Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Surinamers woest op HEMA om Regenboog Roti

Ojee. De HEMA heeft het wéér gedaan. Alweer een traditie bij het grof vuil gezet. Alweer een eeuwenoud gebruik de deur uitgedaan. Het houdt niet op, niet vanzelf. Rijst bij de roti!!!1! In plaats van de traditionele pannekoek rotiplaat. OMGWTFBBQ? *Tjoeri Tjoeri Tjoeri* Dat is ongeveer hetzelfde als stokbrood bij snert. Slagroom op zoute haring. KAN NIET. MAG NIET. Ewa... kom op Suri-Achtergrondiërs. Doe es niet zo typisch Hollands populistisch! Die roti was niet meer van deze tijd. Dingen veranderen nou eenmaal in een multiculturele, inclusieve samenleving. Het is 2017. Roti is van ons allemaal. Waar is de empathie? Zeg er eens wat van, Humberto! Kom maar door met de Stroopwafel Moksi Meti. De Boerenkool Tjauw Min en de Roetveeg Pom. Om nom nom. Instant Update: En we hebben een Bounty!

Reaguursels

Inloggen

Dit was ik nog vergeten te melden
De wereld staat in brand en hier lopen ze te miepen over een een of ander gerecht of dit wel of niet met rijst wel of niet met een surinaamse pannenkoek naar binnen geschoven moet worden.
Moet niet gekker worden in dit land.
Sylvana laat van je horen, dit is een goed issue voor in het partij programma van Artikel 1 (of zoiets)

Voasje64 | 06-04-17 | 07:44

Is de naam Roti beschemd?
Ik maak dit altijd lekker met bruine bonen piccally en aardappelpuree
Na 5 dagen rot tie (wel bewaren buiten de koelkast)

Voasje64 | 06-04-17 | 07:40

-weggejorist-

Goedheiligman | 05-04-17 | 22:57

´t zijn wel weer de aandachtsgeile figuren die boos zijn. De rest van ons Surinamers lachen zich de ballen uit de broek..

k.Run | 05-04-17 | 22:16

Ik vind rijst wel een verbetering bij roti. Mits het toverrijst is want die plakkerige stinkrijst die de rest van de wereld eet is niet te haggelen.

ren-forrest-ren-e | 05-04-17 | 21:39

@gatito | 05-04-17 | 14:46

Apart is dat, ik pendel zelf al een paar jaar heen en terug naar Berlijn (6 dagen werken in NL en 4 dagen weekend in DE) maar ik vind het eten van de Chinese restaurants in Duitsland veel lekkerder dan in Nederland(hebben dan weer helaas niks Indisch), ook Turks (eigenlijk haram nu hehehe) en Grieks voer smaakt me daar beter.
Pizza of eigenlijk alleen wat er op gaat bevalt me over het algemeen weer beter in NL.
Heb in vakanties weleens Chinees geprobeerd in Spanje en dat viel me toen inderdaad ook niet mee.
In Spanje hebben ze dan weer die Churros, waarschijnlijk kom je er al van aan als je het nog aan het bestellen bent maar die zijn dan stiekem wel erg lekker.

ska ska ska | 05-04-17 | 21:20

Een exotische medemens hiero.
Dit is t vergelijkbaar als vis serveren en zeggen dat t sushi is,
Of een taco zonder wrap.

Hema slaat (wat mij betreft) lachwekkend marketing technisch de plank mis, en op enkele idiots na rept niemand over discriminatie oid. Vanwaar al die rare reacties met zwarte piet of allerlei andere integratie gezeik?

Zaaz | 05-04-17 | 20:12

Hier komen kamervragen van. Dat kun je op je vette vingers uittellen.

Kaasvangegeten | 05-04-17 | 19:22

Dit is dus aardappelen met rijst (of rijst met aardappelen)?
Van mij mag het, als ik er maar niet van hoef te eten. 1 x roti gegeten, nooit meer.

Elessir | 05-04-17 | 19:13

Urinamers ? Altijd gezeik mee.

Dirrek | 05-04-17 | 18:59

De HEMA mag dit best doen, maar moet het dan wel rotti noemen. En natuurlijk de speciale aanbieding van 2 zakken voor 12 euri.

squadra | 05-04-17 | 18:36

Roti in Nederland is een Chicken Massala met slecht gebakken naanbrood.

Nathan R Jessup | 05-04-17 | 18:36

Jaaaaahaha dit is zoete wraak voor het verkleaten van ons sinterklaasfeest!

PlatteHoofd-IpneHaar | 05-04-17 | 18:29

Het is ook NOOIT goed... Hoe we als Neder(ig)lander ook proberen te integreren in Multicultistan, het deugt nooit!

Nederlanddraaitdoor | 05-04-17 | 17:57

King of the Oneliner | 05-04-17 | 14:37
Da's een mooie fiveliner.

Dommedaris | 05-04-17 | 17:34

-weggejorist-

henry4149 | 05-04-17 | 17:30

Complimenten voor de Hema en degene die dit bedacht heeft. Ze weten daar best dat dit geen roti met rijst is, maar zoals het altijd werkt in de reclame, reuring is belangrijk en dit kost niks, het maakt niet uit wat ze over je zeggen, als ze het maar over je hebben.

kalescheet | 05-04-17 | 17:09

labaria | 05-04-17 | 16:51
Goede constatering. Als groep zijn de Hindoestanen goed geïntegreerd. Dan neem je het 'uit de hoogte doen' dus ook over van de 'blanken'. Maak je verder niet druk. Dit is het Internet. Veel reaguurders doen stoerder dan ze zijn.

Mahatma | 05-04-17 | 17:03

Iedereen moet zich aanpassen. Behalve de moslims, daar moeten wij ons aan aanpassen.

Peniskokertje | 05-04-17 | 16:55

devil13 | 05-04-17 | 16:35
Nope. Fusion zou zijn wanneer ze die kerriekip op kousenbandstamppot zouden gooien.

Nu ik zo nadenk, ik ga het een keer proberen!

Mahatma | 05-04-17 | 16:54

Zonder de sfeer te willen verpesten , heb ik toch iets opgemerkt. Vreemd om te lezen dat een groep ''waar je eigenlijk nooit last van hebt'' toch met allerlei negatieve en onjuiste vooroordelen wordt bejegend. Waarom dan? ''Voelen zich hoger of beter dan die'' , '' Voelen zich als enige geen Surinamers'' , '' Komen uit de meest verrotte plaats uit India'' '' Zijn de grootste racisten'''' Donkerwit'' Enz. Dit klopt allemaal niet , zo is het niet , jammer dat velen het zo zien.

labaria | 05-04-17 | 16:51

Hema, wel met je klauwen van cultuur afblijven verdomme .
Vrolijk voorjaarsfeest trouwens .

Castor12 | 05-04-17 | 16:50

-weggejorist en opgerot-

eu=shit | 05-04-17 | 16:48

keuken? Dat spul wordt toch in een hutje gemaakt?

didivos | 05-04-17 | 16:47

Gaat niet overal kerrie erbij, wel peper. Daar word je een kerel van...

jadajada | 05-04-17 | 16:45

Poeh poeh we willen toch geen verbastering van zo'n hoogstaand culinair paradepaardje?
Lest we forget... dat ze overal kerrie erbij doen en je van alle gerechten aan de slingersch**t gaat.

Accident_Prone | 05-04-17 | 16:39

Inderdaad, fusion cooking. Mengen van verschillende culturen in de pan haha. Kan het iedereen aanraden :-)

jadajada | 05-04-17 | 16:39

Dat heet fusion cooking

devil13 | 05-04-17 | 16:35

Oké de Hema verkoopt roti zonder roti. Niet zo slim, wel lief dat ze het proberen. Mijn mede-suri's overdrijven ook en blijven vasthouden aan hun "traditionele" eten. Ik maak b.v. bloemkool in kerrie of haring gebakken met uitjes en peper. Who cares? Als het maar lekker is. En pittig :-)

jadajada | 05-04-17 | 16:28

Wat the fu*ck is roti ?

Zwizalletju | 05-04-17 | 16:24

De wraak van Zwarte Piet, gnagnagna

Siegfrieds | 05-04-17 | 16:20

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 13:58
Maar één ding missen we niet hoor dus blijf daar wonen alstublieft!

rokertje | 05-04-17 | 16:17

Trouwens wij hadden vroeger een inwonende adjudant (inwonend in de mess dan) die als hij hem goed had zitten altijd haring met slagroom at.
En hij was niet eens zwanger.

BBmetR | 05-04-17 | 16:13

Zij passen onze gerechten ook gewoon aan.
Sachin Chandarsing (delepelvanlex.nl/2017/03/11/de-uitges... "Ik vind Fusion food prachtig. Een mooi persoonlijk voorbeeld hiervan is de Nederlandse stamppot met pittig Surinaams gekruid vlees van mijn moeder. Een heerlijk familierecept met een bijzondere twist dat nog steeds regelmatig gegeten wordt."
.
En trouwens, als zij onze Zwarte Piet aan willen passen, moeten ze niet gaan lopen zeiken dat anderen hetzelfde doen met hun tradities.

12ejordan | 05-04-17 | 16:09

Pijpekruid | 05-04-17 | 14:09

Die surinaamse kangaroe spaart alle roti op in zijn buidel.

alphapapatango | 05-04-17 | 16:02

Bracula | 05-04-17 | 15:42
Dude. Zoals ik al eerder zei, het is niet zo dat het hele gerecht 'roti' heet. Roti is enkel die 'pannenkoek'.

Vergelijk het met pizza. Het klopt niet om een shoarmaschotel met mozzarella erop een shoarmapizza te noemen. De pizzabodem is de de basis van de pizza. De rotiplaat is de basis van het rotigerecht.

Mahatma | 05-04-17 | 15:58

knehmoo | 05-04-17 | 15:41
Dus rijst is een vorm van brood?

Mahatma | 05-04-17 | 15:53

Weten jullie ook eens hoe het voelt als "tradities" om zeep worden geholpen! Boontje... eh kouseband komt om z'n loontje.

Bracula | 05-04-17 | 15:42

Roti is van oorsprong een Hindi woord en is de algemene benaming voor alle vormen van brood in grote delen van India, Pakistan, geheel Indonesië en geheel Maleisië.

Dus de Surinamers en de Hema zitten er allebij naast.

knehmoo | 05-04-17 | 15:41

Die Hindu Surinamers vallen die ook onder de categorie neger ?
@van Oeffelen | 05-04-17 | 13:40
..
..
..
Haha. Surinaamse Hindoes zijn de grootste racisten die er zijn en moeten niets van negers hebben.
Dutch_Holland | 05-04-17 | 15:29

Behoorlijk ja. Dat is kaliber racist.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 15:31

Creolen hebben dat weer niet. Ze weten dat ze ergens ooit uit Afrika komen, maar Afrika is 4x zo groot als Europa. Dus waar uit Afrika precies dan? Geen Creoolse Surinamer die je dat kan vertellen.....
same story met Afro-Americans. Echt geen flauw idee waar exact hun voorouderen vandaan komen. 99% van Afro-Americans in Amerika is nog nooit in Afrika geweest.
martymcfly | 05-04-17 | 15:14

Ugh. The stupidity is unbearable and intolerable.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 15:29

-weggejorist-

Dutch_Holland | 05-04-17 | 15:29

Maar goed, wie hebben er weer een grote bek voor de afwisseling swa! Roti is een Indies verbasterd curry gerecht, met kruiden uit Indonesië. Die door de VOC naar Suriname zijn versleept. Oh ja Komproe vrouwen hoor je niet te slaan, ja ghe, hij had een black-out, serieus! ik niet verzonnen. Verder vind ik het met zo pannekoek lekkerder, lekker klieren met je klauwen en in die gele kippendrap roeren. Heerlijk! Rijst is gewoon door de HEMA verzonnen dat er minder servetjes gebruikt worden. Bah!

ikdenkwat | 05-04-17 | 15:28

@martymcfly | 05-04-17 | 15:12 ,
wat dacht je anders van die Amerikaanse Nazi's
Beetje de Arier uithangen en vaandels zwaaien,
terwijl hun voorouders vnml uit arremoede Europa zijn ontvlucht.
En nu denkt bijna elke blanke tokkie aldaar strak Germaanse voorouders te hebben terwijl het doorgaans een totaal gemixt zooitje is van Georgie tot Ierland, via Italie en Turkije, en dag ergens een duitse jood ertussen.

vander F | 05-04-17 | 15:21

Gaat helemaal uit zijn rotiplaat doen.

Hebbiehemookweer | 05-04-17 | 15:16

Hema hufters,
roti zonder roti verkopen, je moet het maar durven.
Verder wonen er veel te weinig Suri's in het oosten des lands, dat hokt maar in en rond Amsterdam, nergens voor nodig.
Enfin, toch nog een stuk of twee Surinaamse eettenten in bv Arnhem waarbij Makan Swietie er met kop en schouders bovenuit steekt.\
In Deventer heeft de Suri het niet gehaald, verdomd jammer
Ik bedoel maar, in NL hoort een beetje stad een gevarieerde keuken te hebben, niet alleen maar Doner en Indo-Chinees, goeie home made Shoarma is overigens ook bijna nergens (meer) te krijgen.

vander F | 05-04-17 | 15:15

Creolen hebben dat weer niet. Ze weten dat ze ergens ooit uit Afrika komen, maar Afrika is 4x zo groot als Europa. Dus waar uit Afrika precies dan? Geen Creoolse Surinamer die je dat kan vertellen.....

same story met Afro-Americans. Echt geen flauw idee waar exact hun voorouderen vandaan komen. 99% van Afro-Americans in Amerika is nog nooit in Afrika geweest.

martymcfly | 05-04-17 | 15:14

MickeyGouda | 05-04-17 | 14:52

Ik zie graag sinterklaas terug zoals het hoort en was. Iets met Wodan en Raven. Beter voor iedereen dan het lulverhaal wat nu gaande is. En ze vieren het hier ook hoor. Germaanse invloed. Maar geen onzin over belachelijke ditjes en datjes. Gewoon voor de kindjes.

Maar het lekkere vreten. Dat mag blijven.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 15:13

Hindoestanen voelen zich idd verheven boven de creoolse Surinamer. Ze vinden Creolen cultuurloos en simpel. Echter, niemand in India weet dat Suriname wat oud-Indiers huisvest. Nobody cares. Hindoestanen zijn niet echt Surinamer, niet echt Indier en niet echt Nederlanders. Een soort permanente identiteitscrisis, alhoewel niemand last van ze heeft. Voorbeeld: de Miss India Holland verkiezingen. Een lachertje, want niemand van die meiden is ooit in India geweest of weet er iets van op het stereotiepe Bollywood na.

Overigens, Hindoestanen komen oorspronkelijk uit Bihar, de meest achterlijke staat van India. Niet iets om erg trots te zijn. Waarom Hindoestanen zo focussen op Bombay is erg raar, omdat niemand van hun voor-ouderen uit Bombay kwam.

martymcfly | 05-04-17 | 15:12

Als je roti haalt bij de HEMA, dan ben je toch niet helemaal lekker, echt lekkere roti haal je bij de toko/hindoestaan. Ik haal mijn bara's/roti bij Asha op de bergweg. Enak sekali!

BadLieutenant | 05-04-17 | 15:10

Nuuk | 05-04-17 | 14:47

Roti bij de Indische toko? Kan je net zo goed naar de Hema gaan, is een Hollandse toko.

MichelDenHaag | 05-04-17 | 15:02

En ja. Ik mis best veel in Nederland van haring tot Roti.
De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:52

Dat heb ik ook, gewoon alles, eten halen gewoon op elke hoek , of het nu chinees, Hollands etc.is.
Hier in Spanje kan dat niet, je moet echt in een restaurant zitten of een pizza halen.
Ben ik in Holland zit ik in een hotel en dan denk ik, bak eens gewoon een verse worst met boerenkool en niet altijd varkenshaas, dat eet ik hier altijd al.
Daarom gaan we nu altijd overal eten, chinees of gewoon soms een tosti of sauzijzenbroodjes van de Hema.

gatito | 05-04-17 | 15:01

MickeyGouda | 05-04-17 | 14:52

Ik zie graag sinterklaas terug zoals het hoort en was. Iets met Wodan en Raven. Beter voor iedereen dan het lulverhaal wat nu gaande is. En ze vieren het hier ook hoor. Germaanse invloed. Maar geen onzin over belachelijke ditjes en datjes. Gewoon voor de kindjes.

Maar het lekkere vreten. Dat mag blijven.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:57

Daar ben ik het helemaal mee eens, die woede dus. Roti is heerlijk en dat eet je dus met kousenband, en die pannenkoek. roti haal je sowieso niet bij de Hema. Ga gewoon lekker naar de plaatselijke toko. Liefst een waar de moeder van de eigenaar kant en klaar roti maakt, super!!!!

Nuuk | 05-04-17 | 14:47

Toch eventjes apart dat men hier eventjes de positieve kanten van samenleven belicht. En ook verfrissend om het eens niet over die kutmarokkanen te hebben.

En ja. Ik mis best veel in Nederland van haring tot Roti.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:52

-weggejorist-

MickeyGouda | 05-04-17 | 14:52

Daar ben ik het helemaal mee eens, die woede dus. Roti is heerlijk en dat eet je dus met kousenband, en die pannenkoek. roti haal je sowieso niet bij de Hema. Ga gewoon lekker naar de plaatselijke toko. Liefst een waar de moeder van de eigenaar kant en klaar roti maakt, super!!!!

Nuuk | 05-04-17 | 14:47

@van Oeffelen | 05-04-17 | 13:40

Nee die zijn donkerwit...
youtu.be...

@ca12nag3 | 05-04-17 | 14:08

Hindoestanen zijn zeker géén wannabe negers en voelen zich vaak ver verheven boven de medesurinamers.
ska ska ska | 05-04-17 | 14:36

Negers, Javanen, Chinezen, Blanken, Joden voelen zich allemaal (deels) Surinaams. Hindoestanen hebben een andere mening. Veel meer gesloten.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:46

Ben altijd blij als hier de supermarkten met Pasen weer open gaan, lekker kroketten en frikandellen halen.
En toen in laatst in Holland was heb ik sinds tijden niet zo lekker gegeten, een
loempia oh heerlijk, wat mis ik dat chinese eten hier.
Dat is hier niet te vreten en de kakkerlakken lopen over de tafel.
Roti maak ik zelf, ja, met sperziebonen , want in Spanje heb je geen kouseband en heerlijk hete saus meegenomen uit Nederland.

gatito | 05-04-17 | 14:46

Hema is inderdaad zwakzinnig. Roti zonder roti? Imbecielen.

paulvink | 05-04-17 | 14:45

@Berbaar | 05-04-17 | 14:39
Dank voor de tip.
Ik ga het weekend eens naar het Seafood Centre....

TonyD | 05-04-17 | 14:43

Over Nederlandse tradities wordt heen gewalst - het Sinterklaasfeest, het kerstdiner op de basisschool, Pasen - en dan een beetje zeiken over roti?! Ooit gehoord van eclectisch koken? Dat heeft inmiddels geresulteerd in pittige boerenkool en dito erwtensoep. Niks mis mee. "Openstaan voor" is duidelijk een eenrichtingsweg voor sommigen.
MickeyGouda | 05-04-17 | 14:36

Het zijn allemaal import 'tradities'.

Pasen - joods.
Sinterklaas - Grieks/Turks christelijk en gestolen en vooral de leugen tegen Wodan. De enige echte Sinterklaas.
Kerst - normaal gezien Yule was Germaans gekaapt door christenen - uit het buitenland.
Nederlands eten is voedzaam - niet lekker.

Maar ga lekker door.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:42

Oh, en Howard Komproe de vrouwenmeppert vindt ook weer eens ergens iets van

Tobi | 05-04-17 | 14:42

@TonyD | 05-04-17 | 14:27
Roeleveld is prima, bezoek ook eens hun restaurant in de Gentsestraat.
Zelf haal ik mijn vis het liefste bij het Seafood Centre in Scheveningen.

Berbaar | 05-04-17 | 14:39

Hoe noem je een kortzichtige Surinamer? Een Surinamer met een Rotiplaat voor z'n kop.

Kapitein Stijlvol | 05-04-17 | 14:39

Zou Sachin Chandarsing verder nog iets te doen hebben, indien niet... taalcursus NL?

Cor Zakov | 05-04-17 | 14:39

Ik ben dol op roti. Kip, aardappel, sperzieboontjes, kerriesaus, ei, pannenkoek.
En daarna lekker een boobjob tussen die zachte bruine tieten, nu we toch bezig zijn.
Jawel, ik ben een echte exotisch vleesliefhebber.
En toch lekker PVV stemmen, maar dat is gewoon vanwege de Turken en Marokkanen.
Latinas en Suri's mogen blijven.

King of the Oneliner | 05-04-17 | 14:37

Mark_D_NL | 05-04-17 | 14:31

Dat is het dieet hier. Best smerig. Doe mij maar een goede Roti. Alvast bedankt.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:37

Rijst is veel beter. Van die rotiplaat word je vetdik. En nu gaan we t eindelijk weer over de Moslims hebben.

Musset | 05-04-17 | 14:36

HEMA, dat is toch die tent van die lekkere rookworsten en appel-kruimeltaart?
Het kan verkeren...

automobilaterealist | 05-04-17 | 14:36

-weggejorist-

MickeyGouda | 05-04-17 | 14:36

@van Oeffelen | 05-04-17 | 13:40

Nee die zijn donkerwit...

youtu.be/sG3fXTFcAe0

@ca12nag3 | 05-04-17 | 14:08

Hindoestanen zijn zeker géén wannabe negers en voelen zich vaak ver verheven boven de medesurinamers.

ska ska ska | 05-04-17 | 14:36

Keep it koelie, ouwe zeur

NACademicus | 05-04-17 | 14:35

Haha zeuren dat de traditie geweld wordt aangedaan maar wel zwarte piet willen afschaffen.

Ben Hetzat | 05-04-17 | 14:35

Beetje als de tompoes zonder poes, zeg maar. Of het broodje worst zonder worst. Ko lo yuk zonder kip. Bami zonder vlees. Nasi zonder rijst. Hachee zonder ui. Enfin, u begrijpt.
Roti. Zonder roti. Bij de Hema.
Stormageddon | 05-04-17 | 14:25

Pouce, Tom. Niet die irritante kat van Heer Olivier B. Bommel.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:35

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:27
Haha sorry kon het niet laten enne bedankt voor de tip, lekker wat van die heerlijke hollandse garnaaltjes erbij.

Berbaar | 05-04-17 | 14:33

@Gajus | 05-04-17 | 14:14
Dat komt omdat Putin "Minder, Minder, Minder"heeft geroepen.

McMarx | 05-04-17 | 14:32

Zo voelt dat als ze iets van je cultuur afpakken dat hebben wij met zwarte piet.

Nietgek | 05-04-17 | 14:31

Roti kent idere Nederlander, maar traditioneel Nederlands voedsel is alalng vergeten. Hoezo weg met ons. Wie kent er nog de pastinaak, bloedworst, spruitjes met spek of balkenbrij? Niemand. maar wel eten ze allemaal nep multiculti voedsel. Met asls toppunt de grote hoeveelheden barbaars Islam voedsel waarmee de jeugd tegenwoordig wordt vergiftigd.

Mark_D_NL | 05-04-17 | 14:31

En Sachin Chandarsing moet leren spellen.

Toontje50 | 05-04-17 | 14:29

Je druk maken om dit soort zaken, lijkt de perfecte manier om kenbaar te maken dat je de hele dag thuis zit met je uitkering en niks beters om handen hebt.

netniet | 05-04-17 | 14:27

@Berbaar | 05-04-17 | 14:23
De Lange in de Marcelisstraat staat hier goed aangeschreven.
Zelf ga ik meestal naar Roeleveld aan de haven.

TonyD | 05-04-17 | 14:27

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:14
Inderdaad ook "muisjes" en natuurlijk vruchtenhagel.
Hmm zeevis daar sta je niet bij stil dat dat in Slowakije waarschijnlijk minder doorsnee verkrijgbaar is.
*vanmiddag maar eens een paar fijne tongetjes in Scheveningen gaat scoren*
Berbaar | 05-04-17 | 14:23

Hufter. Pak er wat garnalen bij en ik ga huilen vanavond.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:27

En die nieuwe HEMA regenboog hangmatten met bananen- & zoete aardappelsmaak
die mogen zeker ook niet meer

Tobi | 05-04-17 | 14:26

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:01
God man, als ik iets mis is het wel kouseband. Maar het leven is hard, en je moet door.
chicago river | 05-04-17 | 14:13

Ja. Maar voor hoe lang? Ik heb mijn vrouw al te kennen gegeven dat ik toch liever iets meer 'keuze' heb in het leven. We beraden ons tot de zomer. Nu zit ik in varkensvlees en sterke drank land dus het is hier qua cuisine niet echt 'je van het' . Verder prachtig hoor maar zelfs de Hema klinkt lekker nu.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:26

van Oeffelen | 05-04-17 | 14:23
Dat vragen naar nummertje 32 gaat vaak nog wel. Maar een gerecht kon ik het niet noemen.

klamme.vla | 05-04-17 | 14:25

Beetje als de tompoes zonder poes, zeg maar. Of het broodje worst zonder worst. Ko lo yuk zonder kip. Bami zonder vlees. Nasi zonder rijst. Hachee zonder ui. Enfin, u begrijpt.
Roti. Zonder roti. Bij de Hema.

Stormageddon | 05-04-17 | 14:25

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:16
LOL maar ach ze zal vast en zeker andere kwaliteiten dan culinaire hebben ;)

Berbaar | 05-04-17 | 14:25

Als zij onze Zwarte Piet naar de kloten mogen helpen, helpen wij hun Roti naar de kloten!

Bakkeleures | 05-04-17 | 14:24

De Chinees-Indische keuken in Nederland heeft weinig te maken met wat je bij de Chinees in Singapore of HongKong op je bord krijgt. Zelfs al spreek je de gerechten goed uit dan is het toch net effe wat anders. Van Oef heeft daar in zijn tijd in Singapore uitvoerig over gesproken en het was verdomd lasting, nee onmogelijk, om een babi pangang te krijgen of een nummertje 32 met ei.

van Oeffelen | 05-04-17 | 14:23

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:14
Inderdaad ook "muisjes" en natuurlijk vruchtenhagel.
Hmm zeevis daar sta je niet bij stil dat dat in Slowakije waarschijnlijk minder doorsnee verkrijgbaar is.
*vanmiddag maar eens een paar fijne tongetjes in Scheveningen gaat scoren*

Berbaar | 05-04-17 | 14:23

Binnenkort bij de HEMA: Stamppot boerenkool met rijst ipv aardappelen.

The_Black_Knight | 05-04-17 | 14:22

Roti zonder roti. Daar heb ik zelfs als bakra tuan blanda kaaskop macamba heel hard om gelachen.

Stormageddon | 05-04-17 | 14:22

@Berbaar
Broodje Bakkeljauw wel met ALLES erop, dus ook de peper.
mmmmmmm...

TonyD | 05-04-17 | 14:20

Gajus | 05-04-17 | 14:1

Oh ja!!! Ik heb op het stroopwafel gebied meerdere verplichtingen. Maar zeker een gemis. Van vers van de pers tot supermarkt. Het is gemist.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:19

Heerlijk dit soort ophef, waar maak je je in godsnaam druk om? Laat Hollanders toch roti zonder pannekoek eten bij de HEMA.
Er is in China geen enkele plek waar je pindasaus kunt krijgen, toch ontbreekt pindasaus bij geen enkele Chinees in Nederland.

Duifmans | 05-04-17 | 14:19

Helmut Roti. De beroemde Surinaamse violist.

LibertasSimplex | 05-04-17 | 14:18

Roti. Wat een ontzettend mislukt kutgerecht.
.
"Pannekoek! Of nee, gekruide pannekoek, of nee, natte gekruide pannekoek, ach. Pleur die boontjes, wacht, nee. Kouseband, laten we 't zo noemen. Pleur die ook maar met de gare aardappelen, kipklonten en dat te hard gekookte ei bij die natte gekruide pannekoek. Mag de laatste pot kerrie erbij? Zijn we daar ook van af."
.
... En dan dat Roti noemen. Minkukels.

klamme.vla | 05-04-17 | 14:17

Pleur er genoeg mononatriumglutamaat in en er zal geen enkele Surinamer klagen. En vrije-uitloopeieren natuurlijk. Surinamers staan voor het welzijn van de kip.

RickTheDick | 05-04-17 | 14:17

martymcfly | 05-04-17 | 14:11
Deels eens.
En je kent niet de goede Suri tenten.
Maar zolang die Indier en de Paki geen bier op de menukaart hebben staan blijf ik ervandaan. Jammer dan.

chicago river | 05-04-17 | 14:17

Mensen die dat vieze voer van de hema eten verdienen niet beter.
Roti verkloten vind ik weinig boeiend vergeleken met het verpesten van Zwarte Piet en Pasen. Mij zul je niet zien in die winkel. Een paar blokken van waar ik woon zit trouwens een prima Surinaams eettentje. Roti heb ik daar nog nooit gekocht (maak ik liever zelf) maar ze hebben wel een aantal andere lekkere dingen.

cabbit | 05-04-17 | 14:16

wat vindt peter R de vries er eigenlijk van?

12pints | 05-04-17 | 14:16

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:01
Met het juiste recept, goede massala en wat noeste arbeid van mevrouw DKS is het best "zelf" te doen ;)
Berbaar | 05-04-17 | 14:13

Mevrouw DKS leert om rijst te koken. Laten we het niet moeilijk voor haar maken. Het is een lieverd maar zeker 'buitenlandse' recepten is te moeilijk voor haar.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:16

@TonyD | 05-04-17 | 14:10
Dank, ken ik maar ik heb het idee dat Abdoel de afgelopen jaren wat minder is geworden en de porties ook trouwens.
Wel lekkere broodjes bakkeljauw trouwens!

Berbaar | 05-04-17 | 14:15

In de schappen van de NL supermarktjes in het buitenland waar van Oef ook wel eens binnenwandelt staan oa: huzarensalade, kroepoek, satésaus, hagelslag, zoute rijen, tijgerbrood, babi pangang, ovenfrikandellen, mayopotten, kaas, Gelderse rookworst en vanillevla.

van Oeffelen | 05-04-17 | 14:15

Terechte klacht, roti zonder daadwerkelijke roti is gewoon debiel.

Broodroof | 05-04-17 | 14:14

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 13:58
En stroopwafels. Ik vraag mijn Russische schoonfamilie altijd of ze meer of minder stroopwafels willen.
Het is eigenlijk merkwaardig dat ze nog niet in de supermarkt liggen daar.

Gajus | 05-04-17 | 14:14

Berbaar | 05-04-17 | 14:0

Geen hagelslag maar 'muisjes' dat dan weer wel. En ja bezoek komt inderdaad met een hoop zooi. Helaas waren de haringen niet meer voor menselijke consumptie maar de honden hadden een feestje. Ook lekker zeevis. Krijgen ze hier nooit meer normaal gezien.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:14

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:01
Met het juiste recept, goede massala en wat noeste arbeid van mevrouw DKS is het best "zelf" te doen ;)

Berbaar | 05-04-17 | 14:13

De ''witte rijst'' en de ietwat bruine roti liggen trouwens wel keurig gescheiden in het bord. Well done Hema.

Cor Zakov | 05-04-17 | 14:13

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:01
God man, als ik iets mis is het wel kouseband. Maar het leven is hard, en je moet door.

chicago river | 05-04-17 | 14:13

Die roti is een slap aftreksel van de Indiase keuken. De meeste Surinaamse tentjes serveren bagger roti. De enige goeie roti is van Roopram. Geloof me maar, mensen in India zouden nooit die Surinaamse meuk blieven. Het is dat de Nederlandse keuken totale rotzooi is, anders zouden veel Nederlanders de Surinaamse keuken ook niet lekker vinden.

Nederlanders kennen gewoon geen eetcultuur, alles moet simpel, snel en makkelijk. Oftewel, bagger voedsel wat je hapslikweg wegwerkt, en de magen zijn weer gevuld. Kijk maar naar de bedrijfskantines, slecht brood met fabrieksbroodbeleg. Dat is het niveau. Echt om te janken zo slecht.

martymcfly | 05-04-17 | 14:11

IKEA volgt?
Woensdag Smölldag: Röti met Zweedse balletjes

Abudabie | 05-04-17 | 14:11

Dit land gaat met z'n multiculti samenleving helemaal naar de kloten. Vanavond maar eens een boek lezen, de negerhut van oom Tompouce ofzo...

Cor Zakov | 05-04-17 | 14:10

Loti met witte lijst.

chicago river | 05-04-17 | 14:10

@Berbaar | 05-04-17 | 13:55
Ik kan U Abdoel op het Paul Krugerplein aanbevelen.

TonyD | 05-04-17 | 14:10

Rijst was toch zo slecht voor het klimaat wegens hoog waterverbruik tijdens productie. Of maakt dat nu even niet uit voor de deuggekkies?

General McAuliffe | 05-04-17 | 14:10

Diezelfde zeurende Surinamers gaan zeker ook al jaren naar "de chinees..."?
Welnu, die keuken bestaat niet in China, hoor. Is een typisch Nederlandse culinaire verhaspeling.

Gajus | 05-04-17 | 14:09

En Howard Komproe mag van mij sowieso op teren. Kansleauze sneuaart.

Pijpekruid | 05-04-17 | 14:09

Laatst is het Groot Surinaams Kookboek (culinair erfgoed) door de nederlandse rechter gered uit de klauwen van schandalige plagiatisten die de recepten inclusief taalfouten meenden te mogen publiceren in een glanzend nieuw kookboek. Tijd voor een rechtszaak tegen de HEMA?

Dr. Ka wo lo | 05-04-17 | 14:09

van Oeffelen | 05-04-17 | 13:40
Zijn wannabe negers. Kunnen ze ook mee huilie huilie doen tijdens sinterklaas. En de slavernij kaart spelen ondanks dat hun voorouders vrijwillig voor een beter leven naar Suriname gingen.

Over de rotti gesproken wat een gezeik. Hoor ook geen indos klagen over "chinees" eten is helemaal geen chinees. Die eten geen nasi bami foeyong hai. Overigens is dat meeste voer slap aftreksel van wat het hoort te zijn in Indonesië.
Maar blijkbaar hebben suris het huilie huilie ontdekt van hun medenegers in de You Es Ay.

ca12nag3 | 05-04-17 | 14:08

@IslamPislam | 05-04-17 | 14:01
Plus dat ze er overal Maggi bouillonblokkies in flikkeren. Zonder Maggi geen Surinaams eten.
Heeft het kolonialisme toch nog z'n effect gehad.

plaszak | 05-04-17 | 14:07

roti is brood, mati is dood.

Dr. Ka wo lo | 05-04-17 | 14:05

@koeberg
Nee, want dat is ook cultural appropriation!

Godsammekraken | 05-04-17 | 14:05

Roti? Ik zou het mijn hond nog niet willen voorschotelen.

roze_bril | 05-04-17 | 14:05

Suri's hebben gelijk. Dom van HEMA.

Dommedaris | 05-04-17 | 14:04

Rot ie ?
Getver.

Koos Knak | 05-04-17 | 14:04

Zeg bounty's! Wel eens gehoord van fusion, wat ik je brom? Jullie een fusion piet, Hema fusion roti en daarmee basta.

Pijpekruid | 05-04-17 | 14:03

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 13:58

Hamkas als in spaarvarken? ;)

Tuborg øl | 05-04-17 | 14:03

@De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 13:58
Herkenbaar en vergeet de haring, hagelslag en pindakaas niet.
Wat zal ik bezoekende familie en vrienden met die zooi hebben laten sjouwen in de jaren dat ik buiten NL woonde.

Berbaar | 05-04-17 | 14:03

Zeur niet, iedereen eet toch wel eens roti, heerlijk en makkelijk om even zo te halen.
Volgens mij hebben ze ook boerenkool etc, dus niet zo zeuren.

gatito | 05-04-17 | 14:02

Dit is natuurlijk "cultural and gastronomical appropriation". Moeten we niet willen met z'n allen. dat die blanken massaal aan het salsa dansen zijn gegaan (en vaak ook nog beter zijn) is natuurlijk ook zo'n gevalletje.
Trap er niet in, diversiteit is gewoon cultural appropriation door die slechte blanke man.

Zzzzooooffff | 05-04-17 | 14:02

BBmetR. Zonder B. En zonder R.

LibertasSimplex | 05-04-17 | 14:02

Wanneer leren Surinamers nu eens een keer dat ook hun culturele erfgoed er niet toe doet? Alles moet en zal vermengd worden tot 1 grote niet aanstootgevende eenheidsworst. Behalve natuurlijk de islam, want dat is zo'n voorbeeldige gemeenschap dat ook maar de suggestie dat ze enigszins hun cultuur matigen uit den boze is.

IslamPislam | 05-04-17 | 14:01

Tot zover de mededelingen in de categorie klein leed!!
Verder Roti, heerlijk!!!
Natuurlijk met een plaat en niet met rijst en met kouseband ipv spercieboontjes.
Dank voor de tip, vrijdag maar eens Transvaal in voor heerlijke (echte) roti en wat saoto soep.
Berbaar | 05-04-17 | 13:55

Iets wat zowel ik als mijn Slowaakse vrouw missen. Typisch Nederlands. Je kan het nergens anders krijgen. Echt niet.!

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 14:01

Voor een écht lekkere Roti ga je naar een Surinaams eethuisje.
Voor een lekkere warme worst ga je naar een homo-ontmoetingsplek of je stapt binnen bij de HEMA.

TonyD | 05-04-17 | 14:00

*gewoon, omdat je het ook kan eten

"Een rookworst zonder R is ook worst"

Het Licht | 05-04-17 | 14:00

Toch vreemd die zaken die je gaat missen als je elders woont.

Roti.
Shoarma.
Patatje oorlog.
Kapsalon.
Rookworst.
Drop.
Rijsttafel.
Nederlandse kaas.
Hamkas.
Enzovoort.

De Koreaanse Slet | 05-04-17 | 13:58

telelezer | 05-04-17 | 13:55

Dat is grappig, ik kende Max Woiski z'n zoon, Errol, ook muzikant en zo gek als een deur.

Mr_Natural | 05-04-17 | 13:58

Daarom: Meer HEMA!

h3* | 05-04-17 | 13:57

Heerlijk hoe iedereen met oprechte verontwaardiging kan reaguren op twitter vanuit zijn fapcave (man/vrouw/anders/blank/getint/Surinamer/Anderstannier/etc). Om verder geen poot uit te steken en alleen maar te klagen.
.
Zo blijken we toch allemaal meer Nederlander en geïntegreerd te zijn dan we denken, want zeiken is nou eenmaal onze volksaard.

h3* | 05-04-17 | 13:57

@ Mr_Natural | 05-04-17 | 13:41
"alles" over rijst:
youtu.be/1zHgqhmId1Y?t=21
en
@ Mahathttps://youtu.be/beBtYbUWymc?t=18ma | 05-04-17 | 13:47

telelezer | 05-04-17 | 13:55

Tot zover de mededelingen in de categorie klein leed!!
Verder Roti, heerlijk!!!
Natuurlijk met een plaat en niet met rijst en met kouseband ipv spercieboontjes.
Dank voor de tip, vrijdag maar eens Transvaal in voor heerlijke (echte) roti en wat saoto soep.

Berbaar | 05-04-17 | 13:55

Als er 1 ding goed is aan de multiculturele samenleving dan is het wel het eten! Dus punten voor deze meneer. Lekker eten moeten we gewoon aan de Surinamers en dergelijken overlaten.

Bertie Wooster | 05-04-17 | 13:54

Als Massala kruiden zijn gebruikt, dan kan je dit gewoon Chicken Massala of Massala Kip kunnen noemen.
En dan kun je er wel rijst bij doen.
www.surinamcooking.com/massala-kip/

plaszak | 05-04-17 | 13:53

ik zeg boycot de shoarma

bert.s | 05-04-17 | 13:53

Lol er komt een moment dat halalvlees van puur varken wordt gemaakt. En de Piet weer zwart wordt! Dingen veranderen nu eenmaal LOL

de Voorzittert | 05-04-17 | 13:53

De surinamer laat zich niet uit de tent lokken, die lacht erom, zei mij laatst een witte neger uit Amsterdam-Oost

Bopje | 05-04-17 | 13:51

Mét hardgekookte verstop-eitjes, zie ik.

Herbert_von_Caravan | 05-04-17 | 13:51

ik geef ze groot gelijk. Maar ook weer niet, wat roti koop je niet, die maak je zelf. Inclusief die 'pannekoek' (ik zeg 't lekker toch :p)
Hier, lekker op z'n amateurkoks maar wel lekker
www.youtube.com/watch?v=O8ZIarq_xpA

sufkut | 05-04-17 | 13:50

Roti = brood.
Als je roti gaat verkopen en het brood weglaat, dan ben je een pannenkoek.

nouweetuwaarom | 05-04-17 | 13:48

OK. Ik ben een behoorlijke bounty en het zal allemaal wel, maar roti zonder pannekoek (zeg ik lekker wel) en met rijst is geen roti. Is gewoon vreten met massala. Vast ook lekker. Maar geen roti. En een bara is net zo min een broodje als dat een oliebol dat is (zelfde principe: gefrituurd deeg).

Halveneger | 05-04-17 | 13:47

Roti is die 'pannenkoek'. Dus roti met rijst is die 'pannenkoek' met rijst.

Vergelijk het met pizza. Het klopt niet om een shoarmaschotel met mozzarella erop een shoarmapizza te noemen. De pizzabodem is de de basis van de pizza. De rotiplaat is de basis van het rotigerecht.

Mahatma | 05-04-17 | 13:47

Negen van de tien keer is die Roti plaat niet te vreten bij de Rotishops en komen ze na maanden uit de diepvries.
Dan kun je nog beter rijst eten.
6,50 is overigens ook een net prijsje.

plaszak | 05-04-17 | 13:46

Er zijn supermarkten waar ze reepjes varkensvlees als shoarmavlees verkopen. Vrij land toch?

McMarx | 05-04-17 | 13:46

Rot i s ff lekker op

smirmoff | 05-04-17 | 13:45

Bedankt voor het idee! Ik eet vanavond moksi meti van de Javaanse Surinamert hier in de stad. Heerlijk.

Patje2011 | 05-04-17 | 13:45

@Godsammekraken | 05-04-17 | 13:42
Javanen, Hindoestanen en Chinezen mogen roti ook gewoon met rotiplaat eten hoor.

koeberg | 05-04-17 | 13:45

Diversiteitskampioen Hema heeft al meteent op die ene tweet gereageerd en gaat de naam aanpassen.. Zo rolt Nederland. Ik gok op "surirottie" of "exotie"

batvoca2 | 05-04-17 | 13:45

Dit is smullen!

Marcel66664746 | 05-04-17 | 13:44

StamPPot. Met je shameonyou.

Jos Tiebent | 05-04-17 | 13:44

#jesuisroti

Godsammekraken | 05-04-17 | 13:42

Roti mag niet met rijst? Uitsluiten van Javanen, Hindoestanen en Chinezen!

Godsammekraken | 05-04-17 | 13:42

Ik eet roti altijd met mes en vork. Dat mag zeker ook niet?

JTKDM | 05-04-17 | 13:42

En nog witte rijst ook!

Mr_Natural | 05-04-17 | 13:41

-weggejorist-

van Oeffelen | 05-04-17 | 13:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken