Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Online Kontactie Katja Schuurman faliekant mislukt

DISAPPOINTED! Het fantastische intiatief van onze favoriete soapmilf Katja Schuurman om Reeten op Twitter te plempen is uitgelopen op een sof. Total failure. It's true. In plaats van een sociaalmediatsunami van indrukwekkende kontwerken van Volkskrant-lezeressen, smakelijke hertenbilletjes van NRC.Next tutjehola's en onthullende BNer-bipsen vinden we onder Katja's hashtag #SexismKissMyAss voornamelijk ranzige pukkelkonten, dikbillen en flauwe internetgrollen. Zo jammer dit weer. Hopelijk is dit topic op GeenStijl een aanmoediging voor alle twijfelkonten. Hup 130 dames & rest van NL. Jullie KUNNEN het.

Reaguursels

Inloggen

Hmmmmm... mevrouw hanteert klaarblijkelijk een verdienmodel om haar fysiek uit te venten op internet en in overige media. Verder weinig interessant typ. Haar uiterlijk kan er mee door hoewel dit natuurlijk per definitie van tijdelijke aard is(in het verdienmodel rekening mee houden!) Alleen is mevrouw Schuurman's waist -hip ratio ver onder de maat vind ik.Subtoppertje dus.... Zo,een objectieve review van mijn kant...

drs kwenie | 11-05-17 | 12:30

Even vwb. De vrouwenbeweging en de "feministen", sinds jullie je hebt laten kapen door de islam (what's next, feministen voor besnijdenis?) zijn jullie net zo geloofwaardig als de VN,nadat ze SA benoemden tot voorzitter van de mensenrechten commissie... 0,0

Mallepietje1001 | 11-05-17 | 11:11

@ integere voorzitter

Heel af en toe schaam ik mij ervoor een man te zijn, zoals na het lezen van uw commentaar.

Kan er ook niks zinnigs aan toevoegen. Veel sterkte, maximaal aantal plussen.

Mallepietje1001 | 11-05-17 | 10:20

Tegelijk aandachtshoer en rechtgeaard zijn is een onmogelijke opgave.

De_ontwarrende_man | 10-05-17 | 20:00

@Asimov6 In één keer goed!

Rooyco | 10-05-17 | 18:47

In plaats van te relativeren (normaal gedrag bij aanslagen en dergelijke) en eens echt te kijken of wat er nu aan de hand is, nemen de alpha klungels alles klakkeloos over.
Natuurlijk zit het dwars dat Geenstijl een referendum van de grond kreeg en je inlegvelletje moest maken. Maar om dan als overheid je zo kinderachtig en naïef op te stellen, gaat wel er ver. Ik moet immers wel belasting betalen voor hun eigen partij haatsite Joop.nl. Of kan ik kiezen om daarvoor geen belasting meer te betalen?
-
Nog zieliger is het medium waar dit valse bericht is ontstaan. Onze eigen VK en het NSB Handelsblad (sorry heb er geen andere naam meer voor). Ironisch genoeg hebben beide blaadjes ook iedere dag een inlegvelletje nodig voor al het nieuws en feiten die bewust achterwege worden gelaten (hedendaagse deugneus zelfcensuur).
-
Ben benieuwd wat onze partij van de verbinding Denk (mooie misleidende naam) ervan vind. Die wilden PowNews ook al verbieden en korten vanwege de onwelgevallige feiten die door de andere NPO media ook structureel worden vergeten.
-
Nederland anno 2017, net de herdenking en bevrijding gevierd achter betonnen blokken en overal beveiliging tegen islamitische aanslagen. En dan ook nog 'progressieve' kranten die zich bedienen van methoden die mij doen denken aan de oorlogsjaren. Voor welke ideologie zijn zij aan het buigen en draaien om het volk te indoctrineren en niet kritisch te laten zijn? Dit door continue de feiten en achtergronden achterwege te laten.
-
Dit vergroot de kloof en doet nu echt inbreuk op de vrijheid van meningsuiting. Temeer de door met belastinggeld betaalde NPO een ster is in wegkijken en de twee noodlijdende papieren tandenloze tijgers hun zo gekoesterde publiek verliezen aan media die er wel toe doen!!!!!
-
Alstublieft GrolschLinks mensen van de belastingdienst, heb ballen en laat dan ook ieder1 kiezen belasting betalen voor NPO en er gebruik van maken (inclusief haatsite Joop en het NOS weglaat journaal en de WC-eend debatten bij Pauw) of dat bedrag overmaken aan een marktpartij naar wens (worden ze bij Geenstijl nog schatrijk ook:).

bananabanana | 10-05-17 | 18:23

de leeftijd begint op te lopen voor die dames op de lijst zij moeten uitgeput van het harde werken toezien hoe zij verliezen van de 25 jarige mutsjes.

notalien | 10-05-17 | 17:27

@katja
Met je dronken kop in je auto stappen...potentiele moordenaar vind ik erger dan virtuele verkrachter...

Ali Bi | 10-05-17 | 17:22

Rooyco | 10-05-17 | 16:46

joop.nl ?

Asimov6 | 10-05-17 | 17:19

“Het wordt tijd dat Martin Bosma keihard door een geile neushoorn in zijn reet genomen wordt tot hij hees is van het klaarkomen. Dan houdt hij misschien eindelijk eens een een paar weken zijn bek”
.
Ra ra op welke site dit staat.

Rooyco | 10-05-17 | 16:46

Maar nu wat anders!!!!
Waar moet ik nou heen om me af en toe 's ff lekker VIRTUEEL VERKTRACHT te voelen?
Kan iemand mij dat zeggen? katja, jij misschien, of doe jij niet aan ,virtueel' ??
Kom al een tijdje hier en kan zo lekker 'virtueel' genieten van al die eindeloze verkrachtingen. Echt waar! Na weer een drukke dag beschaafd en Feministisch-correct gedrag kan het een verademing zijn, dat virtueelverkrachtingsgedoe. Zucht zucht.
(allemaal 'virtueel' dan hé.)

Theemutz | 10-05-17 | 16:26

Die wijven reageren zo dom, dat je er daadwerkelijk seksistisch van wordt.

Bram van Ojik | 10-05-17 | 09:18

En vele, vele andere trefzekere reacties.

Mannen, ga zo door.
De grijns van herkenning, die ik telkens heb, als ik de reaguursels lees, is van oor tot oor.
Kijk, denk ik dan, dát had ik nou ook wel willen bedenken. Geinig. Humor. En ook veel venijn.
Wij zijn soms net mensen. En sommigen zijn zelfs net wijven; geinige wijven. Dus graag 'n beetje morsig.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Ja, overgevoelige en aanstellerige dames, jullie lezen 't goed; ga alsjeblieft úit de keuken. Niet telkens je vingers willen branden aan waar je toch al niet tegen kan.
De wereld is geen steriel leef-tentje van idealen; de echte wereld zit vol met vreselijks; en wie wegkijkt is gezien. In de microbiologie geldt de uitspraak; 'alles is overal; het zijn slechts de omstandigheden die maken of iets tot ontwikkeling komt' (daarmee bedoelen ze; dat letterlijk overal die vreselijk enge bacteriën zitten; en overal die afschuwelijke virussen. En dat 't niet helpt te poetsen met steriele doekjes, maar dat je je weerstand moet opbouwen door er tegen te kunnen) Heus meisky, je bent niet zielig, tenzij je vindt dat anderen zich moeten aanpassen tot jouw wereld helemaal Barbie en roze wordt. Er bestaan ook nog andere kleuren, die je niet zo mooi vindt. En die je ook helemaal niet zo mooi hoeft te vinden; want daar heb jij helemaal niks over te zeggen. This is it. Puberale mannetjes willen lekker lallen over 'lekkere wijven', en puberale meisjes willen lekker zwijmelen over 'a cool guy'. (en de heumeus en de lesbies mogen ook lekker hun eigen programma uitvoeren)
Het grappige is,(echt grappig), dat met elke generatie er weer opnieuw 'n poging door de ene of andere misdeelde groep wordt gedaan de boel te verstieren door alle anderen hun eigen wereld te misgunnen. Afgunst dus. Jaloezie. Naijver. De ene actie nog ijdeler met hoogmoedswaanzin dan de andere. Heel erg vermakelijk. En telkens denken die wereldverbeteraars het wiel te hebben uitgevonden, en komen ze met de 'definitieve oplossing' voor hoe 't voortaan voor iedereen moet. Allemaal mini-dictatortjes. Venijnige despootjes met middelbare schoolmeisjes trucjes. "Ik ga jou boycotten als jij niet doet wat ik zeg". Hoe werd die Katja ook al weer toegesproken (?), met oud vel en zo.
Eh, dat deed pijn en dat had niet gehoeven. Want deze Katje begrijpt al genoeg om treurig over te zijn. Maar ja, Asscher zei 't al, terwijl die nog wel namens al die woeste damesboosheid dacht op te komen; 'wie de bal kaatst moet 'm terug verwachten'. En Katja, wees eerlijk, en geef toe: jij bent toch af en toe stevig aan 't ballen gooien? Dus veel plezier met je mooie velletje en je prachtige achterwerk. Wat leuk voor je dat je nog zo goed in je vel zit. Dat heb je in ieder geval mee, je lichaam. En omdat je natuurlijk ook veel geestelijke inhoud hebt, zul je ook op dat vlak wel 'n potje willen volleyballen of basketballen. Of tegen 'n andersoortig balletje willen slaan. Ik wens je veel leefplezier toe met iemand die nog met jou wil buiten spelen. (teveel azijn doet zelfs de strontvliegen afstoten; en teveel honing doet 't verkeerde soort snoepers lokken; dat wordt dus nog 'n hele klus in je privéleven.... *kusje* dan maar)

Der Paulie | 10-05-17 | 15:50

de retenclub van de vergane glorie moest eens weten naar wat voor programma's ik allemaal niet meer kijk omdat mijn bloed daarvan gaat koken

eriksweet | 10-05-17 | 15:47

Catfight is on.

Deze professionele cockteaser met afgelopen versheidsdatum heeft onderschreven, dat ik als vrouw denigrerend word weggezet als " cool girl", slachtoffers van verkrachting verder gebagatelliseerd worden en draagt ertoe bij dat het feminisme tot een schoothondje van het patriarchaat gedegradeerd wordt.
De enige zin die ik krijg bij het zien van haar derriere is een kickzin.

Mannen worden door deze 100 Ladies arrogant en seksistisch gereduceerd tot een apenoog en vooral door deze. Lekker makkelijk, ook te behappen voor een beperkt vermogen in zake patroonsherkenning.

Het apenoog van de man is de enige redenen dat cockteasing big business is en kan zijn.
En deze bewuste manipulatie van onbewuste lustreflexen is in beginsel al zwaar seksistisch. Dit ook nog als feminisme te willen verkopen is werkelijk een gotspe.

Apropo apenoog, dat uitgerekend adverteerders, die zich vooral van dat mechanisme uitgebreid bedienen, sex sells!, verondersteld worden deze damsel in distress met hun dubbele moraal te redden, is ook te zot voor woorden.
Hoe kan je nou GS veroordelen, als jezelf in het hemd staat?

Katja probeert hier nu dan ook een mogelijkheid te punniken in haar blote kont, maar lukt niet echt.
Het zit simpel zo. Als de GS boycott slaagt, zijn misschien de bigot adverteerders zelf ook straks zwaar het haasje van de SJW, opgejut door Russen of zo.

MistaRazista | 10-05-17 | 15:40

Zucht. Die wijven maken Geenstijl uit voor "kindmannetjes".
Maar wacht even, wie zijn er hier nou kinderen?
Hoe ging het vroeger op het schoolplein op de lagere school?
De jongens vochten. Maar als de meisjes kwaad waren, spanden ze samen met een groep meisjes-bondgenoten, om op een valse, achter de ellebogen manier de jongens een hak te zetten.
Dus er is niks veranderd.
En die honderddertig wijven zijn kennelijk nog te dom om in de spiegel te kijken.

Lefgozer | 10-05-17 | 15:21

''Do as I say not as I do.'' Is volgens mij wat deze hondsdolle Mina oma's ons mee wilt delen.

''Well that's just like your opinion (wo)man.'' Is mijn reactie.

metalj | 10-05-17 | 14:44

Joop.nl is een haatsite (zie de demonisering van Baudet bv.) bevolkt door schijndoden (of moet ik tegenwoordig virtuele doden zeggen?). En dat wordt nog in stand gehouden met belastinggeld ook.

En Fransico van Jole is met afstand nederlands grootse haatzaaier. Die is zelfs nog asocialer dan Rosanne Hertzberger.

Voordeel is wel dat alle haatzaaiers daar mooi geconcentreerd zitten, scheelt hier weer een hoop onzinnige comments.

Johnweer | 10-05-17 | 14:17

Waar blijft die brandende poppenwagen?

Multatutti | 10-05-17 | 14:13

Parafernalio | 10-05-17 | 13:36
Behoorlijk zwak betoogje van Jeauleau. Probeert GS weg te zetten als een "evenknie" van Fox. Over framen gesproken. Veertien jaar frustratie, en dit is het resultaat? Magertjes, erg magertjes.

Schoorsteenveger | 10-05-17 | 14:10

De grootste sponsor is de staat.
Jij&ik, dus. Geeft je dat geen fantastisch, warm gevoel?

Parafernalio | 10-05-17 | 14:04

Die actie van Rosanne Hertzberger naar aanleiding van dumpertreeten100 was zo infantiel en achterlijk dat ik denk dat ze toen al virtueel zwanger was en dan gaan je hormonen nou eenmaal opspelen. It's true. Really, it's true.

Johnweer | 10-05-17 | 13:54

@ Parafernalio | 10-05-17 | 13:36
Nee ik kijk niet: ik boycot joop.nl al een week. Ik denk dat ik maar eens hun adverteerders en grootste sponsoor ga bellen om dat ook te doen.

TheseDays00 | 10-05-17 | 13:53

Wat al deze 100 dames gemeen hebben is niet zozeer dat ze aan iedereen willen laten zien hoe zeer ze wel niet deugen, maar ze willen vooral gezien worden. Een aandacht complex... best sneu eigenlijk! Katja gaat hierin letterlijk het verst.... maar ja, ze heeft er de billen dan ook voor! Go girl!

benjeallanggek | 10-05-17 | 13:43

GeenStijl moet stuk.
www.nrc.nl...
ukuppes | 10-05-17 | 12:41
Mensen met de dood bedreigen of mensen op ideeën brengen iets te doen is wel fout. En dan is GS niet strafbaar maar de reaguurder.

Admiraal Balthasar | 10-05-17 | 13:29

Schoorsteenveger | 10-05-17 | 13:17
De glimlach van Mees is als een HEB profiel met walshuid door zijn elasticiteitsmodulus heen gaat.

JdelaT | 10-05-17 | 13:23

Zou de |Bezorgde Vader| ook virtueel klaarkomen bij virtuele content?

bodemloos | 10-05-17 | 13:19

ukuppes | 10-05-17 | 12:41
Ach, de een zijn dood is de ander zijn brood disclaimer: (ironisch bedoeld hoor, dames en heren juristen). Dit is allemaal gerommel in de marge, de laatste paar druppeltjes olie om het reeds dovende vuur nog even te kunnen laten branden.
"GeenStijl mogelijk strafbaar."
We komen langzaamaan terecht in een samenleving waarin de moraal via de rechter moet worden afgedwongen, omdat die samenleving zelf stuurloos aan het worden is. Dat is een teken aan de wand. De rechtspraak huppelt achter normen en waarden aan, niet omgekeerd. De rechtspraak is niet de motor van verandering, maar de behoeder van de bestaande orde.
"GeenStijl mogelijk strafbaar" is een parafrase op de eigenlijke boodschap, die luidt "Wellicht kunnen we via de rechter onze zin doordrijven."

Schoorsteenveger | 10-05-17 | 13:17

SapperdeFapFlap sexclowns will clown.

cat22 | 10-05-17 | 13:10

ukuppes | 10-05-17 | 12:41
Zat eraan te komen want zo opereren slechte verliezers. Hoop dat GS dit ingecalculeerd heeft.

JdelaT | 10-05-17 | 13:06

Doe nou rustig aan want ik al vernomen dat sharon Dijksma een foto van dr reet wil laten zien als jullie katja zo blijven plagen.

komtdatschot | 10-05-17 | 13:03

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:33
Respect, u slaat de spijker op de kop. Jammer dat dit soort berichten te weinig geplaatst worden in de MSM. Gewoon gezond denkvermogen, wat ik in deze hysterische maatschappij helaas steeds minder zie.

Vieze_Henkie | 10-05-17 | 12:55

Kom op Jinek, nou jij. Voor den dag met die roomblanke schalen !

Kaltsnautzige | 10-05-17 | 12:55

Volgens Katja is seks goed en seksisme fout.
"Feministen zijn geen omgekeerde seksisten, ze komen slechts op voor een groep die nog steeds niet dezelfde machtspositie heeft als mannen." Aldus: mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-v...

gasboer | 10-05-17 | 12:48

Had ik toch maar op Linda of Roos gefapt...

Mark_D_NL | 10-05-17 | 12:48

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 10:50 e.a.
Op geenstijl bent je in veilige handen. Dat vind ik als vrouw juist ook. Er worden weleens platte grappen gemaakt maar men kan hier goed hoofd- van bijzaken onderscheiden. Het is inderdaad over de rug van echte slachtoffers dat die honderd vrouwen hun punt willen maken. U verwoordt het goed.

Daisy Cutter | 10-05-17 | 12:46

RateSlang | 10-05-17 | 11:02
Terwijl je onder de douche stond.

JdelaT | 10-05-17 | 12:42

Ik denk niet dat Katja Schuurman de aangewezen persoon is kritiek te uiten op het seksisme. De oproep van Geen Stijl en de comments waren respectloos. Zoals de "Bezorgde vader" hierboven al aangeeft, zijn de reacties in de meeste gevallen impulsief opgeschreven. Het is volkomen legitiem kritiek te uiten, maar een oproep tot boycot, door wie dan ook, is geen juiste methode om te discussiëren. Ook zou er eens verder gekeken moeten worden dan alleen naar Geen Stijl. Wat te denken van de Roast of Gorden (Comedy Central)of bijvoorbeeld de uitspraken van v.d. Gijp? Om duidelijkheid te krijgen over wel en niet toelaatbaar is, hadden de ondertekenaars van de brief de zaak moet voorleggen aan het Meldpunt Discriminatie. Daarbij lijkt mij overigens de kans klein dat GS veroordeeld wordt. Intussen wordt het tijd de "we" weer overgaan tot de orde van de dag, want er zijn wel grotere problemen op deze wereld.

Mannes | 10-05-17 | 12:36

Haha ik ga stuk hier. De paniek van policor/linksch/NSB Nederland! En Katja die met iedere man neuqt maar 'In een andere omgeving, met kleding aan, kun je bijvoorbeeld ook heel leuk met ze kletsen.' Dat heb ik nu ook met vrouwen. Maar dat zal wel weer nazi/islamofoob/seksistisch zijn.

funkyd | 10-05-17 | 12:36

vannacht was heftig,
je krijgt van mij een dikke tien (o-hoh)
'k ging voor je lichaam
daarna zou ik wel verder zien (oh hee)

Cousin Eddie | 10-05-17 | 12:24

Evocatus | 10-05-17 | 12:07
Ik vind jou altijd vlijmscherp maar je toetsiebord hapert.

JdelaT | 10-05-17 | 12:21

-weggejorist-

outdoor | 10-05-17 | 12:11

"Het enige dat dit jullie uiteindelijk brengt is een hogere status onder je gelijken. Meer niet. Het is dus allemaal ego.
Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00 "

Uitstekende afsluitende opmerkin!
Dank! Evocatus

Evocatus | 10-05-17 | 12:07

Ik vin helemaal mooi

Sjaak_de_Draak | 10-05-17 | 12:04

"'Ik kijk nu al een uur naar die foto en ik voel me schuldig om wat ik allemaal denk', schrijft iemand onder de foto van Schuurman. 'Ik ben een seksist. Ik geef het toe. Wat een bevrijding.'"

Geilneef.

Barry Hay | 10-05-17 | 12:01

@ IslamPislam | 10-05-17 | 11:45
Sterker nog, haha, het was: Shit, your ass used to be beautiful.
En de cirkel is weer rond.

Kouwe Kees | 10-05-17 | 12:00

Mij hoor je niet hoor, wat goed is mag gezien worden.

Cocorico | 10-05-17 | 12:00

-weggejorist-

outdoor | 10-05-17 | 12:00

Katja, je was weer even uit de picture. Goed moment gekozen om jezelf weer eens op de voorgrond te plaatsen. Maar moest dat nou met je billen?

RamondeM | 10-05-17 | 11:57

Katja was vroeger een goede vriendin van Theo van Gogh. Katja leek mij in de tijd vlak na Theo's executie iemand die alles goed op een rijtje had en een soort van adept was van Theo's gedachtegoed. Helaas is zij nu ook verworden tot een simpele grachtengordelfeminist met grootheidswaanzin. Om maar even een citaat uit Quentin Tarantino's film Jackie Brown te gebruiken: "What happened to you? You used to be beautiful."

IslamPislam | 10-05-17 | 11:45

Nivelleermarionet | 10-05-17 | 11:14
Zat ik ook te denken, zit je nu je excuses aan te bieden?

JdelaT | 10-05-17 | 11:45

Watching the Wheels | 10-05-17 | 11:30
Spijker, kop...

Mark_D_NL | 10-05-17 | 11:38

Nivelleermarionet | 10-05-17 | 11:14 "Voor vrouwen heeft logica zelfs een averechts effect." U weet blijkbaar nogal veel, merk ik aan uw hele schrijfsel. Zou u de bron van het wetenschappelijk onderzoek waaruit dat averechts effect blijkt willen vermelden? Ben benieuwd naar de soort effecten, hoe de conclusies tot stand zijn gekomen, en naar de samenstelling van de referentiegroep.

Schaaldier | 10-05-17 | 11:35

Katja is rijk geworden door zelf-exploitatie, maar 'lockerroomtalk' door mannen zou niet meer mogen want denigrerend. Mannen mogen niet meer wijd zitten in de metro want dat is 'manspreading', maar vrouwen moeten wel in staat zijn een voetbalteam af te werken zonder slet te worden genoemd. Zo werkt feminisme. De definitie van feminisme is namelijk ook: vrijheid van de vrouw vergroten ten koste van die van de man. Dat zien we hier nu ook weer in werking.

Admiraal Balthasar | 10-05-17 | 11:31

Katja Schuurman? Is dat niet die zuipschuit die altijd onder invloed van alcoholische 'beverages' betrapt werd door oom agent?
Hypocriet mens, net zoals haar ex Thijs romer, met zijn domme anti geert Wilders uitspraken.

Accident_Prone | 10-05-17 | 11:31

@Mark_D_NL | 10-05-17 | 11:29
Het is zelfs zwart wit toch?

Watching the Wheels | 10-05-17 | 11:30

Watching the Wheels | 10-05-17 | 11:24
Dus ook nog eens een oud kiekje... Geen kiekje van hoe de ouder wordende kont van katja er heden ten dage uit ziet. Das helemaal kinderachtig.

Mark_D_NL | 10-05-17 | 11:29

Randall3.0 | 10-05-17 | 11:20

Juist wel, ik heb nogal een collectie schoenen en geen zin om ze zelf te moeten poetsen. Zijn ze meteen nuttig bezig en een aardig tijdje zoet. Win-win.

Dan kunnen de echte feministen ook een keertje aandacht krijgen en issues aandragen die daadwerkelijk die aandacht verdienen. Dat zijn er zat, ook in Nederland, maar een handjevol lompe reaguurders op GeenStijl vallen niet in die categorie.

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 11:25

Schuurmans heeft blijkbaar te weinig werk, dus post een kiekje uit het verre verleden wat dan weer een tafeltje bij Pauw op moet leveren. Opportunist. Vertel eens wat ze gedaan heeft in het leven dat er werkelijk toe doet, dus behalve al dan niet gescript in de blote rate lopen. Een keer bij Pauw aan tafel gezeten om over vluchtelingen te praten toen de carrière ook al een boost kon gebruiken oké, maar .. wat nog meer?

Watching the Wheels | 10-05-17 | 11:24

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 10:50

Wederom een Top Reaguursel.
U mevrouw is een heldin. Katja S en consorten mogen verdomme niet eens uw schoenen poetsen.

Randall3.0 | 10-05-17 | 11:20

@IntegereVoorzitter: respect. Uw opmerkingen maken de gedegenereerde waanzinnigheid van deze 'affaire' pijnlijk duidelijk.

Hetkanverkeren | 10-05-17 | 11:18

Deze Geenstijl-fittie moet je in een bredere context zien. Als je het nieuws in de VS volgt dan weet je dat naming and shaming de modus operandi van de feministen is. Feminisme is een proces en heeft geen einddoel. Feministen hebben zoveel macht mannen als collectief ze laten hebben. Genoeg is genoeg: dat moet de boodschap zijn.

Admiraal Balthasar | 10-05-17 | 11:16

Het is nu wachten op een artikel van Georgina Verbaan in NRc, want in de lijst stond ze opgegeven als columnist.

Belachelijk staaltje van imagopvijzeling als je het mij vraagt. Groot geworden wegens jopen en derrière, dus wsees daar trots op. Binnenkort zien we haar dus wel met een Sylvanabril of zo.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 10-05-17 | 11:14

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:56
"Sorry" zeggen is niet wat de dames geruststelt. Ze willen u voor eeuwig aan de schandpaal nagelen en u voor altijd persoonlijk verantwoordelijk stellen voor hun buiten hun schuld ontstane Linkse Deugillusie. Ze willen geen sorry. Ze willen juist bevrijding van dat wat hun doet Deugen. Want Deugen ervaren ze als een beknellende restrictie. Vermoed ik. Want ondanks nauwgezet onderzoek heb ik nergens enige logica in hun beredeneringen kunnen ontdekken. Vermoedelijk geldt dat voor de meeste mannen hier, want stuk voor stuk proberen jullie je standpunt met logische argumenten kracht bij te zetten. Dat helpt niet. Bij vrouwen heeft logica zelfs een averechts effect. Wat dan wel helpt? Dat mag ik niet zeggen want dan ben ik een boze blanke seksistische man.

Nivelleermarionet | 10-05-17 | 11:14

Hehehehe, de billenoorlog wordt vooral gebruikt om seksistische complimentjes te ontvangen voor de eigen billen (hallo Katja!), onder het mom van tegen seksisme te zijn. Dit is heel grappig.

van heinde en verre | 10-05-17 | 11:14

Lieve Katja,

Het verschil tussen seks en seksisme is dat je voor masturbatie/seks 1 of 2 (of meer...) personen nodig hebt, terwijl een uitdagende foto van jezelf als lustobject in ondergoed terwijl je heel zwoel over je schouder kijkt dus an sich niks met seks te maken heeft. Een harde pornovideo waarin seks te zien is, heeft dan zelfs meer met seks te maken dan die ass shot foto van jou in lingerie. Die foto van jou als lustobject is er dus alleen maar ter meerdere eer en glorie van jouw gebrek aan aandacht, dus hou alsjeblieft op met zeiken over "seksisme!"

Ga koken, aandachtshoer!

Xirdalan | 10-05-17 | 11:12

@ Apollo | 10-05-17 | 09:30

Klopt! Al was dat ruim 2 jaar geleden. Al blijf ik bij mijn objectieve standpunt dat niet heel veel mensen blij zouden worden van mijn al dan niet ontblote achterste.

Robin Hood | 10-05-17 | 11:12

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00

Er is een uitvinding gedaan, bekend in de typografie als de witregel. Hier op GeenStijl twee keer ENTER of een puntje of zo op een nieuwe regel. Bij voorbaat dank.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 10-05-17 | 11:11

G*dT, de wereld is gebaat bij meer zachtheid en liefde schrijft het goddelijke nichtje van meneer Harmsen;-)
Als nihilist ben ik daar natuurlijk op tegen! Op naar het niets...
Hoe zou doctor Spielvogel dit allemaal duiden?
*CcMed*

kapitein oosterlng | 10-05-17 | 11:09

Een uitgerangeerde zuursloot die seksueel geobjectiveerde foto's van haar vroegere zelf op het interwebs plempt om zodoende een vuist te maken tegen online objectivering van de vrouwelijke derrière. Keiharde fistfuck hoor.

Solar666 | 10-05-17 | 11:08

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:33
+1
--
En Katja is een snollebollie.

Mark_D_NL | 10-05-17 | 11:07

Dus de op zich redelijke bill0n pica van Katja moet nu gevolgd worden door een tsunami aan lelijke exemplaren
om ons zo te shockeren dat we per direkt geen liefhebber van vrouwen achtersten zijn, ofzeau?

Tobi | 10-05-17 | 11:05

-weggejorist en opgerot-

RateSlang | 10-05-17 | 11:02

Daar loop je dan op straat als jong meisje. Het zijn de jaren zestig. Het : ik-zou-haar-doen bestond nog niet. Wat wel bestond, was het gefluit van de bouwvakkers. Mooie, jonge meisjes werden nagefloten. Een compliment was het. Velen liepen met een rood hoofd verder. Het calvinisme vierde nog hoogtij. Maar trots was men wel. Dat men mooi gevonden werd. Dat iemand belangstelling had en naar je keek. Zelfs naar je floot!
De tijden zijn veranderd. En niet zo weinig ook. Het ik-zou-haar doen heeft de plaats ingenomen van het fluiten van de bouwvakkers.
Andere tijden, andere zeden.

onnosel | 10-05-17 | 11:01

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00

Dank voor de meest relevante reactie in deze soap. @GeenStijl: misschien een goed idee om podium te geven aan Bezorgde vader, samen met de eigenaressen van de Dumpertreeten. Duidelijkheid geven. En daarna gewoon weer eens over tot de orde van de dag. Want voor je het weet, geloven een hoop arme schapen in aan hen opgedrongen waanideeën. Zorgwekkende ontwikkeling.

Schaaldier | 10-05-17 | 11:00

Ik word de hele dag gebeld door de meisjes van de Heksenberglijst. 'Poes, hoe kom ik van die lijst af?', is dan de vraag. En ik zeg dan natuurlijk: 'Geen idee, muts'.
Dus dan geef ik maar de nummers door van de vorige spijtbelsters, zodat ze zelf een lijst kunnen maken van meisjes die niet meer op die lijst willen.
Katja belde trouwens het eerst.

Poesmobiel | 10-05-17 | 10:57

Feministische gutmenschen logica anno 2017:
Om een statement tegen die smerige, sexistische Reaguurders, die vunzen GeenStijl, en het walgelijk sexistische dumpertreeten te maken, ga ik, rijk gewoorden van het verkopen van m'n lichaam als fapmateriaal, in m'n blote reet op twitter staan.

zwellevertje | 10-05-17 | 10:55

Katja Schuurman; de narcist die meerdere malen bezopen haar auto in de vangrail parkeerde in de omgeving waar mijn kinderen ook aan het verkeer deelnamen!

en zij moet moreel hoog van de toren blazen..

Volkomen van de pot gerukte gestoorde gek imho.

Toon Emmils | 10-05-17 | 10:52

Eigenijk is mevrouw Hetzeberg gewoon best wel rechts, hoewel, conservatief is een beter woord. Van immigratie moet ze ook niet vele hebben, getuige onderstaande tekst. Ik ben benieuwd hoeveel bondgenoten zij nog over houdt als ze dit van de daken schreeuwen gaat:
"Tijd om de pijp even weg te leggen, lieve vrienden. Onze wereld is veranderd en dat moeten we onder ogen zien. Angela Merkel heeft in één jaar 1.1 miljoen asielzoekers geïmporteerd. Mensen uit homo-, Joden- en vrouwenhatende landen. En de kans is groot dat ze dit keer nog slechter gaan integreren in de samenleving, omdat ze domweg genoeg kritische massa hebben om nooit uit hun eigen taal en cultuurbubbeltje te hoeven treden. Dat doet wat met je land, met wijken, met scholen, met burgers, met politie. Het zou heel goed kunnen dat wij hier de eerste ingrijpende gevolgen van dit reusachtige sociale experiment hebben gezien. Het nieuwe Duitsland. Met een nieuwe generatie jonge immigranten, waarvan een aanzienlijk deel geen enkele boodschap heeft aan politieagenten of andere autoriteiten. Die de regie op een stationsplein kunnen overnemen, elke vrouw vogelvrij kunnen verklaren, en terloops hun goedbedoelende hardwerkende landgenoten en geloofsgenoten, een nog slechtere naam en positie bezorgen.
Mijn pijprokende leeftijdsgenoten op hun academische sociaalwetenschappelijke troontjes zullen ook nu nog wachten op hun eigen statistieken. Op feiten en cijfers die wél bevallen. Die laten zien dat al die immigranten een verrijking zijn. Dat het echt nog steeds voornamelijk blanke blonde Duitsers zijn die aanranden en verkrachten. Dat het volstrekt irrationeel en incorrect is om als vrouw bang moet zijn op oudjaarsavond op een stationsplein maar dat je pas gevaar loopt zodra je thuis bent en naast je eigen echtgenoot op de bank plaats neemt."
www.rosannehertzberger.nl/2016/11/30/i...

Abject | 10-05-17 | 10:51

Randall3.0 | 10-05-17 | 10:37

Het is inmiddels al een hele tijd geleden en ik heb het inderdaad goed kunnen verwerken. Het zal altijd een onderdeel van mijn leven blijven, net als iedere andere levenservaring, maar ik heb er geen "last" meer van in mijn dagelijks leven.

Ik had destijds WEL last van PTSS als gevolg van het gebeuren zelf, EN last van alle stigma's, angsten, etc. die mij ervan hebben weerhouden aangifte te doen- en heel lang hebben weerhouden om erover te spreken. Die stigma's bestaan nog steeds en hypocriete mutsen als Katja zijn daar minstens net zo schuldig aan als de sexistische mannen in onze samenleveing waartegen ze beweren te ageren.

Ik kan me dus echt enorm opwinden over dit soort zaken- niet vanwege mijn eigen slachtofferschap maar eerder vanuit inlevingsvermogen- omdat andere slachtoffers, recentere slachtoffers, en toekomstige slachtoffers, hiermee te maken hebben danwel krijgen. Slachtoffers waar de Katja's van deze wereld geen reet om geven (enkel hun reet laten zien ter eigen gewin) en die geen kant op kunnen.

Omdat ik inmiddels vrijwel PTSS-vrij ben en het lef heb gevonden open te zijn over dit stukje van mijn verleden zal ik die stille slachtoffers mijn stem geven waar anderen falen. Dat kan en durf ik "zelfs" op het zo enorm "seksistische" GeenStijl te doen, waarvan akte.

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 10:50

Als morgen die doos weer in de Playboy staat dan gaan ze als warme broodjes de winkel uit. Pak die hypocriete dozen gewoon op de manier waarop ze zichzelf verkopen. Huur ze niet meer in, koop geen Playboy met Katja of Verbaantje erin. Ik als vrouw stoor me enorm aan de hele discussie. Als er iemand uit lust van mannen, geld eruit weet te trekken zijn het die twee wel. Mees en Jinek gaan nog een stap verder, die gooien zonder problemen al hun ethiek de deur uit. Zolang het maar opvalt en in de bladen komt.

Barbara Drijfzand | 10-05-17 | 10:50

Grappig om te zien hoe billenmevrouw met één tweet de hele anti-GS actie implodeert.

Meneert | 10-05-17 | 10:47

"Vergeet niet dat wij allemaal vrouwen zijn. Zelfs een klein kind weet hoe het gaat als vrouwen onder elkaar iets proberen te organiseren zonder hulp van een man. Wij zijn wispelturig, twistziek, achterdochtig, kleinzielig en vreesachtig en als we alleen maar onszelf tot gids nemen, ben ik bang dat dit gezelschap eerder en op minder eervolle wijze dan wij zelf zouden wensen, uit elkaar zal vallen.
Daarom kan het geen kwaad te bezinnen eer we beginnen."
Decamerone geschreven in 1348

JdelaT | 10-05-17 | 10:46

Wanneer gaan wij als trouwe GS aanhangers eens e.e.a. boycotten, we zijn met velen volgens mij!

Ko Ranzig | 10-05-17 | 10:44

Ver voordat de wereld ooit van Geenstijl had gehoord, had Katja Schuurman een klein rolletje als het nichtje van meneer Harmsen in de serie Goede Tijden, Slechte Tijden. Op het moment dat haar verhaallijn ophield, klommen de reaguurders van toen massaal in de pen om te roepen om meer, meer, meer Jessica Harmsen! En dat was echt niet vanwege haar acteerprestaties. Vervolgens werd ze teruggeschreven in de serie. Katja heeft haar carrière te danken aan reaguurders.

Rest In Privacy | 10-05-17 | 10:43

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00
Dat verkrachting hier gebagatelliseerd wordt is zeker een punt.

Je ziet zoiets ook met de volledig onterechte vergelijking van de Palestijnen met de holocaust: mensen die hier in meegaan en vervolgens zien hoe die Palestijnen leven zouden zo de conclusie kunnen trekken dat het met die holocaust allemaal wel mee viel.

De stijlfiguur hyperbool wordt te pas en te onpas gebruikt, zonder met de gepaard gaande schade rekening te houden.

Peter_K | 10-05-17 | 10:43

Een trut is een vrouw die haar borsten showt en dan kwaad wordt als je er naar kijkt. Over wie heb ik het nu?

JoopRe | 10-05-17 | 10:41

@ IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:33

Erg goed reaguursel!

Ik vind het verschrikkelijk dat u slachtoffer van een verkrachting bent en hoop dat u eea goed heeft kunnen verwerken.

Randall3.0 | 10-05-17 | 10:37

@ IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 10:29
Inderdaad.
Weet je (en hopelijk lees je mee, Katja), het zou van principe getuigen als ze al het geld verdiend met 'seksisme in de media' op een hoopje zou vegen en het zou steken in een club als 'Vrouwen tegen Virtuele Verkrachting'. De VVV.

Kouwe Kees | 10-05-17 | 10:36

Zouden die deugmeisjes de Dikke van Dale al hebben opgebeld om te laten weten dat het woord "seksisme" de afgelopen week een nieuwe betekenis heeft gekregen?

sek·sis·me (het; o)1discriminatie op grond van het geslacht

Rooyco | 10-05-17 | 10:32

Te maf voor woorden. Naakt in de playboy gaan staan met als bedoeling bekeken en beoordeeld te worden (en geld) en dan roepen dat je bekeken en beoordeeld wordt. Ok, men roept "Ik zou haar doen" maar dat zijn reaguursels voor: wat heeft ze mooie ogen / ik vind haar aantrekkelijk. Het is wel eens plat, dat wel.

Mark van Leeuwen | 10-05-17 | 10:31

De snol uit: uit de school geklapt.

Abudabie | 10-05-17 | 10:29

Ik weet vrij zeker dat Katja ook denkt 'sneue ransbak' en weet dat die fantasie met een hand en stijve sok een stille dood sterft.
Kouwe Kees | 10-05-17 | 10:10

Katja weet tevens ook dat ze het grootste deel van haar bekendheid en vermogen aan diezelfde sneue ransbak te danken heeft, en dat ze die sneue ransbak keihard nodig heeft om aandacht te behouden en enigzins relevant te blijven.

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 10:29

Wacht maar tot Asha mee gaat doen met de actie...

overdrijfnietzo | 10-05-17 | 10:27

De hypocrisie van tenminste een aantal van de vrouwen achter deze actie is verbazingwekkend. Katja heeft haar hele broodwinning te danken aan hoe zij de geilheid van mannen heeft uitgebuit. Dat mag zij van mij. Maar dan moet je niet daarna die mannen beschuldigen van datgene dat je zelf hebt opgeroepen.
En dan die redactrices van bladen als Linda.Hebben die niet veel meer bijgedragen aan "het objectiveren van vrouwen"? Kijk eens wat voor gedrag in dat blad wordt aangemoedigd en wat voor afbeeldingen er staan. Mag van mij, maar wees dan wel eerlijk.
Over Heleen Mees hoeven we het niet eens meer te hebben.

JoopRe | 10-05-17 | 10:26

Katja zit een beetje tussen wal en schip. Ze wil deugen maar ze is ook geen typische SJW. In Nederland beantwoorden we ophef over blote reten met meer blote reten, dat snapt ze goed. Alleen kiest ze de verkeerde kant door bijval van het SJW kamp te verwachten. Ze kiest partij voor politiek correct maar haar handelen is politiek incorrect. Come over to the dark side, Katja.

bifferman | 10-05-17 | 10:24

-weggejorist-

roflastc | 10-05-17 | 10:20

Sowieso eens een campagne doen voor de echte slachtoffers van echt sexueel geweld en de grijze dozen die hun 1050 moraal aan de wereld willen opleggen eens aanpakken. die activistes zijn nergens tegen hun wil bijgesleurd en kwamen hier zelf een reactie uitlokken. Ze fietsen ff over hun 'zussen" heen die echt geweld is aangedaan en doen alsof ze vanachter hun cappucino dr last van hebben.

roflastc | 10-05-17 | 10:20

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 10:13
"En waarschijnlijk was dat precies haar enige bedoeling?"
De vraag stellen is 'm beantwoorden.

Schoorsteenveger | 10-05-17 | 10:17

Schoorsteenveger | 10-05-17 | 10:08
Misschien wil ze eigenlijk wel zeggen: ik vind GeenStijl niet erg stijlvol?
En moeten we seksisme en emancipatie en andere moeilijke begrippen er gewoon maar buiten laten?

En nu praten we over het achterwerk van mw. Schuurman. En waarschijnlijk was dat precies haar enige bedoeling?
Als dat niet een jammerlijke kern van waarheid gehad zou hebben, zou ik mij schamen voor deze opmerking die ik echt seksistisch vind -dit dus i.t.t. het uiten van waardering voor fysieke kwaliteiten bij een pikant getinte foto.

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 10:13

Deze reet via dumpert dan weer reeten is dan wel weer reet goed.

P-unit | 10-05-17 | 10:12

Feministen van nu laten hun reet zien tegen seksisme en dragen een hoofddoek tegen vrouwenonderdrukking. *een pleister gaat pakken voor mijn voorhoofd*

Wasbakplasser | 10-05-17 | 10:11

Ik snap er geen reet meer van.
Mag ik nu van mevrouw Schuurman, kijkende naar de twitterpic, wel of niet een beetje warm worden als Kouwe?
Alsof je daar een keus in hebt trouwens. Stel je voor, je hebt als man al een weekje niet de hand aan jezelf geslagen, je krijgt die foto te zien en denk bij Katja ook nog even terug aan je puberfantasietjes... geloof me dames, al schreeuw je dan loeihard 'Fikkie af!!!' naar je klabanus, die luistert echt niet.
Dat is geen seksisme, maar natuur en vrijwel elke vent weet onderscheid te maken tussen geilheid en daadwerkelijke seks.
Gedwongen daadwerkelijke seks, het allerergste wat er op seksueel gebied aanwezig is, is godverdomme absoluut niet hetzelfde als vieze teksten lezen over jou of een andere vrouw op het internet.
Ik word er niet bepaald vrolijk van, die uitgenaste fantasietjes met kontseks (walg) of dwang (walg). So what? Hooguit denk ik dan, sneue ransbak, en ga verder met het lezen van commentaar die me wel interesseert. Dumpertreeten heb ik ondanks mijn jarenlange bezoek 0 keer gezien.
Ik weet vrij zeker dat Katja ook denkt 'sneue ransbak' en weet dat die fantasie met een hand en stijve sok een stille dood sterft.
Wat wil je nou, Katja? Dat ie alleen omhoog komt als jij dat wilt? Of dat mannen die momentjes stilletjes en in schaamte ondergaan? Zoiets? Voor barbarisme geen plaats? Is net zoiets als van vrouwen eisen dat ze stoppen met enkele dagen bloeden per 4 weken. Er is namelijk al genoeg bloed op de wereld!! Stop daar dus mee!!

Kouwe Kees | 10-05-17 | 10:10

No shit.Je hebt je carrière te danken aan schijten. Je wilt echter dat mensen online ophouden met praatje poep, vooral op het open riool dumpert/GS met al die virtuele ontlasting van reaguurders. Dan post je dus een foto waarop je zit te kakken met wat retorische diarree eronder.

RickTheDick | 10-05-17 | 10:10

Does my ass look feminist in this ?

cat22 | 10-05-17 | 10:09

@ telelezer | 10-05-17 | 10:07
oh ja, voordat ik een miljoenmiljard boze vrouwen over me heen krijg (hoewel... mmmmm) het was ludiek bedoeld

telelezer | 10-05-17 | 10:08

Hoe dubbel kun je zijn, hie driedubbel, hoe vierdubbel.... Mevrouw Schuurman laat zich met graagte feliciteren door Jan en Alleman in de mannencultuur dat ze op 42-jarige leeftijd er nog zo lekker uitziet (of uit zou zien, dat laat ik even in het midden),
man-man.nl/katja-schuurman/
fhm.nl/katja-laat-zien-nog-altijd-bron...
blog.colourfulrebel.com/katja-schuurma...
Ze bedient de kwijlende mannen ook nog eens met lekke geil in de camera lullen.
www.youtube.com/watch?v=a_Yop6oi4J4
Vervolgens treedt ze verontwaardigd toe tot de Bende van 100.
En nu gooit ze haar billen in de strijd om... ja, om wat te zeggen, om welk statement af te geven, welk punt te maken?
Nou, om alles tegelijk te zeggen, lijkt het. "Kijk eens, mannen wat een mooie billen, daar word je geil van, niet? Maar je mag daar niks mee, dat verbied ik, samen met nog vele andere vrouwen. Wij willen jullie knechten, pijnigen. Wij willen onze sadomasochistische fantasieën op jullie botvieren."
Of zoiets.
In elk geval geen zuiver moreel appèl, het tonen van 42 jaar oude billen.

Schoorsteenveger | 10-05-17 | 10:08

Ramsesz | 10-05-17 | 10:00

O ja, natuurlijk, zo dom van me dat ik dat zelf niet snapte... nou, bedankt voor de duiding nog even. Ofneewacht dat kan niet want u is reaguurder en stom en gemeen tegen vrouwen enzo en zou natuurlijk nooit behulpzaam zijn maar enkel roepen dat u mij wel of niet zou doen... tenzij het doel van die behulpzaamheid was om mij naakt te zien / in bed te praten natuurlijk, dan kan het weer wel.

Godallejezus geen wonder dat die mutsen zo verschrikkelijk slecht te pruimen zijn. Als ik de hele dag zo moest redeneren zou ik permanent migraine hebben.

Iemand een paracetamolletje voor me? Wel een echte he, niet stiekem GHB.

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 10:07

Katja Schuurman... Was dat niet één van de vrienden van Theo? Tenminste dat kregen wij iedere x uitgebreid voorgeschoteld met name door Katja zelf. Denk dat Theo haar en de rest van die tutjes op de lijst tot op de grond zou affikken met hun 'berufsverbot'.

didivos | 10-05-17 | 10:07

Korte metten, van die dingen dus, ook dat nog, de feministische meetlat, alledaags sexisme om even wat oude Opzij-rubrieken te noemen, waarbij de vrouw geen lust- maar lastobject is als lastdier. Kunnen we het niet gewoon over hoofddoeken en niqaabs hebben en over niet virtuele maar echte groepsverkrachtingen zoals in Keulen en over minirokken van de jaren 70 vergeleken met de positie van vrouwen in Saoedi-Arabie, die niet eens auto mogen rijden?
Gister was een foto van Douwe Bob in z'n blote kont op een paard bij, ik dacht Pauw of RTL, te zien. Hoeveel heaumeaus zouden Bob willen doen en hem willen aanDouwen = virtueel verkrachten?

IndoFortuyn | 10-05-17 | 10:06

Wanneer wordt dumpert reeeeettttten een keer door alleen maar vrouwen gepresenteerd? Lijkt mij leuk.

franck7020 | 10-05-17 | 10:06

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00

Goed stuk. Beetje jammer dat je sorry zegt. Volgens mij zou je haar nog steeds doen.

ik.zou.haar.doen | 10-05-17 | 10:05

Sqbar | 10-05-17 | 09:55
Wat mij betreft de problematiek helder uitgelegd in een notendop.

Ik begrijp de reactie van GS ook niet echt. Eerder was er een poging verbinding te zoeken met het inclusieve deel van de samenleving door AFD een column aan te bieden. En als het om een paar rotcenten gaat wordt het op de muts gespeeld.

Wat dat betreft lijken de nep-geëmancipeerde gekke dEUgvrouwtjes en de GS-redactie-leden soms wel wat op elkaar. Bipolaire borderliners oid.

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 10:05

Ramsesz | 10-05-17 | 09:53
Ja, het is blind met de meute mee schreeuwen om deugpunten op je deugbewijs bij te kunnen schrijven.
Waarom zou je je verdiepen in het onderwerp voordat je zo'n broddelwerk manifestje ondertekent.

Harry Turtle | 10-05-17 | 10:04

Volkert, waar ben je als je land je nodig heeft.. Oh nee, dat was haar ex..

Batavi Magistralis | 10-05-17 | 10:03

Katja (l) (l). Natuurlijk heeft ze gelijk.

glebber | 10-05-17 | 10:02

Neptieten, haarextensions, playboy, jezelf in interviews herhaaldelijk vergelijken met Marilyn Monroe zoveel hypocriete domheid in 1 persoon. Het is clownesk en daarom hebben we die bners om ons te bescheuren.  Vroeger de hofnar nu Katja.

ukuppes | 10-05-17 | 10:02

@TheEgg | 10-05-17 | 09:27
De linksmens (VVD inc) heeft blijkbaar behoefte aan een gemeenschappelijke vijand.
Neem dat gegeven en tel daarbij het onvermogen om zelf een mening te vormen bij op en het kuddegedrag waarmee ze islamcritici te lijf gaan is verklaard.
En dus ook de verkiezingsuitslag want dit land is overbevolkt met deugmensen.
Ze oreren hoog van de toren over fatsoen maar we verliezen daardoor de overtreffende trap van fatsoenlijkheid: beschaving!

keestelpro | 10-05-17 | 10:00

Wat moet ik hier als vrouwelijke reaguurder eigenlijk van vinden? Of willen ze me nou aanpraten dat ik hier stiekem kom omdat ik het lekker vind virtueel bepoteld te worden, of zo?
IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:33
.
Jij bent een "cool girl" die alleen maar doet alsof je het hier leuk vindt, omdat de mannelijk reaguurders je onder druk zetten. Je bent dus gewoon een slachtoffer van ons seksisten. Volgens Loes dan.

Ramsesz | 10-05-17 | 10:00

@Ramsesz PROOST!

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:57

Het probleem met die soapies is dat ze gaan geloven in hun eigen mythe. Schuurmans kan teksten van anderen uit haar hoofd leren en opzeggen en leunt daarbij sterk op haar (prachtige) uiterlijk en sex-appeal. In interviews en rapportages schroomt zij bepaald niet om zich letterlijk en figuurlijk bloot te geven en dan nu een beetje gaan zeikzeveren. Eigenlijk is het allemaal te grappig voor woorden.

MickeyGouda | 10-05-17 | 09:56

@McMarx weet je kwetsen mag, maar hoeft niet. Het was niet mijn intentie. Blijkbaar kwam het zo hard aan dat er een heus manifest getiept moest worden. Gaat mij te ver. Veel te fur! Ik wees wel de grootste, de eerste die sorry zegt. Nu de rest nog? Zo verdomd lastig is het niet.

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:56

Er is iets vreemds geslopen in de acties van Hertzenberg: Ze begon de hetze om adverteerders te benaderen na dumpert reeten 100. Daarna volgde een (wat mij betreft wat ondoordachte en puberale, maar zolang de rechter er zich niet over gebogen heeft legale) reactie van Geenstijl en nu wordt gedaan alsof juist dat de reden was om de actie te starten. Begrijpelijk dat ze de oorzaak graag buiten de publiciteit wil houden want die was compleet onzinnig. Maar als Hertzenberg oorzaak en gevolg zo door elkaar haalt om haar punt te maken dan komt bij mij maar één naam op: Diederik Stapel. Het resultaat van dit alles is namelijk door haarzelf aangewakkerd en niet een op zich staande actie.

Sqbar | 10-05-17 | 09:55

Ik schuif 'm zo tussen haar gekwetste billetjes.

jemagookniksmeer | 10-05-17 | 09:55

Ik zou haar desondanks nog steeds doen.

jemagookniksmeer | 10-05-17 | 09:54

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00 Uw plempsel, die momenteel wordt ingezet tegen GeenStijl, was natuurlijk ook een behoorlijk smerige. Als zoiets in de kleedkamer wordt gebezigd kijkt helemaal niemand ervan op, maar hier typt u publiekelijk en iedereen kan meelezen.

Dat gezegd hebbende, iedereen met meer dan één hersencel snapt dat u in werkelijkheid de mevrouw in kwestie (die ons reaguurders in haar columns eerder al meerdere malen voor fappende losers heeft uitgemaakt) geen haar zou krenken. Zoals u zelf aangeeft bewondert u haar zelfs. Zelf bewonder ik ook de meeste vrouwen, en ik verdenk daar vele reaguurders hier ook van, ondanks hun soms wellicht wat puberale gedrag.

"Seksisme", my ass.

Wat ik erg jammer vind, is dat alle deugers in krant en op TV nu allemaal doen alsof er op GeenStijl alléén maar wordt gepuberd en getreiterd. Dat is natuurlijk niet waar, je vindt hier zoveel meer. Hell, ik zou zelfs durven beweren dat GeenStijl journalistiek regelmatig beter is dan menig deugkrant.

Al die veroordelende en adverteerdersbellende lui kletsen wat dat betreft behoorlijk uit hun nek. Ze zouden hier zelf eens moeten komen kijken. Met enige regelmaat als het kan. En zonder adblocker. Er gaat een wereld voor je open. En je leert misschien weer eens te lachen.

Ramsesz | 10-05-17 | 09:53

Wanneer worden de volgende kwartaalcijfers van Grolsch, VK en NRC trouwens bekend gemaakt?

skoftig | 10-05-17 | 09:51

Zouden die sukkellientjes weten wat een verkrachting is. Virtuele verkrachting wat een erosie van leed. Daar word ik nou onpasselijk van.

ukuppes | 10-05-17 | 09:50

Katja zorgt er wel voor dat mannen haar echt alleen nog maar op haar lijf willen.
En, lezers: Wie een wijf neemt om het lijf, verlies het lijf en houdt het wijf!

skoftig | 10-05-17 | 09:49

Even resumeren: Schuurman mag dus een man met een erectie als lustobject zien. Vervolgens plaatst zij haar - toegegeven - fraaie bleaute reedt op twitter. Daar mag ik vervolgens geen purperpaarse sleaupkeaugel van krijgen en mag niet denken, en al helemaal niet zeggen: ik zou haar doen.

Ik snap het niet meer....

Kortom: niet alleen zeer teleurgesteld in Verbaan, maar ook in Schuurman.

Sleaupkeaugel | 10-05-17 | 09:49

Alles is OK, maar wat Not Done is: in een hoofdredactioneel commentaar oproepen tot een boycot naar adverteerders toe om je advertenties terug te trekken. Dat is verachtelijk naar collega media bedrijven. En gluiperig, meneer Vermeesch.

070 | 10-05-17 | 09:49

-weggejorist-

Korsakov syndroom | 10-05-17 | 09:47

haat | 10-05-17 | 09:40

Nee natuurlijk niet, want inhoudelijk en van een vrouw en "pro-GS" en dat kan natuurlijk niet. Als het al in NRC of de Volkskrant komt, dan enkel in een zeer selectief fragment en totaal buiten alle context, zodat het vooral lijkt alsof ik echt heel naar ben. Zo rollen ze daar, gezien de eerdere stukjes tegel die het nieuws hebben gehaald.

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:47

Mijn idee: er is geen reet aan.

Koos Knak | 10-05-17 | 09:45

Verwende ongeleide projectielen met borderline en/of andere problemen. Dat is hoe ik die lijst met domme dames zie.

frisenfruitig | 10-05-17 | 09:45

Dat reetweeten gaat nog eens heel groot worden.

Call on the attacker | 10-05-17 | 09:44

Misschien ligt het aan mij maar ik snap het niet meer..... Dit hele gedoe, waar heel medialand in semi komkommer tijd toch aardig wat nieuws over maakt, is ontstaan doordat iemand zich stoorde aan de billen bij Dumpertreeten.

Nu gaat iemand, die bij de tegenpartij hoort protesteren door haar billen te tonen op Twitter en te zeggen dat wij ze mogen kussen?

Ps: Ik zou haar doen

Deug-niet | 10-05-17 | 09:44

Er is nu al geen meer touw aan vast te knopen, deze nieuwe anti-sexisme beweging.
Maar ja, krijg maar eens 100 vrouwen op 1 lijn.

Harry Turtle | 10-05-17 | 09:42

kom hoe heet ie | 10-05-17 | 09:34
Subjectiveren is het nieuwe objectiveren.
Egomoniseren het nieuwe demoniseren.

Langshetrandje | 10-05-17 | 09:41

Ze blijkt toch niet echt een deugmeisje te zijn. Ik zou haar doen. Overdwars, in alle gaten, etc.

Ikkelille | 10-05-17 | 09:40

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:33
Ben benieuwd of ze dit dan weer wel in het NRC of de Volkskrant zetten, sterke tegel en heel goed punt van je. De echte slachtoffers worden op 1 lijn gezet met dit soort aandachtshoeren.

haat | 10-05-17 | 09:40

Statement EvdD:
De vrimibo vind ik tenenkrommend, altijd gevonden, niets nieuws.
Maar de kritiek op Geenstijl wijs ik categorisch van de hand.
Op de eerste plaats komt deze uit de hoek van Groen Links. Groen Links heeft jarenlang op de website (Oudroze) een link gehad naar Martijn de pedoclub. Selectieve verontwaardiging. Georganiseerde pedosexualiteit is echt van een veel zwaardere categorie dan wat volwassen bloot. Verder gaan er verhalen rond over vastgoednepotisme binnen GL waar ik al eerder over berichtte.
Ook Madam Salina Belhaj schittert door selectieve verontwaardiging! Ja, deze samenleving is enorm gesexualiseerd, maar de Marokkaanse zou er goed aan doen zich een keer te richten op hoerroepers (en erger) uit eigen komaf!
Het is gewoon zwartepietbackbencherij. (Vandaar dat D66 ook met de wolven meehuilt inmiddels!)
VVD drukt ondertussen al haar minderheidsbelangen in schokbeton en de dagelijkse debatten gaan over een non-topic, een non-issue.

Einde van de Domheid | 10-05-17 | 09:38

“kritisch na te denken over de vraag of hun advertenties wel geplaatst moeten worden in een omgeving vol vrouwenvernedering, racisme en homofobie.” Nu is het ook al racisme en homofobie. Nou zal dat racisme wel, links tuig vindt alles racisme, maar homofobie? De Volkskrant weet van gekte niet meer wat ze moeten schrijven. Pure rancune.

-

“Aanleiding hiervoor was een bericht op GeenStijl waarin reaguurders werd opgeroepen hun seksuele fantasieën los te laten op een Volkskrant-journaliste die eerder de vrouwonvriendelijke toon op de website aan de kaak had gesteld.”
De oproep om op adverteerders proberen onder druk te zetten was er natuurlijk al voor dat topic. Het topic was een reactie erop. Dat was dus de oorspronkelijke ‘aanleiding’. Nouja het excuus, de werkelijke aanleiding zijn ongevallen meningen op GeenStijl. Daarom is deze zogenaamde aanleiding ook minder belangrijk voor ze. Dumpertreeten.. Foei!, oow we hebben wat beters, dat topic Foei!.

-

‘'Hiermee wil ik aangeven dat je niet pas serieus genomen kan worden als je een coltrui draagt” Inderdaad Katja. Dus het feit dat er op Dumpert wat billen staan wilt niet zeggen dat je ze monddood moet proberen te maken.

DerUnterMensch | 10-05-17 | 09:37

Dus je wil een inhoudelijk gesprek nadat je met je reet op twitter gaat, maar we mogen het niet over je kont of tieten hebben, want die doen er niet toe? Waarom is dan al dat gezeik ontstaan, als ze er toch niet toe doen? Em waarom ben je zon fucking hypocriete aandachtshoer door wel weer ff je reet op internet te zetten en daarna semi-intellectueel proberen een dialoog op gang te zetten? Hypocrisie druipt er vanaf en uiteraard zijn het allemaal domme pubers bij geenstijl die nog nooit een tiet gezien hebben vastgehad, oja en we zitten allemaal nog op ons zolderkamertje. Je hoeft ons echt niet uit te leggen wat het verschil is tussen seks en seksisme, misschien moeten we jou wel uitleggen wat het verschil is tussen echt en een grapje? Maar dat is een algemeen vrouwendingetje, humor en vrouwen gaan niet samen. Satire is teveel voor die kleine vrouwenhersentjes.

haat | 10-05-17 | 09:37

Wat een halfbakken statement. Doe dan een foto vam je kudt uploaden. Evenwel zou ik Katja niet doen. En waarom is dat manifest ondertekend door allemaal wijvon die echt helemaal niet wil neuqon ?

netniet | 10-05-17 | 09:37

Een vrouw met neptieten, zucht. Waarom doet ze dat dan?

Apollo | 10-05-17 | 09:37

Ik begrijp helemaal niets van het stuk van Katja, iemand?
Wel zie ik dat ze nogal exhibitionistisch aangelegd is.

huistuin&keukenvrouw | 10-05-17 | 09:36

Volgens Schuurman, met haar gephotoshopte billen, wensen we hier op GS mensen vanuit het niets 'de k*nker aan je lelijke uitgezakte bek' en dat dat allemaal moet kunnen 'met je pleurissmoel'. Een bewijs dat deze dame nog nooit langer dan vijf minuten op deze website heeft vertoefd. En dan wel zo'n heftige mening erover vormen. Je moet maar durven.

Rest In Privacy | 10-05-17 | 09:34

Goh, was Katja niet een van de vrienden van Theo van Gogh?
Die draait zich gegarandeerd om in z'n graf.

Wat ongelooflijk hypocriet, Katja...
Aan de andere kant; ik zou je nog steeds doen, hoor.

PeterRdeFreak | 10-05-17 | 09:34

Katja is dus gewoon een oppervlakkige domme muts die met twee maten meet (zij mag wel bloot voor geld maar oh wee als een ander dat doet en meer aandacht krijgt dan zij in d'r midlife crisis). Niet dat dit nou echt nieuws is, wisten we allemaal al langer, maar dankzij twitter hebben we nu dus even een vriendelijke reminder.

Wat moet ik hier als vrouwelijke reaguurder eigenlijk van vinden? Of willen ze me nou aanpraten dat ik hier stiekem kom omdat ik het lekker vind virtueel bepoteld te worden, of zo? Rot op zeg. Als slachtoffer van daadwerkelijke verkrachting weet ik heel goed dat dat A) niet leuk is (in tegendeel tot al die duffe dozen die de 50 Shades bioscoopzalen gretig vullen) en dat B) iemand die online iets doms of onaardigs zegt echt iets van een TOTAAL andere categorie is. Maar nog bedankt voor het bagatelliseren van het misdrijf dat mij is overkomen, Katja & friends. Daar wordt de vrouwenemancipatie echt enorm mee geholpen... van de wal in de sloot, maar goed.

En weet u? Ik ben misschien een "minderheid" hier, als die 70% mannelijke reaguurder statistiek klopt, maar ik mag hier gewoon mijn reaguursels plempen en op een normale, beleefde manier discussie voeren. Tuurlijk zitten er wat gekkies tussen, maar die heb je overal. Het gros van de reaguurders is lievv en de minder lieve heb ik niet zo veel mee te maken gehad. Die kan ik bovendien ook gewoon lekker negeren als ze niets zinnigs te melden hebben.

Katja is gewoon de zoveelste schaamteloze aandachtshoer die iets wil roepen en to hell with the consequences voor een ander. Lekker boeiend dat ECHTE slachtoffers van verkrachting hun kansen drastisch zien afnemen qua geloofd worden, aangifte laten opnemen en succesvolle strafvervolging. Lekker belangrijk dat echte slachtoffers zo niet meer gehoord worden of durven te spreken, uit angst een bak stront over zich heen te krijgen, omdat hysterische huppelkutten als Katja gaan muiten met de terminologie. Who cares dat ze daardoor maanden, jaren, decennialang hun mond houden uit angst voor repressailles en maatschappelijke uitsluiting? En wie maakt zich er druk om dat ze als nog die bak stront over zich heen krijgen als ze na lange tijd eindelijk het lef hebben alsnog hun mond open te doen?

Niet de Katja's van deze wereld. Die hebben het te druk met de eigen hypocrisie en het totaal onverdiend opeisen van de aandacht.

Dus sorrynotsorry Katja. Deze feministische dame kiest de kant van GeenStijl en het vrije woord en laat haar hevallige bips verder bedekt.

IntegereVoorzitter | 10-05-17 | 09:33

Ik zou haar doen.

HetPhantom | 10-05-17 | 09:33

Katja is uberhypocriet. Wijvon worden sinds mensenheugenis gesexploiteerd en de enige reden dat zij sowieso in de picture komt is omdat ze het predicaat 'lekker wijf' heeft en nogal makkelijk met haar seksualiteit omgaat. Ze heeft, hoe zullen we het zeggen, niet echt het wiel uitgevonden. Kip en ei katja, kip en ei, loop eens langs een bushokje en je begrijpt wat ik bedoel.
De grootste debiel is echter nog wel homewrecker Heleen Mees die dezen totaal doorgeslagen actie meent te moeten ondersteunen. De therapiesessies zijn blijkbaar afgerond. Helaas niet met goed gevolg.

LJBrinkhorst | 10-05-17 | 09:32

Quote van Katja: "En ik houd van seks. Als ik een knappe naakte man met een erectie zie, objectiveer ik hem ook: het is dan een lustobject. Dat betekent vanzelfsprekend niet dat ik vervolgens alle mannen als lustobjecten zie. In een andere omgeving, met kleding aan, kun je bijvoorbeeld ook heel leuk met ze kletsen.'

Vervolgens plaatst zij zichzelf naakt op the Internet.

Ik trek dit niet meer. Echt.

Ben Adam | 10-05-17 | 09:32

La Schuurman doet gewoon wat ze niet laten kan. In al mijn domheid: hulde!

Hetkanverkeren | 10-05-17 | 09:32

Verder horen we niet zoveel meer van Katja, de laatste jaren...

squadra | 10-05-17 | 09:31

-weggejorist-

Rayboogie | 10-05-17 | 09:31

Ik ben bang dat een foto van mijn achterwerk alleen minkudo's oplevert, maar als GS er beter van wordt, dan zou ik het misschien nog doen ook.
Robin Hood | 10-05-17 | 09:06

Hadden wij, althans, velen, niet een collecte voor jou gedaan nog niet eens zo heel lang geleden?

Apollo | 10-05-17 | 09:30

@keestelpro | 10-05-17 | 09:10
Voor je het weet staan ze te protesteren: "feministen voor islam" en "homo's voor islam". Oh wacht...
Joden voor nazi's gaat nog eens heel groot worden.

Anyway, met dit soort volk dat kennelijk nog te dom is om te poepen, hebben we ook meteen de afgelopen verkiezingsuitslag verklaart.

TheEgg | 10-05-17 | 09:27

Goede post bezorgde vader. Even voor de gein, maak een account aan op Joop en probeer deze daar te plaatsen. Ben benieuwd of deze daar geplaatst wordt.

Sadomassochristus | 10-05-17 | 09:26

Nee laat maar, zit niet te wachten op dikbillen van hollandsche koeien

sinar2 | 10-05-17 | 09:26

Het is toch wel grappig dat het nieuwe feminisme het vrouwenlichaam zowel wil verbergen als wil showen. Kennelijk gaat het erom dat men per se wil dat er bepaalde mensen naar kijken en anderen weer niet.
En dat bepaalde mensen er iets van mogen vinden en anderen weer niet.

De onzekerheid en de waanbeelden van maakbaarheid stralen er van af. Ik gooi mijn kont op twitter en dan mag Sjors Clownie of Braad Pit mij complimenteren met de artistieke tijd en de intelligente tekst erbij. Maar als een puber -of huisvader, wtf- op Dumpert er iets over zegt dat op seksuele opwinding duidt, dan voelen we ons virtueel verkracht. Houd die plaatjes dan lekker bij jezelf.

Geëmancipeerde vrouwen?
Maak zelf je afweging wat je doet. Maar zodra je foto's of prikkelende zaken online laat gooien, klaag niet over de consequenties. Zelf verantwoordelijkheid nemen en dragen voor eigen handelen, dat zie ik als de kern van emancipatie. Dat dit op alle vlakken wordt toegestaan, niet wordt tegengewerkt en dat ik dit normaal vind, dat zie ik als mijn plicht als mannelijk medemens. Maar ga niet voorschrijven wat ik moet denken of voelen.

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 09:24

Dus als ik het goed begrijp:
.
Online plaatjes van vrouwenbillen die mannen hopen te zien is seksisme.
.
Online plaatjes van vrouwenbillen die mannen niet verwachten te zien is feminisme.
.
Riiiiiiiiight.

quantumcollider | 10-05-17 | 09:23

Katja's billen zijn wel mooi. Maar hoe verwarrend dit wat willen ze nou?

Bokito ergo sum | 10-05-17 | 09:23

Nooit wat aan gevonden aan die Katja. Alleen haar connectie met wijlen Theo van Gogh sprak in haar voordeel.

frisenfruitig | 10-05-17 | 09:22

Heb adblocker op GS uitgeschakeld en nodig iedereen uit hetzelfde te doen.

meneer Q | 10-05-17 | 09:22

Beetje vreemd dat Katja haar aars nog moet showen. Half Nederland is daar toch al overheen geweest. Of is dit nu weer een seksistisch commentaar?

Hypocriete wijven. Ik krijg er jeuk van.

Reinaert | 10-05-17 | 09:22

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00
Beetje veel zwak om je uit te putten in een verklaring / excuses voor zo'n, in de context beschouwd, kwajongens-reaguursel.

McMarx | 10-05-17 | 09:21

Weet je wat er gebeurt als je een regel uit een betoog gebruikt voor wat anders (links gebruik).
Volgens Katja ;copy paste uit artikel VK.

" In naam van de vrijheid van meningsuiting. Maar als de vrijheid van de één, de onvrijheid van de ander betekent, moet je je afvragen of dit vrijheidsidee nog wel overeind blijft".'

Dat is nu precies waar het om draait kat.
Daarover gaat nu net de strijd tegen de islam kat.
en tegen de linksies die hun zieligheid gebruiken om andermans vrijheid te beknotten.
jij moet als mij doen , jij moet als mij doen ,.. anders ben je af....

medelmo | 10-05-17 | 09:21

La Schuurman is het zoveelste bewijs dat intelligent design niet bestaat.

tectonicos | 10-05-17 | 09:19

Gisteren kreeg ik een brief van de Volkskrant of ik abonnee wilde worden. Ik neem namelijk wel eens van die gratis 2 weken de krant abonnementjes want dan heb ik weer een stapel kranten voor onderin de GFT container zodat al die tattie niet aan de bodem blijft plakken en de container fijn leeg wordt gemaakt.
Enfin, ze hebben blijkbaar hard abonnees nodig want de adverteerders lopen ook bij de Volkskrant weg. Hoe een slecht plan in je gezicht ontploft... Ik heb ze daarop een brief gestuurd die ik niet integraal zal plaatsen maar een korte samenvatting wil ik jullie niet onthouden. De kern van mijn betoog:
Als je op 1 mei in de krant een artikel zet met een foto van naakte vrouwen die worden overgoten met yoghurt en die eieren in hun vagina moeten stoppen onder de noemer kunst en je vindt dat zoiets geen vernedering of misbruik is maar wel vindt dat Geenstijl dat doet, dan zijn we terug in 1939. Toen bepaalde de Kulturkammer wat wel en niet kunst was. Joseph Goebbels had het niet gekker kunnen bedenken, zeker niet rond 5 mei.
Daarom wil ik NOOIT meer iets met de Volkskrant te maken hebben en daarom heb ik ze alle shit terug gestuurd. Wegwezen, dode bomen.
Ik voorspel binnen 5 jaar een faillissement van de Volkskrant en dode bomen in het algemeen.

Busverhuur | 10-05-17 | 09:19

Wat doet men moeilijk over een paar billen?
Op stranden struikel je erover.
Gaan we weer terug
(onder invloed van een reli-organisatie die niet genoemd mag worden)
naar de jaren vijftig toen pastoors predikten dat vrouwen hun armen moeten bedekken en dat er over een broek een rok moet worden gedragen?

meneer Q | 10-05-17 | 09:19

@ Langshetrandje | 10-05-17 | 09:15
Precies, en dan mag het natuurlijk wel.
Ondertussen, kijk ons eens deugen...
Echt, als het niet zo triest was, zou het vermakelijk zijn.

Maya de Blij | 10-05-17 | 09:18

Die wijven reageren zo dom, dat je er daadwerkelijk seksistisch van wordt.

Bram van Ojik | 10-05-17 | 09:18

Thanks You-On-A-Gin

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:15

Maya de Blij | 10-05-17 | 09:06
Situationele objectivatie, wie is er niet groot mee geworden.

Langshetrandje | 10-05-17 | 09:15

Voor het eerst lees ik de advertenties op GS. Welke bedrijven hebben ballen, welke niet. Net met mijn lief afgesproken dat we niet meer weggaan bij de Ziggo. Al was ik dat zolang ze Max Verstappen life uitzenden toch al niet van plan.

schoneslapert | 10-05-17 | 09:15

Ik vind de actie geslaagd. Blote kont van Katja op Twitter.

fail | 10-05-17 | 09:14

@ Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00
Mooi man. Super. Eigenlijk mag daar wel een net topic van gemaakt worden. Zowel hier, als op de Joop, als een soort van "open brief" antwoord.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 09:11

Naaktheid tegen seksisme.
Bijna net zo stom als islam voor vrijheid.

keestelpro | 10-05-17 | 09:10

OK.
Ze is dus nog dommer dan ik dacht.
Waarvan akte.

Dick Luyenlomp | 10-05-17 | 09:08

Voorloper van dit gelul (want veel trends beginnen in 'Murica):
Virtuele verkrachting in "Grand Theft Auto V" online. Video uit 2014 (!).
Mevrouw vindt dat ze verkracht wordt in een wereld met "eerily realistic" (want in de echte wereld zweven verkeerskegels óók in de lucht) graphics.
www.youtube.com/watch?v=xQkENXa9WNE

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 09:08

Niet alles wat hij zegt maar veel spijker/ kop. Paul Joseph Watson, over moraal, narcisme en overall stupidity: m.youtube.com/watch?v=lyLUIXWnrC0

Ben Adam | 10-05-17 | 09:08

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00
Je hebt geluk dat ik aan het douchen was.

keestelpro | 10-05-17 | 09:07

Ik heb er even over nagedacht. En weet je.. het stond al klaar.

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:07

@kapotte_stofzuiger | 10-05-17 | 09:03


De fipo is sowieso voorgekookt, zou het misschien iemand van de redactie zelf zijn?

eerstneukendanpraten | 10-05-17 | 09:07

Ik zou d'r d.... oh nee, Katja, kom maar gewoon naar mij, dan hebben we een goed gesprek

PiGGY | 10-05-17 | 09:06

Ook daarom zit ik niet op Twitter.
.

Quote van Katja: "En ik houd van seks. Als ik een knappe naakte man met een erectie zie, objectiveer ik hem ook: het is dan een lustobject. Dat betekent vanzelfsprekend niet dat ik vervolgens alle mannen als lustobjecten zie. In een andere omgeving, met kleding aan, kun je bijvoorbeeld ook heel leuk met ze kletsen.'
.
Inderdaad Katja, je showt je simpelheid voor de reaguurders.
Man, man, man. *headdesken gaat*

Maya de Blij | 10-05-17 | 09:06

Ik ben bang dat een foto van mijn achterwerk alleen minkudo's oplevert, maar als GS er beter van wordt, dan zou ik het misschien nog doen ook.

Robin Hood | 10-05-17 | 09:06

@Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00

Wat kunt u snel typen.

eerstneukendanpraten | 10-05-17 | 09:04

Bovenstaande reaguurders zijn geen reaguurders, anders was de reactie wel: "nice!", of "ik zou Katja nog steeds doen" zijn geweest

kapotte_stofzuiger | 10-05-17 | 09:03

Heleen Mees: een veroordeeld sekueel bedreigende gezinsstalker. Maar omdat ze tegen GS is, plotseling een powervrouw, die juist slachtoffer van de misbruikende man was waardoor ze tot zulke daden kwam, en het toch al moeilijk had zich te bewijzen in die gemene mannen advocatenwereld. Je moet je voor de grap eens afvragen als een van de mannelijke redactieleden van GS hiervoor veroordeeld was. Dan was het 1 van de belangrijkste argumenten geweest: "Zie je wel, in het dagelijkse leven zijn ze ook vrouwen seksueel aan het intimideren". Hertzberger: zegt letterlijk dat biologisch gezien mannen in veel dingen minder goed zijn. Maar zolang je maar tegen GS bent, worden alle dingen uit verleden en objectiverende uitspraken je vergeven.

"Seks en seksisme = verschillend. 1e is top! 2e stompzinnig."
Satire en haatmening = verschillend. 1e is GS, 2e is Joop.nl. Serieus, kijk er eens. "Alle commenters van GS, of wie er ook maar een keer heeft gekeken zijn allemaal nazi's, maar ik kijk er nooit". Ongefundeerd en Ongenuaceerd hokjesdenken is minstens OOK daar helemaal in. Bovendien zijn de artikelen daar veel eenzijdiger dan op GS.

"dat ik houd van een mooi decolleté en weleens uitdagend op een foto sta."
Die vrouwen bij dumpert deden het ook vrijwilig en betaald, de vrouwen in de playboy ook, mevrouw Schuurmans dus ook, niet met 2 maten meten.

Of gaan we werkelijk doen of het allemaal gaat om 4 comments van 15-jarige pubers, die nooit opgevallen waren op GS, maar door 4 columns letterlijk op alle voorpagina's getoond worden? Alsof dat NIET was om clicks te trekken en kranten te verkopen? Gaan we echt zo hoogdravend doen alsof de "kranten van formaat" op vrijwilligers draait? De haatcomments op Joop (en vele andere sites) zou je dan ook moeten benoemen.

"Ik wil mensen graag uitdagen buiten de soms zo bekrompen kaders van hun manier van denken en kijken te treden. De wereld wordt er zoveel mooier en interessanter van. Maar ook wat onoverzichtelijker, en ik snap dat dat voor sommigen te ingewikkeld is."
Jeez, she's gonna break out in a song, jammer dat het alleen maar neer komt op "wie een andere mening heeft dan ik is dom"

"Nu hoef ik de Volkskrantlezer waarschijnlijk niet uit te leggen"
Mensen van mijn groep zijn sowieso goed en opgeleid, die daar buiten niet.

een_mike | 10-05-17 | 09:00

Beste Geenstijl,

Graag reageer ik even op de NRC/ Volkskrant manifest. Zij zullen mijn reactie niet plaatsen, daarom even via het stijlloze roze blog. Ik ben één van de reaguurders wiens quote wordt gebruikt in het manifest. Van reaguurder naar virtuele verkrachter in een handomdraai. En daar ben ik het pertinent niet mee eens.

Op jullie oproep, of ik haar wel of niet zou doen, heb ik vanuit mijn primaire reactie gereageerd. Loes is het type (qua uiterlijk) waar ik wel op val. Sorry, kan gebeuren. Door te weinig tijd en meh geen zin om een heel verhaal te schrijven kwam ik niet verder dan een paar regels. Die regels worden nu gebruikt om adverteerders bij Geenstijl te laten stoppen en mij als virtuele verkrachter neer te zetten. WTF?!

Maar goed ik ageer bij deze even tegen de term virtuele verkrachter. Laten we even closereaden wat ze daar zeggen:

Virtueel: slechts schijnbaar bestaand

Verkrachting: het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander

Dus virtueel betekent dat het niet echt bestaat en verkrachting is zonder toestemming het lichaam binnendringen van een ander. Dit spreekt elkaar al zo tegen. Dit kan helemaal niet. Iets wat slechts schijnbaar bestaat kun je niet binnendringen.

Deze term hebben de dames bedacht om het nog groter en erger te laten lijken dan het is. Iemand anders schreef dit weekend al: ze blazen door een rietje en dan roepen kijk bubbels. Met de term virtuele verkrachting durf ik zelfs te zeggen dat het gelijk staat aan het leeggieten van potten verf en er dan een vergrootglas boven op zetten. Kijk een vlek!

Het is een fantasie van drie regels geschreven, slecht zelfs, in de reaguursels. Het is niet aan haar gericht. Zij heeft het zelf opgezocht. Sterker nog ze heeft minimaal twaalf keer twee vingers over haar Macbook touchpad geaaid om het tegen te komen. Net zelf getest. Dus zelfs zonder bij haar in de buurt te komen of een bericht aan haar te sturen kan ik haar toch verkrachten. WTF?!

Daarnaast geloof ik niet in seks zonder consensus. Het zou dus nooit bestaan dat ik mijn fantasie op zou dringen, aan haar, zonder daar met haar consensus over te hebben.

Als ik haar was zou ik me trouwens veel drukker maken over de reaguurders die haar niet willen doen en de redenen die daar bij staan. Dat gaat over de inhoud. Niet over de vorm. ;)

Niet kijken
Als tip wil ik mevrouw meegeven om gewoon niet meer te kijken. De Volkskrant, ik ben er groot mee geworden, schrijft artikelen waar ik het pertinent niet mee eens ben. Thema’s als integratie, immigratie, EU, binnenlandse politiek worden beschreven door, zo lijkt het mij, wereldvreemde personen. Wensdenkers zonder realiteitszin. Ik vind het zelfs gevaarlijk om, op die manier, over die thema’s te praten. Echter zie je mij de adverteerders bellen? Zie je mij een online petitie starten tegen jullie “gevaarlijke wereldbeeld”? Nee. Waarom niet? A. Omdat het zonde van mijn tijd vind en B. Omdat iedereen recht heeft op een eigen mening en wereldbeeld en dat uit mag dragen. Ook jullie!

Dus wat doe ik dan wel? Ik vermijd de Volkskrant. Ik probeer ook niet de koppen te lezen in de supermarkt of op mijn werk, waar die verrekte krant elke dag ligt. Ik negeer het. Zo eenvoudig is het.

Gevolgen
De gevolgen lijken stevig. Adverteerders zeggen af te haken bij Geenstijl. Die komen wel weer terug of worden vervangen door anderen. Adverteerders genoeg. Maar kwalijker vind ik de devaluatie van de term verkrachting. Als je dit maar vaak genoeg roept gaan anderen het overnemen. Dat gebeurt al. Mensen roepen wat errug!!! Ze wordt verkracht. Nee, ze wordt niet verkracht. Je kunt je niet verkracht voelen. Je bent het of je bent het niet. En wat als er straks iemand is die wel echt verkracht is? Ik voel me ook geestelijk aangerand als ik door de Volkskrant blader. Echt. Serieus. Maar om me nou als aangerand neer te zetten. Nee, in het echt is dat toch iets anders.

Gekwetst
Dat je gekwetst bent door mijn sexuele commentaar op jouw foto betreur ik. Dat is never nooit de intentie geweest. Sorry daarvoor. Echt! Mijn intentie was steun betuigen aan mijn favoriete roze blog. Jullie vielen het aan om een onnozele reden. Raten = reeten, dat mag niet. En nu grijpen jullie alles aan om het groter te maken en erger te laten lijken dat het is. Houd daar mee op! Dan beloof ik plechtig om je nooit meer te objectiveren. Sterker nog dan neem ik al mijn woorden helemaal terug en zal aale vrouwen vanaf nu me terughoudendheid en lichte argwaan tegemoet treden..
En waarom?
Dat is mijn grote vraag? Waarom doen jullie dit? Waarom zo hard ageren tegen Geenstijl? Dat is mijn grote vraag. Want het polariseren, dat doen jullie. Jullie maken dat mensen moeten kiezen. Voor of tegen. Goed of slecht. De verdeeldheid die brengen jullie. Geenstijl wint hier lezers mee, de gorte adverteerders die (tijdelijk) wegvallen worden lachend opgevuld door honderden kleintjes. Die komen er nu eindelijk tussen. Het geld blijft stromen. Geenstijl wordt groter, want aandacht. Het enige dat dit jullie uiteindelijk brengt is een hogere status onder je gelijken. Meer niet. Het is dus allemaal ego.

Bezorgde vader | 10-05-17 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken