Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Telegraaf-columniste aangereden door onwelgeworden diabeet

vangaaaaaal.jpgGeenStijl Ramadan Journaal! Alstublieft. Hartverscheurend opinierelaas van powervrouw Annemarie van Gaal, die ook al mocht kennismaken met de geneugten van de diverse samenleving. Annemarie maakte een onwelwording van dichtbij mee. En nu wil ze noooooit meer geopereerd worden door een vastende moslim-chirurg met bloedspiegel issues. Gaat lekker zo, met die inclusiviteitsdinges.

Reaguursels

Inloggen

De onmiddellijke deugmensreflex "het komt van de honger". Vooral niets met islam te maken of hoe islam tegen dhimmies (niet moslims)aankijkt.

Freija | 13-06-17 | 22:34

Hele stereotype reactie van de moslima's: het ligt aan alles behalve aan jezelf.
Maar wel een goede om onderzoek te doen naar de relatie rammadan en toename in incidenten. Empirisch onderzoek zou toch redelijk goed te doen moeten zijn. Meldingen bij de politie, krantenberichten etc..

ratelaar | 13-06-17 | 08:07

Hele stereotype reactie van de moslima's: het ligt aan alles behalve aan jezelf.
Maar wel een goede om onderzoek te doen naar de relatie rammadan en toename in incidenten. Empirisch onderzoek zou toch redelijk goed te doen moeten zijn. Meldingen bij de politie, krantenberichten etc..

ratelaar | 13-06-17 | 08:07

Als ik drank of drugs gebruik of bepaald geneesmiddelen, maak ik me strafbaar als ik een (motor)voertuig bestuur. Omdat ik op dat moment mijn geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen verminder. Waarom is dat bij de ramadan niet zo?

Heiner | 13-06-17 | 01:02

Joop duwt Annemarie van Gaal in de uiterst rechtse hoek.
Omdat Han vd Horst vindt dat je bij een verkeersongeluk je je niet mag afvragen of het iets met ramadammen te maken heeft.

Jan Dribbel | 13-06-17 | 00:06

Annie mag blij zijn dat ze geen mes tussen haar ribben kreeg. Maar eh... Annemarie, volgende keer in het stemhokje... welk vlakje ga je rood maken?

EnNouJijWeer | 12-06-17 | 23:29

-weggejorist en opgerot-

dihydrogenmonoxide | 12-06-17 | 22:58

Ze had in elk geval geluk dat het nu een aanrijding "met" was dan neemt de politie nog de moeite om te komen.
waren er geen gewonden geweest was het nog een heel mooi juridisch circus geworden waar de afloop misschien ook nog niet vast stond ivm etnische afkomst betrokkenen.

Umberto die trotzoni | 12-06-17 | 22:37

-weggejorist-

JvanDeventer | 12-06-17 | 22:24

Het verband met de ramadan, hoe onzinnig die op zichzelf ook is, is niet meer dan een inval van Annemarie. Geen draad bewijs dat een mens psychisch niet bestand zou zijn tegen alleen maar 's avonds eten. Zullen we het er gewoon op houden dat korte lontjes, onbeschoftheid en onverantwoordelijkheid in het verkeer een akelig symptoom van het leven in de grote stad zijn?

JvanDeventer | 12-06-17 | 22:24

Wat een reactie van de politie: ziet en hoort gillende doeken dus blank vrouwtje is schuldig.

Jan Dribbel | 12-06-17 | 22:22

jaap932057795966 | 12-06-17 | 21:25
Je vergeet nog: gutmensch, nuttige idioot en slankvaster. joop.vara.nl/opinies/de-gevaren-van-d...

Die man scheldt haar in zijn column meerdere keren uit. Hij vind zichzelf denk ik helemaal geweldig want als je het stukje leest dan valt op dat hij zijn gescheld probeert te 'bedekken' in zijn polemiek complimenteuze woorden te verweven, zoals 'te gek', 'geniaal', 'geniale', en 'knap'.

Misschien denkt hij dat zijn lezers te dom en stom zijn om dat door te hebben? Het zou kunnen. Afijn, ... het hele stukje geeft er blijk van dat de schrijver vooral zichzelf 'geniaal', 'te gek' en 'knap' vind, en ieder ander die niet hetzelfde denkt of vind als hijzelf kan erop rekenen dat hij/zij flink en stevig door hem zal worden uitgescholden.

Iets zegt me dat hij het prima zal kunnen vinden, hele dikke maatjes kan zijn, de beste vrienden kan worden met de wegpiratende pseudo-slachtofferende moslima's die mevrouw aanreden. 'Soort zoekt soort' zegt men dan, heb ik geleerd.

gaffelbaard | 12-06-17 | 22:21

Op joop.nl wordt mevrouw weggezet als islamofoob en racist.

jaap932057795966 | 12-06-17 | 21:25

Toevoeging @ mezelf; in deze context stemt het absoluut niet tot vertrouwen dat de politiedienst(en) méér, méér, méér openlijk aan een bepaalde religie & cultuur gelieerde minderheden aan ambtsfuncties willen helpen.

Seraphin | 12-06-17 | 21:11

Wat mij opvalt; de politie leek er in deze situatie wel erg op uit om "deëscalerend op te treden" door maar gewoon keihard partij voor de automobiliste te kiezen; "die brommer moet wel opgevoerd zijn".

Lekkere manier om te reageren op een oproep, en in het licht van de recente andere gebeurtenis bij 020-CS alwéér een reden om het vertrouwen in 's lands lange arm toch maar weer neerwaarts bij te stellen..... Op deze manier komt die indicator uiteindelijk onder het absolute nulpunt.

Seraphin | 12-06-17 | 21:07

Alcohol + verkeer = verboden
Reden : beïnvloeden rijvaardigheid , verhoogd risico
-> conclusie
ramadan + verkeer = verbieden
.
" religie" belijden = consequenties aanvaarden

enorme sukkelzak | 12-06-17 | 20:59

Ook Telegraaf-columniste aangereden door onwelgeworden diabeet.
Ik dacht meer aan een klap van een mallemolen!

Gags Beasley | 12-06-17 | 19:19

Welkom in de echte wereld Annemarie, jammer dat u eerst iets mee moet maken om te ondervinden wat voor rot volk het is, er zijn hele wijken die dagelijks last en hinder hebben van dat volk en niet alleen tijdens de ramadan. Maar die moeten er mee leven regering doet niets.

janmetdepet | 12-06-17 | 19:06

-weggejorist en opgerot-

maumiauw | 12-06-17 | 19:03

Dit zou iedere bakfietsmoeder (m/v) eens snel moeten overkomen. Schept duidelijkheid.

Joffri | 12-06-17 | 18:04

Foolonthehill 12-06-17 10:18

+1

R0ckhound | 12-06-17 | 18:04

Als moslim schaam ik mij dood voor dit soort vrouwen en mannen. Het zijn pure aso's. Helaas bestaat een te groot deel van de (niet-westerse)migranten hieruit...

Als non diabeet heb je in principe nooit een te lage glucosespiegel, zeker niet zo laag dat je hersenen gaan functioneren als die van die vrouwen(uit de column).

Gosat | 12-06-17 | 17:51

Nog geen uur geleden ook mogen genieten van een light getinde meneer met lage bloedsuikerspiegel.
Ik kom aanrijden op een wegversmalling waar ik voorrang heb, tegenligger rijd zonder bliken of blozen door waardoor ik vol op de remmen moet om geen aanrijding te krijgen, uiteraard hef ik mijn handen op in een wat doe je nu gebaar, diabeticus stopt naast me en begint met het bekende wat moet je nou verhaal, probeer hem netjes uit te leggen dat ik toch echt voorrang had waarop hou reageerd dat ie er makkelijk voor langs kon, op mijn reactie dat ik vol op de rem moest door zijn actie werd ie alleen maar agresiever, ben maar door gereden omdat er inmiddels achter mij nog een wagen was komen aanrijden en ik zelf wel sociaal ben.

Drederop | 12-06-17 | 17:38

Het mooie aan het argument van grootdenker Annemarie van Gaal is dat je moslims met hun ramadan 1 op 1 kunt vervangen met vrouwen en ongesteldheid. Wil ik wel agentes op straat die een paar dagen van de maand een 'kort lontje' hebben?

AadResultaat | 12-06-17 | 17:34

Waarom dat opgefokte gedrag?
Bijtertje cultuur, daarom.

MistaRazista | 12-06-17 | 17:30

Oh Annemarie, dat je dit zomaar durft te zeggen. Kijk uit he, voor je het weet wordt je weer weggezet als de boze witte mevrouw

MoonBeebe | 12-06-17 | 17:00

@Basil Fawlty | 12-06-17 | 11:42
Weet je toevallig welk programma dat was? Ik vertrek? Ik zou dit graag willen terugzien.

nAf-e | 12-06-17 | 16:47

"En andere moslims zullen een korter lontje hebben dan normaal".

Nou dat is dus absentie van het lontje, want dan blijft er niks meer over.

En is mevrouw al voor racist en xenofoob uitgemaakt? Want dit wangedrag aan de rammeldan wijden is uiteraard puur rasies hè?

ml2mst | 12-06-17 | 16:41

En zo raken we langzaam maar zeker ons eigen land kwijt.

donkeyman | 12-06-17 | 16:37

met een bloedsuikerspiegelexcuus achter de hand kan elke moslim dit opzettelijk doen en er mee wegkomen

budh | 12-06-17 | 16:30

@Deipnosophist | 12-06-17 | 15:30
Is niet lullig bedoeld maar dan bent u toch een behoorlijk poosje onderdeel van het probleem geweest door de partijen die debet zijn aan deze waanzin in het zadel te houden. Maarja, u moest toen ook maar afgaan op wat de Nationale Propaganda Omroep u influisterde. Nu heeft men dat excuus niet meer. Op het Internet is meer dan genoeg alternatieve nieuwsgaring voor handen als tegengif. Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

Sjefke7807 | 12-06-17 | 16:25

Ramadan heeft er niks mee te maken. Dat is gewoon het zoveelste non-excuus voor een fenomeen dat Nederlanders niet begrijpen: de meeste moslims hebben een walgelijke instelling van hysterie, zelfgenoegzaamheid, misplaatste arrogantie en het idee dat de hele wereld om hen draait. Dat is zó moreel inferieur aan onze eigen instelling dat veel Nederlanders het zich simpelweg niet voor kunnen stellen en er oorzaken als ramadan voor gaan verzinnen.

His Lordship | 12-06-17 | 16:22

Vorige week ternauwernood een aanrijding met een DHL-bus weten te vermijden. Ik reed op een rotonde, hij negeerde de haaientanden en reed bijkans mijn auto in puin. Chaufeeur: Een dikke, islamitsiche baardmans.

Libertinowitz | 12-06-17 | 16:14

Respect is inmiddels voor mij een verkracht woord. Wat zijn die finnen toch lelijke mensen. Gedoemd tot de onderste steen van deze samenleving.

zzMichielzz | 12-06-17 | 15:59

Eerst was het een verwarde man.
Maar nu is het de ramadan.
En dat rijmt ook nog.

meneer Q | 12-06-17 | 15:57

Mijn gok is dat Annemarietje D66 stemt,
samen met GL+PvdA de grote promotors van multiculti.
Dus niet jammeren.

meneer Q | 12-06-17 | 15:53

Bepaald niet verwonderlijk dat er meer getuigenverklaringen komen van openbaar maatschappelijke problemen die veroorzaakt worden door het totaal ongezond vasten qua ramadan.

Ergo, hier is een geinjoker die alvast aankondigt en oproept aangifte te doen als men maar de vráág stelt of mohammedanen niet eens een slokkie water mogen drinken.

Dat moest nou toch na 40 jaar islam in NL wel bekend zijn!
Grond van aangifte dus - met toelichting "mentale kwelling'.
Ramadan als zelf verkozen kwelling is niet voldoende, nee, ieder die er wat op navraagt aan de gekwelde dient aangeklaagd.

Zie de parallel met klaaggedrag en aangiftedreiging het hele jaar door.
En nu in het bijzonder (vooraf ook nog eens aan de ramadan) door een zogenaamde cabaretier.
www.dagelijksestandaard.nl/2017/05/isl...

Glaasje water iemand?

Kudtkip | 12-06-17 | 15:45

@Sjefke7807 | 12-06-17 | 14:25
Dit jaar FvD, daarvoor altijd VVD (nóóit meer).
Mijn vrouw, ooit PvdA, toen lang D'66 heeft het roer inmiddels ook gekeerd.

Deipnosophist | 12-06-17 | 15:30

@wekkertje Auto fatsoenlijk besturen lukt die klanten al niet, laat staan bouwen!

Vacuumbom | 12-06-17 | 15:23

Roekeloos rijgedrag. Opzet(?). Verbaal geweld. Belediging. Bedreiging. Intimidatie. Zomaar wat puntjes..

En.. mevrouw Van Gaal?
Heeft u al aangifte gedaan tegen die vrouwen en/of man?

Nee...? Dus dit laat je gewoon lopen? :O

gaffelbaard | 12-06-17 | 15:20

En de bedreigingen aan AvG in 3, 2, 1....

Graaisnaaiert | 12-06-17 | 15:18

Gewoon een rijverbod voor alle moslims tijdens ramadan en stop met toeteren wanneer de zon onder is.

p3xxx | 12-06-17 | 15:08

Schuld bekennen is iets westers. De volgers van de antichrist achten zichzelf superieur aan alles wat anders is en hoeven zich dus ook niet te verontschuldigen.

zwarte_weduwe | 12-06-17 | 15:06

Las het stukje en het gedrag van die vrouwen deed mij vermoeden dat het moslims zouden zijn. En toen werd beschreven dat zij ramadan houden, was dit alleen maar bevestigend. Geweldig een bevolkingsgroep te omschrijven zonder het beestje bij naam te noemen en de rest van Nederland herkent dat het import-tuig is.

loser | 12-06-17 | 15:03

Nou lieve schat. Deze keer kan je de ramadan de schuld geven.
Als je al wat langer bekend bent met deze materie ;weet je dat moslims ,andersdenkenden minachten.Zij zien zichzelf immers als het uitverkoren volk.
En dat wordt vergezeld door de bijbehorende dominante houding.
Een moslim beveiliger staat binnen bij de ingang van een winkel.
Komen twee moslims binnen ,ik volg op ongeveer 3 meter:
Zegt die beveiliger tegen die twee moslims: ''goedenmiddag heren'' ;en vervolgens negeert hij mij.
Is dit ook etnisch profileren?

alphapapatango | 12-06-17 | 14:48

-weggejorist-

Rest In Privacy | 12-06-17 | 14:41

Iets met Moslims ? Welkom in de wereld die ons door de gutmensch door de strot wordt geduwd. Een mooie troost: PVDA/CDA/VVD/GL/SP/CU-ers rijden ook scooter en ligger er morgen of volgende week zelf ook onder. Zolang het ze zelf niet treft is er helemaal niets aan de hand en zijn wij allemaal nazi's en racisten.

Rest In Privacy | 12-06-17 | 14:40

In Dubai, in het DIFC, heb je tijdens de Ramadan van die grote zware gordijnen hangen voor de restaurantjes. Zodat je -als je door die mall loopt- de vreetschuren niet ziet. Ga je door zo'n gordijn dan zitten daar volop mensen gewoon hamburgers te knagen. In Saudi is dat een beetje anders, daar moet je op je hotelkamer bestellen.

van Oeffelen | 12-06-17 | 14:39

Misschien is beter als die van mohammedaanse persuasie hun ramadan lekker op vakantie vieren in de zandbak van herkomst,(..)
@ Guido | 12-06-17 | 10:12
en
Dadelijk gaat er nog iemand voorstellen moslims 1 maand vrij te stellen van alle arbeid die concentratie vereist, om hen de kans te geven de vrijheid van godsdienst volledig uit te oefenen.(...)
@ KayakFun | 12-06-17 | 10:14
-
Missien is het een een idee om wettelijk vast te stellen dat ze met Ramadan verplicht hun vakantie moeten opnemen en verplicht moeten gaan vieren in een zandbakland.
Of ben ik nou raassjiesjt?
-
Alle werkende moezzliems moeten dat dan verplicht doen
Oh wacht...

telelezer | 12-06-17 | 14:37

En dan te bedenken dat die smerige bastaard van Groen-links de grenzen nog verder open wil voor ongeschoolde gelukzoekers, maar die dan wel weer een meester zijn in het vermenigvuldigen. En verder is er nog die arrogante lul van D66, de wegkijker. Hij is alleen maar bezig met levensbeëindiging. Ik zou graag zien dat hij het ons voordeed.

gratias | 12-06-17 | 14:30

Die columniste is uiteindelijk toch een politiek correcte doos. Op het eind maakt ze zelf slachtoffers van die 3 agressieve kopvodden + booslim man die over respect begon, want het kwam, omdat ze overdag niet aten door hun achterlijke geloof. En bovendien moet er van haar ook meer kopvodden bij de politie uit naam der diversiteit. Leuk columnpje hoor, maar ze is alsnog af. Ze durft zelf niet de conclusie te trekken dat het misschien wel moslim aso's zijn die alleen aardig zijn voor mede moslims en niet voor blanke kafirs. Dat ze gelijk in de slachtoffer modus schoten spreekt namelijk boekdelen over hoe ze in de maatschappij staan en anderen bejegenen. Je wordt echt geen aso als je overdag niet eet, maar in de avond jezelf helemaal misselijk eet. Maar blijf vooral excuses zoeken voor moslimgedrag. Het komt door de ramadan, niet hun geloof/cultuur en de parallelle samenleving die ze zelf hebben gecreëerd.

XaleX_2 | 12-06-17 | 14:28

@Deipnosophist | 12-06-17 | 14:19
Welkom in de realiteit die men nog steeds wenst te ontkennen. Gelukkig dat u er nog zo vanaf bent gekomen. Voor hetzelfde geld hadden ze u in elkaar geschopt, zeker als ze met meer zijn.

Maar zegt u eens; waar stemt u zoal op? Want het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de Gevestigde Orde dit volledig ondersteunt en toe juicht. Dus mocht u op één van deze partijen gestemd hebben; misschien de volgende keer toch maar iets anders proberen? Misschien, héél misschien kunnen we dan het schip nog keren vóórdat de pe0p echt de industrieel formaat ventilator gaat raken...

Sjefke7807 | 12-06-17 | 14:25

@Is dit nog nieuws? | 12-06-17 | 14:03
Tenzij u het sarcastisch bedoelde; u mag mij van veel beschuldigen. Naïviteit is daar echter niet één van. Ik weet verdomd goed hoe de dingen in elkaar steken en op welke afgrond we af denderen. Die hele formatie is een farce, een klucht met alleen maar slechte spelers. Dat mensen zich nog steeds knollen voor citroenen laten verkopen via de MSM terwijl het Internet overloopt van de objectieve alternatieve nieuwsgaring. Dát is waar ik mijn hersens maar niet omheen krijg.

Sjefke7807 | 12-06-17 | 14:20

Ik vóórkwam juist een ongeluk en kreeg exact dezelfde behandeling:
een Ramadanist negeerde de haaientanden bij een rotonde en ik moest vol in de remmen. Het scheelde minder dan 10 cm. De scooter reed door en ik gaf een korte toeter.

Dat had ik niet moeten doen..

De scooter stopte, draaide om en kwam, tegen het verkeer in, naar mij terug gereden.
Ik zat nog met licht trillende handen achter het stuur en voor ik het wist werd ik half door mijn raam getrokken. Ik verstond de helft niet, maar kon eruit opmaken dat het mijn schuld was, ik minstens 80 moest hebben gereden (nog geen 30 op mijn teller..) en dat ik geen repect had getoond. Ook kreeg ik een gratis diagnose en bleek ik kanker te hebben en zou ik de volgende keer afgemaakt worden.

Ondertussen was mijn auto omsingeld door minstens 5 andere Ramadanisten op scooters (kon geen kant meer op), die de visie van de doorrijder volledig ondersteunden, ook qua taalgebruik.

Ik was te verbouwereerd dat ik werkelijk de schuld kreeg van zijn compleet stompzinnige actie en mompelde verdomme nog sorry ook.

Deipnosophist | 12-06-17 | 14:19

Sinds jaar en dag is vrijdag bij de katholieken onthoudingsmaand. Misschien is dat wel de oorzaak dat op vrijdag vaker rellen zijn dan op donderdag en woensdag.

TB2318 | 12-06-17 | 14:19

-weggejorist-

Hemmenaar7 | 12-06-17 | 14:04

Sjefke7807 | 12-06-17 | 13:04
Niet zo naïef: Hier in NL hebben wij afgelopen 15 maart ook een hele kundige regering gekozen!
*proest*
Zwaai ook maar naar uw rechten hier :(

Is dit nog nieuws? | 12-06-17 | 14:03

@Statler en Waldorf | 12-06-17 | 13:34
Hoe wrang dit ook mag klinken; ik ben blij dat u het ook zegt. Ofschoon er geen enkele reden tot vreugde is natuurlijk. Ikzelf zeg dit al járen. Maar. men. wil. het. niet. horen. Dit gaat zo fout aflopen, op zoveel manieren. Het is gekmakend van woede en verdriet. Hoe is het toch mogelijk dat mensen zich zó gewillig naar de slachtbank laten leiden. Ik snap het niet, ik snap het echt niet. Waar is mensen hun gezonde verstand toch gebleven?

Sjefke7807 | 12-06-17 | 13:59

Ramadanistische onwelwording. Nog twee weekjes mensen... dan hebben de maanaanbidders dat excuus niet meer en is het weer gewoon dicriminatie en gebrek aan stageplekken en zo. En islamofobie, natuurlijk.

Stormageddon | 12-06-17 | 13:56

Zo, die word binnenkort kaltgesteld. Zomaar de waarheid vertellen en verbanden tussen oorzaak en gevolg benaderen op basis van feiten.

Andersdenkend | 12-06-17 | 13:49

Die Rammendan is een geweldig excuus om los te gaan op de plaatselijke inboorlingen. Ze maken er een spelletje van, wie rijdt er zo veel mogelijk aan en komt er mee weg. Wel, dit zijn nog maar de voorrondes.

Sans Comique | 12-06-17 | 13:48

Jammerende moslima's. In de kamer naast de kamer waar mijn vrouw beviel zat ook zo'n troela. Die schreeuwde het uit vanaf het moment dat ze binnenkwammen. gewoon niet normaal meer tot zelfs het personeel hoofdschuddend en met hun ogen draaiend zaten te gebaren.
Dan denk ik, als je er al 5 voor de kolonisatie van het westen hebt geproduceerd, dan weet je ondertussen toch wel hoe het gaat... maar hé ies cultuur en dus een verrijking voor u en mij volgens de mensen die het kunnen weten van GL en de PVDA.

Dirk III | 12-06-17 | 13:46

Dit heeft volgens mij niks met ramadan te maken, zo staan die gasten nou eenmaal in het leven.

Dinand | 12-06-17 | 13:45

Ze hebben volgens mij het rijbewijs via altijdgeslaagd en het verdere moslimnetwerk.

Dirk III | 12-06-17 | 13:36

Er is een antwoord waar velen niet aan willen beginnen. Het is vrij simpel. Te veel moslims komen uit een sociale onderklasse en hebben helaas een gecultiveerd slachtoffercomplex.

De reden waarom zoveel Marokkaanse jongeren als dwazen door druk verkeer rijden is omdat ze diep in hun hart geen enkel respect, medeleven of inleving hebben voor anderen. Het is namelijk niet iets wat men meekrijgt in de opvoeding. Het interesseert ze geen ruk of je adem krijgt of niet, men is compleet egocentrisch.

Dat is m.i. gewoon de waarheid van alle dag. Een waarheid die zal worden aangezien als discriminatie, racisme of islamofobie, door mensen die nog steeds geloven in de goedheid van alle mensen en religies. Mensen die ik als naïef betitel.

Ik spreek uit ervaring dat veel moslims geen verantwoordelijkheid willen dragen voor hun gedragingen. Er is ontkenning, deflectie en verdraaiing van feiten, zodra men iets fout gedaan heeft. Ik hebben nu al vier keer meegemaakt dat we zelfs camerabeelden hebben van een vernieling, een fout en ongelukken bij het bedrijf waar ik werk, waarbij een persoon met islamitische achtergrond betrokken was. En zelfs bij confrontatie met de beelden werd de schuld bij iets of iemand anders gezocht. Glasharde ontkenning, gericht op zelfbehoud en geen enkele medeleven over de gevolgen voor anderen... het is nooit zijn of haar schuld. Nooit.

Het gekke is dat alle andere gevallen (en dat zijn er tientallen) mensen gewoon hun fout toegaven. En dat waren allemaal mensen met niet-islamitische achtergrond. Het is een cultuurdingetje, met dringende implicaties. Want hoe kun je samen werken aan een toekomst als een gedeelte nooit iets fout doet?

Het zijn dit soort zaken waardoor ik door de jaren heen een flinke achterdocht heb gekregen richting deze figuren. De laatste islamitische persoon die ik ooit aannam, was vriendelijk en serieus. Het leek me een toffe jongen. Twee maanden later bedreigde hij een homoseksuele medewerker met de dood (dat hoorde zo volgens hem). Overigens ontkende hij later alles, toen hij er achter kwam dat ik hem ging ontslaan (wat dacht hij dan?), ik was blij dat er twee getuigen waren, zodat ik me gesteund voelde richting HR.

Ik ben klaar met veel van deze mensen. Veel linkse mensen veroordelen je vanwege deze gedachten, maar vragen zich nooit af waarom je zo bent geworden. Mijn buurvrouw zij altijd "je wordt niet als racist geboren". Dat was om aan te duiden dat ook zij genoeg had van het gedrag van vooral Marokkanen en Somaliërs die bij ons de wijk wonen. Bedreigingen, troep op straat, stoep gebruiken om te fietsen (of de auto parkeren), herrie tot laat in de avond, luidruchtige samenscholingen, intimidatie van kinderen die blank zijn. Ik maak het regelmatig mee. Fijn man, die multiculturele samenleving... je betaalt je er blauw aan en je krijgt een middelvinger of een gebalde vuist voor terug. Aanspreken is kapotte autospiegeltjes of krassen, want zo rollen veel van deze geniepige figuren. In groepen, of als de avond valt... dan tonen zij hun ware kleuren.

Ik hou van mijn kinderen en ik hoop dat ze later genoeg verdienen om dit land te kunnen verlaten. Voor mij is het helaas te laat, want het gaat niet goed eindigen hier.

Statler en Waldorf | 12-06-17 | 13:34

Beste Annemarie,allereerst beterschap voor jouw en je vriend,
en dat ongeluk? dat komt door een combinatie van vochttekort,slaaptekort en een schommelende suikerspiegel dat geeft een slaperig gevoel overdag,daarom hoeven zieken en zwangere vrouwen niet te vasten gedurende de Ramadan.

Maar dat weten die domme kafirs hier niet!

Geevee | 12-06-17 | 13:30

Van buiten de ramadan ken ik ook nog wel een aantal anekdotes die dezelfde strekking hebben als die van mevrouw.

Rest In Privacy | 12-06-17 | 13:24

-weggejorist-

GerMonster | 12-06-17 | 13:23

Cobalt bomb | 12-06-17 | 13:01
;)

Basil Fawlty | 12-06-17 | 13:09

@meneer Q | 12-06-17 | 12:30
Het was mijn tegel die u aanhaalde. En ja, ik zit met open mond van verbazing te kijken hóe dom en ongeïnformeerd mensen zijn. Die cocos Macroon wordt een drama van jewelste. En de Fransen zullen nog lelijk opkijken. Ze worden waarschijnlijk pas wakker als ze al hun rechten etc. al kwijt zijn en een ongewenste aanwezigheid in EIGEN(!) land. Het lijkt wel of de gehele wereld compleet zot is geworden. Ik snap het gewoon niet meer. Waarom zien wij als (de meesten dan) doodnormale reaguurders dit allemaal wel en de zogenaamde "hoog opgeleide" deugmensen niet?

Sjefke7807 | 12-06-17 | 13:04

Kortom: aanklagen die bestuurder omdat ze geen duidelijk overzicht hebben op het overige verkeer en omdat men geen voeding heeft genuttigd waardoor men niet meer alert is.

Waarom moeten we blazen omdat we een promille teveel kunnen ophebben maar is dit de normaalste zaak van de wereld?

Stonecity | 12-06-17 | 13:03

Bvdb | 12-06-17 | 12:38
Dat is zorgelijk. Er is geen sprake van rotte appels in de mand, je kan eerder de goede appels niet vinden. Zo simpel is het.
.
Als de boomgaard voor het overgrote deel rotte appels voortbrengt is het zaak alle bomen met wortel en tak te schonen.

Ernst Oosters8389 | 12-06-17 | 13:02

Gewaagd stukje hoor, Annemarie. In de Volkskrant of NRC zou dit niet geplaatst worden.

je_schoonvader | 12-06-17 | 13:01

Basil Fawlty | 12-06-17 | 12:49
Why change a good concept? Heb het pasgeleden nog gehoord. Business as usual.

Cobalt bomb | 12-06-17 | 13:01

We moeten het allemaal niet zo opblazen. (Not) Het zijn maar incidenten. (Not)

IkBetaalNixMeer | 12-06-17 | 13:01

De grachtengordel wordt ook eindelijk wakker. Ze denkt alleen dat het opgefokte gedrag aan de ramadan ligt. foutje, ze reageren meestal zo tegen ongelovigen.

hereweare | 12-06-17 | 13:00

Ssssstttt. Het gepeupel mag dat niet weten. Moslims zijn slachtoffer. Altijd. Begrepen ? De staatsmedia en stasi's vrienden hebben dat voor u besloten. En vrouwen zonder hoofddoek zijn per definitie "hoeren".

Kamervraag | 12-06-17 | 13:00

bericht van uw man in 010: opgefokte mohammedanen in het verkeer, all over the place. Niet normaal.

Bert Konterman | 12-06-17 | 12:58

@postbus51 | 12-06-17 | 12:45

Dit gebeurd ook bij den linksmensch maar die ziet dit als een probleem van het individu ipv een probleem vsn een bevolkingsgorep

TDB | 12-06-17 | 12:56

de gemiddelde Turk of Marokkaan in Nederland niet representatief is voor volk in het thuisland. Het gros van wat hier naartoe kwam bestaat uit de onderlaag daar.
Akiron | 12-06-17 | 12:10
.
Klopt als een bus. En ze waren in die landen in de jaren '60 dolblij dat ze die naar ons konden exporteren. Zij hoefden die monden niet meer te voeden, en omdat ze uit de achtergestelde gebieden kwamen dus ook minder mogelijke interne politieke onrust, en men was ervan verzekerd dat ze toch achterlijk genoeg waren en bleven om harde cash, in die tijd vooral Deutschmark en guldens terug te sturen naar het thuisland. Win-win voor die regeringen en dat is overgegeven van de 1e naar de 2e en thans 3e generatie. Melkkoeien zijn het, al hebben ze dat zelf niet door. Zal je vertellen als je vroeger de balans van de centrale bank van Turkije doorlas (schrik niet, heb ooit in de financiele wereld gewerkt dus vandaar) stond daar op de balans: "Foreign cash inflow" en dat was toen tussen de 20 en 30% van de balans. Inderdaad al die mafkezen die geld bleven en blijven sturen. Weet niet of het nu nog zo is maar vroeger wel. ;)

Basil Fawlty | 12-06-17 | 12:49

En waarom gebeurt dit dan "nooit" bij een of andere linkse gleufkut verdomme !!??

postbus51 | 12-06-17 | 12:45

Hee Annemarie, wat heb je gestemd, geen pvv of fvd? dan niet zeuren.

Ben Hetzat | 12-06-17 | 12:43

@Peter Emile | 12-06-17 | 11:01
Een waarheid als een koe mijn beste. Hele resorts zijn er in Turkije gebouwd van oneigenlijk verkregen Kinderbijslag, Huurtoeslag etc.. En dan gaat het domme NL volk er ook nog op vakantie om er nóg een keer geld te komen brengen want zo lekker goedkoop... *bonk*

Ook ik heb er zo on-gelo-fe-lijk het enorm Kotsbeu van! Mensen zouden allemaal verplicht de Koran, Hadith en Sunnah moeten lezen. Er is maar één oplossing: erúit met die lui, allemaal! Er is geen ander smaakje meer. Doen we dat niet, dan zullen we uiteindelijk ten onder gaan....

Hieronder een URL-letje naar een video die het aanzien meer dan waard is;

www.youtube.com/watch?v=qWNpZ3Dwf68

Deze man wordt al jaren als extreemrechtse fascist weg gezet (wat hij dus níet is!). Luister en huiver naar wat er van zijn eens mooie UK geworden is. De man staat al jaren alleen in zijn betoog. Hij zit nog net niet te huilen van woede en wanhoop in de camera maar veel schelen doet het niet. En Stefan, die normaal toch heel welbespraakt is, zit nu bijna een uur en kwartier met open mond en grote ogen van ontzetting te luisteren naar hóe hard het in de UK naar de kloten is.

Sjefke7807 | 12-06-17 | 12:40

Je weet al na een paar zinnen waar we mee te maken hebben.

Dat is zorgelijk. Er is geen sprake van rotte appels in de mand, je kan eerder de goede appels niet vinden. Zo simpel is het.

Zelfs al doen ze mee in de samenleving, het normen-waarden kader ligt volstrekt anders en wij zijn nu eenmaal de ongelovigen.

Bvdb | 12-06-17 | 12:38

We moeten niet te snel oordelen, misschien hadden ze wel een heel goede reden om zonder richting aan te geven af te slaan over een fietspad en een scooter aan te rijden. Maw ies koeltoer.

KenJijDeSwaffelman | 12-06-17 | 12:37

@zoalsikhetzeg12-06-17 | 10:19

Serieus?
Manmanman geef deze Einstein nog een paar extra zwitsals.
Misschien verder maar bij powned reaguren, daar kom je wellicht beter tot je recht,

ska ska ska | 12-06-17 | 12:34

Blieft iemand een kopje thee?

william7055 | 12-06-17 | 12:31

"En nu wil ze noooooit meer geopereerd worden door een vastende moslim-chirurg met bloedspiegel issue"
Moslim chirurg.
Zijn die er dan?
Naar het schijnt zitten de ASZ's er vol van.

plaszak | 12-06-17 | 12:30

Tja, mevrouw van Gaal. Welkom in de realiteit die door de uwen jarenlang als niet-bestaand terzijde werd geschoven. En degenen die het wél benoemden steevast als racist, xenofoob etc.. bestempelden.
Ook u durft het nog steeds niet aan om man en paard gewoon te benoemen.
@fikkieblijf! | 12-06-17 | 10:31
=
Kiezers zijn dom kijk naar [Macron] Frankrijk waar een zeer ruime meerderheid voor meer EU, import en islam heeft gestemd.

meneer Q | 12-06-17 | 12:30

Vreetkonijn | 12-06-17 | 12:25
Rijbewijs misschien wel op vakantie in een zandbak gehaald? Of bij die 100% slagingsgarantie jihadist?

Ik kom vaak genoeg in het verkeer bestuurders tegen die geen enkele blijk geven de verkeersregels te kennen.
En ook geen enkele beleefdheid betrachten met invoegen e.d. Ze eisen vaak voorrang op ook als ze het niet hebben.
En helaas is het percentage onwelwordiërs daarbij proefondervindelijk groter dan de regelmatig etende medemens.

Rommelende Onderbuik | 12-06-17 | 12:29

En wat als die kopdoeken als politieagent in de auto zitten? Zal wel een gevalletje van bloedsuikerspiegel zijn geweest.

whetherthouwouldbe | 12-06-17 | 12:29

Deze moslima's zijn, als ik het zwak uitdruk, niet erg sociaal begaafd.
Men moet echter niet vergeten dat de meeste moslims in het land van herkomst al uit een sociale onderklasse kwamen.
Het is niet alleen dat we teveel moslims hebben, we hebben teveel tokkie-moslims. En dat is dubbel erg.

rijk | 12-06-17 | 12:28

Ik sta er van te kijken dat deze ietwat rake column geplaatst mocht worden! Maare geen woord gelogen lijkt me zo. Ieder ander persoon met een idioot dieet en zonder slaap wordt onder curatele gesteld maar deze idioten maken onder bescherming van de wet zoveel kapot. Je kan alleen maar hopen dat ze zich kapot rijden want dat lost een deel van het probleem gelijk op, ijdele hoop maar in deze situatie veranderd niks. Deze aanstellers zijn een gevaar voor de openbare orde!

Cobalt bomb | 12-06-17 | 12:27

Misschien dacht de rij-examinator ook: ik zal ze maar laten slagen, anders kan ik straks de hele familie te woord staan...

Vreetkonijn | 12-06-17 | 12:25

Tja, mevrouw van Gaal. Welkom in de realiteit die door de uwen jarenlang als niet-bestaand terzijde werd geschoven. En degenen die het wél benoemden steevast als racist, xenofoob etc.. bestempelden. Ook u durft het nog steeds niet aan om man en paard gewoon te benoemen.

Mijn onderburen zijn moslim. Ze mogen pas eten/drinken vanaf 22:00. Vanaf 03:00 uur mag er dan al weet niks meer gegeten of gedronken worden. Je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken dat dit op allerlei vlakken zó ongezond en zelfs potentieel gevaarlijk is. Zeker met temperaturen als die van gisteren. Dat is gewoon vragen om problemen. Ergo; die hele onzin heeft hier niets, maar dan ook echt he-le-maal níets te zoeken.

@fikkieblijf! | 12-06-17 | 10:31
Zo is het bij een bedrijf waar ik 8 jaar gewerkt heb precies gegaan. Als ik 4 weken naar mijn familie in de States wou omdat ik ze maar eens in de 5 jaar zie, kon dat niet. Want maximaal 3 weken, blabla. De Turken etc.. echter konden met een gerust hart 6 weken weg blijven. En met de ramadan zaagde één van mijn collega's ooit eens bijna een aantal vingers af omdat meneer er de kop niet bij had. Volslagen onverantwoord....

Sjefke7807 | 12-06-17 | 12:23

Ramadan na telefoon het nieuwe alcohol in het verkeer!

Flatuleerder | 12-06-17 | 12:21

Nou.. rammaardan.

Mr.PvanderAart | 12-06-17 | 12:20

@Rommelende Onderbuik | 12-06-17 | 12:13
Goed gezegd.

Waarom noemt de politie de naam niet van Mohammed el CS?

Lewis Lewinsky | 12-06-17 | 12:18

Mensen die lijden aan diabetes zouden onder geen beding ramadan moeten doen.

doskabouter | 12-06-17 | 12:15

"Het is niet alléén islam."
Het is de islam die als een magneet werkt voor dat soort...

Wajehie | 12-06-17 | 12:14

geenspam | 12-06-17 | 12:05
Het hele politieonderzoek lijkt er primair opgericht te de agenten vrij te pleiten door de mogelijkheden aannemelijk te maken dat het een "onwelwording" betrof nadat de agenten de man hadden aangesproken.

Het onderzoek is teleologisch broddelwerk.
Wat deed de man daar? Waarom zou ie daar parkeren?
Waarom moet hij "rustig" doorrijden? Waarom hadden de agenten hem niet zien aanrijden? Wat zeggen de camerabeelden? Als je een wegtrekker krijgt vanwege een lage suikerspiegel, hoe kun je dan gasgeven? Is geheugenverlies normaal bij suikerziekte?
Waarom spreken zo'n beetje alle verklaringen van omstanders de lezingen van dienstdoende agenten tegen?

Rommelende Onderbuik | 12-06-17 | 12:13

Annemarie, welkom in het gave Nederland van 2017. Voor ON-ers is dit dagelijkse kost.

Cor Netto | 12-06-17 | 12:13

aanklacht indienen dit is poging tot doodslag

Aboe la | 12-06-17 | 12:11

Basil Fawlty | 12-06-17 | 11:42
Helaas lees je dit soort verhalen bijna nergens, terwijl het de realiteit is. Een realiteit die ze eigenlijk zouden moeten kennen zodat ze misschien wat meer respect voor ons vrije land zouden kunnen opbrengen. Maar ja, vergeet ook niet dat de gemiddelde Turk of Marokkaan in Nederland niet representatief is voor volk in het thuisland. Het gros van wat hier naartoe kwam bestaat uit de onderlaag daar.

Akiron | 12-06-17 | 12:10

"Hij is heel meewerkzaam "
Ach wat mooi; heeft vast zijn medeleven ook al betuigd naar de familie van de slachtoffer.
Oh wacht een aantal waren joden; dus...

Wajehie | 12-06-17 | 12:07

Kan alleen maar concluderen dat annemarie blijkbaar nooit interacties heeft met deze groep, die verder gaan als 3 zinnen bij het koffiezetapparaat oid. Bij een conflict al-tijd drukte maken, schreeuwen, ontkennen wat anderen met eigen ogen gezien hebben, familie erbij halen (voor zo ver andere uit de eigen groep zich er niet spontaan mee komen bemoeien), de schuld bij een ander leggen of minstens een andere beschuldiging uiten en het dáár over gaan hebben.
Het is totaal voorspelbaar voor iedereen die er in het dagelijks leven mee te maken heeft, of op een vmbo heeft gezeten.

noerg | 12-06-17 | 12:07

het "incident" bij amsterdam cs had kennelijk ook iets te maken met bloedsuikerspiegel. Ik zeg verzekeringspremie omhoog voor rammedan lijers.

"Diabetesverhaal
Het ziet er nog altijd naar uit dat de bestuurder onwel is geraakt vanwege een lage bloedsuikerspiegel. "We doen de laatste controles met betrekking tot zijn diabetesverhaal," zegt de woordvoerder. "Hij is heel meewerkzaam en vindt het vreselijk wat er is gebeurd." De Amsterdammer zegt zich niets meer van het incident te kunnen herinneren."

bron: www.parool.nl/amsterdam/man-die-voor-c...

geenspam | 12-06-17 | 12:05

@Guido | 12-06-17 | 10:12
Alleen tijdens die periode? Die maatschappij staat per definitie het gehele jaar stil. Waarom denkt u anders dat het daar zo'n puinbak is? En dat al eeuwen lang?

Sjefke7807 | 12-06-17 | 12:01

@Annemarie van Gaal
Ik betreur het uiteraard, maar ben blij dat je het hebt meegemaakt. Dagelijks maken doorsnee burgers van dit land dergelijke taferelen mee, maar zij beschikken niet over de middelen of ingangen om hun relaas groot in de krant te krijgen. En juist daarom is het zo goed dat je dit is overkomen en dat je er een grote column aan gewijd hebt.
Dit land en de binnen onze grenzen geldende cultuur brokkelt steeds verder af. Cijfers geven aan dat een bepaalde groep daar significant aan bijdraagt. Maar we mogen er niets van weten, er niets over zeggen en er niets van vinden. Het wordt tijd om de realiteit onder ogen te zien. Want alleen dan kunnen we er iets aan doen. We moeten stoppen met deugen en starten met handhaven. Voor het écht te laat is, want 5 voor 12 is het al lang niet meer.

jekalemoeder.nl | 12-06-17 | 12:00

Die doelgroep is ook buiten ramadan volledig agressief als ze dingen fout doen hoor !

Het ligt altijd aan een ander !

Tee Of Cup | 12-06-17 | 11:55

@ Guido | 12-06-17 | 11:36

Je bevestigd het. Het zijn idd de Noord-afrikanen, arabieren en Turken. En bijna allemaal zijn het moslims.

Taxi!! | 12-06-17 | 11:51

-weggejorist-

Où est Charlie? | 12-06-17 | 11:48

-weggejorist-

Où est Charlie? | 12-06-17 | 11:48

@ TheEgg | 12-06-17 | 11:29

Absoluut. Dat is ook 1 van de hoofdredenen waarom de islam kan doorgroeien in Nederland en Europa. Wij hebben teveel te verliezen en houden ons daarom op de vlakte.

Taxi!! | 12-06-17 | 11:45

Gewoon een straatverbod voor moslims tijdens de ramadan.
Heeft niemand last van hun bizarre gedrag.
Overigens mag ook onderzocht worden waarom moslims ook buiten de ramadan om last hebben van hypo's.

General McAuliffe | 12-06-17 | 11:45

Is veilig verkeer NL hier al op geattendeerd? Die zijn er altijd als de kippen bij om onveilige situaties te duiden toch?

Cynevisie | 12-06-17 | 11:43

"Dat is ook echt zo. De brutale apen die hier opgegroeid zijn, worden in Turkije en Marokko als verwend en asociaal beschouwd. Ze aanbidden hun 'thuisland' maar ze weten er weinig van en die lui daar zitten niet op dat tuig te wachten."
'
Akiron | 12-06-17 | 11:16
.
Doet me altijd denken aan een serie op tv van een aantal jaren geleden. 2e of 3e generatie Turks stelletje gaf natuurlijk de schuld aan Nederland dat ze werden achtergesteld qua werk, tuurlijk werd de racisme kaart getrokken, en gingen naar Istanbul om daar wel effe carriere te maken. Tijd later gingen de programmamakers hun bezoeken in Istanbul en wat bleek? Ze zaten helemaal beteuterd op de bank op de 30e verdieping in een dertien in een dozijn flat aan de Anatolische kant. Waarom? Niemand had hun met open armen ontvangen ondanks dat ome Erdo hun via zijn propaganda tv kanalen toch als echte Turken had bestempeld. Ze moesten werken van 7 tot 7 of tot het werk klaar was en dan ook minimaal anderhalf uur forenzen want hun werk was aan Europese kant van de stad en dat alles voor een karig loon in een land waar het eten duurder is dan hier bij AH. Daarnaast werden ze ook nog eens gezien als 2e rangs Turken omdat ze de banen afpakten van de echte Turken. Maw niemand daar, zoals jij al aangaf, zat op ze te wachten. "Welcome to the real world."

Basil Fawlty | 12-06-17 | 11:42

Met een kopvod achter het stuur zitten.
Mag dat?

swassannuf | 12-06-17 | 11:38

@Taxi!! | 12-06-17 | 11:06
Het is niet alléén islam. De achterlijkheid en asocialiteit worden verergerd door cultuur - met name bij (Noord-)Afrikanen, arabieren en Turken. Die krijgen het nog voor hun eerste soera's met de paplepel ingegoten.

Guido | 12-06-17 | 11:36

Los van de Ramadan maak ik me zorgen over de objectiviteit van moslims in diverse beroepen, maar vooral politie en zorg. Als je volledig aan iemand overgeleverd bent wil je niet dat zo iemand een fanatieke volger is van zo'n geweldadig geloof als de Islam.

Asimov6 | 12-06-17 | 11:36

Peter Emile | 12-06-17 | 11:06
Klopt als een bus.
Laf volk.

swassannuf | 12-06-17 | 11:35

Oie Oie Van Gaal, dit gaat je je kop kosten want Moslims hun Slachtofferrol afnemen, dat mag niet van Policor NL!

doctorbrown | 12-06-17 | 11:35

-weggejorist en opgerot-

kaolookchang | 12-06-17 | 11:34

-weggejorist-

Domie nee | 12-06-17 | 11:34

Er is maar een oplosing voor dit problem van geluk
zoekers dat tot en met de 5de generatie voor iedere
geluk zoeker geld dat op hun 45 ste de rekening opgemaakt gaat worden over hun bijdragen aan Nederland
uitbetaalde leningen en uitkeringen tezamen tijdens hun verblijf hier hoger dan hun opgebouwde pensioen .
Het land verlaten met de opgebouwde generatie en geen
recht op pensioen of uitkering meer .

Domie nee | 12-06-17 | 11:33

-weggejorist-

shylock88 | 12-06-17 | 11:33

Dit was en is standaard kutgedrag. Ooit stond mijn panda in de orteliusstraat in de Baarsjes geparkeerd. Een auto haalde de bocht niet en reed in mijn zij en voorkant.
Ik werd meteen geroepen om buiten te komen.
Twee Turkse mannen staat naar de deuk te wijzen: " Dat was al!!!"
Ik heb meteen de politie er bij gehaald en geen discussie aangegaan. Deze haalde het kenteken van de ander door het register en er was gewoon verzekering.
"Waarom reageer je dan zo" ? In Turkije, Marokko en veel meer landen ben je onmiddellijk persoonlijk aansprakelijk voor de schade of het opgelopen letsel en kun je meteen een fikse boete of gevangenisstraf krijgen. De kunst is dus meteen zoveel mogelijk te blazen en van je af te bijten. Extrapunitief gedrag. De schuld buiten jezelf leggen. Dit fenomeen is exemplarisch voor de meeste moslims.


Ik heb het hier over ruim 15 jaar geleden. Het is sindsdien alleen maar verergerd.
En met de gedoogsteun van het kartelmotorblok wordt het zeker niet minder.
Zachte heelmeesters maken echt stinkende wonden.

ristretto | 12-06-17 | 11:32

hij kon er wel om grinniken en zei dat dit gedrag cultuurgebonden was. Hollanders verbijten hun pijn, maar dit soort lieden jammeren een heel ziekenhuis aan elkaar voor een splinter in hun duim.
oliebolletje123 | 12-06-17 | 11:25
-
Moslims in ziekenhuizen en de capriolen die ze uithalen, daar zijn inmiddels ook al heel wat reaguurderspanelen over volgeschreven.

sarcastro | 12-06-17 | 11:30

oliebolletje123 | 12-06-17 | 11:25 nog geen 10% van nl en maken meer dan 35%aan de zorgkosten.
en een grote groep nog wanbetaler ook.
Maar het zijn aardige mensen,... ja begin eens met NEE zegeen dan.

medelmo | 12-06-17 | 11:30

@Taxi!! | 12-06-17 | 11:06
Even een aanvulling:
"En ik beloof je: als jij, als gerespecteerd columniste​ en zakenvrouw, vaker gaat schrijven over de islam en de invloed daarvan in onze maatschappij...."
Dat je het grootste gedeelte van je opdrachtgevers kwijt raakt.

TheEgg | 12-06-17 | 11:29

Guido | 12-06-17 | 10:12
Ja, dat is DE oplossing, islamieten kunnen alleen nog vakantie nemen tijdens de ramadan, probleem opgelost, voor iedereen.

kaolookchang | 12-06-17 | 11:28

Ik heb 365 per jaar discipline. Daarom zit ik ook niet met diabetes, overgewicht of andere vreet en luiheids-kwalen bij de huisarts.
--
Doe eens met mij mee beste Moslims.. 365 dagen per jaar discipline zonder dat ik een godje hoef aan te roepen. Gewoon gezond verstand, goed opvoeding (zonder religie!) en wetenschap.
--
Ze moeten op de Ramadan van die plaatjesplakken, net als bij het roken. Plaatjes van mensen met afgestorven ledematen door de Diabetes bijvoorbeeld.

Mark_D_NL | 12-06-17 | 11:27

Ik heb een aantal jaren geleden een nieuwe heup gekregen. Een paar zalen verder lag een islamitische mevrouw die hetzelfde lot was ondergaan. Het is een behoorlijk pijnlijke ingreep, maar met een paar dagen morfinepomp is het alleszins draaglijk. Zo niet voor deze mevrouw, ze lag zo hard te krijsen dat het over de hele gang te horen was. Ontzettend kleinzerig. Ik heb de betrokken orthopeed voorgesteld mevrouw maar af te laten maken; hij kon er wel om grinniken en zei dat dit gedrag cultuurgebonden was. Hollanders verbijten hun pijn, maar dit soort lieden jammeren een heel ziekenhuis aan elkaar voor een splinter in hun duim.

oliebolletje123 | 12-06-17 | 11:25

Neen, Annemarie, het is zo simpel, er hoeft geen veel geld kostend onderzoek gedaan te worden.
DIE cultuur past niet bij de onze, daar draait het om.

kaolookchang | 12-06-17 | 11:25
-weggejorist-
tslerf | 12-06-17 | 11:24

Dus toch weer moslims. Nou ja, ik gun het de Amsterdammers van harte hoor, laten ze zich dan ook eens wat meer verzetten tegen de instroom van deze achterlijke religie. Doen ze nauwelijks.

Poes Fiep | 12-06-17 | 11:20

Goede column, het is alleen niet ons gedrag, maar hun gedrag.

Banana008 | 12-06-17 | 11:19

@Peter Emile | 12-06-17 | 11:01
Een gebed zonder einde.

Rest In Privacy | 12-06-17 | 11:18

PS - tijdens de Ramadan "mogen" ze nog niet eens hun eigen speeksel inslikken waardoor ze gigantisch uit hun muil meuren. Vieze onhygienische mensen zijn het.
van Oeffelen | 12-06-17 | 10:21
.
Breek me de bek niet open. Tijdens de ramadan ging steevast het raam van mijn kantoortje wijds, weer of geen weer.
De 1400-jarige graflucht van mohammed sloeg je tegemoet.

Ernst Oosters8389 | 12-06-17 | 11:18

Taxi!! | 12-06-17 | 11:07 jammer een bom met nietjes is wel een venieuwing.
hoeft men neit zo veel meer te hechten in het ziekenhuis.

medelmo | 12-06-17 | 11:17

Ramadam bullshit. Ik heb verleden jaar een tijdje intermittent fasting gedaan, 2 dagen per week niet of nauwelijks eten (ook niet als het donker is) en op de andere dagen, normaal beheerst (lees niet te veel) eten. In 2 a 3 maanden van 88 naar 77 kilo. Grappige is, dat honger gevoel gaat na een tijdje weg, je lichaam stelt zich er op in (dat is ook het hele idee waarom intermittent fasting super gezond is, je lichaam gaat van vakantie mode naar survival/reparatie mode)
Dat ramadam vasten slaat ergens op, wat ze vreten zich snacht ws helmaal klem. heeft niets met vasten te maken.

Duck Twacy | 12-06-17 | 11:16

-weggejorist-

shylock88 | 12-06-17 | 11:16

Laat ze oprotten naar hun eigen land. Daar zien ze hun al aankomen want worden met de nek aangekeken wegens achterlijk en asociaal.
Red Pill | 12-06-17 | 11:10
Dat is ook echt zo. De brutale apen die hier opgegroeid zijn, worden in Turkije en Marokko als verwend en asociaal beschouwd. Ze aanbidden hun 'thuisland' maar ze weten er weinig van en die lui daar zitten niet op dat tuig te wachten.

Akiron | 12-06-17 | 11:16

Helaas zal het nog heel en veel te lang duren voordat de beleidsmakers, bestuurders (lees: politici) met oplossingen komen die werkelijk uitgevoerd gaan worden, als zij (afgezien van FvD & PVV) daar al überhaupt ooit mee komen.
Nederland moet gedeïslamiseerd worden!
De vijfde colonne moet Nederland uitgezet worden!

Alle islamitische landen zijn 11 maanden per jaar disfunctioneel, maar gedurende de ramadan geheel en al buiten bedrijf. En dat is niet zo vreemd met al die idioten die de hele dag (vooral wanneer de dagen op zijn langst en nachten op zijn korst zijn gedurende de zomer) niets eten en drinken en zich gedurende de nacht ongans vreten en zuipen vergelijkbaar met een kerstmaal of ander excessief bacchanaal (wat weinig met vasten te maken heeft). De meeste moslims zijn doorgaans al niet te genieten maar tijdens die ramadan al helemaal niet.

Ik wens Annemarie van Gaal en haar man sterkte met hun gezondheid en succes met de rechtsgang tegen dit moslimtuig!

We accepteren het niet dat mensen dronken achter het stuur zitten. Het wordt tijd dat we het ook niet langer accepteren dat ramadan-gemankeerden motorvoertuigen besturen, want dat is zo blijkt maar weer totaal onverantwoord!

ps.
Hoe zit het nou eigenlijk met die hufter (of toch terrorist?!) die bij het CS met zijn Peugeot acht mensen overhoop heeft gereden en waarvan er nog een aantal in coma liggen? N.B. waarbij de NOS en politie de bevolking met hun berichtgeving voorliegt en besodemieterd!

GeinPonempie | 12-06-17 | 11:16

En dat zijn weer de ouders van de volgende generatie. Als dit niet stopt, dan is het dweilen met de kraan open. Oh nee, kraan is dicht, want het is Ramadan.

salsaparilla | 12-06-17 | 11:15

Ze durven nooit alleen, altijd groepen... het zijn nèt mensen...

Rest In Privacy | 12-06-17 | 11:12

Laat ze oprotten naar hun eigen land. Daar zien ze hun al aankomen want worden met de nek aangekeken wegens achterlijk en asociaal.

Red Pill | 12-06-17 | 11:10

Zonder richting aan te geven zo hard mogelijk een straat in scheuren? Dat is niet alleen in Amsterdam aan de orde van de dag hoor. Dat is gewoon beroerd rijgedrag, waardoor de schuldvraag gelukkig niet zo moeilijk is.


Het gedrag na het ongeluk; dat is nou wel weer typisch.

Rest In Privacy | 12-06-17 | 11:10

It's a rather small price for having a husband named Rhandy...

wezen | 12-06-17 | 11:10

@ Peter Emile | 12-06-17 | 11:01

Juist!!! +10

Taxi!! | 12-06-17 | 11:09

Heeft niets met Ramadan te maken, dit wordt slechts als excuus gebruikt. De mohammedanen gebruiken alles om onder de schuldvraag uit te kunnen komen.

momferd69 | 12-06-17 | 11:09

Heeft helemaal niets met ramadan te maken met maar kutreligie, kutcultuur en kutkarakter.

TheBigKirth | 12-06-17 | 11:09

De politie mag van de politiek natuurlijk geen moslims lastigvallen en al helemaal niet tijdens de ramadan. En dat moslims nooit sorry zeggen in dit soort gevallen is omdat volgens hun geloof alles is geoorloofd als ze met ongelovigen krijgen te maken. Ze kunnen dus niets fout doen. Pas als je een moslimbroeder ondersteboven rijden zul je ze sorry horen zeggen. Maar laten we aub geen moeite steken in onderzoeken om de effecten van de ramadan in kaart te brengen. Het hele Midden-Oosten (behalve Israël natuurlijk) is een puinhoop, tijdens de ramadan en ook buiten de ramadan. En elke dag importeren we meer van die puinhoop naar Europa. Allemaal terugsturen, dat is het enige dat helpt om het hier weer leefbaar te maken zoals we dat ooit gewend waren.

Mike Gaatjeniksaan | 12-06-17 | 11:08

Heeft niets met ramadan te maken.Elke aanrijding met schuld kost je noclaim en daar kunnen deze vrouwen niet mee thuis komen. Dan krijgen ze op hun flikker.

ccr316 | 12-06-17 | 11:07

@mezelf

Nietbom is natuurlijk NIET OM

Taxi!! | 12-06-17 | 11:07

Al een paar x om half 3 in de ochtend gaan een paar Turken hard op het balkon zitten praten. Deze keer riep ik naar de overkant of ze wat zachter konden converseren. Reactie (agressief):" hou je kleresmoel kankerlijer, bemoei je niet mee". (sic)

Red Pill | 12-06-17 | 11:06

Overigens heeft het gedrag van de in het artikel beschreven vrouwen helegaar niets met de ramadan te maken; het ontkennen, het ontlopen en het afschuiven van elke verantwoordelijkheid, het slachtoffergedrag en de tentoongespreide hysterie zijn structureel, want genetisch dan wel cultureel bepaald bij moslims.

Peter Emile | 12-06-17 | 11:06

Beste Annemarie, (in de hoop dat je dit leest)

Gelukkig is er lichamelijk niet veel met jullie aan de hand door het ongeluk. Maar gelukkig hebben ook jullie nu kunnen ondervinden wat velen dagelijks meemaken en waar o.a. GS al jaren Topics over maakt.

Het is de islam. Het is die cultuur. Niets meer, niets minder. Het zijn de moslims en moslima's.

Alles willen ze en krijgen ze. Alles dmv, jawel, hun geloof: de islam. Maar waag het nietbom er kritiek op te leveren.

En ik beloof je: als jij, als gerespecteerd columniste​ en zakenvrouw, vaker gaat schrijven over de islam en de invloed daarvan in onze maatschappij, dat ook jij binnen de kortste tijd beveiliging nodig hebt. Hoe netjes en beschaafd je het dan ook zal benoemen. Als je de islam kritisch bespreekt dan staat je nog wat te wachten.

Ik geef het je op een briefje.

Ik wacht met smart op je volgende, kritische, column over de nadelen van de islam in ons land en Europa.

Taxi!! | 12-06-17 | 11:06

miff | 12-06-17 | 10:34
++++

Wen maar aan deze waanzin,het zal eerder erger dan minder worden.
Ons ,,kabinet,, vergadert verder tot na hun reces om met Prinsjesdag de volgende ronde ,,noodzakelijke bezuinigingen,, af te kondigen.
De volksvervanging moet immers ongestoord door gaan.
Wat betreft de uitspraak van de duitse herder, niet iedereen kan zomaar emigreren en los daarvan, waarom moeten de lokale inheemsen het veld ruimen??
Het is te gek voor woorden dat mensen maar moeten verkassen om ruimte te bieden aan een stel losgeslagen savages!!!
Arme volgende generaties.

maasdonk | 12-06-17 | 11:05

Als die schijnheilige mormels hadden geweten dat ze een stukjestiepster / BN-er van de sokken hadden gereden, dan was ze waarschijnlijk meteen uitgenodigd voor het feestje dat ze iedere avond hebben en overladen met goede zorgen en welgemeende hartelijkheid. Maar ze dachten dat ze een paar tokkies op een scooter hadden geraakt.
En die treedt je tegemoet met een grote bek, want jij voelt je superieur, of zo iets.

Où est Charlie? | 12-06-17 | 11:05

Dit soort domme dozen schrijven met tranen in de ogen een toneelstuk over Achmed en Aicha in een vluchtelingenkamp om een dag later door dezelfde schaterlachende Achmed en Aicha morsdood gereden te worden.

Jack Jersey | 12-06-17 | 11:05

Het kan ook niet anders dan dat er een verband is, als ik weinig gegeten heb gaan mijn handen trillen, neemt mijn waarnemend vermogen af en, om in de woorden van mevrouw Gezwelgje te spreken, stront chagrijnig.

Gezwelgje | 12-06-17 | 11:04

Is niet alleen tijdens Ramadan hoor Annemarie..

Meneert | 12-06-17 | 11:03

Dertien in een dozijn verhaal in ons vergalde landje. En alle ons omringende landen. Maak dit soort barbarismen / criminaliteit vooral tegen autochtonen dagelijks mee in Rotterdam.

ReligionSucks | 12-06-17 | 11:03

Dus... slachtofferrollers gonna slachtofferrol... maar dan in turbo-ramadan modus...

Ad Hominem Tu Quoque | 12-06-17 | 11:01

@Jerolimo | 12-06-17 | 10:10

"De maatschappelijke kosten van de ramadan. Breng ze eens goed in kaart."

Het lijkt me nóg beter de maatschappelijke kosten van de islam als zodanig goed in kaart te brengen. Die vervloekte 'religie' kost elke westerse samenleving tientallen, zo niet honderden miljoenen.
Te denken valt aan de enorme kosten van politie-inzet, de inzet van pro deo-advocaten, van officieren van justitie, van rechters en ander rechtbankpersoneel, de inzet van talloze straatcoaches, welzijnswerkers, straathoekwerkers, jongerenwerkers, psychologen en gezinsbegeleiders, aan materiële en immateriële schade, uit te keren verzekeringspremies, ziekenhuiskosten en begrafeniskosten als gevolg van de enorme criminaliteit onder moslims en de volstrekte incapabiliteit onder moslims om hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding te geven.

Dan de giga-kosten als gevolg van de permanente terreurdreiging vanuit moslimse kring; massieve beveiliging van elk evenement, elke openbare festiviteit, van talrijke personen die het wagen kritiek te leveren op deze prachtreligie, beveiliging van luchthavens, parlementsgebouwen, stations, vliegtuigen, AZC's, beveiliging van het internet, van staatshoofden en ministers, beveiliging van blijf-van-mijn-lijf-huizen, cartoonisten en schrijvers.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de schade als gevolg van fraude, het oneigenlijk gebruik van subsidies, uitkeringen, toeslagen en sociale huurwoningen, en de uit de pan rijzende zorgkosten als gevolg van het structurele gebrek aan zonlicht - dus aan vitamines - bij talloze moslimvrouwen die te maken hebben met een verbod om naar buiten te gaan en/of een verbod zich luchtig te mogen kleden.

De islam maakt elke samenleving kapot. Cultureel, sociaal, moreel en economisch.

Peter Emile | 12-06-17 | 11:01

-weggejorist-

Mocro070 | 12-06-17 | 11:01

And so it begins...

RenHoek | 12-06-17 | 11:01

De respect eisers krijgen van mij datgene wat ze verdienen en waar ik goed in ben, een zo lomp en onbeschoft mogelijke behandeling om ze het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Heerlijk :)

Ongeblustekalk | 12-06-17 | 11:00

Dit soort volk is vaak het product van inteelt en kampt dus met een laag IQ en allerlei afwijkingen en stoornissen, zoals agressieproblemen en een gebrek aan empatisch vermogen.

Dit type Moslim is de snelst groeiende groep mensen in Nederland en daarom zie je meer incidenten dan pakweg 10 jaar geleden.

Bharata | 12-06-17 | 11:00

enne annemarie van gaal... die gelooft dat water geheugen heeft, ergere zweefgekkies bestaan haast niet.

Satria | 12-06-17 | 10:59

In de zandbak zijn ze niemand tot last. Geef ze allemaal 10.000 euro als ze hun "financiële" paspoort inleveren en een enkeltje zandbak.

Dutch_Holland | 12-06-17 | 10:59

@kunnenzedanniks | 12-06-17 | 10:22
Daarvoor hoefde ik echt niet op dat "ramadan" woordje te wachten. Dat wist ik al bij "wij zijn ook slachtoffer".

TheEgg | 12-06-17 | 10:59

kommabijmebinnen | 12-06-17 | 10:40 vanaf een kant is die al lang begonnen , stond zelfs groot in de krant en heeft de mp nog iets op gezegd.
wanneer wij beginnen .... nee wanneer start de verdediging van oranje ?
Bel me straks en we gaan beginnen ...

medelmo | 12-06-17 | 10:58

Kijk even op Google Scholar en je ziet dat het aantal studies waar mw Van Gaal aan refereert vooralsnog beperkt is.

Maar bijv. 'Relapses in bipolar patients: changes in social rhythm?.' in het International Journal of Neuropsychopharmacology stelt klip en klaar "The result of this pilot study indicates that the Ramadan month may disrupt the mood state of bipolar patients".

Deze studie is door Marokaanse onderzoekers in Casablanca uitgevoerd.

Kijk ook naar Toda, Masahiro, and Kanehisa Morimoto. "Ramadan Fasting-Effect on Healthy Muslims." Social Behavior and Personality: an international journal 32.1 (2004): 13. De auteurs noemen "irritability ... and other undesirable symptoms" en schrijven voorts: "An increase in road traffic accidents during Ramadan has also been reported."

Maar, laten we wel wezen, dit is niet het soort onderzoek dat je aan de UvA's van deze wereld gefinancierd zou krijgen.

tectonicos | 12-06-17 | 10:58

"Eigenlijk zouden we eens goed onderzoek moeten doen naar de effecten van de ramadan op ons gedrag en als het verband onomstotelijk aangetoond wordt, zouden we ook niet moeten schromen om dat bespreekbaar te maken"
.
Hoort dit te zijn Annemarie: Eigenlijk zouden we eens goed onderzoek moeten doen naar de effecten van de islam op de westerse samenlevingen. Als aan de islam gerelateerde ellende onomstotelijk aangetoond wordt, zouden we ook niet moeten schromen om islam uit het westen te verbannnen.
.
" en plotseling schoot het me door het hoofd dat de ramadan ook wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van deze vreemde gang van zaken"
.
Annemarie doet flink haar best om maar niet voor 'islamofoob' uitgemaakt te kunnen worden daar in gutmenschdam. Wat er eigenlijk door haar hoofd schoot is: Dit is nu die islam/moslims gerelateerde agressie en ellende waarover Henk en Ingrid het altijd hebben, waarvoor zij telkenmale waarschuwen. Dat mij dit nu moet treffen.. Ik stem potjandorie VVD, heb een zwarte vriend en reken een groot deel van de Gutmensch-grachtengordel tot mijn vriendenkring!
.
Ja Annemarie, ook jij bent een ongelovige, minderwaardige en on-gehoofddoekte kuffar. Minder waard dan een varken en alleen maar goed om bij te dragen aan hun uitkeringen en subsidies.
.
Maar hey, troost je Annemarie: niemand maar dan ook NIEMAND gaat ontkomen aan die multiculturele-boemerang. Mede mogelijk gemaakt door uw stemgedrag. Iets met een kuil en graven voor een ander.

Veni_Vidi_Vici | 12-06-17 | 10:58

-weggejorist-

Mark_D_NL | 12-06-17 | 10:58

Schattig, maken dit soort mensen pas in 2017 contact met deze manieren en gedragingen? Goh, echt bijzonder.

harry21 | 12-06-17 | 10:58

de islam gelovige onwelriekende gleuvenbrigade in actie

de lucht jongens de lucht is zo zuur dat ik me afvraag wat zijn de effecten op de opwarming van de aarde.

harries | 12-06-17 | 10:58

van vasten word je juist erg scherp.... mits je er voldoende water bij drinkt, en dat doen die sufferds niet. en het helpt ook niet als je buiten het vasten je vol gooit met zoete rommel.

Satria | 12-06-17 | 10:58

Wij zijn met meer! /s

GaatDeGoedeKantOp | 12-06-17 | 10:57

Tja, maakt ze het ook een keer mee. Als alle links Gutmenschen dit ook maar één keer zelf ondervinden,.. wie weet

Samui07 | 12-06-17 | 10:57

Linkse mensen hebben geen idee, dat blijkt nu maar weer.

Rest In Privacy | 12-06-17 | 10:56

Wanneer gaat deze maatschappij ontwrichtende onzin genaamd islam nu eindelijk eens aangepakt en wat mij betreft verboden worden? Als je zelf zo gek wilt zijn, alla(h), maar zadel ons er verder niet mee op; dus geen uitingen van je eigen gekte in onze gezamenlijke publieke ruimte en geen maatschappelijke verantwoordelijkheden zoals genoemd in het artikel.

dalskog | 12-06-17 | 10:54

sowieso is het weleens handig om na te gaan of het wel veilig is om te bijvoorbeeld te werken of aan het verkeer mee te doen als je jezelf moedwillig aan het uithongeren ben.

Barkruk2 | 12-06-17 | 10:54

15 maart 2017 heeft het Nederlandse volk massaal gestemd voor méér Islam in Nederland. Dan niet zeiken bij elk incidentje. Kotsbeu heb ik ervan.

de Voorzittert | 12-06-17 | 10:54

Zelf ook pas incidentje meegemaakt. Klemgereden in smalle straat omdat ik teveel geslingerd zou hebben. Meteen omsingeld door 12 hyena's (uit nog 2 achterop komende auto's). Geschopt en bespuugd en op de grond geduwd. Later bleek mijn fiets hierdoor tegen de auto ter zijn gekomen. Uiteindelijk heeft mijn verzekering deze schade nog vergoed ook.
Was niet eens Ramadom.

welstijl10 | 12-06-17 | 10:52

Moslima's moeten we verbieden auto te rijden, maar ja dan gaat Saoudie-Arabie klagen over mensenrechten.

Jack Jersey | 12-06-17 | 10:52

Islam is een zwaar besmettelijke ziekte.

eerstneukendanpraten | 12-06-17 | 10:51

Kan beter staan onderzoek islam op effecten Nederland,elje dag is er wel iets met dat volk,pak ze toch eens hard aan,wordt schijtziek van dat volk,en ben niet de enige.Verbied die kut ramadan kunnen we snachts weer rustig slapen,want je zult ze maar als buren hebben.

janmetdepet | 12-06-17 | 10:50

De vraag is helemaal niet naar wat voor maatschappij we op weg zijn, we zitten er al midden in en ja het wordt alleen maar slechter. Mevrouw en haar vriendje in kwestie zijn kufar en daarom vinden deze mensen dat ze het recht hebben om zo met jullie om te gaan. Islam, de tyfus.

netniet | 12-06-17 | 10:50

Zelf ook eens meegemaakt in een bus. Ik zat in de bus. Bus rijdt op een 50km weg een kruispunt op. Ineens een knal. Blijkt dat een groepje moslima's de bus hadden geramd vlak achter de middendeuren (dus op 2/3e van de bus). Moslima's gaven meteen de buschauffeur de schuld: "kwam uit het niets", "reed veel te hard" etc. De bus reed maar 40 ofzo (was aan het optrekken) en het was een erg brede weg waardoor ze de bus minstens 5 seconden hadden kunnen zien en in die tijd hadden kunnen remmen. Ik was in die tijd nog naïef tolerant en dacht: "het zal wel door de schrik komen dat ze zo onredelijk reageren." Gelukkig ben ik sindsdien wijzer geworden.

IslamPislam | 12-06-17 | 10:49

Jaaa, we hebben meer onderzoek nodig! Want schuld van ramadan.

En wie verplicht die "slachtoffers" dan om ramadan te houden en andere in gevaar te brengen? Nog steeds aan het afschuiven dus....

h3* | 12-06-17 | 10:49

D'r wordt er nog een wakker. Klinkt alsof dit de eerste keer is dat mevrouw van Gaal een Fin tegenkomt. Beetje wereldvreemd Annemarie?

De_Beste_Stuurlui | 12-06-17 | 10:46

duitse herder | 12-06-17 | 10:30
Het eerste zinnige comment tussen al het slachtoffer gejank.

ZureJoop | 12-06-17 | 10:43

Men krijgt bij die krant al aardig Mediahuis=NRC trekjes. Alhoewel ik ook geen liefhebber ben van J. de Mol hoop ik toch dat hij de TMG in handen krijgt. Altijd beter dan onder linksche patatbelgen werken.

Fi-Bu-Bla | 12-06-17 | 10:43

Het rampkabinet Rutte-Pechtold-Klaver gaat hier de komende 4 jaar dus helemaal niets aan doen.
Ramadam kareem en de tering gewenst aan de rest van Nederland.

R van Perzie | 12-06-17 | 10:41

Altijd dezelfde denkfout. Wanneer wij aardig voor moslims zijn zullen zij aardig voor ons zijn. Ook in de toekomst wanneer ze de meerderheid hebben.
Of zoals Wim van Rooy zegt: wij, niet moslims, reageren b.v. in bovenstaande situatie, wat heb IK verkeerd gedaan. De moslims reageren met: wat is MIJ aangedaan.

Jaja, ik weet, ze zijn niet allemaal zo!

Mariolo | 12-06-17 | 10:41

Dit land is het zat! Ik vraag me steeds vaker af wanneer die burgeroorlog tegen dat tuig gaat beginnen?

kommabijmebinnen | 12-06-17 | 10:40

@ bisbisbis | 12-06-17 | 10:25
Mijn punt was dat het verkeer daar zo gevaarlijk is (terwijl vrouwen geen auto mogen rijden).

TheseDays00 | 12-06-17 | 10:40

De taktiek van de mohammedaan is herrie; overschreeuwen; overbluffen; de aanval is de beste verdediging. Dat gedrag zie je ook in talkshows; zolang de mohammedaan aan het woord is verstom je het tegengeluid.

Wajehie | 12-06-17 | 10:40

"Correlation does not imply causation." Al is de invalshoek natuurlijk wel interessant om eens goed te onderzoeken. Elk excuus wat er nodig is om de naive gutmensch op te voeden moet aangegrepen worden.

Terwijl tussen de regels door eigenlijk al lang duidelijk is wat er zo ontiegelijk fout is:

1. Deugmens doet veel moeite om zich in te leven in schuldige, a.k.a. empathie, wat dus totaal ontbreekt bij de schuldige kant.
2. Deugmens is verbaast anno 2017 dat dit gedrag plaats vindt.
3. Deugmens denkt het te kunnen oplossen door zachte maatregelen.

Terwijl de door de elite gefaciliteerd simpele gehersenspoelde wolven gewoon hun roedel beschermen en lak hebben aan den Nederlander.

Dus deugmens moet eens opgevoed worden en snappen dat degene die waar ze aanklopt voor hulp, juist het probleem hebben veroorzaakt en/of verergerd. Dus de laatste zijn die het probleem gaan oplossen. Kan je nog zoveel ramadan insight empathische onderzoekjes doen.

Ik voorspel al dat er een tijd komt dat de reactie van de andere partij gevaarlijker is dan het ongeluk zelf.

Durereaguurder | 12-06-17 | 10:40

Ook buiten die niet vreten periode is het een onuitstaanbaar volkje. Ook wanneer Annemarie het niet aan den lijve had ondervonden en er wat losse centen mee had verdiend door er een stukje over te schrijven, zijn veel van die moslims onuitstaanbaar. En wat gaat er nú veranderen? Schikken die lui zich naar de ware Nederlandse normen en waarden? Of is de enige die hier financieel beter van is geworden de winnaar en gaan we weer over tot de orde van de dag? Ik vrees het laatste!!

demaup | 12-06-17 | 10:39

Eerst las ik er overheen, maar....... citaat 'want ik had zijn vrouwen niet met voldoende respect behandeld.' Vrouwen? Meervoud? Dit lijkt mij een onderzoekje naar polygamie waard.

Braboblanke | 12-06-17 | 10:39

Heeft Annemarie nog geluk gehad dat het geen meslims waren...

Enrique C | 12-06-17 | 10:39

-weggejorist-

Releasethehounds | 12-06-17 | 10:39

Wel een beetje naief van een 50+'er om op deze manier kennis te maken met de geneugten van het geloof van de vrede. De manier waarop moet ik wel een beetje om grinniken: afgeblaft worden door drie uit hun bek stinkende wijven die hooguit 2 maal per jaar van opperbaardmans hun schotelwijkje mogen verlaten.

drekzooi | 12-06-17 | 10:39

fikkieblijf! | 12-06-17 | 10:31
Een tostieijzer op de afdeling zetten en tosties bakken, zodat de hele zaal wordt gevuld met de lekkere geur van eten.... en we zijn weer onder ons ;)

miff | 12-06-17 | 10:38

Ik hoop overigens voor de vriend van Annemarie van Gaal dat hij weer volledig kan lopen zo wil niemand zijn zomeravond eindigen.

Hettiet | 12-06-17 | 10:38

Beste Annemarie; besef nou eens dat je in hun ogen een dhimmi bent. Een untermensch en jij bent natuurlijk de oorzaak van hun ellende. Door een dhimmi heeft de ubermensch gedoe.
Het is dan jouw schuld ....

Wajehie | 12-06-17 | 10:38

Gotta love it - selectieve integratie van de 2de en 3de generatie: Lijken op een Nederlandse tokkie als het gaat om een grote bek, hufterigheid en slachtoffergedrag terwijl je wél in je hoofddoek staat te Ramadannen.

Zeddegeizot | 12-06-17 | 10:38

Tja, moslims en eigen schuld erkennen. Het is een utopie om dat van die lui te verwachten.

WatZalIkErvanZeggen | 12-06-17 | 10:37

Mooiste zou toch zijn als die Peterrrrde Vries eens een keer van zijn scooter zou worden gereden door een stel mocroos. Wat voor stukje zou hij schrijven? Annemarie is een beetje naief geweest al die tijd maar begint nu wel wakker te worden.

Bennie Boos | 12-06-17 | 10:36

In Engeland roepen moslims al naar christenen "this is our country now so fuck off or die......"

Hettiet | 12-06-17 | 10:36

Heeft weinig met ramadan te maken lijkt mij. Uitzonderingen daargelaten zijn moslims altijd agressief, onbeschofd en niet opgevoed!

F1802 | 12-06-17 | 10:36

@Poekieman 10:17: Ik denk dat het vasten wel degelijk een factor is. Ga maar eens de weg op tegen zonsondergang: ik zie dan een hele hoop autootjes met groepjes jonge mannen of vrouwen die met een rotgang, niet op- of omkijkend, zich als idioten door het verkeer verplaatsen. Een typisch fenomeen tijdens de ramadan, daarbuiten zie je dat eigenlijk alleen bij drugskoeriers of opgefokte BMW-rijders.

Muxje | 12-06-17 | 10:35

Waarom reageerden zij zo opgefokt? Ja, dat vraag ik mij ook al een jaar of dertig af...

Zenzeo | 12-06-17 | 10:35

Toen ik het woord 'respect' las wist ik genoeg.

Braboblanke | 12-06-17 | 10:35

Gelukkig. De dagelijkse portie islamnieuws is weer binnen.

Jammer dat het altijd het zelfde nieuws is. Steeds. Maar. Weer.

Reinaert | 12-06-17 | 10:34

"Deugmodus aan"
Dit heeft niets met de islam of ramadan te maken!!
"Deugmodus uit".
Uiteraard nemen de dames de schuld niet op zich, jij bent als ongelovige immers minder waard dan het vuil onder hun schoenen. Overigens onze eigen fout, want wij hebben deze mensen hier zelf naar toe gehaald en iedere discussie over ongewenst gedrag gesmoord door eenieder die zijn mond opendeed gelijk uit te maken voor vuile racist, fascist, en de persoon of groep uit te sluiten. We krijgen nu wat we verdienen!

miff | 12-06-17 | 10:34

Oeps, Annemarie toch! Van een anekdotische gebeurtenis, een incident, naar een algemene stelling, en dat zonder hard bewijs. Hoe durf je! En dan ook nog een algemene stelling over iets waar je als geprivilegieerde witte in een wijde boog omheen dient te lopen! Ramadan! Als het al zo zou zijn dat wat jij beweert werkelijk het geval is, dan betekent dat, Annemarie, dat wij ons beter aan dienen te passen. Jullie hadden moeten voorzien dat er vastende moslims in zo'n auto zitten, en jullie hadden alerter moeten zijn en op z'n minst je snelheid hebben moeten aanpassen aan de Ramadan. Foei!

Schoorsteenveger | 12-06-17 | 10:33

Maar dit soort verhalen ("narratieven") horen we, mutatis mutandis, nu al dik 30 jaar lang.

Een Gutmensch zal zeggen: anekdotisch bewijs; zegt niets over moslims - Marokkanen - in het algemeen. De rest van Nederland weet inmiddels wel beter, en wil dat er eindelijk eens "echte" maatregelen genomen gaan worden (nog maar eens ten overvloede: 1) grenzen dicht voor verdere mosliminstroom 2) automatische denaturalisatie mbt Syriëgangers 3) wettelijke mogelijkheid tot denaturalisatie en uitzetting mbt criminele/geradicaliseerde moslims).

Dr_Johnson | 12-06-17 | 10:33

Wat heeft ze haar eigen naïviteit goed en genuanceerd onder woorden gebracht. Ze staat er echt van te kijken dat moslims zo onbeschoft zijn en volgens mij is ze nog steeds niet echt wakker.

Ongeblustekalk | 12-06-17 | 10:32

Dadelijk gaat er nog iemand voorstellen moslims 1 maand vrij te stellen van alle arbeid die concentratie vereist, om hen de kans te geven de vrijheid van godsdienst volledig uit te oefenen.
Of allemaal 1 maand met betaald verlof naar een moslimland naar keuze.
KayakFun | 12-06-17 | 10:14

nooit gewerkt met Moslims die vasten, zeker.. wat denk je zelf hoe dat op het werk gaat. In ploegendienst vrijgesteld voor de nachtshift, overdag enkele malen extra tijd om te bidden (hoort er nl ook bij) en ik verzeker je, samenwerken is anderhalve maand een zeer zware opgave voor de directe collega's.

Je hebt daarbij, dit jaar, dat zodra de Rammendan is afgelopen, het feest erna zorgt voor vrije dagen opnamevoorrang en jippie, daarna begint de zomervakantie. Waarin je het voorrecht hebt je familie in je vaderland te mogen bezoeken, 5 weken lang!

ondertussen werken je collega's zonder migranten en moslim achtergrond door. Met een tandje extra erbij!

fikkieblijf! | 12-06-17 | 10:31

"Wij zijn ook slachtoffer". "Het is niet onze schuld, het is de schuld van..."

Dat gedrag van onze onwelwordende medemensen heeft echt heel weinig met Ramadan uitstaande.
Het heeft alles te maken met een gebrek aan beschaving en fatsoen.

En als ze dan toch iemand anders de schuld willen geven dan moeten ze zijn bij de wegkijkende, policor framende deugbrigade die ze met overdosis aan misplaatste tolerantie en begripvolle, positieve discriminatie in hun waanbeelden hebben gefaciliteerd.

Rommelende Onderbuik | 12-06-17 | 10:30

Annemarie van gaal probeert het nog een beetje goed mensch op te schrijven. Lief van Annemarie. Maar ook Annemarie wil eigenlijk gewoon zeggen; Kudt Islam, rot op uit mijn land. Stelletje fucking barbaren!

Mark_D_NL | 12-06-17 | 10:30

Ik snap die ophef niet. Je weet dat je in Nederland moet wonen als Hollander. Ga weg en emigreer... dat is nog de enige oplossing. In 2017.

duitse herder | 12-06-17 | 10:30

Islamitische cultuur.... Niks, maar dan ook helemaal niks met democratie te maken of te verenigen.
.
www.telegraaf.nl/buitenland/28364380/_...
.
"Godslastering is streng verboden in Pakistan. Zelfs kritiek op het strenge verbod op godslastering kan gevaarlijk zijn."

lulkoekhapper | 12-06-17 | 10:29

Zulk gedrag vertonen ze 12 maanden per jaar hoor! Alleen wil de krant van Annemarie daar niet te veel woorden aan vuil maken. (En de andere media overigens ook niet.)

Tikkie Terug | 12-06-17 | 10:29

osolemio | 12-06-17 | 10:23
"Ik heb nog nooit een moslim gezien die verantwoordelijkheid nam voor zijn eigen daden en sorry zei. Dat doen ze gewoon niet."
U snapt het!
De verklaring voor dat zinnetje geeft :
swapper | 12-06-17 | 10:24
"Omdat je een ongelovige hoer bent"
Ongelovigen zijn nu eenmaal minderwaardig aan de door Allah geschapen perfecte Moslim.
Dat Moslims geen verklaring kunnen geven waarom hun opperwezen dan minderwaardige niet-Moslims maakt... Dat kunnen ze niet, want geen verantwoording verschuldigd naar de ongelovigen die de wil van Allah in twijfel trekken.

Is dit nog nieuws? | 12-06-17 | 10:29

Tegen gebrek aan intelligentie, is weinig opgewassen.

cat22 | 12-06-17 | 10:29

Strafkampen in Siberië.

Jack Jersey | 12-06-17 | 10:28

Zo herkenbaar dit...
Wat ik nu aan idioten tegenkom op Neerlands wegen, zijn bijna allemaal lichtgetintiërs die ie als een gek tekeer gaan. De opgefoktheid straalt er vanaf.

Ommezwaai | 12-06-17 | 10:28

Loop met een grote boog om hoofddoekjes heen. Agressief types, waar je voor moet oppassen. Heel ver weg van blijven.
--
Die hoofddoek en de geestelijke druk die daarvan komt maakt, bijna al, die vrouwen knettergek.

Mark_D_NL | 12-06-17 | 10:28

Ik zou hier vanavond om Halfacht en Acht uur de NOSRTLJOURNAAL mee willen openen, en ook het Ramadan journaal. Gewoon voorlezen wat ze schrijft. Gaat nooit gebeuren met dat stelletje buigende lafbekken dat er zit, weet ik, maar wat zou het leuk zijn.

Zwizalletju | 12-06-17 | 10:28

-weggejorist-

Castor12 | 12-06-17 | 10:27

Hier is duidelijk het probleem islam+slachtofferrol+onaangepast_aan_beschaafde_samenleving+afkeer_van_kuffar.

Niet zozeer de Ramadan.

quantumcollider | 12-06-17 | 10:26

Perfect geschreven stuk van Annemarie van Gaal. Hoofdzakelijk constateringen en open vragen. De lezer mag zichzelf een mening vormen en de antwoorden geven. Wil überhaupt een (overheid)werkgever empathieloos en risicovol personeel ongeacht zijn/haar etnische achtergrond? Een open deur ons inziens.

Een vrije paling | 12-06-17 | 10:26

Lekker door de meiden van halal van je scooter geramd worden die daarna voor de volle 100% in de Koeltoergerelateerde ontkenningsdoctrine schieten en de door de ramadan veroorzaakte lage bloedsuikerspiegel als excuus gebruiken om de verkeersregels naar eigen interpretatie toe te passen zodat het slachtoffer excuses moet maken als ze over je heen rijden. Wat leven we toch in een gaaf land !!

Texacoballletje | 12-06-17 | 10:26

zoalsikhetzeg | 12-06-17 | 10:19
Onzin. Als diabeet mag je wel een auto besturen.

osolemio | 12-06-17 | 10:25

Wat komt ze gruwelijk naief over die Annemarie, zou toch zo'n zakenvrouw-hotemetot zijn? Bizar hoe naief veel mensen zijn...

mrXL | 12-06-17 | 10:25

@TheseDays00 | 12-06-17 | 10:13
-
Troost u: in Saudia (en in de Golfstaten in het algemeen) gebeurt met ramadan... helemaal niets.
-
En dat komt voornamelijk, omdat iedereen die het zich ook maar even kan veroorloven, niet in de buurt is. Zo'n beetje de helft van de bevolking is buitenslands. Ze zitten allemaal in Marbella of Londen, of maken de Zuid-Duitse, Oostenrijkse of Zwitserse hotellerie onveilig.
-
( .. en al die middeneuropese hotels hebben al vele weken van tevoren stevige hoeveelheden Johnnie Walker Blue Label besteld, de 'drink of choice'voor de heren. Als er nu toch één volk te vinden is dat nogal hypocriet met het Ware Geloof omgaat, dan zijn het wel de Saudi's...)

bisbisbis | 12-06-17 | 10:25

Tja, vrijheid van eten he.. overigens, bij dat 'vasten' dat zonder twijfel schommelingen teweeg brengt in je bloedspiegel, en hypo's kan veroorzaken, is 'slaaptekort' (concentratie, concentratie en met volle maag gaan slapen?) daarbij ook een dingetje.

Nu hoorde ik recent van een strikte Moslima, dat doordat de Rammendan nu en de komende jaren in de zomer plaatsvindt (dat eten en drinken dus pas 'mag'na zonsondergang en voor zon's opkomst.)er na 22.00u-23.00 u en voor 03.00u kan worden ontvast... ze vertelde ook dat in die korte tijd er wel wordt gegeten en gedronken maar dat dit ook met mate moet omdat het niet 'zo goed op de maag' valt. De kinderen 9,11 en 12 oefende ook alvast mee..

Volgend jaar valt ie midden in de zomer, dus.. wees voorbereidt jullie ongelovige..

fikkieblijf! | 12-06-17 | 10:24

Waarom dat opgefokte gedrag? Omdat je een ongelovige hoer bent. Welkom in de wereld Annemarie, welkom in de wereld waar elke rascist, fascist, islamofoob, Henk en Ingrid al jaren voor waarschuwt.

swapper | 12-06-17 | 10:24

Ramadan is in sommige beroepen gevaarlijk en bij sommige handelingen als autorijden ook. Maar deze situatie heeft er denk ik niet veel mee te maken. Dit korte lontjes gedrag heeft alles met opvoeding te maken of liever gezegd met het gebrek daaraan. Dit betreft gewoon agressieve moslima's die denken met een grote bek overal mee weg te komen. Ik heb nog nooit een moslim gezien die verantwoordelijkheid nam voor zijn eigen daden en sorry zei. Dat doen ze gewoon niet. Het is altijd de schuld van de ander en natuurlijk ook altijd discriminatie. Deze generatie is geboren in de slachtofferrol en heeft dus nooit schuld ergens aan. Sterkte mevrouw van Gaal met de nasleep. Na deze column zal het denk ik lastig worden om over straat te lopen zonder voor kkaaskop of kkfhoer uitgescholden te worden.

osolemio | 12-06-17 | 10:23

Wie meedoet aan drammadan, een maand lang onbetaald naar huis, en geen voertuigen besturen of machines bedienen. Simpel.

marcoplarco | 12-06-17 | 10:22

Als je dan toch een artikel schrijft over de Ramadan en de gevolgen daarvan voor onze maatschappij. Wees dan ook zo eerlijk om het 'm' woord te gebruiken. In de auto zaten drie MOSLIM vrouwen. Dan weten we meteen waar we aan toe zijn in deze maand.

kunnenzedanniks | 12-06-17 | 10:22

"wij zijn ook slachtoffer"
"nee geen foto's maken"
"scooter moet wel opgevoerd zijn"
"niet voldoende respect"
Goh... hoe voorspelbaar allemaal en dat heeft ALLEEN met de Ramadan te maken? Hoe naïef van Annemarie van Gaal...

Is dit nog nieuws? | 12-06-17 | 10:22

hahaha die naieve Annemarie. Het is al jaaaaaaaren bekend dat tijdens de Ramadan de lont nog korter is dan normaal en er vanalles en nog wat dat helemaal niet door de beugel kan gebeurt. In landen als Saudi en Egypte wordt er zelfs voor gewaarschuwd. Toen van Oef een keer tijdens de Ramadan in Riyadh was gold er maar 1 regel: ga niet van de streng bewaakte compound af. Man man man, en nu hebben we deze streken ook bij ons in Nederland. De kosten van de islam in NL beginnen aardig op te lopen. Wie betaalt dit allemaal, nog afgezien van de vervelende stemming die deze splijtzwammen in ons land introduceren ?

PS - wellicht reed dat ene vrouwtje niet maar zei ze dat ze de chauffeuse was omdat ze toevallig een rijbewijs had, is dat nog gecheckt ?
PS - tijdens de Ramadan "mogen" ze nog niet eens hun eigen speeksel inslikken waardoor ze gigantisch uit hun muil meuren. Vieze onhygienische mensen zijn het.

van Oeffelen | 12-06-17 | 10:21

Wat een heerlijke midwife-crisis lijdt ze toch aan. Als cougar achterop bij een exotische neger op een scooter door het overvolle Mokum jakkeren. En dan voor je flikker gereden worden door de vijfde colonne, die de racies kaart speelt en om respect gaat klagen. Kan alles wat er mis is aan de huidige NLse samenleving treffender samengevat worden dan in deze column? Hulde!

Nanker Phelge | 12-06-17 | 10:21

Je fout toegeven is een grote zonde in de islam. Het ligt altijd aan de ander. Nooit toegeven, nooit bekennen. De ramadan is een soort maandverdubbelaar van dit effect.

martymcfly | 12-06-17 | 10:20

-weggejorist-

zoalsikhetzeg | 12-06-17 | 10:19

De rest van het jaar zijn die hoofddoekjes net zo irritant en agressief. Om de één of andere reden menen ze hun ondergeschiktheid binnen de islam te moeten compenseren in asociaal gedrag tegenover niet-moslims.

sinar2 | 12-06-17 | 10:19

"We zouden moeten onderzoeken wat het effect van Ramadan op ons gedrag is." Ik erger me nogal aan het gebruik van het woord ons, in combinatie met het woord Ramadan. Ook de columnist weet heel goed wie er aan Ramadan doen, en dat is niet ons... maar een hele specifieke groep. Komop Annemarie... ook u kunt het gewoon benoemen.

Foolonthehill | 12-06-17 | 10:18

Dat van de schuld automatisch bij een ander leggen en geen excuses aanbieden is iets typisch van Arabieren.
Heb ik ook eens gehad toen ik werd aangereden terwijl ik stil stond bij het stoplicht. Ik zou stiekem mijn auto daar hebben neergezet toen hij aankwam en daardoor had hij mij niet gezien. Gelukkig had ik een getuigen die net zijn hondje aan het uitlaten was en die alles zag gebeuren en dat ook aan de politie kon verklaren.

Osdorpertje | 12-06-17 | 10:17

AvG snapt het maar deels. Het ligt niet direkt aan de ramadan, maar aan de islam en moslims hun totaal gebrek aan respect naar alles wat niet-moslim is.

Moslims respecteren alleen kracht/geweld. Thee drinken helpt niet.

Ofwel: >90% van hen past niet in een beschaafde samenleving.

Poekieman | 12-06-17 | 10:17

Lekker GroenLinks en D'66 blijven stemmen, mensen.

vanBarchum | 12-06-17 | 10:16

Wij zijn slachtoffers is de standaard moslimkreet en dat opgefokte gedrag is ook vrij standaard, schijnt deel uit te maken van de geneugten van de multikul.

bijna_raak | 12-06-17 | 10:16

Wekkertje | 12-06-17 | 10:13
Zijn ze dan zo geciviliseerd dat ze een ingewikkeld ding als een auto kunnen bouwen?

little C | 12-06-17 | 10:16

Welkom in de islam. Zelf nooit ergens verantwoordelijk voor, altijd de slachtofferrol uithangen en het is altijd de schuld van de ander.
Hoewel de ramadan idd voor problemen zorgt, lijkt het me sterk dat in dit geval de vrouwen en de man zich anders zullen gaan gedragen als ze niet aan de ramadan zouden doen.
Achja, zoals links zou zeggen, deal with it!

Julia | 12-06-17 | 10:15

Alsof die voormalig zandbakbewoners dit gedrag niet vertonen buiten de Ramadan periode. Het zijn gewoon ziekelijke mensen die zich niet kunnen aanpassen aan een fatsoenlijke cultuur.

Godwint | 12-06-17 | 10:15

Toevallig zelf twee weken geleden een aanrijding gehad. Ietsje meer in de kreukels maar er redelijk goed vanaf gekomen. Het grootste verschil is dat de andere partij WEL verantwoordelijkheid naam, zich verontschuldigde, netjes met alles meewerkte en zelfs meeging naar het ziekenhuis... en pas naar huis ging toen hij er zeker van was dat ik niet alsnog de pijp aan Maarten zou geven.

Geen idee waar dat aan ligt, cultuurdingetje of goed fatsoen of iets anders, maar hij was in ieder geval NIET aan het vasten.

Deze drie domme dozen zijn de termen "vrouw" en "mens" onwaardig. Die kerel van ze geeft mannen een slechte naam. Bah.

IntegereVoorzitter | 12-06-17 | 10:15

-weggejorist-

MediastadInwoner | 12-06-17 | 10:15

Misschien zit Annemarie vanavond wel bij DWDD aan tafel??

Opco Engering. | 12-06-17 | 10:14

Dadelijk gaat er nog iemand voorstellen moslims 1 maand vrij te stellen van alle arbeid die concentratie vereist, om hen de kans te geven de vrijheid van godsdienst volledig uit te oefenen.

Of allemaal 1 maand met betaald verlof naar een moslimland naar keuze. En dan per ongeluk geen retour tickets maar een enkeltje geven ... ;-) Alhoewel, daar hebben we 70 jaar geleden ook al eens aan meegewerkt.

KayakFun | 12-06-17 | 10:14

Lekker verhaal dit...

Speitoptantje | 12-06-17 | 10:13

Met bovenstaand verhaal in gedachte stel ik me een islamitische autofabriek voor ....

Wekkertje | 12-06-17 | 10:13

Ligt echt niet alleen aan die ramadan, hoor.
Is gewoon een vrijkaartje om hun inherente waanzin zich nog wat sneller fysiek te laten manifesteren.
Goedkope speed voor de opgefokten, maar met enkel negatieve energie.

Notenkraker | 12-06-17 | 10:13

-weggejorist-

Axelvon | 12-06-17 | 10:13

Waarschijnlijk zat het hoofddoekje bij het rechts afslaan in de weg, het zichtveld wordt dan beperkt, maar ja moet allemaal kunnen hè.....

Sateetje | 12-06-17 | 10:13

En daarom gebeuren dit soort dingen in Saoedi Arabië niet. Moet toch een heerlijk land zijn.

TheseDays00 | 12-06-17 | 10:13

Moslima's en de slachtofferrol. Je. verwacht. het. niet.

Kapitein Stijlvol | 12-06-17 | 10:12

Misschien is beter als die van mohammedaanse persuasie hun ramadan lekker op vakantie vieren in de zandbak van herkomst, of anders desnoods in Mekka. De samenleving daar staat lekker stil in die periode.

Guido | 12-06-17 | 10:12

Ik las het al vanochtend en dacht, weer een invloedrijke opiniemaker die de ogen geopend worden. Mooi.

Nuchternederland | 12-06-17 | 10:12

Omdat het gebruik van drukz (lees: coke), die ze niet laten staan, ervoor zorgt dat het effect hiervan heftiger is.

Betweetert | 12-06-17 | 10:12

De maatschappelijke kosten van de ramadan. Breng ze eens goed in kaart.

Jerolimo | 12-06-17 | 10:10

Jaja.
Eerst maar voornaam plus eerste letter achternaam.
Als dat Frans H. Is zijn we écht gerustgesteld, pliesie.
Of maken we er weer fakenews van? Omdat dat moet? Van iemand 'hoogs'?

pennestront | 12-06-17 | 10:09

Hoppa! Gaan we weer!!! Hoe lang nog?

xyoxyox | 12-06-17 | 10:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl