Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U gebruikt een truck als windscherm. Mag dat?

A: Tuurlijk. Was koud mang. Oostenwind. Brrr.
B: Motoren hebben geen bumpers. Dus is het geen kleven.
C: Rijdt er eens iemand energiezuinig is het weer niet goed
D: Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

Motorrijder heeft opvallende vest aan, waarschijnlijk om goed op te vallen. Veilig dus.
En dan op zo'n afstand van een vrachtwagen gaan zitten....

helaas nederlander | 17-02-17 | 15:55

Wie doet nog mee met die "ohoo, damagnie, camera erop!"-hype? Een enkele keer was het nog leuk (wie kent die van de Landrover die zo van de snelweg een steile viaducthelling beklimt om een file te omzeilen?) maar tegenwoordig wordt iedere scheet op YT/Dumpert gekwakt...
En dan ook nog toeteren. Triest figuur, en dan heb ik het niet over die motorrijder...

Ridocar | 17-02-17 | 14:21

Neemt niet weg dat motormuis wel erg dicht op de truck zit.
@ Ben-Bataaf | 17-02-17 | 10:14
ach joh dan hebben de begrafenisondernemers ook weer wat te doen

telelezer | 17-02-17 | 14:12

Ik ben definitief afgestapt. Werd me te link in dit verkeer bovendien verzieken die motobendes je imago als je HD rijdt. Wat deze motard doet is link en eist opperste concentratie. Maar dat weet hij zelf. De enige lul is de toeterende filmende automobilist.

Lichtstadfan | 17-02-17 | 11:29

En bij een ongeluk is de chauffeur natuurlijk sowieso de Grote Klootzak...
Ferdo76 | 16-02-17 | 18:19

Zijn ze dat sowieso niet (bijna) allemaal?

zalanmereetroesten | 17-02-17 | 10:36

Hee, heeft de schoolmeester die zich door die A8 op de N2 in zijn Megaantje tot een kamikaze actie liet verleiden een andere auto gekocht?

Neemt niet weg dat motormuis wel erg dicht op de truck zit.

Ben-Bataaf | 17-02-17 | 10:14

Nee bloed irritant, doen motorrijders en vooral linksdraaiend mueslirepen op wielen die aan het hypermilen zijn ook achter mijn Land Rover.

Het is dat ik niet graag bloed zie maar anders zou ik eens flink remmen.

Sketcher | 17-02-17 | 09:54

Veel mensen snappen de fysica erachter niet, maar met een auto een meter (hoe dicherbij, hoe veiliger) achter een truck rijden is superveilig, dwz als je niet om 100% kans op blikschade geeft als de truck plotseling remt! En de truck moet natuurlijk geen probleem hebben met het 'wegremmen' van zo'n duizend extra kilo's.
.
Met een motor lijkt me dat anders; dat is altijd levensgevaarlijk. Voor je het weet schiet je eronder en laten de wielen een verpletterende indruk achter.

Brou Is Back | 17-02-17 | 09:18

Pedronegro | 16-02-17 | 18:45

Die werden vanzelf meegezogen als een vrachtwagen ze inhaalde... #jeugdsentiment

verlegenmaarlief | 17-02-17 | 09:07

Alhoewel het energiezuiniger is, toch nee.

SanderEvers | 17-02-17 | 08:59

www.youtube.com/watch?v=PWemdU7YQfY Good luck met je motortje. Je reactiesnelheid is even snel als dat deze truck stil staat. Dus knal je er met volle snelheid op.

Betweetert | 17-02-17 | 08:54

Wat een malloot.

woordgrap van de dag | 17-02-17 | 08:48

Reactie snelheid is, als je oplettend bent, hooguit een paar tienden van een seconde.
En op een motorfiets hoef je de voet niet van het gaspedaal naar het rempedaal te bewegen.
De vingers van je rechterhand rusten al op de (voor)rem hendel, en je rechtervoet hangt al boven het achterrem pedaal.
Dat gezegd hebbende zou ik zelfs op een droog wegdek never ever zo dicht achter een vrachtwagen rijden…

Ravian | 17-02-17 | 02:47

Lekkere warme dieselwalm in je bakkes.

horsteknots | 17-02-17 | 02:34

Dit deed ik heel lang geleden ook met met mijn 18 pk citroen 2cv. Ik ben er nog steeds.

donkeyman | 17-02-17 | 01:55

Dit is op motorrijles echt het eerste dat je leert om niet te doen. Wat een stuk ongeluk zeg.

Privet | 17-02-17 | 01:32

Tsjah, de auto remt fors beter dan de motor. En de remmen+ banden op de motor zijn nagelnieuw tegenover autoremmen met 30k KM ervaring..

de_tyvus | 17-02-17 | 01:30

Winter '84 /'85 bijna dagelijks Arnhem Deventer op de motor. Was je blij als er een Deense vrachtwagen voor je zat die hadden de vaart er goed in en erachter was het een stuk(je) warmer. Deze zit er wel heel kort op, maar dit is een Africa Twin die zal het meer voor het verbruik doen dan voor de warmte, een TransAlp zou er nog dichter op gaan zitten ;-)

Per Prudsen | 17-02-17 | 00:57

D. Tuurlijk mag dat, maar het is slimmer om het voorwiel vast te maken aan de bumper van de vrachtwagen

jorisdriepinter | 16-02-17 | 23:45

bakoenin | 16-02-17 | 18:56
Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 19:05
Nonkel Frituur | 16-02-17 | 19:21
Ik betwijfel het gevaar van dit gedrag niet, het is alleen een te simpel model om gewoon die afstand door de snelheid te delen.
Kijk eens in het frame dat meereist. Als die vrachtwagen hard op de remmen stapt, zal de motorrijder de vrachtwagen met de remvertraging op hem af zien komen: 5m/s^2, bij een botsing misschien 15m/s2. 4 meter is tussen de 1,2s (5m/s^2) en 0,7s overbrugt sqrt( 4x2/a ).

Wat de motorrijder nekt is het feit dat hij zelf niet echt harder remt als de vrachtwagen (in het geval van een botsing, misschien zelfs minder hard). Als ze even hard remmen, zal hij dus toch nog met een 5m/s op de vrachtwagen af blijven rijden (Hij loopt de reactiesnelheid van pak en beet een seconde achter met remmen). Hij zal dus in dat geval na een seconde onder de vrachtwagen knallen, met 5m/s (flinke fietssnelheid, best een klap), waarna hij de rest van de remweg (zo'n 3s) over de weg uitgesmeerd zal worden door de vrachtwagen.

frank87 | 16-02-17 | 23:44

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 20:04
-
Oh, dat motormans het niet voor kan remmen ben ik wel met je eens, maar het punt is, dat de vrachtwagen nog 80 km/h gaat op het moment dat de motorrijder er op botst, en de motorrijder nog 90 km/h. Dat is een lichte aanrijding. Van de vrachtwagen voor hem heeft hij dus weinig te vrezen. De auto achter hem is het gevaar. Waarschijnlijk valt hij en heeft hij geluk als ie niet overreden wordt door overig verkeer. Bijvoorbeeld door mensen die drukker zijn met filmen en toeteren dan op het verkeer te letten.

Badderbeest! | 16-02-17 | 22:58

Eh, deze film verdient enige uitleg, het zat namelijk zo, die twee hadden een betaalde euthanasie afspraak, de vrachtwagen zou een noodstop maken, maar de motorrijder had niet betaald.

Doe mij maar twee ! | 16-02-17 | 22:56

ik had in mijn jeugd best wel zo dicht bij Anita in de buurt willen zijn.

linkeloetje48 | 16-02-17 | 22:55

Tja, theoretisch gezien niet zoveel aan de hand. Zo hingen we vroeger op weg naar school op de fiets ook wel eens achter een tractor. Totdat dat ding een noodstop maakt natuurlijk.

DDNL | 16-02-17 | 22:37

"Goedenmiddag mevrouw, ik ben agent De Vries van Regio Midden West. Ik heb slecht nieuws vrees ik... Uw man ligt opengereten en met inwendige bloedingen in coma op de Intensive Care... Maar hij reed wel netjes en duurzaam zijn dwarlaesie tegemoet! Kleed uw kinderen aan en rij maar met ons mee."

Alfred1977 | 16-02-17 | 22:15

Ocht, automatische cruisecontrol van de motor heeft slechts wat afstelling nodig. Veder wat Nehemia zegt.

Sgnietzel | 16-02-17 | 22:10

Als die vrachtwaggel vol in de ankers gaat is het een afgelopen zaak voor die motorrijder. Hoge Darwingraad dit.

Nehemia | 16-02-17 | 21:57

SirHackalot | 16-02-17 | 18:59
Dat is nog het beste argument. De motorrijder kan inderdaad niet zien wat er op de weg ligt. Een steen, een stuk van een band, een aangereden dier, een morsende knollenwagen of een oliespoor. Die motorrijder zal er niet op kunnen reageren.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 21:48

marrretje | 16-02-17 | 21:19
Door de bank genomen is dat is ook echt zo. Met een vrachtwagen of auto kun je eenvoudig hard remmen door op een pedaal te trappen. Bij een motor kan dat niet. Je moet aanleggen, dus de remkrachten geleidelijk opbouwen en doceren op voor- en achterband. Het gewicht verplaatst zich tijdens het remmen in een duikbeweging naar de as van het voorwiel. Die remt het meest. Het achterwiel komt juist wat meer los. En er kan pas maximaal worden geremd op dat éne voorwiel zodra ook de vering maximaal ingedrukt is. Die beweging kost ook tijd.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 21:38

ik denk toch wel dat de motor een langere remweg heft bij een noodstop, neemt niet weg dat de filmer een lul is

marrretje | 16-02-17 | 21:19

Onnodig toeteren is ook gevaarlijk

Calihero | 16-02-17 | 21:06

two ball cane | 16-02-17 | 18:07
"Vraag me af of de trucker er iets van merkt. Of de brommer er nou tegenaan knalt of niet.
Kortom: Niemand heeft er last van. Lekker laten doen."

Als dit gebeurt heeft behalve de motorrijdert iedereen er last van.
www.at5.nl/artikelen/165832/motorrijde...

kzegje | 16-02-17 | 21:03

Die 1 seconde is een urban legend. Dat staat in alle boekjes om mensen op te voeden. En ja, je ziet buj stoplichten soms mensen die er ettelijke seconden over doen om te ontwaken. Maar een absolute waarde is het zeker niet. Je hoort twee.seconden afstand te houden maar in de praktijk rijdt men op 1 seconden. Tel maar wanneer jij langs een bord gaat en wanneer een ander. je kan net eenentwintig zeggen. Dan zou dus iedereen altijd botsen met die ene seconde. Als je alert bent en het intuitief gaat ben je veeel sneller.
En denk eens aan dingen die van een tafel vallen of aan sport: rondvliegende ballen. Als de reactietermijn echt 1 seconde was kon niemand ooit vangen. Een bal is als je gooit in misschien 2 secinden aan de andere kant van het veld en je kan toch redelijk precies schatten waat je moet staan, hoe je armen moet uitstrekken en wanneer je ze sluit.

Shoarmamasutra | 16-02-17 | 20:47

Als ervaringsdeskundige snap ik die motorrijder wel. Je moet wel dichtbij rijden, anders kom je in de wervelingen, en dat is behoorlijk lawaaierig en vervelend. Het zog daarentegen is een welkome oase van rust, en dan hebben we het niet eens over de kou. De gevoelstemperatuur op een motor is met dit weer ongeveer 15 graden lager.
Of het verstandig is, is een tweede, zeg maar van niet. De remweg van de motor is weliswaar korter, maar je moet super alert zijn, en dat ook weer is vermoeiend.

hardhorendhert | 16-02-17 | 20:44

Filmert staat mooi voor paal en is uiteindelijk een nog grotere sukkel dan helmmeneer op brommer.

WitteGrunneger | 16-02-17 | 20:26

Lekker ook de rondklapperende wind achter een vrachtwagen. Een beetje motor rijder wil zo snel mogelijk weg achter een vrachtwagen

Slabak | 16-02-17 | 20:21

Het maakt geen helemaal fuck uit of de motor beter remt, voordat je die rem maar kan aanraken zit je er al boven op .

Castor12 | 16-02-17 | 20:19

Zo rij ik ook altijd op de motor alleen ik zit er nog iets dichter op. Idd lekker uit de wind en je rijdt een stuk zuiniger dus win/win.

Pi Mol | 16-02-17 | 20:18

Als er ook een vrachtwagen 5 meter achter hem gaat rijden zit hij helemaal lekker uit de wind.

Mr_Natural | 16-02-17 | 20:06

Badderbeest! | 16-02-17 | 19:09
Natuurlijk heeft de vrachtwagen een remweg. En een mens heeft een reactietijd. Een alerte en fitte bestuurder heeft gemiddeld een reactietijd van één seconde (staat hier: wetenschap.infonu.nl/natuurkunde/45042...)

Nu zijn jullie natuurlijk allemaal Superman met een reactietijd van slechts een halve seconde of zo..

Zorgelijk hoeveel mensen hier denken dat die vrachtwagen een veel langere remweg zal hebben. Want die vrachtwagen is misschien wel helemaal LEEG. En vrachtwagens hebben veel wielen. Motoren hebben maar twee wielen. De remkracht kan alleen via de banden overgedragen worden op het wegdek. Het is nog maar de vraag of die motorrijder een kortere remweg zal hebben. En ook al kun je heel hard remmen, uiteindelijk zullen die wielen blokkeren en raakt hij in een slip.

Met bovengenoemde reactietijd waarin 22 meter wordt afgelegd door de motorrijder voordat hij überhaupt zal remmen hoef je toch echt geen Einstein te zijn om te kunnen begrijpen dat dit niet gaat werken.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 20:04

Onnodig claxonneren: €250-370
Vrachtwagen die van schrik op de rem gaat staan: Priceless.

marcoplarco | 16-02-17 | 20:00

@Nonkel Frituur | 16-02-17 | 19:21
Je verhaal klopt als hij op een stilstaande vrachtwagen klapt die hij niet aan zag komen. Anders stopt een geladen vrachtwagen niet zomaar. En nee ik heb nooit hard met een crachtwagen geremd, maar ik kan je verzekeren dat een tractor met 14 ton graan er achter en remmen op voor, achter en boogie, niet stil staat binnen 20 meter als je met 40 km/u rijdt en vol op je rem gaat.

Zoon van Boer | 16-02-17 | 19:59

Ia niet zo gevaarlijk, hoor. Zo'n kolos als op de foto heeft een veel langere remweg dan een motor.
Papenblok | 16-02-17 | 18:45

Kijk en oordeel opnieuw :)

www.youtube.com/watch?v=PxFktLhr30k

Sjakkie van de Hoek | 16-02-17 | 19:57

Mijn motorrijinstructeur zei daarover eertijds : "ge mot nimmer achter ne kerreven hange". Laat staan een vrachtwagen.

Zicht en inzicht, daar draait het om bij motorrijden.

Nummer 14 speciaal | 16-02-17 | 19:56

Wat die motor doet is dom en gevaarlijk, maar dat claxoneren vond ik erger.

zuigvelletje | 16-02-17 | 19:54

Alleen tokkies maken zich druk in het verkeer. Dashcam gebruik is dan ook alleen maar om interessant te doen.

Mozes Langebroek | 16-02-17 | 19:42

Klopt hoor met die lange remweg van die truck en die goede remmen van een motorfiets.

Maar wat doe je als die vraxhtwagen op cruisecontrol zit te appen en hij vol inrijdt op een file of pijlwagen? Kan je nauwelijks anders als er vol op knallen.
En wat die kans nou is? Nou luister eens een paar dagen naar de verkeersinformatie.

Shoarmamasutra | 16-02-17 | 19:41

Als die vrachtwagen chauffeur ook maar ruikt aan zijn rempedaal zit ie er in, wat een debiel !

Castor12 | 16-02-17 | 19:37

Nederland op z'n smalst. Dit mag natuurlijk weer niet van de filmert. En dat getoeter op het eind?? WTF wou je zeggen; hey knul, je zit vlak op een vrachtwagen hoor! Om dan als antwoord te krijgen; Oh, dank je wel...
Mind your own fucking business!
Als iedere weggebruiker nu eens zelf fatsoenlijk zou rijden ipv op zoek te gaan naar de totale lul van de week, dan hadden we minder filmpjes, maar een relaxter wegverkeer.

Paulus de Bk | 16-02-17 | 19:34

persoonlijk vlieg ik er liever zo tegenaan dan met een tussenruimte van 20 meter

houjebekmaarzak | 16-02-17 | 19:31

Tot aan Calais.

kleurdoos | 16-02-17 | 19:27

D:
Artikel 19 van het Rvv stelt:
"De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is."

Hij kan lekker de weg overzien zeg hé!

Dr. Frambozenjam | 16-02-17 | 19:26

Klevers zijn buitengewoon irritant. Vanmorgen stukje van ong. 12 min. naar mijn werk had ik er achter mekaar weer een stuk of drie voor me. Bah.

NiCeY | 16-02-17 | 19:26

Beetje dom. Wanneer de truckert plots flink de rem intrapt zit de motard er absoluut achterop. Beetje motorrijder weet dat dit een erg verkeerde positie is om te rijden. Hij heeft vast geen VRO gehad.

Moneytron | 16-02-17 | 19:25

frank87 | 16-02-17 | 18:54
Als motorrijder kan ik u zeggen dat u onzin verkoopt. De vrachtwagen kan betrokken geraken in een ongeval en daardoor in 1 klap stilstaan. De motorrijder kan dit niet zien aankomen, hij ziet absoluut niet wat er zich voor de vrachtwagen afspeelt.
Overigens zijn er ook vele automobilisten die dit soort gedrag vertonen. Het is allemaal begonnen met die digitale verbruiksmetertjes op het dashboard.

Nonkel Frituur | 16-02-17 | 19:21

-weggejorist-

About92Dwarves | 16-02-17 | 19:13

Wat Pedronegro | 16-02-17 | 18:45 zegt:
deed ik vroeger met de 2cv en renault 4 ook.

Muursleuvenfrees | 16-02-17 | 19:13

Heb ooit een collega gehad die zo dagelijks van Woerden naar Ede en vice versa tufde. In zo'n vierkant Renaultje 4, 't was elke dag weer wedden of ie 't zou halen. En elke dag lukte het 'm nog ook. Oow en als je 'm hoorde praten over het verbruik van dat Renaultje moest ie bij de pomp benzine ínleveren ...

Vesta | 16-02-17 | 19:10

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 18:35
-
Heeft de vrachtwagen dan een remweg van nul komma nul meter? En zo ja, waarom sterven vrachtwagenchauffeurs dan niet iedere keer dat ze het rempedaal aanraken?

Badderbeest! | 16-02-17 | 19:09

Die motorrijder is een gevaarlijke idioot

napels | 16-02-17 | 19:08

ja hoor ! | 16-02-17 | 18:44
En waarom ben ik nu weer een NSBer? Die malloot gaat zo niet oud worden, dat is wel duidelijk. En velen met mij zijn het zat om iedere dag in de file te staan voor 100% onnodige ongelukken. Ongeluk is ook een verkeerd woord hiervoor. Het heeft niets met ongeluk te maken. Wel met het feit dat lieden met het verstand van een strontvlieg niet aan het verkeer zouden moeten mogen deelnemen.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 19:06

frank87 | 16-02-17 | 18:54
Nee, wat je stelt dan dat de klap ook 80km/h moet zijn om gevaarlijk te zijn. En dat hoeft natuurlijk niet. Een zachte aanraking, of zelfs geen enkel contact maar slechts een schrikreactie, kan er voor zorgen dat de motorrijder ten val komt en over de eerstvolgende paar honderd meter asfalt wordt uitgesmeerd door een SUV die op de linkerbaan met een hogere snelheid voorbij komt.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 19:05

Antwoord C!

Wienerschnitzel mit | 16-02-17 | 19:03

Op Eerste Hulp posten is het uit de hand aan het lopen volgens RTL. Maak daar een topic van. Plak je dit eronder.

Normpje | 16-02-17 | 19:03

Als motor rijder.... hey ekberg... voortaan hard remmen aub.

Wulfpack | 16-02-17 | 19:03

Redelijk veilig.
Remweg van de truck is veel groter!
Wel op blijven letten!

Gerrit gordijnstok | 16-02-17 | 19:01

D. Ja, als je graag een pannenkoek wilt worden.

Wat een ontzettende mongool.

OpperGek | 16-02-17 | 19:00

Geen motorrijders hier zo te lezen. Nog een reden dat je niet zo dicht achter ander verkeer gaat rijden, is omdat je dan totaal niet kunt zien wat er op de weg ligt. En er ligt me een zooi op de weg tegenwoordig. En ja, ik weet dat je motor heel wat kan hebben, maar je schrikt je dood, als er opeens een halve autoband op het wegdek ligt, waar jij langs moet!

SirHackalot | 16-02-17 | 18:59

@Wijze uit het Oosten | 16-02-17 | 18:19
Ah iemand die het snapt. Inderdaad je remt sneller en veel harder als motor.
De automan filmt met zijn hand, toetert pal naast de motorrijders, waardoor hij deze in gevaar brengt, het risico creëert dat de truckchauffeur op zijn (m/v) rem trapt enzovoort.
Auto [x]
Motor [v]

hfakker | 16-02-17 | 18:57

@Wijze uit het Oosten | 16-02-17 | 18:19
Ah iemand die het snapt. Inderdaad je rent sneller en veel harder als motor.
De automan filmt met zijn hand, toetert pal naast de motorrijders, waardoor hij deze in gevaar brengt, het risico creëert dat de truckchauffeur op zijn (m/v) rem trapt enzovoort.
Auto [x]
Motor [v]

hfakker | 16-02-17 | 18:57

frank87 | 16-02-17 | 18:54
Op nat wegdek met motor ook niet, dus leuke schuiver onder de wielen van die vrachtwagen. Uitwijken kan ook niet omdat je niet weet wat er voor je gebeurd.

bakoenin | 16-02-17 | 18:56

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 18:35
Dan ga je er vanuit dat die vrachtwagen in 0 milliseconde stil staat. Dat gaat niet gebeuren.

frank87 | 16-02-17 | 18:54

Ik rij al een jaar of 40 motor, tegenwoordig alleen nog maar met mooi weer want de dagen beginnen te tellen.
Maar vroeger in de winter en in de zomer.
Wat deze gast doet is levensgevaarlijk. Bij een noodstop kan hij niets meer. Regel 1 met een motor. Houd afstand, voor je en achter je. Zodat je altijd kan uitwijken. Dat heeft mij diverse malen het leven gered.

bakoenin | 16-02-17 | 18:53

A t/m D

en dan D: euthanasiewens

Petroselinum crispum | 16-02-17 | 18:51

Hmm, dat is niet hoe ík het geleerd heb...

Air van Boven Dorens | 16-02-17 | 18:47

*Opa vertelt*:Deden we vroeger met de 2cv al. Next.

Pedronegro | 16-02-17 | 18:45

Ia niet zo gevaarlijk, hoor. Zo'n kolos als op de foto heeft een veel langere remweg dan een motor.

Papenblok | 16-02-17 | 18:45

-weggejorist-

ja hoor ! | 16-02-17 | 18:44

Nee, de filmerT heeft echt het goede voorbeeld gegeven!
Onnodig toeteren (en zo een schrikreactie riskeren die het ongeluk veroorzaakt waarvoor hij lijkt te willen waarschuwen) én
een verkeersgevaarlijke idioot willen schandpalen... waarbij hij vooral zichzelf te kakken zet als een even gevaarlijke idioot vanwege onnodig toeteren en handheld filmen.

klimgek | 16-02-17 | 18:44

Ik fietste vroeger op zaterdag van Oudenbosch naar het veer Anna jacobapolder, bijna 40 kilometer. Boffen als je achter een grote vrachtwagen kon fietsen. Je werd gewoon meegezogen. Wel een fiets met versnellingen, dat weer wel.

Papenblok | 16-02-17 | 18:42

Hopelijk is-ie niet vergeten om zich te registreren als donor... oh, wacht, dat heeft de overheid al voor ons 'geregeld'.

Niks an het handje dus.

EefjeWentelteefje | 16-02-17 | 18:41

Misschien zat die motorrijder even te appen, of deed ie een dutje. Normaal gesproken wil je ver kunnen zien als je motorrijdt en wil je helemaal niet zo'n muur voor je snufferd hebben.

simpelman | 16-02-17 | 18:35

Mooie brommert!

eerstneukendanpraten | 16-02-17 | 18:35

Hoeveel meter zit die motorrijder er achter? 4 meter hooguit? 80km/h is ruim 22 meter per seconde. Er is dus 4/22 = 180 milliseconden de tijd om te reageren en nog te voorkomen dat andere weggebruikers een half uur later thuis zijn omdat ze moeten wachten tot ze hem of haar met een krabber van 't asfalt hebben gepeuterd. Innemen dat rijbewijs, dit spoort echt niet.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 18:35

two ball cane | 16-02-17 | 18:07
Hij is niet blij met vieze bloedvlekken op zijn truck. Staat zo slordig bij de baas.

frank87 | 16-02-17 | 18:33

wel beter om een vrachtwagen te kiezen die zwaar beladen is

etwaboy | 16-02-17 | 18:32

Ik heb dat eens gedaan met mijn auto. Ik wilde gewoon eens weten wat de impact wordt van het benzineverbruik. Ruwweg scheelt dat 25-30% brandstof.

duitse herder | 16-02-17 | 18:31

is niet zo erg als het lijkt, weet ik uit ervaring. adaptieve cruise control op de fiets tot 60 cm zou vet cool zijn.

etwaboy | 16-02-17 | 18:30

Sorry, het schermpje van m'n helm was vuil. Ik zag op de vrachtwagen de contouren van een stad, daarboven wolkjes en een waterig zonnetje in de blauwe lucht. Kan iedereen overkomen toch?

Mr_Natural | 16-02-17 | 18:20

D: Slipstreamen...
Heel verstandig, truck staat toch op de cruisecontrol en het remvermogen van een motorfiets is vele malen groter dan die van de vrachtwaggel..
Motorfiets rijd op deze manier rustig 1 op 60...
Je moet wel een beetje kleauten hebben en een goed reactievermogen natuurlijk...

Wijze uit het Oosten | 16-02-17 | 18:19

En bij een ongeluk is de chauffeur natuurlijk sowieso de Grote Klootzak...

Ferdo76 | 16-02-17 | 18:19

@dz5b604 | 16-02-17 | 18:14,

Denk dat ie gewoon een geyle date wil...

basweetutwel | 16-02-17 | 18:18

C. natuurlijk. Als je zo dicht achter zo'n lorrie zit, dan mis je de afslag naar het tankstation. Dus moet je nog dichter er op om het volgende tankstation te halen.
Die brandstoftankjes op motorfietsen zijn maar klein, je leert een hoop tankstationpersoneel kennen.

hotnot | 16-02-17 | 18:17

Waar bemoeit die automobilist zich mee.

dz5b604 | 16-02-17 | 18:14

Op eigen risico. Succes ermee en niet miepen als je er tegenaan knalt.

van heinde en verre | 16-02-17 | 18:14

De filmert die toetert is echt een nazi.

keestelpro | 16-02-17 | 18:14

Heel slim, comfortabel en energiezuinig!

leb3609 | 16-02-17 | 18:09

En wie mag de teringzooi weer opruimen als het fout gaat?

RenHoek | 16-02-17 | 18:08

Is natuurlijk super dom dit, maar pot en ketel filmert met je gsm in je hand om te filmen. Maar iig geen VVS dat is dan weer positief.

BigShow | 16-02-17 | 18:07

Vraag me af of de trucker er iets van merkt. Of de brommer er nou tegenaan knalt of niet.
Kortom: Niemand heeft er last van. Lekker laten doen.

two ball cane | 16-02-17 | 18:07

Rij je motor kan je niet tegen wind. Stap dan in een auto mietje.

basweetutwel | 16-02-17 | 18:05

REAGEER OOK