Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. VERDACHTE SITUATIE IN EINDHOVEN

Allemaal pliesies in dikke vesten bij Guus Meeuwis vanavond in Eindje, waar niks aan de hand was. Maar er is toch echt iets aan de hand. Later meer.
UPDATE 00:03 uur: Nog niets aan de hand, maar mocht er toch iets aan de hand zijn, dan is er iets aan de hand. Volgens mensen die bekend zijn met dingen die aan de hand zijn.
BREAK: OMROEP BRABANT: "SITUATIE ONDER CONTROLE" UPDATE: Guus Meeuwis-fans VASTGEHOUDEN in stadion.

Reaguursels

Inloggen

Van Rutte hoef je niets te verwachten, die heeft inmiddels eelt op zijn knieën van het bukken.
necrosis | 10-06-17 | 08:32
-
Niet alleen op z'n knieeen
:-)

telelezer | 11-06-17 | 11:02

Misschien was hij info aan het verzamelen, zodat het volgende concert "Boem! Met een harde B" zou gaan worden.

Boer Harm uut Twente | 10-06-17 | 16:31

Nou, inderdaad. Het viel met op dat er in de formatie wordt gesproken over 'migratie'. Maar ik neem toch aan dat ze immigratie bedoelen? Waarom worden al deze onderwerpen ineens voorzien van handige eufemismen? Mag het beestje niet bij naam worden genoemd?

teevee | 10-06-17 | 15:43

Radicale Amsterdammer, eigenlijk een hele rare samenvoeging.
-
Je woont in Amsterdam en dan ben je Amsterdammer, maar wat moet je doen om een radicale Amsterdammer te worden. Moet je dan radicaal wonen in Amsterdam?
Of bedoelen ze iets anders, maar willen het zo niet noemen?
Kunnen ze dat niet eens enorm uitgebreid behandelen in de Volkskrant? Misschien kan het kontendraaiende linkse gepeupel het dan een keer fatsoenlijk uitleggen bij Pauw of DWDD.
Zijn er ook radicale VARA werknemers? Die erg hard oftewel radicaal werken?

bananabanana | 10-06-17 | 15:34

Ik zag het net op teletekst van de NPO dus. Die hebben het over een "geradicaliseerde man". En de politie kende de Amsterdammer "terzake radicalisering".

Jaja; alles met radicalisering tussen aanhalingstekens! Daarmee geven ze dus impliciet hun eigen ongemak met die term aan. Het mag gewoon niet, maar toch is het zo. Radicalisering. Schrijf gewoon op wat er speelt stelletje policor ontkenners. Er is een dreigende situatie en wel door een man die
A radicaal is.
B moslim.

Nuuk | 10-06-17 | 14:13

Er hing de hele avond een heli in de lucht. Had erg de indruk dat deze een flinke achtervolging aan het begeleiden was. De wagens met sirenes gingen de hele stad door.

Traag | 10-06-17 | 13:03

- edit de wall of death op het einde was matig. De tweede versie van Roots was ronduit mwoh -
Ha ha zeker waar Joris al de artificiële publieks meedoen dingen zijn ruk , ook jamer dat er geen best of toegift was mogelijk iets met rechten lijkt me. En verder was het een beetje medium pogo een echte moshpit waar ik voor het laatst in ben beland was jaren terug bij Slayer op fields of Rock. Die was een voetbal veld groot dat was letterlijk hard werken. Tom araya spreekt niet veel maar tussen twee nummers door merkte hij op:'you like to beat each other up dont you' het was vrijdagavond en de force was strong onder de metalboeren. Maar ik drijf nu erg of topic.

-edit ik ken de mod. Maar was aardig. Niet briljant, maar aardig -

P-unit | 10-06-17 | 11:49

Jan de Hollander gedoe. Één Amsterdammer?

Tis nie waar! | 10-06-17 | 11:17

"Radicale Amsterdammer". Wat een god vergeten taal vervuiling om een migrantenkind te beschrijven. Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen. Dat waren profetische woorden.
Preventief opsluiten en net zolang laten luisteren naar Johnny Jordaan en Hazes totdat hij breekt en bekent. Dan 10 jaar in Vught gevolgd door uitzetting.

Zware | 10-06-17 | 11:05

"geradicaliseerde" dat is weer nieuw van links, de "verwarde man" is losgelaten en dan nu maar dit weer. Schrijf het toch gewoon eens op "Alweer een moslim die een aanslag probeerde te plegen"

Precies niks lone wolf; niks geradicaliseerde, het is weer een moslim ; 1 van die vijftig-miljoen-moslims die geweld toejuichen om de iedereen onder het juk van de islam te brengen. En de media /poltik proberen dat steeds onder te tafel te houden.
Dat beetje kennis/ besef is kennelijk nu nog te veel gevraagd.

Wajehie | 10-06-17 | 10:58

Hoewel deze geradicaliseerde D66-er waarschijnlijk nu al weer vrij is en omdat hij zich gediscrimineerd voelt een vrij kaartje voor vanavond krijgt. En dan hebben we het nog geen eens over de kosten die zijn vrienden, uit de Amsterdamse moskee die niets met de islam te maken heeft, hebben gemaakt voor de vrachtwagenhuur. Die hadden ze speciaal gehuurd voor een site seeiing tour door de lichtstad. En dan zo bevooroordeeld opgepakt worden, tja.
-
Het zuigen en het bakken met geld kostende gezuig van die gasten is beschamend. De daden nog erger.
-
Gelukkig vandaag geen berichten in de Volkskrant over verwarde mannen die een aanslag hebben gepleegd,maar het niet zo bedoeld hadden.
-
Geen tientallen tweets van onze politici (inclu EU deugneuzen) we leven mee met de slachtoffers.
-
Geen berichten dat de AIVD alle daders al jarenlang op de lijst hadden staan, maar niets kunnen doen (en dat zal er met dit motorblok niet beter op worden).
-
Geen linkse propaganda nucleaire fall-out dat er gisteren ook aanslagen in Irak en Iran waren (dringt waarschijnlijk nog niet door dat dat inherent is aan de islam).
-
Geen door CNN georganiseerde niet-uit-naam-van-mijn-islam demonstraties met een handjevol figuranten.
-
Maar bovenal gelukkig geen slachtoffers te betreuren van echte mensen die gewoon een avondje lol hebben (nu het nog kan).
En gelukkig is ons een benefiet voorstelling bespaard gebleven van realiteits ondermijnende VARA cabaretiers als die Muiswinkel, Jansen en de overige VARA grootverdieners.

bananabanana | 10-06-17 | 10:54

Pliesies in dikke vesten? Wat is dat toch voor een taalgebruik? Hoe oud zijn deze tekstschrijvers joh? 14 of zo? Klinkt ook zo denigrerend, terwijl dit toch de gasten zijn die jou, je vrienden en familie met gevaar voor eigen leven proberen te beschermen tegen alle gekken die er rondlopen. Soms is 'normaal' taalgebruik best te overwegen.

Maximaxi | 10-06-17 | 10:53

Men kan concluderen dat de politie goed opgetreden heeft
Men kan de politiek aanwrijven dat zo'n geradicaliseerde idioot los rond kan lopen.

botbot | 10-06-17 | 09:17

@GerMonster, exact. Mekkerende hoofddoekjes die het westen verafschuwen maar er lekker van profiteren.

ploppy | 10-06-17 | 09:14

@plaszak | 10-06-17 | 08:28
Wel hoor. Die struinen op het parkeerterrein rond op zoek naar Audi RS4's.

sinar2 | 10-06-17 | 09:06

"geradicaliseerde" dat is weer nieuw van links, de "verwarde man" is losgelaten en dan nu maar dit weer. Schrijf het toch gewoon eens op "Alweer een moslim die een aanslag probeerde te plegen".

Wij weten het ondertussen wel, er komt niets goeds van de islam, maar kennelijk heeft de andere 80% van Nederland het nog niet in de gaten.

De islam, u weet wel van die landen waar innovatie, literatuur en techniek vandaan komt, u rijdt ook vast in een AllahAuto 1.2 Tsi uit Egypte, om maar te zwijgen van al die geweldige films uit Saudi Arabië.

GerMonster | 10-06-17 | 08:58

Een geluidloze drone ziet evenveel als een helikopter.
Zelfs mijn wijkagent moest naar Eindhoven.
Op zijn eigen brommer.

bolletje kaas. | 10-06-17 | 08:57

Volgens mij is het omgekeerd. Guus Meeuwis wordt hier heel effectief ingezet tegen IS-strijders. Daarom is er ook niets gebeurd.

Zyprexa20mg | 10-06-17 | 08:55

Puur psychologie: Kijk es ff wat wij allemaal uit de kast halen, jullie hebben Wilders helemaal niet nodig. Hetzelfde zag je toen Erdogan die opperhoofddoek naar Rotterdam stuurde in maart, vlak voor de verkiezingen.

okkums reezur | 10-06-17 | 08:52

@Mike Gaatjeniksaan | 10-06-17 | 08:30
Het kan ook nog een Ajax-fan zijn die kijkt waar de F-side volgend jaar het kampioensfeest gaat verknallen.

Guido | 10-06-17 | 08:51

Gister ook naar een concert max en iggor cavalera speelden intergraal het album Roots van Sepeltura. 90s metal lekker in de pit. Alleen radicale hardrockers gezien met van die jasjes met opnaai emblemen enzo. Zelf een shirt van Motörhead aan in nadeachtenis van rock Messias Lemmy kilmister. Die heb ik dan weer vaak zien spelen. Nu een piep in mij oor.

- edit de wall of death op het einde was matig. De tweede versie van Roots was ronduit mwoh -

P-unit | 10-06-17 | 08:47

@Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:50
Hij schijnt ook heel aardig te kunnen entertainen, zijn optredens zijn niet saai. Ondanks de kudtliedjes.

Guido | 10-06-17 | 08:44

necrosis | 10-06-17 | 08:35
Natuurlijk zijn er OOK mensen die naar de Tobbers gaan.

Tilburgse bluf | 10-06-17 | 08:43

@Wajehie | 10-06-17 | 08:33
Misschien een geradicaliseerde 7de dags adventist.
Straks wordt Thieme nog opgepakt.

plaszak | 10-06-17 | 08:42

@plaszak | 10-06-17 | 08:28
Ik ga ook niet naar Guus Meeuwis, ben ik nu ook verdacht?
*voordeur barricaderen doet*

necrosis | 10-06-17 | 08:35

necrosis
We're doomed....
Yep, en we is dan europa..
Een zelfgekozen dood door import van islam.

Wajehie | 10-06-17 | 08:35

Geradicaliseerde; hilarisch. Is natuurlijk een zoethoudertje.
Stel er staat wat het is namelijk een moslim. Tjsa dan worden mensen ongerust want die andere miljoenen van dat soort zou dat ook kunnen doen. Slaap zacht.

Wajehie | 10-06-17 | 08:33

De ISIS-fanboys hebben dit land en zijn bewoners bij de kloten. Zolang ze niet tot actie overgaan of al te duidelijke voorbereidende handelingen treffen (bomfabricage), zijn ze momenteel juridisch ongenaakbaar. Alleen al de aanwezigheid van een enkeling bij een evenement triggert een gigantische en dus dure politie-inzet. En (bijna) iedereen is bang en/of voelt zich ongemakkelijk. Een leuke avond eindigt in mineur.

En als de ISIS-fanboys tot actie willen overgaan dan is dat (bijna) niet te verhinderen. Met minimale middelen (auto's, vrachtwagens, messen, bijlen) slaan ze dan hun slag. Weliswaar zal het aantal slachtoffers relatief laag zijn; de impact van dergelijke aanslagen is enorm.

Er zijn in mijn ogen daarom maar 2 oplossingsrichtingen: we accepteren de situatie en hopen dat het meevalt OF we zuiveren dit land en dit continent van de fanboys door ze uit te zetten of op te sluiten. Ik neig naar de laatste optie.

balustrade | 10-06-17 | 08:32

@Wajehie | 10-06-17 | 08:10
Van Rutte hoef je niets te verwachten, die heeft inmiddels eelt op zijn knieën van het bukken.
En van Klaver hoef je helemaal niets te verwachten.
We're doomed....

necrosis | 10-06-17 | 08:32

"Mogelijk geradicaliseerde man aangehouden" las ik elders. Zal wel een mogelijk geradicaliseerde moslim zijn want ik lees nergens dat het om een boedist, christen, atheïst of jood gaat.

Mike Gaatjeniksaan | 10-06-17 | 08:30

Even gemist dit.
Maar goed ook, anders had ik de hele nacht wakker gezeten.
Maar een Marokkaan die rondhangt bij een concert van braboblanke Guus Meeuwis is per definitie verdacht.
Marokkanen gaan niet naar Guus Meeuwis.

plaszak | 10-06-17 | 08:28

Maar ook een demonstratie van: Kijk we zijn er wel. Niet verkeerd.

duitse herder | 10-06-17 | 08:13

Aha; we zijn met meer. Wow die houden we erin.

Wajehie | 10-06-17 | 08:11

Hoezo de situatie onder controle.
Vijftig miljoen moslims accepteren geweld.
Men blijft de volgers van de moordzuchtige/verkrachter/pedofiel mohammed importeren.
Dit soort rotzooi gaat steeds vaker gebeuren en men blijft de invloed van de islam vergroten.
Jesse/ Rutte lezen julllie mee !!
Ga jullie nog iets doen om de islam te keren ?

Wajehie | 10-06-17 | 08:10

Tel het bedrag van deze extra politie-inzet maar op bij de vele miljarden die de islam ons al jaarlijks kost.

sinar2 | 10-06-17 | 07:57

Als we maar schouder aan schouder staan..

Verder wat happyfamilyman 7:43 zegt

Samper | 10-06-17 | 07:46

Guus Meeuwis lijkt me een leuke gast die in mijn oren kutmuziek maar om nou te dreigen met terreur? Nee.
Heb helegaar niets met Marillion of Fish, ik was Yes en Smiths fan. Heb genoten van Stormageddon verhalen.

Eentje om de dag mee te beginnen.

And if a ten-ton truck
Kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure, the privilege is mine…

youtu.be/r35mGCF8db8

ristretto | 10-06-17 | 07:45

Iedere geradicaliseerde Moslim jongere preventief opsluiten totdat ze allemaal van de straat zijn, administratieve detentie heet dat. Gewoon oppakken die handel en een jaartje of wat in het cachot, niemand zal ze missen. En ook hun familie straffen: geen uitkerinkjes meer, geen recht op zorg en /of onderwijs. Dan houdt de Moslim familie elkaar in de gaten en houden we het hier gezellig. Maak ze voor elkaar verantwoordelijk, zeg maar zorgplicht

happyfamilyman | 10-06-17 | 07:43

Iemand van de anti-terreur misschien bedacht dat de IS-fanboys juist dít allemaal in kaart aan het brengen waren? Wie komt op deze melding af, waar staan de eenheden. Wat is de taktiek? Casus PSV-stadion is nu wel duidelijk.
.
In the end is het dweilen met de kraan open. Zij zijn met meer. En anti-terreur kan alleen maar reageren en weinig tot niets preventief. Want mensenrechten.
.
En de politiek? Die oefent dit weekend nog even flink op hun poephoofd. En Guus kan zijn Nederlandse versie van Imagine nog wat verder finetunen.

de Voorzittert | 10-06-17 | 07:27

Ik heb al meerdere keren contact geprobeerd op te nemen met de NCTV inzake aanslagen in de brievenbus, wordt ook niets mee gedaan.

Mastermattie | 10-06-17 | 07:14

Prima gedaan door de woute.

strijpsestraat | 10-06-17 | 07:13

gesellig... lekker avondje genieten van gewoon muziek.. zie je wel dat er genoeg politie is om die ene enkele bekende geradicaliseerde moslim die zich daar in de buurt wat rondloopt in de gaten te houden en zich nu nog kapot lacht. .. nananana nananana, je kunt me toch nix maken..

wat hebben we toch een veilig Europa de laatste jaren met dank aan de EU.. meer, meer.

fikkieblijf! | 10-06-17 | 07:11

Ik las "Guus Meeuwis vastgehouden in stadion".

R van Perzie | 10-06-17 | 07:09

Mijn onbeduidende mening:
Prima reactie van de veiligheidsdiensten! Beter 10x teveel en te groot uitgerukt dan 1x net te laat of te kleinschalig.
Complimenten!

zeauzitdat | 10-06-17 | 07:03

Er was een verdachte meneer - bekend bij de plietsies - met een camera EN een rugzakje rond aan het scharrelen.
Meneer staat bij AIVD bekend als geradicaliseerd dus staat half Noord Brabant op de pedalen om het kreng in de gaten te houden.
Terecht, maar kunnen ze zo'n tiepje niet beter domweg opsluiten of- beter nog- aan kop en kont het land uit kwakken?
Scheelt een hoop politieinzet, dacht ik zo.

mallekater | 10-06-17 | 06:57

De samenvatting is dus:
1 fin die ooit hoera ISIS riep staat met zijn iphone bij het stadion versus 1 compleet terror response team.

Goed dat er eindelijk serieus actie ondernomen wordt. Maar is dit niet een beetje overkill?

h3* | 10-06-17 | 06:51

Kunnen we niet alsnog die benefiet doen volgende week? Hebben we dat alvast maar gehad.

de Voorzittert | 10-06-17 | 06:51

'Geradicaliseerde man' uit Amsterdam, bekend bij de politie & geheime diensten, stond te filmen bij de ingang van het Philips Stadion. #Eindhoven.

Mastermattie | 10-06-17 | 06:40

Ramadan 2017: tot nu toe al 1003 doden en 1036 gewonden
Hier de lijst:

May 27 — Charchino, Afghanistan — Group fighting in favor of imposing Islamic law ambushes checkpoint, kills 11.

May 27 — Qadis, Afghanistan — Taliban kills 14, injures 17.
May 27 — Khost, Afghanistan — Taliban suicide bomber targets U.S-backed National Defense and Security Forces (ANDSF), which includes army and police units, killing 18, wounding six others, including children.
May 27 — Kacha Khuh, Pakistan — “Honor Killing” — Brother hacks one person to death: his 18-year-old sister for denying to abide by pre-arrange marriage.
May 27 — Marawi, Philippines — Jihadists kill 19 including women and a child.
May 28 — Marawi, Philippines — Jihadists murder eight for “having betrayed their faith.”
May 28 — Ramo Adey, Somalia — Jihadists bury man to his neck, stone to death for adultery
May 28 — Mosul, Iraq — ISIS sets hospital ablaze and kills a dozen young people inside.
May 28 — Shirqat, Iraq — ISIS rocket attack kills three children and their parents.
May 28 — Gumsri, Nigeria — Boko Haram kills at least seven villagers.
May 28 — Shakhil Abad, Afghanistan — Islamic extremists kill district governor and his son inside their home.
May 28 — Baqubah, Iraq — Suicide bomber kills three, injures up to 16 others outside court.
May 29 — Nguro, Nigeria — Boko Haram beheads five people.
May 29 — Ghat, Libya — Suspected Islamic terrorists kill one, injure f0ur.
May 29 — Shirqat, Iraq — Islamic shrapnel dismembers a child, injures seven.
May 29 — Baghdad, Iraq — 17 killed, 32 wounded — ISIS launches suicide attack against ice cream parlor frequented by families who were breaking their Ramadan fast.
May 29 — Baghdad, Iraq — 14 killed, 37 injured. ISIS attacked Shiites.
May 30 — Mattani, Pakistan — Islamist gun down four peace committee members.
May 30 — Peshawar, Pakistan — Suspected jihadist shoots one leader of Hezb-i-Islami terrorist group while he was leaving a mosque.
May 30 — Shifa, Iraq — Mass grave found with 60 ISIS torture victims, including women, elderly.
May 30 — al-Joura, Syria — ISIS mortar kills 14, including children.
May 30 — Bay Hassan, Iraq — ISIS kills three Iraqi guards, wounds six others.
May 30 — Baghdad, Iraq — Jihadists kill seven, injure 19 in a blast.
May 30 — Baqubah, Iraq — A bomb explosion at mosque kills seven, wounds six.
May 30 — Hit, Iraq — Fedayeen suicide bomber kills eight, injures ten.
May 31 — Kaya, Nigeria —Boko Haram kills 14.
May 31 — Fafi, Kenya — Suspected al-Qaeda affiliate al-Shabaab burns down school, kills one teacher.
May 31 — Bab el-Beid, Iraq — Suicide bombers kill three civilians, including a child.
May 31 — Hit, Iraq — Shahid suicide bomber kills three, injures seven.
May 31 — Mangai, Kenya — al-Qaeda-linked bombers kill eight.
May 31 — Kabul, Afghanistan — Suspected Haqqani Network kills at least 150, Wounds more than 460, including 11 Americans.
May 31 — Sinjar, Iraq — ISIS kills two, injures two.
June 01 — Abala, Niger — Jihadists kill six guards.
June 01 — Al-Hazm, Yemen — Terrorists kill six, wound 15.
June 01 — Behsud, Afghanistan — Suicide bomber kills one, wounds four.
June 01 — Oldenburg, Germany — Muslim kills one for smoking during Ramadan and refusing to fast.
June 01 — Zanjili, Iraq — ISIS kills seven for trying to flee caliphate.
June 02 — Kolofota, Cameroon — Islamist use two girls as suicide bombers: 11 killed and 30 wounded.
June 02 — Sidi Bouzid, Tunisia — Jihadist beheads one man.
June 03 — Marawi, Philippines — Islamic sniper kills 70-year-old man.
June 03 — Halabsah, Iraq — Four suicide bombers kill one, injure three.
June 03 —London, England — Three Jihadists plow into pedestrians, then stab people, killing seven, injuring 48.
June 03 — Zanjili, Iraq — ISIS kills 43 for trying to flee caliphate.
June 03 — Lower Munda, India — Hizb-ul-Mujahideen kill two security troops, injure four.
June 03 — Nawabshah, Pakistan — Alleged victim’s brother-in-law kills two people for alleged adultery.
June 03 — Kabul, Afghanistan — Suicide bombers kill 20, injure 87.
June 03 — Ferkane, Algeria — Muslim extremists kill two local soldiers, injure four.
June 03 — Burkina Faso, Soum — Jihadists kill five.
June 04 — Bijapur, India — “Honor Killing” — pregnant Muslim woman burnt alive by her family for marrying Hindu man.
June 04 — Kandahar, Afghanistan — Afghan police insider attack leaves six dead, one injured.
June 04 — Spini, Pakistan — Two Shiites from Hazara minority group killed.
June 04 — Talibul, Moula, Pakistan — “Honor Killing” — Father kills one 18-year-old daughter for allegedly “having an affair.”
June 04 — Zanjili, Iraq — Wave of suicide bombers kills 32, injures 24.
June 04 — Quaidabad, Pakistan — Jihadis kill one barber.
June 05 — Melbourne, Australia — ISIS-linked migrant from Somalia kills man, takes prostitute hostage, an injures four.
June 05 — Baghdad, Iraq — Terrorist mortar fired into family home dismembers 10-year-old boy, injures four.
June 05 — Kismayo, Somalia — al-Qaeda affiliate al-Shabaab detonates bomb, killing three, injuring 20.
June 06 — Sinai, Egypt — Suspected Islamic extremists kill two police officers.
June 06 — Paris, France — Jihadist wounds one cop with a hammer outside Notre Dame cathedral.
June 06 — Herat, Afghanistan — Terrorist kill seven, injure another 16 near the northern gate of the Great Mosque of Herat.
June 06 — Garissa, Kenya — Suspected al-Qaeda affiliate al-Shabaab jihadists kill four aid workers with land mine.
June 06 — Mandera, Kenya — Unknown jihadist kill one woman, injure one.
June 06 — Mosul, Iraq — ISIS kills 15 women as they tried to escape the section of city controlled by the jihadist group.
June 07 — Kandahar, Afghanistan — Islamabad’s intelligence agency (ISI) attacked refugee camp in Kandahar province, which borders Pakistan, killing three, including two children and wounding eight, including women.
June 07 — Tehran, Iran — ISIS claims responsibility for attacking Shiite country’s parliament while wearing women’s attire, kills 12, injures up to 42, marking first time the Sunni extremist group carries out attack in Islamic Republic.
June 07 — Tehran, Iran — Islamic State suicide bombers target Shiite shrine of revolutionary leader Ayatollah Ruhollah Khomeini located just outside the capital, killing two and injuring ten.
June 07 — Maiduguri, Nigeria — Boko Haram kills 14, wounds 24.
June 08 — Puntland, Somalia — al-Qaeda-linked al-Shabaab kills 70, including some women who were decapitated, and wounds 18.
June 08 — Diyala, Iraq — Terrorists, including ISIS, kills 9, wound 4.
June 08 — Mosul, Iraq — United Nations reports ISIS killed 231 civilians as they tried to escape the city between May 26 and June 3.
June 08 — Mosul, Iraq — ISIS fires chlorine-filled bombs at civilians, killing 13, mostly women and children.
June 08 — Baluchistan, Pakistan — ISIS claims to have killed two Chinese nationals kidnapped on May 24.
June 09 — Kerbala, Iraq — ISIS kills at least 30, wounds 34 in Shiite holy city.

kapitein_iglo | 10-06-17 | 06:37

Haha, een 29-jarige Amsterdammer staat in de media die geradicaliseerd is. Misschien toch een F-side hoolie lijkt men te hopen dat gesuggereerd wordt. Een echte Amsterdammer of toch een 'Amsterdammer'?

Toninhocerezo | 10-06-17 | 06:19

Kortom Hr Rutte,het enige wat moslims op lange duur bijdragen is,dat ze alles naar de kloten helpen .
Daar kan je de hele universteit een proefschrift laten schrijven,en kapitalen aan onderzoek aan uitgeven ,maar als je dit niet gelijk ziet,neem een krantenwijk , en zadel ons niet op met nog meer van die lui .

fleurtje | 10-06-17 | 05:23

Concert zelf is volgens mij wel een NOTAM voor: "M1599/17 - SEQUENCE FLASHING LIGHTS RWY 24 U/S. 09 JUN 06:00 2017 UNTIL 13 JUN 06:00 2017. CREATED: 08 JUN 13:29 2017" (staat bij Volkel EHVK)
nickolaas | 10-06-17 | 02:11
.
Nickolaas, nee. Die flashing lights zijn van de naderingsverlichting van baan 24 op Vlb Volkel zelf. Ze doen het nu niet. Als er een NOTAM voor het concert zpu zijn geweest, dan refereren ze t.o.v. Vlb Eindhoven of een navigatiepunt om de lokatie van dat concert te geven.

SDI | 10-06-17 | 04:22

@LuckyGirl | 10-06-17 | 04:03
Guus Meeuwis blijkt :the Bomb: hahaha je verzint het toch niet.

INH.30CL | 10-06-17 | 04:20

@Stormageddon | 10-06-17 | 04:00
Zou er heel veel aan kunnen toevoegen maar doe het bewust niet. Want... zo eens! Ik ben ouder als u vermoed ik nu en dat had ik nimmer verwacht.

INH.30CL | 10-06-17 | 04:13

@miko | 10-06-17 | 03:56
Ik ben als ouwe lul geboren. Ik was al bejaard op de kleuterschool.

Stormageddon | 10-06-17 | 04:03

INH.30CL | 10-06-17 | 03:49:
Every last motherfucking thing went wrong.
Nog erger dan een Meeuwis die een vol stadion trekt is bij zo'n act nog bang moeten zijn voor een aanslag.
Meeuwis valt natuurlijk ook een beetje onder die hele boer zoekt vrouw hype, even in de waan verkeren dat het allemaal nog fris en authentiek is in Nederland.
Escapisme.

LuckyGirl | 10-06-17 | 04:03

@INH.30CL | 10-06-17 | 03:49
Ach ja... ik heb mooie dingen gezien. Genesis, U2, Pink Floyd, de Stones, Bruce. Maar de beste herinneringen heb ik aan kleine concerten, zaaltjes a la Paradiso of nog kleinere shitholes in achterafbuurtjes. Veel leuker dan stadions en grote zalen.

Stormageddon | 10-06-17 | 04:00

INH.30CL | 10-06-17 | 03:39
Wat Queen ook machtig maakte waren de geweldige hooks in hun muziek voor audience participation.
All we here is (clap clap door duizenden mensen).

nickolaas | 10-06-17 | 03:28:
Engeland heeft tenminste als enig Europees land ervaring met guerillatactieken.
Dat zou een hoop uit moeten maken.
Hier lijken heli's alleen een beetje over huizen heen te vliegen om wietplantages op te rollen en files te melden (op voorgenoemde dingen na).
Als je alleen al zag met wat voor meuk de politie in Zoetermeer rondrijdt, de haren rijzen je te berge.
De politie in NL maakt op mij een aftandse indruk.
Ik heb respect voor degenen die het werk uit moeten voeren maar ze zouden er goed aan doen een goed georganiseerd protest te organiseren.

LuckyGirl | 10-06-17 | 03:56

@Stormageddon | 10-06-17 | 03:08
Dan ben ik ouder! Toch raar,vind je altijd als een oude lul klinken!! haha.
;-)

miko | 10-06-17 | 03:56

@Stormageddon | 10-06-17 | 03:33
laten we vooropstellen dat het muziekgiganten zijn/waren in optima forma! marrillion, Queen, pink floyd.... ach noem ze op die stadions konden vullen. tegenwoordig loopt een stadion vol voor Guus Meeuwis, wat the hell went wrong???

INH.30CL | 10-06-17 | 03:49

@LuckyGirl | 10-06-17 | 03:16
geloof mij.. Ik werk al 35 jaar in die wereld.... heb talloze concerten meegemaakt en ongeacht van welke muziek je dan houdt, het concert van Queen (heb er meerdere meegemaakt) is het beste wat ik ooit heb ervaren als liefhebber. live echt nog nooit betere gezien, gehoord.... en geloof me ik ben bij de grootste aanwezig geweest al die jaren.

INH.30CL | 10-06-17 | 03:39

@INH.30CL | 10-06-17 | 03:27
In Mannheim waren 's middags volgens de politie die middag 100.000. Later, 's avonds tijdens Queen 80.000. En bij Rock am Ring in '85 waren er minimaal 150.000. Maar die waren er niet alleen voor Marillion natuurlijk.
Maar goed, dat heb ik ook alleen maar van hearsay, van Duitse vrienden die erbij waren.

Stormageddon | 10-06-17 | 03:33

-weggejorist-

nickolaas | 10-06-17 | 03:31

Oh @LuckyGirl | 10-06-17 | 03:13

nickolaas | 10-06-17 | 03:30

Volgens mij zijn er wel degelijk verdachten aan justitie overgedragen die wapens en munitie in huis hadden (Rotterdam 2x zelfs).
En als je bijvoorbeeld naar het VK kijkt, dan zijn die 'rapid response teams' (men gaat er steeds meer vanuit dat er geen gijzelingssituatie of andere dreiging vooraf meer ontstaat bij een terroristische aanval, maar dat men dus meteen een tegenaanval moet uitvoeren) met dus steeds zwaarder materieel uitgerust - goede kans dat ze zo'n Apache ook kunnen inzetten als de situatie het toelaat.
"Crucially the mobile unit, dubbed Blue Thunder because it uses unmarked blue Dauphin helicopters, will provide a capacity to respond to incidents outside of London, in regional towns and cities."
[..]
"Senior military sources yesterday confirmed that the unit’s helicopters will be supported by an Apache helicopter gunship which will deploy its powerful cameras to relay live pictures of any incident to commanders on the ground." www.express.co.uk/news/uk/655840/ISIS-... Maar zo'n heli met een counterterrorisme-eenheid zag je dus in beeld bij de Londonse aanslag afgelopen week. Staan er daar geloof ik door het hele land 5 van 'standby'.

nickolaas | 10-06-17 | 03:28

@Stormageddon | 10-06-17 | 03:00
Ok ok... het zal. Ik was in wembley tijdens de magic tour (1986)), daar zaten volgens mij zo'n 80.000 liefhebbers, kan me niet voorstellen dat Marillion (Fish) dat ooit hebben meegemaakt. wellicht ook wel ik heb me destijds te weinig verdiept en ben de muziek van Marillion en fisch later tegengekomen. tot op de dag van vandaag is fisch 1 van mijn helden geworden, muzikaal maar vooral zijn teksten raken mij persoonlijk. Hallo Guus... lees je mee

INH.30CL | 10-06-17 | 03:27

INH.30CL | 10-06-17 | 03:12:
Natuurlijk, natuurlijk, ik moet ook altijd even terug naar het origineel na een cover.
Ik vond de Lennox impressie mooi omdat die aantoont wat een stemacrobatiek Mercury schijnbaar moeiteloos eruit toverde.

LuckyGirl | 10-06-17 | 03:16

@kzegje | 10-06-17 | 02:55
Love it... thanks for the share... music says it all.

INH.30CL | 10-06-17 | 03:15

nickolaas | 10-06-17 | 03:02:
Er staat een clown met een verleden met een telefoon te filmen "die niet kan uitleggen waarom hij filmt".
Ze kunnen nog eerder Ruttes plassertje hard maken.
Terrorisme en preventie is gewoon too little too late.
En wat wilden ze doen, met heli's terroristen van de aardbodem schieten?
Er vloog minimaal 1 keer in de week zo'n ding over onze flat in Zoetermeer, zelfs een keer om 2 gewone inbrekers te pakken of, en niet lachen, een paar rotjochies op te pakken die vuurwerk afstaken.
Eén en al vertoon, niets klaarmaken (om nog een Rutte-analogie te gebruiken).

LuckyGirl | 10-06-17 | 03:13

@LuckyGirl | 10-06-17 | 02:55 Mooi... zekers. Maar in mijn optiek, ach....
youtu.be/YoDh_gHDvkk

INH.30CL | 10-06-17 | 03:12

@miko | 10-06-17 | 02:56
Pinkpop was ik graag geweest. Maar ja... plan die reis maar eens van Groningen naar (toen nog) Geleen als 15 jarige. En vooral: weer terug... in 1984. Het was niet te doen.
Gelukkig was het live op de radio. Met Jan Douwe Kroeske.

Stormageddon | 10-06-17 | 03:08

Er gebeurt altijd wat in Eindhoven

lingo star | 10-06-17 | 03:05

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 02:23
Staat toch 10 jaar op als ze kunnen hard maken dat het handelingen zijn "in de voorbereidende sfeer met betrekking tot misdrijven tegen de veiligheid van de staat." nicokwakman.blogspot.nl/2012/02/strafr... "gelegenheid, middelen of inlichtingen tot het plegen van het misdrijf zich of anderen tracht te verschaffen;" Art 96 WvS wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2013-04...

nickolaas | 10-06-17 | 03:02

@LuckyGirl | 10-06-17 | 02:49
Daar was ik ook. Inderdaad, mooie dag. Concert was ... mwoah... ik betere gezien die tour.

@INH.30CL | 10-06-17 | 02:53
Toch waar. Er was meer publiek bij Marillion dan bij Queen in Mannheim 1988.

Stormageddon | 10-06-17 | 03:00

@Stormageddon | 10-06-17 | 02:40
was op Lorely,de avond er voor compleet van het padje. perfect concert maar wat mij betreft een van de meest geregisseerde. niet voor niets was het voor een live opname. een van de beste die ik gezien heb was in het muncherdorf stadium. Ow ja,en mijn eerste? Pinkpop. In de tijd dat ze er niet over dachten om een Guus Meeuwis uit te nodigen!

miko | 10-06-17 | 02:56

@INH.30CL | 10-06-17 | 02:12
Yep. Ik ken hem persoonlijk, heb zijn telefoonnummers en ik ben onaangekondigd welkom bij hem thuis. Niet dat ik daar gebruik van maak, we spreken via sms af in de kroeg als ik in de Schotland ben. En bij een concert een sms-je om elkaar even te zien vooraf en/of achteraf. Ik heb altijd vermeden om "groupie" te zijn en mezelf op te dringen.

Stormageddon | 10-06-17 | 02:55

INH.30CL | 10-06-17 | 02:36:
Laat Joris zich erom bekommeren, het is ondertussen een handtekening van je.
Als bij mij de stroom ook maar even wegvalt kan ik minimaal een dag niet reaguren (zoals gisteren tijdens de GB verkiezingen).
Overigens deed Lennox een killer Freddy Mercury bij "Under Pressure:
www.youtube.com/watch?v=0VLS-P9m0BM
(de rehearsel is beter dan de uiteindelijke live versie)

LuckyGirl | 10-06-17 | 02:55

@Stormageddon | 10-06-17 | 02:40
Impossible my friend, no one beats Queen.... ever.. for... life.... youtu.be/MOhuK7aZayw

INH.30CL | 10-06-17 | 02:53

@Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:46
Wel eens in Veenendaal,Roosendaal of Lelystad geweest?
Almere noem ik expres niet

miko | 10-06-17 | 02:51

Stormageddon | 10-06-17 | 02:40:
Ik ben niet jaloers hoor.
*trekt vingers los uit toetsenbord*
Ik heb Fish alleen live op parkpop '93 gezien, ontsteeg alle andere bands, helaas zoog het geluid, zoals gebruikelijk.
Bovendien stond het podium te dicht bij geluid van andere podia.

LuckyGirl | 10-06-17 | 02:49

@LuckyGirl | 10-06-17 | 02:09
Hun "laatste" jaar... toen waren ze echt op de top van hun kunnen inderdaad. Briljante concerten, ik was bij hun laatste in Ahoy. Ik was er graag bij geweest op Loreley en in Mannheim, toen ze zelfs meer publiek trokken als voorprogramma van Queen dan Queen zelf. Maar ja... ik was scholier met klein budget. Dus alleen Utrecht '85 en Rotterdam '87 in de persoonlijke herinnering van de Marillo's. Nou ja, meer dan genoeg ingehaald. Ik had toen nooit kunnen bevroeden dat die man later nog eens een biefstukje voor mij zou bakken in zijn eigen huis en mij zou vragen wat ik van zijn nieuwste teksten vond, die nog opgenomen moesten worden voor wat "Field of Crows" zou worden. Tja...

Stormageddon | 10-06-17 | 02:40

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 02:27

en na de aanslag: ''ja hij was bekend bij de politie en was geradicaliseerd''.

''Maar de politie was deze situatie bij eerdere aanslagen nog niet eerder tegengekomen''.. oh wacht..

alphapapatango | 10-06-17 | 02:38

Joris, tell me what to do about these dubbel posts.... I'm freakin; out here.

INH.30CL | 10-06-17 | 02:36

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 02:23:
You nailed it!
Zwitsal-af wat mij betreft.

LuckyGirl | 10-06-17 | 02:35

-weggejorist-

INH.30CL | 10-06-17 | 02:33

-weggejorist-

INH.30CL | 10-06-17 | 02:33

Stormageddon | 10-06-17 | 01:39
Ik dacht,dertig en veertig jaar terug en zo.
"Vanaf 1987 ging Dave Stewart zich meer toeleggen op het produceren van werk voor anderen, onder wie Tom Petty en Bob Dylan. Desondanks verscheen in dat jaar nog wel het album Savage, een terugkeer naar de elektronische roots en volgens veel fans het beste Eurythmics-album. Het album ontvangt echter wisselende kritieken en kent nauwelijks grote hits. Er verschijnt tevens een volgens critici baanbrekend video album waarop alle nummers van Savage te zien en te horen zijn. In de video's zien we Annie Lennox transformeren van verveelde huisvrouw tot verleidelijke diva, die haar tijd doorbrengt in een nachtclub."

kzegje | 10-06-17 | 02:27

@OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 02:23
Precies.

En:
"een bekende van de politie ter zake radicalisering" = moslim

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 02:27

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:59

Uiteraard slechts vage taal, ook die verklaring van de politie:
www.politie.nl/mijn-buurt/nieuws/2017...

De aangehouden filmert "is een bekende van de politie ter zake radicalisering". Maar sinds wanneer heb je in een democratische samenleving een "duidelijke verklaring" nodig om op de openbare weg te filmen waar je zin in hebt? En hoezo mag je niet midden in de stad op de openbare weg lopen zonder kaartje voor een concert dat daar toevallig in de buurt plaatsvindt? Als expliciet wordt gesteld dat dit filmen reeds "verdacht gedrag" was, kan dat makkelijk worden afgestraft bij de rechter (vrijheid van meningsuiting, inclusief vrije informatiegaring). Als je dan zegt dat iemands "radicale" (of "extreme", etc.) denkbeelden dat anders maken wordt het wellicht alleen maar erger, zeker wanneer het politieke en/of religieuze denkbeelden zou betreffen (want dan wordt het ook nog anti-democratisch, discriminerend etc.). Voordat je kunt zeggen dat iemand "zich verdachte [sic!] gedroeg" moet je toch echt iets meer hebben - maar wat de veiligheidsdiensten weten (als ze al iets meer weten) kan je niet zomaar in de openbaarheid brengen.

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 02:23

Moet je eerst uren naar guus meeuwis luisteren.. daarna wordt je nog twee uur vastgehouden ook wegens een dreiging.

alphapapatango | 10-06-17 | 02:22

Hij was gewoon even de omgeving aan het inventariseren voor een mogelijke aanslag.

Volgens de politie niets urgents dus en geen reden om iemand aan te houden... Doorrlopen ,mensuhhh.

alphapapatango | 10-06-17 | 02:21

Decoderen.

"verdachte situatie" = geen idee of er iets aan de hand is

"verdachte situatie onder controle" = er was niets aan de hand

"vinger aan de pols houden" = doorgaan met niks doen, tegen een megasalaris, dat dan weer wel

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 02:18

@Stormageddon | 10-06-17 | 01:53
Jij kent de man persoonlijk? Dat lijkt mij wel heel bijzonder zeg. Zo'n ontmoeting had ik ooit wel willen hebben met Frederik Bulsara, maar da's ook weer een persoonlijk dingetje uiteraard. we kennen elkaar al ff in de panelen en ik moet zeggen... jij bent ook een apart maar zeer intrigerend individu. Jij... hoger opgeleid... ik wat minder... samen zouden wij het aan de bar goed kunnen vinden, da's mijn indruk.

INH.30CL | 10-06-17 | 02:12

-weggejorist-

INH.30CL | 10-06-17 | 02:12

@@mezelf | 10-06-17 | 02:00
Concert zelf is volgens mij wel een NOTAM voor: "M1599/17 - SEQUENCE FLASHING LIGHTS RWY 24 U/S. 09 JUN 06:00 2017 UNTIL 13 JUN 06:00 2017. CREATED: 08 JUN 13:29 2017" (staat bij Volkel EHVK)

nickolaas | 10-06-17 | 02:11

Stormageddon | 10-06-17 | 01:53:
Goeie herinneringen aan the thieving magpie in de Marillion tijd.

LuckyGirl | 10-06-17 | 02:09

Misschien Pegdrol en Yasser Kaver met hun nieuwe IS import om een potje euthanasie te demonstreren?

Saxofoon | 10-06-17 | 02:08

Beverspijken 2 is KERNSTAF SGBO POLITIE OOST-BRABANT.

Dank! Aan een dergelijke mogelijkheid had ik ook al even gedacht. Wellicht ook logisch dat er niet in iedere (grote) stad een dergelijke eenheid zit. Aan de andere kant, hoe lang nog?

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 02:05

@mezelf | 10-06-17 | 02:00
Maar ik zou dus niet weten of het gebruikelijk is - ik weet wel dat men bij sociale onrust (rellen of als er dreigt iets uit de hand te lopen) het luchtruim wel eens sluit.

nickolaas | 10-06-17 | 02:04

Dit is gewoon een waarschuwing aan Meeuwis' adres dat hij voortaan niet meer "keihard moet terugslaan met popmuziek".

LuckyGirl | 10-06-17 | 02:03

@Jan Dribbel | 10-06-17 | 01:50

Nee.. wat we echt hebben gelezen maar waar we niet van leren:
Lezen:Een verdachte radicale mosselman gaat filmen in Eindhoven.
Leren:Een verdachte radicale mosselman is preventief vastgenomen tot nader onderzoek uitsluitsel geeft over zijn/haar eventuele vrijlating
Lezen:Nederland stuurt bijna de gehele politiemacht naar Eindhoven
Leren:Hadden gewoon bekeuringen kunnen blijven uitschrijven want in bovenstaande leren zat de radical al vast.

Het is en kan allemaal zo simpel, dit is echter niet wat men wil, het past niet in het plaatje. Geloof mij nu eens dat er een plan wordt uitgevoerd om ons tegen elkaar uit te spelen. Verdeel en heers was nog nooit zo waar als in deze tijd.

INH.30CL | 10-06-17 | 02:03

Het is nu al half 2 geweest, iedereen in brabant zit al thuis en de rest in de auto. Ik denk niet dat er nog veel gevaar is voor de concertgangers.
Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:38
Ik weet niet of je er iets uit kan afleiden, maar er is geen NOTAM (Notice to Airmen) geweest voor Eindhoven (EHEH) en een 20NM omtrek vandaag - zou wel moeten als er het risico bestaat op een explosie van minstens 5kg. Misschien dus geen bomdreiging pilotweb.nas.faa.gov/PilotWeb/radiusS... ("NOTAMs are required only when the total of any one explosive charge exceeds 5 kg. " )

nickolaas | 10-06-17 | 02:00

Complete vaagtaal van de overheid.

Eerst de pliessie met de melding van een "verdachte situatie". Alsof situaties ooit verdacht zijn.

Daarna de bewering dat "de verdachte situatie onder controle was". Alsof verdachte situaties ooit onder controle zijn.

Tenslotte de burgemeester met de uitspraak "We houden vinger aan de pols". Alsof een verdachte situatie een pols heeft.
twitter.com/JJorritsma040/status/8733...

Lullo's, die brabo's, allemaal!

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:59

@OverdaanDerOnderheid
Beverspijken 2 is KERNSTAF SGBO POLITIE OOST-BRABANT.

DDaviDD | 10-06-17 | 01:54

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:46
Allemaal speculaties. Truste!

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:54

@INH.30CL | 10-06-17 | 01:31
Ik heb hem sinds 1985 ongeveer 100 keer live gezien (give or take), elke avond was een feest, elke afterparty was een feest (met of zonder hemzelf erbij). Het was altijd bijzonder.
De meest bijzondere avonden met hem hadden niks met concerten te maken, maar waren bij hem thuis. Gewoon ouwehoeren, zuipen, blowen, muziek luisteren, filosoferen en discussieren. Het is een bijzondere man.

Stormageddon | 10-06-17 | 01:53

@Jan Dribbel | 10-06-17 | 01:50
Juist. Hulde, Jan.

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:51

Misschien was die filmerd een van de personen die in Duitsland uit beeld waren gekomen. Daar zijn ze sinds vorige week 310 extremisten kwijt en niet wetend waar ze verblijven.

kereltie_ut_drenthe | 10-06-17 | 01:51

Wat hebben we geleerd vanavond?
Een verdachte radicale mosselman gaat filmen in Eindhoven.
Nederland stuurt bijna de gehele politiemacht naar Eindhoven.
De mosselman wordt aangehouden.


Wordt er elders in dit land een aanslag gepleegd dan zit de gehele politie in Eindhoven en kunnen ze elders ongestoord toeslaan.

Jan Dribbel | 10-06-17 | 01:50

@Doe mij maar twee ! | 10-06-17 | 01:48
Hij heeft een mooie stem. Echt. Jammer van die kudtliedjes, maar de stem is mooi.

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:50

Nee, ik gun ieder zijn succes, dat is het niet, maar ik heb es gekeken, en echt, ik znap het niet... gewoon geen zanger... het is meer een kantoor persoon...

Doe mij maar twee ! | 10-06-17 | 01:49

Een grapjas had via justeat een kebab besteld?

Henk de Vries2074 | 10-06-17 | 01:49

@politieOB (van de tampons) deelt het volgende mede:
*#Eindhoven, het is rustig in het centrum, politie gaat geleidelijk sterkte afbouwen*
twitter.com/politieob/status/87332370...

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:48

@OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:40
U begrijpt aardig waar het systeem naar toe wil, mijn complimenten dat is helaas weinigen gegeven.

INH.30CL | 10-06-17 | 01:48

Weet je wat ik nou niet snap ? Dat zo'n middelmatig artiest als Guus Meeuwis zoveel fans heeft. Ik kan er niet bij, zingen kan ie niet, het is echt drie keer niks...

Doe mij maar twee ! | 10-06-17 | 01:48

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:38

Nee, dat geloof ik ook niet. Maar het kan geen kwaad om toch kritisch te blijven kijken of het systeem wel helemaal goed werkt. Alvast welterusten. :)

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:46

Dus die oostbrabantse bromsnorren zagen een moslim het psv-stadion filmen en dachten "nondeju das hullemaal mis" en hebben helicopters laten komen en opgeschaald en opgeschaald net zolang tot Trump belde en vroeg wat er in Eindhoven aan de hand was.

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:44

@Parsons | 10-06-17 | 01:37
Haha nu snap ik die wolken telkens wanneer ik jan uit de broek trek.

INH.30CL | 10-06-17 | 01:43

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:40
Slaap lekker Petrus,

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:43

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:42
Kusje. Een vriend. Out

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:43

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:37
Nee hoor, voor extra input google ik, zou je ook eens moeten doen, dan zie je wie er tuig is. Met je vluchtelingen vriendjes, denk eens na man.
En ik ben de klootzak? Dacht het niet.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:42

Als ik mijn aluhoedje opzet denk ik ineens dat het momenteel wel heel makelijke tijden zijn om angst te zaaien tijdens evenementen.

deministerpresident | 10-06-17 | 01:40

All is safe in the city of Eindhoven. En Guus is weer bijna veilig thuis in mijn stadje.
Welterusten allemaal. En Kalk in het bijzonder.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:40

INH.30CL | 10-06-17 | 01:34

En natuurlijk een sterk gemilitariseerde EU-politiemacht. Want het is niet politiek correct om een leger tegen burgers in te zetten.

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:40

@Parsons | 10-06-17 | 01:37
Haha! Gender checken :)
*moet niet gekker worden mompelen doet*

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:39

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:31
Het is nu al half 2 geweest, iedereen in brabant zit al thuis en de rest in de auto. Ik denk niet dat er nog veel gevaar is voor de concertgangers.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:38

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:35
Tjongejonge, ben jij altijd zo vermoeiend of heb je daar extra 'input' voor nodig?

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:37

Gelukkig had het niks met islam te maken. Het was een bekende ter zake radicalisering.

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:37

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:32

Wat een romantiek. Het wordt me teveel ik ga maar eens slapen. Succes met jullie afspraakje.

Schaaldier | 10-06-17 | 01:36

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:32
Nee natuurlijk weet ik dat niet, ik zat je maar te dollen ouwe, ik ben Petrus niet.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:35

@Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:26
Mooie opmars voor een eu leger ik zeg.

INH.30CL | 10-06-17 | 01:34

@OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:31
Dank voor je ooggetuigeverslag :)

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:34

Schaaldier | 10-06-17 | 01:28
Het is twee richtingsverkeer. Royalty's van Michael Jackson.
Alleen jammer dat de aap er niet is .

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:32

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:27
En jij weet dat wel?
Nou, ben heel benieuwd wie mijn hypotheek betalen.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:32

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:20

Eindelijk horen we iets.

Ik vermoed trouwens dat de politie op enig moment per ongeluk op weg is gestuurd naar een verkeerd adres ("BEVERSPIJKEN 2") in Den Bosch, wellicht het woonadres of kantoor van Guus, dat genoemd wordt in de alarmmelding van 21.39 (al dik een uur na de aanhouding om 20.15), die werd verzonden naar allerlei contacten bij Politie Brabant Noord (en dus niet naar Brabant-Zuidoost, waar Eindhoven ligt). Inmiddels zijn de details van die melding vreemd genoeg niet meer zichtbaar; vgl. screenshot op twitter.com/teunstiphout/status/87328...

Rond 22.00 was er echter nog helemaal niets te zien van een opgeschaalde politiemacht rond het stadion; toevallig liep ik daar toen zelf, en zag één politiewagen (één inzittende, zonder sirene / zwaailicht, geschikt voor politiehond achterin) over het fietspad naast de parkeerplaats bij het stadion rijden, en één agente in uniform (maar zonder kogelwerend vest o.i.d.) die samen met een man en vrouw 'in burger' rustig wandelde in de richting van het politiebureau op de Mathildelaan (die op het stadion uitkomt). Kortom: niets aan de hand voor zo'n druk evenement op een vrijdagavond in hartje Eindhoven. Nota bene: twintig minuten na de melding via P2000 over een mogelijke terreur-actie.

Pas na 23.00 zag ik de eerste berichten op Twitter over politiewagens die met sirenes en zwaailichten bij het stadion aankwamen.

(De routes van de helicopters van de politie liepen min of meer over Den Bosch richting Eindhoven. Dit bevestigd natuurlijk niets, maar sluit ook weer niet uit dat in eerste instantie een helikopter richting Den Bosch is gestuurd.)

Ik vraag me nu ook af op welk moment men Guus Meeuwis heeft ingeseind om vuurwerk achterwege te laten, en een stukje langer door te gaan om het publiek binnen te houden. Op welk moment begon Guus bijvoorbeeld dubbele nummers te spelen?
twitter.com/annestrik/status/87329880...

En heeft iemand in de buurt van genoemd adres in Den Bosch toevallig veel politie voorbij zien komen?

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 01:31

@Stormageddon | 10-06-17 | 01:22
Los van de sterke voice en mooie muziek.... wat heeft de man toch rake teksten zeg! jij hebt een mooie avond gehad for sure.

INH.30CL | 10-06-17 | 01:31

Moet zeggen dat ze prima gehandeld hebben. Gesignaleerd, ondervraagd, meegenomen naar het bureau voor verdere ondervraging en ondertussen de nodige veiligheidsmaatregelen hebben getroffen.
Prima werk van de politie Eindhoven e.o., voor zover ik dat kan beoordelen.

Graaisnaaiert | 10-06-17 | 01:31

Het was dus een verdachte filmert. Hulde, OB-pliesie!

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:29

Toch weer een radicale mosselman.
Het is jammer dat preventief opsluiten of preventief ****** niet mag in dit land.

Jan Dribbel | 10-06-17 | 01:28

@Parsons | 10-06-17 | 01:25
Ik was je 5 minuten voor.
Zie Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:20

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:28

En blijkbaar heeft de GeenStijl nu ook al een datingsite, Hoop doet leven.

Schaaldier | 10-06-17 | 01:28

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:21
En jij weet niet wie dat zijn? Die mensen betalen je hypotheek ouwe;)

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:27

Tja als ik het zo zie op de foto's niks aan de hand, geen zwaar bewapende agenten en iedereen vrij relaxt. Vertrouw nu eens op de woorden van onze MP ... wij zijn met meer en leven ons eigen leven en laten ons niet bang maken. ..... en volgens sommige mensen helpt muziek ook tegen terror .... oordoppies in en men leeft nog lang en gelukkig. slaap lekker.

kereltie_ut_drenthe | 10-06-17 | 01:27

Kan wel merken dat het vrijdagavond is, de box stroomt vol met berichtjes.... iedereen morguh uitslapen mmmm

sjeetje | 10-06-17 | 01:27

@INH.30CL | 10-06-17 | 01:23
De verdachte was aan het filmen en had daar *geen duidelijke verklaring voor en bleek geen kaartje te hebben voor het concert*.

Dus heeft de OB-pliessie zestien helicopters en 28 pelotons ME ingezet plus CTER geroepen, waarna het hele land in rep en roer raakte.

Logisch verhaal toch, of wa?

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:26

Wat een islamofobie! Terwijl de islam de vrede naar ons brengt.
Stop de controles aan de grenzen van de stadions!

Lentehaas | 10-06-17 | 01:25

-weggejorist-

INH.30CL | 10-06-17 | 01:24

@Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:21
oef... Teun van het tuinpad..... nu raak je me... ECHT:-)

INH.30CL | 10-06-17 | 01:24

Je ziet 'BREEK' en denkt meteen 'Fjotolf Hansen'.

RickTheDick | 10-06-17 | 01:23

@Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:19
De man heeft het concert gefilmd om aan te tonen hoe echte terreur klinkt... so what?

INH.30CL | 10-06-17 | 01:23

@INH.30CL | 10-06-17 | 00:56
Ja mooi. Maar deze beschrijft de moderne situatie beter. Wij zijn allemaal moving targets.
www.youtube.com/watch?v=4Fk-C6Xty28
(En hier sta ik ook ergens in het publiek. Kan me de avond nog goed herinneren in Paradiso. En de afterparty ook.)

Stormageddon | 10-06-17 | 01:22

INH.30CL | 10-06-17 | 01:17
Nee joh, is vast gezellig. Teun van het Tuinpad weer opgraven, necro eens over zijn kale bol aaien, Lupus eens huggen, de graaf, jijzelf en tattooboer. En rammstein eens van dichbij (niet te dicht) zien.
Mooie herinneringen.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:21

sjeetje | 10-06-17 | 01:15
Komt goed hoor scghatje,iedereen is er al.

kzegje | 10-06-17 | 01:20

*De politie heeft vrijdag 9 juni 2017 omstreeks 20.15 uur tijdens het toezicht op en nabij het PSV Stadion op de Nieuwstraat een 29-jarige Amsterdammer aangehouden die zich verdacht had gedragen in het centrum van Eindhoven. De man is een bekende van de politie ter zake radicalisering. Na de aanhouding besloot de politie uit voorzorg op te schalen*.
www.politie.nl/mijn-buurt/nieuws/2017...

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:20

@Graaisnaaiert | 10-06-17 | 01:14
don't worry. Nederland is een safe haven. Verdiep en laat het journaal eens uit.

INH.30CL | 10-06-17 | 01:20

-weggejorist-

INH.30CL | 10-06-17 | 01:20

Zeg pliessie OB, hoe zidde het noe? Hedde ge afgeschaald, of wa?
twitter.com/politieob

Lewis Lewinsky | 10-06-17 | 01:19

Men sloeg dus voor Guus op de vlucht? Is dat tegenwoordig al een topic?

Stijl-vol | 10-06-17 | 01:18

De Politie in Eindhoven gaat een verklaring geven.
Hop, hop, hop, een beetje snelheid graag.

Jan Dribbel | 10-06-17 | 01:17

@Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:14
Storm is mensenschuw en verder ben ik het met je eens..... elkaar eens in real life te bespugen.

INH.30CL | 10-06-17 | 01:17

-weggejorist-

Manneke Pislam | 10-06-17 | 01:17

En zo wordt elk festival of elke westerse bijeenkomst vanaf nu verstiert door dreigend moslimterreur. Applaus voor degenen die zich hiertegen uitspreken.

Manneke Pislam | 10-06-17 | 01:17

@Graaf van Egmont | 10-06-17 | 01:00
Welke avond wel??

miko | 10-06-17 | 01:16

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 01:04

Ik neem aan dat u een grapje maakt. Met een zachte g. Eindhovense cabaretiers.

Schaaldier | 10-06-17 | 01:15

-weggejorist-

sjeetje | 10-06-17 | 01:15

Op npo1 is de langste LuckyTV ooit aan de gang.

Parsons | 10-06-17 | 01:14

Komop jongens, niet hier please....
Hoop dat het loos alarm is/was.

Graaisnaaiert | 10-06-17 | 01:14

INH.30CL | 10-06-17 | 01:11
Lijkt me best leuk. Kun je ook de comments wat beter inschatten.
Maar Storma en Dandruff en de Parel en zo nog een paar (ja Kaas, jij ook) zou ik best wel eens willen zien.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:14

Er is wel degelijk iets aan de hand.....
.... Vijf vingers welteverstaan!

Mastermattie | 10-06-17 | 01:13

@Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:04
Ooit waren er ontmoetingen van reaguurders in het Noorden des lands

INH.30CL | 10-06-17 | 01:11

Tetris, die helicopters volgen de A2 omdat ze anders de weg naar huis niet terug kunnen vinden. Die gasten vliegen met een wegenkaart.

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 01:10

Ja en die heli vind ik nog steeds fascinerend. Vliegt hemelsbreed aan, vliegt nu VIA tracé A2 terug. Begeleiden auto? Zijn er nog stijlloze heli piloten wakker? Kijk te veel films man, kga slapen. Houdoe.

tetris | 10-06-17 | 01:07

Kaas de Vies | 10-06-17 | 00:48
Uwe Kazigheid heb ik al eens op mijn scherm gezien. Meerdere keren zelfs. Ik geniet van uw comments en zou het een eer vinden u eens te ontmoeten. Don't feel sad. Rejoice!

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 01:04

Schaaldier | 10-06-17 | 01:02
Als je me even vertelt wie die twee laatsten zijn, kan ik misschien een duit in het zakje doen.

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 01:04

Wat maakt zo'n concertbomtopic veel los. Muziekkenniskwisje over de jaren 70, vriendschappen, mededelingen over karaktereigenschappen en relaties, Guus met een zachte G, vriendinnen en helicopters. Maar nog niemand iets over Theo Maassen of Hans Teeuwen?

Schaaldier | 10-06-17 | 01:02

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:55
Die van mij is dan de eerste :)

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 01:01

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:57
Klopt het als ik constateer dat je de hele avond al niet je avond hebt?

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 01:00

Als het bij Guus exotischer wordt dan de Brabo-neger, dan isbhet natuurlijk al snel verdacht ...

Hemmenaar7 | 10-06-17 | 00:59

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:45
Ik moet volgende week nog even bij Lex langs zal ik gelijk vragen of hij nog een lintje voor u heeft.

botbot | 10-06-17 | 00:59

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:56
Zoals ik al schetste, die treurnis Eindhoven heb ik snel achter mij gelaten. Met 16 was ik het huis en de stad uit. Heb er dus nooit gewerkt. Zelfs de naam Brizzi zegt me niks.

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 00:58

Oh geil lukkeg,we hebben eindelijk en kippen fabriek in Eindhoven.Wat hebben we daar toch lang op moeten wachten,lekkere meiden hoor.Tot straks meissie,ik ben alvast naar huis toe.

kzegje | 10-06-17 | 00:57

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 00:51
Is zeker een tribute voor je, van geleende geesten. Ik hoop voor je dat ze het geen misplaatst sentiment vinden :)

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:57

Als we het toch over muziek hebben... en ook nog redelijk relevant is voor de tijd van nu..... FISH! youtu.be/COqZM9YktMs

INH.30CL | 10-06-17 | 00:56

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 00:51
Ooit gewerkt in Eindhoven? Zegt de naam Brizzi je iets?

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:56

De NOS is er live bij. Dan weet je er zeker dat er niks aan de hand is.

Stormageddon | 10-06-17 | 00:56

Akiron | 10-06-17 | 00:51

PH-PXZ vliegt nu echt weer weg richting noorden tho. Geen idee of er andere onderweg is. Denk da t allemaal gebakke lucht is menson

tetris | 10-06-17 | 00:55

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:54
Ik doe mijn best, qua instelling. Het eerste rondje is aan de late kant.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:55

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:49
Wees verstandig en hou die instelling vast. Een fijne avond toegewenst Petrus. Eerste rondje is voor mij.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:54

Keyboardspeler | 10-06-17 | 00:24
Sailor. Ik kan alle teksten meezingen. Verfrissende muziek.

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 00:51

Jup. Woensel, vaag dat ze soms uitwijken van centrum
tetris | 10-06-17 | 00:47
Ik zei het net letterlijk. Hij zit nu de hele tijd bij Ekkersrijt. We hoorden een paar minuten geleden heel veel sirenes zonder dat er 112-meldingen te zien zijn. Ben benieuwd in hoeverre er nog dreiging is.

Akiron | 10-06-17 | 00:51

De NOS is erbij, dat doen ze niet als er mosselmannen-dreiging is, dan wachten ze af en af en af.

Jan Dribbel | 10-06-17 | 00:50

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:44
Zoals ik eerder al zei, een gezellige avond met vrienden.
Eerder, toen je stelde dat het maar een spelletje was, moest ik hardop lachen. Vond ik je echt grappig. Maar je moet het niet overdrijven. Ik ben helaas nogal een gifkikketje. Dus... Ik denk dat we wel (on-topic) iets gemeen hebben. Bij gevaar blijf ik ook altijd wakker.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:49

@Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:37
Wat is dit! Waarom wil je mij niet zien. Ik ben al jaren aan het trainen!

Kaas de Vies | 10-06-17 | 00:48

Ik denk dat er nogal wat reaguurdertjes met samengeknepen billetje wachten tot het dinnetje thuis komt als ik het zo lees.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:48

Leuk dat de 'situatie onder controle is', maar de chopper vliegt nog altijd rond.
Akiron | 10-06-17 | 00:41

Jup. Woensel, vaag dat ze soms uitwijken van centrum

tetris | 10-06-17 | 00:47

@botbot | 10-06-17 | 00:38 nu echt weg ..

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:46

Winston1 | 10-06-17 | 00:44
Wat zong hij, geef mij je angst? :)

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:45

"Still the rain kept pouring, falling on my ears." kun je nog even uitleggen hoe zij dat met hun kapsel gevoeld kunnen hebben and I wonder, still I wonder who'll stop the rain." www.youtube.com/watch?v=lIPan-rEQJA

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:45

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:37
Stel je eens niet zo aan, wil je een biertje voordat we beide een ban krijgen.
Weer ontopic graag.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:44

Toch knap van Guus, door blijven zingen bij duizenden mensen, terwijl er een aanslag dreigt...

Winston1 | 10-06-17 | 00:44

Leuk dat de 'situatie onder controle is', maar de chopper vliegt nog altijd rond.

Akiron | 10-06-17 | 00:41

Zoals de onderhandelaars in het Catshuis al beweren
100% veiligheid kunnen wij NIET garanderen.

Nee, ook niet met opgestroopte hemdsmouwen en/of een stoer loopje.

Nelis SplitBloes | 10-06-17 | 00:40

@Herbert_von_Caravan | 10-06-17 | 00:06
*grijns*

Litsehimmel | 10-06-17 | 00:39

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:37
CCR.

botbot | 10-06-17 | 00:38

-weggejorist-

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:37

@botbot | 10-06-17 | 00:32
Dan heb ik hier "Don't stop me now" van Queen voor je youtu.be/_ZwcXYZenX0?t=45 ... ik ga nog wat drinken, wish me no moslims, prettige avond allen, tot later.

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:37

@OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:09
Extremisme en radicalisering.
Precies wat de PVV stemmende fans van Meeuwis verweten wordt.
Wat een ophef.

keestelpro | 10-06-17 | 00:35

Keyboardspeler | 10-06-17 | 00:24

Geen jongeren hier, maar waarom zou je ze hiermee überhaupt willen lastigvallen? In dat tijdperk waren er toch wel betere bands dan dit. Bovendien, er zit een knop op je teevee (en op je pc, laptop, mobieltje). Guus Meeuwis luisteren is dus geen verplichting.

Schaaldier | 10-06-17 | 00:35

Een bom in het PSV-stadion. Benieuwd wat al die Ambi-Lights in de derde-helft dan kleuren.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:35

-weggejorist-

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:34

keestelpro | 10-06-17 | 00:32

Een aanslag met een zachte G!

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:34

Keyboardspeler | 10-06-17 | 00:24
U wordt bedankt, mijn gehoorapparaat is naar de klote.

botbot | 10-06-17 | 00:32

Guus Meeuw IS ?

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:32

Als er in Eindhoven een aanslag gepleegd wordt dan is da'n gezellige aanslag.
'Allah de gekstuuuh! BIEM!'

keestelpro | 10-06-17 | 00:32

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:29
Voor jou? Mijn enige 'vriend'? Nooit!

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:30

@Stormageddon | 10-06-17 | 00:25
WTF???

miko | 10-06-17 | 00:30

Wat zou het toch zijn en waardoor komt het toch... we weten het niet, toch? Of we weten het wel en als we het wel weten, waarom gaan niet alle politieke partijen + amnesty international daar iets aan doen en erkennen dat islam het probleem is. #islammoe

Datkanjenietmenen | 10-06-17 | 00:29

kaboem, kaboem - kaboem, kaboem - kaboem, kaboem -oe,oe

bisbisbis | 10-06-17 | 00:29

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:16
Dan kan je maar beter je muil houden, of niet?

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:29

@Koning Koel in die tijd was de enige "dreiging" de ladderzatte idioot die ruzie zocht ,danwel vervelend ging doen,maar daar was meestal geen politie voor nodig .das tegenwoordig anders met dank aan jullie regering .ik zou zeggen zet de grens nog verder open en verwelkom de verrijking ,allemaal .meer multicul,meer geloof,meer moslims en dan vooral in de gebieden waar de voorstanders wonen .

bowlfabriek | 10-06-17 | 00:29

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:24

Precies, geen politiehelicopters.

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:29

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:17
Een gezellige avond met 'vrienden'?

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:26

@Lewis | 09-06-17 | 23:43

Tilburg is zeker niet moeders mooiste, maar is de afgelopen decennia steeds iets minder lelijk geworden tot op het punt dat je zegt: ja, ik zou haar doen.

fdisk | 10-06-17 | 00:25

@OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:20
Hier kun je ze ook zien toch, of geen politiehelicopters www.flightradar24.com/51.9,4.91/9 ?

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:24

Guus Meeuwis, Marco Borsato en zo nog wat van die NPO-lovers, ik HAAT ze.
Waar is de tijd gebleven met echt goede zangers en bands, wie van de jongeren hier heeft ooit van deze band gehoord ? www.youtube.com/watch?v=pGNJI5R8mxE

Keyboardspeler | 10-06-17 | 00:24

Eind, het einde hoven van Eden. Wie zal het zeggen

INH.30CL | 10-06-17 | 00:23

GVD hou dat gezeik ff lekker in de randstad

Pier_penspien | 10-06-17 | 00:21

Ja mensen, hoe ging dat in 1990? 2017: leve de multiculturele samenleving!

Koning Koel | 10-06-17 | 00:20

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:14

Minstens. Die 2e kwam zo te zien helemaal uit Vinkeveen. En de 1e kwam uit Nieuwegein, als ik het me goed herinner (inmiddels van de radar verdwenen). Dus "daar" hebben ze er geen. ;-)

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:20

Volgens de politie is de boel onder controle, het erge is dat ik nu wakker ben. En nu?

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:17

Eindhoven is het nieuwe kalifaat.
Allahuhakbar!!!

®oge® | 10-06-17 | 00:17

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:17

Wat was hij goed hij, Guus, na het overlijden van André Hazes, Geef mij nu je Angst youtu.be/SB4Wea18ZVQ?t=16

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:16

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:12
mmm. Ik zou best mijn laatste tegel aan jou, onder het voetbalgebeuren willen herhalen, maar dan word ik net zo'n vervelio als jij. Doe ik liever niet.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:16

Mensen die naar Guus Meeuwis gaan zijn mijn vrienden niet, dus ik kan gerust gaan slapen

skoftig | 10-06-17 | 00:16

AHA! we tellen internationaal weer mee: er is een vermoeden van een poging tot het plegen van een eventuele aanslag, eindelijk na jaren valse hoop!

thepinkpainter | 10-06-17 | 00:15

@OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:12
Kijk Daan, daar hebben we wat ... dus ze hebben er toch 2.

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:14

Hindoes?
Boedhisten?
Jehova Getuigen?

vragen, vragen.....

FW Ta-183 Huckebein | 10-06-17 | 00:13

OK, het is kut muziek, maar dit gaat wel erg ver

skoftig | 10-06-17 | 00:13

Ze zouden hier ook zo graag een echte aanslag hebben. Zet Nederland toch een beetje op de kaart hé?

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:13

We hoeven niet bang te zijn, we kunnen hem gewoon onze angst geven.

Pork & Beans | 10-06-17 | 00:12

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:08
Niet zo he, ouwe witte vloed zuigert. Als er gevaar is weet mijn trouwe vriendin dat het tijd is om voor haarzelf te zorgen, dan kijk ik ff rond naar levens-faalhazen als jij. En terroristen/illegalen, jouw vrienden.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:12

tetris | 10-06-17 | 00:06
Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:09

De 1e heli (PH-PXA) is afgelost door de 2e (PH-PXZ). Te volgen op: global.adsbexchange.com/VirtualRadar/...

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:12

miko | 10-06-17 | 00:09
In het theater hier noemen ze hem Muus Geeuw is. Da's niet voor niets.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:10

vanBarchum | 09-06-17 | 23:45
Hier ook de kaarsjes al aan. De buurtjes verzamelen voor een wake en waarschijnlijk is er ook al een sille tocht maar die horen we nog niet.

ZureJoop | 10-06-17 | 00:10

@Ongeblustekalk | 09-06-17 | 23:55
Dus je verliet je darkroom en kwam maar weer hier vervelen? ook goed.

miko | 10-06-17 | 00:10

Herbert_von_Caravan | 10-06-17 | 00:06

Ter toevoeging:
SGBO = Staf Grootschalig en Bijzonder Optreden
CTER = ContraTerrorisme, Extremisme en Radicalisering

OverdaanDerOnderheid | 10-06-17 | 00:09

@tetris | 10-06-17 | 00:06
Hebben ze er 1 daar :) ? Tanken?

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:09

-weggejorist-

miko | 10-06-17 | 00:09

Politiehelie vliegt inmiddelsboven Woensel, dus op weg terug? Ik denk heul loos dat alarm... crowdmanagement keurig aangepakt (geen vuurwerk, langer concert, dosering uitloop mensen)
tetris | 10-06-17 | 00:06
Hier cirkelt ie gewoon nog rond over Zuid-Woensel en centrum.

Akiron | 10-06-17 | 00:08

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:06
Ik dacht dat jij tien minuten geleden ging neuken?
Ben jij zo'n in de broek lozer?

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 00:08

@harry21 | 09-06-17 | 23:49
Net zoals die klap bij Ariane een ballon zou zijn??
Ik wacht af,....

miko | 10-06-17 | 00:07

-weggejorist-

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:06

Politiehelie vliegt inmiddelsboven Woensel, dus op weg terug? Ik denk heul loos dat alarm... crowdmanagement keurig aangepakt (geen vuurwerk, langer concert, dosering uitloop mensen)

tetris | 10-06-17 | 00:06

-weggejorist-

Herbert_von_Caravan | 10-06-17 | 00:06

-weggejorist-

Watching the Wheels | 10-06-17 | 00:05

Reconquista noemden de Spanjaarden een periode waarin ze langzaamaan de moslims het land uitdreven, 1615 trapten ze de laatste moslim het land uit, waarna 2 eeuwen van rust en voorspoed kwam.

Flatuleerder | 10-06-17 | 00:03

Dat krijg je als zo'n lolbroek "Alaaf ajteg de bag" roept.

hfakker | 10-06-17 | 00:03

Het zal maar gebeuren en dat Guus er een week later een benefit avond tegenaan gooit. Iedereen janken met Gordon, de drie jees en Xander de Boerenlul.
Dan ontwricht je de samenleving toch?

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 00:03

De aanwezigheid van Guus Meeuwis levert natuurlijk altijd een verdachte situatie op...

donkeyman | 10-06-17 | 00:02

@Jan Dribbel | 09-06-17 | 23:54
Dan is je gender stuk.

Parsons | 10-06-17 | 00:02

Ach ja, mijn vriendin die netjes aangekleed naar het werk ging kreeg vanochtend nog 'hoerenland' naar haar hoofd geslingerd door twee rifaapjes. Ook hier wordt het steeds fijner wonen. Helemaal sinds de winkelstraat hier in de buurt wordt overgenomen door vlagwapperende toeterturken. Alle winkels die wegtrekken (en dat zijn er veel) zijn vervangen door Turkse dekmanteltjes in de vorm van eettenten en Shisha-gedoe.

Akiron | 10-06-17 | 00:00

Eerste indruk: adequaat gehandeld, diverse maatregelen genomen om hysterie te voorkomen. Compliment voor organisatie. Mag ook wel eens. De nacht is echter nog lang.

gewoondoorlopen | 10-06-17 | 00:00

@Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:50

Ja ik heb er ook vast en zeker vrienden en/of familie rondstruinen. Maar ach, aangezien het nu al naar buiten gebracht wordt is het een dikke kans dat het vals alarm of preventief optreden is.

Merkelfapper | 10-06-17 | 00:00

Waarom moet het altijd zo lang duren tussen de eerste melding van een mogelijke terreurdreiging en het (actief) informeren en/of waarschuwen van het publiek? Is het vooral geen onnodige paniek willen zaaien? Is het de gebruikelijke doofpot-cultuur bij V&J? Of een doorgeschoten politieke correctheid ("Wilders niet in de kaart spelen, want dat moeten we niet willen met zijn allen")?

OverdaanDerOnderheid | 09-06-17 | 23:59

omdat we allemaal bang moeten worden. En kijk, het werkt.

Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:57

@Ongeblustekalk | 09-06-17 | 23:55
:)!

Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:57

Rammadam-alarm, 5xa is bonus waard.

Jan Dribbel | 09-06-17 | 23:57

Bluntman | 09-06-17 | 23:54
Wijst dus op een mislukte oefening. De helikopters zijn er al te vroeg.

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:57

@Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:44
Zal loos alarm zijn. De laffe mohammedaanse honden durven wel tegen zijn klein meisje, maar niet tegen een volwassen man.

Guido | 09-06-17 | 23:57

... iets met opgefokte jongetjes in combinatie met vastenmaand en ondergaande zon...

gasboer | 09-06-17 | 23:56

@Lewis | 09-06-17 | 23:51
Bedankt! Ze zijn iets eerder weggegaan en al veilig met m'n zus op weg naar huis in de auto, ze hadden wel een hoop blauwe zwaailichten gezien en zeiden "dus toch", dus ze hadden wel het gevoel dat er iets niet helemaal klopte.

Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:56

Oefening?

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:55

Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:50
Was daar iedereen vanavond? Ik miste al een boel nichtjes.

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 23:55

Als Eindhovenaar kan ik vertellen dat ik al een uur lang helikopters hoor rondvliegen, dat is normaal gesproken niet het geval.

Bluntman | 09-06-17 | 23:54

Parsons | 09-06-17 | 23:52
Link doet niets.

Jan Dribbel | 09-06-17 | 23:54

Niks aan de hand zegt een maat van me die er is.

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 23:54

Parijs, Nice, Berlijn, Manchester, Londen... Eindhovuuuuh...
Klopt toch niet helemaal.

Stormageddon | 09-06-17 | 23:52

@ Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:50
Ja. Sterkte. Hopen dat het verlossende telefoontje of whatsappje snel komt.

Lewis | 09-06-17 | 23:51

Lewis | 09-06-17 | 23:49
Maar dan vraagt ie zich toch af of Eindhoven met een korte of een lange ij geschreven moet worden. Voor de zekerheid maar even bellen toch.

Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:51

Een stadion is ook niet gemaakt om in te zingen. Natuurlijk zijn die moslims pissed over zoveel decibels.
Moslims zijn trouwens overal pissed over, bedenk ik net.

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:51

Mijn kleine nichtjes zijn er hoor ik net ... laten we hopen dat het goed gaat.

Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:50

Stormageddon | 09-06-17 | 23:49
Komen we nooit meer van die kudtmuziek af.

Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:50

@ Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:47
Nee hoor, die heeft het standaardpakket gekozen. Heeft hij al lang binnen.

Lewis | 09-06-17 | 23:49

Ergens hoop je er toch op. Dat zou Guus Meeuwis meteen wereldberoemd maken. En gegarandeerd songfestivalwinnaar in 2018.

Stormageddon | 09-06-17 | 23:49

Is jessias z'n tweet al aangepast?

Bassie B | 09-06-17 | 23:49

Paniek om niets.

harry21 | 09-06-17 | 23:49

Parsons | 09-06-17 | 23:47
Kedeng Kebeng...

Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:49

Gezeik met een zachte G

gewoondoorlopen | 09-06-17 | 23:48

Het is een nacht die je normaal alleen in films ziet.

Parsons | 09-06-17 | 23:47

vanBarchum | 09-06-17 | 23:45
Nog niet, maar Mark heeft wel vast zijn tekstschrijver uit bed gebeld.

Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:47

@vanBarchum | 09-06-17 | 23:45
LOL

Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 23:46

Ik loop hier alleen
In een te stille stad
Ik heb eerder nooit last
Van moslims gehad

Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:46

Dit soort nieuws gaat schering en inslag worden. En er zal een tijd komen dat we zo ongeveer onze schouders ophalen als het een keer echt menens wordt.
Nederland is zijn onschuld echt kwijt.

Lewis | 09-06-17 | 23:46

@Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:44
Ariana Hakbar!! Tegen Galemagalema meeuwis

miko | 09-06-17 | 23:46

Lewis | 09-06-17 | 23:43
Nee, Eindhoven by far de grootste treurnis. En dat is al sinds ik er 65 jaar geleden woonde.

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:46

Zijn er al gedachten uitgegaan? Of ben ik te vroeg.

vanBarchum | 09-06-17 | 23:45

Het wordt steeds gezelliger in wijlen Nederland.

Reinaert | 09-06-17 | 23:45

Varkensmuts op mijn hoofd
Mijn kraag staat omhoog
Het is hier ijskoud
Maar gelukkig wel droog

Watching the Wheels | 09-06-17 | 23:45

Guuspocalyps!

Dark_Austrian | 09-06-17 | 23:44

Het is weer vrijdag,
Spaart u ook bommetjes?

miko | 09-06-17 | 23:44

Guus probeert de status van Ariane Grande te bereiken.

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 23:44

Ow wacht. Daar is de site. Terreurdreiging indeed.

Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 23:43

Niks aan de hand, gewoon achter uw toetsenbord blijven zitten.

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 23:43

Heeft Guus een contactlens verloren of is er een cavia gesignaleerd in het stadion?

Jan Dribbel | 09-06-17 | 23:43

@ Stormageddon | 09-06-17 | 23:39
Geen verkeerde kerel, tenenkrommende muziek.
En Eindhoven is de meest deprimerende stad die ik ken. Nou ja, na Tilburg, Helmond en Venlo dan misschien.

Lewis | 09-06-17 | 23:43

Die vervelende helicopter, blijft maar rondjes draaien over het centrum van Eindje..

Winston1 | 09-06-17 | 23:43

@Guido | 09-06-17 | 23:37
Thx. Deze site is niet bereikbaar.

"Terreudreiging" staat in de url. Onheispellend.

Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 23:42

Guus Meeuwis op zich lijkt me al terreur genoeg.

Stormageddon | 09-06-17 | 23:39

De enige goede indiaan... Of was dat nou een mohammedaan?

Petrus Poortwachter | 09-06-17 | 23:38

Wat er ook aan de hand is, het heeft niets met islam te maken.

Het straalt hooguit slecht af op mohammedanen.

Zij zijn hier sowieso het slachtoffer van.

Parsons | 09-06-17 | 23:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken