Indonesie sluit gouverneur 2 jaar op want christen
De Christenen in Indonesië hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten voortdurend afstand nemen van christenterroristische aanslagen. De bidruimte op de Universiteit van Singaradjah is te klein. Allemaal types hebben er een beetje bezwaar tegen als de kerkklokken iets te hard luiden. Maar verder gaat het allemaal hunky dory met de scheiding van kerk en staat in de Oost. Oh nee fuck wacht... Na de milde eis van een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf en een petitie in de Volksblanda en NRC Soekarnapoetri die is ondertekend door 200.000 godsdienstwaanzinnigen is meneer Ahok De Jezusfan voor twee jaar de cel in geflikkerd. Omdat ie godbetert de koran heeft geciteerd. Religie van de vrede onze dikke koloniale reet."Een treurige dag voor Indonesië" - Gouverneur Jakarta #Ahok veroordeeld tot 2 jaar cel voor godslastering https://t.co/fVYBodsPyn
— In de Archipel (@indeArchipel) 9 mei 2017
Reaguursels
InloggenRELIGIE VAN DE VREEEEEEDE! Vreemd dat niemand die zelfstandig obseveert dat niet ziet....
Wat een mooi geloof is het toch.
Terwijl Europa zich bezighoudt om het populisme een halt toe te roepen breidt de haatvlek zich steeds verder uit. Ook dit Indonesisch draaiboek heeft Wilders goed voorspeld.
de regering moet de EU en de USA gewoon aansporen om Indonesie te boycotten.Met dit soort achterlijke rechtbanken en mensenrechten.
En nu gaan natuurlijk alle moslims in Nederland de straat op om deze man weer vrij te krijgen , natuurlijk niet
@BeroepisBoerenlul ook in Maleisie krijgt het salafisme helaas steeds meer macht.
Afgelopen zomer vondt ik het enorm achter uit gegaan en hing er toch een andere sfeer.
Heb dit land een beetje gevolgd de laatste 26 jaar en ze worden steeds gekker, lees meer islam.
.
Een Imam had moslims verteld dat men niet op iemand mocht stemmen die geen moslim was en had dit kracht bijgezet door naar een vers uit de koran te verwijzen.
Nu klopte er weinig van wat de imam vertelde en dat wilde gouverneur uitleggen en citeerde daarom de vers.
En dat mag niet want hij is geen moslim dus bajes.
Dat er nog eens een tsunami over Atjeh mag rollen vanwaar de radicale islam verder dit eilandenrijk is gaan besmetten.
Verschrikkelijk dat dit kan. Deze beste man is juist een geweldige leider. Ze zijn bang voor hem. Waar is de heer Koenders? Waar is Rutte? Degene die dit wangedrag wel zal durven aanspreken is Trump waarschijnlijk.
Indonesie is hofleverancier aan SA als het gaat om uit te buiten arbeidskrachten waaronder jonge meisjes.... voor in de huishouding natuurlijk.
litebyte | 09-05-17 | 15:13
www.trouw.nl/home/hrw-dienstmeisjes-i...
De Indonesische overheid heeft de intentie uitgesproken om uiterlijk in 2017 te stoppen met de export van dienstmeiden.
Ze worden maar al te vaak mishandeld en misbruikt.
www.indoweb.eu/doodstraf-dreigt-voor-2...
www.nrc.nl/nieuws/2010/11/19/indonesi...
The bottom line is:
De domme massa kiest liever voor een corrupte islamiet, dan voor een niet corrupte christen. Alles eromheen is niet relevante afleiding.
Corruptie is als een kanker .....
misschien waren er vroeger ook wel 'gematigde' nazis, die de joden hooguit lieten struikelen of iets uit hun winkel jatten.
Hmmm, een land met een kwijnende gristen gemeenschap,
waar de gemiddelde burger vrijheid wil en heeft gevonden,
met een oprukkende, steeds meer repressieve vorm van islam.
.
Aan welk land doet me dit ook alweer denken.....??
-weggejorist-
hoog tijd voor een negatief reisadvies voor toeristen die indonesië willen bezoeken
www.breitbart.com/big-journalism/2015/...
Islam is cancer. Allah is Satan, Mohammed is een crimineel.
Islam is een cult van leugenaars die met de duivel als hun koning hun slechte werken en hun miljoenen slachtoffers proberen te verhullen met sprookjes en ontkenning. Geweld is de norm. Diversiteit is het nieuwste trucje. Wij zijn niet divers genoeg en te dominant.
De Islam was vroeger in Indonesië veel toleranter en ongesluierd. Nu is zij beklemmend radicaal en streng in de leer. Christenen krijgen beduidend minder ruimte.
www.rd.nl/kerk-religie/islam-in-indone...
Binnenkort in Nederland. 1933 komt steeds dichterbij...
En dit valt nog mee wat anders en niet gelovigen in andere landen te verduren hebben. Opvallend: allen islamitisch, en oh ja, Noord Korea.........
Het gros van de reaguurders durft amper de deur uit. Over het algemeen is Indonesië prima te pruimen. Of je nu op Bali, Lombok, Flores of Java zit. Maar zoals helaas overal heb je gestoorde idioten. In bepaalde staten in Amerika hoef ik niet te komen met mijn joodse achtergrond en uiterlijk. 'We don't want your kind here, go back to Jew York'
Maar ja. Dat is overal.
De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 14:37
Ah, je bent ook een keer op vakansie geweest in Indonesie kennelijk, hoop dat het leuk was. Anyway, ja, in elk land worden er wel regelmatig kerken in brand gestoken en christenen vermoord, en in elk land heb je inderdaad wel wat sharia wetgeving (hoi Aceh) en in elk land heb je wel dat vrouwen zweepslagen krijgen omdat ze te dicht bij hun vriendje stonden (weer hoi Aceh), en ach, ja, in elk land kun je wel aangeklaagd worden voor beledigen van de islam ook al deed je dat niet, heeft allemaal niks met islam te maken.
Laat alle christenen a.u.b. naar Europa komen we ruilen ze uit met het complete baard- en kopvoddragende lange tenen volk. Deal?
-weggejorist en opgerot-
Jammer dat jullie er niet bij vertellen dat de heke campagne gefinancierd is door de saudi's. En die lui kennen we weer van de kleine meisjes neukerij in Puncak (óók indonesiê).
Maar ja, kom niet aan de saudi's want: "olie".
Mijn collega noemt het dan ook: "inferieur kutvolk", waaraan ik weinig kan toevoegen.
Arabisch geld heeft zeker wel invloed op de islam daar. Vreemd genoeg zijn er ook Indonesische babu's die bij rijke Arabieren werken (en niet alleen uit Thailand etc) en die worden als üntermenschen behandeld. Het valt als blanke best mee daar. Ik ben er 2 jaar geleden nog geweest en in gebieden waar weinig blanken zijn willen de mensen graag met je op de foto. Nooit enige vijandigheid ervaren. Wat er met Ahok gebeurt blijft natuurlijk triest.
Misschien ook maar om Europa (en anders om Nederland) een grote muur bouwen. Want die rare moslims komen overal de grond uit zetten.
*gooit EN naar boven*
Koranpapegaai is een echt theocratisch discipline dat snappen wij infidels en christenhonden natuurlijk niet. De man is nog goed weggekomen gezien de luciferiaanse krachten die achter de islam schuil gaan. Alahu Akbar.
In een "normaal" land krijgen ze ook al van die neigingen.
www.trouw.nl/religie-en-filosofie/eng...
www.trouw.nl/religie-en-filosofie/ier...
Ze konden niet genoeg mensen vinden die zich beledigd voelen..., blijkbaar wil de islamisering daar niet zo hard. Ja, het gaat hier om katholieken, maar beroepsbeledigden moet je onder de mossels en de mensen met aan donker(der)e tint zoeken.
Hoewel ik daar persoonlijk behoorlijk wat gekleurde uitzonderingen op ken.
@TeeJee | 09-05-17 | 14:49
Niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Denk dat de ABC en SSS eilanden niet bepaald ongelukkig zijn met de steun uit nederland. Ze mekkeren graag maar als de kraan echt dicht ging dan kunnen ze daar ook opdoeken.
Tuurlijk is een gebied dat zo groot is als Indonesië te groot om even te helpen. Maar een structuur zoals wij hier nastreven zou hun niet misstaan. Lang is het ook een vrij humaan land geweest. Geen religie gekkies. Maar de tijd van Sukarno is lang geleden en begint te verwateren.
Indonesiers zien nu niet heel indonesie als 1 meer. En dus worden christen Indonesiers als inferieur gezien.
@litebyte | 09-05-17 | 15:24
Met een anekdote feiten denken weer te geven? Stukje scholing gemist wellicht?
En toerisme willen hebben zegt niks over de mening die mensen bij zich dragen. De Turken vinden de Euro's ook wel prettig, maar zijn niet bepaald positief over "ons".
Net zoals Duitsers die veel vakantie hier vieren, maar daar zijn de meningen ook flink over verdeeld.
Maar goed, u verwart de behoefte aan handel en geld met een positieve mening. Niet mijn probleem.
Daarom dus, grenzen dicht voor iedereen die geen nuttige bijdrage komt leveren aan NL, zichzelf niet financieel bedruipt of basale vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting niet onderschrijft.
|
Mijn God, zijn we hier eindelijk van die vermaledijde soort Christenen af (nou bijna dan) die vinden dat hun geloof moet bepalen hoe een ander moet leven, krijg je weer Islamieten, Politiek Correcten, Milieufundamentalisten en ander spul van eigen bodem en uit import. En in andere landen die tot voor kort zogenaamd gematigd waren worden mensen nog altijd veroordeeld op basis van geloof in sprookjesboeken uit naam van niet bestaande of niet geïnteresseerde Goden.
|
Wat een wereld... Ik hoop dat de man in hoger beroep wordt vrijgesproken of gratie krijgt van de president, maar vrees dat die dat uit politieke overwegingen niet zal durven. Zo'n rechter is een schande voor zijn beroep. Hij had juist als onafhankelijke partij die niet direct hoefde te vrezen voor z'n baantje of herverkiezing voor de ratio en gematigdheid moeten kiezen i.p.v. de religieuze psychose.
|
En dit dan ook nog op basis van een aanklacht die regelrecht gelogen is. Het is al bizar dat je voor blasfemie kunt worden veroordeeld, maar verzonnen blasfemie? Doet wel erg denken aan die oppositieleider in Maleisië jaren terug die bij teveel succes en tegenspraak van de zittende premier werd aangeklaagd voor sodomie.
@Lupuslupus | 09-05-17 | 13:39
Dus jij wil beweren dat ik als Atheist/agnost daar heen kan gaan, hetzelfde citeer/aankaart etc als die man, ik dan niet in de gevangenis kom?
Denk eens na man.
mooi man, al die mensen hier die expert zijn op het gebied van indonesie omdat ze een keer in bali op vakantie geweest zijn.
Veel gereisd in bali en ook java. Indonesie is verloren. Vervuiling en islam (intoletantie) verneuken het voorgoed.
@TeeJee | 09-05-17 | 15:21
Overigens zijn we geen discussie aan het voeren, ik geef u alleen wat feiten weer.
@TeeJee | 09-05-17 | 15:11
Ht zij natuurlijk maar algemeenheden, er zullen ongetwijfeld Indonesiers zijn die een rothekel hebben aan Japnners, net zoals aan Hollanders.
www.thejakartapost.com/news/2015/11/20...
en.wikipedia.org/wiki/Indonesia%E2%80...
en.wikipedia.org/wiki/Japanese_migrat...
www.tradingeconomics.com/indonesia/tou...
@litebyte | 09-05-17 | 15:16
Ik herhaal;
In een discussie over algemeenheden.
En dan komt u met een persoonlijke anekdote over Bali.
En dan denkt u een argument te hebben? Onzin.
Islam is vrede. Gewoon alle dissidenten uit de weg ruimen en voila: daar is de Ewige Friede.
@TeeJee | 09-05-17 | 15:11
U had het over indonesiers, probeert u eens uw reactie terug te lezen.
@ReeferNL | 09-05-17 | 15:04
Indonesie is hofleverancier aan SA als het gaat om uit te buiten arbeidskrachten waaronder jonge meisjes.... voor in de huishouding natuurlijk.
Document? lekker dan autocorrect.
*argument.
-weggejorist-
@litebyte | 09-05-17 | 15:04
Jij komt met een persoonlijke anekdote die het specifiek maakt in een discussie over algemeenheden.
Afgezien van het feit dat anekdotes nooit enige waarde hebben als document, moet je niet gaan mauwen als ik dan ook specifiek reageer.
@Schweinchen Dick | 09-05-17 | 15:01
Die westerse misselijkmakende selectieve hypocrisy die Kloodtzakken als rutte, koenders en types als timmermans tonen is stuitend voor onze ontwikkelde westerse samenleving.
Mensenrechten prima, zolang het politiek-economisch uitkomt. Misselijkmakend gewoon dat je als land en als EU (niet Europa) nog steeds alleen je stinkende vingertje omhoog steekt, maar er niet mee durft te prikken.
Nederland is met kop en schouder de belangrijkste buitenlandse investeerder in Indonesië met 20% marktaandeel.
www.cbs.nl/-/media/_pdf/2016/17/facts...
We hebben dus onze invloed als natie. We zijn hierin het grootste land ter wereld. De vraag is of we er wat mee willen gaan doen.
Ikzelf hoop dat Mark Rutte linea recta de telefoon pakt en Joko Widodo, de president van dat land, gaat bellen om ons moreel bezwaar kenbaar te maken en pleiten voor Ahoks vrijheid.
Maar zoals de factsheet al laat zien, zijn wij als Nederland de grootste en daarmee in feite de belangrijkste financier van het land met Sharia-wetgeving.
We hebben ons financieel belang en ontkennen het ethisch belang. Als we het over ethiek hebben, hebben we het niet over het bestrijden van de islam. In ethiek gaat het over groene investeringen tegen klimaatverandering. En daar verdienen we ons geld mee.
Maar een ethische politiek beginnen tegen de sharia in Indonesië? Daar zit geen verdienmodel achter. Het risico op financieel nadeel is bovendien groot.
Daarom verwacht ik ook niet dat we hier als Nederland hier iets op ethisch vlak tegen gaan doen. He-le-maal niets.
Bij onze pensioenfondsen hetzelfde. Het hoogste woord over haar ethische en groene beleggingen. Zelfs (nota bene) beleggingen in Israël zijn afgebouwd. Maar waarom dan nog investeren in landen waar een vage of een Sharia- 'rechtstaat' heerst? Hoe ethisch is dat dan?
In Indonesië begint de ontbossing door onze investeringen in Palmolie. Ontbossing zorgt mede voor klimaatverandering, waartegen we weer moeten investeren ( )
Zo is de cirkel weer rond, verdient een ieder hier zijn brood aan, en kunnen we onszelf weer moreel verantwoorden.
Intussen gaat het al helemaal niet meer om hetgeen waar het nu zo nodig om zou moeten gaan: de mens, in dit geval Ahok, beschermen tegen de sharia.
Voor mij is hij als lijdend voorwerp in dit corrupte systeem een martelaar.
Van Nederland, van Mark Rutte of van een Nederlands pensioenfonds verwacht ook Ahok waarschijnlijk he-le-maal niets.
Ook in Indonesie is de invloed van onze goede vrienden in Saudie Arabie te merken. De oliedollars vloeien rijkelijk naar de salafistische extreem-rukkers in deze contreien. Dieptriest, wanneer gaan we de oorlog aan Saudi Arabie verklaren ?
@TeeJee | 09-05-17 | 14:59
Ja en Sumatra is ook geen Bali, daar ging het niet om.
Hij heeft nog mazzel, in Pakistan staat de doodstraf op zogenaamde blasfemie.
@litebyte | 09-05-17 | 14:55
Bali is geen Java.
Er zit nogal veel verschil in waar in Indonesië je je vraag stelt.
@hendrikjandetuinman | 09-05-17 | 14:51
Naja, er uit geknikkerd. Het NL leger (inclusief KNIL) hadden de zaak vrij goed onder controle, maar de Veiligheidsraad drong heel sterk aan. Zo sterk dat NL maar besloot om zich terug te trekken.
Toen had de VN nog macht.
Wel grappig dat Soekarno later de VN een dikke middelvinger gaf.
Absurd dat deze man veroordeeld is. Maar stel dat hier in Nederland een moslim vanwege godsdienstige opvattingen de cel in gaat, wat zouden dan hier de reacties zijn?
@TeeJee | 09-05-17 | 14:49
Indonesie is voor veel Japanners een van de meest favorite bestemmingen in Azie, vooral Bali.
Tijdens een rondleiding op Bali kwamen de Indonesiche kinderen voornamelijk op de Japanse toeristen af om te bedelen, niet bij ons.... zuinige hollanders, dat leren ze daar waarschijnlijk nog generatie op generatie.
Daarnaast wonen er redelijk wat Japanse pensionado's in Indonesie. we hebben de huizen gezien, die zagen er niet echt onbemiddeld uit.
Wie had gedacht dat we ooit Hatta en Soekarno nog eens op onze blote knietjes zouden danken voor het feit dat ze ons eruitgeknikkerd hebben
Nooit meer op vakantie naar welk land van die persuatie dan ook. En ik vlieg ook niet meer met maatschappijen uit die contreien. Liever staan in een Ryanair kist.
@litebyte | 09-05-17 | 14:44
Vraag maar aan de Indonesiërs wat ze denken van de Japanners versus de Nederlanders. Als je een teer zieltje hebt zou ik het echter niet doen.
En het interesseert me echt niet dat "we" Indonesië kwijt zijn. Kolonialisme is fout, en zo te zien is het maar beter ook.
@TeeJee | 09-05-17 | 14:34
Wat de Japanners hebben uitgevreten valt in het niet bij wat de Hollanders hebben gedaan in 400 jaar. Eerst in naam van christus (als het uitkwam) later in naam van shell
Voor Nederland was het extra pijnlijk, niet alleen verloren van de Japanners, maar ook nog eens Indonesie verloren. De kolonisator gekoloniseerd...
@Betweetert | 09-05-17 | 14:35
De islam is een ideologie, het beinvloed namelijk alle facetten van een samenleving: maatschappelijk, sociaal, economisch en politiek.
@De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 14:37
Maar wat is nou een Joods uiterlijk? Ik zou het niet eens herkennen, tenzij je rond loopt met een zwarte muts en krullen permanentje in je bakkebaarden.
Zou zeggen ga zelf eens kijken daar op de eilanden. Blanken zijn zeer welkom. Je moest eens weten hoeveel witte Hollanders op Bali en in Jakarta wonen.
sastro | 09-05-17 | 14:10
Het gros van de reaguurders durft amper de deur uit. Over het algemeen is Indonesië prima te pruimen. Of je nu op Bali, Lombok, Flores of Java zit. Maar zoals helaas overal heb je gestoorde idioten. In bepaalde staten in Amerika hoef ik niet te komen met mijn joodse achtergrond en uiterlijk. 'We don't want your kind here, go back to Jew York'
Maar ja. Dat is overal.
@Kaan78 | 09-05-17 | 14:26
De laatste keer was niet uit naam van god/christus, meer uit naam van shell.
Veroveringstrategie van de haatideologie:
"!3slaam is vrede"
Welkomwelkom-fout van de Inboorlingen:
"alles wat nuttig bijdraagt is welkom"
Lamaarwaaienfout van de Belanda's:
"het is een soort Christendom".
Imperialisme van de Joe-ef-es-ee:
Gestook in het "Pacifisch Theater"
Eerder door mij geroepen:
Saté Babi gaat het nog moeilijk krijgen.
Zullen we hier dan ook maar een proefproces opstarten om een moslim vanwege zijn geloof vast te zetten voor een paar jaar? Gelijke monniken, gelijke kappen.
@Kaan78 | 09-05-17 | 14:26
En het werd er met de Japanners niet beter op.
En daarna onder eigen bewind gingen er ook nog een flink aantal over de kling.
Historische kennis, probeer het eens?
@lulleficatie | 09-05-17 | 14:15
Religie is een machts- en onderdrukkingsmiddel gebruikt door de elite middels en samen met de geestelijken wat zijn hoogtij vierde in de tijd dat het ongeletterde klootjesvolk nog niet financieel kon worden onderdrukt (want ze hadden toch niets.)
Je ziet dat religie in sociaal en financieel-economische arme landen nog steeds daarvoor wordt gebruikt waar het voor is ontwikkeld - als machts- en onderdrukkingsmiddel.
De laatste keer dat christenen de macht hadden in Indonesië hebben ze zonder pardon 250.000 mensen vermoord.
@cat22 | 09-05-17 | 13:43
Dat is inderdaad de beste actie, boycot het land. Liefst aangevoerd door media die zich (meestal) niet laat misbruiken door de vals-naieve en hypocriet politiek correcte media.
Laat bijv. op GS dagelijks een banner zien met daarop elke keer een ander land en haar (religieuze) mistanden en de NL/westerse bedrijven die daar nog gewoon handel mee drijven.
Er is maar 1 manier om het extreeem rechts conservatieve relifascisme te bestrijden - dat is er tegen ingaan.
@Sastro: Cijfermateriaaal over percentage moslims in Indonesië rond ca. 1930-1940?
En Indonesië zou een milde vorm van islam hebben. Nou maak je de borst maar nat als ze een normale vorm krijgen. Laat staan een extreme vorm....
Indonesie is 1 van de 57 landen die lid zijn van Organisation of Islamic Cooperation (OIC) en welke een afwijkende verklaring van de mensenrechten hebben. Dit komt kortweg neer dat de mensenrechten in principe worden gerespecteerd zolang deze in lijn zijn met de Sharia rechtspraak. Voor meer info: nl.wikipedia.org/wiki/Ca%C3%AFro-verk...
In 1911 schreef Hurgronje Snouck al over het Islamitische gevaar op ons Indonesië. De overheid was toen al gewezen op de nimmer aflatende drammerigheid van eisen de Islamitische godsdienst te faciliteren. Anyway, "gematigde" moslims herbergen een geweldloze beschermingswal van de radicalen die ongehinderd hun gang kunnen gaan. Indonesië is GEEN gematigd moslim land, wat men ook zegt; hoeveel het er ook zijn, die geen geweld plegen. Het aantal geweldloze Nazi's telden ook niet mee in de oorlog, toch?
Lewis | 09-05-17 | 13:54
Volgens mij niet. Hij heeft gezegd, blijkt althans, dat sommige mensen de Koran misbruiken voor hun eigen gewin. Althans zover ben ik gekomen. Jij?
Ze haten ons daar. Het is levensgevaarlijk om naar Indonesië te gaan. Met de dag worden ze fanatieker tegen ons. Denk aan de bomaanslagen op Bali en het onthoofden van Christenen op de eilanden. Niet naar toe gaan. IS is daar volop aanwezig.
070 | 09-05-17 | 13:22
Zou zeggen ga zelf eens kijken daar op de eilanden. Blanken zijn zeer welkom. Je moest eens weten hoeveel witte Hollanders op Bali en in Jakarta wonen.
sastro | 09-05-17 | 13:32
De moslimmeerderheid was er al ten tijde van de Nederlandse overheersing.
Graag onderbouwing, ik geloof er namelijk helemaal niets van en ben al lang op zoek naar de cijfermatige waarheid hierover.
Waarom hebben we Nederlands Indië destijds ook alweer uit handen gegeven aan Soekarno & co?
tata1981 | 09-05-17 | 13:49
Vrije Westen? Dan woont u duidelijk niet in een Europees land, toch?
Nu nog de andere wang.
@ De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 13:27
Zat.
Ik zal je op weg helpen, hij heeft uit de koran geciteerd.
Moet bij dit soort berichten altijd denken aan een quote van wie jeugdelijk m'n beste vriendin was. Ze zei: Nederland was ooit het grootste moslimland ter wereld, dus wat zeurt iedereen hier nou?
Ikke: huh?
Ja Indonesië, zei ze.
Oh nou, maar da's wel aan de andere kant van de aardbol hè?
En toch moesten we niet zeuren.
En ook niet over moeite met onverstaanbare talen hier op straat - op vakantie praten wij onderling toch ook Nederlands?
Grrr. Ja op vakantie, ja.
Nou, dat weet je hier dus niet van de mensen die door de straat lopen - vakantie of blijvend. Niet zo door laten storen, want dat zegt meer over jou dan...
Zij cashte 10.000 per maand als topbestuurder van opvolgend diverse gemeenten.
Toen ze mij 8 jaar terug op een mijlpaalverjaardag compleet liet zitten en geen enkele moeite deed nadien om het goed te maken, is die vriendschap verbroken - puur door ijzige stilte, die ik tot deze dag net zo makkelijk aanhoud.
Natuurlijk zijn er veel (en ook leuke) herinneringen - die over NL moslimland en uitheemse onaangepasten van diverse aard popten zomaar op.
Zij en nog een slootje figuren met zulke visies verzieken de Nederlandse moraal. Gaan gevaarlijk om met de ware merites.
Gies van Agt | 09-05-17 | 13:26
Pechtold was al gisteren al ziek gemeld door Pauw na een aangeboden fout mandarijntje.
Da's nog de minst te maken grap.
De ernst heb je prima verwoord.
-weggejorist-
@Jezus_Boeddha | 09-05-17 | 13:40
Zijn secretaresse is bijzonder matig. Ik krijg maar geen afspraak.
@kwark001 | 09-05-17 | 12:52
Jazeker. Bali is niet islamitisch. Daar moeten moslims ook geen domme dingen doen want dan zetten je gehavend 's nachts terug op de boot.
Helaas komt het door mozzels en izlam dus kunnen we helemaal niets voor meneer doen !
De claim naar Nederland hangt alweer in de lucht: schadevergoeding vanwege de slecht uitgevoerde politionele acties, die dit hadden kunnen voorkomen.
Ik heb mijn NRC abonnement op opgezegd. Dat zal ze leren die intolerante Moslims in Indonesië!
IslamPislam | 09-05-17 | 12:48
Verklaart dat niet het gedrag van ene Geert Wilders, met enige Indonesische achtergrond.
Of Rutte ooit naar zijn familiegeschiedenis heeft gekeken weet in niet.
Angsthazen, al die moslims daar. Gaan massaal de straat op om die man voor het gerecht te krijgen omdat hij als christen uit een koran heeft geciteerd. Want als ze niet reageren dan gaat Allah ze straffen.
En maar niet door hebben dat ze bang zijn tegen een door henzelf gecreëerd opperwezen. Een verhaal (sprookje) aannemen zonder zelf te onderzoeken of het nou echt waar is.
Wanneer krijgen de gelovigen nou eens in de gaten dat ze zichzelf gigantisch voor de gek houden?
Ga niet meer op vakantie naar indoland, het is er levensgevaarlijk.
Er is een leuke documentaire over Indonesie. Hierin komen de mensen aan het woord die hebben meegewerkt aan de een schoonmaakactie tegen het communisme. In werkelijkheid waren de chinezen en christenen de communisten en werden door de lokale milities een kopje kleiner gemaakt. Ook werden hun bezittingen afgepakt en de mensen die besloten extra belasting te gaan betalen worden tot op de dag van vandaag wekelijks door de militie bezocht ter incassering van die belasting.
The act of Killing heet die film.
RogiervB | 09-05-17 | 13:38
Ja nogmaals bedankt. Het is me inmiddels wel duidelijk wat er speelde.
@TeeJee | 09-05-17 | 13:33
Ik geloof alleen maar wat god mij hoogstpersoonlijk heeft uitgelegd.
Omdat hij christen is? Nee.
Omdat hij zich negatief uitlaat over de Islam/Koran, ja!
Lekker niet doen dan, als je weet dat ze zo gek zijn dat dit in de wet staat..
tiku99 | 09-05-17 | 13:32
.
Omdat hij als Christen uit de koran heeft geciteerd en van dat citaat iets heel anders is gemaakt. Zijn christen-zijn had er dus ALLES mee te maken!
De moslimmeerderheid was er al ten tijde van de Nederlandse overheersing.
sastro | 09-05-17 | 13:32
Kun je dit onderbouwen? Ik heb namelijk hele andere verhalen gehoord uit eerste hand en van voor de oorlog.
Nog 20 jaren. En dan zit ik in de USA. Doei.
De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 13:29
Precies weet ik het ook niet, ik was er niet bij en heb het niet gehoord. Maar het komt er op neer dat hij zei dat de mensen die de quote uit de koran gebruiken waarin staat dat een niet-moslim geen leider mag worden van moslims de boel belazeren... en dat is geknipt tot een uitspraak die erop neerkomt dat de Koran een slecht boek is omdat erin staat dat een niet-moslim geen leider van moslims mag worden.
en DAT is heiligschennis ivm beledigen van de Koran. Wat hij dus niet heeft gedaan, maar waar hij wel voor is veroordeeld.
tolerantie wordt synoniem met onverschilligheid. Ze Doen Maar. Als wij dr maar geen last van hebben
Beroep = Boerenlul | 09-05-17 | 13:28
Google even op: geweld tegen christenen in Indonesië.
necrosis | 09-05-17 | 13:33
Weet je wat nog beter helpt? Licht uit doen. Computer uitzetten. In bed gaan liggen. En lekker wegdromen.
kapotte_stofzuiger | 09-05-17 | 12:47
Die statistieken worden een beetje vervuild door de tweede wereldoorlog. Laten we daar voor 1941, en na 1949 van maken. In de tussentijd was er vooral racistisch getint geweld.
Gies van Agt | 09-05-17 | 13:30
Ja jeetje ik las erover heen. Sorry hoor.
Gies van Agt | 09-05-17 | 13:22
Ah! Thanks mijn slecht. Dus hij benoemde dit:
"O you who have believed, do not take the Jews and the Christians as allies. They are [in fact] allies of one another. And whoever is an ally to them among you - then indeed, he is [one] of them. Indeed, Allah guides not the wrongdoing people."
Wat een onzin trouwens. Joden en christenen die bondgenoten zijn. Sinds wanneer?
@Lewis | 09-05-17 | 13:24
Is DKS alweer bezig?
Gelukkig kan ik het niet lezen aangezien hij permanent achter het filter blijft zitten.
@Jezusismijnheer | 09-05-17 | 13:19
@Jezusismijnheer | 09-05-17 | 13:23
U gelooft wel meer geschreven sprookjes.
dubbeldekkert | 09-05-17 | 12:47
De moslimmeerderheid was er al ten tijde van de Nederlandse overheersing. Echter de lange arm uit de Arabische wereld ontbrak. Mensen net terug uit Mekka werden waar nodig enige tijd afgezonderd (op Nederlandse ondernemingen gebeurde dat tot eind jaren 50 nog). En geldstromen uit de zandbak waren er nog niet.
Omdat hij christen is? Nee.
Omdat hij zich negatief uitlaat over de Islam/Koran, ja!
Lekker niet doen dan, als je weet dat ze zo gek zijn dat dit in de wet staat..
Hoe gaat links dit spinnen? Indonesie was ooit gematigd totdat Saudi-Arabie haar geradicaliseerd heeft. Het is dus NIET, ik herhaal NIET de schuld van de Islam. Maar het is de schuld van Saudi-Arabische oliedollars. En wij koopt die olie? Juist vooral westerse landen. Het is dus weer onze schuld.
@De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 13:29
KIJK EVEN TERUG, er staan twee reacties op je vraag en je leest deze niet....
de Arabische oliestaten hebben voor miljarden geïnvesteerd in Indonesié om de islam vastere voet aan de grond te geven in ruil voor hout , grondstoffen en "gewillige" vrouwen ofwel seksslavinnen. Overal staan gloednieuwe moskeeën gefinancierd door de Arabieren. In dit klimaat is het niet vreemd dat de christen-Chinese gouverneur de pineut is. Europa valt hetzelfde lot te wachten de komende decennia dankzij de naïeven , de onnozelen , de doortrapten , de Mogherini's , de Merkels die aan de touwtjes trekken.
RogiervB | 09-05-17 | 13:26
Ja maar wat zei hij dan precies? Blasfemie is dus niet zoiets als Jantje misbruikt vers huppeldepup uit de heilige Bijbel om joden de schuld te geven van de dood van Jezus. Dat is geen heiligschennis. Dat is gewoon Jan een lul noemen.
@070 | 09-05-17 | 13:22
Bomaanslag in Bali was 2002 en 2005.
Onthoofden van mensen gebeurt in de Filipijnen niet in Indonesië. Weliswaar heb ik niet in Indonesië gewoond maar in Maleisië echter ik kan u vertellen als atheïst is daar prima te leven. Of je wordt als politicus beschuldigd van Christendom danwel fellatio als leider van de oppositie kom je altijd in de rechtbank in die landen.
Lewis | 09-05-17 | 13:24
Dat dacht ik ook. Ik kwam met lege handen thuis. Jij wel iets gevonden?
Deze uitspraak van de rechters staat in een veel groter verband met de toenemende invloed van Islamitisch extremisme in Indonesië (en wereldwijd). Dit lijkt maar een kleine uitspraak, maar dit is zeer zeer eng. Inderdaad geen enkel protest van de fatsoensrukkers zoals daar zijn Pechtold, Volkskrant etc. Oorverdovend stil, geen protest van de EU, noem maar op...
De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 13:20
Hij heeft gezegd dat er mensen zijn die een bepaald vers uit de koran verkeerd quoten om ervoor te zorgen dat er geen niet-moslim tot leider gekozen zou worden. Van die uitspraak is een filmpje gemaakt en daar is zo in geknipt dat het lijkt alsof hij zegt dat de koran slecht is en niet de mensen die hem verkeerd quoten.
De beste man is dus in principe veroordeeld om nepnieuws over zijn uitspraak..
Ik kan dus niets vinden. www.theguardian.com/world/2017/may/09...
Het is gewoon een politiek proces. Maar ja dom volk die religieuzen. Meer kan ik er niet van maken.
Iemand dit gezien? youtu.be/_UHt5dzXQd8
Als je deze intolerantie niet tolereert ben je intolerant. Dat is hun versie van vrijheid mensen, moeten we juist enorm respect voor hebben. Slavery is freedom and war is peace, enz.
@ De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 13:20
Twintig seconden googelen volstaat.
Vanuit een artikel op internet citeer"Can This Be True? 2 Million Indonesian Muslims Find Jesus Per Year, Amid all the news about Islam's gains around the world, here is some startling news you've probably never heard: In Indonesiathe most populous Muslim nation2 million Muslims are converting to Christianity per year. That's right. That's one new convert every 15 seconds. At this rate, Indonesia will be mostly Christian by 2035." bron : www.charismanews.com/opinion/49079-can...
@marcoplarco | 09-05-17 | 12:57
Van de bende van 100 hoef je in deze niets te verwachten.
@De Koreaanse Slet | 09-05-17 | 13:20
Lees mijn plempsel: Gies van Agt | 09-05-17 | 13:14
Ze haten ons daar. Het is levensgevaarlijk om naar Indonesië te gaan. Met de dag worden ze fanatieker tegen ons. Denk aan de bomaanslagen op Bali en het onthoofden van Christenen op de eilanden. Niet naar toe gaan. IS is daar volop aanwezig.
Als tegenmaatregel is Kuzu preventief vast gezet.
Zolang men maar begrijpt dat het woord extreem alleen gebruikt word voor rechts, En radicaal voor alles wat niet rechts is (en eigenlijk dient om de extreemste vorm van ideologie te bagatelliseren)
Terroristen: Radicaal
Anti Terrorisme Protestanten: Extreem
Dan hebben we nog de definitie van Fascisme dat de afgelopen maanden een verandering onderging:
Definitie toen: Het onderdrukken van alternatieve, verschillende, politieke visies en ideeën door geweld.
Definitie nu: Rechts Extreem autocraat bla bla bla alles wat links nu doet..
werkt goed voor de sycofanten in de samenleving.
groetjes.
@ Dutchbeaurouge | 09-05-17 | 12:48
Uw reaguursel komt nu al in aanmerking voor de 'kortdoordebochtstetegel van 2017'. Feli!
Maar goed. Wat had die knakker nu gezegd? Weet iemand dat!?
Iemand?
Islam is een kankergezwel.
Ik las ergens dat miljoenen mensen in Indonesië jaarlijks de Islam verlaten.
wie blank is, is fout. Wie blank is en geld heeft is dubbel fout. In de ogen van foute apenlanden. Die mogen alles wat God/Allah/Vliegend Spaghettimonster verboden heeft. Als het maar in een Boek staat.
Eigenlijk ben ik nog banger voor de 'gematigde' islam dan voor de radicale islam. Want er komt een tijd dat de islam de grootste religie word in Europa.
Wasbakplasser | 09-05-17 | 13:00
Nee. Gewoon nee. Er is helemaal geen draagvlak voor. Er is meer kans op een 'reiniging' van moslims met holocaust achtige toestanden dan dat islam hier ooit komt overheersen. Gewoon nooit. Zelfs de meeste moslims in Europa (en Rusland) zijn moslim in naam niet in 'gebed' die roken een jointje drinken een glaasje wijn en neuken er op los.
Er zijn trouwens nog steeds veel meer fundamentalistische katholieken en protestanten dan moslims die trouwens net zo griezelig zijn qua alles. En ook die hebben hier geen reet meer te vertellen.
Geloof je me niet? Ga eens vox-poppen ergens met de vraag 'wilt u moslim worden?' Niemand wil moslim worden in het vrije Europa. Echt niet. Moslims in Nederland zijn 1/16 of iets dergelijks en van die miljoen moslims is de ruime meerderheid moslim omdat ze toevallig moslim zijn geboren.
Dus nee. Gewoon nee.
@necrosis | 09-05-17 | 13:09
Dit is een juiste weergave:
"De gouverneur haalde zich in september de woede van conservatieve moslims op de hals toen hij tijdens een campagnebijeenkomst een opmerking maakte over koranvers Al Maidah 51. De gouverneur, die hoopte dit voorjaar te worden herkozen, waarschuwde zijn toehoorders dat ze werden ze voorgelogen door mensen die Al Maidah gebruikten als bewijs dat moslims niet op een niet-moslim mogen stemmen." Met andere woorden: er werd dus stemming gemaakt om niet op Ahok te stemmen omdat Moslims niet een leider mogen hebben die geen Moslim is. daar komt nog bij dat hij een Chinese achtergrond heeft...
@ keestelpro | 09-05-17 | 12:46
Het is de schuld van de kolonisten (lees, Nederland, lees blanke man) in de eerste plaats, want die hebben Indonesië christelijk gemaakt. Was dat niet gebeurd had deze man nu niet het gevang in gegaan.
Geen enkel probleem als Indonesische christenen hierheen komen; alles beter dan een religie die niet genoemd mag worden.
@necrosis | 09-05-17 | 13:09
Misschien moet je het verhaal even lezen.
Het probleem is niet zozeer dat hij geciteerd heeft, het probleem is dat iemand van die toespraak een knip-plak filmpje heeft gemaakt waardoor het een heel andere context heeft gekregen.
Hey feministen tijd om je over iets echts druk te maken, zoals dit, of gewoon de totale onderdrukking van de vrouw onder de islam ?
Of is dat te moeilijk voor de klein groene khmer hersentjes.
"Religie van de vrede onze dikke WITTE koloniale reet." had dat moeten zijn Ronaldo. Overigens een goed voorbeeld waarom tegen alle vormen van islamisering van Nederland moet worden opgetreden en waarom wij zo min mogelijk van die religieus gehandicapten in Nederland moeten toelaten.
In de provincie Aceh was de heer Ahok er een stuk slechter vanaf gekomen. Daar staat namelijk de doodstraf op blasfemie volgens de wetgeving van de religie van de vrede.
@WernerT | 09-05-17 | 13:02
Zeer langzaam komt er enige verbetering. Het is natuurlijk een gotspe dat je met zulke kledij überhaupt een uitkering krijgt. Alsof een Katholieke non ooit een uitkering zou krijgen...
@sinar2 | 09-05-17 | 12:54
Ik hou gelukkig altijd me bek.
Dit is vreselijk, maar ik had dit al verwacht.
Ik vrees ernstig voor de jongeren-gouverneur, ook christen... Deze jongen zijn zus ken ik goed, daar heb ik mee gedate en heb nog steeds contact met haar.
Ik hou van dat land ( vooral Bali ) maar wat er nu gaande is doet me verdriet.
@Gies van Agt | 09-05-17 | 12:56
@TeeJee | 09-05-17 | 12:57 |
Voor zover ik weet, heeft hij (als gristen) geciteerd uit de knoran, en dat is godslastering volgens de mohammedanen.
Ha! Te zot voor woorden.
Maar ik ben wel enorm benieuwd wat hij dan gezegd zou hebben. 'Allah is een hondelul met restjes stront van het anaal verkrachten van Mohammed en Aisha' lijkt me inderdaad niet handig om in Indonesië te zeggen of waar dan ook waar moslims wonen.
Iets zegt me dat dit meer een politiek proces was dan iets met religie. Het zal eens niet.
Geen verrassing. Islamieten zijn nu eenmaal zo.
... heeft de islam de hele wereld overgenomen, het merendeel van de ongelovigen afgeslacht... is er eindelijk tijd om eens lekker met z'n allen van die prestatie te genieten... beginnen die kernreactors uit elkaar te vallen met die langdurige halfwaarde-tijden. Nou daar zijn ze dan mooi klaar mee.
deluiegriek | 09-05-17 | 12:51
Mijn christelijke familie woont al een eeuwigheid probleemloos in Jakarta. Maar je moet niet in bepaalde achterbuurten wonen want daar loop je de kans dat bendes (zogenaamde gelovige moslims) beschermingsgeld gaan eisen. Ahok is niet alleen christen maar heeft ook Chinese roots. Chinezen kennen als slachtoffer een lange en bloedige geschiedenis in Indonesie.
Er was een tijd dat elke gutmensch naar Indonesië of Turkije wees om aan te geven dat een islamitisch land best beschaafd kon zijn. Tijden veranderen..
Goed voorbeeld van hoe de Islam een gehele maatschappij kan omvatten.
TeeJee | 09-05-17 | 12:57
Haal het woordje " kan " maar weg. Islam is de maatschappij. Maar ik zie overigens geen verschil meer met onze zogenaamde democratie en islamtische landen. De elite doet in beiden systemen toch wat het wil. In beiden systemen staat de burger machteloos en is het rechtssysteem door en door corrupt. Ja ook hier!
Islam betekent onderwerping.... i rest my case.
En hoeveel landen boycotten Indonesië vanaf vandaag? Precies. Nul.
Prachtig dit. Aanschouw hier de schoonheid van een democratie.
Eens zien wie er vanuit het EP nu heel hard foei gaat roepen. Het is bijna net zo erg als hier inmiddels. In Europa wordt wetgeving die opgetuigd was om een aantal honderd jaar geleden is opgetuigd om een eind te maken aan sectarisch geweld alhier, nu net zo schaamteloos misbruikt om een nieuwe religie te importeren. En dat terwijl de verlichte samenleving juist druk doende was om zich af te keren van de kerk. Grondwettelijke spanningen, homeaus terug de kast in en rechten voor vrouwen hebben we hier eigenlijk ook helemaal niet nodig.
Linkje: www.nu.nl/binnenland/4678800/vrouw-wei...
Ondertussen in Nederland: 'foei'voor vrouw die weigerde nikab af te doen. (Want twee maandjes een korting van 30 procent op de bijstandsuitkering, verandert natuurlijk geen fl*kk*r. Zucht.)
Joseph Luns wilde destijds Indonesië verkopen aan Walt Disney.
Had ie dat maar gedaan, dan was ik niet overgestapt van de Donald Duck naar PEP.
Eigenlijk ben ik nog banger voor de 'gematigde' islam dan voor de radicale islam. Want er komt een tijd dat de islam de grootste religie word in Europa.
Wanneer of waar je ook bent. Het is jouw week en het zijn jouw gedachten die bepalen wat je doet. www.thinkoneweek.com/nl/?gclid=CjsKDwj...
-weggejorist-
Nederland heeft pas in 2014 de wet op Godslastering geschrapt. Wat is vooruitgang aangaande religie & regeren toch langzaam. Ook hier.
@necrosis | 09-05-17 | 12:50
Best wel interessant om te zien dat je veroordeeld kan worden voor Godslastering op basis van een geknipt filmpje, terwijl het OM je niet eens specifiek daarvoor aanklaagde.
Goed voorbeeld van hoe de Islam een gehele maatschappij kan omvatten.
Was het niet zo dat jakarta binnenkort wordt teruggegeven aan de zee... net goed voor ze!
Ik zie de brandbrief van 100 vrouwen graag tegemoed.
@necrosis | 09-05-17 | 12:50
Bullshit, hij is compleet verkeerd geciteerd en dat is vervolgens door de 1 of andere idioot verknipt op social media gezet en dat is viral gegaan in Indonesië. De hele verkiezingsstrijd is ingegeven door het geloof en etniciteit van Ahok. Deze beslissing van de rechters is een uiting van het feit dat het compleet de verkeerde kant op gaat in het land...
Wanneer stopt die onzin nu eens..
de man wordt niet opgesloten puur om zijn christen zijn maar wegens blasfemie. Een R.K. studentenvereniging heeft inmiddels een aanklacht wegens blasfemie ingediend tegen een imam.
Heeft onze regering en Timmermans de Indonesische regering al gecomplimenteerd?
De meeste indonesiërs zijn dan wel moslim maar zuipen gewoon bier en zie je zelden in een moskee. Je bent namelijk verplicht op papier een godsdienst aan te hangen anders ben je per definitie communist. Dus kies je maar de meest makkelijke.
Maar het is daar net als hier dat een relatief kleine groep schreeuw-moslims hun zin weten door te drukken.
De rest zal het allemaal worst wezen.
Mijn oud schoonvader, geboren in Blitar, zei het al dat de vredelievende moslims in de jaren 20 van de vorige eeuw al door de kampongs renden op zoek naar christenen onder de kreet AA. Die kreet werd tijdelijk vervangen door HH, maar is inmiddels alweer terug.
En de verwende linkse nesten in NL willen de vvmu beperken.
Kijk verwende egoistische lelijkerds. Dit is het resultaat.
Indonesië? Dat zijn gruwelijk veel eilanden. Zou er nog eentje niet besmet zijn met die religie van de onderwerping?
@litebyte | 09-05-17 | 12:49
relifascistische.. sorry.
LOL, het eerste wat voormalige kolonie Indonesië destijds heeft gedaan was het buurland koloniseren.
Maar koloniseren is natuurlijk ook enkel fout als witte mensen het doen.
Dit lijkt me een uitstekend moment om onze herstel betalingen maar eens over te gaan maken.
Wij zijn namelijk dol op onvrije regimes, waar de overheid bepaalt wat je moet denken of vinden.
" Zon 85% van de inwoners van Jakarta is moslim."
Tja, als je dan christen bent, kun je beter verhuizen uit zo'n wespennest.
In Indonesië wonen zo'n 153 miljoen mensen waarvan het merendeel moslim.
Dat was dus niet zo slim van dhr. Ahok.
@Cobarde | 09-05-17 | 12:47
Dat was toch Sylvana die dat zei?
Heeft het stuk incompetent en demissionair Koenders al gereageerd dat dit niet gepast is en dat er de volgende handelsmissie vast wel wat over gezegd zal worden?
Krijgen we nu een lijst van Nederlandse bedrijven (op aandringen van bekende Nederlanders en kranten) die besluiten om geen handel meer te drijven met het relifasscitsiche Indonesie?
Binnenkort ook in Nederland.
@keestelpro heeft niets met onafhankelijkheid te maken
"Islam en democratie kunnen uitstekend samen gaan. Kijk maar naar bijvoorbeeld Indonesia"
-weggejorist-
"Religie" en "vrede" in 1 zin is een cotradictie in termino. Er is in de hele menselijke geschiedenis nergens zoveel voor gemoord als uit naam van religie. Geloven is per definitie niet zo slim. Zoveel kerken die 'dom' heten. Geen toeval.
overVecht | 09-05-17 | 12:46
Ja, en volgens de reaguurders dien je aan de wetten van het land te houden.
We kunnen lering trekken uit hoe het er in Indonesië aan toe is gegaan sinds de Moslim gemeenschap daar een meerderheid heeft. Nog een jaartje of 20 en wij westerse ongelovige honden zullen ons ook moeten onderwerpen.
Heeft iemand statistieken over religieus geweld van voor en na 1949?
Dat is toch dagelijkse gang van zaken in Islamitische landen?
Leuk man religie. Brengt echt mooie dinge voort zoals ..... en ..... en zeker .......
En wij ons maar schamen voor ons koloniale verleden. Indonesië kan goed omgaan met haar onafhankelijkheid. NOT! Ach ja, wij zelf ook niet meer... we worden nu gekoloniseerd.
REAGEER OOK