Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HOERA! De ja-stembussen in naziland zijn geopend

stemnee.jpgVandaag is de dag die je wist dat zou komen en dat betekent goed opletten bij de RAI in Amsterdam, het GIA Trade & Exhibition Centre in Den Haag en De Scheg in Deventer. De dictatormotie van Nederlandhater Recep Tayyip E. krijgt een zeer onafhankelijke een zeer eerlijke kans beoordeeld te worden door de Turkse diaspora. Proest! Ome Erdo kan tegelijkertijd staatshoofd, regeringsleider en partijleider worden en zo is Erdo natuurlijk een Dick Jol die de uitslag al weet: 1-0 voor het ja-kamp. Tunahan Kuzu blij, Selcuk Öztürk blij, iedereen blij. Voor de busladingen Turken op weg naar het stemhokje: veel plezier, veel wijsheid, volg de bordjes en niet rellen s.v.p. UPDATE: Kijk! Vlogtürk en huilende Kliktürkmans gaan ook ja-stemmen!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Pherocks | 05-04-17 | 18:42

-weggejorist en opgerot-

henry4149 | 05-04-17 | 17:53

Ismeel en de klikmeneer stemmen misschien best wel Nee. Eigenlijk reken ik erop als hun loyaliteit in NL ligt steun je Erdogan niet.

TheseDays00 | 05-04-17 | 16:15

Is hij zijn snorretje aan het bijscheren op de foto?

Carryon | 05-04-17 | 15:59

@Implants | 05-04-17 | 15:13
Heh, ik ken hem beter van powned, toen die nog een fatsoenlijke website hadden. Mijn vaste tegenstander met betrekking van oa. Oekraïne.

Het is wel grappig. Het komt tegenwoordig zo vaak voor dat ik een tegel zit te lezen en dan denk, wat een onzin. En ayup. De koreaanse trol. Er is ook een wet van DKS. Als ie door meer dan 5 personen, over in totaal meer dan 20 tegels wordt tegengesproken, gaat ie altijd schelden.

TheEgg | 05-04-17 | 15:26

Erdogan wil iedereen letterlijk de moeder neuken

zwarte_bonen | 05-04-17 | 15:14

TheEgg | 05-04-17 | 12:00
Hear hear, maar laat je niet trollen door dks die maakt iedereen voor rotte vis hier uit. Dat de v.s. Rusland en China compleet omsingeld heeft komt er niet door, hij schrijft z'n eigen waarheid.

Implants | 05-04-17 | 15:13

Alle Ja Erdogan stemmers denaturaliseren en terugsturen naar Ankara!

Lexus01 | 05-04-17 | 15:04

Als Recept een HAYIR uitslag zou respecteren dan zou dat wel slecht afstralen op andere Nazi's hè Malek Ramadan.

hallevvezool | 05-04-17 | 14:30

@Necrosis er zijn veel mooiere landen in Azie met bountystranden en heerlijk eten voor weinig.
Thailand,Cambodja,Vietnam daar hoef je niet thuis voor te blijven.Of Langkawi Maleisie.Echt een paradijsje.Is Turkije niks bij.

Lilia2 | 05-04-17 | 14:28

En het was nog lang onrustig in Tütürije.

automobilaterealist | 05-04-17 | 14:09

till. djeez

LibertasSimplex | 05-04-17 | 13:52

Ook al worden er véél meer 'nee'stemmen uitgebracht: de opnames voor de himmlerhochjauchzende overwinningsspeech liggen al gereed bijde Turkse media ('staatsmedia' hoef je niet eens meer te zeggen in dat land...)

bisbisbis | 05-04-17 | 13:44

-weggejorist en opgerot-

Blondgod | 05-04-17 | 13:24

@BonHomme | 05-04-17 | 10:12
U ziet het heel goed! Ook ik probeer dit mensen al jaren aan het verstand te peuteren. Die hele "Coup" was niets anders als een één op één copy van de ReichsTag brand waardoor Hitler in 1933 alle macht democratisch naar zich toe kon trekken om daarna diezelfde democratie met gezwinde spoed af te schaffen.

Maar.men.wil.het.maar.niet.zien.

Net als al het andere triefel dat uit die contreien komt en hier niets anders als ellende, gezijk en geweld veroorzaakt. Aan alle Turken die lopen te gillen "Erdogan is mijn grote leider!". Waarom gaan jullie niet gewoon wég. Jullie blij en wij nog veel blijer.

Sjefke7807 | 05-04-17 | 13:23

Ik was geen racist, zal het ook niet snel worden maar als ik die vuile schijnheilige KUZU KOP zie krijg ik spontane braakneigingen. Hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen dat een dergelijk loeder in de kamer zit. Ja ik weet just the beginning.

miachel2003 | 05-04-17 | 12:50

litebyte | 05-04-17 | 12:33

Mooi woord: 'Dicktator'. :)

Mr_Natural | 05-04-17 | 12:49

-weggejorist-

MickeyGouda | 05-04-17 | 12:41

Als ze toch al massaal in die busjes zitten, niet stoppen bij de stembureaux maar doorrijden. Bij Hardenberg/Winterswijk/Gennep rechtsaf en in 1 ruk door naar Anatolistan. Toedels en ophoepelen, we zijn helemaal klaar met jullie stoottroepers van Erdolf hier.

Graaisnaaiert | 05-04-17 | 12:40

litebyte | 05-04-17 | 12:13

Den Turk Erdogek wil zijn macht vergroten en van Turkenland een wereldmacht maken. Verder moeten alle turken waar ook ter wereld aan hem gehoorzamen. Dat Turken bij de EU moest komt uit de koker van de Amerikanen omdat turkenland erg strategisch ligt tov Rusland en het midden-oosten en middellandse zee. Dat turken niet bij europa horen is wel duidelijk Maar Erdogek ziet er wel het nut van in omdat Tukije dan automatisch het grootste land in de EU zou worden wat meer invloed betekent en hij ongestraft allerlei ongewenste personen Turkije uit kan jagen. Op dit moment worden ca 150 personen per dag door het regime van erdogek vermoord.
Rutte ziet dit maar doet niets terwijl de EU verstoppertje speelt In ellenlange vergaderingen om de bestuurlijke zaken op de rit te krijgen. Wat Erdogek eerst wil is een vrije toegang (geen visumplicht) voor turken. Het eerste wat hij gaat doen als dat gerealiseerd is mensen het land uit jagen

protonplof | 05-04-17 | 12:38

@MickeyGouda | 05-04-17 | 12:26

Klopt.

Maar het werkelijk gevaar zijn niet de mentaal minder bedeelde tokkieturken, het gevaar zijn de bestuurders die uit allerlei belangen niets tegen durven te ondernemen - dan ook internationaal en selectief gaan bepalen welke dicktatuur wel of niet door de beugel kan.

Naast de enorme doorzichigheid ervan is het gewoon gevaarlijk. Een megalomane fascistoide dicktator als erdogan zal nooit inbinden.

litebyte | 05-04-17 | 12:33

Reed gisteren door Deventer. Bewegwijzering bij de invalswegen (!) in het Nederlands en turks!!! Sodeflikker op met die borden en laat ze zelf uitzoeken waar ze stembussen van een voorheen bevriende staat staan. Het enige bord dat er wat mij betreft mag staan is: Stembus 2.133 km zuidwaarts.

NeedIsaymore? | 05-04-17 | 12:31

@Herbert_von_Caravan | 05-04-17 | 12:15

Ja ben er ook bang voor.

litebyte | 05-04-17 | 12:27

TheEgg | 05-04-17 | 12:00

Het is hier in Little America toch een jaar of 60 wel aardig gegaan.
Maar je hebt gelijk, vroeger of later is het bal.

Mr_Natural | 05-04-17 | 12:26

-weggejorist-

MickeyGouda | 05-04-17 | 12:26

@TheEgg | 05-04-17 | 12:00
Ga nu eens niet in op De Koreaanse Trol. Wat u schrijft hebben al zoveel reageerders duidelijk gemaakt. Waarschijnlijk is het een enorme bedlegerige twat die alleen nog aan z'n trekken komt door hier een beetje te zitten trollen in volzinnen.
litebyte | 05-04-17 | 12:07

Hou jij je eens met jezelf bezig. Dit begint nogal droevig te worden.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 12:22


TheEgg | 05-04-17 | 12:00

De Taliban kwam uit Pakistan je vergist je met de Moedjadin. Is een ander clubje en vijand van de Taliban. Over feiten gesproken.

De Shah was inderdaad niet erg populair maar de basis lag toch echt bij conservatieve moslims.

Het moslimbroederschap is veel langer actief en wederom kwam dit uit het conservatieve achterland. De studenten en progressieve mensen die voor vrijheid en democratie de straten opgingen delfde al snel het onderspit.

Gewoon de feiten. Precies zoals ik stelde. Vrijheid en vooruitgang gekaapt door idioten uit het achterland. Je ziet het overal.

Sterkte verder.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 12:21

@TheEgg | 05-04-17 | 12:00
Wat Iran betreft kunnen we voor de volledigheid ook Marxistisch-Leninistisch tuigh zoals de Tudeh Partij en hun guerrilla-tactieken vermelden, maar zoals aangehaald door
litebyte | 05-04-17 | 12:07
heeft dat geen enkele zin: DKS staat weer erg hard te spinnen in z'n tutu en is vastberaden om jou helemaal de moeder te pirouetteren als je te dichtbij komt. Niet doen dus.

Herbert_von_Caravan | 05-04-17 | 12:15

@protonplof | 05-04-17 | 12:05

Errorgan wilde nooit bij de EU. Zou hij werkelijk als volwaardig lid bij de EU willen dan zou hij enorm moeten inleveren aan macht en moeten voldoen aan tal van wetten en int. afspraken.

Errorgan heeft mogelijk lidmaatschap alleen maar misbruikt om EU onder druk te houden, als vertragingstaktiek en voor zijn eigen politieke verhaal binnen Turkije.

Dat VVD Kloodtzakken als Han ten Broeke nog steeds dwemen met mogelijk lidmaatschap van Turkije zegt meer over de achterlijke infantiliteit van ten Broeke en Co. dan over Errorgan.

litebyte | 05-04-17 | 12:13

@litebyte | 05-04-17 | 12:07
Ik doe zo mijn best om niet te happen. Zal er verder ook niet meer op ingaan. Maar wilde wel graag even kloppende informatie neerpennen mocht iemand het lezen en in verwarring raken.

TheEgg | 05-04-17 | 12:11

Boyz,.. Ik roep iedereen die mag stemmen op om Ja te stemmen.
.
De hele houding van Turkije en de Neder-Turkjes, geef een man die zich gedraagt als een kleuter in een wapenwinkel alsjeblieft de macht.
.
En stuur me een kaartje over 5 jaar met hoe het gaat.. heb ik ook nog wat te lachen.
.
Democratie > Despotisme

Hr. J. Ceasar | 05-04-17 | 12:08

@TheEgg | 05-04-17 | 12:00

Ga nu eens niet in op De Koreaanse Trol. Wat u schrijft hebben al zoveel reageerders duidelijk gemaakt. Waarschijnlijk is het een enorme bedlegerige twat die alleen nog aan z'n trekken komt door hier een beetje te zitten trollen in volzinnen.

litebyte | 05-04-17 | 12:07

plaszak | 05-04-17 | 10:21

Ik hoop dat erdogek dit doet is de het als lid toetreden tot Europa gelijk van de baan

protonplof | 05-04-17 | 12:05

@necrosis | 05-04-17 | 11:05

Het gaat mij persoonlijk nog niet eens om de taal te willen leren en/of andere culturele waarden en normen over te willen nemen. Ik ken veel Chinezen in Nederland, die spreken ook vaak heel selcht/weinig Nederlands, maar zullen zich nooit actief afzetten tegen de Nederlandse maatschappij (wanneer hert uitkomt.)

Maar als je je als bevolkingsgroep actief afzet tegen de cultuur en waarden en normen van het land waar je verblijft. Waarom blijf je dan nog hier?

Wat ik proef uit veel turkse reacties in de Nederlandse 'waarheidsmedia' is een enorme haat, woede en frustratie - zo van nu gaan we jullie eens lekker terugpakken met de steun van onze grote leider erdogan.

Overigens is erdogan niet het grootste gevaar, het grootste gevaar is de rampenunie die er niets tegen durft te ondernemen, merendeels uit geo politiek belang.

litebyte | 05-04-17 | 12:03

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 11:42
Altijd weer selectief met de waarheid. Wat je had horen te schrijven, omdat _dat_ namelijk aanzienlijk beter de geschiedenis beschrijft is:

Apart. Al die landen waren ook toen islamitisch. Het ging nogal mis nadat Amerika zich met die landen ging bemoeien, al dan niet via de CIA.

Het zijn ook helemaal geen groepjes "vroeger was het beter."
De Taliban was een door de VS gesponsorde terreurorganisatie om de Russen dwars te zitten nadat ze Afghanistan waren binnengevallen.
In Iran voelen alle mensen die de shah kwijt wilden zich, na de islamitische revolutie, onnoemlijk genaaid. Gedurende die paar jaar dat ze niet geëxecuteerd werden.
In Egypte greep de moslimbroederschap de macht omdat de VS zonodig "arabische lente's" wilde ontketenen. Gelukkig greep het leger daar in, en had de VS al zo'n teringzooi gecreerd in de andere landen waar ze die "lente" hadden veroorzaakt (Libië, Syrië), dat ze hier er echt niet meer mee weg kwamen om ook hier militair in te grijpen.

Maar ach, waarom zou je je daadwerkelijk bij de geschiedenis houden als je ook een zelfverzonnen stokpaardje kunt berijden.

En oh ja, wat we er vooral van kunnen leren is dat overal waar de VS zich met de politiek bemoeit, of de president nou een Nobelprijs voor de vrede heeft of niet, er een enorme tiefuszooi ontstaat.

TheEgg | 05-04-17 | 12:00

-weggejorist-

Parafernalio | 05-04-17 | 11:53

Wel grappig dat een democratisch systeem gebruikt wordt om een een dictatoriaal systeem te kiezen! In Nl over een jaar of 25 ook? Het Turks Sperm helpt u wel

protonplof | 05-04-17 | 11:53

"Willen jullie Turken meer of minder democratie ?"

Minder, minder, minder .

"Dan gaan we dat regelen en bouwen we een mooie dictatuur ."

Hoi, hoi, hoi .... toeteren

Castor12 | 05-04-17 | 11:51

@keestelpro | 05-04-17 | 10:35
Ja, goeie ouwe (helaas voor mijn) tijd.
Zoals Iran voor de Islamitische revolutie: all-that-is-interesting.com...
En het verloop van onbedekte haartjes op de universiteit van Caïro: www.frontpagemag.com...
En Afghanisten voor Islam: www.amnesty.org.uk...
Den Heerscher | 05-04-17 | 10:55

Apart. Al die landen waren ook toen islamitisch. Het ging nogal mis toen bittere conservatieve oude fundamentalisten de macht grepen doordat er onvrede was onder een gedeelte van het volk over de huidige gang van zaken. Klinkt bekend? Precies. Of het nu het Moslimbroederschap in Egypte is, de Russische invasie en later Taliban in Afghanistan of de ellende met de Shah in Iran. Overal waar het groepje 'vroeger was het beter' de macht grijpt krijg je ellende. Ik begrijp eigenlijk niet waarom men nog steeds niets geleerd heeft. De enige weg is voorwaarts.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 11:42

@zeefert | 05-04-17 | 11:16
Ik koop al jaren geen Turkse producten meer en peins er niet over om naar Schurkije op vakantie te gaan.
Ik zet wel een comfortabele stoel op mijn balkon met een biertje en een peuk.
En voor het strandgevoel stort ik wel een paar kuub zand op mijn balkon.

necrosis | 05-04-17 | 11:42

En Afghanisten voor Islam: www.amnesty.org.uk...
Den Heerscher | 05-04-17 | 10:55
.
Wow.. Hadden ze daar toen al transgenders!?

marcoplarco | 05-04-17 | 11:39

Voor mijn werk kom ik nog wel eens in Turkije. Gesprekken met Turken daar levert een goed beeld op. Voor het gemak samenvattend zonder nuances: moderne Turken in de stad zijn voor de seculiere staat zoals gesticht door Atatürk. Het plattelands huttenvolk is gebrainwasht door de islamitische propagandamachine van Erdogan.

Veel van de Turken in Nederland stammen af van het huttenvolk dat het niet redt in Turkije en dus hun heil elders zocht. en beetje zoals wij in Nederland veel arme boeren maar ook misdadigers naar Canada zagen vertrekken.

Christustepeerd | 05-04-17 | 11:37

.. Veel belangrijker, hebben de stembureaux ter plaatse wel gescheiden stembussen voor mannen en tenten?

marcoplarco | 05-04-17 | 11:36

Mag het Leger des Peils daar ook meetellen aan het eind van de dag?

marcoplarco | 05-04-17 | 11:34


litebyte | 05-04-17 | 10:56
In mijn ogen is het appels met appels vergelijken.
Dat de ene appel islamitisch is en de andere niet, is totaal irrelevant; dat ze allebei niet democratisch zijn (waarbij de EU de minste van de twee is) daarentegen wel.
Merkel en haar enge Brusselse companen zijn een soort surrogaat Hitlers die hopen de grenzen van het vierde rijk te vestigen.

jemagookniksmeer | 05-04-17 | 11:26

Wat heeft de gemeente in vredesnaam te maken met wegwijsbordjes voor een Turks referendum? Berbaar | 05-04-17 | 10:49
Als je jezelf dat serieus afvraagt, probeer je dan maar eens voor te stellen dat Nederlanders met een turks paspoort in Istanbul naar de stembus gaan om te stemmen over een Nederlands referendum, hoe dat in de praktijk in zijn werk zou gaan.

Zenzeo | 05-04-17 | 11:19

Lachen toch zoveel gekheid op een stokje.

Dirk III | 05-04-17 | 11:18

Dus turken in democratie gaan stemmen dat turken in turkije in een dictatuur moeten leven. Wat een mafkezen!
Boycotten die turken! Winkels, reizen alles!!

zeefert | 05-04-17 | 11:16

Als een meerderheid van de Turkse bevolking kiest voor een dictatuur laat ze dan lekker. Weet je ieder geval zeker dat schurkije nooit bij de EU gaan komen mooi toch.

De Turken kunnen nog democratisch kiezen wij met de EU dat is pas een oorlog ophitsende nazistisch dictatuur.

vinzDH | 05-04-17 | 11:13

@jemagookniksmeer | 05-04-17 | 10:34
Quote Erdogan. "Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen."
Daar bedoelt hij volgens mij mee dat hij de democratie gebruikt om Turkije een dictatuur te maken, en ook om onze democratie te gebruiken om straks de EU bij zijn kalifaat te krijgen. Eigenlijk veel slimmer dan Hitler. "niet 3 maar 5 kinderen per Turk in Europa" Hoe lang zal het duren voordat Denk 76 zetels heeft?

NaJoris | 05-04-17 | 11:09

Goed bekeken van die ja stemmende Turken hoor. De Russen, de Amerikanen, de EU, ze jagen de hele zooi tegen zich in het harnas en in dat proces draaien ze dus hun toerisme industrie vakkundig de nek om. Ze kiezen graag voor de levensgeluk brengende combinatie van (koude) oorlog, armoede en het juk van een moslimdictatuur. Volkomen begrijpelijk.

Dutchbeaurouge | 05-04-17 | 11:06

@litebyte | 05-04-17 | 11:00
Zolang ze onze taal niet wensen te leren maar wel op die dictator blijven stemmen, zijn ze wat mij betreft niet welkom!

necrosis | 05-04-17 | 11:05

Het spreekwoord:" In het land der blinden (lees dommen) is eenoog koning...", is er natuurlijk niet voor niets. Rest my case.

PijlVader | 05-04-17 | 11:03

@Berbaar | 05-04-17 | 10:49
Waarom zijn die bordjes tweetalig?
images0.tcdn.nl/binnenland/article2794...
Omdat die Turken weigeren te integreren en de Nederlandse taal te spreken.
Laat ze lekker oplazeren naar het land van hun grote leider.

necrosis | 05-04-17 | 11:02

@Peniskokertje | 05-04-17 | 10:48

Afgelopen februari stond in de Guardian dat naar verwachting er zeker 2 miljoen turken turkije zullen verlaten de komende jaren.

litebyte | 05-04-17 | 11:00

Full ahead to the past!

Tabernakel | 05-04-17 | 10:57

@emagookniksmeer | 05-04-17 | 10:52

Dat is appels met peren vergelijken, losstaande of de een nu wel of niet minder democratsich is.

We hebben het hier over Turkije. Een land met een soort van islamtisiche surrogaat hitler die denkt de grenzen van het Ottomaanse Rijk weer te kunnen benaderen met zijn 'vooruitgangspolitiek'

litebyte | 05-04-17 | 10:56

-weggejorist-

MickeyGouda | 05-04-17 | 10:54

jemagookniksmeer | 05-04-17 | 10:52

Net of de Nederlandse democratie volle zalen trekt.

kwark001 | 05-04-17 | 10:53

litebyte | 05-04-17 | 10:48
Het grootste gevaar is de EU, die nog minder democratisch is dan Turkije.

jemagookniksmeer | 05-04-17 | 10:52

-weggejorist-

Berbaar | 05-04-17 | 10:49

@jemagookniksmeer | 05-04-17 | 10:34

Het is al door zoveel kritische 'wetenschap' turken aangegeven: of hij nu wel of niet wint, maakt niets uit.
Errorgan zal zijn macht blijven vergroten - zijn achterlijke retorieken zullen ook na 16 april blijven doorgaan - want dat is al jaren aan de gang.

De 'one man state' is al een jaren een feit, daar gaat een symbolisch stemming-makerijtje niets aan veranderen.

Overigens is Errorgan niet het grootste gevaar, het grootste gevaar is de int. gemeenschap (EU) die (mede om geo politieke belangen) er geen ene reedt tegen doet.

litebyte | 05-04-17 | 10:48

Het aantal Turkse asielzoekers in NL loopt al maanden op. Dat zal bij een ,Evet, exploderen, reken maar. Dit zal de spanningen in NL doen toenemen. Vooral als die asielzoekers eenmaal hier aangekomen, vast stellen dat een Erdogan gezinde partij ( met alle zelfde vuile methoden als hun leider) in het parlement zit.

Peniskokertje | 05-04-17 | 10:48

Nederland heeft al geholpen 4.000.000 moslims prematuur te verwijderen sinds 9/11.

Your call, Erdo

Teleo | 05-04-17 | 10:45

De wegwijsbordjes bij de stembureaus zullen, naar goed oud-hollands gebruik, toch wel in het turks gesteld zijn? Vooral in A'dam zou het mij hevig teleurstellen als iemand bij de gemeente besloten had daadkracht te tonen en te eisen dat alles in het Nederlands had gemoeten. "Want dan zou je alleen maar Wilders in de kaart spelen" (en een hoop Turken in verwarring brengen natuurlijk).

Zenzeo | 05-04-17 | 10:44

Erdogan is een mafkees. Hij is al alleen, de Amerikanen en de Russen maken dankbaar gebruik van zijn aartsvijanden, de Koerden, Erdogan wordt helemaal niet serieus genomen, zelfs in Europa niet

Bokito ergo sum | 05-04-17 | 10:44

Wilt u een psychotische dictator om over uw familie te waken ?

( ) Ja
(X) Nee

Lijkt me duidelijk !

Castor12 | 05-04-17 | 10:43

De uitslag van het referendum is voor Nederland ook interessant.
Het brengt een groot deel van de inhoud van het Trojaanse Paard in beeld.

keestelpro | 05-04-17 | 10:43

Nou succes ermee Turkse vrinden, beDENK goed wat je met je stem doet.
Verder boeien, de zon schijnt hier!!

Berbaar | 05-04-17 | 10:42

@keestelpro | 05-04-17 | 10:35

Ik zie het helemaal voor me, je lekker als hollander kunnen gedragen in het buitenland.

litebyte | 05-04-17 | 10:42

@T-Max | 05-04-17 | 09:57

Je kan ook gewoon Maurice de Hond inzetten om de zaak te sturen.

litebyte | 05-04-17 | 10:41

Een stembiljet met een carbonnetje. Zo weet de Nederlandse bevolking wie "wat" gestemd heeft.

P.A.van San373688315 | 05-04-17 | 10:38

@ Indoneesje | 05-04-17 | 10:31
Het eerste zou kunnen, het tweede maakt je net zo als je geen onderscheid maakt tussen goed en kwaad.

TheseDays00 | 05-04-17 | 10:36

@Herbert_von_Caravan | 05-04-17 | 10:07
'Ik ben nog nooit in Turkije geweest - zijn de bierhallen daar wat?'

Mijn eerste ervaring in Turkije overtrof het oktoberfest in Duitsland. Het was in 1989 in Kusadasi. Grote glazen bier voor 50 cent en buikdanseressen op de tafels. 2 weken lang geen hoofddoekje gezien ook niet buiten de stad.

keestelpro | 05-04-17 | 10:35

pissebed | 05-04-17 | 10:25
Het is lastig stemmen met gebroken vingers/armen en dergelijke.

Cobalt bomb | 05-04-17 | 10:34

Erdogan probeert op democratische wijze de democratie af te schaffen.
Alweer een bewijs dat Nederland voorloopt op Turkije.

jemagookniksmeer | 05-04-17 | 10:34

necrosis | 05-04-17 | 10:21
profiteren des te meer!

Cobalt bomb | 05-04-17 | 10:32

Het is wat. Je tegenstander monddood maken door hem te beschuldigen en dan alleenheerser worden. Hitler was er niets bij. En dan scheldt ie ons uit voor Nazi's de fantasieturk.

EnricoD | 05-04-17 | 10:32

Overigens Geenstijl, mogen jullie wel wat hardere taal gaan uitslaan jegens Turkije. Zet mail adressen van DENK, ambassades, en andere Turkse fascistische organisaties in Nederland online. En roep op tot een volledig boycot op Turkse ondernemers. Laat Turken merken dat ze hier niet meer horen!

Indoneesje | 05-04-17 | 10:31

Erdolf, de liefdesbaby van Stalin en Hitler. Stuk vreten.

NACademicus | 05-04-17 | 10:31

@plaszak | 05-04-17 | 10:21
Een land wat de doodstraf (her) invoert kan geen lid worden van de EU.
En verder is Erdolf een megalomane gek!
Ik hoop dat Trump hem uit de Navo smijt.
Erdolf is een ordinaire dictator.

necrosis | 05-04-17 | 10:30

Al dat stemvee is zo geïndoctrineerd door deze man en zij regime, en hebben bovendien het zelfdenkend vermogen van een aardappel............... Weet je laat ook maar, laat IS of US dit maar oplossen.

simplie | 05-04-17 | 10:29

Een groot bord neerzetten met: een JA voor Erogan is een JA voor Wilders.
Dan snappen die Turken er helemaal niets meer van.

Sadomassochristus | 05-04-17 | 10:29

@GS410 | 05-04-17 | 10:23
Als er nee uit komt, dan schrijft Erdogan een los A4-tje, en doet ie verder gewoon ja. En geen EU land dat er wat van durft te zeggen.

TheEgg | 05-04-17 | 10:26

@ plaszak | 05-04-17 | 10:15
Die gevangen gezet zijn vorig jaar in Turkije mogen niet stemmen?

TheseDays00 | 05-04-17 | 10:26

pissebed | 05-04-17 | 10:25

Die worden voor ze ingevuld.

kwark001 | 05-04-17 | 10:26

Mogen de naar schatting 50.000 vermeende Gühlenaanhangers, die reeds driekwart jaar in voorarrest zitten, ook hun stem uit brengen?

pissebed | 05-04-17 | 10:25

De Turken mogen net zo lang komen stemmen totdat Erdogan eindelijk zijn zin heeft.
.
Overigens wint niet de kant waarop het meest gestemd wordt, maar de kant waarop volgens de telling het meeste gestemd is. Normaal komen die twee overeen. Maar aangezien heel veel potentiële controleurs in de gevangenis zitten is dat bij deze verkiezing niet vanzelfsprekend.

Peter_K | 05-04-17 | 10:24

Als er 'Nee' uitkomt, dan wordt het omgetoverd tot een 'Ja'. Erdogan gaat het nooit accepteren dat men tegen stemt.

GS410 | 05-04-17 | 10:23

Ik eis van de Nederlandse overheid, dat ze de veiligheid van de door Erdogan's aanhang bedreigde mensen in ons land, garandeert.
Want om, ik meen het, ik moet wel, met een groot Engels zanger te spreken, "If they dare touch a hair on your head I'll fight to the last breath".

LibertasSimplex | 05-04-17 | 10:23

Met een nederlandse uitkering, als een turk leven en stemmen!
Het tweede paspoort wordt duur betaald(door ons, nederlanders)

Radijsje | 05-04-17 | 10:23

@TouchSmart | 05-04-17 | 10:01
Meneertje Hitler was aanvankelijk veel subtieler in zijn woordgebruik. Wat Erdogan hier laat horen schiet het fascisme voorbij. En deze man noemt Nederland nazi's.

keestelpro | 05-04-17 | 10:23

Ja stemmers hebben duidelijk een dubbele loyaliteit.
Ik zou ze Nederland uittrappen want integreren doen ze nooit!

necrosis | 05-04-17 | 10:21

@Den Heerscher | 05-04-17 | 10:15
Yep, dan doodstraf herinvoeren en kan hij ze allemaal om zeep helpen, Assad stijl.

plaszak | 05-04-17 | 10:21

Kijk eens hoe democratisch, met onontkoombare beveiliging. Wie betaalt eigenlijk dat beveiligings-bedrijf? Toch niet Nederland, mag ik hopen?http://www.at5.nl/

dysdiadochokinese | 05-04-17 | 10:20

De geschiedenis herhaalt zich, opnieuw werkt de Nederlandse regering mee met een Nazi regime. Opper NSB'er Rutte had er goed aan gedaan om alle locaties voor het stemmen te sluiten in Nederland. Als de Turken zoveel over hebben voor die heimat dan stemmen ze lekker in Turkije! Turken horen niet meer thuis in Nederland. Turken voor Turkije en Nederland voor Nederlanders. Opptyfen en wel zo snel mogelijk s.v.p!

Indoneesje | 05-04-17 | 10:20

@lulleficatie | 05-04-17 | 10:12
Ik ken een land waar als de bevolking nee zegt in een referendum, de premier via een geitenpaadje en in het landsbelang alsnog van die nee een ja maakt. Ook in 2006 zeiden mensen daar nee maar kregen daar een verdrag van Lissabon zonder referendum voor terug. Over democratie gesproken.

Beroep = Boerenlul | 05-04-17 | 10:19

Dus je grote held beledigd het land waarin jij woont en de burgers daarvan maakt hij uit voor nazi en facist. Erg vreemd dan dat hij dan niet direct een paar vliegtuigen regelt en al die Nederturkjes terugbrengt naar het beloofde land Turkije. Waarom laat Erdogan zijn onderdanen tussen al die nazi's en facisten wonen? Beetje hypocriet. Verder, elke Nederturk die JA stemt, stemt voor een dictatuur onder leiding van Erdogan... het siert de Nederturk om dan Nederland te verlaten en te gaan wonen in Turkije waar ze mogen genieten van Erdogan's geweldige leiding. Ozturk en Kuzu mogen ook gelijk opdonderen..... JA stemmen maar ondertussen wel hier gebruik maken van onze democratie.... hypocriete lullen.

Julia | 05-04-17 | 10:19

We zetten twee bussen neer. Een stembus voor nee. En een personenbus voor ja. Iedereen die "ja" stemt zit in Nederland duidelijk verkeerd. Die arme mensen worden hier doodongelukkig en die moeten we helpen. Daarom krijgen ze gratis een enkeltje kalifaat of proto-kalifaat (Turkije).

TheEgg | 05-04-17 | 10:18

Na de "coup" (Reichstagbrand), het opsluiten / vervolgen / intimideren van critici en na dit referendum (Ermächtigungsgesetz) hoeft hij alleen nog maar een Hindenburgje te doen en de oppositie compleet te verbieden.
Het plaatje is dan compleet. Op naar de volgende genocide...

Den Heerscher | 05-04-17 | 10:15

War een verwijfde dramaqueen die Erdogan.
Flikker.

plaszak | 05-04-17 | 10:15

En Brussel zit handenwrijvend de hopen op Ja, zo'n sterke leider die willen ze graag bij Europa en dan gelijk alle macht geven. Staat het trouwens ook niet zo in de Apocalyps beschreven?

lulleficatie | 05-04-17 | 10:14

Het gerucht gaat dat de opkomst in Turkije dit keer wat lager is.

kweethetooknietbeter | 05-04-17 | 10:13

Is Pechtold nou in die foto geshopt links van het midden achterin die dat bordje met alleen Nee/Hayir omhoog houdt?

TheseDays00 | 05-04-17 | 10:08
Verrek, goed gezien! Tis em!

Nuchternederland | 05-04-17 | 10:13

In het theoretische geval dat de uitslag onvoldoende is gemanipuleerd en Ja geen meerderheid haalt, wordt er gewoon een nieuw referendum uitgeschreven met slechts één optie: Ja.
Zo ging het toch ook de laatste keer, toen Erdogan had verloren en geen meerderheid meer had....

lulleficatie | 05-04-17 | 10:12

Had Poetin moeten doen. Maar tegen Turkije wordt totaal geen actie ondernomen. Gek he.

roze_bril | 05-04-17 | 10:11

Bij een Ja van het volk, is Turkije verder verwijderd van toetreding tot de EU. En dat is eigenlijk wel beter.

WillemWordtWakker | 05-04-17 | 10:11

Oei. De poppetjes op de te volgen borden zijn zwart.
Sylvana, doe er iets aan!

Nuchternederland | 05-04-17 | 10:08

Is Pechtold nou in die foto geshopt links van het midden achterin die dat bordje met alleen Nee/Hayir omhoog houdt?

TheseDays00 | 05-04-17 | 10:08

Als ik de ogen van Erdogan bestudeer, zou ik zeggen, die maakt het niet meer lang.
(heb 35 jaar iriscopie beoefend)

joppo0 | 05-04-17 | 10:07

Ik ben nog nooit in Turkije geweest - zijn de bierhallen daar wat?

Herbert_von_Caravan | 05-04-17 | 10:07

Net als de Nederlandse MP zal ook dit Turkse wangedrocht er en ja van maken als er onverhoopt een nee als uitslag komt.
Vraag is alleen hoe gehoorzaam zijn de nederturken aan Erdogan als ze wel ruimschoots uit zichzelf voor een ja gaan.

deraderendraaien | 05-04-17 | 10:06

Selcuk Öztürk? Een achterbuurtfiguur uit de Roermondse wijk het Veld.

kwark001 | 05-04-17 | 10:05

Enkeltje stembus naar Turkije graag voor deze malloten!

De_Beste_Stuurlui | 05-04-17 | 10:05

Toch is het eigenlijk heel maf dat je via de democratische weg meer macht kan krijgen. Turkije oh oh oh....

ikdenkwat | 05-04-17 | 10:04

Rond 1930 kreeg een persoon in Duitsland ook meer macht van de bevolking. Weet waar je aan begint zou ik zeggen.

TouchSmart | 05-04-17 | 10:01

erdo... wie. de nieuwe weg naar het einde.

bert.s | 05-04-17 | 09:58

Waar kan ik stempassen ronselen voor een NEE?

T-Max | 05-04-17 | 09:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken