Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Farage noemt EU maffia. Italiaanse voorzitter boos

Ja, met zo'n Alpenturk aan het roer moet je natuurlijk wel goed op je tellen letten. Want voor onze Zuiderburen aan het ontvangende eind van de transferunie is beledigd zijn inmiddels ook een valuta. Maar goed, foei Nigel! De EU een beetje de maffia noemen. Alsof het een sterk hiërarchisch orgaan is dat afdwingt dat je tegen betaling onder zijn bescherming valt, omdat de buitenwereld zogenaamd te gevaarlijk is om alleen aan te kunnen. Welk een durf!

Reaguursels

Inloggen

Dju zeg wat gaan we die Nigel missen over twee jaar. Tenzij we dan zelf ook een Nexit hebben.

Lichtstadfan | 06-04-17 | 12:38

UK toch nooit echte europeanen geweest., waren er als de kippen bij, toen ze het idee hadden dat ze er wat aan konden verdienen, maar vanaf het begin af aan, alleen maar moeilijk doen, en uitzonderingen eisen.
Ik zou zeggen:"Bon voyage, monsieur Farrage".

cat22 | 06-04-17 | 11:49

Zeg, Van Oeffelen, heb jij soms een lijstje met door de eu voorgeschreven en goedgekeurde bash woordjes/items?
In je eerste comment is Nigel Sigarettenroker en sherrydrinker, In je tweede exemplaar is hij een nicotinevriend. Leuk om iemand op zijn geneugten af te rekenen, no? Of is het soms voorgeprogrammeerde propaganda, ontworpen om iemand in slecht licht te stellen? Ik ken dit soort tactieken wel van andere fora, meestal zijn het ingehuurde "smaakmakers" die dit soort negativismen over het leidend voorwerp uiten zoals hun opgedragen is door de propagandachef.
Busted! Probeer het met inhoudelijke argumenten en laat nigels persoonlijke smaak erbuiten, ok? Valt ook minder op trouwens, zeg dat maar tegen je baas.....

elfenstein | 06-04-17 | 10:27

de EU is Maffia, en niet te weinig ook

Daistwasloos | 06-04-17 | 10:18

-weggejorist-

Isolde-Maduschen | 06-04-17 | 09:36

Farage blijft een beroepsleugenaar over cijfers.
“My concern is that we trigger Article 50 in March—that’s what the House of Commons agreed to do [on Wednesday]—and if we spend two years negotiating this that’ll be another net £20 billion we’ve paid away.”
Nigel Farage, 8 December 2016
-
Fact check:
The UK is forecast to pay in £9.7 billion in the current financial year 2016/17, £8.4 billion in 2017/18 and £9.3 billion in 2018/19. This is the net contribution—taking off the discount we get because of the UK rebate and the money that comes back to the Treasury in EU funding. So £20 billion over two or three years following the referendum in June 2016 is plausible.
-
If Article 50 is to be used, continuing to pay into the EU budget—and receiving payments from it—during that period is inevitable.
-
Het af te rekenen bedrag zit tussen de 25 en de 70 Mllrd "Figures represent the best- and worst-case scenarios depending on: a) whether the EU negotiates maximum or minimum liabilities and receipts for the U.K., and b) the precise share of EU liabilities the U.K. would be responsible for (12-15%)."
-
Op dit moment lopen ze 36 Mllrd achter met betalingen tot het moment dat de brief is ingediend. Dat is er dus onderdeel van.
-
Kortom het bedrag is dus "achterstand + lidmaatschap op basis van geaccordeerd budget ook gedurende de onderhandelings periode dus tot en met 2019", en dus volledig terecht.
-
En Farage wist dat al en zei dat al in dec 2016.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 09:19

@Spartacus
Die een-na-laatste zin geldt natuurlijk voor elke overheid op deze planeet momenteel.
U kan niet anders dan het libertarische/minarchistische gedachtegoed een warm hart toedragen met zulk een argumentatie +1

mygfisbrazilian | 06-04-17 | 09:04

Op het moment dat ik Verhofstad in actie zie met zijn kerkhofgebit en zijn speekselspugende idioterie, weet ik weer waarom ik
tegen de EU ben, waarom ik tegen iedereen ben die zichzelf op walgelijke wijze verrijkt zonder democratisch te zijn gekozen, een megazak als Verhofstad die nog steeds denkt het recht te hebben ONS te vertegenwoordigen terwijl hij te imbeciel is om te snappen dat de mensen hem uitkotsen.
Die integendeel nog steeds denkt dat hij een populaire politicus is....
Een beter en overtuigender bewijsvan zijn geestelijke onvolwaardigheid valt niet te bedenken.

Een beter bewijs van de krankzinnigheid van de EU zie ik ook zo direct niet.

mallekater | 06-04-17 | 08:24

Nigel Farage, ik vind het een drol van een gek, maar wat hij zegt over de EU is waar... het zijn uitsluitend zakkenvullers die het geen drol jeukt hoe het met de burgers in de EU gaat zolang ZIJ maar aan hun geld komen, uit baantjes die geen 400 Euro waard zijn.
Pure Maffia.

mallekater | 06-04-17 | 08:13

Geweldige man, en die sukkels hier laten zich in de luren leggen door die gangsters in Brussel .

fleurtje | 06-04-17 | 06:42

Wat @ padbuffel | 05-04-17 | 18:07 zegt.
Nigeltje mag dat niet zeggen van ome Rta.
Naaidzjel is raait.

hallevvezool | 06-04-17 | 05:53

@Jan Dribbel | 06-04-17 | 00:32
Die Verhofstadt zou alleen nog zo'n trui van Spekman moeten lenen, Spekman waste zich tenminste nog (soms).

Watching the Wheels | 06-04-17 | 05:16

Maffia, gangsters, banksters, Farage heeft gewoon gelijk.

Watching the Wheels | 06-04-17 | 05:14

Moneytron

wensdenken? de EU gaat juist sneller federaal worden,

GB heeft de oorlog verklaard an 27 EU landen,

radbraker

Nederland faciliteert belastingontwijking ten kosten van andere EU landen,gaat nog heel duur worden deze maffia praktijken,

alanya666 | 06-04-17 | 04:35

-weggejorist-

BSE rundfunk | 06-04-17 | 01:48

En Farage altijd +1.

Slipsnifter | 06-04-17 | 01:26

@Umberto die trotzoni | 06-04-17 | 01:05
En van de EU heb ik dagelijks veel last, van de maffia nooit.

Slipsnifter | 06-04-17 | 01:26

oeps bedoelde dus de maffia

Umberto die trotzoni | 06-04-17 | 01:06

Verschil tussen de maffia en de EU, de EU is een georganiseerde bende.

Umberto die trotzoni | 06-04-17 | 01:05

Die Farage toch ik vind het een wereld vent. Prima speech en gewoon to the point. Dat stelletje zakkenvullende afgeserveerde "politici" dat onze EU moet voorstellen ziet met lede ogen toe hoe de UK zijn rug recht houdt.

Daarom ook dat dreigen met Gibraltar en een torenhoge boete, ze zijn gewoon doodsbenauwd daar in Brussel.

Iets met één schaap..............

NEXIT!

Kakkeloeri | 06-04-17 | 00:39

Als je Verhofstadt ziet hoop je dat de EU wordt opgedoekt.
Wat een verschrikkelijke volksmenner is die gast.

Jan Dribbel | 06-04-17 | 00:32

@van Oeffelen | 05-04-17 | 17:52
van Oeffelen = Guy Verhofstadt. Fijn weten we dat ook weer.

Beroep = Boerenlul | 06-04-17 | 00:29

Farage heeft gelijk.

Ja, de Engelsen proberen wat voordelen van de EU tge behouden maar willen verder overal van af hetgeen hun recht is om dat als doel te hebben mbt de onderhandelingen. Wil niet zeggen dat de EU ze al die voordelen moet laten behouden.

De idioten in dat EU parlement willen hun gram halen. Alle lidstaten moeten bang worden zoals ook de SS een heel dorp uitmoordde wanneer een verzetsstrijder op de auto van de feldwebel had geschoten.
Nu willen de EU nazi' de UK wordt als voorbeeld stellen. 85 Miljard betalen om uit de EU te komen, alsof ze gek zijn geworden. En dat KLOPT ,dat zijn ze zo blijkt maar weer eens.

GA normaal onderhandelen en handhaaf het principe leven en laten leven ipv bloed aan de paal want niet de Engelsen bepalen wat ze met hun land mogen doen maar dat doen wij, de EU. Dan ben je zo zijn minst een ganstger zoals Farage stelt.

Anyway, het ware gezicht is weer getoond en wordt tijd om snel de EU te verlaten samen met alle noordelijke landen een NEURO vormen. Een EEG overeenkomst voor wat nu de EU is en geen afdrachten meer naar Brussel.

Moneytron | 06-04-17 | 00:20

Van Oeffelen | 22:56

Nee daar waar de corruptie is uitgevonden in de zuidelijke staten... nee daar zijn ze sinds de EU mee gestopt. Zullen we het maar niet hebben over de voormalige oostblok landen waar de corruptie daily business is... en de belastingconstructie in NL voor de scheepvaart, de aantrekkelijke voordelen voor de internationale mega concerns in NL ... nee wij hebben geen boter op ons hoofd... de fransen die hun eigen markten met de een na de andere onder dwang afgedragen EU subsidie omhoog houden zal ik nog even doorgaan... zullen we nog naar de britten wijzen of toch maar hand in eigen boezem steken. Zou van u wel willen weten als straks onze pensioenpotten in handen zijn van de eu... kijken of u de eu lidstaten dan nog oprecht en eerlijk vind als met ons pensioen het een na het andere gat gedicht gaat worden in de zuidelijke maffia staten..

radbraker | 06-04-17 | 00:03

Het geeft geen enkele pas om de polonaise achter deze Nigel Nicotinevriend Farage aan te lopen. Als ze dan zo'n grote mond hebben moeten ze eerst eens naar hun eigen huishoudpotje kijken met de Channel Islands, Isle of Man en die halve common wealth die van corruptie en belastingschandalen aan elkaar hang. Bovendien zit het halve midden-oosten in London te bankieren dus laten we de zaken wel eeen beetje relativeren. Farage heeft de boel lekker opgestookt en heeft nu geen plan en de mensen ook niet verteld wat GB nu aan rekening boven het hoofd hangt. Dan ben je geen held maar een roeptoeter.

van Oeffelen | 05-04-17 | 22:56

IFf2;
Te laat, we moeten asap deze corrupte bende verlaten, diegene die erin blijven moeten de resterende rekening betalen, die zal niet meevallen, we worden straks de grootste netto betaler, met het minst te zeggen, want je ziet nu al hoe ze het VK bedreigen. De corrupte politici in Brussel laten hun bron van ongekende rijkdom en weelde niet zomaar afpakken, kreeg laatst van NPO enquete waarin de vraag was of we ze (brussel) met rust zouden laten als ze zich minder bemoeiden met de interne zaken, ergo conclusio" of ze aub mogen blijven zitten als ze de bevolking wat meer speelruimte geven" kortom als ze maar in die ongekende potten geld mogen blijven roeren.
Uit de EU, brengt het gemiddelde Nederlandse gezin 6000,- per jaar die uiteraard elders nodig zullen zijn, maar zelfs als er in eerste instantie geld bij moet, uit die EU en snel, we zijn nu de rijkste blonde mevrouw in een ponzi- scheme, wij gaan er het meeste last van hebben.
Afijn zie maar, ik kan weg,hou er al jaren rekening mee.
Zelfs bij de VVD weten ze dat de Euro het niet gaat redden, iedereen die kan denken weet het, en men vindt het dan gek dat er niet of te weinig geinvesteerd word.

corbiere | 05-04-17 | 22:56

@Zoon van boer

Nee hoor.
Italië vraagt NIET om geld.
Italië BETAALT juist Brussel.
Al 60 jaar de tweede financier van "Europa"
Ze willen ZELF hun eigen bank redden.

Farage is wel lollig, maar GS praat poep.

tsjaaa | 05-04-17 | 22:56

Wat Nigel probeert staat gelijk aan quantum physics uitleggen aan een mongool, zinloos.
Helaas hebben de domme bange Hollanderkes weer voor de pro EU partijen gestemd om er achteraf wederom héél spijt van te krijgen.

pannekoekgezicht | 05-04-17 | 22:55

Hear hear farage,NEXit please?

corbiere | 05-04-17 | 22:29

-weggejorist-

EnzoIshet3 | 05-04-17 | 22:28

Een baas die Farage

Upharsin | 05-04-17 | 22:20

Intussen verdient Farage nog steeds een behoorlijk salaris bij de EU en heeft hij straks vast een goede wachtgeld- en pensioenregeling. Nu Groot-Brittannië de Brexit-brief heeft ingediend, zou het hem sieren nu al op te stappen. Dan hoeft hij ook niet meer samen te werken met zijn "maffia"-collega's.

Mannes | 05-04-17 | 22:07

gnor | 05-04-17 | 21:13,

Zolang het om giften gaat is er geen sprake van verplichting. Je kunt eenmaal gegeven gelden niet terug vragen (bijvoorbeeld na een ruzie), want eens gegeven blijft gegeven.
Maar niemand kan je dwingen om door te gaan met geld weggeven, tenzij daar een overeenkomst over is.

Ontwikkelingshulp zijn we ook alleen maar "verplicht" omdat we daar zelf voor tekenen, zowel internationaal als nationaal.
Internationaal; veel rijke landen geven minder, en de stinkend rijke golfstaatjes geven zelfs niks. Zelfs als het hun "moslimbroeders" betreft.
Nationaal; ook wij kunnen ervoor kiezen minder of niks te geven, maar we hebben onszelf een soort middeleeuwse "aflaat" opgelegd. Als we daar morgen van afstappen is het alleen een kwestie van de lopende verplichtingen netjes afronden.

Dandruff | 05-04-17 | 21:55

Nigel Farage heeft zo gelijk.

tsjajaja | 05-04-17 | 21:54

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 21:24,

Ook jij hebt geen concrete cijfers zeg je.
En daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in; de EU-lobby gebruikt nooit controleerbare gegevens. Dat gaat in tegen het EU-motto "ignorance is strength".

Je sportschoolvergelijking gaat volledig mank.
Engeland hééft altijd contributie betaald voor die survivaltraining. Voor zichzelf, maar ook voor een tiental andere deelnemers die nooit een cent te makken hadden, zoals Griekenland en Italië.

Maar Engeland heeft door dat de fitnessclub jaarlijks slechts 2,25 euro uitgeeft aan die survivaltocht, terwijl de deelnemers daar 100.000 euro voor neer moeten leggen. En Engeland dus 10 x zoveel.
En jouw claim dat Engeland nu nog jarenlang voor 10 deelnemers die 100.000 moet betalen voor een tocht die 2,25 kost, is bizar.
Buiten de EU en de maffia is dat echt niet de norm.
Wij zijn gek dat we daar mee door gaan.

Dandruff | 05-04-17 | 21:44

Nex(i)t!

Hemmenaar7 | 05-04-17 | 21:34

@ nathan r jessup, de EU mag op survivaltraing.

El Rico Grande | 05-04-17 | 21:29

@Dandruff | 05-04-17 | 19:56
"Kun je aangeven om welke verdragen het gaat en om welke bedragen per verdrag?"

Worden in artikel 50 aangehaald, verder zal de UK de kosten die Brexit met zich meebrengt moeten betalen.
Als ik me bij de fitness me heb aangemeld voor een survivaltraining en de club heeft hier al kosten voor gemaakt dan zal ik moeten bijdragen.
Farage blaat zaken waar hij zelf niet van op de hoogte is.

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 21:24

@Dandruff | 05-04-17 | 19:53 Als ik de bedelaar op de hoek elke week 50 euro geef, betekent dat nog niet dat ik een "schuld opbouw" als ik daar mee stop.--Uw wekelijkse gift kun je zien als overeenkomst die niet op schrift staat maar evenzo als zaakwaarneming. Het is schemergebied maar wanneer je begint met geven, is dat voor de ander mogelijk aanspraak op voortzetting. Niet doen dus; dat wordt ontwikkelingshulp. Overigens, de Duitsers moeten ook nog steeds leven met de erfenis van de Oostenrijker AH. Wij met Suriname, de Oost en de West. We betalen zelfs via de EU mee aan hulp voor landen waar we nog nooit een band mee hebben gehad (bijv. Congo). Toch ben ik gewoon voor het wegstrepen van vorderingen en schulden (compensatie) waardoor bij uittreden in principe de teller op 0 staat. Dat wij als Nederland (nog)lid blijven van de maffia is ons (verkiezings)probleem. De EU is een soort Islam: als je wilt uittreden krijg je de rekening gepresenteerd.

gnor | 05-04-17 | 21:13

Naar mijn mening zijn het aantal trollen betreffende bovenstaand item bijzonder aanwezig in grote getale

Oetiohnegentechnik | 05-04-17 | 21:04

botbot | 05-04-17 | 20:44,

Je hebt dus geen concrete cijfers, begrijp ik.
Wist ik toch.

En Zwitserland doet het beter dan de EU; ook al "moeten ze dokken" als ze iets kopen. Maar als ze in de EU zitten moeten ze ook betalen als ze iets kopen. Alleen betalen ze dan óók nog eens een hoop contributie om hun democratie af te schaffen, en om slechte ideeën van marxistische bureaucraten opgedrongen te krijgen.

Farage piept niet over dat losgeld; hij is het met je eens dat de EU een maffia organisatie is.
Farage wijst er wel op de regels van de maffia alleen gelden binnen de maffia; en niet meer daar buiten.

Dandruff | 05-04-17 | 20:54

Dandruff | 05-04-17 | 20:20
Maar we zitten nu opgezadeld met de EU.
Andere moeten dokken zoals Zwitserland en Noorwegen dus zij ook.
Dat wisten ze van tevoren dus nu niet piepen.

botbot | 05-04-17 | 20:44

Ik vergelijk de poging om één Europa te willen zijn altijd met het idee om noord en zuid Amerika met elkaar te willen verenigen. (USA en Canada is ± noord Europeanen en Mexico en zuidelijker zijn voornamelijk zuid Europeanen) (Ik bedoel; het is niet slecht; het is niet goed; er is gewoon verschil.

Als we echt per se, per se, per se, een 'Europa' willen hebben moeten we mijns inziens beginnen met een Neuro en een Zeuro. Dan is er ook meer ruimte om schulden in de hand te houden en zo.

Ronathan | 05-04-17 | 20:42

Altijd goed in betogen die Farage tegenover die verwaande Brusselse stelletje idiote totaal wereldvreemde figuren.

Inderdaad speelt 85% van de wereldeconomie zich af buiten Europa, dus de enorme grootspraak van Verhofstad en zijn trawanten is totaal ridicuul! Ze hoeven niet met ons te handelen, maar wij kunnen zeker niet zonder het economisch machtscentrum wat Londen is!

Jan, Leiden | 05-04-17 | 20:32

Als je een EU leger had gehad was dat ingezet tegen Engeland, ze deinsden er ook niet voor terug om een coup in de Oekraïne tegen het gekozen regime te steunen, of om een deal te maken met Erdogan, tuig van de richel is het, wat een stuk of wat trouwe supporters hier in de panelen heeft.

bijna_raak | 05-04-17 | 20:29

botbot | 05-04-17 | 20:01,

Welke vruchten dan precies?
Om welke verdragen gaat het, en hoeveel geld ging daar in om?
Het valt me op dat de EU-lobbyisten steeds maar met slogans komen die ze op geen enkele manier onderbouwen.

Ondertussen werd er 3.500 jaar geleden al handel gedreven tussen de Feniciërs en de Kelten in Engeland.
Gewoon, zonder EU.
Ook de zijderoute besloeg 2.000 jaar geleden al diverse steden in China, Afrika, Perzië en het Middellandse zeegebied.
Precies zoals ook andere niet-EU-landen zoals Zwitserland, Japan en Singapore tegenwoordig gewoon handel kunnen drijven met de hele wereld.

Allemaal zonder EU.

Dandruff | 05-04-17 | 20:20

Ik wist al dat de pensioenen voor ex EU ambtenaren een dekkingsgraad van 0,soep hebben, terecht dat ze daar tzt aan mee moeten dokken, maar 50 mlrd lijkt me wel wat veel. Waar gaat dat dan over?

dugo | 05-04-17 | 20:13

Al die EU geilaards.. Willen ze nu echt allemaal diep 'penetreren' in de maffia baas van de EU?
Weg met die gasten... dreigen als je er uit gaat.. dikke hoofdsom.. lees dwangsom als je vertrekt.. terijwl ieder land er geld in heeft gepompt!
Deze zelfde EU spoort aan op oorlog.. onrust,ongewenste geldklopperij.. het is verdomme nog nooit zo belabbert geweest sinds 2001... nou ja... iets later dan.. Toen de Rutte kwam.. het schoothondje.. het 'brave' misbakseltje van de klas.. die zelfs zijn moeder zou verkopen om er zelf beter van te worden!.. Wat mij betreft... er uit.. ben niet zo van dit soort dwang praktijken en slavendrijverij... eng volk!

Bull1958 | 05-04-17 | 20:13

Ik houd van die kerel!

DeRobber | 05-04-17 | 20:11

botbot | 05-04-17 | 19:56,

Natuurlijk kunnen ze met ieder land in de wereld zaken doen.
Met de EU kon dat niet nee, en was zelfs het afsluiten van een handelsverdrag met gemenebest-lid India 10 jaar lang een ramp.

En als de EU geen maffiaorganisatie zou zijn, dan zou zaken doen met Europa ook geen probleem moeten zijn.
Als je wat koopt dan ben je altijd nettobetaler, binnen of buiten de EU. Maar buiten de EU bepaal je zelf de voorwaarden.

met

Dandruff | 05-04-17 | 20:11

De Britten hebben bij hun vertrek-besprekingen enige morele steun van o.a. NL, Denemarken en de Visegrad-landen. Maar als wij lang wachten met Nexit, zijn alleen nog de EU-fanaten over en zullen we het extra moeilijk kunnen krijgen. Dus ook voor ons geldt : snel weg wezen !!

Ci Ty33 | 05-04-17 | 20:07

Ze worden ze weer netto betaler, ben je het daar niet mee eens dat laat je Europa links liggen.
botbot | 05-04-17 | 19:56

Hele delen van Europa vallen niet onder de criminele organisatie eu, dus daar kun je prima zaken mee doen.

accijnstoerist | 05-04-17 | 20:06

Dandruff | 05-04-17 | 19:53
Dat heeft niets met netto betaler te maken ze hebben er ook de vruchten van geplukt of storten ze hetgeen wat ze er aan verdient hebben in de EU kas terug?
Eerst afrekenen, opzouten en niet meer terug komen.

botbot | 05-04-17 | 20:01

Wat een begenadigd spreker is die man toch fantastisch, hadden wij maar zulke sprekers . Er is hier niet één die bij hem zelfs maar in de buurt komt. O.k. , Geert kan aardig zijn zegje doen en laat zich zeker niet ondersneeuwen door zijn miserabele collega’s, maar Nigel Farage steekt er toch met kop en schouders bovenuit.

Boy Cot | 05-04-17 | 20:00

@botbot: wat moet er nu worden afgerekend? Wees eens specifiek. Het is wel duidelijk dat de EU met Engeland wil afrekenen.

El Rico Grande | 05-04-17 | 20:00

Dandruff | 05-04-17 | 19:04
Ze stappen eruit en moeten afrekenen.
Ze kunnen zonder beletsel naar ieder land in de wereld zaken gaan doen behalve Europa.
Ze worden ze weer netto betaler, ben je het daar niet mee eens dat laat je Europa links liggen.

botbot | 05-04-17 | 19:56

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 19:52,

Kun je aangeven om welke verdragen het gaat en om welke bedragen per verdrag?
Niet?
Precies, dat is ook de kritiek van Farage; dat losgeld van 50 miljard is volkomen uit de lucht gegrepen.

Dandruff | 05-04-17 | 19:56

botbot | 05-04-17 | 19:39,

De EU tovert die rekeningen wel uit de hoge hoed.
Engeland was jarenlang nettobetaler, tegenover een meerderheid van netto-ontvangers.
Als ik de bedelaar op de hoek elke week 50 euro geef, betekent dat nog niet dat ik een "schuld opbouw" als ik daar mee stop.

Dandruff | 05-04-17 | 19:53

De 50 miljard is de rekening van verplichtingen waar de UK zelf de handtekening onder gezet heeft. Het niet nakomen van verdragen zal geen goede basis zijn voor de nieuwe verdragen.
Het salaris van Farage zal tenslotte ook betaald moeten worden, zolang Farage van zijn EU geld blijft profiteren zal de UK zijn lidmaatschapsgeld moeten blijven betalen.

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 19:52

@Nathan R Jessup | 05-04-17 | 17:44
":Dat zou zo zijn als dat bedrag, pak en beet 50 miljard euro, ergens op gebaseerd zou zijn. Zoals bijvoorbeeld bij achterstallig lidmaatschapsgeld van een sportclub"
.
Je vertrekt dus heeft geen krediet meer, rekeningen overleggen betalen klaar is Kees.
Ten overvloede, de EU tovert geen rekeningen uit de hoge hoed.

botbot | 05-04-17 | 19:39

@Ars Vivendi | 05-04-17 | 17:25

Ik wacht al meer dan 2 jaar op een antwoord van het politbureau van de EU waarin ze mij in cijfers kunnen aantonen dat Nederland zonder *huidige* EU finncieel-economisch slechter er voor zal staan.

Iets wat EU-populisten al vele jaren krijsen.

litebyte | 05-04-17 | 19:39

@Oeleflaffel | 05-04-17 | 17:41

Dat is een feit dat de mafia miljoenen verdient aan de migratie ellende. Maar dat ze elkaar complementeren, wil nog niet zeggen dat ze het zelfde zijn.

litebyte | 05-04-17 | 19:36

@Nathan R Jessup | 05-04-17 | 17:44
Dat zou zo zijn als dat bedrag, pak en beet 50 miljard euro, ergens op gebaseerd zou zijn. Zoals bijvoorbeeld bij achterstallig lidmaatschapsgeld van een sportclub. Dan kan de club aantonen, kijk eens dit had u moeten betalen en dat heeft u niet betaald. Het bedrag dat de EU noemt is ook helemaal geen achterstallige betaling of schuld maar een eis voor de onderhandelingen. Een compleet fictief uit de lucht gegrepen bedrag. Smeergeld. Net als een reeks andere belachelijke wurgeisen waarmee de EU op de proppen komt. Het is pure kleinzieligheid. En dit toont ook exact aan waarom de EU zo verrot is. Ze zijn er helemaal niet voor de Europeaan, ze zijn er voor zichzelf. Om meer en meer macht en geld naar een hele kleine ongekozen groep mensen te trekken. En dat is ontzettend ondemocratisch. Hier zou eigenlijk elke partij, van links tot rechts, tegen moeten zijn. Maarja, dan moet je als bijvoorbeeld een Nederlandse politieke partij wel de belangen van Nederland behartigen. En dat doen er dus heel veel niet als je ziet hoeveel er blind pro-EU zijn.

Old_Spice | 05-04-17 | 19:26

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 17:44
De discussie gaat helemaal niet over achterstallige contributie maar over de toekomstige meerjarenbegroting en de bijbehorende uitgaven van de EU. Waarom zouden de Britten moeten betalen voor uitgaven aan een club waar zij geen lid meer van zijn? Laat de EU maar de tering naar de nering zetten. Maar het zal er wel weer op uitdraaien dat de netto betalende landen nog meer mogen gaan afdragen aan de op veel vlakken disfunctionerende en ronduit falende EU.

therealbraindump | 05-04-17 | 19:24

Welk land men ook neemt veel inwoners zijn ontevreden over hun regering.
Verwacht u nu lofzangen over de EU?
Alles afzeiken is in maar kom maar eens op met een betere oplossing, ik ben benieuwd.

botbot | 05-04-17 | 19:19

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 18:21,

Klopt. Daarom vindt de EU het ook zo belangrijk om de spanningen tussen Europese landen op te voeren. Zie je nu weer met Gibraltar. Eerder zagen we dat met allerlei EU-dreigementen over Calais, en ook naar Hongarije en Polen. Ook het tot grootschalige rampen leidende economische wanbeleid van de EU leidde tot flinke spanningen tussen Noordelijke en Zuidelijke lidstaten, en het aanjagen van de burgeroorlog in Oekraïne leidde tot spanningen met Rusland.

Kortom, het lijkt erop dat de EU niet alleen streeft naar grootschalige armoede. Ook de grootschalige import van analfabetisme voor onze "kenniseconomie", en meer islamitische terreur en jihad worden gezien als speerpunten voor het vernietigen van dit continent. De door de EU opgeklopte spanningen tussen Europese landen onderling moeten daar de aandacht van afleiden.
De EU doet er echt alles aan om het overleven van Europa te verhinderen.

Dandruff | 05-04-17 | 19:15

Lijkt wel symbolisch: die doventolken. Zeer sneu uiteraard als men doof is, maar parlementariër in een multi-linguïstische omgeving lijkt me een bijzonder ontspoorde beroepskeuze. Er was al een doof-stomme Hongaar polderland.wordpress.com/2013/12/28/f..., en zo te zien zijn er dus nog meer doven in dat EU-parlement.

Ci Ty33 | 05-04-17 | 19:11

Nippend aan een Nexitje zagen en beluisterden wij Nigel Farage. Well done good old chap! Bij een vervolgdrankje overpeinsden wij, dat het woord "Maffiamaatje" en haar betekenis dan toch ook op veel parlementariërs en regeringen van de EU-landen slaat. Een vooruitziende blik van Jort Kelder? "Maffia en gangsters" zei Nigel. Het gaat wederom een interessante tijd worden. Wij nemen er nog één. Cheers Nigel!

Een vrije paling | 05-04-17 | 19:07

Ik ben voor NEXIT. Hoeveel zijn het met mij eens?

Bobdesloper | 05-04-17 | 19:06

botbot | 05-04-17 | 18:12,

Misschien moet je het stuk eerst afluisteren, voordat je conclusies trekt. Ook enige basale kennis over het onderwerp zou je dogmatische wereldbeeld drastisch kunnen veranderen.

Nee, het is niet normaal dat als je je lidmaatschap van de biljartclub opzegt, die biljartclub eisen kan gaan stellen over welke ander andere clubs jij wel of niet zou mogen bezoeken en onder welke voorwaarden.

Dat Engeland jarenlang een groot nettobetaler in de EU was klopt, maar anders dan jij denkt is het niet zo dat nettobetalers per se de minste rechten hebben. Dat principe geldt namelijk alleen in de maffia en in de EU.
Maar Engeland gaat die maffiaclub nu juist verlaten.

Dandruff | 05-04-17 | 19:04

Zoon van Boer | 05-04-17 | 18:46

1 op de 5 huizen in Italië IS een kerk.

Mr_Natural | 05-04-17 | 19:03

@Nathan R Jessup | 05-04-17 | 18:21
En daarna krijgen ze een Irak in het kwadraat. Jij onderschat een intelligente bevolking die wel bereid is om voor het vaderland te vechten.

Zoon van Boer | 05-04-17 | 18:52

@tsjaaa | 05-04-17 | 17:40
En Italië zou geen hulp hoeven hebben met hun banken als men gewoon eigendomsbelasting zou eisen van de kerk. 1 op de 5 huizen is van de kerk in Italië.

Zoon van Boer | 05-04-17 | 18:46

De Italiaanse voorzitter kan wel boos zijn, maar Farage heeft hierin gelijk, men moest eens allemaal weten wat in de EU aan de hand is.
De EU is een waar paradijs voor journalisten die graag willen spitten wat er allemaal mis is.
Er komen elk jaar alleen al duizenden lobbyisten over de vloer van de EU, en dat gaat allemaal correct of discreet.??

rexm | 05-04-17 | 18:45

Dat die Italiaanse parlementariërs tijd hebben om te vergaderen met al die alcohol en vrouwen.

Bigi Bana Boy | 05-04-17 | 18:39

Hoor net dat Bannon uit de NSC councel geflikkerd is door Trump ...... dan zal er straks wel een Flynnetje aankomen. Dit is heel OnTopic omdat Trump zo close is met Farage......

KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:33

Zoals hij zijn uitspraak aanpaste. Oke dan zeg ik geen maffia maar gangsters. Hij verdient een lintje....

KamperUi | 05-04-17 | 18:32

-weggejorist-

Pherocks | 05-04-17 | 18:31

Hahahahahaha. Tegen een verenigd Europa. Jezus christus hoe krijg je het je eerloze mafiavingertjes uit.
Weh weh weh de Engelsen lagen altijd al dwars met een Europees leger weh weh.

Net als onze bevolking. Wij moeten geen Europees kutleger. Tief op naar je moffenmoer. Ga daar tegen zitten liegen. Excuse my French.

LibertasSimplex | 05-04-17 | 18:27

Kom Brussel, even de druk verder opvoeren met Verhofstadt & van Baalen met een militaire dreiging. Dan fungeert de Belgische hoofdstad voor waar het eigenlijk voor gemaakt is namelijk een parkeerplaats.

Sweetlakecity | 05-04-17 | 18:26

kom op mensen laten we op 15 maart de politiek afrekenen

coolgen | 05-04-17 | 18:25

Een vergelijking met 36. Waffen-Grenadier-Division lijkt me meer op z'n plaats.

Mr_Natural | 05-04-17 | 18:24

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 18:17
Het is soms triest te horen hoe het ermee gesteld is. Ooit een trots en sterk land, straks zonder Schotland, N-Ierland en Gibraltar met een erfenis in het M-Oosten die zijn weerga niet kent stampvol met Indiers en Pakistani en protserige Arabieren in hartje London.

KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:23

@roze_bril | 05-04-17 | 17:55
"Als Turkije een stap deze kant op doen, nemen ze Duitsland in een dag over en Frankrijk doen ze wat langer over."

Turkije kan elk land in Europa veroveren in een 1 op 1. Tegen een verenigd Europa zijn ze niet opgewassen, nu niet en in het verleden niet.

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 18:21

@KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:05

Spot on.
The UK zal sterk in zijn Trident-raketten gaan investeren nadat ze bijna de Florida raakte tijdens een proef.

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 18:17

Tel de successen van de Europese Unie, en vraagt u af of dit project uw steun nog verdient, er na al die jaren van falende politieke dromerij niet eens gekeken moet worden of de toekomst van de Unie ons het beloofde wel zal brengen,....... ik denk van niet, maar daar bent u vrij in,........ nog wel.....

hovawart | 05-04-17 | 18:15

padbuffel | 05-04-17 | 18:07
Hij wil toch afscheid nemen van die criminele zooi, mooi dan moet hij dat doen en niet zeuren.

botbot | 05-04-17 | 18:14

padbuffel | 05-04-17 | 18:07

Die enige vergelijking, rijmt dit enigszins op een leeg pleevel van tRutte cs?
[x] ja
[.] neen

en définitive | 05-04-17 | 18:13

Hij moet niet zeuren hij heeft de Engelsen een stuk worst voor gehouden die enkel maar uit leugens bestond.
Niets,maar dan ook helemaal niets heeft hij voorbereid die onnozele hals wist geeneens wat dat alles ging kosten.
Nu hij met de feiten geconfronteerd wordt klapt die klote pikeur in een slachtofferrol.
Betalen en opzouten je ziet het maar te rooien.

botbot | 05-04-17 | 18:12

- criminele organisatie -> check
- bloed aan handen -> check
- afpersing van het volk -> check
- zelfverrijking -> check
- intimidatie en bedreiging -> check
- omerta -> check

Enige vergelijkenissen zie ik wel.

padbuffel | 05-04-17 | 18:07

Graaf van Egmont | 05-04-17 | 18:02
a zoiets als Farage dus ?

KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:06

Je zal maar een gangster genoemd worden. Dan ben je echt even toe aan een weekje Oekraïne.

LibertasSimplex | 05-04-17 | 18:05

roze_bril | 05-04-17 | 17:54
tja als u niet snapt hoe een EU budget werkt en dat instemmen verplichtingen schept, dan zijn we snel klaar.
roze_bril | 05-04-17 | 17:55
Onzin, u onderschat volledig de Fransen en zelfs de Duitsers.
De FRA hebben een eigen nucleair arsenaal onder eigen bevel en met eigen raketten (de UK moet de yanken bellen voor een raket). De FRA hebben verder eigen intercontinentale subs, vliegtuigen en schepen die de eigen nucleaire wapens kunnen vervoeren en lanceren en het vliegdek schip is groter. Maar bovenal hebben de fransen hun eigen wapen industrie overeind weten te houden en is die van de UK zo goed als weg of opgesplits naar US of EU bedrijven.
Echt de British Army is een "once was" army.

KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:05

KomodoVaraan | 05-04-17 | 17:56
Ik heb iets tegen de combinatie "politiek"en "verantwoording nemen" Bij mijn weten neemt de politiek nooit verantwoording. Tenzij je daar onder verstaat dat je op het pluche plaats neemt en vanuit die positie het hele land naar de kloten helpt, met een vasthoudendheid die ongekend is en lijkt op machtswellust. Om, nadat de rookwolken zijn opgetrokken, je ergens anders in een goed betaalde baan te manifesteren.

Graaf van Egmont | 05-04-17 | 18:02

Was Marietje Schaake (D66), de oprichtster van INOVO (D66), er ook bij? En was ze ook zo boos over de vergelijking met de mafia?

LibertasSimplex | 05-04-17 | 18:01

Oke, dan geen maffia. Dan gebruik ik wel gangsters hahahha prachtig

HipsterBrood | 05-04-17 | 18:00

Leuk hé. Die loze bedreigingen tegen de EU gebruiken.
De wereld is groter als alleen de EU.
Nexit !

Reden | 05-04-17 | 17:56

Sjors W. | 05-04-17 | 17:44
Eens, Fortuyn had het besef dat ie een heleboel dingen wel wist maar niet alleen kon doen, of zou kunnen gaan doen. Farage is een pedante populistische kwast (iets anders dan politicus) uit het klasje Wilders en Baudet(let maar op). Veel lucht, weinig wol, en weglopen als het op verantwoording nemen aankomt.

KomodoVaraan | 05-04-17 | 17:56

@KomodoVaraan | 05-04-17 | 17:53

GB is de enige militaire macht hier in Europa. Je begrijpt er weer helemaal niks van. Als Turkije een stap deze kant op doen, nemen ze Duitsland in een dag over en Frankrijk doen ze wat langer over.

roze_bril | 05-04-17 | 17:55

@KomodoVaraan | 05-04-17 | 17:46

De dingen zijn besteld, niet goed bevonden en terug gestuurd. Zo gaat dat in de grote mensenwereld. Of wou je zeggen dat jij dan alsnog betaalt?

roze_bril | 05-04-17 | 17:54

@van Oeffelen | 05-04-17 | 17:52

We hebben een EU trol! Wat schuift dat nou? De EU heeft er een enorm budget voor.

Pieter V | 05-04-17 | 17:54

Volgens mij heeft Farage het niet over het Europarlement als maffia, maar over de EU as such. Het parlement kan slechts de handlangers van de maffia genoemd worden.

Graaf van Egmont | 05-04-17 | 17:53

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 17:44
Klopt de UK heeft met name die zaken ernstig gefrustreerd ten behoeve van hun eigen versleten "wereldmacht" perceptie. En dan May die dreigt dat we geen "intelligence" meer gaan ontvangen uit de UK. Hahahahahaha die UK die WMD bij Saddam wist aan te tonen, of de opkomst van ISIS niet voorzag.

KomodoVaraan | 05-04-17 | 17:53

@van Oeffelen | 05-04-17 | 17:48

U bent dus niet slim genoeg om de oplichterij van die Brusselse maffia te doorzien of u wilt het niet zien.

Dat laatste heet cognitieve dissonantie.

Pieter V | 05-04-17 | 17:52

Deze sigarettenroker met zijn sherryhoofd heeft de boel aardig op stang weten te jagen. Maar hij heft de mensen even niet verteld dat uittreden wel een paar (contractuele) duiten kost. Dan ben je gewoon een lul de behanger en net zo'n pleitier als velen op dat achterlijke eiland.

van Oeffelen | 05-04-17 | 17:52

Een Italiaan is bezig ons financiele stelsel op te blazen. Dat vind ik veel erger.

roze_bril | 05-04-17 | 17:51

@tsjaaa | 05-04-17 | 17:40

Tsjaaa, de Italianen uit de tijd van Marco Polo met de Italianen van heden vergelijken is net zoiets als de policor idioten van nu in Nederland vergelijken met de Hollanders uit de gouden eeuw.

Dat past in hetzelfde hoofdstuk als:"De christenen waren ook gewelddadig", of een T-Ford vergelijken uit begin 30-er jaren van de vorige eeuw vergelijken met een Ferrari uit 2017 want allebei een auto".

Pieter V | 05-04-17 | 17:50

Farage is gewoon een ordinaire afperser en een platzakpoliticus. Wel een grote muil hebben over Brexit, maar die niet willen betalen. Afrekenen, en geen financial shenanigans, anders ben je niks meer of minder dan de zieke man van Europa.

van Oeffelen | 05-04-17 | 17:48

Heerlijk man! En ik ga mee met litebyte! Spijker, kop, raak!!

Maximus Cesar | 05-04-17 | 17:48

Wilt u hier meer of minder van?
#geenpeilteam

en définitive | 05-04-17 | 17:48

komt het iets te dicht bie huus?

pendajo | 05-04-17 | 17:46

@ Sjors W. | 05-04-17 | 17:44

Even ter verduidelijking: Fortuyn stond wel voor zijn zaak en zou, denk ik, zich met zijn projecten blijven bemoeien (of ze hem daar nou voor vragen of niet), en een betrouwbare bestuurder zijn geweest.

Sjors W. | 05-04-17 | 17:46

Ik heb nog liever de maffia...

Slipsnifter | 05-04-17 | 17:46

-weggejorist-

Pommmetje | 05-04-17 | 17:46

ILF2 | 05-04-17 | 17:36
Niks afkoopsom, gewoon de rekening van de zaken die OOK door de UK zijn besteld toen ze nog volledig bij zinnen en beslissingsbevoegd lid waren. Zo werkt dat in de grote mensen wereld.
Kijk dat Farage een kinderachtige beroeps wegloper is, die niet verder komt dan liegen en schelden, dat weten we inmiddels wel, maar van de UK verwacht ik dat ze zich correct opstellen en dus gewoon afrekenen bij de uitgang.

KomodoVaraan | 05-04-17 | 17:46

@ van Oeffelen | 05-04-17 | 17:22

Tuurlijk. Campagne voeren en reclame maken voor zichzelf kan hij wel, maar de moeilijke afwikkeling van Brexit laat hij maar wat graag aan de Tories. (Ja maar ja maar ja maar hij zit niet in de regering in 1, 2, 3). Farage is een wegloper. Ik snap niet dat ze/we hier hem zo vereren. Het is best een goede politicus, maar wie met hem in het schuitje stapt zit over een paar jaar berooid in een puinhoop terwijl meneer Farage bij de eerste tegenslag op een ander bootje is gestapt.

Hij heeft wel iets van Fortuyn, wat er hier op GS vermoedelijk voor heeft gezorgd dat iedereen verliefd op hem is, maar wat mij betreft mag hij Pimmetjes veters niet strikken.

Sjors W. | 05-04-17 | 17:44

Farage doet de maffia te kort.
1. De maffia is democratischer dan de EU
2. De maffia leiding is veel slimmer dan die EU sukkels
3. De maffia zorgt wel voor zijn leden , snapt de wederzijdse afhankelijkheid
4. De Maffia heeft een ere code
.
Verder helemaal mee eens met zijn betoog.

enorme sukkelzak | 05-04-17 | 17:44

@ILF2 | 05-04-17 | 17:36
"Mag ook hopen dat geteisem als Timmermans, Juncker, verhofstad snel hun biezen pakken en dat er een nieuwe EU komt met een sterk Europees leger om de buitengrenzen te bewaken en een goed handelsklimaat. Meer niet!"

Dat gaat na Brexit veranderen, het was de UK die vaak zijn veto gebruikte als het om hervormingen of EU leger ging. Farage is de zaak gewoon verder aan het frustreren om in het nieuws te blijven. Zijn statement sloeg ook nergens op.
Als je lid bent van een fitnessclub dan zul je ook je achterstallige lidmaatschapsgeld moeten betalen als je vertrekt en kun je geen aandeel van de fitnessclub opeisen omdat je er lid van bent geweest, hetzelfde geldt voor de EU.

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 17:44

Kan iemand dit op dumpert zetten? Tracebook sucks...

frank87 | 05-04-17 | 17:41

@van Oeffelen | 05-04-17 | 17:22

Bent u net zo een lul als die Verhofstadt die ons wil uitleveren aan de dictatuur van de maffia in Brussel die op haar beurt de dictatuur van de islam hier binnenhaalt als de knokploegen die de EU burgers onder de duim moeten houden?

Dat laatste in het kader van de implementatie van het door de EU-dictators omarmde misdadige Coudenhoven-Kalergi plan met als doel de autochtone bevolking te laten overheersen door de islamitische import.

Pieter V | 05-04-17 | 17:41

@litebyte | 05-04-17 | 17:26
De Maffia (en de linkse kerk en hun NGO's) verdienen een godsvermogen aan de door de EU aangezwengelde immigratiegolven die West-Europa niet meer te boven zal kunnen komen.

Oeleflaffel | 05-04-17 | 17:41

Beetje jammer, Spartacus. Fout op fout.

Italie is sinds ALTIJD NETTO BETALER
aan Brussel en Straatsburg. Dus je uitspraak "onze Zuiderburen aan het ontvangende eind van de transferunie" is hier totale kolder.

En om nou juist een Italiaan een "Alpenturk" te noemen is een tweede grote blunder. Juist de Venetiers, Genuanen en andere Italiaanse helden hebben regelmatig de Turken bestreden en buiten Europa weten te houden, samen met de Polen. Lees 's wat op het vermaarde internet, ofzo. nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Lepant... is een leuk begin :-)

tsjaaa | 05-04-17 | 17:40

De manier waarop de EU de spanning tussen het Verenigd Koninkrijk en Spanje inzake Gibraltar probeert aan te wakkeren ,toont andermaal aan met wat voor een treurig niveau aan idioten we te maken. Ik zeg NEXIT, want met deze krankjoreme en regelrecht gevaarlijke oorlogshitsers moeten we niet geassocieerd willen zijn. En van die Verhofstadt ga ik al helemaal over mijn nek. Die man is tot aan zijn laatste vezel de sockpop van het Belgische corporatistische establishment. ZIjn rol in het totstandkomen van de Oekraïense burgeroorlog is ronduit crimineel te noemen. Go Nigel GO !!

CeesCloosd | 05-04-17 | 17:39

En de monni verbrassen aan drank en wijven

Ravissant | 05-04-17 | 17:36

De vergelijking is compleet en volledig terecht. Een vertrekkend EU lid meer dan 50 miljard euro laten dokken als afkoopsom en vrijhandelsverdragen tot datum vertrek verbieden zijn gewoon maffia praktijken, niets anders. Mag hopen dat er meer landen volgen na de UK. Mag ook hopen dat geteisem als Timmermans, Juncker, verhofstad snel hun biezen pakken en dat er een nieuwe EU komt met een sterk Europees leger om de buitengrenzen te bewaken en een goed handelsklimaat. Meer niet!

ILF2 | 05-04-17 | 17:36

"In 1973, we did NOT join the European Union" ... ha, scherp! Heerlijke toespraak weer van Farage.

appelboor | 05-04-17 | 17:31

Alles wat hij zegt is waar en is tegen het zere been van de rest van de kliek. Kijk die in 't velt nu zitten, kijk naar die enge kop van Verhofstadt, het is niet mijn Europa meer. Nexit.

doskabouter | 05-04-17 | 17:30

Eu = ook Eurdeugan !

Ron van Zon3948 | 05-04-17 | 17:27

Ik vind de vergelijking ook absoluut krom.

De mafia kost zowel in geld als levens de int. gemeenschap veel minder als de EU

Kijk alleen al maar eens naar het 'succes' van de Griekse crisis, de verplaatsing van de migrantenstroom naar de N-Afrikaanse stranden met vele duizenden doden extra, de gigantische corruptie in Brusels (lees lobby cultuur) het direct ondersteunen van een staatsgreep in een niet-EU land (Ukraine)

De mafia is een sissie organisatie vergekeken bij de groteskte ellende en terreur dat de EU in zijn huidige vorm en functie heeft veroorzaakt.

litebyte | 05-04-17 | 17:26

De EU is ook maffia, heerlijk die valse verontwaardiging!

lanexx | 05-04-17 | 17:26

Ik hoop voor Nigel dat hij geen paard heeft (en ook voor het paard).

TheseDays00 | 05-04-17 | 17:25

Zonder EU zou:
- er oorlog komen
- de welvaart dalen
- de criminaliteit stijgen
- het licht uitgaan
We hebben oorlog, de ene crisis na de andere en veiligheid, ach ja...
Wil de laatste het licht uitdoen s.v.p.?

Ars Vivendi | 05-04-17 | 17:25

Wel afrekenen aan de poort Nigel, of ben je net zo'n failliete lul als de rest van je landgenoten ?

van Oeffelen | 05-04-17 | 17:22

Hij is goed !

Bertus Bolknak | 05-04-17 | 17:21

De EU is maffia, de EU maakt mijn spaargeld kapot met het bijdrukken van Miljarden Euro's, Fuck de EU.

Havenwerker | 05-04-17 | 17:20

eu = maffia, goed gezegd Nigel.

accijnstoerist | 05-04-17 | 17:18

-weggejorist-

henry4149 | 05-04-17 | 17:18

Zal wel waar zijn dan, -excuseer-

Bert Konterman | 05-04-17 | 17:17

Zag het vanmiddag al, moet nog steeds lachen.

gatito | 05-04-17 | 17:17

Zal wel

Bert Konterman | 05-04-17 | 17:16

Treffende gelijkenis!

Ars Vivendi | 05-04-17 | 17:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken