Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feessie! Nederlandse Staat houdt geld over

tingelingelingdijsselbloem.jpgOuderen worden niet meer gewassen. Crimineel tuigh schuimt ongestoord de straten over. De krijgsmacht staat op omvallen. Verwarde mannen belanden in de cel in plaats van in een inrichting. We betalen over iedere scheet belasting en dan wordt er belasting geheven over de belasting die we over die scheet betalen. Peter R. de Vries en Matthijs van Nieuwkerk. Niemand met een goed stel hersens wordt nog leraar. Als Josef K. nog geleefd had, zou hij liever zijn proces blijven voeren dan een PGB aanvragen. Tofik Dibi krijgt geen wachtgeld meer. Mooi nieuws: de Nederlandse overheid hield vorig jaar geld over. Dus verdienen ze een welgemeend compliment van ons. Dat kunnen wij gewoon hoor. Een welgemeend compliment geven. Zonder bijbedoelingen of wat dan ook, over de eigen schaduw heenstappen en zeggen: GOED GEDAAN, MARK EN JEROEN, KLASSE!!! Dat dus.

Reaguursels

Inloggen

Ja Kunst !!! De bevolking eerst 20- miljard extra uit de zakken stellen en dan daarvan 20 miljoen overhouden !

Lichtstadfan | 24-02-17 | 12:12

Rel,del,del wie trekt er aan de bel? En geeft een er een rondje voor het hele stel?!

Geevee | 24-02-17 | 12:11

Geef maar een seintje als het wordt overgemaakt naar Brussel.

His Lordship | 23-02-17 | 23:21

Groningen? Hoezo Groningen? We hebben geld te over? Fuck Groningen. Laat ze aardbevingstyfus krijgen daar.

swuinm71 | 23-02-17 | 21:31

Stel dat het waar is dat "we" geld overhouden dan is het wel zaak om de PvdA als de sodemieter uit de regering en eigenlijk alle bestuurlijke echelons te trappen omdat we anders in de kortste keren in plaats van aan het +sen zijn voor je het weet weer decennia aan het -nen zijn.

Want zwarte Piet mag dan wel bij die club in de verdomhoek zitten,terwijl heel weldenkend NL zwarte Piet omarmt en black beautiful vindt, Sinterklaas spelen van andermans geld natuurlijk, verleren ze nooit!

h.a.k. blok | 23-02-17 | 21:14

En al die jaren dat ons begrotingstekort groter was dan de economische groei maar even vergeten? Een beetje als een gokverslaafde die na tien keer 10.000 euro te verliezen één keertje 1000 euro wint en zegt dat alles goed gaat.
|
De welbekende 3% begrotingsnorm van onze goedertieren EU was gebaseerd op de theorie dat als de economie gemiddeld 3% per jaar zou groeien, je ook 3% van je nationaal inkomen aan begrotingstekort kon hebben. Bij wijze van spreken: economie groeit van 100 naar 103, je schuld groeit ook 3% van 50 naar 51,5 en netto blijft de schuld 50% van je nationaal inkomen.
|
Maar hoeveel jaren heeft Nederland de afgelopen pakweg 17 jaar 3% of meer economische groei gehad? Laat staan gemiddeld élk jaar. De wereldeconomie, de VS en Nederland zitten zogenaamd al wat jaartjes sinds de crash van 2008 weer in de groei volgens dezelfde statistiekenbakkers? Centrale Banken praten na bijna 9 jaar paardenmiddel van rentes praktisch op 0% of lager over voorzichtige verhoging. Wanneer zetten de zeven magere jaren weer in? En wat heb je dan aan deze ene meevaller, heel toevallig net in verkiezingstijd?
|
En hoeveel jaar zaten we zelfs niet bóven die norm van 3% tekort? Alle politici kunnen pretenderen alsof ze het goed doen in tijden dat de economie het stom toevallig, ondanks hun willekeurig ingrijpen eens een tijdje groeit. Als die krimpt geven ze niet thuis. Dan ligt het aan de wereldeconomie, een Boeman (Trump card deze keer?) de oppositie, saboteurs, het weer, buitenlandse inmenging, het klimaat, de burger die teveel spaart, de burger die teveel leent, of de grote boze crediteuren van wie de overheid gewillig geld heeft geleend tegen lage rente in goede tijden maar zogenaamd nóóit begreep dat die kon stijgen. Alles behalve aan henzelf.
|
Nee liever potverteren, niet bezuinigen op niet essentiële zaken, geen schuld aflossen, laat staan reserves opbouwen, dat is "slecht voor de economie". Gouden bergen beloven en uitgeven om de kiezers te paaien. En als het helemaal mis gaat is het na ons de zondvloed.
|
Het zou verboden moeten worden om in je huidige regeringstermijn geld uit te geven dat moet worden opgehoest door kiezers in de toekomst die nooit voor die regering of dat beleid gestemd hebben. Dan nog liever het Mugabe-, Chavez\Maduro- of Boutersemodel: gewoon je eigen munt en een eventueel onverhoopt tekort bijprinten. Geen schuldenberg voor de toekomstige generaties en de schade wordt vrijwel meteen betaald door de huidige domme kiezers die zo'n regering gekozen hebben in de vorm van een "inflatiebelasting". Als die kiezer het verband tussen die uitgaven en de prijzen dan ook nog eens begrijpt stemmen ze misschien eens voor iets verstandigers. Zo niet, krijgen zij zelf wat ze verdienen, i.p.v. dat hun kleinkinderen de rekening mogen betalen.

Wol | 23-02-17 | 20:30

Vergeet niet dat we ook nog een 400+miljard staatschuld hebben. En dit is slechts een druppel minder in die emmer.

Butchijo | 23-02-17 | 17:49

Het had pas verwonderlijk geweest als ze geen geld overgehouden hadden na het wegbezuinigen van zowat alles.

Opportunist | 23-02-17 | 17:42

@necrosis | 23-02-17 | 13:26
Nederland kennende maakt de duitse herder meer kans dan wij de Nederlander zonder migratie achtergrond

NaJoris | 23-02-17 | 16:20

operatie geslaagd, patient overleden...

fikkieblijf! | 23-02-17 | 16:18

Ik heb nog fotokes van hoe het was met de politiek van de PvdA en van alles meer in 2014. Zo dichtbij maar alweer zo lang geleden. Doe maar es kijken hierzo flic.kr/s/aHskUofe13

Twee Jeetjes | 23-02-17 | 16:10

@gnor | 23-02-17 | 13:48
Niet helemaal wat hij zegt, niet stemmen is het domst. Dan vind hij waarschijnlijk de PVV nog beter ondanks de uitlatingen die Wilders soms doet. De rest is bagger. Tenminste dat haal ik eruit. Ik stem trouwens ook de PVV en ook alleen maar omdat het de enige is die nog wat wil doen voor ons blanke en ook omdat de zittende partijen VVD, CDA, PVDA, GL, D66 een gloeiende hekel aan ons hebben

NaJoris | 23-02-17 | 16:07

Aangezien het vlak voor de verkiezingen altijd zo goed gaat met Nederland stel ik voor dat we voortaan elk half jaar verkiezingen houden.

Crash77 | 23-02-17 | 15:59

Onmiddellijk een links doel bedenken voor dat geld!

Vooral niet gebruiken om gemaakte schulden mee af te lossen of onnodig verhoogde belastingen te verlagen.

DKP | 23-02-17 | 15:51


@miko | 23-02-17 | 13:59

tja het waren jonge mensen van vlak na de oorlog, spaarzaam want er konden wel weer eens moeilijke tijden aanbreken, dus niet alles opmaken. Banken (postgiro of post check en girodienst of zoiets) was gewoon betrouwbaar en van ons allemaal. Wat er overschoot was vooral voor de volgende generatie, om die mee te geven wat ze zelf niet hadden. Gelukkig snapt die tante het al niet goed meer dat het allemaal tevergeefs was.

HijgentHert | 23-02-17 | 15:36

tja het waren jonge mensen van vlak na de oorlog, spaarzaam want er konden wel weer eens moeilijke tijden aanbreken, dus niet alles opmaken. Banken (postgiro of post check en girodienst of zoiets) was gewoon betrouwbaar en van ons allemaal. Wat er overschoot was vooral voor de volgende generatie, om die mee te geven wat ze zelf niet hadden. Gelukkig snapt die tante het al niet goed meer dat het allemaal tevergeefs was.

HijgentHert | 23-02-17 | 15:35

Dus we gaan er op vooruit dit jaar??? Of gaat alles naar de zakkenvullers van Brussel???

chrisjuh | 23-02-17 | 15:29

@ Ing. Van der Pik
Kweenie of je het weet, maar heel vroeger was er een Ir Van der Pik op TV. Mischien familie?. Anyway, dat was lache toen. Zie Youtube filmpjes.

Androkles | 23-02-17 | 14:58

Dijsselbloem. Even denken. Is dat niet die man die op zondag in de pensioenen komt snijden.

LibertasSimplex | 23-02-17 | 14:57

(alleen voor grote mensen) In een interview vertelde Dijssselbloem trots dat Draghi hem "The boss" noemde. Intrapsychisch is het een kleuter.

Androkles | 23-02-17 | 14:51

Nou Markje, haal eerst die crisis belasting er eens vanaf.

Grijze kliko | 23-02-17 | 14:49

Ik neem deze landbouwingenieur allang niet meer serieus.

Als je euro spaarcentjes hebt, koop USD of USD assets.

Androkles | 23-02-17 | 14:48

Nee dat is weer kat in het bakkie, meer meer meer geld naar de overheid, om leuke dingen voor ons te doen, of gelijk door te storten naar EU.
Gŕrrrrrrrrŕrrrrrr....

corbiere | 23-02-17 | 14:45

@Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 14:32 - Ah, weest niet bevreesd uw slechte jaren zijn voorbij! Althans, als u gelooft in de bijbel. Als u gelooft in de EU, waren het TOP jaren! Als u in beiden gelooft, bent u verloren, uw slechte jaren breken nu pas aan.

MarcS | 23-02-17 | 14:44

Het is maar hoe je de cijfertjes neer zet. Wedden dat volgend jaar blijkt dat ze niet kloppen.

MoonBeebe | 23-02-17 | 14:44

Geen enkele partij heeft het over verlagen BTW tarief.....

bijna_raak | 23-02-17 | 14:39

Natuurlijk is dit een feestelijk onderdeel van de verkiezingsstrategie.
Wat niet wegneemt, dat ik mijn stem zou kunnen geven aan Dijsselbloem (en nooit aan Asscher).
Vind hem erg betrouwbaar en loyaal overkomen. Echt jammer dat hij van de PvdA is.

Bernhard de II | 23-02-17 | 14:35

Ik sta 7 jaar stil. Ook al 7 jaar geen normale vakanties. Ook al 7 jaar geen vrouw/ vriendin in m'n bed gehad.

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 14:32

Dan mag er wel eens een tonnetje naar mijn rekening worden gestort. Kan ik eens gaan beginnen met leven, met m'n 42 jaar.

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 14:31

Nu werk maken van de Zalmnorm. Links moet nu niet gaan rondstrooien met geld, om straks in de volgende crisis te zeuren dat we de economie moeten kapotbezuinigen.

Duifmans | 23-02-17 | 14:26

Trap er niet in + 15 maart

doskabouter | 23-02-17 | 14:23

Steinway | 23-02-17 | 14:08
3 nieuwe bruggen voor de A27, 380M€ en hoppa we komen weer 180 tekort (als het natuurlijk niet duurder wordt uiteraard)

KomodoVaraan | 23-02-17 | 14:23

Nederland houdt in 2016 - 200 miljoen over,
Duitsland houdt in 2016 - 23,7 MILJARD !! over

Gags Beasley | 23-02-17 | 14:23

Hierbij een interessante beschouwing hoe het dankzij het huidige Europese economische systeem kan dat bij een economische opleving alleen de rijkere in Nederland gevestigde bedrijven voordeel bij hebben, en de burgers totaal niet. Zeer de moeite van het lezen waard.
www.ftm.nl/artikelen/zijn-we-beter-af...

Schaaldier | 23-02-17 | 14:17

Minder uitgegeven dan begroot, een reservepotje gereserveerd voor reserve-uitgave dat niet is uitgegeven, het PvdA heeft nog nooit een sluitende begroting (een geschatte in/uitgave) geleverd, Als op een begroting de uitgaven groter zijn dan de inkomsten, moet je op zoek naar een oplossing, en daar zit de crux, oplossingen zijn geen lastenverzwaringen voor burgers, de tekorten telkenmale verhalen op de uitgeklede arbeiders en als partij propageren dat men Vóór de arbeiders is, Heck zelfs een gemeente met een pvda-bestuur is meestal een gemeente onder financieel preventief toezicht en een artikel 12 gemeente.
Poen Van De Anderen, en Linksch, nuff said.

hovawart | 23-02-17 | 14:17

Ok mooi, maar de overheidsschuld 2017 is nog € 440 miljard. Hoezo houden ze geld over.

stroopa | 23-02-17 | 14:14

Geestig dat het positief nieuws is als "de BV Nederland" een keer géén verlies heeft gedraaid. Kost wat aan lastenverhogingen maar ja dan heb je ook wel een naheffing van de EU in the pocket over een paar maanden. Geweldig toch. Overigens ook wel grappig om iedereen 1000 euro te beloven, om die dan vervolgens niet te geven maar juist af te pakken, en dán gaan kraaien dat het toppie gaat met de schatkist. Duh. Geef maar eens wat terug aan de mensen in NL stelletje beroepsdeugers ipv alles wat overschiet meteen weer weg te geven aan een willekeurig buitenland waar ze het een beetje slechter hebben (totaal subjectief trouwens) vergeleken met Nederland.

Dutchbeaurouge | 23-02-17 | 14:13

Mooi. Zuipen.
Enter Yeti | 23-02-17 | 13:53

+1

Gajus | 23-02-17 | 14:13

15 maart 2017 Verkiezingen Nederland
23 April/7 Mei 2017 Verkiezingen Frankrijk
24 September 2017 Verkiezingen Duitsland
.
Het is dus koest houden tot 24 September 2017. En wat gebeurt er dan daarna? Ik voorspel grote crisis in Griekenland, miljarden euro's worden kwijtgescholden, Europese Centrale Bank eist alle begrotingsoverschotten op, geen bezwaar mogelijk. Pensioenen stellen bij 0,25% geen retos meer voor. Belastingen gaan omhoog om Griekse schulden te betalen, energiebelasting omhoog, AOW leeftijd nog verder omhoog. Wie werkt wordt als een citroen uitgeknepen. Jesse Klaver voert belasting op lucht happen in en forenzentax. Slissen naar vrouwen op straat wordt strafbaar en de vrouw heeft altijd gelijk, behalve als het de ene vrouw tegen de andere vrouw is. Mies Bouwman overlijdt, en Sonja Barend.

DitjaarkrijgikAOW | 23-02-17 | 14:12

LOL
ik ken er nog wel een paar , die 270 miljoen tekort komen , op hun graai pensioen ,
AUB, trap er niet in , stem PVV

pipokoeie | 23-02-17 | 14:12

He wat toevallig, zijn er soms verkiezingen dat er weer een onverwachte opleving is?

ThePeet | 23-02-17 | 14:10

Staat minister Lilianne Ploumen al te kieren en te gillen met haar schorre stem voor meer Miloenen voor Afrika.

Havenwerker | 23-02-17 | 14:10

Hoorde Jeroen vanmorgen op Radio 1, volgens mij is het een communist, meneer meent het recht te hebben om ongelimiteerd ons leeg te trekken.

Uw verz advs | 23-02-17 | 14:10

Die 200 miljoen is intussen al 10 keer uitgegeven aan zaken als "sociaal beleid", integratie, opknappen van achterstandswijken, bestrijding islamofobie, beter onderwijs en vul maar aan.'Sparen voor de miondere tijden die zeker gaan komen past er niet bij. Regeren is nl. niet vooruitzien.

Steinway | 23-02-17 | 14:08

Kan nu dan ook mooi de BTW terug naar 19% hoef ik niet steeds naar Duitsland voor mijn grote inkopen.

Flatuleerder | 23-02-17 | 14:06

Resultaat van meer afpakken, niet van minder, minder uitgeven.

Bracula | 23-02-17 | 14:06

joost2 | 23-02-17 | 13:41
Eens het is uiteraard mede dankzij de wereldeconomie, maar waar het bij ons dat sneller iets slechter gaat, gaat het nu dus ook sneller iets beter.
Beter dan, de andere landen van Europa, we zijn al 3 kwartalen de snelste groeier van Europa en zijn we mede daardoor gestegen van plek 5 naar plek 4 wereldwijd op de lijst concurrentie kracht. Goed dankzij Rotterdam en Schiphol, maar ook dankzij infrastructuur, opleidingsnivo en (je gelooft het niet) gezondheidszorg.
Kortom allemaal dingen die we soeverein zelf kunnen regelen, zonder Brussel of de wereldeconomie.
-
Overigens zijn de voortekenen (diverse indexen overigens) op dit moment dat de EU sneller gaat groeien en blijft groeien dan de US. Het Trump effect is exit, de UK straks ook. ns kijken of we voorop kunnen blijven lopen maar dat zal met Klaver en Roemer of Wilders aan boord niet gebeuren natuurlijk.

KomodoVaraan | 23-02-17 | 14:06

Het cynisme van de weldoorvoede elite kent geen grenzen meer. Op het journaal is Dijssel niet weg te slaan vandaag. Maar ik stemp PVV ook al ben ik vaak niet met ze eens.

HijgentHert | 23-02-17 | 14:05

tja...Nederland is weer het braafste jongetje van de klas...dat de burgers hiervoor moeten blijven betalen..tja dat is bijzaak voor de regering...als ze er in Brussel maar goed op staan!
.
Maar waarom stroomt dit geld niet gewoon terug naar de burgers via een directe belastingverlaging...en betekent dit ook niet dat we weer een extra aanslag krijgen uit Brussel..want meer verdienen betekent ook automatisch dat Brussel meer geld wil van ons! misschien moet men in Brussel maar eens besluiten dat landen die hun geld op orde hebben...een KORTING krijgen op de EU bijdrage! en landen die nog steeds achter lopen met de economische wijzigingen...een boete krijgen! over de 3 procent...straf!

bArAbAts | 23-02-17 | 14:04

Agelopen jaren in de tehuizen geen geld voor inco geen geld voor goede verzorging.Nu 2 miljard naar de zorg? ik geleuf er niest van.Praatjes voor de buhne.En ik kan die kop van Dijsselbloem niet meer velen en zeker niet met een glimlach.

Hettiet | 23-02-17 | 14:03

Gefeliciteerd met een begroting zonder tekort en een afbouw van de staatsschuld.
Helaas, fake berichtgeving weer.

Pimp my Voortuin | 23-02-17 | 14:02

Knap hoor 200.000.000,- overhouden op een begroting van 264.000.000.000,- dat is toch 0,07%. Gelukkig doet de gemiddelde Nederlander het beter.

Dutch_Holland | 23-02-17 | 14:02

Nou tot over een paar dagen. ik ga zeilen. toedels.

miko | 23-02-17 | 14:02

Als je zulke enorme bedragen afroomt van je bevolking is het ook niet gek dat je een paar stuivers overhoudt. Wel apart dat het net voor de verkieingen naar buiten komt.

Hiesjes | 23-02-17 | 14:01

-weggejorist-

miko | 23-02-17 | 13:59

Mooi. Zuipen.

Enter Yeti | 23-02-17 | 13:53

Als ze een tiende reserveren van de netto kosten van de instroom van sec 2016, dus we vergeten 90% van 2016 en alle jaren tot en met 2015, dan hebben ze al een tekort.

Boekhouden kun je wel aan politici overlaten.

Net als de conditie en paraatheid van het leger, de bewaking van onze grenzen, het mee laten groeien van de wetgeving met de maatschappij, de kwaliteit van het onderwijs en de veiligheid op straat.

Ga toch rustig slapen mensen. En als u wakker schrikt uit uw dromen vanwege de verhalen over Donald Trump, dan weet u dat wij gelukkig politici hebben die geen muren bouwen, geen leger willen en illegalen buiten ons rechtssysteem om meent te mogen tolereren en opstaan met driemaal 'herzlich willkommen' tegen een ieder die zich meldt, ongeacht of we er baat of last van hebben en ongeacht of die persoon ronduit gevaarlijk is of tot een gevaarlijke cultuur behoort.

Maar volgens onze politici hebben we geld over. Misschien tijd voor een spontane bijdrage aan de EU én subsidie van moskeebouw? Er zijn nog steeds relatief weinig van die haat.., pardon, vredespaleizen en nog minder mooi en groot dan de oude katholieke kerken ook.

Ik zeg: moskeesubsidie first!

Devadip | 23-02-17 | 13:49

Drie weken voor de verkiezingen. 2 verkiezingen geleden trapten we daar nog in. Bij de vorige verkiezingen waren de mensen al erg sceptisch met dit soort nieuws. Denken ze nou echt jog dat we erin trappen?

Ik verwacht (en hoop) op een uitslag a la Amerika. Een totaal onverwachte grote overwinning van de niet-gevestigde orde.

En dan een premier Wilders die vanaf dag 1 het papier op de wc's laat vervangen door het verdrag van Maastricht. Uiteraard nadat dit goedgekeurd is in de 2e kamer waar de Geenpeil stemkastjes enthousiast voor dit plan hebben gestemd.

TheEgg | 23-02-17 | 13:49

En zo draait de VVD... Achterbaks verkiezingsretoriek. (Dat er uberhaubt nog mensen zijn die op deze partij stemmen).

kleinkonijn | 23-02-17 | 13:49

PVDA met Uw geld maken wwij mooie sier in de wereld.
en geven de eu adepten in brussel xtra pensioen ,het ws nog niet genoeg....

medelmo | 23-02-17 | 13:48

@Gajus | 23-02-17 | 13:34 Je mag ook thuis blijven als je vindt dat er in feite niets te verkiezen is. Ik hoor er niet bij maar toch stem ik er op is natuurlijk zo fout als maar wat. Op fouten draaien partijen als VVD, PvdA, CDA enz.

gnor | 23-02-17 | 13:48

PvdAVVD Feessie (Nepnieuws dus)

-één puntenslijper erbij voor onderwijs
-één kogel erbij voor defensie
-één bonnenboekje erbij voor politie
-één pleister erbij voor de zorg
-één luier erbij voor de ouderenzorg
én de rest gaat op aan EU, Griekenland en heel veel nieuwe medelanders.

Onder de streep komen we vervolgens weer op een tekort van een paar honderdduizendtriljoenbiljard

Burpppp(sorry) | 23-02-17 | 13:47

Goed nieuws. Nu kunnen eindelijk de salarissen van de top omhoog, de belasting voor de rijken omlaag en meer geld naar Brussel. Eindelijk... want het water staat ze aan de lippen.

Ton8695 | 23-02-17 | 13:46

Ik geloof er geen drol van, dit is window dressing, verkiezingsretoriek, de achterban paaien om PvdA te stemmen, leer mij de PvdA kennen. Een PvdA Minister van Financiën die wat overhoudt, laat me niet lachen. Marianne Ploumen heeft al weer 600 miljoen nodig voor de abortusproblematiek van de Afrikaanse vrouwen. Want geld overhouden = belasting verlagen zou ik meteen denken. Maar vergeet dat maar, er is meteen extra geld nodig voor scholing van achterstandvrouwen van de asielimmigranten want teveel blijven thuis zitten of zo.
.
Alleen Gerrit Zalm kreeg met de Zalm-norm de begroting op orde, dat de staatsschuld niet verder toenam. Die bleef toen op €256 miljard. De dag dat Wouter Bos Minister van Financiën werd schoot de staatsschuld als een rechte pijl omhoog naar €459 miljard, dat is dus ƒ1 biljoen ouderwetse guldens. Tien jaar Zalm-norm was toen in één jaar foetsie. Bij een schuld van ƒ1 biljoen hadden we een volksopstoot gehad, maar bij €459 miljard doet niemand iets. Gek he, die Hollanders.

DitjaarkrijgikAOW | 23-02-17 | 13:45

verlaag die belastingen dan maar eens,godverdomme.
allemaal geld naar onzin en goedgevoel.
we zouden allemaal 10 % meer koopkracht kunnen hebben en dat is pas goed voor de economie.

pejoar | 23-02-17 | 13:44

II.

Geld in de staatskas 100%.

Geld in de portemonnee van de hardwerkende Nederlander: 0,0 %.

joost2 | 23-02-17 | 13:44

ha, de goed nieuws show is weer begonnen
#onbetrouwbarerotkop

Cousin Eddie | 23-02-17 | 13:43

Wat fijn! Een extra centje om uit te delen aan het buitenland! Zo kan Nederland weer het aardigste jongetje van de klas spelen.

Mijn_Visie | 23-02-17 | 13:43

En op 16mrt bleek er een bonnetje gevonden waardoor duidelijk wordt dat het toch niet zo is. En 17mrt blijkt dat Dijsselbloem dat ruim 15mrt al wist. Ach... technisch foutje, maar geeft niet... de burgers betalen het verschil wel.

Ton8695 | 23-02-17 | 13:43

necrosis | 23-02-17 | 13:31 Die heet dan ook geen jeroen, maar Jan Kruis.

medelmo | 23-02-17 | 13:43

necrosis | 23-02-17 | 13:26
Jij ook niet. Jij woont in regeringsbelofte Nederland.

duitse herder | 23-02-17 | 13:43

Bejaarden rollen in hun eigen zeik, een tekort aan leraren, de zorg is onbetaalbaar en een tekort aan verpleegkundigen, agenten die illegaal bijklussen. Maar we houden wel geld over in de staatskas. Jippie! Op naar de verkiezingen.

Rico den Hollander | 23-02-17 | 13:43

HA HA Jesse klaver heeft al 6 miljard nodig voor naar de moslims in Afrika te sturen en nog is 8 miljard voor miljeu dus we komen heel veel te kort als die mafkees in de regering mocht komen.

henry4149 | 23-02-17 | 13:43

Met dit soort berichten weet u precies hoe de politiek over u denkt.

Pedronegro | 23-02-17 | 13:42

Godsammekraken | 23-02-17 | 13:06

Inderdaad. Zó knap.

Waarom wantrouwen we deze mensen eigenlijk?

Devadip | 23-02-17 | 13:41

Ja, wacht even heren Dijsselbloem en Rutte, voordat jullie zich op de borst gaan kloppen.

De thans gunstige financiële balans is niet aan jullie te danken.

Jullie hebben thans de mazzel met het algehele herstel van de wereldeconomie in de rug. NIET jullie verdienste.

Bovendien, als jullie de ongehoorde brutale mening zouden verkondigen, dat e.e.a. aan jullie beleid te danken is , zou dit van weinig respect voor de Nederlandse bevolking getuigen.Jullie hebben slecht de staatskas laten spekken voor jullie hobby's, de Nederlander heeft er niks van gemerkt en heeft veel mensen armer gemaakt.
Dat laatste is wel jullie "verdienste".

Waarom hebben veel Nederlanders dit nou niet door????

Jullie hebben ons kapot bezuinigd, hoge belastingen laten betalen, ons belasting geld verkwist aan linkse hobby's en sociale verworvenheden vernietigd.(Zorg bv).

Dit is het slechtste kabinet ooit.

Ik heb mijn kotsemmertje voor vanavond al klaar staan als de linkse elite op TV daar weer bij die partijdige omroepen arrogant trots zitten te wezen.

Nederlanders laat je toch door dit stelletje bestuurders niet in de maling nemen svp.
Die geven, zoals nu weer blijkt, sigaren uit uw eigen doos.

joost2 | 23-02-17 | 13:41

Al die prachtige verhalen lezend en gelovend over de meevallers zo vlak voor de verkiezingen, zijn we straks allemaal miljonair.
Als we na de verkiezingen weer wakker worden kan 3/4 van de Nederlanders weer naar de voedselbanken.

Boy Cot | 23-02-17 | 13:40


sinar2 | 23-02-17 | 13:22

Niet eens aan gedacht toen - maar ja een oudje in Spanje neerzetten is ook weer niet zo gemakkelijk, je wilt iemand regelmatig kunnen opzoeken en zo en kijken of het goed gaat.

HijgentHert | 23-02-17 | 13:39

Het ís dat we voorlopig geen verkiezingen heben,anders had ik het nooit geloofd.
15 maart = PVV.
R.B.Scott | 23-02-17 | 13:15

Inderdaad... Hádden we maar wat te kiezen. Mafkees Wilders is echter de enige die anti-islam is. Ik heb, denk ik, geen andere keuze.

Gajus | 23-02-17 | 13:34

Hee lollig, heb net € 13.000,= aan voorlopige aanslag IB en premie Zvw afgetikt, mag ik het nu terug hebben voordat het naar Griekenland verdwijnt?

*verkiezingspraat* *zucht*

EefjeWentelteefje | 23-02-17 | 13:34

Die zelfverzekerde arrogantie van Dijsselbloem...

Weet u het nog. Het was 2015 en de eisen aan Griekenland van Dijsselbloem...eruit als ze niet snel progressie zouden maken:

www.theguardian.com/business/economic...

Massamedia in west EUropa te laf om EUroscisten als Dijsselbloem er constant aan te herinneren dat de EU niets meer is dan een fantoom rijk, met letterlijk al vele honderden doden tot gevolg.

litebyte | 23-02-17 | 13:34

Allemaal gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Zullen we daar met ze allen een extra glaasje water op drinken? Na de verkiezingen komt weer de aap uit de mouw een begrotingstekort. Daarom proberen ze ons te verleiden om op die weggevers te stemmen. Mijn stem staat allang vast PVV

alibenbelazer | 23-02-17 | 13:32

Van mij krijgen de proleten ook een welgemeend compliment in deze zodra de bijltjesdag is aangebroken.

Koeienflat | 23-02-17 | 13:32

@bierrr | 23-02-17 | 13:27
Precies, want giraal geld word nu eenmaal gegenereerd door schulden aan te gaan.
onsgeld.nu/

Peter_K | 23-02-17 | 13:32

@medelmo | 23-02-17 | 13:28
Dat hoef je de tekenaar van Jan, Jans en de kinderen niet te vragen, die is al een tijdje dood.

necrosis | 23-02-17 | 13:31

"We betalen over iedere scheet belasting en dan wordt er belasting geheven over de belasting die we over die scheet betalen"

Wérd er maar belasting geheven. Dat hadden jullie van GS ook wel toe mogen voegen aan het lijstje wanprestaties: de puinhoop bij de belastingdienst.

Maar ondanks alles toch het beste kabinet sinds de oorlog...
Sinds welke oorlog, Mark?

(Antwoord: de Maleisisch - Noordkoreaanse Oorlog, 2017...)

Gajus | 23-02-17 | 13:31

En nog heeft niet elke werkende burger 1000euro gekregen.

a4p | 23-02-17 | 13:30

Geef het geld terug aan de rechtmatige eigenaren.

modderator | 23-02-17 | 13:30

Toevallig, de laatste tijd allemaal jubelverhalen, minder overvallen, economie draait top, geld over. Wellicht na verkiezingen weer een iets ander beeld, let maar op.

Wienerschnitzel mit | 23-02-17 | 13:30

Goed nieuws! Tot 15 maart hebben we een begrotingsoverschot!

Haatgenerator | 23-02-17 | 13:29

Druppel, gloeiende plaat en verkiezingsretoriek bovendien.

Geduld mensen, na 15 maart komt de aap vanzelf uit de mouw en mag u weer bukken.

Reinaert | 23-02-17 | 13:29

Net als in jan jans en de kinderen.
Jeroen -schijt aan het volk- .poep aan je schoen.
Zorg kapot , land kapot , oudjes kapot economie en arbeidsrecht kapot.
Goed gedaan jochie ,goed bezuinigd en geroofd .
Prima beurt voor de verkiezingen en proficiat met je EU baantje.
Hup je eu hok in en nu niet meer sputteren.
Iets met rente en griekenland toch jeroen???

medelmo | 23-02-17 | 13:28

Op zich mooi nieuws natuurlijk. Het zou de norm moeten zijn, geld overhouden i.p.v. schulden maken welke in een uiterst onzekere toekomst neergelegd worden. Maar geld overhouden kan op twee manieren: meer verdienen (lees: bedenken, produceren, kennis-diensten etc.) of minder uitgeven (lees: vangnet, subsidie, transitie noord naar zuid etc.). En combinaties van beide zeg ik er maar bij.

Ik krijg helaas erg veel signalen binnen dat we te weinig van A hebben en de verkeerde prioriteiten in B leggen. Arbeid als fundament voor een middelmatig leven (N=95) wordt steeds verder uitgehold; shareholders winnen steeds rianter van de stakeholders; de fiscus en dus het volk wordt slinks genaaid door slimme adviseurs en paradijzen; de politieke klasse ligt standaard in bed met het grootkapitaal en luistert nauwelijks nog naar de stem van het volk... Erg duurzaam komt het plaatje niet op mij over.

sickworld | 23-02-17 | 13:28

Wat moet de heer Dijsselbloem in godsnaam met een Tibetaanse bel (een Ghanta) in zijn handen. Dacht niet dat hij Boeddhist was. Curieus, hoor.
Salut! Evocatus

Evocatus | 23-02-17 | 13:28

There is one taboo of economics that the government is hiding from the public, argues David Graeber: it is the fact that if the government balances its books, it becomes impossible for the private sector to do the same. And, he claims, this inevitable debt often gets landed on those in society least able to pay it back

www.theguardian.com/commentisfree/vid...

bierrr | 23-02-17 | 13:27

Wat een leugen,mensen weer de schijn geven dat de VVD/PDVA goed voor ze waren,en zo weer smerig stemmen te winnen
#wijwetennuwelbeter.

Goldpaay | 23-02-17 | 13:26

@duitse herder | 23-02-17 | 13:24
Jij krijgt niets want je woont niet in Nederland.
*na na nana na*

necrosis | 23-02-17 | 13:26

@HoerenSloep | 23-02-17 | 13:16
Inderdaad, dat wordt weer een EU-heffing na de verkiezingen, bezuinigen op bejaarden of zieken of zoiets ... ze verzinnen vast wel iets om de EU-landbouwsubsidies te kunnen ontzien.

Watching the Wheels | 23-02-17 | 13:25

Dan kan de PvdA dat de komende jaren weer verbrassen. Wiegel zei het al (wijzend op den Uyl): Sinterklaas bestaat en hij zit daar!

Brulboei_61SB | 23-02-17 | 13:24

Mooi...dan krijgen we morgen die extra 20 miljard euro belastingheffing terug want crisis. En het was tijdelijk. Die 20 miljard dan.

duitse herder | 23-02-17 | 13:24

Zeker verkiezingen op komst. Gaan ze er in 2018 het mes weer inzetten. Want ja, tegenvallers, steun voor Griekenland, nog voor het vluchtelingenprobleem, Herr Juncker z'n whisky is op. Nou ja, ze verzinnen wel wat.

Rottevanger | 23-02-17 | 13:22

@HijgentHert | 23-02-17 | 13:18
Tip: je tante kan beter een tehuis in Spanje opzoeken. Nederlandstalige artsen, betere zorg en ook nog eens veel goedkoper.

sinar2 | 23-02-17 | 13:22

Knap hoor.
Steeds meer binnen harken en steeds minder aan je eigen volk uitgeven. Wie had dan kunnen voorzien dat je wel eens een paar knaken over zou houden.

Ikdus | 23-02-17 | 13:21

Hoe dan ook is het beter nieuws dan een gat van een paar miljard. Dat Mark en Jeroen hier maar in zeer beperkte mate verantwoordelijk voor zijn, is iets anders. De perceptie dat alles hier helemaal k*t is en godsgruwelijk duur (vergeleken met welk ander land dan?) is net zo Nederlands als Zwarte Piet en zeiken over (Patricia) het weer...

Fall | 23-02-17 | 13:20

Verkiezingen zijn het beste bewijs van massaal geheugenverlies. Maar hier overspelen 'onze leiders' wel erg hun hand.

wingload | 23-02-17 | 13:19

Hoezo "blijft over"?
De Staatsschuld is €470 miljard.
We staan garant voor €350 miljard aan ECB onzin.
Onze €1.200 miljard aan pensioenen worden door de EU gehedged onder de IORP II richtlijnen.
Ieder jaar krijgen we een naheffing van enkele miljarden vanuit Brussel.

Maar hé, het is feest omdat 10 cent meer wisselgeld krijgen op een bonnetje van €1.000.

Get a fucking grip, wake the fuck up.

Noltie | 23-02-17 | 13:19

Zie Teletekst 113: 3 miljard meer ontvangsten en maar 200 mio over. Dus toch 2,8 miljard meer uitgegeven dan begroot. Maar waaraan? EU, ontheemdiërs, andere flauwekul? Het wordt daar gebracht als begrotingsoverschot terwijl het om de rekening over 2016 gaat. De begroting 2017 is nl.lopende en werd najaar 2016 vastgesteld. Uw €1.000 ist verschwunden.

gnor | 23-02-17 | 13:19

Nu we onverwacht geld overhouden gaat brussel onze bijdrage nieuw berekenen, dat geld is zo weg...

Padre Grassi | 23-02-17 | 13:19

Na 15 maart blijkt dat er toch met een fors aantal tegenvallers geen rekening was gehouden...
Het is zo'n voorspelbaar iets he, die Nederlandse politiek.

Burpppp(sorry) | 23-02-17 | 13:18

"Maar toch opletten voor Trump en Brexit!", waarschuwt de Europese Commissie nog op de valreep.

Man, man.

Herbert_von_Caravan | 23-02-17 | 13:18

en mijn tante heeft in het tehuis al haar sinds de wo2 gespaarde centjes in rap tempo kunnen inleveren. ze moet bezuinigen op extratjes want wat ze over heeft gaat op aan niet vergoed verband en pleisters etc. Sterk en Sociaal! Nog bedankt stelletje diederikken.

HijgentHert | 23-02-17 | 13:18

Dit vóór de verkiezingen en een EU naheffing ná de verkiezingen.

HoerenSloep | 23-02-17 | 13:16

Het ís dat we voorlopig geen verkiezingen heben,anders had ik het nooit geloofd.
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 23-02-17 | 13:15

Dat half NL niets meer te besteden heeft per maand is even niet belangrijk... ze houden geld over!!

WellusNietus | 23-02-17 | 13:15

Inmiddels alweer overgemaakt aan de overlords in Brussel.

RenHoek | 23-02-17 | 13:15

Nou kom maar door met die 1000€ dan.

panadol_extra | 23-02-17 | 13:13

Maar wat zijn de kosten om te herstellen wat nu kapot bezuinigd is?

Haakneus | 23-02-17 | 13:13

En ik krijg er verdomme niet eens taart voor!

DerFoehrer | 23-02-17 | 13:12

Direct overboeken naar politie/leger. Want die gaan we nodig zijn de komende tijd!

Normpje | 23-02-17 | 13:12

En na zulk nieuws vind ik het als alleenstaande, jonge, full-time werkende, netto-betalende, huizenbezitter natuurlijk prachtig dat de VVD nu fijn hun verkiezingscampagne aan kan duwen over mijn rug. Fuck you Mark en Jeroen!
*zucht*

DerFoehrer | 23-02-17 | 13:11

@lalrs | 23-02-17 | 13:10
Brussel komt eerst met een extra extra extra naheffing.

sinar2 | 23-02-17 | 13:11

Ah top meer geld voor Griekenland/vluchtelingen.

lalrs | 23-02-17 | 13:10

@Godsammekraken | 23-02-17 | 13:06 was me nét voor. :)

Le Roi | 23-02-17 | 13:07

Je zou haast denken dat de verkiezingen weer in het vooruitzicht staan, met al die positieve berichtgeving over de economie de laatste tijd. Oh wacht...

Le Roi | 23-02-17 | 13:07

Je zou bijna gaan denken dat er verkiezingen aankomen.

Godsammekraken | 23-02-17 | 13:06

REAGEER OOK