Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zeg het maar: wat doen met Noord-Korea?

Het tijdperk van strategisch geduld is voorbij, alle opties liggen op tafel. Aldus VP Mike Pence in Zuid-Korea over Noord-Korea. Donald toonde 'kracht en vastberadenheid' (met andere woorden respectievelijk 59 kruisraketten en 1 de-moeder-bom) in Syrië en Afghanistan, die maffe Koreadictator met zijn rare kapsel moet de fuck dimmen en het gebruik van wapens wordt snoeihard afgestraft. Goed, waarvan akte. Met duizend andere tokkies in de meubelfile staan is ook niet alles, dus paasmaandag is een uitgelezen dag om eens met elkaar te redetwisten over paradigma's in de internationale betrekkingen. Aangezien reaguurders het toch altijd beter weten, bij dezen de vraag: Wat te doen met Noord-Korea (en waarom)? A) Meer sancties (diplomatiek/economisch/financieel/militair) - Oliepijplijn dicht. Zaken van Chinese banken stoppen. Air Koryo weren. Etcetera. B) Diplomatie - De laatste onderhandelingen dateren van februari 2012. Ga weer eens om tafel, probeer Noord-Koreaanse wapenwens af te zwakken, geef voedselhulp. C) Covert action - Bijvoorbeeld via de cyberkanalen de boel in Noord-Korea saboteren. D) Preventief militair ingrijpen - Tactisch, gericht op wapeninstallaties en lanceringsbases. E) Kim Jong-Un omleggen - SEAL Team Six sturen, chaos in het land creëren. F) Total war. E) Doormodderen. G) Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

@keestelpro

Die ellende gun ik zelfs NK niet

Mallepietje1001 | 18-04-17 | 14:33

Optie: E.

westcoast | 18-04-17 | 08:53

Seals team en Kim Jong Oen één dag boer zoekt vrouw laten kijken, alle afleveringen. Dat overleeft niemand.

Datkanjenietmenen | 17-04-17 | 22:53

Doe F. Is weer een wat anders dan de beelden van veredeld levend stratego (Lees: Militaire oefeningen). Wil eigenlijk wel eens een nuke in 4k zien ontploffen zonder dat het een Computersimulatie is.

Of ik een hart heb? Ja, een van steen.

Frits_v_Schuttingen | 17-04-17 | 21:02

De enige mogelijkheid om een kernoorlog te vermijden is luchtsfweergeschut langs alle grenzen plaatsen dat zodra een raket zich buiten N-Korea komt deze wordt neergehaald tevens bij ieder projectiel de economische duimschroeven aandraaien oa schepen geen doorgang verlenen naar andere landen.

Koeienflat | 17-04-17 | 20:29

G. Bombarderen, egaliseren, asfalteren.

Cor Netto | 17-04-17 | 17:31

Hup, het volgende democratie programma met burger oorlog. Tjonge... we hebben nu al zoveel landen met burger oorlogen en bloed vergieten. Stop het nu nooit.
.
De verkiezing van Trump heeft er voor gezorgd dat dit programma niet in Rusland uitgevoerd zou worden, maar aan de andere kant van de bol.
.
Turkije dat nu door een halve burger oorlog geteisterd wordt, is nu veranderd in een dictatuur. Bedankt superieure leiders van het Westen met jullie superioriteitsdenken.

Príncipe | 17-04-17 | 16:30

-weggejorist-

BolletjeWol | 17-04-17 | 16:03

A: Totaal blokkeren en isoleren. Geen communicatie of andere vorm van contact dan ook. Die Noordkoreanen zijn zo door die Kim-clan geindoctrineerd, daar is niks meer mee te beginnen. Muur eromheen over land, totale blokkade op zee en in de lucht en over 150 jaar kijken of er nog iets van over is.

Graaisnaaiert | 17-04-17 | 15:49

Misschien hebben de VS die Koreaanse raket van eergisteren wel neergeschoten en willen ze dat om de één of andere reden niet bekend maken. Tevens stukje intimidatie naar China en Rusland, die dat misschien wel door hebben.
@Gewinflipt | 17-04-17 | 15:20
Ook als je niet onder sancties staat is zo'n intercontinentale raket geen makkelijk kunstje (kijk naar de ESA en de Ariane-raket.. en dat is 'hot launch' - de motor waarmee de raket van de grond komt is dezelfde als waarmee deze hoogte gaat winnen.. die kracht kan een silo meestal niet tegen.. ). Wat men dus probeert is het nog moeilijker 'cold launch' (iets met relatief koude gassen - maar wat dus wel een relatief groot ding uit zo'n lanceerinstallatie moet kunnen drukken, waarna de hoofdmotor moet starten en vervolgens de raket de juiste richting moet geven.. vaak is 'cold launch' in verticale richting - waarmee zo'n raket dus kan worden afgevuurd vanuit een redelijk verborgen silo of zelfs onderzeeër. Ook zonder sabotage kan dat best een paar keer misgaan (gegeven dat niemand dus wil dat ze die dingen hebben.. en men karig aan onderdelen of ontwerpideeën zal kunnen komen). En best kans dat er gesaboteerd is - maar zonder dat is het dus ook geen makkelijk kunstje.. al hebben heel veel landen het onder de knie gekregen in de jaren '60 en '70 al (met dus vaak analoge electronica, etc - in theorie is het nu wel makkelijker denk ik).

nickolaas | 17-04-17 | 15:43

De Koreaanse Slet laten onderhandelen met Kim Jong-Un.

miss error | 17-04-17 | 15:29

Internationaal met zn allen kij en kij hard uitlachen en belachelijk maken, dat klijne vette mannetje. Helemaal niet serieus nemen, geen onderhandelingen met clowns als staatsprincipe.

Zolang stomme grappen maken over zn vette vingers totdat ie vanzelf explodeert.

thorrie | 17-04-17 | 15:27

1. Volledig unilaterale US actie. Derhalve, elke reactie richting Zuid-Korea of Japan is misplaatst. Het moet uitermate duidelijk zijn dat Zuid-Korea/Japan niet eens de kans hebben gehad om Trump te beinvloeden (in dat kader is het bezoek van Pence aan Zuid-Korea niet handig)

2. Met de Chinezen afspreken dat ze de helft van het Noorden mogen hebbem. D.w.z., wanneer de eerst Amerikaanse bom valt zijn de Chinezen er als de kippen bij om land en natural resources toe te eigenen

3. Twee keer harder ingrijpen dan je van plan was

Uiteindelijk is Noord-Korea een etterende plek die alleen maar groter kan worden. De kosten (lees: risico's voor Zuid-Korea) om er iets aan te doen zijn in de laatste 15 jaar alleen maar groter geworden. Wachten tot ze daadwerkelijk een nuke hebben die delivered kan worden is een beetje dom.

Het grote voordeel dat de Amerikanen nu hebben is dat ze een leider hebben die nog onberekenbaarder en irrationeler is dan Noord-Korea. Vs. Obama was bluffen makkelijk... met Trump is het russisch roulette

Sjoko | 17-04-17 | 15:21

Misschien hebben de VS die Koreaanse raket van eergisteren wel neergeschoten en willen ze dat om de één of andere reden niet bekend maken. Tevens stukje intimidatie naar China en Rusland, die dat misschien wel door hebben.

Gewinflipt | 17-04-17 | 15:20

Roeieber | 17-04-17 | 14:08

Je zegt het eigenlijk zelf al. Die lijntjes gaf een dictator de macht over teveel en met teveel onderdrukking. Die pleuris van Assad tot Saddam ging vroeg of laat sowieso uitbreken.

Men doet alsof Bush alle ellende in Irak heeft veroorzaakt. Al welnee die zat 'm al in de Koerden en Sjieten die ook maar toevallig plots opgezadeld zaten met een dictator, een socialist weleens waar, maar toch. Die strijd van de Peshmerga is al veel ouder dan Bush en zijn domme fouten.

Hetzelfde goldt voor Obama en Syrië of Libië die landen stonden al op imploderen vooral door de achterlijke dictatuur daar. Door een elite een minderheid nota bene.

Dat ging sowieso ontploffen en was een tikkende tijdbom. Dat zien we ook in Noord Korea wat rare spelletjes door de Amerikanen en de Chinezen maar kijk nu eens.

Nogmaals imperialisme en communisme hebben niets dan slechts gebracht als het gaat om de stand van zaken in de wereld. Nu ja. Wel veel rijkdom maar al die immigranten zijn ook niet leuk.

Dus.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 15:16

Allemaal behalve FEG.

Gewinflipt | 17-04-17 | 15:08

Ik ben zo een beetje de buurman van Trump in Palm Beach.
Gister geen internet,telefoon en TV in Palm Beach. Iedereen wist dat Trump gister in Palm Beach zou zijn.
Noord Korea heeft dus gister aan cyber aanval gedaan op Comcast the provider van Mar-O-Lago en de rest van de omgeving. Lees het nergens in het nieuws!!! Nee dit kan geen toeval zijn. Dit is geen Fake news! Maar ook dit zal niemand lezen. Whats next?

RubberenHarrie | 17-04-17 | 15:03

@mezelf | 17-04-17 | 14:52
Kijk maar, dagen van dat regime zijn geteld ;) NEXT!
"PYONGYANG may be one of the few major cities left on Earth where you can’t find a Starbucks. But it’s brimming with coffee shops." www.news.com.au/finance/money/wealth/c...

nickolaas | 17-04-17 | 14:57

China overtuigen om ze een MOAB te droppen tijden het eerstvolgende grote partijcongres.

Klik_hier | 17-04-17 | 14:54

Ik zie in recente filmpjes uit Noord-Korea luxe koffie a la Starbucks.. een tekort aan koffie scheen een van de eerste nagels in de doodskist van het DDR-regime te zijn geweest.. (mag je hopen dat ze het niet lokaal kunnen verbouwen.. ). Geef ze dus onbeperkte koffie-imports.. en daarna zorg je dat het schaars wordt ;)
Onderbouwing: "Decline and fall of the GDR, 1975–89[edit]
Coffee crisis, 1976–79[edit]
Due to the strong German tradition of drinking coffee, coffee imports were one of the most important for consumers. A massive rise in coffee prices in 1976–77 led to a quadrupling of the annual costs of importing coffee compared to 1972–75. This caused severe financial problems for the GDR, which perennially lacked hard currency.
As a result, in mid-1977 the Politburo withdrew most cheaper brands of coffee from sale, limited use in restaurants, and effectively withdrew its provision in public offices and state enterprises. In addition, an infamous new type of coffee was introduced, Mischkaffee (mixed coffee), which was 51% coffee and 49% a range of fillers, including chicory, rye, and sugar beet.[citation needed]
Unsurprisingly, the new coffee was generally detested for its awful taste, and the whole episode is informally known as the "coffee crisis". The crisis passed after 1978 as world coffee prices began to fall again, as well as increased supply through an agreement between the GDR and Vietnam - the latter becoming one of the world's largest coffee producers in the 1990s. However, the episode vividly illustrated the structural economic and financial problems of the GDR." ("History of East Germany" en.wikipedia.org/wiki/History_of_East... ).

nickolaas | 17-04-17 | 14:52

Misschien is Trump wel de beste persoon om de situatie in noord Korea op te lossen. Trump is nog onvoorspelbaarder dan kim jung un.

Noord Korea heeft altijd gespeeld met de belangen en wordt nu geconfronteerd met een Trump die bereid is tot militaire actie.

Kww

jezusisonzin | 17-04-17 | 14:47

En wat dan te doen met een getraumatiseerde bevolking van pakweg 26 miljoen Noord Koreanen die tig jaren in een soort van een concentratie kamp hebben geleefd.
Komt natuurlijk nooit meer goed.
Alhoewel,de Noord Koreaanse staats tv kan zo aan de slag bij npo te Hilversum,en das weer een pluspunt voor de gutmnenschen.

komtdatschot | 17-04-17 | 14:39

hurenisvoorpaupers | 17-04-17 | 13:09
Die gevangeniskampen zijn goed gedocumenteerd hoor, vergeet niet dat er elk jaar dik 1000 Noord-Koreanen succesvol overlopen naar het zuiden. www.hrnk.org/uploads/pdfs/HRNK_Hidden...

Rest In Privacy | 17-04-17 | 14:30

Men had moeten ingrijpen toen Korea nog geen atoomwapens had en geen ballistische raketten. Na de mislukte lancering van gisteren zijn er weer genoeg mensen die zeggen dat ze liever even wachten tot de lanceringen wel slagen.

Die oorlog, erg genoeg, komt er toch wel, beter vandaag als morgen dus. Ik ben voor opties D en E+ (+ voor de hielenlikkende Iznogoeds, die wachten om Kalief te worden ipv de kalief). Tegelijkertijd voedselvluchten boven de hongerende bevolking met een briefje "Dit eten wordt u geschonken door de anti-unnen.

bergsbeklimmer | 17-04-17 | 14:29

@De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:34
De oorzaak ligt niet bij het lijntjes tekenen aan het einde van de kolonisatie, maar aan wat u daarvoor zegt:' twee stammen or geloofsgroepen die elkaar al eeuwen bestrijden" Hoe had de kolonisator daar dan ooit een goede lijn tussen kunnen trekken? En of die stammen elkaar nu bestrijden in een land of tussen twee landen. Enige verwijtbare is het verwijderen van de sterke man (mmeestal onder mom van mensenrechten o.i.d.) die de boel onder controle hield, met als gevolg sektarisch geweld. Ik vindt die optie van het uitroeien van de oorspronkelijke bevolking en westerlingen neerzetten dan nog de beste.

Roeieber | 17-04-17 | 14:08


hurenisvoorpaupers | 17-04-17 | 13:26
.
De druk op de knop laat ik aan jou over.

Koeienflat | 17-04-17 | 14:02

Hoogmoed komt voor de val. Zal er me niet teveel druk over maken.

blandurego | 17-04-17 | 13:56

Eenvoudig, toch? Laat Erdogan weten dat hij van de EU vanaf nu echt niets meer in Europa te zoeken heeft. En dat hij van de EU nu sultan van Noord Korea mag worden. Dat zal hem best lukken; hij heeft laten zien hoe je met behulp van onnozel stemvee aan de macht kunt komen.

ljcoster | 17-04-17 | 13:46

Liefst C, maar wat wanneer dat niet lukt
D leidt automatisch tot F, dus sla D dan maar gelijk over

Tobi | 17-04-17 | 13:40

Cyber aanval ... sommigen fluisteren dat de recente raketlancering daardoor mislukt is. Verder een mondiaal verbod op het inhuren van slaven uit Noord Korea zoals de EU nu behoorlijk hypocriet blijkbaar nog wel normaal vindt.

Simon_GS | 17-04-17 | 13:35

Koeienflat | 17-04-17 | 13:22
En jij druk op de knop of moet een andere psychopaat dat doen?

hurenisvoorpaupers | 17-04-17 | 13:26

Tsja als het dan goed gedaan moet worden dan ook vol erop dan is niet meer wachten of met kruisraketten spelen maar een verassingsaanval met kernwapens inzetten en de stad piongjang met één proportionele waterstofbom wegvagen, de installaties buiten de stad gelijktijdig met een klap vernietigen.

Koeienflat | 17-04-17 | 13:22

Optie E.
Vooralsnog rustig door laten modderen, onderhandelen en nog eens onderhandelen. De oplossing moet echt vanuit Noord Korea zelf komen al dan niet na destabilisatie door infiltratie. Ik ben me er van bewust dat dit laatste erg moeilijk zal zijn.

Gravin v Kippenbouth | 17-04-17 | 13:19

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:55
Tja. Rechtijnige grenzen.
Het kan ook meer familiar, kleiner.
Er bestaat een rechte lijn, de Mason-Dixon line, tussen Pennsylvania en Maryland, ooit besloten tussen twee families.

Mooi liedje over gezongen ook nog, door Mark Knopler:

https://www.youtube.com/watch?v=OrLdKYRBOEE

chicago river | 17-04-17 | 13:13

-weggejorist-

Antifamongool | 17-04-17 | 13:10

Nu zijn ze een serieuze bedreiging en zal men moeten handelen.
DearMud | 17-04-17 | 13:00
Wie heeft er meer doden op het geweten sinds het schieten is gestopt in de Korea oorlog, de VS of Noord-Korea? En kom me nou niet aan met al die goelags. Heb je er ooit 1 gezien? Zijn er satellietbeelden van? Westerse propaganda?

hurenisvoorpaupers | 17-04-17 | 13:09

Kim Jong-Un is geen redelijk mens, hij is waanzinnig, een wrede gevaarlijke gek met babyhersens, totaal gevoelloos, tegenstanders van zijn beleid worden gewoon even geëxecuteerd, hij wil alleen jaknikkers om zich heen, kortom een dictatortje, maar wel een met grootse plannen, daar is hij al volop mee aan de gang door het ontwikkelen van kernwapens.
Laat hem z’n gang gaan en hij wordt de zoveelste bedreiging van onze wereld, praten met thee en een ligakoekje is zinloos, hij is niet redelijk.
Om erger te voorkomen denk ik dat het het beste is Kim Jong-Un dood te maken of ergens ver weg op te sluiten.

Gags Beasley | 17-04-17 | 13:04

Ja, wij reaguurders weten het altijd beter. Het was beter geweest die Noord-Korea expert te vragen i.p.v. de borreltafel aan te zwengelen.
Maar goed, ik kan het ook niet laten, dus waag een poging.
Opties A t/m D: daar is het eigenlijk al te laat voor. Nu Kim Jung Fat Boy nucleaire wapens heeft, is iedere aanval een trigger voor hem om ze af te vuren.
Optie E: waarschijnlijk een onmogelijke opdracht anders hadden de VS of Rusland dit allang uitgevoerd. Daarbij is het uit de weg ruimen van Fat Boy geen garantie dat er een beter alternatief komt.
F: total war: menigeen zal hiervan afschrikken maar het zal vermoedelijk de enige optie zijn die overblijft. De Chinezen proberen nu Noord-Korea in te tomen maar zij beseffen ook dat het slechts een kwestie van tijd is voor Fat Boy weer maaggeluiden laat horen. Ook de Russen zitten niet op deze onberekenbare buurman te wachten. Men heeft het lang niet serieus genomen - blijkens een Geenstijl repo met die meneer die hiervan meer weet dan wij - dus nee, optimisme is niet aan de orde.
Dit regime had 20 jaar geleden uit de weg geruimd moeten worden. Nu zijn ze een serieuze bedreiging en zal men moeten handelen. Ook omdat - dankzij Obama - Iran over 10 jaar eenzelfde bedreiging zal zijn en dit wordt dus een 'dry-run' en een waarschuwing voor Iran (die hier niets van zal aantrekken).
Geen actie laat zien wat voor stinkende puinhoop je creëert, knoop dat maar goed in je oren nu je weer niksnut Rutte voor 4 jaar laat 'regeren'.

DearMud | 17-04-17 | 13:00

Een associatieverdrag tussen EU en Noord-Korea, met inlegvelletje natuurlijk. En eind dit jaar onderhandelingen beginnen over toetreding.

Steinway | 17-04-17 | 12:55

chicago river | 17-04-17 | 12:50

Natuurlijk. Maar de oorspronkelijk bevolking daar is vrijwel geheel vervangen door Europeanen en negroïde ex-slaven en tegenwoordig ook andere inmigranten uit over de hele wereld. Van Koreanen tot Sikh tot Libanezen tot Vietnamezen tot Pakistani etc.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:55

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:34
Nou ja goed, ik heb af en toe wel een geschiedenisboekje gelezen en dat die strakke grenzen strak zijn komt overduidelijk niet door de lokale bevolking maar/ Conferentie van Berlijn in 1885. Maar dat ontneemt ze niet van de klucht die daar nog altijd heerst en, in mijn beleving, nog een flinke tijd zal blijven.

Opvallend dat in het land van Trump de grenzen ook opvallend rechthoekig zijn. *dus iets mompelt over rivieren als de Ohio en bergen van Minnesota en de 49e breedtegraad*

chicago river | 17-04-17 | 12:50

De vraag moet zijn; wat te doen NA Noord Korea. Noord Korea is niet het probleem, hoe de taart te verdelen, dat is de vraag.

Sans Comique | 17-04-17 | 12:50

Wat doen die Amerikanen daar eigenlijk, zo ver van huis? Laten Noord en Zuid Korea het zelf opknappen en er uit komen. Na meer dan 50 jaar wapenstilstand moet dat toch mogelijk zijn? De USA zit daar met meer dan 30.000 militairen en tactische kernwapens. Dat maakt Noord Korea erg nerveus. Die willen zich verdedigen. Niet zo'n absurde gedachte. Mutual Assured Destruction is tot nu toe een goede basis om elkaar niet af te slachten.

070 | 17-04-17 | 12:46

Ik kies voor F. Het blijft de vraag: Is de Westerse samenleving de perfecte samenleving? Vele Oost Europeanen dachten het wel tijdens de koude oorlog en toen kregen ze de vrijheid na 1989. Ga er nu maar eens heen en praat met de gewone man, de middelklasser, ze zijn er achter dat ook de weterse samenleving niet de perfecte samenleving is. Wat wij als Westerse samenleving moeten doen is heel snel inbinden en andere volkeren niet onze wil op willen leggen. Wanneer er een verandering moet gaan komen wordt dit door de bevolking van het desbetreffende land afgedwongen en niet door een buitenlandse mogendheid. Vandaar ook dat we moeten stoppen met het opnemen van vluchtelingen uit bepaalde landen. Het zijn zwakkelingen welke liever vluchten dan dat ze hun mede burgers in het land helpen om een regime verandering te bewerkstelligen. Ook Noord Korea gaat veranderen en niet door bommen en granaten van de USA. De bevolking zal in opstand komen en de meerderheid zal de macht grijpen. Wat Kim Jung-Un betreft, laat hem voorlopig in de waan dat Noord Korea een wereld macht is. Hoe meer gekke dingen hij doet, hoe meer weerstand er vanuit de bevolking gaat komen.

Toetsiemonster | 17-04-17 | 12:44

chicago river | 17-04-17 | 12:32

Dit is geen 'Sylvana-gemekker'. Dit zijn feiten. Veel van de huidige ellende is puinruimen van fouten die destijds gemaakt zijn. Daarom moet je bijvoorbeeld zoals in Soedan zeggen misschien toch maar elk volk een eigen stuk land gunnen. Punt is dat die dictators dat niet willen. Zie Irak en Syrië wederom. De Koerden hebben zich daar met uitzondering van delen van Turkije relatief vrijgevochten maar geen machthebber die desnoods een Irakees en Syrisch Koerdistan wil toelaten. Waarom is mij een raadsel. Ja macht maar het alternatief is wat we nu zien. In principe moet je dus gewoon de lijntjes opnieuw trekken rond etnische groepen en als ze later a la de EU intensief willen samenwerken dan moet dat ook kunnen. Misschien over 400 jaar. Ik maak het niet mee dat weet ik nu al.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:41

G: Anders, namelijk... marinier worden

... of hoort dat laatste er niet bij?

Johan1235 | 17-04-17 | 12:36

Ikke? | 17-04-17 | 12:28
Hahahahahaha!
Ja ik zag het ook vrij snel. Maar ik zei er niks van hopend dat niemand het merkte.
Maar jij, Ikke?, was wel zo oplettend. Potdorie.
Hahahah!

chicago river | 17-04-17 | 12:35

Die vent van "bar resque" op hem afsturen. Wedden dat hij binnen 1 minuut jankt?!

doskabouter | 17-04-17 | 12:35

De Madeleine Albright Doctrine: onderhandelen onder de vleugels van je bommenwerpers, gezellig liedjes zingen in de moerstaal van je opponent, zeggen "als ik zo'n goed leger heb, waarom zou ik het dan niet gebruiken" ... en dan daadwerkelijk gaan bombarderen.

appelboor | 17-04-17 | 12:35

chicago river | 17-04-17 | 12:10

Om het simpeler uit te leggen. Nadat het Ottomaanse rijk verslagen was - die een behoorlijk slimmer systeem hadden - hebben de Fransen en Britten gewoon de bende opgedeeld zoals ook in Afrika en Amerika. Niet zo handig om twee stammen or geloofsgroepen di elkaar al eeuwen bestrijden door eventjes op een kaart wat lijntjes te trekken en daarna glimlachend elkaar de hand te schudden. Zeker als de ene de toko overneemt en de ander als minderwaardige wezens moeten leven.

Snap je nu?

Het communisme ging nog verder. Die pleurde alles maar op een hoop en allemaal gelijk en communisten of zoiets. Dan nog erger. Zie de ellende in Noord Korea. Dezelfde taal, schrift en cultuur maar al meer dan vijftig jaar in oorlog.

Nee goed werk van die imperialisten en communisten. We zijn nog bezig de ellende op te lossen maar dan moeten er nieuwe landjes gemaakt worden binnen etnische en religieuze lijnen of tenminste er een representatieve democratie zijn die de huidige nieuwe westerse normen en waarden eert.

Helaas zullen jij en ik dit niet meemaken. Gelukkig gaat het tenminste beter in Europa.

Trouwens is het je nooit opgevallen hoe elke grens in Europa kronkelt en in Afrika en Midden Oosten kaarsrecht zijn? Nooit over nagedacht?

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:34

Hoop simpele zielen hier

Gags Beasley | 17-04-17 | 12:33

Optie E,want we zijn niets anders gewend van al die laffe slappelingen sinds het jaar kruik.

kzegje | 17-04-17 | 12:33

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:25
Het zal wel simpel zijn wat ik zeg maar dat is ook wat ik wil zijn in deze kwestie: simpel. Okee, er waren kolonialen met hun gedragingen, en ja, dat heeft kwaad bloed gezet maar dat kwaad bloed bestond daarvoor dus ook al - je zegt het zelf nota bene.

Bij al die landen is er zoveel jaar over gegaan dat het inmiddels tijd is om dat Sylvana-achtige gemekker achter ons te laten.

Trouwens. Denk ik anno 2017 aan kolonialisme denk ik met name aan Noord-West Europa.

chicago river | 17-04-17 | 12:32

B is de enige optie.

van heinde en verre | 17-04-17 | 12:32

Het is maandag 17 april, 12.11, 2017.

chicago river | 17-04-17 | 12:10

Hoe krijgt u het voor elkaar om uw post in het verleden te plaatsen? Bent u Hiro Nakamura?

Ikke? | 17-04-17 | 12:28

who cares, het is net als bij de beroeps factuurders van DDWD en Pauw. je kunt ze beter "doodzwijgen"

Rest In Privacy | 17-04-17 | 12:28

kapitein_iglo | 17-04-17 | 11:32
Wat mij betreft heb jij de prijsvraag gewonnen, vanwege de beste oplossing van allemaal. Wie/wat is je bron?

vanBarchum | 17-04-17 | 12:26

chicago river | 17-04-17 | 12:10

Beetje simpel van je. Neem Syrië waar een Sjiitische elite de macht greep. Neem Irak waar een soennitische elite de macht greep. Dit terwijl de meerderheden allemaal een andere versie van islam aanhing of zelfs een totaal ander volk was. Ja als je die ook nog eens onderdrukt dan krijg je ellende. Maar die grenzen die zijn door de Fransen en Britten getekend.

Natuurlijk kan je zeggen dat ze samen hadden kunnen leven daar maar dat was al niet reeel. Enkel met een sterke dictator de boel onderdrukken.

Met andere woorden. Hadden de Fransen en Britten destijds ietsje slimmer geweest dan was het niet zover gekomen. Echt. Zeg ik niet. Zeggen experts.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:25

@rexm | 17-04-17 | 12:16
Roestbakken van de VS?
Hun Moab deed het anders uitstekend terwijl die NK raket ontplofte bij de lancering.
Kim III is zelf een ongeleid projectiel, veel machtsvertoon maar zijn volk heeft niets te eten.
Weg met die gestoorde gek!

necrosis | 17-04-17 | 12:24

Alle sancties opheffen, bosjes bloemen sturen, en de Grootte Leider de hemel in prijzen.
Want die taal kent hij niet.

Stortkoker | 17-04-17 | 12:24

Men kan het ook eens een andere insteek geven, zou beter zijn geweest dat noord-Korea die roestbakken van de VS naar de kelder gejaagd zouden hebben.
Dan zou de grote arrogantie van de VS snel over zijn, de VS is ook niet meer wat het geweest is en kunnen zich geen oorlog permitteren zover van huis.
Het argument dat de VS hanteert is dat noord-Korea de VS kan bereiken met raketten, dan zou men ook Europa kunnen bereiken,zou het advies aan de VS willen geven,zich inhouden anders zou het weleens fataal kunnen aflopen.

rexm | 17-04-17 | 12:16

Hitler, Stalin,Erdogan mochten toch ook jarenlang doormodderen!

joppo0 | 17-04-17 | 12:15

Bokito ergo sum | 17-04-17 | 10:50
Irak onder Saddam Hussein ook. Heeft hoe lang geduurd?

China is het lastige onderdeel in de vergelijking.

Feit blijft dat NK als land nu eenmaal een bepaalde staatsinrichting heeft. En wat je daar ook van moge vinden: zolang 'ie er is moet je dat respecteren.
a9b2b1 | 17-04-17 | 11:13

Als jij je vrouw mept, heb ik dat ook maar te accepteren. Als ze zo hard krijst dat ik er last van heb, mag ik daar dan wat van zeggen? En als jij me dat meldt mijn gezicht te verbouwen als ik mijn mond nog een keer open doe, wat dan?

Nee, ik denk dat ik iets daarvoor toch echt al de politie een bezoekje laat brengen.

Bruine Beer | 17-04-17 | 12:14

Waarom hebben dat soort landen altijd een verschrikkelijk sterk beveiligde grens en wij niet?
kwark001 | 17-04-17 | 10:38

Vandaar dat ik al langer roep: "be careful what you wish for." Een grens om mensen buiten te houden, dient natuurlijk tegelijkertijd ook om een volk gevangen te houden. Als de VS en de EU zich niet met de interne zaken van landen zouden bemoeien (Syrië, Afghanistan, Libië) dan hadden we ook geen noodzaak om een muur rondom Europa te bouwen.

Xirdalan | 17-04-17 | 12:11

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:00
Al die koloniën - hoe vervelend ook - hebben tussentijds niet de tijd genomen om e.e.a. op te bouwen. Dat mag je die ´koloniën´ gewoon aanrekenen. Het is goddomme af en toe net alsof we nog moeten nadenken over wat de Pruisen deden en wat daar allemaal niet uit voortkwam. Belgen in de Congo, ook zoiets. Je kan wel bezig blijven.

Het is maandag 17 april, 12.11, 2017.

chicago river | 17-04-17 | 12:10

Stuur wat feministen en GroenLinks-wijven naar Noord-Korea. Dan zijn ze in no time hun weerbaarheid kwijt. Al die kerels daar hebben het dan veel te druk met papa-dagen.

Peter Emile | 17-04-17 | 12:08

Z. Ons onderwerpen aan het regime van Noord Korea.
Alles beter dan de onvermijdelijke Islam en Sharia wat op ons afkomt dankzij Pechtholt Kuzu Sylvana en Yessiah

jules degrelle | 17-04-17 | 12:07

Iemand moet Kim Jong-Un op het idee brengen om een piramidespel te beginnen. Dan een jaar of wat laten sudderen en de bevolking grijpt vanzelf naar de hooivorken. Dat heeft in Albanië ook gewerkt.

simpelman | 17-04-17 | 12:06

MarcS | 17-04-17 | 11:44

Het westen, en later communisme waren niet aan het denken. Dit staat los van het Ottomaanse rijk. Die hadden echter wel een slimmere manier van besturen in die gebieden. Het Ottomaanse rijk wordt hier nog wel met enige regelmaat onterecht weggezet als een horde barbaren die enkel genocide aan het plegen waren. Het tegendeel is waar. Het waren zeker geen lieverdjes zie de verkrachting van Sofia en vele andere misdadige praktijken maar geschiedkundig viel het wel weer mee. Tenslotte eenmaal veroverd had je het er beter als minderheid dan in het westen.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:05

Debbie haar vriend erop afsturen! Want die is goed in computers en hacken.

Leukerd | 17-04-17 | 12:02

BBmetR | 17-04-17 | 11:50

Zoals alle grote rijken in de geschiedenis. Verovering. Niet meer of minder erg dan de rest.

Maar dat was het punt niet. Het is weinig handig als je zomaar wat grenzen gaat trekken tussen Koerden, Sjieeten en Soennieten om nog maar niet te beginnen over tribale zaken. Dat deden de Ottomanen toch slimmer. Maar om dat te begrijpen moet je flink gaan lezen.

De Fransen en Britten hebben dit en vele andere post-koloniën zo behoorlijk verneukt en de gevolgen zie je nog. Zeg ik niet hoor. Zeggen experts.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 12:00

Inundatie.

Alex Delarge | 17-04-17 | 11:57

Deal met Rusland en China maken.
Rusland krijgt Syrië op een of andere lachwekkende voorwaarde China mag oliepijpleiding maken door Syrië naar Europa, VS mag Noord-Korea aanvallen. China en Rusland onthouden zich van actie.

Raad_maar_raak! | 17-04-17 | 11:55

Kim whatever kan geen stap terug doen en z'n gezicht verliezen; het zou het hele systeem en filosofie onderuit halen. En DT ook niet want heel de neocons geilen op dit soort machtsvertoon en het komt electoraal wel goed uit. Dus mijn keuze : F , want Kim huppelepup zal op een chirurgische aanval van de US reageren door Seoul aan te vallen. En dan zijn de rapen gaar

mydogandmyself | 17-04-17 | 11:52

kandidaat EU lid maken, want dan gaat alles veel beter. Zie bijv turkye of oekraïne, met die kandidaat EU landen gaat het ook zienderogen beter.

Anjin Mohammed | 17-04-17 | 11:51

Dus die Kim heeft als enige in zijn land internet.

Ome Gijs | 17-04-17 | 11:51

skoftig | 17-04-17 | 11:45

Dan kost een brood dat eerst 10 yuan deed een dag later opeens een half miljoen.

eerstneukendanpraten | 17-04-17 | 11:50

G, namelijk de CIA. Of zijn die afgeschreven na zoveel mislukte regime-changes? Alhoewel dat valt onder keuze E. Denk alleen niet dat E voldoende is. Die erfgenaam die in Nederland zit moet onder geen beding Kim Jong-Un kunnen opvolgen. Desnoods moet hij (op papier) gedood worden, zodat geen enkele erfgenaam de troon kan overnemen. Willen de hoogste generaals nog niet stoppen, dan totale oorlog met als enige voorwaarde volledige capitulatie; F dus.

Jostifiel | 17-04-17 | 11:50

@De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:29
U weet toch hopelijk wel hoe het door u bewonderde Ottomaanse Rijk is ontstaan?

BBmetR | 17-04-17 | 11:50

niet iedereen laat zich onderwerpen gelukkig,de vermeende gevaar uit Noord-Korea is westerse propaganda,
Saudi-Arabië/VS is een veel grotere gevaar voor iedereen,deze landen exporteren en financieren terrorisme door interventies/regimewissel,de bombardementen produceren steeds sneller nieuwe leden voor terrorisme,
In Europa is met populisme zelfs het nazistisch idee weer in trek,Hongarije maakt het begin wie volgt?

alanya666 | 17-04-17 | 11:50

Alles behalve F. Bij F is het volk dat al generatiesl ang onderdrukt wordt de lul.

Olie afknijpen uit China. Onderling wantrouwen zaaien in bestuur. Wapensystemen hacken en slopen. Eerst een paar kleine concurrenten van de huidige president uit de weg ruimen. En dan Noord Koreanen op sleutelposities overhalen, trainen en inzetten.

Ravissant | 17-04-17 | 11:48

Eerst goede afspraken met Rusland en China maken. Trump geef ik hierbij een goede kans. Clinton zou de ellende alleen maar groter gemaakt hebben. En dan tijdens de grote parade een serie kruisraketten op het plein.
*****
Enige toelichting over waarom Trump wel en Clinton niet: Clinton houdt dogmatisch vast aan principes die alleen waar zijn in haar eigen brein. Zonder te beseffen dat andere mensen een andere beleving van de "waarheid" hebben.
Trump is echter een handelsman. En ook al wordt hij door zijn vijanden knettergek genoemd, een zakelijk imperium als dat van hem is alleen te bouwen als je uitermate betrouwbaar bent. Hij is de directeur eigenaar. Niet de holle Eurofiele CEO die alleen maar bezig is zijn eigen zakken te vullen ten koste van het bedrijf en de samenleving (satanskind Rijkman Groenink bijvoorbeeld, die zou naar de Stalinistisch strafkamp in Noord Korea moeten).

Orakel1958 | 17-04-17 | 11:48

A. Oh bugger, de enige die nog iets aan zaken met KIm doet is China, en die luisteren niet echt naar wat wij willen. Valt af dus.

B. Voedselhulp. Heeft die dikke dictator echt nodig, want hij kan zijn soldaten amper meer te vreten geven. Bedoelt u aan de bevolking? Grapjas.

C. Moeten we ze wel eerst zover krijgen een internetverbinding aan te leggen. Nee, ik bedoel iets méér dan die 28k8 modem van Kim.

Wie voor D stemt moet voorop lopen.

F. Zie D.

Doe dan E maar. Zijn wij natuurlijk véél te netjes voor. Weet iemand het telefoonnummer en de prijslijst van de Mossad?

De chaos is er al, die hoef je niet meer te creëren.

Bruine Beer | 17-04-17 | 11:47

keestelpro | 17-04-17 | 10:27
Dit soort mensen...

a1a2a3 | 17-04-17 | 11:45

H Een vliegtuig met 100 keer het BNP aan Noord-Koreaans briefgeld boven PyongYang loslaten en naar beneden laten dwarrelen. Iedereen miljonair, niemand werkt meer, probleem opgelost.

skoftig | 17-04-17 | 11:45

In Noord-Korea en Turkije D66-ers laten infiltreren. Die kunnen als geen ander wegkijken en slap lullen. Bevolkingen worden zo ziek van dat zouteloos geouwehoer dat ze er langlopende diarree van krijgen en tenslotte in een diepe coma raken en 500 jaar later weer wakker worden.

Boy Cot | 17-04-17 | 11:45

@De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:32
Dank voor de reactie maar ik kan er verder weinig mee.

a9b2b1 | 17-04-17 | 11:44

@De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:29 - hé, ja! Het ligt gelukkig weer aan het westen. Iedereen was gelukkig onder het ottomaans regime. Wat waren wij denkende zeg!

MarcS | 17-04-17 | 11:44

Zwizalletju | 17-04-17 | 11:35

Dat pikt China sowieso niet. Dan heb je meer kans te opteren om er een Chinese provincie van te maken maar dat vinden de Koreanen weer niet leuk. Lastig lastig lastig.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:43

F: total war
Dat regime moet weg. Noord-Korea weer samenvoegen met Zuid-Korea. Afgelopen met die executiedrang daar.

de Voorzittert | 17-04-17 | 11:43

Optie F.
- Het is deze keer (nog) niet onze achtertuin.
- Het decentraliseren van politieke macht gaat bijna altijd gepaard met een bloederig conflict.
- Alleen ome Kim omleggen is niet genoeg, andere zullen zijn functie zo overnemen.
- Turkije moet zien hoe het Westen omgaat met dictators.

heldheino | 17-04-17 | 11:43

G.
Kim vertellen dat hij volgend scenario aan zijn volk mag verkopen.
Er komt een vereniging van noord en zuid korea, en ik treed terug van al mijn funkties.
In ruil daarvoor krijgt hij de garantie dat hij niet strafrechtelijk vervolgt wordt, en hij mag tot zijn dood in luxe verder leven.

Padre Grassi | 17-04-17 | 11:42

Henk Krol felicitaties laten sturen. Dan is het Kim wel duidelijk wat we in petto voor hem hebben.

Bigi Bana Boy | 17-04-17 | 11:41

Arkan Sonney | 17-04-17 | 11:22

Je onderschat de elite. Dat zijn de boeven die in weelde leven Kim Jong-Un is slechts de posterboy maar het is niet je Kim opruimt en de problemen dan opgelost zijn. Dat begint het echte werk pas het hele volk heropvoeden.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:40

RoodGevaar | 17-04-17 | 11:34

schurkenregime Israël? Kom jij bij Joop vandaan?

kwark001 | 17-04-17 | 11:39

Een gerichte aanval op de leiding van Noord-Korea of een door China geïnitieerde invasie vanuit China zelf.

Bigi Bana Boy | 17-04-17 | 11:37

@Muskatnuss!!! | 17-04-17 | 11:24 - nou nou, niet zo somberen. Ze, de US, heeft op zijn minst geleerd dat oorlog geld is. Ook hebben ze geleerd dat onrust in regio's geld is.

MarcS | 17-04-17 | 11:37

D) Preventief militair ingrijpen - Tactisch, gericht op wapeninstallaties en lanceringsbases.
E) Kim Jong-Un omleggen - SEAL Team Six sturen, chaos in het land creëren.
.
Eerst E, Un omleggen inclusief iedereen in zijn omgeving, kabinet, legerleiding.
Teams van gevluchte figuren uit de hogere échelons klaar hebben staan samen met mensen uit Zuid-Korea om de zaak over te nemen.
Min of meer gelijktijdig D) .

Zwizalletju | 17-04-17 | 11:35

@De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:29

Poetin was laatst nog in Slovenie wegens het herdenken doden in de 1eWO bij de Russische kapel. Hij is er prima welkom. Ik zou niet weten waarom Rusland er zijn handen van af moet trekken. Veel landen drijven meer handel met Rusland dan met Europa. Ook in die regionen zijn ze niet gek en weten dondersgoed hoe de zaken in de wereld voorstaan en welke rol de VS speelt. En geloven niet alle leugens die jij en consorten verspreiden.

roze_bril | 17-04-17 | 11:35

Een duel organiseren en Erdo en Kim uit laten vechten wie de grootste dictator is.
Ondertussen Victoria Secret met haar angles de top van het N-Koreaanse legereen show laten zien waarbij die zo stijf worden dat ze niets meer kunnen doen.
Daarna D66'ers onder de bevolking mengen die dan tevreden gaan slapen en lidmaatschap tot de EU gaan aanvragen.

BBmetR | 17-04-17 | 11:35

-weggejorist-

RoodGevaar | 17-04-17 | 11:34

Een keer iets via de cyber proberen. Misschien die centraal beheer commercial van een paar jaar geleden prime time op de staatstv plempen.
m.youtube.com/watch?v=ygo3RrBSzSM

GOEM | 17-04-17 | 11:33

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:29

Suggereert u nu dat het westen, wanneer ze ergens militair actief worden, er goed aan doen de inheemse bevolking volledig uit te moorden?

TegenBeterWetenIn | 17-04-17 | 11:33

a9b2b1 | 17-04-17 | 11:13

Nee dat hebben je voorouders zo besloten. Kut voor je maar gezien de rest van de wereld was en is dat een goede beslissing geweest. Ik neem aan, voor het gemak, dat je ook niet met terugwerkende kracht iets te maken wil hebben met massamoorden, genocide of slavernij. Toch?

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:32

China heeft een deal met trump gesloten, namelijk dat bij een volgend kernproef van noord Korea, Amerika middels kruisraketten/ stealth bombers eerst alle geschut uit gaat schakelen die Seoel zou kunnen raken, tegelijk worden alle bekende ( ondergrondse ) bunkers gebombardeerd en alle bekende basis en alle communicatielijnen platgelegd.
In feite wordt de kop van de slang weggehaald door de U.S. China zal vanuit haar land Korea binnenvallen om zogenaamd als "vredesmacht" voor een overgangsregering te zorgen, want de amerikanen willen dit niet na irak en afhanistan. Noord korea blijft een satellietstaat onder china ( net zoals tibet ) omdat de culturele gedachtengoed veel dichter bij china zit dan de USA ) op deze manier heeft geen van de partijen gezichtsverlies en maakt dat de weg vrij voor hernieuwde samenwerking tussen USA en china.
Bij deze deal zit ook de acceptatie van amerika wat betreft de omstreden kunstmatige eiland wat china heeft gemaakt in de chineese zee
Als china noord korea ''binnenvalt" zal dat gepaard gaan met voedselhulp om zo het volk voor zich te winnen

kapitein_iglo | 17-04-17 | 11:32

ISIS stationeren in Noord Korea. Daar hebben de Amerikanen immers ervaring mee

Anarchy99 | 17-04-17 | 11:31

Albert5000 | 17-04-17 | 11:16

Joegoslavie? Wie heeft Tito afgezet dan?

TegenBeterWetenIn | 17-04-17 | 11:31

Economische sancties werken niet. Je treft er bovendien vooral de arme bevolking mee. Kim om laten leggen ook niet want krijg je meteen een sterke man die het roer overneemt of ze gaan er intern voor strijden. Oorlog zal alleen maar verliezers hebben en triljoenen kosten. Is verder geen goede oplossing behalve misschien gericht bombardement van nucleaire installaties maar reken maar dat die diep onder de grond zitten. Er is maw geen optie.

WatZalIkErvanZeggen | 17-04-17 | 11:30

Economische sancties werken niet. Je treft er bovendien vooral de arme bevolking mee. Kim om laten leggen ook niet want krijg je meteen een sterke man die het roer overneemt of ze gaan er intern voor strijden. Oorlog zal alleen maar verliezers hebben en triljoenen kosten. Is verder geen goede oplossing behalve misschien gericht bombardement van nucleaire installaties maar reken maar dat die diep onder de grond zitten. Er is maw geen optie.

WatZalIkErvanZeggen | 17-04-17 | 11:30

Albert5000 | 17-04-17 | 11:16

Balkanisatie is vrij effectief gebleken natuurlijk het koste een bloederige oorlog maar het is nu redelijk, zolang de Russen wegblijven, stabiel. Je draait dus oorzaak en gevolg om. Irak en Syrië zijn typerende voorbeelden waar de oorzaak toch echt ligt bij het klakkeloos herverdelen van stukken Ottomaans rijk zonder er ook maar een seconde over na te denken. Heel Afrika kan je ook op die hoop ellende smijten. Zelfs India, Pakistan en Bangladesh eigenlijk is de hoofdoorzaak kolonisatie. Eerst door het westen en later de communisten. Die misstanden zijn nooit recht getrokken. Nooit. Het zijn, vrijwel zonder uitzondering, allemaal gemaakte landen die gemaakt zijn door eerst westerse kolonisten en later communisten.

Het gegeven dat het relatief goed gaat in Australië en Amerika ligt vooral aan het feit dat de oorspronkelijke bevolking nagenoeg is uitgeroeid. Voornamelijk westerse immigranten maken daar de dienst uit.

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:29

NK bestaat bij de gratie van Rusland en China. Meer dan 80% van alle goederen t.b.v. NK technologische en militaire ontwikkeling komt uit deze 2 landen.

Overigens is het grote gevaar niet de kernwapens - maar de chemische en mogelijk bacterologische wapens die NK bezit.

litebyte | 17-04-17 | 11:29

Is Rambo al genoemd?
Die lost het in een handomdraai op.
En nog wel in zijn eentje.

Dostranamus | 17-04-17 | 11:27

G: van Genocide.

Stijlicoon | 17-04-17 | 11:26

BolletjeWol | 17-04-17 | 11:15

Waar het om gaat, lieve schat, is dit:
Stel, je moet met een land gaan praten. Doch vooraf maak je dat land reeds belachelijk en bekritiseer je hun staatsinrichting. Denkt u dan dat dat vruchtbare gesprekken worden?
En wat als je van te voren zegt "u heeft keuzes gemaakt die wij niet zouden maken, maar wij respecteren uw keuze". Zou dat de productiviteit van dergelijke gesprekken bevorderen, denkt u?

a9b2b1 | 17-04-17 | 11:26

@Aristotalloss | 17-04-17 | 11:00
.
China mag misschien initieel verantwoordelijk ijn voor het ontstaan van Noord-Korea, maar voor de onmenselijke dictatuur die het uiteindelijk geworden is draagt China geen verantwoordelijkheid. Dat is gewoon de waanzin van de familie Kim.

Bytemaster | 17-04-17 | 11:25

Eerst zeiden de Amerikanen; Als Noord-Korea een kernproef gaat doen, dan valt Amerika aan.

Nu zeggen de Amerikanen; Als Noord-Korea ook maar enige raketproef gaat doen, dan valt Amerika aan.

Lijkt mij dat ze koste wat kost, Noord-Korea willen aanvallen...

Ze hebben niets van Irak, Afghanistan, Syrië en Libië geleerd...

Muskatnuss!!! | 17-04-17 | 11:24

C&E1 lijken mij op het moment niet zo opportuun (meer). Het lijkt me n8et productief om eerst te dreigen om dan stiekem te gaan doen.

Dan maar zo! | 17-04-17 | 11:24

E. En ik hoop dat ze anders goede afspraken met China hebben gemaakt ...

Wekkertje | 17-04-17 | 11:23

over 10 maanden zijn er winterspelen in pyeonchang -- mike pence mag wel opschieten wil sven kramer nog goud kunnen pakken!!

sennholz | 17-04-17 | 11:22

Dit geeft ook wel inzicht:
https://www.theatlantic.com/international/archive/2017/04/north-korea/523080/
Diplomatie heeft niets geholpen, tijd dus nu voor actie. Uit chaos ontstaat altijd iets nieuws. De Noord-Koreanen zijn niet zo etnisch verdeeld als de Irakezen. Ze hebben geen geloof (heeeeel fijn) en ze hebben nu niets. Dus als Kim de Oen weg is, kan het alleen maar beter worden.

Boerkablaffer | 17-04-17 | 11:22

@Reykjavik. 4x dezelfde tegel lezen is ook lastig.

wayan beruang | 17-04-17 | 11:22

Doormodderen. NK is een prima land van het Kwaad. Met een geestelijk gestoorde aan de macht en een bevolking die overduidelijk te lijden heeft onder het juk van een boevenbende. Zo is ZK, EU en VS altijd beter dan het land waar je nooit zou willen wonen.

Er kan voor een goedkoop prijsje nog werk worden uitbesteed door ZK

nos.nl/artikel/2085960-zuid-korea-staa...

hoewel dat officieel natuurlijk niet meer gebeurt.

Een invasie van een totaal gehersenspoelde pauperbevolking in ZK wordt waarschijnlijk ter plaatse niet als een aanwinst gezien.

Dus af en toe een beetje blufpoker spelen aan beide zijden en een beetje een schaakspel spelen met voedselleveranties en militaire oefeningen en lekker de zaak laten voor wat het is.

Arnold Layne | 17-04-17 | 11:22

In deze volgorde: E, D, dan als toetje F.
Volgende stap daarna, als het hele regiem verdwenen is, massaal voedeslhulp sturen naar de hongerende bevolking. Daarna samenvoegen met Zuid-Korea en de economie opbouwen.

broodjemetkaas | 17-04-17 | 11:22

The israelian way

hardhorendhert | 17-04-17 | 11:20

G. Thee drinken, de-escaleren en nivelleren.

Mark_D_NL | 17-04-17 | 11:19

Alec Baldwin als negotiator sturen.
Harry Turtle | 17-04-17 | 10:35

Nee, Bruce Willis natuurlijk.

PresidenteDeConjovia | 17-04-17 | 11:18

Aangezien reaguurders het toch altijd beter weten,
Mosterd | 17-04-17 | 10:24 | Link | 84 reacties

maar hoe weten we nu wat het beste antwoord is dat de wereldvrede kan redden?
we hebben immers geen +/- systeem meer? Waarom eigenlijk niet?

Hemmenaar7 | 17-04-17 | 11:18

Ik weet het niet, maar de film "the Interview" vond ik wel geslaagd.

forecastle | 17-04-17 | 11:18

Gewoon doen alsof ze niet bestaan.

dugo | 17-04-17 | 11:17

Duitse herder sturen die ze in slaap verveeld met hoe goed het is in Finland ;)

Rest In Privacy | 17-04-17 | 11:16

Volgens mij kennen we de gevolgen van het afzetten van dictators: Irak, Libie, Joegoslavie, enz. Het leidt altijd tot een totale chaos en rechteloosheid waar milities naar de macht grijpen. Alles draait daarbij om macht en een stammenstrijd.
Daarom is het de vraag of dictators in Noord Korea en Syrie wel opgeruimd moeten worden? Ondanks hun gedrag?
Voor de bevolking is een proces van democratie en welvaart niet van zelfsprekend. De haar zit zo diep dat er eerst een tijd van afrekenen komt.

Albert5000 | 17-04-17 | 11:16

a9b2b1 | 17-04-17 | 11:13

Wij hebben dat hokje nooit aangevinkt maar als de massa er vanaf wil dan kunnen we er ook vanaf. Keuze is niet altijd alles op jouw manier. Keuze is ook iets vinden zonder meteen in een concentratiekamp te verdwijnen.

BolletjeWol | 17-04-17 | 11:15

Iets als in als wij er maar geen last van hebben. Kan mij het wat schelen als dat land in chaos wordt achtergelaten. Dat is hun probleem. Ik word pas narrig als hun probleem mijn probleem word, net als bij de gelukszoekers.

roze_bril | 17-04-17 | 11:15

TempusEdaxRerum | 17-04-17 | 10:45
Of bel even met ome Netanyahu die heeft daar ook verstand van.

Boerkablaffer | 17-04-17 | 11:14

TempusEdaxRerum | 17-04-17 | 10:45
Is dat raketschild van The Donald niet een optie dan?

Boerkablaffer | 17-04-17 | 11:13

===
Hun keuze van staatsinrichting? Wie heeft daar in Noord-Korea precies voor gekozen?
Bytemaster | 17-04-17 | 10:53
===
Daar kun je lang of kort over lullen, terwijl er eigelijk helemaal geen antwoord is op die vraag. Kan me bijvoorbeeld ook niet herinneren ooit tijdens een referendum het hokje 'constitutionele monarchie' aangevinkt te hebben.
Dus u heeft gelijk als u poneert dat de expressie 'gekozen' wellicht een wat ongelukkige woordkeus was.
Feit blijft dat NK als land nu eenmaal een bepaalde staatsinrichting heeft. En wat je daar ook van moge vinden: zolang 'ie er is moet je dat respecteren.

a9b2b1 | 17-04-17 | 11:13

Infiltreren met Turkse en Marokkaanse "Gastarbeiders".
Dan is het land gegarandeerd binnen 30 jaar totaal naar de kloten.

King of the Oneliner | 17-04-17 | 11:12

Optie E: Kim-Jong-Un omleggen vind ik in alle gevallen aanbevelenswaardig.
Mijn optie: druk op China uitoefenen en tot een gezamenlijk Chinees-Amerikaanse actie komen om Kim te laten inbinden. Leve de achterkamertjespolitiek. Geen publieke dreigementen.

JvanDeventer | 17-04-17 | 11:12

dreig dat we Alexander Pechtold langs sturen. Elk normaal mens gaat dan gillend op de vlucht. Dus zelfs Kim zal dan wel dimmen

jan-lul-de-behanger | 17-04-17 | 11:11

Na goed nadenken kom ik toch uit op G. We vertellen de Chinezen dat het opeten van Noord-Koreanen potentie verhogend is. Tegen 1 mei is er geen Noord Koreaan meer over.

BolletjeWol | 17-04-17 | 11:11

Sorry iFeun bleef hangen

Reykjavik | 17-04-17 | 11:11

Aristotalloss | 17-04-17 | 11:06
Al dat 'Made in Murica' spul waar Trump zo op geilt zit boordevol Chinese halffabrikaten.

Harry Turtle | 17-04-17 | 11:11

Stuur rutte incl groenslinks + D666 en je bent voorgoed van het gelazer af .
en de E.U is weer blij met de aankoop van een nieuw land

witchmaster | 17-04-17 | 11:11

-weggejorist-

Reykjavik | 17-04-17 | 11:10

-weggejorist-

Reykjavik | 17-04-17 | 11:10

-weggejorist-

Reykjavik | 17-04-17 | 11:10

Twee keer keuze E? Lastig...

Reykjavik | 17-04-17 | 11:10

G) Noord-Korea is een zelfstandig land en dus mogen wapens ontwikkelen die ze ter verdediging in kunnen zetten voor het geval ze aangevallen gaan worden. Noord-Korea verbieden kernwapens te ontwikkelen is hypocriet; immers de NAVO heeft zelf her en der kernwapens over de wereld liggen. Dus zolang het doel/de eindbestemming van de raketten de zee of hun eigen land is, kun je er weinig van zeggen. Het land in de gaten is wel verstandig, maar verder niet bij elke scheet er ruchtbaarheid aan geven. Want elke keer als er op gereageerd wordt door andere landen voelt Noord-Korea zich belangrijk en machtig. Maar dat is maar mijn mening.

kweethetooknietbeter | 17-04-17 | 11:09

G. Een parkeerplaats van maken en er een IKEA neerzetten, dat zal hen leren...

Undefined_variable | 17-04-17 | 11:09

Wat eigenlijk iedereen zegt die er een beetje verstand van heeft. Door laten modderen die bende daar. Alleen China kan het daar oplossen en die gaan daar echt niet aan beginnen. Natuurlijk ze zijn pissig op Kim Jong-Un maar iets anders dan sancties opleggen kunnen ze ook niet. Dit soort ellende had allemaal in de jaren vijftig opgelost moeten worden maar ja communisme enzo.

Iemand anders ook opgevallen dat het overal waar de communisten vuistdiep inzaten nu nog steeds een gigantische ellende is? Van Noord Korea tot Cuba tot Syrië tot Irak tot Iran tot Afghanistan tot Oezbekistan tot Rusland.

Amerika krijgt van veel ellende de schuld maar man man man wat die communisten hebben aangericht....

De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 11:08

-weggejorist-

kaasfondue | 17-04-17 | 11:08

@mosterd ... Met duizend andere Tokkies.
Speak for yourself flapdrol.

kaasfondue | 17-04-17 | 11:08

We sturen Juncker met een fles gin, die drinkt hem onder tafel en pakt de nucleaire sleutels af.

Harry Turtle | 17-04-17 | 11:08

Neem ze serieus en neem hun boosheid weg. Werk samen en bouw een band op. Weg gezamelijke vijand. Naief he, maar probeer t eens een jaartje
merel veld | 17-04-17 | 10:46
Inderdaad en een nieuwe afzetmarkt van 20 miljoen. Maar ze proberen het niet want er is meer geld te verdienen met oorlog.

hurenisvoorpaupers | 17-04-17 | 11:07

F. Maar eens nog één keer proberen met de hulp van China. Dat is waarschijnlijk ook wat ze nu aan het doen zijn. Mocht dat niet baten; alle militaire installaties naar de moeder bombarderen en hopen dat er niet ergens langs de kust van de VS onderzeeërs liggen met nucleaire wapens. Maar hoe dan ook; het gedonder moet afgelopen zijn.

Ikke? | 17-04-17 | 11:07

*eigenlijk.

wayan beruang | 17-04-17 | 11:06

Harry Turtle | 17-04-17 | 11:03 |
Zoals je weet bewandeld Trump sowieso al gedeeltelijk de 'protectionistische weg' dus kan dit er ook nog wel bij.
Overigens moet je bij dit soort conflicten natuurlijk altijd wel in het achterhoofd houden dat het een goudmijn is voor de Amerikaanse, Chinese en andere wapen-industrie. Wat dat betreft heb je wel een punt.

Aristotalloss | 17-04-17 | 11:06

G) 99,5% van alle NK coverage slaat nergens op, van beide kanten. USA ophoepelen uit de regio, die willen vooral wapens aan ZK blijven verkopen. Ze zoeken het maar uit daar. Als bommen in buurlanden beginnen te vallen is het alsnog met 1 druk op de knop op te lossen. En luister eens wat Laibach.

scrag | 17-04-17 | 11:06

Is de uitdrukking "Ik bom jullie allemaal de moeder" al trending?

Reykjavik | 17-04-17 | 11:06

G: Democratie brengen, dus eingelijk F.

wayan beruang | 17-04-17 | 11:05

B.
Dat doen we immers ook met Turkije.

squadra | 17-04-17 | 11:05

Hansie Pansie van Baalen en Guy Verhofstadt sturen. "Wij hebben gewonnen jongens".

Hebbiehemookweer | 17-04-17 | 11:04

Aristotalloss | 17-04-17 | 11:00
Een chinese producten boycot sloop je vooral je eigen economie mee.

Harry Turtle | 17-04-17 | 11:03

Opschieten

maar toch | 17-04-17 | 11:03

@ me Aristotalloss | 17-04-17 | 11:00 |
Het regime dat 'onthoofd' moet worden etc. is natuurlijk Noord Korea.

Aristotalloss | 17-04-17 | 11:03

Ik mis de optie die uit de pijplijn kwam van de Korea deskundige die bij Pauw zat. Dat Noord Koreanen die in Europa en Amerika werken en hun hele inkomen op straffe van represailles op hun familie naar huis moeten sturen niet meer mogen werken hier. Dan droogt de laatste harde/vreemde valuta stroom richting de dictators op.

Zestig jaar wachten we nu op Noord Korea, net zoals al zeventig jaar gewacht wordt op de Gazastrook en de Westoever. Tijd heelt niet alle wonden, het gaat erom wat je in die tijd doet. Deze struisvogelpolitiek van pappen en nathouden, bidden en wegkijken lijkt heel lang goed te gaan, totdat de bom barst.

Eigenlijk is die politiek nog erger dan een verziekte atmosfeer, een leeggeplunderde aarde, opgeblazen staatsschulden en zo verder. Het laat onze kinderen achter met de rekening. Met oorlogen.

Feynman | 17-04-17 | 11:03

@effedenke | 17-04-17 | 10:35

FF Denken? Simpel vruchtje!

Pieter V | 17-04-17 | 11:01

G: Verhofstad en van Baalen sturen

Bracula | 17-04-17 | 11:01

Achterhoutje | 17-04-17 | 10:47

De Chinezen vinden het acceptabel als een de gehele 25.000.000 NK-ers omkomen. Net zoveel als tijdens één lange mars. Het is niet alsof ze niet genoeg hebben aan 1.400.000.000 mondjes te voeden.

Het probleem voor de Chinezen is meer dat de Yanks dan aan de poort staan.

Teleo | 17-04-17 | 11:01

G:
Mind control uitvoeren op de schrijvers die altijd bij de (grote) leider zijn zodat ze een stem van "God" horen die hen beveelt de schrijfpennen in vitaal functionerende delen van kim te steken.

steekmug | 17-04-17 | 11:00

Noord Korea is 100% het product van China. Dus is uiteindelijk China verantwoordelijk. Daarom zou je als VS bijvoorbeeld kunnen zeggen: zolang Noord Korea nog werkt aan een nucleair programma komt er geen Chinees product meer de VS binnen en betalen we niets terug van de staatsschuld die we bij jullie hebben. En je moet een tijdgrens stellen aan China waarin Noord Korea alle nucleaire faciliteiten heeft vernietigd.
Aarzelt China nog dan moet je met precisie-bombardementen het regime onthoofden en alle nucleaire en grote militaire bases vernietigen.
Zacht heelmeesters maken stinkende wonden...
(Gelukkig begrijpt Trump dat ook dus er is nog hoop!)

Aristotalloss | 17-04-17 | 11:00

Gewoon Kim Jong-Un verbannen.
Geef hem een hangtasje, Nike Airs, een jas met bontkraagje en laat hem zijn leven verder slijten in Kanaleneiland. Het kapsel heeft ie immers al.....

Ommezwaai | 17-04-17 | 11:00

Het GS-Vliegdekschip naast de Carl Vinson leggen. Dan bindt ie wel in.
En anders een sniper die Oen onder zijn haar uit laten schieten.

Petrus Poortwachter | 17-04-17 | 10:58

chicago river | 17-04-17 | 10:55

In de grote steden zie ik ze anders ook al 20 jaar met die kopjes rondlopen. Het enige verschil is dat er vaak een scooter onder zit.

kwark001 | 17-04-17 | 10:58

G. een paar schepen met Nederweed er heen sturen. Wij geld, hun relaxed!

Moonwarrior | 17-04-17 | 10:58

Fake news verspreiden en zeggen dat er veel olie in de grond zit.

Rest In Privacy | 17-04-17 | 10:57

Hmmm, tja, ben geen expert op dit gebied,
Maar als je gedrag van een hond, kind of land wilt aanpassen,
Dan werkt vaak de "tit-for-tat" gaming strategie.
(En nee, dit heeft niets met tieten te maken,
maar is een wetenschappelijk dingetje)
.
Tit-for-tat is simpel : een afgemeten, proportionele strafreactie op elke overtreding.
Bv : jij lanceert een lange afstands raket? ik,vernietig 1 fabriek van jou.
Of : jij doet een ondergrondse kernproef? Ik verwest 1 militaire basis van jou.
.
Het opvoedkundige is dat de overtreder zeker weet dat er direct gevolgen zijn van zijn handelen. En zich dus hopelijk zich gaat bedenken bij herhaling. Hij straft als het ware zichzelf. Ook zijn omgeving (het regime) kan dit zien en houdt de overtreder in toom, idealerwijs.
.
Disclaimer, dit werk alleen als:
- je elke overtreding kan matchen met een represaille, zonder beperking. ( geen China rem dus)
- je initiele overtredingen kan incasseren / accepteren. Kan dus niet als ze al een nuke hebben.

hotmint | 17-04-17 | 10:57

Met die kapsels van die Koreanen zijn het wel mode voorlopers, met die opgeschoren koppen en dan die kuif erbovenop. Daar loopt inmiddels heel de wereld mee.

chicago river | 17-04-17 | 10:55

Samen met de Chinezen de Kimmetjes kaltstellen. Als N-K op maandag een kernbom heeft vallen ze uiterlijk dinsdag Z-K binnen en zie ze dan nog maar te stoppen. Dan heeft ook China geen enkele invloed meer.

BolletjeWol | 17-04-17 | 10:55

@a9b2b1 | 17-04-17 | 10:46
.
Hun keuze van staatsinrichting? Wie heeft daar in Noord-Korea precies voor gekozen?

Bytemaster | 17-04-17 | 10:53

Achterhoutje | 17-04-17 | 10:47
Die Chinezen zouden wel gek zijn. Dat gaat dus niet gebeuren.

chicago river | 17-04-17 | 10:52

Ik denk G, biologisch : enkele virussen en bacteriën loslaten boven piongjang en de natuur doet het werk.

Koeienflat | 17-04-17 | 10:51

G. Dennis Rodman nog een keer sturen https://www.google.nl/search?q=kim+jong+un+rodman&tbm=isch

Watching the Wheels | 17-04-17 | 10:51

A + B = E. Enige andere optie is F. F leidt tot ?

atheïstisch stemvee | 17-04-17 | 10:51

H: waarom bemoeien we 'ons' gewoon ff lekker nergens mee.

AsEl | 17-04-17 | 10:51

H: Het laatste arbeidersparadijs op aarde voort laten bestaan als waarschuwing tegen het communisme. Opdat wij het nooit vergeten.
En we sturen Paul Rosenmüller er na toe zodat hij kan ondervinden hoe het is om in een arbeidersparadijs te leven.

Osdorpertje | 17-04-17 | 10:50

Doormodderen, NK is wel degelijk heel erg gevaarlijk, een directe aanval van NK zal de VS niet overleven zonder atoomwapens daadwerkelijk te gebruiken. Ze hebben een gigantisch zombieleger daar.

Bokito ergo sum | 17-04-17 | 10:50

Zo raar hoe er zo spastisch wordt omgegaan met wat mensen in hun eigen land doen en dat er niks wordt gedaan als er buitenlanders illegaal je land binnenkomen en aanslagen plegen.

zwarte_weduwe | 17-04-17 | 10:49

Timmerfrans en Frontex ernaartoe sturen. Timmer spreekt vloeiend Noord-Koreaans en Frontex kan een veerdienst naar Europa starten.

Reviaan | 17-04-17 | 10:49

De beste oplossing is een stuk of 30 filialen van het COA daar gaan openen. Want een prachtige handel. Ook wel beetje zielig.
Die 10.000.000 welkomliedjeasieligevluchtelingen per jaar erbij kan best wel. In Nederland.

duitse herder | 17-04-17 | 10:49

===
Wat vindt Sylvana?
Mark_D_NL | 17-04-17 | 10:32
===
Sylvana vindt dat ze gediscrimineerd wordt en dat ze dus meer subsidie nodig heeft. Same old, same old, dus.

a9b2b1 | 17-04-17 | 10:48

E) Kim Jong-Un omleggen - Peter Quinn sturen, chaos in het land creëren.

Lexus01 | 17-04-17 | 10:48

@kwark001 | 17-04-17 | 10:34
Die's goed!
Geen conventionele, geen nucleaire, geen biologische, geen chemische maar psychotische oorlogsvoering!
Als de islam daar voet aan wal krijgt is er geen kruid tegen opgewassen.

keestelpro | 17-04-17 | 10:48

Of stop met het eten van Noord Koreander, dat zal ze leren.

Rest In Privacy | 17-04-17 | 10:47

China haar grens open laten zetten, en NK vluchtelingen ruimhartig opvangen in de regio. Dit dmv ballonnen, flyers, radio, etc. kenbaar maken. NK grenswachten bonus geven voor elke vluchteling die ze meenemen over de grens ipv neer te schieten. Het land uithollen. Dat is m.i. de enige manier om zonder bloedvergieten een einde te maken aan die onzin.

Achterhoutje | 17-04-17 | 10:47

G.
Niks doen.
Als Zuid-Koreanen een normale samenleving kunnen opbouwen moeten Noord-Koreanen, net als ieder ander volk, dat ook kunnen.
Laat ze zelf maar eens beginnen met die coupe en het gewapend verzet.

chicago river | 17-04-17 | 10:47

Laat ze er een referendum over houden.

Rest In Privacy | 17-04-17 | 10:46

Niemand had gedacht dat de voormalige DDR zou imploderen,toch gebeurd, en relatief geweldloos, ik wens de koreas hetzelfde toe.

cat22 | 17-04-17 | 10:46

B. Ophouden met Noord Korea als een infantiel land te behandelen, op ze neer te kijken, en start met het respecteren van hun keuze van staatsinrichting. Met andere woorden: repecteer het land zoals het is en behandel het als een volwaardig en gelijkwaardig gesprekspartner.
Dan verdwijnt wellicht die drang van Noord Korea om te moeten blijven bewijzen dat ze toch echt wel in staat zijn zichzelf te kunnen verdedigen.

Oftewel: ga eens een kopje thee drinken. En neem een pak koekjes mee, zoals het hoort.

a9b2b1 | 17-04-17 | 10:46

logisch ; als de koreanen in het noorden rust willen, dan hoeven ze alleen de centrale bankregels te aanvaarden en de rust is wedergekeerd.
tenslotte is het een van de laatste landen zonder centrale bank en derhalve niet opkoopbaar.( obligaties enz..)
Geef de paar famillies die de wereld bezitten de laatste beetjes en de wereld is gered....proest.
Oh ja iran heeft het ook nog niet en ....? ook niet
Ra ra waar is de strijd? dus welk land zoeken we
Vul in op de puntjes en ..plaats bij F.
zij hebben ook grondstoffen ,en die wil iemand vast wel hebben.hebben hebben hebben hebben hebben....

medelmo | 17-04-17 | 10:46

-weggejorist-

merel veld | 17-04-17 | 10:46

Neem ze serieus en neem hun boosheid weg. Werk samen en bouw een band op. Weg gezamelijke vijand. Naief he, maar probeer t eens een jaartje

merel veld | 17-04-17 | 10:46

A en C, en dan bedoel ik niet die zuid Afrikaanse politieke partij met Morgan Freeman aan het hoofd

B0kito | 17-04-17 | 10:45

Een Mc Donalds en een Burger King openen in Pjongjank. Kunnen die mensen ook een proeven van onze westerse verworvenheden.
En Jeroen Krabbe sturen om vriendjes te worden met die bolle. Dan is ie zo de pijp uit.

Petrus Poortwachter | 17-04-17 | 10:45

@Arkan Sonney | 17-04-17 | 10:38

Kunnen we doen, maar dan sterven wel per direct 25 miljoen mensen in Seoul.

TempusEdaxRerum | 17-04-17 | 10:45

Ach we hikken toch alweer jaren tegen de 'totale krieg' aan? De vraag is niet hoe of wat, maar wanneer.

TempusEdaxRerum | 17-04-17 | 10:43

Ben voor B, maak nou niet steeds de fout dat Kim een laag IQ heeft. Deze man heeft gestudeerd, ik geloof in in Zwitserland en volgt gewoon hetzelfde als zijn vader deed.
Met eens die boycot op te heffen, zodat de mensen voedsel krijgen en toenadering met hem kan het nog wat worden.
Met weer een oorlog gaat alles verkeerd, hebben we nu toch wel gezien in alle landen waar zogenaamd democratie moest komen.

gatito | 17-04-17 | 10:42

Waarom sturen we Mark Rutte niet? Dat wordt lachen man.

kwark001 | 17-04-17 | 10:42

G: We sturen een totaal bezopen Dennis Rodman er op af die in het paleis van Kim Jong Un in de gangen schijt en de boel onder pist.

Osdorpertje | 17-04-17 | 10:41

Combinatie van C, D en E. Infrastructuur verlammen, wapens saboteren ingeval totale mongeaul aan de macht op een rode knop drukt en uiteraard deze debiel ook neutraliseren.
En vervolgens aub hetzelfde doen met Turkije.

Boerkablaffer | 17-04-17 | 10:38

Waarom hebben dat soort landen altijd een verschrikkelijk sterk beveiligde grens en wij niet?

kwark001 | 17-04-17 | 10:38

@PietGeniet | 17-04-17 | 10:30:

Die 'eventuele oppositie' leeft al jaren in heropvoedingskampen, als ze althans nog leven. Dus dat is geen werkbare optie.

Reinaert | 17-04-17 | 10:37

De verandering zal daar uit de mensen zelf moeten komen, extern opgelegde verandering werkt niet (zie o.a. Irak, Libië, etc.). Het beste kun je dus eventuele oppositie steunen en hopen dat zij er het beste van maken.
PietGeniet | 17-04-17 | 10:30

Oppositie steunen? Die is er niet. Extern opgelegde verandering werkt niet in moslimlanden, maar wellicht daar wel.

Nathan John | 17-04-17 | 10:37

G: Stoorzenders aan de grenzen die counterpropaganda uitzenden.

Rest In Privacy | 17-04-17 | 10:36

-weggejorist-

oostvooruit | 17-04-17 | 10:36

Stuur een ordentelijke kapper

arc-en-ciel | 17-04-17 | 10:36

H. Cyber hacken vanuit Turkije.

Jos Tiebent | 17-04-17 | 10:36

Geef die mensen ook SBS6. Dan piepen ze wel anders.

flowert | 17-04-17 | 10:36

Alec Baldwin als negotiator sturen.

Harry Turtle | 17-04-17 | 10:35

Ik denk dat Kim grootheidswaanzinnig is. Lijkt me een redelijk te houden stelling. Alle gevolgen van escalatie betalen we allemaal zelf, met kans op totale escalatie. Geef de man waar hij om vraagt: bewondering, respect en zie hem voor vol aan en nodig hem uit op het witte huis . Ontvang hem met de grootst mogelijke egards. Fluister hem in dat dit zijn kans is om zijn volk te laten zien dat hij door zijn daadkrachtig optreden de toekomst voor Korea rooskleuriger is dan ooit. ( dat van die bewondering en respect, dat spelen we alleen maar, hè en natuurlijk zien we hem niet voor vol aan, maar doet hoeft hij niet te weten...) Vervolgens vertellen we hem dat het nu aan hem is om een zet te doen, bijvoorbeeld door te stoppen met nucleaire testen.

effedenke | 17-04-17 | 10:35

F, om vele redenen. O.a. een nucleaire dreiging moet ten alle tijden worden aangepakt! En ja Bennie Boos, Peter weet namelijk alles, kost je wel 2500,-.

Mr_Pikibelly | 17-04-17 | 10:35

G. Massaal korans droppen.

kwark001 | 17-04-17 | 10:34

Laten we democratie in Noord Korea stimuleren. Er zijn vast wel organisaties die met Europese subsidies de negatieve attitude jegens het westen willen ombuigen en de Noord Koreanen ontvankelijk maken voor democratie, inspraak, win-win situaties. Geweld is geen, maar wellicht als optie het lidmaatschap van de EU aanbieden kan wellicht helpen

toko senang1 | 17-04-17 | 10:34

Het regime omver gooien, alle Noord-Koreanen bevrijden, Noord en Zuid herenigen en in vrijheid en democratie leven.

halfvolle glas | 17-04-17 | 10:34

G: George Clooney en J.K. Rowling naar Pyongyang sturen om de regering te overtuigen van de noodzaak voor mensenrechten.

His Lordship | 17-04-17 | 10:33

Zullen we het aan Peter r de vries vragen die heeft overal verstand van.

Bennie Boos | 17-04-17 | 10:33

Ik stel voor Islam naar Noord Korea te exporteren. Problem solved.

Kaas de Vies | 17-04-17 | 10:33

Wat vindt Sylvana?

Mark_D_NL | 17-04-17 | 10:32

G. Noord-Korea mag doormodderen maar moet dan wel verplicht alle EU-asielzoekers opnemen.

Pi Mol | 17-04-17 | 10:32

Door het hele land MDMA droppen.

Harry Turtle | 17-04-17 | 10:32

Denk aan het volk, dat eet gras. Stuur snel een schip met hooi!

eerstneukendanpraten | 17-04-17 | 10:32

De verandering zal daar uit de mensen zelf moeten komen, extern opgelegde verandering werkt niet (zie o.a. Irak, Libië, etc.). Het beste kun je dus eventuele oppositie steunen en hopen dat zij er het beste van maken.

PietGeniet | 17-04-17 | 10:30

Ik zeg F, want vroeg of laat leiden alle wegen weer naar Rome.

GhostwriterAvitas | 17-04-17 | 10:28

Opleiding psychiatrie intensiveren.

van stampij | 17-04-17 | 10:28

Hadden Irak en Syrië ook maar doorgemodderd.
Door al dat ingrijpen is de wereld er niet beter op geworden.
Ik ga dus voor optie E.

keestelpro | 17-04-17 | 10:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken