
We gaan beginnen! De officiële Dodenherdenking 2017, die ieder jaar weer een stukje officiëler, beladener en idioter wordt met dank aan doorgeslagen identity politics en SJW-mafkezerij. Terwijl het toch zo
simpel is. Onze
doden, en niemand anders. Spoorboekje voor de avond bij de
NOS. Houdt u niet van poppenkast dan kunt u op de RTL's de ceremonie volgen op de
Waalsdorpervlakte, met die klok, enzo. Om 20:00 uur wordt u geacht even den mond te houden. Maar Nederland kennende zal er wel weer iemand 'Allahoe Akbar', 'RIP HARAMBE' of "Grolsch is niet te zuipen" doorheen tetteren danwel demonstratief en disrespectvolloos omdraaien tijdens het Volkslied. Of iemand laat wat vallen, en breekt er paniek uit waardoor die hele royale mikmak in no time naar de schuilkelders wordt gebracht. Daarna lekker loodzware oorlogsdocu's en -series kijken en natuurlijk oorlogsfilms. Op RTL5 achtereenvolgens Oorlogswinter én Zwartboek, met Carice van Houten NAAKT, waarbij u zich in alle vrijheid mag afvragen of u haar zou
doen.
Reaguursels
InloggenMensen zouden eens moeten ophouden tradities voor een eigen agenda te kapen. Sylvana deed dat met Sinterklaas en Rikko Voorburg probeert dat met 4 en 5 mei. Vluchtelingen op de bodem van de Middellandse Zee zijn niet vermoord zoals joden, homo's of Sinti om wie of wat ze zijn. Ze zijn omgekomen tijdens een geplande reis naar Europa en dat is triest, maar een vliegtuig dat uit de lucht stort is niet minder triest.
In mijn uniform op gs (een van die groene..), beter kan het niet worden! :-)) Maar ook dit jaar weer een bijzondere herdenking, lang staan, graag gedaan. We blijven onze gevallenen herdenken no matter what
@Watching the Wheels | 04-05-17 | 19:51
Erger nog: nog steeds hebben de hielenlikkers van de communistische dictaturen vooraanstaande posities in Nederland. Zo is de dochter van die ene Argentijn vernederlandst door Rosenlüller, Van Es en Brouwer - precies de laatste communistische toppers met foto's van Mao, Hoxha en Pol Pot aan de muur.
@martymcfly | 05-05-17 | 15:26
Je kunt de definitie wel (willen) aanpassen, maar dat maakt het nog niet waar. Eerst maar eens een paar generaties assimileren tot het vreemde bloed voldoende verdund is. Leuker kan ik het niet maken.
@VerenigingVanDieven
Je Nederland zijn hangt niet af van Nederlandse namen of niet. Bovendien, namen veranderen door de eeuwen heen. Dit was gewoon een Nederlandse jongen die een gedicht voorlas, niets meer niets minder. Ik vond het knap om op zo'n jonge leeftijd daar te staan en een gedicht voor te lezen.
4 mei Dodenherdenking.
Linksom of rechtsom, het moet en zal over Vluchtelingen gaan.
Tijd voor Max:
Een speciale Goede Doelen-uitzending die geheel in het teken staat van Stichting Vluchteling.
www.omroepmax.nl/tijd-voor-max/uitzen...
martymcfly | 05-05-17 | 12:35
Dus naar alle waarschijnlijkheid geen voorouders die ook maar iets met WO2 te maken hebben gehad.
@martymcfly | 05-05-17 | 12:35
Nederlanders hebben Nederlandse namen en stammen af van de Germanen, niet de Seltsjoeken.
Die 'Turkse jongen' is gewoon geboren en getogen in Nederland, met z'n ouders waarschijnlijk ook hier geboren en getogen. Dat is dus gewoon een Nederlander, die toevallig een opa en oma uit Turkije heeft.
-weggejorist-
Evocatus
Er hebben meer Marokkanen dan Nederlanders meegevochten aan WOII.
Ik lees net in de comments dat een Turkse jongen een praatje mocht houden.
Ik begrijp de scepsis wel. Een Turk heeft geen roots in Nederland, geen voorouders die gevallen zijn door de Duitsers.
Sowieso vind ik de herdenking kul.
Een paar minuten stilte, nou dat is wat.
Niks.
Het na 3 uur weghalen van de kransen is typisch en tekenend voor de krankjorume Nederlandse mentaliteit: zelfs simpele bloemen beschermen is te veel. Het maakt de plechtigheid van 3 uur daarvoor tot een hypocriet toneelspel en is een minachting door de overheid van de duizenden die oprecht hun oprechte gevoelens hebben getoond. Zelfs de kransen wil men niet beschermen tegen de tirannie en moeten onderduiken! De tragische symboliek kan niet groter zijn. Laat de vlag maar halfstok hangen en buig het hoofd.
@rexm | 05-05-17 | 08:45
Dank u dat u dit memoreert! Voor mijn familie telt 9 Mei net zwaar als 4 Mei voor de Nederlanders van goede wil.
Maar in steeds meer landen gaat men de straat op ter herinnering aan het Onsterfelijk Regement, dus niet alleen in Rusland.
Check http:www.moypolk.ru
Ooit (1965) heel klein begonnen in Novosibirsk. Leerlingen van school nr. 121 liepen door de straten met foto's van veteranen.
In dank! Evocatus
"Dankzij de hulp van Marokkanen zijn jullie verlost van een tiran.
Kaan78 | 05-05-17 | 07:07"
EN
"De jongeren die met kransen voetballen zijn een product van de zieke Nederlandse samenleving. Ipv emotioneel te uiten en het probleem te negeren zouden we goed moeten analyseren wat er speelt ipv de zwarte piet naar elkaar toe te schuiven.
Kaan78 | 05-05-17 | 07:13"
Oh, daar gaan weer, ons stukje uitgebakken spek cn ervaringsdeskundige Turkse persoon is weer aan boord.
Marokkanenverhaal is een afgekloven bot en daar trappen we niet mer in. U kunt het proberen, natuurlijk, als u zichzelf belachelijk wilt maken.
De kransvoetballers zijn het product c.q. symptoon van de ziekte van falende opvoeding van niet-ingeburgerde ouders.
Eveneens wegens het doordrammende wensdenken van bepaalde (inter)nationaal opererende politici. Deze worden gedreven door regressief linkse ideeën en/of geloof in de ideeën Coudenhove-Kalergi.
Invasieve exoten veroorzaken altijd kwalen.
Sub omni canone! Evocatus
Die smerige moffen die dit veroorzaakt hebben zijn inmiddels bijna allemaal dood.
Elk jaar houden ze in Rusland een doden herdenking voor de 23 miljoen slachtoffers van de tweede wereld oorlog.
Elk land in het westen wordt daar bij uitgenodigd en wat doet het westen, ze vegen hun kont er aan af, wat is het westen dan, juist, een stelletje hypocrieten malloten.
Toch raar dat iets dat ik mijn kinderen uitleg als een heel normaal terug kerend iets een miljoen keer ge-liked/gedeeld wordt. Volgend jaar iemand die een broodje haring eet??
zouden we goed moeten analyseren
Kaan78 | 05-05-17 | 07:13
Dat is al lang gebeurd dat analyseren.
Geen stage plaatsen en zo ;-)
Waarom Pritt, moet ik me bij elke vrouw die zich ergens in mijn blikveld vertoont afvragen of ik haar zou "doen"?
Ik heb genoeg te "doen"met mijn eigen vrouw.
De jongeren die met kransen voetballen zijn een product van de zieke Nederlandse samenleving. Ipv emotioneel te uiten en het probleem te negeren zouden we goed moeten analyseren wat er speelt ipv de zwarte piet naar elkaar toe te schuiven.
Dankzij de hulp van Marokkanen zijn jullie verlost van een tiran.
Ik heb even gekeken naar de ceremonie op de Dam, maar toen ik de honderden agenten zag die daar "vanwege de veiligheid" waren opgesteld (zelfs voor onze stoere soldaten) haakte ik meteen af. Ik weet niet waarom, maar werd een beetje misselijk.
De NS heeft de treinen stil gezet. Is dat niet het bedrijf dat tijdens de oorlog Joden deporteerde voor een vergoeding van de Duitsers ?? Oh, niet over praten mensen, net doen of er niets aan de hand is !
Dat doet hij volgens mij ook als hij mijn pizza bezorgt.
Graaf van Egmont | 05-05-17 | 01:10
Je kan beter jouw eigen gezonde verstand (!) gebruiken dan te refereren naar een onderzoek van iemand uit een beroepsgroep die over het algemeen zelf nogal in de knoop zitten in hun hoofd.
Jostifiel | 05-05-17 | 01:11
Ja, ik vond het voorbeeld van Lupuslupus ook een beetje ongelukkig gekozen. Een oom die juist bij de speciale troepen zat. Hoe speciaal deze troepen waren, weten we inmiddels.
Maar goed, we weten dat Nederland altijd nog dit soort types kan ophoesten in elke oorlogssituatie. Dus misschien hebben we ze nog nodig binnenkort.
Even doorklikken naar het tweede blad
"En wat denk je wat onze jongens daar gedaan hebben dan? Achterstallig onkruid zitten wieden? Zo kun je de massaslachtingen die Nederland daar heeft verricht wel noemen. ..."
@Jostifiel | 05-05-17 | 01:08
Het onkruid wieden is een zeer eufemistische beschrijving voor wat daar gebeurd is.
Moneytron | 05-05-17 | 01:03
Niet te druk maken. Las net op TPO een stukje over een Canadese psycholoog die de SJW eens onder de loup neemt. Er valt niks tegen te doen. Dit zijn alles verslindende idealisten. Leuk om een voorbeeld te zien van hoe ze denken. Ze zijn bezeten. Kijk het filmpje en huiver.
api.traq.li/story/viewall3/-1/5054066:...
@Lupuslupus | 04-05-17 | 22:58
En wat denk je wat onze jongens daar gedaan hebben dan? Achterstallig onkruid zitten wieden? Zo kun je de massaslachtingen die Nederland daar heeft verricht wel noemen. Een slachting om het volk weer onder ons gezag te krijgen en om radicale islam in te dammen zoals we altijd daar deden in de koloniale traditie die we met dat land hebben. Vele mannen zijn onnodig gesneuveld daar, maar eigenlijk hadden we het al na de bevrijding Indonesië als verloren moeten beschouwen toen we voor het Marshallplan tekenden.
Zojuist na 0:00 uur uitzending NPO Vuur van de Vrijheid de NPO die wil verbinden wil politiek correct verbinden. Niet gelukt dus.
Laat men een Surinaamse zingen (ik heb niets tegen Surinamers, sterker mag ze graag) dat de mooie panden in de oorlog aan de grachten in Amsterdam niets geleden hebben, de mooie huizen die dankzij haar voorouders zijn gebouwd konden worden.
Althans dat was de strekking. Dus op de herdenkingsavond komt de NPO ons inwrijven dat we een fout verleden hebben en Suriname hebben uitgebuit en dat de Surinamers ons onze rijkdom hebben verschaft. Tenminste daar moet het op neer komen.
-/- 10 voor de NPO huichelaars.
Er valt wat te zeggen over het verleden wat overal harder was dan de huidige tijd. Hoewel in de Arabische wereld kan met er nog altijd wat van. Overal waar Islam radicalen willen heersen
Echter om nu op nationale TV op deze dag met een statement te komen over het slavernij verleden is bullshit.
Als het om Suriname gaat dan heeft Nederland ook na 1970 erg veel geld in het land geïnvesteerd en nog altijd. Al staat het op een laag pitje vanwege Bouterse.
Inzake ontwikkelingshulp die wij sinds de jaren 50 aan Afrikaanse landen en elders geven kan niet gezegd worden dat we onze plicht om terug te delen niet hebben nagekomen. Toch blijven meer en meer donkere autotochttonen klagen ok al is de groep relatief klein. Ben het zat.
Zum Kotzen.
Als het deze lieden niet aanstaat dat wij een mooi vrij Nederland zijn laat ze dan snel opsodemieteren. Allemaal, alle Sylvana's, Ascha's, Quincy's, Jeffry's, Nzume (stein), Zihni Özdil, Jessica de Abreu, Philemona Essed, Mitchell Esajas, Sinan Cankaya, Gloria Wekker , seada nourhussen, Arzu Aslan, Mariam El Maslouhi en heel dat spul, wegwezen, optiefen las je zoveel problemen hebt met Nederland en haar autochtone inwoners smerige profiteurs.
Evocatus | 04-05-17 | 23:35
Ja.
Geschiedvervalsing in opmars.
Ik was om 20:00 stil. Zo jammer dat ik de kamer moest delen met een NSB'ert die heel de avond de joden zat te vervloeken en de teringmoffen zat goed te praten ("Ja, de joden waren zo rijk, terwijl het Duitsche Volk was uitgehongerd." Dat wel in de naweeën van de Grote Depressie, maar ja...) en die tijdens de 2 minuten stilte CoD ging spelen. Dat was ironisch genoeg wel toepasselijk, omdat de helden die voor ons zijn gestorven de hel van de oorlog hebben gehoren, geroken en - zeer waarschijnlijk - ook gevoeld. Voor de rest nog een zus die erdoorheen praatte over hoe onbelangrijk en belachelijk ze de dodenherdenking vond natuurlijk. Wordt wat voor de toekomst...
Ach het verzet van tegenwoordig is niet meer zoals toen mijn opa erbij zat, sommige nerveuze platkonten gaan ook voor kopgeld.
Ik zag een vlag hoog in de mast hangen bij een restaurant, geen idee waarom.
Moneytron | 04-05-17 | 20:57
Las je tegel even en wilde zo laat nog toch even reageren. Er is niks stuitend aan mijn opmerking en al vooral niet als het gaat om de duizenden enlisted men die ons land en Europa hebben bevrijd. En ja ik heb in dienst gezeten en waarschijnlijk langer dan je beseft. En ja, ik heb in mijn carrière veel dingen gedaan die je nauwelijks laf kunt noemen. Maar daar ga ik me niet voor op mijn borst kloppen. Maar ik laat me ook niet monddood maken vanwege een satirische opmerking.
Lupuslupus | 04-05-17 | 22:58
Ben het volledig met u eens.
Met "bestrijden van intolerantie is een plicht" bedoelt Eberhard toch dat we niet mogen verslappen in de strijd tegen de Islam ? Dat bedoelde je toch Eberhard ? Toch ? Eberhard ?
Ik kijk alleen naar de uitzending van de Waalsdorpervlakte aan huis gekluisterd als ik ben. Het enige storende is het commentaar van RTL4. Kunnnen ze die 10 aanloopminuten niet derlui kop houden i.p.v. allerlei commentaar te verzinnen.
Inderdaad vrijwillgers, die voor vrijheid van hun land wilden vechten. Binnenkort is het 9 Mei en dan herdenken wij het Onsterfelijk Legioen. Mijn schoonvader loog over zijn leeftijd, hij was 17 jaar toen hij het Rode Leger inging om zijn land te bevrijden van den Mof! Dát is doodnormaal patriotisme. Vechten en geen verlof, vechten totdat ze gewonnen hadden met als rekening 9 millioen dode soldaten.
(Nee, dan hebben we tegenwoordig Thierry Baudet die de patriot uithangt, maar wel een beroepsleger wil, 't lavendel-watje. Maar dit terzijde)
!Evocatus!
Het was opvallend hoe vaak NOS Journaal een nieuwsoortige Nederlander in beeld bracht bij herdenkingsplechtigheden en hoe die oiok bewust gekozen waren door de organniserende machten naar ik vermoed.
Tja, Evocatus
Lupuslupus | 04-05-17 | 22:58
De toenmalige minister Luns is in mijn optiek dan ook een oorlogsmisdadiger.
Tschüß, Evocatus
5 mei is 10 jaar geleden al gekaapt door Links
du Roi Soleil | 04-05-17 | 23:08
.
Morgenochtend gaat mijn vlag - die vandaag de hele dag halfstok heeft gehangen - weer in de kast. Velen denken dat vrijheid de afwezigheid van oorlog is. Dat is een grove misvatting maar ik ben niet van plan om dat verder uit te leggen. Iedereen die niet blind is weet wat ik bedoel.
5 mei is 10 jaar geleden al gekaapt door Links
Veeg er je reet maar mee af, samen met de maatjes, bah.
Meestal lees ik op 4 mei een verlag van een van onze regimenten, hun ontstaan en wat er met die mannen gebeurt is door de jaren heen en natuurlijk tijdens de 2e wereldoorlog en de acties in Indie.
Dit jaar ook over de slag in de golf van leyte gelezen, ver hier vandaan in de pacific. En met verbazing over getoonde moed en opoffering gelezen over de slag bij samar, hieronder in het linkje lekker leesbaar in de geenstijl modus. Wat een kerels zeg, vooral die van de uss johnston.
Dat kennen jullie niet he, getoonde moed, kan je lezen hoe klein je zelf bent.
www.badassoftheweek.com/index.cgi?id=5...
Een goede vriendin van me was 6 jaar toen de oorlog uitbrak. Ze vertelt me regelmatig over haar oorlogsherinneringen. Deze verhalen uit de eerste hand zijn je nauwelijks voor te stellen als je het niet meegemaakt hebt. Over een jaar of 10 zullen de meeste mensen die het meegemaakt hebben gestorven zijn. Over 20 jaar zeker en tegen die tijd barst het weer los.
McMarx | 04-05-17 | 22:13
.
Ik ben in januari 1945 geboren en mijn ouders woonden in den Haag. *Hongerwinter*. Ik heb die oorlogsherinneringen dus ook uit 1e hand, plus de - nu niet meer voor te stellen - bittere armoe-jaren daarna. U hebt gelijk, over 10 of hoogstens 20 jaar zal ik er ook niet meer zijn. Maar ik heb alles zo goed mogelijk doorgegeven aan mijn kinderen. En ik hoop dat zij het ook weer zullen doorgeven aan hun kinderen.
En niet alleen dat; ook de schandalige behandeling door de Ned. Overheid die soldaten stuurde naar Nw Guinea en Indonesië, w.o. mijn al jaren geleden overleden echtgenoot, toen 18 jaar(!) oud als marinier, die bij terugkomst na vreselijke ontberingen werden geminacht als 'oorlogsmisdadigers'. Hij was al 10 jaar overleden toen hij PER POST het Nw Guineakruis toegestuurd kreeg.
ZO gaat Nederland om met haar militairen!
Ik heb hier foto's van de begraafplaatsen op Nw Guinea en Indonesie waar onze jongens begraven zijn. De verhalen van mijn man dat hij zijn stervende maatje in zijn armen hield midden in de jungle van Nw. Guinea. Een jonge jongen van 19 jaar oud. En waarvoor? Voor helemaal NIETS! Een paar jaar later gaven Juliana en Luns met één pennestreek Nw Guinea weg aan Indonesië. Onder druk van de Amerikanen. AL die Nederlandse jongens voor NIETS gestorven!
@Jan, Leiden | 04-05-17 | 22:34
Je bent bekend met de parabel van de giftige M&Ms? Niets mis met een koetjesreep.
VerenigingVanDieven | 04-05-17 | 22:17
Snap ik ergens wel, want er zijn er ook genoeg met minder goede bedoelingen/instelling. Die wel degelijk naar die ingevlogen imams luisteren om juist níet te integreren. Dat moet worden bestreden. Daar moet keihard over worden gedebatteerd in de 2e kamer.
Maar als we het die 16e jarige jongen vragen. Zal hij niet als de dood zijn voor die radicale Islam? Denk het wel.
Zoals ook veel Koerden bang zijn voor huidige ontwikkelingen. Kan je nu al vertellen dat de opkomst bij de volgende herdenkimg van de Armeense genocide in Amsterdam nog groter zal zijn dan de vorige. Veel mensen willen gewoon een prettig leven en geen last hebben van radicale ideologische islamaanhangers die een sharia in de wet willen. Ook die zijn er.
VerenigingVanDieven | 04-05-17 | 22:17:
Zo zeg je het héél netjes.
Plusje voor jou.
Minder netjes zou zijn om te zeggen dat er in Turkije best veel Hitler-sympathisanten zijn.
Dat er ook Turken zijn die dat niet zijn gedenken ze maar op een andere dag.
denk dat de jonge dichter zich wel half realiseert dat hij gebruikt wordt door de de deugers
het plaatst hèm iig niet in een makkelijke positie, tusse twee vuren
En Stormageddon, op 4 mei ben jij elk jaar ongesteld. Je kunt er de klok bijna op gelijk zetten. Morgen is het weer over. Je mag er zijn en ik verdedig je vrijheid om op je eigen manier te herdenken. Maar om daarmee een ander zijn avond te verkloten. Ach, de rest van het jaar ben je prima te pruimen.
@Inferi0r | 04-05-17 | 22:17
Open staan voor het nieuwe betekent nog niet dat wat dan het nieuwe wordt ook hetgeen is wat men voorstaat als het zich aan dient.
En ook vanavond weer holle phrases, dit nooit weer en Waakzaam. En dit alles nadat we Defensie hebben uitgehold en kapot bezuinigd. We staan er slechter voor dan in 1939 .... de huicelaars..
Ben vanavond even langs de flats in Uithoorn gereden, ja Uithoorn.
Alle woningen er om heen vlag na vlag half stok.
Bij de flats? Welgeteld drie vlaggen.
Daar waar immigranten in Amerika zich Amerikaan noemen en voelen is er hier geen enkele verbinding. Of ik moet het verkeerd hebben gezien. Sommige schotels hingen half stok.
Kudo's voor dé Pizza Koerier van Nederland!
@Jan, Leiden | 04-05-17 | 21:50
Hoe zeg ik dit netjes? Het gaat niet om hem persoonlijk. Maar op zo'n beladen moment wil ik niets zien of horen wat ook maar in de verste verte iets met moslims te maken heeft, aangezien deze laatsten zich hier als de nieuwe bezetter gedragen. En onze overheid vindt dat wederom prima. Bah.
Ik draai al minimaal 10 jaar mee op GS en wat frappant is, is dat die eerste jaren een groot deel van de reaguurders redenen en argumenten te over had waarom (old fashioned) dodenherdenking gedenken niet aan hem was besteed. Nu de oude traditie door een nieuwe vervangen staat te worden staan ze massaal op de bres voor het oude. Toch wonderlijk
@Lupuslupus | 04-05-17 | 22:09
Dat is wel zo maar, er zijn momenten dat er heel even vergetelheid gezocht kan worden - ook al is het niet de oplossing.
@Lupuslupus | 04-05-17 | 21:22
Een goede vriendin van me was 6 jaar toen de oorlog uitbrak. Ze vertelt me regelmatig over haar oorlogsherinneringen. Deze verhalen uit de eerste hand zijn je nauwelijks voor te stellen als je het niet meegemaakt hebt. Over een jaar of 10 zullen de meeste mensen die het meegemaakt hebben gestorven zijn. Over 20 jaar zeker en tegen die tijd barst het weer los.
Update: Domino's, en morgen is ie ontslagen omdat de pizza te laat was. Zo zijn we in Nederland dan ook weer...
leuk Carice van Houten naakt in een holocaustfilm. Daar zijn er wel meer van gemaakt zoals de lijst van Chindler. Nu nog een film maken over de Armeense en Aramese genocide met Kim Kahrdasian, ook een Armeense. Deze film dan vertonen in Turkije en dan mag Erdo ook een gedicht voorlezen. 10 Dumpertreedten.
Echter, om het verdriet weg te drinken van degenen die gevochten hebben voor onze vrijheid en zich nu omdraaien in hun graf, een uitstekende keuze.
McMarx | 04-05-17 | 22:02
.
Verdriet valt niet weg te drinken. Dat blijft bij je totdat je de laatste adem uitblaast.
DOE iets tegen de overname van ons land door de islam. Is veel nuttiger dan je bezatten.
Lupuslupus | 04-05-17 | 21:53
Kent u de jongen persoonlijk? Ik niet.
Is hij aanhanger van de ideologische hardcore Islam? Ik weet het niet. Denk niet dat hij dan het Anne Frankhuis zou hebben bezocht, zich zou hebben ingeleefd in het lot van de joden. Als wij niet gedemoniseerd willen worden, waarom hem dan wel al in een bepaalde hoek duwen?
Onderscheid maak ik nog wel graag.
@Jan, Leiden | 04-05-17 | 21:50
Abu Bakr Al-Baghdadi was vroeger ook een teruggetrokken, hardwerkende student die gedichten schreef. Een voorbeeld voor heel wat anderen!
VerenigingVanDieven | 04-05-17 | 21:58
.
Sommigen zien het ultime kwaad nog niet als ze erover zouden struikelen.
Van 17 miljoen Nederlanders minus 3 MILJOEN(!) moslims = uit 14 miljoen Nederlanders kiezen ze TOCH nog een Turk om een gedicht voor te lezen. Wat een Godsgruwelijke schande.
@echt_links | 04-05-17 | 20:39
Da's 11% bier. Tikt nogal aan. Echter, om het verdriet weg te drinken van degenen die gevochten hebben voor onze vrijheid en zich nu omdraaien in hun graf, een uitstekende keuze.
Ophouden met dat eeuwige gelul over "verdraagzaamheid". Start de strijd tegen het verderfelijke "wegkijken".
Orakel1958 | 04-05-17 | 21:53
.
Amen.
@Jan, Leiden | 04-05-17 | 21:50
Abu Bakr Al-Baghdadi was vroeger ook een teruggetrokken, hardwerkende student die gedichten schreef. Een voorbeeld voor heel wat anderen!
Ophouden met dat eeuwige gelul over "verdraagzaamheid". Start de strijd tegen het verderfelijke "wegkijken".
Laten we om met Van der Laan te spreken verdraagzaam zijn (in ieder geval over de goedwillenden).
Jan, Leiden | 04-05-17 | 21:12
.
Dat wat u 'verdraagzaam' noemt is buigen voor de islam. En dat zal u en al die zogenaamde verdraagzamen op termijn de kop kosten. En niet alleen hen maar zij slepen ook allen die het gevaar van de islam al 40 jaar geleden benoemden, mee in die val!!!
Van der Laan is niets anders dan een appeaser van het ultime kwaad!
@Desmoulins | 04-05-17 | 20:20
Fan van 4chan?
VerenigingVanDieven | 04-05-17 | 21:40
Het ene jaar wellicht wel weer, maar dit jaar eens niet? En leg me dan eens uit: waarom deze jongen niet? Eéntje zonder narigheid, hardwerkende scholier, houdt van dansen, dus geen reli-fanaat. Die zijn er dus ook. Zou een goed voorbeeld zijn voor heel wat anderen!
@Jan, Leiden | 04-05-17 | 21:12
Ik zal het even heel simpel uitleggen. Konden ze geen blond meisje met blauwe ogen vinden soms? Je weet wel, de oorspronkelijke bewoners?
Jammer dat we niet uitsterven..
ik zou haar wel doen , maar alleen als ze een broekje met een hakenkruis aandoet.. ik ben namelijk rechtsdragend .
Ik heb niet bewust om acht uur gedacht aan de gevallenen.
Achterhoutje | 04-05-17 | 21:02
.
Ik wel. En niet alleen aan de gevallenen maar b.v. ook aan de Nederlandse slachtoffers van de hongerwinter. Die hoofdzakelijk vielen in het Westen van Nederland en met honderden gewoon dood neervielen.
.
Aan hen zoals mijn vader die op zijn fiets met houten banden van Den Haag naar Zoetermeer fietste want daar kon hij bij een boerin en haar zoon gratis een warme maaltijd krijgen. Bietjes met spek, een tractatie!! Helaas kotste hij op de lange weg naar huis zijn maaltijd uit want zijn maag kon dat niet meer verdragen na tijden tulpebollen en suikerbieten.
Maar in ieder geval konden mijn moeder en kleine zusje dan zijn ´rantsoen´ eten.
Een broodje kostte toen 35 gulden en daar moest een gezin van 3 personen een héle week van eten! Mijn moeder mocht op zaterdag de aardappelSCHILLEN ophalen bij het gezin waar ze vóór haar huwelijk had gewerkt. AARDAPPELSCHILLEN waren een feestmaal!
En ja, er waren boeren - zoals die boerin in Zoetermeer - die werkelijk iets overhadden voor de hongerende Westerlingen. Maar hoeveel boeren hebben zich schandalig verrijkt en ruilden een pondje beschimmeld tarwe voor 2 gouden trouwringen, een naaimachine o.i.d. Dat is geen verzinsel, maar echt GEBEURD!!
En zo zal het wéér gebeuren en omdat ons land tot op het bot verdeeld is, zal het nog vele malen erger zijn.
Dodenherdenking 2017. Ik zag geen Turken, Marokkanen, Moslims
op de Dam staan. Mochten ze niet of waren ze er niet. Meteen moet je er tegenwoordig bijzetten dat je geen Geert Wilders aanhanger bent. Ook al zoiets heden ten dage.
Maar waar waren zij?????
Zegt het voort, zegt het voort. Pauw een antwoord? NPO een antwoord? Voor de helft van zijn salaris maar dan per maand leg ik het uit.....
Dick Luyenlomp
Een dobberneger heeft tenminste lef in z'n donder. U bent vast een treurige uitkerings autochtoon of een werkende arme (working poor) die het oversteken via een zebrapad al als levensgevaarlijk risico ziet. Stakker!
wwww.volkskrant.nl/binnenland/guner-to...
Güner Tuzgöl is zijn naam. Doet om later zijn bijdrage te leveren aan Nederland zijn stinkende best op het lyceum en in Heemskerk en heeft gewoon knap het vacuüm, de leegte weten te verwoorden samengevat in een gedicht. Heeft kennis tot zich genomen over de Tweede Wereldoorlog, bezocht het Anne Frankhuis,is zich bewust van zijn vrijheid, heeft zich snel verdiept in de Nederlandse cultuur en leeft hierin.
Ik wil meer, meer, meer Güners zien in ons land (en minder straattuig en raddraaiers)! Dat joch afvallen dat wel intensief een bijdrage wil leveren in een vrij Nederland kun je toch niets verwijten?
Laten we om met Van der Laan te spreken verdraagzaam zijn (in ieder geval over de goedwillenden).
Rammstein | 04-05-17 | 20:39
Niet zo handig om de term "gutmensch" te gebruiken in een reactie waarin je moraliseert over de herdenking, als je bedenkt dat de term voor het eerst door nazis gebruikt werd. Die verwezen naar volgelingen van kardinaal von Galen, die tegenstander waren van het gedwongen euthanasieprogramma van de nazis.
Vandaag "Schindlers list" en morgen "De langste dag", alleen zijn ze "De langste dag" vergeten te plannen. Ieder jaar verliezen 4 en 5 Mei wel iets. Nog afgezien van de Marokkaanse vlaggen. Voor die ene verdwaalde Marokkaan. Het waren de Canadezen en Polen die ons bevrijd hebben en uit dankbaarheid hebben we Polen aan de communisten gegeven omdat de Amerikanen dat zo hadden afgesproken met Stalin.
Een paar jaar geleden heb ik mij ook zo zitten ergeren aan Rene Danen die zo iets had van "Wat de Joden is overkomen is heel vervelend maar best wel lang geleden, maar wat de Palestijnen nu moeten mee maken is ook heel erg". Ieder jaar wil wel iemand de dodenherdenking stelen voor zijn eigen politieke overtuiging. Dit jaar dominee Jakko met zijn gelukszoekers. Wie weet waar ze de dodenherdenking volgend jaar voor willen misbruiken. Hou daar mee op!.
Ik laat GeenStijl even links liggen, 2 maanden lang is er apart remoer rond GeenStijl . Het is veranderd, maar wie zit hier achter? Jammer. Doeiiii!
Ik heb niet bewust om acht uur gedacht aan de gevallenen. Dat doe ik op momenten dat het nodig is, of wanneer ik er mee geconfronteerd wordt.
Zo heb ik me verdiept in Helgoland, waar het nu nog 'don't mention the war' is. Of wanneer je een overlevende van een jappenkamp spreekt.
Wel heb ik alleszins respect voor het moment. Het is goed om te bedenken wat er gebeurd is, en om te bedenken wat er kan gebeuren.
Ik vond het deze keer iets oprechts hebben dat ik in eerdere jaren miste.
Wat me wel opviel is dat LHBT'ers niet herdacht werden. In tegenstelling tot dode asielzoekers werden die wel vervolgd, geïnterneerd en vermoord door de Duitsers, moesten een omgekeerde roze driehoek dragen, maar geen woord of krans tijdens de herdenking. Dat zou eerst geregeld moeten worden voor je extracurriculair gaat herdenken.
Grolsch was fout in de eurlog of zoiets.
-weggejorist-
Kwark001. 19:08
En wat te denken van al de militairen op en bij de Grebbenberg die met alleen oude geweren en nauwelijks materiaal het land moesten verdedigen tegen de Duitsers.
En zo is het heden ook, militair op willen treden (de politiek) maar zoveel bezuinigen dan het onverantwoord is het leger in te zetten. De verraders zijn er heden dagen nog altijd in de politiek.
Graaf van egmont. 19:08
Uw bijdrage is ronduit stuitend. Zelf vast nooit in dienst geweest of in oorlogsgebied.
Er waren ook veel vrijwilligers bij de Canadezen, Amerikanen, Polen en Australiërs.
Om op die wijze te reageren getuigd meer van een lafbek dan van iemand met enig besef om zo nodig te moeten melden dat kwark eea opblaast terwijl je er niets van weet, want ook veel volunteers.
@LuckyGirl | 04-05-17 | 20:25
Ik had voor het eerst een brok in de keel bij het Wilhelmus. Was van korte duur.
@Graaf van Egmont | 04-05-17 | 20:43
En ook dat is de klassieker. Elk. Jaar. Weer.
De argumenten zijn op, maar de boodschap valt niet lekker, dus dan heeft de boodschapper "zijn dag niet". Ook dat is elk jaar weer dezelfde soort reactie.
Ik zou gewoon elk jaar op 4 mei mijn comments kunnen copy-pasten.
En in de Tweede Kamer legt een pinguïn met zwarte kopvod een krans. Nederland is kapotstuk...
Of 't nu Koningsdag is of 4 mei, 't is en blijft een oerhollandse aangelegenheid.
Lichtgetintiërs zie je niet tussen 't publiek.
Daar doet 't zorgvuldig geselecteerde multiculturele groepje scholieren dat vanavond op de Dam ook een bloemetje mocht leggen niets aan af
Vergeet u allen niet de vlag zo meteen binnen te halen. Daartoe dient deze eerst naar de top te worden gehesen. Wellicht wilt u uw oudere buurman daarbij een handje helpen.
Heeft nog niemand geroepen dat het een wit feestje is? Ik zag weinig niet-blanken op de dam. Wel een hoofddoek in de 2 kamer.
@Illoeminadi | 04-05-17 | 20:34
Jij begint erover... wij met z'n allen... als we nu eens allemaal gelijktijdig...
Dat is jouw idee, jochie. Nou, ik laat alleen maar even zien wie er nog meer allemaal vinden/vonden dat het "wij met z'n allen" gevoel zo lekker is. Dus, tja... als dat een beetje hard aankomt dan deugt dat "wij met z'n allen" ideetje misschien niet. Je zou ook tot die conclusie kunnen komen. Maar nee, degene die dat suggereert is de klootzak en de lul.
Goed jongen. Helemaal prima. Herdenk nog even lekker verder. Zonder mij. Want weet je wat, ik doe niet mee met "wij met z'n allen". En nu? Wat doe je met de dissidenten in jouw Brave New World van "wij met z'n allen"?
*PLOP*
Oh nee, dat is morgen pas.
Het wil er bij niet in dat er geen opzet in het spel is vwb het winnen van een 4 mei gedicht. Het gedicht had de diepgang van de gemiddelde tekst van Blof of Dimitri van Tooren. Klonk wel moeilijk, want poëzie en zo.
En de ultieme wraak op Erdogan natuurlijk.
@Muskatnuss!!! | 04-05-17 | 18:56
Voetballende bontkr... mogen van mij standrech... geëxec..... worden....!
En wel zo dat niemand ze meer herkend...........
Stormageddon | 04-05-17 | 20:39
Geef maar toe. Je hebt gewoon je dag niet. Oh en 8 mei sta ik hier gewoon bij het monument in mijn dorp. Om te herdenken. En er ligt potdomme geen mens bij die ik gekend heb.
luckygirl
ik weet niet, ik refereer aan het nogal lompe afkappen van de herdenking door de npo voor een potjje trump bashing tijdens 'hymne for the fallen'
franck7020
Werkelijk waar, steek die maroc vlag in de fik. Elk jaar komt er een mknderhedenclubje bij die aandacht eisen en of zich veel belangrijker willen maken dan ze waren. Bah, bah, bah.
Alle zeikerts, homo, maroc, vluchtelingen, sjw's willen erkend worden en komen elk jaar met de vraag voor aandacht terwijl het pure selfkicking is zoals van dominee Rikko of zoals
Stormageddon 20:20. meld van trieste lui die zelfs nu zich profileren met selfies op de dam. Trap dat mobieltje in stukken, van mij mag het.
Stormageddon | 04-05-17 | 20:39
+1
puttanesca | 04-05-17 | 20:20
Het woord "respect" heeft geen betekenis meer. Ironie is u vreemd.
Ik herdenk ieder jaar, mijn hele bewuste leven lang.
De tekst van dit topic geeft exact aan waar we op dit moment staan, dus als u het over respectloosheid wilt hebben, verwijs ik u naar de gutmenschen die de herdenking willen kapen om hun boodschap, over de doden heen, door onze strot te duwen.
Respectloos. Laat me niet lachen.
Zij hebben gevochten voor onze vrijheid. Triest is dat de huidige generatie alleen vrijheid kan verliezen. Bepaalde cartoons zijn bijvoorbeeld al niet meer mogelijk uit angst voor terreuraanslagen.
First Contact | 04-05-17 | 18:56 Of zelfs Nederlandse agenten van politie die Nederlanders burgers intimiderend aan huis komen "vragen" niet meer over misstanden te berichten. De geschiedenis begint zich te herhalen.
@Lupuslupus | 04-05-17 | 20:30
Alle malloten die zich hier op GS, of social media druk maken en de moralfag uithangen over hoe en wat herdacht moet worden menen er allemaal geen barst van, en belijden het ook allemaal maar met de bek. Als ze werkelijk begaan waren met de doden, met de herdenking, dan zaten ze nu niet op GS, twitter of facebook, maar stonden ze bij een oorlogsmonument in hun woonplaats, op de Dam, op de Waalsdorpervlakte, in Westerbork of Vught, of waar dan ook, maar in elk geval niet online te tikken dat en de moraalridder te spelen.
Zo belangrijk vinden ze het... te beroerd om daadwerkelijk de jas aan te trekken en op een herdenkingsplek daadwerkelijk te herdenken. En maar zeuren en klagen op internet.
Potsierlijk is het. Maar laat ze lekker.
Grolsch is inderdaad goor provinciaals proletenbier. Net in de Sijf een paar overheerlijke
Kasteel bruinen achterovergeslagen.
Desmoulins | 04-05-17 | 20:35
Zelfs een herdenking is in nederland redden voor kuddegedrag en iedereen die dan niet meedoet nmoet je dan dus ook direct uitsluiten. Wat @Illoeminadi dus doet...
--
Ahhh, doe nou gezellig mee, iedereen doet toch mee, waarom ben je nu een spelbreker, laten we het gezellig houden... etcetera etcetera.
--
40 jaar NPO propaganda...
Illoeminadi | 04-05-17 | 20:31
Ik vind dat ook hier iedereen zijn eigen invulling aan mag geven. Misschien heeft Storm inderdaad een ietwat meer Amerikaanse inslag... dat herdenken ook betekent dat je onthoudt waarvoor ze vochten of zoiets.
@ puttanesca | 04-05-17 | 20:20
+1
telelezer | 04-05-17 | 20:25
Dank, telelezer. Ik dacht even dat ik de enige was die zich hier aan stoorde.
@ Stormageddon | 04-05-17 | 20:27
en wie is er nu de nazi?
@Stormageddon | 04-05-17 | 20:20
Dat dus en al het daaraan voorafgaande ook.
Dat obligate herdenken terwijl...
Herdenken zit in jezelf niet in een strak georganiseerde vorm waar in feitelijk geen fuck meer van over is gebleven.
Lupuslupus | 04-05-17 | 20:30
+1
eriksweet | 04-05-17 | 20:29:
Deugnieuws?
EU praat met China over stoppen productie rubber bootjes om vluchtelingenstroom te beperken.
Illoeminadi | 04-05-17 | 20:20
Samen, dat gaat nog heel lang duren. Het westen gaat de komende jaren alleen nog maar verder polariseren. Althans, we noem het polariseren, maar het is gewoon verdeel en heers van NWO/EU. Lekker iedereen tegen elkaar opzetten en zo een totalitaire macht opbouwen. Met de hulp van een asieltsunami en het binnenhalen van 10.000en soldaten van de Islam.
Mn gedachten dwaalden nog even af naar de vluchtelingen.. ook naar sinterklaas trouwens
Zag ik daar nou Özturk in Roermond?
@ ole guapa | 04-05-17 | 20:25
En had het duidelijk over Nederlanders. Daarvoor ook een plusje.
kzegje | 04-05-17 | 19:40
Een speech uit 1961 van een anti zionist. Een speech die 1 uur en 28 minuten duurt. En die volgens de inleider WW3 aankondigt. Ik denk dat mijnheer Friedman wat prematuur was.
Kunnen we hier nou niet één avond in het jaar - ja déze avond dus - ophouden met bekvechten? Het besmeurt m.i. de nagedachtenis van onze doden. In ieder geval ga ik wat anders doen.
ja en dan nu het deugnieuws
Ik herdenk de mooie oude tijd, je weet wel het touwtje uit de brievenbus tijd.
Die duivelse linkse imbecielen hebben alles mooi naar de kloten geholpen, dat zijn mijn overheersers.
Nou, op naar de volgende nog meer gedevalueerde 4 Mei herdenking. Er zit een patroon in de manier waarop de NL (Europese) cultuur de nek wordt omgedraaid. Wat er nu gebeur met 5 Mei, is vergelijkbaar met de manier waarop de Zwarte Pieten discussie is gestart.
--
Iedereen kent wel de uitspraak van Drunkcer "iedere keer een kleine stap, en we zeggen lekker niets, dan komt vanzelf het point of no return (vrij vertaald)". Dat trucje wordt ook gebruikt om de NL cultuur de nek om te draaien. En bij kritiek gooien ze er een gaslighting sausje over heen. En doen het volgende stapje.
--
Kijk uit voor extreem links: VVD, GL, PVDA, D66 en hun aanhang de AnitFa's en SJW's
Ik blijf er nog maar even stil van, zouden meer mensen moeten doen.
Illoeminadi | 04-05-17 | 20:20
Hier, jouw geweldige "wij met zijn allen" gevoel.
imgur.com/ngDUO2f?r
Terug autocorrectie van langzame tablet. Walgen. Dus.
mijn tranen voelen zuur
Ferdo76
Inderdaad. En stilstaande bij al diegene die wij herdenken wordt ik steeds giftiger op dominee Rikko de aandachtstrekker.
De manier waarop hij afgelopen week ons ook verantwoordelijk wilde maken voor verdronken vluchtelingen en gelukzoekers doet mij Wal en van die anarchist.
Zo zeer dat zou ik hem voor de auto krijgen ik mogelijk van schrik het verkeerde pedaal int rap.
Overigens GS uw kop en aanhef is weinig subtiel. Kwetsen en schockeren prima maar niet op dit moment en inzake deze gelegenheid.
@Illoeminadi | 04-05-17 | 20:20
Ja, dat prachtige "wij-met-z'n-allen" gevoel! Weet je wie ook...?
Ach, laat ook maar. Tegen domheid is geen kruid gewassen.
VerenigingVanDieven | 04-05-17 | 20:12:
Ik twijfelde.
Maar ja, homofiele Turken, alles wordt uit de kast gehaald om van de oorspronkelijke betekenis af te leiden.
Walg ervan.
Eberhard van der Laan zag er redelijk goed uit. Sprak ook duidelijk. Mooi.
De meest respectloze post van Geenstijl ooit. Als je zelfs hier smalend over doet en het een soort van belachelijk maakt....
@ puttanesca | 04-05-17 | 20:20
+1
Illoeminadi | 04-05-17 | 20:20
Stel nu dat Storm de islam als de belangrijkste bedreiging ziet voor onze zo zwaar bevochten vrijheid. Dan maakt dat de link dus voor hem zeer relevant.
@ de Voorzittert / 20:03
Voortaan weer gewoon Marechaussee schrijven he
telelezer | 04-05-17 | 20:17
Je maakt me nieuwsgierig wat zijn de bevelen?
@Johnweer | 04-05-17 | 19:08
Speciaal voor jou: /s
En intussen stromen Facebook, Instagram en Twitter vol met de herdenkingsselfies van lieden die toch graag willen laten weten dat ze erbij zijn! Dat ze een selfie hebben met Maxima op de Dam in de achtergrond! Want zijzelf zijn net even belangrijker dan de reden waarom ze er staan, zeg maar.
Maar goed... ik wil het feestje verder niet bederven hoor. Doen zij ook niet. Zij zijn erbij! En hebben fotografisch bewijs!
De meest respectloze post van Geenstijl ooit. Als je zelfs hier smalend over doet en het een soort van belachelijk maakt dan hoop ik dat we over niet al te lange ook de ondergang van Geenstijl kunnen herdenken. Goed op weg in ieder geval!
@LuckyGirl | 04-05-17 | 20:07
wel overwogen te reaguren
Ons defensieapparaat is compleet uitgehold. Juist nu onze vrijheid steviger verdedigd moet worden.
@ croque monsieur | 04-05-17 | 20:10
-
Op bevel van Brussel worden onze strijdkrachten stelselmatig uitgehold zodat we eerdaags moeten gaan smeken om een EU leger.
Waalsdorpsevlakte is een mooie, respectvolle herdenking. Geen poespas, protocollen en geen hotemetoten die de hele week op ernstige bekkies geoefend hebben.
Heel veel dank voor DEZE livestream, redactie. De ceremonie op de Waalsdorpervlakte - waar ik als klein kind al met mijn ouders heen ging - blijft toch zó ontroerend. Ook nu heb ik weer met tranen in mijn ogen gekeken want helaas is het door de omstandigheden niet meer mogelijk om er persoonlijk bij te zijn.
Dodenherdenking zorgt voor verbinding horde ik net op de NPO. Hmm verbinding tussen de blanke medemens bedoelen ze dan ? Op 3 pinda's na zijn het alleen blanken op de Dam.
@LuckyGirl | 04-05-17 | 20:07
Mooi gezegd. Ik wou iets soortgelijks zeggen, maar ik heb mijn sarcasme maar even voor me gehouden.
Geen SJW-ers met een schreeuwprotest om 20.00 vanwege het gebrek aan een eigen toilet voor lichtgetinte genderfluid boeddhistische lesbiennes, dat valt dan weer mee.
@croque monsieur | 04-05-17 | 20:10
vergeet de polen niet...
de Voorzittert | 04-05-17 | 20:03
Een homofiele turk ook nog eens. Ben benieuwd hoe vrij hij dat in zijn omgeving kan uiten...
@Illoeminadi | 04-05-17 | 20:00
Een beetje hetzelfde idee als dat iedereen op exact hetzelfde tijdstip, elke dag naar een zwarte steen gaat bukken? Dat?
Of dat iedereen op hetzelfde moment hetzelfde gebaartje doet? Ja... mooi man!
Daar hebben onze bevrijders voor gevochten! Vast.
i.imgur.com/ngDUO2f.jpg
@telelezer | 04-05-17 | 20:07
Hou vol Telelezer. Ze hebben je nog niet te pakken.
.
Het is een mooie knipoog naar de Erdoturken dat een Turk met een moeilijk gedicht de vrijheid staat te prediken.
@de Voorzittert | 04-05-17 | 20:03:
De Armeense genocideherdenking is toch op.... oooh wacht.
Met dank aan o.a. de Amerikanen, Britten & Canadezen. We gaan ze weer een keer hard nodig hebben. Ons defensieapparaat is compleet uitgehold. Juist nu onze vrijheid steviger verdedigd moet worden.
Heeft iemand al geteld hoeveel "Nederlanders met een migratieachtergrond" er op de Waalsdorpervlakte aanwezig waren?
Oh wacht de winnaar van de scholierenwedstrijd. Tuurlijk. Toch nog een lichtgetintiër! Een Turk ook nog. Geinig.
@de Voorzittert | 04-05-17 | 20:03
-
Een turk, bah ik vind het helemaal niet "geinig". we worden steeds verder overgenomen; ook deze diep eerbiedige nederlandse wordt gekaapt
BAH
Wow.
Er is precies 2 minuten niet gereaguurd mensen!
De rest van het jaar nadenken over hoe een WOIII herdenking te voorkomen.
Utrecht hooggraven doet weer aan geschiedsvervalsing. De Marokkaanse vlag hangt er weer bij naast nl en Canada. Elk jaar weer die discussie over het aandeel Marrokaanse militaire in nl.vermoeiend. Eigenlijk mis ik de Poolse vlag
Turks menneke met een kinderen voor kinderen-eewwwrr. Het moet niet gekker worden.
Dat Wilhelmus is toch een mooie melodie. Beetje rare tekst, maar mooie plechtige muziek.
Opdat we het verleden nooit zullen vergeten. Met dank aan onze bevrijders.
Prachtige marrechauchee-wijven in beeld. 5 reeten.
.
Trouwens lekker gemeleerd, die Dam. Oh wacht de winnaar van de scholierenwedstrijd. Tuurlijk. Toch nog een lichtgetintiër! Een Turk ook nog. Geinig.
We hebben het weer overleefd mensen.
-weggejorist-
@Stormageddon | 04-05-17 | 19:41
Een matige uitvoering betekent niet persé dat het plan of idee slecht is.
.
Wellicht dat iets meer besef van de verliezen in die tijd leidt tot iets wat meer zorg en passie om deze tijd niet tot een herhaling van die tijd te maken.
.
Nodig hoor.
.
Just a thought
@Schroedinger | 04-05-17 | 19:57
Als ik zo jouw tegel lees... Ben je nu wel of niet dood?
Een link naar naaktfotos van Carice van Houten uit de film Zwartboek met de vraag: Zou u haar doen? als Dodenherdenkingstopic. Hulde, Geenstijl. Heel smaakvol aangepakt.
Er zijn talloze mensen (ware helden!) gestorven voor onze vrijheid. Helaas zijn er nog steeds fascisten (Joop.nl, NRC, VK, Hertzberger en haar posse etc. etc.) die er niks, maar dan ook niks, van geleerd hebben.
Als het niet zo godvergeten triest was zou je er eigenlijk alleen maar om moeten lachen.
Anyway, ik herdenk vanavond mensen die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid die inmiddels helaas weer hard afkalft.
Linksch NL, maak maar flink herrie vanavond om 20:00uur, aan jullie is het toch al niet besteedt...
Iemand in het Duits?
volgens mij gaan ze zo de tune van star wars inzetten.
Nefret | 04-05-17 | 19:45
Vertel eens, waarom is het terecht dat adverteerders weglopen? Welke wetten worden er op geenstijl.nl overtreden? En aan welke extremiteiten of geweld worden de lezers blootgesteld? En over welk extremisme gaat het dan precies? Of is er sprake van porni wellicht?
Kan Merel ff dr muil houden aub
Met jullie vrijheid! Een beetje in de vluchtstrook van je eigen gelijk gaan parkeren! BAH! Zomaar zeggen wat je wilt, dat moeten we niet willen!
Het is ongepast om straks, tijdens het leggen van de krans door onze Koningin, ook de doden te gedenken die onder het regime van Videla en zijn landbouwminister uit vliegtuigen zijn gekieperd youtu.be/e0YBiQv8D88?t=71 , daar zijn andere momenten voor maar ... moet er toch altijd even aan denken. Nu 15 minuten stil uit respect voor allen die voor onze vrijheid ... toch elk jaar weer opnieuw een brok in je keel. T*moffen.
Carice? Zijn jullie niet mis met Carry Tefsen? Die speelde daar ook in.
@Graaf van Egmont | 04-05-17 | 19:37
Dat klopt maar, ik ben nogal efficiënt aangelegd.
Qua Carice-Google: vergeet om 20.00 u niet even twee minuten te stoppen met fappen, mensen.
Zwartboek, met die stoomlokomotief in Haarlem. Die dingen stonden in de oorlog ergens bij Hannover opgeborgen. Wat er nog van over was dan.
Als je over fake praat, dan is het wel die movie.
hotnot | 04-05-17 | 19:01
Ik heb hem zelf nooit gezien. Wel de trailer (in het Nederlands met Engelse ondertiteling). In een bioscoop in Dublin.
Ik vroeg me toen (januari 2007) al af hoe een Nederlandse film in een Ierse bioscoop terecht kon komen.
-weggejorist en opgerot-
Iemand van de NOS Radio 1 is 'helemaal klaar met de ransapen van Geenstijl' en kan niet wachten tot GS kapot is: media.tpo.nl/2017/05/04/nos-radio-1-pr...
Stormageddon | 04-05-17 | 19:41
.
Tja daar heb je wel een ijzersterk punt, zo zie ik dat ook.
Ik ben even naar het monument in de Apollobuurt
Prettige dodenherdenking allemaal!
@H.J.W. | 04-05-17 | 19:31
Omdat het godverdomme elk jaar weer hetzelfde geneuzel is. Elk. Fokking. Jaar. Weer.
Je moet je conformeren naar het klootjesvolk dat zichzelf moreel superieur acht, allemaal in het verzet zaten na 5 mei 1945 en elk jaar weer iedereen moreel de maat nemen als er iets wordt gezegd wat niet "mag", er een geintje van maakt en moet lachen om die hypocriete stokstaartjes op de Dam dadelijk, die bolle en zijn pampapaard voorop.
Oeioeioei... mag niet!
Graaf van Egmont | 04-05-17 | 19:16
Voor u heb ik een link opdat u kunt nagaan hoe het ooit zover heeft kunnen komen,neem de tijd.
www.youtube.com/watch?v=rx1Rj6fHCNE
Stormageddon | 04-05-17 | 19:13
.
i.dawn.com/large/2015/12/565fd142ad956...
Stormageddon | 04-05-17 | 19:13
Ik ben ook altijd zo opgefokt als ik naar Star Wars kijk, heel normaal hoor.
Al die mensen die hun leven gegeven hebben voor de vrijheid van ons Nederland, en wat doen we ermee? we geven het alsnog af aan merkel en Brussel.
McMarx | 04-05-17 | 19:30
Nee, dat moet op 11 november. Maar als je je er lekker bij voelt maag het ook vanavond, of morgen. Zie maar.
Stormageddon | 04-05-17 | 19:13
Hahahaha Starwars,lang niet gekeken.
Stormageddon | 04-05-17 | 19:25
Heb jij iets geslikt of ben je dronken? Of gewoon geestelijk moe van het leven?
Mark_D_NL | 04-05-17 | 19:31
Jaap? Kannie missen!
eriksweet | 04-05-17 | 19:22
.
Is inderdaad correct, maar vergis je niet dat zelfde zogenaamde verzet (in de vorm van de mof dwarszitten) heeft op zich een groot aantal burgers de dood door moffenwraak gekost.
Heb er 1 gevonden. Een Somalische vlag. Om de Somaliers te herdenken die gevallen zijn bij de slag om Schubbekutteveen.
@ Stormageddon | 04-05-17 | 19:25
Doe even rustig man. Laat je niet zo opjutten.
Ik herdenk ook de doden van WOI. Mag dat?
Ik herdenk het feit dat het ooit zover heeft kunnen komen,zonder dat mensen na twee en zeventig jaar nog niet willen vertellen hoe het ooit zover heeft kunnen komen.
@Graaf van Egmont | 04-05-17 | 19:16
Zegt jouw gebrek aan gevoel voor humor, ironie en sarcasme niet veel meer over jou dan over mij? Hou godverdomme gewoon je bek en herdenk wie je wil herdenken als je dan zonodig hecht aan symboliek en rituelen, hou dat lekker voor jezelf, maar ga anderen niet de maat nemen met jouw morele meetlintje.
Wat de vliegende neuk kan het jou nu schelen wie wat herdenkt? Als jij wilt stilstaan bij de Joden, bij de verzetsstrijders, Engelandvaarders, de militairen op de Grebbeberg, de zeelui in de koopvaardij die een Duitse torpedo in de reet hebben gekregen of de mariniers in de Javazee: boeit mij allemaal niet. Je herdenkt maar een eind weg. Elke dag desnoods. En als je waarde hecht aan die twee minuten dadelijk: boeit mij ook niet.
Ik kom bijna elke dag even op het kerkhof, loop heel vaak langs het oorlogsmonument en ik weet het wel. Ik heb niet speciaal een dag of twee minuten nodig. Jij blijkbaar wel: nou gefeliciteerd! Ben je nu gelukkig? Ben je nu de morele alpha topdog? Voelt het lekker, om de Anne Fleur van de dodenherdenking te zijn? Krijg je daar een stijfje van? Fijn zo. Geef er maar een slinger aan.
toen de oorlog was afgelopen had ineens iedereen in het verzet gezeten
echte helden liggen op het kerkhof
"Je hebt wel een lekker trui" zei de boer. Daarop trok mijn oom zijn trui uit en kon hij de felbegeerde zak aardappels op zijn bagagedrager sjorren.
Weer op de fiets vanuit West-Friesland terug naar Amsterdam. Trappen, trappen, trappen. Fietsen met een lege maag gaat niet lekker. Maar eten daar ging het om, dus hongertocht.
In Amsterdam-Noord aangekomen werd hij aangehouden door de Moffen.
Het was koud, onbehoorlijk koud weer. De fiets trapte wel wat lichter. Met een lege bagagedrager fiets je inderdaad wat makkelijker.
In Memoriam ome Henk.
Evocatus
Ik herdenk met name mijn oom: nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Heinrich_... die ook nog tegen zijn Nederlandse meerderen in het leger op durfde te komen.
Hij heeft voor zijn verdiensten de hoogste Willemsorde ontvangen.
Stormageddon | 04-05-17 | 19:13
Zegt jouw kennis van StarWars niet meer over jouzelf dan over 4 mei dodenherdenking?
Ik laat het feestje ook dit jaar weer gewoon aan me voorbij gaan. Althans, wellicht ga ik op deze #StarWarsDay (May the fourth be with you) om 8 uur alle Bothan spionnen herdenken die zijn omgekomen om de blauwdrukken van de Death Star te stelen. En uiteraard alle Ewoks die zijn gevallen bij de slag om Endor.
Lijkt me allemaal heel wat zinvoller dan deze schertsvertoning elk jaar weer. Maar doet u vooral uw eigen ding, zelf weten allemaal.
kwark001 | 04-05-17 | 19:08
Nou niet overdrijven kwark. Die jongens waren gewoon opgeroepen en zullen weinig gehad hebben met het bevrijden van Europa.
Die duizenden doden op die stranden waren al erg genoeg, zonder dat te moeten opblazen.
Als elke vluchteling asiel zoeker een dag nee slechts een uur in Sobibór of Treblinkas of Dachau of Buchenwald Groß-Rosen, Natzweiler-Struthof en Mauthausen. of wat anders moest rondlopen ,dan had je geen vluchteling meer
witchmaster | 04-05-17 | 19:03
Jij gaat dus de avonddienst in? Kelner?
@Parsons | 04-05-17 | 19:04
Grappenmaker, die fabel is allang ontkracht. Die stonden aan de kant van de nazi's.
'k kan me wel gaan afvragen of 'k Carice zou doen... maar zij zou mij toch niet doen, dus ach laat maar zitten. Ik ga gewoon om 20.00 uur even m'n bakkes houden en dankbaar zijn aan de mensen die voortijdig stierven en hun leven misliepen voor onze vrijheid. Ik ga om 20.00 even m'n bakkes houden uit respect voor de slachtoffers van de waanzin die oorlog is. Als mensen daar doorheen moeten roepen, of zich denken te moeten misdragen dat is hun probleem zij tekenen zichzelf onbeschaafd en zijn het opmerken werkelijk niet waard, voor hen heb ik geen gedachten tot 20.03. Daarna zal ik mij indien nodig eventueel boos maken.... we zien wel, maar ik hoop dat 't niet nodig is.
En dan te bedenken dat er alleen al op die eerste dag duizenden jonge jongens zijn gestorven op het strand van Normandië. Jongens die vaak vrijwillig in dienst gingen om hun land en ook ons land te heroveren op die fascisten. En dan nu, vanavond allemaal die hypocriete koppen te gaan bekijken op de tv? Ik dachtut nie!
Opdat we niet vergeten dat Nederland door marokkanen is bevrijd.
@Muskatnuss!!! | 04-05-17 | 18:56
En niet ten goede....
Zo ff mjn overhemd uit de kast gestreken en wel mijn zwarte stropdas die ik eenmaal per jaar draagt evenals mijn zwarte pantalon en dan hop daar waar ik hoort te zijn Muskatnuss dat klopt zelfs ik ga nu lopend .
Respect voor de jongens en meiden die vaak in hun bloei van hun leven de hoogste prijs heeft betaald.......... hun leven daar is die 3 minuten toch een lachertje
-weggejorist-
Dodenherdenking is stilstaan bij gebeurtenissen uit de tweede wereldoorlog.
Mijn vader had het relatief goed in het kamp, vertelde hij. Hij kon door de afrastering zien hoe de Polen behandeld werden. Zij werden opgedragen met zware stenen een rondje door hun afdelingskamp te lopen. Met dat beetje voedsel dat ze kregen redde het merendeel dat niet. Met de kolf werd ze gemaand op te staan en verder te lopen.
Stilstaan, en verdergaan.
Zwartboek, met die stoomlokomotief in Haarlem. Die dingen stonden in de oorlog ergens bij Hannover opgeborgen. Wat er nog van over was dan.
Als je over fake praat, dan is het wel die movie.
Even stilstaan bij al die mensen, soldaten, verzetsmensen, weggevoerden, die de hoogste prijs betaalden. Wat moet hun dood over de hele wereld een verdriet hebben veroorzaakt bij hun nabestaanden.
Goed om daar eens over na te denken in die 2 minuten.
Eigen doden eerst.
Zij hebben gevochten voor onze vrijheid. Triest is dat de huidige generatie alleen vrijheid kan verliezen. Bepaalde cartoons zijn bijvoorbeeld al niet meer mogelijk uit angst voor terreuraanslagen. Ik ga me om 20:03 weer verder schamen.
Mijn vader vertelde me net dat vroeger in zijn jeugd, er werkelijk geen auto reed, tijdens de 2 minuten stilte. Alle auto's stonden stil.
Tegenwoordig is het heel normaal dat de kransen 's avonds naar binnen moeten worden gehaald, uit angst dat de bondkraagjes er anders mee gaat voetballen.
Wat is dit land veranderd...
Ik herdenk vanavond de vrije, progressieve, ruimdenkende samenleving.
Ik ga denk ik een liedje zingen. Voor de verzopen dobbernegers.
www.youtube.com/watch?v=EKGlqa0ZMKs
Oops verkeerde topic! Sorry! :-S
Er zijn heus wel dode buitenlanders voor wie ik stil ben om 20.00 uur: de Amerikanen, Britten, Canadezen, Polen etc. die de hoogste prijs betaalden voor onze vrijheid.
-weggejorist-
REAGEER OOK