Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SP-top graait 400 euro per maand extra

Altijd mooi als die echte linkse rakkers van de SP zich inzetten voor hogere lonen. Het nieuwste succes komt geen moment te laat, want volgens het CBS is de arbeidsinkomensquote voor het derde jaar op rij gedaald. En waar kun je dan beter beginnen dan bij de zeven partijleden die net iets gelijker zijn dan de andere partijleden? Precies! Dus hop de salarissen van de zeven leden van het partijbestuur omhoog met 400 socialistische euro's die nog steeds (en eigenlijk via giftconstructies een soort van dubbel) van uw belastingpegels worden betaald. En daar gaat iedereen binnen de SP mee 'akkoord', want als je het in de SP eens echt over democratische vernieuwing wilt hebben moet je optyfen. Partijvoorzitter Ron Meyer is reuze tevreden met de 400 euro salarisverhoging voor partijvoorzitter Ron Meyer. "In overleg met het personeel (oa Ron Meyer, GS) tot stand gekomen. Zo zie ik het graag." Overigens blijft voorzitter van de Bond van Graaiers Matthijs van Nieuwkerk Ron Meyer uitsluiten van lidmaatschap: "Hij kan onze contributie niet betalen. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker, want penningmeester Annie heeft alle bonnetjes weggemieterd."
WEDERDINGES: Klopt ammel niks van aldus partijvoorzitter Ron Meyer. Die heeft dan ook een uitgebreid overzicht van alle declaraties, vergoedingen etc. van de SP openbaar gemaakt. Oh nee.

Reaguursels

Inloggen

400 euro? Voor een politicus? Wat een drukte om niks.
Het is eigenaardige club, maar je moet ze nageven dat ze het niet voor het geld doen. Dan kun je beter bij de VVD gaan zitten en handige dealtjes maken om er zelf beter van te worden zodat je nog beter de
pedante liberaal kan uithangen. So much voor vrijheid voor iedereen en ergens voor staan.
Het is niet voor niets dan mensen van NVU ook op de SP stemmen.

kloopindeslootjijook | 24-06-17 | 17:20

"Tendentieus! Ik verdien niet meer, maar juist minder na techn wijziging. Rare aanval op partij waar Kamerleden en leiding max 2700 krijgen."

"Rare aanval op partij waar Kamerleden en leiding max 2700 krijgen"

Niet janken @RonMeyer.
De SP is een vereniging met een ANBI status. Dat is erg slim van de SP want iedereen die een gift doet, kan die aftrekken van haar/zijn belasting.

Alle Kamerleden, leiding en full-time raadsleden van de SP zijn verplicht om hun salaris in de partijkas te storten. Dat valt ook onder giften. Vervolgens krijgen zij een modaal salaris van de partij zelf.
En zo ontving de SP alleen al in 2015 meer dan 5 miljoen aan 'afdrachten volksvertegenwoordigers', zie jaarverslag SP.

Dus volksvertegenwoordigers van de SP storten hun salaris in de partijkas, krijgen daarvoor een modaal salaris en kunnen ook nog eens hun 'gift' van de belasting aftrekken.
Dat scheelt jaarlijks 2 miljoen of meer aan wat de belastingdienst minder binnen krijgt.

En wie betalen de salarissen van volksvertegenwoordigers, dus ook van de SP? Wij dus, hardwerkende boerenlullen die zich scheel betalen aan belastingen.

Dat dit een buitengewoon slimme constructie is van de SP, die de partij veel geld oplevert, hoeft verder geen betoog. Ook niet dat deze constructie fiscaal voordeel voor de volksvertegenwoordigers van de SP oplevert, en hoewel hier in het verleden vaal kritiek op is geweest, is deze constructie legaal. Het mag, dus het gebeurt.

Dat neemt niet weg dat ik het schandalig vind dat er op deze manier met belastinggeld wordt omgesprongen en zeker door de SP.

Die moet inmiddels een flink bedrag in kas hebben (23 jaar in de Tweede Kamer) Daar hadden ze m.i. wel een paar mooie bejaardenhuizen voor kunnen bouwen, me dunkt.

Wat doen ze eigenlijk met dat geld? Kan een journalist dat niet eens uit gaan zoeken?

Marie Curieux | 23-06-17 | 18:32

Wat een krampachtige poging van GS, in casu Ronaldo, om te bewijzen dat men echt wel objectief is.
De bestuurders van deze partij leveren al veel in zoals hierboven al veel reaguurders betogen. "Graaien?" Oh ja, zeker sarcastisch bedoeld hé, Ronaldo?
Kutstukje!

knerf | 23-06-17 | 17:56

Hey Ronaldo. Pssttt. Zit je tampon scheef? Als er één partij is die je niet kunt betrappen op graaien en zelfverrijking dan is het de SP wel.

Montu | 23-06-17 | 17:40

Top van die SP-ers.
Ik ga niet werken voor zo'n bedrag.

Moestuinier | 23-06-17 | 16:22

Je hebt toch wel echt een gaatje in je hoofd als je voor 2700 bruto zo'n hondenbaan wil. Of praten sp-ers altijd over netto?

noerg | 23-06-17 | 16:18

De SP is volgens mij de enige partij waarbij Kamerleden en dus kennelijk ook leden van het bestuur in feite geld afdragen aan de partij. Dat valt te waarderen. Wil je echter nog goede mensen in de top houden, dan zal ook de SP iets meer moeten betalen. En dan nog blijven ze waarschijnlijk een van de slechts betaalde bestuurders van het land.

Mannes | 23-06-17 | 15:01

Sorry mensen, het hoeft natuurlijk niet het origineel te zijn, er zijn méérdere perfecte vertalingen! "Boerderij der Dieren"...

François, La Haye | 23-06-17 | 14:45

-weggejorist-

François, La Haye | 23-06-17 | 14:43

"If you pay peanuts, you get monkeys..."

marcoplarco | 23-06-17 | 14:42

@mijzelf:
-
Pardon, moet leren lezen: plm. 292,50 Euro per maand netto. Foei!

bisbisbis | 23-06-17 | 14:38

Nou,nou, poeh, poeh, foei, foei, vingertje, vingertje... vierhonderd Euro maar liefst.
-
Op jaarbasis. Dat is toch al snel 21,33 Euro netto per maand er bij...
-

bisbisbis | 23-06-17 | 14:36

Ach god,de SP.

swassannuf | 23-06-17 | 13:59

-weggejorist en opgerot-

schermsoldaat | 23-06-17 | 13:45

Als je als partijtop niets doet om via zijwegen er wat bij te versieren, dan ben je geen knip voor de neus waard.

McMarx | 23-06-17 | 13:23

-weggejorist-

maruyama | 23-06-17 | 13:12

Die kamerleden van SP moeten heleboel verdiensten waar ze recht op hebben weer inleveren aan de partijkas toch. Toch wel bijzonder zie je bij andere partijen niet.

maruyama | 23-06-17 | 13:12

ad melkert | 23-06-17 | 12:20
Policor zit die bij alles van links is. Overigens hadden ze dat een jaar of 4 gelden gedaan dan hebben ze zeker een zetel of 10 meer. Wat er op duidt dat ze echt geloven in policor itt partijen als VVD en D66 die het slechts als middel naar meer zetels zien.

cocktailsmaak | 23-06-17 | 13:04

@Tipped Relic | 23-06-17 | 12:58

Excuseert u mij het moest natuurlijk Krista "De fietsende zakkenvuller" van Velzen zijn.

Tipped Relic | 23-06-17 | 13:02

Ah, wordt dat eindelijk uit de zak van Krista "De zakkenvuller" van Velzen betaald?

Tipped Relic | 23-06-17 | 12:58

Hm, zo te zien hebben de online Fasci di Combattimento van de SP zich op dit bericht gestort

BASinnic | 23-06-17 | 12:46

jammeren over een loonsverhoging bij de SP...... wat een gezeur. Je kunt van die partij vinden wat je wilt, maar dat zij zichzelf een hele stevige bespreking opleggen qua beloning voor de kamerleden is iets waar ik echt wel waardering voor op kan brengen.

ik weet niet eens of dat nu nodig is, maar goed; het past in hun ideaal van enorm genivelleerde beloning EN zij voeren uit wat zij zeggen. Niks geen hypocrisie dus.

Nuuk | 23-06-17 | 12:42

Watching the Wheels | 23-06-17 | 12:15
.
Dank voor uw uitleg. Tja niets nieuws onder de zon eigenlijk. Ten tijde van de USSR hadden de partijbonzen ook hun grandioze vakantiehuis aan de Zwarte Zee, hun auto met chauffeur enz. Terwijl de normale mensen niet wisten hoe ze de eindjes aan elkaar moesten knopen en dus in armoe gedompeld waren.

Dat laatste is natuurlijk niet van toepassing voor de SP-ers maar wat de top betreft; ook die kunnen dus het graaien niet laten.

Lupuslupus | 23-06-17 | 12:40

@ad melkert | 23-06-17 | 12:20

Daar moet de SP zich zeker druk om gaan maken. Zeker ook omdat dit beleid is van neo liberale kloodtzakken. Alles gericht op zo goedkoop mogelijke productie en diesntverlening en ter vervanging van de kritische autochtone onderklasse.

litebyte | 23-06-17 | 12:39

@PureYak | 23-06-17 | 12:12
Ze pakken bij GS alles aan wat hypocriet is. Niet zelden komt dat de laatste tijd van links, maar ook Hennie Keizer en Henk Kamp steken wel eens een navigatiecd in de liberale binnenzak ("waarheen leidt de weg").

Watching the Wheels | 23-06-17 | 12:28

[email protected]: En die Karabulut hoef ik ook niet meer bij pro-Pallie/Islamgerelateerde demo's te zien. Als dat zo belangrijk voor haar is gaat ze maar met Hamas-Harry naar denk of richt ze maar een eigen anti-Joodse beweging op maar de normale Nederlander zit niet op dat soort vijandige, door ons als belastingbetalers opgebrachte propaganda te wachten.

Graaisnaaiert | 23-06-17 | 12:27

Ik heb een hekel aan communisten. Ook aan de SP. Maar op graaigedrag kan ik de SP'ers niet betrappen. Hun afdrachtregeling maakt dat iedereen binnen de partij gewoon beroerd verdient.

Stijlicoon | 23-06-17 | 12:25

Al was het een kwartje, het gaat om de beeldvorming. Gewoon even de bedragen ( loon, afdracht, toeslagen en bonussen + neveninkomsten ) over de afgelopen 5 jaar openbaar maken Ronnepon, dan ben je er vanaf. Zo niet, ben je definitief van mij af, want de enige reden om nog sympathie voor de SP te hebben was het vechten voor mensen die het wat zwaarder in de samenleving hebben. Jullie anti-Israel standpunt was de laatste waarschuwing dat jullie niet deugen maar dit gaat de bekende druppel worden. En hoe ging het ook alweer met die peilingen? 11 momenteel? Voor de grootste, niet geboycotte oppositiepartij voor de afgelopen verkiezingen? Schande!

Graaisnaaiert | 23-06-17 | 12:24

@TeeJee | 23-06-17 | 12:19
Dank terug.

Watching the Wheels | 23-06-17 | 12:22

De SP moet zich duidelijker uitspreken tegen de tsunami van kansloze asielzoekers. Dis gaan dit land de komende 50 jaar niets opleveren, alleen maar onkosten en dikke troubles. En doe eens wat aan het vergroten van het woningaanbod, zowel particulier als die van de corporaties.

ad melkert | 23-06-17 | 12:20

@Watching the Wheels | 23-06-17 | 12:15
Kijk, zo had ik het willen verwoorden.
Dank.

TeeJee | 23-06-17 | 12:19

Die 400 euro? Succes ermee. Trap die JSF's het land uit en het mogen er ook best wel 500 worden.

van heinde en verre | 23-06-17 | 12:18

beetje bs dit, bij de sp verdien je geen reet, ook niet met een "gigantische graaiverhoging" van een ongekend bedrag van 400€ in de maand.

geenspam | 23-06-17 | 12:16

@ Jezus_Boeddha | 23-06-17 | 12:02
pvda heeft het probleem dat ze met zoveel handen in een kleiner geworden potje aan het graaien zijn, dat met z'n allen vastzitten als een aap met een kokosnoot niet weten hoe eruit te komen.

TheseDays00 | 23-06-17 | 12:16

Jaja, net alsof de gewone arbeider ook 15% loonsverhoging krijgt. En maar verongelijkt doen als een of andere topman er 5% bij krijgt.

devil13 | 23-06-17 | 12:16

@Lupuslupus | 23-06-17 | 11:55
Ja dat bij die SP gaat nergens over. Aan de andere kant, ze vallen volgens mij vooral over het feit dat ze voor de partijtop een aparte schaal hebben gemaakt. Iedereen was toch gelijk bij die lui? Je moet die eerste link even lezen van het AD www.ad.nl/politiek/sp-top-geeft-zichze... en die andere naar DasKapital daskapital.nl/2013/05/sp_ontwijkt_zelf... dat is toch wel een hele rare constructie. Verder is het bedrag niet zo extreem hoog, het zal om het principe gaan dat ze altijd praten over het verkeerde van belastingontwijkconstructies. Het vreemde is ook dat ze dubbel geld willen bij de partijtop, ze willen ook het voordeel van de aftrekpost niet in de zak van het werkende volk, maar in de kas van de partijtop.

Watching the Wheels | 23-06-17 | 12:15

-weggejorist-

PureYak | 23-06-17 | 12:12

Boeie. SP zijn communisten. Wie stemt daar anno 2017 eigenlijk nog op...?

F1802 | 23-06-17 | 12:12

@Lupuslupus | 23-06-17 | 11:55
Totdat een nietsvermoedende vrouwklant net een stapje achteruit zet om een doosje te pakken op het moment dat motormuis lang komt rijden. Dit is onnodig risico nemen, hij kan zijn brommer ook even parkeren. Als hij zo'n meisje of vrouw doodrijdt dan kan hij wel roepen dat hij wel de dief heeft aangehouden, maar dat zal niet door iedereen blij ontvangen worden.

Watching the Wheels | 23-06-17 | 12:09

@Bert Konterman | 23-06-17 | 11:41

Ja vraag maar aan... Rutte

litebyte | 23-06-17 | 12:04

@TheseDays00 | 23-06-17 | 11:45
Ik denk eerder gejammer want dit staat echte partij van de arbeiders (hoongelach) ook te wachten.

Jezus_Boeddha | 23-06-17 | 12:02

@Basil Fawlty | 23-06-17 | 11:33
Echte sociaal-democraten graaien geen 400 euro extra per maand. Het honderdvoudige lijkt me eerder.

Jezus_Boeddha | 23-06-17 | 11:59

Wat een scoop weer van GS!

*trekt potje augurken open*

wapster | 23-06-17 | 11:58

Die agent is ook gek www.youtube.com...
Watching the Wheels | 23-06-17 | 11:44
.
Neen die agent is bepaald niet gek maar zit een boef achterna die dacht te ontkomen door een supermarkt in te rennen. Hulde voor deze motoragent! Meer meer meer van dit soort agenten!

En wat het artikel betreft; als het 400 per maand bruto is nou nou nou wat een geld. (Als ze dat op mijn rekening storten zeg ik ook geen nee). Dan graaien de VVD-ers toch heel wat meer en vooral veel 'slimmer'. Dáár zitten de echte graaiers.

Lupuslupus | 23-06-17 | 11:55

Basil Fawlty | 23-06-17 | 11:33

Klopt, jodenfooi, was n gebruikelijke term. Ook jodenstreek al minder sympathiek. Brillenjood scheldwoord. We aten als kinderen jodenvet, een soort snoepgoed. Gelukkig bestaan die termen niet meer, alhoewel.. Had liever die termen nog wel gebruikt en dat die enorme grote groep joden nog in Amsterdam zou wonen. Soms vraag ik me nog wel eens af hoe amsterdam er uit zou zien als ze er nog waren. Niet rooskleurig maar wel authentiek. Sociale problemen waren er voor de oorlog ook genoeg.

Maar ik dwaal af. Jodenfooi, ik heb geen wetenschappelijk onderzoek er naar gedaan, maar heb jarenlang in het centrum van onze hoofdstad gewerkt. En het klopt. Israeli's gaven geen fooi, echter daarin stonden ze niet alleen. Fransen even erg. Wie geven er dan wel royaal, je verwacht het niet, maar Grieken zijn/waren gul. Met warme vriendelijke blik kreeg je zo een tientje extra. Vervelend vond ik vaak Amerikanen die konden echt zo gaan aankondigen dat ze fooi gingen geven, tegen het genante aan. En dan kreeg je uiteindelijk 3 euro pfff. Genãnt waren de fooien destijds van de IJslanders, die bulkten van het geld, verdubbelden de prijs. Maar kampioenen van de fooi waren altijd de Engelsen. Ze misdragen zich, ze vragen je naam, die ze vervolgens gaan scanderen, maar maken daarna alles goed met n dikke fooi.

Tirade | 23-06-17 | 11:53

De SP is een rabiate Maoïstische partij die als ze aan de macht zouden komen het land terug zouden brengen naar een regime a la Pol Pot (Cambodja). De partij kent een soort van politbureau met uiteraard Jan Marijnissen en zijn onderknuppel Ron Meijer en nog wat SP-ers van het eerste uur als koersbepalers, die geheel in de stijl van George Orwell 'Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk' uiteraard net iets meer verdienen en meer privileges hebben dan de rest. Emile Roemer en andere 2e Kamerleden zijn slechts 'nuttige idioten' die voor het democratische vernis zorgen. De partij heeft zogenaamd zijn communistische wortels (nationalisatie van bedrijven) verloren, maar zoals een oud spreekwoord zegt" ' Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken'. De partij is dus niet erg democratisch qua structuur en dat blijkt onder andere uit het feit dat een lid geen stemrecht heeft op een ledencongres. Een ledencongres werkt met vooraf geselecteerde leden/afgevaardigden, ik geloof 1/400. Hoe dan ook, God verhoede dat deze wolf in schaapskleren ooit aan de macht komt, laat staan, gaat meeregeren.

Schweinchen Dick | 23-06-17 | 11:52

@Ardbeg | 23-06-17 | 11:24
Als je als partij zo staat voor "gelijkheid" en "eerlijkheid", dan zou je je niet moeten verlagen tot dergelijke belastingtrucage.

Het is gewoon belastinggeld opsnoepen voor je partijgewin.
Misselijkmakend.

TeeJee | 23-06-17 | 11:52

@TheseDays00 | 23-06-17 | 11:45
"Gebrek aan ambitie"noemen ze dat bij PvdA/VVD

ChatBot | 23-06-17 | 11:47

@mijzelf gezien = graaien

Linke Soep | 23-06-17 | 11:46

hangend laag fruit

en zelfs dan misoogst

FLCL | 23-06-17 | 11:46

400 Euro graaien noemen: ik hoor gelach uit de pvda-fractiekamer.

TheseDays00 | 23-06-17 | 11:45

400 euri,nou nou... Als er één partij is die weinig aan gezien doet is het wel de SP. Pak de echte graaiers ipv mensen die 2700 per maand krijgen. Jammer hoor Geenstijl

Linke Soep | 23-06-17 | 11:45

Hoeveel miljarden zitten er intussen in die partijkas?
En waar wordt dat allemaal in belegd?

ChatBot | 23-06-17 | 11:45

Nu we het toch over tomaten hebben .. motoragent in Doesburg de AH ingereden?

Watching the Wheels | 23-06-17 | 11:42

socialisme is een leugen.

Bert Konterman | 23-06-17 | 11:41

@John McClane | 23-06-17 | 11:35

Alleen het onderzoek naar corrupte VVD'ers kost op jaarbasis al meer dan de salarissen van de SP partij top.

litebyte | 23-06-17 | 11:40

Ik heb anders dan andere jaren geen SP gestemd, maar over zelfverrijking de SP aanvallen? Dat is als Thieme aanvallen voor het houden van een partij BBQ met plofkippen.

Denkhetnjet | 23-06-17 | 11:39

@fail | 23-06-17 | 11:17

als je het sarcasme hier niet uit kan halen... dan wordt hwt tijd om inhoudelijke bijdrages te gaan leveren op Joop.nl 8O)

litebyte | 23-06-17 | 11:35

Pay peanuts and you get monkeys. De SP bewijst het, in dit langlopende onderzoek.

John McClane | 23-06-17 | 11:35

Beetje dommige witchhunt dit GS, als je ergens van uit kunt gaan bij de SP is dat ze in hoofdlijn commited aan hun principes zijn. Wat precies is wat ze groot maakt op het moment, net als andere partijen die laten zien dat ze hun principes niet bij de eerst beste gelegenheid overboord zetten uit opportunisme.

Maareh, punt zijnde: ga er maar van uit dat de SP top zichzelf niet loopt te verrijken. Die zijn wel eerlijk.

F#ckingAwesome | 23-06-17 | 11:35

Synecdoche | 23-06-17 | 11:32
Mee eens hoor, ik vind het bewonderenswaardig dat de SP genoeg gekken kan vinden die voor een lerarensalaris 60-80 uur per week willen werken. Mij niet gezien.

Ardbeg | 23-06-17 | 11:34

De Koreaanse Slet | 23-06-17 | 11:29
Precies, laten we het weer eens over corrupte vvd'ers hebben. Daar valt veel meer te vinden.

Ofzo2 | 23-06-17 | 11:33

Aan de ene kant vind ik het een "jodenfooi" (zoals men vroeger in amsterdam zei) en denk, laat die partij doen waar ze zin in hebben. Iedereen daar in het kader heeft willens en wetens een contract ondertekend dat men de helft afstaat als 1e en 2e kamerlid en wat zij verder met hun centen doen moeten ze zelf weten. Aan de andere kant, zoals Teejee om 11:19, doen ze exact hetzelfde als waar ze de grote boze kapitalistische bedrijven van beschuldigen nml belastingontwijking (wat legaal is overigens) waar mogelijk (oa via stichtingen). Niet echt goed voor de geloofwaardigheid van deze socialisten. Maar hey, ware socialisten waren en zijn nimmer vies van hypocrisie.

Basil Fawlty | 23-06-17 | 11:33

Flauw. Ben absoluut geen sp man, gaat mij veel te ver, maar heb zeker wel enige sympathie. Die lui staan wel met hun voeten in de samenleving. Hier op de markt zie ik ze regelmatig staan, ook buiten verkiezingstijd. Chapeau. Ooit had ik een probleem met de gemeente, ik een brief gestuurd naar de Raad. Werd maar door 1 partij uitgenodigd, dat was de sp. Niet bang om de mouwen op te rollen. Je kan de SP allerlei maoistische zaken verwijten, eigenwijsheid, wereldvreemdheid, spruitjeslucht, maar oom Arie op n verjaardag met z'n wegwerpgebaar 'het zijn allemaal zakkenvullers' , dat zal wel, maar niet de SP. Respect

Tirade | 23-06-17 | 11:33

Sinds vorig jaar april? Dus ze hebben er dit jaar niks bij gehad?

Watching the Wheels | 23-06-17 | 11:33

Als er een partij sober met de salarissen en middelen om gaat dan is het de SP wel.
Ardbeg | 23-06-17 | 11:17
Nou ... Publieke bestuurders krijgen uit belastinggeld een vergoeding voor hun werk ten behoeve van het algemeen belang. Van dat geld, waar ze toch wel hard voor moeten werken, eist de partij 70 procent op. De maffia is er niks bij.

Synecdoche | 23-06-17 | 11:32

Het aanstaande VrijMiBo artikel... met tieton en lekkere wijvon.... da's pas nieuws! Dit is poldergeneuzel over apparatsjiks die met 400 bruto meer de Internationale mogen blijven kwelen. Nnnnnext !

Grijskijkert | 23-06-17 | 11:32

400€? Dat is tweemaal modaal in Moldavië hoor.

*zucht*

In Nederland kan je er amper een huurwoning van betalen. Hou toch eens op met dit soort rellende pauper-agitprop. Het begint zielig te worden. Doe eens bloggen over echte boosmakertjes.

De Koreaanse Slet | 23-06-17 | 11:29

Dit is het slechtste artikel van GeenStijl wat ik in jaren gelezen heb. Te beginnen bij die arbeidsinkomensquote die is gedaald: Als de economie met 2 procent groeit en arbeidsinkomens groeien met 1.8 procent, daalt de AIQ. Zegt dus niks over toename/afname van de lonen.

En ten tweede: gaan we echt zeiken om een salarisverhoging van 2800 per jaar? Lijkt me niet echt de kosten die de overheidsuitgaven stuwen.

Ziekeconstipatie | 23-06-17 | 11:29

Nou, ik stem toch gewoon weer op Tara Singh Varma. Ook al is ze ziek.

Festucam | 23-06-17 | 11:28

Besturen van nederland moet een vrijwilligersbaan zijn. Het zijn toch de bedrijven samen met hun werknemers die de economie als een tierelier laten draaien en daardoor dus voor de belastinginkomsten zorgen. Geld wat nu door te dure bestuurders verbrast wordt.

Dutch_Holland | 23-06-17 | 11:27

Waardeloos item, geenstijl. Iedereen weet dat ze bij de SP bijna alles moeten inleveren, om de partijkas van pecunia te voorzien.

Wobbelplatte | 23-06-17 | 11:27

All equals are animals.
But some are more than the other...

wezen | 23-06-17 | 11:25

Wanneer dat stel communisten het voor het zeggen had werd iedereen weg genivelleerd richting een grauwe DDR woonkazerne.
Enge lui.

Ongeblustekalk | 23-06-17 | 11:24

Je zal er maar wakker van liggen.

niks mis mee | 23-06-17 | 11:24

Nog een reden om niet op Socialisten te stemmen. Heb je de kans om te graaien, ga je een lousy €400 extra cashen...

De_Beste_Stuurlui | 23-06-17 | 11:24

Ha, weer een typisch gevalletje: "iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen"

WackoError | 23-06-17 | 11:24

TeeJee | 23-06-17 | 11:19
Je geeft het antwoord zelf al: de partij. Niet de persoon. Een ANBI status hebben alle politieke partijen muv de PVV, de VVD ook. Alleen had de VVD'er dat beetje belastingvoordeel in eigen zak gestoken ipv aan de partij gegeven (als ze al geld aan de partij doneren). Dat is geen 'belastingtrucje' maar een algemeen bekend belastingvoordeeltje. Jij en ik mogen daar ook gebruik maken wanneer we geld aan een NGO doneren.

Ardbeg | 23-06-17 | 11:24

Those are rookie numbers! You gotta pump those numbers up!

rhov-ion | 23-06-17 | 11:21

Alsof de linksen de enige graaiers zijn...

Loebas | 23-06-17 | 11:21

Ik begin meer en meer respect te hebben voor partijen met principes, ook al ben ik het er hartgrondig mee oneens.

10 keer liever dit soort figuren dan de oplichters, leugenaars en dieven van VVD, D66, PvdA GL enz.

James Lastig | 23-06-17 | 11:20

@Ardbeg | 23-06-17 | 11:17
Als ze zo sober zijn, waarom gebruiken ze dan belastingtruukjes om meer belastinggeld voor de partij te verkrijgen?

TeeJee | 23-06-17 | 11:19

Gerommel in de marge. Van mij mogen ze hoor. Geniet er van. Leef je uit en pomp het vooral weer de economie in.

HetPhantom | 23-06-17 | 11:18

Niet helemaal duidelijk of dit artikel sarcastisch bedoeld is. Je kunt van alles van de SP vinden, maar zeiken over 400 euro per maand extra slaat nergens op.

fail | 23-06-17 | 11:17

€400 per maand. Lekker boeiend. Als er een partij sober met de salarissen en middelen om gaat dan is het de SP wel.

Ardbeg | 23-06-17 | 11:17

Annie Schreijer lacht om dat soort bedragen.

sinar2 | 23-06-17 | 11:17

Het landsbelang zou niets mogen kosten eigenlijk. Kosten en inwoning lijkt mij voldoende. Je moet er wat voor over hebben om mij/ ons te mogen dienen. O' wacht...

Marcello Christiani | 23-06-17 | 11:16

Fikker `s op Geenstijl, lol! Wat een non-nieuws. €400,- Per MAAND!

aero911 | 23-06-17 | 11:14

400 Euro boven uitkeringsniveau...

litebyte | 23-06-17 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken