja abba

mia | 29-06-17 | 09:27

Dus de linkse jongens vertellen mij altijd dat slechts een paar moslims slecht zijn en dat zijn deze, maar nu mag ik ze dus wel allemaal wantrouwen?

Bertie Wooster | 29-06-17 | 09:27

en wij maar nazi's opsporen die naar Zuid Amerika waren gevlucht.
En hier geven we oorlogsmisdadigers een nieuwe identiteit en uitkering.
Wie bedenkt zoiets, worden deze beslissers gechanteerd?

shimanski | 29-06-17 | 09:26

ik heb wel medelijden met de kinderen en kleinkinderen van Europa, Europa zal helaas het nieuwe Midden-Oosten worden, dat wordt eeuwige islamitische ellende. Te triest voor woorden.
Wonderful-Life | 29-06-17 | 09:19
.
Ik heb alleen medelijden met de mensen (en hun kinderen/kleinkinderen) die dit 'nooit' gewild hebben en daar tot op de dag van vandaag tegen (blijven) strijden. Een minderheid dus.

De rest mag voor mij in de stront zakken die ze zelf hebben gecreëerd. Geen seconde medelijden mee. Koekjes van eigen deeg.

Lupuslupus | 29-06-17 | 09:26

Ik denk soms "mis ik iets". Ik kan geen reden bedenken waarom men terroristen en moslims zo ontzettend veel helpt en bijstaat ondanks alles wat ze doen. Wat is het?

Mali | 29-06-17 | 09:26

Laten we alle ex IS strijders dan maar doorsturen naar Zweden. Sterkte daar in de open inrichting Zweden genaamd.

Grrraaien | 29-06-17 | 09:25

De Zweedse vorm van weg-met-ons is een zeer gevaarlijke ziekte. Je ziet hier ook genoeg lieden die aan symptomen lijden die deze terminale ziekte kenmerken en ons land ook in de hoogste versnelling richting de afgrond willen leiden.
Eurabië is eigenlijk al een feit.
Opdat wij niet vergeten.

Desmoulins | 29-06-17 | 09:25

Je kan er cynisch over doen maar onze socialistische noorderburen hebben wel de laagste recidive ter wereld met hun slappe nepstrafjes en extreme focus op rehabilitatie.

Goed. Dat gezegd hebbende geloof ik voor geen meter dat je gestoorde Daesh gekken kan rehabiliteren.

There's no cure for crazy.

De Koreaanse Slet | 29-06-17 | 09:24

"You in the media have scared them. I do not know why they are afraid," said a jihadi from the southern city of Malmo of the fears that employees and civilians had of returning foreign fighters. www.newsweek.com/isis-members-europe-c...

Ik wist 't wel, tis de schuld van GeenStijl (!)

Vesta | 29-06-17 | 09:22

Dus kom je in contact met een haatbaard genaamd Gustav, Ebbe, Carl, Arvid enz, dan weet je al er is stront aan de knikker.

Titje | 29-06-17 | 09:22

uch | 29-06-17 | 09:17
Ik wens u veel sterkte en portiekgeluk als hun toekomstige buurman

R van Perzie | 29-06-17 | 09:21

Fake news. Toch?

Croxifoxio | 29-06-17 | 09:21

Domste land ter wereld. Ze doen maar voor Zweden is het te laat

Bokito ergo sum | 29-06-17 | 09:21

Harrymetnuance | 29-06-17 | 09:09
.
Sla eens een geschiedenisboek open. Nederland heeft altijd, door de eeuwen heen, handel gedreven. Weleens van de Gouden Eeuw gehoord?

Lupuslupus | 29-06-17 | 09:20

Laat Zweden s.v.p. sterven.

Memek | 29-06-17 | 09:20

Interessant die collectieve zelfmoord.
Zweden nr.1 op het WK policor-heid.
Duitsland en Nederland strijden om de tweede plek.

Rommelende Onderbuik | 29-06-17 | 09:20

Sweden is al lang verloren joh en ik heb geen medelijden met domme mensen, want domme mensen verdienen ook niet beter, ik heb wel medelijden met de kinderen en kleinkinderen van Europa, Europa zal helaas het nieuwe Midden-Oosten worden, dat wordt eeuwige islamitische ellende. Te triest voor woorden.

Wonderful-Life | 29-06-17 | 09:19

Waanzin!

saintinel | 29-06-17 | 09:19

Housing & employment?
Housing phase 1: kalender cel in speciale penitentiaire inrichting
Housing 2 phase 2: uitzetting naar land van 2e paspoort

R van Perzie | 29-06-17 | 09:18

Je hebt weinig keus. Of je moet ze de rest van hun leven opsluiten of je moet ze proberen te laten functioneren in de maatschappij. En als ze de rest van hun leven uitgekotst worden door hun omgeving is de kans op 'BOEM' een stuk groter dan wanneer ze ook gewoon vriendelijk goedemorgen horen als ze de buurman tegenkomen.

uch | 29-06-17 | 09:17

Over de "look at what happened to Sweden last night" legendarische uitspraak wordt steeds minder lacherig gedaan.

van Oeffelen | 29-06-17 | 09:17

En het gezwel blijft alleen maar groeien in Europa.

BigShow | 29-06-17 | 09:16

Stockholm Syndrome

Lijkt me logisch... | 29-06-17 | 09:15

Ik ken geen Zweeds dus laat het artikel maar schieten.

JackGS | 29-06-17 | 09:14

Knetter, knettergåk. We tolereren ons dood. En wij maar afvragen waarom Fox News kijkend Amerika ons a bunch of pussies noemt.

MichelDenHaag | 29-06-17 | 09:14

Dan zou de internationale handel moeilijker zijn (al kun je daar nog iets op verzinnen),
Harrymetnuance | 29-06-17 | 09:09
Leg eens uit waarom de Handel dan moeilijker is? Das een fabel van de EU waar je intrapt. Geeft niet ik houd je wel scherp.

Mark_D_NL | 29-06-17 | 09:13

In geheel ander nieuws mogen al die lekkere Zweedse meiden en jongens dat allemaal helemaal voor zichzelf regelen. Leren en werken wordt bestraft, oorlog beloont. En daarna vinden de beleidsmakers het vreemd dat het gedrag verschuift. Volledige idioten als politici.

Feynman | 29-06-17 | 09:13

@j_oor_n | 29-06-17 | 09:08
We geven niet elke crimineel een nieuwe identiteit, ook niet als ze hun straf hebben uitgezeten. Daarnaast ben ik helemaal voor reintegratie, maar je moet je wel afvragen in hoeverre dat mogelijk is in sommige gevallen, je stuurt die mensen uiteindelijk wel weer gewoon terug naar vrijwel hetzelfde milieu als waar ze geradicaliseerd zijn.

Terra | 29-06-17 | 09:13

Zweden is verloren, dat was het al geruime tijd. Van mij mag dat losgeknipt worden van ons continent en vastgeplakt worden aan Afghanistan of zo.
Dan hebben ze hun zin. Weg met Zweden met is de luis in de pels.
Merkel en Zweden, de twee allergrootste verziekers van ons werelddeel, met Pechtold en Rutte in het kielzog.
Overigens, keurt de EU dat soort 'mensenhandel' ook goed?
Dat mag natuurlijk allemaal wel. Jihadi's omkatten, dat is pas beleid.

Memek | 29-06-17 | 09:13

If I were sorry....

Wat zegt Wallander hier van ?

van Oeffelen | 29-06-17 | 09:12

Nieuwe identiteit?!
Nee joh, we gaan gewoon stoppen met straffen.
"Parkeerboete?" Aah, joh, laat maar.
"Te hard rijden?" Aah, joh, laat maar.
"Geen huur betaald?"Aah, joh, laat maar.
"Rekening niet betaald?"Aah, joh, laat maar.

Echt, knettergek geworden daar.

MediastadInwoner | 29-06-17 | 09:09

Hadden we binnen Europa maar gewoon harde landsgrenzen. Dan zou de internationale handel moeilijker zijn (al kun je daar nog iets op verzinnen), maar dan hadden we deze problemen allemaal niet gehad.

Harrymetnuance | 29-06-17 | 09:09

Graag wat objectiever, dit vind ik geen stijl!

André Van Es‏ @andrevanes 11 uur11 uur geleden

Als antwoord op @PieterOmtzigt @Payenka_

Eerst straffen voor hun misdaden dan kans geven in de maatschappij, net even anders Pieter.

www.express.co.uk/news/world/779203/Sw...

j_oor_n | 29-06-17 | 09:08

@Betweetert | 29-06-17 | 09:07
Feminine samenleving.

kapotte_stofzuiger | 29-06-17 | 09:08

Wel fijn dat je dus niet meer "weg met ons"-mentaliteit hoeft te schrijven, maar kortweg "Zweedse".

kapotte_stofzuiger | 29-06-17 | 09:07

Waarom in hemelsnaam? Kan iemand me het nog uitleggen?

Betweetert | 29-06-17 | 09:07

Niels met een jurk en een zwarte baard moet je dus niet vertrouwen.

kapotte_stofzuiger | 29-06-17 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken