Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kaartje. Waar werden 'vluchtelingen' opgepikt

Kek infografisch kaartje van de NYT dat laat zien waar precies het toekomstige D66/GroenLinks-electoraat in de Mediterranee uit zee wordt gevist. In 2014 was dat nog ergens in de buurt van Malta, in 2015 was dat al in de territoriale wateren van Libië en in 2016 nog maar twee kilometer uit de Libische kust. (We gokken dat in 2018 onder EU-vlag varende landingsvoertuigen zo hard het strand van Tripoli opvaren en door het zand glijden dat ze in het noorden van Niger kunnen opstappen.) Mooi, hoe minder verdrinkingen hoe beter. Maar niets is minder waar. Het aantal verzopenen stijgt schrikbarend ondanks dat de 'vluchtelingen' zowat op het strand worden opgepikt. Dit jaar al bijna 1700, en het is nog maar half juni.
deaud2017.jpgNu is er een manier om het aantal verzopen mensen naar 0 te krijgen. Maar ja, dan los je dit probleem weer niet op... Italy, which has one of the world's lowest fertility rates, will lose between 600,000 to 800,000 citizens every year. In 2016, 176,554 migrants landed in Italy -- an eight-fold increase since 2014. In 2015, there were 103,792. In 2014, there were 66,066. In 2013, there were just 22,118. In the last four years, 427,000 migrants reached Italy. In only the first five months of this year, 2017, Italy received 10% of the total number of migrants of the last four years. (Gatestone)

Reaguursels

Inloggen

Als we dat geld nu eens stoppen in een systeem vergelijkbaar met Belgie. Hier wordt het hebben en krijgen van kinderen nog gestimuleerd met veel kindergeld en belastingvoordelen. In Nederland is het hebben van kinderen bijna onbetaalbaar geworden. Natuurlijk profiteert de reeds aanwezige import in Belgie er ook van met de mega grote gezinnen, maar binnen zijn ze toch al.

Asylum | 15-06-17 | 10:32

@ Roadblock | 14-06-17 | 21:18
U vergeet nog dat dit voornamelijk mensen zijn die ook volgens de verdragen NIET onder de vluchtelingen vallen en dus geen recht maken op (langdurig) verblijf. Echter moeten ze wel in eerste instantie worden opgevangen waarbij ze onderdak, voedsel en studiemogelijkheden moeten krijgen. Vervolgens begint de procedure (die uiteindelijk zou moeten uitwijzen dat ze inderdaad geen recht hebben). Tenminste, als ze niet ergens een generaal pardon krijgen (want zielig).

-

Ondertussen hebben eventuele kinderen een voor hun buitenlandse (bijvoorbeeld, Nederlandse) opvoeding gehad (taal, cultuur) en zitten ze vervolgens in een land waar ze ook niet zo goed de weg kennen. (Dat moet dan voor ons een reden zijn om ze zielig te vinden, en ze niet terug te sturen. Maar het probleem zat zich bij het opnemen, niet bij het terug sturen). Zie ook: www.npo.nl/de-trek/VPWON_1261445 natuurlijk is die NPO serie vooral bedoeld om ons te overtuigen hoe zielig ze zijn. Maar daar kun je wel doorheen prikken.

DerUnterMensch | 15-06-17 | 10:03

Ja, maar, op Joop stond gisteren nog een wetenschappelijk (ahum) onderbouwd artikel dat het geen aantrekkende werking heeft. Nu snap ik er niks meer van.

civil servant | 15-06-17 | 09:36

Volgens de artikelen op het dus zo dat door het helpen meer geldmigranten dood gaan... Catch22... Daar heb is ook nog een mooie van

Italië heeft een van de laagste geboortecijfers, daarom importeren we mensen.... Maar door het importeren van die geldmigranten denken mensen fuck it, ik ga mijn kinderen niet opvoeden in zo'n wereld waar de machthebber lak hebben aan de bevolking... Dus daalt het geboortecijfer nog meer

peterdh | 15-06-17 | 09:09

Er is in Frankrijk een club die met een rubberboot actie voert om die immigranten-ophaalboten tegen te houden. Net zoals Greenpeace boten met kernafval hindert, hinderen zij die boten van Artsen zonder Grenzen etc. Organisatie heet Generation Identitaire (frans). Doen een crowdfunding ook...

MR Dgie | 15-06-17 | 08:15

Ben benieuwd hoe frontex omgaat met de door de Sahara/ EUrope-lopers/gangers .. route waar je niet verdrinkt.

fikkieblijf! | 15-06-17 | 07:29

Aliens en apen kunnen nooit samen.

Jan Onbewoond | 15-06-17 | 07:07

Die vluggelingen weten precies dat ze, eenmaal opgepikt, naar de kusten van de EU worden getransporteerd, opgevangen, gevoed, verzorgd en - als men ze al terug weet te sturen - met een dikke boerentiet vol geld terug vliegen naar huis.

mallekater | 15-06-17 | 06:23

EU inwoners ca 750 miljoen. Noordelijk Afrika 1 miljard. De bevolkingsgroei gaat zo hard dat er dat over 20 jaren 4 miljard zijn. Meer dan 5 keer zoveel als wij. Die kunnen niet hier komen. Er is maar 1 oplossing: geboortebeperking. En hoe doe je dat? Met VOORLICHTING en EDUCATIE. Inderdaad. Knikker de corrupten eruit, geef les, bouw scholen, maak een moderne samenleving.

Patatter | 14-06-17 | 23:28

Echt volslagen belachelijk, nog even en ze trekken die mensen zelfs van het strand af.

RugOp81 | 14-06-17 | 22:29

Wat een enorme schande. Wel interessant voor historici. Deze niet te stoppen idioterie (bijv samen met beleid euro) leidt tot de Ondergang van het Europese rijk.

Rest In Privacy | 14-06-17 | 22:28

@Dr_Johnson | 14-06-17 | 21:34
Dat snapt iedereen. Stop met het geven van gratis geld en de stroom zal al afnemen. Ga geld vragen voor de opvang en er komt geen man meer.

miko | 14-06-17 | 22:27

Zolang er heel veel mensen 'belang' hebben bij het rondpompen van zielige vluchtelingen zal dit rondpompen doorgang.. alleen is het geen rondpompen, het is 1 richting verkeer geworden. Want iedereen en alles is zielig aan Afrika. Nietwaar GL?

LasVegasTheGuy | 14-06-17 | 22:07

Een week of twee geleden, dacht ik, zag je beelden van een soort van Libische kustwachtboot, die de opvarenden van zo'n dobberboot aan boord nam, en "gewoon" afzetten op de Libische kust, waar ze vandaan waren gedobberd. Veel huilende dobberaars, want dat was uiteraard niet de bedoeling; daar hadden ze geen €5.000,- voor geïnvesteerd.

Maar het kán dus wel. Het is feitelijk een fluitje van een cent. Ik begrijp maar niet dat de EU, met zoveel landen en met zoveel marines, de territoriale wateren van Libië niet afgrendelt, en elke dobberboot met inhoud terugduwt, of als ze in het water liggen, aan boord gebracht worden, met tie-wraps geboeid op het dek laten zitten, en losgelaten worden op de Libische kust, waar ze tenslotte al waren en vandaan kwamen dobberen. Misschien moet je juridisch wat regeltjes aanpassen - dat scheepsdek zal nu wel gelden als "EU grondgebied" waar die bedelaars meteen asiel verleend moet worden of zoiets - maar dat moet dan even snel.

Zorgen dat die "reddingsboten" van NGOs en particuliere Gutmenschen daar weggestuurd worden of anders geconfisceerd ivm mensensmokkel, en dat "terugduwen" een paar maanden consequent volhouden. Een biertje zegt dat die dobberarmada dan als sneeuw voor de zon opdroogt, want de "narratieven" van de teruggeduwden gaan als een lopend vuurtje door heel Afrika.

Het is allemaal niet heel moeilijk. Het is makkelijker dan vage "Turkijedeals" proberen te sluiten met al die failed states in Afrika. Maar ja, er moet wel een bepaalde "sense of urgency" in Brussel en de lidstaten zijn, en die is er helaas niet. Men is te schijterig, bang voor Europese rechtbanken en de VERDRAGEN, etc. Verander die verdragen dan gvd eens snel, of zeg ze op als "totaal niet toegesneden" op de huidige situatie met de tsunami's van massa-immigratie.

Dr_Johnson | 14-06-17 | 21:34

DerUnterMensch | 14-06-17 | 16:28
Ik heb naar aanleiding van je vorige post een aantal van die nederlandse schepen in dienst van een duitse organisatie een tijdje gevolgd.
www.facebook.com/seawatchprojekt/
De Sea-watch (NL),
sea-watch.org/nl/3869-2/veel-gestelde...
en de sea-watch 2 (NL).
Toen akelig dicht langs de Libische kust.
Na alle publiciteit zetten ze tegenwoordig de AIS (Automatic Identification System) uit als ze dichter bij Libie komen, dan zie je de trackingroute plotseling ophouden.
Die sea-watch 2 had onlangs een bijna aanvaring met de Libische kustwacht. Is nog in het nieuws geweest.
sea-watch.org/das-projekt/sea-watch-2...
Die eigen voorraad werd soms in de haven Sfax in Libie aangevuld.
Die gasten gaan door met "vluchtelingen" halen totdat ze over een brug van Libie naar Italie kunnen lopen.
Als ik dat zo eenvoudig kan volgen kan de EU dat zeker, en er wat aan doen.
Maar ja, Frontex doet net zo hard mee.

Roadblock | 14-06-17 | 21:18

Wat is er mis met minder mensen? Nederland en de rest van europa kan wel met minder, en dan wel in de goede verhoudingen.

Karel17 | 14-06-17 | 21:05

Dus wij sponsoren een f*kking *ophaaldienst* voor gelukzoekers,
die als bij-effect heeft dat er als veel mensen verdrinken?
.
Lekker bezig, NL - EU.
En speciaal @Groenlinks nu: Deze doden zijn ook op jullie geweten.

hotmint | 14-06-17 | 20:57

Waarom is er zo weinig aandacht voor de aangifte van Arnold Karskens tegen Fransie Timmermans én Artsen zonder grensen op Geenstijl?

politiek.tpo.nl/2017/04/27/arnold-kars...

Ik heb 25 yepo overgemaakt!

trauma | 14-06-17 | 19:37

Moedertje natuur kan het denk ik prima stellen met enkele tientallen miljoenen mensen minder in Europa. En ook wereldwijd trouwens. Effe rust. Echter, tientallen miljoenen extra op dit continent, die ook nog een onverdraagzame, conservatieve , dieronvriendelijke woestijnreligie meebrengen, vindt ze niet tof. Zeker weten.

canis lupus | 14-06-17 | 19:34

De bevolking groeit in een klimaat van vrijheid en lage belastingen. Een repressief bewind richting de autochtone bevolking, zoals we dat momenteel in europa hebben, zorgt voor stagnatie.

Voor mensen die bereid zijn te werken is dat geen probleem. Voor mensen die leven van de extractie van rijkdom van die groep werkenden (overheden, bankiers, grootkapitaal) is bevolkingsstagnatie echter slecht nieuws. Het legt een bovengrens op aan de totale rijkdom van deze groep. Dat is ook precies de reden dat de politiek zich tegen het (werkende) volk heeft gekeerd.

Max Headroom | 14-06-17 | 19:16

Falend EU beleid wat veel te lang wordt vol gehouden omdat het een enorme bureaucratische moloch gevuld met incompetente lobby-doelwitten is?

Wat een verrassing!

TeeJee | 14-06-17 | 19:03

Jullie vergeten Denk.. die vaart ook wel bij het meer binnenhalen van afrika!
Partij is tenslotte gegroeid in aantal zetels in de tweede kamer, hun achterban bestaat ook voornamelijk uit vreemdenederlandiers.

timmey | 14-06-17 | 18:43

". (We gokken dat in 2018 onder EU-vlag varende landingsvoertuigen zo hard het strand van Tripoli opvaren en door het zand glijden dat ze in het noorden van Niger kunnen opstappen.) "
Hahaha!!!
Ja, het ís zo.

Carmelita | 14-06-17 | 18:20

Zogenaamde vluchtelingen uit Noord Afrika halen om de Europese bevolkingsafname te compenseren is een door de EU gesubisdieerde genocide op de lange termijn. Ik kan me beter passende immigranten voorstelllen dan Noord Afrikanen die al bijna een halve eeuw de naam hebben niet te willen integreren en die er een geloof op na houden die bepleit dat alle christen en joden dood moeten. Maar dit is het plan van de EU, intelligent hoor.

ILF2 | 14-06-17 | 18:19

Als ik het kaartje zo bekijk komen de dobberlims steeds minder ver... of steeds dichter bij de Libische kust opgepikt. Wat ook naar buiten is gekomen is dat de "vluchtelingen" in Libië bijna altijd in handen vallen van slavenhandelaren en als slaaf gehouden worden.... in 2017.... door moslims...*geen blanken*.. Ik stel voor dat eenieder die in ons land aan het janken is over ons slavernijverleden gedeporteerd wordt naar Libië, om daar actief de huidige slavernij te gaan bestrijden.

Nederlanddraaitdoor | 14-06-17 | 18:10

kweethetooknietbeter | 14-06-17 | 17:38
30k per persoon komt ongeveer neer op het bedrag dat Nederland uitgeeft aan de opvang van 1 ah-zielig-zoeker -maar dan alleen voor het eerste jaar, en dan moet -als de aanvraag succesvol is- de rest van de familie nog komen.

Rommelende Onderbuik | 14-06-17 | 18:08

Terzijde, anders dan terugsturen zijn de NGO-boten zijn waterdicht, gegarandeerd.
Doneren om het wat minder waterdicht te maken, kan hier.
defend-europe.org/en/home-2/

Jongens zien er niet al te fris uit, maar hè, zo is Greenpeace ook eens begonnen.

Rommelende Onderbuik | 14-06-17 | 18:04

Dit geeft wel duidelijk aan dat de prioriteiten van de asielindustrie liggen bij geld. Ze gaan letterlijk over lijken. De kreet "morele plicht" die ik zoveel hoor is gewoon een ordinaire sales pitch.

Dutchbeaurouge | 14-06-17 | 17:42

Deels OT:
"Migranten krijgen miljoenenvergoeding van Australische regering

Meer dan 1900 asielzoekers in Australië hebben een regeling getroffen in een zaak die ze hadden aangespannen over de manier waarop ze worden behandeld. De zaak zou vandaag voor de rechter komen. De staat betaalt omgerekend 60 miljoen euro, gemiddeld ruim 30.000 euro per persoon.

(..)

De asielzoekers, die nu of in het verleden in een kamp op Manus verbleven, wilden een schadevergoeding voor de lichamelijke en psychische klachten die zij zeggen te hebben gekregen als gevolg van hun verblijf."

bron: nos.nl/artikel/2178127-migranten-krijg...

kweethetooknietbeter | 14-06-17 | 17:38

Wat mij eigenlijk nog het meest verontrust is dat het me niet eens meer uitmaakt hoeveel er verdrinken.
Zo ver ben ik al.
Mijn schreeuw om duidelijkheid wordt niet beantwoord, wat moet ik dan gaan denken ?

mr Fawlty | 14-06-17 | 17:33

trouwens: bevolkingskrimp:
in japan gaat het ook niet zo slecht, zou ik zeggen. Veel sushi maar geen mossels.

En als we Ghadaffi hadden laten zitten, hadden we nu minder vluchtelingen, konden we ze niet binnen de 12 zone ophalen, en waren de Libiërs nu nog de Afrikanen met de hoogste inkomen.

Hemmenaar7 | 14-06-17 | 17:32

@ duitse herder | 14-06-17 | 17:00
Hoeft niet, met helicopters gaat het beter op het Libische strand. Er staat er geloof ik nog 1.....

TheseDays00 | 14-06-17 | 17:19

als we geld hebben om kansloze vrijheidshaters te importeren, hier op te voeden, hun misdaden toe te dekken, hun miljoenen kinderen op te voeden, etcetc, dan kunnen we toch ook die mensen buitenhouden en dat geld steken in het opvoeren van het geboortecijfer? of niet dan? misschien eens tijd om naar de confessionele partijen te luisteren en het financieel aantrekkelijker te maken voor getrouwde vrouwen om minder te werken

aight.. | 14-06-17 | 17:16

Maar ze bedoelen het zo goed, bij GroenLinks en D66. Maar ja, wederom: the road to hell is paved with good intentions.

Pierke Smulders | 14-06-17 | 17:16

Ik ben nog eerder voor een verplicht viagra pilletje (voor man en vrouw) bij het avondeten dan dat we onze samenleving gaan vullen met moslims.

Ziekeconstipatie | 14-06-17 | 17:13

-weggejorist-

Osdorpertje | 14-06-17 | 17:09

Er zijn organisaties die goed verdien aan de vluchtelingenstroom.
Nee, niet de Mafia.
Allerlei NGO's, goede doelen en stichtingen waar GroenLinkser een stevige vinger in de pap hebben en er een goed belegde boterham mee verdienen.
Vandaar dat Bram Ojik, Tineke Strik, Judith Sarentini, Tineke Ceelen en de rest van de zielige mensen industrie die de dienst uitmaken bij de Groene Khmer van Jesse Klaver eisen hij 25.000 extra economische migranten wil boven op het aantal wat Nederland al op Europees niveau heeft afgesproken om op te vangen.

Osdorpertje | 14-06-17 | 17:09

Wat een goed idee was dat, die humanitaire oorlog in Lybië: Een goed functionerend, redelijk vrijgevochten moslimland naar de sodemieter en het recept voor verdere uitzaaiing naar Europa. Bedankt worden ze!

wingload | 14-06-17 | 17:04

Die goede doelen boten hoofdelijk garant laten staan voor alle import die GÉÉN asielvergunning krijgt die ze op hun boot geïmporteerd hebben. Borgstelling vooraf 25.000per persoon te betalen. 250 per vaart, 80% valt af als asielzoeker... Dat kost ze dan 5 miljoen per keer dat ze ze brengen.... Dan is dit alles na 1 week afgelopen.

Oepsie1234 | 14-06-17 | 17:02

Het COA kwijlt... gaat watervliegtuigen inzetten voor een hoger Nederlands marktaandeel. Want handel is handel.

duitse herder | 14-06-17 | 17:00

Deze zijn ook apart, een roeiboot en een nederlandse kotter ("Pleasure Craft my arsh"): www.marinetraffic.com/nl/ais/details/... en www.marinetraffic.com/nl/ais/details/... Je moet in het linkerdeel van de pagina "Live Chart" klikken en dan "Past track" - met de roeiboot worden de vluchtelingen uit zee gevist en dan aan boord van de Sea Eye opgeslagen als mensensmokkelbuit ofzo?

trip666 | 14-06-17 | 16:59

Het hele idee van een land met grenzen is allang overboord gegooid door zich verlicht noemende nomenclatura. Deze beseft echter niet dat als je het idee van een land afschaft, je dan de wet van de jungle krijgt. En als je afscheid wilt nemen van je eigen cultuur in je land, van het idee van een dominante cultuur geworteld in de traditie, dat je dan slechts verwarring overhoudt. De goedmenselijke elite denkt in een toestand van anarchie aan de macht te kunnen blijven. Daarin vergissen zij zich echter. De anarchie zal ook hen overspoelen en wegspoelen door het riool waaruit ze tevoorschijn waren gekomen in de eerste plaats.

Van Duyvenbode | 14-06-17 | 16:58

fokpremies in Italië.
En tegelijk geboortebeperking in Afrika/Migrantië
In EU-knoflokië de arbeidsmarkt hervormen zoals zij na Wassenaar 1984, in UK Thatcher en Dld onder Schroder. En dan van minder benodigde dure uitkeringen in EU nog meer de pil kopen daar, en desnoods doe daar voor paar centimes maar paar testen met basisinkomen van het vrijgekomen geld.

Klaar!

Hemmenaar7 | 14-06-17 | 16:55

@deluiegriek | 14-06-17 | 16:28

Met dogmatische fanatici kun je niet discussiëren. Hun visie is zowel feitelijk als moreel de enige juiste, in hun beleving.

Dus als zij vinden dat elke migrant op 100 meter uit de haven een zielige vluchteling in doodsnood is dobberend middenin de Middellandse Zee, dan is dat de Enige Waarheid waarover vooral niet getwist mag worden.

raskol | 14-06-17 | 16:52

Die laatste zin.... die suggereert een drastische toename, maar niks is minder waar:

In the last four years, 427,000 migrants reached Italy. In only the first five months of this year, 2017, Italy received 10% of the total number of migrants of the last four years.

4jr = 48 mnd. -> 10% hiervan is 4,8 mnd
Dus dat ligt toch precies op koers dan?

Onkel Bratwurstbude | 14-06-17 | 16:45

Per landingsvoertuig desnoods met een maand aan proviand linea direct terug.

botbot | 14-06-17 | 16:44

“It’s really time to start looking at some of the long-term policies,” he added. “Africa and Europe are always going to be neighbors. Movement of people between the two is just a reality of the coming decade.”

Wat ze vergeten te vertellen is dat de movement between te two vooral een beweging is van afrika naar europa en niet andersom.

NYT doet net alsof europa al niet uit de voegen barst.

frogynator | 14-06-17 | 16:43

-weggejorist-

ZureJoop | 14-06-17 | 16:43

-weggejorist-

ZureJoop | 14-06-17 | 16:43

"All sides agree the solution ultimately lies in Libya and deeper within Africa, where improving conditions and opportunities could prevent people from boarding boats and making the deadly journey."
Kan iemand dit even afdrukken en Klaver er heel hard mee om de oren slaan? Liefst voor camera.

koeberg | 14-06-17 | 16:40

D66/GroenLinks-electoraat?
Groenlinks trekt geitewollensokken en D66 yuppen.
Geïmporteerde zwaar conservatieve Moslims hebben meer met DENK.

koeberg | 14-06-17 | 16:39

Hoe erg is als de bevolking afneemt? Er zijn genoeg landen die minder inwoners hebben. Die draaien ook.
Meer ruimte, minder milieubelasting (moet GL toch gunstig stemmen), minder file.

De finale eindbaas | 14-06-17 | 16:37

-weggejorist-

letters_of_cijfers | 14-06-17 | 16:37

Praten, schrijven, grafiekjes tonen.
Praten, schrijven, grafiekjes tonen.

En wat veranderd er? Gene ene godverdomme.
Ik ben er zo klaar mee.

Wat ben ik ontzettend blij dat ik 20 jaar geleden besloot kinderloos door het leven te gaan.

Over 100 jaar kan men (misschien) nog lezen hoe mooi het was in Nederland tussen 1950 en 2000. Net zoals we nu kunnen lezen hoe erbarmelijk het vroeger was.

Mensen met koters; blijf vooral schrijven. Blijf vooral hopen dat het goed komt voor je kroost want als je heel eerlijk bent weet je zelf de uitkomst.

Wát een tijd.
Zum Kotsen.

tegelvloer | 14-06-17 | 16:36

Ik ben verbaasd over het verhaal van die Groen Links gast.
Alsof iedereen die 600EU betaald oorlogs- of politieke vluchteling is.
We kunnen als Europa toch gebieden huren en daar de eerste opvang en schifting doen. (En dan desnoods met een vliegtuig naar een van de Eurolanden, maar wel geregistreerd en asielgegund!)

Einde van de Domheid | 14-06-17 | 16:35

Een ladder onder je open raam zetten omdat je je schuldig voelt dat de inbreker zich anders bezeert.

PrinsesStoepje | 14-06-17 | 16:35

Dit is toch al jaren bekend! Als je mensen het mogelijk maakt te komen, zelfs zegt 'wir schaffen das' dan komen ze toch gewoon als vliegen op stront af.
Je vraag om (illegale) immigratie.

Gewoon even kijken bij Australie, kopieer dat beleid en je hebt je oplossing.

PFST | 14-06-17 | 16:35

Krimpende bevolking is niet te verenigen met het concept van centraal fractioneel bankieren, de enige echte pijleronder onze hele welvaart. Wat zeker geen oplossing is, is om vrouwen achter de rok te gaan zitten en ze bij te brengen dat het heel erg belangrijk is om te gaan werken en hun kinderen in de steek te laten. Zeker niet als alle daardoor extra revenuen voor het gezin net zo makkelijk weer afgeroomd worden. Vrouwen kunnen immers ook niet en op hun werk en bij hun gezin zijn. De demografische problemen zijn niet simpelweg op te lossen door complete gebieden in de wereld te ontwrichten, zodat je net kunt doen alsof op drift geslagen mensen hier vervolgens verblijf wordt gegund op basis van een vluchtelingenstatus. Behoudens dat je complete landen stript van toekomst en bevolking, sluiten deze mensen hier gewoon niet aan en heeft 65 % na 15 jaar geen enkele andere beroepskwalificatie dan van wit brood, bruine stront maken. De rekening ligt bij de ongelukkige autochtoon, de asielzoeker wordt met zijn uitkering op de bank volledig gestript van enige fatsoenlijke persoonlijkheidsontwikkeling en is ook ongelukkig. En dat allemaal door Duits dictatoriaal gedrag op Europese bodem. De geschiedenis omtrent dat gedrag kent iedereen en wat de nabije toekomst ons gaat brengen laat zich makkelijk raden. Zet u schrap en maakt u zich de borst maar nat.

netniet | 14-06-17 | 16:35

TheseDays00 | 14-06-17 | 16:28
Minder belastinginkomsten, maar nog veeeeel minder kosten aan zorg/uitkeringen/criminaliteit/toeslagen etc etc etc...... Ik zeg doen!

rob007 | 14-06-17 | 16:32

Volgens de graphs is het aantal verdronkenen in 2017 lager dan ervoor en het aantal arrivals in Italie meer dan ervoor. Dus jullie verhaal klopt niet.

Nomen | 14-06-17 | 16:31

Bovendien, wat is er zo erg aan minder mensen in je land? Geven we gewoon hele stukken land terug aan de natuur, en files en overvolle treinen behoren ook tot het verleden.

zwarte_weduwe | 14-06-17 | 16:31

Maak een deal met een of andere tribe in Libië, bouw tentenkampen voor een miljoen bewoners en stuur alles wat hier is/komt terug. De EU zorgt voor halal voer en water. Wedden dat er binnen een maand bijna niemand meer zit? Jaja, t zijn me daar een stelletje ehh.. vluchtelingen??

kaplaarzenverkoper | 14-06-17 | 16:31

@TheseDays00 | 14-06-17 | 16:28 Het is natuurlijk niet in het belang van de overheid dat de overheidsuitgaven dalen. En geld dat ze moeten aflossen op de staatsschuld kan niet gebruikt worden voor hun hobby's.

witwas | 14-06-17 | 16:31

@Mokum Kosher 16:18: Als je verzorgingstaat één grote wealth transfer van jong naar oud is, dan gaat dat niet op. Vandaar.

Muxje | 14-06-17 | 16:30

Niets tegen op minder mensen in Europa. Integendeel, wordt weer het Europa dat ik lief had, 40 jaar geleden. Ongewenste inmmigratie door subhumane subsaharanen betekent alleen maar dat Europa achteruit ploegt. Er is een reden waarom Afrika het slecht doet, en dat ligt niet aan het continent zelf. Achterlijke religie en stammenliefde, daarom komen ze niet vooruit, en als je dat in Europa importeerd is Europa verloren op den duur: Het wordt een koude Sahara.

Zware | 14-06-17 | 16:30

Ik heb in de panelen er hier al een aantal keer naar verwezen. We (Nederlandse vlag) hebben boten voor de kust op en neer varen om mensen op te pikken. Op basis daarvan denk ik ook dat het erger is (korter bij de kust) dat wat je hier ziet. Dat wilt zeggen, de meest zuidelijke puntjes, daar wordt waarschijnlijk nu alles opgepikt.

-

Je kunt het bootverkeer daar live volgen via: www.marinetraffic.com/nl/ais/home/cen... ik volg daar al een weekje of 2 deze boot: www.marinetraffic.com/nl/ais/details/... Die gaat enkele dagen lang voor de kust op en neer en dropt daarna zijn landing kansenparels, vult zijn eigen voorraad aan en gaat weer terug op en neer varen. Op dit moment is hij weer onderweg om op en neer te varen.

DerUnterMensch | 14-06-17 | 16:28

Het bewijst maar weer eens dat NGO's de boel stimuleren en het liefste aan land mensen oppikken.
Waarom ze de vluchtelingen niet in de dichtsbijzijnde haven (Tunesie) droppen, zoals UNCHR wil, is mij nog steeds een raadsel.
Ik twitter veel maar op de vragen die ik stel, geven ze geen antwoord. Onwetenden krijgen wel antwoord.
.
Ze gaven zelfs aan dat deze hoeveelheden mensen EU niet ontwricht. Trieste lui.

deluiegriek | 14-06-17 | 16:28

Ik snap de Italianen wel. Wie wil er nou nog kinderen krijgen als je ziet dat je land wordt volgepompt met het schuim der aarde.

zwarte_weduwe | 14-06-17 | 16:28

@ witwas | 14-06-17 | 16:19
Da's gelul van het Klaver-niveau. Ook minder uitgaven en bij een stijgende productiviteit betere dekking.

TheseDays00 | 14-06-17 | 16:28

Als premier Klaver zijn gelijk zou krijgen, dan zou hij onvoorstelbaar veel bloed aan zijn handen hebben gehad. Immers, de aanzuigende werking van nieuwe vluchtelingen zou enorm zijn geweest. Dat hij dat niet begrijpt, is crimineel. De MSM hebben met hun zoutloze stukjes hierin zeker een verantwoordelijkheid; Klaver bestaat bij de gratie van journalisten die Klavers wereldbeeld zonder kritisch denkvermogen uitdragen. Lees Chomsky's Manufacturing Consent.

tectonicos | 14-06-17 | 16:26

De oplossing & wetgeving van Australië is duidelijk en resultaatgericht: geen tolerantie op illegale immigratie. De oplossing van de EU is dat ook: illegale immigratie? Heel graag. Via de reguliere weg duurt het te lang en gaat het bovendien te langzaam. De hoogopgeleide autochtone bevolking van de EU dient snel te worden vervangen. Deze is namelijk te kritisch en heeft teveel eigen ideeën. Dat is niet de bedoeling.

Boerkablaffer | 14-06-17 | 16:22

Nederland kan het goed doen hoor met 11 miljoen inwoners of minder. Deden we in de jaren 50 en 60 ook. En dat was niet zo'n opgefokt leven als dat er nu is.

Graaf van Egmont | 14-06-17 | 16:20

@sinar2 | 14-06-17 | 16:13 Minder inwoners = minder onderpand voor staatsschulden en minder belastinginkomsten.

witwas | 14-06-17 | 16:19

Invasiers.

Parsons | 14-06-17 | 16:19

Italy, which has one of the world's lowest fertility rates, will lose between 600,000 to 800,000 citizens every year.

het wordt gebracht alsof het zo erg is. In Japan weten ze dit mooi op te vangen zonder migratie. Dit is net zo'n pertinente leugen als Rusland de vijand, het milieu we gaan dood et cetera.

Mokum Kosher | 14-06-17 | 16:18

sinar2 | 14-06-17 | 16:13

Precies. En niet te vergeten de overbevolking in de rest van de wereld. Ze blijven maar doorfokken in Afrika. Hoeveel "vluchtelingen" je ook opneemt, daar is niet tegenop te gaan.

Lapin | 14-06-17 | 16:17

Een vraag voor de mensen die menen dat we moeten importeren om de bevolking op peil te houden: wat is er mis met dat een bevolking krimpt? En dat zeker met de komende milieu-eisen?

sinar2 | 14-06-17 | 16:13

Nexit Nu!
Het idee dat de hopeloze EU hier ook maar iets tegen gaat doen behalve bizarre deals aangaan met schurkenstaten...

Desmoulins | 14-06-17 | 16:13

Hoe meer reddingsoperaties hoe meer mensen verdrinken. Dat is heel logisch want door die reddingsacties gaan nog meer mensen 'vluchten'.

bobvanverderop | 14-06-17 | 16:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken