Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schokkend. Politietop adviseert criminelen: "Ga naar platteland. Beroof boeren en buitenlui"

Boeren en buitenlui van Nederland. Koop een gun, een kruisboog, extra lange spijkers voor uw honkbalknuppel of neem een enorme hond + nestje alarmganzen om uw erf te bewaken. De overheid doet namelijk weer eens niets. Sterker nog, de Sterke Arm der Wet adviseert criminelen zelfs naar het platteland te gaan. Want in de negorij van Nederland valt nog genoeg te halen en er is zero pakkans. Door jaren en jaren van corrupt beleid (dienstreisjes, etentjes, dikke Audi's met hoofdsteun-dvd's voor korpsbobo's) en idiote prioriteiten (hoofddoeken, diversiteitsterreur, iftars) is de veldwachterij in de Rest van Nederland compleet weggbezuinigd. Zo erg zelfs dat aanrijtijden in de provincie kunnen oplopen tot een half uur, drie kwartier. En nu krijgen die hoofdstedelijke kudtcriminelen dus ook al het advies mee dat er op het platteland nog van alles -straffeloos- te halen valt. Boeren & buitenlui. Hou je veilig! Extragratis ProTip van een Zuid-Afrikaner lotgenoot. Vergeet die Dobermann. Zet een dikke poesiekat op het erf.

Reaguursels

Inloggen

Wens ze veel succes als ze er al heelhuids wegkomen haha. de meeste boeren hebben zichzelf prima ingedekt met honden, ganzen of andere aanvallende territorium bewakende diersoorten, camera's, scherpe voorwerpen, zware voorwerpen en zijn zelf meestal fysiek in topconditie.

En geloof me als je gesnapt word door een boer ben je aan de beurt!
legt zo 20 ton voederbieten in je tuintje of knalt 2000 liter varkensmest door je brievenbus tot dat je je excuses aanbied en gestolen waar terug geeft.

Kortom, geen strak plan.

BatsMuts | 15-06-17 | 19:30

Daar hebben ze in Kootwijk toch al een oplossing voor?

Proditor | 13-06-17 | 20:45

Een overheid die haar Kern taken niet meer wil uitvoeren , dwingt de burger die taken van haar over te nemen - dat is simpel onvermijdelijk.

Wellicht is het ook de enige manier om de Nederlandse samenleving weer uit het slob te trekken, de toestand waarin EU en Nederlandse politiek haar geloodst hebben de afgelopen 15 jaar.

Zeggenschap , invloed , inspraak en initiatief weer terug naar de burgers , dat is gewoon efficiënter , goedkoper en beter controleerbaar
Uiteraard kunnen de belastingen dan fors omlaag.
Politici en ambtenaren die die taken hadden moeten uitvoeren zijn dan overbodig en komen vrij voor nuttige werkzaamheden.

enorme sukkelzak | 13-06-17 | 19:29

Er lopen hier 's nachts drie Kaukazen los op het terrein en als ze die voorbij zijn dan hebben we nog andere verrassingen voor ze in petto. Kom maar op, laffe teckels!

hStripe | 13-06-17 | 18:58

Hou me maar dom, dat slaapt zo lekker rustig. Het was suiker. Niks aan de hand.

Tinus Trekveer | 13-06-17 | 18:01

Vesta | 13-06-17 | 12:29
"nou pas"
Kom nou, dat soort dingen weten agenten op straat al lang. Northolt wilde indertijd ook een keer iets zeggen wat hij van zijn mensen op straat hoorde en kreeg daar voor op zn donder van de politiek.
Maar ja.... "eppur si muove". Je kunt wel tegen alle waarnemingen in gaan ontkennen, maar als politiek zelf kijkt....

kloopindeslootjijook | 13-06-17 | 17:56

Er wordt iets onder de politiepet gehouden. Zou het kunnen zijn dat er belangen zijn, die niet de belangen van de burger zijn en ook niet van de agent in kwestie. Iets politieks of zo. Je gaat zo wel denken als dit soort dingen leest.

kloopindeslootjijook | 13-06-17 | 17:51

Een half uur aanrijdtijd bij een melding? Laat me niet lachen... Ik woon in een dorpje onder de rook van Rotterdam, dus niet echt platteland. Onlangs bij thuiskomst inbrekers in mijn huis. Bij binnenkomst vluchten zij gelukkig via de achterdeur naar buiten.
112 gebeld en raad is....? Na 2 1/2 uur kwam de politie voorrijden. We hebben het druk was de enige reactie, en oh ja a.s. maandag kun je aangifte doen in een plaats 20 km verderop. WTF. Nu twee Duitse herders aangeschaft, en nee.. die nemen geen koekjes aan van vreemden.

de schaamte voorbij | 13-06-17 | 16:11

Mwa, plattelands-volk is meestal VVD en CDA stemmend, dus lekker gevalletje karma.

Artula | 13-06-17 | 15:17

Hier in mijn boerenstulpje een Duits herderteefje. Uitermate vriendelijk naar iedereen die dat ook is, maar razend als een onbekende zonder dat ik er bij ben mijn erf opkomt. Bovendien zo natuurlijk slim, dat ze zonder dat ik verstand van honden opvoeden heb, vrijwel altijd heel snel begrijpt wat ik bedoel.
Daarnaast twee pepperspray-pistolen die ik in Aken gekocht heb, op strategische plaatsen gelegd.
En als ik er een kan krijgen, wil ook nog een echt vuurwapen. Want enkele jaren de petoet in vind ik (als gepensioneerde) minder erg dan me zonder weerstand te laten beroven.

WirMachenMusik | 13-06-17 | 14:57

Even voor al die mensen die honden op de criminelen los willen laten als ze je lastig vallen; je bent volgens wet verplicht ze terug te roepen als ze iemand aanvallen.

De wet zegt alleen niet hoe ;)

En dat heb ik van een rechercheur die hier in het dorp woont.

little C | 13-06-17 | 14:51

Tipec relic 10.52.Ridgeback overgewaardeerd? Nou dan heeft u mijn ridgeback nog niet gezien.Ik verzeker u dat u niets eens het begin van onze oprijlaan opkomt.

Hettiet | 13-06-17 | 14:47

D-Fens_1963 | 13-06-17 | 13:10

Was voor jou de vorige dus.

Mr_Natural | 13-06-17 | 14:23

Tipped Relic | 13-06-17 | 13:36

Het zijn net blanke mensen ;)

Mr_Natural | 13-06-17 | 14:22

Tipped Relic | 13-06-17 | 13:36

Ik denk niet dat je dan nog erg veel last van gespuis zal hebben.

Mr_Natural | 13-06-17 | 14:21

Is al jaren zo. In Friesland doe je een valse melding in Dokkum en de politie gaat daar in die ene auto heen.
Intussen kun je in Stavoren meer dan een uur je slag slaan...

Pastduiven Verkwil | 13-06-17 | 14:20

Hier dit : www.telegraph.co.uk/news/2017/03/03/ja... waarom is dat geen wereldnieuws ? Waarom wordt dat niet opgepikt door de linkse "gutmensch "? Waarom ziet niemand dat de bedoeling is een genocide van het blanke ras, geholpen door de suicidale gutmensch met jezus complex ?

Kim-Jung-Un | 13-06-17 | 14:10

dysdiadochokinese | 13-06-17 | 10:09
Toch knap dat een 68 jarige overleden vrouw een bericht kan sturen. Er bestaat dus echt een 'hienamaals'

Ben Hetzat | 13-06-17 | 13:52

@Pritt Stift: "[...] dat aanrijtijden in de provincie kunnen oplopen tot een half uur, drie kwartier."

Bij 'incident' rond Guus Meeuwis bij PSV stadion, groot politiebureau op zo'n 200 meter afstand. In hartje van een grote stad 'in de provincie'.
20:15 arrestatie verdachte
21:39 oproep anti-terreur eenheden
Pas na 23:00 grootschalige aanwezigheid van 'nog verder opgeschaalde' politiemacht.

OverdaanDerOnderheid | 13-06-17 | 13:47

Wat pfffft! | 13-06-17 | 13:39 zegt.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 13:46

No sweat. op het platteland zijn we wat meer zelfredzaam.

pfffft! | 13-06-17 | 13:39

@Mr_Natural | 13-06-17 | 12:40

Dat een herder een bazenbijter is herken ik niet, maar de naam hebben ze inderdaad.

Weet u wat, we zetten op een erf een herder, Pronkrug, Boerboel,Saarloos en een Rottweiler. Dat kunnen de boeven het zelf ondervinden. Kunt u en ik, onder het genot van een pilsje, het uiteindelijke oordeel geven!

Tipped Relic | 13-06-17 | 13:36

@Law of the Land | 13-06-17 | 12:56
Dát vind ik echt helemaal van de pot gerukt. Vorige week ook weer dat bericht over die piloten die wel eens even onder het voetlicht gehouden gaan worden of ze geen "oorlogsmisdaden" hebben begaan. Echt, ik heb onderhand een nieuw bureau nodig met al dat head desken.

Sjefke7807 | 13-06-17 | 13:25

Brabant = pillenland

pieterzwersterf | 13-06-17 | 13:25

@Mr_Natural
Tzijn eigenlijk net mensen dus...

D-Fens_1963 | 13-06-17 | 13:10

Graaisnaaiert | 13-06-17 | 12:32
Geen gebrek aan (tuin)gereedschap, maar dat ligt allemaal in een schuur. Tja, het is waar jij je veilig bij voelt. Weet van een aantal vrouwen dat ze een balletjespistool in nachtkastje hebben, of pepperspray waarvan ze niet eens weten of de spuitbus na al die jaren nog wel werkt.
Toen ik mijn vrouw net leerde kennen had ze een onmogelijke honkbalknuppel in de paraplubak (die je er bijna niet uit kon trekken omdat de bak te vol zat). Vind mensen vaak veel te positief en lichtzinnig hierover denken.
Als je een kapmes (of ander wapen) in je buurt hebt, dan moet je dat ook willen en durven gebruiken. Anders keert het tegen je. Helaas is het in dit land wel zo dat je handelen achteraf wordt beoordeeld. Ook bij zelfverdediging. Zelfs onze militairen op missie voelen de hete adem van ons heldhaftig OM in de nek.

Law of the Land | 13-06-17 | 12:56

Overvallers en criminelen verdwijnen op het platteland, worden gevoerd aan de varkens. Elk nadeel heb z'n voordeel, nietwaar?

ali komijnekaas | 13-06-17 | 12:53

Mijn advies aan de negorijen der Lage La den: begin een militie. Tot de tanden toe bewapend en bewaakt. Met boer boels, vlammenwerpers, Drenthse schutters en Groningse grenadiers. Buiten de randstad is het oorlog en de overheid beschermt niet.

Sliptong | 13-06-17 | 12:46

Tipped Relic | 13-06-17 | 11:56

Probleem met Herders, net als Rotweilers, dat ze bazenbijters zijn en je ze niet alleen kan laten met kinderen.
Een Ridgeback is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder. Het is niet alleen maar een waakhond zoals de Herder en de Rotweiler, het is ook een echte familiehond met vaak een 'zachte beet', zoals ze dat noemen.
Maar als je ze iets wilt leren moet je wel engelengeduld hebben.

Mr_Natural | 13-06-17 | 12:40

Wanneer je de politie belt met de mededeling dat er twee boeven gestrekt op de grond liggen, zijn ze er zo.....

mygoodness | 13-06-17 | 12:37

Als inwoner van een plattelandsstadje weet ik dit al heel lang. Lokale agenten zijn voornamelijk bezig met mooie plaatje doorsturen op hun twitteraccount, maar als je melding maakt van overlast of verdachte activiteiten dan duurt het tergend lang voordat er iemand ten tonele verschijnt.

Tegenwoordig is het trouwens helemaal hip om als Marokkaanse bestuurder met 100km door 30km-zones te jagen. Lekker met je Golfje of quad. Dure dingen. Kan ik niet betalen ondanks een goede baan. Maar die jonge gasten rijden er in rond alsof ze gratis zijn uitgedeeld.

Statler en Waldorf | 13-06-17 | 12:36

@Law of the Land | 13-06-17 | 11:41
.
Vuurwapens moet ik ook niks van hebben. Maar iedereen met een minimaal een enkele boom in de tuin kan je vertellen dat je kapmessen nodig hebt om takken te verwijderen, ze zijn vaak te flexibel voor handzagen en om nou voor elk takje de motorzaag erbij te pakken...

Graaisnaaiert | 13-06-17 | 12:32

Heb ik wat gemist ? Die criminelen zitten hier (NONBr) al lang hoor, komen die politie bobo's daar nou pas achter ?

Vesta | 13-06-17 | 12:29

Theo Hiddema heeft exact hetzelfde al eerder gezegd.

Bigi Bana Boy | 13-06-17 | 12:27

@NasiGordon | 13-06-17 | 11:32
Recentelijk werd iets dergelijks zelfs door een regeringsfunctionaris(!) openlijk gezegd. "We're not calling out to kill all the Whites... yet." Ik kan helaas het YT fragment er zo gauw even niet bij vinden. Maar hier wel een heel goed artikel over wat daar op dit moment gaande is;

joostniemoller.nl/2017/04/genocide-bla...

En hier in Nederland wordt er met geen letter over gerept wat zich daar nu voor afgrijselijks afspeelt.

Sjefke7807 | 13-06-17 | 12:24

Toch moet opsporing een makkie zijn, het zijn allemaal goede bekenden van de politie.......
De korpsen zijn van wetsdienaren verworden tot jeugdzorginstellingen en platformen ter bevordering van de islamisering, ( gezien hun krampachtige berichten en de stuitende ontkenning dat daders/criminelen een islamitische achtergrond bezitten )...
De media in Nederland zijn ook verkrampt bezig om een moslim-kritischer geluid te laten zien/horen, om de steun van belasting(kijk en luistergeld)betalend Nederland tevreden te houden, ook al hebben de programmamakers nog steeds de Linksche Pet over de oogjes getrokken.

hovawart | 13-06-17 | 12:15

@TheEgg | 13-06-17 | 10:15
Dit dus. Waarom denk je dat ze zich in de States met hand en tand verzetten tegen de afschaffing van het Second Amendement? Daarom dus! Want ze kunnen in Europa prima zien hoe e.e.a. verloopt als de bevolking compleet machteloos en tandeloos is gemaakt. Wat men hier in dit land voor het gemak vergeet is dat tot circa 1919 bijna ieder(!) huishouden in NL wel e.o.a. vuurwapen in huis had. Een karabijn of een handvuurwapen. Toen kwam de regering en zei; "Levert u alles maar in, das veiliger en wij zorgen wel voor u..." Welnu, we kunnen onderhand dagelijks zien/horen/lezen hoe "goed" de regering voor ons zorgt. Als de Overheid zo enorm faalt in het nakomen en handhaven van haar Geweldsmonopolie moeten ze niet raar opkijken als de bevolking het uiteindelijk zélf gaat doen. Want dat is het uiteindelijke gevolg. Mensen laten zich maar tot een bepaald moment in het pak naaien. Daarna gaat toch echt het overlevingsinstinct meespelen, zelfs in een watjesland als NL.

Sjefke7807 | 13-06-17 | 12:12

@Axelvon | 13-06-17 | 11:33
Gelderland.

Reuze handig hoor dat WhatsApp. Laatst was er ook een akkevietje. Hup in de buurtwachtapp. Polakkies waren al tegen de grond gewerkt voordat de politie gebeld was. We hebben ze nooit weer gezien en er niks van gehoord. Als je moet gaan wachten tot de staat je komt helpen. Het eerste politiebureau is hier meer dan twintig kilometer weg en in dat dorp zitten ze alleen in deeltijd.

henriette | 13-06-17 | 12:09

Gewoon een IS vlag ophangen, weet je zeker dat je huis goed in de gaten wordt gehouden...

MX-DADDY | 13-06-17 | 12:09

Stem VVD of d66 want die hebben oplossingen, u weet wel, oplossingen

Moonwarrior | 13-06-17 | 12:07

... gelukkig. Nu weten al die Oekraïners die sinds gisteren zonder enige vorm van controle Europa in mogen tenminste waar ze moeten zijn.

bisbisbis | 13-06-17 | 12:07

Top 1000 van "high potentials"
Zoveel blijkt uit een brief die burgermeester van der Laan naar de gemeenteraad zond. De eerste 105 Amsterdamse jongeren die dreigen af te glijden in de serieuze criminaliteit, zijn inmiddels geselecteerd voor de nieuwe Top 400. De Top 400 uit high potentials zijn jongeren die ????nog niet zo veel zware misdrijven hebben begaan als de leden van de Top 600 ????? maar daar wel in verzeild dreigen te raken. Als die volledig is, is er een nieuwe Top 1000 ontstaan, door vroeg ingrijpen en begeleiden in de levens van de probleemjongeren heeft een grotere kans om hen weer op het rechte pad te krijgen..... en detentie/uitzetten?, Nederland Faciliteert En Cultiveert Criminelen, en is zieker dan de patiënt aanneemt.

hovawart | 13-06-17 | 12:06

Bij ons langs de Duitse grens stikt het van bordjes die melden dat de buurt is beveiligd door buurt-whatsapp. Volgens mij een sein voor dieven dat er wat te halen valt. Gewoon niet normaal meer hoeveel hier wordt gejat. Afgeladen busjes vol gestolen waar rijden lachend door de grensovergang. )-:

mygoodness | 13-06-17 | 11:59

@Mr_Natural | 13-06-17 | 10:56

Dat ben ik wel weer met u eens. Maar twee van zulke jongens op het erf van de boer is een perfecte bewaking. Ik denk dat ik al met al voor de (oud) Duitse Herder zou gaan. Afgezaagd,ik weet het maar ze bezitten alle eigenschappen voor de waak en verdediging. Beter dan de Saarloos, Pronkrug en Boerboel. Wat denk u?

Tipped Relic | 13-06-17 | 11:56

Wat is dat Afrikaans toch een lekker taaltje. <3

Ketchupbadger | 13-06-17 | 11:54

Nederland... niet mijn vaderland, vriend.

hovawart | 13-06-17 | 11:50

@henriette | 13-06-17 | 11:29
Yep, hier hetzelfde. Buurtpreventie via Whatsapp wordt in veel (kleine) dorpen toegepast. Werkt door de sociale controle nog eens extra goed. Behalve bij inbraken werkt het ook goed bij eerste hulp in geval van acute levensbedreigingen. Mensen staan vrijwel meteen op je stoep.

drekzooi | 13-06-17 | 11:49

Hier in ons Friese dorpje is het al begonnen. De afgelopen jaren vrijwel geen enkele inbraak.
Dit jaar staat de teller op 21 woninginbraken, 1 overval en de sportkantine is inmiddels 3x slachtoffer geworden van inbraak
Een politieauto is een bezienswaardigheid, er is nul politie beschikbaar. Gelukkig is de sociale controle nog wel aanwezig maar daar hou je het niet mee tegen. De deur moet nu echt op slot als je even weg bent, jammer.

Jarretank | 13-06-17 | 11:44

Graaisnaaiert | 13-06-17 | 11:32
Dan zou ik dus eerst naar buiten moeten, terwijl het tuig misschien al binnen is. Heb liever geen hooivork naast mijn bed ;)
Kapmessen en steekwapens zou ik mee uitkijken. Nadien moet je alles kunnen verantwoorden als proportioneel geweld (noodweer). Vuurwapens wil ik niet in huis hebben.

Law of the Land | 13-06-17 | 11:41

@litebyte | 13-06-17 | 11:23
In de luxe Gooise villa's wonen de politietop en andere hotemetoten. Die regelen wel dat in hun omgeving wél gesurveilleerd wordt.

Guido | 13-06-17 | 11:38

Och, wij hebben geen politie, wapens, of bewakingsdieren/apparatuur nodig.
.
Er wordt hier immers PVV gestemd. In geval van inbraak, hoef ik dus slechts met mijn bokkepoten te stampen en mijn horens aan te raken. Dan openen de poorten van de hel zich en zullen mededemonen die inbrekers naar binnen slepen.
.
Laat die beroepsgroep maar oppassen we hebben in dit land 20 zetels aan demonen rondlopen.

Parel van het Zuiden | 13-06-17 | 11:34

henriette | 13-06-17 | 11:29

Wat goed zeg! Bij welk district werk je?

Axelvon | 13-06-17 | 11:33

Ongeblustekalk | 13-06-17 | 11:24
.
Waarom zou je met dat soort oplossingen komen? Iedereen buiten de Randstad heeft meerdere bijlen, machetes/kapmessen , kloven, grepen en ga zo maar door in huis, en heeft er als klein jongetje/meisje al mee leren omgaan. Gewoon, gereedschap dus. Nog los van eventuele beesten die lawaai maken ( of vrij rondlopen en mensen die daar niet aan gewend zijn zijn er bang van ) en voertuigen en machines die er staan. Loop maar eens op een boerenerf rond wat er ligt/staat. Dan kijk je als stadscrimineeltje wel 3x uit voordat je daar rottigheid wil uithalen, als je uberhaupt al zou weten wat je er zou willen halen.

Graaisnaaiert | 13-06-17 | 11:32

@Raad_maar_raak! | 13-06-17 | 11:12

Dat is precies wat de overheid in Den Haag wil. Bewoners die zelf optreden en als ze te ver gaan of willen gaan blaf je ze terug.

En zet de trend door, kan je weer verder bezuinigen op politie.

litebyte | 13-06-17 | 11:31

Hier in de buurt hebben we een WhatsApp-groep. Als er wat loos is, gaan we erheen.

henriette | 13-06-17 | 11:29

Gaat lekker daar in SA ! Iedere dag wordt er wel een blanke boer vermoord. Waarom horen wij daar niets over in het nieuws?
enkelereisretour | 13-06-17 | 10:58

www.liveleak.com/view?i=df6_139237941...

NasiGordon | 13-06-17 | 11:28

Ik snap die aanname steeds niet dat de politie de burger zou kunnen beschermen.

Axelvon | 13-06-17 | 11:26

Ik woon op het platteland en inderdaad de aanrijtijden zijn hopeloos. Twee jaar geleden een inbraak met geweldpleging op een ondernemer uit het dorp: duurde meer dan een half uur voor er politie was.
Ik bescherm mijzelf wel. Onze bull ligt beneden en kan snachts vrij rondlopen, knuppel ligt op de verwarming naast het bed en mijn wapenkluis staat inmiddels ook boven. Ik red mij wel :-)

JaEchtZekerWel | 13-06-17 | 11:26

Law of the Land | 13-06-17 | 11:21
Een tonfa is wel degelijk illegaal, een honkbalknuppel niet.

Ongeblustekalk | 13-06-17 | 11:24

Hier in Blaricum (platteland) is politie er redelijk snel hoor kan ik uit ervaring vertellen.

litebyte | 13-06-17 | 11:23

mevr.Kribo | 13-06-17 | 11:04
Honkbalknuppel (normale lengte) is onhandig voor gevecht dichtbij in kleine ruimtes. Bijna alle gevechten worden beslist op korte afstand. Oefen maar eens met je knuppel op korte afstand. Beter iets wendbaarder zoals een tonfa (is legaal)

Law of the Land | 13-06-17 | 11:21

Als het plan is om de top 600 de stad uit te bonjouren en in de eerste de beste wietschuur spoorloos te laten verdwijnen. Dan ben ik voor.

sterrefleur | 13-06-17 | 11:07

Hier op het platteland geen touwtje uit de brievenbus want de achterdeur staat gewoon open. Maar daarachter staat natuurlijk wel een viervoeter met scherpe tandjes te wachten want we zijn niet van gisteren.

witwas | 13-06-17 | 11:07

-weggejorist-

Labtechnieker | 13-06-17 | 11:06

@andere hans | 13-06-17 | 10:58
Klopt. Nodeloos tendentieuze en ongefundeerde kop.

Guido | 13-06-17 | 11:06

En dan te bedenken dat GL onder leiding van Yasser Faras,nog honderdduizenden van de zg. faggot criminelen wil importeren!
Zoals hier al vaker gezegd ;politici en topambtenaren, uitsluitend bezig met zichzelf in de politieke baantjes carrousel.
Het is zelfs al zo erg (belastinggeld verkwisting) dat onbeduidende Haagse toppers over luxe BMW's met chauffeur (7/24) beschikken.
Veiligheid in ons land: hun een zorg!
Kobus heeft een honkbalknuppel, pepperspray en een verblindende LED lantaarn onder bed.
't is allemaal nodig hier.
Oh,ja; het nieuwe kabinet zal de belastingen voor de hardwerkenden in het bedrijfsleven zo snel mogelijk verder opschroeven.
Slaap verder VVD stemmers.

mevr.Kribo | 13-06-17 | 11:04

Politie wil graag drones aanschaffen met landelijke dekking. Is er al extern advies aangevraagd?

impy | 13-06-17 | 11:03

gelukkig heb je hier op het platteland in de winter de jacht en staat de buks nu ook nog in huis, misschien wordt het jachtseizoen dit jaar wel iets vervroegd.

Titje | 13-06-17 | 11:00

Waardevolle spullen op de keukentafel klaar leggen AUB.

P-unit | 13-06-17 | 10:59

Die commissarissen in de kop van dit stuk zijn geen politiecommissarissen maar commissarissen van de Koningin; provinciale bestuursnono's met een dik salaris. Een beetje demagogie is ook Geen Stijl niet vreemd helaas.

andere hans | 13-06-17 | 10:58

Nou, niet op dit platteland hoor. Hier kunnen ze rekenen op een 'buckshot' in de buik of gewoon een ordinaire .44 mag in de bovenbenen, als ze daarvoor al niet door de honden te grazen zijn genomen.
Ik wens u succes en een goed funktionerend drukverband.

arc-en-ciel | 13-06-17 | 10:58

Gaat lekker daar in SA ! Iedere dag wordt er wel een blanke boer vermoord. Waarom horen wij daar niets over in het nieuws?

enkelereisretour | 13-06-17 | 10:58

Het is overal het zelfde ......... hoge salarissen en overbezetting in de top, veel te weinig mensen op de werkvloer. Brandweer, politie, ambulance, defensie noem maar op.

Onlangs zag ik bij opsporing verzocht een oude mevrouw die was overvallen en op de noodknop kon drukken maar desondanks anderhalf uur vastgebonden en opgesloten heeft gezeten. Een noodmelding / anderhalf uur wachten !!!

doskabouter | 13-06-17 | 10:57

@De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:00
In Afrika is vast geen dierenpoesparty.

Guido | 13-06-17 | 10:57

Plattelands bewoners hebben hun verdediging wel op orde en het is alleen maar goed die lange aanrijtijden, dan hebben ze tijd om zaken zelf met criminelen af te handelen.
Alleen wel van het erf afgooien anders alsnog gezeik.

Ongeblustekalk | 13-06-17 | 10:56

Tipped Relic | 13-06-17 | 10:52

Boerboels zijn geweldig mooie honden, maar in vergelijking met Ridgebacks zijn het trage, lompe beesten.

Mr_Natural | 13-06-17 | 10:56

Begrijp niet waarom er nog steeds twee agenten in een auto zitten. Lijkt mij met de moderne technologie niet echt noodzakelijk. Twee autos met in ieder een agent is onmiddelijk een verdubbeling van patrouilles.

mozzo2 | 13-06-17 | 10:55

La maar komen, in Brabant wonen meer verkens dan meensen!
Boze boeren en geen zin in flauwe kul Brabanders zullen niet schromen om de verkens eropaf te sturen.
verkens tegen varkens als het ware, is een gokje waard!

fikkieblijf! | 13-06-17 | 10:55

"Vergeet die Dobermann. Zet een dikke poesiekat op het erf."
.
Vergeet het maar, er zal vast wel een wet zijn die het houden van leeuwen door particulieren verbied, zeker als inbrekers of overvallers daar gevaar door lopen.

miff | 13-06-17 | 10:54

De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:28

Waarom zou ik me ongemakkelijk voelen met een Ridgeback naast me? ;)
Ze werden wel degelijk gebruikt voor de jacht op groot wild. Niet om aan te vallen, maar om bezig te houden, te plagen, er omheen te dansen tot de jager er was.

Mr_Natural | 13-06-17 | 10:53

Familie in Zuid-Afrika... heb daar eens gelogeerd op de compleet omheinde boerderij. Struikeldraden, lichtinstakllaties, noem maar op. Van de heer des huizes kreeg ik een pistool.

"Als het alarm afgaat dan skiet jij"

"Op wat dan?" vroeg ik

"Op alles wat zwart is".

In Zuid-Afrika deden ze toen al aan etnisch profileren... maar ze hadden all reden daartoe kennelijk.

RenHoek | 13-06-17 | 10:53

@Mr_Natural | 13-06-17 | 10:21
@De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:28

Gelul, die Rhodesian Ridgebacks zijn totaal overgewaardeerd, en op de één of ander manier hangt die mythe over ze rond. Het zijn honden voor de pauperboeren, de echte waakhonden zijn de Boerboels. En wolfshonden zijn helemaal een ramp, zien er indrukwekkend uit maar rennen bij het minste geringste weg

Tipped Relic | 13-06-17 | 10:52

Geruststellend om te lezen dat mijn medeplattelandsreaguurders hetzelfde waarnemen als ik. Namelijk dat we het hier zelf dan wel oplossen. Gezonde boerenjongens met grote klauwen en gemeenschapszin. Het type waar de randstedeling op spuugt. Maar bibberend achter z'n brede rug gaat schuilen wanneer de shit the fan hits. Om daarna weer vingerwapperend achter z'n rug vandaan te springen als het gevaar geweken is.

nietvaneergister | 13-06-17 | 10:51

De Randstad: Muur d,r omheen en volschijten. Geen politie meer nodig.

joepiedepeopie | 13-06-17 | 10:49

En mocht er toch iets vervelends gebeuren: de varkens ruimen alles op.

Mr. Happy | 13-06-17 | 10:49

En zoals altijd blijkt maar weer dat de beleidsbepalers achterlopen.
De criminele gang naar "het platteland " is al jarenlang geleden ingezet.

D-Fens_1963 | 13-06-17 | 10:46

Ja, hier op het platteland is er inderdaad minder politie.
Maar wij kunnen wel wat beter voor onszelf (en elkaar) zorgen dan de stadse watjes.
En we hebben erg veel scherpe voorwerpen binnen handbereik (hooivorken, bijlen, messen. etc.) waar we ook nog eens goed mee om kunnen gaan.
En handen die 2 keer zo groot, en 10 keer zo sterk zijn als die van mensen uit de stad.
Ook kruisbogen, jachtgeweren en andere vuurwapens (denk aan 2e WO, maar ik zie ook UZI's).
En zodra er een auto met petjes of Marokkanen of andere booskijkers rond rijdt weet de hele buurt het. (Ja, wij hebben ook Whatsapp)

Mr. Happy | 13-06-17 | 10:46

Men zou maar zo link kunnen leggen met het toegenomen aantal finnen hier in het Noorden (en het daarbij behorende toegenomen aantal 'incidenten' in het uitgaansleven). Maar dat mag dus helemaal niet...

Zoiets | 13-06-17 | 10:45

Wordt pas echt lachen als de politie-auto van dienst snachts door een buurgemeente wordt opgeroepen ter assistentie.
Dan rijdt er NIKS meer rond. Ik weet dit van lokale agenten hier buiten de randstad. Het is slechts een klein mirakel dat er niet meer ingebroken en beroofd wordt. Blijkbaar is het huidige model nét goed genoeg om de zwijgende massa in toom te houden.

de Voorzittert | 13-06-17 | 10:45

@Carlitros | 13-06-17 | 10:22
Diabetes. Geen camerabeelden. Pliesie heeft altijd gelijk. Not.

De stadspolitie dan, hè. De boerenpolitie is okee.

Lewis Lewinsky | 13-06-17 | 10:45

Theo Hiddema gaf jaren geleden al het advies, dat als je leuk woont op het platteland, om dan maar een pistool aan te gaan schaffen.

leaupveaugel | 13-06-17 | 10:44

Kom maar op. Er wonen hier geen sneeuwvlokjes.

Mesmer | 13-06-17 | 10:42

Heb ooit (lang geleden)de politie als klant gehad. Toen ook al meegemaakt dat een paar bobo's een snoepreisje (eh sorry - studiereis) voor zichzelf organiseerden. Heel slim zich laten uitnodigen door een marktpartij (met een vederlicht excursie en studieprogramma) en dan budget aanvragen bij de eigen organisatie. Dan is het dus geen fraude of omkoping.

Oldtimer50A | 13-06-17 | 10:42

De echte reden dat er minder politie op het "platteland' aanwezig is, is omdat we hier onze boontjes aardig kunnen doppen ! Voorbeeld : recentelijk werd er bij een bevriende zuivelboerderij ingebroken, en nog tijdens de inbraak werd er d.m.v. de buurtapp een team gemobiliseerd van "gezonde Hollandse jongens" Met behulp van een heftruck en tractoren werd de vluchtauto "geneutraliseerd" en de daders "aangehouden" en uitgeleverd aan de politie die inderdaad 20 minuten later ter plaatse was... verder geen wildwest verhalen, lynchpartijen o.i.d.

pippi kanglous | 13-06-17 | 10:42

mandela cs allemaal terroristen

vmk | 13-06-17 | 10:42

Gelukkig zijn de meeste criminelen tegenwoordig bang voor honden.

frank87 | 13-06-17 | 10:41

Ik ben AVG zat!

Niet de virusscanner, maar het Amateuristisch, Volksverlakkend Geklungel

kwark001 | 13-06-17 | 10:37

De enige politie die ik zie buiten de beschutting van de flitstent is de waterpolitie als ik aan het vissen ben.

Snikkeldrift | 13-06-17 | 10:37

Rolluiken. Overal rolluiken. Niet van die geluidsarme, nee, van die klootte dingen die een teringherrie maken 's morgens vroeg en 's avonds laat. Allemaal voor de instromende elite.

kwark001 | 13-06-17 | 10:33

@ Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 10:02
Die camera`s komen van dezelfde fabrikant als de fotorolletjes van Srebrenica, de overheid.
Zit namelijk een heel handig ingebouwde tool in.
Vernietigd zichzelf automatisch wanneer het geregistreerde niet uitkomt

Maya de Blij | 13-06-17 | 10:33

De enige actie die de politie op het platteland onderneemt is met een laser op 60km weggetjes. Bel je de hermandad moet je minimaal twee dagen wachten of over een maand aangifte komen doen. De politiebureaus zijn alleen op afspraak bemand. Die plattelandsburgers zijn reeds jaren lang bekend met het onvermogen van politie en hebben zichzelf al bewapend.

Therapietje | 13-06-17 | 10:32

Veiligheid is en blijft een belangrijk thema, daarom doen landen als Zwitserland en Monaco het zo goed. Ook in Luxemburg kun je nog veilig op het platteland wonen. Bij van Oef was vroeger in NL 3 keer ingebroken, dat was de druppel.

van Oeffelen | 13-06-17 | 10:31

Wij wonen in the middle of nowhere en ik ben nog nooit een seconde bang geweest.Wij hebben twee enorme honden {ridgeback en Deensedog} die vreemden geen warm hart toedragen.Het blijft een uitstekend visitiekaartje in deze bizarre tijden.

Hettiet | 13-06-17 | 10:31

-weggejorist-

Licky | 13-06-17 | 10:30

De politiek kiest al jaren voor het toelaten van ern grote immigratiestroom waarmee tal van problemen worden geïmporteerd. Tegelijkertijd wordt defensie, justitie en politie niet op-, maar afgebouwd. Dat is vragen om problemen. Tijd voor meer zelfredzaamheid, zou je zeggen. Vreemd genoeg wordt het jezelf en jouw familie en eigendom beschermen al snel bestempeld als "eigenrichting". En dat schijnt heel erg te zijn. Zo zit de burger in een spagaat, wordt hulpeloos en weerloos gemaakt en langzaamaan eerst verontwaardigd, dan ongerust, dan boos.

Stieven_King | 13-06-17 | 10:30

Als ik hier op de flanken van de Veluwe een politieauto zie (zo'n twee keer per jaar) bel ik direct de politie. Want dat moeten wel nepagenten zijn. Zeker gezien de snelheid waarmee zich door het dorp verplaatsen.

Reinaert | 13-06-17 | 10:30

Woon in een dorp aan de rand van de Randstad, en kan me werkelijk waar niet herinneren wanneer ik voor het laatst een agent gezien, laat staan gesproken heb.

DutchMountain | 13-06-17 | 10:29

Dat is godverdomme een lieve leeuw jongen.

MrLahey | 13-06-17 | 10:29

skoftig | 13-06-17 | 10:25
Hoho, het is niet tegen moslims. Die negerts eten die varkens meteen op. Voordat ze jou komen slachten.

Petrus Poortwachter | 13-06-17 | 10:29

Mr_Natural | 13-06-17 | 10:21

Dat is een mythe. Maar het zijn wel machtige beesten zelfs mijn wolfhonden hebben ontzag voor ze. Dan over negers. Honden zijn heel intuïtief dus wanneer jij je ongemakkelijk voelt reageren ze daarop. Die van mij gaan automatisch op verdediging modus als er volk loopt wat ik als onprettig ervaar. Conclusie is dus dat je een racist bent. Is niet erg. De meeste mensen zijn racist.

De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:28

Carlitros | 13-06-17 | 10:22
Of Parijs: Drie mensen zwaar gewond door molotovcocktail in restaurant.
Of Moskou: Diverse mensen beschoten door Tsjetsjenië- ganger

Petrus Poortwachter | 13-06-17 | 10:27

Een leeuw? Paar varkens is toch genoeg?

skoftig | 13-06-17 | 10:25

Lokwoningen inzetten.
Random roulerend woningen voor het inbrekersgilde aantrekkelijk maken, en bezetten met een stevig ontvangstcommitee.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 10:24

Gewoon doen wat Theo Hiddema al een tijdje geleden adviseerde:

youtu.be/-fjUuwogZJc

Yoshidepossi | 13-06-17 | 10:24

Sorry voor dubbele post, het internet op t platteland hier in Engeland is ook kut

Carlitros | 13-06-17 | 10:24

Ach, hier in hooivorkië kijkt men nog naar elkaar om en is een onderlinge samenwerking zo geregeld hoor. Zodra het hier te onveilig wordt (en dat gaat snel), schieten de buurtwachten als paddenstoelen uit de grond. Is ook een soort verbinding maar dan anders dan de UVA graag ziet.

Law of the Land | 13-06-17 | 10:23

Maar flitskasten, die staan er zat op die verdomde landweggetjes, dat wel.

God Zelf | 13-06-17 | 10:22

Misschien Ben je op t platteland maar beter af zonder politie ook... iig de huidige soort. We hebben er weer 1. Munchen, verwarde man pakt pistool agents af en schiet om zich heen. Agente door hoofd, zwaar gewond, en 3 omstanders. Nu live, volgt later meer...... maarrrrr, de politie gaat niet uit van terrorisme.

Vast weer iemand die onwel is geworden......

Carlitros | 13-06-17 | 10:22

Misschien Ben je op t platteland maar beter af zonder politie ook... iig de huidige soort. We hebben er weer 1. Munchen, verwarde man pakt pistool agents af en schiet om zich heen. Agente door hoofd, zwaar gewond, en 3 omstanders. Nu live, volgt later meer...... maarrrrr, de politie gaat niet uit van terrorisme.

Vast weer iemand die onwel is geworden......

Carlitros | 13-06-17 | 10:22

3 of 4 Rhodesian Ridgebacks is beter, dan heb je zelfs geen last van leeuwen meer.
Ze werden/worden gebruikt voor de jacht op groot wild (zelfs leeuwen) en om de familie te beschermen tegen roofdieren en 'zwartjes'.
Dat zit diep in ze. Die van mij gromt altijd zachtjes bij het zien van mensen met een donkere huid. (En dat heb ik hem niet geleerd...)

Mr_Natural | 13-06-17 | 10:21

@TheEgg | 13-06-17 | 10:05
De Randstad laten afzinken?
Moet ik soms een omelet van je maken?

necrosis | 13-06-17 | 10:18

@ keestelpro | 13-06-17 | 10:10

Nou nodigt een Apartheid-regime er op na houden ook wel uit tot enig verzet.

Sjors W. | 13-06-17 | 10:18

Hier op het platteland al jaren zo. Rovende Polen worden echter door hordes boerenzonen op Quads en tractoren door de polder gejaagd tot die eindelijk tot hun Poolse opluchting door de politie ontzet kunnen worden. Om te gieren als het niet zo treurig was.

nietvaneergister | 13-06-17 | 10:17

Helaas klopt het helemaal, op 20 autominuten van Den Bosch en 30 minuten van Utrecht is een politieauto een uitzondering overdag. Om van 's nachts maar niet te praten.
In een provinciestad als Geldermalsen is het politiebureau geheel wegbezuinigd, dichtstbijzijnde is dan Tiel, 15 tot 20 km verderop, of Gorinchem de andere kant op.
En maar verbaasd zijn dat aanrijtijden niet gehaald worden.

Nuchternederland | 13-06-17 | 10:17

@ Admiraal Balthasar | 13-06-17 | 10:08

Wapenbezit speelde geen enkele rol in the totstandkoming van de Amerikaanse grondwet. Daarom is het vier jaar later toegevoegd als amendement.

Sjors W. | 13-06-17 | 10:16

@Admiraal Balthasar | 13-06-17 | 10:08
Wapenbezit vanuit de grondwet heeft alleen niets te maken met het verdedigen van je eigendommen. (alhoewel dat mooi meegenomen is).

Het grondrecht op wapenbezit is er in de VS om je te kunnen beschermen tegen een op hol geslagen overheid. Met dat in het achterhoofd snap je ook waarom de EU zo in zijn broek poept over particulier wapenbezit.

TheEgg | 13-06-17 | 10:15

politietop = politieflop

spuit-12 | 13-06-17 | 10:15

Gelukkig kunnen ze op het platteland de zaken zelf nog oplossen. Hoewel dat uiteraard tegen het zere been van de stadse stockholmsyndroom lijers is.

Godwint | 13-06-17 | 10:15

De politie krijgt nu op z'n flikker terwijl de echte boeven in Den Haag zitten. Die laten ons land vol stromen met nog meer (potentiële) criminelen terwijl ze tegelijk de politiemacht decimeren om lekker geld te besparen. Dat beleid is desastreus en dat kan een kind bedenken.

Akiron | 13-06-17 | 10:14

Maar als je op het platteland je eigen ordedienst opzet met een helikopter dan mag dat in ene niet.

Osdorpertje | 13-06-17 | 10:14

Die oproep hebben wij op het platteland niet nodig hoor. Dat regelen we zelf wel, zoals we altijd al gedaan hebben.

Graaisnaaiert | 13-06-17 | 10:13

Hier live vanaf het ,,platteland,, hetzelfde liedje nooit een wout gezien!!
Na een aantal plofkraken in de buurt extra rondes rijden op de vooravond!!
De kerntaak van de overheid is veiligheid waarborgen ,door jarenlang weg kijken en ontwapenen van het volk moeten we het maar uitzoeken.
Een kat of hond altijd +++
Inmiddels zijn alle pakketbezorgers ook vervangen door hoogopgeleide apothekers alhier ,zij haten het geblaf van ,,de hond,, just saying.
Gelukkig hebben we wel een milieuvriendelijke hond hij heeft een ,,zachte,, blaf het zou mensen kunnen kwetsen als hij als een gek te keer gaat.
Maar alle gekheid op een stokje, een vrijbriefje voor plattelandcriminaliteit,hier zijn minder gutmenschen dan in de randstad laat ik dat zeggen.
Laag sneeuwvlokgehalte en buurtwhatsapp.
Verder wens ik ,, de regering,, veel wijsheid toe met het formeren van het nieuwe nederland.

maasdonk | 13-06-17 | 10:13

Osdorpertje | 13-06-17 | 10:07
Oh, vast en het zou me niet verrassen als een oud politiebeambte die een eigen beveiligingsbureau is begonnen ze heeft "gemonteerd" voor paar duizend euro per stuk.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 10:11

Benieuwd wanneer iemand op het idee komt om de Landwacht te herinvoeren.

van Oeffelen | 13-06-17 | 10:11

In Afrika gewoond in een compound. Hoge muren, hele nare honden en wat onder mijn bed.

duitse herder | 13-06-17 | 10:10

@sinar2 | 13-06-17 | 10:07
Het ANC waren de echte terroristen. Terwijl Nelson in de lik zat voerde Winnie een waar schrikbewind.
Nu apartheid is afgeschaft leven de Zuid Afrikaanse boeren dag in dag uit in doodsangst.
Van leeuwen zijn ze niet bang... kan je nagaan hoe groot de angst is.

keestelpro | 13-06-17 | 10:10

Hier een bericht van een 68-jarige vrouw die om het leven is gekomen door woningovervallers, nergens over gelezen in landelijke dagbladen. www.nhnieuws.nl/nieuws/207695/Slachtof...

dysdiadochokinese | 13-06-17 | 10:09

@ mezelf 10:08

Topadviseur!

eerstneukendanpraten | 13-06-17 | 10:09

De gemiddelde Nederlander is bang voor wapens, snapt Amerikaans wapenbezit ook niet en zal in een discussie altijd opperen dat Amerikanen "gek" zijn dat wapenbezit toe te laten. De totstandkoming van de Amerikaanse grondwet kennen ze dan ook niet, het algemeen nut ontgaat ze. In de VS kan je niet 30 minuten wachten tot de politie bij je erf is. Dat is te laat, omdat: dat duurt gewoon te lang. Daarom: elke boer een geweer. En mogen schieten als ze iets willen stelen.

Admiraal Balthasar | 13-06-17 | 10:08

Ja, maar wij hebben toch een "topadviaeur" bij de politie voor luttele € 235.000,- per jaar die dit soort dingen toch kan aanpakken?

eerstneukendanpraten | 13-06-17 | 10:08

Och, in de stad is het niet anders. Alle winkels die wegtrekken laten panden achter die worden opgevuld met turkse eettenten, shisha lounges, rommelwinkels, noem maar op. De hele dag hangt er in de buurt dubieus volk met peperdure auto's rond. Vooral 's nachts gaan ze los en wordt de stad als racecircuit gebruikt. Maar ook overdag crossen ze met veel bravoure door de 30 zones, lekker gassen om te laten horen hoe hard ie wel niet kan grommen. AMG's die ze tot in de toerenbegrenzers laten jagen. De parkeerambtenaren staan intussen lekker bonnetjes te schrijven en de politie doet NIETS. Ze worden uitgelachen door het gajes.

Akiron | 13-06-17 | 10:07

Raar, Zuid-Afrika is toch het paradijs op aarde geworden toen Mandela en het ANC daar de macht kregen?
Tenminste dat is wat hier alle media riepen.

sinar2 | 13-06-17 | 10:07

Dit is al jaren aan de gang. Bij mijn ouders (die in een flink dorp wonen) was zeven jaar geleden 's nachts eens een met een shovel een hele pinautomaat uit de gevel van de bank gerukt. Al ruim voor dat gebeurde belde mijn vader naar 112, omdat de intenties van de criminelen overduidelijk waren. Samen met wat buren was hij er zelfs bijna in geslaagd een van de boeven te overmeesteren. Maar goed dat dat niet is gelukt, want dan hadden ze er drie kwartier bovenop mogen blijven zitten. Zolang duurde het namelijk voordat de politie er was. De volgende dag wel een bijna heldhaftig verhaal in de krant over hoe de politie nog gepoogd had de (toen al ruim gevlogen) daders te achtervolgen.

The_iron_boar | 13-06-17 | 10:07

Eerst maken ze een teringzooi van de Randstad. Als ze de gevolgen daarvan niet meer onder controle hebben, maken ze de politie "landelijk", en kunnen z dus de ellende nog even onderukken door politie die de rest van Nederland veilig moet houden daarheen te slepen. Maar ja, als je de bron van de ellende niet aanpakt, dan houdt ook dat op.

De oplossing:
- Probleem benoemen en aanpakken. (Bijvoorbeeld de randstad laten afzinken in de Noordzee, ik doe maar een suggestie)
- Politie weer de straat op. Babbelen emt burgers, zichtbaar zijn, enz. En verkeershandhaving doen we vanuit de auto, niet van achter een boom.
-Inderdaad, dan heb je geen landelijke politie meer nodig: Akerboom met pek en veren en een negatieve ontslag vergoeding ontslaan (gewoon ordinaire baantjesmolen crimineel)

Het kan allemaal zo eenvoudig.

TheEgg | 13-06-17 | 10:05

@De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:00
En liev!

keestelpro | 13-06-17 | 10:05

Natuurlijk. De politie schuift liever aan tafel in de moskee om tijdens de iftar hoofddoekjes bespreekbaar te maken.
Met het promoten van diversiteit wakkert de haat tegen blanken steeds verder aan. Het is een wereldwijde zogenaamde strijd tegen racisme van social justice warriors maar in werkelijkheid is het één grote hetze tegen alles wat blank, westers en beschaafd is.
Plaasmoorden. Binnenkort ook in dit theater?

keestelpro | 13-06-17 | 10:04

Nou, nou..."adviseert"...

Boer in 020 | 13-06-17 | 10:04

Het wordt dus ook een uitvalsbasis voor terroristen en pedofielen. Die zitten niet alleen op internet.

Feynman | 13-06-17 | 10:03

Als ze op Geenstijl topics konden taggen zouden deze tags van toepassing zijn: "Joh", "Goh", en "je-meent-het-niet"...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-06-17 | 10:03

Gaaf. Zo'n leeuw wil ik ook.

Ondertussen loop je meer kans om op het erf bij boer Guus gefilmd te worden, dan op het stationsplein van Amsterdam (kennelijk zijn al die camera's die er hangen fake of niet goed aangesloten of zo)
twitter.com/False_Song/status/8743658...

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 10:02

Hoe zorg je in vredesnaam dat die leeuw zich niet tegen jezelf keert?? Een hond is trouw naar zijn baas, maar een kat niet.

koeberg | 13-06-17 | 10:02

Er zijn maar twee dingen die een staat moet doen:

1. De grenzen bewaken.

2. Eigendom beschermen.

Onze staat doet geen van beide. Logisch dat mensen het zelf gaan doen.

Balsaq | 13-06-17 | 10:02

Plattelandbewoner hier, met buurt whatsapp. Ik zou zeggen bring it on. Gierkelders genoeg hier voor die ratten!

Vanilla | 13-06-17 | 10:01

Die leeuw. Da's pas stoer.

De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:00

De binnenstad van Amsterdam is dat ook al. Lekker zonder cameratoezicht over mensen heenrijden en dan met een kutsmoes over appelflauwtes en geheugenverlies door de ijverig zelf-islamiserende hermandad in bescherming te worden genomen.

très cool | 13-06-17 | 10:00

dan kunnen ze zeggen dat ze de criminaliteit in de randstad de kop in hebben gedrukt. Alles voor de cijfers.

deluiegriek | 13-06-17 | 09:59

De politietop is eigenlijk een politieketop.

maar toch | 13-06-17 | 09:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland