Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Spionnenverslag MIVD: Wees bang voor de Russen!

Een kuchende man in een regenjas heeft het jaarverslag van spionnenclub MIVD in een steegje laten vallen online geknald. Flashy, fancy. Nu verwacht je altijd wel wat bangmakerij als je een spionnenrapport onder de loep neemt, maar het is dit jaar nog veel erger dan we allemaal dachten. Want de Russen. Ze komen. Nee, ze zijn er al. Het jaarverslag heeft niet voor niets de titel 'Toenemende destabilisering door Rusland'. Het is 'verontrustend'!!! "Door hybride oorlogvoering en tactieken wordt getracht onzekerheid te creëren bij derden (het Westen, NAVO en EU), de eensgezindheid te ondergraven, besluitvormingsprocessen aan te tasten en de publieke opinie negatief te beïnvloeden." En ze hebben ook wapens!!! "In 2016 besteedde de MIVD voornamelijk aandacht aan deze ontwikkelingen in de Russische Federatie en export van deze wapensystemen naar (potentiële) risicolanden en inzetgebieden." En digitaal zijn we al helemaal de klos!!! "Russische inlichtingendiensten zijn heimelijk aanwezig en actief in Nederland, net als in andere westerse landen." We zijn vorig jaar honderden keren helemaal de moeder gehackt en door de Russen en de Russen verspreiden nepnieuws en de Russen willen een kleine NAVO en de Russen willen een instabiele EU, dus eigenlijk gaan we er gewoon allemaal aan. De MIVD heeft voorts geen idee wat er allemaal gehackt is, maar de Tweede Kamerverkiezingen zijn sowieso niet gehackt door de Russen. Hoe ze dat weten, weten ze niet, maar ze weten het. Enfin. Als er straks weer een vrachtwagen door de menigte ploegt, een bandje van het podium af wordt geschoten of een idioot een metrostel opblaast, bedenk dan dat uw Wodka Martini-drinkers hartstikke druk zijn met destabiliserende Russen; het enige echte gevaar uit het oosten.

Reaguursels

Inloggen

De Koreaanse Slet | 25-04-17 | 11:08
Ach ja, die goeie oude schapen willen niet die goeie oude zwart-wit wereld zien die hen wordt voorgespiegeld en oorlog voeren tegen die ingebeelde vijand.
|
Werk je toevallig voor de MIVD of aanverwante clubs?

Wol | 25-04-17 | 22:05

@sletje
Wordt het niet een keertje tijd om een nette inrichting op te zoeken meid? Zo sneu dit.

kaplaarzenverkoper | 25-04-17 | 20:06

Zo'n 99% van de reacties tonen precies aan waar de MIVD het o.a. over heeft en het is overduidelijk dat de Russen (deels) geslaagd zijn in hun opzet om een 'vijfde colonne' in het westen op te zetten tegen het westen (met name EU, NAVO en westerse politici) onder de valse pretentie dat dit nationalistisch of patriottisch is.

De Koreaanse Slet | 25-04-17 | 11:08

EnricoD | 25-04-17 | 07:48
Een vijandbeeld creëren heet dat. Doet elke "goede" dictatuur om de rijen gesloten te krijgen. Zoiets als Orwell's 1984 met de Twee Minuten Haat en de bewering dat Oceania altijd in oorlog is geweest met Eastasia, een mogelijk niet eens meer bestaande vijand. Maar wel zo handig om intern de boel onder controle te houden.
|
Beetje jammer dat onze democratische, vrije landen dat blijkbaar ook nodig vinden. Ook bizar dat wij überhaupt geheime diensten hebben die dingen mogen doen die eigenlijk volgens onze eigen grondrechten en principes verboden zijn. Je hebt recht op privacy, maar uit naam van veiligheid ineens weer niet. Je mag een ander niet bespioneren of zomaar zwartmaken, maar als je een uniform aantrekt of beweert het uit het landsbelang te doen, ineens weer wel.
|
Nu wil ik best geloven dat Rusland illegale dingen doet en probeert het buitenland te beïnvloeden, maar dat doen de VS en EU ook. Op aanzienlijk grotere en gewelddadiger schaal. Propaganda kun je ook tegengaan door gewoon de waarheid te vertellen, maar men spint liever een spookbeeld van Russen die zogenaamd verkiezingen kunnen winnen door de media te beïnvloeden met nepnieuws.
|
In feite zegt hiermee de media en politiek die klagen over beïnvloeding door "nepnieuws" dat de media bepaalt wat het volk stemt. Je kunt het dus ook omdraaien: de media is altijd met propaganda bezig, volgens haar eigen zienswijze. Het bevalt ze alleen niet wanneer het volk niet langer naar ze luistert of als ze het "verkeerde" nieuws slikken.

Wol | 25-04-17 | 08:41

Ik ben banger, ahum, voor de MIVD dan voor de Russen. Opruien heet zoiets toch?

EnricoD | 25-04-17 | 07:48

Kijktip: shadow world
En zie waar het echte gevaar vandaan komt.

Dagvers | 25-04-17 | 07:08

Tjonge, wat een propaganda weer van de Nederlandse staat.
.
De S300 systemen van de Russen zijn niet eens in staat om Damascus te beschermen of inkomende kruisraketten van Trump af te weren.
.
Het vliegdekschip van de Russen is een oude stoomboot.
.
Oei oei wat slecht zijn die Russen.
.
Vandaag een artikeltje voorbij zien komen hoe corrupt de Russen zijn. Ze hadden een contract van 140 miljoen dollar aan vijf zakenmensen gegeven, inzake olie en gas. Woei woei... www.reddit.com/r/worldnews/comments/6...
.
Oja... en Trump is een Russische spion en nog een hele boel meer flauwekul van de propaganda machines...
.
Oja... de mensen in NK hebben het giga slecht, zie link met foto's. www.foxnews.com/world/slideshow/2017/0...
.
Oooh nee, foxnews mag je niet kijken. Foei.

Príncipe | 25-04-17 | 01:19

Wol | 24-04-17 | 22:14:
Verplicht voer voor iedereen die dit nog niet weet of een slecht geheugen heeft.
Hulde!

LuckyGirl | 24-04-17 | 23:41

Ik ben bezorgder over de AIVD met hun verregaande bevoegdheden dan voor de Russen.

ZoltarTheMagnificent | 24-04-17 | 22:29

Terwijl wij hier angstig onder ons bed liggen dat is geschaakt door sahara's en subsahara's.

BommelMarwijkROOD | 24-04-17 | 22:22

"Rusland is gevaar voor islamisering en vervangen van de europese autochtone bevolking door die uit Afrika."
Ga dan lekker in Rusland wonen!
De monsters onder je bed, EU en islam, ben je dan kwijt. Laat nog eens weten hoe het je daar bevalt.

BommelMarwijkROOD | 24-04-17 | 22:21

Nou ik wens "de Russen" en iedereen veel succes met het destabiliseren van de machtshonger van de VS en de EU die nogal wat tijd en geld besteden aan het destabiliseren van andere landen en proberen regime change te bewerkstelligen.
|
Nee Poetin is geen fris figuur op z'n zachtst gezegd. Maar de totale hypocrisie van Europese landen en de VS om te klagen over bemoeizucht van Rusland of China of anderen met de wereld, het gebruik van geheime diensten om de eigen bevolking en rest van de wereld te bespioneren en te beïnvloeden, terwijl ze zelf al decennia exáct hetzelfde doen en dan zelfs een graadje erger, is werkelijk misselijkmakend. Hoeveel landen en overheden heeft Rusland sinds de Sovjet-ineenstorting omver geworpen, onderwijl plechtig murmelend over vrijheid, democratie en mensenrechten? En hoeveel landen de VS en EU de afgelopen eeuw? Om even een kort lijstje te maken, sorry als ik er een paar vergeet en de koloniale tijd van voor WO2 voor het gemak even oversla:
-1953: premier Mossadekh van Iran, democratisch verkozen en van zins om de olieindustrie uit Anglo-Amerikaanse handen te halen werd door GB en VS uit het zadel gewipt en vervangen door de Sjah (die doodleuk werd verteld om mee te werken of hij kon er zelf ook aan geloven).
-De Suez-crisis: Israel, GB en FR maakten het Suez-kanaal afhandig van Egypte, dat het waagde om als soevereine staat een kanaal te nationaliseren dat op haar eigen grondgebied lag.
-Vietnam, samen met China\de Sovjet-Unie wellicht, maar grotendeels de VS.
-Chili: democratisch gekozen (weliswaar radicaal socialist) Allende werd met goedkeuren van de VS afgezet door generaal Pinochet. Ongeveer 3000 doden, mag iets meer zijn.
-Varia van dictatuurtjes van andere Latijns-Amerikaanse landen waar de VS een dikke vinger in de pap had. O.a. Batista op Cuba die weer werd gewipt door Fidel Castro.
-Afghanistan: financieren van de Mujaheddien tegen de Sovjets, die daarna veranderden in Taliban en Al Qaeda met bekende gevolgen. Daarna "bevrijding" van Afghanistan na 9/11, met nog altijd burgeroorlog en een achterlijk Islamitisch "democratisch" regime dat nog altijd ondersteund moet worden door de VS en EU om niet in elkaar te storten.
-Irak: eerst Saddam steunen tegen Iran, dat in 1979 die Sjah van 1953 die hen werd opgedrongen afzette en een Sji'itische dictatuur werd. Dat Saddam gifgas gebruikte tegen Iran vond men wel best. Daarna deed hondje Saddam niet meer braaf pootjes geven, dus regime change en honderdduizenden doden en politieke chaos die volgde. Plus een enorme invloed van Sji'itisch fundamentalistisch Iran... Zo blijf je lekker bezig.
-Egypte: decennia dictator Moebarak steunen om vervolgens volslagen naief de "Arabische Lente" te accepteren waar meteen moslimfundi's werden verkozen. Daarna maar snel weer de nieuwe dictator du jour Sissi z'n gang laten gaan met een staatsgreep.
-Libië: nadat Frankrijk, GB en VS die Kadaffi eerst decennia de hand boven het hoofd hielden hem toen ineens weg wilden hebben. Chaos, anarchie en talloze doden tot gevolg.
-Jemen: Saoedi-Arabië dat als absolute monarchie de "democratisch gekozen" dictator Saleh weer in het zadel wil helpen na z'n afzetting door Houthi-rebellen, met goedkeuring van de bondgenoten zoals de VS. Miljoenen mensen honger en onder vuur.
-Syrië: Qatar, Saoedi-Arabië, de VS en EU willen graag regime change tegen een relatief gematigde seculiere dictator die ze ook eerst z'n gang lieten gaan. Z'n pappie mocht zelfs een hele stad met tanks laten uitmoorden en men gaf in het Westen geen krimp. Nu schijnt er iets met een pijpleiding te zijn die en is men ineens weer zwaar bezorgd om mensenrechten en moet er snel "democratie" komen. Miljoenen vluchtelingen en duizenden doden geen bezwaar. Wir schaffen das.
|
De tijd dat Europa of de VS geloofwaardig vanuit de hoogte konden doen over mensenrechten en vrede (als ze al ooit de morele hoogvlakte bevolkten) is allang voorbij. Je mocht als slachtoffer van de VS of Europese staten je gelukkig prijzen als men slechts met propaganda of hacks je verkiezingen wilde beïnvloeden. En in een democratie met vrijheid van meningsuiting mag iedereen z'n mening geven. Hoe onjuist of onzinnig ook. Dat is juist het punt van democratie: de zittende meerderheid mag niet dicteren wat de oppositie zegt. Of je hebt vertrouwen dat die vrijheid van meningsuiting ertoe zal leiden dat de kiezer de juiste beslissing maakt en door de propaganda heenprikt (van welke zijde dan ook), of je bent eigenlijk niet zo democratisch.

Wol | 24-04-17 | 22:14

Roesky verspreiden nepnieuwskie!!
De pot verwijt de ketel dat de Russen zwart zien.
Proberen de aandacht af te leiden van het gevaar wat al binnen is door zelf nepnieuws te verspreiden.
De Russen hebben volgens hen nepnieuws verspreid over een NAVO soldaat die een meisje in Estland had verkracht.
Wat is dat erg zeg. Nu krijgen we oorlog.
Dat hier in het Westen constant vrouwen worden verkracht door Afrikaans moslim-tuig is dus niet van belang.
Want dat is echt.
Stemmingmakerij die op feiten gebaseerd is dus volgens de MIVD van geen enkele waarde.
Wat een misselijke doortrapte sukkels zijn dit toch.
Ze proberen een omgekeerd wereldbeeld te schetsen.
Een enkel berichtje met nepnieuws is dus vele malen erger dan een paar honderd berichten met echt nieuws over verkrachtingen.
De linkse mafketels zullen het wel weer als zoete koek slikken.
Tot ze er een keer in stikken. In al die zoete koek.

klinkklaar | 24-04-17 | 21:58

Dat de chaos in en destabilisatie van Europa (voornamelijk) door " eigen mensen " en bewust wordt gecreëerd is m.i. onderhand wel duidelijk.
Dat het doel is in de chaos de agenda's , plannen en belangen van deze groep erdoor te drukken is eveneens duidelijk.
Dat politici als : Merkel / Juncker / Rutte / Timmermans etc dit spel meespelen , niet de lands belangen , maar de belangen van deze groep dienen en slechts fungeren als " democratisch vernislaagje " is ook overduidelijk.
Ik geloof derhalve weinig tot niets van het " Russische dreigings - verhaal "
Het lijkt slechts het zoveelste rookgordijn , een doorzichtige poging de aandacht af te leiden van wat intern gebeurt.

enorme sukkelzak | 24-04-17 | 21:51

Shit, de mivd heeft ons door...
De beer heeft de wodkavoorraad geroken, ik herhaal: De beer heeft de wodkavoorraad geroken.

ska ska ska | 24-04-17 | 20:36

Die russen weer he. Eerst een beetje onschuldige Talibani doodschieten, gelukkig kwam rambo ze helpen. Toen hun "eigen bevolking" in tjetjeniË.Gelukkig was breslan hun lesje. Bosnië lekker serven helpen.En nu weer Ukraine en Assad helpen. Man,man,man. Mensen verdiep je. Gemene deler: Tyfusmoeselmannen met snode plannen.Russen pak mn buffetschaal maar op vakantie, ik koop er s'avonds een biertje voor je bij. Ik heb altijd plezier met die lui.

rattenvanger XL | 24-04-17 | 20:14

Beste mivd(nee, geen hoofdletters). Doe eens schnell 1984 en animalfarm lezen voor je weer zo'n kant nog wal rakende flutzooi als officieel rapport de wereld in durft te sturen. In militaire dienst had ik een atomal screening en had ik het gevoel bij de "goeie" te horen. In die tijd was er misschien nog een heel kleine dreiging vanuit Rusland. Tegenwoordig moeten we meer angst​ hebben voor de verraderlijke kliek in Brussel en de collaborateurs in Den Haag. Welke kliek dicteert jullie? Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik voor een club als die van jullie zou werken!!

kaplaarzenverkoper | 24-04-17 | 20:06

Feynman | 24-04-17 | 15:47
Geweldig kameraad, ik doe mee. Mooie tradities, ongelimiteerd zuipen en alles eerlijk delen. De format moet nog iets gemoderniseerd worden maar dan zijn we er wel.

Dr. Blechtrummel | 24-04-17 | 19:56

De Russen komen? Dit allemaal in de wereld geslingerd door de machtige Soros, die ook de verkiezingen in Frankrijk aan het manipuleren is.

lanexx | 24-04-17 | 19:56

Redactie, ik kan GeenStijl nu alleen nog maar in het Russisch lezen?

-edit у вас есть проблемы с этим?-

LuckyGirl | 24-04-17 | 19:41

Ach ik zit hier toch veilig achter de waterlinie, dat is een nat soort nonvirtuele firewall. Ik hoef me dus alleen zorgen te maken voor een vijand met een vijfde kolonne.

down | 24-04-17 | 19:36

Wat een bagger rapport van de MIVD. Dit is toch lachwekkend om de Russen als het grote kwaad te zien. De Russen hebben meer te vrezen van ons. Begroting van de NAVO is tig keer groter, in 25 jaar is de NATO opgeschoven naar de bijna gehele westgrens van Rusland en in de EU maakt je pas echt kans op een toppositie als je Poetin haat. Wat een onkunde bij de AIVD. Laat ze eens kijken naar de Saoudies. Die hebben 100 jaar uitgetrokken om het salafisme groot te maken in Europa. Daar zit het gevaar. Maar tja dat durven ze niet te onderzoeken.

Graaier | 24-04-17 | 19:34

Ok, komtie dan........ even wachten......... ja!!!
Ik ben bang voor de Russen.

en wat nu?

Nuuk | 24-04-17 | 19:30

Wat putin kan, kan men hier ook blijkbaar. namelijk een fictieve vijand als pressiemiddel gebruiken. Daar werkt het.
Gelukkig zit Putin hier al 150 moskeeën te voeren met preken, en financiert het andere moskeeën. ..... oh wacht...

Stortkoker | 24-04-17 | 19:29

Van waar deze propaganda.... Ik ben juist banger voor onze politieke incompetentie, het weg kijken van het echte gevaar, islam. Wie in de politiek heeft de pik op de Russen, zou zeggen even goed je persoonlijke problemen doorslikken en richt je pijlen op Turkijke.

Extra.Paracetamol | 24-04-17 | 19:23

@telelezer | 24-04-17 | 18:21
"Een EU-leger moet en zal er komen en ze zullen niet rusten voordat dat er is"

Dat leger was er al lang geweest wanneer de Engelsen niet dwars hadden gelegen. Gelukkig komt er een Brexit en zijn de onderhandelingen al gestart voor een EU-leger. Het is namelijk een mogelijkheid om aan de 2% eis van Trump te voldoen omdat de kosten dan gezamenlijk gedragen worden.

Nathan R Jessup | 24-04-17 | 19:03

@Teleo | 24-04-17 | 16:20
Volgens mij snap jij niks van internettrollen. Zegt Operatie Libero je niks? Kun je het voorstellen als je een klein kantoortje vult met trollen die een full-time baan hebben aan het trollen, dat ze vanzelf meesters erin worden? Het helpt hen dat ze populistisch mogen zijn net zoals de lui uit Palestina. Op dit moment zijn zowel Arabische trollen in liberaal-links als de Russische trollen in populistisch-rechts een groot gevaar voor de vrijheid van meningsuiting in de EU.

Jostifiel | 24-04-17 | 19:00

Onze eigen media verspreiden ook nepnieuws, dus dat is niks bijzonders. Bovendien zou ik ook wel eens willen weten hoeveel westerse spionnen er in Rusland rondlopen.

His Lordship | 24-04-17 | 18:42

Gewoon sluwe bangmakerij opgezet door de EU zodat we eerdaags moeten gaan smeken om een EU-leger
@telelezer | 24-04-17 | 18:21
Juist geantwoord.

FreeVogelaar | 24-04-17 | 18:28

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:36
En hoelang stonden de inwoners al op de barricaden en waar tegen protesteerden ze ook alweer?

botbot | 24-04-17 | 18:25

@Dikr | 24-04-17 | 16:12
Het zijn voornamemijk de Baltische Staten die de rest van de NAVO opstookt tegen de Russen. Vind je het gek als je beseft door wat voor malloten dit land wordt bewoond? Ik denk dat de VPRO in dit geval wél een nuttige bijdrage kan leveren: www.vpro.nl/programmas/de-westerlinge... Maar ja, misschien helpt het dat ze nog nooit een moslim hebben gezien. Alhoewel, misschien toch wel, want een substantieel deel van het Russisch leger bestaat uit moslims en dit worden er alleen maar meer: jamestown.org/program/marlene-laruell... (Sowieso een interessante link. Negeer de alinea's met het woord Islamophobia erin als je er gevoelig voor bent, dan krijg je een goed beeld van wat de rol van islam is binnen Rusland. (Even gekeken of Jamestown iets te maken heeft met Soros. Het lijkt erop van niet. De enige bron die beweert dit tegen te spreken is de adviseur van globalresearch.ca , strategic-culture.org , die notoir onbetrouwbaar is: rationalwiki.org/wiki/Globalresearch ))

Jostifiel | 24-04-17 | 18:22

Zou het de EU zijn die maar niet genoeg krijgt van landjepik als het om ex-Sovjet-Unie landen gaat?
@ keestelpro | 24-04-17 | 15:33
-
Gewoon sluwe bangmakerij opgezet door de EU zodat we eerdaags moeten gaan smeken om een EU-leger
In dat kader is onze eigen overheid ook ons leger systematisch aan het afbreken.
De lange arm van het sluwe Brussel moet niet onderschat worden!
Een EU-leger moet en zal er komen en ze zullen niet rusten voordat dat er is

telelezer | 24-04-17 | 18:21

Waaruit blijkt volgens Onno Eichelsheim dat Rusland voor Nederland een bedreiging vormt? Hij zegt dat Rusland technologie vergevorderd is, op die van ons, middels Raketten en techniek. Ja, dat Rusland wel geld steekt in hun defentie technologie en Nederland niet, dat weten we toch al jaren. De kogels zijn hier zelfs op de bon, tijdens oefeningen moeten hier de militairen zelf pang pang.. roepen. Maar waaraan geeft Nederland dan wel miljarden aan belastinggeld aan uit, nou dat is in ieder geval niet aan kogels nog de bejaarden. Hier heeft de Linkse Politiek al jarenlang alleen maar oog en massageld over voor de Islamisering van Nederland.

FreeVogelaar | 24-04-17 | 18:15

"We have always been at war with Eastasia"

Zzzzooooffff | 24-04-17 | 18:13

Ik ben helemaal klaar met het demoniseren van Russen.

accijnstoerist | 24-04-17 | 18:12

Met een rus kun je tenminste nog gezellig een fles wodka leegdrinken en 'Kalinka' zingen. Met een radicale moslim kun je dat wel vergeten.

Zoals je met radicale moslims álles wel kunt vergeten dat ook maar íets met plezier, vreugde, muziek of liefde te maken heeft.

Peter Emile | 24-04-17 | 18:04

Ze gaan ons straks vertellen dat alle Moslim aanslagen... georganiseerd zijn door de Russen.

Oepsie1234 | 24-04-17 | 18:02

FreeVogelaar
dank voor uw reactie. Ik heb het overigens in mijn inbreng van 16:56 niet over een officier van justitie maar dat terzijde.
Eurocommissaris Dimitri Avranopoulos meldde in de Tribune de Genève van 7 maart jl. dat Europa zit te springen om jonge arbeidskrachten. Daar Afrika een onuitputtelijke bron bezit van dezen worden door hem en zijn ambtenaren plannen ontwikkeld in Brussel om op korte termijn 6 miljoen jonge Afrikanen naar Europa te halen. De voorbereidingen behelzen in eerste instantie huisvesting. Hetgeen de NGO's nu doen - het ophalen aan de kustlijn van Libië van Afrikanen- zal dus ongetwijfeld de zegen van Brussel hebben immers de gestage stroom "jonge arbeidskrachten" blijft aan- zwellen. Alles wat geschiedt om e.e.a. in te dammen lijkt dus op een verloren achterhoedegevecht. Naast huisvesting en inrichting daarvan , zullen al deze mensen gevoed , gekleed, gemonitord (men leze bewaakt)begeleid en betaald moeten worden.
Het verstandig moederschap van al die miljoenen West-Europese vrouwen afgelopen decennia geheel in lijn met de bevindingen van o.a. de Club van Rome en om alle aandacht voor je twee à drie kinderen te kunnen hebben , wordt op geperverteerde wijze teniet gedaan door miljoenen mensen naar Europa te halen van wie bekend is dat ze per definitie complete " families von Trapp" zijn of deze rap op de wereld zetten.
In de Brusselse krochten is alles al geregeld...
bron o.a. : Démocratie Participative
Tribune de Genève

Jan Boule | 24-04-17 | 18:02

De VS bespioneerd Duitsland, Duitsland bespioneerd de EU, NL bespioneerd Duitsland, Duitsland bespioneerd Nederland... en ja, de Russen zullen ook wel spioneren. De VS beinvloed verkiezingen overal, Nederland beinvloed verkiezingen (burgeroorlog) in Oekraine... en ja, de Russen zullen dat ook wel doen. Thats the name of the game!

Oepsie1234 | 24-04-17 | 18:00

Het leek er toch even op dat de mensheid als geheel deze aardbol een beetje op orde kreeg.
Maar nee, blijkbaar zijn er een groep of laag mensen met hun eigen belangen bezig.
Ten kosten van Henk en Ingrid overal ter wereld waarschijnlijk weer....

kloopindeslootjijook | 24-04-17 | 17:59

En toch zou ik helemaal niet raar staan kijken als Noord-Korea de USS Carl Vinson aanvalt als die in de buurt is. Gewoon omdat het kan.

PrinsesStoepje | 24-04-17 | 17:57

De Duitser luistern Interpol af. De Amerikanen iederen en je moeder. Ieder land zit tot zijn ellebogen in de afluister praktijken van andere landen.

Hiesjes | 24-04-17 | 17:55

Trouwens, Rusland-bashen is een Links-hobby geworden. Ze moeten in plaats van het echte gevaar een ander gevaar aanwijzen om ons dom te houden. Dat zijn nu dan ineens de Russen.

Patatter | 24-04-17 | 17:54

Hoezo zouden we bang moeten zijn voor russen? De eu en het mohammedanisme zijn veel grotere bedreigingen voor onze vrijheden. Sterker nog dankzij Rusland zit Assad er nog en zitten wij niet in de totale ellende

rode peper | 24-04-17 | 17:49

het Russisch kapitaal staat veilig op de zuidas gestald dus ik ben niet zo bang voor de russen. ik ben meer bang voor een inlichtingen diensten die meer bevoegdheden krijgt om ons in de gaten te houden onder het mom van terroristische bedreiging.

Rest In Privacy | 24-04-17 | 17:48

Vroeger deden mannen met regenjassen in steegjes heel wat anders.

Patatter | 24-04-17 | 17:43

Neeeeee hoor de moslims zijn geen probleem, alle problemen komen van.... de russen.

Krankzinnige linksmenschen, als ons land niet aan linksheid kapot zou gaan, zou het om te gieren zijn.

GerMonster | 24-04-17 | 17:42

Mark_D_NL | 24-04-17 | 17:23
Ik noem inderdaad een aantal bronnen, iets wat ik van jou nog niet heb gezien. En kom nou niet aan met RT of Niburu.
Ik citeer hier boven zelfs ook een Russische bron, een adviseur van Putin, wat wil je nog meer?

mennie | 24-04-17 | 17:28

Gewoon allemaal een dashcam aanschaffen, dan is er niks aan d hand.

Balletje Mayo | 24-04-17 | 17:23

Mark_D_NL | 24-04-17 | 16:50
Omdat Trump dat fake news noemt?
mennie | 24-04-17 | 17:03
Waarom haal je Trump erbij? Is dat je enige referentiekader nog? Kom eens uit die bubble man.

Mark_D_NL | 24-04-17 | 17:23

-weggejorist-

sc00p | 24-04-17 | 17:11

@Jan Boule | 24-04-17 | 16:56
Er gaan zelfs geruchten dat een Italiaanse officier van justitie heeft gezegd dat hulporganisaties samen werken met mensensmokkelaars. Ja, maar dat is geen nieuws, dat weten we toch al langer.

FreeVogelaar | 24-04-17 | 17:07

ik geloof er geen ene fcuk van. Wat is het belang, behalve dat ze misschien (terecht) zouden willen dat we met onze poten van Oekraine afblijven?

Bert Konterman | 24-04-17 | 17:06

Mark_D_NL | 24-04-17 | 16:50
Omdat Trump dat fake news noemt?

mennie | 24-04-17 | 17:03

Haha, één van de voorbeelden van de Russische fakenews was "het verspreiden van de leugen dat een soldaat een vrouw had verkracht".

DaJonkel | 24-04-17 | 16:57

mark-d div
Wat betreft uw opmerking aangaande immigratie.
Alleen al met Pasen staken 8500 Afrikanen vanaf de Libische kust over naar Italië. Niet Gouvernementele Organisaties ruimhartig gesubsidieerd door onze overheden, hebben een inmiddels planmatige aanpak om illegalen over te zetten. Dezen zijn veelal slecht opgeleid ergo analfabeet en zorgen voor een militarisering van Italië. Strijdbaar als deze mensen zijn en zonder uitzondering een militaire opleiding hebbend, zullen ze binnen enkele jaren hun eisen gaan stellen als het getalsmatig op orde is. Medestanders alom. Mogherini is er één van. Maar ook de uit Congo afkomstige Italiaanse ex-minister en nu Europarlementariër Cecile Kyenge streeft ernaar Italië verregaande te metiseren naar eigen zeggen. Het gevaar komt voor alsnog niet van Poetin. Hij heeft de tijd. Hij weet dat Europa van binnenuit wordt opgevreten enerzijds door de voortschrijdende islam en anderzijds door de machinerie in gang gezet door NGO's die een behoorlijke boterham verdienen met het oppikken van tienduizenden illegalen vlakbij bij de kusten van Libië. Poetin heeft natuurlijk weet van de verregaande naïeve en decadente houding van de Brusselse kliek en haar Ruttiaanse paladijnen. Er is sprake van afspraken van de NGO's met smokkelaars op het land en aldus gedijt alles. De gewetenlozen in Brussel beschouwen elke nieuwe immigrant als een welkome nieuwe consument hoewel wetende dat deze immigranten grosso modo zeker niet zullen gaan deelnemen aan het arbeidsproces. De kosten van dit alles worden op de gewone mensen afgewenteld vroeger of later. Ook dat mensen verdrinken doet er niet toe. In de Australische wateren verdrinkt niemand. Australië voert beleid op illegale immigratie en behoedt het land voor onheil op demografisch en ideologisch ( godsdienstig) gebied. Europa gaat stap voor stap naar de sodemieter.

Jan Boule | 24-04-17 | 16:56

De EEC vroeger: om een derde wereldoorlog te voorkomen.

De EU nu: Wir wollen Lebensraum, en willen dus uitbreiden richting Rusland. Dat is in de geschiedenis altijd goed afgelopen *kuch* De oorlogzoekers.

De EU kunnen we dus wel opdoeken, het staat nu voor het tegenovergestelde en is een gevaar voor de vrede.

Wilde_Eend | 24-04-17 | 16:55

@ad melkert | 24-04-17 | 16:36
Met anti-virus software zullen ze ook wel deals hebben.

Watching the Wheels | 24-04-17 | 16:53

Het maakt absoluut niets meer uit, welke media wij ook lezen. Want ze putten allemaal uit de door Elite gemanipuleerde drie nieuwsbronnen AP - Reuters en AFP.

FreeVogelaar | 24-04-17 | 16:51


mennie | 24-04-17 | 16:18
Rachel Maddow als source gebruiken. Proest. En dan ook nog wikipedia aanhalen als betrouwbare bron. Jij durft wel zeg. Zie hier het failliet van Nederland!

Mark_D_NL | 24-04-17 | 16:50

soros , en dito clubjes, gesteund (financieel) vanuit washington en allerlei andere stichtingen doen precies hetzelfde , namelijk inmenging in binnenlandse aangelegenheden onder het motto ''opkomen voor mensenrechten'' maar dan hweet het ''bevorderen van de democratie en vrijheid'' , flikker toch op

gelachewoar | 24-04-17 | 16:46

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:40.excuse ,er zijn inderdaad te weinig mensen wakker.
daardoor ontvouwt het zich sneller .
Helaas.

medelmo | 24-04-17 | 16:44

@ad melkert | 24-04-17 | 16:36
Inderdaad en die eikels installeren allerlei meuk op je systemen, waardoor de boel takkentraag wordt en dan moet je weer een nieuwe computer kopen die sneller is en zo houden ze zichzelf en de economie aan de gang en dat is ook nodig want de CO2 uitstoot moet onder controle komen voor de ijsberen.

Watching the Wheels | 24-04-17 | 16:42

De Neo-fascistische Dugin van mennie schrijft en roept een hoop , maar heeft geen invloed in het kremlin.... wikip.
tot op heden zie ik rus. als reagerend op navo expansie en raketschilden.
De krim en oost-oekraïne is opkomen voor de russische bevolking aldaar.
De uitsluiting en verbiedenn van eigen taal, en afsluiten van bevoorrading (krim) en afslachten van russen in Odessa .
Van Baalen en co kunnen je informeren over de rechtse kant van oekraïne.
Eu is de lont in zijn eigen kruitvat .
uitvoeren andermans agenda , gullie domme mensen moeten geknot en geknoet en luisteren en mengen en geen eigen cultuur meer nastreven .een wereld een volk .... wel makkelijk besturen toch?
proost.

medelmo | 24-04-17 | 16:42

@medelmo | 24-04-17 | 16:29
U predikt tegen het koor mijn beste. Ik ben daar al een lief aantal jaartjes van op de hoogte. Helaas voor u en mij zijn een héle hoop mensen dat niet. Of wil men het domweg niet geloven. Coudenhove-Kallergi Plan etc.. Het ontvouwt zich as we speak. Het merendeel heeft geen flauw benul. Rusland moet de vijand zijn omdat die zich niet gewillig naar de EU slachtbank willen laten leiden.

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:40

@Rommelende Onderbuik | 24-04-17 | 16:28
"Beste NSA, vorige week teenslippers gezien, weten jullie nog bij welke webshop?" dat zou handig zijn.

Watching the Wheels | 24-04-17 | 16:39

@kweethetooknietbeter | 24-04-17 | 15:33
Het blijft desondanks toch oppassen met de Russen. Als het ze daar niet meer lukt om hun volk dom en eronder te houden omdat het in omliggende landen beter gaat, gaan de Russen liever de omliggende landen destabiliseren dan dat zij hun eigen land verbeteren. Beoordeel de Russen dus niet op hun woorden, maar op hun daden.

Daarnaast is terreur slechts een korte-termijn-bedreiging. Over 20 tot 30 jaar is het patroon duidelijk en trapt er geen enkele jihadist meer in. Tenminste, als wij ze er zolang onder weten te houden....

Tel Aziaat | 24-04-17 | 16:39

@botbot | 24-04-17 | 16:16
U vergeet voor het gemak even een paar EU speknekken die op dat plein in de Oekraïne de boel lekker op stonden te hitsen? En hoe een, ofschoon meer dan corrupte, maar wel democratisch(!) gekozen president werd afgezet met behulp van de EU? Omdat de uitslag hen niet beviel (goh, waar hebben we dat nu toch eerder gezien?) *kuch* diverse referenda *kuch*? Dat was het moment waarop Rusland het zat was. Daarvoor liep het allemaal zo'n vaart nog niet. Pas toen de Eu overal de tengels in begon te steken etc. werd het bal.

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:36

Gelukkig kopen de Russen geen invloed in ons medialandschap. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn. En als Russen ergens om bekend staan is het wel hun eerlijkheid.

Wimpiewim | 24-04-17 | 16:36

De NSA heeft met alle belangrijke softwaremakers en (sociale) mediakanalen belangrijke overeenkomsten. Kortom:

Google=NSA
Facebook=NSA
Twitter=NSA
Microsoft=NSA
etc.

www.salon.com/2014/11/16/googles_secre...

ad melkert | 24-04-17 | 16:36

@plaszak | 24-04-17 | 15:51
Ik zou niet weten wat beter is de Sovjet UNIE of de Europese UNIE. Trouwens ja wel. De communistische Sovjet Unie was erg maar de Europese Unie is hard op weg om erger te worden.
Bovendien ligt de Sovjet Unie in het verleden en is de Europese Unie de keiharde realiteit van vandaag.
En waarom moeten die Oostbloklanden in een nieuwe unie?
Laat ze toch godverdomme autonoom en zelfstandig zijn!
En was Nederland dat ook nog maar.
Niemand heeft om de EU gevraagd. Een diplomatieke staatsgreep dat is het en niets anders.

keestelpro | 24-04-17 | 16:34

Dikr | 24-04-17 | 16:12
Er is een speciaal NATO–Russia Council en Rusland is permanent lid van de VN, ze willen graag doen geloven dat iedereen tegen ze is maar eigenlijk duwen ze zelf af. Omdat ze graag een tegengeluid willen laten horen, ze willen hun eigen identiteit en soevereiniteit behouden en denken dat dat alleen kan als ze tegendruk geven.

mennie | 24-04-17 | 16:33

Ik denk dat deVARA is geinfiltreerd door de russen en de exorbitante salarissen betaalt van oa Mathijs. Hierdoor wordt NL linkser en worden er meer islam immigranten toe gelaten en dus destabilisering. Ook de immigranten Ferry diensten in de Middellandse zee worden gesponsord door de russen, allemaal.

echtpaul | 24-04-17 | 16:32

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:05 eu heeft een neven agenda.
Die heet- agenda21 -van de VN.loopt sinds 1992.
Globalisatie . U zit er middenin..... alles wat gebeurt maakt
daardeel van uit.

medelmo | 24-04-17 | 16:29

Rusland is inderdaad een gevaar voor de islamisering en het vervangen van de europese autochtone bevolking door die uit Afrika.
Want Rusland zal voor die tijd ingrijpen om haar eigen grondgebied te verdedigen door die sprinkhanen die na Europa zullen proberen ook Rusland te veroveren en leeg te vreten.

sinar2 | 24-04-17 | 16:29

Met landen als Duitsland, die hun eigen bondgenoten bespioneren en afluisteren en intensief samenwerken met de NSA, heb je geen vijanden nodig.

Flatulent | 24-04-17 | 16:29

Ik zag Rusland vroeger als kind als een zwart vijandig deel van de wereld.Nu heb ik duizend keer liever een "dreiging" van de Russen dan een invasie van de islam.
Hettiet | 24-04-17 | 15:38

Precies, plus daarbovenop heb ik ook geen zin dat Nederland als kleine Playmobilpoppetjes in Amerikaanse militaire conflicten (Irak, Jemen, Afghanistan, Libië, Oekraïne, Syrië) wordt meegezogen.

Xirdalan | 24-04-17 | 16:29

Teleo | 24-04-17 | 16:20
Mooi is dat, he? Als je per ongeluk een mailtje kwijt bent, hebben ze altijd nog wel een kopietje voor je.
nsa.gov1.info/utah-data-center/

Rommelende Onderbuik | 24-04-17 | 16:28

De Tweede Kamer verkiezingen zijn sowieso niet gehackt omdat het partijkartel dat al heeft gedaan.

HipsterBrood | 24-04-17 | 16:28

mennie | 24-04-17 | 16:23

Als jij het verschil niet kunt bedenken tussen een data center van 500m2 en één van de NSA gebouwen van 9000m2 en wereldwijde medewerking van ALLE data centers van Microsoft e.d., tja..

Teleo | 24-04-17 | 16:28

Propaganda van het ergste soort dit. Deense overheid gehackt door Rusland, verkiezingen USA gehackt door Rusland, wij moeten bang zijn voor Rusland. Er komt een moment waarop je denkt: Wie is Rusland? En waarvoor moeten we bang zijn? Peop!!!

Eagle_Eye | 24-04-17 | 16:28

-weggejorist-

tada | 24-04-17 | 16:27

Beginnen ze hier nu ook al met deze onzin..

Tsja je moet wat om de NWO door te zetten.

Als je geen vijand creeert gaan mensen hun onvrede misschien uiten naar de leidinggevenden, dat moeten we niet hebben natuurlijk.

Hoera oorlog! En deze is nog politiek correct ook, super dit.

Rest In Privacy | 24-04-17 | 16:27

De Islam is een veel groter gevaar, een sluipmoordenaar zonder scrupules. Ingebed in mensen die we al snel meervoudig geestelijk gehandicapt zouden noemen. En die met open armen ontvangen worden door mensen die we 75 jaar geleden verraders zouden noemen. Mesnen met een persoonlijk baat hebben om de weldoener uit te hangen, want macht/carriere/inkomen...

ad melkert | 24-04-17 | 16:27

Tijd om de Bond-films nieuw leven in te blazen. Natuurlijk dreigt er gevaar vanuit Rusland, maar waarschijnlijk hebben de Amerikanen al veel meer informatie over ons verzameld. Dit creëren van een gezamenlijke vijand leidt af van het onvermogen van Europa (de EU) om zelf veiligheidsproblemen, zoals toenemende terreurdreiging en opkomend protectionisme vanuit Amerika, het hoofd te bieden.

Mannes | 24-04-17 | 16:25

MIVD heeft de verkiezingsuitslag namelijk gecontra-hacked.

Rommelende Onderbuik | 24-04-17 | 16:24

De grote corrupte criminele boevenbende is ons eigen Westen. Iedereen die daar anders over denkt heeft niet goed opgelet.

XaleX_2 | 24-04-17 | 16:23

Teleo | 24-04-17 | 16:20
Hoeveel mensen werken er in een data center?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken.
"Ja maar hij ..."

Of denk jij er zo over?
Aleksandr Dugin: 'We have our special Russian truth' - BBC Newsnight
www.youtube.com/watch?v=GGunRKWtWBs

mennie | 24-04-17 | 16:23

Af en toe een ploffende haatbaard staat in geen verhouding tot russen die met hun digitalen tot diep in onze energievoorzieningen reiken. Terwijl de paupers zich opwinden over een geloof in de marge wordt onze democratische cultuur vele malen meer bedreigd door de oligarchische autocratie in het oosten. Ik geef ze geen ongelijk. We zitten al decennia met onze fikken in hun (post)communistische zaakjes te poeren. Het geopolitieke spelletje. Zo zijn we groot geworden

Ravissant | 24-04-17 | 16:22

mennie | 24-04-17 | 16:14

roflol

Een Russisch gebouwtje van 500 m2?
Google eens op NSA data center.

Echt. De Russen zijn he-le-maal niets.

Teleo | 24-04-17 | 16:20

Toen ik in 1971 in dienst zat deden ze al paranoïde dat Iwan op het punt stond om de gelederen te doorbreken. Toen moesten we naar Sennelager op oefening. Veel Germanen in die Heimat maar geen Sovjetrus te zien. Om ons toch een beetje alert te houden verspreidde het kader nepnieuws, namelijk dat de Bader-Mainhofgruppe een aanslag op ons plande. Breznjew, Gorbatsjov en nu Poetin willen dat kleine fopstaatje aan de Noordzee niet. Is gewoon de moeite niet waard. Nederland is alleen lastig als Iwan naar GB wil omdat er altijd files staan.

Nivelleermarionet | 24-04-17 | 16:18

Over 100 jaar bestaat Rusland nog wel, maar Nederland bestaat dan niet meer. Of het bestaat alleen nog in naam, zoals de schilderswijk.

helodia | 24-04-17 | 16:18

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:05
Wie begon er ook al weer grootscheepse oefeningen aan zijn grens te houden vergezeld van raket installaties zodat de enkele landen zowat een zenuwinzinking begonnen te krijgen.
Nou? wie o wie?

botbot | 24-04-17 | 16:16

Flatuleerder | 24-04-17 | 16:03

Och, de Yanks vragen, wij draaien. Waarschijnlijk zit er gewoon een Amerikaanse proofreader bij de MIVD voordat het wordt jaarverslag is goedgekeurd. Die lui zijn zó goed en hebben zoveel poen en computerpower, de Russen gaan echt niets beginnen. Een beetje klooien, tuurlijk. Die Russische jongens moeten ook hun brood verdienen en een succesrapportje schrijven voor de chef.

Teleo | 24-04-17 | 16:15

Poetin heeft steeds minder vrienden, zo wacht ik bijvoorbeeld nog steeds op die pallet Stolli van Vlad als beloofde beloning voor al mijn anti-associatieverdrag comments.

Harry Turtle | 24-04-17 | 16:13

MH17: 194 doden
Terrorisme: 8 doden ?

Kan er een paar doden naast zitten, maar Rusland staat nog bovenaan voorlopig.

Ben7943 | 24-04-17 | 16:13

@mennie | 24-04-17 | 16:02
Ik zie het als een interne aangelegenheid. Tussen Oekraïne en Rusland. Iets waar wij ver uit de buurt moeten blijven. Er moet een buffer bestaan tussen die twee grootmachten en ik vind dat de Navo landen achter zijn gebleven toen de USSR uiteenviel: die had zich ook moeten opheffen, een economisch karakter moeten krijgen of de Russen moeten toelaten. Het tegendeel is helaas de werkelijkheid: de Navo probeert zichzelf uit te breiden ten koste van het voormalige Oostblok. Dat is in de ogen van de Russen een grote provocatie en een reële dreiging. Chroetsjov heeft de Krim ooit weggeven aan Oekraïne in een dronken bui, wetende dat het deel uitmaakte van dezelfde entiteit. Nu wonen er (om verkeerde redenen, maar toch) heel veel etnische Russen. Annexeren is fout maar niet minder fout als wat de Amerikanen, en wij met hen, op ons geweten hebben in de recente geschiedenis. VER uit de buurt blijven, geen EU of Navo lidmaatschap geven en ze het lekker zelf laten uitzoeken dus. Een apart verdrag met de EU en met Rusland is de enige werkbare oplossing voor dit probleem. En de Navo moet echt een toontje lager gaan zingen. De 20e eeuw wil hun retoriek terug.

Dikr | 24-04-17 | 16:12

"Volgens mij claimt de MIVD niet dat dit het grootste probleem van deze tijd is, beste Mosterd. We blijven ons ook gewoon braaf druk maken over de Moslims, wees gerust."
jawor36 | 24-04-17 | 15:37
Aardig artikel in de Financial Times van een paar weken terug, dat die dreiging dus ook beschrijft en in perspectief plaatst.
"Friends of Putin: Russia’s western elite networks - ‘Russia has upgraded from information-gathering to influence-gathering, facilitated by its presence in international business’ ". www.ft.com/content/89c46690-1409-11e7...
Passage uit dat artikel: "For years western politicians took Russian money with impunity because few voters cared. People worried about a supposed “fifth column” of Muslims at the bottom of society, but not about a fifth column of friends of Putin at the top."

nickolaas | 24-04-17 | 16:12

De Russen zijn past echt gevaarlijk. Ploflims zijn maar peanuts, daar ga je slechts dood van. De Russen kijken online met je mee.

Boerkablaffer | 24-04-17 | 16:12

Ik kan me eigenlijk geen reden bedenken waarom Rusland enige belangstelling voor Nederland zou moeten hebbben of waarom Nederland überhaupt van enig belang zou moeten zijn voor Rusland. Nederland stelt al eeuwen niets meer voor. Krankjorem zijn ze bij de AIVD! Ik weet nog goed dat we het 400-jarig jubileum voor onze wederzijdse betrekkingen met Rusland gingen vieren in 2013. Een jaar later was alles anders...

Sarcastisch varken | 24-04-17 | 16:11

Mark_D_NL | 24-04-17 | 16:06
Correctie: Zelfs een MIVD rapport is tegenwoordig VVD, D66 en GL promotie.

Mark_D_NL | 24-04-17 | 16:07

De enige organisatie die welbewust Europese landen probeert de te destabiliseren onder andere door middel van massa immigratie, het uitdagen van de autochtone bevolking en andere verdeel en heers spelletjes is de EU club.
--
Met gebalde vuistjes een menigte toeschreeuwen wie deed dat ook al weer.. Vertegenwoordigers van Poetin of die van de EU?
--
Zelfs een AIVD rapport is tegenwoordig VVD, D66 en GL promotie. Nederland staat er niet goed voor, helemaal niet goed.

Mark_D_NL | 24-04-17 | 16:06

Flatuleerder | 24-04-17 | 16:03
U bent bij uw eerste leugen niet gebarsten.

botbot | 24-04-17 | 16:06

@James Lastig | 24-04-17 | 15:41
Precies! Toen het Warschau Pact viel werd Rusland door de NAVO gerust gesteld. Er werden afspraken gemaakt dat de NAVO zich nooit te dicht zou opdringen aan de Russische grenzen. Welnu, daar heeft de EU dus dikke vette maling aan gehad. Meerdere malen zelfs. Terecht dat de Russen dit met argusogen bekijken.

Verder wordt ik meer dan doodziek van dit hele geframe. Er zijn zo een aantal veel dringendere zaken op te noemen die hier de boel destabiliseren *kuch* Islam *kuch* Verder mag de EU wel eens een toontje lager gaan zingen wat betreft propaganda. Hetgeen zij ten toon spreiden, daar is zelfs Noord-Korea nog jaloers op! De E.E.G. werkte prima. Ze hadden de Euro desnoods als handelsmunt kunnen nemen. Maar wat ze nu doen is één groot recepi for disaster. Om over de moedwillige omvolking nog maar te zwijgen. Poetin zal nooit mijn vriend worden maar in een aantal zaken heeft hij gewoon gelijk. De veroorzakers van de huidige instabiliteit zijn de NAVO en de EU zélf.

Sjefke7807 | 24-04-17 | 16:05

Ach jee,de gutmenschen van MIVD hebben weer eens een denkbeeldige vijand nodig om hun bestaansrecht te rechtvaardigen.

Nou wil ik niet beweren dat de Russen van die bloeikes,maar ik kan tig landen en een totalitair systeem(islam)opnoemen die stukken gevaarlijker zijn dan al de Russen bij elkaar.

komtdatschot | 24-04-17 | 16:03

Voor het neerhalen van MH-17
MIVD toen er al een week lang een BUK in oost-Oekraine stond, de separatisten waarschuwden dat alles wat vliegt uit de lucht geschoten zou worden, er al meerdere neergehaald waren.
Ja toen wist de MIVD van niets, deze mensen willen ons nu nog wat wijsmaken?

Flatuleerder | 24-04-17 | 16:03

-weggejorist-

plaszak | 24-04-17 | 16:02

Oops het is dus niet de EU die niet naar referenda luistert,het is niet de EU die iedereen bang maakt omdat de Britten een Brexit verkiezing hebben, het is niet de EU die massaal boten stuurt om kansloze migranten op te pikken net voor de Afrikaanse kust.

&(&(* en ik maar denken dat de EU dat allemaal doet. Maar het zijn dus de Russen die dat allemaal op slinkse wijze in onze hoofden pompen..

Luisje99 | 24-04-17 | 16:02

@Moneytron, ja precies. Rusland is heel passief. Ukraine inlijven bij de EU en de Navo is een serieuze schending van de afspraken die destijds gemaakt zijn. Ook Crimea is te rechtvaardigen dat hoorde ook bij de deal

Bokito ergo sum | 24-04-17 | 16:02

Dikr | 24-04-17 | 15:57
Rusland is niet Oekraine binnen gewandeld om er alleen op vakantie te gaan.
Men wil wel degelijk meer invloed terug in de buurlanden.
De USSR viel om, maar ze zijn in ~10 jaar weer een beetje hersteld en willen weer terug naar de oude glorietijden.
Zie de link die ik eerder postte.

mennie | 24-04-17 | 16:02

Russen doen goed werk in Syrie door religiegestoorden te bevechten in tegenstelling tot het Westen die ze juist aan de macht willen brengen.
Asad is gematigd wat religie betreft; vrouwen hoeven daar niet ingepakt en gesluierd rond te lopen.
De Russen zullen we in de toekomst hard nodig hebben om de GEKTE die religie heet gezamenlijk de baas te kunnen.

meneer Q | 24-04-17 | 16:01

Wat een onzin. Ze zeggen zelf dat ná moslimgevaartuigprobleemideologie, Rusland het grootste gevaar is voor Europa.
Waarom zou dat niet waar kunnen zijn? Geef eens een lijstje met feiten waarom Rusland níet die destabiliserende zender zou zijn in Europa (Krim, Georgië, op eigen houtje in Syrië erop los slaan) en daarbuiten?
Constant ontkennen dat Rusland een negatieve factor is slaat ook nergens op.

Draak uit Brabant | 24-04-17 | 16:01

Als de Russen zo goed zijn waarom werken we dan niet samen met ze? Als klein landje ben je nu eenmaal een slet.

Voorlopig geloof ik nog een de superioriteit van de CIA en zie ik het als een knappe demoniserings-actie.

Teleo | 24-04-17 | 16:00

Russische vrouwen zijn meestal lekker en geil, dus boeien als de Russen komen. Beter dan hoofddoekjes.

Gewinflipt | 24-04-17 | 16:00

@James Lastig | 24-04-17 | 15:41
Niks expansiedrang. Domme Sovjet, anti-westerse weg-met-ons gelul.
Die landen hebben er ZELF voor gekozen bij een vrij en welvarend Europa te horen. Zestig jaar Sovjet onderdrukking is ze niet zo goed bevallen.

plaszak | 24-04-17 | 16:00

De vijand van mijn vijand is mijn vriend. En aangezien ik weet hoe de doorsnee Rus over een moslim denkt.....здоровье (zdorov'ye)

Tuborg øl | 24-04-17 | 15:59

Manneke Pislam | 24-04-17 | 15:42
Dan moeten ze wel geld in huis hebben op dit moment is het armoe troef.
Op dit moment leveren we wel aan Rusland via Turkije.

botbot | 24-04-17 | 15:58

James Lastig | 24-04-17 | 15:41:
Zeer juist.

Amerika is er alles aan gelegen dat West-Europa en Rusland geen aansluiting vinden.

LuckyGirl | 24-04-17 | 15:58

Ik wordt een beetje ziek van deze herleving van de koude oorlog. Ik dacht dat we dat gedonder achter ons hadden gelaten in de 20e eeuw waar het thuishoort. In mijn optiek wordt de Oekraïne crisis misbruikt door de Navo, de V.S. en allerlei verkeerde clubs met financiële belangen bij hogere defensiebudgetten, nieuwe klanten in voormalige Oostbloklanden en minder gas uit Rusland. Putin is absoluut verkeerd bezig geweest met zijn Krim annexatie, MH17, etc. Maar WIJ horen hier in het westen maar een kant van het verhaal en een heleboel horen we niet. Ik hoop dat veel mensen zich ook een beetje gebruikt beginnen te voelen door de internationale politiek. Flikker alsjeblieft op met die oorlogsretoriek en het creëren van dreiging. Dat geldt voor beide kanten. Iets met 'self fulfilling prophecy' enzo.

Dikr | 24-04-17 | 15:57

Ik vind achterlijke baardapen met een perfide voorkeur voor het real-life spelen van carmageddon een stuk enger.
Kan aan mij liggen.

EefjeWentelteefje | 24-04-17 | 15:56

Dat Rusland niet erg blij is met de oprukkende NAVO naar het Oosten is al langer bekend
of wij dat daarom zouden moeten laten, ik zou zeggen dat wij dat zelf wel uitmaken
Vergeet Oekraïne, er zijn nog wel wat andere landen, voormalige Warschau-Pact landen, die maar zich wat graag bij ons wilden en willen aansluiten
Hoe meer zielen hoe meer vreugde
Een beetje kritiek op ons eigen Westen is niet slecht,
vooral wat betreft die enge EUSSR te Brussel
Maar je kan ook overdrijven, wanneer het omslaat naar Poetin fanboy gedrag
er is tenslotte weinig sympatieks en bescheidens aan Poetin's Rusland,
hoe je bv ook aankijkt tegen het regime in Oekraïne,
die Russische steun aan 'rebellen' aldaar, net als eerst openlijke inmenging in Georgisch gebied
Daar hoor ik bar weinig van in deze panelen, laat staan vanuit GS HQ
Een beetje balans zou mi. wel op zijn plaats zijn hier
in plaats van onder het mom van EU/NAVO = slecht, Rusland/Poetin = lievv nogal ongenegeneerd de kant van de Russische troetelbeertjes kiezen
Zeau, dan ga ik nu even mijn denkbeeldige hond uitlaten
een frisse, Nederlandse, neus halen doet ons allen goed

Tobi | 24-04-17 | 15:56

ben eigenlijk meer bang voor een ander volk.iets met haatbaarden e.d!!

berend-botje | 24-04-17 | 15:55

Nice.
JSF op de cover. Onlangs zijn die van ons als 1 van de eersten geupgrade naar Block 3F.

plaszak | 24-04-17 | 15:53

Die moslims vallen dus wel mee! Dat u het weet!

demaup | 24-04-17 | 15:51

landjepik als het om ex-Sovjet-Unie landen gaat?
keestelpro | 24-04-17 | 15:33
Ja erg hè.
Moeten we niet willen met zijn allen, landjepik van de Sovjet Unie.
lang leve de Sovjet Unie en lang leven het communisme!
Proletariërs aller landen verenigt u!

plaszak | 24-04-17 | 15:51

De titel van het rapport moet natuurlijk niet zijn: "Toenemende destabilisering door Rusland" maar "Toenemende destabilisering door een gebrek aan geld naar defensie en teveel geld naar uitkeringstrekkers".

El Rico Grande | 24-04-17 | 15:50

De EU en de USA hebben Rusland aks vijand nodig. Ondertussen schendt men de afpspraken die gemaakt zijn na val ijzeren gordijn en schuift Europa op naar Rusland via Oekraïne tegen de afspraken in. Men trachte ook Georgië bij de NAVO te betrekken wat leidde tot actie van Put in.

Dat de Russen hier eea trachten te bewerkstelligen met fake nieuws, hacks etc. heeft er meer mee van doen dat de EU niet in staat is gebleken jaren terug tot een gezonde dialoog en samenwerking te komen met de Russen maar in plaats daarvan de confrontatie zocht en kreeg. En ja men nam de Krim terug na het gedonder door Timmerfrans en Verhofstadt, van Balen in Kiev.

Echter het gevaar is meer de expansie drift van de EU en de altijd nog naar wereld macht strevende Amerikanen.

Moneytron | 24-04-17 | 15:49

De EU en de USA hebben Rusland aks vijand nodig. Ondertussen schendt men de afpspraken die gemaakt zijn na val ijzeren gordijn en schuift Europa op naar Rusland via Oekraïne tegen de afspraken in. Men trachte ook Georgië bij de NAVO te betrekken wat leidde tot actie van Put in.

Dat de Russen hier eea trachten te bewerkstelligen met fake nieuws, hacks etc. heeft er meer mee van doen dat de EU niet in staat is gebleken jaren terug tot een gezonde dialoog en samenwerking te komen met de Russen maar in plaats daarvan de confrontatie zocht en kreeg. En ja men nam de Krim terug na het gedonder door Timmerfrans en Verhofstadt, van Balen in Kiev.

Echter het gevaar is meer de expansie drift van de EU en de altijd nog naar wereld macht strevende Amerikanen.

Moneytron | 24-04-17 | 15:49

De EU en de USA hebben Rusland aks vijand nodig. Ondertussen schendt men de afpspraken die gemaakt zijn na val ijzeren gordijn en schuift Europa op naar Rusland via Oekraïne tegen de afspraken in. Men trachte ook Georgië bij de NAVO te betrekken wat leidde tot actie van Put in.

Dat de Russen hier eea trachten te bewerkstelligen met fake nieuws, hacks etc. heeft er meer mee van doen dat de EU niet in staat is gebleken jaren terug tot een gezonde dialoog en samenwerking te komen met de Russen maar in plaats daarvan de confrontatie zocht en kreeg. En ja men nam de Krim terug na het gedonder door Timmerfrans en Verhofstadt, van Balen in Kiev.

Echter het gevaar is meer de expansie drift van de EU en de altijd nog naar wereld macht strevende Amerikanen.

Moneytron | 24-04-17 | 15:49

Goede lezing gezien van een oud KGB-agent, ze werken via usefull-idiots, nauwelijks James Bond-gedoe. Anyway het westen heeft zich niet aan zijn afspraken gehouden en zit te dichtbij

Bokito ergo sum | 24-04-17 | 15:49

D'r is maar één ideologie die Europa bedreigt en dat is het geloof/ideologie van de wrede.

Maar Soros en EU zeloten zadelt de bevolking weer op met het vijandsbeeld dat ik nog zo goed uit de jaren '60 ken, ze creëren een nwe koude oorlog om ons af te leiden van wat ....

vlijtig liesje 50 | 24-04-17 | 15:49

"de eensgezindheid te ondergraven",
(EU)
"besluitvormingsprocessen aan te tasten"
(EU-grondwet- en Oekraïnereferendum)
"en de publieke opinie negatief te beïnvloeden."
(MSM)
"En ze hebben ook wapens"
(DUH!)

LuckyGirl | 24-04-17 | 15:49

Het manipuleren van de 'stomme' bevolking kent geen grenzen bij de roverheid.
En ze weten het, de meute trapt nog steeds in hun leugens, list en bedrog.

watmagjenogwel | 24-04-17 | 15:48

Dat de Russen maar komen worden als bevrijder binnengehaald.

Koeienflat | 24-04-17 | 15:48

Laten we stemcomputers invoeren. Dan kunnen we een dag eerder beginnen aan een formatie die een half jaar duurt en krijgen we daadkrachtige leiders die goed tegen drank kunnen.

Feynman | 24-04-17 | 15:47

James Lastig | 24-04-17 | 15:41
En daarom juist.
Want Rusland stortte in, maar als ze weer opstaan willen ze dat gebied weer terug.
Of liever nog Eurasie van Vladivostok tot aan Lisabon.
openrevolt.info/2014/03/07/alexander-...
Alexander Dugin: Horizons of our Revolution From Crimea to Lisbon

mennie | 24-04-17 | 15:46

Dit rapport is dus waarschijnlijk ook gehackt door de Russen......

poldergeiz | 24-04-17 | 15:46

De EU is er niet gerust op, sterker, in Brussel is men gebelgd.

Carryon | 24-04-17 | 15:44

Een bedrijf naast mijn huis in 033 lopen verdacht veel Russen naar binnen. Is onlangs ook een inval geweest door de douane, belastingdienst enz. Maar alles wijst erop dat er shit gaande is die onze overheid niet mag weten.

overVecht | 24-04-17 | 15:44

Heel veel van dit soort praktijken loopt via Nederlandse servers omdat wij zo'n goede infra hebben.
IS Nederland daarmee dan ook uit op defensie gegevens van de Russen?
ZOU bijna zeggen, dat legitimeert een aanval op Amsterdam want knooppunt voor hack verkeer.
.
Anyway, snappen ze nu nog niet dat ze met nepnieuws geen vijandbeeld meer op kunnen bouwen, blijkbaar niet.

General McAuliffe | 24-04-17 | 15:44

Moet Bennie zich al melden bij zijn oude onderdeel? Ik kan ook pang pang roepen vanuit de achterlinie.

Bennie Boos | 24-04-17 | 15:43

wat een onzin! Hef die sancties op en ga eens handel drijven met die russen. Ik kan wel 5-6 dingen verzinnen die een grotere bedreiging vormen...

Manneke Pislam | 24-04-17 | 15:42

Politiek-correct geneuzel van de MIVD.
Politie en Inlichtingendiensten die mee-knikkebollen met de politie-correcte elite.

En nu is het genoeg! | 24-04-17 | 15:41

De EU politici doen ook geen fuck om een stabiel beleid te voeren en importeren moslims bij de vleet wat de boel ook stabiliseert.
Eigelijk wil dus iedereen een onstabiele EU.
Ook het NEderlandsche volk wil graag lid zijn van een onstabiele EU gezien de laatste ronde van de verkiezingen.

Vogelbeest | 24-04-17 | 15:41

De EU en de NAVo zijn de afgelopen 25 jaar systematisch naar het Oosten opgeschoven. Landen die tot begin jaren 90 in het Warschaupact zaten zijn door gratis geld en mooie beloften allemaal bij de EU en / of NAVO gekomen.

De grens tussen Oost en West leip vroeger dwars door Duitsland heen, nu loopt die aan de Oostgrens van Polen en als de EU zijn zin krijgt straks aan de Oostgrens van Oekraïne.

De EU en NAVO hebben een ongeziene expansiedrang laten zien waardoor de Russen terecht zeer bezorgd zijn.

En dan nu eventjes doodleuk de schuld voor de huidige spanningen bij Rusland leggen. Mooi staaltje EU / NAVO propaganda.

James Lastig | 24-04-17 | 15:41

Niks tegen Rusland maar het stelselmatig ontkennen dat het Kremlin enorm met ons loopt te kutten hangt mij ook de keel uit. Als het Kremlin ons een poot kan uitdraaien, dan doen ze dat. Verdeeldheid in de wereld komt hun goed uit.

flame_me | 24-04-17 | 15:40

Het wachten is nu op een aanklacht van MIND tegen de MIVD. Kan me zo voorstellen dat je als Rus je nu wel heel gestigmatiseerd voelt.
On topic, met Poetin, Trump en Erdolf om ons heen wordt het zo ondertussen tijd om langzamerhand weer de eigen boontjes te gaan doppen en niet als een aandachtsgeile EU-hoer open te staan voor alles wat er vanuit de VS en de Islamitische Beerput op ons af wordt gestrooid, maar gewoon samenwerken in Europees verband op diverse levels met gelijkgestemde/cultureel vergelijkbare landen tegen ondergraving van ons continent. Geen EU, wel Europa.

Graaisnaaiert | 24-04-17 | 15:40

Staat er nog iets in over een stille invasie van een religie die niet genoemd mag worden?

de Russen willen een kleine NAVO en de Russen willen een instabiele EU, maar dat is precies wat ik ook wil! De Russen zijn vrienden!

van heinde en verre | 24-04-17 | 15:39

werken=werking

h3* | 24-04-17 | 15:39

Er komt natuurlijk af en toe wel iets naar buiten.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/re...
"Ex-F16-piloot Chris V. moet 5 jaar de gevangenis in omdat hij heeft geprobeerd staatsgeheimen te verkopen aan een Russische diplomaat."
openrevolt.info/2014/03/07/alexander-...
"7. Europe faces a Revolution in both cases: if we, Russians, win, and if we stop somewhere under NATO pressure." (ze weten dat alleen NATO ze kan stoppen)

mennie | 24-04-17 | 15:39

Tijd om de JSF's te gaan kopen om Amerika weer groot te maken.

Nathan R Jessup | 24-04-17 | 15:39

Ik zag Rusland vroeger als kind als een zwart vijandig deel van de wereld.Nu heb ik duizend keer liever een "dreiging" van de Russen dan een invasie van de islam.

Hettiet | 24-04-17 | 15:38

Het is wachten totdat ze de Russen beschuldigen van het hebben en/of produceren van wapens of Massdestruction!

Paulaner München | 24-04-17 | 15:38

Volgens mij claimt de MIVD niet dat dit het grootste probleem van deze tijd is, beste Mosterd. We blijven ons ook gewoon braaf druk maken over de Moslims, wees gerust.

jawor36 | 24-04-17 | 15:37

Gelukkig, de gemeenschappelijke 'vijand' is weer terug. Zou wat zijn zeg dat de aandacht op het interne gestuntel gevestigd wordt.

Eigenaar_IJsland | 24-04-17 | 15:37

En de destabiliserende werken van een miljoen miljard uitkeringstrekkers met dubbele paspoorten? Niet relevant? Of niet politiek correct genoeg?

h3* | 24-04-17 | 15:36

"Hoe ze dat weten, weten ze niet, maar ze weten het. Enfin."

Gewoon copy/paste van de CIA, want die weten het namelijk wél zeker. /sarc

Xirdalan | 24-04-17 | 15:36

Balk-Splinter

kweethetooknietbeter | 24-04-17 | 15:33

Welke stille kracht probeert de Russen wederom als vijand af te schilderen net zoals in de Koude Oorlog?
Zou het de EU zijn die maar niet genoeg krijgt van landjepik als het om ex-Sovjet-Unie landen gaat?

keestelpro | 24-04-17 | 15:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken