Joehoe @NS_online. Geef Henk Krol eens een koekje
De trein @NS_online is niet alles, zeker de lijn Eindhoven - Den Haag niet, maar altijd nog beter dan dit: pic.twitter.com/NYtNcbpplV
— Henk Krol (@HenkKrol) June 6, 2017
Jemig @NS_online En weer storing op de lijn Eindhoven-Den Haag. In Tilburg horen we dat de trein niet verder zal rijden dan Rotterdam.
— Henk Krol (@HenkKrol) June 6, 2017
Hallo @NS_online. Reiziger H.C.M. Krol (92) uit Eindhoven werkt in Den Haag, waar hij leiding geeft aan een stel seniore steuntrekkers die volle bak aan het muiten zijn. In plaats van de boel bijeen te houden kaffert Henk via de Twitters liever op de NS. Bovendien verplaatste hij zich in het verleden in een heli en dat maakt hem momenteel extra kribbig. Wellicht is het een idee om hem weer een keer een extra koekje te geven, dat stemt hem vrolijk. Of lijm, voor zijn partij.Na enkele maanden nieuwe sneltrein Eindhoven-Den Haag kun je stellen: geen succes. Bijna nooit op tijd en vaak geen zitplaatsen. @NS_online pic.twitter.com/SCWcSTZmFN
— Henk Krol (@HenkKrol) June 1, 2017
UPDATE: Jammer Henk, geen koek.
Dagen met nul problemen wisselen de dagen met veel problemen af. Dat zal ook nog wel even zo blijven. Of een koek hier iets aan 2/3
— NS online (@NS_online) June 6, 2017
zal veranderen betwijfel ik. ^ET 3/3
— NS online (@NS_online) June 6, 2017
Daar staan we dan in Breda. In minder dan 1 week 3 keer pech met @NS_online en daardoor al 4 uur vertraging. Daar komt vandaag nog eens bij. pic.twitter.com/1YeRpEijXx
— Henk Krol (@HenkKrol) May 31, 2017
Wat een gedoe weer met @NS_online in de trein. Op station Breda lukt het bij de sneltrein al 20 minuten niet om de deuren te openen. 1/2
— Henk Krol (@HenkKrol) May 31, 2017
2/2 Iedereen moet nu de hele trein door om voor via één deur helemaal achteraan de bloedhete trein te kunnen verlaten.
— Henk Krol (@HenkKrol) May 31, 2017
Bij mooi weer is te zien dat men bankjes mist bij het NS- en busstation Eindhoven. Daar worden nu de stootblokken voor gebruikt: pic.twitter.com/o2art7Ib1r
— Henk Krol (@HenkKrol) May 6, 2017
En voor de zoveelste keer rijdt de @NS_online IC Eindhoven - Den Haag niet. Kennelijk zo gewoon dat het niet eens bij de storingen staat: pic.twitter.com/Yx8PFCkq8u
— Henk Krol (@HenkKrol) May 4, 2017
Soms kan @NS_online er niets aan doen. In de trein van deze morgen was het 'n passagier die als geintje aan de noodrem trok. Dus vertraging.
— Henk Krol (@HenkKrol) April 13, 2017
Wat aardig van de @NS_online pic.twitter.com/V0g0S2enJt
— Henk Krol (@HenkKrol) April 3, 2017
BONUSRETWEETVoor de 15de keer de nieuwe sneltrein tussen Breda en Den Haag genomen. In geen enkel geval was die op tijd. Geen verbetering. @NS_online
— Henk Krol (@HenkKrol) March 20, 2017
Oh nee toch. Door plotseling treindefect @NS_online in Breda, dreig ik te laat te komen bij huldiging @tom_dumoulin @uitMaastricht pic.twitter.com/DonVOkbfTU
— Martijn van Helvert (@Martijncda) May 31, 2017
Reaguursels
InloggenNou is die 'semi HSL' ook wel een bak ellende hè?
Ja nou hoor.
-weggejorist-
-weggejorist-
Genade Joris. Jullie server radicaliseerde plotseling.
-weggejorist-
Treinen. Ik zie die weleens staan als ik in mijn voiture langsheen het spoor rijd. Daar lopen dan allemaal boze Hollanders omheen.
Inderdaad heeft de Fyra de Nederlandse belastingbetaler tot nu toe slechts 88 miljoen euro gekost. Dat valt nog mee zeg. Die overige miljarden hebben alleen betrekking op de aanleg van een hsl die niet functioneert omdat er geen (Nederlandse) trein over rijdt. Jammer hoor, maar de tijdswinst zou sowieso beperkt zijn in zo'n klein stukje. En zeker als hij nog een paar keer moet stoppen. Dat komt ervan als randstad georiënteerde politici met alle geweld Amsterdam op de hsl kaart willen. En de burgers betaalden het gelag. Al met al valt het toch nogal mee, een miljard of 10, 11. Volgend jaar wordt een meevaller van 7 miljard verwacht. Geef die maar snel terug aan de burger voordat er nog meer over de balk wordt gesmeten. Hiddema, maestro, regel dat!
Lupuslupus | 06-06-17 | 14:06
En dan Baudet onontwikkeld vinden..
Ga dan lekker met de auto als het niet bevalt,of een kleine werkvakantie naar India om daar de treinen te bestuderen.
Goedkoop scoren.
Ik heb gefietst en ik heb gefeliciteerd.
Ik heb geschaft en ik heb geschaafd.
DitjaarkrijgikAOW | 06-06-17 | 13:38
.
De verleden tijd van deze werkwoorden is zoals u al opmerkt inderdaad: fietste en feliciteerde.
Ik vind het altijd wel vermakelijk dat er lieden zijn die hier hoog van de toren blazen maar geen d van een t kunnen onderscheiden. Hebben ze blijkbaar tijdens hun 'hoge' opleiding niet geleerd..
In de eerste klas (en vaak ook in de tweede) kun je in de trein werken. Die tijd kun je dus van je reistijd afhalen.
Als je fietst hoef je niet te sporten, dus ook dat scheelt een boel tijd.
Autorijden is alleen maar tijdverlies (en veel ergernis door medeweggebruikers).
Axelvon | 06-06-17 | 11:31
Fietsen is wel anders dan feliciteren.
Ik heb gefietst en ik heb gefeliciteerd.
Ik heb geschaft en ik heb geschaafd.
@ two ball cane.. dan moet je wel betaalbare, beschikbare, woonruimte hebben daar waar het werk is. Dat kun je wel vergeten in regio Amsterdam, leiden e.o. Dus blijft het voorlopig forenzen.
Axelvon | 06-06-17 | 11:31
Snap m niet.
Van harte gefietst is toch ook met een T??
Dus Henk KJrol is bijna elke dag te laat op zijn werk. Ik zeg dan: vertrek eerder of verhuis zodat je wel op tijd komt, anders kun je beter ander werk gaan zoeken.
De NS wordt bestuurd vanuit de baantjesmolen, dus is de eerste prioriteit van de NS prestigeprojecten.
Vorm over functie, zowel in de trein als de stations. Godsvermogens uitgeven aan stations die er wel spannend uit zien, maar waar je op 80% van de perrons niet overkapt staat (waarna een scheldende conducteur omroept dat de trein meer deuren heeft. Ja, maar niet droog, lul)
Nieuwe interieurs in de treinen waarbij het comfort van de stoelen ondergeschikt is aan het uiterlijk, waar "kunst" wordt gebruikt in deurgrepen (totdat te veel mensen een vinger gebroken hebben), kunstige leeslampjes (totdat bij voldoende mensen hun hoofd gehecht moest worden, vorige seire virm trouwens). "Frisse verlichting" met de sfeer van een jaren 60 fabrieks tl buis.
Stations met tientallen winkeltjes, maar geen fatsoenlijk verwarmde wachtruimte.
En het belangrijkste natuurlijk: Nieuwe projecten. Als je iets als een fyra nou zo planned dat je weg bent als ie daadwerkelijk in dienst gaat, heb jij wel het prestige, en niet de faal.
Rince, repeat. Momenteel een D66-er. Die hebbende baantjesmolen ook gevonden.
Met die trein is steeds wat mis. Eigenlijk altijd als we uitgerekend van vliegveld Eindhoven naar Den Haag willen.
Maar toch ben ik onlangs heen en terug (!!!) zonder noemenswaardige storingen bij het einddoel beland.
Op de terugweg weliswaar in een vertraagde intercity, maar juist daarom haalden wij die. Een vertraging is altijd minder ernstig dat om de haverklap uit de trein op dit traject te worden geschopt wegen niet verder rijden.
Henk Krol afzeiken slaat hier nergens op. De NS wel.
Ik ga zelden met de trein maar ga ik er een keer mee dan is het steevast niet kunnen zitten, vertraging of uitval (of een combinatie van deze drie).
Ik ben blij dat ik niet van NS afhankelijk ben. Wat een bak ellende.
Krol heeft volkomen gelijk dat hij zich hier aan ergert. Ik zie niet iets in zijn tweets dat onzin of onwaar zou kunnen zijn. Hij constateert terecht dat er wat mis is met deze lijn. En ja, ook dat kale plein in Eindhoven is niet om aan te zien, zet volop banken neer met groen er naast. Dit ziet er uit als de DDR in de jaren zestig.
@Synecdoche | 06-06-17 | 12:38
Je hebt gelijk. Het stond fout in de tekst.
Pil van Drion voorkomt ook een hoop vertraging.
En geestelijk leed...
bij machinisten...
@Henk Krol
Wat fijn dat u mijn berichtje wilt lezen.
Wilt u voortaan om 8 uur op uw werk zijn in Den Haag. Moeten wij ook. Dan kunt u zich inlezen in alle dossiers van de kiezers zodat u als fractieleider goed voorbereid bent in de debatten. U bent toch niet bij machte ook maar iets te veranderen aan de problemen bij de NS. Dat kan zelfs de minister niet.
.
En dat het nieuwe stationsgebouw in Breda de Architectuurprijs 2017 heeft gewonnen als het mooiste gebouw van 2017 is u dus ontgaan. Trein-bus-taxi-fiets-spoorlijn alles onder een dak, is u dus biet opgevallen?
.
Noord-Brabant was tot 1814 geen provincie maar wingewest, achtergesteld land. Daarom lopen er maar drie miezerige spoorlijntjes over de grote rivieren bij Moerdijk, Zaltbommel en Nijmegen. En dan wil u als Tweede Kamerlid nu furore maken bij uw achterban dat het spoorlijntje Eindhoven - Den Haag zo miezerig is? Doe er eens wat aan, waar blijft de spoorlijn Breda - Utrecht bijvoorbeeld?
projecten die ik met OV bezoek heb ik minder vertraging dan projecten waar ik de auto nodig heb.
Vorig project Oss 1 keer per 2 weken vertraging met de trein, huidig project Dinteloord, 2 maal daags vertraging met de auto.
@druipsmurf | 06-06-17 | 12:10
Mijzelf: uiteraard moet het zijn: "een vakbond die koste wat kost het rondje rond de kerk wil verhinderen"
Klinkt sympathiek, maar de consument is wel de dupe. En zoals gezegd; een machinist is tegenwoordig alleen maar overbodig en duur.
@druipsmurf | 06-06-17 | 12:10
D vakbonden willen juist niet het rondje om de kerk. Die willen, met het personeel overigens, verspreide inzet over het hele land - want dat geeft meer afwisseling. Praktischer zou zijn mensen en kerk bij elkaar te houden. Machinisten hebben overigens weinig vrijheid. Worden voortdurend door de centrale verkeersleiding gecontroleerd en als ze een kleine vertraging willen inhalen door een beetje extra gas te geven, grijpt de ATB in.
@Peter_K | 06-06-17 | 12:17
Ik heb ook eens zoiets gehad - kaart zat een scheur in en brak uiteindelijk door.. ging sowieso meer dan een week overheen voordat ze iets in gang konden zetten, omdat het computersysteem (minimaal?) een week niet zou werken (wtf ?). Nou ja, ik heb het meer met verwondering aangehoord dan boosheid (heb daar wel wat geld op toegelegd herinner ik me.. Amersfoort zitten die lui! - ik moest nog steeds lachen toen ik daar een paar weken later langs kwam met de trein en ik meen dat je dan dat kantoor ziet liggen.. wat een nitwits! en ik ben nog aangeslagen voor de kaart ook trouwens.. k, ben er iets zuiniger op nu - maar het is ook wel een slap ding..).
Krol zit in de politiek. Ns en ProRail worden bestuurd vanuit rws. Elke 4 jaar ander beleid. Krol jij kan er wat aandoen goed beleid openbaar vervoer en niet zitten janken.
Hopelijk beschikt men gauw over de hyperloop zodat forensen als drek door een leiding kunnen worden geperst. Lekker efficiënt. Dan ben je nog veel sneller op je overbodige plek, Henk.
Dit weekend heb ik ook eens de trein genomen. Onervaren als ik ben, ben ik vergeten vooraf te controleren waar er aan het spoor gewerkt werd. Ergo: een uur extra reistijd (verdubbeling), plus extra kosten in rekening gebracht door de NS.
Dit was overigens met een 40% koringskaart. Toen ik die kaart bestelde meldde NS een levertijd van 1 week. Na die week geen kaart en op het internet gekeken hoe dat bij andere mensen ging: ervaring 2 à 3 weken levertijd. Mij kaart ontving ik dus te laat, na 2 1/2 week, en reeds 1 1/2 week verlopen.
En.Zo.Gaat.Dat.Maar.Door.Met.De.NS
Kan NS nu helemaal nooit eens ten goede veranderen?
Vreemd he dat mensen de trein uit jaagt en de auto in jaagt. Mensen moeten/willen immers blijven werken.
Vervolgens heb je GroenLinks die mensen de auto uitjaagt en probeert de trein in te jagen... Maar dat lukt niet omdat de NS al mensen de trein uit jaagt en besef je vervolgens dat je beter niet meer kan werken, want hou je netto meer geld over.
De NS. Bedrijf staat synoniem voor een compleet verstikkende bedrijfscultuur, met een vakbond die koste wat kost het rondje rond de kerk in ere wil houden. Gevolg: een onbeduidende korte storing duurt nu minimaal een halve dag voordat het materieel en personeel weer op de geplande locatie staat. Totaal inefficiënt. Zeker als je je bedenkt dat technisch gezien een machinist op de bok heel erg 20e eeuws is.
Daarnaast is de NS sowieso véél te duur. Met mijn auto, inclusief afschrijving, ben ik veel goedkoper uit.
@De trein? Bestaat dat nog?
Axelvon | 06-06-17 | 11:23
Geen idee. Reis doorgaans met de trekschuit.
Ik ben een paar keer door Wallonië gegaan met de trein.. eigenlijk altijd ongepland ff de route verlegd vanaf Brussel (dat kan met een hogesnelheidstrein, maar niet met een vliegtuig.. net terug dan dus van vakantie of na projectje in het buitenland dan toch besluiten een extra avondje met vriendin door te brengen in Maastricht).
Maar als je dan vanuit op zich opperbeste stemming naar buiten kijkt tussen Brussel en Maastricht - wat een contrast is dat (die huizen waren bijna zwart van waarschijnlijk uitstoot zware industrie uit een ver verleden en vallen veelal van ellende bijna uit elkaar.. ). Ik weet niet of het nu beter is - maar die ritjes zijn me wel bijgebleven. Altijd mooi als je dan bij Maastricht de grens weer over was.
Mag ik een vriendelijk verzoek doen voor minder Twitter linkjes?
Ten eerste vind ik het heel rommelig overkomen, ten tweede hoef ik dan ook niet zoveel nutteloze info te zien en te lezen.
Dank Joris!
gezeur wellicht, maar wel terecht gezeur.
imgur.com/a/fIEEL
Wat een gezeur, het lijkt wel een wijf.
Gelukkig heb ik een auto.
Die staat bij mij voor de deur, brengt me precies waar ik moet zijn en is een stuk goedkoper dan de trein.
*doet rondedansje*
-weggejorist-
Wie na zijn 35ste nog met de trein moet, is eigenlijk mislukt.
Bijtendehond | 06-06-17 | 11:41
haha Gebeurd nog aan de lopende bant hier dat dt geneuzel
Hello Henk,
Welcome to the Torture Turtle aka Dutch Railways!
Graag per omgaande kamervragen hierover.
BVD
Sneltreinen bestaan überhaupt niet meer in 2017. Al een paar jaar niet meer. Onder welke steen leeft deze gast?
Vorige week voor het eerst in dertig jaar weer eens in een trein gaan zitten. Ging t'ie de verkeerde kant op! Ben net thuis.
Axelvon | 06-06-17 | 11:31
Bij Utreggers (?) werkt die methode niet.
TheseDays00 | 06-06-17 | 11:31
Och op die leeftijd...
Bijtendehond | 06-06-17 | 11:32
Axelvon | 06-06-17 | 11:31
Joh...
SlimmeBelg | 06-06-17 | 11:33
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/en...
Feliciteerd hij, echt?
SlimmeBelg | 06-06-17 | 11:33
Die Fyra's staan terug in Italië, tochnietzoheelslimmebelg :-)
@Henk hoe is de communicatie van de NS tegenwoordig bij vertragingen? Is het nog steeds dat ze hun klanten iedere keer weer in het ongewis laten?
Gekrold.
Toch heeft hij wel een punt. De Intercity Direct Breda-Amsterdam v.v. rijdt zo vaak niet dat het Intercity Defect wordt genoemd. Heb het helaas zelf ook regelmatig aan den lijve moeten ondervinden.
Axelvon | 06-06-17 | 11:31
Werkwoordt vervangen door "lopen" ook.
Maar dadt wisdt je natuurlijk al.
Henk is een jankert maar wat betreft de NS heeft ie wel gelijk.
En waar blijft die Fyra dan? Daar hebben jullie toch miljarden voor betaald? Wij niet, ha ha, slimme Belgen toch. Openbaar vervoer blijft een avontuur! Maar in ieder geval geen ergernis over het rijgedrag van anderen.
De Koreaanse Slet | 06-06-17 | 11:23
FeliciteerT.
@ De Koreaanse Slet | 06-06-17 | 11:23
vervang werkwoord door werkwoord fietsen:
-
"Straks fietsT hij me nog"
-
Is stam + T.
-
Werkwoord vervangen door fietsen werkt altijdt.
@ De Koreaanse Slet | 06-06-17 | 11:23
Da's net zoiets als je eigen overlijdensadvertentie lezen.
Niet Seuren
Vertraging bestaat niet. Fout geplande afspraken, die wel.
Dit is het dilemma waar heel Nederland voor staat. Met de auto in de file of vertraagd de trein uit stappen.
Misschien is het tijd dat we wat dichter bij ons werk gaan wonen?
Een kamerlid zou prima een pied-a-terre in Den Haag kunnen nemen en toch gewoon een binding met z'n oorspronkelijke woongebied houden.
En die lemmings die allemaal 100 km per dag 'moeten' rijden kan je ook verleiden wat mobieler te zijn in vestigingsplaats door verhuiskosten te drukken. Ook gelijk goed voor mobiliteit op de woningmarkt.
De trein? Bestaat dat nog?
Ik volg Henk Krol niet op sociale media en dat wil ik graag zo houden. Straks feliciteerd hij me nog.
Je zou denken dat de man na het Anne Frank Plantsoen de werkelijke wereld toch zou kennen. Niet dus. Groetjes aan Fons Spooren.
Liever één auto in de hand dan 10 treinen in de lucht.
Als je het onrendabelenvervoer gaat heb je wel 1 voordeel: je kunt de hele reis lang twitteren op je mobiel dat het allemaal zo klote is.
REAGEER OOK