Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

118 keer in aanraking met popo: Total Loser

In een groot aantal staten in de United States of Murica ben je zwaar de bok als je voor de derde keer een misdrijf pleegt: three strikes en de mazzel. In Nederland voeg je na 117 keer oproerkraaien doodleuk een extra streepje aan je turflijst toe door met je cokebakkes langs de Meerndijk te gaan staan. Een kommaatje verkeerd of een typefoutje van de popo? Nee hoor, dit softe land is simpelweg record breaking, history making knettertjegek: nog 779 keer te gaan voordat de rechter je in het ISD pleurt.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

lordwally | 07-03-17 | 13:25

-weggejorist-

funkyd | 07-03-17 | 01:47

Hahahahaha, komt door de "crimefighters" vd "vvd", wat een lacher is het hier.

Wienerschnitzel mit | 07-03-17 | 00:35

@ De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:58
Natuurlijk niet herkenbaar. Want alles wat "jouw soort" niet ziet bestaat niet en is er niet. Ik zit hier al een hele tijd. Zelfs als je moeder voor kankerhoer wordt uitgemaakt, als je in je bek wordt gespuugd, zelfs als je homoneefje in elkaar wordt geschopt en zusje door een loverboy wordt misbruikt herken je er niets in. Dat mag. Dat kan gewoon in 2017. Sterker nog; het is je van harte gegunt want ik ben geen nazi die de geweldsplegers wil hinderen natuurlijk. Voor "mensen" zoals jij zorgen de PVDA/VVD/D66/CDA en nog meer "uberfatsoenlijke" partijen dat dit soort fora blijven bestaan. En dat ruikt niet, dat stinkt. Maar alle respect aan "mensen" die die geur aan willen houden. Socialer kunnen we het niet maken. Allerlaatste wens: ik hoop dat je kinderen hebt !

Rest In Privacy | 06-03-17 | 22:30

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:58

Daar was ik al bang voor.

Mr_Natural | 06-03-17 | 21:08

@MarcS | 06-03-17 | 19:58
Och. Wie boeit zich over jou. Je bent toch al afgeschreven. Jij en je mening doen er kennelijk niet meer toe. Vooral omdat je zelf NIETS te zeggen hebt. Een beetje recalcitrant en rebels doen en doen alsof je iets voorstelt. Een beetje zielig zeg maar. Zeker op jouw leeftijd en gezien je al jaren werkloos thuis zit.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 21:00

@Mr_Natural | 06-03-17 | 20:26
Apart verhaal. Totaal niet herkenbaar.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:58

Stem PVDA/VVD/D66/CDA/GL als je zelf overvallen of verkracht, nagesist of mishandeld wilt worden. Stem gevestigd als je de huidige koers wel OK vindt. Of zullen we eens een andere smaak proberen ? Om te kijken of het beter kan ? FVD is sinds een week mijn hoop.

Rest In Privacy | 06-03-17 | 20:46

-weggejorist-

FrummelPummel | 06-03-17 | 20:28

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:41

Okee, je staat er al je hele leven middenin.
Ik ook.
Ik ben geboren in een arbeiderswijk, PvdA gezin.
Ik zat op een christelijke school, gelegen tussen een arbeiderswijk en een villawijk. Ik heb dus al heel vroeg geleerd dat alle mensen gelijk zijn, maar sommige gelijker zijn dan anderen.
Ik heb de eerste gastarbeiders zien binnenkomen.
Mijn beste vriend was 'allochtoon'.
Ik heb van m'n 20ste tot m'n 22e Nederlandse les gegeven aan gastarbeiders, zoals ze toen nog heetten.
Als ik toen (1991) over mijn ervaringen en visie op de toekomst van deze mensen sprak werd ik door mijn vrienden steevast 'Janmaat' genoemd.
Ik ben 10 jaar jeugdtrainer geweest van een multicultureel voetbalelftal.
Ik heb als rijksambtenaar 8 jaar samengewerkt met medelanders.
In mijn werk als zelfstandige heb ik vaak te maken met medelanders.

Mijn conclusie tot nu toe:
Moslims zijn prima mensen, tot:
A: Je over geloof gaat praten. Onmogelijk, zelfs met de meest gematigde moslim.
B: Het gezelschap uit meer dan 20% moslims bestaat, dan nemen ze de leiding over en vormen een front. (Ik heb ooit een training gegeven waarbij één van de spelers opperde:'Zullen we een partijtje zwart tegen wit doen?')
C: Je ze vraagt waar hun hart ligt. Schokkend, maar niet verbazend, om te horen dat dat niet Nederland is, het land waar ze geboren zijn en waar ze alles aan hebben te danken.
D: Heel veel moslims hebben heel veel geld. Ik word regelmatig betaald met briefjes van 200 en 500 Euro. Die zitten niet in de flappentap. Als ik briefjes van 500 Euro heb, dan ga ik ze bij de coffeeshop wisselen. Die zijn er blij mee, dat vervoert zo makkelijk.
E: Dat ik het op moet geven, het gaat nooit wat worden.

Mr_Natural | 06-03-17 | 20:26

Dit noemen ze verwaarlozing van de maatschappij. Een cultuur wordt meer bepaald door wat men niet doet dan door wat men wel doet. Niet adequaat handelen zorgt ervoor dat deze loser in zijn visueuze cirkel blijft zitten en wij er telkens weer mee geconfronteerd worden. Liberaal socialisme is het ergste dat dit land ooit is overkomen! Liberaal wegkijken en sociaal pamperen... ik stem Theo!

Rest In Privacy | 06-03-17 | 19:59

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:27 - dwaallicht dat je er bent, rehabiliteren of laten lijden (dat gaat voorbij straffen). Je zult wel weer een kromme redenering hebben zoals altijd.

MarcS | 06-03-17 | 19:58

Het houdt niet op, niet vanzelf...

Rest In Privacy | 06-03-17 | 19:55

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:04

Je kunt de VS niet vergelijken met Nederland, dat is het "feit" waar jij je op beroept, leuk gevonden hoor.
Een kosten/baten analyse kunnen wij hier pas doen wanneer we de doodstraf hadden in Nederland.

En junks hebben hun eigen doodvonnis al getekend ?
Jules Deelder, Keith Richards, ik kan er nog veel meer noemen die gewoon oud worden ondanks de drugs.
Ja ook "gewone" burgertjes, uiteindelijk heeft iedereen een doodvonnis...

authentic | 06-03-17 | 19:51

Moet je voor de gein eens 117 keer achter elkaar "niet meer doen hoor" zeggen... en dan nog een keer voor deze zaak. Ik zou er kaakkramp van krijgen.

Boudfrombresjes | 06-03-17 | 19:50

Waarom zijn jullie zoveel ruzie aan het maken, terwijl jullie het redelijk eens zijn over zaken die echt belangrijk zijn? Val me niet aan, het is een oprecht bedoelde vraag. :)

robertdoesnEro | 06-03-17 | 19:48

Mr_Natural | 06-03-17 | 19:33

Wil je me alsjeblieft niet vergelijken met dat ventje. Maar ja. Ik sta al mijn hele leven er midden in. Ik schuw geen mensen. Ik leef niet in mijn ivoren toren. De gewone man is interessanter dan de lul op de "club" die wil opscheppen. Ik ben en blijf iemand die met iedereen kan praten. Dat is mijn kracht en mijn zwakte.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:41

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:24

Ik schrijf niemand af. Iemand die zijn eigen doodvonnis heeft geschreven kan zichzelf ook amnestie geven. Maar een verslaafde is zijn hele leven verslaafde, al ben je 100 jaar afgekickt. Ik ken er wel een paar bij wie het gelukt is, maar een echt leven krijgen ze nooit. Bij tegenslagen in het leven zijn ze vaak direct weer terug bij af.

Je lijkt trouwens ook wel een beetje op Jesse Klaver, die kent ook zoveel buurvrouwen, bekenden, collega's enz.

Mr_Natural | 06-03-17 | 19:33

Mr_Natural | 06-03-17 | 19:19

Och wij hadden Harry in de buurt. Lieve kerel. Junk. Uiteindelijk met hulp van de buurt en professionele hulpverleners afgekickt en met zijn nieuwe tanden een baantje gevonden in de plantsoenendienst. Kwam hem regelmatig tegen. Vol met pijn en spijt voor elke diefstal maar wel dolgelukkig met zijn nieuwe kans.

Waarom moet je zo iemand afschrijven?

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:24

Nehemia | 06-03-17 | 19:12

Nee. Maar weet jij veel.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:20

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:07

Beetje flauw om opeens terug te springen naar junks.
Zij hebben hun eigen doodvonnis al getekend.

Mr_Natural | 06-03-17 | 19:19

Mr_Natural 1852
'De dood is geen straf, het is een verlossing.'
.
Correctemundo. De islam is een doodscultus.

Nehemia | 06-03-17 | 19:12

Mr_Natural | 06-03-17 | 18:52

Ja. Dus volgens de rechtsstaat dienen ze hun straf uit te zitten en indien mogelijk te rehabilitateren. Zo'n Mohammed B. komt nooit meer vrij en terecht. Breivik ook niet.

Aan de andere kant hebben we het hier over junks die een blikje bier stelen of een homp kaas. Die zijn beter af met een rehabilitatie traject. Goedkoper en effectiever.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:07

authentic | 06-03-17 | 18:52

Levenslang is vele malen goedkoper dan de doodstraf. Althans in beschaafde landen. Gewoon een feit.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:04

Ik waardeer jullie humor (en al is deze wereld er niet beter op aan het worden) echt enorm. Dat mag ook door een linkse fanaat wel een keertje gezegd worden.

robertdoesnEro | 06-03-17 | 19:01

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:14

Some people are bad machines. Jij praat over straffen en zonden overdenken. Wat een onzin. Mensen als Folkert, Anders en Mohammed vinden nog steeds dat ze juist gehandeld hebben. Gewoon een kwestie van kortsluiting, verkeerd geprogrammeerd. Je moet ze ook niet haten, ze weten niet beter, ze zijn heel erg ziek. (Vrij naar Jezus van Nazereth) De dood is geen straf, het is een verlossing. Met onze huisdieren doen we het ook als ze niet te socialiseren zijn, en daar houden we vaak nog van ook. Je kunt het dus zelfs mededogen noemen.

Mr_Natural | 06-03-17 | 18:52

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:27
Je spreekt jezelf wel heul errug tegen heur, eerst zeuren over wat het allemaal wel niet kost om daarna te komen met liever levenslange straffen voor zeer ernstige gevallen ipv de doodstraf...
Weet je hoeveel dat kost dat levenslang straffen ?!
Je bijt jezelf hier in je eigen kont.

authentic | 06-03-17 | 18:52

Als het 117 cokebezit is snap ik wel dat ze zo'n jongen geen levenslang geven.. Schiet niet op om dat soort akkefietjes tot het bittere einde te vervolgen, niet voor de gebruiker, niet voor politie en justitie en niet voor de samenleving in het algemeen.. Wel kan je je afvragen of iemand niet een gedwongen behandeling verdient na een keer of 10 gepakt worden voor drugsgerelateerde misdrijven..

Williz | 06-03-17 | 18:50

Kanarie_Geil 1832
Zo snel mogelijk weer in ere herstellen. Ordung muss sein.

Nehemia | 06-03-17 | 18:35

@Ad Hominem Tu Quoque | 06-03-17 | 16:49
U bent nog van de bits en de bytes zie ik wel. Maar ik heb me laten vertellen dat de politie geen 8080 of 6502's gebruikt, maar de originele onvervalste Intel 4004. Dat verklaart ook waarom ze geen aangiftes meer opnemen. Die passen gewoon niet in het systeem. Ze wijken dan uit naar mappen met vellen papier erin maar na elke Opsporing Verzocht weer in die lichtgetinte mappen te moeten zoeken, daar worden ze niet blij van.

Nivelleermarionet | 06-03-17 | 18:30

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:18
Voor mij staat niet 100% vast dat de doodstraf een straf is.
Jezus steeg ook op na zijn dood, en dat vieren we nog ieder jaar.
Levenslange eenzame opsluiting bijv. lijkt mij erger.

Kanarie_Geil | 06-03-17 | 18:29

Dit land is ziek. Heropen de mijnen. We hebben een strafkolonie nodig. Lubbers heeft ooit de aanzet gegeven.

Nehemia | 06-03-17 | 18:28

kom, kom mensen.. het is uit cijfers gebleken dat de criminaliteit is verlaagd, de gevangenissen leeg lopen en we ze kunnen verhuren aan de landen om ons heen.. die wel kampen met veel meer aanhoudingen en straffen.

fikkieblijf! | 06-03-17 | 18:27

@Kanarie_Geil | 06-03-17 | 18:16
De doodstraf is geen straf. Het is lafjes iemand vermoorden en komt uit de middeleeuwen. Ik kan het op geen enkele wijze vergoelijken. De dader komt makkelijk weg en het slachtoffer heeft er ook geen kut aan. Domme straf gepropageerd door domme mensen.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:18

@chicago river | 06-03-17 | 17:38
Precies. Hetzelfde geldt voor de koran. Elke idioot kan er een nieuwe betekenis en interpretatie aangeven. Ziehier dus ook de grootste problemen. Het komt altijd uit de orthodoxe/conservatieve hoek.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:17

de dood straf...?
klopt dat nu wel?
Is de dood een straf?
Als er bijv weet ik niet hoeveel bloed geyle maagden op je staan te wachten na je executie.
Wel DE oplossing tegen recidive.

Kanarie_Geil | 06-03-17 | 18:16

@am*dam | 06-03-17 | 17:35
Rehabiliteren werkt beter in alle gevallen. Dus ook voor allochtone gevallen. Helaas is het wel zo dat er TUIG is gekomen dat onverbeterlijk is. Voor deze mensen opteer ik voor de linea recta (na straf) een enkeltje naar de zandbak. We hoeven niet lief te zijn voor mensen die hier enkel komen om de boel te verstieren.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:15

@Mr_Natural | 06-03-17 | 17:32
Ja vind iemand zijn zonden laten overdenken beter dan iemand vermoorden. Ik ben niet van het oog om oog tand om tand principe zoals in de koran en bijbel staat.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:14

Dit vraagt om een buurthuis.

lingo star | 06-03-17 | 17:38

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:14 - hier gaat je verhaal deels mank
Want wat zegt de bijbel? Juist. Die zegt ook oog om oog, tand om tand.
Maar wat zegt de bijbel ook: keer uw vijand u andere wang toe. Wie wil weten wat voor stommiteiten en tegenspraak in de bijbel staan

www.debijbelzegt.nl/fouten_tegensprake...

Pak er een glas water bij uit de kraan er verander het in wijn, dat helpt.

chicago river | 06-03-17 | 17:38

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:23
Was het maar waar dat het een scoop was. Daar ligt het hele probleem. Het is allemaal oud nieuws
Rehabiliteren werkt misschien voor de westerse gevangenen. De rest lacht ons uit.

am*dam | 06-03-17 | 17:35

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:27

'Laat hem maar lijden.' Hmm, en je vindt mij primitief?

Mr_Natural | 06-03-17 | 17:32

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 17:22

Het kan verlengd worden en ook voor Anders Breivik pleit ik voor levenslang en niet de dood. Laat hem maar lijden.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:27

@ De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:18

Mwah. 's Lands wijs, 's lands eer. Ik denk dat je Singapore toch wel als een redelijk succesverhaal kan typeren. Zeker als je bekijkt waar ze vandaan kwamen ten tijde van hun onafhankelijkheid in 1965.

Enter Yeti | 06-03-17 | 17:26

Den Heerscher | 06-03-17 | 17:23

Zelfs voor monsters zoals het beest van Riga is de doodstraf een uitkomst en geen straf. Voor ernstige gevallen hebben we levenslang.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:25

am*dam | 06-03-17 | 17:22

Je doet net alsof je met een scoop kwam. Allemaal opgeblazen shit.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:23

Het enige zinnige argument tegen de doodstraf waar ik in kan komen, is het afmaken van getuigen door mensen die een doodstraf boven het hoofd hangt als ze gepakt worden. Het "toch al niets meer te verliezen"-principe.
Ik blijf voorstander van de doodstraf in recidive gevallen van zeer zware vergrijpen. Dan denk ik dus enkel aan seriemoordenaars en figuren a la Marc Dutroux.
Goed, die discussie is verder Off-Topic, maar ik zie de schreeuw om lijf- en doodstraffen alsmede zware dwangarbeid hier boven alweer terug.
.
Wat betreft 118 (of 897) keer met de politie in aanraking komen voor lichte vergrijpen -> Er is dan echt wat anders aan de hand.
Bij cokesnuivert denk ik aan verslavingsproblematiek en bij de 897x meneer ging het vooral om overlast e.d. Deze twee gevallen lijken me met name rijp voor een enkeltje inrichting/afkickkliniek. Simpelweg elke keer opsluiten of beboeten heeft geen enkele preventieve werking bij deze figuren, zo blijkt.
.
Wat het "harder straffen" betreft - Natuurlijk, maar laat het in verhouding staan tot enerzijds het vergrijp (een taakstrafje voor iemand doodrijden met je scooter na een overval is veel te zacht) en anderzijds in verhouding tot de rechtstaat (iemand met een onbetaalde parkeerboete van zijn bed lichten en de boete uit laten zitten gaat veel te ver).
.
Het lijkt me zaak om ervoor te waken dat we geen sharia-achtig recht gaan toepassen - Die fase hebben we net een eeuw achter ons gelaten - maar dat er voor bepaalde sujetten een andere aanpak moet komen moge duidelijk zijn.
.
Laten we eerst maar eens beginnen met een gedisciplineerd gevangeniswezen (Marocjes die feestjes bouwen en telefoonfilmpjes naar buiten kunnen brengen waarin ze gezellig met z'n allen aan de sos zitten lijkt me niet de bedoeling), een gevangenis die geen pretje is (dus echte vrijheidsberoving van de gestrafte, zie voorgaande tussenhaakjes) en het compleet uit laten zitten van de straf of een maximale strafvermindering bij goed gedrag.
Er moet natuurlijk geen recidive vanuit de gevangenis voorkomen. Je wilt de dader z'n les leren - iets wat nu vaak lijkt te ontbreken.
.
Het oneindige vraagstuk blijft: Hoe voorkom je recidive?
En mocht het zo zijn dat iemand echt heel hardnekkig is, tsja, dan weet ik het ook niet meer. Veelal zal een beetje dwangverpleging daar wonderen doen. Ik ben er van overtuigd dat dat meer uit gaat halen dan een week extra cel.
.
Laten we er overigens duidelijk over zijn dat het balletje hier bij de politiek ligt: Rechters toetsen aan de wet en bestraffen volgens de wet. Politie kan op blijven pakken wat ze willen, als ze zo weer buiten staan dankzij de wet, haalt dat weinig uit. M.a.w. het moet bij de wetgevende macht opgelost worden - de politiek dus.
Loos gezwatel over "geen medelijden met daders" en "harder straffen" heb je daarbij niet zoveel aan. Laat politici maar eens een echt standpunt uitdragen en dat standpunt ook met onderzoek onderbouwen.
Zowel links als rechts zal daarbij vooralsnog hartstikke nat gaan.

Den Heerscher | 06-03-17 | 17:23

@Herr Zimmermann | 06-03-17 | 17:14
Strand van Scheveningen, nu!
En nu scheppen!

necrosis | 06-03-17 | 17:23

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:18
Anders Breivik past wel in jouw wereldbeeld, verantwoordelijk voor 77 moorden. Wil je zo iemand echt alle mensenrechten geven? Volgens mij is dat de ideale kandidaat om de doodstraf weer in te voeren. In Noorwegen is de zwaarste straf 21 jaar, daarna loopt hij de kans weer vrij gelaten te moeten worden.

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 17:22

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:56
U hebt het steeds over elders en rehabiliteren, waar word en wat houdt rehabilitatie in, welk programma wordt afgedraaid?

stroopa | 06-03-17 | 17:22

chicago river | 06-03-17 | 17:20

Zolang mensen een kutleven hebben zullen ze gebruiken. Zelfs in landen zoals Iran of Rusland waar zowel verkoop als gebruik epidemisch is werken straffen dus niet. Dan blijft over rehabiliteren.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:22

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:11
Knap in 4 minuten een oordeel over een film van 7 minuten Vol met officiële cijfers en vergelijkingen met omringende Noorderburen. EN tussendoor blijft U nog reaguren ook. Wederom een bewijs van uw trollschap

am*dam | 06-03-17 | 17:22

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:14

Da's nou de eerste keer dat ik als primitief bestempeld word. :)

Mr_Natural | 06-03-17 | 17:20

MarcS | 06-03-17 | 17:15

Ik ben pragmatisch. Misschien iets wat jij ook kan leren.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:20

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:45
De coke-meneer zou voor mij helemaal niet vast hoeven want coke is een natuurlijk product (los van of er je er van houdt of niet). Het gaat fout wanneer men dan gaat kopschoppen of in een autootje gaat rijden en slachtoffers maakt, in plaats van dat ze die coke gebruiken zoals lieden uit Venezuela en Brits en Frans Guayana, om er eens goed voor te gaan, zo'n beestje te achtervolgen. Of pijlen schietende vijand kwijt te raken in de jungle.

chicago river | 06-03-17 | 17:20

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 17:16

Allemaal landen waar ik niet wil wonen. Maar ga je gang.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:19

Enter Yeti | 06-03-17 | 17:13

Ik zie een land dat stokslagen uitdeelt voor een seksdate of een sigaret roken niet als mijn beeld van een werkende maatschappij. Het past niet in mijn wereldbeeld.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:18

MarcS | 06-03-17 | 17:12

Nee ik ben oplossingsgericht. Dus als rehabilitatie mij en mijn familie veiliger houdt dan straffen dan opteer ik daar voor. Dat heet intelligentie. Je zou het eens moeten proberen.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:16

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:08
Als expat woon je daar prima hoor. Men heeft ook een vrij eenduidig systeem van straffen 'iedereen is gelijk', de laatste Nederlander met een uitgevoerde doodstraf daar was Johannes van Damme ik denk in de jaren '90.
Over drugs en de im- en export daarvan zijn ze in landen als Indonesië, Maleisië, Singapore en Thailand vrij eenduidig met daarbovenop het systeem van snelrecht.

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 17:16

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:07 - behalve voor de draaideur criminelen, toch? Of de door jou aanbeden Mark R. en de VVD.

MarcS | 06-03-17 | 17:15

Mr_Natural | 06-03-17 | 17:09

Dat is een dun laagje chroom. In de koran staat oog om oog. Ik ben tegen dit soort barbaarse praktijken. Hoe vreselijk de misdaden ook zijn. Maar jij mag voor dit soort barbaarse onzin zijn. Niemand wordt er beter van. Maar wees primitief.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:14

necrosis | 06-03-17 | 17:08
Noem tijd en plaats...........

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 17:14

@ De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:08

Oh nee. Ik zit hier in Nederland prima op mijn plek hoor. Het ging mij meer om het feit dat je correlatie niet in alle gevallen op ging.

Enter Yeti | 06-03-17 | 17:13

@De Koreaanse Slet
Blijft lastig met jou.
Jij toont wederom niets aan, jij bent een vervelende betweterige herhalio.

Ik betaal meer belasting, dan die doorgesnoven criminelen, waardoor ik in jouw zieke denk wereld meer te bepalen heb dan hen.

Jij vergelijkt landen, die je misschien niet moet en kunt vergelijken. Maar dat zal wel weer eens niet doordringen.

Criminelen hebben in jouw ogen het heel moeilijk, tegelijkertijd schoffeer jij modelburgers die het om wat voor reden ook een keer tegen zit.

MarcS | 06-03-17 | 17:12

am*dam | 06-03-17 | 17:07

Ook dit is weer overtrokken. Zeker er zijn fikse problemen met immigranten waar de Joegoslavische immigranten (vooral christelijk) en moslims enorme problemen veroorzaken. Maar ook de inheemse gangsters zijn verre van aardig.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:11

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:56
Om te beginnen zou ik maar eens aan de nu levenslang gestraften vragen of zij voor hun doodstraf zijn, het zou mij niet verbazen als een aantal daarop antwoord best een einde van hun leven te willen.

Over justitiële dwalingen, ik zal nooit vergeten dat Lucia de Berk werd veroordeeld tot Levenslang + TBS, een straf die onuitvoerbaar is. Ik blijf bij mijn punt dat de kans op recidivisme 0,0 bij de doodstraf, en dat er wel degelijk veroordeelde criminelen zijn in NL waar me maar beter een einde aan hun leven kunnen stimuleren.

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 17:11

Marokkanen zijn een ras. Volgens de rechtbank.
Nederlanders, die bestaan niet, volgens hare majesteit de Argentijnse Keuningin.
En coke-vergrijpen, tot 118, ach, die bestaan ook niet.
Wil je dit uitleggen aan mensen van buiten Europa dan moet je niet teveel bier in je mik hebben want dat gaat dus niet.

chicago river | 06-03-17 | 17:11

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:56

Bedoelen we niet allemaal gevallen als Mohammed B., Volkert vd G., Anders B., Marc D. etc.? Die hun daden met het volle verstand hebben voorbereid en uitgevoerd en waarbij de bewijzen onomstotelijk zijn?

Mr_Natural | 06-03-17 | 17:09

@Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:57
Aanbieden is één woord.
*Schep uitdeelt voor een 4x4x4 meter kuil, prutser*

necrosis | 06-03-17 | 17:08

Enter Yeti | 06-03-17 | 17:07

Ik wil er onder geen voorwaarde wonen. Maar ga je gang.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:08

TheseDays00 | 06-03-17 | 17:

Terecht toch? Je niet aan afspraken houden is nu niet bepaald te idealiseren.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:07

@ De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:04

Ja, en volgens mij is Singapore een van de veiligste steden ter wereld. En om nou te stellen dat ze daar een mals systeem van straffen hebben gaat me wat ver...

Enter Yeti | 06-03-17 | 17:07

Okee. Wat is het nu? Een grote hoeveelheid cocaïne (RTV Utrecht)? Of een gebruikershoeveelheid (Politietwitter)? Cokedealers mogen wat mij betreft het gevang in. Maar het opsluiten van een verslaafde? Dunkt me dat je die beter verplicht af kan laten kicken en daarna in een soort commune te werk moet stellen ofzo. Dergelijke verslavingsgevoelige mensen gaan het denk ik niet redden in hun eentje in de grote boze maatschappij.

Enter Yeti | 06-03-17 | 17:05

@ De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:59
ja, en als ik nou wat moet betalen nadat de werkgever heeft ingehouden? Of ander voorbeeld: ik koop wat, of huur een huis, of heb een hypotheek en betaal een paar keer niet. Guess what? Er gewoon geïnd en er worden maatregelen genomen zodat je het niet nog een keer doet.

TheseDays00 | 06-03-17 | 17:05

necrosis | 06-03-17 | 16:49

Het lost dus niets op. Juist in landen zoals Iran of Saoedi-Arabië en zelfs Amerika waar je zelfs zware straffen krijgt voor relatief lichte vergrijpen is criminaliteit schering en inslag. Dit is het probleem met simplistisch denken. Het is allemaal niet simpel. Mensen die niets te verliezen hebben blijven recivideren tot het probleem opgelost is.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:04

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 17:00
Was nou maar naar Specsavers gegaan XD

Pastor Sippenhaft | 06-03-17 | 17:03

@Koning BongoBongo | 06-03-17 | 16:52
*draait bankschroef vast aan*

necrosis | 06-03-17 | 17:01

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:57
aiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjj... dat is pijnlijk.
Mijn nederige excuses necrosis.
Ik moet mijn pc leesbril opzetten.

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 17:00

NaJoris

Nergens zeg ik dat je ze maar moet laten. Ik stel dat je ze moet rehabiliteren omdat dit wél werkt en goedkoper is.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 17:00

TheseDays00 | 06-03-17 | 16:54

Ik geloof voor geen meter dat reaguurders, als ze al een baan hebben, de belastingdienst betalen. De meesten krijgen geld en daar word é.é.a. ingehouden elk jaar en met een beetje mazzel krijgen ze een paar rotcenten terug en met een beetje pech moeten ze een paar euro storten.

Het is allemaal best goed geregeld hier.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:59

Altijd weer die antecedentenverslaafden.

Mr_Natural | 06-03-17 | 16:58

Opeens weet je het.. je wordt crimineel!

Claude Jacque | 06-03-17 | 16:57

necrosis | 06-03-17 | 16:43

@Pastor Sippenhaft | 06-03-17 | 16:25
Een heel oud comment wat ik ooit heb geplaatst:
Laat dergelijke gasten elke dag een kuil graven van 2 bij 2 bij 2 meter, en laat ze die kuil 's avonds weer dicht storten.
Volgende dag weer een kuil laten graven, net zolang totdat ze inzien dat ze gewoon waardeloos bezig zijn geweest.

necrosis | 06-03-17 | 16:35

Ik kan lezen, maar jij kunt niet schrijven!!
Dropvreter dat je er rondloopt.
En nu je excuses aan bieden, en vlot een beetje.
Anders heb jij een kuil van 3x3x3 m3 aan je broek.

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:57

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:51
Dus je moet ze maar hun gang laten gaan? Gelukkig heb ik mijn kinderen niet zo opgevoed. Ik zie trouwens wel veel kinderen met ouders die ze opvoeden zoals jij voorstelt. En, nee dat is geen goed plan!
Soms is het beter om deze mensen dan maar in een soort werkkamp te plaatsen. Mogen ze knijpers maken of zoiets, of een kuil graven en weer dichtgooien. Krijgen ze een hapje en een drankje en zijn wij verlost van deze mensen, die schijt hebben aan onze normen en waarden.

NaJoris | 06-03-17 | 16:56

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 16:47

De doodstraf is nogal permanent en zeker met justitiële dwalingen weinig wenselijk.

Maar we zullen jou maar al te graag zien huilen en je broek vol schijten voor het vuurpeloton voor een misdaad die je niet hebt begaan. Afgesproken?

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:56

@ De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:51
Gek, doet de belastingsdienst ook niet als je niet betaalt.

TheseDays00 | 06-03-17 | 16:54

Koning BongoBongo | 06-03-17 | 16:50

Het zal je verbazen. De meeste draaideurcriminelen willen een ander leven. De bureaucratische rompslomp weerhoud ze meestal van dit te bewerkstelligen. Het is allemaal niet zo simpel. Ik ben dan ook een groot fan van rehabilitatie/heropvoeding i.p.v. straffen geworden omdat dit wél werkt en straffen averechts.

Het kost wat maar dan heb je doorgaans tenminste iets. Dit in tegenstelling tot harder straffen wat bakken met geld kost en je krijgt er niets voor terug enkel hardere criminelen en meer ellende.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:54

@Hebbiehemookweer | 06-03-17 | 16:35
Ze hadden toch gewoon die turkenbakken in beslag kunnen nemen en kunnen verkopen, of denk ik nu weer te simpel?
Daarbij uitkering stoppen, maar de koreaanse slet zou wel vinden dat hun uitkering te laag is, en ze daarom wel crimineel moeten zijn

NaJoris | 06-03-17 | 16:53

necrosis | 06-03-17 | 16:35
wat dacht u trouwens van ontnoten ? Dat zou toch ook moeten afschrikken?

Koning BongoBongo | 06-03-17 | 16:52

NaJoris

Zoals ik behoorlijk duidelijk maakte is harder straffen niet de oplossing met draaideurcriminelen. Je schiet er simpelweg niets mee op. Het kost een hoop en je krijgt er niets voor terug.

En zoals ik ook wederom prima duidelijk maakte werkt rehabilitatie veel beter en dit is ook aangetoond bij onze noorderburen.

Komt nog bij dat draaideurcriminelen doorgaans lullige overtredingen begaan zoals het stelen van een blikje bier. Ja. Moet je daar echt tonnen aan uitgeven? Je bent goedkoper uit met rehabilitatie en een mooie uitkering. Het is niet anders.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:51

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:30
Ja hoor

NaJoris | 06-03-17 | 16:50

necrosis | 06-03-17 | 16:35
Hmm.... dit kon wel eens een hele goede oplossing zijn...
Rehabilitatie is net zoiets als integratie; dat werkt alleen als de persoon het zelf ook wil , maar aangezien de straffen hier lachwekkend zijn...... Moet er niet aan denken om elke dag zo'n gat te graven.

Koning BongoBongo | 06-03-17 | 16:50

Wacht maar tot hij de 65535 aantikt, dan loopt heel de zooi keihard vast bij de popo...

Ad Hominem Tu Quoque | 06-03-17 | 16:49

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:43
Onmenselijk of niet, je bent wel gelijk van het probleem af.
Of wil wil je ze net zo behandelen als in Nederland, met Methadon.
Je lost het probleem niet op en ze blijven stelen om 'the real deal' te krijgen.
Dus neem een ander in de maling!

necrosis | 06-03-17 | 16:49

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:43
Vind dat een kromme vergelijking, maar dat weet jij ook wel!
Maar om dat probleem van jou te omzeilen kunnen we in ieder geval de personen met een dubbel paspoort uitzetten, met inneming van het NL paspoort

NaJoris | 06-03-17 | 16:49

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:33
U heeft het hier toch niet over onze nieuwe Zweedse noorderburen mag ik hopen.

am*dam | 06-03-17 | 16:48

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:41
Doodstraf is zeer effectief (of je voor bent of tegen) de kans op recidivisme is 0,0.

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 16:47

ach, en de kosten van menskracht, voor al die verbalen en aanhoudingen.. voor de hardwerkende brave burger.. die door deze intensieve criminaliteitshouderij zich allang niet meer verwonderd..

fikkieblijf! | 06-03-17 | 16:47

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:41
Tuurlijk. Ga eens een avond de lichtgetintier (aka opsporing verzocht) show kijken

NaJoris | 06-03-17 | 16:47


@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:36

LOL, en je ziet dat het werkt de 118de keer. Soms (denk zelfs wel vaak) helpt om bepaalde individuen uit de samenleving te vewijderen. Sommige mogen van mij direct naar hun thuisland, als je jezelf niet als een gast kan gedragen dan rot je maar op.
Jij ben meer iemand van pappen en nat houden, je kan zo bij pinokkio in het kabinet

NaJoris | 06-03-17 | 16:45

En als ik aan de VS denk, denk ik inderdaad aan een land dat het prima voor elkaar heeft. Dankzij de hoge straffen die daar gelden, is er inderdaad bijna geen criminaliteit daar....

docks | 06-03-17 | 16:45

Maar mooi al die 'bijbelse' en 'sharia' straffen die men hier suggereert. Het laat wederom zien dat de reaguurder in essentie weinig verschilt van de extremistische moslims.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:45

Met een stalen bal aan zijn poten werken aan de vernieuwing van de IJsselmeerdijk ,bij luieren ,de zweep erover.

blauwe zander | 06-03-17 | 16:44

@Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:37
Kun je lezen?
Ik had het over 2 meter x 2 meter x 2 meter.
En dat is geen lullig kuiltje.

necrosis | 06-03-17 | 16:43

necrosis | 06-03-17 | 16:40

Nogal onmenselijk. Komt nog bij dat het absoluut niet afschrikkend werkt. Als ze zelfs in andere landen massaal de wetten overtreden zoals zelfs Saoedi-Arabië inzake drank weet je gewoon dat het niet werkt.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:43

necrosis | 06-03-17 | 16:35
Voor!

Pastor Sippenhaft | 06-03-17 | 16:41

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:35

Ook niet. De meest liberale landen hebben statistisch gezien de minste criminaliteit. Zelfs een land zoals Iran dat een 'zero-tolerance' beleid heeft inzake vrijwel alles vanaf drugs (heroïne) gebruik tot onzedige vergrijpen zoals verkrachting en aanranding heeft meer en ergere criminaliteit dan wij in ons 'softe' westen.

Hoewel ik als jonge kerel helemaal voor zwaarder straffen was, en zelfs doodstraf, ben ik daar helemaal op terug gekomen. Niet omdat ik zo links wil zijn maar omdat het gewoon effectiever is om te rehabiliteren.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:41

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:33
Volgens mij volg jij het nieuws niet, cokeheads gaan daar de bak niet in, die krijgen gelijk een enkeltje hiernamaals.

necrosis | 06-03-17 | 16:40

En dat heeft dus een aanzuigende werking . Een goede regering had er lang iets aan gedaan , maar deze sukkels kunnen nog niet eens hun eigen reedt afvegen.

alshetware | 06-03-17 | 16:38

Hij kan intussen wel behoorlijk schoffelen.

maar toch | 06-03-17 | 16:37

necrosis | 06-03-17 | 16:35
Hoe diep moeten ze graven?
Zo'n lullig kuiltje van 5 cm zet geen zoden aan de dijk.

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:37

Dat kan alleen maar als je politiek correct bent goedgekeurd, die gene wat niet aan deze status voldoet wordt in de juridische molen fijngemalen.

Koeienflat | 06-03-17 | 16:36

Feynman | 06-03-17 | 16:18

Helemaal niet dus. Vastzetten werkt averechts. Rehabilitatie werkt tot dusver het meest effectief om recidive tegen te gaan. Daar komt bij dat het veel duurder is. Alleen uit economisch perspectief is het al beter om te rehabiliteren i.p.v. straffen.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:36

Bij ons kregen Turken die verkeerd geparkeerd stonden geen bekeuringen, maar in plaats daarvan kregen de drie betreffende auto's een standje van de parkeersneuneus. Hij riep drie maal FOEI tegen de turkenbakjes. Bij navraag was zijn verklaring dat je van die gasten toch nooit geld kreeg, ook niet na bemoeienis van een deurwaarder.
Dit noem ik nu omgekeerde discriminatie want mijn Hollandse kennis kreeg gewoon een bon onder zijn ruitenwisser.
Wat een walgelijk land zijn wij geworden. Daarom ben ik weg in juli, tabe toedeledokie.

Hebbiehemookweer | 06-03-17 | 16:35

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:33
Helemaal mee eens, of afmaken. Dat is ook zeer effectief.

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:35

@Pastor Sippenhaft | 06-03-17 | 16:25
Een heel oud comment wat ik ooit heb geplaatst:
Laat dergelijke gasten elke dag een kuil graven van 2 bij 2 bij 2 meter, en laat ze die kuil 's avonds weer dicht storten.
Volgende dag weer een kuil laten graven, net zolang totdat ze inzien dat ze gewoon waardeloos bezig zijn geweest.

necrosis | 06-03-17 | 16:35

Goh..

ministerSinister | 06-03-17 | 16:35

necrosis | 06-03-17 | 16:20

Dat systeem werkt dus niet. Het klinkt als een goed plan maar effectief werkt het niet. Bij vrijwel alle criminelen is er een oorzaak die ze zo gevormd heeft en helaas komen ze altijd erger uit de bak dan ze erin gingen. Je bent dus beter af met focus op rehabilitatie wat al jaren bij onze noorderburen heel effectief werkt.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:33

Of je hebt alles of je hebt niks.. de schouders in het midden moeten het maar zien te dragen.

Ton8695 | 06-03-17 | 16:33

Hopelijk heeft de popo niet ''geprofileerd'' toen ze besloten op onderzoek uit te gaan. Dat je 117 antecedenten hebt, wil niet perse zeggen dat je op dat moment met nummer 118 bezig bent. Waarschijnlijk hadden ze hun leven al weer helemaal op orde, en ligt dat nu weer in de kreukels door de aanhouding van deze bevooroordeelde politie.
//Sarcasme uit.

Herr Zimmermann | 06-03-17 | 16:31

Iedereen verdient een 2e, 3e, 7e, 208e kans en ga zo maar door. Aldus de D66 rechter(lijke) (macht).

En het stemvee dat braaf PvdA/D66/VVD/GL etc stemt zag dat het goed was #deugen

Rooddraakje | 06-03-17 | 16:31

Weer zo'n schrijnend voorbeeld van etnisch profileren van mensen met een witte neus.

Mr_Natural | 06-03-17 | 16:31

Reinaert | 06-03-17 | 16:26

Nee hoor.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:30

Tja, waar trek je de lijn?

Veni_Vidi_Vici | 06-03-17 | 16:28

Rijd maar eens 3km/u te hard, betaal je boete niet en zie wat er vervolgens gebeurt: je wordt van je bed gelicht. Voor dit soort uitschot gelden andere regels, bovendien zijn de rechters in dit land al veel te druk, onder andere met het tekenen van politiek gemotiveerde petities.

Reinaert | 06-03-17 | 16:26

@StijlvolRechts | 06-03-17 | 16:20
Ja ze komen je halen en je mag gaan zitten, tot voor kort ook als je zwanger was. Maar het ergste van alles het is niet vervangend dus U bent niet van uw boete af. Totaal zinloze wetgeving.

Beroep = Boerenlul | 06-03-17 | 16:26

Een voorwaardelijke taakstraf van een uurtje lijkt me op zijn plaats. Met aftrek van de twee uur in de cel na aanhouding zou de man in ieder geval financieel gecompenseerd moeten worden. Logisch.

Pastor Sippenhaft | 06-03-17 | 16:25

@James Lastig | 06-03-17 | 16:15
VVD en acht jaar?
Volgens mij pas zes jaar, daarvoor hadden we kleuter Jan-Peuter.

necrosis | 06-03-17 | 16:23

Dit land is knetter maar dan ook knetter gek.
StijlvolRechts | 06-03-17 | 16:20

En het hele land stemt straks weer braafjes op de partijen die er verantwoordelijk voor zijn en die daar na 15 maart vrolijk mee doorgaan.

Er verandert helemaal niets, let maar op!

James Lastig | 06-03-17 | 16:22

Dit land is knetter maar dan ook knetter gek.
StijlvolRechts | 06-03-17 | 16:20

En het hele land stemt straks weer braafjes op de partijen die er verantwoordelijk voor zijn en die daar na 15 maart vrolijk mee doorgaan.

Er verandert helemaal niets, let maar op!

James Lastig | 06-03-17 | 16:22

Dat is toch de plaats waar GTST zich afspeelt? daar kan alles. Groetjes namens Ludo.

TheseDays00 | 06-03-17 | 16:22

Nederland is een walhalla(h) voor criminelen. Straffen laag, eerste vergrijp wordt bijna altijd door de vingers gezien. De pakkans is bijzonder laag en als je gepakt wordt krijg je een fopstraf. Maar als je als hardwerkende burger je opgelopen forensen boete niet op tijd betaald treed wet Mulder in werking en komen ze je gewoon halen en mag je gewoon gaan zitten. Dit land is knetter maar dan ook knetter gek.

StijlvolRechts | 06-03-17 | 16:20

Stuur hem een maandje op verkantie naar de Filipijnen, daar weten ze wel raad met cokeheads.
Daar doen ze niet aan "three strikes, you're out", dan ben je bij de eerste overtreding al zwaar de lul.

necrosis | 06-03-17 | 16:20

Bij een gemiddelde pakkans in de procenten, praat je dus over tienduizenden tot honderdduizenden delicten voor deze twee personen.

Vastzetten is goedkoper voor de samenleving. Vastzetten is ook veiliger voor deze daders en samenleving. Vastzetten geeft een stuk vergelding en genoegdoening voor slachtoffers. Vastzetten geeft een afschrikking voor andere daders.

Celstraf werkt. Heb je alleen een serieuze pakkans voor nodig. Zelfs GroenLinks klaagt daarover.

Feynman | 06-03-17 | 16:18

VVD al jaren aan de macht. Ik ben blij dat ze er wat aan gedaan hebben!

FasiscovanJole | 06-03-17 | 16:16

Wat wil je? Wat verwacht je anders? Respect voor de Politie? Nou nee, die is alleen maar lastig.

Mr_Pikibelly | 06-03-17 | 16:16

Is dit de harde aanpak waar de VVD het over heeft?

En waarvoor ze al acht jaar de tijd hebben gehad er iets aan te doen?
Het zouden toch geen loze verkiezingspraatjes zijn van Marx Ruttos ?

Stemt u straks wel weer braafjes D66 / VVD / GL / PvdA?
Want stel je toch eens voor dat er echt eens iets zou veranderen …

James Lastig | 06-03-17 | 16:15

Kan gewoon allemaal in Nederland. Niets is te gek.

Yamapama | 06-03-17 | 16:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken