Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jee. Timmerfrans Ferries redt 150 FTE uit zee

Gefeliciteerd Europa. Weer 150 goedkope arbeidskrachten erbij. Uit de woeste Middellandse Zee gehaald, tijdens een noordwesterstorm met golven van wel drie meter. ProTip voor Timmerfrans Ferries. Neem voortaan platbodems als "search & rescue vessel". Kun je gewoon het Libische strand opvaren! vosprudence.jpg

Reaguursels

Inloggen

Benieuwd of deze spindoctor van rederij Vroon een rustige Pasen beleeft: twitter.com/cfradings

allsystemsfuckedup | 15-04-17 | 10:23

Probeer zo'n neger maar s wijs te maken dat t sneller op is dan ie denkt.
Je zal met het instorten van europa de trouwe "honden" snel een nieuw thuis zien zoeken.

rattenvanger XL | 14-04-17 | 22:50

Beginnen we niet wat veel apothekers te krijgen?

Patatter | 14-04-17 | 22:31

doskabouter | 14-04-17 | 20:02
Mijn gedachte, ik denk dat er FTU bedoeld werd.

automobilaterealist | 14-04-17 | 21:18

FTE's ? alsof er ook maar één van die geluksvaarders gaat werken.

doskabouter | 14-04-17 | 20:02

Hoe Europa zichzelf tot een Israël maakt.

Longhorn | 14-04-17 | 19:21

Ja, dames en heren:
voor u ziet u een degelijk vlot met 150 noodlijdende dobberaars en op ca 150 meter achter u ziet u de Libische kust. Toet, toet, koek, koek. Slaap verder.

matrixbluepill | 14-04-17 | 19:16

Yeah! De Bank voor Nederlandse Gemeenten en de snel groeiende Voedsel Bank danken u oneindig voor dit geweldige, nieuwe verdien model! En onze domme Hollanders natuurlijk, als anonieme hoofdsponsor...

Jan Cremer | 14-04-17 | 18:55

Als je ff googled wie die 'reddingsclubjes' financierd, dan is het gelijk duidelijk dat het niet om barmhartige motieven gaat.

www.zerohedge.com/news/2016-12-04/some...

Zo doen ze al jaren succesvol politiek bedrijven. Onder de vlag van goedheid, stiekem met hele andere doeleindes de wereld naar hun hand zetten. Meneer Soro's in een zeldzaam interview te vinden op YouTube:

"KROFT: Went out, in fact, and helped in the confiscation of property from your fellow Jews, friends and neighbors.

SOROS: Yes. That’s right. Yes.

KROFT: I mean, that sounds like an experience that would send lots of people to the psychiatric couch for many, many, years. Was it difficult?

SOROS: No, not at all. Not at all, I rather enjoyed it.

KROFT: No feelings of guilt?

SOROS: No, only feelings of absolute power."

Maar die vloot zal daar heus wel liggen om mensen te redden, ja echt waar.

Durereaguurder | 14-04-17 | 18:51

1. Ouderwets, u kent ze wel uit de oorlogsfilms, landingsvaartuigen inzetten.
2. Enter rubberboot voorzichtig en sleep naar binnen.
3. Klep dicht.
4. Opstomen naar de Libische kust.
5. D'ruit met de nodige extraatjes, verband, eten, dus zaken voor primaire levensbehoeften.
6. Spreekt zich twee mummen rond en er verdrinken geen mensen meer op zee.

Verder diverse NGO's en regeringen aanklagen voor moord met voorbedachte rade of dood door schuld. Van die dingen.

Wat is daar zo moeilijk aan? Schijterigheid van de machthebbers. Zoals de regering van Duitsland er voor terugdiensde om indertijd de grenzen voor de aanwassende en wandelende stroom migranten te sluiten. Men durfde niet. Nu dan gebakken peren en erger!

Wordt het nog wat morgen met mevrouw Dekker
Salut! Evocatus

Evocatus | 14-04-17 | 17:58

@Graaisnaaiert | 14-04-17 | 15:32
Dit is de facto zuid-Marokko en Marokko stuurt graag de vluchtelingen de grens over naar Spanje toe. @telelezer | 14-04-17 | 17:03 En met Marokko hadden we toch een uitkeringverdrag mee, nietwaar?

Jostifiel | 14-04-17 | 17:40

We gaan gewoon zwaar naar de klote hier met zijn allen als dit beleid door blijft gaan.
@Banana008 | 14-04-17 | 15:00
-
Maaarreh... de wereld (lees=Nederland) is toch immers van iedereen (dixit Mohammed Klaver)

telelezer | 14-04-17 | 17:07

Je hoeft ze ook niet naar een eiland te slepen,
@ Graaisnaaiert | 14-04-17 | 15:32
-
Maar daar heb je geen levenslange gratis uitkeringen

telelezer | 14-04-17 | 17:03

VOS Prudence is van de Nederlandse rederij Vroon (www.vroon.nl). Straks heeft Artsen Zonder Grenzen die boot gewoon gecharterd en verdient Vroon aan mensensmokkel. Wat de neuk!

allsystemsfuckedup | 14-04-17 | 15:28

@Banana008 | 14-04-17 | 15:00
ik denk dat als je de btw, bpm, onroerend zaakbelasting en al dat soort shit er bij rekent je een stuk hoger uitkomt qua belastingdruk.

in elk geval wordt het een steeds groter probleem in de toekomst want in afrika fokken ze er lustig op los, dus dan krijg je steeds meer meelijwekkende beelden van goede slachtoffertjes die op de onderbuik van de gutmenschen werken om hun eigen land te vertyfen.

geenspam | 14-04-17 | 15:10

Wering | 14-04-17 | 14:20
Nee. Jan Modaal verdient 35.000 salaris per jaar, daarvan draagt hij zo'n 8.000 a 9.000 af aan belasting na alle aftrekposten, HRA, etc. Zeg 8.500. Dan heb je dus drie werkende Jan Modalen nodig die het hele jaar aan het werk zijn om 1 zo'n neger zijn hele jaar van zijn uitkering, toeslagen en subsidies te voorzien.
.
Wat anderen al terecht opmerkten, dit zijn alleen nog de kosten voor zijn uitkering, etc. Als je alle andere kosten, gezinshereniging, spawn premies er nog bij op gaat tellen, kun je er waarschijnlijk nog een paar mensen meer voor aan het werk zetten. En dan moet de rest van het land nog worden betaald.
.
We gaan gewoon zwaar naar de klote hier met zijn allen als dit beleid door blijft gaan.

Banana008 | 14-04-17 | 15:00

Tijd om bij die hulpboten de stopmeruit te trekken. Of kan men ook een vrijwilligers club oprichten die zee mijnen gaat plaatsen of wat torpedo's af kan schieten.

Er komen erg veel gelukzoekers binnenkirt bij, zomer dus oversteken en zeker omdat men weet dat men wordt opgehaald.
Van mij mogen ze al die vrijwilligers op die rescue schepen opsluiten in de kerkers van slot Loevesteyn.

Moneytron | 14-04-17 | 14:55

Op de boot heen, dan ook op de boot terug. Zo zie je nog eens wat van de wereld.

JvanDeventer | 14-04-17 | 14:27

-weggejorist-

therevenant | 14-04-17 | 14:21

Anders gezegd: Bijna elke onderontwikkelde neger die je hier naar binnenlaat, kost de maatschappij in totaal ruim 1 miljoen Euro p.p.
Banana008 | 14-04-17 | 12:59

Komt dat zo ongeveer overeen met wat een werkende Nederlander in het laatje brengt (maar zelf nergens meer op kan rekenen)?

Afijn, het woord slavernij was een paar posts eerder niet voor niets reeds gevallen....

Wering | 14-04-17 | 14:20

Heb net in een tweet aan MSF sea gevraagd wat een ticket Afrika-Europa kost, kijken wat ik voor antwoord krijg.

Kanernietmeertegen | 14-04-17 | 14:19

Laat ze lekker zelf de overkant proberen te halen...........

chrisjuh | 14-04-17 | 14:13

Gen. Maximus | 14-04-17 | 14:00
Ja, echt geisoleerd ligt het ook niet, maar je hebt een punt.

Graaf van Egmont | 14-04-17 | 14:06

Zo'n humanitaire veerboot is een uitstekend plan. In omgekeerde richting.

Zeddegeizot | 14-04-17 | 13:52

Peniskokertje | 14-04-17 | 13:22
Waarom hebben wij als EU een verantwoordelijkheid voor bootjes 20km uit de Libische kust? Onze verantwoordelijkheid reikt niet verder dan 20km uit de kust van Italië.
Deze NGO reddingsboten (veerdienst) moeten daar weg. De vluchtelingenboten van vandaag zijn niet bedoeld om 400km te varen naar Italië. Dat hoeven ze helemaal niet, want ze worden toch wel opgepikt 20 km uit de kust. Als deze reddingsboten daar weg zijn, dan wordt het veel lastiger voor mensensmokkelaars om illegalen naar de EU te sturen. Uiteindelijk stappen Afrikanen niet op een boot als ze weten dat ze Italië niet gaan halen en dat het levensgevaarlijk is.
Hopelijk hoeven dit jaar niet weer 5000 mensen te verzuipen!

Duifmans | 14-04-17 | 13:46

Je reinste mensensmokkel dit. Dat ze denken dat ze mensen helpen maakt het nog erger.

zwarte_weduwe | 14-04-17 | 13:44

ristretto | 14-04-17 | 13:31
necrosis drukt nooit op het [!] knopje. Dat doe ik altijd voor hem. Maar je hebt gelijk: necrosis is zichzelf niet vandaag.

Graaf van Egmont | 14-04-17 | 13:44

Vogelbeest | 14-04-17 | 12:42 Het kost niet alleen geld, het kost je je land.

Ramsesz | 14-04-17 | 13:37

@de Voorzittert | 14-04-17 | 13:22
Ja, zelfkastijding is een integraal en bijzonder belangrijk onderdeel van de weg met ons religie. Je verneukt je land en je volk (houd toch eens op over dat volk) maar dan kun je wel zeggen dat je deugt en dat is ook heel veel waard (kennelijk).

geenspam | 14-04-17 | 13:31

@necrosis,

Peniskokertje en die andere Zwitsal hebben gelijk. Je drukt zelf graag op de [!] nsb knop.
Deze is joriswaardig. Je laat geen 146 mensen verzuipen, hoe rot het systeem ook is.

ristretto | 14-04-17 | 13:31

@Graaf van Egmont | 14-04-17 | 13:21
Daarom: terugslepen, dus. Hoppa, retour afzender.

@Eigenaar_IJsland | 14-04-17 | 13:23
Je zou nog weleens gelijk kunnen hebben ook.

EefjeWentelteefje | 14-04-17 | 13:27

Snap ook niet dat de EU het steeds maar heeft over Frontex, als de hele operatie wordt geleid door particulier initiatief van de NGO's.

Graaf van Egmont | 14-04-17 | 13:26

De Heen en WeerWolf.

Mark_D_NL | 14-04-17 | 13:23

Ik heb die foto hierboven eens bekeken, maar die vluchtelingen worden dus niet opgepikt 50 mijl van de kust. De kust zelf is nog steeds te zien.

Graaf van Egmont | 14-04-17 | 13:23

@EefjeWentelteefje | 14-04-17 | 13:18
Dat komt omdat het te ver is om vanuit de timorzee die bootjes hierheen te slepen.

Eigenaar_IJsland | 14-04-17 | 13:23

@Weerzin | 14-04-17 | 13:01
Doe es terug naar Joop.nsb gaan bitte

Botte Hork | 14-04-17 | 13:23

Duifmans
Dan toch beter de terugsleepvariant. We moeten niet zelf ook Barbaren worden.

Peniskokertje | 14-04-17 | 13:22

Denk dat ze per stuk een miljoen of 8 gaan kosten de komende jaren, nareizigers en de a.s. kinderschare etc.
Eigenlijk moet de overheid dit bedrag contant maken en per dobbermeneer 8 mio in een pot stoppen waaruit de kosten de komende jaren betaald kunnen worden.
Denk dat met het duidelijk maken van de onbetaalbare kosten die we nu voor ons uitschuiven het feest snel over is.

Uw verz advs | 14-04-17 | 13:22

@geenspam | 14-04-17 | 13:02
Deze redding kost ons dus:
- 1 miljard directe kosten
- tig miljard indirecte kosten: integratie, zorg, justitie, reclassering, jeugdzorg, subsidies etc.
- etnisch einde van de noord-europeaan
- Nederlandse cultuur
- stemmen aan de rechterzijde
- huurhuizen voor autochtonen die een huurhuis nodig hebben
- veiligheid
- ga zo maar door

de Voorzittert | 14-04-17 | 13:22

Terug slepen of inclusief passagiers laten afzinken. Meer smaken hebben we niet. En elke NGO die zich in de Mediterranee vertoont, ontvangt nooit meer een stuiver overheidsgeld. Verder steriliseren we elke dobberneger die terug naar Libië moet. Die ongebreidelde bevolkingsgroei moet tot stand worden gebracht.

H. Caulfield | 14-04-17 | 13:21

EefjeWentelteefje | 14-04-17 | 13:18
Ken jij in de Middellandse Zee een geïsoleerd eiland? Ikke nie.

Graaf van Egmont | 14-04-17 | 13:21

Verplichte sterilisatie?

Jos Tiebent | 14-04-17 | 13:20

@koeberg | 14-04-17 | 13:08
Maar dat zijn dus twee partijen die mogelijk ons land gaan regeren samen met landverraders partij VVD . Van de regen in de drup is het.

Botte Hork | 14-04-17 | 13:20

Kan iemand me nu eindelijk eens uitleggen waarom illegale boot-immigranten uit Zuidoost-Azië door Australië gewoon netjes worden teruggesleept naar land van herkomst dan wel een of ander geïsoleerd eiland, en de EU alles maar vrolijk gaat ophalen omdat terugsturen 'fout' zou zijn?

Zjn die Australiërs van die barbaren, of is de EU gewoon Gekke Henkie?
Ik gok dat laatste.

EefjeWentelteefje | 14-04-17 | 13:18

En.... het Europese Hof maar mekkeren tegen Rusland dat die de gijzeling in Beslan verkeerd aangepakt hebben, waardoor kinderen onnodig gedood zijn.
Maar dat de Europese leiders zelf heel veel bloed aan hun handen hebben doordat een aantal ¨vluchtelingen¨ hun geweren leeg schoten op allerlei mensen in Parijs, in London, in Nice, in Zweden etc etc etc. daar hoor je niemand over.
Om nog maar te zwijgen over MH17 waar onze regering er vreselijk veel belang bij blijkt te hebben dat de waarheid niet naar buiten komt.

Alexander Pechkop | 14-04-17 | 13:15

Who pays the ferryman?

Conan de Rabarber | 14-04-17 | 13:15

De vervanging van de te lastig, voor de elite, geworden autochtone Europese bevolking gaat gestaag door... Ook hier begint het inmiddels letterlijk 'zwart' te zien van de menschen... Ze kijken allemaal boos; ik trouwens ook!

Claudia M. | 14-04-17 | 13:14

Arbeidskrachten? Het zijn strijdkrachten.

Conan de Rabarber | 14-04-17 | 13:14

146 mannen en een transgender waar we met zijn allen nog veel van kunnen leren. Welkom homo's.

RickTheDick | 14-04-17 | 13:12

Ach het is allemaal een kwestie van elkaar in leven houden. De smokkelaars houden werk en de Frontex-mannetjes houden zichzelf zo ook aan de slag. Reken maar dat die zichzelf zo belangrijk mogelijk willen maken. Onder het mom 'Werk is werk' gaan die door tot de laatste Afrikaan hier zit. Al die met de vijand collaborerende gasten zoals ook asieladvocaten bv en COA-medewerkers allemaal een nekschot geven. Alleen dan stopt het.

Wachtmaar! | 14-04-17 | 13:11

Waarom worden ze niet gewoon uit libië opgehaald? Dat bootje is toch alleen maar de show

Karelklep | 14-04-17 | 13:10

@Bennie Boos | 14-04-17 | 12:38
Denk dat spuit-12 de EU bedoeld.

Botte Hork | 14-04-17 | 13:10

Conclusie - die we al lang hadden getrokken -, we willen ze niet eens tegenhouden, als EU zijnde. Schengen is just voor de buhne. Ga me er ook niet meer druk om maken, is zinloos. Die burgeroorlog in Europa gaat er komen, binnen 10 jaar, en als ik dan nog leef gaat het in ieder geval niet saai worden.

Graaisnaaiert | 14-04-17 | 13:08

@Botte Hork | 14-04-17 | 13:00
Da valt toch wel mee? Nederland heeft over het geheel genomen rechtser gestemd.
De weg-met-ons winst van D66 en GroenLinks kan meer dan weggestreept worden tegen het weg-met-ons verlies van de PvdA.

koeberg | 14-04-17 | 13:08

geenspam | 14-04-17 | 13:02
Vogelbeest | 14-04-17 | 12:42

In in die 50 jaar maken ze geen kindjes?
Dus niet met 4 vermenigvuldigen maar met 20.

Mr_Natural | 14-04-17 | 13:07

De VOS Prudence, voormalig schip van Vroon Offshore Services (VOS) uit Den Helder, onderdeel van Vroon Shipping van Piet Vroon (rijkste Zeeuw van NL).

maxi1000 | 14-04-17 | 13:07

@Weerzin | 14-04-17 | 13:01
Even dimmen, zwitsal!

necrosis | 14-04-17 | 13:06

@Vogelbeest | 14-04-17 | 12:42
Nou gaat wel even meer kosten, als je bedenkt, dat ze allemaal hun familie nog laten overkomen. = dus x4.
Vergeet ook de extra taallessen niet, de extra bijstand voor noem maar eens wat, de tienermoeders en met stip natuurlijk: de extra politie-inzet die dit weer op gaat leveren.
Dat soort kosten tellen ze er nooit bij op. Ook niet dat ze veel meer kinderen nemen en dus veel meer kinderbijslag krijgen. Ook niet dat ze al jaren niet bij een dokter zijn geweest en dus een totale revisie ondergaan op onze kosten. Zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar zoals gewoonlijk kloppen de cijfers van ons aller staatsCBS nooit. Net als de zgn afnemende criminaliteit worden ook dit soort cijfers altijd mooier voorgesteld. Ten gunste van... natuurlijk. Stel je voor dat wij precies zouden weten het zit!

Wachtmaar! | 14-04-17 | 13:04

Waarom zeggen dat je deze mensen hebt gered in een krachtige storm en daar dan beelden bij zetten van een kalme zee? Tip: houd je bek over het weer of hou op met fotograferen.

Graaf van Egmont | 14-04-17 | 13:04

@Peniskokertje | 14-04-17 | 12:57
Beter laten verzuipen klinkt hard, maar lijkt mij een betere oplossing dat dit dweilen met de kraan open. Misschien is het beter om boten vanaf nu aan hun lot over te laten. Misschien kost dat het leven van deze 150 mensen. Maar dat is in ieder geval beter dan doorgaan met deze praktijken waarbij afgelopen jaar rond de 5000 mensen verdronken!

Duifmans | 14-04-17 | 13:03

@onnosel | 14-04-17 | 13:01
Zij misschien wel, wij nog niet.

Eigenaar_IJsland | 14-04-17 | 13:03

@Homo homini lupus | 14-04-17 | 12:57
De dobbernegers zijn de nieuwe doodgeknuppelde zeehondjes, de emo-fatsoengrondstof waarmee het geld wordt verdiend in deze sector.

Ben je ook voor de vrijheid en tegen martelingen? Stort dan je geld op ..

ChatBot | 14-04-17 | 13:03

150 stuks, x €35000,- per jaar; ze zijn nu ca. 20 dus ze gaan nog minstens 50 jaar mee.

Deze actie kost ons € 262.500.000,-.

Bedankt, Frans!

*kotsteiltje zoeken gaat*
Vogelbeest | 14-04-17 | 12:42

je vergeet met 4 te vermenigvuldigen, voor elke pietje krijg je er 3 extra gratis en voor niks bij door "gezinshereniging".

de niet materiele kosten voor de maatschappij (onveilig gevoel etc.) lijken me trouwens een stuk erger.

geenspam | 14-04-17 | 13:02

Begin april. Een slaperig stationnetje ergens in Italie. Al jaren kom ik hier, altijd dezelfde periode. Anderhalf uur moet ik wachten op een verbinding. Al jaren zie ik dezelfde dingen: de stationspolitie kletst met de koffiejuf, de meneer die de WC schoonmaakt, praat met een paar spoorwegbeambten. Het is stilletjes, een paar treinen per uur. Niet meer dan dat. Even druk, dan niets meer. Je hoort de wind, het geruis. Je ruikt de lente. Je ziet de bloesem. Het is vredig.
Dit jaar is alles anders. Dezelfde mensen staan er nog. De wc-mijnheer en de koffiejuf, de politie-agent en de spoorwegwerker. Maar de ruimte is niet meer van hen. Zij vallen niet meer op. Er staan een stuk of veertig Afrikanen met elkaar te praten. Zij kennen elkaar, schudden handen, omhelzen elkaar. Praten in onbekende talen. Ook zij staan hier elke dag, nu. Vertelt men mij. Zij vullen de ruimte. Zij vervullen de hoofdrol. Zij verblijven hier uren. Totdat het etenstijd is. Dan verdwijnen zij. Om later weer terug te komen. Elke dag. Ook bij het busstationnetje is de situatie veranderd. De ruimte, de leefruimte is niet meer van de Italianen. Hier zijn zij voorbijgangers geworden. Hier hebben zij een bijrol gekregen. Hun wereld is aan het veranderen. Zouden zij zich ervan bewust zijn?

onnosel | 14-04-17 | 13:01

-weggejorist-

Weerzin | 14-04-17 | 13:01

Dit moet heel snel afgeschaft worden. Waarom wordt hier niets tegen gedaan?!
Alles wat deze asielmaffia heeft binnengebracht heel snel weer terug naar de woestijn!

Antitheïst | 14-04-17 | 13:00

Tsja afgelopen verkiezingen heeft NL wéér massaal wegmetonseigenvolklaatst gestemd.

Botte Hork | 14-04-17 | 13:00

Ga er maar vanuit dat ze tot hun dood niet zullen werken. Rest van hun leven bijstand / subsidie / toeslagen / uitkeringencircuit. Zeg 25.000 p.p. per jaar voor nog een jaartje of 50 tot ze doodgaan. Dat komt dus neer op een nieuwe toekomstige verplichtingen van 150 x 25.000 x 50 = 187,5 miljoen Euro.
.
Anders gezegd: Bijna elke onderontwikkelde neger die je hier naar binnenlaat, kost de maatschappij in totaal ruim 1 miljoen Euro p.p.

Banana008 | 14-04-17 | 12:59

Iedereen wordt in de boot genomen door Franske.

Mr_Natural | 14-04-17 | 12:59

@de Voorzittert | 14-04-17 | 12:41
'Artiesten' zoals Johnny de Mol hebben het begrip 'Ego-promotie' zowaar naar een next-leven gestuwd. Blijkbaar hebben ze toch nog talenten.

druipsmurf | 14-04-17 | 12:59

Er worden blijkbaar bakken met geld verdiend aan deze moderne vorm van slavenhandel.
Onder de vlag en noemer van het 'redden' van 'vluchtelingen' uit 'volle zee'.
Her mag een wonder heten dat deze slavengalleien nog niet aan de grond zijn gelopen zo dicht onder de kust.
Bezopen, en toevallig zijn er nu opeens geen foto''s of alleen richting zee genomen.

Eppo | 14-04-17 | 12:58

-weggejorist-

Peniskokertje | 14-04-17 | 12:57

Het allerergerlijkst is het toontje van de tweet "pfew... we hebben ze kunnen redden en wees gerust - het gaat goed met ze", terwijl ze (zowel de dobbernegers als de "redders") gewoon protocollair handelen - zit geen emotie bij. Deze PR dimensie in de woordkeuze en de sfeer die wordt opgeroepen is typerend voor EU/NGO organisaties en bevat een hoge mate van misleiding.

Homo homini lupus | 14-04-17 | 12:57

Hooguit 50 km uit de Libische kust. 330 km weg bij Malta. 260 km tot het Italiaanse Lampedusa.

Deze mensen zijn gehaald in de exclusieve economische zone van Libië. Heeft niets met redden te maken. Heeft Libië eigenlijk wel toestemming gegeven voor deze interventies in haar wateren?

Mag ik trouwens deze gütmenschen een paar tips geven... Sleep terug naar de Libische kust, ben je sneller opnieuw inzetbaar voor andere lemmingen die het mooie en snel economisch groeiende Afrika verlaten. In de uren dat je nodeloos naar het Noorden aan het varen bent om ze in Italië af te zetten verdrinken andere slachtoffers.

Terugslepen demotiveert ook dobbernegers om te gaan zwemmen of met een wrak het te wagen, mensensmokkelaars te betalen, waardoor er minder mensen te redden zijn. Het zorgt ook voor klagende klanten bij mensensmokkelaars. Die smokkelaars kennen twee soorten makkelijke klanten, degene die Europa bereiken klagen niet, zij die sterven klagen niet. Doorbreek die cirkel door het niet langer te faciliteren.

Eigenlijk zijn de Europese asielindustrie, leugens over kansen in Europa en dit soort socialistische mensensmokkelaars verantwoordelijk voor die dobbernegers.

Feynman | 14-04-17 | 12:54

DE Anti nederlander aller tijden.
Frans timmermans , jankend om de ring en het kapje .
Roodkapje en de wolf willen het kapje terug .
De ring was al van Tolkien.
Echt helemaal niets kan die man verzinnen , dus haalt ie nieuw sprookjesmateriaal naar binnen.
Zijn sprookje ... Uw HEL
NEXIT. voor het te laat is , grenzen dicht ... schengen voldoet niet , terug met de gelukszoekers..... zalig pasen en dat wij het maar goed mogen hebben... daar is tenslotte hard voor gewerkt ... door ons .
stop het binnenhalen van uitvreters en gelukszoekers , breng de vluchtelingen naar huis als de strijd voorbij is .

medelmo | 14-04-17 | 12:54

Zullen we maar eensch met een aantal van ons een bootje huren inclusief een paar M249's?

Abu Koop Dan | 14-04-17 | 12:54

@Mark_D_NL | 14-04-17 | 12:39
Geef een Chinees een hengel en hij maakt hem na en verkoopt er honderden van voor de helft van de prijs.

ChatBot | 14-04-17 | 12:54

Speciaal voor Timmerfrans Ferries, met dit schip breng je ze heel makkelijk terug naar het strand waar ze vandaan kwamen.
www.strijdbewijs.nl/landing/lan08.jpg

Balletje Mayo | 14-04-17 | 12:49

Waarom accepteert Italië deze schepen met kansloze migranten? En waarom dwingen wij Italië niet om al deze mensen volgens het Dublin verdrag in procedure te nemen?
Italië moet deze schepen weigeren als er geen accuut gevaar is voor de opvarenden. Laat ze maar ronddobberen op een veilige boot van artsen zonder grenzen. Waarom ze per se in de EU aan land gezet moeten worden is mij een raadsel.

Duifmans | 14-04-17 | 12:49

Hoera. Verse strijdkrachten tegen de al in Olanda aanwezige politieke tegenstanders uit het zand van herkomst. Alleen nog even opletten voor/tegen welke oeloeboeloedictator ze bij ons komen strijden. Niet teveel opponenten bij elkaar zetten, want dat gaat ten koste van onze politie.

Nivelleermarionet | 14-04-17 | 12:48

Boosmaker du jour.
En verder wat Dutchbeaurouge | 14-04-17 | 12:39 zegt.

Spittertje | 14-04-17 | 12:47

Die minister Kaya van Turkije heeft gelijk. Haar verklaren ze wel "persona non grata".
Anderen halen ze per boot of vliegtuig op. Er is sprake van ernstige rechtsongelijkheid.

ristretto | 14-04-17 | 12:46

Timmerfrans is binnen de EU volgens mij bevorderd tot 'Hoofd Islamiseren'...
(En binnenskamers schijnt hij bekend te staan als 'Grootmoefti EU'.)

Aristotalloss | 14-04-17 | 12:45

Retour of af laten zinken die handel

Diepe Vuist | 14-04-17 | 12:45

Die Libische weerman zit er wel vaak naast met zijn weersvoorspelling.

van stampij | 14-04-17 | 12:45

Wat ik ook niet snap, is waarom die lui na redding alsnog naar Europa gebracht worden, terwijl de redding nagenoeg op het Libische strand heeft plaatsgevonden. Als het nu 5 km uit de kust bij Corsica was, had ik me er nog iets bij kunnen voorstellen.

Vage_eddie | 14-04-17 | 12:43

150 stuks, x €35000,- per jaar; ze zijn nu ca. 20 dus ze gaan nog minstens 50 jaar mee.

Deze actie kost ons € 262.500.000,-.

Bedankt, Frans!

*kotsteiltje zoeken gaat*

Vogelbeest | 14-04-17 | 12:42

Schaamte en schuld zijn de grote energiebronnen voor deze verwrongen toestand.

Smokkelboten varen uit. Wachten tot zo'n frontexboot in de buurt is. Zetten de mensen overboord in de slechtste rubberboten die ze kunnen vinden. ( boten waarvan je weet dat ze het stuk van de kust naar de oppiklocatie nooit zelfstandig hebben kunnen afleggen. )
Ze worden gered want in nood. Pfft: spiegelzee, geen wind, zon. Wat een theater. De passion is er niets bij.

Er is wel een oplossing: oppikken en terugbrengen naar Tripoli. En dat consequent blijven doen. Wel redden maar terugsturen. Vreemd, maar ik vermoed dat het snel zal ophouden.

ristretto | 14-04-17 | 12:42

"Arbeidskrachten"? Pardon?

EefjeWentelteefje | 14-04-17 | 12:41

Hoeveel nieuwe apotheken kan dit lang nog verwerken ?

Bigi Bana Boy | 14-04-17 | 12:41

Wanneer dringt het eens door dat die lui ANTICIPEREN op redding door Europese kustwacht? De 'oplossing' is onderdeel van het probleem geworden. Er wordt gewoon ingecalculeerd dat die bootjes maar 50 km van de Afrikaanse kust hoeven te komen. Dergelijke reddingsacties hebben een aanzuigende werking en moedigen reizen per gammele boot enkel aan.

Vage_eddie | 14-04-17 | 12:40

Ik had mijn hengel meegenomen. Gelijk wat eten vangen tijdens de overtocht, voor mezelf zorgen. Sterk aan wal komen en gelijk die lieve mensen in Nederland, die me helpen, laten zien dat ik ook iets wil bijdragen!
--
Geef een nederlander een Vis en hij leeft een week. Geef een afrikaan een vis en hij leeft een dag. Geef een Nederlander een hengel en hij vist zijn hele leven. Geef een Afrikaan een hengel en hij verkoopt die hengel dezelfde dag en koopt er daarna een paar mooie sneakers voor. En is de rest van zijn leven weer hongerig en nog armer.

Mark_D_NL | 14-04-17 | 12:39

Waarom ze niet gelijk in de haven van Tripoli oppikken? Mijn hemel, dit heeft toch niets met mensen redden te maken maar is niets meer dan mensensmokkel faciliteren.

Franker | 14-04-17 | 12:39

Het blijft een raar concept. Je brengt jezelf geheel bewust in groot gevaar, puur om 'gered' te worden van dat gevaar want de beloning voor het jezelf in gevaar brengen is een leven lang gratis kost, inwoning en zakgeld, zonder een tegenprestatie te hoeven leveren. Met als grootste plus dat je buiten die voordelen ook nog eens een enorm grote bek mag opzetten tegen de mensen die de kost, inwoning en zakgeld betalen. En daar moeten wij dan superblij mee zijn van de EU. #onbegrijpelijk

Dutchbeaurouge | 14-04-17 | 12:39

spuit-12 | 14-04-17 | 12:37

Het zijn apothekers en geen ingenieurs.

Bennie Boos | 14-04-17 | 12:38

@Jos Tiebent | 14-04-17 | 12:35
Oh, en een gratis Noord-Koreaans paspoort.

Jos Tiebent | 14-04-17 | 12:37

Dat ze nog geen tunnel naar Europa hebben gegraven??

spuit-12 | 14-04-17 | 12:37

Is het niet handiger om op dat strand daar gewoon een vliegveld aan te leggen?

Botte Hork | 14-04-17 | 12:36

Kunnen we alsjeblieft een eiland opspuiten daaro? Kost wel een miljard, maar dat heb je er in 3 maanden uit.

Jos Tiebent | 14-04-17 | 12:35

Precies. Terugbrengen. En niet verder helpen

Ravissant | 14-04-17 | 12:35

Ehhh, repost? Of repost van een repost?
Nu vind ik dit soort 'redders' ook oerdom omdat ze faciliteren aan smokkelaars maar ik pas om nu maar om gewoon weer de onderbuik te laten lopen omdat Pritt geen origineel stukje kon typen.

two ball cane | 14-04-17 | 12:34

-weggejorist-

necrosis | 14-04-17 | 12:34

De bemanningen van deze boten snel oppakken en aanklagen voor mensensmokkel. Ongelooflijk dit.

Enter Yeti | 14-04-17 | 12:32

En waarom wordt hier ook al weer niks tegen gedaan?

Kees.kwarktas | 14-04-17 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken