Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SGP-jongeren doen islam-postertje. Iedereen kwaad

Ja, jezus. Je geeft een BBQ en je wilt wat. Dan maak je de tongen natuurlijk eventjes goed los met een SPRAAKMAKENDE poster. Nou, de spraak is gemaakt hoor. Zodanig zelfs, dat de spraakmaakbom maar weer van het affiche af is gesloopt. Het olijke thema van de BBQ luidt "Is de islam een bedreiging voor Nederland?" En die vraag een beetje in het affiche zelf met subliminale beeldvorming beantwoorden is natuurlijk een xenofobe psy-ops van de eerste orde. En dat MOETEN WE NIET WILLEN MET Z'N ALLEN. magnieetttttttt.jpg SGposter.jpg

Reaguursels

Inloggen

Is dit een retorische vraag ❓

Mallepietje1001 | 09-05-17 | 11:08

volgende keer foto's van Bataclan erop zetten met een beschrijving wat er precies met de slachtoffers is gebeurd ten tijden van de moodpartij.

Fukallahalholland | 09-05-17 | 10:52

Erdogan zei: "Er is geen gematigde Islam, er is alleen Islam". Islam is een religieuze leer, beschreven in de Koran. 5x per dag exercitie, op de knie voor denkbeeld figuur allah...... en maar herhalen dat het Westen verrot
en de niet muzels niet deugen en kapot moeten! Jammer dat de SGP hiervoor nu ook zwicht! Was de laatste hoop!

Saxofoon | 09-05-17 | 03:23

@Nietvoordekat | 08-05-17 | 17:13
Zo lang een meerderheid van de moslims homo's strafrechtelijk wil vervolgen, zolang een meerderheid van de in Nederland wonende Turken Erdogan stemt, zo lang de meerderheid van de moslims de sharia op 1 zet en de democratie op 2, zo lang er bij een bomaanslag geen en bij een "belediging van de profeet" duizenden moslims de straat op gaan, blijkt dat dit een wensdenk lul-argument van de hoogste categorie is.

Ondanks alle bewijzen dat een meerderheid van de moslims achter de extremisten staat, blijft gutmenschend Nederland het mantra maar herhalen dat het slechts een kleine minderheid is. Nee, er is een kleine minderheid die het lef heeft om daadwerkelijk een aanslag te plegen, de rest is gelukkig te laf, maar steunt de aanslagplegers van harte.

Die tweedeling is er al. Net doen alsof het erkennen van het probleem juist een probleem is, is wederom een perfect voorbeeld van het gutmensch wegkijken, en aanvallen van de boodschapper. Desnoods met geweld, want ook daar deinst links niet voor terug.

TheEgg | 08-05-17 | 23:53

Bij een beetje warm weer een BBQ niet skippen natuurlijk, moet het niet koud of guur weer zijn! Wat was bijgaande vraag nu ook alweer? Heb er geen beeld meer bij!

Jan, Leiden | 08-05-17 | 23:35

De SGP is de reden dat ik voorstander ben van heel kritisch zijn op godsdienst. Ik zie hoe opgeleide mensen die in welvaart opgegroeid zijn, compleet idioot redeneren en zich totaal overgeven aan hun religie. Dan is het toch niet vreemd dat ik nog iets sceptischer ben over mensen uit oorlogsgebieden, met minder welvaart en onderwijs?

Bertie Wooster | 08-05-17 | 14:09

Wel, ik heb Cees van der Staaij noch enige andere SGP-er ooit met een kromzwaard, AK47 en/of bomgordel c.q. een voortrazende en anders denkenden verpletterende vrachtwagen zien hanteren, en derhalve gaat een vergelijking of aanmoediging tot vergelijking met de islamitische fascistoïde ideologie totaal mank.
Overigens acht ik dit initiatief van de SGP zeer op zijn plaats in het kader van het behoud van de Joods/Christelijke cultuur die wel een steuntje in de rug kan gebruiken met die vele multicutureel luchtfietsende parlementariërs op het Binnenhof.

Nelis SplitBloes | 08-05-17 | 23:11

-weggejorist-

rockall | 08-05-17 | 22:46

"SGP-jongeren doen islam-postertje. Iedereen kwaad"

Overdreven, ja. Je mag best een soort van retorische vraag stellen of de islam een bedreiging is voor Nederland - Wilders doet al ca 12 jaar niet anders - en zolang de instroom van derdewereldlanders van voornamelijk de muzelmanse persuasie niet gestuit wordt in de zin van - om met Rutte te spreken - dat de nul in zicht komt, ben ik in toenemende mate geneigd die vraag met "ja" te beantwoorden (ik hoop dat mijn zin nog loopt).

Waar ik me echter wat ongemakkelijk bij voel is dat SGP jongeren die vraag stellen. Indien de refo populatie net zo als kool groeide als de islam hier te lande, dan zou je die retorische vraag met even veel recht kunnen stellen over die steile, orthodoxe refo's.

Een Kees vd Staaij, die meestal een heel vriendelijke, redelijke indruk maakt, blijkt wel voorstander van herinvoering van de doodstraf te zijn ("Is alleen op dit moment niet realistisch" schijnt hij gezegd te hebben). En echt hoor, als die orthodoxe bijgelovigen in Nederland een "kritische" massa zouden bereiken, dan zouden uiteindelijk ook weer de ketterverbrandingen volgen, nou ja, tegenwoordig misschien dan uitgevoerd met een dodelijke injectie oid.

Refo's en muzelmannen, het zijn twee kanten van een zelfde, angstwekkende medaille. De refo's zullen echter nooit meer dan die 3 zeteltjes in de Tweede Kamer halen, en zijn dus minder angstwekkend. De muzelmanfractie heeft er nu ook 3, maar dat zullen er in de toekomst flink meer gaan worden, naarmate die muzelmannen getalsmatig groeien en en masse op DENK gaan stemmen om hier de zaken "democratisch" te veranderen, net zolang tot ze buiten dat democratische systeem kunnen.

Hoe zei "vader" Erdogan het jaren geleden ook al weer: Democratie is een trein waarop je meerijdt tot je het punt hebt bereikt waar je af kunt stappen. Nou ja, zoiets, maar zo denkt het gros van het muzelmandom er over.

Dr_Johnson | 08-05-17 | 22:33

Een bom onder de democratie? Ja dat is de sharia zeker. Een zeer relevante poster met een doordenkertje. Leuk. Niks mis mee. Ik wil ook naar de bbq.

nerugaer | 08-05-17 | 21:15

@Von Paushaus | 08-05-17 | 19:58
Om de mogelijkheid niet uit te sluiten dat 'iemand de geest krijgt'.

VerenigingVanDieven | 08-05-17 | 20:10

*Sprekers: Van der Staaij? Menschen, waarom toch dat meervoud?

Von Paushaus | 08-05-17 | 19:58

Hulde voor de SGP!!! Als je de geschiedenis van de Islam bestudeert tov het Christendom/ Jodendom en de koran leest kun je niet anders concluderen dan dat de SGP gelijk heeft. Ook volgens de Bijbel is mohammed een valse profeet en allah een afgod of De Duivel. Mensen geloven in gelijkheid van godsdienst maar die vlieger gaat helaas in deze niet op. Vooral links-naïeve mensen zijn teveel geïndoctrineerd en doen er alles aan om niet racistisch te zijn. Dus aub steun de SGP in deze moeilijke tijd.

Sander_Mokum | 08-05-17 | 19:53

De vraag stellen is hem beantwoorden - zei reeds de dichter Quasimodo (Gerrit Komrij)

Eierman | 08-05-17 | 19:22

De islam is niet alleen een bedreiging voor Nederland maar voor de hele wereld.Maar onze regering met nota bene een geschiedenisleraar aan het roer die de geschiedenis van de islam niet kent (waar heeft hij in godsnaam geschiedenis gestudeerd).
De poster is terecht ontworpen als waarschuwing voor de wegkijkers.

henk vintage | 08-05-17 | 19:04

SGP was niet de beste keuze rond de oorlog. Maar afgezien daarvan... Islamitische radicalisering verdient wel meer aandacht als probleem.

Stijl-vol | 08-05-17 | 19:03

Haha, nooit was meer van toepassing,
"De vraag stellen is hem beantwoorden"
.
Echter dat dit van de sgp komt, baart me zorgen, omdat hetgeen wat moslims in NL nu willen, niet veel verschilt van het gristendom in de jaren 50 in NL. ( Tegen vrouwen en homos en vmmu ).
.
Om in hun speak te blijven: wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Dat zijn jullie dus niet! Ga eerst maar voor vrouwen en homos gelijke rechte rechten erkennen, en kom daarna nog eens terug.
.
Ik wacht wel even....

hotmint | 08-05-17 | 19:02

Poster met duidelijke uitleg en ja, het is de waarheid.
De reacties erboven druipt de angst weer vanaf, "gele ster sfeer", "electorale winst van moslimhaat incasseren". Nog duidelijk in de ontkenningsfase deze luitjes, die hebben het nog over Islam is liefde en vooral heel veel vrede. Droom lekker verder.

Wienerschnitzel mit | 08-05-17 | 19:00

De vraag stellen is het antwoord geven.

De_ontwarrende_man | 08-05-17 | 18:58

Ja, we leven in een tijd van racisme- en fascismefobie.

Zijl5824 | 08-05-17 | 18:51

BJ Dokter als twitterhandle, dan heb je er wel over nagedacht zeg maar.

KimvandeBoekhouding | 08-05-17 | 18:45

Nuuk
Er zaten vele grefos in het verzet maar Kersten de voorman van de SGP had een lijdzame visie. Hij is daar later ook om bekritiseerd.

Rest In Privacy | 08-05-17 | 18:24

Mooie Godwin weer, gelijk maar WW2 er bij halen en de SGP fout toen??. Volgens mij waren de gereformeerden juist meer van de verzetterige soort.

Nuuk | 08-05-17 | 18:14

Varkenskoteletjes toch wel, op die BBQ?

marcoplarco | 08-05-17 | 17:55

De SGP zorgt tenminste voor wat leven in de brouwerij Weer eens wat anders dan een vegetarisch deugfestijn

Rest In Privacy | 08-05-17 | 17:49

schot voor open doel.

loser | 08-05-17 | 17:34

Wat is hier mis mee?

laulo | 08-05-17 | 17:29

Wat die arthur vermeulen hierboven zegt;maar dan totaal anders.

Omwille van lijfsbehoud en onze eigen cultuur ,moeten wij de hele islam niet tolereren.

alphapapatango | 08-05-17 | 17:25

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 17:23

TheEgg | 08-05-17 | 15:20
Het feit dat een overgroot deel van alle terroristische aanslagen door moslims gepleegd wordt, zegt niet iets over alle moslims. Het overgrote gedeelte van alle moslims wil niks met dat soort tuig te maken hebben. En als wij als samenleving doen alsof dat wel zo is, spelen we die extremisten in de kaart, omdat die tweedeling PRECIES hun doel is.

Nietvoordekat | 08-05-17 | 17:13

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 17:13

Ik begin de locica van de PvdA steeds beter te begrijpen. Je zegt eerst een BBQ met een gesprek over de islam af. Daarna ga je tegen de organisatie zeggen. Het is heel goed om over dat onderwerp te praten, maar doe dat dan wel met meerdere partijen... Waarom zeg je dan zelf af?

Wim187 | 08-05-17 | 17:10

@Mannes | 08-05-17 | 14:12
Gebeurt nooit in moslim landen. Jezus wordt daar nooit in een cartoon afgebeeld.

Rest In Privacy | 08-05-17 | 17:07

@Professor Superhirn | 08-05-17 | 16:56
Die SGP'ers bedoelden - gezien het plaatje - waarschijnlijk een bom onder de dialoog. Het is zelfs mogelijk dat ze de associatie met bomaanslagen niet eens (bewust) gelegd hebben.

VerenigingVanDieven | 08-05-17 | 17:06

Huh? Wat mis ik?? Als er toch een partij actief pro-Israel is, is het de SGP wel. Ik heb laatst nog op hun verzoek de hele SGP (1ek, 2ek, euro, fractiemedewerkers) door de Joodse buurt in Amsterdam rondgeleid.

Lefgozer | 08-05-17 | 17:01

Die associatie met bommen, die is toch vooral door moslims zelf gelegd? Madrid. Boston. Moskou. Londen. Brussel. Toegegeven, ze gebruiken regelmatig ook andere wapens. Schietgeweren om onschuldige mensen, cartoonisten en zelfs kleine meisjes mee door het hoofd te schieten. Vliegtuigen om in wolkenkrabbers te crashen. En nu ik er zo over nadenk: die SGP jongelui hadden beter een vrachtwagen in het plaatje kunnen tekenen. Veel actueler.

Professor Superhirn | 08-05-17 | 16:56

Is het orthodoxe christendom een gevaar voor Nederland?
Lijkt me een vraag die ook best op een bijeenkomst van andersdenkenden mag worden behandeld.
Niks mis mee en voor mijn part plaatsen ze daar ook een foto van een bom bij of misschien wel twee of drie.
En dan lustig debatteren met zijn allen.
.
Waarom kan dit nou net weer niet als het over de islam gaat?

B. Randnetel | 08-05-17 | 16:47

Dit is inderdaad (Brou is Back) vragen naar de bekende weg. Die discussie hoeft dus niet. Maar een BBQ is nooit weg. En een borrel? Leer mij de SGP kennen! Ik ga.

Rottevanger | 08-05-17 | 16:41

Het enige dat me steeds verbaasd is het feit dat er nog mensen zijn die dit feit als een vraag behandelen.

prime suspect | 08-05-17 | 16:40

Zouden dit soort inkoppertjes niet gewoon worden geplaatst om met big data even de database aan te vullen met wie de "onhandige EU bewoners" zijn?

Dan straks met de mass surveilance is dat waar als eerste preventief geruimd wordt. Want dan bent u de terrorist, die het prachtige EU in de weg staat. Zon lastige rationele denker, die moet vervangen worden met Achmed. Achmed is namelijk heel erg voorspelbaar en dat is heerlijk regeren.

Durereaguurder | 08-05-17 | 16:34

De vraag is wat beperkt gesteld: "Is de Islam een bedreiging voor Nederland?" moet natuurlijk zijn: "Is de Islam een bedreiging voor de gehele mensheid, althans het beschaafde en intelligente deel daarvan?".
.
Maar goed, als klein jongetje mocht ik van m'n moeder nooit naar "de bekende weg" vragen, oftewel vragen stellen waar je het antwoord al op weet.

Brou Is Back | 08-05-17 | 16:33

Ja!

Het allerkortste ware antwoord kan blijkbaar niet op GS want te weinig tekens.

Rest In Privacy | 08-05-17 | 16:14

Islam + wereldvreemdecultuur + laag IQ + samenklieken = megaproblemen = bedreiging voor de bestaande sociaal-economische ecosystmenen.

ad melkert | 08-05-17 | 16:10

Ieder geloof is een gevaar maar de islam is de ergste van allemaal.

Nietgek | 08-05-17 | 16:07

De islam kent geen respect voor mens, dier en zijn omgeving.
De aanhangers zijn het meest respectloos "volk" wat er voortgebracht is. Ik zie ze dan ook graag verdwijnen van deze wereld!

Radijsje | 08-05-17 | 15:59

@tata1981 | 08-05-17 | 15:31
Je zou toch denken dat Mohammed met zoveel vrouwen honderden kinderen heeft nagelaten, zodat zijn nalatenschap naar zijn oudste zoon is gegaan. Oh wacht.

VerenigingVanDieven | 08-05-17 | 15:53

Ik vind het jammer dat er geen duimpje meer gezet kan worden bij reacties waar je het mee eens bent

bmwf650 | 08-05-17 | 15:50

De SGP ziet met lede ogen hun jongeren sympathie krijgen voor Wilders/PVV.
Om hun eigen aanhang binnenboord te houden gooit men het ook over de anti-islam-boeg. Inderdaad hetzelfde als toentertijd populair een anti-joodse houding aannemen, omdat er stemmen verloren gingen aan de NSB.
Trouwens is de intolerantie binnen de zwarte-kousen-kerk ingebakken; daar moeten ze niets hebben van roomsen, homo's en andere vreemde smetten alsmede van inenten en condooms.

RoodGevaar | 08-05-17 | 15:39

Toch simpel: voor de SGP is islam toch gewoon de vijand. Zo werkt dat met geloven.

frank87 | 08-05-17 | 15:35

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 15:31

BBQ?!? Weten ze wel hoeveel fijnstof daarbij vrijkomt?

Rest In Privacy | 08-05-17 | 15:27

Maar wat is hier nu aanstootgevend aan? Gegronde vraag (antwoord ja) en die bom is ook gewoon onderdeel van de dagelijkse geloofsbeleidenis. Misschien nog een vrachtwagen erbij om het plaatje compleet te maken.

Smulpaap | 08-05-17 | 15:22

@Nietvoordekat | 08-05-17 | 15:16
Net doen of bijna alle (bom)aanslagen de laatste 15 jaar _niet_ door moslims zijn uitgevoerd is jezelf bewust nog heel veel dommer houden.

TheEgg | 08-05-17 | 15:20

IslamPislam | 08-05-17 | 15:09

Oke dan :)

Solar666 | 08-05-17 | 15:16

TheEgg | 08-05-17 | 14:45
Niet een klein beetje "begging the question"? Ik bedoel, zo zou je bijvoorbeeld ook kunnen stellen dat het helemaal geen bom is, maar een icoontje van een tiet die een vuurpijl lacteert. Klinkt dat belachelijk? Ja, zo is het ook bedoeld. Je bewust dom houden is een zwaktebod. Het is duidelijk genoeg wat die poster insinueert.

geenspam | 08-05-17 | 14:46
Dus omdat andere mensen aan het janken zijn, ga je maar janken op die mensen die aan het janken zijn. Misschien moet er dan maar een soort van safe space aangelegd worden speciaal voor jou, zodat jij dit soort gejank niet meer voor ogen krijgt..?

Ik vind het wel een klein beetje ironisch dat jij meteen getriggered wordt omdat iemand een genuanceerde mening heeft, en je vervolgens full-on SJW snowflake op mij reageert. Als het je zo weinig boeit, waarom reageer je dan überhaupt?

Nietvoordekat | 08-05-17 | 15:16

Heerlijk die wereldvreemde SGP-boeren met hun "open" debat. Valt nog mee dat er niet gekozen is voor het plaatje met de profeet met een bom in z'n tulband op de poster. O ja, is het vlees op de BBQ wel koosjer of halal geslacht?

IndoFortuyn | 08-05-17 | 15:01

TB2318 | 08-05-17 | 14:32
Luther had het, net zoals Jezus zelf, tegen de joodse elite. (lees de Farizeeën en de Schriftgeleerden, de 'fijnen').
Zo ongeveer als Orban die Soros buitengaats wenst te houden.
toetssteen | 08-05-17 | 14:37
de.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_u...

TB2318 | 08-05-17 | 15:00

-weggejorist-

CartmanIsGreat | 08-05-17 | 14:58

Nog waar weinig islambommen hebben boem gezegd in NL.
Maar goed: tekeningen van vrachtwagens die op mensen inrijden, ramkraken, neergestoken regisseurs en andere aspecten van het complete overlast pakket zijn te complex voor een affiche.
We moeten toch een beetje inschikkelijk zijn. En blijven. Toch?

Notenkraker | 08-05-17 | 14:58

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 14:57

Gutmenschen en kritiek op een totalitair systeem zoals de islam gaat niet samen.
Maar gelukkig kunnen de islam en het gutmenschen systeem wel samen door een deur.

komtdatschot | 08-05-17 | 14:57

Door de blauwe achtergrond denk ik meteen aan de politie. Wat geeft de is-lam te maken met de politie? Wat een discriminatie wollah!! Tfoe!

Sarcastisch varken | 08-05-17 | 14:57

IslamPislam | 08-05-17 | 14:50

Is gewoon een reflex, de SJW's hebben een heel aantal triggers waarop ze volledig Pavlov.

Bezoek gerust even het YT kanaal voor wat hilariteit m.b.t. SJW's, feministen en islam
www.youtube.com/user/SyeTenAtheist

Solar666 | 08-05-17 | 14:57

Binnenkort óók 24/7 beveiliging en een safe-house voor de familie Van der Staay ???

TonyD | 08-05-17 | 14:57

bewijst maar weer eens dat angst en politieke correctheid hand in hand gaan.

krelus | 08-05-17 | 14:57

JTKDM | 08-05-17 | 14:33
Heb je plannen, samen met je links extremistische sneeuwvlokjes?
--
Ach, agressie en geweld is normaal onder de linkse goegemeente. Ze hebben niets anders, geen argumenten, geen geld (want afhankelijk van subsidies en Soros) en geen ruggengraat. Doei, ga lekker naar je 100 vriendinnen met een schrale vagijn.

Mark_D_NL | 08-05-17 | 14:57

Ik zal het antwoord maar alvast verklappen: JA!. Zo nu hoeft niemand meer te komen, kan die poster in de prullenbak en kan iedereen weer door met zijn dag.

Geen dank.

KutFilosoof | 08-05-17 | 14:56

Hoe komt de SGP daar nou bij? Iedereen weet toch dat de Islam supervredelievend en tolerant is tegenover andere culturen en andersdenkenden.

gristengekkie | 08-05-17 | 14:55

Hadden ze dat aanmaakblokje voor de BBQ maar vierkant gemaakt in plaats van rond. Dan was er niets aan de hand geweest.

ikkenieweten | 08-05-17 | 14:54

Volgens mij is het plaatje een kompositie van een bom en een vrachtwagenvoorkant. Er had ook nog een AK-47 bij gekund.
Ontwijken van kwetsende thema´s heeft een steeds grotere spanning in Europa opgeleverd de afgelopen 20 jaar.
Misschien is een confrontatie met de waarheid een manier om daar wat aan te doen. Om zo lijf en goed te sparen.
Bovendien zijn we de moslims die naar het ¨vrije¨ westen zijn verhuisd helemaal niets verschuldigd.

squadra | 08-05-17 | 14:54

islam is ook een bedreiging!
Elke dag zie/hoor je het weer, altijd wat.
Wanneer word het grote gros nu eens wakker!

nonloso | 08-05-17 | 14:53

Ad Hominem Tu Quoque | 08-05-17 | 14:33

Moraliteit komt niet uit de bijbel, dat boek is tenslotte door mensen geschreven. Moraliteit komt voort uit de mens.

Solar666 | 08-05-17 | 14:52

Jongens jongens... het is een vraag, geen oproep om alle moslims maar meteen in de gaskamer te douwen. Staan die lui wel eens stil bij wat ze allemaal uitkramen? Of is het inmiddels al een reflex geworden?

IslamPislam | 08-05-17 | 14:50

tata1981 | 08-05-17 | 14:27

Lucifer is de brenger van het licht, de mens mocht niet eten van de boom van kennis. Nu... wat zegt dat over de zogenaamde god die door miljoenen wordt aanbeden? Gelukkig bestaat deze entiteit niet maar het geeft wel goed aan wat de machthebbers binnen de religie tot doel hebben.

Solar666 | 08-05-17 | 14:50

EdwinM. | 08-05-17 | 14:36
Ben jij de Edwin M. die ik denk dat je bent?
Kale kop. Eindhoven?

Parafernalio | 08-05-17 | 14:40
Wouw, dat haal je allemaal uit de posting "prima poster" ?
Echt knap!

Nuchternederland | 08-05-17 | 14:49

Het stond al een aantal uren op de website van de Televaag, en begon me al af te vragen of GS er nog wat aandacht aan zou besteden, dus ja.
Waar het mij om ging, en ja dat is dus weer hilarisch: de PVDA vond het maar niks, "vanwege de gele ster sfeer"
Hoe krijg je het weer verzonnen.... en ja de meute trapt er weer in, again and again, and again......
Of de gele ster te vergelijken is met MO-Slim.
Demoniseren anno 2017 blijft doorgaan.

watmagjenogwel | 08-05-17 | 14:49

Mooie poster waar niets mis mee is. Kromzwaarden i.p.v. bom had ook gekund... Alleen een beetje laf dat buigen zodra er commentaar komt. Want dat laatste zat er natuurlijk al aan te komen. Zodra je het ook maar waagt om de islam te bekritiseren of er een vraag over stelt, stort heel 'deugend' (en heulend) Nederland tonnen stront over je heen. Gelukkig (nog) verbaal.

Lupuslupus | 08-05-17 | 14:49

@Nietvoordekat | 08-05-17 | 14:36
ja, misschien is het geen smaakvolle poster, en de wereld is geen grote safe space en zal dat ook nooit worden, so fucking what? Lekker de hele dag janken omdat dit of dat je niet aanstaat, wat schiet je daar mee op? Als alle mohammedanen een jaartje hun best zouden doen om zich ipv overal over te zeiken even de hand in eigen boezem en de schouders eronder te zetten is er binnen no time geen integratieprobleem meer.

geenspam | 08-05-17 | 14:46

@Nietvoordekat | 08-05-17 | 14:36
Op de poster staan zowel een spraak wolkje als een bom. Als je als moslim je eigen geloof associeert met die bom, waar zit het probleem dan?

TheEgg | 08-05-17 | 14:45

De enorme beveiligings rijen bij Schiphol staan daar omdat er gefouilleerd moet worden vanwege de babyvoeding smokkel naar China.
Dat weten we allemaal.

TheEgg | 08-05-17 | 14:43

Worstjes op de borstjes, preitjes op de dijtjes en grote karbonades op de grill.

JanvandeBiertent | 08-05-17 | 14:43

@TB2318 | 08-05-17 | 14:32:

De PvdA heeft ook antisemitische wortels. Oud-voorzitter van het PvdA-politbureau Joop den Uyl stak in zijn jonge jaren zijn bewondering voor een zeker Adolf H. ook niet onder stoelen of banken.

Het gaat zoals het gaat, maar de huidige SGP is zeker niet antisemitisch, verre van dat!

Reinaert | 08-05-17 | 14:40

EdwinM. | 08-05-17 | 14:36
Ben jij de Edwin M. die ik denk dat je bent?
Kale kop. Eindhoven?

Parafernalio | 08-05-17 | 14:40

Ah, wederom de vraag die niet gesteld mag worden.
Als je zo overtuigd bent dat het antwoord 'neen' is, dan zou je toch maar wat graag de discussie aan willen gaan? Met al je rationele argumenten, en overvloedige voorbeelden van tolerante moslimlanden jegens andersdenkenden. Enzo.

Kouwe Kees | 08-05-17 | 14:39

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 14:38

TB2318 | 08-05-17 | 14:32
Luther had het, net zoals Jezus zelf, tegen de joodse elite. (lees de Farizeeën en de Schriftgeleerden, de 'fijnen').
Zo ongeveer als Orban die Soros buitengaats wenst te houden.

toetssteen | 08-05-17 | 14:37

Ik vind het inderdaad niet echt een smaakvolle poster. Een kleine minderheid van alle moslims is daadwerkelijk terrorist, en door het over "DE islam" te hebben ga je niet alleen voorbij aan het feit dat er meerdere stromingen zijn binnen de islam (waaronder inderdaad het minder frisse salafisme), maar ook aan het feit dat zelfs binnen die stromingen lang niet iedereen een terrorist is.

Kort-door-de-bocht. Te duidelijk gericht op het genereren van publiciteit. Beetje jammer.

De manier waarop we de problematiek rondom de islam in Nederland oplossen (want dat die bestaat moge duidelijk zijn), lijkt mij niet door de islam als geheel weg te zetten als gevaarlijk. Dan sluit je alle moslims buiten, en buitengesloten groepen radicaliseren sneller.

Nietvoordekat | 08-05-17 | 14:36

Prima poster

EdwinM. | 08-05-17 | 14:36

De vraag: 'Is de islam een bedreiging voor Nederland?' is eigenlijk net zo inwisselbaar als: 'Is water nat?'

Nehemia | 08-05-17 | 14:36

Voordat de zelfverklaarde policor gemeenschap in de zeer voorspelbare reflex schiet, zouden ze zich wellicht eens af moeten vragen waarom de SGP-Jugend dit topic tot BBQ-discussie wil verheffen. Is in beginsel nl. dezelfde discussie die de PVV voert, maar dan uit de levensbeschouwelijke hoek van de gristen infidels. En iets waar bijvoorbeeld leden van de Syrisch-Orthodoxe Christelijke kerk waarschijnlijk ook nog wel een paar anecdotes aan hebben toe te voegen. Vooropgesteld dat ze nog leven.

Suske | 08-05-17 | 14:35

@Vogelbeest | 08-05-17 | 14:26
Dat dus. Laat iedereen eens stoppen met gekwetst zijn, dan praten we verder.

kapotte_stofzuiger | 08-05-17 | 14:34

@Boer in 020 | 08-05-17 | 14:31
zielig en gekwetst.

geenspam | 08-05-17 | 14:33

Onze normen en waarden (ook die van de atheïsten, of ze het nou willen toegeven of niet) zijn deels gebaseerd op, of afkomstig uit, de bijbel. Waarom we deze nog steeds gebruiken? Omdat ze werken voor ieder goed mens. Natuurlijk staat er ook een hoop onzin in, dankzij de verlichting nemen we dat allemaal niet meer zo serieus...

Dat linkse gekkies nog steeds de islam verdedigen, is omdat de islam naar buiten toe iedereen voor de gek houd, immers, de Kafir mag, en dient, voor de gek gehouden te worden, en verlichting van de islam laat voorlopig nog wel even op zich wachten vrees ik.

Ad Hominem Tu Quoque | 08-05-17 | 14:33

Natuurlijk zal linksch nu als een op hol geslagen dieseltrein op de SGP gaan afstormen.

Nehemia | 08-05-17 | 14:33

Gaat er nog iemand een bommelding doen namens IS?

JTKDM | 08-05-17 | 14:33

-weggejorist-

TB2318 | 08-05-17 | 14:32

Is het Joodendom een gevaar? SGP heeft inderdaad antisemitische wortels. Zie Luther. Omdat de huidige tijd natuurlijk bekender is dan het verleden zullen de meesten anti islam slimmer vinden dan anti semitisme.

TB2318 | 08-05-17 | 14:32

Antwoord op de vraag of de islam een bedreiging is , is gewoon JA de islam is een bedreiging, want de islam is uit op wereld heerschappij. Staat gewoon in het sprookjesboek de koran. Dus dan is de islam een bedreiging voor iedereen die niet islamiet is dus voor de SGP en alle anders gelovige maar met name voor de Joden en de Atheïsten zoals schrijver deses die zijn namelijk als eerst aan de buurt als de islamieten de macht krijgen. En dat aan de buurt zijn is niet een gezellig bakkie koffie drinken.

DerkArie-ut-de-Achte | 08-05-17 | 14:32

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 14:32

Zelfde poster met zelfde plaatjes bij de vraag: "Is Christendom..." of "Is Israël..." en je hoort er niets over. Maar nee, moslims. Die zijn zielig.

Boer in 020 | 08-05-17 | 14:31

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 14:27

Waarom is ergens tegen zijn gelijk "haatzaaien" en "extremisme"?


75 jaar geleden moest je gaskamers bouwen om een rechtsextremist te zijn. Tegenwoordig is christendom of atheisme verkiezen boven islam al "rechtsextremisme"

Vogelbeest | 08-05-17 | 14:26

Kees van der Staaij zegt waar het op staat. Die barbecue is prima zolang het vlees maar haram is.

Nehemia | 08-05-17 | 14:26

Het is ook kwetsend. De moslimjihadisten zijn allang overgestapt op vuurwapens en vervoermiddelen om onschuldige mensen te doden.

Mahatma | 08-05-17 | 14:26

Het is geen bom.
Het is de geest die uit de fles komt.

En dát is waar ze zich zo'n zorgen om maken.

Mr_Natural | 08-05-17 | 14:25

-weggejorist-

tata1981 | 08-05-17 | 14:24

-weggejorist-

Rayboogie | 08-05-17 | 14:23

Dat wordt een smaakexplosie.

Hart_von_Hinten | 08-05-17 | 14:21

Ipv te gaan janken vanaf je moraalpaard kun je ook uitleggen waarom het antwoord 'nee' zou zijn, (ben reuze benieuwd).
Het stellen van de vraag gaat al te ver, kan je nagaan hoe fout je bent als je denkt dat het antwoord 'ja' is.
Donder op met je regressieve tyfus geloof, doodstraf voor afvalligen zegt ALLES..

noerg | 08-05-17 | 14:20

Mark_D_NL | 08-05-17 | 14:16
Als Ton Elias dan ook nog komt, dan wordt het waarschijnlijk echt krap. Dan kun je maar het beste tijdig voor de BBQ staan, en gelijk een dubbele portie scoren.

Herr Zimmermann | 08-05-17 | 14:20

@Mannes | 08-05-17 | 14:12
Volgens mij is de cartoon niet van GS. Daarbij klopt de cartoon wel. Islam is geweld altijd al geweest en zou altijd zo blijven

NaJoris | 08-05-17 | 14:20

wat als men in nederland gewoon eens een weekje niet om niks gekwetst zou zijn, hoe zou het er dan uit zien?
geenspam | 08-05-17 | 14:15
Dan zou het zijn alsof we veertig jaar terug in de tijd zouden zijn gegaan.
En zoals iedereen ondertussen weet: terug in de tijd gaan is achteruitgang!

jemagookniksmeer | 08-05-17 | 14:18

Lijkt me een volstrekt valide vraag, maar kennelijk is de prent weer afdoende om een hoop linksjes hun onderbroekjes verdraaid te krijgen.

EefjeWentelteefje | 08-05-17 | 14:18

Deze kogel (met of zonder lont) zal wel op heel lange Amsterdamse grachtengordeldier-tenen vallen.

En verder wat Mark_D_NL | 08-05-17 | 14:04 zegt.

Gajus | 08-05-17 | 14:17

Als er maar wel halal karbonades en beenhammetjes op de barbecue komen is er toch nix aan de handa?

Stormageddon | 08-05-17 | 14:17

SGP is de bom!

De_Beste_Stuurlui | 08-05-17 | 14:17

Och och domme naïeve SGP kotertjes toch. Kijk nu wat je gedaan hebt! Geef je de hele deuggemeenschap weer een schot voor open doel om te kunnen laten zien hoe ontzettend zij -uiteraard met grootse verontwaardiging en plaatsvervangend gekwest-zijn, zij deugen.
Het zijn weer die racistische kutblanken! Weg met ons!

jemagookniksmeer | 08-05-17 | 14:16

@ Johnweer / 14:10
Als ze de Grolsch directie en marketing afdeling op de BBQ gooien
kom ik wél

Tobi | 08-05-17 | 14:16

Is toch wel een halal BBQ hè ?

Hebbiehemookweer | 08-05-17 | 14:16

Sharon Dijksma komt ook naar de BBQ. Dus wees snel want op = op!

Mark_D_NL | 08-05-17 | 14:16

Hmm Die Mendel Rotterdam' heb wel vaker voorbij zien komen als linkse trol', volgens mij ook nog met de censuuractie van de VK en de NRC.

Anyway, na 15 jaar mag je er dus nog steeds niet over praten... al vliegen de trucks en bommen rondt onze oren in de EU.

XaleX_2 | 08-05-17 | 14:15

wat als men in nederland gewoon eens een weekje niet om niks gekwetst zou zijn, hoe zou het er dan uit zien?

geenspam | 08-05-17 | 14:15

Het kan wel eens druk gaan worden op die bbq.

Leptob | 08-05-17 | 14:15

Waarom zou je zo idioot reageren op deze vraag wanneer je gelooft dat islam géén bedreiging vormt voor Nederland? Zijn deze heren bang voor een vrij en open debat? Het antwoord op deze vraag zou wel eens niet het gewenste antwoord kunnen zijn.

Duifmans | 08-05-17 | 14:14

Lef van de SGP om de vraag te stellen, maar de afbeelding van een bom is stigmatiserend. Christenen vinden het ook niet leuk als in moslimlanden Jezus in cartoons wordt beledigd. Maar ja, Geen Stijl en cartoons... het blijft een moeilijke combinatie.

Mannes | 08-05-17 | 14:12

En overigens niet alleen voor Nederland.

Hettiet | 08-05-17 | 14:12

@Bertie Wooster | 08-05-17 | 14:09

Relifrenie is a bitch...

litebyte | 08-05-17 | 14:10

kapotte_stofzuiger | 08-05-17 | 14:06

Natuurlijk, en ook met de scooter.

Mr_Natural | 08-05-17 | 14:10

Ohooo dat mag dus helemaal niet, de olifant in de kamer benoemen. Levensgevaarlijk ook!

flat out | 08-05-17 | 14:10

Ze stellen toch alleen maar een vraag ?

van Oeffelen | 08-05-17 | 14:10

Als ze geen Grolsch schenken kom ik ook.

Johnweer | 08-05-17 | 14:10

Lekker BBQ, maar dan in de schilderswijk of Adam slotervaart met veel spekjes

Moeimaker | 08-05-17 | 14:09

Een dus discussie die je van links Nederland niet mag voeren, maar wel gevoerd moet worden! Links Nederland wil geen oplossing.

StijlvolRechts | 08-05-17 | 14:09

Als men ze buiten Nederland houd niet.

kereltie_ut_drenthe | 08-05-17 | 14:09

De SGP is de reden dat ik voorstander ben van heel kritisch zijn op godsdienst. Ik zie hoe opgeleide mensen die in welvaart opgegroeid zijn, compleet idioot redeneren en zich totaal overgeven aan hun religie. Dan is het toch niet vreemd dat ik nog iets sceptischer ben over mensen uit oorlogsgebieden, met minder welvaart en onderwijs?

Bertie Wooster | 08-05-17 | 14:09

Jazekerrrrrrrr

Hettiet | 08-05-17 | 14:08

kapotte_stofzuiger | 08-05-17 | 14:06

+1

Mr_Natural | 08-05-17 | 14:07

Waar ligt Oldebroek (en kan je daar met een vrachtwagen of vliegtuig komen)?

kapotte_stofzuiger | 08-05-17 | 14:06

Hmmmmm, met karbonaatjes ook?

Mr_Natural | 08-05-17 | 14:06

Hoe kun iemand zich nog serieus afvragen of islam een bedreiging is voor Nederland?
Het zal wel te maken hebben met welk Nederland je in wil wonen, als je Nederland graag ziet als een theocratische dictatuur, dan is de islam uiteraard geen bedreiging maar een verrijking.

WimCock | 08-05-17 | 14:05

Ik zal het antwoord geven. Ja!
--
Zo, die BBQ kunnen we skippen het antwoord is namelijk al een tijd bekent.
--
De Islam is een gevaar voor Nederland, en het gehele westen.

Mark_D_NL | 08-05-17 | 14:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl