Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Seniele alcoholist dreigt VS op te breken

Met nog twee jaar te gaan als chef van een instituut dat over zeven jaar niet meer bestaat, heeft-ie aardig wat noten op de zang. In reactie op Trumps antipathie voor de EU (die, afhankelijk van welk YouTube filmpje hij voor het laatst keek, ook best mee kan vallen) trekt Juncker nu zelf even van leer. Want als Trump zo doorgaat, "Ga ik zelf de onafhankelijkheid van Ohio en Texas propageren." In het Duits, uiteraard. Zou Juncker beseffen dat als Trump al amper weet wie hij is, er maximaal zeven Texanen zijn die het wel weten? Inderdaad, dat zijn evenveel mensen als er applaudisseerden voor deze diplomatieke kwajongensstreek door een man van 93. Vreemd ook, want Texas en Ohio zijn over het algemeen prima in hun nopjes met de zittende Stars en Stripes-POTUS. Als hij echt zo graag iets wil betekenen kan hij zich beter op Californië concentreren. Daar wil de rest van de VS namelijk ook vanaf.

Reaguursels

Inloggen

Ja, die Juncker heeft de EU echt veel positiefs gebracht.... NOT!

Nederlanddraaitdoor | 01-04-17 | 14:51

@De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 17:22
"Het aanpassen is klote. Zeker na actieve dienst."

Je komt uit een omgeving waar de moraal hoog in het vaandel staat en van levensbelang is om te overleven in een maatschappij van klagers aangestuurd door de media.

Nathan R Jessup | 01-04-17 | 11:01

ad melkert | 31-03-17 | 10:16
Yep, een mening hebben over verkiezingen in Californië is véél erger dan een stuk land bezetten (Krim), een stuk land bezetten (Zuid-Ossetië), of een stuk land bezetten (Georgië.)

Schoorsteenveger | 31-03-17 | 09:14
Individuele landen mogen helemaal geen zelfstandige handelsafspraken maken. Handelspolitiek is een bevoegdheid van de EU. Moet ook wel; je kan moeilijk als interne markt werken als vervolgens Malta een mooie deal sluit voor zichzelf en dan als doorvoerhaven naar de rest gaat werken.

Bruine Beer | 01-04-17 | 10:19

necrosis | 31-03-17 | 09:21
Dat komt omdat de secretaris-generaal van het EP en zijn staf, de Europese Rekenkamer en het Europees Hof van Justitie er gevestigd zijn. De bedragen die daarin omgaan, worden meegeteld bij het EU inkomen van Luxemburg, en met een kleine bevolking vertekent dat het beeld nogal.

Ter vergelijking: Luxemburg betaald 200 miljoen per jaar, voor 562.000 inwoners, dus 355 euro per jaar per inwoner. Nederland betaalt 3,9 miljard per jaar, dus 229 euro per persoon per jaar.

Zonder de lokale EU vestigingen betalen ze per hoofd van de bevolking het meeste....

Bruine Beer | 01-04-17 | 10:09

Ik vind het wel een kunstje van de EU 'vrede en veiligheid' propageren en toch met zo'n beetje alle wereldmachten ruzie aan het zoeken. Rusland uitdagen in hun achtertuin met de Oekraïne, de VS gaan loosbedreigen, de Engelsen financieel bedreigen, de eigen burgers bedreigen. De fictieve macht stijgt herr Juncker net zo snel naar het hoofd als de alcohol schijnbaar.
Dutchbeaurouge | 31-03-17 | 09:09

Help, wat heb jij gesnoven? Of is het tijd voor je pillen?
De Oekraïne grenst net zo goed aan de EU als aan Rusland. Ook onze achtertuin dus. En wie annexeert er grondgebied daar en levert wapens aan rebellengroepen? Rusland provoceert hier.

De VS bedreigen? Hoe dan? Juncker laat weten niet gediend te zijn van gestook in de EU door Trump, en zijn voorbeeld is zo over de top dat het lollig wordt.

De Engelsen financieel bedreigen? Dus als het lid van een vereniging het lidmaatschap opzegt, en wil praten over toegang tot de faciliteiten, is het dreigen als die club zegt 'dat kan, maar wel op dezelfde voorwaarden als alle andere niet-leden'?

Bedreigen van eigen burgers laat ik maar als ontsproten aan een getroebleerde geest.

Bruine Beer | 01-04-17 | 09:54

Man man man, die kerel is werkelijk knots gek!

Is ie straalbezopen ofzo?

En dat moet de EU redden.

Bindend referendum graag.

NEXIT!

Kakkeloeri | 01-04-17 | 00:49

Deze man is zat en wij hem ook. Gauw een Nexitje. Cheers!

Een vrije paling | 01-04-17 | 00:24

Klaas Knot in het AD over de rentemanipulatie van de ECB

Upharsin | 31-03-17 | 18:59

De Nederlanders hebben gesproken
Niemand heeft ons nog bedrogen
We gaan door in dezelfde lijn
Rutte, Timmermans ze zijn zo fijn
En ontwaken wanneer onze pensioenen zijn vervlogen

Upharsin | 31-03-17 | 18:53

Meneer Druncker wordt met de dag gekker... Dat die man nog steeds op die stoel zit, onvoorstelbaar.

Reykjavik | 31-03-17 | 18:19

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 15:15

Het aanpassen is klote. Zeker na actieve dienst. Heb helaas nu al twee Britse kameraden moeten begraven. Eentje zelfmoord, eentje alcoholisme (3 liter vodka per dag). Leuke gasten. Ze konden niet meer terugkomen. Teveel.

Uit vrije keuze ben ik deel van een clubje mensen die teveel hebben meegemaakt en meer dan ik maar een beetje goede vriendschap gaat ver. Dit is mijn manier om veteranen te eren.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 17:22

Juncker is een idioot. En zijn narcistische incompetente collega's ook. NEXIT !!!

Rest In Privacy | 31-03-17 | 16:48

Ezeltjeprik | 31-03-17 | 15:13

Je hebt letterlijk geen seconde nagedacht over de gevolgen. Het is allemaal afgunst, woede en frustratie. Het is niet de schuld van de wereld dat jouw leven kut is. Het is JOUW schuld. Niet meer niet minder. Wel of geen EU ik durf er een goede fles whiskey op te zetten dat jij verder blijft kankeren.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 16:35

Een dronken verwarde oude man zonder visie. Vind dat hij Brussel fantastisch vertegenwoordigd hij dekt volledig de lading.

equal to condell | 31-03-17 | 16:25

@LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:45
"want de laatste keer dat ik onder jouw alias een politiek standpunt las, zat je ergens tussen het CDA en Franco."

Voorkeur: Franco, als je het merendeel van je leven onderdeel bent geweest van een militaire structuur dan is de burgermaatschappij geen pretje om in te leven.
Dat ik mensen adviseerde om CDA te stemmen om van Rutte af te komen wil nog niet zeggen dat ik op die partij gestemd heb. Dat wil nog niet zeggen dat ik Rutte geen goede leider vind, hij zit alleen bij de verkeerde partij.

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 15:15

litebyte | 31-03-17 | 12:52
ik hoop dat eu op een gegeven moment (z.s.m.) implodeert om economische redenen of uit elkaar wordt gerukt als mensen islamitische invasie eindelijk een keer zat zijn. Juncker en Timmerfrans zijn 2 drollen die zonder eu pluchen minder dan niks waard zijn. Ik heb niks tegen Trump trouwens, ondanks alle bergen slinkse propaganda.

Ezeltjeprik | 31-03-17 | 15:13

Na 30 seconden dronken gelal van die vent het geluid maar gauw uitgezet(teiltje was al vol).
Maar wie luistert er nou nog naar de EU toppers? Alles isimmers al bekend.
"Aus dem Westen (Brussel) nichts neues."

telelezer | 31-03-17 | 14:59

@ De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:05

Flynn wil getuigen over de gesprekken die hij gevoerd heeft.
Meer heeft zijn advocaat niet bekend gemaakt. Wat je daar van denkt is jouw zaak, het zegt verder niets.

De neoconservatieven (waaronder establishment van de partij) zijn niet conservatief of behoudend. Ze liggen al jaren in bed met de democraten en neoliberalen. Ze ontmoeten elkaar bij Wall Street en Big Business (global), Big Law en Big Media. Ze zijn feitelijk Trump's ergste vijand. Deze neocons stemden graag op Hillary, the Bushes kwamen daar openlijk voor uit. Het verschil tussen Jeb en Hillary was uitsluitend lichamelijk.

John McCain (2008 presidentskandidaat) voerde een campagne van likmevestje omdat de idee van een zwarte president hem grote opwinding bezorgde. De republikeinen, onder John Boehner, bukten diep en dieper om Obama ter wille te zijn/tegemoet te komen (reaching across the aisle).
John McCain is gevaarlijke man, who never met a war he didn't like. Deze man zal moeiteloos de levens van onze (en andere Europese) mannen offeren op het altaar van zijn betaalmeester terwijl het bloed van de mannen onze aarde rood kleurt.

Dat Ryancare is afgestemd is een zegen, daar het nog slechter en duurder zou worden dan Obamacare.

De groene sector laat een hoger aantal banen zien, echter deze grotendeels gesubsidieerd.

In uw posts ben u er erg op gebrand dat Putin de nieuwe gesel Gods is en Trump zijn bondgenoot. Het kan wat u betreft niet snel genoeg uit elkaar vallen.
Opvallend is het dat wanneer anderen aangeven dat de EU niet democratisch is, zelf dictatoriaal, geldverslindend, vrijheid inperkend en megalomane trekken vertoont, deze commentators te dom, te beperkt, slecht geïnformeerd zijn en niet weten wat goed voor ze is; dat zij niet zonder de EU kunnen leven.

Arachne | 31-03-17 | 14:10

Dit is dus het niveau van ons "leiderschap." Je ziet de alcohol tijdens de speech uit zijn poriën komen.

His Lordship | 31-03-17 | 14:07

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:11

De groene sector.
What's the color of money?

Mr_Natural | 31-03-17 | 14:06

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:11
Voorlopig wordt er op grote schaal werk gerealiseerd,en heb geen idee van de groene sector, maar als die veelal bestaat uit overheidsbanen, zullen die wat anders moeten zoeken. Kan dat als fervent tegenstander van de groene leugen, geen nijpend probleem vinden. Het is zoals Trump zegt Ieder normaal denkend mens wil schone lucht en schoon water, maar het heeft geen enkel nut om dat te realiseren als er geen eten op tafel staat, en mensen elkaar afmaken om drugs. First things first, en geen groene geldverslindende activiteiten alleen omdat het groen is.

corbiere | 31-03-17 | 13:40

Met Martin Schulz als Kanzler wordt t helemaal een drama!

Hemmenaar7 | 31-03-17 | 13:32

Kan niet wachten tot die Juncker in z'n eentje met een Confederate Flag door een zwarte(re) wijk gaat lopen (kan 'ie meteen zien hoe vredelievend en tolerant die lui zijn)

EnNouJijWeer | 31-03-17 | 13:23

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23
Lees even Wiki Leaks Bernie was net als de rest gewoon vooral zijn eigen zakken aan het vullen, is omgekocht om te verliezen van Drankorgel Clinton.
En klopt Trump is niet persé voor de arbeider maar voor de VS in zijn geheel bezig, en ik heb er alle vertrouwen in dat hem dat lukt, ondanks alle tegenwerking van de mensen die profiteerden van de corrupte rotbende bij de overheid.
corbiere | 31-03-17 | 13:08

Neem de mijn-industrie. 70,000 werknemers. De 'groene' sector 650,000 werknemers. Maar laat jij je lekker voorliegen door Trump.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:11

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23
Lees even Wiki Leaks Bernie was net als de rest gewoon vooral zijn eigen zakken aan het vullen, is omgekocht om te verliezen van Drankorgel Clinton.
En klopt Trump is niet persé voor de arbeider maar voor de VS in zijn geheel bezig, en ik heb er alle vertrouwen in dat hem dat lukt, ondanks alle tegenwerking van de mensen die profiteerden van de corrupte rotbende bij de overheid.
corbiere | 31-03-17 | 13:08

Neem de mijn-industrie. 70,000 werknemers. De 'groene' sector 650,000 werknemers. Maar laat jij je lekker voorliegen door Trump.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:11

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:08
Weet je wat ook niet goed gaat. Nederland onder Juncker's Rutte.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 13:11

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:59
Ik zal het even vertalen in het VVD's. De snode Russen hebben met speciale psyoptechnieken de Maagd Hillary's poenie gehackt, en daar is helaas uitgekomen dat Bernie Sanders de boel in Hillary's belang voor het lapje heeft gehouden.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 13:09

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:59
Nee hoor. Het is gewoon uitgekomen, dat Bernie Sanders zich heeft ingezet voor Hillary, al voordat hij verloor. Je loopt achter. De Democraten zijn inderdaad een soort VVD. Een criminele organisatie ter propagatie van corruptie.
LibertasSimplex | 31-03-17 | 13:03

Hillary was zo een beetje de slechtste kandidaat ooit voor de democraten maar Bernie verloor op zijn socialistische standpunten. Daar doen ze niet aan in Amerika.

Verder hoor ik je over een paar maanden wel over corruptie. Want wat nu gaande is in Amerika is geen grapje. Fuck Hilary dat is voorbij sinds 8 november 2016. Maar Trump. Dat gaat niet goed. Erger dan verwacht.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:08

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23
Lees even Wiki Leaks Bernie was net als de rest gewoon vooral zijn eigen zakken aan het vullen, is omgekocht om te verliezen van Drankorgel Clinton.
En klopt Trump is niet persé voor de arbeider maar voor de VS in zijn geheel bezig, en ik heb er alle vertrouwen in dat hem dat lukt, ondanks alle tegenwerking van de mensen die profiteerden van de corrupte rotbende bij de overheid.

corbiere | 31-03-17 | 13:08

corbiere | 31-03-17 | 12:56

Wat volg jij in hemelsnaam? Want het ziet er slecht uit voor Trump. Flynn wil getuigen tegenover immuniteit en het staat vast dat niet een maar meerdere mensen uit het Trump kamp diepe relaties hebben met de Russische oligarchen.

Wat het precies is weten we niet. Maar dit gaat goedschiks of slechtsschiks niet met een losse flodder aflopen.

Het kan ook niet anders. Trump heeft vijanden gemaakt die je niet moet willen. En daarnaast stinkt zijn 'inner circle' naar diepe corruptie zoals we dat enkel in Rusland gewoon zijn.

Het ziet er niet best uit.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 13:05

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:59
Nee hoor. Het is gewoon uitgekomen, dat Bernie Sanders zich heeft ingezet voor Hillary, al voordat hij verloor. Je loopt achter. De Democraten zijn inderdaad een soort VVD. Een criminele organisatie ter propagatie van corruptie.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 13:03

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23
Bernie Sanders wist dat hij moest verliezen van Hillybilly. Dat was de deal. Bernie Sanders heeft iedereen voor de gek gehouden.
LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:35

Nee. Bernie is een socialist. Dat staat te ver links van de democraten. Bernie is een soort van PvdA van vroeger en de democraten zijn een soort van VVD. De republikeinen zijn dan weer een soort van SGP op steroïden.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:59

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:01
Als je het niet volgt,niet doen alsof aub, impeachement verhaal was voordat diverse mensen( van Obama kliek) naar voren kwamen om te verklaren dat James Comey heeft staan liegen voor Trey Gowdy,en dat het Trumpkamp weldegelijk al voor de verkiezingen werd afgeluisterd.
Impeachment verhaal was om te trachten te voorkomen dat het hele circus, over de zg. russische hacking en afluisteren Trump enz., bekend zou worden, maar het is nu bekend, en is nu de vraag welke bekende democraten de sing in gaan draaien.

corbiere | 31-03-17 | 12:56

@Ezeltjeprik | 31-03-17 | 12:42

EUroscisten als Junker en Timmermans kunnen niet meer terugkrabbelen, althans niet in letterlijke bewoordingen. De achterlijke EU retoriek zal dus alleen maar achterlijker worden naarmate de Brexit vordert en/of Trump 'zijn' beleid kan waarmaken.

Daarnaast worden Brexit en Trump als excuus gebruikt. EUroscisten als Junker of Timmermans zijn eerder in jubelstemming dan in mineur. Trump is tenslotte nog achterlijker dan die corrupte (lees lobbyende) klont EU pus.

litebyte | 31-03-17 | 12:52

Ome Juncker Kom eens heel gauw van dat podium af en maak dat je als de sodemieter aan de bar gaat zitten.

Beeld fapper | 31-03-17 | 12:51

Kan dat stuk ellende met percentage i.p.v. promillage alcohol in zijn bloed niet gewoon deaudvallen? Timmerfrans mag mee.

Ezeltjeprik | 31-03-17 | 12:42

KomodoVaraan | 31-03-17 | 12:07
Hoe je het went of keert, aan onze pik kompt ook een eind ;)
Goed weekend.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:38

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23
Bernie Sanders wist dat hij moest verliezen van Hillybilly. Dat was de deal. Bernie Sanders heeft iedereen voor de gek gehouden.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:35

KomodoVaraan | 31-03-17 | 12:07
Ik had je antwoord nog niet gezien.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:33

@ De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23
Bernie Sanders? Leek me een toffe kerel, gewipt door zijn eigen partij. Het eenzijdig bashen van Trump vind ik echt naïef.
(zie mijn comment van 11:14 u)

Kouwe Kees | 31-03-17 | 12:30

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:56
Dank voor de links. Inderdaad beangstigend, al moet ik zeggen dat het wel een beetje twijfelachtig blijft hoor, allemaal. Ik zie eigenlijk geen bewijs voor daadwerkelijk veranderen van stemgedrag. Wel van vermoedelijk goed peilen, voorbehouden aan degene die de machine heeft, en da's eng genoeg.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:30

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:21
Was bezig, gevaar is bijna zo goed als afgewend. Nog een maand of twee dan is Trump erdoor.

corbiere | 31-03-17 | 12:29

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:36

Je kan het gewoon op feiten checken. Tenzij je zo'n nihilist bent dat je gewoon alles haat.

corbiere | 31-03-17 | 12:18

Misschien moet je meer weten over Trump alvorens je denkt dat hij de man van de arbeider is. Bernie Sanders is ook een populist maar de man zet zich al decennia in voor de gewone man op straat. Trump liegt gewoon. Recht in je bakkie.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 12:23

ikgeloofhetniet | 31-03-17 | 09:18
Trump is absoluut niet het probleem, weest de man dankbaar! Hij is laatste die staat voor onze vrijheid, met de Democraten waren we ten prooi gevallen aan mensen als Soros en de globalisten, dus een nieuwe vorm van communisme, nee Trump is een hork, maar wel het beste wat de wereld kon overkomen, de laatste tijd.
Herr Juncker is de dictator waar we asap vanaf moeten zien te komen, en tevens zijn corrupte rotbende die EU heet.
We wachten nu vol spanning of Marine het gaat halen, want dan is de EU klaar.

corbiere | 31-03-17 | 12:18

Hij was weer bezopen... en dat andere gajes nog applaudiseren ook. De huidige Europese Unie dronkaards en malloten......

cruzio2525 | 31-03-17 | 12:16

Beste meneer Juncker - ga AUB in Texas promoten dat ze zich gaan afscheiden van de US of A. Trek wel een bullet-proof vest aan. Ze lossen hun problemen daar anders op dan hier.

Oh ja - neem ook nog Wachichi Hachichi mee om te flyeren, kan ze heel goed.

hangtiet met knoop | 31-03-17 | 12:14

@ KomodoVaraan | 31-03-17 | 12:08

Goed weekend

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 12:11

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:00
Gr overigens ik moet er vandoor. Goed weekend alvast.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 12:08

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:00
U kunt in 2 minuten de artikelen niet gelezen hebben, anders had u veel meer geweten dan mij deze vraag te stellen. Brexit, LePen, Trump kun je ook als regime changes betitelen overigens.
Ik noem de idiots de poppetjes die zich laten manipuleren om aan de macht te komen door de puppeteers die alle macht al hebben en willen houden. Ik noem de burger, en dus mezelf geen idiots, wel een speelbal van derden. Waren de wapens eerst de notaris, de bankier en de dominee, nu is dat FB en Google en Youtube. En dat blijkt veel makkelijker te zijn door inzet van software. Nogmaals lees de artikelen.
-
Zelfbeschikking is uiteraard prima, de vraag is hoe dat beter bedient wordt, in een egalitaire kibbuts of kolchoz of in een je uppie in een hutje op de hei (u begrijpt ik chargeer). Dwz "alleen voor ons eigen" of "samen voor ons eigen". ;-)

KomodoVaraan | 31-03-17 | 12:07

Slaapverwekkend.

Où est Charlie? | 31-03-17 | 12:00

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:44
En voor wie werken deze "useful idiots" dan volgens jou? Want iemand zou ze dan toch moeten usen, en om dat te weten, zou je moeten weten wie de user is.

Kijk, van de bestaande useful idiots, weten we inmiddels dat er kennelijk mensen rijk worden van "handelsverdragjes"en "regime cnanges".

Maar van bijvoorbeeld Brexit kun je niet zeggen dat het een irrationele wens betreft. Van een einde aan het huidige EU-regime ook niet. Van zelfbeschikking sowieso niet.
Dus who are you to call idiots.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 12:00

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:51
En dus niet exclusief Trump hoor, alleen hij is wel het eerste succes van deze strategie en methodiek.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:58

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:30
Ja ik heb gisteren in toenemende mate van verontrusting de verklaringen van Clint Watts aangehoord.
Het bevestigde wat ik al eerder kon lezen hier
www.scout.ai/story/the-rise-of-the-we...
en de wetenschappelijke variant hier
medium.com/@d1gi/election2016-fakenew...
-
AI als wapen in een nieuwe oorlog. Op het juiste moment fake berichten "pushen" en snel laten re-tweeten of re-FB etc door bots en uiteraard een aantal betaalde trollen.
-
De gelikte (niet geliked te haha) Hollywood variant is de serie Homeland.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:56

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:17
LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:30

Hm, geen verdere uitleg, rijk der fabelen. "Ja, je moet natuurlijk wel begrijpen dat Trump is geplant door die en die met big data weetjewel"

Nee. Weet ik niet man. Vertel. *silence*

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:51

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:34
haha wag the dog, we 'll see

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:45

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:39
Ja de voorpagina van The Hill. Wat is nou je punt? Dat ik echt niet weet wat te lezen? Is dat het? Je moet niet alles geloven wat De Koreaanse Slet insinueert. Ik kan prima nadenken en weet waar te zoeken naar nieuws. Maak je nou maar liever zorgen over je eigen ontwikkeling, want de laatste keer dat ik onder jouw alias een politiek standpunt las, zat je ergens tussen het CDA en Franco.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:45

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:27
Nee zodra "rechts" of "conservatieven" of "neocons" zich opwerpen als de redders van de arbeider en de man in de straat wordt het tijd bijzonder op te gaan letten.
Lessons learned zeg maar.
-
De man op de straat heeft gestemd, heeft zich nu een andere kant op laten leiden dan gebruikelijk. Jammer maar geleidt worden moeten ze toch.
-
De grote vraag moet niet zijn DAT dit gebeurd is of wie hen nu leidt, maar WAAROM dit NU kon gebeuren.
En dan past het in een veel groter tijdsbeeld van veranderingen en kansen (maar niet voor iedereen) en bedreigingen (maar ook niet voor iedereen) en digitale/virtuele instrumenten die er nu wel zijn en 10-15 jaar geleden niet.
Maar de man in de straat blijft echt gewoon de lul, toen, nu en straks ook. Die constante blijft, daarom is het ook de man in de straat hahaha.
-
Uiteraard zijn daar de usefull idiots die zich opwerpen om die man in de straat te "verheffen" of "een stem te geven" (Trump, Farage, LePen, Wilders, Frauke nog wat etc maar ooit ook Stalin, Marx, Adolf, etc het verschil is slechts de verpakking (reli, natie of nivellering) het doel is hetzelfde, macht over de massa)
Op de achtergrond (nee geen aluhoedjes alarm bij mij) er rijke mensen nog rijker worden door hun persoonlijke agenda te pushen. Dat is Soros, zeker, maar ook Mercer en zo zijn er nog wel wat mannen met een agenda een prive overtuiging en zakken vol geld te benoemen.
-
Internet, social media, falende MSM, onkundige on geinspireerde politici en een wereld die de facto kleiner wordt met minder grenzen en barrieres zorgt dat de man in de straat overspoelt wordt met ellende binnen enkele seconden vanuit plaatsen waar ie normaliter Frits Bom moest vragen waar het ligt.
Die ellende heeft ie nu in de hand via de smartphone en overspoelt hem volledig en stuurt dus op het laatste moment zijn/haar keuzes.
-
Niet goed, maar wel de realiteit, en dus is het zoals het is.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:44

@LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:36
thehill.com/

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:39

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:20
Bedankt voor de tip! Ik ga meteen alleen nog The Guardian lezen! Dat zal helpen mij wat minder dom te maken, zodat ik jouw sprookjes geloof!

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:36

@KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:23

Ik denk dat het niet meer zo lang duurt, alleen een oorlog kan Trump op dit moment nog redden.

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:34

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:17
Volgens mij doelen we nog steeds op dezelfde lijnen hoor. Die één agenda dienen. Links of rechts, Democrats of Republicans, allemaal een wassen neus.

Ik weet natuurlijk ook niet, waar Trump vandaan komt, of hoe hij gevaren is, op wiens schip, en waarnaartoe dat koers zet. Maar enige opofferingsgezindheid kan hem toch niet ontzegd worden. Althans, ik kan me niet voorstellen dat hij zich zo te grabbel gooit voor geld. IJdelheid of stompzinnigheid kan natuurlijk altijd.

Ik begrijp dat je er vanuit gaat, dat de verkiezing van Trump een experiment was middels een monopolie op data? Kun je me daar meer over vertellen?

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:30

Grappig. Het ontstaan van de EU heeft nooit valide argumenten gehad en leunde altijd op de goede prestaties van de EEG.

En nu begint de PR machine te haperen. De EU-top is voortdurend in de verdediging en gaat daar niet meer uitkomen. De perceptie over de EU van zelfs het allerdomste volk begint nu langzaam te veranderen.

van heinde en verre | 31-03-17 | 11:27

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:18

Ja het wordt sowieso een duur grapje. Er zullen zeker mensen zijn die profiteren want zo'n Nigel Farage is natuurlijk niet achterlijk. Maar of het Britse volk de winnaar is? Laat ik het zo stellen het is niet dat de conservatieven zich normaliter inzetten voor het 'volk'.

Maar we zullen zien.

Ik denk dat de gewone man op de straat een cruciale fout heeft gemaakt.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:27

@Mark_D_NL | 31-03-17 | 10:50
"Jij dat linkse gespuis is nog steeds aan het janken na hun democratische verlies."

Freedom Caucus zou ik niet links willen noemen en dit zijn toch de mensen die het beleid van Trump wegstemmen.

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:25

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:20
haha en Trump zou Trump niet zijn als ie die nu juist hard gaat aanpakken, want tja slecht beleid MOET en ZAL er komen.
Ik begrijp dat de US Army dreigt met boten en vliegtuigen aan de grond te zetten eind april ofzo ivm budget problemen. Een "shut down" dreigt.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:23

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:10
nope geen held, een usefull idiot tot ie niet meer usefull is dan is het nog slechts een idiot waarvan zal blijken dat zijn geld net zo nep is als zijn huidskleur, zijn haar en zijn vrouw.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:21

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:12

Je lult hier echt onzin. Misschien toch wat meer en breeder jezelf inlezen in de materie die je interesseert. Hoe het echt werkt. Tip: twitter.com/jackschofield/status/8470...

Niet zoveel onzin lezen. Ga eens voor de feiten.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:20

@KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:17

Gelukkig heeft Trump de Freedom Caucus die Trump voor slecht beleid behoedt.

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:20

Wie heeft deze man gekozen? Oh wacht...

van heinde en verre | 31-03-17 | 11:18

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:43
De Britten lopen in ieder geval tot gisteren al 36Mllrd in betalingen achter. Dat wordt de deurwaarder dus.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:18

@Tollebol | 31-03-17 | 10:21
"Het verschil tussen Trump en Juncker is onder andere, dat Trump daadwerkelijk gekozen is."

Als dat waar zou zijn dan was Hillary de President omdat ze meer stemmen had. Junker is gekozen door mensen die door het volk zijn gekozen en Trump is gekozen door kiesmannen die door het volk zijn gekozen.
Trump is net als Junker niet de keus van het volk.

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 11:18

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:41
Lijnen die links of rechts, niet meer helder maken doelde ik op. Zie het stemgedrag in de US rond TryanCare of nu Gorsuch of reli-Pence beslissende stem in Planned Parenthood omdat 2 REP's anders stemden.
-
Wat je ziet is de invloed van social media op stemgedrag van kiezers, en op uitkomsten uit peilingen op basis van social media "moods". Dat bepaald in toenemende mate hoe individuele leden (igv kiesdistricten etc) gaan stemmen. Zie de mislukte dreiging van Trump naar afvallige Rep's die in hun eigen district vele malen sterker zijn dan Trump.
-
Dit is allemaal geen enkele verdienste van Trump, sterker nog hij zit er dank zij het inmengen van derden (Putin natuurlijk maar vooral data magnaat & billionaire Mercer, die juist ook weer individuele leden steunt die tegen TRyanCare stemden).
-
Trump is het bewijs dat het werkt, het proefkonijn of cavia ;-) zo u wilt.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 11:17

@ LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:10
Hmm, een held vind ik hem niet bepaald.
Het is een keus tussen geslagen worden met een honkbalknuppel of een loden pijp. DKS propageert dat de honkbalknuppel veel beter is om mee gemept te worden. Ik word liever helemaal niet geslagen.. niet dat ik daar een zegje in heb overigens.

Kouwe Kees | 31-03-17 | 11:14

Mark_D_NL | 31-03-17 | 11:04

Niet dus. In eerste instantie het beleid van de gemeente. In tweede onze eigen overheid. Verrassend hoe weinig je weet over hoe het wel werkt. Je snapt niet eens dat de EU een clubje is. Opdracht voor vandaag, je zal tijd zat hebben ga eens lezen hoe het wel werkt. Leer eens wat en kom dan terug. Komt ook wat minder simpel over op de mensen die wel de moeite hebben gedaan om te snappen waar ze hun mening over willen geven.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:13

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:07
Ja daar zal het allemaal aan liggen. Aan mijn gebrekkige cognitieve vermogens, dat jij altijd de partijpropaganda van de VVD als standpunten inneemt.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:12

Als het de boeven niet lukt Trump te impeachen, schieten zenem dood. Trump is een held.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:10

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:54

Nee je staart je blind op desinformatie. Of je bent niet instaat om begrijpend te lezen. Dat kan ook natuurlijk.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:07

"Het aantal meldingen van overlast door zwervers is in een jaar tijd explosief gestegen. De politie kreeg vorig jaar 14.212 overlastmeldingen over zwervers, dat is een kwart meer dan in 2015 (toen nog 11.518).
--
Ehhh, laat me raden. Allemaal lange blonde Nederlanders?
--
Dit bericht is weer een uitvloeisel van het misdadige EU beleid. En dus waar VVD/D66 (ALDE) achteraan hobbelen met de oogkleppen op. Misdadig is het.

Mark_D_NL | 31-03-17 | 11:04

Gelukkig dat Hillary brandschoon is.

gatito | 31-03-17 | 11:04

@ De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:01
Elke presidentskandidaat is een corrupt poppetje. Anders kom je niet in die positie.

Kouwe Kees | 31-03-17 | 11:03

necrosis | 31-03-17 | 09:22

Er is al een onderzoek gaande. Blijkt dat Trump corrupt is dan komt er impeachment. Dat of Amerika wordt een dictatuur.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:01

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:57
Vlug! De symptomen worden steeds erger! Spuit die idioot plat en sluit hem op!

LibertasSimplex | 31-03-17 | 11:00

necrosis | 31-03-17 | 09:22

Juncker is voorgedragen en gekozen door afgezanten van de leden. Die afgezanten hebben we, jij niet, maar we gekozen als volk. Directe democratie werkt niet binnen de EU want dan zullen de Duitsers en Fransen altijd de hoogste posities bekleden.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 11:00

@De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:43

Je zegt het zelf al "schijnt" 80 miljard te kosten. Ik schijn vanavond ook een lekker wijf te neuken.

roze_bril | 31-03-17 | 10:59

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:52
Is er een dokter in het paneel? Er is hier een vent helemaal hartstikke krankjorum geworden. Voer hem af!

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:59

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:40

Niet werken voor. Maar er zijn doodenge aanwijzingen dat ze zich met zowel de Russische overheid als oligarchen als maffia hebben ingelaten om flink knaken te verdienen. Niet alleen Russen trouwens. Ook Turken, Oekraïense oligarchen, Kazachstanen, Azerbeidzjanen en vele andere ex-sovjet staten. Hoeveel waar is weten we maar het stinkt naar fikse corruptie dat ongekend is.

Vanuit republikeinse geluiden komen nu al geluiden dat Trump zijn termijn niet gaat afmaken of erger. Gevangenisstraf.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:57

Wie is deze man? Ik heb niet voor hem gestemd.

i-Wonder | 31-03-17 | 10:56

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:52
Waar heb je het over. Je spreekt wartaal. De Ku Klux Klan. Je bent gek. Een gevaarlijke gek.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:54

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:38

De democraten zijn geen 'neoconservatives' maar liberalen. Voor neoconservatieven moet je in de republikeinse partij kijken. Er waren wel democraten die tegen de liberale lijn van de democraten waren maar dat was decennia geleden. Eventjes je geschiedenis leren. De Ku Klux Klan kan zich ook niet meer vinden in de democraten. Die zijn massaal overgestapt naar de republikeinse partij.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:52

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:43
Jij dat linkse gespuis is nog steeds aan het janken na hun democratische verlies. Links maakt veel kapot, net als in NL. Links is agressief en gevaarlijk. En heeft geen respect voor een officiële verkiezingsuitslag.

Mark_D_NL | 31-03-17 | 10:50

Hij moet zich echt vastklampen aan die katheder (0:35) om niet om te vallen.

Jan Toeternuitje | 31-03-17 | 10:45

Onbegrijpelijk dat die demente rumboon nog steeds wordt geaccepteerd door de lidstaten.... of is het wel makkelijk dat de controle vanuit Brussel niet zo streng is (vanwege meestal bezopen controleur?)

mallekater | 31-03-17 | 10:45

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het op een grote clash uitdraait. Het ontbreekt leiders aan intellect en inspiratie, het ontbreekt de wereld aan gezonde competitie (vorige eeuw een mooie wedloop op wetenschappelijk gebied Europa - Amerika). De rek is eruit, iedereen zit er voor zichzelf. Het ideaal van een vrije wereld is overboord gegooid. Laten we wel wezen, inmiddels is het vrije westen geen inspiratie meer voor seculiere mensen in een dictatuur, die zien ook de graaiers en de kortzichtigen. Dat gaat ons opbreken..

Kouwe Kees | 31-03-17 | 10:44

Overigens schijnt de Brexit zo'n 80 miljard te gaan kosten. Dat is exclusief wat er straks betaalt moet worden aan invoerheffingen e.d.

Of het goed of slecht uitpakt het is een duur grapje.

Dan. Volgt niemand het nieuws in Amerika? Het is daar een puinhoop waar je U tegen zegt.

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:43

KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:28
Precies. Lijnen die hier, in Nederland, voor en tijdens het referendum ook bloot zijn komen te liggen.
Krachten waar overigens geen mens tegenop kan. Ook Trump niet, waarschijnlijk. Dus Trump is een held. Een gekke held. Een gekke held met twitter en een dooie cavia op z'n kop. Maar toch. Een held.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:41

Schoorsteenveger | 31-03-17 | 09:14

Dat is volgens de afspraken. Groot-Brittannië heeft zelf nota bene gepusht voor deze afspraken. Ik weet niet of je weet hoe het werkt in de echte wereld maar zou jij niet zorgen dat alle afspraken worden nagekomen als je partner plots besluit om niet meer mee te doen?

Mijn oude werkgever had een clausule in onze overeenkomst waarin stond dat ongeacht wie de samenwerking op zou zeggen dat er een termijn van zes maanden was waarin ik mijn diensten zou moeten voortzetten tenzij anders bepaald door beide partijen inclusief bonussen en commissies.

Toen ik zei te gaan verhuizen en mijn dienstverband op te zeggen heb ik dat volledige bedrag uitbetaalt gekregen. Denk je echt dat ik uit een 'moreel' gevoel nee ging zeggen tegen die centen? Natuurlijk niet. Afspraak is afspraak. Jij wel?

De Koreaanse Slet | 31-03-17 | 10:41

Van Urk | 31-03-17 | 10:26
Kleuterniveau, ik hoop maar dat dit idd de verklaring is. Maar ik vrees dat het dodelijk serieus is. Deze mensen zitten in zo'n afgeschermde bubbel, dat de federatie in hun hoofd al lang bestaat en nationale souvereiniteit alleen nog een soort folkloristische couleur locale inhoudt. Kijk ook hoe ze net deden alsof de EP verkiezingen een soort van EU presidentsverkiezing by proxy waren. En de plannen voor 1 leger, Europese belastingen, Pensioenharmonisatie etc. Het dendert maar door.

Die nare populisten zijn slechts de laatste obstakels in de ever closer union. Maar ze vertolken heus niet de silent majority. Want kijk toch, die duizenden jongeren op de been vóór de EU.....

Gen. Maximus | 31-03-17 | 10:40

Comrade Trump is zijn spullen al aan het pakken.

niks mis mee | 31-03-17 | 10:39

nickolaas | 31-03-17 | 09:22
Maar het gaat niet om isolatie. Ik wil graag met heel Europa samenwerken maar de manier waarop is momenteel gewoon bullshit. Te weinig democratie, te weinig geduld, te weinig praktisch denken, te weinig af te leggen verantwoording, teveel narcisme, zelfverrijking en koppig blind idealisme. Het is pure zelfvernietiging die momenteel plaatsvindt. Het volk wil best samenwerken, maar ze geloven niet in de poppetjes die zich momenteel het spel toegeëigend hebben. Juncker en co. bakken er gewoon niks van, incapabel gespuis.

Upendo | 31-03-17 | 10:37

Druncker is hét toonbeeld van de teloorgang van de EU. Kan iemand die man niet met een advocaatje in een bejaardenhuis gooien? Wat een druiloor.

Stokman | 31-03-17 | 10:36

Nederland zit met een dilemma. We zijn van oudsher een land dat over grenzen kijkt voor handel. In die zin is het logisch dat Nederland zijn beste beentje voorzet wanneer bestuurders van Europese landen vragen om meer samenwerking. Maar, wiens schuld het ook is, nu zorgt dat samenwerkingsverband voor onenigheid met US, UK, Rusland, Turkije. En dat terwijl dat "samenwerkingsverband" ook nog eens steeds meer op een afpersingsrelatie begint te lijken. Het kost vooral veel geld, het kost ons onze soevereiniteit. En we kunnen niet weg. Zo bezien is het beter om deze "samenwerking" te heroverwegen. Maar we zitten met die ene munt. En praktisch zonder leger voor enige bescherming. Wat te doen?

Ramsesz | 31-03-17 | 10:34

Ik ben toch geneigd om hem te geloven, immers: kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid.

Mr_Natural | 31-03-17 | 10:30

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:18
Klopt want regimechange is change naar een US vriendelijk regime. De New World order van de neocons gaat dwars door partij lijnen heen. Lijnen die overigens al vele jaren fragmenteren, gelukkig, en nu onder Trump echt bloot komen te liggen, gelukkig. Meer nuanceringen dus. Doet ie onbewust toch nog iets goeds haha.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:28

Amerika is een land. De EU niet.
Bizar dat Juncker dat schijnbaar wel zo ziet.

Bastie | 31-03-17 | 10:28

Dat soort regenten zoals Drunk zorgen voor nog meer complete onstabiliteit in EU landen door de grootste kracht VS die in NAVO verband Europa enigzinds beschermen kan tegen oorlogzuchtige landen buiten spel te zetten met wat dom gebrasel en dat omwille van het verder zinkende EU Kalergi schuitje te redden wat door Brussels mismanagement tot een groot fiasco is verworden.

Koeienflat | 31-03-17 | 10:27

California dreaming.

cat22 | 31-03-17 | 10:27

Dus als de leider van de verenigde staten van Amerika voor soevereine landen in Europa is, trekt de leider van de 'verenigde staten' van Europa van leer over autonoom maken van staten in de VS. Jammer dat het hoogste bestuurlijke niveau niet verder komt dan kleuterklasredenaties.

Van Urk | 31-03-17 | 10:26

"het staat tussen "aanhalingstekens" dus is het niet "letterlijk" te nemen". "vrij" naar Trump en "stenengooimeisje" hetgeen weer "vrij" is naar "zeilmeisje". Zo .....

KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:24

@ JvanDeventer | 31-03-17 | 09:58
"Life, it seems, just wants to be."
A Short History of Nearly Everything - Bill Bryson

Kouwe Kees | 31-03-17 | 10:22

plaszak | 31-03-17 | 10:10
"Robert Kagan and other neocons backing Hillary"

Hier. Omdat de spelende mens van nature lui hoort te zijn. Ik geef je het voordeel van de twijfel. Van Libertas. Voor jou.
theintercept.com/2016/07/25/robert-ka...

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:21

Het verschil tussen Trump en Juncker is onder andere, dat Trump daadwerkelijk gekozen is. Wie heeft Juncker ooit aan zijn baan geholpen?

Tollebol | 31-03-17 | 10:21

ad melkert | 31-03-17 | 10:16
de realiteit is nu juist dat mensen minder nadenken maar meer "swipen" en "liken" op FB en social media headlines. En dat blijken dan vooral de sprookjes uit St Petersburg en Ankara en TelAviv te zijn. Grappig he, dat nadenken. Er worden zelfs als Trump on-line is extra nep berichten met "conspiracy theorien" gepusht via FB en Twitter in de hoop dat hij of zijn volgers er in tuinen. Tot nu lukt dat wonderbaarlijk goed, leuk he al dat nadenken?

KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:20

plaszak | 31-03-17 | 10:10
Verdiep je nou eens. Het is niet zo moeilijk de feiten te vinden. Jij denkt, "neocons is rechts, republikeinen is rechts, dus Hillary is goed". Maar zo werkt het niet. In de US of A.
Hillary werd betaald door de neocons als pro-regimechange-kandidaat. Dat is een feit. Op het lijstje van regimechange staat, na gedane zaken afgestreept, nu Rusland.
Nou ik weet niet waar jij vandaag zin in hebt, maar ik in ieder geval niet in een instabiel staatsgegrepen Rusland.
Iets met ligging van Nederland ten opzichte van.

En dan noem je mij simpel. Dwaas.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 10:18

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 09:16
mooiste is nog dat Flynn al bijna 1 jaar een betaalde huurling van Erdogan bleek te zijn (530.000$) In dienst dus van een buitenlandse staat, en wat voor een. Tillerson die nu in TUR bekijkt of ie Gulen kan uitleveren wellicht.
Krijgt Trump straks toch nog zijn hotel deal in TUR? Maar eerst dit weekend Xi in Maragogo bedanken voor zijn merk rechten in China natuurlijk. Doen ze de politiek (die paar eilandjes enzo) wel tijdens de lunch.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:17

Daar zijn ze goed in daar bij de EU: Poetin stelselmatig stigmatiseren op buitenlandse inmenging, maar de EU is in potentie nog veel gevaarlijker qua machts/expansiegedrag. En kijk ook eens naar die domme dikke Sharon (van die MegaproEUpartij, de PvdA) Dijksma, die zo nodig olie op het vuur moet gooien met de collaborerende democraten in Californië. Nee, dat maakt het wel heel zichtbaar: de bestaande, maar eroderende kliek, heeft het maar moeilijk met de nieuwe realiteit. De nieuwe realiteit is dat mensen zelf gaan nadenken, en vooral niet meer naar sprookjes van het estabilishment luisteren. Over and out/ do you copy?.

ad melkert | 31-03-17 | 10:16

Had ie weer gedronken of lijkt dat maar ?

Lichtstadfan | 31-03-17 | 10:16

och als bierdrinkende Farage als ervaringsdeskundige ingehuurd kan worden door de TeaParty voor de Calexit, moet er voor Juncker ook wel iets te vinden zijn in de US.

KomodoVaraan | 31-03-17 | 10:13

spanarchist | 31-03-17 | 09:09

Juncker bedoelt hier natuurlijk de kansenparels die over de hekken en muren klommen van de Spaanse enclaves tegen de grens van Marokko. Iets anders zou ik niet weten.

rooie vogel | 31-03-17 | 10:13

@RenHoek: oude mannetjes, zoals Ronald Reagan, Willem Drees en Winston Churchill? Ja, dat is heel erg, al die ervaring en dan nog iets nuttigs willen doen.

JvanDeventer | 31-03-17 | 10:10

@LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:38
De neocons zitten aan de kant van de republikeinen LibertasSimpele.
Wilders zit ook aan die kant. Geert ook een Hillary fan?
De neocons hebben onder Obama nauwelijks een rol van betekenis gespeeld.

plaszak | 31-03-17 | 10:10

@RenHoek | 31-03-17 | 10:04:

Maar dát waren allemaal democraten (althans in vergelijking met Juncker).

Reinaert | 31-03-17 | 10:09

@nickolaas | 31-03-17 | 09:22

Ik ben er niet zo van als oude mannetjes nog steeds aan het roer staan. Doet mij denken aan oude mannetjes als Mielke, Honecker, Ulbricht, Mugabe, Brezhnev en ga zo maar door.

RenHoek | 31-03-17 | 10:04

Historie zal over deze man oordelen. En dat zal niet mals zijn.

RenHoek | 31-03-17 | 10:01

Ach. moet je het die man kwalijk nemen? Een autodealer pleit voor meer asfalt en de eigenaar van een Italiaans restaurant vertelt ons dat pasta zo gezond is. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Wat mij zo verbaast is dat er, ondanks alle heisa over het Britse vertrek, in ons land zo weinig en zo oppervlakkig ruzie wordt gemaakt over de EU. Men heeft het wel over de voors en tegens voor de Britten, maar onze eigen positie in de EU staat nog steeds niet ter discussie. Als Geert Wilders daar iets over zegt wordt het straal genegeerd. Uitgesproken voorstanders of tegenstanders roepen wel iets langs elkaar heen, maar verder dan de bekende gemeenplaatsen komen ze nooit. Kennelijk vindt de meerderheid hier het wel best zoals het is.

JvanDeventer | 31-03-17 | 09:58

De boel is aan het zinken. Dit is wel heel pijnlijk. Wat een demasqué.

RenHoek | 31-03-17 | 09:57

-weggejorist-

Ci Ty33 | 31-03-17 | 09:57

Het straalt gewoon machteloosheid uit. Blijkbaar komt men niet verder dan het schofferen van anderen i.p.v. de hand in eigen boezem te steken dat men uit een uitstekend project, de EEG, een gedrocht, de EU, gemaakt heeft.

Bytemaster | 31-03-17 | 09:55

Juncker, komt er langzaam maar zeker achter dat zijn clubje van alcoholisten oplichters op omvallen staat. Een carrière besteed aan niets... wat een loser.

Mark_D_NL | 31-03-17 | 09:54

Ze weten inderdaad niet wie hij is, dus op Drudge was dit gister de Headline (archief)
EU BOSS: WE'LL BREAK UP USA!
.
www.drudgereportarchives.com/data/2017...
.
Dus hij noemt hem EU Boss, want we hebben ook nog Tusk, en Schulz etc. En de echte Boss is Mutti.

Zwizalletju | 31-03-17 | 09:53

@necrosis | 31-03-17 | 09:36
Overheidsuitgaven in het gdp meerekenen is in het voordeel van socialisten.

bambi1970 | 31-03-17 | 09:52

-weggejorist-

Teiltje_Uilenspiegel | 31-03-17 | 09:52

Dus als Trump nog grunchy is over zijn ingetrokken inreisverboden, ff gaan stoken. Handig hoor. Tactisch.

Alquest | 31-03-17 | 09:50

-weggejorist-

zweeperover | 31-03-17 | 09:49

Vollidiot.

zweeperover | 31-03-17 | 09:49

Hij is waarschijnlijk in de war over de jongeren die de straat op gaan om voor iets te demonstreren; het waren de Turkse jongeren die in Europa voor Erdogan opkomen

ArieC | 31-03-17 | 09:47

Heb medelijden. Hier staat een ongekozen leider/lijder kritiek te uiten op een democratisch gekozen leider van de USA. Deze alcoholist weet het zelf ook niet meer. Reddeloos, radeloos. Ziet het einde in zicht komen.

papillon46 | 31-03-17 | 09:46

Gaat al-tijd mis, Juncker tijdens de dagopvang.
.
Het psycho-geriatrische verpleeghuis krijgt met dit wandelend ziektebeeld straks twaalf Korsakov-patiënten voor de prijs van één - en de burger draait weer op voor de torenhoge kosten.
.
Lijkt me aangewezen om deze exorbitante uitgaven straks te boeken op een rekening voor het beheer van kernafval of iets dergelijks.

Herbert_von_Caravan | 31-03-17 | 09:45

Mijn hemel, wat een gestruikel. En Duits heeft hij als 1e taal geleerd?

Zoltan | 31-03-17 | 09:44

Het wereldje van de EU wordt steeds kleiner ,Nederland was altijd groot in handel over de hele wereld,maar met Juncker aan het bewind ,kunnen ze straks de meesten landen op d'r buik schrijven . Baas blijven over je eigen land ,en niet laten besturen door een stelletje betweters en feestvierders .Parasieten halen ze er ook nog in ,wat een beleid ,een kleuter kan zien dat zoiets geen stand houd .

fleurtje | 31-03-17 | 09:44

Waarom lopen gekken zoals gekke Guy en Dronker nog steeds rij rond?

Uw Psychiater | 31-03-17 | 09:42

Nuchternederland | 31-03-17 | 09:40
Ik heb bewondering voor Trump's moed en eigenwijsheid, ja.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:41

Juncker probeert Erdogan na te doen en Verhofstadt wil een EU-leger, inclusief kernwapens en een eigen 'rode knop'. Communisten met grootheidswaanzin.

bambi1970 | 31-03-17 | 09:41

De grote grap is natuurlijk dat met Calexit (of East-cal, West-cal) de kiesmanhoeveelheid veel en veel vaker richting GOP zal swingen bij een verkiezing. Californie is meer dan alleen LA en SF; en de 'plattelanders' van Califorie staan al te trappelen.

Adversary | 31-03-17 | 09:40

Hij had duidelijk weer gezopen!
Beschamende kont met oren.

Hebbiehemookweer | 31-03-17 | 09:40

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:38
Dan zal je wel blij zijn met Trump die in ieder hoenderhok zijn knuppels gooit.
beetje opschudden kan geen kwaad.

Nuchternederland | 31-03-17 | 09:40

Nuchternederland | 31-03-17 | 09:33
Denk je echt dat de gehele "administration" werkt voor "de Russen".

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:40

Ze worden bang in Brussel. En da's maar goed ook.

postmodernismisdead | 31-03-17 | 09:39

@raakzoek | 31-03-17 | 09:26
Bedoel je niet EU ipv Europa?
Dat zijn namelijk twee verschillende dingen.

necrosis | 31-03-17 | 09:39

Maar Hillary was toch verslagen????
Nuchternederland | 31-03-17 | 09:33
Het poppetje Hillary wel ja. Maar de neocons, haar broodheren, zijn nog in full force bezig hun plan door te zetten. Of denk je soms dat het normaal is, wat je daar ziet gebeuren.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:38

Zijn er nog wel weldenkende mensen vraag ik mij zo wel eens af.

dalskog | 31-03-17 | 09:37

Zot. Geen woorden voor dit heerschap dat het ooit zo mooie Europa te grabbel gegooid heeft.

Hettiet | 31-03-17 | 09:37

@Dutch_Holland | 31-03-17 | 09:28
En schijnbaar de vijfde economie van de wereld.

necrosis | 31-03-17 | 09:36

Maar dat de VS al decennialang democratisch gekozen regeringen saboteert en omverwerpt en zich met de binnenlandse politiek van andere landen bemoeit is wel ok dan?

Zzzzooooffff | 31-03-17 | 09:35

Er is in de VS een dictatuur bezig de macht terug te grijpen, met als doel de eigen zakken te vullen middels onze vernietiging. Ook jouw vernietiging, dwaas.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:21
Maar Hillary was toch verslagen????

Nuchternederland | 31-03-17 | 09:33

Dit is overigens buitengewoon aanmatigend. Een benoemde, niet gekozen bestuurder die een gekozen bestuurder de maat denkt te nemen...
.
Zou iedere Europeaan zich voor moeten schamen.
.
Juncker exit graag....

Parel van het Zuiden | 31-03-17 | 09:32

Amerikanen hebben het ook vaak over de Republiek California, dus inderdaad is dat een betere keuze.

Nuchternederland | 31-03-17 | 09:32

Waarschijnlijk is hij het nu alweer vergeten, als hij al uberhaubt zijn roes heeft uitgeslapen

Bokito ergo sum | 31-03-17 | 09:31

@LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:17
"En dan jezelf nog steeds een bovenste beste borst vinden. Dat kan alleen met Guy aan je zijde. Joseph Guy.

Dat kan ook met een andere Guy. Namelijk Guy Verhofstadt, die heeft ook slechts een geloof en dat is eu. (eu geen hoofdletters)

Flightless bird | 31-03-17 | 09:31

Alcoholisme in combinatie met een ivoren toren perspectief.
Het lijkt op het eerste gezicht kolderiek. In werkelijkheid gevaarlijk en schadelijk voor samenleving, beschaving, en toekomstperspectief.
.
Tijd voor alcoholverbod voor mensen in bestuursfuncties. Immers, als je onder invloed niet geschikt geacht wordt om een auto te besturen lijkt me een continent ook niet heel wenselijk.
.
Ik denk overigens dat dit op alle bestuursnivo's erg zou helpen. Wat politiekcorrecten "bruggen bouwen" noemen is in de praktijk namelijk vooral op de netwerkborrel met gelijkgestemden de drankrekening van de gastheer opjagen.
.
We laten de minsten van ons leiden en zijn verbaasd dat ze ons de afgrond in leiden...

Parel van het Zuiden | 31-03-17 | 09:30

Californië is de randstad van de VS.

Dutch_Holland | 31-03-17 | 09:28

Welke jonge mensen die vóór Europa de straat op geen? Beetje te veel "alt-news" gekeken die seniele ouwe gek.

Hiesjes | 31-03-17 | 09:28

Toonbeeld van EU-democratie.

maar toch | 31-03-17 | 09:27

Ik ben voor Trump en kijk uit naar zijn reactie, altijd humor.

doskabouter | 31-03-17 | 09:26

Kan iemand mij die beelden tonen waarop duizenden mensen voor Europa demonstreren? Of heeft hij dat in gewoon gedroomd...

raakzoek | 31-03-17 | 09:26

Europa is een oude dame die teveel kinderen heeft gekregen. Vanuit dat perspectief gezien is een dronken oom als Juncker logisch. Ook het betweterige Dikke Fransje is op zijn plaats.
Ik snap de VS wel. Europa is ondanks haar potentieel geen hoogvliegster.

ristretto | 31-03-17 | 09:26

en nog een rondje voor z'n klapvee in de zaal

Tobi | 31-03-17 | 09:24

Ik ben toch meer onder de indruk van een interview/speech dat Senator John McCain onlangs gaf - en dat ook kritisch was over Trump, Putin en de situatie in Europa. De man is inmiddels 80 jaar oud en was presidentskandidaat in 2008 voor de Republikeinen. Iemand die veel heeft meegemaakt en onder andere een oorlogsheld is.
Stukje eruit: "How did the instinct to self-isolate resurface in America and Europe? “All of us,” McCain says bluntly in his speech, “must accept our share of the blame. . . . At times we tried to do too much, at others we failed to do enough. We have lost touch with many of our people. We’ve been too slow to recognize and respond to their hardships. We need to face up those realities. But that does not mean losing hope and retreating. That we must not do.”

Seldom has John McCain been more worth heeding. For whatever our politics, the times demand that Americans uphold the moral difference between the civilization we aspire to, at home and abroad, and the predatory world of narcissists and autocrats." www.bostonglobe.com/opinion/2017/03/2...

nickolaas | 31-03-17 | 09:22

@Nathan R Jessup | 31-03-17 | 09:16
Hoe wil je Trump wegkrijgen?
Die man is gekozen, Juncker niet.

necrosis | 31-03-17 | 09:22

Een dronken tor waarvan het gros binnen en buiten de EU niet eens wie het is.
.
ikgeloofhetniet | 31-03-17 | 09:18
.
'Wel echt een probleem'. Vertel?

Claude_Vieaul | 31-03-17 | 09:21

@keestelpro | 31-03-17 | 09:14
Luxemburg zijn de grootste netto graaiers van de EU.
In verhouding betalen ze het minste en ontvangen het meeste.
Hoe zou dat nou komen?

necrosis | 31-03-17 | 09:21

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 09:16
Careful what you wish for. Er is in de VS een dictatuur bezig de macht terug te grijpen, met als doel de eigen zakken te vullen middels onze vernietiging. Ook jouw vernietiging, dwaas.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:21

Opgefokt bekkie / is bezopen / de fles is leeg

gerrie de perrie | 31-03-17 | 09:20

De transpirerende bovenlip van de de man doet me denken aan alcohol die zich een weg naar buiten zoekt zoals ook zijn taalgebruik.De lieve man zet Europa voor schut met zijn voorkomen.Over pakweg 2 jaar staan de Britten er veel beter voor als de rest van Europa.Het klapvee in de zaal zijn alleen maar pluche zitters bang voor hun geld en baan want als je een bepaald IQ hebt ga je voor de onzin van die man niet ook nog eens zitten klappen.De lieve man moet vervroegd met pensioen of zo want dit kan niet zo verder.

tegenalles | 31-03-17 | 09:19

De transpirerende bovenlip van de de man doet me denken aan alcohol die zich een weg naar buiten zoekt zoals ook zijn taalgebruik.De lieve man zet Europa voor schut met zijn voorkomen.Over pakweg 2 jaar staan de Britten er veel beter voor als de rest van Europa.Het klapvee in de zaal zijn alleen maar pluche zitters bang voor hun geld en baan want als je een bepaald IQ hebt ga je voor de onzin van die man niet ook nog eens zitten klappen.De lieve man moet vervroegd met pensioen of zo want dit kan niet zo verder.

tegenalles | 31-03-17 | 09:19

Aan alle kanten wordt geroepen dat het de einde van de euro is. De EU brokkelt aan alle kanten af. Maar deze man zit als een don quichotte te roepen dat de EU zo geweldig is.

roze_bril | 31-03-17 | 09:18

Ja jammer dit had beter gekund maar die knurft trump is wel echt een probleem. Maar goed dat wilde de Amerikanen graag dus laat ik ze maar.

ikgeloofhetniet | 31-03-17 | 09:18

Duizenden jonge mensen de straat op voor Europa. Maar niet spontaan. Het geeft een bepaalde soviet-feel, dit Europa. Mooi man. In pak hem beet twintig jaar de in vierduizend jaar ontstane West-Europese beschaving zodanig afschaffen, dat demense, zelfs wanneer ze mogen "stemmen", niet anders meer willen.
En dan jezelf nog steeds een bovenste beste borst vinden. Dat kan alleen met Guy aan je zijde. Joseph Guy.

LibertasSimplex | 31-03-17 | 09:17

Nu Flynn aan het zingen is als een kanarie over de contacten tussen Trump en Putin is in ruil voor immuniteit zal de EU geen tijd hebben om Trump weg te krijgen.

Nathan R Jessup | 31-03-17 | 09:16

@Dutchbeaurouge | 31-03-17 | 09:09
Is een beetje als moslims die zeggen dat islam vrede is.

zwarte_weduwe | 31-03-17 | 09:15

@necrosis | 31-03-17 | 09:09
Het is moeilijk te verkroppen dat Luxemburg nog steeds een Groot Hertogdom is en Brabant niet meer.
Heimlijk erken ik daarom de onafhankelijkheid van Luxemburg niet.
Maar u heeft gelijk. De man komt uit het -Duitse- Luxemburgse Redingen.

keestelpro | 31-03-17 | 09:14

Hij kan zich beter druk maken over de vraag hoe hij de boel bij mekaar houdt. Het wordt nu echt cabaret met die Brexit. Ze proberen daar bij de EU nu al te voorkomen dar het VK tijdens de Brexit al handelsovereenkomsten gaat voorbereiden of afsluiten met individuele EU-leden.

Schoorsteenveger | 31-03-17 | 09:14

Is hij niet de baas van de EU? Moet ik nu aan hem gaan uitleggen wat het verschil is tussen Europa, de EU, de Euro en de Verenigde Staten?

a1a2a3 | 31-03-17 | 09:13

@Spartacus
"Ga ik zelf de onafhankelijkheid van van Ohio en Texas propageren."
Tweede 'van' Tikfoutje?
Of was Juncker weer eens onder invloed?

necrosis | 31-03-17 | 09:13

Drank maakt meer kapot dan je lief is.....

Ommezwaai | 31-03-17 | 09:12

Ik wacht nog steeds op de onafhankelijkheid van Amsterdam.
Hahaha de gedachte alleen al.
Alsof een kip probeert te vliegen zonder vleugels.
Met vleugels lukt al amper.

keestelpro | 31-03-17 | 09:11

-weggejorist-

Teiltje_Uilenspiegel | 31-03-17 | 09:10

@keestelpro | 31-03-17 | 09:08
Juncker is toch een Luxemburger?

necrosis | 31-03-17 | 09:09

Ik vind het wel een kunstje van de EU 'vrede en veiligheid' propageren en toch met zo'n beetje alle wereldmachten ruzie aan het zoeken. Rusland uitdagen in hun achtertuin met de Oekraïne, de VS gaan loosbedreigen, de Engelsen financieel bedreigen, de eigen burgers bedreigen. De fictieve macht stijgt herr Juncker net zo snel naar het hoofd als de alcohol schijnbaar.

Dutchbeaurouge | 31-03-17 | 09:09

Die duizenden jonge mensen die demonstreren voor Europa, waar was dat precies? Dat moet ik even gemist hebben.

spanarchist | 31-03-17 | 09:09

@keestelpro | 31-03-17 | 09:08
Oké hij komt uit Duitstalig Luxemburg dat verklaart het fucked-up accent.

keestelpro | 31-03-17 | 09:09

Een benevelde geest wauwelend aan het roer van het EC/EU - hoe symbolisch wil je het hebben?

Homo homini lupus | 31-03-17 | 09:09

Stoere taal van een zatlap.

necrosis | 31-03-17 | 09:08

Hij praat eigenlijk best slecht Duits voor een Duitser.

keestelpro | 31-03-17 | 09:08

ga eens deaud man
en je instituut ook aub

CtrlAltDel | 31-03-17 | 09:07

Als deze Luxemburger door Texas loopt denkt hij dat hij reis om de wereld heeft gemaakt.

MichelDenHaag | 31-03-17 | 09:06

Wat een totaal verwarde man die Druncker. Hij ziet 't echt niet.

klamme.vla | 31-03-17 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken