Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AANHOUDINGEN IN ZAKEN SAVANNAH EN ROMY

De politie heeft twee minderjarigen opgepakt in de twee 'op zichzelf staande zaken' rond de dood van de 14-jarige Savannah en de 14-jarige Romy: "In de beide onderzoeken naar de dood van de twee meisjes uit Hoevelaken en Bunschoten heeft de politie vannacht aanhoudingen verricht. Het gaat in beide zaken om een minderjarige verdachte. Gelet op de informatie uit de onderzoeken tot nu toe, ziet het er uit als twee op zichzelf staande zaken." Savannah werd gisteren dood aangetroffen in Bunschoten. Twee dagen eerder is het ontzielde lichaam van Romy ontdekt in Achterveld. Inzake Romy is een 14-jarige jongen uit Ede aangehouden, en in de zaak Savannah een 16-jarige jongen uit Den Bosch. Politie: "Op basis van de bevindingen uit de onderzoeken tot nu toe, lijkt het er niet op dat er een verband is tussen beide feiten." Over de twee mannen die met een zwarte VW Polo een aantal meisjes hebben gevolgd en klem gereden, heeft de politie vooralsnog niets te melden. Hopelijk leiden de zojuist bekend gemaakte aanhoudingen wel naar antwoorden over de dood van de beide veertienjarigen.

Reaguursels

Inloggen

Angelo S?

Lex Trumbauer | 07-06-17 | 13:24

De politie is tegenwoordig erg scherp op sociale media: het is erg makkelijk te volgen op je luie reet achter een bureau. Tweet wat kritisch over een AZC en er staan zo drie agenten op je stoep om te vragen of dat niet wat minder kan. Maar even afwachten dus of dit wel de èchte daders zijn.

Intussen zou het natuurlijk ook een 14 jarige asielzoeker kunnen zijn:
www.dailymail.co.uk/news/article-34220...

Peter_K | 06-06-17 | 11:18

@netniet | 05-06-17 | 21:38:
Het onttrekken van een minderjarige aan het ouderlijk gezag is geen lichtvaardig besluit. Daaruit trek ik een andere conclusie: dat de politie desondanks de 14-jarige van het bed licht, geeft m.i. aan dat het niet slechts om 'betrokkenheid' gaat.

DutchMountain | 06-06-17 | 10:29

Badnews | 06-06-17 | 03:35

Koester maar niet de illusie dat feiten ook maar iets uitmaken in deze omgeving. Barbertje moet hangen.

@knerf, maak je niet druk deze trieste zaak is zowiezo te wijten aan gebrekkige signalering van misstanden en laksheid aan handelen indien een misstand gesignaleerd is. We leven in een geweldig land met gelukkige mensen (kots)

ThePeet | 06-06-17 | 08:00

Badnews | 06-06-17 | 03:35
Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school(uit dit artikel)
Wat mij weer opvalt,waarom wordt er niet gewoon verdachte geschreven maar boerenzoon?
Er wordt wel ergens heel nadrukkelijk op gewezen.
Ik lees namelijk ook nooit...... zoon van een islamitische uitkeringstrekker is aangehouden.

ditotje | 06-06-17 | 07:59

@badnews, staat er helemaal niet bij. Dus de optie van een allahtone cultuurverrijker staat nog helemaal open. Zowiezo dat geforceerde geduw om maar te kunnen vermelden dat het een blanke Nederlander is, staat me niet aan.

ThePeet | 06-06-17 | 07:54

De dader mag blij zijn dat het niet mijn dochter is!

Agnostje | 06-06-17 | 03:00

Schaaldier | 05-06-17 | 23:43

Vreemd dat geen enkele andere nieuwssite hierover schrijft.

TegenBeterWetenIn | 06-06-17 | 01:15

Schaaldier | 05-06-17 | 23:43

Dat ziet er zorgelijk uit, ook nog geen bekentenissen, er is meer aan de hand, heel vreemd dit alles!

old shaterhand | 05-06-17 | 23:59

botbot | 05-06-17 | 21:49
al aan het ouderlijk gezag onttrokken is bedoelde ik.
Sorry.

botbot | 05-06-17 | 22:13

@knerf | 05-06-17 | 16:57

"Er staan wel enige tientallen dodelijke (autochtone slachtoffers) tegenover als gevolg van allochtoon geweld."

Dan hebben we het over het algemeen over afrekeningen in het "milieu", liquidaties, de "Mocro wars", een hoofd neergezet op het trottoir voor een shisha lounge, etc. Allemaal luguber genoeg, maar totaal irrelevant mbt tot de moord op deze twee meisjes.

"Wil je een rijtje ondernemers/winkeliers/ etc. ?"

Nee, dank je. Wat denk je daarmee te gaan aantonen?

"Om maar niet te spreken van de talloze aanrandingen in treinen naar het strand en in zwembaden als gevolg van vervelende kansenparels."

Zeker, daar erger ik me ook dood aan, en er zou eens een stevige nationale (liefst EU-brede) discussie moeten plaatsvinden over maatregelen om alle "verworvenheden" van de multikul samenleving (ook alle islam-geïnspireerde aanslagen) effectief aan te pakken. Maar dat is allemaal irrelevant mbt tot de moord op deze twee meisjes.

@Veluwse-Eikel | 05-06-17 | 18:07

"Oh en alle AZC roeperts. Marianne Vaatstra bleek een gefrustreerde Friese boer te zijn.
De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:07

"Dat is nog maar de vraag:"

Nee, dat is helemaal niet "nog maar de vraag". De dader van die moord is door de mand gevallen door het uitgebreidste DNA onderzoek dat er in Nederland heeft plaatsgevonden, en die moord is bovendien bekend door die gefrustreerde Friese boer Jasper S.

"In uw simpele veronderstelling vertrouwen we dus altijd op de integriteit v.d. Overheid. Welnu, naar mijn schatting zit er altijd mensen onterecht vast (de twee van Putten b.v.)."

Daar moet je in een rechtsstaat als Nederland inderdaad op vertrouwen. Dat betekent niet dat er niet af en toe iets verschrikkelijk mis kan gaan, maar ook politie/justitiewerk blijft mensenwerk.

Het gekke is dat jouw argument van de Puttense moordzaak - maar er zijn nog andere rechterlijke dwalingen zoals de Schiedammer parkmoord en de zaak Lucia de Berk - er nu juist voor pleit om in dit soort zware misdrijven uiterst omzichtig en zorgvuldig te werk te gaan teneinde missers zoals bovenstaande te vermijden.

Die terughoudendheid van de politie is m.i. een goed teken dat ze van de missers in het verleden hebben geleerd en pas met namen en rugnummers naar buiten treden als ze 100% zeker zijn van hun zaak.

Of wil je liever het Turkije van Erdogan of het Rusland van Poetin? Daar verbaast het me altijd dat ze na een aanslag meteen de volgende dag al alle daders te pakken hebben. Zijn wij nou zo dom of zijn zij nou zo slim?

Dr_Johnson | 05-06-17 | 22:05

-weggejorist-

Wajehie | 05-06-17 | 21:55

-weggejorist-

Wajehie | 05-06-17 | 21:55

claudia69 "
allochtonen/moslims/vluchtelingen die echt goed gezind zijn en zich graag willen aanpassen in ons Land"
Claudia moslims mogen geen vrienden met niet moslims worden (in de koran worden niet-moslims vervloekt) en wie vrienden met hen wordt is 1 van hen.
Moslims volgen mohammed die deed aan liegen,bedriegen, roven , moorden , martelen, verkrachten , was een pedofiel , zet mensen op om niet-moslims te haten etc. etc.
Dat weten ze heel goed want het staat in hun boeken maar vinden ze geen blijkbaar geen probleem.
Resume de islam wordt geacht te heersen over de niet moslims , en dat zijn dan 3 / 4e rangs burgers waar je alles mee mag doen. Oplichten/sexslaaf etc. etc.

Wajehie | 05-06-17 | 21:54

claudia69 | 05-06-17 | 21:45

Dank. Het weekend telt overigens ook niet mee en er gaat vast nog wel een inverzekeringstelling volgen gezien de ernst van de zaken en de omvang van het onderzoek.

netniet | 05-06-17 | 21:53

netniet | 05-06-17 | 21:38
Een groot risico dat de verdachte uit Lunteren al aan het ouderschap onttrokken is.

botbot | 05-06-17 | 21:49

@Netniet; dergelijke genuanceerd schrijven;tegelijkertijd doordacht en gericht op de realiteit kan ik erg waarderen.

claudia69 | 05-06-17 | 21:45

Hoop kortzichtige reacties bij dit artikel. Het gaat om verdachten die aangehouden zijn en geen daders. Voor dat etiket is immers de rechtbank nodig. Beide jongens zijn minderjarig, hetgeen inhoud dat er extreem zwaarwegende redenen nodig zijn om zijn ouders bij hem vandaan te houden en daarnaast is er een advocaat aanwezig,die op geen enkele grond uitgesloten kan worden van contact. Temeer het diens taak is, ongeacht welke mening van wie dan ook, om de verdachte en diens belangen te dienen, is het toch niet meer dan logisch dat de politie even de kaarten aan de borst houdt ? Heb overigens gelezen dat de 14-jarige is aangehouden opverdenking van betrokkenheid, wat kan impliceren dat er meerdere verdachten in beeld zijn en dat de verdachte in Den Bosch middels digitaal speurwerk getraceerd is. Is het voorval uitermate on-Hollands, ja gelukkig wel. Is er daarom te concluderen dat de zaken met elkaar verbonden zijn, nee dat niet.

netniet | 05-06-17 | 21:38

Zolang onze wegkijkende overheid ons opzadelt met ongescreende immigranten blijft deze groep verdacht.
Aantoonbaar liften is-lulletjes mee met échte vluchtelingen.
Het is -hen is het geweldsmonopolie verleend- de taak van de overheid om de veiligheid van alle NL-ers te garanderen.
Zolang nog zo'n 25% van de asyleisers ongescreend is, vormen ze een veiligheidsrisico voor ons. Wanneer deze situatie aanhoudt zullen NL-ers zich gaan bewapenen. De houding tegenover vluchtelingen zal bij ongewijzigd beleid op z'n minst argwanend zijn.
Niemand anders dan de policor wegkijkers in 070 en brussel zijn hiervoor verantwoordelijk!

pennestront | 05-06-17 | 21:35

Hoe dan ook; wat betreft de verdachten zullen we morgen vast meer horen. Officieel mag men 6 uur maximaal vastgehouden worden voor verhoor;hierbij worden de nachtelijke uren niet meegerekend,dus uitgaande van maximaal 15 uur dan zullen de jongens morgenochtend sowieso op vrije voeten staan. Zo niet; dan zijn er gegronde redenen om ze nog langer vast te houden en in dit geval moeten er dus harde bewijzen zijn.

claudia69 | 05-06-17 | 21:31

Ella | 05-06-17 | 21:01
Er is een moord gepleegd een moslim zal en moet er de schuld van krijgen ter meerdere glorie van Geert.
Als ik hoor dat de dader uit Lunteren komt vrees ik dat deze moord wel eens voorkomen had kunnen worden.
Het gaat niet om de ellende die dat jochie heeft voortgebracht maar meer om de Lunteranen nog even na te trappen.

botbot | 05-06-17 | 21:25

Gosat | 05-06-17 | 13:02
In het tweede geval is de aanwezigheid van de daders het gevolg van politiek beleid. En kun je dus stellen dat het niet gebeurd zou zijn als dat beleid nooit werkelijkheid zou zijn geworden. Burgers moeten over die informatie kunnen beschikken zodat zij dat kunnen meewegen wanneer zij hun stem uitbrengen.

Wedstrijdkrokodil | 05-06-17 | 21:21

@Wajehie; met die verdeeldheid doel ik vooral op al die allochtonen/moslims/vluchtelingen die echt goed gezind zijn en zich graag willen aanpassen in ons Land. Voor die mensen zijn dergelijke speculaties erg verdrietig. Ik heb zelf een tijdje gewerkt met jonge alleenstaande vluchtelingen en mijn ervaring was vooral dat deze jongeren erg hun best deden om te integreren in allerlei opzicht. Helaas zijn er altijd rotte appels die het voor de rest verpest en de beeldvorming erg negatief beinvloedt. En vooralsnog weten we niet of het om allochtonen gaat en mocht dit wel zo zijn; dan hoop ik dat dan niet gelijk een hele groep over 1 kam wordt gescheerd.

claudia69 | 05-06-17 | 21:15

botbot | 05-06-17 | 19:10
Waarom reageer je zo boos?
Voel jíj je aangesproken?

Ella | 05-06-17 | 21:01

Ella | 05-06-17 | 20:10
Ik heb in de buurt van Lunteren gewoond en weet wat daar speelt.
Verdiep je eens in de overlast die jongeren daar veroorzaken, kijken of je dan weer iets zo onnozels kunt plempen.

botbot | 05-06-17 | 20:58

Helaas zal straks bekend worden dat ze de verdachten moeten laten gaan, het klopt gewoon niet, blijven oppassen dus, vrees dat het gevaar niet is geweken! Pas bij bekentenissen zit ik er naast maar ook die zijn en komen er niet!

old shaterhand | 05-06-17 | 20:49

het onderzoek afwachten is het beste .... en dan conclusies trekken en dat zou de politie ook moeten doen

Wajehie | 05-06-17 | 20:30

MaxiCosy24, wat doet een knul uit Den Bosch in de omgeving Bunschoten, meer waarschijnlijk een allahtoniër, die met soosjaal miedieja contact had met de andere verdachte.

ThePeet | 05-06-17 | 20:29

-weggejorist-

Wajehie | 05-06-17 | 20:29

claudia69 het meest voor de hand liggend is dat er wel overeenkomst is , vooral met het verhaal van die 2 gasten in auto die dwongen meisjes te stoppen en de plaats/tijd zijn min of meer hetzelfde.
Maak je maar geen zorgen over die verdeeldheid die is er want de islam lust geen niet moslims. Dat mogen ze ook niet want in de koran staat het ook. Hoop niet dat ik te cynisch klink

Wajehie | 05-06-17 | 20:29

effedenke, klopt de NOS laat dit niet meer prominent op haar hoompeestj zien. Welkom in Nederlanders lijken me realistischer daders.

ThePeet | 05-06-17 | 20:25

botbot | 05-06-17 | 19:10
Je doet je naam eer aan. Goed gekozen.

Ella | 05-06-17 | 20:10

Wajehie | 05-06-17 | 18:27

welke ook altijd kneiterdom is..
Dan is er dus een lichaam gevonden en dan zegt meneer agent: ''ja we weten nog niet wie het is''. ''Ook niet of het een man of een vrouw is''.

alphapapatango | 05-06-17 | 19:46

@Wajehie... ik vind het ook best raar allemaal, echter er wordt vermoed dat de zaken afzonderlijk van elkaar staan, dit wordt niet met zekerheid gesteld. En op grond van feiten vind ik het niet raar dat dit vermoed wordt.Ik noem maar een voorbeeld; stel dat de moorden 5 minuten achter elkaar gepleegd werden,dan mag dus inderdaad vermoed worden dat het hier niet om 1 dezelfde dader gaat. Punt is dat we het gewoon niet weten. En die onzekerheid creëert vele speculaties, ook over allochtonen en dat vind ik erg. Zo komt er dus weer meer verdeeldheid.

claudia69 | 05-06-17 | 19:45

25 jaar.En dan niet zonder 1/3 aftrek.

alphapapatango | 05-06-17 | 19:44

" En waarom zouden deze 2 zaken niet afzonderlijk kunnen zijn? Puur omdat het 'te toevallig'is allemaal?"
Dat kan prima, maar waarom zegt men nu al dat de zaken NIKS met elkaar te maken hebben. Het onderzoek loopt nog / is nog net begonnen.
Vanwaar die angst dat men zou denken dat het WEL met elkaar te maken heeft en wat is dat met die auto met 2 inzittenden die eerder meisjes klem reden ??
Beetje raarrrrr..

Wajehie | 05-06-17 | 19:32

@* | 05-06-17 | 19:26
Tuurlijk weten ze meer. Alleen, de waarheid moet eerst gefilterd worden. Zodat we als domme lemmingen welkomwelkomwelkom blijven roepen en knuffels doneren. Aan hen die ons land komen verwoesten.

pennestront | 05-06-17 | 19:31

Wat een speculaties zeg! En waarom zouden deze 2 zaken niet afzonderlijk kunnen zijn? Puur omdat het 'te toevallig'is allemaal? Laten we niet vergeten dat de recherche alle feiten tot dusver kent en deze kunnen aannemelijk maken dat het hier om afzonderlijke zaken gaat. Daar kunnen wij als leek geen enkel oordeel over vormen. Net zoals we er niet van kunnen uitgaan dat het hier om allochtonen gaat.

claudia69 | 05-06-17 | 19:28

Met het track-record van de NL popo en OM heb ik bange verwachtingen voor de ouders van deze meisjes. Sterkte, papas en mamas.

h3* | 05-06-17 | 19:27

Zolang de politie niet door heeft dat de zaken niet los van elkaar te zien zijn vertrouw ik deze arrestaties niet. Lijkt wel een slechte crimi waar een privé detective uiteindelijk de boel op moet lossen door falend politiebeleid.

* | 05-06-17 | 19:26

Ella | 05-06-17 | 18:19
Hoepel toch op met je bible belt ,als men Lunteren leest denk je als eerste aan de postweg.
Maar goed uwe onnozelheid zal ook eens een door haat gedreven duit in het zakje doen.

botbot | 05-06-17 | 19:10

@Ella
Ik wil je policor wensdenken niet te zeer verstoren maar statistisch gezien zit je er iig naast.
Je moet altijd van het goede van de mens uitgaan, helaas blijkt keer op keer dat dit nobele gedachtegoed niet voor elk ras toepasbaar is.
Toch succes!

pennestront | 05-06-17 | 18:50

-weggejorist en opgerot-

Alfred1977 | 05-06-17 | 18:32

veel te vaak hoor ik dat de 2 zaken NIKS met elkaar te maken hebben.
HEEL raar want het onderzoek moet nog beginnen dus ....
iets met getint/islam misschien [email protected]

Wajehie | 05-06-17 | 18:27

KlunsJohannus | 05-06-17 | 17:51

Kan zijn.
Maar tot welke groep behoort onderstaande verkrachter?

2 juni 19:44
Een 11-jarig meisje heeft een abortus laten uitvoeren nadat zij is verkracht door een 61-jarige ‘vriend van haar vader’.
De man uit Brunssum wordt ervan verdacht het meisje te hebben bedwelmd, verkracht en vervolgens zwanger heeft gemaakt.

Ella | 05-06-17 | 18:25

Dulacs | 05-06-17 | 12:04
Kan best.
Jongens uit de Bijbel Belt krijgen nét als moslims vaak ook een verknipt vrouwbeeld mee tijdens hun opvoeding.
Twee vragen:
1e welke religie hebben deze jongens opgedrongen gekregen door hun ouders en opvoeders?
2e welke seksuele vorming hebben deze jongens gekregen via hun ouders en opvoeders?

Ella | 05-06-17 | 18:19

Waarom worden de voornamen van de daders zo angstvallig stilgehouden?

Agnostje | 05-06-17 | 18:11

Oh en alle AZC roeperts. Marianne Vaatstra bleek een gefrustreerde Friese boer te zijn.
De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:07

Dat is nog maar de vraag: ik kan u ook tot dader maken door met stalen en/of bewijsmateriaal te knoeien. Dan laten we u offeren voor iets wat we niet kunnen oplossen, dit is trouwens vaker voorgekomen bij zaken die ‘net niet’ rondkwamen...

In uw simpele veronderstelling vertrouwen we dus altijd op de integriteit v.d. Overheid. Welnu, naar mijn schatting zit er altijd mensen onterecht vast (de twee van Putten b.v.). Ter overweging: in de zaak MV was de eerste analyse van het gevonden DNA Oost Europese verwant (Haplogroup) en niet Noord/West Europees, in die richting werd ook gezocht. Gefrustreerde Friese boeren vallen meestal onder de Noordelijke Haplogroup, maar ik kan mij best vergissen.

Nogmaals, ik begrijp dat u erg opgelucht bent dat het geen Oostblokker was.

Veluwse-Eikel | 05-06-17 | 18:07

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 17:33
Die achtervolging per fiets ging zo snel dat er niks te gillen viel. Er was niemand nabij, behalve de belager.
Ik schaar het minstens onder geluk dat ik de reflex van meppen had.

In eigen huis met inbrekers is het nog weer een ander verhaal - dat blijkt. En goed dat u er zo redelijk ongeschonden vanaf bent gekomen.

De boodschap is zeker duidelijk hoezeer je altijd snel weerbaar moet kunnen jegens fout verrotte figuren - dat kan niet jong genoeg geleerd worden.

En dat wordt het volgens mij generatie op generatie ook wel.
De kloterige pest is dat fout verrot tuig altijd weer hun daden pleegt.

Hoe zich bepaalde shit voltrekt in patronen, moet het een aandachtsonderwerp voor de geleerde overheid zijn. De recherche dus.
Afgaande op berichtgeving dusver in deze zaken, wordt het 'mak' gehouden, maar zal het niet zo blijven als er wel verbanden moeten gelegd - op het vlak van minderjarige verdachten was dit al zo.

Dát is dus wat extra verontrustend is, in dit land.
En zoals we hierboven in de panelen al konden lezen, ook daarbuiten.

Alle moorddaders zijn klotelui, maar van jeugdige leeftijd?
Niks geen 'suikerachtig kinderstrafrecht' - juist extra bij de kloten pakken.
Grondig tuchtigen...

*out om te kalmeren*

Kudtkip | 05-06-17 | 18:05

In 070 denken ze waarschijnlijk alleen aan de formatie van hun linxe welkomwelkomwelkom pedokabinet.
En hoe deze kwestie natuurlijk weeeeeer heeeeeeel slecht zal afstralen op alle kwantumfysici en raketgeleerden die NL hebben verkozen als goedgeefse domicilie.
Lastig hè mark? Hoe lieg je je kiezers nu weer voor? Wat geloven ze nog, die kudtburgers?

pennestront | 05-06-17 | 17:56

Nou, het zal mij benieuwen wat de toedracht zal zijn. Waarschijnlijk komen wij dat nooit te weten, want racistisch (Rotherham).
Gelukkig komen de slachtoffers uit de correcte omgeving, dus zullen de daders nu wèl veroordeeld worden.

Peter_K | 05-06-17 | 17:54

De meeste meisjeskillers zijn blanke viezeriken van middelbare leeftijd.

KlunsJohannus | 05-06-17 | 17:51

Bij de politie in Nederland zijn ze niet onbekend met selectief dingen onder de pet houden.
www.telegraaf.nl/binnenland/26616510/_...

En het is toch allang bekend dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in bijna alle criminele categorieen? Kijk eens in de gevangenissen. Het zijn alleen relatief vaker autochtonen als je een bepaalde intelligentie nodig hebt voor de misdaad zoals bijvoorbeeld in het geval van hackers of seriemoordenaars (je moet ervoor zorgen dat je niet gepakt wordt).

Of het in dit geval autochtoon of allochtoon was doet er eigenlijk niet toe. Op basis van een 1 of 2 gevallen kan je toch geen conclusies trekken.

Gibbon | 05-06-17 | 17:37

Ik heb gewoon enorm geluk gehad.
Kudtkip | 05-06-17 | 16:32
---------------------------
kutkip, je hebt misschien wel geluk gehad dankzij jouw sensio antenne, je intuïtie/instinct) en door niet aan je ratio gehoord gegeven. Het beste wat je kan doen is als je achtervolgd wordt oid laten blijken dat je die achtervolger in de smiezen hebt dan kunnen ze je niet meer bij verrassing overmeesteren en druipen ze vaak af. Het advies van mijn lieve moeder zaliger was om in zeer dreigende situaties keihard te gillen en te schreeuwen, niets ergers dan een kijvende vrouw. Op die manier heb ik in 1990 twee inbrekers uit m'n huis geschreeuwd en gevloekt, ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Gelukkig waren ze alleen bewapend met een schroevendraaier waarvan ik me realiseerde uit de buurt te blijven om steekwonden te voorkomen.
Hoe dan ook kinderen, ook jongens, moet duidelijk worden gemaakt dat leven mooi kan zijn maar dat er ook onheil kan dreigen en dat ze te allen tijde voor zichzelf moeten opkomen in dergelijke gevallen.

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 17:33

koter | 05-06-17 | 17:09
Klopt.
Was me ook geleerd en deed het soms toch.
Langs het Baarjnse Bosch?
Toen ik op uitgaansleeftijd was, kwam het soms voor dat ik alsnog alleen naar huis sjeesde - en neem maar aan dat het wereldrecords waren.
Waren we samen, dan bleef de groep bijeen.

In het nu van heden lijkt er toch iets anders op de loer te liggen.
Je kan mij (en velen) namelijk niet wijsmaken dat er op klaarlichte dag zomaar twee meiden onafhankelijk van elkaar in een betrekkelijk directe omgeving verdwijnen en zielloos terug gevonden worden in de sloot.

De extra voedingsfactor voor kwaaie vermoedens is het downplayen door de overheid en in dat kielzog de media.
Je wenst het niemand toe.

Kudtkip | 05-06-17 | 17:26

knerf | 05-06-17 | 16:57
De Koreaanse Slet grossiert in abjecte opvattingen over andermans uitingen.
Geen gelegenheid gaat voorbij of deze nick-figuur moet anderen de les lezen hoezeer verkeerd zij denken, iets aanvoelen etc.

Eleanor Rosenvelt had daar een idee over.
"Grote geesten praten over ideeën, middelmatige die over gebeurtenissen praten en kleine geesten die over mensen praten."

Kleine geesten mauwen voornamelijk over het denken en handelen van anderen - nagenoeg nooit positief, vul ik voor het idee maar aan...

Kudtkip | 05-06-17 | 17:11

Het leefklimaat is tegenwoordig dusdanig veranderd dat het onverantwoord is om, in je eentje als jonge meid een stukje te fietsen, zeker in buitengebieden of bij donkere, eenzame plekken. Pas dus op.
Graaisnaaiert | 05-06-17 | 12:08

Tegenwoordig? Dit deed je, als je slim was, vroeger ook niet.

koter | 05-06-17 | 17:09

Hoe langer het pliesiecommuniqué uitblijft, hoe lichtgetinter de verdachten zullen blijken.
Ik denk dat de pleuris binnenkort uitbreekt hier......

pennestront | 05-06-17 | 17:05

Galois256 | 05-06-17 | 15:45

Misschien is men beter in het verdonkeremanen van lijken...

knerf | 05-06-17 | 16:59

Dr_Johnson | 05-06-17 | 14:43

Ach, Slet met zijn voorbeeldjes.
Er staan wel enige tientallen dodelijke (autochtone slachtoffers) tegenover als gevolg van allochtoon geweld.
Wil je een rijtje ondernemers/winkeliers/ etc. ?
Om maar niet te spreken van de talloze aanrandingen in treinen naar het strand en in zwembaden als gevolg van vervelende kansenparels.

knerf | 05-06-17 | 16:57

Net bericht op FB.Gisteravond weer een meisje achtervolgd in Kampen door 2 (hoe is het mogelijk)donker getinte mannen in een zwarte auto!
klaasm | 05-06-17 | 13:44

De twee mannen die zich gemeld hadden zijn mannen die in de rij stonden. Niet de 2 mannen die in het autootje rondrijden. Toch belangrijk dat die twee snel opgespoord worden.

Tee Of Cup | 05-06-17 | 16:47

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 15:31
Ik heb ooit eens als jonge deerne, die veelvuldig tussen Baarn en Soest fietste, bij schemring een belager achter me aan gehad.
Zowaar pas na het Baarjnsche Bosch.

Met mijn sterke sensio antenne merkte ik dat er iemand te veel aandacht op me richtte, achter mij.
Voor ik het wist, voelde ik een hand op m'n kont.
Mijn reflex was een uithaaldreun met gestrekte arm - daarop viel de belager om.
Ben doorgetrappeld en na 10m de Stadhouderslaan over gestoken, alsof ik daar woonde (niet, daar woonde jeugdvriendinnetjes).

Vanuit die schuilplek kon ik zien dat de belager opkrabbelde en voort fietste. Na nog wat minuten wachten ben ik als een speer verder naar huis gesjeed.
Buiten adem.

Daar gewacht tot normale adem, en nooit iets verteld over dit voorval.
Ik wenste niet zelf op een soort huisarrest te raken omdat er mafketels rond liepen/fietsten etc. die mij wat aan zouden doen.

Ik heb gewoon enorm geluk gehad.

Kudtkip | 05-06-17 | 16:32

Pierre Tombal | 05-06-17 | 16:13
In het zwarte polootje van zijn pleegmams? Onderweg in Lunteren even een 14jarig amaatje -nog bekend vanuit het azc- opgepikt. Vandaag ik een meisje, morgen jij?

Allemaal speculatie natuurlijk.
Maar laten we de politie even helpen met het leggen van wat waarschijnlijke verbanden.
Dat het losse op zich zelf staande gevallen zijn, zo dicht bij elkaar in tijd en ruimte en uitvoering, is natuurlijk buitengewoon onwaarschijnlijk -ofschoon niet onmogelijk.

Rommelende Onderbuik | 05-06-17 | 16:23

God wat duurt het toch lang voordat er iets bekend wordt over de verdachten. Hoef geen namen te weten, maar iets over de achtergrond (zoontje van een huisarts, de ster van het voetbalteam) er zal toch wel iemand iets weten wie er vannacht zijn opgehaald

Tirade | 05-06-17 | 16:17

Zomaar een vraag: hoe komt een joch van 16, die naar ik aanneem toch ook op school had moeten zitten, vanuit Den Bosch helemaal in Hoevelaken/Spakenburg? Dat zal-ie vast niet op z'n brommertje gedaan hebben.

Pierre Tombal | 05-06-17 | 16:13

Schrijnend genoeg kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat bepaalde puberjeugd handelt als psychopatische volwassenen - als zo iets al niet vroeg ontwikkeld was.

Ik vrees dat de info over het lot van deze twee vermoorde meisjes in een later stadium inclusief verkrachting zal zijn.
Het grote doemscenario van iedere ouder.

Dat nu minderjarige verdachten zijn opgepakt, deed me denken aan deze zaak: www.ad.nl/rotterdam/drie-tieners-opgep...
Zij hebben weliswaar een vrouw van 35 te grazen genomen, dus geen leefdijdgenote - het waren tieners.

Wat bezielt deze gozers?!?
Wat is er aan de hand met hen dat ze zelfs tot moord in staat zijn?

Nou heb ik enkele topic terug verhaald over een jongetje dat o.a. onder mijn toezicht staat bij de kinderopvang, en waarover ik nu al vrees dat hij zulke wreedheid ook in zich draagt. Waarbij ik bepaald niet achterover leun en niks onderneem om diens levenswandel nog een gezondere wending te geven.

Toch en waarlijk, hoe kunnen in hemelsnaam jongens van 14-16 tot moord overgaan?
Social media zou een rol spelen?
Dan nog, zo eindig je op die leeftijd gewoonlijk niet een IRL date.
En zeker geen 2 'afzonderlijke' dates in de relatief directe omgeving.
* Met deze disclaimer dat niet in beide gevallen social media genoemd is - wel de akelig grote parallel in tijdspanne en afloop.

Ik wens oprecht de families en vrienden alle moed (courage!) om verder te kunnen na dit verlies.

Kudtkip | 05-06-17 | 16:05

Tragisch in beide gevallen en een hoop mensen hier moeten zich doodschamen door meteen te wijzen met een huidskleur.
jezusisonzin | 05-06-17 | 14:30
Dat heet logische redenering op basis van motieven.

XaleX_2 | 05-06-17 | 16:01

Waarom denk ik meteen lichtgetintiers?
Dulacs | 05-06-17 | 12:04
Het is wel ramadan en ook de IS oproep heeft die lieve moslimkinderen bereikt. Het is wel erg toevallig dat 2 meisjes de dood hebben gevonden vlak na elkaar zo tijdens de ramadan.

XaleX_2 | 05-06-17 | 16:00

@ClaudiaM 15:41 Staat niet dat de jongen vrijgelaten is. Alleen dat men denkt dat de 2 zaken, Romy en Savannah, niet aan elkaar gelinkt zijn.

Hoop dat ze de schoft/schoften te pakken krijgen/hebben. Aan de hoogste boom er mee, wat hun afkomst ook mag zijn

borus | 05-06-17 | 15:59

Claudia M. | 05-06-17 | 15:41
Miss mis ik iets maar lees nergens dat hij vrijgelaten is

Dulacs | 05-06-17 | 15:57

@Galois256 | 05-06-17 | 15:45
Bij het linkje dat u geeft zie je anders heel duidelijk dat het aantal vrouwen dat vermoord wordt de laatste tijd juist weer stijgt, toeval?

Watching the Wheels | 05-06-17 | 15:57

Ik zie weer veel paniek dat het vroeger allemaal beter was - dat is helemaal niet waar. Het aantal moorden is nog nooit zo laag geweest:

www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/30/laags...

we leven in een goede tijd - ondanks dit soort trieste gebeurtenissen.

Galois256 | 05-06-17 | 15:45

Vanwaar de suggestieve toon dat de zaken wél met elkaar te maken hebben?

xspalm | 05-06-17 | 15:32

Voorlopig je kinderen niet het oog verliezen".... Zeg maar gerust voor altijd vanaf heden. Weer een stuk levenskwaliteit de nek omgedraaid in NL.
Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:13
------------------------------------
ik ben uit de jaren '50 toen NL nog een paradijs was vergeleken bij nu. Toch werd ik toen al door mijn moeder gewaarschuwd voor kinderlokkers. Toen ik zelf kinderen kreeg speelde de discussie of je kinderen daarvoor wel moest waarschuwen, anders werden ze zo wantrouwend, zouden ze hun spontaniteit verliezen alsof dat erger is dan je kind iets meegeven waardoor het antennes ontwikkeld voor situaties die niet kloppen en niet alleen op gebied van kinderlokkers (pedo's tegenwoordig). Wel is het chatgebeuren een factor waar je als ouder niet altijd zicht op hebt maar kinderen moeten op gebied van sociale media echt heel goed worden gewaarschuwd en geïnstrueerd.

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 15:31

@DeNieuweRegisseur | 05-06-17 | 14:20
@Dr_Johnson | 05-06-17 | 14:43
@Wol | 05-06-17 | 14:48

Dank u allen, gelukkig nog mensen die terughoudend zijn met het onmiddellijk trekken van conclusies op basis van wel zeer geringe feitelijkheden.

En wat betreft dat 'toeval'...
Weet je nog, die dame die veroordeeld werd op grond van 'toevalligheden' die hoegenaamd 'geen toeval' (meer) konden zijn? Er vielen namelijk wel heul erg veel doden in haar werkomgeving, en zodoende kwam het OM het met de 'statistische bewijsvoering' op de proppen. Het OM was alleen eventjes 'vergeten' dat mevrouw in een ziekenhuis werkte, en dat daar nogal eens mensen dood plegen te gaan. Over vooringenomenheid gesproken, en hoe gevaarlijk dat wel niet is!

Gelukkig is ze uiteindelijk - na lang aandringen door mensen die hun hersens wèl gebruikten - toch vrijgesproken, maar het heeft Lucia de Berk wel vijf jaar vrijheid en haar gezondheid gekost...

EefjeWentelteefje | 05-06-17 | 15:27

@jezusisonzin | 05-06-17 | 14:30
Als in de afgelopen 50 jaar ooit binnen een week 2 jonge meisjes door 2 jonge autochtoniers doodvermoord zouden zijn geweest, dan zou u gelijk hebben gehad. Against all odds als het autochtone minderjarigen mochten blijken te zijn.

Watching the Wheels | 05-06-17 | 15:25

Simpel.
Als blijkt dat wat velen vermoeden (azc, lichtgetintiërs) tòch waar is, betekent dat dat de politie wordt gesouffleerd door het politieke (lands-) bestuur.
Wat doorgaans weer betekent dat de keiharde info te stigmatiserend van uitwerking zou zijn.
En dat de waarheid ten koste van alles en kalergi zo lang mogelijk verborgen moet blijven.
We zullen zien.......

pennestront | 05-06-17 | 15:16

Zelf denk ik dat die jongens van 16 en 14 jaar niet alleen gehandeld hebben. Meisjes van 14 jaar zijn sterk genoeg om een gevecht met zo'n stuk uitschot aan te gaan. Deze Jongens zijn een goede dekmantel wegens hun minderjarigheid, om de 18+ uit de wind te houden. Hebben er misschien wel aan meegewerkt, maar ik vermoed dat ze het niet alleen gedaan hebben.

subversief | 05-06-17 | 15:16

Bieslander | 05-06-17 | 14:55

Die zijn dan al lang het land uit.

gatito | 05-06-17 | 15:06

@ Peter Emile | 05-06-17 | 14:45 Helaas geldt in Nederland niet. Bij minderjarigen zijn de Nederlandse fopstrafjes nog meer dop.
Wellicht kan de 16 jarige nog onder volwassen recht vallen maar ook dat is in Nederland geen garantie voor een passende straf.

Franker | 05-06-17 | 15:02

Te lang niks willen zeggen over wat de politie zelf al weet, wijst meestal op iets ‘gevoeligs’. Op grond waarvan zei de politie al heel vlug dat de twee zaken niets met elkaar te maken hebben? Is er soms een AZC in de buurt?, vroeg ik mij af. Ik had de letters AZC amper op Google ingetikt of er verscheen ‘AZC Bunschoten’ bovenaan de lijst. Met mij hebben een heleboel mensen dus hetzelfde gedacht. Met alle negatieve associaties die erbij horen. Misschien ten onrechte. In dat geval heeft de politie heersende negatieve sentimenten verder aangewakkerd. En mocht de getinte aap toch uit de mouw komen dan is het vertrouwen in het gezag naar een nog lager dieptepunt gedaald.

Bieslander | 05-06-17 | 14:55

Wat een gespeculeer op basis van weinig feiten... Ja, het is wel heel "toevallig" twee meisjes van 14 in dezelfde omgeving die vermoord of dood worden gevonden zonder verband. Maar je kunt er van alles op loslaten zonder voldoende feiten: afspraakje van de twee meiden met die jongens bijvoorbeeld. Eerste keer pilletje of GHB gebruiken (of dramatischer versie: een poging tot date-rape van de jongens), pilletje of GHB blijkt fataal gedoseerd, jongens in paniek en dumpen de lichamen op twee plekken om het verband te verdoezelen, noem maar op... Zonder feiten weten we het gewoon niet.

Wol | 05-06-17 | 14:48

Daar heb ik trouwens nog steeds twijfels over.

gatito | 05-06-17 | 14:46

Minderjarig?
So what??

"If you're old enough to do the crime,
you're old enough to do the time".

Peter Emile | 05-06-17 | 14:45

"Ook leuk dat je meteen aannames doet over de achtergrond van de daders, net als effedenke en anderen. Normaal gesproken wordt er nooit dader info vrijgegeven zolang iemand niet officieel in staat van beschuldiging is gesteld. Als die jochies uiteindelijk niet de dader blijken te zijn maar wel zo in de media zijn gezet, dan is hun leven ook zuur. Zeker nu het om kinderen gaat zal de politie extra terughoudend zijn met informatie geven."
DeNieuweRegisseur | 05-06-17 | 14:20

Daar ben ik het helemaal mee eens. We hebben het hier over twee dode meisjes van 14 jaar die door een "misdrijf" om het leven zijn gekomen. Dat maakt - terecht, en ook bij mij - heel veel woede los en de hoop dat de dader(s) snel gepakt zullen worden en navenant gestraft. Maar je moet er wel 100% zeker van zijn de werkelijke daders te hebben. Zolang je nog niet op dat punt bent aangeland, snap ik de terughoudendheid van de politie.

Vergelijk ook nog eens de moord op Marianne Vaatstra in Zwaagwesteinde van eind vorige eeuw. Daar werden aanvankelijk ook asielzoekers uit een nabijgelegen AZC verdacht. Later, na een grootschalig DNA onderzoek, bleek de dader toch "gewoon" een plaatselijke boerenkinkel genaamd Jasper S. te zijn, die de moord bekende en inmiddels zijn straf uitzit.

Dr_Johnson | 05-06-17 | 14:43

De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:07
Ook al ben ik het niet vaak met je eens, over de zaak Vaatstra heb je weldegelijk een punt.
The truth is a stone cold bitch with a 14" strap on.

JdelaT | 05-06-17 | 14:40

@DeNieuweRegisseur | 05-06-17 | 14:20

Tsja, ooit was er vertrouwen. Politiek, bestuur, media, en politie hebben dat de afgelopen jaren stelsematig afgebroken met gelieg, gedraai, gespin, en doelbewust omitteren van belangrijke zaken.
.
Dat mensen nu zeer alert zijn en veel vragen stellen hebben eerdergenoemde "instituten" zelf over zich afgeroepen. Ze hebben vertrouwen beschaamd. Dat vertrouwen krijgen ze dus niet meer. And rightly so... een vos verliest zijn streken niet.
.
Dit klimaat is geschapen door mensen die hun ideologie en meninkjes belangrijker vonden dan nieuwsgaring, dan ordehandhaving, dan wetshandhaving. Ga daar maar aan kloppen met dit soort "redelijkheid".
.
In een bananenmonarchie moet men nou eenmaal niet klagen wanneer er mensen over bananen uitglijden.

Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 14:39

@jezusisonzin | 05-06-17 | 14:30
Empirische vooringenomenheid, heet dat.
Je niet door omissies en leugens van de overheid laten leiden.
Gaat trws niet om de huidskleur, meer om het geloof....

pennestront | 05-06-17 | 14:35

Tragisch in beide gevallen en een hoop mensen hier moeten zich doodschamen door meteen te wijzen met een huidskleur.

jezusisonzin | 05-06-17 | 14:30

Waarom denk ik meteen lichtgetintiers? Ben ik nu een racist? Islamafoob?..... wss wel ja.
Kunnen net zo goed blankgetintiers zijn natuurlijk
@ Dulacs | 05-06-17 | 12:04
.
____
.
Ik vroeg me ook af waarom ik ook een lichtgetint vermoeden heb.
Maar de vraag stellen is haar eigenlijk al beantwoorden.

donjon | 05-06-17 | 14:29

De jongen uit Lunteren (gemeente Ede) zit dicht bij die Donnerschool hier in de Glind. Een school voor kinderen met gedragsproblemen (vroeger: moeilijk opvoedbaar). Daar kan dus een link zijn. Maar gewoon afwachten dus...

En van Den Bosch. Ach, wat DeNieuweRegisseur zegt: vrienden van die jongens kunnen er simpelweg ook niets aan doen. Informatie over wie het zijn is daarin minder relevant voor ons. Voor de ouders, ter verwerking, kan het echter wel helpend zijn!

Osdorpertje | 05-06-17 | 14:14

Social Media wordt altijd even bekeken: zijn er rare gesprekken of bedreigingen geuit, etc. Die worden meegenomen in het onderzoek. Mogelijk was het nu heel expliciet, waardoor de politie vrij snel verder kon? De verdachten zijn kinderen, hè, die kunnen nogal snel iets te onhandige zaken op internet gooien.

Stijl-vol | 05-06-17 | 14:27

Doei! We hebben gelachen, vooral om je, niet met je.
Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:42
Volgens mij lacht iedereen hier juist om jou. Man, wat een onzin kan iemand uitkramen. Je hebt recht op informatie om je eventuele dochter te beschermen? Wat voor informatie verwacht je te krijgen? Namen van de opgepakte jongens zodat je hun vriendjes ook meteen kan aanpakken? Er is werkelijk waar helemaal niks wat jij kan doen met de informatie over deze zaak.
.
Daar tegenover staat dat de politie wel gehinderd kan worden in hun onderzoek en de verdachten (of evt loslopende daders) hun verdediging kunnen versterken door alle inside informatie die ze hebben gekregen. Nee, het is pure bullshit dat jij recht hebt op informatie. Politie handelt gewoon goed.
.
Ook leuk dat je meteen aannames doet over de achtergrond van de daders, net als effedenke en anderen. Normaal gesproken wordt er nooit dader info vrijgegeven zolang iemand niet officieel in staat van beschuldiging is gesteld. Als die jochies uiteindelijk niet de dader blijken te zijn maar wel zo in de media zijn gezet, dan is hun leven ook zuur. Zeker nu het om kinderen gaat zal de politie extra terughoudend zijn met informatie geven.
.
Neemt niet weg dat ze wel als volwassen gestraft mogen worden, als ze de daders zijn. Maar houd aub op met die aannames en dat egoïstische gejank dat je overal recht op zou hebben.

DeNieuweRegisseur | 05-06-17 | 14:20

Ik vind het wel heel opvallend dat die jongens zo snel zijn opgepakt. Alsof de politie ze al langer in de gaten hield en ze alleen de lichamen nog nodig hadden voor DNA sporen en vingerafdrukken. En om ze zo snel na de vondst een goed onder druk te kunnen zetten zonder dat hun advocaten ze langdurig hebben kunnen voorbereiden op een ondervraging.

Osdorpertje | 05-06-17 | 14:14

Ik mag haar nu al.
MickeyGouda | 05-06-17 | 13:58
Dan verklaar ik me solidair met je dochter!
(die ik niet zou doen - voordat mensen zich nog meer zorgen gaan maken op een site als deze).

nickolaas | 05-06-17 | 14:11

Instagram, afpersen, regeling treffen, paniek, misschien zoiets? Blijft natuurlijk gissen maar een jongen van 14/16 uit den Bosch dat een meisje van 14 kent in regio Amersfoort zal wel via Social media gegaan zijn.

Jos Tiebent | 05-06-17 | 14:10

Ik geloof er niets van. Waarschijnlijk is er veel meer wat Wij nog niet mogen weten. Zeker gezien berichtgeving dat 2e slachtoffer nog geidentificeerd moest worden op geslacht en dit bijna een dag duurde.

MoonBeebe | 05-06-17 | 14:09

Blauwe walvisvangst ... ?

Geweaun nieuwsgierg

Centauri3 | 05-06-17 | 14:08

-weggejorist-

Suzanneke | 05-06-17 | 14:08

Waarom denk ik meteen lichtgetintiers? Ben ik nu een racist? Islamafoob?..... wss wel ja.
Kunnen net zo goed blankgetintiers zijn natuurlijk
@ Dulacs | 05-06-17 | 12:04
-
Als er in de dode-bomen/papier-van-gerecyclede-vodden-media niet expliciet "blanke" bij staat dan blijkt achteraf dat het meestal wel getintiers waren

telelezer | 05-06-17 | 14:08

Ik ben van 1983, je weet wel , he-man , sesamstraat, techno en house en festivals je vrienden verliezen en naar meeting point toe om elkaar te vinden. Super jeugd, veel buiten spelen etc. Ik ben pro technologie maar ik heb heel erg de indruk dat snapchat, facebook twitter etc dit soort praktijken alleen maar makkelijk heeft gemaakt. Ouders zien niet, of kunnen niet controleren met wie hun dochter als puber in contact komt. Tuurlijk kun je als ouder ook sneller communiceren met je kind, maar genoeg van die mafkezen die nu romy en savannah fataal zijn geworden.

gelachewoar | 05-06-17 | 14:03

@nickolaas| 13:50

Ik mag haar nu al.

MickeyGouda | 05-06-17 | 13:58

klaasm | 05-06-17 | 13:44
Met wat er is gebeurd zullen mensen idd door de angst het gevoel krijgen achtervolgd te worden als ze een zwarte auto(vw polo) zien. Aangezien de zwarte polo zo breed is uitgemeten geloof ik dat dat laatste (op fb gemelde) helemaal niet.

Op fb stond ook die foto van 2 random mannen die in de rij stonden voor instructies om te helpen bij de zoektocht. Hopelijk wordt er niet een onschuldige polo rijder het slachtoffer van de mensen die alles geloven op facebook.

Gosat | 05-06-17 | 13:53

Als dit AZC'rs zijn, dat betekent het dat de shit in Nederland aan is.
poepdoos | 05-06-17 | 12:28
--
Als dit AZC'ers zijn gaat niemand dat te weten komen door onze medias

maaskrantje | 05-06-17 | 13:52

"helaas van nature iets minder fel en agressief dan ik"
@MickeyGouda | 05-06-17 | 13:46
Ik heb ook een moeder die feller en agressiever is dan ik,maar die reaguurt gelukkig niet ;).

nickolaas | 05-06-17 | 13:50

@nickolaas

Excuses voor de spelfout in je alias.

MickeyGouda | 05-06-17 | 13:49

@ necrosis: Ik las net ergens in de reaguursels iets over een muur in Lunteren, ach nee, laat ook maar.... ;-)

Patrick-Haemers | 05-06-17 | 13:48

@ Klaprooz | 05-06-17 | 13:30 Ik been geen Sherlock Holmes, maar haar fiets is een stuk verderop gevonden bij een bushalte. Het zou mij niet verbazen als ze op de kronkels hebben afgesproken, hij daar zijn ding gedaan heeft en vervolgens op haar fiets naar de bushalte gefietst is en vervolgens de bus en trein naar huis heeft genomen.

The project | 05-06-17 | 13:48

@nicholaas | 13:39

Als prototypisch voorbeeld van Oerhollands blond-tieten-kont heb ik zelf meermalen op klaarlichte dag, buiten mijn eigen schuld, situaties meegemaakt waarvan je later denkt "daar ben ik doorheen gerold". Ik coach mijn dochter, helaas van nature iets minder fel en agressief dan ik, dus al jaren op dit onderdeel.

MickeyGouda | 05-06-17 | 13:46

necrosis | 05-06-17 | 13:34
Waren de meisjes vermoord voordat ze in de sloot werden gedeponeerd, zijn ze verkracht, mishandeld, allemaal vraagtekens nog.

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 13:44

Je lult zo slap dat mijn dubbele espresso spontaan is verandert in een Hipster Tai Thee.
Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:36
Zit je nog thee te drinken ook na zo'n moord.. dat was niet mijn opzet hoor!

nickolaas | 05-06-17 | 13:44

Net bericht op FB.Gisteravond weer een meisje achtervolgd in Kampen door 2 (hoe is het mogelijk)donker getinte mannen in een zwarte auto!

klaasm | 05-06-17 | 13:44

Waarschijnlijk voor neef, broer of oom..
Maar daar prikt de Hermandad wel doorheen met de huidige DNA tests. Als ze het wel gedaan hebben als volwassenen berechten met pij maatregel overgaand in tbs.

kaplaarzenverkoper | 05-06-17 | 13:42

Tearjerker | 05-06-17 | 13:36
Doei! We hebben gelachen, vooral om je, niet met je.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:42


nickolaas | 05-06-17 | 13:32
Buitenladnse Statistieken.. 1 voorbeeld; Rotherham. En doei daar gaan je statistieken. Probeer het niet eens meer kerel, je valt zo hard door de mand. Je lijkt wel op de NOS! Heet je soms in het echt N. Os?

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:40

@Tearjerker | 05-06-17 | 13:36
Ik zou maar gaan rennen, ik hoor de stalen neuzen van Joris al aankomen.
*zwaait*

necrosis | 05-06-17 | 13:40

@MickeyGouda | 05-06-17 | 13:28
Vanaf pubertijd moet je dus meer op je hoede zijn (zie statistiek - service van mij naar 'bezorgde ouders') - maar ik ken geen enkele ouder geloof ik die dat niet is of was (inclusief mijn eigen ouders destijds).
Gouda schijnt trouwens wel een mega 'krau-buurt' te zijn qua statistiek www.ad.nl/redactie/misdaadmeter/2017/l...

nickolaas | 05-06-17 | 13:39

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:26
Lees eens goed: VOORBEELD.

Die polo is gewoon van de politie. Dat is toch duidelijk met die agent en kunt er naast. VW is leverancier vd politie. Op de rdw site zie je meer info: nl zakelijke eigenaar = lease of in dit geval de popo

Gosat | 05-06-17 | 13:39

Maar als de kwajongens echt minderjarig zijn, dan betekent dit dat hun straf echt een lachertje gaat worden. Dan staan ze zo rond hun achttiende gewoon weer op straat (om vervolgens nog een heel lang leven te leiden (met naar ik vrees, veel 'kattekwaad'))?
#bangmaker du jour

Johnny_Longbone | 05-06-17 | 13:39

Van de Televaag :

Verdachte kende Savannah via social media

Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. ,,Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres'', zei Van de Groep. De aanwijzingen kwamen van de familie en vriendinnen van Savannah.

Hij was dus kennelijk al vanaf donderdagmiddag/avond in beeld. Vreemd dat ze hem dan pas afgelopen nacht hebben aangehouden.

stijlvollezak | 05-06-17 | 13:39

@Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:26
Die schades zijn voorbeelden.

necrosis | 05-06-17 | 13:37

-weggejorist en opgerot-

Tearjerker | 05-06-17 | 13:36

nickolaas | 05-06-17 | 13:26
Het is bekend dat het oplossings-percentage in Nederland schrikbarend laag is. Dus die cijfers kloppen van geen kant. En ja het CBS, dat is toch dat cijfertjes kantoortje gefinancierd door de Overheid?
--
Laat maar. Ik laat me graag voorlichten , maar dan wel door een onafhankelijke betrouwbare partij en niet door een staats bedrijf wat cijfertjes produceert in opdracht van de financier, dus de staat.
--
Wij van WC eend.. nou je snapt hem wel.
--
En heb jij cijfers van misbruik binnen de Moslim gemeenschap. Je weet wel die parallelle samenleving waar de Nederlandse politie en andere organen geen enkel vat op hebben? En hoe kom jij aan die cijfers?
--
Je lult zo slap dat mijn dubbele espresso spontaan is verandert in een Hipster Tai Thee.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:36

@Kameroudste | 05-06-17 | 12:34
Mooi artikel. Helaas moet je om dit soort Marokkanen te vinden met een vergrootglas op pad.

McMarx | 05-06-17 | 13:34

Afwachten. De politie werkt onder immense publieke druk en de inspanningen lijken hun vruchten af te werpen. Hoop dat de haast en de druk de waarheidsvinding niet in de weg staat. Dat leidt uiteindelijk tot minder straf of geen zaak.

ristretto | 05-06-17 | 13:34

@vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 13:28
Dood door verdrinking is makkelijk vast te stellen.
Zit er veel water in de longen=> verdrinking
Zit er geen water in de longen=> op land vermoord en later in het water gedumpt.

necrosis | 05-06-17 | 13:34

@mezelf | 05-06-17 | 13:26
Overigens is 0-20 jaar voor dit doel wel ruim, kinderen jonger dan 4 schijnen relatief veel kans op een onnatuurlijke dood te hebben en na 13 loopt het ook snel op binnen als je dus kijkt naar mensen die vermoord zijn tussen 0-20 jaar. En tussen 4-13 is een relatief veilige leeftijd als ik kijk naar overigens buitenlandse statistieken www.ncjrs.gov/pdffiles1/ojjdp/187239.... . Maar het totaal aantal onnatuurlijke doden door een misdrijf 0-20 is dus wel degelijk sterk teruggelopen.

nickolaas | 05-06-17 | 13:32

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het vriendjes via socia media zijn, danwel jongens op kamp, kennen via school etc. Het zou kunnen dat het toeval is. De hormonen gieren wel door het lijf deze tijd van het jaar. Of de jongens kenden elkaar persoonlijk of via social mediaen de een heeft wellicht de ander geinspireerd. Hoe dan ook afschuwelijk voor de meiden en familie. Ook erg voor vriendinnen van de meisjes. Je tienertijd (en latere leven) krijgt dan natuurlijk een heel nare wending. Als het de daders zijn, dan goed werk van de politie. Snelle arreststies.

Suzanneke | 05-06-17 | 13:32

Ergo; er is geen verband maar het betreft wel in beide gevallen een minderjarige verdachte. How high are those odds?

Maya_de_bijbal | 05-06-17 | 13:31

Hmmm hmmm en hoe heeft hij haar naar de kronkels gekregen? Achterop zijn bromfiets of mee in de bus. Ik weet het niet. Te toevallig allemaal. Zaken los van elkaar... ik weet het niet. Meldingen van lastig gevallen meisjes en deze twee zaken lopen allemaal aan de N199. Net als.....

Klaprooz | 05-06-17 | 13:30

@nickolaas | 13.18

Wat de één 'gevoelsmensen' noemt, noemt de ander liefhebbende ouders met gevoel voor realisme. Als het om de veiligheid van je kind gaat mag je niet denken in termen van statistieken​ en risicocalculatie. Dat doen alleen domme, onverantwoordelijke eikels.

MickeyGouda | 05-06-17 | 13:28

Vreselijke berichten voor ouders, familie en vrienden en andere bekenden.
En ouders maak uw kinderen aub duidelijk dat de wereld geen roze pony met regenboogwereld is. Het onheil is altijd aanwezig, het is goed om hun antennes voor vreemde situaties te ontwikkelen.

Afgelopen maand: Kampen meisje 17 jaar verkracht en getracht om haar te verdrinken, azielzoeker tot 12 jaar veroordeeld.

In Duitsland 14 jarige Syriër uit NL betrokken bij verkrachting:
www.telegraaf.nl...

Duitsland dec. 2016: 17 jarige asielzoekers, Afghaan, verkracht en vermoord zijn slachtoffer door verdrinking: www.elsevierweekblad.nl...

Hier moest ik aan denken toen ik de berichten las over wat beide meisjes is overkomen, dood door verdrinking en wat nog moet blijken uit nader onderzoek.

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 13:28

Te snel. Zo ging dat ook met de Puttense moordzaak. Dat dorp is niet ver weg. Het kan zo maar gebeuren dat deze gastjes over een paar dagen worden vrijgelaten, óf, veel erger, worden vervolgd en berecht voor iets dat ze niet hebben gedaan. Maar afwachten.
Dat necklacing, waar ik 't in een eerder topic over had, kan je ook alleen maar doen als je absolute zekerheid hebt.

hotnot | 05-06-17 | 13:26

@mezelf 13:18
@Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:13
Jonger dan 20 jaar kan ik hier uithalen:
1996 29
2005 27
2014 14
2015 9
"Overledenen; moord en doodslag; pleeglocatie Nederland" statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...

nickolaas | 05-06-17 | 13:26

-weggejorist-

Johnny_Longbone | 05-06-17 | 13:25

@Ben7943 | 05-06-17 | 12:59

Er staat nog een muur ter herinnering aan de NSB tijd, deze staat trouwens vlakbij waar vroeger een AZC was.

dubbelq | 05-06-17 | 13:24

Verschrikkelijk. Gewoon verschrikkelijk... als je zelf kinderen hebt dan komt zoiets nog veel harder aan. Twee jonge meiden. Weg. Ik wil niet eens weten wat er gebeurd is.

Sgt. Overdoos | 05-06-17 | 13:23

@Chiant | 05-06-17 | 13:00
.
Klopt, maar in deze 2 gevallen ging het specifiek om buitengebieden. En in steden hangen toch - vrijwel - overal camera's, en rijdt het ov + taxi's driekwart per etmaal regelmatig rond waardoor de kans dat iets tijdig wordt gezien vele malen groter is. In het oosten en het noorden is het vele malen rustiger, er gebeurt ook minder maar keerzijde is dat als het misgaat de kans dat er iemand is die het ziet of hulp kan bieden verwaarloosbaar is.

Graaisnaaiert | 05-06-17 | 13:23

Dus blijkbaar kenden verdachte en slachtoffer elkaar.

@Patrick-Haemers | 05-06-17 | 13:16

Dat is doorgaans het geval. Niet voor niets is de familie/vriendjes/echtgenoot meestal de eerste die bij een moord een bezoekje krijgt van de politie, en niet alleen ter troosting.

EefjeWentelteefje | 05-06-17 | 13:20

@ Kamervraag | 05-06-17 | 13:05
In Nederland hebben we ook zoiets als bussen.

Boer Harm uut Twente | 05-06-17 | 13:18

Voorlopig je kinderebn niet het oog verliezen".... Zeg maar gerust voor altijd vanaf heden. Weer een stuk levenskwaliteit de nek omgedraaid in NL.
Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:13
En toch is dit soort zaken meen ik toch gedaald de afgelopen decennia - maar voor 'gevoelsmensen' werkt dat nu eenmaal anders, dat snap ik inmiddels ook wel.

nickolaas | 05-06-17 | 13:18

Hier gaan we niet zoveel te weten overkomen. In verband met de wettelijke privacy van zowel de (minderjarige) slachtoffers als daders.

brutus68 | 05-06-17 | 13:17

www.ad.nl/amersfoort/twee-enlsquo-zwar...

Voor de goede orde: het gaat hier over 2 mannen die in de rij stonden voor de zoektocht, gaat dus NIET over de 2 mannen in de zwarte auto. Die kunnen dus nog steeds in verband ermee staan.

Lijkt er meer op dat het bericht afleiding is, samen met de arrestaties, om de concentratie van de zwarte auto allochtoniërs te laten verslappen.

Tee Of Cup | 05-06-17 | 13:17

Ik kan me wel voorstellen dat je in de bijbelgordel als tiener flink met je seksualiteit in de knoop kan zitten. Seks is geen zonde, vrome bijbelgordeldieren.

Zyprexa20mg | 05-06-17 | 13:17

Op NPO Teletekst p 105 staat:

'Er waren volgens hem aanwijzingen dat Savannah zich ergens schuilhield samen met de jongen die nu als verdachte is opgepakt'.

Dus blijkbaar kenden verdachte en slachtoffer elkaar.

Patrick-Haemers | 05-06-17 | 13:16

14 en 16 jarige jongetjes die buiten hun stad even 2 meisjes vermoorden. Ik kan mij niet voorstellen dat ze alleen gehandeld hebben.

Rest In Privacy | 05-06-17 | 13:15

Broek der Broeken | 05-06-17 | 13:09
Mark hoopt, hoopt, en nog eens hoopt.
De ellende laat hem koud hier is politiek gewin uit te halen.

botbot | 05-06-17 | 13:15

Broek der Broeken | 05-06-17 | 13:09
Voorlopig je kinderebn niet het oog verliezen".... Zeg maar gerust voor altijd vanaf heden. Weer een stuk levenskwaliteit de nek omgedraaid in NL.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:13

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:07

Politie kan/mag niet alle onderzoeksinfo op straat gooien. Dan frustreren ze het eigen onderzoek... Wacht gewoon af wat er aan de hand is en let op je dochters ondertussen.

Paljas | 05-06-17 | 13:12

@De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:02
Ramadan? Nee, dat triggert weer azc-krijs-reaguursels.
.
Als het 2x doodslag blijkt, dan kan dat gewoon toeval zijn tegelijk. Er wordt heel regelmatig pak rammel gegeven door pubers, aan pubers. Alleen dan nu 2x met fatale afloop. Wat overeenkomt is vluchtende daders.
.
Het vrij snel vinden van de daders is op zichzelf ook weer niet heel vreemd. Bij niet-criminelen-onderling zit bij moord en doodslag de dader bovengemiddeld vaak gewoon in de eigen vrienden/familiekring.

de Voorzittert | 05-06-17 | 13:11

De NOS zal de afkomst van de daders wel weer verwijderen uit de persconferentie.

major hangover | 05-06-17 | 13:11

Nee. Je hebt geen recht op info. De politie en het openbaar ministerie bepalen wat ze vrijgeven en waarom. En dat is maar goed ook.
De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:09
Heb ik wel, jij misschien niet als EU laaf. Maar ik wel. Verschil moet er zijn.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:11

De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:07
Dat zegt men , op DNA en advocaat liep gelijk te schreeuwen, hij heeft het gedaan.

gatito | 05-06-17 | 13:10

Heeft Rutte al een messcherpe tweet eruit gegooid waarin hij zijn mening bekrachtigd?? Zoals; "Een laffe daad!" Maarrrrrr,....... mijn vermoedens omschrijft weer het geijkte profiel over de daders.

Ik snap er niks van! | 05-06-17 | 13:10

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:04
Het recht op info zodat je je kinderen kan beschermen? Er zijn in korte tijd twee meisjes vermoord. Hoeveel meer info wil je hebben zo kort na het feit? Die burgemeester heeft zelf gezegd dat je beter niet je kinderen alleen kan laten fietsen. Lijkt me genoeg info. Gewoon voorlopig je kinderen niet uit het oog verliezen.

Broek der Broeken | 05-06-17 | 13:09

Als de daders in deze zaken veroordeeld zijn zet ik een crowdfunding op. Wij moeten er alles aan doen dat deze dader nooit resocialiseren of maar ook 0.1% kans krijgenin deze maatschappij. Ze zullen de rest van hun leven over hun schouder moeten kijken.... oww wat zal dit bericht linkse mensen boos maken. Aan lavendel ruiken doet

Deug-niet | 05-06-17 | 13:09

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:07

Nee. Je hebt geen recht op info. De politie en het openbaar ministerie bepalen wat ze vrijgeven en waarom. En dat is maar goed ook.

De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:09

@Damoos | 05-06-17 | 12:59
De mannen in de zwarte auto hebben zich al gemeld bij de politie, en hebben ogenschijnlijk niets met de zaak (zaken) te maken.

necrosis | 05-06-17 | 13:08

Ik denk nu ook aan dat meisje op spoor, zogenaamd zelfmoord.
Ik zoek het in andere kringen.

gatito | 05-06-17 | 13:08

Jan, Leiden | 05-06-17 | 13:02

Niet zo heel land geleden waren er ook wat Joegoslaven in die leeftijd die zoiets bedacht hadden en ik meen ook later een paar Chinezen. Tieners kunnen behoorlijk wreed zijn. Ik vraag me af of er een connectie is. Blijft bizar verhaal.

Oh en alle AZC roeperts. Marianne Vaatstra bleek een gefrustreerde Friese boer te zijn.

De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:07

Paljas | 05-06-17 | 13:03
Wat niet vooruitlopen... wordt eens wakker man. Doe eens niet zo NOS. Als burger heb je recht op info... geef de burger dan de diverse scenario's zodat deze zich kan voorbereiden. En zijn er 9 van de 10 scenario's niet opportuun, soit. Dan is hebben de mensuh zich tenminste kunnen beschermen.
--
Dit is allemaal zieke propaganda en je trapt er, weer, in..
--
Verder no hard feelings..

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:07

@Damoos | 05-06-17 | 12:59
Als ik ook eens mag gokken: de pliesie heeft vanochtend wellicht de gegevens van de telefoons ontvangen?

Guido | 05-06-17 | 13:07

Uit het verhaal van die burgemeester over Savannah maak ik op dat de 16-jarige verdachte eveneens sinds donderdag vermist was. Maar hij is kennelijk niet als vermist opgegeven (?) Vreemd allemaal.

stijlvollezak | 05-06-17 | 13:06

Einde van de Domheid | 05-06-17 | 12:05
Zover zijn ze in Den Haag nog net niet, dat de politie meteen het lichaam uit het water moet vissen en onderzoek achterwege moeten laten.
Overigens een kwestie van tijd.

Boris die Sauertopf | 05-06-17 | 13:05

Ede. Kan bijna niet anders dan ....

Bigi Bana Boy | 05-06-17 | 13:05

Vanuit Ede/Den Bosch naar Achterveld/Bunschoten.
Zonder rijbewijs ? Zowel Achterveld als Bunschoten hebben geen station.

Kamervraag | 05-06-17 | 13:05

-weggejorist-

joppo0 | 05-06-17 | 13:04

-weggejorist-

Stijlicoon | 05-06-17 | 13:04

Indien ik een dochter had gehad dan had ik het RECHT om info te krijgen. om mijn kind te kunnen beschermen. En de Politie doet dat niet dus zijn ze fucking ziek. En niet de normale diender die loopt ook maar te buffelen voor een fooitje Maar ik bedoel die zieke leiding van de politie, die marketeers van de Islam die ze in NL de korpsleiding noemen.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 13:04

@Ben7943 | 05-06-17 | 12:59 , ook zit er in Lunteren een AZC.. gewoon even voor de informatie.. :)

Kondor1971 | 05-06-17 | 13:04

Litsehimmel | 05-06-17 | 12:52

Het is onzinnig om op de uitkomsten van deze onderzoeken vooruit te lopen.
Wie weet zitten ze er naast en blijken de verdachten toch niet de daders?
Politie zit er duidelijk bovenop nu en dat is het belangrijkste.

Paljas | 05-06-17 | 13:03

Bizar dit. Twee meisjes die verdwijnen en dood teruggevonden worden. Ik geloof de zwarte Volkswagen onzin niet maar er is natuurlijk wel wat meer aan het handje. Maar wat?

De Koreaanse Slet | 05-06-17 | 13:02

Kan iemand mij uitleggen wat het uitmaakt of dit door autochtonen is gedaan of door allochtonen/asielzoekers? In beide gevallen zeer ernstig imo.
De laatste groep kan idd alle shit over zich heen krijgen als dat zo is, gaat het dan alleen daarom?

Gosat | 05-06-17 | 13:02

Ga hier niet speculeren over etniciteit. Wat me opvalt is de leeftijd. 14 en 16 jaar en dan al verdacht van moorden? Rillingen en afschuw, waar zijn we in terechtgekomen? Horror.

Jan, Leiden | 05-06-17 | 13:02

@Graaisnaaiert | 05-06-17 | 12:08
Dat beperkt zich helaas niet alleen tot de buitengebieden of de stille en afgelegen plekken. Tenzij je 010, 020, 030, 040, 070, etc. ook tot de buitengebieden rekent.

Chiant | 05-06-17 | 13:00

Het lijkt hier wel een goksite. Weddenschappen over ethniciteit daders? Beetje onkies.
Avondlander | 05-06-17 | 12:48

Het gaat erom dat kinderen zijn afgeslacht en dan mogen andere niet weten wie de daders waren?
En dat erbij,er is ook een kind zo afgeslacht dat ze amper nog te herkennen was.Maar een vraagje van mijn kant.Heb jij zelf kinderen?

komtdatschot | 05-06-17 | 13:00

Dus die gastjes komen op de fiets, scooter of met de bus naar een dorpie aan de rand van de bijbelbelt en gaan ieder afzonderlijk hun plannetje uitvoeren om een (willekeurig?) meisje aldaar af te maken en dan te dumpen? Niemand ziet iets. Niemand weet iets. Niemand merkt iets. Niemand hoort iets. Niemand denkt iets.
Ik ben reuze benieuwd nu naar de beide verhalen. Want deze hadden we nog niet: kinder kindermoordenaars.

squadra | 05-06-17 | 12:59

-weggejorist-

Ben7943 | 05-06-17 | 12:59

Ik ben niet bekend met de recherche en opsporingstechniek.
Maar hoe kunnen ze 2 dagen na het vinden van de lichamen de mogelijke daders oppakken?
De meiden waren al dagen vermist en toen waren er geen/weinig ontwikkelingen, maar plots gaat het erg snel.
Zelfs de meermaals opgemerkte zwarte auto is nog steeds spoorloos, en allen een minderjarige bestuurder in een auto is ook vreemd als de auto hier iets mee te maken heeft.
Aangenomen dat er niks persoonlijks van de daders is gevonden, hoe dan zo snel? Denk niet dat veel minderjarigen in een DNA bank zitten.
Ik vrees voor wat velen vermoeden

Damoos | 05-06-17 | 12:59

Soms voel je gewoon in je botten dat ze de boel als een malle aan het spinnen zijn.

2 meisjes
Beiden 14 jaar
Beiden in een sloot gevonden
In dezelfde week
In dezelfde regio
Twee aangehouden verdachten, allebei minderjarig
Aangehouden op dezelfde dag
Aankondiging aanhoudingen, in beide zaken, komt in één bericht

Maar er is geen verband?

Sodemieter toch op!

MaxiCosi24 | 05-06-17 | 12:59

Aardig reisje met onbetaalbaar openbaar vervoer voor 14 en 16 jarigen, en waarom naar die dorpen ??
En waarom in een paar dagen tijd ?

Vreemd, is ook de snelle arrestaties door de politie. Mijn vooroordeel is dat de politie vanwege de media aandacht iets wil laten zien, en dat de pubers morgen weer rondlopen.

Winston1 | 05-06-17 | 12:58

@Robin Hood
Einverstanden! Ik herken je vragen. Maar het kan nu eenmaal ook toeval zijn.

Francieux | 05-06-17 | 12:57

2 moorden vlak bij elkaar die niets met elkaar te maken hebben? Daar geloof ik niets van.
Patatter | 05-06-17 | 12:45

Ik geloof er ook niets van, gewoon zijn ze de boel aan sussen

gatito | 05-06-17 | 12:57

Ik denk dat de fantastische rechtspraak hier in dit land resp. 140 uur en 160 uur werkstraf gaat eisen.
Bij blanke jongens zal dit de hoogste jeugdstraf met TBS zijn.

Tis nie waar! | 05-06-17 | 12:56

[email protected] | 05-06-17 | 12:53

Apothekers!

eerstneukendanpraten | 05-06-17 | 12:56

Zou echt bizar zijn als de ogenschijnlijk overeenkomstige moorden door twee verschillende kinderen zonder verband zijn gepleegt. Het keukentrap percentage is bijna onmogelijk. Lijkt toch meer lustmoord van een gek. Tja als het uiteindelijk blijkt dat dit gedaan is door een overgedobberde psychopaat die mogenlijk vreselijke oorlogsmisdaden in Syrië heeft begaan en dit nu hier voortzet... dan zijn de rapen gaar. Los van het feit dat dit zoiezo vreselijk is man man woedend dit weekend.

P-unit | 05-06-17 | 12:56

In Bunschoten is een landgoed waar in deze tijd van jaar veel scholieren uit het hele land op schoolkamp gaan.

Nathan R Jessup | 05-06-17 | 12:56

Maar laten we hopen dat groen links mee gat regeren, dan komt alles goed.... Voor wie ? ja mag jezelf bedenken.

Hoe verknipt moet je zijn om op die leeftijd al iemand te vermoorden? Maar de daders zullen wel achter gesloten deur worden berecht want jong en zielig en geen stageplaats gehad en zo.

eerstneukendanpraten | 05-06-17 | 12:55

@Guido | 05-06-17 | 12:49
Verkrachting door een 14-jarige, afgesloten met een moord? Zou buitensporig en vrij uniek zijn. Dit zou weleens op mishandeling en doodslag kunnen uitdraaien. Dan weet je het wel met de strafmaat in Nederland. Laat staan door een minderjarige.
.
Moord is het alleen als het doelbewust voorbereid is. Moet je behoorlijk wat aan kunnen tonen als OM zijnde. Hangt uiteraard ook af van de doodsoorzaak. Vrij macaber om over na te denken.

de Voorzittert | 05-06-17 | 12:54

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar doe het toch. Ik vrees dat er een verband is met hoog opgeleide tandartsen of advocaten of dergelijke die onze maatschappij hebben verrijkt.

Op meer feiten zullen we lang moeten wachten als de dader(s) lichtgetint zijn dit om de emotie eerste een beetje te laten zakken en de 'lichtgetinte' medemens niet gelijk in een slecht daglicht te zetten als de emoties nog hoog zijn. Zijn de daders balnk dan zal dit vlug naar buiten worden gebracht..

Kondor1971 | 05-06-17 | 12:52

Los van wel/geen buitenlandiërs: bij minderjarigen moet de politie altijd uitermate omzichtig te werk gaan. En even realistisch gesproken (ook naar mezelf toe): we brullen altijd om het hardst als minderjarigen in een ander land een gruwelijke straf mbt 'misdaden' ondergaan, maar zijn kennelijk wel in een staat met hooivorken naar het huis van een minderjarige alhier op te trekken omdat het opeens dichtbij is. We hebben tegenwoordig allemaal last van een gespleten persoonlijkheid. Daar geef ik wel de overheid de schuld van. Dat dan weer wel.

Litsehimmel | 05-06-17 | 12:52

@Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:45
OK zand erover.
Ik erger me aan het zelfde; speculatie volop terwijl de politie vermoedelijk terecht weinig tot niets loslaat. Vanwege daderinformatie, onderzoek niet verstoren, enz. T.z.t. zal alle info wel bekend worden en kunnen we alsnog losgaan op AZCers / gefrustreerde refojongens / ontsnapte TBSers of tot welke dadergroep de daders dan ook behoren.

Kees Maf | 05-06-17 | 12:51

Ik wil jou wel eens horen als je met je minderjarige kid(-s) middenin het epicentrum van alle ellende woont.
Robin Hood | 05-06-17 | 12:35

Kom net terug van een ochtendje vissen op de eem. Toch wel de nodige meiden in de zelfde leeftijdscategorie alleen op de fiets tegengekomen, zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Heb mij daar zeer over verbaasd in een weekend als deze.

koosnaam | 05-06-17 | 12:51

@de Voorzittert | 05-06-17 | 12:42
Bij verkrachting én moord/doodslag zal het wel op jeugd-TBS uitkomen. Ik mag het wel hopen, die knaap/knapen moeten echt opnieuw in de persvorm gegoten worden.

Guido | 05-06-17 | 12:49

Ede. Islamitisch ghetto.
Aardig stuk uit de Barneveldse Courant, interview met een Marokkaan die is gaan nadenken...
barneveldsekrant.nl...
Kameroudste | 05-06-17 | 12:34
Islamitisch ghetto is te kort door de bocht. Ede is een erg groot dorp. Veel delen zijn het paradijs op Aarde, sommige delen wil je inderdaad niet 's nachts alleen over straat.

Broek der Broeken | 05-06-17 | 12:49

Het lijkt hier wel een goksite. Weddenschappen over ethniciteit daders? Beetje onkies.

Avondlander | 05-06-17 | 12:48

@Julia | 05-06-17 | 12:35

Kijk wat er nu in Engeland gaande is.
Het duurt niet lang meer voordat het volk het recht in eigen handen neemt.

Ze (lees overheden) proberen het misschien in de doofpot te stoppen.
Maar wij (burgers) zijn toch niet achterlijk?

Bij ieder nieuwsbericht waarbij geen signalement wordt gegeven, gaan we tegenwoordig toch al uit van een dader niet afkomstig uit Nederland..

Hé Geenstijl! Zorg eens voor een signalement van de dader(s) :) Dat kunnen jullie wel.

poepdoos | 05-06-17 | 12:47

Vaag verhaal vd pliesie. I don't buy it

Botte Hork | 05-06-17 | 12:45

2 moorden vlak bij elkaar die niets met elkaar te maken hebben? Daar geloof ik niets van.

Patatter | 05-06-17 | 12:45

Maf Kees dan. ik ergeritteer me gewoon een beetje aan het gehalte aan aluhoedjes en het is vast een AZCer qua reaguursels hier. My bad. Verder wat de Voorzittert zegt.

Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:45

Hulde aan de politie. Mooi recherchewerk. Gelukkig geen Peter Rrrrrr. De Vries voor nodig.
Ongetwijfeld konden de aanhoudingen verricht worden door dat digitale opsporingteams van de politie de computers/smartphone's qua social media nagetrokken hebben.
Dat wil nog niet zeggen dat de huidig verdachten ook de daders zijn.
Niet uitgesloten is dat de familie van de daders decennia terug binnengewuifd zijn met 'kom maar binnen met zijn allen want we zijn jullie knecht..' Volksstammen die nog 300 jaar qua cultuur achterlopen op onze cultuur.
Daarin wordt niet geaccepteerd door de man dat hij wordt afgewezen voor een vrouw. En dan nog een blanke vrouw, want dat zijn toch allemaal hoeren?
Wedden dat er zoiets achtervandaan komt?
Met een beetje D66-rechter zullen ze waarschijnlijk een taakstraf van 80 uur of een enkelband krijgen. Want zo zijn we ook wel weer.
Maar de ouders van de vermoorde meisjes?! Wat maken die de rest van hun leven mee? Verschrikkelijk toch?

Albert5000 | 05-06-17 | 12:44

@uniden | 05-06-17 | 12:41 - daders helpen vaker mee zoeken.

MarcS | 05-06-17 | 12:44

-weggejorist-

A.Men | 05-06-17 | 12:44

@uniden | 05-06-17 | 12:41
Die denken voortaan nog even na voordat ze weer spontaan gaan 'helpen'.

Guido | 05-06-17 | 12:43

Voor de pleures uitbreekt.

Jan Gordelroos | 05-06-17 | 12:43

We willen snel weten: zijn het lichtgetinte Moslim-gekkies of roomblanke Christen-gekkies?

Jan Gordelroos | 05-06-17 | 12:43

14? Dat wordt een uit huis plaatsing cq onder toezicht stelling en een 'fikse' taakstraf/therapie.
16? Jeugddetentie van 1-1,5 jaar. Wellicht jeugd-tbs maar wordt zelden gegeven.
Per definitie zullen de straffen laag tot zeer laag uitvallen, mochten dit de daders zijn. Flinke klap na voor de nabestaanden.

de Voorzittert | 05-06-17 | 12:42

@Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:34
'Imbeciel', moet dat nou? Zo benader ik jou ook niet.

Ja, het kan zijn dat de boel opgelost is, maar het kan ook zo zijn dat de boys binnenkort vrijgelaten worden omdat ze niets ermee te maken blijken te hebben. De tijd zal het leren.

Kees Maf | 05-06-17 | 12:42

Hormoongestuurde tieners lopen blauwtje bij fietsende 14 jarige meisjes.
Vroeger gingen ze dan dichtbundels schrijven of rukten ze zich suf met de Wehkamp-gids.
Maar nu worden ze doodvermoord in een sloot.
The times they are a-changin"...

King of the Oneliner | 05-06-17 | 12:41

@pennestront | 05-06-17 | 12:39
Crowd control. De enige manier waarop hedendaagse regeringen nog een volksopstand kunnen voorkomen.

Litsehimmel | 05-06-17 | 12:41

Facebook doorgespit ?

duitse herder | 05-06-17 | 12:41

@Julia | 05-06-17 | 12:35 - ik weet niet hoeveel AZC uit kampen dit hebben gedaan, maar de zaak die volgde via Saskia belleman probeerde dader het slachtoffer te verdrinken.

MarcS | 05-06-17 | 12:40

Snelle aanhouding en minderjarig: dat kan alleen als het in beide gevallen bekenden van de slachtoffers zijn (school?).

oranjerood | 05-06-17 | 12:40

Guido | 05-06-17 | 12:33
OK, wegens lbqirfma- mentaliteiten maak ik er maar Monique van. Transfers sets mogen ook niet uitgesloten worden.

Jos Tiebent | 05-06-17 | 12:40

-weggejorist-

Kapitein Stijlvol | 05-06-17 | 12:40

Ik heb zomaar het idee dat deze twee zaken wèl met elkaar gerelateerd zijn.
Ook heb ik zomaar het idee dat de berichtgeving hieromtrent zó geregisseerd wordt, dat het lijkt of -bijvoorbeeld moslims- er nix mee te maken hebben.
Waarna, na enkele weken wanneer de stille tochten weer voorbij zijn, de waarheid alsnog ergens in de pers opduikt.
Op bladzijde 7, kolom 8 bijvoorbeeld.

pennestront | 05-06-17 | 12:39

@Einde van de Domheid | 05-06-17 | 12:05
Er is kennelijk nog geen einde aan jouw domheid. Waarom denk jij dat jij RECHT hebt op informatie? Waarom meen jij dat de politie JOU alles direct moet vertellen?

Kameroudste | 05-06-17 | 12:39

@shenkie7 | 05-06-17 | 12:25

Ik zal mijn connecties in Lunteren eens aanspreken. In zo'n dorp gaan de roddels vrij snel. Wordt vervolgd.

dubbelq | 05-06-17 | 12:38

-weggejorist en opgerot-

- edit ga er maar naast zitten -

daytripper | 05-06-17 | 12:38

GeenStijl is zijn THT datum aan het naderen.
Dick Luyenlomp | 05-06-17 | 12:34
Rot dan op, wanneer je het niet bevalt.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 12:37

Children of the Corn

Ovideandfriends | 05-06-17 | 12:37

-weggejorist-

tipszondertrucs | 05-06-17 | 12:37

daytripper | 05-06-17 | 12:31
Je bedoelt dat ik nu 24 alfabetletters aan het discrimineren ben?

Jos Tiebent | 05-06-17 | 12:36

Ik hoor NIET: 2 Nederlandse jongens van 14 jaar aangehouden, nou dan weet ik genoeg.
effedenke | 05-06-17 | 12:29

Hiervoor ben ik net weggejorist. Exact hetzelfde in andere, maar nette bewoordingen bewoordingen die ik,( ik wil niet provoceren) , niet zal herhalen.

daytripper | 05-06-17 | 12:36

@ Bytemaster | 05-06-17 | 12:21

Ik wil jou wel eens horen als je met je minderjarige kid(-s) middenin het epicentrum van alle ellende woont. Ik ben al dagenlang al het nieuws bij elkaar aan het schrapen. Nee, ik ben geen agent en nee, ik heb geen toegang tot gevonden bewijs, maar desalniettemin staat het mij volgens mij vrij om al dan niet openlijk te twijfelen aan de schuld van twee op zichzelf staande jongemannen uit tegenovergestelde windstreken.

Robin Hood | 05-06-17 | 12:35

Het is ...... dat is al bekend. Anders had er wel anders omgegaan met de info. Het is het bekende patroon.
--
Je ziet altijd weer hetzelfde bij misdaden met asl achtergrond ....... Zo lang als mogelijk stil houden, beetje zand inde ogen stroooien, langzaam info lekken etc. Het is zo fck herkenbaar geworden.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 12:35

poepdoos | 05-06-17 | 12:28
Nou nee hoor. Als dit azcers zouden zijn, zal de politiek, bestuurders, elite en media het proberen in de doofpot te stoppen. (zie wat in kampen/dronten is gebeurd waar een jong meisje verkracht is door een azc'er en zich moest verstoppen in een sloot...(hm... weer een sloot?)

Julia | 05-06-17 | 12:35

Robin Hood | 05-06-17 | 12:31
Kindbruidjes...... het plein in Amsterdam ach genoeg voorbeelden.

Neemt niet weg dat als er pedofilie bij komt kijken dat de blankgetintiers er ook wat van kunnen

Dulacs | 05-06-17 | 12:35

Eerst wachten op de feiten en dus meer info.

Kris | 05-06-17 | 12:34

-weggejorist en opgerot-

Dick Luyenlomp | 05-06-17 | 12:34

-weggejorist-

Kameroudste | 05-06-17 | 12:34

@Kees Maf. Tuurlijk wel imbeciel. Denk je anders dat de hermandad midden in de nacht twee minderjarige jongens van hun bed gaan lichten als ze er niet zeker van zijn dat dit de daders zijn? Kans is groot dat het vriendjes of social media danwel datingsites contacten zijn. Enige bizarre aan deze zaken is dat ze zich vrijwel gelijktijdig in een vrijwel hetzelfde gebied afspeelde met zelfde type slachtoffers als daders.

Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:34

@Jos Tiebent | 05-06-17 | 12:30
Die ene verboden vereniging, die heette toch ook 'Martijn'?

Guido | 05-06-17 | 12:33

@Einde van de Domheid | 05-06-17 | 12:05

Ze publiceren nooit info die waarschijnlijk alleen de dader kan weten. Daarom zijn ze ook zeer terughoudend met info. Ze zullen deze gasten wel opgespoord hebben via geschiedenis uit whats app, facebook etc.

dubbelq | 05-06-17 | 12:33

'Burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten zegt in een reactie dat er lange tijd nog hoop was dat Savannah nog zou leven. Er waren volgens hem aanwijzingen dat het meisje zich schuilhield op een adres met de nu opgepakte verdachte, aldus de burgemeester. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het ouderlijk huis van Savannah lagen.'

Avondlander | 05-06-17 | 12:32

JOs Tiebent op 12.30 ... MAG niet .. stigmatisering . Ist verboten!

daytripper | 05-06-17 | 12:31

@ Francieux | 05-06-17 | 12:20

Je hoort het mij nergens hebben over wat voor huidskleur of afkomst dan ook. Ik wacht het rustig af, ik geloof alleen niet zo in zoveel toeval. That's all. Ik weet ook wel dat de ervaring ons in NL heeft geleerd dat het voornamelijk kalende blanke engnekken zijn die niet met hun poten van mooie jonge meisjes af kunnen blijven.

Robin Hood | 05-06-17 | 12:31

Patje2011 | 05-06-17 | 12:22
Oops de pinksterwijn werkt nog. Ik bedoel natuurlijk "gezegd".

Patje2011 | 05-06-17 | 12:31

-weggejorist-

daytripper | 05-06-17 | 12:30

Ik voel een beetje aan dat de voornamen zullen beginnen met een M en/of een A. Iets van Martijn en Anton of zoiets.

Jos Tiebent | 05-06-17 | 12:30

Ik hoor NIET: 2 Nederlandse jongens van 14 jaar aangehouden, nou dan weet ik genoeg.

effedenke | 05-06-17 | 12:29

@shenkie7

Pas hier mee op, je beschuldigd even alle Jeffrey's, Bart's, van de familie's Janssen, de Jong, de Boer, de Vries uit Lunteren.

Terwijl de zwarte auto er niets mee te maken heeft:

www.ad.nl/amersfoort/twee-enlsquo-zwar...

Sweepr | 05-06-17 | 12:28

Hoop echt dat de daders opgepakt zijn/worden. Wat een hel moet dit zijn voor de ouders en andere naasten. Heb zelf een zevenjarig meisje en als ze ouder is en alleen weg mag zal ik 'r nevernooit ergens alleen laten fietsen. De gedachte alleen al..

Bottleneck | 05-06-17 | 12:28

Als dit AZC'rs zijn, dat betekent het dat de shit in Nederland aan is.

poepdoos | 05-06-17 | 12:28

De aanslag in Nederland waarvan iedereen wist dat hij ging komen. Je kan daar maar één ding aan veranderen: het geen aanslag noemen.

effedenke | 05-06-17 | 12:28

Waarschijnlijk kinderen uit doorsneegezinnen. Het was zo'n leuk gezin. Dit land is kapot.

Droop | 05-06-17 | 12:27

"Gelet op de informatie uit de onderzoeken tot nu toe, ziet het er uit als twee op zichzelf staande zaken." - Vind je het erg als ik daar echt absoluut geen moer van geloof? Tenzij we hier idd met twee minderjarigen te maken hebben die vanwege een te laag bloedsuikergehalte tgv overdag niet mogen eten uit hun dak zijn gegaan. Of, ehm.. minderjarigen die vanwege hun leeftijd-gerelateerde straffen als zondebok voor een ouder familielid zijn opgeofferd. Anykaas.. stinkt.

Litsehimmel | 05-06-17 | 12:26

@Droef Toeter | 05-06-17 | 12:21
Dat is om de boel te sussen tot ze meer aanhoudingen hebben kunnen verrichten. Want wat gebeurd er als er op dit moment bekend word dat dit een georganiseerd gebeuren is? Dan zitten de medeplichtigen vandaag nog op de boot naar Tanger.

sinar2 | 05-06-17 | 12:26

Geen AZC's in Den Bosch en Ede.
Stolichnaya™ | 05-06-17 | 12:10

Ede is een groot AZC.

accijnstoerist | 05-06-17 | 12:25

@ Bvdb | 05-06-17 | 12:13

Geloof je het zelf een allochtone dader uit Lunteren? Dit is gewoon zoon 'Freek' 'Jeffrey' of 'Bart' van de familie Janssen, de Jong, de Boer, de Vries uit Lunteren. Bestaat niet dat dit om asielzoekers gaat. Ben wel benieuwd hoe ze bij deze jongens zijn uitgekomen. Dan is er toch iets op de telefoons van de meisjes gevonden of de jongens hebben zich zelf gemeld.

shenkie7 | 05-06-17 | 12:25

Of deze jongens er nou wat mee te maken hebben of niet, of het nou lichtgetintiërs zijn of niet, toch even een algemene klaagzang betreffende criminaliteit en jihadisme:

Vroeger, toen gooide we al het afval op één hoop.
Nu scheiden we het, en recyclen we massaal.

Een beetje net zoals Justitie en het recht in zijn algemeen: vroeger zorgde je gewoon dat dergelijk vuilnis verdween.
Nu scheiden we het, onderverdelen we het, spenderen we tijd en geld aan 't, in de hoop dat we het kunnen recyclen -aka- laten terugkeren in de maatschappij.

Ik zeg; terug naar vroeger.

R0BB3RT | 05-06-17 | 12:24

@Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:20
Volgens mij is er nog helemaal niets opgelost. Maar ik ben er van overtuigd dat de politie hier grondig en voortvarend te werk gaat. Er werken daar ook gewoon mensen en normaal denkende mensen gaat dit soort zaken door merg en been.

Verder wat @Francieux | 05-06-17 | 12:20 zegt. Een valse beschuldiging of gerechterlijke dwaling kunnen we niet hebben, al was het maar omdat de echte dader(s) zo snel mogelijk van straat moeten.

Kees Maf | 05-06-17 | 12:24

Sodemieter op. Ik geloof er helemaal NIETS van. Man man ik vreet m'n klomp op maar sit slaat helemaal nergens op.

jopy | 05-06-17 | 12:24

Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:20
Precies, dat mag best een gezecht worden. Hulde voor de Politie voor deze snelle aanhoudingen.

Patje2011 | 05-06-17 | 12:22

Twee tienermeisjes worden binnen een straal van 20 km vermoord gevonden in dezelfde week (paar dagen) en er worden twee tieners (14 en 16 jaar) aangehouden voor beide zaken en volgens de politie staan deze zaken, dus ook die twee verdachte tieners, los van elkaar. Het lijkt me meer plausibel dat de zaken niet los van elkaar staan. Vreemde zaak.

Droef Toeter | 05-06-17 | 12:21

@Robin Hood | 05-06-17 | 12:14
.
Misschien komt dat omdat de politie gewoon ter plekke sporenonderzoek doet en jij alleen je oordeel kunt baseren op tweeregelige berichtjes op internet.

Bytemaster | 05-06-17 | 12:21

Nu ben ik toch heel benieuwd naar de ethnische achtergrond van de aangehouden personen. Tot dat bekend is zeg ik niks maar ik zou toch bijna hopen dat ze roomblank zijn.

De Ana(a)list | 05-06-17 | 12:21

Katvangertjes?

happen_maar | 05-06-17 | 12:21

zullen de mobiele telefoons van de meisjes wel nagetrokken hebben. Toch knap werk van de politie, snel opgelost. Ook om de onrust in de gemeenschap daar weg te nemen.

Nanker Phelge | 05-06-17 | 12:20

@Robin Hood

Om te kúnnen hoeft het alleen maar te gebeuren.
Maar ik hoop dat de politie de druk van een tunnelvisie - in welke richting dan ook - weerstaat.
Lunteren kent weinig lichtgetintiërs en degenen die er wonen.. ik geloof dat het eerder een autochtoon is, dan.

Francieux | 05-06-17 | 12:20

Dit zegt helemaal niks. Geduld is een schone zaak.

T.H. | 05-06-17 | 12:19

@Einde van de Domheid | 05-06-17 | 12:05
.
Is toch logisch dat de politie niet alles naar de media communiceert? Hoe meer details er algemeen bekend zijn, hoe minder info als daderwetenschap bestempeld kan worden.

Bytemaster | 05-06-17 | 12:18

Dat gaat lastig worden... wanneer dit echt de daders blijken te zijn zullen ze als minderjarigen berecht worden.... dus een fopstrafje.

Julia | 05-06-17 | 12:18

-weggejorist-

Patje2011 | 05-06-17 | 12:17

-weggejorist-

Proditor | 05-06-17 | 12:16

Bizar. Jongetjes van 14 en 16 die leeftijdgenoten ombrengen en de lichamen in een sloot dumpen. Je gaat haast denken dat ze hier ervaring mee hebben.

stijlvollezak | 05-06-17 | 12:15

kapotte_stofzuiger | 05-06-17 | 12:12
Ie hebt niet alleen de stofzuiger kapot....

Dulacs | 05-06-17 | 12:15

Paniekaanhoudingen? Ik vind het net iets te toevallig allemaal. Zijn dit onschuldige jongens die wel contact hadden met de meiden (net als waarschijnlijk honderden andere jongelui via social media)? Hebben de heren wel contact op afstand en hebben ze vanwege de afstand gedacht er ongestraft mee weg te kunnen komen, omdat het zo vreselijk lijkt op een seriemoordenaar? Of is het bij toeval een toevallige toevalligheid dat er binnen 24 uur na elkaar 2 mooie 14-jarige meisjes verdwijnen die binnen 48 uur na elkaar binnen een straal van 12 km vermoord in een sloot zijn gevonden? Vragen, vragen, vragen...

Robin Hood | 05-06-17 | 12:14

Laten we even kijken… Misschien is er tóch een verband aan te wijzen.

wingload | 05-06-17 | 12:13

Savannah zaak: Persoon uit Den Bosch aangehouden, minderjarig.
Romy zaak: Persoon uit Lunteren aangehouden, ook minderjarig.

"Volgens de politie is er op dit moment geen verband te ontdekken".

I dont fucking buy it.

TE toevallig in dezelfde regio.

MaxiCosi24 | 05-06-17 | 12:13

@shenkie7: Ik zou jou graag willen aanraden niet zoveel te denken.

Bvdb | 05-06-17 | 12:13

Ze hebben vast hun ID laten liggen.

ZureJoop | 05-06-17 | 12:13

Waarom is dit zo'n ding hier in de panelen? Reaguurder direct betrokken, een redactielid?

Er verdwijnen wel meer kinderen in Nederland, al dan niet vermoord.

kapotte_stofzuiger | 05-06-17 | 12:12

"Minderjarig? Dan moeten de ouders ook gestraft worden. En hard!"

Helemaal mee eens, Antitheist!!

Anti links/rechts | 05-06-17 | 12:12

-weggejorist-

Dick Luyenlomp | 05-06-17 | 12:12

Dat vw polo verhaal moet ik nog maar eens zien of dat waar is. In kleine gemeenschappen als deze gaan snel geruchten rond zonder enige waarheidsbevinding. Dat een meisje op zaterdag zich achtervolgt voelde betekent niet dat dat ook echt het geval is, zeker niet met wat er is gebeurd in die omgeving. Ik weet niet of ik gelijk heb, maar ik houd het met de info van nu op deze optie. Hopelijk hebben ze nu al de daders gepakt!

Gosat | 05-06-17 | 12:12

Ben ik de enige die denkt dat het gewoon blanke jongens zijn? Nou ok die 16-jarige uit Den Bosch kan nog wel import zijn maar die 14-jarige uit Lunteren lijkt me toch sterk. Lijkt me eerder een klasgenootje met een iets te hoog testosteron die stiekem verliefd op haar was maar ze zag hem niet staan ofzo.

shenkie7 | 05-06-17 | 12:11

Daar durf ik wel een dag vasten om te verwedden.

daytripper | 05-06-17 | 12:11

-weggejorist-

daytripper | 05-06-17 | 12:10

Geen AZC's in Den Bosch en Ede.

Stolichnaya™ | 05-06-17 | 12:10

@maaskrantje | 05-06-17 | 12:03
Voorlopig zijn die knulletjes wél aangehouden.
En waarschijnlijk niet vanwege zweetvoeten.
Ik gok op stoerdoenerij op hun twitter of vleesboek.
Overigens heel verstandig dat de politie geen details geeft, en zeker geen details die niemand kent behalve de dader.

necrosis | 05-06-17 | 12:09

Vlak de blanke reli-gekkies in die contreien ook niet uit.

eightfour | 05-06-17 | 12:08

-weggejorist-

Draaikontje | 05-06-17 | 12:08

Nou, hopen dat ze de daders ook echt te pakken hebben. En sowieso, ouders, laat je minderjarige dochters nooit alleen fietsen, maar altijd met z'n 2-en of 3-en en met mobiele telefoon met beltegoed. Het leefklimaat is tegenwoordig dusdanig veranderd dat het onverantwoord is om, in je eentje als jonge meid een stukje te fietsen, zeker in buitengebieden of bij donkere, eenzame plekken. Pas dus op.

Graaisnaaiert | 05-06-17 | 12:08

Minderjarig? Dan moeten de ouders ook gestraft worden. En hard!

Antitheïst | 05-06-17 | 12:08

Gisteren wisten ze het geslacht van het kind nog niet vast te stellen. 2 moorden zo dicht bij elkaar.... Waarom communiceert de politie niet gewoon? Overigens voor beide ouders; ver-schrik-ke-lijk!
En voor de burgemeester, er was een melding maar je ging er niet op in?

Einde van de Domheid | 05-06-17 | 12:05

ik geloof er geen reet van

MaxiCosi24 | 05-06-17 | 12:05

Ik zal mijn vermoedens maar niet uitspreken.
Maar bij mijn vermoedens staan deze zaken tòch niet op zich.
Nu heb ik waarschijnlijk al te veel gezegd en ik hoop dat ik ongelijk heb.

keestelpro | 05-06-17 | 12:05

-weggejorist-

Hibiscus | 05-06-17 | 12:05

Hoe dan ook bizar.

brutus68 | 05-06-17 | 12:04

Kijk aan. Het kán dus tóch.

bisbisbis | 05-06-17 | 12:04

Waarom denk ik meteen lichtgetintiers? Ben ik nu een racist? Islamafoob?..... wss wel ja.

Kunnen net zo goed blankgetintiers zijn natuurlijk

Dulacs | 05-06-17 | 12:04

Minderjarig. Mochten ze schuldig zijn, dan zijn wat mij betreft nooit meer jarig.

Croxifoxio | 05-06-17 | 12:04

straks weer gebrek aan bewijs of doordat ze minderjarig zijn dit en dat.... beter zoeken ze ook door daar dat zwarte autotje. ik ben benieuwd wat voor sporen er van daar helemaal naar den bosch gaan.

maaskrantje | 05-06-17 | 12:03

Goed nieuws dat er aanwijzingen/verdachten zijn. Hopelijk voor het snel duidelijk wat er zich precies heeft voor gevallen.

McMarx | 05-06-17 | 12:01

Het zal mij benieuwen.

Gewinflipt | 05-06-17 | 12:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken