Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schokkend. Slachtoffers GroenLinks spreken zich uit: 'Inkomensafhankelijk poepen'

telegraafhartjegroenlinks.pngHartverscheurende premium content in Mijn Geheim de Televaag vandaag. De krant, die verder heus echt geen invloed op de formatie wil hebben maar met gretige objectiviteit de werkelijkheid van alledag vastlegt, deed een statistisch verantwoorde steekproef onder slachtoffers van GroenLinkserij. De resultaten zijn niet mals. Maar ja niks is meer mals als GroenLinks de baas wordt, want ze willen u uw BIEFSTUKJE AFPAKKEN. "Want hoewel de groene partij nog nooit regeringsverantwoordelijkheid droeg, heeft ze in diverse gemeenten al flink haar stempel proberen te zetten op de bestuurlijke koers. Dat zorgde vooral voor groen en gele ergernis." (Padum tsssj, red.) Nivelleringsfeestjes, automobilistenpesterij en ruim baan voor de noordse woelmuis, zet u schrap mensen want het wordt een ramp. "Fractievoorzitter Tobias van Elferen (D66) kan er slechts smalend over spreken: "Het liefst zouden ze ons in Nijmegen nog inkomensafhankelijk laten poepen."" Gelukkig heeft de vvd in Leek een trucje bedacht om de plaatselijke afdeling van Klavers klapvee met een kluitje het natuurbeschermde riet in te sturen. ""In het collegeprogramma van Leek hebben ze niets van hun prachtige idealen weten te verwezenlijken", zag VVD-raadslid Friso Noorda tot zijn grote tevredenheid. "Een ledlampje in een lantaarnpaal en een zonnepaneel op het dak van het gemeentehuis. Verder is van hun 'Masterplan Duurzaamheid' niets terechtgekomen."" Schrijven jullie mee, Buum, Arrogander en Marketing?

Reaguursels

Inloggen

Daarnaast juich ik alle brandstoffen toe waardoor we het MO niet meer nodig hebben. Daarna rond het MO groot hek omheen met bordjes " betreden op eigen risico"

Rotterdammert1965 | 07-05-17 | 09:44

Duurzame producten etc duurzaam leven is in basis geen verkeerde instelling. Echter het moet wel realistisch zijn. Wat nu gebeurd is puur belasting verhoging was je als burger niets aan duurzaamheid voor terugkrijgt

Rotterdammert1965 | 07-05-17 | 09:41

Mijn buurman is veehouder en ik vroeg hem naar de toestand in het land, hij zei "Teveel klaver in het het land,dan heeft Kopziekte de overhand".

gevoelsmatig | 06-05-17 | 22:00

@Dutch_Holland | 06-05-17 | 18:01
Poepen op zijn Vlaams zeker.

Rest In Privacy | 06-05-17 | 19:35

Groenlinks is pas tevreden als alle werknemers in de bijstand zitten

dr.andus | 06-05-17 | 18:44

Ik poep altijd in Duitsland daar is het veel goedkoper.

Dutch_Holland | 06-05-17 | 18:01

Groenlinks plassen doe je in de douche.

Rest In Privacy | 06-05-17 | 17:43

-weggejorist-

Rest In Privacy | 06-05-17 | 17:42

Je kunt je poep toch ook gewoon ophouden.

Rest In Privacy | 06-05-17 | 17:38

Mannes | 06-05-17 | 12:01
Ik zie dat vaker. Mensen die van oorsprong uit een arbeidersmilieu komen, stemmen vaak levenslang op een linkse partij. Ook als zij bv een huis gekocht hebben en niet meer tot de oude doelgroep van links behoren. Gewoonte... Op het moment dat je door studie en/of hard werken wat verdiend hebt, realiseer je je ineens hoe oneerlijk het eigenlijk is, dat met een drogreden jou dat weer afgenomen wordt.

Het is goed om ook voor minderbedeelden te zorgen, maar voor opvreters, luiaards en weggooiers die hier niet horen, wens ik niet op te draaien. Schop onder hun reet zou ik zeggen! Ik zou wel eens willen weten hoeveel er van dit soort op Yasser Klaver stemt.

Rest In Privacy | 06-05-17 | 16:51

KapiteinSjaak | 06-05-17 | 11:04
Als Yasser Klaver ballen had, dan zou hij ook de kinderbijslag vanaf het 2e kind afschaffen. 5 kinderen nemen is niet meer van deze tijd en heel heel vervuilend. Veel vervuilender dan die paar km. die ik maak. Maar ja, z'n Marokkaanse achterban he...

Wachtmaar! | 06-05-17 | 16:22

Kinderbijslag naar het % Nederlandse paspoorten dat je hebt (persoonlijk dan, want in de familie, of bij je grootouders zou ook mooi zijn, maar dat zal wel weer niet mogen, en het zal wel weer EU ipv Nederlandse paspoorten moeten worden, maar toch, het lijkt mij een mooie aanzet om van dubbele paspoorten af te komen)

Hemmenaar7 | 06-05-17 | 16:39

In de ghetto's van Roosendaal eten ze inderdaad slechts stro met water

verzetsman | 06-05-17 | 16:26

KapiteinSjaak | 06-05-17 | 11:04
Als Yasser Klaver ballen had, dan zou hij ook de kinderbijslag vanaf het 2e kind afschaffen. 5 kinderen nemen is niet meer van deze tijd en heel heel vervuilend. Veel vervuilender dan die paar km. die ik maak. Maar ja, z'n Marokkaanse achterban he...

En als ie echt durft, laat ie dan al die onnodige km's belasten i.p.v. mensen die de economie overeind houden te pesten. Onnodig gesleep met caravans bv of het rondrijden met campers, het heen en weer vliegen naar de zon. Dat zet pas zoden aan de dijk. Niet dat ik er op hoop en bang ben ik er al helemaal niet voor. Daar is ie toch te schijterig voor.

Rest In Privacy | 06-05-17 | 16:22

Tja... we hebben het experiment hier ook gehad. Met een prima wethouder hoor, leuke vent. Maar veel verder dan led in de lantaarnpalen en een "monumentale bomenplan" kwam het niet. Zelfs de zonnepanelen op het gemeentehuis kwamen uit de CU-koker.

Stormageddon | 06-05-17 | 15:45

Als het aan GL ligt dan krijgen we rekening poepen met een extra milieu toeslag voor WC papier en doorspoelwaterbelasting.
Ik heb een gruwelijke hekel aan de PvdA en D'66 maar Groen Links slaat werkelijk alles. Net een sekte die denkt dat je met biologisch voedsel en windmolens de wereld gaat redden.
Criminelen zijn het, punt uit.

Memek | 06-05-17 | 15:27

Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat elke samenwerking met de Groene Kmer een grote ellende zal opleveren
en tóch blijven er halsstarrige ezels in het politieke land die er telkens weer in trappen
nu zelfs in het Haagse
Trap er niet in, for pity's sake

Tobi | 06-05-17 | 15:17

Persoonlijk geef ik een combinatie van VVD en Groen Links een korte levensduur aangezien hun wensen totaal tegen elkaar ingaan of ontzettend duur zijn en elkaar tegenspreken,VVD is voor (veel geld) verdienen en GL is voor veel inkomen kostende belastingmaatregelen,het geld dat overblijft word zo belast dat mensen niet veel kunnen kopen (dag verlaging staatsschuld) en hallo (verhoging staatsschuld) de rente daarover kost nu al heel veel van het inkomen en zal steeds meer worden omdat het aantal verdieners zal afnemen en de schulden toenemen totdat die krakend vastlopen,verder negatieve rente daardoor je inkomsten steeds minder worden en de motivatie verdwijnt om zuinig te zijn of meer uit te geven (zie de vele lege winkels in de steden)p.s. de Ing gaat binnenkort de rente verlagen naar 0,15% ik vraag me af of je bij negatieve spaarrente de betaalde rente als negatieve inkomsten van je inkomen kan gaan aftrekken?

Geevee | 06-05-17 | 15:10

@Braboblanke | 06-05-17 | 13:58

Op zich volledig met je eens, laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar lieve tante N. komt uit een ijzersterke kleine-ondernemers-familie (ze heeft zo'n 50 jaar lang een kleine kruidenierswinkel bestierd), zowat iedereen haalt in goede gezondheid (niks-niet 'dement' of zo) de 90 jaar oud, en zoals zijzelf zegt, "ik kan die mensen die het qua gezondheid minder dan ikzelf getroffen hebben, toch niet aan hun lot overlaten?"

Tante weet niet beter dan "werken, werken, WERKEN!", en waarschijnlijk zou ze volledig verpieteren als ze er (al-dan-niet-gedwongen) mee op zou moeten houden.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 15:03

Geert is prima bezig in oktober zit de PVV in de meeste gemeente.s en dat komt goed uit want dit kabinet zal hoe dan ook vallen of die rooien oplichters van de PvdA zal hun moeten bijstaan met die armzalige 9 zetels

witchmaster | 06-05-17 | 14:53

Groen Links is sowieso een vreemde verzameling van communisten, autonomen, linkse Christenen en pacifisten. Klaver is slechts een nuttige idioot en een zetbaas en de ware macht ligt dan ook bij oudgedienden. Zo was Wijnand Duyvendak, u weet wel een ex Rara verdachte, de drijvende kracht achter de recente Groen Links campagne. Het is de vraag of je als VVD en CDA met zo'n partij wilt samenwerken.

Schweinchen Dick | 06-05-17 | 14:48

Windmolens is een typisch Nederlands iets om subsidie aan boeren te kunnen geven als zij een heel klein stukje land ter beschikking stellen om er eentje neer te zetten.
In Duitsland geloven ze weer heilig in zonnepanelen en stoppen daar heel veel subsidie in zodat in Duitsland alle subsidiesponzen zich op de zonnepanelen hebben gestort.
Duurzame energie wordt niet gestuurd door wetenschap maar door subsidie.

Osdorpertje | 06-05-17 | 14:46

Hier in Amsterdam is GroenLinks vooral een ondernemers hatende partij die veel geld verdeeld over allerlei stichtingen en organisaties waar GroenLinksers veel geld "verdienen", maar waarmee is allemaal heel vaag. Het is allemaal een grote zelfverrijking van de harde kern binnen GroenLinks.

Osdorpertje | 06-05-17 | 14:38

hotmint | 06-05-17 | 14:28
(citaat)Anders moeten de gristengekkies er alsnog weer bijgehaald worden voor een meerderheid. Dan gaan de winkels weer dicht op zondag en mag niemand meer dood...

Dat heb ik veel liever dan de Nederlandhaters en zelfmoordenaars van Groen Links. De winkels dicht op zondag is een piepklein ongemak wat ik graag over heb voor het behoud van ons land, en doodgaan doen we toch, met of zonder gristenen.

JvanDeventer | 06-05-17 | 14:36

Hum, tja, dat was idd een doorzichtig manipulatief stukje van de Televaag zonder enige inhoudelijke basis. Laat GL eerst maar eens met een concreet inderhandelingsresultaat komen.
.
Anders moeten de gristengekkies er alsnog weer bijgehaald worden voor een meerderheid. Dan gaan de winkels weer dicht op zondag en mag niemand meer dood...

hotmint | 06-05-17 | 14:28

Groenlinks in de regering, ik moet er niet aan denken.
Die zien het klimaat als een grotere bedreiging dan migratie.
keestelpro | 06-05-17 | 11:01

Sorry keestelpro, jij hebt het echt niet begrepen. Klimaat = melkkoe, en migratie = toekomstig stemvee.

Zo simpel is het.

Xirdalan | 06-05-17 | 14:27

GroenLinks is links, en daarom vaak ook met groene dingen dom bezig: niet efficient, geen common sense, en dom en (te)veel geld uitgevend, want links, dus het zijn de eigen centjes niet:
denk aan nieuwe kolencentrales in NL willen sluiten, terwijl in Duitsland de bruinkoolcentrales loeien en uitstoten.

Maar ook: de windmolens die op subsidie draaien: zie:

Financieel6 mei 2017
BOUWCONCERN PLEIT VOOR EFFECTIEVE BESTEDING

’Geld windenergie naar woningen’
De Nederlandse staat kan de subsidies voor windenergie beter stoppen in de verduurzaming van alle woningen, vindt Hans Smits van bouwconcern Janssen de Jong.

Windmolenpark voor de kust bij Egmond aan Zee FOTO ANP XTRA
door Yteke de Jong

 

„Als de overheid de miljardensubsidies voor windmolens zou steken in de verduurzaming van de Nederlandse woningvoorraad, dan zouden we meteen voldoen aan de doelstellingen uit het klimaatakkoord van Parijs. Dat is veel effectiever dan een molentje hier en daar, met veel maatschappelijk verzet en horizonvervuiling”, zegt bestuursvoorzitter Smits in een gesprek naar aanleiding van de gepubliceerde jaarcijfers van het middelgrote bouwbedrijf, dat onder meer werkt aan de restauratie van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.

De inzet van de Nederlandse bouwsector bij de kabinetsformatie is om de verhuurdersheffing van woningcorporaties aan te wenden voor vergroening van 2,5 miljoen sociale huurwoningen in Nederland. Daarmee wordt een eerste grote stap gezet, dit betreft 30% van de totale woningvoorraad.

De afgelopen week werd er volop gelobbyd rond de kabinetsformatie voor initiatieven die het klimaatakkoord van Parijs dichterbij moeten brengen. Het invoeren van een klimaatwet is het eerste speerpunt uit het GroenLinks-verkiezingsprogramma.

CO2-uitstoot is echter een mondiaal probleem, waarvan Nederland 0,5% voor zijn rekening neemt. Smits pleit daarom voor het effectief inzetten van de klimaatgelden, in plaats van geld rond te strooien.

„Met de miljarden die naar windenergie gaan, zouden we álle woningen duurzaam kunnen maken. Dus zonder uitstoot. Dat heeft als voordeel dat mensen het effect in hun eigen portemonnee zien”, zegt Smits, die eerder topman was bij Schiphol en het Havenbedrijf Rotterdam. „Het ligt voor het grijpen.”

Daarbij zou de sappelende Nederlandse bouwsector een impuls krijgen door een grootscheepse verduurzaming. Er is nog steeds overcapaciteit in de bouw.

Janssen de Jong ziet een opgaande lijn in de resultaten, maar maakt op de bouwactiviteiten in Nederland nog steeds verlies. „De marges zijn heel erg dun”, zegt Smits.

Er is nog steeds sprake van overcapaciteit in de bouwsector. Concurrenten als Heijmans of TBI kwamen zwaar in de rode cijfers, als gevolg van projectverliezen. Het nettoresultaat van Janssen de Jong is met €8 miljoen beter dan eerder genoemde bouwconcerns.

„De prijs bij een opdracht is uiteindelijk altijd doorslaggevend, ondanks het feit dat altijd gezegd wordt dat kwaliteit voorop staat. Er is altijd weer een concurrent die het wel goedkoper kan doen”, aldus Smits, die nog niet de noodzaak ziet tot fuseren.

„We zijn het afgelopen jaar ook niet benaderd”, zegt Smits, die een aantal jaren geleden voor een korte periode is ingehuurd als bestuursvoorzitter. Smits moest er voor zorgen dat Janssen de Jong verkocht zou worden, opdat grootaandeelhouder Eric Krul uit zou kunnen stappen.

Dat is ten dele gelukt. Vorig jaar zijn een aantal aandelen overgedragen aan het management, financieel directeur Pieter van Gulik en Smits zelf. „Als we allemaal een mooie boterham hebben, dan hoeven we ook niet zo nodig met een andere partij.”

Hemmenaar7 | 06-05-17 | 14:17

@EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:51
Super goedbedoeld van je tante, maar eigenlijk moet ze er acuut mee stoppen. Op haar oude dag is ze geld aan het verdienen voor puissant rijke mensen, die er nooit dankbaar voor zullen zijn dat zij veel van haar tijd spendeert om hun personeels- en begrotingsproblemen op te lossen - en er geen cent voor krijgt. Als goedbedoelende mensen dat werk blijven doen waar eigenlijk een betaalde functie voor zou moeten staan, wordt het probleem nooit duidelijk.
Het FNV publiceert als ik het goed heb elk jaar (of in elk geval regelmatig) een lijst met de ergste grootverdieners in de zorg. De nr. 1 op de lijst die in 2016 werd gepubliceerd was dhr. W.J. Rave van Driezorg Wonen, die in 2015 maar liefst E 567.938 aftikte (www.fnvvoorzorg.nl/media/uploads/files...). Ik heb er geen verstand van, maar ik schat in dat als je daar de helft vanaf haalt, je nog steeds een zeer riant inkomen hebt voor de directeur, terwijl je voor dat geld (ongeveer 2,5ton) volgens mij wel 5 of 6 mensen aan een vaste baan kan helpen. Zou dus meteen voor werkgelegenheid zorgen.

Braboblanke | 06-05-17 | 13:58

@Mesmer | 06-05-17 | 12:48
Zelfs als je met wat benzine het binnenhof op stelten wil zetten, betaal je daar dus belasting over.

Rest In Privacy | 06-05-17 | 13:43

En zie al die groenlinkerts bellen, appen en tweeten met hun mooie Apple Smartphone... treurig hoor.

Mark_D_NL | 06-05-17 | 13:35

Laat Groen Links maar mooi meeregeren. Zo'n kabinet heeft is geen lange levensduur beschoren en betekent bij de verkiezingen daarna dat in ieder geval de VVD (en hopelijk ook het CDA)als middenpartijen worden weggevaagd. Uiteraard is dit dan ook het einde van Mark Rutte als VVD leider, waar ik persoonlijk geen traan om zal laten. De VVD kiezers zullen namelijk vrijwel zeker niet akkoord gaan met allerlei vage lastenverzwaringen, zoals milieubelastingmaatregelen en inkomensafhankelijke boetes, zorgpremies etc.

Schweinchen Dick | 06-05-17 | 13:28

Ga alvast maar uit van het totale milieukalifaat:
-
Milieuzones in ieder gat met meer dan 10.000 inwoners;
-
Maximaal 80 in de gehele Randstad, maximaal 100 daar buiten.
-
Een totaalverbod op auto's ouder dan zes jaar (de BOVAG is alvast he-le-maal vóór)
-
Voorrang voor fietsers in IEDERE situatie, fietsaanbodgestuurde stoplichten, Babboebakfietsouders worden heilig verklaard.
-
Vliegtax skyhigh;
-
Een kastje in uw auto, tijd, plaats en uitstootbelasting, (bepaald door het bouwjaar, niet door de werkelijke uitstoot) dagelijks automatisch aftikken.
-
Dagelijkse bangmakerij met flagrante fijnstofleugens op de NPO;
-
En, let op: de scooters -de enige werkelijke fijnstofferts- laten ze ongemoeid. Anders is het zo sneu voor de grootste gebruikersgroep, ziet u.
-
Teruggekeerde IS strijders zijn' slachtoffer'. Hun brein was beneveld door boosaardig fijnstof en daar kunnen ze niets aan doen. Geef ze een huis.

bisbisbis | 06-05-17 | 13:25

@Mark_D_NL | 06-05-17 | 13:00

Nogmaals mijn dank.

HET grote probleem is dat onze overheid/de 'elite' er daadwerkelijk vanuit gaat dat de helft van de bevolking zogenaamd 'hoger opgeleid' (lees: ongeveer MBO 4-plus niveau) is, en dat 'ze' het dus allemaal wel 'snappen' hoe e.e.a. werkt.

De werkelijkheid is totaal anders.
De overgrote meerderheid heeft geen flauw idee, kan niet rekenen, enz.

Mensen menen dat het allemaal wel snor zit met hun hypotheek en andere financiële verplichtingen. Totdat er iemand ziek / werkloos / in een echtscheiding belandt. Oeps!

Mensen vragen toeslagen aan, op basis van ingeschat inkomen, blijkt niet te kloppen, en hoppa!, daar valt de terugvordering van de BD op de mat, van soms duizenden €'s.

Mensen beginnen een 'bedrijfje', schrijven zich in bij de KvK, maar krijgen kennelijk niet de mededeling dat dat inhoudt dat je ieder kwartaal aangifte omzetbelasting moet doen.
En als je dat dus - door onwetendheid - niet doet, dan schat de BD je inkomen wel in voor je - zo'n € 5000,= per kwartaal. Hoppa, mag er even worden afgetikt?

Enzovoorts, enzovoorts...
Triest, triest.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 13:20

Alles om de Geert Wilders niet in de kaart te spelen

Gags Beasley | 06-05-17 | 13:06

De Groene Khmer wil ons allemaal deaud t.b.v. de planeet.

Solar666 | 06-05-17 | 13:05

Hier in Leiden is het D66 die met 12 stoeltjes compleet doorslaat in hun achterlijke duurzame wensdenken.
De hoeveelheid inkt/toner die zij al aan het woord duurzaam verspild hebben.....

Mastermattie | 06-05-17 | 13:04

@Nivelleermarionet | 06-05-17 | 12:43

Yep. Hét probleem is volgens mij dat er bij de 'elite' geen enkele notie is hoe hard het dagelijks leven voor velen kan zijn/is.

Aan de ene kant de luie profiteurs, aan de andere kant de mensen die gestigmatiseerd worden als zodanig, maar die - ondanks hun beperkingen - hun uiterste best doen om daar, ondanks alles, vanaf te komen.
Allemaal op één grote hoop gegooid.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 13:02

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:30
Ik kan het even niet vinden, maar in de USA hebben ze nu een proef met mensen in schuldhulpverlening. Waar ze dus alles hebben omgekeerd, ze lossen eerst de schulden compleet af, dus halen de druk weg, en gaan dan met die mensen aan de slag. De key is hier dat je de stress van geld weghaalt en daarmee mensen dus weer een frisse kijk geeft. Schijnt zeer succesvol te zijn. Vind het wil en plemp het dan voor je.
--
Nogmaals respect voor je, want je kan met schuldhulpverlening geen ene reet verdienen. En het is triest hoeveel NL-ers in stille armoede leven.. wat een gaaf land.

Mark_D_NL | 06-05-17 | 13:00

@Braboblanke | 06-05-17 | 12:39

Volledig mee eens!
Deze meneer werkt in de natuurbeschermingsbranche (ik ga verder geen indicaties geven, want dat zou mijzelf kunnen 'verraden', omdat ik dat zelf dus óók doe), geeft cursussen, rondleidingen e.d.

Wat je zegt. Zowat de gehele zorgsector DRIJFT op de vrijwilligers die hun zeer dankbare werk doen als onbetaalde krachten.
Mijn eigen oude tante van 75+ verzorgt in een verpleeghuis de ouderen, veegt de vloeren, zet bloemetjes op tafel, rijdt ze rond door het park in hun rolstoel, maakt een praatje met ze - voor NIETS.
Ikzelf heb vijf jaar lang gewerkt als gratis juridisch adviseur voor een daklozen-instelling.
Dit alles is puur MISBRUIK van zéér werkwillende oudere, deskundige werklozen.

Vandaar dat ik zo ongelooflijk blij ben om op mijn ouwe dag nog een betaalde aanstelling te hebben gescoord bij het bewindvoerderskantoor waar ik nu als jurist werk - tegen minimumloon, dat wel, maar dat maakt me dus helemaal niets uit.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:51

-weggejorist en opgerot-

Indeochtend | 06-05-17 | 12:49

Als er km heffing komt begin ik een rechtzaak. Je mag niet twee keer voor hetzelfde belasting vragen en ik betaal al belasting op brandstof. En des ge meer ik rij, des te meer ik tank, des te meer belasting ik betaal. Twee keer km heffing is niet wettelijk.

Mesmer | 06-05-17 | 12:48

@EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:07
Wat jij noemt is natuurlijk schrijnend. Bijna net zo schrijnend als het omgekeerde: het afzien van recht op ontheffing en het weigeren van toeslagen. Gelukkig is er tenminste één gemeente die daar een speciaal beleid voor heeft, namelijk "Ontmoediging niet-gebruiken voorzieningen". Kromme ambtenarentaal, maar het beschrijft precies wat het probleem is. Niet domheid maar misplaatste trots. Vooral kwalijk omdat dergelijke moraalriddertjes verwachten of zelfs eisen dat de familie dan maar bijbetaalt. Jij doet moeilijk on ongetwijfeld soms ondankbaar werk. Dat maakt het des te schandaliger dat de heren Rutte, Klaver en illustere trawanten niet van plan zijn om ook maar de kleinste misstand recht te trekken.

Nivelleermarionet | 06-05-17 | 12:43

@EefjeWentelteefje

Respect voor die man. Als hij dat vrijwilligerswerk maar niet doet in een sector waar de directeuren goud geld verdienen, zoals in de (bejaarden)zorg. Dan ben je gewoon personeelstekorten voor die lui aan het oplossen door voor nop te werken, zodat zij weer geen vacatures hoeven te plaatsen. Vreemd genoeg keurt het UWV vrijwilligerswerk in die sector dan weer wel goed, maar zolang directeuren van zorginstellingen 3 ton tot een half miljoen per jaar verdienen is er geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om ooit in die sector vrijwilligerswerk te gaan doen. Ze moeten eerst hun eigen personeel maar eens fatsoenlijk gaan betalen.

Braboblanke | 06-05-17 | 12:39

lol@subsidie voor isolatie, hoofdkantoor van Groenlinks in Utrecht heeft nog steeds geen dubbel glas, die stoken voor de vogeltjes blijkbaar. Ze zeggen dat het niet mag omdat het een monumentaal pand is, maar dat is onzin, er zijn gespecialiseerde bedrijven voor monumentale panden. Groen moet ú doen.

Bokito ergo sum | 06-05-17 | 12:32

Logisch. De markt van GroenLinks is de uitkeringsgerechtigde. Dat zijn er thans 3.200.000 and counting.

duitse herder | 06-05-17 | 12:30

@Lupuslupus | 06-05-17 | 12:18

Ik heb de desbetreffende meneer inderdaad aangeraden om dat bescheiden spaargeld - we hebben het hier over een kleine € 3000,=, jawel, opgespaard van een minimale wajong-uitkering - langzaam-maar-zeker van de spaarrekening af te halen tot de grens waarbij hij weer kwijtschelding gemeentebelasting kan aanvragen (= ongeveer € 1500,=), en e.e.a. te verstoppen in de welbekende Ouwe Sok.

"Illegaal", ik weet het, want volgens de 'regeltjes' moet je cash geld (> € 520,=) ook opgeven bij de BD, maar, hallo zeg, je bent toch echt wel volslagen kachel als je dat ook daadwerkelijk doet.

Het risico op een overval neemt hij nu voor lief.
Hij is immers wajonger, woont in een sociale huurflat, en je zou toch denken dat de gemiddelde boef niet verwacht dat er bij hem 'iets te halen' valt.

Ik herrinner mij dat geval van de Joodse familie Blog maar al te goed... vreselijk, vreselijk.

Maar m.b.t. deze oudere heer - overigens heel erg actief in het vrijwilligersleven, dus WERKT gewoon, maar wordt er dus niet voor betaald! - denk ik dat hij dit risico wel kan nemen.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:30

Het blijft me fascineren dat van alle ideeën die je kunt bedenken voor een goed milieu/natuur/klimaat, economie, maatschappelijke normen en waarden ze elke weer de meest ondoordenkende omslachtige en veel geldkostende keuzes maken die uiteindelijk (wat steeds weer wordt toegegeven) toch niet werken. Politici zijn en zullen nooit het antwoord worden op een goede wereld. Alleen de zelfdenkende mens met een normaal werkend stel hersen komen met de alles oplossende uitvindingen. Alleen die worden weer tegengewerkt door politici en grote bedrijven.... want geld/macht.

Wordt wakker mensen en ga zelf nadenken. Werk politici de wereld uit en begin met de start van waardig bestaan voor alles en iedereen.

Indig0 | 06-05-17 | 12:28

Iets tegen klimaatverandering, milieubesparing doen en de natuur beschermen: prima. Ik doe mijn best wel waar ik dat kan. Maar vrijwel alle maatregelen die Groenlinks wil uitvoeren zijn gericht op de groepen die in het dagelijks leven weinig invloed hebben op dit soort grootschalige problemen. Houtkachels verbieden, rekeningrijden, alles biologisch (en daardoor vele malen duurder), milieuzones; de milieuwinst is zeer gering en de impact (zowel financieel als in termen van ingrijpen in persoonlijk leven) op het dagelijks leven van mensen enorm. Echt, wat een imbecielen. Houtkachels verbieden..... half Afrika stookt en kookt op hout, daar kunnen wij met ons kleine land niet tegenop bezuinigen. Je kan eigenaren van dieselauto's kapot pesten, maar voor 1 keer dat er een vliegtuig opstijgt kan je zelfs met een oude vervuilende auto een jaar lang autorijden.

Als ze dan echt iets willen doen, moeten ze geld steken in onderzoek naar schone brandstof voor vliegtuigen (aangezien alle milieuproblemen ten spijt, er geen mens is -ook niet bij Groenlinks- die er een vliegvakantie minder om boekt) en iets doen aan de weggooihysterie bij eten waar een rotte plek op zit of dat 'over de datum is' (tot een jaar of 50 jaar geleden bestond die hele 'houdbaar tot' regelgeving niet en men ging toen ook niet massaal dood aan bedorven eten). Dan hoeft er ook geen discussie over bio-industrie, plofkippen of teveel landbouwgif gevoerd te worden, want dan wordt de omloopsnelheid in de voedselproductie gewoon kleiner en dus zuiniger, wat een significante milieuwinst oplevert. Maar daar hoor ik ze bij Groenlinks dan weer nooit over.

Braboblanke | 06-05-17 | 12:26

Valt me nog relatief mee, als ik dat artikel lees:
-Om subsidie voor isolatie van huizen aan mensen te geven met huizen van meer dan 3,5 ton? Sowieso kost zo'n subsidie al geld voor de belastingbetaler, dus liever niet. Maar je krijgt nou niet bepaald geld terug als je een hoog inkomen en duur huis hebt en daarvoor subsidie krijgt. In plaats van dat je dan "slechts" het huis van je buurman isoleert, betaal je dan ook voor de isolatie van je eigen huis.
-Mensen in de bijstand dwingen aan het werk te gaan kost op zichzelf ook weer geld. Als er al banen voor ze zijn. En zelf word ik liever ook niet als een stuk vee heen en weer gedirigeerd. Dus een laag basisinkomen op het bestaansminimum is me best een experimentje waard. In het ergste geval keert de wal het schip en zullen de lonen stijgen en het basisinkomen dalen tot mensen wel van hun achterste komen. Je wordt altijd beloond voor werk i.p.v. gekort en het scheelt een blik ambtenaren.
-Subsidie voor sloten lijkt me ook best een aardige bijdrage aan veiligheid, dus om te zeggen dat je dat alleen met meer blauw op straat bereikt?
|
Ja, het is natuurlijk wel weer die Don Quichot windmolenobsessie en dat onzinnige autootje pesten en volslagen van realiteit gespeende "ga met het OV". Ik heb helaas geen auto en reis zelf buiten de spits en dan is het vaak al vol, vies en loeiheet, met bloedirritante krijsende koters, te hard pratende mensen (als ze niet door hun smartphone-speen gekalmeerd worden), figuren die in je nek lopen te praten met teveel speeksel, of niezen. Het is simpelweg onmogelijk om tijdens de spits nog meer mensen in overvolle bussen en treinen te proppen dan er al in zitten. Of je moet alle stoelen eruit slopen, iedereen laten staan (en omvallen bij optrekken of remmen) en de burgers en bedrijven dwingen in ploegendiensten of verschoven arbeidstijden te gaan werken. Met alle ontwrichting en ergernis in gezinnen en bedrijven met verschillende werktijden van dien. Allemaal om een vaag ideaal van collectief vervoer te bereiken of marginaal energie te besparen. Terwijl de meeste energie, water en afval wordt geconsumeerd en veroorzaakt door industrie en landbouw.
|
Wil je echt wat aan "duurzaamheid" doen zonder regeltjes en micromanagement van ieder mens, kun je ook gewoon de belastingen die we nu hebben afschaffen en voortaan op de CO2- of methaan-inhoud van fossiele brandstof heffen die hier uit de grond gehaald of geïmporteerd wordt. Scheelt ook weer duizenden controles en ambtenarij. Gewoon één simpele heffing op een vat olie of een kuub gas. Met een teruggave voor het uit de lucht halen van iedere ton CO2 of methaan. Plus eventueel een heffing op landgebruik met een hoger tarief voor bebouwing dan landbouwgrond en een nog lager tarief of teruggave voor natuur. Wel met een maximum, want we hoeven niet heel Nederland in een oerbos te veranderen. Een heffing op energie zelf is niet eens nodig, want energie kost sowieso al geld en bedrijven en burgers zullen dus altijd kiezen voor besparing als ze het kosteneffectief en belangrijk genoeg vinden. Bovendien is het onzinnig om energiegebruik zelf te ontmoedigen als het geen broeikasgas uitstoot.
|
Dan hoef je niet te bepalen of er een windmolen gebouwd moet worden, of zonnecel, of een huis geïsoleerd moet zijn. Of je bemoeien met de vraag of iemand vlees eet, langer dan 5 minuten doucht, een auto heeft, op vliegvakantie gaat, enzovoorts. Alles wat de mens doet kost energie, ruimte, grondstoffen en veroorzaakt meestal ook afval. Dus zeggen dat we zo min mogelijk energie of land moeten gebruiken is zeggen dat we niet mogen leven. Tenzij een zelfbenoemde ayatollah van het milieu subjectief vindt dat iets belangrijk genoeg is om energie voor te gebruiken of afval te veroorzaken. En dat soort willekeur pas ik voor.

Wol | 06-05-17 | 12:23


We poepen al inkomensafhakelijk !!

Wanneer kom ik in aanmerking voorkwijtschelding afvalstoffenheffing?

Bij uitkering krijg je kwijtschelding en het openstaande bedrag wordt komend jaar direct verhaald op de betalende burger. Verder maakt de WOZ bepaling het inkomensafhankelijk.

Half 030-Gaza maakt de grootste zooi hier voor de gemeente en krijgt volledige kwijtschelding omdat de neven inkomsten (zoals handel in gestolen laptops) niet bij het inkomen wordt opgeteld en daardoor kwijtschelding een feit is.

Het is een een vicieuze cirkel.... een steeds kleinere groep betaald voor de ander. Vervolgens vindt links dat U nog niet genoeg SOLIDAIR bent.

Nivileren is een feestje nietwaar.




Ervaringsdeskundige | 06-05-17 | 12:19

Een (oudere) cliënt van mij had het voor elkaar gekregen om van zijn minimale wajong-uitkering een spaarpotje aan te leggen voor ... zijn begrafenis.
Hoppa, wèg viel de kwijtschelding voor de gemeentelijke belastingen, want... 'teveel betaalcapaciteit'.
*ZUCHT!*
EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:07
.
ALS je dan een beetje geld over hebt moet je het natuurlijk nóóit op je bankrekening zetten! Rente krijg je toch niet en zoals in het vermelde geval werkt het alleen maar tegen je. Dat blijkt toch keer op keer.

Met de overval op hr. en mevr. Blog nog vers in het geheugen lijkt dat 'in huis verstoppen' ook niet zo slim, echter, dieven komen meestal als er ook echt iets te stelen valt. Dat wéten ze.! Net zoals ze wisten dat de heer en mevr. Blog Joden zijn èn dat er veel geld in huis was.
Verraders slapen nooit!

Lupuslupus | 06-05-17 | 12:18

Met Groenlinks en D66 in een nieuw kabinet zal de definitie van het begrip grensstreek opnieuw fors opgerekt worden. En die Duitse en Belgische ondernemers, bedrijven, middenstand en fiscus maar lachen...

Chiant | 06-05-17 | 12:14

@Eefjewentelteefje, Groenlinks moet het van stedelingen hebben, de gemiddelde Groenlinks-stemmer krijgt uitslag als ze een echte boom zien. Ze zijn religieus, zo simpel is het gewoon

Bokito ergo sum | 06-05-17 | 12:10

@Mark_D_NL | 06-05-17 | 12:05

Dank je! Het is geweldig werk. :-)

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:10

@kwark001 | 06-05-17 | 11:59

Exact. Iedere cent die mensen meer gaan verdienen door aan het werk te gaan wordt meteen weer negatief gecompenseerd door het wegvallen danwel lager worden van toeslagen - het komt regelmatig voor dat ik mensen moet adviseren om maar een dagje in de week minder te gaan werken, dan houden ze netto meer over. Volslagen van de gekke!!!

Een (oudere) cliënt van mij had het voor elkaar gekregen om van zijn minimale wajong-uitkering een spaarpotje aan te leggen voor ... zijn begrafenis.
Hoppa, wèg viel de kwijtschelding voor de gemeentelijke belastingen, want... 'teveel betaalcapaciteit'.
*ZUCHT!*

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:07

De onderhandelingen zullen mislukken. De CU wil niet dus gaat de PvdA aanschuiven. Die is volgens Rutte gewoon betrouwbaar. En dat het congres van de PvdA heeft vastgesteld dat de PvdA deze ronde niet mee gaat doen, lapt het bestuur aan zijn laars.
Dan wordt snel "het landsbelang" van stal gehaald. Nederland MOET immers geregeerd worden?

Graaf van Egmont | 06-05-17 | 12:06

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 11:55
Goed dat je dit doet. +1

Mark_D_NL | 06-05-17 | 12:05

Hoelang zijn de onderhandelingen nu al bezig? Terwijl wij allemaal zitten te kijken naar hysterische boycot types zoek rutte naar compromissen met groen fucking links.

noerg | 06-05-17 | 12:03

Ik heb ooit op GL gestemd, maar toen was ik een heel stuk jonger. Ik ben nu op een oudere leeftijd, waarbij je een flink eind naar rechts opgeschoven moet zijn. Ik wil graag rente over mijn spaargeld, dat ik met hard en eerlijk werken heb verdiend. Ik wil niet gekort worden op mijn pensioen. Oh jee, dat is wel erg veel "ik". Niet mijn gewoonte, maar sommige politieke partijen schieten wel erg door.

Mannes | 06-05-17 | 12:01

@meneer Q | 06-05-17 | 11:20

Dàt is dus het totale raadsel. Hoe kan je in godskristusnaam roepen dat je 'vergroening' wil, terwijl je tegelijkertijd de grenzen openzet voor een enorme influx van merendeels kansloze nieuwkomers, die 1) hoogstwaarschijnlijk de rest van hun leven afhankelijk blijven van het overheidsinfuus, en 2) waarvoor huizen, wegen, enz. voor moet worden gebouwd/aangelegd, wat alleen maar zal leiden tot een verdere aantasting van de weinige echte natuur die ons land nog te bieden heeft.

Een totale tegenstelling.
Ik ben een hoogopgeleide (nou ja...) natuurliefhebber en verbaas me iedere keer weer hoe GL het voor elkaar krijgt om met hun propaganda zo'n enorme hoop kiezers te trekken. Ik kan niet anders dan concluderen: totale onbenulligheid in combinatie met volstrekt onrealistisch 'wensdenken'.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 12:01

t Blijft natuurlijk een vreemd samenraapsel van pacifisten, communisten en pedofilie-goedpraters.
Ravissant | 06-05-17 | 11:02
En moordenaars.

XaleX_2 | 06-05-17 | 12:00

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 11:55

Precies! En het (gedeeltelijk)verlies van huur- en zorgtoeslag komt voor vele werkwilligen naderhand als een boemerang terug met terugwerkende kracht. En dan ga je.

kwark001 | 06-05-17 | 11:59

@Grrt, volgens mij was dat niet Luther maar Calvijn, doe me geen pijn als ik het fout heb

Bokito ergo sum | 06-05-17 | 11:56

Als bewindvoerder/schuldhulpverlener meen ik het een en ander te weten over de inkomensposities van mensen 'onderaan het loon/uitkeringsgebouw', en de verschrikkelijke waarheid is dat het voor velen in de bijstand geen ene flikker oplevert om de handjes te laten wapperen en aan het werk te gaan (NB: kleine kanttekening: dan moet dat werk er dus ook wèl zijn).
Tussen 'minimum' en modaal is dit land zo goed als plat-genivelleerd.

Al dat gezeik van GL over verder nivelleren... niet te geloven. Verdiep je eens in het stelsel van kwijtscheldingen, toeslagen, bijzondere bijstand, kind-gebonden gratis (de zorgverzekering!) und-so-weiter. Je schrikt je rot.

En toch... we hebben nog steeds cliënten die desondanks WERKEN, en daar nauwelijks meer aan over houden dan als ze op de bank bleven rotten. "Mevrouw, van alleen maar thuiszitten word je toch helemaal gek?"
Het zal wel 'vaut' zijn, maar voor díe cliënten loop ik toch echt nèt een stukje harder.

EefjeWentelteefje | 06-05-17 | 11:55

Hey ik zie de McDonalds nog steeds staan als reclame. +1

Rest In Privacy | 06-05-17 | 11:53

Bakfiets + bloemetjesjurk + okselhaar = Groen Links

Jos Tiebent | 06-05-17 | 11:49

wakker worden | 06-05-17 | 11:45

Volgens mij loont het nu al om vanuit Den Helder 1 maal in de maand boodschappen te gaan doen in België of Duitsland.

kwark001 | 06-05-17 | 11:48

Het gaat bij Groenlinks net als bij Luther: die zag ook niet dat de bijbel anders kon worden uitgelegd dan zijn versie. Daarna volgde het van Luther mogen slaan van boeren die in opstand kwamen. Groenlinks is een sekte die belastingvrijstelling heeft aangevraagd. Wie het dan wel opbrengt is niet hun probleem

Grrt | 06-05-17 | 11:48

Het gaat bij GL nooit over het behaalde resultaat maar altijd over het gevoel, dat de hele handel in elkaar stort is voor latere zorg .

Castor12 | 06-05-17 | 11:47

Nou, GL en haar linkse medemensen slagen al jaren erin om hun zin doorheen door te drukken. Kijk maar naar instroom van hoogopgeleiden. Ik durf zelf erom te wedden dat zij netto ontvangers zijn wat betreft centen. En die neemt nog steeds hard toe.

Brainless talent | 06-05-17 | 11:46

Het gerucht gaat dus echt hè, dat van die vleestax. Vleeselijk!
Raad_maar_raak! | 06-05-17 | 11:24
Ben ik ff blij dat ik in de grensstreek woon. Gewoon over de 'grens' wippen en hoppa.
Net zoals met Bels bier. Voorbeeld: Winterkoninkske 75 cl in Nederland bij de bierschuur 13 euries, even verder 5,97 euries. En zo nog wel meer van die voorbeelden. Uitzuigers hier in ons fantastische landje.

wakker worden | 06-05-17 | 11:45

Het is nu nog erg summier wat ze op dit gebied presenteren, maar Baudet heeft al aangegeven zich er meer in te willen verdiepen.
Harry Turtle | 06-05-17 | 11:37
.
Daar is meneer Baudet dan rijkelijk laat mee. En wat wil die nou met zijn 2 zeteltjes..... Hij krijgt straks net als Wilders een cordon sanitaire om zich heen.

Lupuslupus | 06-05-17 | 11:44

KapiteinSjaak | 06-05-17 | 11:04

Juistum. En zorgt hij ervoor dat er geen verpakkingen die half gevuld zijn meer worden gemaakt zoals dieverg veel in de supermarkt liggen. Kost 30 tot doms 50% extra transport ruimte omwille van consument verneuken.

Chips kan men overigens ook nog een pletten, scheelt geen 40 maar 70 % : )

Moneytron | 06-05-17 | 11:43

Een beter milieu is alleen door technische verbeteringen te realiseren en niet zoals Groen Links wil door minder te consumeren dmv woekerbelastingen.

Dutch_Holland | 06-05-17 | 11:42

Heulen met GL om de 2e partij van Nederland uit de regering te houden. Tja dat mag blijkbaar wat kosten. Laten we hopen dat Rutte de ene hersencel die hij nog over heeft zal gebruiken om de onderhandelingen met de Groene Khmer/de mileuterroristen stop te zetten.

Lupuslupus | 06-05-17 | 11:40

De onverdraagzaamheid van GL heeft een Volkert van der Graaf voortgebracht.

meneer Q | 06-05-17 | 11:38

Mark_D_NL | 06-05-17 | 11:33
Is waar, ook al stemde ik vele jaren vvd.

Echter een rabiate oplichter en deuger die zelf nazi praktijken erop na houdt is wat overdreven vind je niet?
Marcel van Dam, daar jruioen de maden straks niet eens in zo verdorven is die kerel.

Moneytron | 06-05-17 | 11:38

Henz | 06-05-17 | 11:27
Ik zie hier een enorme kans voor FvD, de milieuproblematiek en verduurzaming aanpakken met hetzelfde realisme en nuchterheid aanpakken als ze op de anderen onderwerpen al doen.
Het is nu nog erg summier wat ze op dit gebied presenteren, maar Baudet heeft al aangegeven zich er meer in te willen verdiepen.

Harry Turtle | 06-05-17 | 11:37

Kaver wil de Kolchoz invoeren in Nederland.

Dutch_Holland | 06-05-17 | 11:35

Ik ben niet blauw, ben geen smurf, maar haat de groen links doctrine.

Werden in het verleden de communisten gezien als het grote rode gevaar. Met name eerste helft vorige eeuw, zo zijn heden deze lui ren gevaar. Logisch ook want voorheen PSP CPN PPR. Het zijn en blijven radicalen die vnl. willen deugen over decrug van de echt hardwerkende burger. Zelf hebben ze vaak gesubsidieerde banen en makkelijk geld.

GL is de rotte plek op de gezonde appel. Wegsnijden of de hele appel gaat eraan......

Moneytron | 06-05-17 | 11:34

Ik ben niet blauw, ben geen smurf, maar haat de groen links doctrine.

Werden in het verleden de communisten gezien als het grote rode gevaar. Met name eerste helft vorige eeuw, zo zijn heden deze lui ren gevaar. Logisch ook want voorheen PSP CPN PPR. Het zijn en blijven radicalen die vnl. willen deugen over decrug van de echt hardwerkende burger. Zelf hebben ze vaak gesubsidieerde banen en makkelijk geld.

GL is de rotte plek op de gezonde appel. Wegsnijden of de hele appel gaat eraan......

Moneytron | 06-05-17 | 11:34

VVD is extreem links. Dat moet langzaam aan duidelijk gaan worden. Ze heulen met Soros en dus sponsoren en valideren Antifa en SJW ellende. Kom je en VVD-er tegen, maak hem of haar belachelijk en schandpaal ze. VVD-ers zijn minderwaardige mensen (bron: Marcel van Dam, PVDA).

Mark_D_NL | 06-05-17 | 11:33

Wat zei Baudet ook al weer over de politieke elite? Je stopt links en rechts bij elkaar en je houdt telkens hetzelfde over! (Vrij vertaald.) Iedereen die weer in de leugens van Rutte is gestonken is een beetje dom. (Vrij naar Maxima.)

benjeallanggek | 06-05-17 | 11:27

-weggejorist-

Henz | 06-05-17 | 11:27

-weggejorist-

Henz | 06-05-17 | 11:27

Het interessante is dat als het bij links om verduurzaming gaat, dat overigens een noodzakelijk streven is, dit automatisch vertaald wordt in: iedereen die meer dan 10k per jaar binnenhaalt is een graaier en moet kapot getaxed worden. Het is onbegrijpelijk dat zowel links als rechts niet inzien dat verduurzaming ook op een winstgevende manier kan en het niet alleen maar neerkomt op verbranden van geld. Anyway, ik kijk niet echt uit naar de formatie uitkomst

Henz | 06-05-17 | 11:27

Groenlinks in de regering! Neen!
En dan over 15 jaar een documentaire waarin Jesse Klaver zegt: "Wilders had gelijk".

www.youtube.com/watch?v=ZLu6WRPPmTE&a...

Heel leuk maar kunnen we niet gewoon nu de problemen echt aan gaan pakken? De linkse methode gaat niet werken, sterker nog is de oorzaak van het hele probleem.

keestelpro | 06-05-17 | 11:26

Het gerucht gaat dus echt hè, dat van die vleestax. Vleeselijk!

Rest In Privacy | 06-05-17 | 11:24

Volgens sociaal-liberaal Rutte is 'Goed Populisme'..:
Een regering vormen met communisten en milieu-terroristen.

Aristotalloss | 06-05-17 | 11:24

@meneer Q | 06-05-17 | 11:20
Extra huizen is niet nodig. Iedereen met een inkomen boven bijstandsniveau word verplicht een asielfamilie in huis te nemen. Bij inkomens boven modaal moet u tevens uw huiskamer tot islamitische gebedsruimte ombouwen zodat het gelukszoekersgezin zich thuis voelt.

sinar2 | 06-05-17 | 11:23

Kilometerheffing of niet met mijn bedrijfswagens zal geen meter minder gereden worden.
Privé is het misschien wel interessant wellicht dat er een kastje op de zwarte markt verschijnt die,.....
De rest mag uzelf in vullen.
Dus ik zeg doen.

botbot | 06-05-17 | 11:21

Dit is exact mijn probleem met Groenlinks. Ik ben ook voor verduurzaming en vergroening, maar wil dat juist niet overlaten aan die incompetente Groenlinksers.
Die kijken niet hoe je met het budget de grootste pijnpunten efficient aan kan pakken, maar gaan voor feitenvrije symboolpolitiek. Het programma van ze is doorgerekend en deugde van geen kant.
Dat, en het helpt ook niet mee dat ze daarnaast een soort socialistische heilstaat nastreven uiteraard.
Dromen van een betere toekomst en idealen zijn mooi, maar met een totaal gebrek aan realiteitszin zal het eindigen als een nachtmerrie.

Harry Turtle | 06-05-17 | 11:20

Er moet wel geïnvesteerd worden in duurzame energie en maatregelen om het milieu te ontzien.
Ik heb er alleen absoluut geen vertrouwen in dat die nobody's van GroenLinks weten waar ze het over hebben.
Wil je iets kunnen vertellen over energietechnologie, ga een studie doen op de TU en tot die tijd, houd je klep.

Draak uit Brabant | 06-05-17 | 11:20

GL, jullie willen "vergroening" hier in dit land.
Hoe te rijmen met de massale influx van gelukszoekers die jullie willen?
Veel bossen zullen worden gekapt om de extra behuizing en wegen aan te leggen om al deze miljoenen in dit piepkleine landje onderdak te bieden.
De staatskas kan dan ook het geld niet meer opbrengen; lege staatskas
=verarmde bevolking
=opstanden
=totale desintegratie van dit land.

meneer Q | 06-05-17 | 11:20

Mafklapper Rutte wil doorregeren voor zijn eigen glorie en om zijn meerderen in Brussel te plezieren. Samsom is voor Rutte veranderd in Pechtold+Klaver, en het lijkt hem als voormalig liberaal niet te deren. Tel uit je winst.

Fijnstoffer | 06-05-17 | 11:20

De echte nachtmerrie voor de kiezers moet nog komen.
Het is natuurlijk al weer enige tijd geleden maar het lijkt wel of iedereen in Nederland een belangrijke eigenschap van Mark Rutte vergeten is. Nee, niet dat hij uitstekend kan debatteren.

Juist dat andere, dat hij de meest dramatische onderhandelaar is die er ooit bij formaties aan tafel gezeten heeft. Lachend geeft ie alles weg en weet ie er keer op keer niks voor zijn kiezers uit te slepen. Ik denk dat de VVD pas niet meer weet waar ze het zoeken moeten als straks het resultaat van de onderhandelingen op tafel komt.

ZomaarEen | 06-05-17 | 11:18

-weggejorist-

nickolaas | 06-05-17 | 11:17

Volgens mij zitten ze samen met de VVD in het provinciebestuur van Utrecht - tot tevredenheid van beiden en die kiezer heeft het volgens mij ook niet afgestraft, want in de stad Utrecht was GL volgens mij zelfs de grootste partij.. beetje stemmingmakerij en gezocht volgens mij (al schijnt dit bij een deel van de VVD-achterban toch wel te leven.. gezichten in Frankrijk spraken ook boekdelen toen Fillon een stemadvies van Macron gaf.. politieke realiteit op dit moment).

nickolaas | 06-05-17 | 11:17

Al die GroenLinks figuren moeten om te beginnen stoppen met tropisch fruit te eten, dat wordt namelijk ingevlogen.

JI-HAAT | 06-05-17 | 11:17

De blankste partij van Nederland is heel wat extremer dan mensen denken, Groenlinks en hun achterban is zéér radicaal het is een sekte

Bokito ergo sum | 06-05-17 | 11:17

Bigi Bana Boy | 06-05-17 | 11:16
Het pluche zit te lekker om er niet uit te komen. Heeft niets met landsbelang meer te maken.

Mark_D_NL | 06-05-17 | 11:17

Ik denk niet dat deze vier partijen eruit zullen kunnen komen. Dat is niet zozeer hoop alswel een simpele analyse.

Bigi Bana Boy | 06-05-17 | 11:16

Groenlinks is het gevaar voor deze maatschappij, maar Rutte zal echt reageren met
die gekkies want hij zal wat het kost in het torentje blijven zitten zo verraad hij zijn eigen partij ,eigen belang gaat voor zijn achter ban.
Want Jesse durft geen eens zijn echte naam te gebruiken .
Hij verloochend zijn Marokkaanse af komst.

gerrit5042 | 06-05-17 | 11:14

Groen Links: dat is toch de meest gewelddadige politieke partij van Nederland? Wie daarmee wil gaan regeren, maakt zich schuldig aan collaboratie.

balustrade | 06-05-17 | 11:13

KapiteinSjaak | 06-05-17 | 11:04

Ja, want die gaan dat overnemen.
Niet dus en wij, de belastingbetaler, betalen het gelag.

Desmoulins | 06-05-17 | 11:12

Een stem op GroenLinks was bij de Tweede Kamerverkiezingen een stem op D66. Het beleid wordt erdoor naar links getrokken. Dus minder VVD/CDA en meer richting D66. Helemaal zo gek nog niet.

Meeroever | 06-05-17 | 11:10

Het is al lang geen geheim meer dat achter het witte overhemd met de tandpasta smile een bijzonder fantasieloos stuk klaplopen op kosten van de gemeenschap plaatsvindt.

van Oeffelen | 06-05-17 | 11:10

Wat ze Geert altijd vragen, hoe wil GroenSlinks dat allemaal betalen.
Want geen weldenkend mens rijdt met zijn eigen auto naar zijn werk als de reis al meer kost als zn inkomen die dag.
Dus geen inkomsten.

Reden | 06-05-17 | 11:10

Ach, is niet alle politiek wensdenken? Het verschil tussen de verlanglijstjes, daar gaat het om. Wat wenst u, politicus, mij toe? De tering? Of het grootste geluk? En waarom wenst u dat?
Wat de VVD mij toewenst is volstrekt verschillend van wat GroenLinks mij naar het hoofd slingert. En toch proberen de partijen elkaar in een coalitie te vinden. Dus, er gaat een sterk verlangen vóóraf aan wat de partijen ons tijdens de verkiezingen, dus toen de stemmen nog binnengeharkt moesten worden, toewensten. En dat is het verlangen naar macht, dat is de machtshonger.
Wensdenken... men wenst ons te kunnen piepelen, en pas als dat geregeld is gaat men ons de tyfus wensen..

Schoorsteenveger | 06-05-17 | 11:09

Idealen zijn prima, maar realisme is beter. We leven in een boze wereld waarin het neoliberalisme steeds meer invloed krijgt op onze dagelijkse levenssfeer. Mede mogelijk gemaakt door zogenaamd linkse mensen, sterker nog: het zijn de pleitbezorgers/Kapoos/blokhoofden van de rechtse agenda. Hoe absurd wil je het hebben?.

ad melkert | 06-05-17 | 11:09

Oké. We moeten wel verduurzamen. Maar kilometerheffing en dat soort shit zijn ouderwetse maatregelen die alleen in Nederland 10 gram besparen.

Als Jesse echt ballen heeft en zo vernieuwend is als hij zegt verbiedt hij plastic als verpakkingsmateriaal. Daardoor gaan producenten hun producten werkelijk aanpassen en dat kan ook impact hebben op de omliggende landen.

Dus Jesse. Toon ballen. Of pleur op. Geen kilometerheffing. Dat zijn Halsema ballonnetjes. En Halsema is een gek wijf die rare pamfletten ondertekent.

KapiteinSjaak | 06-05-17 | 11:04

Ik voel mij altijd virtueel in mijn poepert genomen door Groenlinks, waar kan ik aangifte doen?

Kaas de Vies | 06-05-17 | 11:04

t Blijft natuurlijk een vreemd samenraapsel van pacifisten, communisten en pedofilie-goedpraters.

Ravissant | 06-05-17 | 11:02

Het is overal in Nederland al inkomens afhankelijk poepen. Bij de bijstands gerechtenden worden in de meeste gemeenten de gemeentelijke lasten waaronder de rioolrechten kwijtgescholden.

down | 06-05-17 | 11:02

Groenlinks in de regering, ik moet er niet aan denken.
Die zien het klimaat als een grotere bedreiging dan migratie.
Sterker nog, zij zijn het brein achter de grote volksverhuizing en zien elk persoon in heel Afrika als 'onze kinderen'.
Jesse Klaver is echt een grote mafkees.

keestelpro | 06-05-17 | 11:01

GroenLinks: het is Calvijn in een modern jasje. Totalitair, onverdraagzaam en agressief.

Verrek, het lijken wel islamisten!

vraagstaart | 06-05-17 | 10:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl