Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Abou al Meubelfoldri: 'Voer sharia-wetgeving in'

hoogleraardhimmie.jpgWeet u wie het pas koud hebben? Moslims! Dat zei een mevrouw die hoogleraar Islamitisch Familierecht in Europese Context is een paar dagen geleden tegen NRC (spiegel). Het komt omdat onze overheid (institutioneel racisme!) ze in de kou laat staan. En dát komt weer omdat wij hier te lande een beetje huiverig zijn voor de sharia. "Het islamitisch recht staat de laatste jaren in een negatief daglicht." Goh. Hoe zou dat nou komen. Maar er zijn dus hartstikke goede dingen aan de sharia en die moeten we als de wiedeweerga gaan invoeren. Zo pleit mevrouw Susan Rutten (geen familie) ervoor dat Nederlandse rechters bij hun scheidingsuitspraken ook een beetje rekening gaan houden met de Egyptische wet, dat een bruidsschat (u weet wel, als je een vrouw voor een kameel ruilt) in ons wetboek komt en dat we illegale shariahuwelijken 'uit de informele sfeer' halen. "Je doet een handreiking aan een bevolkingsgroep voor wie dit heel belangrijk is." Eerder wees ze er al op dat kindhuwelijken vaak helemaal niet gedwongen zijn dus superokee allemaal. Nou, en ze hebben daar in de haatbunker op het Rokin een paar dagen over vergaderd en de jongste bediende grootste dhimmi het anonieme hoofdredactioneel laten schrijven. NRC Handelsblad endorses this message. Jemig de pemig, Osama Vandermeersch, vindt u dat het de afgelopen 50 jaar zo lekker ging met dat paternalistisch 'laat die mensjes maar'-multiculti-toontje? Vroeger hadden we hier krakers die riepen 'jullie rechtsstaat is de onze niet'. Nu laten we onze prestigieuze dode bomen volschrijven door een paar weggooiers die 'vinden jullie onze rechtsstaat niet oke, dan passen we hem wel aan' roepen. Doe maar niet. Wij zijn ondertussen aan het opzoeken wat de sharia van betonscharen en homo's vindt.

Reaguursels

Inloggen

Uitvogelen waar dat compleet gestoorde mens werkt. Doosje bonbons neerzetten. Wijf grijpt zonder te vragen een of meerdere bonbons en stopt ze in haar waffel. Roepen: Wie heeft mijn bonbons gestolen?!! Wijf bekend. Diefstal. Sharia: hand er af hakken. Net voordat het kromzwaard contact maakt nog even voor de zekerheid vragen of ze nog zo voor de sharia is.

EnNouJijWeer | 06-04-17 | 21:24

Waarom is dat achterlijke wijf eigenlijk hier en niet in de fantastische rechtsstaat geheten bijvoorbeeld Saoudi Arabie?
Wat wil zo'n gestoord wezen hier nou?

mallekater | 06-04-17 | 14:18

Rotherham, Jimmy Savile, Marc Dutroux, de 'Lolita-Express', Demmink, allemaal voorbeelden van duistere praktijken rond pedofilie die nooit ten volle zijn onderzocht en waar de lijntjes richting de macht leidden, en dus liep het spoor dood, net als vele Dutroux getuigen.
En nu wordt er dus gepleit (en niet voor de eerste keer) voor de invoering van Sharia wetgeving. Want een deel van de amper 5% van je bevolking uitmakende doelgroep mag dus feitelijk het excuus zijn om de Nederlandse wetgeving overboord te gooien. Er wonen hier vast ook Amerikanen, dus een mooi excuus om de Amerikaanse wapenwetgeving hier ook in te voeren.
Wat dit 'initiatief' feitelijk inhoudt - en een paar dagen geleden was er een vergelijkbare Britse minkukel die exact hetzelfde bepleitte, is dat het invoeren van delen van de Sharia wetgeving, inclusief kindhuwelijken, het feitelijk pedofilie legaliseert. Datgene dat al decennialang door menig machthebber in dubieuze clubjes wordt beoefend, wordt dan genormaliseerd. Dan zie je Pechtold wellicht hand in hand met een kleuter op het Binnenhof, wie zal het zeggen.
The why matters, en de vraag waarom men per sé de islam wil bevoordelen en de Sharia wil invoeren, zou heel goed te maken kunnen hebben met het grote aantal corrupte viespeuken in vooraanstaande posities. Dan kunnen ze helemaal losgaan en dan is niemand veilig. Misschien iets om over na te denken als u bij de volgende theelichtjes-herdenking een hartje staat te maken met uw handjes.
Als dit wijf haar zin krijgt, wordt Nederland een hel voor uw kinderen en toekomstige generaties. U heeft al uw kansen verspeeld door wederom op 'veilig' te stemmen, maar in hoeverre is dat werkelijk veilig als men bereid is 298 slachtoffers op het graf te pissen.

DearMud | 06-04-17 | 12:50

Het kerkelijk huwelijk wordt in Nederland niet voor de wet erkent, waarom zou je een islamitisch huwelijk dan wel erkennen?

Drederop | 06-04-17 | 12:44

Dus dat betekend dat na een tijdje een aanzienlijk deel van onze import jeugd geen handjes meer heeft.
Hiesjes | 06-04-17 | 09:16

En geen tong, en een aantal dat zelf geen hoofd meer zal hebben. In dat geval ben ik ook voor. Maar alle gekheid op een stokje, ze worden al voor getrokken met 2 paspoorten, en als je toch zo graag in een land wil wonen de deze wet wel hanteert "ga je gang" er zullen maar weinig mensen zijn de ze tegen houden.

Voor-de-5e-keer | 06-04-17 | 10:22

Bijzonder hoogleraar.
Daar is niets van gelogen.....

Bofkut | 06-04-17 | 10:00

Ik behoor tot de minderheid van werkende blanke man met hypotheek, hond en kinderen en ik heb ook een aantal zaken die ik in het burgerlijk wetboek wil zien terugkomen. Welke linkse tuthola eh .. intelligente dame met pittig kapsel wil het voor deze minderheid opnemen?
.
Oorverdovende stilte onder de streep
----------------------------------

h3* | 06-04-17 | 09:39

volgens de grondwetten van de EU is de doodstraf verboden.
In de sharia wordt de doodstraf in 50% van de gevallen uitgesproken. hoe gaan we dat rijmen of geld deze wet alleen voor moslims? in dit geval gewoon doen.

protonplof | 06-04-17 | 09:22

Dus dat betekend dat na een tijdje een aanzienlijk deel van onze import jeugd geen handjes meer heeft.

Hiesjes | 06-04-17 | 09:16

Quran (2:191-193) - And kill them wherever you find them

Meer of minder?

ali komijnekaas | 06-04-17 | 09:02

Laat ze maar een commisie samenstelken over wat wel en niet in die "sharia" zou moeten komen. Dan zijn we vast 500 jaar verder.

Anjin Mohammed | 06-04-17 | 08:19

-weggejorist-

spuit-12 | 06-04-17 | 08:14

Ik wordt schijtziek van alles wat met islam te maken heeft

spuit-12 | 06-04-17 | 08:13

alle geloven het land het land, te beginnen bij mij thuis (is het al naar buiten geflikkerd) en al helemaal uit het onderwijs politiek en ook de grondwet

Voasje64 | 06-04-17 | 07:59

Nein, nein, nein!
Jullie snappen er helemaal niets van. Dat mens zegt:
'In werkelijkheid zijn lang niet alle regels en praktijken uit het islamitisch familierecht verwerpelijk. Voor onderdelen die passen binnen onze rechtsstaat zou de wetgever meer ruimte kunnen bieden als hiermee problemen worden opgelost.'
Is dat geen mooi streven? Wie kan hier nou tegen zijn?
*Headdesken doet*

Zoltan | 06-04-17 | 07:20

Wen er maar aan. Lees Houllebecqs boek Soumission en je weet dat de elite op de universiteiten de grootste facilitator wordt.

ristretto | 06-04-17 | 06:48

... en ook al zijn kindhuwelijken, zoals malle muts beweert, vaak NIET gedwongen( alternative fact) dan NOG is dat hier niet toegestaan, domweg omdat een kind van 10 nog niet weet wat ze zegt als ze zegt te willen( leugen) trouwen.

mallekater | 06-04-17 | 06:19

Muts, wij hebben hier ons eigen recht, en dat is 100x beter dat die enge sharia van jou.
Ga zelf in een land met sharia wonen, als je dat zo fijn vindt.Waarom in hemelsnaam zouden wij ons verlagen tot moslimrecht?

mallekater | 06-04-17 | 06:17

LZVE. if not.
Afwerpen boven de haatwoestijn.
Waarom bakt een mevrouw die hoogleraar Islamitisch Familierecht in Europese Context is geen taart voor haar man?
Waarom veroorzaakt zij ophef en onrust in de gemeenschap?

counterjihad.com/women/
Waarom heeft zij een nephoogleraarstitel van de madrassa gekregen om maatschappelijke onrust te creeëren en de bestaande gemeenschap uiteen te spelen?
Waarom is de endorsende NRC nog niet dichtgetimmerd wegens haatzaaierij?

hallevvezool | 06-04-17 | 05:50

Hoogleraar in Quatsch en Bullshit.
Ze is niet ens gerechtvaardigd om een mening te hebben over de sharia als vrouw, laat staan als kufr. .

Het islamitisch recht is geen recht in westerse zin.
Dus daar moet niets van in onze rechtboeken.

Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg stelde 2003 vast "dat de sharia niet verenigbaar is met de fundamentele principes van de democratie".
En als dat in een vrouwelijke hormoonhuishouding wel zo lijkt, want climacterische hallucinatie of broedinstinct, jammer dan, maar dat maakt het nog niet waar.

MistaRazista | 06-04-17 | 01:34

@Nietgek | 06-04-17 | 01:11
Dat was al zo toen 2% moslim was...
Ik vind er ook geen reet meer aan in dit land, maar het wordt nog veel erger.
Daar hebben we op 15 maart zelf weer voor gezorgd, we doen het zelf.

Slipsnifter | 06-04-17 | 01:18

Maar 6 procent van de Nederlandse bevolking is moslim maar toch gaat het altijd over die kut islam hoe zou dat toch komen wordt er doodziek van.

Nietgek | 06-04-17 | 01:11

Waarom is volgens mensen die er voor geleerd hebben en zich het predicaat gutmensch toedichten het altijd integratie als ik me moet aanpassen aan mensen die van heinde en ver komen om net als ik van onze welvaart te genieten zonder dat zij daar aanpassingen van hun doen en laten moeten doen in tegenstelling tot ik die alles maar goed moet vinden en als ik dat niet doe bestempeld wordt als boze witte man.

Umberto die trotzoni | 06-04-17 | 01:03

Vrijheid van godsdienst uit de grondwet!

ikgeloofhetniet | 06-04-17 | 00:36

Ik weet niet of ik een grotere hekel aan pislamieten die iedereen hun smerige ideologie willen opdringen of aan dhimmy's die dit steunen... Wat ik niet snap: volgens pislam is vrouw alleen iets meer dan een hond. Hoe kan je als wijf dit shit steunen? Dan ben je toch echt ver heen... kindhuwelijken niet gedwongen? Dus een 9-jarige droomt ervan om aan een interne bloeding in verschrikkelijke pijn te overlijden na de brute verkrachting door oude smeerlap tijdens huwelijksnacht? Dat smerig wijf verdient een anale gangbang met een amsterdammertje om dat te snappen...

Ezeltjeprik | 06-04-17 | 00:25

De prof. vrouw is bezig met een oer-Hollandse traditie: polderen. We doen een beetje water bij wijn, laten de kerk in het midden, we zetten de eerste stap, achten onszelf (wetgeving, cultuur, traditie, geschiedenis) niet beter dan de ander, we komen de ander tegemoet, we doen een handreiking. En begrip, heel veel begrip. Integreren moet van twee kanten komen.

Met dit alles kunnen de moslim allochtonen zich eindelijk een beetje thuis gaan voelen, een treetje op de integratieladder omhoog, een stukje meer verbonden.

Als je decennia lang stelt dat alle culturen en religies gelijk en gelijkwaardig zijn, dan leidt een van de paden je naar deze bestemming.


Arachne | 06-04-17 | 00:23

Opzouten met die leerstoel Islamitisch Familierecht. Absoluut niet integreerbaar in onze maatschappij, middeleeuws en een fascistische ideologie.

Overigens, die Prof. Susan Rutten is van de pot gerukt met haar beweringen, ook al plaatst ze eea in de Europese context hetgeen niet kan met de leer van Allah omdat die geen verlichting kent, geen evolutie en groot deel moslims uiteindelijk de conservatieve leer nastreven, ook in Europa.
Mensen als Susan Rutten zijn profiteurs die hun ogen sluiten voor de werkelijkheid en filosoferend zichzelf en vooral anderen willen wijs maken dat het allemaal wel meevalt.

OPZOUTEN met zo'n maf wijf, opsluiten, gevaar voor het land.

Moneytron | 06-04-17 | 00:09

Dit soort vrouwen zijn een enorme bedreiging voor onze moraal, democratie, welvaart, welzijn, emancipatie, menselijkheid, mensenrechten en cultuur. Dit soort vrouwen horen in een psychiatrische inrichting en niet in een collegezaal om studenten te vergiftigen met een verderfelijk gedachtengoed. Misschien moet ze eens een paar weken in een kalifaat gaan wonen, dan komt ze snel terug op haar malle linkse ideetjes. Wat een knotsgek wijf joh! Heb medelijden met haar familie zeg.

ILF2 | 05-04-17 | 23:37

-weggejorist-

EefjeWentelteefje | 05-04-17 | 23:31

Knettergestoord dit.
En het wordt nog gesubsidieerd ook.
W.T.F.?

hotmint | 05-04-17 | 23:29

Er zijn idioten die geld betalen voor het NRC !

Castor12 | 05-04-17 | 23:06

Ik weet niet of professor meester doktor Susan Rutten zelf getrouwd is. Een van de goede dingen van de sharia is dat een man, ook de eventuele man van professor meester doktor Susan Rutten, met maar liefst vier vrouwen getrouwd mag en kan zijn. Hoe zou professor meester doktor Susan Rutten reageren als haar eventuele echtgenoot haar vertelde dat hij naast haar er nog een vrouw bij heeft getrouwd?
"Hartstikke goed Lieve echtgenoot. Je doet op deze manier een handreiking aan een bevolkingsgroep voor wie dit heel belangrijk is".

FCDenBosch | 05-04-17 | 22:54

doet me denken aan een liedje....'falderie... faldera... falderhahahahaha...' Hoogleraar.... binnenkort werkeloos, want sharia komt er aan.

ellullo | 05-04-17 | 22:32

waar Rutten schrijft dat een islamitisch huwelijk hier niet ma, indien geen burgerlijk, dan betekent dat niet dat je dat maar moet gedogen, maar dat je een handvat hebt om et keihard aan te pakken, met sowieso die imam het land uit.

Hemmenaar7 | 05-04-17 | 22:27

Is het binnen de sharia wetgeving niet zó, dat wanneer iemand onzin uitkraamt, de tong moet worden uitgerukt?
Of ingekort?

demaup | 05-04-17 | 22:22

Nu begrijp ik waarom er zo veel bezuinigd wordt op de geestelijke gezondheidszorg.
Men, de politiek wil dergelijke gestoorden niet in de dwangbuis maar ze mogen buiten de inrichting vrijelijk hun destructieve gedachten spuien.
Deze landverrader hoort thuis in een gesloten inrichting.

Jan Dribbel | 05-04-17 | 22:16

-weggejorist-

Ernst Oosters8389 | 05-04-17 | 21:59

Ik denk dat Susan Rutten bloed en bloedgeil is. Echter wilt geen enkele Nederlandse, Surinaamse, Antiliaanse man of vrouw sex met haar. Dus is haar hoop gevestigd om als gepensioneerd jihaatbruidje gegangbangd te worden. Daarom laat deze schokkende feiten haar koud:
Een reportage van TV4 zorgt er voor heel wat ophef. In het programma ‘Kalla fakta’ is te zien hoe meisjes en vrouwen in bepaalde wijken noch mogen gaan en staan waar ze willen, noch mogen doen wat ze willen.

De reportage werd gemaakt met behulp van verborgen camera’s en focust op de noordelijke wijken van de hoofdstad Stockholm, aldus de Zweedse krant Aftonbladet. Vrouwen getuigen over hun negatieve ervaringen met moslimmannen. Hoe ze lastig worden gevallen terwijl ze met de hond gaan wandelen of simpelweg omdat ze single zijn. Hoe ze op café aangemaand worden om aan de kant te gaan zitten, de kant weer geen mannen aanwezig zijn.

Een vrouw werd zelfs uitgescholden toen ze een glas wijn stond te drinken op haar balkon. Het werd op een bepaald moment zo erg dat een groepje mannen bedreigingen begon te uiten en enkele onder hen via de afvoerbuis naar boven probeerden te klimmen.

Meisjes achteraan de bus

Meisjes die naar de islamitische Al-Azhar school gaan, krijgen steeds de mededeling dat ze achteraan de bus moeten plaatsnemen. De plekken vooraan zijn namelijk gereserveerd voor de jongens. De school kwam eerder al in opspraak omdat jongens en meisjes niet gezamenlijk aan sportactiviteiten mochten deelnemen.

Professor Kluns | 05-04-17 | 21:49

Susan Rutten is dan wel professor, maar ze heeft uitsluitend allerlei recht gestudeerd. Recht is geen echte wetenschap: het is niet empirisch maar normatief. Dat is niet goed voor de geest. Wetenschap hoort vrij te zijn, maar door die normen is zij nooit aan vrijheid gewend. Vandaar haar vreemde uitspraken.

KlaasGoudsekaas | 05-04-17 | 21:23

Zeker weer zo'n Jesse Obama bejubelende Groen Links-doos.

Nelis SplitBloes | 05-04-17 | 21:06

-weggejorist-

Rayboogie | 05-04-17 | 21:05

Ze weet waar ze over praat, ze is opgegroeid tussen de mijnen.

Mr_Natural | 05-04-17 | 20:55

Ja, bizar van de NRC.Gelukkig had ik hem al opgezegd. Kreeg overigens inderdaad gelijk een aanbieding om de krant voor 40 % minder te blijven lezen. Werd ik nog kwaaier van. Trouwe lezers betalen dus voor de weglopers.

Poes Fiep | 05-04-17 | 20:50

Goed. Die Limbo's hebben in een oikofobische vlaag van verstandsverbijstering een leerstoel in elkaar geflanst om een wereldvreemd wicht met meer titels dan hersencellen iets te laten doen. Zinnig of anderszins.

En zo'n prof. dr. mr. drs. Mufkudt moet dan af en toe wel aan een bel trekken hè? Iets aan de kaak stellen, breed uitgemeten in een krant die al sinds de uitvinding van de boekdrukkunst de weg kwijt is. Anders tel je niet mee in het academische wereldje.

Leerstoel "Islamitisch Familierecht in Europese Context" godverdegodver.
Je moet wel compleet van de wereld zijn wil je dit kunnen verzinnen. In Limburg doen ze het gewoon.

Nu wil ik echt dood.

Parafernalio | 05-04-17 | 20:48

"islamitisch recht" - het blijft een contradictio in terminis. Waar mijn geloof begint is waar iemands vrijheid aan banden wordt gelegd - en dat gaan we even in "bindend advies" gieten. Want daar kunnen we niet omheen - het blijft uiteindelijk een plichtenleer.
-
Van zodra ook jij spiritueel verlicht *KUCH gewelddadig bekeerd KUCH* bent, ga je dat vanzelf wel snappen.
-
Ergens bestudeert een gesubsidieerde koe vlijtig de Afschaffingsleer.
nl.wikipedia.org/wiki/Afschaffingslee...
Lees desnoods alleen de laatste zin.
-

Herbert_von_Caravan | 05-04-17 | 20:44

Maar als het allemaal zo goed is, waarom komen ze dan allemaal hier naartoe en waarom verhuist mevrouw niet naar daar?

Franker | 05-04-17 | 20:41

Typisch vinexhuismoeder. Gelooft oprecht dat iedereen gelijk en diep in het hart goedwillend is.

His Lordship | 05-04-17 | 20:31

In Duitsland 360 huwelijken met kinderen onder de 14 jaar!!!

Maria.1 | 05-04-17 | 20:30

Geef dat mens een kleurplaat.

Zoltan | 05-04-17 | 20:16

Als deze vrouw de sharia zo geweldig vindt,is er niets dat haar tegenhoudt om in een islamitisch land onder de sharia te gaan leven. Waarom moet heel Nederland onder haar gekte lijden.
En dan het idiote "Kindhuwelijken zijn vaak niet gedwongen". Tja, het is vast echte liefde tussen die man van 35 en dat meisje van 12. Binnen de islam is alles immers zo ongedwongen en vrijblijvend. Afvalligheid is ook geen enkel probleem, toch?

miss error | 05-04-17 | 20:13

@ Kwijldraad | 05-04-17 | 20:08

Dat is evident toch? Ongetwijfeld door een van de oliestaten.

HoogToontje | 05-04-17 | 20:13

Ik ben erg benieuwd naar wie die leerstoel van haar betaald.

Kwijldraad | 05-04-17 | 20:08

Dit is dus nog maar de voorafgaande sharia promotie die binnen de wet mag worden doorgevoerd.

Eerst voer je een aantal wetten in die niet indruizen tegen de bestaand westers recht. Vervolgens laat je zien over pakweg 30-40 jaar: zie je nu wel hoe goed dit altijd heeft gewerkt deze nieuwe sharia wetten? Fantastisch, laten we de rest nu ook gaan invoeren! Een kleine minderheid praat dan vervolgens de meer gematigde moslims, de meerderheid, om de gehele sharia in te voeren. In Iran, pakweg 80 jaar geleden ooit divers cultuurrijk koninkrijk van de sjah, is dat ook gewoon gebeurd!

Vervolgens vangen vrouwen bij de shariarechtbank vrijwel altijd bot, mogen overspelige vrouwen worden gestenigd, homo's aan bouwkranen opgehangen, dieven de hand afgehakt en worden ongelovigen levend gebarbecued.

Uiteraard hebben D66 Pechtold, Groenlinks Klaver, VVD-er Rutte niets tegen deze toekomst voor Europa, anders hadden ze met de andere Europese lidstaten de grenzen wel gesloten. Maar dat doen ze met hen niet.

"Wee uw kinderen en uw kinds kinderen".

Jan, Leiden | 05-04-17 | 20:06

@ Pherocks | 05-04-17 | 18:35

'Sharia is een van de meest extreme islam die je maar kan vinden.'

Dat is niet waar, sharia ís de islam. De mainstream islam wel te verstaan. En ja, dat is vanuit westers perspectief extreem...

HoogToontje | 05-04-17 | 20:02

Iedereen in Nederland is voor de wet gelijk en aan dat principe moet je niet gaan sleutelen. Dus dat een hoog opgeleide vrouw een andere wetgeving vooreen bepaalde groep wil instellen is absurd. Gelegaliseeerde discriminatie op basis van een religie dat moet je niet willen.

jaap932057795966 | 05-04-17 | 19:56

Dan gaat mevr Abou al Meubelfoldri lekker in zuid Soedan wonen land verrader.

Generatie_1984 | 05-04-17 | 19:56

Leuke nieuwe hobby voor linksch, die sharia.
De dilemma's nemen steeds meer toe voor die wegkijkers. Mooi.

croque monsieur | 05-04-17 | 19:45

Ja precies. Een handreiking. Mooi. Heel mooi. Het is zo belangrijk voor ze. Maar, weet je wat dan weer belangrijk is voor die andere Nederlanders? Je weet wel, dat groepje mensen die hier als eerste woonden? Democratie. Scheiding van kerk en staat. Een eigen land. Laat die handreiking maar zitten anders. Voor je het weet hakken ze 'm eraf.

Ramsesz | 05-04-17 | 19:39

postmodernismisdead | 05-04-17 | 19:24
Ja natuurlijk, weggejorist.
Ik leg het ff uit: Mladic zei bij een van de eerste ontmoetingen met Karremans: "ooit moeten wij jullie redden". Staat gewoon op de tapes die door de Serviers zelf zijn opgenomen.
Sbrenica was een gebied waar de moslims steeds meer rechten opeisten en ook kregen. Beetje bij beetje. Dat noem ik Sbrenica 2.0.
Ik praat niet de massamoorden van de Serviers goed, evenmin als de massamoorden op Servische dorpen door de moslims btw...

postmodernismisdead | 05-04-17 | 19:36

Graaf van Egmont | 05-04-17 | 19:18
Noem het wat je wilt. Jij noemt het gegoochel met woorden, ik noem het gewoon liegen. Uiteindelijk komen we tot dezelfde conclusie.

Enkelband | 05-04-17 | 19:35

Probeert dit mens Linda Sarsour na te doen ofzo?! Echt serieus, kap eens met al die onzin uit America over te nemen en begin voor jezelf te denken.
-
Als de Nederlandse Wet volgens jou niet voldoende is, ben je vrij om naar een land te verhuizen waar ze de Sharia Law wel hanteren. Echt niemand die je gaat tegen houden. De Nederlandse Wet voldoet prima aan de over grote deel van Nederland. En als je besluit hier te blijven dan pas je je maar aan Nederland en niet andersom. Dus ja, dat kan betekenen dat je wat zult moeten inleveren. Dat is de prijs die je betaald om hier te willen blijven. Dus je blijft en je past je aan of dikke doei.

HipsterBrood | 05-04-17 | 19:28

Wat dóén ze daar op het Ministerie van Justitie. Daar hadden ze allang een rijtje nieuwe wetgeving moeten bedenken om juridische conflicten van buitenlanders die hier wonen en ev. een dubbele nationalitet hebben, in de juiste juridische banen te leiden. Vroeger kwamen zaken waar diverse rechtstelsels konden worden benut c.q. botsten weinig voor. Het hele 'spoorboekje' stond op een paar dozijn bladzijden. Thans gaat het om veel meer mensen, van veel meer nationaliteiten en over veel meer onderwerpen.
De Nederlandse overheid heeft ook hier gefaald. Maar we bemoeien ons wel - zonder enig resultaat steeds weer - met de gang van zaken in tal van andere landen, dat is kennelijk belangrijker, dan het werkte doen waarvoor men is ingehuurd.

Ci Ty33 | 05-04-17 | 19:27

Dat krijg je ervan als je een volk binnenhaalt was zich NOOIT maar dan ook NOOIT zal gaan aanpassen. Dat weten die linkse dhimmies ook wel, dus gaan ze beetje bij beetje toegeven aan de nukken van de islam, want ja laten we eerlijk zijn. We komen er nooooooooit meer vanaf. Dit land is kapot gemaakt door linkse dromers.

StijlvolRechts | 05-04-17 | 19:25

Mevrouw u heeft volkomen gelijk laten we de sharia in voeren in ons strafrecht.
Mevrouw door uw opmerkingen heeft u mij beledigd dus heb ik als man het volste recht om u te stenigen, om het verlies en de eer van de familie een beetje hoog te houden
zal ik uw 6 jarige dochter huwen.

botbot | 05-04-17 | 19:24

-weggejorist-

postmodernismisdead | 05-04-17 | 19:24

Dit is het soort vrouwen dat pedofilie goedpraat. Haar naam is opgenomen in de lijst van collaborateurs die na de "heilige oorlog" zoals ze het zelf noemen, een scheerbeurtje krijgt.

funkyd | 05-04-17 | 19:21

De Sharia werkt goed in een samenleving die nog steeds leeft in het jaar 700 na Christus. Geldt dus voor veel bewoners uit het midden oosten.

Europa is een kleine 1400 jaar verder. Dus dat nie werken nie. Maar deze mevrouw is natuurlijk vrij om naar suadie Arabië te gaan om daar de Sharia te gaan ondervinden. Eens kijken hoelang ze dat volhoudt.

Trouwens volgens de sharia had deze vrouw dit niet eens mogen zeggen. Bettje zelfdestructief is ze dus wel. Zo ieman miet voor zichzelf in bescherming worden genomen en daar zijn hele goede pilletjes voor.

jezusisonzin | 05-04-17 | 19:21

Enkelband | 05-04-17 | 18:58
Allemaal gegoochel met woordjes en begrippen. Onze rechtsorde is namelijk véél meer dan alleen de openbare orde die in het geding zou kunnen komen. Openbare orde is alles wat op straat gebeurt. Rechtsorde gaat tot achter de voordeur. Als een moslim dus zijn vrouw niet mag mishandelen, dan geldt dat voor het openbaar, maar ook in de slaapkamer. Wat de sharia daar ook anders over denkt.

Graaf van Egmont | 05-04-17 | 19:18

Sjefke7807 | 05-04-17 | 19:08

De vraag beantwoorden is hem stellen.

Mr_Natural | 05-04-17 | 19:16

deze vrouw lijkt wel op Tito. Voormalig dictaor. Joegoslavië
Tito dwong de verschillende volkeren in Joegoslavië tot het samenleven in één staat als Joegoslaven. Wie zich niet wilde aanpassen, viel buiten de boot. Ondanks de wat liberalere vorm van het communisme dat door Tito en de zijnen werd gehanteerd leefde de bevolking toch onder de druk van het moeten aanpassen. Men kon elkaar niet aanspreken met “Serviër, of “Kroaat”; men was Joegoslaaf. Men moest zich ook aanpassen op het gebied van religie.

En we weten wat er uiteindelijk gebeurd is on 1991.

franck7020 | 05-04-17 | 19:16

Ik ben een beetje huiverig voor de toevoeging van die Europese context. Ik denk daarom dat haar leerstoel wordt betaald door de EU.
Wat me gelijk brengt bij het Kaldenhove plan. Als je Europa etnisch homeopathisch wilt verdunnen, moet er natuurlijk ook iemand zijn die de weg voor de sharia plaveit.

Graaf van Egmont | 05-04-17 | 19:13

Als de mohammedanen het voor het zeggen hadden zou die troela gesluierd en een tent gewikkeld tot het schrobben van de vloer worden gedwongen. Voor de keuken deugt ze niet eens.

A.Vis | 05-04-17 | 19:13

Islamitisch Familierecht in Europese Context, dat die studie hier bestaat is al een grote weeffout in ons vrije westen.
Islam en ons vrije westen gaan niet samen, en je hoeft niet eens hoogleraar te zijn om dat te kunnen concluderen.
Het wordt keer op keer bewezen door de keiharde feiten.
En Susan Rutten?
Die kan het best maar ergens opgeborgen worden met een dwangbuis aan, die is van het padje.

Jackanders | 05-04-17 | 19:09

@Dr.Dushkind | 05-04-17 | 19:05
De vraag stellen is hem beantwoorden....

Sjefke7807 | 05-04-17 | 19:08

Susan Rutten. Hooglerares mohammedaans familie"recht" aan de "Universiteit Maastricht." En ze mag een stukkie schrijven voor NSB-Handlangersblad. Houzee. Nuff said.

A.Vis | 05-04-17 | 19:08

@Peniskokertje | 05-04-17 | 18:33
Heb haar net een beleefd mailtje gedaan met o.a. wat leuke leeslinkjes wat de Shariah (en kind-huwelijken) betreft en wat deze nu écht inhoudt. Met een beetje geluk staan daar binnen no time de servers te roken wat mij betreft. Dat wijf is k.n.e.t.t.e.r.g.e.k.! Zoals een andere reaguurder al zei; dit soort mensen zijn de nagel aan de doodskist van dit eens fijne, vrije land. Zum Kotzen!

Sjefke7807 | 05-04-17 | 19:07

Nemen mohammedanen deze mevr. Prof. Mr. Dr. Rutten eigenlijk zelf wel serieus of beschouwen ze haar als een nuttige idioot?

Dr.Dushkind | 05-04-17 | 19:05

Geld voor deze leerstoel. Knettergek.

franck7020 | 05-04-17 | 19:05

Geloof me, de meerderheid van islamitische echtscheidingen
is buiten de ongebreidelde geilheid van de moslim voor steeds maar weer een jongere moslima, toch echt het binnenhalen van zoveel mogelijk uitkeringen. Het sociale systeem uitvreten,
gestimuleerd door islamitische wetgeving in den vreemde.

Ernst Oosters8389 | 05-04-17 | 19:04

Ben ik dan de enige die vind dat mevrouw qua gezicht veel op Jose van Leeuwen(enge beroepsdemonstrant)lijkt?. Nuff said..

Sufaoner | 05-04-17 | 19:02

Dat is nou het mooie van ons Shariavrij land. Dat je mag pleiten voor het invoeren van de Sharia. Gaan we natuurlijk niet doen. Althans, tot 2050 niet. Daarna natuurlijk wel want, dan is dit land definitief kapot door meer, meer, meer i.p.v. minder, minder, minder.

McMarx | 05-04-17 | 18:59

Faciliteren.. totdat de bom valt.

fukallahalhollandi | 05-04-17 | 18:59

“De sharia is een religieuze plichtenleer, gebaseerd op de Koran, die binnen de Nederlandse rechtsorde mag functioneren zolang die niet in strijd is met de openbare orde. Net als gebruiken uit andere religies en geloofsgemeenschappen dat mogen.”

Volgens mij is het in Nederland nog altijd zo dat ook andere religies zich in Nederland gewoon aan de Nederlandse wet moeten houden. Waarom zou de islam daar weer een uitzonderingspositie in moeten krijgen? Weer een mooi voorbeeld van het zielige slachtoffer spelen en het liegen. Kort samengevat: "Ja maar andere godsdiensten mogen het wel en wij niet, Islam is zielig"

Enkelband | 05-04-17 | 18:58

Cultuurrelativisme ten top. Deze Susan Rutten denkt dat de rechtstaat en onze open liberale samenleving een gegeven zijn terwijl je hier soms voor moet vechten. Sommige principes zijn eenvoudigweg niet onderhandelbaar. Deze bijzonder hoogleraar begeeft zich op een hellend vlak. Door welke instantie wordt deze leerstoel eigenlijk betaald?

therealbraindump | 05-04-17 | 18:56

Blij dat ik abonnement na 25 jaar opgezegd heb, ruim 1 jaar NRC vrij nu. Wat ooit een kwaliteitskrant was is verworden tot een grabbelton aan morele verontwaardiging (over Wilders) en geisoleerde hoogmoed - in plaats van neutrale berichtgeving komt men in een klein wereldje van politiek correcten, een humorloze echokamer van Bas Heijne en de zijnen.

Galois256 | 05-04-17 | 18:55

De islam heeft 1300 jaar ervaring in, naast Jihad oorlogen, rustig maar gestaag te doen aan landje-, cultuur- en religie veroveren. Een bijbehorend trekje is, naast verkrachting tijdens veroveringsoorlogen (denk ook aan de tegenwoordige slavinnen (Jazidi vrouwen) door IS), via meerdere legale (want sharia) echtgenotes nog meer islamieten te verwekken. Want dan gaat het wat sneller. Want dat is het doel.

paridae | 05-04-17 | 18:52

De sharia is gebaseerd op de 5 Heilige Zuilen van de islam; Ongelijkheid; Onrechtvaardigheid, Perversie, Wreedheid en Moordlust.

Daar aan toegeven is om 1001 redenen volstrekt walgelijk.

Maar zelfs al zou een shariawetje maar aan 1 islamitische zuil voldoen, bijvoorbeeld "ongelijkheid". Ook dan is dat al in strijd met onze grondwet. Dat moet je dus ook niet willen, en zeker niet als je naar eigen zeggen 15 euro hebt betaald voor een vals papiertje hoogleraarschap in welke vorm van rechtsspraak dan ook.

Dat het socialisme van Hitler ook leuke dingen bracht zoals Moederdag, ontslagrecht en een goed wegennet is geen reden om nazisme weer in ere te herstellen. Alleen al de holocaust maakt Hitlers socialisme not done.
Dus voor de sharia geldt hetzelfde; zelfs als er een kans zou bestaan dat de sharia elke 4 miljoen jaar tot iets goeds in staat is, zoals Rutten beweert. Dan nog zijn de ontelbare shariawetjes ten faveure van verkrachting, pedofilie, slavenhandel, steniging, eerwraak, moord, genocide etc voldoende om de sharia hier buiten de deur te houden.

Dandruff | 05-04-17 | 18:50

@fikkieblijf! | 05-04-17 | 18:47
Dat komt vanzelf wel als de moslims hier de overhand krijgen.
Ik geef het nog een jaartje of 30.

Slipsnifter | 05-04-17 | 18:50

Er komt een tijd dan wordt dit soort verraderlijk gedrag niet langer getolereerd. Mafkezen. Sharia in NL? Over my dead body.

WatZalIkErvanZeggen | 05-04-17 | 18:50

dit land is ten dode opgeschreven.. het ontbreekt alleen nog aan de legale goedkeuring door middel van het wetboek in te ruilen voor de Koran.

fikkieblijf! | 05-04-17 | 18:47

De sharia staat in Nederland nog in de kinderschoenen.

Mr_Natural | 05-04-17 | 18:47

"History always repeats." misvatting, history never repeats... geschiedenis is dat wat gebeurd is en nooit meer terugkomt. Mensen maken helaas vaak dezelfde fouten, omdat mensen nogal dom en hardleers zijn. Daarmee maken ze dan nieuwe geschiedenis die lijkt op eerdere gebeurtenissen. dat is wat anders dan herhalen.

Henri-Bardouin | 05-04-17 | 18:46

Het is een hele rare gedachte, denken dat het uitmaakt of een kindhuwelijk gedwongen is of niet.
Ze zijn niet verantwoordelijk genoeg om te mogen stemmen op welke club kneuzen in onze regering moet om daar 4 jaar lang de ontwikkeling van Nederland halfhartig te vertragen, maar beslissen over een huwelijk kunnen ze wel?

Ook al is het vrijwillig, een kind kan die beslissing helemaal niet bevatten en dus ook niet maken. Dus zou je het, ook als je het los haalt van emotie en koud juridisch bekijkt, af moeten keuren.

Sjors W. | 05-04-17 | 18:44

Koos Knak | 05-04-17 | 18:37
Daar denken gelovigen ook in dit land toch echt heel anders over hoor. Wat citaten doen?.
Paus Johannes PaulusII:
Godsdienst was voor hem een fundament voor de samenleving dat de natie overstijgt. De 'goddelijke wet' gaat boven de wetten van de staat, schreef hij in 1995. "Er bestaat geen verplichting om zulke wetten te gehoorzamen. In plaats daarvan bestaat er een zwaarwegende en precieze plicht zich hiertegen te verzetten ".
U weet wel de uberheilige Poolse paus.
-
Of deze
"De kantonrechter in Den Haag ontsloeg gisteren een orthodox-joodse man van rechtsvervolging. De man kon zich op zaterdag 8 oktober 2012 in Rijswijk niet identificeren, omdat hij op sabbat buiten de deur niets bij zich mag dragen. Dus ook geen ID-kaart. De man kreeg een boete van 150 euro opgelegd.
„De religieuze plicht weegt zwaarder dan de plicht om te voldoen aan de wettelijke voorschriften in Nederland”, aldus persrechter Elkerbout".
-
Of deze
"Het zelfonderzoek door de R kerk naar het eigen sexuele misbruik doet een voormalig FBI-agent in de Verenigde Staten die daar onderzoek deed naar misbruik dit vergelijken met de maffia. Een complexe organisatie die zich boven de wet stelt."
-
Daar kan de Sharia best bij toch, hoor je mensen denken? ....... snapt u nu waarom ik zo echt faliekant tegen alle religie ben?

KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:43

Conan de Rabarber | 05-04-17 | 18:38

History always repeats.

Mr_Natural | 05-04-17 | 18:41

Het andere is: poten rammen; geheel in lijn met de sharia, Susan. Waarom het 1 wel en het andere niet? Jouw soort is de nagel aan de Westerse doodskist die langzaam maar zeker in elkaar wordt geflanst door de demografische tijdbom die ongecontroleerde immigratie heet.

Fijnstoffer | 05-04-17 | 18:41

Wie betaalt voor de leerstoel van dit rapaille?

Wie zoekt dat even uit? Uiteraard via een omweg geld uit een islamitisch land in het kader van de vestiging van het kalifaat in Europa met behulp van dit soort voor hen uiterst nuttige idioten.

Susan Rutten u bent een smerige landverrader met uw pogingen om ons de sharia op te dringen.

Ga zelf eens een jaar of tien in een islamitisch land wonen en als u dan weer bij zinnen bent gekomen mag u weer terugkomen.

Pieter V | 05-04-17 | 18:39

Apart dat een religie zich met de rechtspraak gaat bemoeien. Of wacht. Is het meer dan een religie...?

roze_bril | 05-04-17 | 18:39

Typische Soros-propaganda bitch. Die rijden we straks, als de vlam in de pan geslagen is met een kaalgeschoren kop door het centrum, bovenop een oude mestkar. Dat zal d'r leren, die enge linkse toverkol.

Conan de Rabarber | 05-04-17 | 18:38

Heeft u ook zo'n kotsbeu (vrij naar ons aller Klavertje 4) van deze idioterie? Echt, elke keer als je denkt dat het niet zotter of achterlijker kan, weet men zichzelf op de één of andere manier wéér te overtreffen. Leuk voor al die vrouwen die zich na zoveel eeuw ellende onder dergelijke religieuze jukken hebben vandaan gevochten. Ze zouden dit wicht dírect haar bul moeten ontnemen wegens totale mattaklap. De Islam is de meest mensvijandige ideologie ooit. Iedereen met een half onsje verstand en één oog zou u dit afraden. En zij gaat het staan aan te prijzen.

Dit land.... *hele diepe zucht*

Sjefke7807 | 05-04-17 | 18:38

Vind het wel vermakelijk, we hebben toch onze stem uitgebracht nietwaar???

pajans | 05-04-17 | 18:37

De wet staat boven hier de godsdienst. Als je het anders wil moet je naar een land gaan waar het anders is geregeld (de gemakkelijke weg) of je moet hier de wet aanpassen (de moeilijke weg).
Kiest u maar.

Koos Knak | 05-04-17 | 18:37

Kijk er zit best wat in dat als een familie dochterlief een flink vermogen meegeeft en manlief z'n lul niet binnen boort kan houden of z'n wief voor de bek slaat die familie dat geld terug wil.
In de westerse wereld kennen we ditzelfde verschijnsel met golddiggers [m/v] die een goedboerende partner zoeken en vervolgens helemaal niet zo leuk zijn wanneer het vermogen gedeeld is.
De bescherming hiertegen ligt echter niet bij de rechter bij de scheiding, maar bij het aangaan van het huwelijk.
Iedereen met een beetje geld op zak weet dat je kan trouwen onder huwelijkse voorwaarden.
Lijkt me een topoplossing om dat probleem met die bruidschat op te lossen. Geeft vrouwen ook gelijk wat meer macht in zo'n huwelijk. (wat geen slecht idee is als je ziet dat nu meestal de testosteronbommen en granaten de macht hebben)

two ball cane | 05-04-17 | 18:37

wat beweegt die mensen vraag je je af.

zucht

Ja, en nu? | 05-04-17 | 18:36

Door alle bezuinigingen in de zorg kan dit knettergekke wijf niet eens meer in een inrichting worden opgesloten.
Vroeger vond men deze figuren een gevaar voor de samenleving en kon men ze met een "Justitiele Inbewaringstelling" opsluiten.....

TonyD | 05-04-17 | 18:36

-weggejorist-

Pherocks | 05-04-17 | 18:35

[email protected]
Laat het haar weten. Onvergeefljk, heeft het allemaal theoretisch onder de knie, maar heeft er geen zak van begrepen. Van Dawa, van onderwerping, van opleggen van onvrijheid. van het slechte nieuws wat islam in de praktijk is, politieke islam. Moet zij onze jeugd onderwijzen? Weg ermee, weg ermee!

Peniskokertje | 05-04-17 | 18:33

Mag ik bij dezen mevrouw hartelijk uitnodigen om in mijn zolderkamertje onder sharia wetgeving te komen leven? Kan namelijk nog wel een schoonmaakster gebruiker. Mocht ze een dochter hebben kan ze die ook mooi meenemen. Maken we er meteen een leuke harem van. 100% Halal.

IsHam | 05-04-17 | 18:33

de regering heeft er vast wel oren naar, die vinden het tenslotte ook goed dat kinderhuwelijken niet ontbonden hoeven te worden. Zo moeten als voorbeeld maleisie nemen, daar wil de shariarechtbank er ook niet aan om zulke zaken strafbaar te stellen. Sterker nog, als je daar je snikkel in een 9 jarige steekt is ze ook nog verplicht te trouwen ook nog. En dan lacht rutte als ze hier de grens over komen. Ik vind 't walgelijk. D'r zijn blanke pedofielen welke zelfmoord plegen vanwege media aandacht en hier gebeurd gewoon het tegenovergestelde met hun goedpraterij. Bah!

sufkut | 05-04-17 | 18:32

Vroeger liepen ze op links zelf pro-pedo dingen te roepen. Nu hebben ze een groep gevonden die het voor ze doet, met religieuze dekmantel. Bah bah bah.

Als je een andere set wetten wil hebben, ga dan emigreren naar een land waar ze die set wetten hebben. Hoe moeilijk kan het zijn?

je postbode | 05-04-17 | 18:29

Hoeveel krijgt mevrouw betaald om de sharia salonfahig te praten?

Adversary | 05-04-17 | 18:28

Wat een goed mensje. Baardmannen zullen vast een beetje blij zijn. Maar verwacht geen dank je wel, want je hulp is echt niet nodig, Susan.

RickTheDick | 05-04-17 | 18:24

Dom wicht, met de sharia ingevoerd is ze meteen hoogleraar af, mag ze ergens achterin een keukentje thee zetten en hopen dat ze als dank niet een paar klappen voor der kop krijgt.

Barbara Drijfzand | 05-04-17 | 18:22

Misschien kan Kuzu een wetvoorstel doen. Kijken of het wordt aangenomen. Ons parlement is er gek genoeg voor.

Koonkluk Huis | 05-04-17 | 18:21

NRC bericht openen in privé-venster, omzeil je zo de paywall mee

Abject | 05-04-17 | 18:20

Dus: als de minderjarige zegt dat het zich niet gedwongen voelt is het goed. Dit is toch werkelijk om de haren van uit je hoofd te trekken. Het gaat niet om de toestemming maar om de leeftijd. Ze heten niet voor niets minderjarig.
Dit is een ordinair strafbaar feit in ons land en zo hoort het ook te blijven.

boccelullus | 05-04-17 | 18:18

Fuck sharia en iedereen die daarvoor is. Zet maar op transport naar Arabië en omstreken

Ron van Zon3948 | 05-04-17 | 18:17

@Gele Beer | 05-04-17 | 18:12
Ziek! Hoe kun je hoogleraar Islamitisch Familierecht (in Europese Context LOL) zijn en dan pleiten voor politieke islam?

First Contact | 05-04-17 | 18:15

Goed plan, maar dan dus eerst een bruidschat van mijn schoonvader en bewijs dat ze onbeschadigd was. Niet alleen de lasten. Zout toch eens snel op met dit sort raparaties omdat mensen selectief kunnen shoppen bij rechters en de man dus naar Marokko gaat: kap eens met voorkeursbehandeling van mensen met 2 paspoorten.

TheseDays00 | 05-04-17 | 18:13

6% van de Nederlandse bevolking is islamitisch. Je gaat toch godverdomme niet onze Nederlandse wetten aanpassen om 6% van de bevolking te accommoderen.

TheWriter | 05-04-17 | 18:12

'Kindhuwelijken zijn vaak niet gedwongen'
Die lui die dat beweren met droge ogen zijn knettergek. Walgelijk.

Gele Beer | 05-04-17 | 18:12

ja jippie handen afhakken, stenigen en ophangen,..... maar dan alleen voor moslims natuurlijk.

KomodoVaraan | 05-04-17 | 18:09

Gezellie, wanneer is de eerste steniging op NL grondgebied?

Mr_Natural | 05-04-17 | 18:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken