Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Plan Arbeitseinsatz levert ongeveer 1942^i banen op

wapperdewapper.pngHee altijd leuk als wij het eens een keer eens zijn met Rutger Bergman van de Correpsondent. Die heeft namelijk een pleurishekel aan banenplannen en wij ook. Dus als de provincies Groningen en Drenthe met miljoenen strooien voor banen dan roepen wij in koor voer een basisinkomen in 'geef dat geld terug aan de belastingbetaler!' Die gaat er dan namelijk allemaal spulletjes van kopen en schoonmaaksters en schoenenpoetsers en dan is er opeens meer werk. Nu zijn er allerlei nepbaniërs bezig met 'knelpunten' in een plan dat Nederlanders aan het werk moet zetten in Duitsland. "Daarom overleggen we op dit moment ook zo veel", zegt de FNV-projectleider. Dat is poldermoerastaal voor 'daarom zitten wij lekker met onze duimen te draaien van uw centjes en hihihi hahaha hohoho iedereen is voor banenplannen en de enige die aan het werk geholpen worden dat zijn wij'. U zit er nu al een paar zinnen op te wachten, dus wij herhalen even: dit is een plan dat Nederlanders aan het werk moet zetten in Duitsland. WEET U WIE ER OOK ZO'N PLAN HAD??? Goed, weg van de Godwin, doorrrr met de resultaten. Hoe zijn die, Carlien Bootsma en Bas van Sluis van het Dagblad van het Noorden? "Het miljoenenplan om 400 Drenten en Groningers aan een baan in Duitsland te helpen komt nauwelijks van de grond. Tot dusver leverde het geen enkele arbeidsplaats op." Fijn. Weten we dat ook weer.

Reaguursels

Inloggen

Weet je wat helpt? 150.000 hardwerkende ZZP-ers hun werk afpakken. Dat moet wel helpen, want anders hadden ze dat toch niet gedaan zeker?

Patatter | 15-02-17 | 02:08

Moet je als 58 jarige nog steeds meedoen aan de rat-race, omdat dat de Heilige Graal is van het kapitalisme: werken tot je dood gaat?(....)
@ King of the Oneliner | 13-02-17 |
cdn.history.com/sites/2/2014/01/auschw...

telelezer | 14-02-17 | 13:03

weet je wat veel beter gaat werken, (...)
stoppen met dat vrij verkeer van personen..
@ fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:07
-
Als we nou eens stoppen met nog meer O-Europeanen hierheen te halen die ver onder de prijs zwart werken dan zijn er direct ook weer banen voor onszelf!
Oh wacht... dat stoppen mag niet op Befehl van Brussel(en Befehl ist Befehl)
En stoppen met hoogopgeleide tandartsen en apothekers binnen halen, die grotendeels aan het uitkeringsinfuus hangen, dan is er weer geld over voor nederlandse banen.
Oh wacht... dat mag immers ook al weer niet op Befehl van Brussel(en Befehl ist Befehl)
-
Tsja.. wat een soeverein(kuch..) land toch al niet mag he...

telelezer | 14-02-17 | 12:56

-weggejorist-

Opportunist | 14-02-17 | 08:39

In de politieke regionen heerst nog altijd de gedachte dat ze ons geld eerst zelf moeten besteden voor wij er werk van maken het weer terug te krijgen dus ergen klopt het wel je moet enkel de juiste logica hanteren.

Bovendien wie kan zijn carrière nu opwaarderen door eenvoudig geld terug te sturen in het systeem dat kan niet dus dat gebeurt ook niet.

Opportunist | 14-02-17 | 08:39

Natuurlijk komt dat banenplan in Duitsland niet van de grond, ten eerste zitten ze daar tegenwoordig met een miljoen werkloze immigrantiers die allemaal een baantje moeten hebben, ten tweede komen Duitse bouwvakkers HIER werken omdat HIER de arbeidsomstandigheden en -voorwaarden alsmede de betaling beter zijn.

Ik weet het niet, maar afgezien van een schrijpend gebrek aan hersencellen is ook de ijver van het UWV en andere banenvoorzieners van een uietrst bedenkelijk niveau.

mallekater | 14-02-17 | 07:17

Mensen blijven maar strategisch op die vreselijke vvd en die verschrikkelijke pvda stemmen.

Jezus_Boeddha | 13-02-17 | 23:10

@King of the Oneliner | 13-02-17 | 20:52
Pas maar op met zulke ontboezemingen. De vrije-markt gestapo van de pvda zou je wel eens kunnen komen halen.

Jezus_Boeddha | 13-02-17 | 23:08

Die reintegratie-industrie was een 'sociaal-democratische' hobby waar alleen uitgekookte socialistische privaat ondernemers in de reintegratie-industrie rijk van werden. Als ik eraan terug denk groeit mijn haat jegens de sociaal-democraten (lees pvda'ers) weer met kilometers naar boven. Dat liberalen en gristenen hebzuchtige vrije-marktrovers zijn, weet iedereen. Je verwacht niet anders van ze. Maar dat die hypokriete socialisten aan die liberale hobby miljoenen hebben overgehouden voor hun eigen nutteloze bedrijven, is ten hemel schreiend.

Jezus_Boeddha | 13-02-17 | 23:06

^^ die € 400,= is per maand. :-)

EefjeWentelteefje | 13-02-17 | 22:15

Iedereen die in hetzelfde verrekte UWV-schuitje zit: heel veel sterkte mensen!

Ik heb zelf weer - voor zes maanden - een baantje binnen, na vijf jaar GRATIS werkzaamheden als sociaal jurist: twee dagen in de week tegen minimumloon.
Ik ga er netto € 400,= aan over houden, haha.
Maar het is beter dan niks, en het is een opstartend bedrijf die mij dit heeft aangeboden, met mogelijke kans op t.z.t. uitbreiding/meer betalen.

EefjeWentelteefje | 13-02-17 | 22:14

Banen scheppen in Drente en Groningen. gaan ze Veenhuizen weer heropenen?

Boer Willem | 13-02-17 | 21:55

1942^i is ongeveer 0.2787 + 0.9604* i. Waarbij i^2 = -1. Dus best veel.

zwarte kip systems | 13-02-17 | 21:53

Ik heb in totaal 36 jaar gewerkt, zeer zwaar en vies werk, letterlijk met stront, en nu ben ik werkloos.
En het UWV wil mij steeds achter de broek aanzitten om integratiecursussen aan te bieden, sollicitatiecursussen, en allerlei baantjes die gewoon geen baan zijn, zoals verkeersregelaar, enz.
En plantsoenmedewerker, oftewel papier prikken.
Maar door perfect acteerprestaties van mijn kant, zit ik voorlopig onderaan de stapel.
Ik ben gewoon eigenlijk al heel mijn leven autistisch, maar dat heeft wel als voordeel dat je perfect bullshit herkent als bullshit en perfecte kan acteren als dat nodig is.
Dus ik heb een dik rapport van een psychiater dat ik niet goed bij mijn plaat ben, en men mij eigenlijk gewoon met rust moet laten.
Moet je als 58 jarige nog steeds meedoen aan de rat-race, omdat dat de Heilige Graal is van het kapitalisme: werken tot je dood gaat?
Grappige is: heb geen enkel diploma, zelfs geen zwemdiploma, maar kan zwemmen, pianospelen, gitaarspelen en spreek 7 talen vloeiend.
Maar ja, ik ben eigenlijk gek, maar heb me altijd kunnen redden door mimicri van mijn omgeving.
LOL.

King of the Oneliner | 13-02-17 | 20:52

@necrosis
Heel veel ouderen zijn eenzaam en alleen. Verhuur jezelf als gesprekspartner. Zet een advertentie in een dode boom.

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 19:57

Werken over de grens?
Dag AOW, dag ANW, dag huurtoeslag, dag zorgtoeslag, dag kinderbijslag, dag aftrek hypotheekrente...
@@@ macmiep.nl | 13-02-17 | 17:53
Voor de AOW kun je je gewoon vrijwillig verzekeren. In Duitsland zit je gewoon in een ouderwets ziekenfonds inclusief tandarts en fysiotherapeut en zonder eigen risico. De Kinderbijslag (Kindergeld) bedraagt in Duitsland per MAAND wat je hier per kwartaal krijgt. Je auto is tienduizend euro goedkoper en wegenbelasting een schijntje. WOZ varieert, maar soms hoogstens 100 euro per jaar.
En als je alleen maar werkt over de grens, maar in NL blijft wonen hou je vanzelfsprekend recht op aftrek hypotheekrente.

theo-is-dood | 13-02-17 | 19:45

@theo-is-dood | 13-02-17 | 19:35
Eigenlijk hadden zie die miljoenen beter aan jou kunnen geven :)

atheïstisch stemvee | 13-02-17 | 19:41

"Het miljoenenplan om 400 Drenten en Groningers aan een baan in Duitsland te helpen komt nauwelijks van de grond. Tot dusver leverde het geen enkele arbeidsplaats op." ???????

Hier honderden vacatures in de grensstreek:
www.werkeninduitsland.nl/vacatures/

theo-is-dood | 13-02-17 | 19:35

Het voorbije weekend was ik op de Emigratiebeurs in Houten. Verschillende Duitse steden en regio's stonden daar om personeel te werven.
wolfsburg.de/erziehergesucht
Werk zat in Duitsland, goedkoop wonen en goedkoop autorijden. Jammer dat de gemiddelde middelbare scholier geen drie woorden Duits meer spreekt.

theo-is-dood | 13-02-17 | 19:31

LuckyGirl | 13-02-17 | 18:16

nou er zijn ook andere variaties.. ik kon een baan krijgen op 66 km afstand enkel reis.
De arbeidsvoorwaarden waren fantastisch werd gemeld in de vacature:
je kent ze wel;
goede werksfeer, fijn team
vakantiegeld en eindjaarsuitkering
flexibele werktijden (kom ik op terug)
uitbetaling volgens CAO huppelepup

.. ik zag de uitdaging van het werk en wellicht mogelijkheden voor langere tijd te kunnen blijven na de 'tijdelijk invalperiode'.

Bij het arbeidsvoorwaarde gesprek bleek;
dat fijne team bestond (nog)niet en bovendien was het aantal ziektemeldingen in het 3 koppig team de reden dat ik was uitverkoren; veel ervaring, goed c.v. kon gelijk aan de slag etc
De flexibele arbeidstijden bleken vooral te bestaan uit flexibel opstellen 7 dagen per week zonder afspraken in het contract daarover.(was een baan voor 24 uren)
De salarisinschaling bleek een groot probleem, er was een zinnetje weggevallen bij de vacature, kan gebeuren, en bovendien gold voor mij een andere bepaling die met een oude CAO voor mijn neus werd gelegd werd gesteld.. (helaas wist de HR medewerker niet dat ik net daarvoor de hele nieuwe CAO voor een andere baan uit mijn hoofd kende en bovendien jaren OR lid ben geweest..)HR schatte mij blijkbaar in als een dom blind en blond (ondanks mijn c.v. die toch echt ook vermeldde wat en wie ik was).
.. enfin om niet de zaak te traineren ging ik akkoord met wat stappen terug in loon.. met de pen om het contract te ondertekenen in mijn hand viel mij iets op..
De reiskostenvergoeding.. 4x 130 km tikt toch aardig aan per week, aan alleen al de benzine.... stond er niet in..

Nee, zei de HR medewerker.. daar deden ze niet aan uit bezuinigingsoverwegingen..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 19:28

Ik vermoed dat UWV-medewerkers een bonus krijgen voor elke cliënt die ze weg weten te bezuinigen, ook al is het richting het afvoerputje.

Schaaldier | 13-02-17 | 19:17

macmiep.nl | 13-02-17 | 18:07

Ergens een 5 jaar terug kreeg in 1 of ander durp, ik meen in Groningen of daar in de buurt, een Gemeente raad had een geweldig idee.
Ze gingen een vergoeding uitreiken aan alleenstaande bijstandvrouwen van 1000 euro om zich in te schrijven bij datingsites.. een keer naar de kapper te gaan en zich zo aantrekkelijk mogelijk te maken.. het idee erachter was dat als ze daardoor konden bereiken dat die vrouw(en) aan een man (even idioot als de gemeenteraads leden) kwam daardoor weer een bijstandgerechtigde minder in het durp was.

.. daar voeg ik jouw opmerking ook maar onder.. zelfde IQ als de Gemeenteraad in dat durp en hoogstwaarschijnlijk voor 90% man..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 19:13

@Nehemia | 13-02-17 | 19:00
Ik heb genoeg nachtdiensten gedraaid, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Ik heb geen vrouw of kinderen dus hoef met niemand rekening te houden.

necrosis | 13-02-17 | 19:08

@necrosis | 13-02-17 | 18:48
Ongeveer zelfde leeftijd hier en herkenbaar. Kan nog wel uurtjes krijgen als inval, 's ochtends of 's avonds paar uur. Maar echt binnen kom ik nergens meer. Meestal met dezelfde keurige smoezen. Dus op latere leeftijd aan de studie, omscholing. Maar ook ik heb geluk. Als alleenstaande zou ik nooit meer genoeg kunnen verdienen om dat te bekostigen. Geen UWV of wat dan ook die hierin zou ondersteunen.

atheïstisch stemvee | 13-02-17 | 19:02

necrosis 1848
Nachtwaker in een museum. Is dat wat?

Nehemia | 13-02-17 | 19:00

necrosis | 13-02-17 | 18:48
Ik begrijp het en begrijp ook dat de financiële mogelijkheden beperkt zijn.
Maar als je ziet dat er vraag is naar heftruckchauffeurs, en de opleiding kost 2500. Als er ruimte is, doe het dan zelf. Van daaruit kan je jezelf weer omhoog vechten.
Ik hoop dat je het kan en gaat redden.

bakoenin | 13-02-17 | 18:58

necrosis | 13-02-17 | 18:48
Onthoud één ding goed UWV moet een baan vinden zij moeten het regelen.
Normaal zijn ze niet vooruit te branden maar bij eigen initiatief wordt alles uit de kast getrokken om dit tot de grond toe af te branden.
Verder heel veel succes.

botbot | 13-02-17 | 18:55

necrosis | 13-02-17 | 18:48:
Misschien een baan in faillissement afhandeling?
Is booming as we speak.

LuckyGirl | 13-02-17 | 18:53

Daar was laatst wat werk loos.
6,5 miljard gorgelt elk jaar door het overheidsdoucheputje. Elk jaar opnieuw. Daar faciliteert deze werkloosheidsindustrie net zoals de zieligheidsindustrie zichzelf mee. Veel banen zijn dus kunstmatig opgetuigd terwijl men van te voren weet dat een grote faal is. Leuk en aardig allemaal, maar het gaat wel allemaal via de belastingcenten van Henk en Ingrid en Lodewijk en Annefleur natuurlijk.

Nehemia | 13-02-17 | 18:52

@bakoenin | 13-02-17 | 18:23
Ik ben 47 en bij de meeste gesprekken krijg je bekende bullshit (verouderde kennis, niet passend in het team, we hebben nèt iemand aangenomen), synoniemen voor 'je bent te oud en dus te duur'.
Ik had een hele goede baan in de offshore olie-industrie, maar werd weggesaneerd wegens de lage olieprijs/ lage stand van de Dollar.
Ik ben koerier geweest maar dat bedrijf ging failliet.
Ik ben back-office manager geweest (NGO), ging ook failliet.
Ik heb een cv als een pleerol, maar ik ben geen 20 meer.....

necrosis | 13-02-17 | 18:48

Overheid en banenplannen in Nederland dat werkt dus niet. Tientallen miljoenen verdwijnen in een zwart gat en er worden geen banen gecreeerd. Beste vorm van banenplan? Werken weer lonend maken maw belastingdruk verlagen. Op termijn is dat het beste "banenplan" en levert later het meeste op. Economics 101.

Basil Fawlty | 13-02-17 | 18:42

Van dat geld kun je een prima basisinkomen regelen.
Armelui geven hun geld sneller uit dus dat is stukken effectiever dan de zoveelste belastingkorting.
(Of je doet gewoon Amerikaans en noemt je uitkering 'belastingkorting' of 'negatieve belasting' of wat je maar leuk vind)

******** | 13-02-17 | 18:37

Het UWV moet eens bij zichzelf te rade gaan het kost miljoenen en levert amper een baan op.
Een uitzendbureau kost amper wat en levert miljoenen banen op.

botbot | 13-02-17 | 18:35

bakoenin | 13-02-17 | 18:23
Damn, ik ben aardig met de d en de t aan het goochelen. Twee portjes op, excuses.

bakoenin | 13-02-17 | 18:35

Je kon het op voorhand voorspellen. De banen die er nog zijn vervallen natuurlijk aan de nanotechnologiespecialisten uit Syrië en omstreken.

Nehemia | 13-02-17 | 18:32

necrosis | 13-02-17 | 17:33
Ik weet niet hoe oud je bent, ben zelf nu bijna 57 en heb nog steeds headhunters achter mijn kont aan. Sterker nog over een maand verwissel ik van baan (ICT) Ik ben dus een mazzelkont. Toen ik 15 was gaan werken zonder papiertje, en alles gedaan wat je jezelf maar kan voorstellen. Van horlogemaker tot aan schepen schoonspuiten in de havens, orderpikker, ja ook heftruckchauffeur, distributie, containers lossen, noem het maar op. O ja, in de metaal, en zelfs nog sigarenboer geweest. Tot ik 20 jaar geleden de ICT in rolde. Meteen maar HBO en master in de avonduren gedaan. Zelf betaald want van de staat heb je niets te verwachten als je al wat ouder bent. Ik ben een mazzelkont omdat ik twintig jaar geleden de ruimte had om een specialist te worden in een vakgebied wat booming is.
Ik heb dus geen goede raad voor je. Maar ik kan me godsgruwelijk boos maken over wat er met de oudere werknemer gebeurd momenteel. Wat vergeten wordt is dat die werknemer veelal al 30 jaar of langer de helft van zijn inkomen aan de staat gegeven heeft en nu als oud vuil wordt weggegooid.
Het enige wat ik je kan aanraden, als je wat centjes overhoud. Doe die cursus zelf. Twintig jaar geleden wist ik al dat er niemand op deze wereld is die het voor je doet, en dat is alleen maar erger geworden.

bakoenin | 13-02-17 | 18:23

@Necrosis,
Je bent werkloos, net als ik. Probeer eens een of andere flauwekuldenktank binnen de grachtengordel. Het verdient goed, en je leert er goed toneelspelen. Dat moet je ook wel, anders wordt je contract niet verlengd ;-)

Gajus | 13-02-17 | 18:22

@LuckyGirl | 13-02-17 | 18:16
Klopt. Vandaar ook mijn eerdere plempsel over die rare WW-regel. ;-)

EefjeWentelteefje | 13-02-17 | 18:19

EefjeWentelteefje | 13-02-17 | 18:06:
Grappige is dat de meeste werkgevers je niet eens willen hebben wanneer je reistijd meer dan 30 minuten is.
En dan heb ik het over een schamel thuiszorgbaantje waarmee je max €850 per maand verdiend.

LuckyGirl | 13-02-17 | 18:16

Dat Westlandproject pakte ook al zo goed uit.

Nehemia | 13-02-17 | 18:16

necrosis | 13-02-17 | 17:48:
Wacht maar tot je je WW hebt opgesoupeerd.

Ruim een half jaar geleden in de UWV-op-weg-naar-werk folder: gesubsidieerd een half jaar sinaasappels plukken in fucking Spanje, lijkt dat je wat?
Staat geweldig op je CV natuurlijk.
Spanje.
Met een jeugdwerkeloosheid van 50%.
*Begint met zware voorwerpen te gooien*

LuckyGirl | 13-02-17 | 18:12

-weggejorist-

Palladium | 13-02-17 | 18:12

@fikkieblijf! | 13-02-17 | 18:04: Voordeel is dat je dan, als je vrouw bent, nog altijd het oudste beroep kunt gaan doen he...

MacMiep.nl | 13-02-17 | 18:07

uh Necrosis.. wil niet lastig doen maar na een half jaar WW trekken is iedere baan ONGEACHT de reistijd voor jouw geschikt..
lees de 'plichten'maar eens na van de UWV.
Dusssss..

@fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:29

Dit is nou typisch zo'n voorbeeld van een papieren UWV-'maatregel' die in de praktijk natuurlijk helemaal nooit gaat werken.

Werkgevers zijn namelijk toch ook niet helemaal gek, er is er geen een die voor z'n vacature in Maastricht iemand uit Groningen gaat aannemen (of het moet om wel iets héél bijzonders gaan, niet de gewone Jan-of-Truus-met-de pet). Die werkgevers snappen namelijk heel goed dat als je personeel aanneemt dat per dag maar liefst minimaal 6 uur kwijt is aan reizen, je er uiteindelijk gevalletjes ziektewet aan overhoudt.

Misschien zou het anders zijn als die werkgevers de nieuw aan te nemen werknemer direct een vast contract zou aanbieden + verhuisvergoeding. Maar dat is allang afgeschaft in 2017!

EefjeWentelteefje | 13-02-17 | 18:06

@necrosis: Sjemig wat een vage wereld, die cursussen heftruck. Heb voor de aardigheid net een ge DuckDuckGo't.
Van twee dagdelen tot vier dagen, van 298 Euries tot 1020 ex BTW... Als leek zou ik geen idee hebben waar ik heen zou moeten voor de juiste opleiding.... daar zou je nou juist het UWV/Soosie bij nodig hebben om de juiste te vinden, zou je denken... die zouden daar toch "verstand van moeten hebben" *proest*

MacMiep.nl | 13-02-17 | 18:06

macmiep.nl | 13-02-17 | 17:59

zeker mee eens, maarrr als je WW ontvangt heb je plichten en zeker met dit soort werkbanenplannen is het de bedoeling dat de staat zo min mogelijk uitkering daardoor gaat verstrekken en jij als burger daarin verplicht bent om iedere 'passende'baan aan te nemen. Doe je dat niet verlies jij je uitkering..
wat passend is staat in de reglementen van diezelfde geldverstrekker aan banenplannen.. en geloof mij, het doet er niet toe dat jij netto niets overhoud of uren moet reizen of zelfs dient te verhuizen..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 18:04

@fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:55
Betaalt Asscher dan mijn verhuizing?
Ik ben momenteel niet zo draagkrachtig.
Het is makkelijk lullen als je zelf in een pand van €300.000 woont.

necrosis | 13-02-17 | 18:04

Dit was een kwestie van tijd.
De meeste UWV medewerkers leken toch al een liefde voor de Duitse cultuur te hebben.
En ik moet zeggen, ik ben niet per se tegen: er zijn bepaalde groepen werkelozen in Nederland die zich bij Angela meer welkom voelen.

LuckyGirl | 13-02-17 | 18:04

Was für eine unglaubliche Verschwendung von Geld.

Nehemia | 13-02-17 | 18:04

necrosis | 13-02-17 | 17:45

oja vergat ik nog te vertellen.. niet iedere werkgever vergoed nog de reiskosten woon-werk.. en die kun je ook niet terugvorderen via de belastingdienst, wel het OV .. maar ja, het O.V.

Ik kan mij voorstellen dat die werkgever in Duitsland wel jouw als werknemer wil hebben tegen een minimum loon ( en zeker als je daar wat subsidie voor mee brengt) maar niet de kosten gaat betalen van het woon-werk van 8 uren op de weg..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 18:01

@fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:56: Als het netto niks oplevert behalve administratieve rompslomp kun je beter thuisblijven en vrijwilligerswerk doen. Zo hou je die UWV'ers en Soosie'ers ook aan het werk.
NB: ik was de tol om over de Duitschen weegen te mogen rijden nog vergeten)

MacMiep.nl | 13-02-17 | 17:59

necrosis | 13-02-17 | 17:55

of via de belastingaangifte de scholingskosten opvoeren.. kan nog steeds!

fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:57

macmiep.nl | 13-02-17 | 17:53

niets mee te maken.. da's van een andere orde.. Werk is werk.
zeg ik niet maar de UWV

fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:56

@MarcS | 13-02-17 | 17:41
Ik had mijn papieren maar die zijn verlopen en mijn vorige werkgever wilde niet (mee) betalen.
Ik heb genoeg aan een opfriscursus maar vind nergens gehoor.
Verder heb ik ADR, ben ik getraind om kleinere branden te blussen, etc.
En nog is het niet genoeg.

necrosis | 13-02-17 | 17:55

Twaalfduizendtweehonderdenvijftig Euro per Groningse werkeloze....(voor absoluut nul effect...)
-
Krijgen Zeeuwse of Noord-Hollandse werkelozen ook zo'n budget toebedeeld?

bisbisbis | 13-02-17 | 17:55

@necrosis | 13-02-17 | 17:33
Dan betaal je het toch gewoon zelf? Die investering heb je er zo uit.

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 17:55

necrosis | 13-02-17 | 17:33

de scholingsvoucher 2500 euro hoppa ... wellicht staat in de kansenberoepenlijst iets voor je .. weet niet of daar heftruckchauffeur bij staat..

En ook al is het bezopen necrosis.. dat is geen reden dat jij een baan mag weigeren op 4 uren afstand. Je kunt altijd nog verhuizen vind onze minister Asscher!
En anders net als de Polen in een arbeids Hotel..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:55

@Papenblok | 13-02-17 | 17:34
Sommige politici kun je beter op wachtgeld thuis voor de rest van hun leven zetten, dat is goedkoper voor de samenleving als geheel. Ik ken er minimaal 2, Lodewijk Asscher en Hans Hogervorst. Overal waar deze lul met vingers aan komt blijven rokende puinhopen achter zodra zij hun hielen lichten om weer ergens anders teringzooi te gaan veroorzaken.

Beroep = Boerenlul | 13-02-17 | 17:55

Werken over de grens?
Dag AOW, dag ANW, dag huurtoeslag, dag zorgtoeslag, dag kinderbijslag, dag aftrek hypotheekrente...

MacMiep.nl | 13-02-17 | 17:53

Wat zou Albert Speer ervan hebben gevonden?

Nehemia | 13-02-17 | 17:52

@Palladium | 13-02-17 | 17:35
i²=-1

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 17:48

@atheïstisch stemvee | 13-02-17 | 17:36
Nee, ik krijg helemaal niets, zelfs geen post van UWV.

necrosis | 13-02-17 | 17:48

Dus eigenlijk bieden wij Duitsland een paar miljoen euro om ca. 400 Noord-Nederlands aan het werk te hebben. En zelfs dat lukt niet. Dan kun je ze beter in NL iets nuttigs laten doen.

R van Perzie | 13-02-17 | 17:46

@fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:29
Ik ken mijn plichten maar ruim vier uur reistijd is bezopen.
Wellicht als ik een helikopter 'van de zaak' krijg.
Dussss..

necrosis | 13-02-17 | 17:45

@Stormageddon | 13-02-17 | 17:19 - Nominatie voor de rol van Minister Werkgelegenheid!

Jij & ik weten dat het niet werkt; maar met een beetje draaien, verdraaien en vergeetachtigheid heb jij zo een 100K+ baan voor 4 jaar.

MarcS | 13-02-17 | 17:44

@necrosis | 13-02-17 | 17:33 - jij zit toch in de WW? Dan vraag jij aan de verkeerde boom!
PRO-TIP: zeg tegen UWV dat jij zelfstandige heftruckchauffeur wilt worden. Scoor die opleidingen zonder veel ellende.

MarcS | 13-02-17 | 17:41

Zoals een aantal dagen geleden al gemeld. De overheid kan geen banen scheppen. Maar dat begrijpen die socialisten niet.

roze_bril | 13-02-17 | 17:39

-weggejorist-

Papenblok | 13-02-17 | 17:37

Lees nu pas @bakoenin

atheïstisch stemvee | 13-02-17 | 17:37

Nogmaals, Asscher-to-Asscher, dust-to-dust!

Papenblok | 13-02-17 | 17:36

Nee, zelfs in Duitsland trekken ze die humorloze, chagrijnige Groningers niet....

Brou Is Back | 13-02-17 | 17:36

necrosis | 13-02-17 | 17:33
Laat me raden; ze hebben je al wel een sollicitatiecursus aangeboden en iets met netwerken. Dit land.

atheïstisch stemvee | 13-02-17 | 17:36

-weggejorist-

Palladium | 13-02-17 | 17:35

Die miljarden banen die Asscher-to-Asscher, dust-to-dust wil gaan 'scheppen', dat wordt zoals de meeste van zijn 'plannen' gewoon weer niks. De onrendabelen ook nog eens vervelen met zakjes plakken en wasknijpers maken. Rot toch op, man

Papenblok | 13-02-17 | 17:34

@bakoenin | 13-02-17 | 17:23
Ik heb bij de gemeente gevraagd of ze een cursus heftruckrijden konden financieren (kost niet zoveel), daar is momenteel veel vraag naar.
Het is niet mijn professie, maar ik heb jarenlang op zo'n ding gezeten.
Met een certificaat kan ik deze week nog een baan hebben, maar daar moeten ze eerst over nadenken......

necrosis | 13-02-17 | 17:33

Hoe heet dat ook alweer wanneer je met hun trein gaat, Zugrunde?

Oprisp | 13-02-17 | 17:30

necrosis | 13-02-17 | 17:22

uh Necrosis.. wil niet lastig doen maar na een half jaar WW trekken is iedere baan ONGEACHT de reistijd voor jouw geschikt..
lees de 'plichten'maar eens na van de UWV.
Dusssss..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:29

Juist, het helpt geen zak. Het heeft ook niet zoveel zin om iemand een sollicitatie training te geven of een cursus netwerken als er geen vraag is naar de expertise of kundigheden van die persoon.
Omscholen zou kunnen helpen maar mensen hebben ergens aanleg voor of juist niet.
Vergeet het maar dat je van iedereen een goede ICTer kan maken of een ander soort technisch specialist.
Wat wel kan helpen is werk wat nu gedwongen door vrijwilligers gedaan wordt weer betaald te maken. Maar dan schop ik tegen de ordolierale ideologie aan.

bakoenin | 13-02-17 | 17:23

Ik woon een beetje te ver van Duitsland om in aanmerking te komen.
Reistijd (heen en terug) is ruim vier uur, tel daar negen uur (werk plus pauze) bij op, en ik heb amper tijd om te slapen.

necrosis | 13-02-17 | 17:22

Op die foto {tijdens een training van het UWV in Amsterdam (29 januari 2014)} is Asscher de enige die lacht. Blijkbaar hebben de andere mensen op de foto al lang in de gaten hoe de hazen lopen alleen Lodewijk ..... Ach laat maar, 16 maart zal 'm 't lachen wel vergaan.

pa_niek | 13-02-17 | 17:21

-weggejorist-

Osdorpertje | 13-02-17 | 17:21

Gelukkig neemt de PvdA 40.000 nieuwe ambtenaren aan na de verkiezingen die niks hoeven te kunnen en ook niks hoeven te doen. Dus werkwillige werkelozen, stemp PvdA.
* disclaimer: beloftes uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst *

Osdorpertje | 13-02-17 | 17:21

Steek die miljoenen in verplicht onderwijs Duits. Levert op termijn veel meer op. Klinkt niet populair, weet ik, maar de return on investment (mooie duitse uitdrukking) is vele malen hoger. (En minimaal 6 duitse zenders verplicht in het kabelpakkeet i.p.v. die berber-zenders. Als ze die willen zien, kopen ze maar of een duurder abbonement of ze remigreren maar snel).

Tikkie Terug | 13-02-17 | 17:20

Jawel... bij Het UWV en de sociale diensten zijn honderden banen gered met dit project. Da's ook nuttig. Vast wel. Heus. Voor elke werkloze in Nederland zijn er minimaal 2 aan het werk bij de sociale dienst, ministerie van SZW, UWV en reïntegratiebureaus. Zo bezien zijn er eigenlijk veel te weinig werklozen. Met meer werklozen lossen we de werkloosheid op! Uiteindelijk. Als elke werkloze ingezet kan worden als werkbegeleider of reïntegratiecoach voor een andere werkloze, dan zijn we eruit. Volledige werkgelegenheid.
Zo simpel kan het zijn. Dus.

Stormageddon | 13-02-17 | 17:19

Nou ze kunnen toch de mijnen weer openen levert ook banen op.Kunnen ze die treinen weer stoken en kachels en zo tis maar een idee!!!!

flesje | 13-02-17 | 17:19

"We hebben sterke leider nodig die ons uit deze misère leidt...!1!"

hfakker | 13-02-17 | 17:18

Jan Modaal verdient ongeveer 35 kEUR per jaar en betaalt daarvan zo'n 10.000 aan belasting.

Voor ieder miljoen dat de overheid wegpist zijn er dus 100 Jannen Modaal een jaar aan het werk om het te betalen.

En de overheid smijt het niet met miljoenen maar met miljarden tegelijk de deur uit.

En wat doet Jan Modaal? Die stemt braaf PVVD66A want anders komt zijn toeslagje in gevaar. Sigaar uit eigen doos heet zoiets.

James Lastig | 13-02-17 | 17:15

So what else is new?

De gelaarsde kat | 13-02-17 | 17:14

De enige die een baan overhouden aan dergelijke banenplannen, zijn de plannenmakers zelf.

kapotte_stofzuiger | 13-02-17 | 17:10

Duitsland had toevallig net 1.000.000 nieuwe hoogopgeleide werknemers binnen gekregen

gestopt | 13-02-17 | 17:09

mooi, en of jij daar als werkeloze Hollander een 3 uur in de file en 3 in de file terug voor moet staan en daar ook nog eens tol voor gaat betalen valt niet onder de 'bepalingen' van dit geweldige werkgelegenheidsplan.

weet je wat veel beter gaat werken, gewoon ieder in zijn eigen land aan het werk, beter voor file en beter voor lands eigen economie..
stoppen met dat vrij verkeer van personen..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 17:07

Werk dat in Duitsland wordt uitgevoerd en waar geld bij moet.

Dat heet een vakantieplan. Wie daarin verzeild wordt door een werkgever nog niet met een kromme stok aangeraakt!

Godsammekraken | 13-02-17 | 17:06

Arbeid maakt vrij!

keestelpro | 13-02-17 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken