Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moedig! PvdA doorbreekt eigen PVV-boycot

Genade vergt een groot hart. Je fouten toe durven geven vraagt kunde en moed. "De PvdA is gestopt met haar boycot van de PVV. De nieuwe PvdA-fractie wil de voorstellen van de PVV voortaan op de inhoud beoordelen en niet meer zonder meer van tafel schuiven. Vandaag steunde de PvdA al een PVV-voorstel om meer geld uit te trekken voor verpleeghuizen." In 2014, toen het van Wilders alllemaal wel een onsje minder mocht, besloot de PvdA niets met zulks te maken te willen hebben. Maar anno 2017 strijkt de partij de hand over het hart. "PvdA-leider Asscher wil dat nu anders gaan doen. Of het beleid van zijn voorganger Samsom verkeerd was, wil hij niet zeggen. "Ik kijk vooruit", aldus Asscher." Dit is het morele leiderschap wat Nederland weer kan verbinden. Het gaat weer GOED met dit land!

Reaguursels

Inloggen

Best prima actie eigenlijk van de PvdA: beleid voor afschuw. Jammer dat ze zijn afgestraft voor het nemen van verantwoording in een tijd dat 50% van het geld gewoon spontaan verdween en je van tevoren wist dat je afgerekend zou gaan worden om de onmogelijk zware bezuinigingen die dit onherroepelijk betekende.
Ik zal er nooit op stemmen maar ik heb diep respect voor wat ze afgelopen jaren gedaan hebben en wat mij betreft zouden ze, samen met de VVD, D66 en het CDA de klus moeten afmaken.


Dat gezeik hier altijd over alles wat een IQ hoger dan 95 vereist. Zet je bier weg, doe je zelf een hogere opleiding cadeau en maak hem ook nog eens af, mag je daarna meepraten..

Homer P. Simpson | 06-04-17 | 20:22

Ja dacht de koe die in het slachthuis stond, was ik maar geen koe geworden. Tot inzicht komen als het pistool op je voorhoofd staat.
PVDA staat gelijk aan tot inzicht komen als je al geslacht bent.Hup PVV geef ze het laatste duwtje en laat ze ten onder gaan in hun eigen moeras.

Therapietje | 05-04-17 | 10:23

Hi gaan ze dat nu ook doen met Denk clubje of zijn ze daar te laf voor

protonplof | 05-04-17 | 09:58

Met 9 zetels kun je flink doen!

Lexus01 | 05-04-17 | 09:50

@Annechien3613 | 05-04-17 | 02:04
-
Waaruit maar weer blijkt dat het ook bij Baudet aan historisch besef of lerend vermogen ontbreekt: Aboutaleb was al eens staatssecretaris van SZW - en bepaald niet de beste.
-
- het kwalijke stuntje in 2008 met de voor de minima gereserveerde potjes, die in de partijkas van de PvdA zouden moeten vedwijnen, was regelrechte aanzetting tot diefstal en ligt menigeen in Den Haag nog in het geheugen. Lekker burgemeester laten blijven.

estmodusinrebus | 05-04-17 | 09:46

-weggejorist-

Wekkertje | 05-04-17 | 09:13

Jette Klijnsma ook nog in beeld. Het PvdA gedrocht dat via de Participatiewet nu alle ZZP-ers met oudedagsreserve naait.

Wekkertje | 05-04-17 | 09:12

Politiek is, genaaid worden waar je bij staat. En het volk pikt het maar.

Voor-de-5e-keer | 05-04-17 | 08:48

Dus als ik Carolientje goed begrijp moeten de media geen aandacht besteden aan de gifgasaanval in Syrië, de bomaanslag in Moskou, overstenkende Afrikanen in bootjes of de betonschaar zwaaiers in Arnhem, om maar eens wat zaken van de afgelopen dagen te noemen. Maar alleen aan echte natuurrampen zoals de aardverschuivingen in Colombia of positief en religieus nieuws. Ach ja, is ook een mening

batvoca2 | 05-04-17 | 08:34

PVDA nu al op kiezersjacht bij de PVV, ruggengraat gemaakt van softijs @ PVDA

ChronischeKlager | 05-04-17 | 07:28

Het is niet alleen de PVDA die Aboutaleb
naar voren schuift, maar ook de partij
van Therry Baudet. Die wil Aboutaleb
als minister hebben!

Annechien3613 | 05-04-17 | 02:04

9 zetels. Dat gaan er nooit meer 10 of meer worden. Het electoraat vergrijst, wat zeg ik, sterft al bij bosjes.

Admiraal Balthasar | 05-04-17 | 01:40

Gut, ze zijn echt wanhopig bij de PvdA. Een kat in het nauw, maakt...

postmodernismisdead | 05-04-17 | 00:56

Arachne | 05-04-17 | 00:17

De pvv moet asscher volledig links laten liggen;zoals asscher bij wilders de laatste 4 jaar heeft gedaan.
Met gelijke munt terugbetalen.

alphapapatango | 05-04-17 | 00:22

"Ik kijk vooruit", aldus Asscher.

Ja, naar het verlies dat voortvloeit uit het dit verlies. De baantjescarrousel. De burgemeestersposten, met name grote steden, de bestuursfunctie, de commissiebenoemingen. Het cordon sanitaire was eigen belang, deze stap is eigen belang.

Arachne | 05-04-17 | 00:17

Berbaar | 04-04-17 | 22:07

Hier is ie nog een keer ,speciaal voor deze alzheimerpatient die wederom dezelfde linkse langspeelplaat/ leugen uit 2012 blijft afdraaien.

De titel van het echte verhaal is :

Eerste kabinet-Rutte viel na verzet CDA'ers.

Pijnlijke miscommunicatie en onenigheid binnen de CDA-top leidden begin 2012 de val van het eerste kabinet-Rutte in. Daardoor kon partijleider Verhagen uiteindelijk niet leveren wat hij al aan PVV-leider Wilders had voorgespiegeld. Het verklaart waarom Wilders alsnog opbrak na zeven weken onderhandelen in het Catshuis, met een begrotingsakkoord al in zicht.

En nu niet meer vergeten he,ouwe trolboy.

alphapapatango | 05-04-17 | 00:11

Ik wist dat niet hé .. standaard boycotten van een partij in de 2de kamer... kan niet goed zijn om met 150 leden die ons landje besturen.... maar begrijp nu wel dat er soms hele rare wetsvoorstellen zonder ze maar te lezen er zijn door gekomen waar helemaal geen kennis voor was in die kamer.

kereltie_ut_drenthe | 05-04-17 | 00:05

Asscher is de beste PvdA-leider die men zich wensen kan, als je de PvdA 't liefst ziet verdwijnen. Alles wat op 't punt van uitsterven staat, gaat zich tegennatuurlijk gedragen om nog te redden wat er te redden valt. En dus wil Asscher de van de PvdA weggelopen kiezer terughalen van de PVV, door te doen alsof 't niet aan de ontevredenheid van de burger ligt, als die de PVV beter vindt dan de PvdA.
Test: zou de PvdA dan misschien wel willen gaan zitten in 'n coalitie met de PVV (?), of blijkt dan 'ineens' dat de PvdA eigenlijk 'niks' wil met de PVV. De belofte van 't lelijk geworden PvdA-meisje is als 'n muurbloempje dat gaat zeggen, dat ookal wil niemand haar, zij dan nóg de knapste PVV-jongen zal blijven afwijzen, maar dat ze wel graag wil dat hij haar 't hof maakt. *Want dan kan zij hem afwijzen*.
In deze formatie doet de PVV precies wat nodig is; de regeringsformatie tussen tegenovergestelde partijen wordt steeds moeilijker en onwaarschijnlijker; en zelfs de meest onwaarschijnlijke combinaties verraden éérst hun eigen achterban; om elkaar daarna ook weer loederig de schuld te geven zodra er 'n kabinetscrises is. Iedereen gaat inzien, dat de meeste partijen hoerig en nep zijn. (niet alleen de VVD, of GL, of D'66)En dat in dát cynische klimaat de PVV 'n verademing is. Op langere termijn wint de PVV, juist omdat de andere beschaafdere partijen, met hun cordon sanitaire, zichzelf als hypocriet ontmaskeren.

Der Paulie | 04-04-17 | 23:39

En nu moet de pvv de pvda volledig gaan boycotten.

alphapapatango | 04-04-17 | 23:17

PvdA; zeven v/d negen zetels gaan ook nog naar GroenLinks.
De twee overige zeteltjes brengen de Partij van de Arrogantie definitief ten grave.
Einde verhaal derhalve.

RoodGevaar | 04-04-17 | 22:39

@de Koreaanse Slet,

Lol of in potentie 55 zetels voor de pvv.

Helaas laten alle bekende cijfers zien dat het toch echt zo is.
Vvd, cda, SP, 50+, PvdD en dan pas de PvdA en D66 en GL sluiten de rij. Dat zijn de echte hardcore deugerts.

ristretto | 04-04-17 | 22:22

Stelletje populisten, de PvdA. Nu ze geen domlimstemmen meer krijgen proberen ze het op een andere manier.
Volkomen geloofwaardig. Not!

watergeus | 04-04-17 | 22:18

Asscher is de beste PvdA-leider die men zich kan wensen; als je de PvdA wilt zien sterven.

Der Paulie | 04-04-17 | 22:14

@estmodusinrebus | 04-04-17 | 22:01
Waarom zou men, met de PVV blijkt niet te regeren/gedogen dus men heeft geen trek in samenwerking.
Is helemaal prima, net zoals het prima is dat de PvdA die boycot voor (soms OK) PVV wetsvoorstellen opschort.
Maar ach uiteindelijk is dit allemaal gerommel in de oppositie marge.
PVV en PvdA kunnen voorstellen wat ze willen maar een meerderheid hebben ze bij lange na niet.

Berbaar | 04-04-17 | 22:07

Ik zie of hoor nergens iets over de opheffing van het cordon sanitaire ten aanzien van de PVV.
-
Laat de PvdA eerst zichzelf maar eens op inhoud beoordelen, als ze durven.
-

estmodusinrebus | 04-04-17 | 22:01

Misschien is de PvdA wakker geworden nadat ze het nieuwe filmpje van Wilders hebben bekeken..?
https://youtu.be/rN-LlMSS9tU

telelezer | 04-04-17 | 21:54

Gezien PVV's stemmenaantal heeft ook Klaver, de reïncarnatie van de helaas te vroeg overleden Van Ojik, steun nodig van Geert.

isitsoornot | 04-04-17 | 21:54

Wat kijken ze allemaal moeilijk en bedachtzaam hé in de foto. Als iedereen bij een echte baan zo kijkt vindt iedereen het vreemd maar als politici het doen dan is het opeens normaal. Het toont gewoon keihard aan dat ze gewoon hun "kijk mij eens moeilijk kijken" hoofd opzetten met het idee dat het kiesvee dan niet doorheeft wat een totale onbenullen er zitten. Ik zeg Bussemaker, ik zeg Kleinsma, ik zeg Asher. Maar ook Pechtold keek weer onvervalst moeilijk in de hand-in-hand foto want kijk mij nou even.
Ik telde welhaast 4 diepe voorhoofd rimpels. Net echt die politici als het niet zo doorzichtig was allemaal.

Dirk III | 04-04-17 | 21:46

Het moet niet gekker worden!
De PVDA gaat zich niet als een stel verwende kleuters gedragen en oogsten daarmee lof? Het is hun taak nota bene.
Alsof je op je werk zegt. Met die collega wil ik niet werken en alles wat hij zegt is stom.
Get over it en ga je als een volwassenen gedragen idioten.

Dirk III | 04-04-17 | 21:40

Een doodsrochel noemt met zoiets ook wel !

Castor12 | 04-04-17 | 21:15

Moedig? Noem het maar opportunistisch. Niet alleen is voorstellen zonder meer van tafel schuiven kleutergedrag en een loepzuivere cordon sanitaire, daar alleen op terugkomen omdat je bent gedecimeerd in de verkiezingen is ronduit om te kotsen.

His Lordship | 04-04-17 | 21:15

En nu maar hopen dat Fleur Agema ook eens wat minder "hekserig" gaat reageren.
@ Mannes | 04-04-17 | 20:55
Hee joh, niks hekserig hoor!
Ik vind Fleur lievv en vooral ook dapper dat ze tegen al die agressieve arrogante linkse smoelen ingaat; dan moet je je immers wel een beetje assertief opstellen;
https://youtu.be/pPJ61TTBIGg

telelezer | 04-04-17 | 21:00

Volstrekt ondemocratisch om tegen elk voorstel- hoe zinvol en terecht ook- van de PVV te stemmen. Zo'n partij verdient een geweldige afstraffing. Al de fractieleden hebben daaraan mee gedaan. Beschamend- wat een helden en wat deugden ze, vonden ze zelf.

J.Slavink | 04-04-17 | 20:59

Ik vrees dat de liefde van een kant zal komen. De PVV zal de PvdA blijven afzeiken tot ze verzuipen.(..)
@ Memek | 04-04-17 | 19:16-
-
Integendeel: Wilders heeft (zoals hij is) heel positief gereageerd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/27936709/__PvdA_heft_PVV-boycot_op__.html

telelezer | 04-04-17 | 20:56

Goede (re)actie van de PvdA, wel een beetje laat. En nu maar hopen dat Fleur Agema ook eens wat minder "hekserig" gaat reageren.

Mannes | 04-04-17 | 20:55

Sociapopulisten. Gewoon omdat het kan.

Kaltsnautzige | 04-04-17 | 20:49

Hoi Asscher
https://youtu.be/VMYthUVMdqE?t=15

telelezer | 04-04-17 | 20:42

@langzullenweleven | 04-04-17 | 19:47
Ik vrees dat Jetta gewoon in de baantjes carroussel gaat. Voorzitter van de gehandicaptenraad of een zorgkoepel.

ristretto | 04-04-17 | 20:36

Mark D 04|04|17 19:46

Over 4 jaar is de VVD ook een splinterpartij.
Hopelijk gaat dit iets eerder gebeuren, zo snel mogelijk een kabinetscrisis, en vallen die hap.

Titje | 04-04-17 | 20:32

Fijn, nu graag alle motie's en voorstellen van dat bestelbusje van de PVDA boycotten!
Oog om oog...

Keyboardspeler | 04-04-17 | 20:24

@Harry Turtle | 04-04-17 | 20:13
Zo werkt dat natuurlijk niet in de echte wereld.
Vaak is het een kwestie van uitruilen (ik steun jou, jij steunt mij), soms van fractiediscipline, soms spelen electorale redenen mee.
Neemt niet weg dat dit een prima initiatief van Asscher is.

Berbaar | 04-04-17 | 20:16

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 20:16

ristretto | 04-04-17 | 19:44

Dus in potentie zit de VVD op zo'n 55 zetels? Mooi. Maar het klopt niet. Was het maar waar. Neuh het PVV aanhang komt uit de PvdA en deels CDA.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 20:16

@Tobi | 04-04-17 | 20:09
Ja men heeft het voorstel op zijn merites beoordeeld, net zoals ik U al heb moeten voorkauwen.
Lees eens dan komt U niet met onzin als "bestuderen" op de proppen.
Tabee Tobi!

Berbaar | 04-04-17 | 20:13

Moedig??? Om iets te doen wat volkomen logisch is, namelijk wetsvoorstellen op inhoud beoordelen? Dat is potverdikkie de taak van een volksvertegenwoordiger!

Harry Turtle | 04-04-17 | 20:13

ze weten ook wel waar hun achterban tegenwoordig zit.

RdeFriesch | 04-04-17 | 20:13

De PvdA die als een moe gestreden Samurai, na jarenlange (kansloze) strijd, op zijn kietjes naar zijn nieuwe meester kruipt en hem zijn zwaard als overgave overhandigt.
Waarmee vervolgens zijn eigen hoofd alsnog wordt afgehakt.
Hakken Geert, laat de koppen rollen.

Memek | 04-04-17 | 20:11

@ Berbaar / 20:05
Beste Berbaar, wat staat er in het artikel
"De PvdA is gestopt met haar boycot van de PVV. (..)
Vandaag steunde de PvdA al een PVV-voorstel om meer geld uit te trekken voor verpleeghuizen."
Het blijft dus niet bij bestuderen, men heeft direkt de nieuwe koers in praktijk gebracht

Tobi | 04-04-17 | 20:09

@Tobi | 04-04-17 | 19:59
Ik zal het voor U uitspellen want dat schijnt nodig te zijn.
"De PvdA is gestopt met haar boycot van de PVV. De nieuwe PvdA-fractie wil de voorstellen van de PVV voortaan op de inhoud beoordelen en niet meer zonder meer van tafel schuiven".
That's all, geen boycot meer maar de voorstellen beoordelen (niet bestuderen dus) op basis van hun merites.
Lijkt me een flinke en prima verandering.
Probeer eens een cursus begrijpend lezen, komt U niet zo oenig over!!

Berbaar | 04-04-17 | 20:05

@ Berbaar / 19:51
Ik geloof dat ik prima weet wat ik heb gelezen
maar misschien dat iets jou is ontgaan
Denk je dat dat bestuderen op de inhoud alles is wat men vanaf nu gaat doen
wanneer de PvdA het slechts bij bestuderen zou houden, is deze 'nieuwe koers' helegaar geen nieuwe koers
bestuderen om het bestuderen is zonder enige waarde, als er niet iets op volgt nl. het wel of niet ondersteunen
Het kan inderdaad zo zijn dat de PvdA helemaal niets nieuws doet, te weten bestuderen en dan, net als eerder, alles resoluut afwijzen want van de PVV afkomstig
maar dan hadden ze net zo goed helemaal nix over toekomstige PVV voorstellen kunnen zeggen

Tobi | 04-04-17 | 19:59

Te weinig, te laat, totaal ongeloofwaardig en deze club zat dus gewoon jaren voor de bühne vooral heel braaf vingerwappend te demoniseren. Electoraal verdient deze partij niets anders dan ongezien fijn de tiefus. Owww.... wacht. Ghe ghe ghe.

Grijskijkert | 04-04-17 | 19:57

Te weinig, te laat, totaal ongeloofwaardig en deze club zat dus gewoon jaren voor de bühne vooral heel braaf vingerwappend te demoniseren. Electoraal verdient deze partij niets anders dan ongezien fijn de tiefus. Owww.... wacht. Ghe ghe ghe.

Grijskijkert | 04-04-17 | 19:57

Ik realiseer me net dat ik de komende jaren niet meer tegen die enge heksenkop van Jette Klijnsma aan hoef te kijken;
Aristotalloss | 04-04-17 | 19:45
Een verbannen reaguurder zal haar zweepje wel missen.

Graaf_van_Hogendorp | 04-04-17 | 19:53

Te weinig te laat.

Rest In Privacy | 04-04-17 | 19:52

@Tobi | 04-04-17 | 19:47
Beter lezen knul, men heeft helegaar niet besloten PVV voorstellen te ondersteunen.
Men gaat de voorstellen op de inhoud beoordelen.
Blijft het weer beperkt tot een vodje A4 dan gaat het gewoon weer de prullenbak in.

Berbaar | 04-04-17 | 19:51

De PvdA is doorgaans ineens 'om' wanneer ze ergens weer verloren hebben
na de recente verkiezingen was men itt voor maart '17 voor samenwerking op sLinks
en nu er nauwelijks nog iets van hun fractie over is, heeft men in alle wijsheid besloten om PVV voorstellen te ondersteunen
Uitkijken met die lui van de PvdA, ieder kamelid draagt een scherp mes bij zich,
om op een onbewaakt ogenblik in de rug van een collega-kamerlid te planten
Of bij gebrek aan andere partijen, diep bij een ander PvdA
want zo zijn ze ook wel weer

Tobi | 04-04-17 | 19:47

Jemig, ik realiseer me nu pas dat wij binnenkort ook van dat knalgevaarlijke PvdA-mens dat altijd die spastische grijns op haar smoel heeft, Jetta Klijnsma of zoiets. Vreselijk wijf. FEEST!!

langzullenweleven | 04-04-17 | 19:47

Dit is het voorland voor de VVD. De VVD zal bij de volgende verkiezingen weer veel zetels verliezen. Over 4 jaar is ook de VVD een splinterpartij.

Mark_D_NL | 04-04-17 | 19:46

Ik zie dat velen hier victorie kraaien om de zogenaamde nakende teloorgang van de PvdA.

Maar helaas heb ik slecht nieuws. Zodra ze Abu Taleb naar voren schuiven zal de propaganda machine van de VARA/Volkskrant aanzwengelen, en de verloren lammeren weer terug hoeden naar de partij, en daarmee de PvdA op het pluche.

De gutmensch lammeren zijn achter valse profeten Miezerig Mannetje en de Jessias aangehobbeld, maar ze zijn hun oude vertrouwde "fatsoenlijke" policor nest niet vergeten. Helaas.

Graaf_van_Hogendorp | 04-04-17 | 19:46

Ik realiseer me net dat ik de komende jaren niet meer tegen die enge heksenkop van Jette Klijnsma aan hoef te kijken; die is voorlopig weg van de buis...
Ik trek nog een witboer open!
* Plop! *

Aristotalloss | 04-04-17 | 19:45

En zo worden principes voor populariteit aan de kant gezet..... Links lullen, recht vullen !!

Dumpert_Reaguurder | 04-04-17 | 19:44

@de Koreaanse slet.
Wat een slechte poging om de pvv te reframen als bevolkt met ex PvdA'ers.
Uw geliefde vvd is de eerste leverancier van PVVers.

GroenLinks bulkt van de PvdA'ers. Er is in heel Amsterdam niet één stembureau te vinden waar de PvdA de grootste partij is.

Het is een bericht in de marge. Leuk, maar niet echt belangrijk. Symboolpolitiek wordt realpolitik.

ristretto | 04-04-17 | 19:44

Reinaert
De schuld van Nieuw Links en de '68 generatie. Alles moest progressiever in een veel te hoog tempo. Dat ging ook de oude socialisten veel te ver.

Toninhocerezo | 04-04-17 | 19:43

@Draaideurcrimineel | 04-04-17 | 19:36

Eens, de PvdA is one down maar nog two to go.
Debielen66 en de Groene Khmer. Die twee samen zijn wellicht nog een strepje erger dan die lamme gans van een Asscher.

Memek | 04-04-17 | 19:39

Over 5 jaar bestaat de PvdA waarschijnlijk niet meer, dus waar maken we ons eigenlijk druk om? En de volgende linkse partij, te weten GroenLinks, staat al klaar om de Nederlandse samenleving verder kapot te maken en te islamiseren.

Draaideurcrimineel | 04-04-17 | 19:36

Beter laat dan nooit.

funkyd | 04-04-17 | 19:36

Ik ben ervan overtuigd dat de heer Wilders deze PvdA ommezwaai met bulderend hoongelach zal hebben aangehoord. Die kwam niet meer bij van het lachen.
Met gebalde vuist een Lee Towers yeah-yeah elleboogje doen en dan weer proberen om op adem te komen.
PvdA slapstick anno 2017.
.
De PvdA is verslagen, de PvdA hangt aan het apengapen infuus en de patiënt kan als een kasplantje verder een langzame afsterving tegemoet zien.

Memek | 04-04-17 | 19:34

En als de SP nu eens onomwonden kleur gaat bekennen inzake de (gevolgen/gevaren van de)tsunami van kansloze migranten en de sluipmoordenaar die de Islam heet. En natuurlijk doei tegen de EU (= marionet van het grootkapitaal).

ad melkert | 04-04-17 | 19:34

Dat je als partij voorstellen van een ander bij voorbaat afkeurt, zonder naar de inhoud te kijken, diskwalificeer je jezelf voor het deelnemen aan een democratisch proces.

Bytemaster | 04-04-17 | 19:31

Tuurlijk kun je hier weer cynisch over doen en persoonlijk lijkt me Samsom oprechter dan Asscher, maar dit is in elk geval een goede stap.

Toninhocerezo | 04-04-17 | 19:30

@Osdorpertje | 04-04-17 | 19:23
Net zo oninteressant als iedere andere oppositiepartij, het blijven allemaal stuurlui aan de kant.

Berbaar | 04-04-17 | 19:30

@kwark001 | 04-04-17 | 18:58

Dankjewel! Ik was zo trots op onze Steven :)

Ik bedoelde dat als de VVD was gereduceerd tot 9 zetels, ze hun standpunt tav PVV-voorstellen waarschijnlijk ook op deze manier hadden bijgesteld.

Braboblanke | 04-04-17 | 19:23

De nieuwe PvdA-fractie wil de voorstellen van de PVV voortaan op de inhoud beoordelen en niet meer zonder meer van tafel schuiven.

Alsof iemand zich ook maar iets aantrekt van wat een oppositiepartij met acht zetels vindt.

Osdorpertje | 04-04-17 | 19:23

Memek | 04-04-17 | 19:16

Erger. Over 10-20 jaar is het gros van de aanhang dood. Geen van de twee dus.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 19:21

Tis voor de PvdA vijf over twaalf het electoraat kalf verdronken de noodslachter heet pragmatisme blijkbaar.

william7055 | 04-04-17 | 19:19

Ok, maar wanneer verkast faalhaas Asscher nu eens permanent naar Rottumerplaat

Tobi | 04-04-17 | 19:18

Het gezegde "Beter laat dan nooit" voelt toch niet lekker in deze.

Rest In Privacy | 04-04-17 | 19:17

"Of het beleid van zijn voorganger Samsom verkeerd was, wil hij niet zeggen. "Ik kijk vooruit", aldus Asscher."
Hey hey, dat is een beetje afgekeken van voetballerij: ontsla de coach en de club is weer schoon.

Kouwe Kees | 04-04-17 | 19:17

Ik vrees dat de liefde van een kant zal komen. De PVV zal de PvdA blijven afzeiken tot ze verzuipen.
De erfenissen van de PvdA die de samenleving nog generaties lang schade toe zal brengen, dat maak je niet eventjes goed met: we gaan op inhoud beoordelen.
Ik vraag me af of de achterban van de PvdA nu niet helemaal tegen de klippen opvliegt, want een handreiking naar de PVV dat is toch wel de limit.
Nee, PvdA ik heb genoten van je verkiezingsondergang en ook ik zal je verderfelijke inborst tot aan mijn dood blijven verachten. Jullie hebben zoveel kapot gemaakt.
.
De PVV heeft de PvdA een koppie kleiner gemaakt met de hulp van de PvdA zelve.
Een opeenvolgende rij van zwakke politici, Cohen, Samsom en nog erger: Asscher.

Memek | 04-04-17 | 19:16

Reinaert | 04-04-17 | 19:05

Mwa... De PvdA verloor haar hart haar kern. Te weten de simpele arbeiders. Van hooligans tot Turken tot brave arbeiders. Niemand in die klasse herkent zich in een PvdA. Wel hebben​ ze best goede bestuurders. Maar wat boeit dat nog? Het wordt erg decadent als de arbeiders partij zo tragisch verliest.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 19:15

TeeJee | 04-04-17 | 19:08

Gelukkig. Spaart me weer medicatie, :-)

kwark001 | 04-04-17 | 19:10

Te laat. Moeten wel erg wanhopig zijn .... wat een schijtvolk.

Wekkertje | 04-04-17 | 19:10

het laatste restje pvda krijg je alleen met bestraling weg

eriksweet | 04-04-17 | 19:09

Too little, too late.

Heel veel kiezers hebben schoon genoeg van het knuffelen van daders (Pvda: "want de daders zijn de eigenlijke slachtoffers") en het knuffelen van Islam ("wij van de PvdA zijn tolerant voor de intoleranten - omdat we zo tolerant willen lijken").

De PvdA had kunnen overleven wanneer zij bijtijds de belangen van gewone Nederlanders had behartigd. Zij wenste dat niet te doen - de gevolgen zijn voor haar.

Boeser_Onkel | 04-04-17 | 19:09

@kwark001 | 04-04-17 | 19:05
Vooruit, ik zal ook over mijn hart strijken ;)

TeeJee | 04-04-17 | 19:08

Gewinflipt | 04-04-17 | 18:55

Tja als je niet oplet... Nu mogen wij het doen en hoewel dit voor nonvaleuren lastig zal zijn denk dat het beter is.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 19:07

pvda die achteraf terug komt op hun leugens waar heb ik dat eerder gezien.

Fortuyn had gelijk - PvdA prominenten over eigen ondergang en gelijk Pim Fortuyn
www.youtube.com/watch?v=ZLu6WRPPmTE&a...

vinzDH | 04-04-17 | 19:06

Tja, volksvertegenwoordigers die voorstellen wegstemmen omdat de indiener uit de verkeerde hoek komt, dan moet je toch echt bij jezelf ten rade gaan.
Vind dat ze met 9 zetels nog er goed vanaf gekomen zijn.

marrretje | 04-04-17 | 19:05

-weggejorist-

3xminder | 04-04-17 | 19:05

TeeJee | 04-04-17 | 19:02

Tjeetje toch! Maak het me niet zo moeilijk. Ik heb problemen, voel me niet lekker en de zon schijnt niet zo mooi meer dan jaren geleden. Have mercy.

kwark001 | 04-04-17 | 19:05

@kaasfondue | 04-04-17 | 18:57:

Troelsta was op het eind van z'n leven geen lid meer.
Drees was op het eind van z'n leven geen lid meer.
Mijn grootvader (soosjalist in hart en nieren) sinds '60 ook niet.

De PvdA doet niet anders dan de beste mensen van zich vervreemden. En dan blijf je uiteindelijk zitten met negen lullige zeteltjes, negen meer dan je zou verwachten overigens, dus in dat opzicht hebben ze het best nog goed gedaan.

Reinaert | 04-04-17 | 19:05

Welke verwarde man heeft die laatste twee zinnen geschreven?

Bram van Ojik | 04-04-17 | 19:04

Vooruitziende blik vorige week.
-
@niemand specifiek | 28-03-17 | 17:36
Na jarenlang iedere motie van de PVV te hebben weggestemd- want partijpolitiek, moet dadelijk de partij van de negen(hoi Asscher) binnen de oppositie een boel water bij de wijn met de ingebrachte moties van de PVV. Spektakel1!11!1111
en définitive | 28-03-17 | 17:40
-
En nu doorzetten Asscher cs. Nog een dingetje gaande over een associatieverdrag in de Eerste Kamer.

en définitive | 04-04-17 | 19:03

TeeJee | 04-04-17 | 18:46

Het leeuwendeel is 50+ en stemde PvdA ja. Het verraad van links. Het is geen grapje. Het klopt ook niet. Maar dat blijft het probleem met gevoelens. Iets voelt zo maar dat maakt het niet waar. Hoe dan ook we krijgen met een​ beetje geluk een rechts kabinet met een beetje links. Al die mannen zullen wel veel te klagen hebben. Ze zijn allemaal socialisten. Maar helaas voor de PvdA nationaal socialisten.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 19:02

@kwark001 | 04-04-17 | 19:01
Oh, de regeling betreffende "de gemilfde kiezer".

TeeJee | 04-04-17 | 19:02

TeeJee | 04-04-17 | 18:58

Wat was precies uw vraag? Ik zie er namelijk geen staan in uw tegel.

kwark001 | 04-04-17 | 19:01

Ja dag! Nu ze 9 zeteltjes hebben heffen ze die boycot op. Ze hadden zich democratisch moeten opstellen toen ze als partij nog iets voorstelden.

Draaideurcrimineel | 04-04-17 | 19:00

Too little, too late.

De PvdA heeft haar billen bij de afgelopen verkiezingen 'nogal' gebrand en moet nu op de blaren zitten, dát wordt eventjes wennen aan de nieuwe werkelijkheid. Ik ben het lang niet altijd met Wilders eens maar zijn sociale agenda toont meer overeenkomsten met links dan met rechts. En da's echt niet van de laatste tijd! En vervolgens krijg je dus dit soort stuiptrekkingen van een partij in doodsnood.

Jammer jongens, geen weldenkend mens trapt nog in jullie grappen en grollen!

Reinaert | 04-04-17 | 18:59

@kwark001 | 04-04-17 | 18:55
Ik wou het toch even vragen. Een goeie milf is prettig.

TeeJee | 04-04-17 | 18:58

Braboblanke | 04-04-17 | 18:56

Verklaar u nader.... Trouwens felicitaties met uw broer gisteravond bij Pauw.

kwark001 | 04-04-17 | 18:58

Wat maakt het allemaal uit. De PvdAonzin blijft doorgaan. www.ad.nl/binnenland/laks-zittenblijven-is-ee... Het onderwijs is er nog van vergeven.--Blanke autochtonen integreren niet goed ! De autochtone originele bevolking moet worden geleerd hoe ze in eigen land moet gaan integreren. Dat zegt Maurice Crul, hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Crul doet al vijfentwintig jaar onderzoek naar migratie en integratie en start dit najaar een groot onderzoek, deze keer niet naar migrantengroepen, maar naar ‘witte autochtonen’. Wie past zich aan wie aan als er geen meerderheid meer is? Hij kreeg een bedrag van 2,5 miljoen euro van de European Research Council voor onderzoek. =Kennelijk de afgelopen 25 jaar ook laks geweest.

gnor | 04-04-17 | 18:58

de partijkas begint al leeg te lopen

eriksweet | 04-04-17 | 18:57

De traditionele achterban zit inmiddels bij de PVV
De hardcore PvdA'er - zeg maar de overgeblevenen, de ruggengraat; de oudgedienden die voor de huidige 9 zetels heeft gezorgd, uit ouderwetse socialistische principes stemde - die zal nu zich nu uiteindelijk ook verraden voelen door deze opstelling.
Dat krijg je als je keer op keer de spagaat benoemd (vanaf Wouter Bos) maar blijft lijmen en plakken. En wereldvreemd goedkoop principieel loopt te doen.
De uiteindelijke uiteenrafeling tot het absolute niets van de PvdA (rip) heeft zijn aanvang genomen op 4 april 2017.

kaasfondue | 04-04-17 | 18:57

Duidelijk. Als de VVD dus gedecimeerd zou zijn, hadden ze dit ook gedaan. Kortom goed om te weten dat dit de te volgen strategie is wanneer we als kiezers willen dat de PVV als een normale partij wordt behandeld. De enige manier om het cordon sanitaire te breken.

Braboblanke | 04-04-17 | 18:56

TeeJee | 04-04-17 | 18:54

Ik zit al een aantal jaartjes op GS. Ik hap niet zo snel meer.

kwark001 | 04-04-17 | 18:55

@ Koreaanse Slet | 04-04-17 | 18:41

Veel gedaan voor de arbeider? De laatste 20 jaar niet voor de Nederlandse autochtone arbeider i.i.g.

Gewinflipt | 04-04-17 | 18:55

iemand met een goed idee wordt al snel voor gek verklaard totdat men ziet dat het werkt, dan is 'ie ineens geniaal!

sjeetje | 04-04-17 | 18:54

@kwark001 | 04-04-17 | 18:50
Heh, jammer.

TeeJee | 04-04-17 | 18:54

Ze zitten in zak en Asscher.

Lentehaas | 04-04-17 | 18:53

Hoe verschrikkelijk is dit! Alle goede voorstellen van de PVV afwijzen en later goedkeuren als een andere partijen er mee komt. De pvda, de arbeiders partij, waar vroeger iedere arbeider op stemde. Nu stemt iedere arbeider op de PVV. Nu blijkt hoe de PVV verkettert werd. Hoe verkeerd kun je zitten als pvda! Ruim a.u.b. deze afschuwelijke hypocriete partij op! Afschuwelijk!

Dat was het | 04-04-17 | 18:52

9 Zetels. De EU gaat ze vermoedelijk niet zo makkelijk meer banen geven, want 9 zetels. Hebben ze daarvoor de stem des volks genegeerd ;-)

Gewinflipt | 04-04-17 | 18:51

TeeJee | 04-04-17 | 18:41

Ik bedoelde gemiddeld en permitteerde mij een klein woordgrapje.

kwark001 | 04-04-17 | 18:50

PVV en PvdA zouden samen prima oppositie kunnen voeren met PVV/Trump standpunten. Laat de PvdA top eens goed luisteren naar de rally's van Trump. Met een paar bierjes er bij om de scherpe randjes er af te halen en je hoort zo ongeveer het verhaal van Wim Kok. Mat dat verschil dat Trump het kwartje terug gaat geven.

logicavanhetgevoel | 04-04-17 | 18:50

Het blijven onbetrouwbare opportunistische ratten, dat pvda tuigh.

Ars Vivendi | 04-04-17 | 18:49

Met negen zetels en een keiharde les in bescheidenheid van de kiezers, waardoor de grootte van de PvdA-fractie minder dan de helft is van die van de PVV, past het de PvdA slechts om in te binden met hun arrogantie naar de PVV, en dus naar een groot deel van de Nederlandse bevolking.

Peter Emile | 04-04-17 | 18:48

Maar anno 2017 strijkt de PVDA de hand over het hart.
.
Tsss.. Ach god. Na de hartaanvaluitslag heeft het Pvda überhaupt niks meer te strijken, laat staan likken. Ze moeten slikken!

Ernst Oosters8389 | 04-04-17 | 18:48

Is praktisch gezien ook lastig als je met 9 zetels een partij van 20 gaat negeren, denk ik. Met 39 tegen 14 ging dat nog wel.

Gewinflipt | 04-04-17 | 18:48

Moedig? Wat nou moedig? Ze stellen niks meer voor met die paar zetels, dus wat zou het effect zijn van een boycot?

zuiderduin | 04-04-17 | 18:47

@De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 18:45
Voormalig PvdA'rs op GS?
Ik meende altijd dat wij een PVV tokkie bolwerk waren met wat Stormfront sporen. Goh...

TeeJee | 04-04-17 | 18:46

Lijkt me prima, gewoon de voorstellen beoordelen op hun merites.
Kan natuurlijk ook allemaal een beetje makkelijker vanuit wat vooralsnog de oppositie lijkt te worden.
Dat dan weer wel!

Berbaar | 04-04-17 | 18:45

"En maar denken dat je een stem op de PVV een verloren stem zou zijn... Wilders regeert dit land vanuit de oppositie! Nog nooit zijn partijen zoveel zijn kant opgeschoven.

Wilders werd wel belachelijk gemaakt met zijn hek, maar als er binnenkort 10 miljoen vluchtelingen deze kant op komen is het idee een stuk minder gek!
mrXL | 04-04-17 | 18:36
In 2104 hadden de backstabbers dus het schijt aan de bewoners in de verpleegtehuizen,enkel en alleen omdat het voorstel van de PVV afkomstig was.
komtdatschot | 04-04-17 | 18:37
"De PvdA kondigde in 2014 na de "minder, minder"-uitspraak van PVV-leider Wilders aan voorlopig geen voorstellen van de PVV meer te steunen, ongeacht de strekking." (NOS)
Zeg, is dat niet feitelijk onjuist van de NOS, omdat Wilders zelf niet 'minder, minder, minder' heeft gezegd maar het door het publiek werd geroepen in navolging van Wilders vraagstelling?
NasiGordon | 04-04-17 | 18:38
Smerige rot partij die pvda. Stemmen tegen hun eigen mensen. Wat een laat besef. Donder op met dit gespuis van een andere wereld!
Dat was het | 04-04-17 | 18:38"

Luistert u mee PvdA? Dit was uw achterban.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 18:45

Nog even terug op het Latijn van Baudet. Dat wordt door bijna geen mens begrepen. Om me heen hoor ik gehuil en geschamper van types die geen idee hebben van waar de klepel hangt. Want: Baudet=slecht. De arme zielen. In de media wordt zelfs een expert Latijn van stal gehaald om het Latijn van Baudet even te fileren. Maar de pointe ontgaat ze volledig.
De Latijnse zin van Baudet is geleend van Cicero's eerste Catilinarische redevoering. Cicero klaagde Catilina aan dat hij een staatsgreep voorbereidde. Baudet past dit toe op de zittende politieke partijen: deze hebben gezamenlijk een staatsgreep gepleegd door samen te werken en door o.a. controle van de media. Daar gaat het om. En inderdaad, de traditionele partijen hebben de staat onder hun controle gebracht.
Ze zijn corrupt, zijn gehuurd door de financiële elite, handelen in opdracht van de VS, de navo, de EU. En hun agenda is de wil van het volk te breken.
Dat stelt Baudet aan de orde.
En dan nog over Cicero. Hij was een verdediger van de republiek, tegen het Caesarisme. Zo is Baudet een verdediger van de nationale staat, tegen het Caesarisme van de EU.
Daar gaat Baudet over, maar de gedupeerden in zalige ontwetendheid hebben geen idee. Geen idee!

Rest In Privacy | 04-04-17 | 18:41

@kwark001 | 04-04-17 | 18:30
Wordt u als kiezer nou regelmatig gemilfd? Ik ben benieuwd welke regeling dat is.

TeeJee | 04-04-17 | 18:41

Van 'Portemonnee van de Ander' naar 'Partijstandpunt van de Ander'. Je moet toch wat doen om er weer bovenop te komen. Daarom de oogkleppen af. Goed zo Pvda, het begin is er.

druipsmurf | 04-04-17 | 18:41

Hun hele achterban is daar geparkeerd dus ja. Ze moeten wat. Droevig trouwens. De PvdA heeft veel gedaan voor de arbeider. Goede mensen in hun top. Het heeft iets zuurs. Iets bitter.

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 18:41

Te laat en totaal ongeloofwaardig, daarnaast zullen we ook hun houding tijdens het referendum niet vergeten. De PVDA is zo bang om tijdens de gemeenteraadsverkiezing al die leuke wethouder posities kwijt te raken dat ze nu als gutmachung offensief opeens de PVV kiezers willen paaien.

XaleX_2 | 04-04-17 | 18:38

Smerige rot partij die pvda. Stemmen tegen hun eigen mensen. Wat een laat besef. Donder op met dit gespuis van een andere wereld!

Dat was het | 04-04-17 | 18:38

"De PvdA kondigde in 2014 na de "minder, minder"-uitspraak van PVV-leider Wilders aan voorlopig geen voorstellen van de PVV meer te steunen, ongeacht de strekking." (NOS)

Zeg, is dat niet feitelijk onjuist van de NOS, omdat Wilders zelf niet 'minder, minder, minder' heeft gezegd maar het door het publiek werd geroepen in navolging van Wilders vraagstelling?

NasiGordon | 04-04-17 | 18:38

In 2104 hadden de backstabbers dus het schijt aan de bewoners in de verpleegtehuizen,enkel en alleen omdat het voorstel van de PVV afkomstig was.

komtdatschot | 04-04-17 | 18:37

En maar denken dat je een stem op de PVV een verloren stem zou zijn... Wilders regeert dit land vanuit de oppositie! Nog nooit zijn partijen zoveel zijn kant opgeschoven.

Wilders werd wel belachelijk gemaakt met zijn hek, maar als er binnenkort 10 miljoen vluchtelingen deze kant op komen is het idee een stuk minder gek!

mrXL | 04-04-17 | 18:36

Zo zie je maar dat het afstraffen van partijen door er niet meer op te stemmen helpt. Dit hadden ze nooit gedaan als ze weer 38 zetels hadden bemachtigd.

Dr. Snoepjes | 04-04-17 | 18:36

PvdA kan beter met de PVV samengaan ipv GL, alle kiezers van de PvdA zitten er toch al.

KomodoVaraan | 04-04-17 | 18:35

*Zingt heel hard* "Vuile huichelaar
Pak jij je koffer maar
En verdwijn voorgoed uit m'n leven
Vuile huichelaar
Ga alsjeblieft naar haar
En vergeet niet mij de sleutel terug te geven."

Alpengeist | 04-04-17 | 18:34

En dit alles is slechts bedacht omdat de PvdA op sterven na dood is.
Niet omdat ze nu ineens het licht hebben gezien, maar puur uit eigenbelang.
Dat ze maar snel uit mogen sterven, beter voor iedereen.

Jackanders | 04-04-17 | 18:31

En dan nog vinden ze het vreemd hoe ze nou zo veel zetels verloren hebben aan andere partijen? En zelfs voor elkaar hebben gekregen dat sommige PvdA'ers voor de PVV gaan/gingen stemmen? Goh.

LangeTijdGeleden | 04-04-17 | 18:30

Beroep = Boerenlul | 04-04-17 | 18:28

U heeft gelijk, maar of de gemilfde kiezer dat weet??

kwark001 | 04-04-17 | 18:30

Negen zetels... dan heb je niet veel praatjes meer, pvda.

meneer Q | 04-04-17 | 18:28

De nieuwe PvdA-fractie wil de voorstellen van de PVV voortaan op de inhoud beoordelen en niet meer zonder meer van tafel schuiven.
.
Met andere woorden de PvdA deed dit dus wel, volgens mij heet dat gewoon keihard discriminatie. Verder toen de PVV wel degelijk zinnige dingen ging zeggen wees de PvdA dit bij voorbaat af op basis van hun stellingname. Vindt je het gek dat de PvdA zichzelf in de voet schiet afgelopen verkiezingen.

Beroep = Boerenlul | 04-04-17 | 18:28

If you can't beat them, join them.
Hij is niet ronduit dom, maar wel verdomde traag van begrip.

MarcS | 04-04-17 | 18:26

Ja, nu wel. Met die paar zetels. Het blijven hypocriete socialisten die van anderen eisen dat socialisme hetzelfde is dan sociaal zijn.

kwark001 | 04-04-17 | 18:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken