Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Baas Nationale Politie: 'Geen hoofddoek bij uniform'

Nou, 't hoge woord lijkt eruit. De eindbaas van de politie, hoofdcommissaris van de Nationale Politie Erik Akerboom, wil voorlopig geen cop vods. "In een bericht op het intranet van de politie wil Akerboom er ‘geen misverstand over laten bestaan’. ,,Op dit moment constateer ik dat er duidelijk geen draagvlak is voor dit idee. De discussie polariseert de gelederen binnen en ook buiten de politie'. Vorige week liet de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg een bi-cultureel ballonetje op, dat vervolgens door islamdrammend Nederland omarmd, en door 's lands onderbuik verguisd werd. "Akerboom – die leiding geeft aan de Nationale Politie – is geschrokken van de heftige reacties. ,,Ongekend omvangrijk, emotioneel en soms over de grens.'' Ook vindt hij dat de discussie ‘te weinig over de kern van de zaak gaat’. ,,De kern is een divers korps dat bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn.'' Nee, de kern is dus niet dat het korps bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn. De kern is dat de islam in zijn essentie een concurrerend rechts- en waardensysteem is, en Nederlanders het gezag van een hoofddoekagente terecht niet zouden accepteren. Maar goed, daar hoeven we ons blijkbaar voorlopig dus geen zorgen om te maken. "Maar het probleem, meneer, dat blijft."

Reaguursels

Inloggen

,,Op dit moment constateer ik dat er duidelijk geen draagvlak is om de shariah in te voeren. De discussie polariseert de gelederen binnen en ook buiten de politie'.

Dank je wel met je draagvlak. Tot later?

Zoltan | 27-05-17 | 02:33

Als de hoofdcommissarissen van politie standaard een mijter in plaats "van die pet past ons allemaal" gaan dragen dan mogen die hoofddoekjes wat mij betreft wel, behalve met carnaval, dan allemaal weer een masker op.

Rest In Privacy | 27-05-17 | 00:28

De wijkagenten van Slotermeer hebben overduidelijk een lesje staatsinrichting nodig. Ze hebben geluk dat ik het baasje van hun wijkteam niet ben. Ik ook overigens.

Herr Kaloin | 27-05-17 | 00:08

Zo de politie heeft ook weer genoeg gratis aandacht gekregen , ga nu maar weer gewoon verkeersboetes uitschrijven om het land veiliger te maken

verzetsman | 26-05-17 | 23:15

-weggejorist-

JvanDeventer | 26-05-17 | 22:32

Ik ga VOORLOPIG voor alle zekerheid dan maar elk type met kopvod aanspreken als "agent".

johannijhof | 26-05-17 | 18:59

Mensen. ik ben ex rechercheur.
Dit soort geneuzel gaat nergens over......
Ga boeven vangen.
Wat zien we tegenwoordig ? Een turks netwerk, een marokkaans netwerk, een surinaams netwerk, een joods netwerk, een homo netwerk..... Allemaal tijdens dienstijd..... Hou op.... doe het in je vrije tijd.

exwout | 26-05-17 | 18:50

Ik zeg: 2 vliegen in 1 klap ;-).

Graaisnaaiert | 26-05-17 | 18:19

Oh, ik lees net dat die de VW's moet vervangen. Nou ja, daar is de Merc goed genoeg voor. De ouwe snelwegvulva's kunnen dus nog andere worden.

Stormageddon | 26-05-17 | 18:08

@Graaisnaaiert | 26-05-17 | 17:59
Onzin. Het contract met die Zweedse Vulva mobielen was klaar. Nieuwe aanbesteding, nieuwe leverancier. Wel vreemd dat ze niet voor Aston Martin hebben gekozen. Had ik gewoon gedaan. Het is toch maar belastinggeld. Koop dan ook iets leuks. Maar misschien deden die niet mee in de aanbesteding.

Stormageddon | 26-05-17 | 18:04

Een criminele organisatie in de politie?

Dat was het | 26-05-17 | 18:01

@omwenteling | 26-05-17 | 17:54
Not on my watch. En ik ben niet van plan volgend jaar dood te gaan.

Stormageddon | 26-05-17 | 18:00

Ik lees nu net dat de politie Volkswagen voor Mercedes gaat inruilen al leverancier voor hun voertuigen.
Cynisch als ik ben denk ik dan dat er ineens allochtonen te over zijn die zich maar wat graag aanmelden bij de politie en nog cynischer denk ik dan dat dat een bewussie is...

Graaisnaaiert | 26-05-17 | 17:59

Ik geef het 1 jaar. Dit gaat doorgevoerd worden, stapje voor stapje.

omwenteling | 26-05-17 | 17:54

Ik ben Islam moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe
@ Nietgek | 26-05-17 | 17:42
-
foei, raaassjiesjt..!
:-)

telelezer | 26-05-17 | 17:46

Gisteren het DWDD college over spionage gezien, waarin werd verteld dat er nog steeds (vanuit bijvoorbeeld Rusland) mensen deze kant op worden gestuurd cq gerekruteerd om tot hoge posities op te klimmen (..) en die van daar te destabiliseren.
@ fronsman | 26-05-17 | 10:09
-
We hebben al buitenlandse parlementsleden, buitenlandse burgemeesters, buitenlandse politiechefs, buitenlandse politie op straat, buitenlandse staatssectretarissen, een buitenlandse kamervoorzitster, enz enz enz
Daaag Nederland
Daaag Nederlanders
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
Bedankt debiel kiesvolk

telelezer | 26-05-17 | 17:45

Ik ben Islam moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe moe

Nietgek | 26-05-17 | 17:42

Scheiding van kerk en staat betekent in de praktijk dat de staat en de kerk (of andere religieuze instituten) ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven. Het gaat bij deze vormgeving van de scheiding dus in de eerste plaats om het organisatorisch en bestuurlijk gescheiden houden van deze twee grootheden. De overheidsdienaren bemoeien zich niet met de kerk en de dienaren van de kerk bemoeien zich niet met de staat. De theorie is sinds de 19e eeuw in mindere of meerdere mate wereldwijd in praktijk gebracht.

houdoe en bedankt! | 26-05-17 | 16:30

ik dacht dat het strafbaar is als je een politie uniform draagt terwijl je geen politie agent (m/v) bent.

indien ja, zijn de meisjes van hallaliere al bekeurt?

isotope 465 | 26-05-17 | 16:23

Hoe is het mogelijk dat dit soort verkwanselaars van de Nederlandse normen en waarden op zo'n positie kunnen blijven? Dit land is verloren!

kaplaarzenverkoper | 26-05-17 | 16:18

-weggejorist-

Rest In Privacy | 26-05-17 | 15:58

@Schaaldier | 26-05-17 | 15:32
Voor de wet is elke groep als ras aan te duiden.
Of heb je ook gemist dat Marokkanen een ras zijn, als het om racisme gaat?

laatmaargaan | 26-05-17 | 15:48

@Gewinflipt | 26-05-17 | 10:08

Dat begrijpt de Marokkaanse Akerboom beter. In dat land kun je lang zoeken naar cop vods.

Ferdo76 | 26-05-17 | 15:37

hoofddoek = racisme
(het nederlandse ras wordt uitgesloten)
GeFlipt | 26-05-17 | 14:04

Huh, het Nederlandse ras? Blijkbaar heb ik iets gemist de afgelopen decennia.

Schaaldier | 26-05-17 | 15:32

Limulidae | 26-05-17 | 13:22

Heel goed toegelicht, dank!

Schaaldier | 26-05-17 | 15:27

Mensen als Akerboom zijn chronisch bezig de boel te ontregelen. Eerst een proefballonnetje oplaten om te kijken hoe demense reageren op zo'n symbool van vrouwenonderdrukking en oei! valt het slecht dan gewoon zeggen dat er voorlopig geen introductie zal plaatsvinden van de hoofddoek als vast onderdeel van het tenue gedragen door de islamitische agente. Over een jaar probeert ie het ongetwijfeld opnieuw en zal de reactie mogelijk alweer wat minder heftig zijn en zal hij uit diversiteits- overwegingen (ik kan spontaan naar de plee lopen als ik dat rotwoord hoor) alsnog de stap zetten.

Willibald von Klúúúk | 26-05-17 | 15:23

Meneer Akerboom,
De hoofddoek moet ervoor zorgen dat mannen zich seksueel in bedwang houden. Het idee dat mannen dat niet zouden kunnen zonder die hoofddoek is natuurlijk belachelijk en een enorme belediging aan het adres van elke man.
Maar het principe wijst ook de vrouw aan als schuldige in geval een man zich niet kan beheersen. De koran zegt immers dat de vrouw een akker is voor de man. Wat de man is in het verhaal, kunt u vast zelf invullen.

In werkelijkheid zorgt de hoofddoek er niet voor dat mannen zich altijd seksueel in bedwang houden. Als een vrouw met hoofddoek wordt verkracht, is zij volgens de sharia degene die schuldig is. Zij is immers de akker en degene die de man heeft verleid. De man is in het verhaal alleen maar het slachtoffer. Deze verdediging wordt ook opgevoerd door moslims die meisjes en vrouwen in Duitsland, Zweden en andere Europese landen verkrachten. Deze mannen verwachten dat Europese rechters het volste begrip voor dit argument hebben, zeker omdat de meisjes en vrouwen helemaal geen hoofddoek droegen toen/voor ze verkracht werden.

De hoofddoek is geen simpel lapje stof wat je omslaat of niet. Er gaat een aantal principes (ja, er zijn er nog veel meer!!) achter schuil waar we hier in Nederland helemaal niets mee te maken moeten willen hebben.

Een hoofddoek bij een agente is geen blijk van diversiteit bij de politie, maar een uiting van een gewenste ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, moslims en gewone mensen.

Poesmobiel | 26-05-17 | 15:14

bammi | 26-05-17 | 14:33
.
Quod licet Achmed, non licet Alfred.
Oftewel, meten met 2 maten. Zijn we goed in, in Nederland, zolang het maar in ons eigen nadeel is.

Graaisnaaiert | 26-05-17 | 14:48

@EefjeWentelteefje | 26-05-17 | 13:55
In jouw analogie: het kind dreint nog niet eens, maar loopt rustig naast mama in de supermarkt. Niks aan de hand. Maar mama stopt het karretje alvast vol ijsjes, snoepjes, chips en chocolade want het kindje zou wel eens gaan kúnnen dreinen. Nou, dat moet natuurlijk niet. Geef ze alvast hun zin voordat ze erom vragen! Een beetje de opvoedkundige adviezen uit de Flair, Libelle en Margriet van de jaren '90 waar we nu de millennial special snowflakes, de achterban van Jesse Klaver, aan hebben te danken. De 60% GL stemmers die het best wel een goed idee vinden, die copvods. Want tja, diversiteit!

Die arme kinders weten niet wat ze binnenhalen door toe te geven aan de wensen vanuit een theocratisch totalitaire ideologie. En dat is de schande, dat is het krankzinnige. Zij geven alles wat onze maatschappij onze maatschappij maakt, met alle pluriformiteit, met alle verschillen tussen mensen en gelijke rechten voor het individu ongeacht religie of afkomst, zonder meer weg. Ze geven het zonder slag of stoot op, omdat die religieuze minderheid anders wel eens gewelddadig zou kunnen worden, of oh jee... gediscrimineerd omdat ze een ander waardenstelsel hebben en een goddelijk wetboekje dat diametraal tegen onze seculiere wetten ingaat. De verdediging van wat onze cultuur specifiek anders maakt te grabbel gooien want anders wordt 1 minderheid gediscrimineerd. Een minderheid die zelf alle andere minderheden wil uitroeien, ook die binnen de eigen gemeenschap vanwege die krankzinnige ideologie. Een ideologie waar een grote groep mensen juist voor is gevlucht en hier tot de ontdekking komen dat deze cultuur zichzelf verkwanselt en Europa langzaam laat veranderen in 1 groot Libanon.

Stormageddon | 26-05-17 | 14:47

En dan nu je biezen pakken, Hendrik Jan Gerrit Pieter David Aalbersberg. Want een korpschef die zomaar wat politiek correcte nonsens roeptoetert zonder dat daarvoor maatschappelijke steun bestaat, is zijn functie onwaardig.

KlunsJohannus | 26-05-17 | 14:40

Een kennis van mij werd vorig jaar uit de carnavalsoptocht in Maastricht verwijderd, omdat hij een politie-uniform droeg. Was streng verboden blijkbaar. Uniform was nog nep ook..... Hoe kunnen de dames van Halal dan wel straffeloos poseren in een echt uniform ? Wordt ook nog gedoogd door de aanwezige agenten. Of is dit ludieker dan een carnavalsoptreden ?

bammi | 26-05-17 | 14:33

@EefjeWentelteefje | 26-05-17 | 13:55
Het is veel erger: dit gedram is van witte multiculturele ongelovige goedmensen, die alvast de Chamberlain houding aannemen. Peace in our time. Voordat die islamietjes echt beginnen te zeuren geven wij alvast toe.
De blije touwslagers van de strop waarmee ze zelf zullen worden opgehangen. Dat is de schande.

Stormageddon | 26-05-17 | 14:30

Maar in Nederland is het toegeven tot het oneindige.
Fateri ad Infinitum zou Thierry zeggen, als hij het Latijn uit de losse pols zou beheersen.

Graaisnaaiert | 26-05-17 | 14:14

Draagvlak-info: vandaag zeker 26 Kopten gedood bij aanval op bus in Egypte. Nog maar even wachten dus Akerboom.

Schmalz | 26-05-17 | 14:05

hoofddoek = racisme
(het nederlandse ras wordt uitgesloten)

GeFlipt | 26-05-17 | 14:04

Drammen, drammen, drammen... het is inherent aan de islam. Is Lam, inderdaad.

Hoe behandel je als goede opvoeder een vervelend, almaar dreinend kind in de supermarkt?
Regel 1: vooral NIET z'n zin geven.

Het wordt hoog tijd om die islam-aanhang maar eens op dezelfde manier te benaderen: als dreinende kinderen.

EefjeWentelteefje | 26-05-17 | 13:55

Waarom brengen ze dit weer op zo'n domme manier, waardoor het lijkt alsof we alleen moslims iets ontzeggen?
Een kruisje of davidster zichtbaar dragen mag ook niet.
Zeg dan gvd gewoon "Geen zichtbaar religieuze kleding en uitingen etc.. Punt."
Gewoon zoals het hoort niet op een specifike religie ingaan, die daarmee slachtoffertje kunnen spelen.

Of plak als agent een davidster op je borst, ter groote van een hoofddoek, en vraag dan bij het uitgaan van de moskee moslims om hun ID.
Dan is het punt snel gemaakt.
Wel zorgen dat de agent van het type MMA vechter is die geen probleem heeft met wat real life training.

laatmaargaan | 26-05-17 | 13:48

Ik lees net dat Katie Hopkins door haar werkgever, het Britse radiostation LBC, op staande voet is ontslagen vanwege haar "final solution" opmerking mbt de voortgaande moslimaanslagen.

Nou ben ik zelf bepaald geen voorstander van de "godwin" en vind ik het gebruik van de term "final solution" bepaald niet handig van Hopkins, om niet te zeggen bijzonder dom; en verder weet ik ook wel dat de UK niet hetzelfde land is als Nederland, maar toch vind ik het wel opvallend dat iemand die de "linkse, policor" goegemeente voor het hoofd stoot linea recta de laan uitvliegt, en die Andrea Prins met haar ludieke copvod actie slechts een "gesprek" krijgt met haar leidinggevende zonder enige consequentie.

Nou hoeft die Prins van mij niet meteen ontslagen te worden, maar een officiële berisping, of een half jaar bureaudienst oid, dat is toch niet te gek om te eisen?

Dr_Johnson | 26-05-17 | 13:39

ik bedoelde: who cares: het zonnetje schijn, heb een vrij dag.

Spinazi | 26-05-17 | 13:37

Als hier een niet-bindend referendum overgehouden zou worden, dan weet ik de uitslag al. Geloof me, Zwarte piet gaat verwijden, en die hoofdoekje komen er ook. En die economische vluchtlingen ook. We ared Doomed!

Aan de andere kant: who cares?

Spinazi | 26-05-17 | 13:35

@Dr_antonickx
Het ergste is nog dat geen moslim dit geëist heeft. Zijn weer ideeën van linkse geitenknuffelaars.

Nikstc | 26-05-17 | 13:29

Wat laat een gesluierde vrouw werkzaam bij de overheid ons zien?
De wereld van de overheid is er een van regels en wetten. De wereld van de burger is die van de vrije samenleving. Om deel uit te kunnen maken van de vrije samenleving geeft de burger een deel van zijn vrijheid in bewaring aan de overheid, dat deel wordt ingelijfd door wetten en voorschriften.
De overheid verkrijgt met het afgestane vrijheidsdeel heel wat macht en dit dient niet te worden misbruikt. De overheid kan zich hierin geen vrijheden veroorloven, ze moet zich in dienst stellen van de burger. Daarmee is dit een gebied van mensen die ervoor kiest om vanuit vrijheid een onvrij beroep uit te oefenen, anders is de vrijheid van de burger niet te garanderen. Nemen overheden de vrijheid wel om met dit vrijheidsdeel te doen wat ze willen dan gaat men richting een dictatuur. De burger wordt onvrij.
De overheid dient dus onvrij te zijn om de vrijheid van de burger te kunnen bewerkstelligen.

Zie ik nu een politieagente met een sluier of hoofddoek (of een bediende van het gemeenteloket) dan brengt dat in mij een schok teweeg. Ik realiseer mij dat waar iemand die onvrij behoort te zijn om goed haar beroep uit te oefenen (op haar werkplek hoort geen vrijheid te heersen) iemand zit die haar vrijheid opeist. Ze krijgt ze ook nog. De sluier beïnvloedt haar werk misschien niet, daar gaat het niet om. De overheid geeft middels die sluier te kennen dat ze zich niet aan haar afspraken houdt. De overheid weigert haar vrijheid op te geven, daarmee komt dat vrijheidsdeel dat ik in bewaring heb gegeven in de knel. De overheid zet hiermee de hele vrije samenleving namelijk op een helling.
De gesluierde vrouw in een functie van de overheid laat ons zien dat onze vrije samenleving niet gewaarborgd is. Mijn vrijheid is niet veilig.
Daarom moet de overheid onvrij blijven, neutraal en gebonden aan regels.

Limulidae | 26-05-17 | 13:22

Zo, durfden die meiden van haram eindelijk onder hun steen vandaan te kruipen na onsterfelijk belachelijk te zijn gemaakt door Hans Teeuwen ??
www.youtube.com/watch?v=jvkshYLyi1k

Wekkertje | 26-05-17 | 13:20

Agenten horen geen vaatdoek op hun hoofd te hebben. Staat zo vies! Als moslima's zo graag bij de politie willen, dan doen ze dat toch? Ze passen zich maar aan! WTF wat een kansloos volk is het toch, altijd maar eisen dat Nedrlanders zich aanpassen aan moslims.

Dr_antonickx | 26-05-17 | 13:16

Sorry, maar ik zie toch vooral criminelen en onprettige mensen die ik niet in mijn buurt wil hebben. De vereisten namelijk voor politieagenten is Engels op Mavo D-niveau en minimaal 1m70 lang. Dat zijn dus geen mensen waar je in het normale leven mee om gaat, omdat je er zo gelijkwaardig mee kunt communiceren en je gelijkwaardige interesses hebt. En dan komt er nog het migratieaspect bij, ander cultuur, anders denken, andere manier van handelen, onzekere loyaliteit. Allemaal geen prettige antecedenten.
Als dat een deel van de nationale politie is ga ik heel veel boetes krijgen wegens niet reageren op een stopteken.

Graaisnaaiert | 26-05-17 | 13:15

Is die Aalbersberg nou al oneervol ontslagen wegens incompetentie?

Reaguurdeskundige | 26-05-17 | 13:13

Dus nu na de proefballon: moslim stap 2,-- niet meer loslaten--, het gaat nu zo vaak in praatprogramma's komen, dat het op de agenda komt, enz enz enz, en dan plots bingo, we doen het maar want...

Wienerschnitzel mit | 26-05-17 | 13:08

Voorlopig ja, maar de islam kennende als dram club,en wij als laffe zakken die altijd weer door de knietjes gaan, lijkt het me duidelijk dat er binnen een paar jaar gedoekte agentes rondlopen.

Wienerschnitzel mit | 26-05-17 | 13:04

Laten we Pieter-Jaap Aalbersberg vastmaken aan zo'n "bi-cultureel proefballonnetje", en dan laten opstijgen bij een krachtige luchtstroming!

Rhenium | 26-05-17 | 12:57

Als ik ooit bekeurd wordt door een agente met religieuze uitingen dan wordt het tijd om te emigreren want dan is dit land echt kapot.

ILF2 | 26-05-17 | 12:54

Was daar vroeger niet de slogan: Die pet past ons allemaal?! Kerk en staat horen gescheiden te zijn. Polities zijn ambtenaren. Ambtenaren zijn in dienst van de staat. Waar gaat het toch godver steeds weer mis. Wil niet aangehouden worden door een agente die alle mannen seksisten vind. En die bid tot een pedofiele opperhoofd.

Nikstc | 26-05-17 | 12:47

Stormageddon | 26-05-17 | 12:40
Dit is moedwillig slapende honden wakker maken.
Zoals gezegd: Mensen met goede bedoelingen maken meer kapot dan mensen die kwaad handelen.

Cobalt bomb | 26-05-17 | 12:44

En let wel hè... deze meneer Aalbersberg, Pieter Jaap, is en handelt exact hetzelfde als de aartsbisschop van Canterbury die (zonder dat het geëist werd) opperde dat een parallel rechtssysteem, de sharia, voor de moslimgemeenschap een goed idee is.
Een blanke ongelovige die zichzelf en zijn organisatie al bij voorbaat onderwerpt. Er is geen moslim die het heeft geëist, er is geen aanslag geweest om het af te dwingen... Bij voorbaat liggen en knielen voor allah. Fuck 'em!
Deze mafklappers zouden gewoon ontslagen moeten worden. Meer nog dan politiek bedrijven (wat al niet zou moeten) is een dergelijk voorstel gewoon verraad aan alles waar onze rechtstaat voor staat, alles wat onze cultuur onderscheidt van die barbarij uit de Arabische woestijn.

Stormageddon | 26-05-17 | 12:40

Hoofddoekerige politie is geen politie want geeft Duidelijk blijk van partijdigheid. Weer zo'n uitzondering die je je kinderen moet leren. Typisch links NL.

Cobalt bomb | 26-05-17 | 12:39

Wie schrijft zijn ontslag brief?

Cobalt bomb | 26-05-17 | 12:37

Er staat in het artikel:''De hoofddoek gaat voorlopig geen deel uitmaken van het politie-uniform.'' VOORLOPIG!Definitie van VOORLOPIG,wat nu geldt, maar nog kan veranderen!

AlexMM50 | 26-05-17 | 12:34

Binnenkort in onze grote steden:

Wolla, Mohammed, Rachid en Faroek, wat zijn juilie aan het doen?
Wolla, agente Fatima, deze toerist keek heel smerig naar ons en daarom beroven we hem.
Wolla jongens, stop er nu maar mee, ik neem het wel over. Mama heeft de couscous bijna klaar, ga nu maar snel.
Wolla, agente Fatima, neem die racist maar mee naar het bureau, hij keek echt heel gemeen.
Wolla jongens, dat ga ik zeker doen!
Wolla agente Fatima, wolla!

eerstneukendanpraten | 26-05-17 | 12:33

Dat wordt dus de methode "Zwarte Piet". Drammen, drammen, drammen, net zo lang tot de weerstand en de bezwaren verdwijnen omdat ze murw gebeukt zijn.
Voorlopig niet... want geen draagvlak. Godverdomme wat een klootzak!

Nee, lul... NU niet, NOOIT niet. Het kwestie van principe, niet van "draagvlak". Al is er een draagvlak van 99%, dan nog moet het niet. Geen kopvodden in het korps. Geen enkele uiting van politieke, religieuze of levenbeschouwelijke overtuiging bij het uniform. Ook geen Ajax-sjaaltjes, Iron Maiden patches, of Greenpeace buttons. Klaar. Simpel.
Hoe fokking moeilijk is dat te snappen?

Dit soort multiculturalistische bullshit, deze zelfislamiserende onderwerping is dus precies waar Christopher Hitchens voor waarschuwde. De Vandalen veroveren nooit een stad met gesloten poorten, dat lukt ze alleen als de poort koninklijk wordt opengehouden door de diversiteitsroeperts. Pluriformiteit en diversiteit kan alleen gegarandeerd worden door een hele strakke scheiding tussen kerk en staat, door volkomen neutrale overheden.
www.youtube.com/watch?v=5-ovsfH6GH0

Stormageddon | 26-05-17 | 12:29

Zolang de Islam politieke wetten, normen en waarden hanteert weiger ik te luisteren naar agenten die enige vorm van religieuze symbolen uitstralen naar mij toe.

Het kijk-mij-in-your-face-moslim-zijn gebeuren KAN NIET en zal ten alle tijden verboden moeten worden. Is de agent Marokkaan, Turk of zelfs een Fries dan zal ik daar gewoon naar luisteren, zolang de agent geen religieuze kledingstukken en/of symbolen draagt wat ik "moet" zien.

LangeTijdGeleden | 26-05-17 | 12:24

Hoofddoekjes heeft geen fuck te maken met diversiteit.
Drammen zeuren treiteren. Doe gewoon je werk

franck7020 | 26-05-17 | 12:20

En nu die rare dienstweigeraar in de WW

Gags Beasley | 26-05-17 | 12:13

Die halal mutsen hebben écht geen standaard-maat uniform! Teveel vet op de botten! Of zwanger.... dat komt ook héél vaak voor.

demaup | 26-05-17 | 12:13

Was ook te gek voor woorden.

Gags Beasley | 26-05-17 | 12:11

Alsof zo'n jas al niet war, genoeg is met dit weer. Wat zullen die het warm hebben.

Harrymetnuance | 26-05-17 | 11:52

@Atlantis-95 | 26-05-17 | 11:28

"En ik denk dat een deel van allochtone Turken en Marokkanen hier ook niet op zit te wachten."

Ik vrees, waarde Atlantis, dat dat deel slechts heel klein, zo niet verwaarloosbaar is.

Peter Emile | 26-05-17 | 11:51

Simon_GS | 26-05-17 | 11:35
Een hijab popo? Denk dat de meesten niet willen simpelweg omdat islam hen verbied mannen terecht te wijzen koran 2:228 de man staat boven de vrouw.

ca12nag3 | 26-05-17 | 11:49

Mooi Spartacus, om Pim Fortuyn te citeren. Alleen de kern van het probleem is toch ook dat cultuurdenken haaks staat op de Nederlandse staatsinrichting en verworvenheden. En dat het woord "uniform" en de achterliggende gedachte daarbij blijkbaar voor de politie zelf niet duidelijk is. Misschien denkt men dat een uniform gelijk staat aan werkkleding, soort van extra arbeidsvoorwaarde.

Schaaldier | 26-05-17 | 11:49

Wat was het voor de islam import toch mooi en eenvoudig in Nederland.
Vraag: U bent protestant? Antwoord: Nee.
Vraag: Oh dan bent u katholiek.
En oh wee als je nee zei omdat je niets was.

BBmetR | 26-05-17 | 11:48

Die akerboom vliegt er binnenkort uit. Een paar maanden later zullen we hem wel weer tegenkomen als burgemeester van 1 of ander kudtdorp.
Sint Herejezusga of Kudtkrabbeveen of zo.
Want zo gaat dat helaas hier in NL.

pennestront | 26-05-17 | 11:48

Heden in De Telegraaf:
"Volgens de korpschef is de discussie over het plan ontspoord."

Neen, meneer Akerboom.
Uw idee om de hoofddoek bij de politie toe te staan, is een ontsporing. Sterker: u bent zélf ontspoord. U spoort niet, zogezegd.

Godsamme. Eérst de rails krom trekken, en dan vervolgens gaan klagen dat er een trein is ontspoord.

Hoe islamitisch wil je het hebben.

Peter Emile | 26-05-17 | 11:45

Net als met zwarte piet, ze zullen blijven drammen tot wij allemaal op de knietjes gaan voor Allah.

PlatteHoofd-IpneHaar | 26-05-17 | 11:45

Proefballonnetjes oplaten in relatie met dat moslimgeloof betekent doorgaans olie op het vuur gooien cq de spanningen verscherpen tussen de desbetreffende bevolkingsgroepen.
Laat deze exercities achterwege en houd je bezig met de problemen waar we in deze maatschappij alreeds mee te maken hebben, first things first!
Diversiteit bij overheidsinstellingen en in het bedrijfsleven zou mijns inziens moeten gaan om de etniciteit van een persoon en niet om de aankleding van een persoon, dus waar er een standaard uniform wordt gehanteerd binnen een instelling/bedrijf moet je je gewoon aanpassen en niet moeilijk doen, vooral met je superficiële geloofsuitingen. Die houd je maar voor jezelf buiten werktijd!

BadLieutenant | 26-05-17 | 11:43

@NaJoris | 26-05-17 | 10:52
Vrouwen moeten zowieso niet bij de politie werken, zijn ze niet geschikt voor.

nonloso | 26-05-17 | 11:43

Vroeger had de politie een zeer professionele uitstraling.
Nu zie ik een paar schooiers.

Rommelende Onderbuik | 26-05-17 | 11:39

Het idee dat allochtonen moeilijk te werven zijn bij de politie wordt nu gekoppeld aan het dragen van een hoofddoek en dat lijkt de aanleiding van deze discussie. Ik vraag mij af of dat de reden is dat deze groepen moeilijk te werven zijn. Politie wordt door deze groepen niet zelden als de vijand gezien.

Simon_GS | 26-05-17 | 11:35

Overigens is het beste -toegestane-wapen tegen dit oervervelende moslimgedram:
-geen moslimwinkels meer bezoeken
-geen all-in vakanties meer boeken naar terreurvriendelijke vakantielanden
-bepaalde stagiaires niet meer aannemen
-bepaalde arbeidscontracten niet meer verlengen
-bepaalde leveranciers uitsluiten
Ofwel, een 'cordon sanitaire' aanleggen. Doen mark en de overige landverraders ook, dus dat mag.
En.het.werkt.ECHT!

pennestront | 26-05-17 | 11:35

Is een hoofddoek het antwoord omdat bepaalde groepen allochtonen geen respect hebben voor de gevestigde orde? Agenten weten prima wie de problemen geven en ergeren zich kapot als ze op een afstandje horen hoe ze onderling bespreken wat ze moeten bij een aanhouding en hoe onder de noemer vormfout een procedure fout gaat.
.
Enerzijds verbiedt je symbolen van het geloof (GVB met kruisjes, keppeltjes) en elders laat je het toe (bijvoorbeeld AH, maar dat is geen nuts/overheid voorziening). Ik vind dit heel slecht omdat er ook allochtone groepen zijn die je nooit hoort en prima geïntegreerd zijn (Chinezen) in onze samenleving. En ik denk dat een deel van allochtone Turken en Marokkanen hier ook niet op zit te wachten. Die zitten echt niet te wachten op iets dat over vier jaar word uitgelegd als een visueel verlengstuk van Ankara.

Atlantis-95 | 26-05-17 | 11:28

Als een significant deel van de nederlandse bevolking het al zo heeft gehad met de "integratie" dat het op de pvv is gaan stemmen, dan zou je als mohammedaan misschien toch een beetje pas op de plaats kunnen maken met je eisenpakken en wat restecp hebben voor de "autochtoon", gewoon, je weet wel een beetje inschikken enzo. Maar goed, dat lijkt nou eenmaal niet de aard van het beestje.

geenspam | 26-05-17 | 11:27

Heel verstandig besluit.
NOOIT zou ik me wat laten vertellen door een smerisse die getooid is met verwerpelijk dwangtextiel.
En ik zou alles rustig flink laten escaleren, net zolang to er (procedurele) fouten zouden worden gemaakt. Daarna kop eraf (virtueel gesproken) van de onderdrukte draagster van de textiele non-uniforme dwangdoeken, alsmede van de policor copvodkorpsleiding die al virtueel met de reedt omhoog naar mekka ligt.
islam was nix,
Is nix,
En zal NOOIT wat worden in NL!

pennestront | 26-05-17 | 11:27

Dat "voorlopig" zegt alles. Deze proefballon is alleen opgelaten om ons alvast aan het idee te laten wennen. Zo is dat gezeik met Zwarte Piet ook begonnen. Die drammoslims houden echt niet op hoor. Beetje bij beetje wordt de weerstand gebroken net zolang hier de Sharia van kracht is.

osolemio | 26-05-17 | 11:27

@De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 11:19
Vast wel. Er wordt ook wel beweert dat de stropdas het symbool is van de kerstening van de man - door de vrouw ;-)

McMarx | 26-05-17 | 11:24

@TheseDays00 | 26-05-17 | 10:54
Kerk en staat wel maar moskee en staat niet.

McMarx | 26-05-17 | 11:22

Als ze hun hoofd willen bedekken dan houden ze hele dag maar de politiepet op.

dr.andus | 26-05-17 | 11:22

Oh het is een 'idee', een naar idee dat wel. Wanneer kan deze bloedhond met pensioen? Of is erik al een baard bij elkaar aan het sparen?

Implants | 26-05-17 | 11:20

McMarx | 26-05-17 | 11:14

Mwa. Mevrouw DKS is altijd heel blij als ik weer eens strak in het pak zit. Vind ze 'sexy'.

De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 11:19

1. UITERAARD is er geen draagvlak voor politie mensen die , blijkens hun kledingkeuze , zich ondergeschikt maken aan een ideologie die op veel punten is strijdig met Nederlandse normen en waarden.

2. Absurd dat deze heer Akerboom zich überhaupt hiermee bemoeit.
Dit zijn fundamentele zaken die betrekking hebben op het functioneren van de rechtsstaat , over het scheiden van kerk en staat , privé- en overheids domein , over de neutraliteit van de handhavende macht enz , deze discussie heeft reeds lang geleden plaats gevonden en geleid tot de vorm van rechtsstaat die nu hebben .
Als de heer Akerboom het anders wil hebben moet hij de politiek ( met een K ) ingaan. , of hij bij een politie korps in een midden-Oosters land solliciteren

3. De Nederlandse belasting betaler zit met smart te wachten op AANPAK van de MISDAAD en NIET op Akerbooms ideen over de kleding van politie agentes.
Laat deze man gauw zijn werk gaan doen en met resultaten komen , anders zo snel mogelijk vertrekken en het roer overgeven aan iemand die capabel is - aan dit soort praatjes makers heeft niemand behoefte.

enorme sukkelzak | 26-05-17 | 11:18

@roflastc | 26-05-17 | 10:37
Dit was voor die pannenkoek allemaal veel te ingewikkeld om te bedenken en dus niet dat onzinplan te komen.

McMarx | 26-05-17 | 11:17

Ik irriteer me rot aan die hoofddoekjes ook bij de Albert Heijn. Maar goed dat is een winkel en die moet dat in principe zelf weten. Maar de politie hoort neutraal te zijn en naar mijn mening een ziekenhuis ook maar ook daar zitten die hoofddoekjes al. En bij de politie zal het deugvolk het zeker doordrukken. Bah.

Wateengedoezeg81 | 26-05-17 | 11:17

Nou, 't hoge woord lijkt eruit. De eindbaas van de politie, hoofdcommissaris van de Nationale Politie Erik Akerboom, wil voorlopig geen uniformen met de rugtekst: 'weg met de islam'. "In een bericht op het intranet van de politie wil Akerboom er ‘geen misverstand over laten bestaan’. ,,Op dit moment constateer ik dat er duidelijk geen draagvlak is voor dit idee. De discussie polariseert de gelederen binnen en ook buiten de politie'.

Zenzeo | 26-05-17 | 11:17

Kalifaatdoeken horen niet thuis in het publieke domein.
Het is al te triest voor woorden dat je ermee geconfronteerd wordt bij de kassa, maar dan heb je in ieder geval de keus om ofwel bij een andere kassa af te rekenen, danwel een bij een andere winkel je inkopen te doen.

Wanneer de koddebeiers met kalifaatdoeken de straat op gaan heb je die keuze niet.
Dit plan moet dan ook definitief de prullenbak in.

McPhart | 26-05-17 | 11:15

Nivelleermarionet | 26-05-17 | 11:11

Spijbelen. Dat waren de dagen. "Ja u spreekt met mijn vader, ik ben helaas ziek en kan niet komen". "DKS ben jij het?". "Euh nee, u spreekt met Willem". "Oké DKS tot morgen dan maar?". "Ja meneer, tot morgen".

De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 11:15

@De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 10:25
Een deftig pak tijdens zakelijke besprekingen is evenzogoed een uniform. Zij het met wat meer variatie. En een stropdas is eigenlijk voor de man net zoiets als een hoofddoek voor de moslima's.

McMarx | 26-05-17 | 11:14

De moslims die nu bezig zijn met de islamisering van Europa, die moeten zich toch he-le-maal het schompes lachen om die honderdduizenden arabische moslims, voor een deel zéér fanatiek, die momenteel Europa binnenstromen. Zij zullen dit zien als een teken van hun Opperwezen. En ze zullen er alles aan doen om Merkel, diens Marionet, in het zadel te houden. Intussen zullen de Europese moslims die niét de behoefte hebben Europa te islamiseren maar hun geloof gewoon privé willen belijden zoals het hoort, zich minstens zo grote zorgen maken over hun toekomst als de niet-moslims (wij dus).

Zenzeo | 26-05-17 | 11:13

Akerboom heeft een discussie opgestart en geconstateerd dat er geen draagvlak is. Dit is de juiste manier op iets te onderzoeken.

Mannes | 26-05-17 | 11:12

@NaJoris | 26-05-17 | 10:50
In een volledige islamitische wereld is dat allemaal niet nodig. Kamelen en geiten leveren melk en vlees, Schapen vlees en wol. Meer vee is meer vrouwen en dus kinderen. Geen vee is sterven.En verder gewoon andere moslims de kop afhakken al naar gelang het uitkomt.

McMarx | 26-05-17 | 11:12

Nou, geesten zijn rijp gemaakt. Volgend jaar maar weer een poging. Ze gaan net zo lang door tot Europa één groot kalifaat zal zijn.

Arnold9638 | 26-05-17 | 11:11

Alles sal reg kom. Toen ik nog jong was had ik een keer geen zin om naar die rotschool te gaan dus ik bleef "ziek" thuis. Een overbuurvrouw was in haar boerka naar de school gegaan om me te verraden. Alleen was die boerka geen moslimitische haattent maar een zwart-katholieke deugjurk die ze ook nog had gedragen toen haar man zaliger nog NSB'er was. En 's zondags liep de zwartjurkpastoor patrouille door de wijk om te kijken of die verdorven zondaren niet werkten op de dag des Heeren. Nu zijn die katho-jihadi's terug hun hok in gejaagd. Dat zal met de ieslaam ook gebeuren. Ooit. Kwestie van lange adem hebben maar ooit eten we weer gewoon boerenkoolstamppot met varkensworst, zoals het hoort. Onze kracht is dat we zo'n laf en achterbaks volkje zijn dat bezetters ons zat worden en gewoon vertrekken. Dus alles komt goed. Wel even je dochters binnenhouden want deze keer zijn het wespen in plaats van muggen.

Nivelleermarionet | 26-05-17 | 11:11

Nieuw sportief evenement voor leidinggevenden:
De Dram tot Dramloop 2017

Hierin leert u woorden te misbruiken voor eigen doeleinden, het proces van proefballon tot definitieve beslissing, 5 bitterballen tegelijk eten zonder je gehemelte te verbranden, uw eigen bedrijf uithollen mét behoud van salaris, regels en voorschriften ontwijken, mensen met andere mening demoniseren, slijmen zonder kwijl bij de geldschieters, en dat dextran energy niet helpt als je geen sportieve basis hebt.

Vervolgsessies (aparte cursus, extra betalen (ook onderdeel van de les))
Hierin leert u lijstjes maken van 'beren op de weg',
uzelf financieel verrijken terwijl de rest van het bedrijf gekort wordt, vrienden maken op de juiste plekken, volksmennerij, hoe de 'beren' te elimineren (tricky, zie ook cursus 'de kunst van de lange adem', 1.200,- euro per dagdeel).

Kouwe Kees | 26-05-17 | 11:08

Door houding bestuurders/overheid lijkt me een rechtzaak tegen overheid over de grondwettelijke verplichting, garantie v veiligheid v de burger realistisch worden mr Hiddema.
Velen voelen zich niet meer veilig in de publieke ruimte door tolerantie en wegkijkgedrag ivm bv terreur aanslagen.

ger1306 | 26-05-17 | 11:08

Meneer Akerboom moet de gedragscode lifestyle-neutraliteit van de politie nog maar eens goed doorlezen die is opgesteld mede op basis van de adviezen van het Landelijk ExpertiseCentrum Diversiteit en de Commissie Gelijke Behandeling.

Simon_GS | 26-05-17 | 11:07

Wat ik ook een sterk argument vond.
"Waakzaam en dienstbaar" als slogan hebben, en dan een doek om je hoofd wikkelen dan je oren bedekt, en je gezichtsveld beperkt. Nee lekker waakzaam.

Lefgozer | 26-05-17 | 11:06

Ik dacht dat die Meiden van Halal naar Syrië waren vertrokken of zo, maar ze waren blijkbaar onder een stapel halal stenen des aanstoots gekropen, wachtend op een goede gelegenheid om weer irritant Islamitisch te kunnen gaan doen.

Schoorsteenveger | 26-05-17 | 10:59

Wat is er toch met die wijkagenten in Amsterdam west aan de hand ? Stop eens met dat gekloot met uniformen of kledingstukken iemand anders laten dragen. !!
Doorgeslagen !!

msgambler | 26-05-17 | 10:59

Kijk de Meiden eens lachen op die foto! Die lach wil zoveel zeggen als: kijk eens, is dit nou waar jullie 'haters', jullie 'boze witte mannen' zich zo druk over maken? Niks aan de hand toch? Vrouwen in een politie-uniform, en daarboven een hoofddoekje, da's alles, gaan we dáár nou zo'n drukte over maken? Gewoon accepteren toch, praten we nergens meer over. En gaan wij verder met het vólgende stapje in de islamisering van Nederland. Mét een glimlach natuurlijk! En een knipoog! Wink wink!

Zenzeo | 26-05-17 | 10:59

Eerlijk gezegd vind ik zo'n baseballpet ook niets voor een agent. Dan vond ik die platte pet vrij vroeger beter.

Eshek | 26-05-17 | 10:58

Ik snap ergens wel dat hij het zo verwoord. Als hij namelijk zegt: "dit gaat gewoon nooit gebeuren", dan krijgt hij van de andere kant weer het verwijt dat hij antidemocratisch is. Hij moet nou eenmaal doen wat de minister wil en die is uiteindelijk afhankelijk van de stemming onder het volk. Wat me wél tegen de borst stuit is die agente die meende dat hierover maar moet kunnen. Hop, direct ontslaan zo'n idioot. Prima als je het bepleit via de normale wegen zoals je cao, maar reken maar dat ik niet luister als zo'n achterlijke tuthola met een theedoek op mij een bevel geeft. Ik luister niet naar sharia-geïdoctineerde agenten. Die zijn gewoon niet rechtsgeldig.

Joris Draaksteker | 26-05-17 | 10:58

@Zoon van Boer | 26-05-17 | 10:20
Lol, en heel af en toe denk je, hee hij zegt wat zinnigs, om daarna in dezelfde post of een tegeltje later weer ongedaan te maken.
Lijkt me toch knap vermoeiend je elke keer weer in allerlei bochten te moeten wringen denkende dat je een soort intellectueel bent, die het uiteraard beter weet dan al die andere "dommme" mensjes die op GS reageren.
Gelukkig vindt Joop hem wel leuk

NaJoris | 26-05-17 | 10:57

Als je een hoofddoekje wil dragen dan ga je maar bij Albert Heijn werken. De politie is er om boeven te vangen. (volgens mij gaat het niet helemaal goed met dit argument)

Osdorpertje | 26-05-17 | 10:56

De foto zegt gewoon: mijn religie wint van secularisme in overheidsdient, kerk en staat sheiden: mooi niet (puh).

TheseDays00 | 26-05-17 | 10:54

Inderdaad. Zoals hierboven al door verscheidene mensen is geopperd: je moet heel erg op je hoede zijn wanneer politici - of anderszins boven-ons-gestelden, zoals rechters, politiecommissarissen, etc - woorden als "voorlopig" en "op dit moment" bezigen.

Zoals in asielzoekerstermen ("Het uitgeprocedeerde gezin uit Afghanistan mag voorlopig blijven") de woorden "voorlopig" en "tijdelijk" altijd gelezen moeten worden als: permanent, voor eeuwig en altijd, zo moet het gebruik van "voorlopig" door Erik Akerboom gelezen worden als: die copvods gaan er hoe dan ook komen, alleen moeten we nog overleggen over het precieze moment. Het kan zijn volgend jaar al, maar als er dan nog steeds zo'n enorme weerstand is, kan het ook pas over drie jaar zijn (eea afhankelijk van hoe lang het duurt voor de Ned. bevolking murw is gemaakt met "discussies" in bv DWDD, en "ludieke" acties zoals die van Andrea Prins).

"Nee, de kern is dus niet dat het korps bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn. De kern is dat de islam in zijn essentie een concurrerend rechts- en waardensysteem is, en Nederlanders het gezag van een hoofddoekagente terecht niet zouden accepteren."

En zo is het. Ik snap niet dat toch niet domme mensen als Akerboom deze simpele waarheid maar niet snappen. Of niet willen snappen; dat kan ook natuurlijk.

Dr_Johnson | 26-05-17 | 10:54

@James Lastig | 26-05-17 | 10:14
En over 5 jaar is het verplicht voor vrouwen bij de politie om er een hoofddoek te dragen. en nog 5 jaar later mogen vrouwen niet meer bij de politie werken.

NaJoris | 26-05-17 | 10:52

@James Lastig | 26-05-17 | 10:14
En over 5 jaar is het verplicht voor vrouwen bij de politie om er een hoofddoek te dragen. en nog 5 jaar later mogen vrouwen niet meer bij de politie werken.

NaJoris | 26-05-17 | 10:52

Een ding weet ik zeker. Ik ga dus nooit luisteren naar een hoofddoekje in politie-uniform. Ik zou 'r uitlachen.
Ik zou haar provoceren, met m'n broek naar beneden. De groeten, leer je te gedragen naar hoe we in dit land zijn.

Lefgozer | 26-05-17 | 10:51

Ik heb te doen met de moslima's die momenteel westers gekleed door het leven gaan. Hun word de hoofddoek gewoon opgedrongen door figuren zoals Akerboom en de meer fanatieke, kopvod-dragende, moslima's.

Een hoofddoek staat voor segregatie en dient als groepsidentificatie-middel. Heeft in wezen weinig met het geloof zelf te maken.

druipsmurf | 26-05-17 | 10:51

@Axelvon | 26-05-17 | 10:11
Er is maar 1 soort islam! De islam van overheersing en vernietiging. Andere culturen doen er niet toe, ze verdienen het volgens de islamieten allemaal. Maar wie nu straks al die Iphone dingen gaat maken en uitvinden. En wie als straks iedereen islamiet is voor de uitkeringen gaan zorgen, is nog niet helemaal duidelijk

NaJoris | 26-05-17 | 10:50

Van bromsnor naar dramsnor.

Kouwe Kees | 26-05-17 | 10:50

Moet deze meneer zijn functie niet neerleggen? Hij lijkt ongeschikt

lasso1986 | 26-05-17 | 10:48

Die trollen van halal dragen een hoofddoek. Dat zou sowieso al een reden moeten zijn om NIET, ook al is het maar een dagje, in uniform mee te lopen met de politie. Gewoon nee. Met het dragen van zo'n ding diskwalificeer je jezelf al op voorhand voor zo'n functie. Dus ook voor een dagje: gewoon nee, althans niet in uniform.

Braboblanke | 26-05-17 | 10:48

Wég met die idioterie! Ben je in Nederland en ben je van buitenlandse komaf dan heb je je te schikken naar het beeld van de Nederlandse politie-agent(e).
Die heeft géén hoofddoek met een pét! En het is de bedoeling dat je luistert als die agent je een bevel geeft. Zo rollen wij Nederlanders nu eenmaal.
Dus al die moslim idioterie gaat de vuilnisbak in, is dat duidelijk? En gedraag je normaal (zal wel niet meevallen...) dan heb je geen agent die je aanspreekt.
Dus..... Kop dicht, normaal doen, werken en je gedragen.
En niet vergeten: dat "K" woord is een teken van dom en antisociaal gedrag!

demaup | 26-05-17 | 10:47

#islamkotsbeu

Dirk III | 26-05-17 | 10:47

We willen er vanaf. Hoe duidelijk moeten we zijn? Welke taal moet er gesproken worden voor jullie het begrijpen?

Mr_Pikibelly | 26-05-17 | 10:45

RickTheDick | 26-05-17 | 10:43

Hun mond afvegen met? Ja, u raad het.

kwark001 | 26-05-17 | 10:45

Wáárom in hemelsnaam zo ingewikkeld hierover doen.
Dat het merendeel van zowel burgers als politiemensen de hoofddoek in functie niet ziet zitten, edoch het merendeel óók voor een divers politiekorps is, hoeft toch helemaal geen issue te zijn: Er zijn meer dan genoeg moslimvrouwen die graag integreren in de Nederlandse maatschappij, en geen hoofddoek dragen. Zij die per sé 24/7 een hoofddoek moeten/willen dragen, moet je simpelweg niet bij de politie willen. Immers, voor deze vrouwen is dat een statement, en het enige statement van een politiefunctionaris mag zijn: 'waakzaam en dienstbaar'. Daarvoor is er het uniform. Dat woord zegt het al. Simpel, dus.

Dat er een groep mensen onder de burgers bestaat die uit hun plaat gaan of onbeschoft worden, wanneer ze door een agente aangesproken of aangehouden worden is een feit. Die mensen moet je aanpakken, i.p.v. hun 'leed' te verzachten.

dopinie | 26-05-17 | 10:45

Was het wel gebeurd, dan was ik naar de feestwinkel gegaan en ik had een uniform gekocht. Hup, vergiet op m'n hoofd, en wie heeft er nog een verwijt tegen mij omdat ik het vliegende spaghettimonster vereer, en agent ben?
Nee hoor, het is van tweeën een.

Lefgozer | 26-05-17 | 10:44

Wat doen die meiden van halal eigenlijk naast heel veel eten?

RickTheDick | 26-05-17 | 10:43

zo te lezen is er een voorlopige tussenstand op gemaakt en is het een kwestie van tijd voordat een of andere relie gek weer met hetzelfde voorstel komt. Voorlopig is de hoofddoek van de baan maar bereid u maar voor; het moet en zal er een keer van komen. Gescheiden zwemmen, geen H&M posters met bh reclame in de bushokjes, kerstmis is winterfeest, sinterklaas is cadeautjestijd en pasen is voorkaarsfeest. Tijdens het offerfeest mogen kinderen van allochtone komaf een dagje vrij krijgen en binnenkort rechters, artsen en ambtenaren met een hooddoek. Nederland het land van van de rubberen ruggengraat. Geloven doe je maar lekker thuis, ik wil die religie niet opgedrongen krijgen, door niets en niemand niet!

vluggehenkie | 26-05-17 | 10:42

Akerboom is al verkeerd begonnen met zijn financiele compensatieconstructies, en is sindsdien ook gewoon verkeerd doorgegaan. Kan weg, alleen kost dat ook weer een bak geld.

Schmalz | 26-05-17 | 10:41

Als een moslima een politiepet opzet is haar hoofd toch ook bedekt? Probleem opgelost.

Het is het eeuwige drammen van de moslims en hun steunbazen.

Mokum Kosher | 26-05-17 | 10:40

Is dit dan het goede populisme?

Deug-niet | 26-05-17 | 10:39

Nee, geen Berberpolitie in Nederland.
Laat dat lekker in het Rifgebergte.

leo de pejo | 26-05-17 | 10:39

Waarom is Akerboom niet zo kritisch op de D66 dat ze niet een lekker "divers" kabinet willen met de CU? En VVD met de PVV?

Of zijn de argumenten "de ideologische verschillen zijn nou eenmaal te groot" dan opeens wel valide? Ben nieuwsgierig waar ligt de grens dat je dat argument wel kunt gebruiken zonder voor van alles en nog wat uitmaakt te worden?

een_mike | 26-05-17 | 10:39

stelt dat

Watching the Wheels | 26-05-17 | 10:38

Vraag is nu: wordt Aalbersberg ook direct op een wat minder prominente plaats gezet? Als Akerboom stelt het hoofddoekidee polariserend werkt, dan werkt Aalbersberg dus blijkbaar zelf ook polariserend en dat lijkt zijn taak niet, toch?

Watching the Wheels | 26-05-17 | 10:38

uniform van buiten en van binnen

nemeton | 26-05-17 | 10:38

@ 1977 | 26-05-17 | 10:23
Laten we dan gelijk ook alle linkse en rechtse clubjes ontmoedigen want die menen ook de waarheid in pacht te hebben.

normanius | 26-05-17 | 10:37

http://www.parool.nl/kunst-en-media/-hoofddoek-is-beste-voorspeller-voor-moslimfundamentalisme~a3927647/

benjeallanggek | 26-05-17 | 10:37

Met introductie Vod Cops zal ook nieuw algemeen telefoonnummer van politie komen 0800-sharia.

genoegisgenoeg | 26-05-17 | 10:37

Humanisme, Secularisatie. Het wordt allemaal weggegooid voor de marxistische drammers die godsdienst importeren om het land om te ploegen teneinde, sja wat eigenlijk. alles kapodt maken meer niet.
Werkelijke vrede komt uit leven met gemeenschappelijke delers en niet zoveel mogelijk verschil. Niemand heeft het nodig met godsdienst geconfronteerd te worden als je de politie nodig hebt. Geen kruizen, geen katoenen kuisheidsgordels, niets. De verdiensten van modernisme is dat men heeft geleerd van elkaar af te blijven door elkaar niet te herkennen/zien als probleem (paapse raten vs de rest bv). We hebben hier geen agenten die met kruizen, sikh haarknot/tulband, andere soort tulband, etc rondlopen omdat we in een seculiere maatschappij niet aanmoedigen dat mensen zich apriori organiseren rond (fictieve) identiteiten. Burgerschap eerst, de rest later. Dat geld bovenal voor overheidsinstanties omdat de overheid moet uitstralen geen voorkeur te hebben en (hoe verbindend is dat wel niet) anderen door ambtenaren dus neutraal benaderd zullen worden.
Door niet verder te gaan dan de gemeenschappelijke delers die iedereen heeft leg je de basis voor vrede omdat iedereen erop kan vertrouwen dat de overheid van niks meer uitgaat dan die gemeenschappelijke delers.
Godsdiensten, clubjes enzovoorts kunnen zich veilig voelen in zo een wereld waar niemand een voorkeur uitstraalt itt tot een waar populaire stromingen veel te veel gewicht leggen door aanwezigheid. De bagage van "cultuur" komt namelijk altijd mee, zeker als iemand door een persoon beboet/beoordeeld wordt door iets waardoor je (of jouw familie) juist beschadigd bent.

Inmekaar geslagen omdat je geen christen bent? Zit je dan in die rechtbank met die rechter met dat kruis achter 'm. Inmekaar geslagen omdat je homo bent door een paar Allah fanboys? Dan heb je het niet nodig dat je op dat moment zo iemand voor je hebt. Veiligheid,vrede staat gelijk aan gebrek/afwezigheid van identiteit. Steeds scherper afgebakende identiteit werkt verzuiling weer in de hand en dat is ook niet handig omdat verkeer tussen de zuilen zal afnemen en dat is dus slecht voor rust en vrede. last but not least: je moet niet in een situatie zitten waar je beoordeeld wordt door diegene waar je ook de biecht afneemt. Kerk <-> Staat gescheiden houden. Overigens gaat het hier dus om het neutraal moeten blijven vd staat niet iets specifieks op 1 godsdienst. Katoenen kuisheidsgordels heb je in alle godsdiensten en het geld voor allen. Als dat niet genoeg is moet je gewoon wat boeken lezen over dit onderwerp. Het is duidelijk zat dat het godsdienstige verleden van de wereld meer dan genoeg ellende heeft veroorzaakt zowel groot als klein. Dat moeten we niet weer gaan aanmoedigen.

roflastc | 26-05-17 | 10:37

Over fatsoen gesproken mijnheer Akerboom:
Uw wens om de hoofddoek te implementeren overschrijdt iedere vorm van fatsoen dat bevochten is. Gewoon eens even wat beter en dieper nadenken over wat u eigenlijk voorstaat.

McMarx | 26-05-17 | 10:36

Hoezo:" ... het probleem blijft" ???
Dit probleem wordt gemaakt, bedacht of verzonnen. Je hebt nog altijd een keuze als je met alle geweld dat vod op je kop wilt houden.

Anjin Mohammed | 26-05-17 | 10:35

De de grootste bedreiging voor Nederland is haar overheid.

Ars Vivendi | 26-05-17 | 10:35

doskabouter | 26-05-17 | 10:29
Harstikke divers natuurlijk. Vrnml allochtone moslims van Turske/Marokkaanse achtergrond natuurlijk.
Want die begrijpt de 'cultuur' natuurlijk veel beter dan een gore kaaskop en kan zich beter inleven.
Lees: men verdomd het om te integreren, heeft geen respect voor de overheid, heeft geen respect voor autochtonen, laat staan voor een kaaskop politieagent en accepteert dus eigenlijk alleen iemand van de eigen groep.
Wanneer ik naar het politiebureau ga en een autochtoon eis ipv van een Marokkaan, dan ben IK natuurlijk WEL de racist.

Julia | 26-05-17 | 10:35

Zelfs in islamitische landen dragen vrouwelijke agenten geen hoofddoek. Maar Nederland wil kennelijk graag buigen voir fundamentalisme. Het is bekend dat immigranten aan hun cultuur vast houden en daarin overdrijven en gaan achterlopen. Wij moeten hierin niet meegaan. We moeten moslims juust mitiveren om met hun tijd mee te gaan en niet terug te vallen of vast te houden aan ideeen of gebruiken uit het jaar nul.

Rheia | 26-05-17 | 10:34

Waarom is de hoofddoek sowieso verbonden met de moslima? Een moslima kan toch prima bij de politie solliciteren en zal dan meer dan welkom zijn gezien het streven naar diversiteit.
En daarnaast: hoeveel potentiële politie-moslima's zouden zich dan extra gaan melden indien ze wel een hoofddoek mogen dragen? Tien? Vijftig?
"Ik wil heel mijn leven al bij de politie, mijn grote droom, maar ja, dat kon nooit, want dan moest mijn hoofddoek af en kon ik geen mosima meer zijn".

Stieven_King | 26-05-17 | 10:34

Dit is de Zwarte Piet methode. Volgend jaar weer over beginnen. Jaar daarna weer. Totdat iedereen er kotsbeu van is en dan wordt het ingevoerd.

Je kan het islam niet eens kwalijk nemen, zij willen groeien. Achterlijkheid breeds achterlijkheid. Veel erger zijn de volidioten die het faciliteren.

TheBigKirth | 26-05-17 | 10:31

Met een hoofdoekje onderstreep je dat je neerkijkt op onze Westerse waarden:
[V] Ongeschikt!
[ ] Geschikt

benjeallanggek | 26-05-17 | 10:30

Lekker divers ook dat wijkteam slotermeer....

doskabouter | 26-05-17 | 10:29

Het is eigenlijk heel wonderlijk, dat ik diverse malen in de week mij verbaas over de discrepantie tussen opleidingsniveau en bekwaamheid van handelen van diverse dames en heren. Zo ook weer van deze korpschef.
Maar goed ik val dan ook onder de betá's, dus zo curieus is dat eigenlijk weer niet.

IkhoorhetUzeggen | 26-05-17 | 10:29

Mooi... voor nu. Maar het is wachten totdat een van deze postmoderne relativisten ons verder het pad van verval en waanzin in loost.

KutFilosoof | 26-05-17 | 10:29

Sommige krachten zijn pas tevreden als executies op klaarlichte dag met kromzwaard op het dorpsplein gemeengoed zijn. Tot het zover is, gaat men met muizenstapjes in die richting.

priks | 26-05-17 | 10:28

Nu wordt de agent die een religie boven agent zijn heft gesteld, verkocht als onderdeel van een discussie. Die dan weer wordt afgedaan als: de reacties. Heel slap dit omdraaien.

TheseDays00 | 26-05-17 | 10:28

Sorry hoor. Maar hoe moet ik ooit respect hebben voor islatische agenten die vrouwen en niet moslims als minderwaardig zien. Ik voel mij en wordt door deze mensen gediscrimineerd. Onacceptabel!

Rheia | 26-05-17 | 10:28

De man klets uit zijn nek.Waarschijnlijk worden back stage de beste stofjes voor de kopvodden al uitgezocht door de politietop.....

Hettiet | 26-05-17 | 10:28

De politie neem je zo helemaal niet meer serieus. Als kopvod wordt toegestaan. Wordt het een soort verkleedpartijtje......

chrisjuh | 26-05-17 | 10:27

De reacties: ,Ongekend omvangrijk, emotioneel en soms over de grens.' Laten we even vaststellen dat mensen die verkleed als politieagent met een hoofddoek de straat opgaan, of zich zo laten fotograferen, wettelijk over de grens zijn gegaan en aangepakt dienen te worden. Wat gebeurd er als ik als politie agent verkleed de straat opga en mij als zodanig voordoe?

TheseDays00 | 26-05-17 | 10:26

Zoon van Boer | 26-05-17 | 10:20

Ik draag al jaren geen uniform meer. Nou ja. Een deftig pak als ik zakenrelaties moet bezoeken. Maar dat is toch geen uniform? Je praat dus poep.

De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 10:25

Er moeten nog een paar procent extra moslim bijgeneuqt of geimporteert worden voor dat er genoeg draagvlak (te weinig autochtone Nederlanders) is.... we worden vervangen mensen, kom in verzet.

funkyd | 26-05-17 | 10:24

Vraag me af hoe het met de veiligheid is. Hoe doen andere landen dat? Lijkt me niet erg veilig wanneer je als copvodagente een agressief persoon moet arresteren. De crimineel kan toch aan je doek gaan trekken?
Maargoed, dit is uiteindelijk de islam. Meer macht en aandacht naar zich toe trekken. Nu een ballonetje in de lucht gooien en geleidelijk zal het waarheid worden.
Toekomst: Onder druk van de islamitische gemeenschap zullen islamitische agentes steeds meer gedwongen worden om zon vod te gaan dragen.... moslims zullen gaan eisen dat ze enkel behandeld willen worden door een islamitische Copvod. Naarmate er steeds meer islamitische wijken zullen komen zal dat betekenen dat ongelovige vrouwen een copvod zullen moeten gaan dragen willen ze serieus worden genomen etcetc.
Hoofddoek = haatdoek,segregratiedoek,apartheiddoek, discriminerende en onderdrukkende doek.
Zelfde gedachtegang zoals bij de zwembaden waarin autochtone meisjes en vrouwen worden lastiggevallen,aangerand. Want dat zijn toch maar ongelovige hoeren die niet een kopvod op hebben, nietwaar? Maarhey, geen Asha's,Anouschka's en Arzu's die hierover klagen want die zijn druk bezig met die verschrikkelijke 'witte' mannen met hun witte priveleges etc.
Stel je eens voor, dat wij autochtone vrouwen een teken zouden dragen dat wij goed en kuis zijn en dat andere vrouwen uit Afrika, Azie die dat niet zouden dragen, zullen worden lastiggevallen,aangerand door autochtone blanke mannen omdat die vrouwen niet zo'n teken zouden dragen.
Heel Nederland zou op zijn kop staan!

Julia | 26-05-17 | 10:24

Verschillende mensen, ok maar verchillende kleding NEE! Dit is niets meer dan een nieuwe poging tot opschalen van de invloeden van de islam in nederland. Heel langzaam kruipt het verder.

doskabouter | 26-05-17 | 10:24

Het zal wel islamophoob, racistisch en discriminatoir zijn, maar de diversiteitsfoto oogt armoeig, slordig en niet professioneel

batvoca2 | 26-05-17 | 10:23

We moeten net zoals met roken een ontmoedigingsbeleid voor religie gaan voeren. Te beginnen op lagere scholen. Uitleggen wat de verschilkende religies inhouden.

De lessen:
Ze allemaal denken de waarheid in pacht te hebben.
Religie is en word gebruikt als instrument om mensen te onderwerpen en zichzelf te verijkken en meer macht te verkrijgen. Dat religie niets anders dan dood en verderf oplevert. Net zoals roken!

1977 | 26-05-17 | 10:23

"De kern is een divers korps dat bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn."
Sneaky geformuleerd hoor. Ja natuurlijk, ze mogen verschillend zijn, in een neutraal uniform aub. Vandaar trouwens ook de brede focus op rastafari's, chinezen, hardrockers, albino's (denkt er nog iemand aan de albino's? ophef!), katholieken, koptische egyptenaren, joden, ow en een heel klein beetje de moslims.
Kolere, de leiding koppelt eerst de hoofddoek + politie uniform aan de vrijheid van meningsuiting en nu is de pure focus op moslims weer 'divers'. Je focussen op één bepaalde groep is het tegenovergestelde van divers, mijnheer.
En nogmaals, ja de politiemacht mag best bestaan uit mensen van alle kleuren van de regenboog. Mensen die hun werk naar behoren doen, hun meningen en geloofskwesties even kunnen uitschakelen tijdens het werk en NEUTRAAL zijn naar de burgers. Maar zoals boven ook al aangehaald, dit wordt straks toch weer zo stilletjes mogelijk opnieuw geprobeerd..

Kouwe Kees | 26-05-17 | 10:23

Dus dit is diversiteit? Alleen maar islamitische agenten. Ik voel mij gvd niet meer thuis en senang in Nederland. Is dit eigenlijk nog wel Nederland(s)?

Rheia | 26-05-17 | 10:22

-weggejorist-

Rest In Privacy | 26-05-17 | 10:22

Zzzzooooffff | 26-05-17 | 10:17

Ik heb echt geen moeite met hoofddoekjes als mensen zich kuis willen kleden moeten ze dat lekker doen. Maar een uniform is een uniform. Als je bij de politie wil dan draag je een uniform. Daar is een goede reden voor. Klaar. Discussie over.

De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 10:22

Als je maar lang genoeg proefballonetjes blijft oplaten krijg je op eengegeven moment gecreeerd draagvermogen en gaat de vlieger op. Dus kunnen we dezelfde discussie met steeds kortere tussenpozen terugverwachten, totdat een kleine minderheid SJW's haar zin heeft doorgezet over de grote meerderheid die tegen is.

miff | 26-05-17 | 10:21

-weggejorist-

Rest In Privacy | 26-05-17 | 10:21

Aalbersberg : bad guy Akerboom : good guy

Reken maar dat het allebei volbloed D66ers zijn. Anders is het namelijk niet mogelijk om ook maar brigadier te worden bij ons Nationale Korps. Dat er overigens niet is voor de oorspronkelijke Nederlanders. Ja om nog meer geld van u af te pakken !

Bertus Bolknak | 26-05-17 | 10:21

Meerderheid is tegen. In time, gaat toch gebeuren, want Islam. Onbegrijpelijk.
Inch by inch for Allah.
Inshallah!

Ben Adam | 26-05-17 | 10:21

Rusland lijkt me wel wat, of Turkije! Ik geef toe dat de persvrijheid daar een dingetje is maar je bent wel voorgoed verlost van zeemlerenkruizen leiders.

Axelvon | 26-05-17 | 10:20

%squadra | 26-05-17 | 10:16

Bij jou was het misschien wat overdreven maar de echte reden dat baarden niet hoorden in dienst was omdat het gasmasker dan niet meer goed aansloot. Het ging niet om de baard op zich. Kijk maar naar de cavalerie (=tanks) daar dragen, sorry: droegen, ze allemaal een snor.

J.Morika | 26-05-17 | 10:20

@De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 10:18
Dat doe jij al jaren ....

Zoon van Boer | 26-05-17 | 10:20

Trouwens WNL vanochtend: "Veel landen voeren de CopVod wel in, zoals Engeland, Cadada en de VS".
Nou WNL deze dus niet: Frankrijk, Japan, Brazilie, Spanje, Mexico, Noorwegen, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Griekenland, Zuid-Afrika, Ierland, Denemarken, China, Rusland, Hongarije, Roemenië, Cambodja enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz. Dus niet politiek-correct goedpraten. Trouwens de Engelsen dragen pruiken en hebben oranje knipperbollen (uit de stripverhalen).

Kamervraag | 26-05-17 | 10:20

-weggejorist-

Rest In Privacy | 26-05-17 | 10:20

Geen gelijke rechten voor ons allemaal, maar iets meer gelijke rechten voor moslims.

Sendis | 26-05-17 | 10:19

Religie met het uniform van politie nooit goed idee. De religie gaat boven politie agent zijn: uniform uit of aan, religie blijft en zo zichtbaar mogelijk. Als het ooit ingevoerd wordt, ik ga bij de eerste aanhouding door een religieuze een zaak wegens discriminatie beginnen.

TheseDays00 | 26-05-17 | 10:19

warmmakertje, slinkse tactieken.

Panos88 | 26-05-17 | 10:18

Jaja, 'Op dit moment...' betekent dat ze het straks gewoon nog een keer proberen. Net zolang tot er hier in Nederland hoofddoeken en baarden door de wijken patrouilleren. Want dat is het doel en ze gaan net zolang door tot dat het doel is verwezenlijkt.

TheOneWhoKnocks | 26-05-17 | 10:18

Ik begrijp de discussie ook niet. Als politieagente draag je doorgaans sowieso een uniform en een pet die je haar bedekt. Af en toe lijkt het erop dat men in Nederland zo verwend is dat men gewoon uit verveling domme dingen uitkraamt.

De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 10:18

Net zo lang door blijven drammen totdat je je zin krijgt. In NL is scheiding van kerk en staat dus geen religieuze uitingen van wat van soort dan ook bij publieke diensten.

Zzzzooooffff | 26-05-17 | 10:17

De leiding van het politieapparaat is in politieke handen i.p.v. verstandige bestuurders.

succesvol | 26-05-17 | 10:17

Voorlopig niet. Wat een stelletje kneuzen is onze Hermandad geworden.

boccelullus | 26-05-17 | 10:16

*Voorlopig* blijft Erik A. nog op zijn plek zitten ook al heeft hij zich compleet overgegeven aan onze nieuwe mossel-overlords. En met het heersende regime zal dat ook nog wel zo blijven.

Dus gaan we aftellen tot de volgende blamage...

h3* | 26-05-17 | 10:16

Die baarden horen ook niet bij uniform. Geen gezicht en smerig. Toen ik mijn dienstplicht vervulde stond ik elke ochtend mijn gezicht te krabben. Als er op appèl nog een stoppeltje was te zien dan vroeg de sergeant of ik gister vis had gegeten. ¨Er steken nog graten uit je smoel¨.
De maatschappij wordt een klerezooi en de overheid leidt.

squadra | 26-05-17 | 10:16

Mooi, dan kan Faalima naar huis... owwacht... die had er niets mee te maken ;-)

Scrupuloos | 26-05-17 | 10:15

Ik sluit me aan bij bovenstaande comments, ze blijven gewoon net zo lang prikken tot het stuk is, want dit maakt onderdeel uit van weg-met-ons agenda, dus over een jaar hebben we weer deze discussie en uiteindelijk wordt het gewoon doorgevoerd.

sarcastro | 26-05-17 | 10:15

Uniform. Klaar en uit. Wat een nutteloze discussie.

De Koreaanse Slet | 26-05-17 | 10:14

Liggen je benen er af na een aanslag en de eerste agent die naast je knielt draagt een hoofddoek. Je meent te zien dat ze een glimlach niet kan onderdrukken.

bodemloos | 26-05-17 | 10:14

"Voorlopig niet... want geschrokken van de heftige reacties..."
Hij wacht dus gewoon op een geschikt moment (beetje tussen de terreuraanslagen in...) om het alsnog door te drukken.

Schmalz | 26-05-17 | 10:14

Zelfde verhaal als de Zwarte Pieten discussie ... elke zoveel maanden opnieuw even aanzwengelen en over drie jaar lopen er hoofddoeken in uniform.

Nederland is mijn land niet meer.

James Lastig | 26-05-17 | 10:14

Eenrichtingsverkeer.
Had ook kunnen zijn: "Moslim vrouwen doen hun hoofddoek af als toekomstig politieagente om te weten wat onafhankelijkheid betekent".
Blijkbaar dienen dienen wij moslim-proof te zijn. Respect mag maar één kant op volgens "de eeuwige slachtoffers".

Kamervraag | 26-05-17 | 10:13

Ze gaan nu kijken hoe ze de zaak zo kunnen masseren dat copvodden wel toegestaan worden. Of ze drukken het ooit gewoon eens door en hopen dat het wrl los loopt.

Gewinflipt | 26-05-17 | 10:12

Is dat eigenlijk niet een beetje dezelfde tactiek die Juncker van de EU ook volgt? Je doet een voorstel, kijkt hoe men reageert en als die reactie nogal flauwtjes is, ga je gewoon een stapje verder. Gaat hier ook gebeuren. Nu felle tegenstand, over een jaar of twee opnieuw. Als het moment van doordrukken dan gevoeld wordt, gaat het alsnog door. Het wachten is op de eerste officiële sharia-rechtbanken, want Nederland is divers, daar moet de rechtspraak ook op worden afgestemd. Ik voorzie gouden tijden voor halal-puinbrekers.

FrankVeer | 26-05-17 | 10:12

Politie-uni-form.

Stieven_King | 26-05-17 | 10:12

Iedere cultuur krijgt de islam die het verdient.

Axelvon | 26-05-17 | 10:11

Als ze willen dat ze "diversiteit uitstralen", dan moeten ze consequent zijn en het uniform in zijn geheel afschaffen want wat betekent "uniform" nou helemaal? lees dat nou eens goed politie: UNI-FORM... (hopelijk dat ze dit snappen bij de politie want ik heb wel eens gehoord dat ze daar lang niet allemaal een gedegen opleiding op academisch niveau met succes hebben afgerond)

J.Morika | 26-05-17 | 10:11

"Op dit moment"
"Voorlopig"
Het zal ons dus uiteindelijk toch door de strotten worden geduwd. Homo Wegmetonsius domineert, ten faveure van Homo Islamicus. Volksvervanging hooguit vertraagd, maar niet uitgesteld.

Fijnstoffer | 26-05-17 | 10:10

Met zoon zakdoek op hun kop kennen wel vlug hun neus snuiten.

gerrit5042 | 26-05-17 | 10:10

Reli-cops, hoe verzin je het? In plaats van het Islamiseren van de politie zouden we er beter aan doen om immigranten te de-Islamiseren.

Zeddegeizot | 26-05-17 | 10:09

Gisteren het DWDD college over spionage gezien, waarin werd verteld dat er nog steeds (vanuit bijvoorbeeld Rusland) mensen deze kant op worden gestuurd cq gerekruteerd om tot hoge posities op te klimmen in de maatschappij en die van daar te destabiliseren. Ik vraag me nu oprecht af of die Akerboom niet zo'n destabiliserende persoon met een anarchistische agenda is.

fronsman | 26-05-17 | 10:09

De kern vd zaak is dat de politie neutraal moet zijn.

Gewinflipt | 26-05-17 | 10:08

"Voorlopig"... zucht: ik ben zo erg moslim/islam moe

Eddy67 | 26-05-17 | 10:08

Ik geef het nog 2 jaar en dan hebben we de eerste Vod Cops.

genoegisgenoeg | 26-05-17 | 10:08

Volgen jaar dan maar weer opnieuw testen?

nonloso | 26-05-17 | 10:07

Hij stelt dat fatsoens normen zijn overschreden. Heeft hij het nu over de COR of over dat de agente de regels aan haar laars heeft gelapt.

Ymir | 26-05-17 | 10:07

Is die helper whitey buurtagente in Nieuw-Mekka nu als ontslagen? Verrekte schande voor het uniform en de seculiere waarden waar Europa eeuwen voor gestreden heeft.

Trans_Fimmermans | 26-05-17 | 10:07

Let op het woord "voolopig" .. zucht..

Buffervet | 26-05-17 | 10:06

Proefballonnetjes worden opgelaten om de mensch er alvast aan te laten wennen. Implementatie komt, misschien niet dit of volgend jaar, maar wellicht over 5 jaar. Islam is niet meer uit te bannen.

jules degrelle | 26-05-17 | 10:05

Uitstel van executie...
Niets gaat de kolonisatie van Nederland tegenhouden als het tegengeluid verboten is en de PVV buiten de onderhandelingen gehouden wordt.
Een oneerlijke strijd.

keestelpro | 26-05-17 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken