Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO wil SCHOKKENDE ASIELDOCU geheim houden

Kijkt u even naar de tekst en de fraaie Oppenheimerplaat in bovenstaand tweetje. En probeert u dan zonder te klikken te raden naar de inhoud van het stuk van Tom-Jan Meeus. Gewoon, het eerste wat in u opkomt. Het zal toch niet dat er een documentaire aan zit te komen waarin wordt aangetoond dat bijna onmogelijk is om van oorlogsmisdaden verdachte IS-strijders die naar Nederland reizen, uit te zetten? Nee, toch? Het zal toch ook niet dat deze film koren op de molen van de PVV is? En dat de film gepland stond voor 13 februari op prime time? En later voor 14 februari om vijf voor elf, als iedereen met een baan al naar bed is? En dat 14 februari tenminste nog vóór de verkiezingen van 15 maart is? Het zal toch niet dat een politiek belangrijke film nu uitgezonden gaat worden op 10 APRIL, EEN MAAND NA DE VERKIEZINGEN? Nee, dat zou toch echt te vooroordeelbevestigend zijn? En het zal toch niet dat allerlei voorliegers de keurige journalist ervan probeerden te overtuigen dat dat allemaal púúr op toeval berust? Wij moeten toch juist zo trots zijn op onze pluriforme NPO? Nou, jammer dan. Want het is dus wel zo. De NPO ontpopt zich niet als 3x de Volkskrant, maar onbeschaamd als 3x de partijfolder van de PvdA. Filmmaker René Roelofs zou er het beste aan doen zijn docu gewoon online te knallen, dan zorgt het roze uitschot hier wel voor een beetje publiek. En verder wat Tom-Jan zegt: "Onder die omstandigheden deze film, met deze gevoelige materie, tot na de verkiezingen aan de burger onthouden, is zoiets als zeggen: leuk dat er democratie is, maar wij trekken ons eigen plan."

Reaguursels

Inloggen

Las net dat RTL het lijstrekkers debat heeft afgeschoten omdat rutte en wilders niet komen.

Zet die vrijgevallen zendtijd maar in voor deze docu. Wordt die tenminste nuttig besteed.

Plopeye | 12-02-17 | 19:59

Wilders in de kaart spelen? Dat heeft dit kabinet op eigen kracht allang gedaan. PVV stemmers stemmen PVV, die zweven niet.
Alsof wij nog onder de indruk kunnen zijn van een heftige documentaire. Heb al jaren geleden geleerd dat alles altijd nog erger kan.

Accident_Prone | 12-02-17 | 19:48

Links weer lekker ondemocratisch bezig. Zoals gewoonlijk......

chrisjuh | 12-02-17 | 16:20

Het lijkt er op alsof ze bij de NRC wakker geworden zijn. Kennelijk heeft dat en masse opzeggen van de krant - mèt opgave van redenen - toch geholpen.

EefjeWentelteefje | 12-02-17 | 16:08

Probleem lost zich vanzelf op, na de verkiezingen wordt de NPO voor 1/3 weg-genivelleerd, Godzijdank.

De Ana(a)list | 12-02-17 | 14:51

René, als je dit leest: Laat je democrastisch hart zien en gooi hem integraal online, en geef daarna de NPO de vinger. Met een beetje geluk bestaat dat zooitje uitvreters over een paar jaar toch niet meer dus daar mis je niet veel aan.

Homer P. Simpson | 12-02-17 | 14:13

Valt me mee van Meeus. DAt ie het meldt. Meestal is ie vooral bezig met PVV bashen. Maar ja, ik heb de krant net opgezegd.

Poes Fiep | 12-02-17 | 11:14

Die spotprent zegt alles.
-
De neergang van de media is al langere tijd aan de gang. Van het eenzijdige VARA (=PVDA) met vooringenomen gelijkgestemde opinie programma's als DWDD en Pauw (Jinek net zo belabberd).
Toch heeft het wel enig effect als je opeen feestje nog hoort hoe simpel en naïef mensen nog zijn op dit gebied. Samen met onderbuik gevoelens, aangewakkerd oor selectieve berichtgeving en feitenloos Trump bashen. Maken dat mensen nog op partijen als de PvdA, GL, D66 enz. stemmen!!!!!

bananabanana | 12-02-17 | 10:29

De NPO moet natuurlijk goed opletten dat we Geert Wilders niet in de kaart spelen.
Snel, een interview met Luldewijk!

wapster | 12-02-17 | 10:22

Is dit de functie van de NPO tegenwoordig?? nieuws achterhouden?
En kijken we hier van op?? Ik in ieder geval niet.
De Nederlandse Propaganda Omroep.heeft maar 1 doel, de meute hersenspoelen.
En met dat hersenspoelen zijn ze al een hele lange tijd mee bezig.
RTL Nieuws is bijna hetzelfde als het NOS Journaal.
Hebben wij geen recht op een neutrale nieuwszender?
Gooi die docu maar gewoon op het internet en link even door.
Waar blijven die kamervragen??

mynameistrouble2 | 12-02-17 | 08:25

Dat RTL is niks beter zit ook altijd samen met een politicus misstanden te bedenken.Waarop dan de politicus kamer vragen gaat stellen ,is zijn kost gekocht

pedro300 | 12-02-17 | 08:12

Berbaar en Miko. De waarheid omtrent uw geloofsgenoten mag gewoon niet getoond worden voor 15 maart. Wegkijken wordt steeds moeilijker.

Badnews | 12-02-17 | 07:11

Jammer dat we nu al weten hoe de film afloopt. Kun je net zo goed tot na de verkiezingen wachten met uitzenden.

Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 06:21

De meubelkrant is goed los. Eerst het vastbijten in DENK en nu dit... nou, nou. Complimenten.

Basil Fawlty | 12-02-17 | 01:01

-weggejorist-

jo jo ! | 11-02-17 | 23:52

@Ce ca! | 11-02-17 | 19:09 :
Dank voor de link!
OT: Dat hele NPO is al decennialang een PVDA-bolwerk. Die Hans Flamoes stond jaren geleden trots op TV bij de opening van de nieuwe redactie te vertellen hoe zijn voltallige redactie PVDA-lid was. Zum kotzen, maar in die tijd had TV-kijkend Nederland nog niet door hoe zwaarwegend dit feit zou worden voor de objectiviteit van de berichtgeving. Kortom: in de jaren daarna ging door de inmenging van de politiek heel de objectiviteit naar de vaantjes. Ook het ooit zo objectieve NOS-journaal brokkelde af tot een politieke spreekbuis die enkel nog PVDA-propaganda kan braken. Meerdere malen per dag, gelijk aan de frequentie van de hersenspoeling die moslims dagelijks ondergaan.

prakkie | 11-02-17 | 23:45

@Boeser_Onkel | 11-02-17 | 22:41
Koekoek!!
Weer een alu-hoedje lol

Berbaar | 11-02-17 | 23:07

-weggejorist-

Boeser_Onkel | 11-02-17 | 22:41

De NPO is schorem van het laagtse soort.
Ik kots op die dagelijkse praatprogammas van ze.
Maar ze brengen ook progammas als Zembla en Tegenlicht voort.
Vergeet de bouwfraude niet en menige andere onthulling waar de politiek niet om zat te springen.
Maar hier vallen ze weer volledig door de mand.
Echt hedendaags PvdA tuig.
Denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en alles doen om de macht te behouden ten koste van de eigen veiligheid zelfs
Ik kan niet wachten dat die Ashgier met zijn staart tussen de benen de politiek vaarwel zegt door de zielige 8 zetels maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop.
Hij komt zo symphatiek over voor de domme Nederlanders die waarschijnlijk weer in de NPO en in de PvdA trappen met Ashgier als scherprechter.
Samen met zijn compaan Arrogander zal hij het vonnis over Nederland voltrekken met de hulp van die geweldige EN PEE OO!!

klinkklaar | 11-02-17 | 21:05

@ Fuck-a-duck | 11-02-17 | 19:31

Ik geef iedereen een kans! Alleen heb ik ook veel plezier, om een trol te trollen. Ik denk niet dat Berbaar daar onder valt.
Ik denk dat eerder de leeftijd en issue is. Ik schat hem rond de 30 jaar. Zoals ik al aangaf is het naar beneden halen van iemand zwak om alleen maar je eigen punt te maken. Hij heeft het zo graag over andere meningen, en zet vervolgens iemand met een afwijkende mening op zijn plaats, en dat is niet kies. Er is wel een ander persoon op GS die ook net zo handelt. Alleen mag ik van Joris, daar niet meer mee in discussie ;) Laten wij elkaar hier gewoon in elkaars waarde laten en elke mening waarderen. Men kan vervolgens ermee in discussie gaan. Gelukkig hebben wij niet allemaal dezelfde mening. (zou saai worden). Ik ben hier juist om andere meningen te horen en diverse kanten van een issue te bekijken en te leren van elkaar. Ook al kan Joris niet een Haiku waarderen, of wat tegengas naar een trol.

Groetjes,

Ce Ca!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 20:50

Berbaar | 11-02-17 | 18:31

Bij gratie van wie bestaat de publieke omroep ook alweer ? Juist.

netniet | 11-02-17 | 20:45

Sinds wanneer is er iets mis met onze demoniecratie ?

Croisantneuf | 11-02-17 | 20:44

In relatie tot een aantal andere discussies hier boven:
De problemen in Europa hebben niets te maken met Poetin, Erdogan of Trump.
De VVD is de partij van de bazen die ooit goedkope arbeidskrachten naar Nederland haalden.

Orakel1958 | 11-02-17 | 20:38

Even googelen op "Denial Syndrome".

Orakel1958 | 11-02-17 | 20:35

@Jostifiel | 11-02-17 | 19:44
Dat werd georganiseerd door SNN.
Ken Uw feiten dat scheelt (ons) domme plempsels!

Berbaar | 11-02-17 | 19:51

@Berbaar | 11-02-17 | 18:31
Primetime is alleen maar gereserveerd voor de partijen die de NPO ondersteunen (PvdA dus). Waarom zaten er bijvoorbeeld in het eerste lijsttrekkersdebat in Groningen niet één van de nieuwe partijen in en kreeg de PvdA iedere keer het eerste woord? Man man man, hoe vaker ik de PvdA zie, hoe kanslozer ze beginnen te lijken. Met zoveel hulp nog zo falen. Het lijkt wel een opgewarmd lijk!

Jostifiel | 11-02-17 | 19:44

@Mozes Langebroek | 11-02-17 | 17:20
Daar denk ik anders over. De VVD heeft, samen met de PvdA, gewoon te veel verknald. De PvdA was er niet voor de laaggeschoolde werknemer, de VVD was er niet voor het mkb. De PvdA ondersteunt fascistische ideologieën zoals die van de islam en BLM, de VVD heeft totaal NIKS kunnen betekenen voor de politie en Defensie. De PvdA deed niet veel om Neêrlands groen te beschermen en de VVD deed niet veel om belastingverlaging te realiseren. En zowel de PvdA als de VVD laten de ouderen maar wat wegkwijnen en hengelen in hun eigen belang (voor de PvdA voldoende zieltjes om hun zetels te behouden en voor de VVD vastgoedbeleggers, loonslaafwerkgevers, etc...) beiden als een gek een enorme massa vluchtelingen naar binnen. Tja, dan word je vanzelf wel vervangen door FvD, PVV, 50+, GL, SP, Nieuwe Wegen (misschien GeenPeil), etc...

Jostifiel | 11-02-17 | 19:35

Ce ca! | 11-02-17 | 19:01
Hij komt op mij over als een ambtenaar. Likken naar boven, schoppen naar beneden is zijn modus operandi. Geen prettige mensen.

Fuck-a-duck | 11-02-17 | 19:31

@Berbaar | 11-02-17 | 18:44

Nu val je wederom goed door de mand.
Wat ben jij een ongeloofwaardige droeftoeter.
Walgelijk.

Desmoulins | 11-02-17 | 19:28

@Berbaar | 11-02-17 | 18:53

Aangezien ik weet wie de maker is en hoe deze ook al is gewaardeerd voor al dat werk. Ja.

Jan, Leiden | 11-02-17 | 19:17

Gisteren ook zeer opmerkelijk: Asscher komt met z'n pagina groot kletsverhaal in alle dagbladen over anti Trump anti Brexit blabla gesteund door allerlei nietszeggende "BN" ers (lekker belangrijk), we "moeten lief zijn voor elkaar" komt het op neer. Direct!!!!-- daarna een rondvraag op de pont in Amsterdam.... en ja hoor: wat zeggen alle geiinterviewden: ah, ja, laten we elkaar respecteren life zijn voor elkaar enz. enz. Om de Nl-er die alle shit meer dan zat is bij Wilders weg te houden, want oh, de man is "zo hard", "verdeeld de boel" (wat vooral Moslims ZELF doen). Man,man wat is het toch allemaal D O O R Z I C H T I G!

Wienerschnitzel mit | 11-02-17 | 19:17

Lees het artikel en we weten (dat wisten we al lang, namelijk niet onafhankelijk) hoe de hazen lopen. Wel eerlijk van Tom Jan Meeus, de Wilders hater, dat hij de gang van zaken vermeldt. Want als zelfs Tom Jan Meeus constateert dat dit niet de juiste gang van zaken is, dan is er echt iets aan de hand.

lingo star | 11-02-17 | 19:16

Iedereen weet hoe harder je op een drukveer duwt des te hoger zal hij uiteindelijk opspringen. Zo gaat het ook met de onderdrukking van onze eigen Nederlandse identiteit. De politiek correcten zullen van een koude kermis thuiskomen.

Bieslander | 11-02-17 | 19:15

@Wekkertje | 11-02-17 | 19:07
Óf je leest het NRC artikel en weet waarover U l*lt.
"aangekochte buitenlandse docu", man, man, man, de domheid.
Maker, producent, timeline alles staat er in maar U bent te lui of wat anders om het te lezen?

Berbaar | 11-02-17 | 19:12

@ Berbaar (nog steeds met hoofdletter :-)

Ik ga fikkie stoken en aan de zelfgestookte borrel. Ik lees graag je komende bijdragen aan de discussies alhier. Tot laterz

Ps nogmaals mijn kadootje voor GS reaguurders. (ipv-NPO)

movie4k.to/index.php

Rest In Privacy | 11-02-17 | 19:09

Zojuist een e-mail aan de Volkskrant geschreven en gevraagd of zij er ook aandacht aan willen geven.

Eerst angst zaaien voor toenemend populisme en nu een documentaire uitstellen.

Populisme is toch angst voor dom volk? Zo kom je nergens.

Moestuinier | 11-02-17 | 19:08

De NPO kennende zal dit een aangekochte buitenlandse docu zijn. Meestal BBC. De NPO is namelijk ondanks de bakken geld die er naartoe gaan nauwelijks in staat zelf wat te produceren. Waarvan akte. Dus effe zoeken op het origineel.

Wekkertje | 11-02-17 | 19:07

Jammer, ik was erg nieuwsgierig naar het verhaal van die zielige Syrische tandartsen en advocaten.

Spare Rib | 11-02-17 | 19:06

Tijd op primetime vrijmaken voor een sportevent of iets dergelijks is bij de NPO geen probleem. Kan binnen 24 uur geregeld worden!
Een belangrijke documentaire moet echter ruim 2 maanden wachten.
Obvious dat dit bewust door de betrokken partijen over de verkiezingen van 15 maart heen getild moest worden....

R van Perzie | 11-02-17 | 19:03

@ Berbaar | 11-02-17 | 18:49

Elk bewijs komt met aannames en vermoedens. Dat je er dan te moe voor ben vind ik jammer. Volgens mij zit er onder dat trollen masker ;p een bezorgde burger. Anders zat je hier niet. Voeg eens wat toe!

Mvgr,

Ce Ca!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 19:01

Berbaar | 11-02-17 | 18:41
Oui, je suis tokkie.
Volgens mij is de term "pek en veren" minder agressief dan sniper, maar ik kan het mis hebben hoor.
En ik ben helaas niet zo eloquent als u, mijn waarde Barbaar, dus vergeeft u mij mijn spontane reacties en emoties.
Ik probeerde slechts mijn waardering voor de NPO en andere soortgelijke overheidsdienaren in woorden om te zetten.

Ongeruste vader | 11-02-17 | 19:00

En liever een A4tje dan die loze spreuken die de andere zijde hanteert,

Samen sterker. (PVDA)
Een verbonden samenleving (PVDA)
Nederland sterker & socialer (PVDA)
Nu vooruit (SP)
Het is tijd voor verandering, doe nu mee (Groen links)
Wij winnen ook graag de verkiezingen, maar niet ten koste van Nederland (VVD)

Allemaal nietszeggende one liners. We need change (Obama)(bedoelde hij kleingeld??? :-) Enz. Enz.

En dan Geert, met een duidelijke boodschap. Grenzen dicht! (een boodschap die veel mensen begrijpen en willen uitvoeren)

Rest In Privacy | 11-02-17 | 18:57

Kunnen we zelf geen kritische documentaire crowdfunden en op internet/social media zetten? Ik heb daar best EUR 10 voor over.

ChatBot | 11-02-17 | 18:57

@Jan, Leiden | 11-02-17 | 18:45
"toonaangevende documentaire" nou, nou, poeh, poeh!!
U heeft hem gezien ofzo en dat nog wel van een hoestende man in een regenjas via het NRC over een docu op de immer bekritiseerde NPO.
Het Calimero gehalte is weer hoog.

Berbaar | 11-02-17 | 18:53

pfffff *proest* LOL

Het nepzuchten en neplachen in het arsenaal van de bitchass troll.

LibertasSimplex | 11-02-17 | 18:51

@Ce ca! | 11-02-17 | 18:46
Nog meer aannames en vermoedens pfffffff

Berbaar | 11-02-17 | 18:49

@ Berbaar

Andere meningen is ok. Maar willens en wetens je eigen volk verraden (voor een baantje in Brussel) gaat te ver in mijn ogen. Voorbeelden hoef ik niet aan te dragen neem ik aan.

En het valt mij op dat je altijd mensen naar beneden zet. Doe eens wat constructiever je reactie terug opstellen mijn waarde. De andere die dat zo doet(you know who ;) is 10 x zo erg.

Rest In Privacy | 11-02-17 | 18:46

Moet die producer gewoon op YouTube plaatsen. Waarom zo'n toonaangevende documentaire waarover wij tijdig het recht hebben om er over te worden geïnformeerd laten wachten op nota bene het interview met Dijkhoff dat aansluitend gegeven zou worden? Omdat het niet voor de verkiezingen uitkomt wellicht? Is in al die e-mails "na de verkiezingen" een toevallige tijdsaanduiding? Dacht het niet!

Die hele vermeende NPO propaganda machine van de gevestigde elitaire partijen maakt zich voor de zoveelste keer ronduit belachelijk, daar wíl je op geen enkele manier meer van afhankelijk willen zijn. Op YouTube zetten of laten lekken en laat het viral gaan in Europa!

Jan, Leiden | 11-02-17 | 18:45

Blazen wijzelf ons op voor een paar Guantánamo gevangenen, ondertussen zit er in Nederland 600.000+ vergelijkbare gevallen.

Extra.Paracetamol | 11-02-17 | 18:45

@tipo | 11-02-17 | 18:36
NPO zegt van niet en die gaan daar over.
Verder is het allemaal een beetje van horen zeggen verhaal, vol met aannames en vermoedens.
Klein bier meer niet.

Berbaar | 11-02-17 | 18:44

Vreemd dat NRC met zo'n artikel komt. NRC is het schoothondje van de gevestigde orde.
Onwaarschijnlijk dat de NPO met een docu zou komen die kritisch is over asielopvang, los van de vraag of dat voor of na de verkiezingen zou worden uitgezonden.
Hier is iets anders aan de hand, of misschien wel juist helemaal niets.

jemagookniksmeer | 11-02-17 | 18:43

En aan een sniper heb je niet zo veel. De hoeveelheid lading munitie, is niet aan te tillen :p

Rest In Privacy | 11-02-17 | 18:41

@Ongeruste vader | 11-02-17 | 18:36
Gok dat onze Joris ook wel een beetje klaar is met dat pek & veren gebral.
Beetje tokkiëde om iedereen waar U het niet mee eens bent gelijk met pek & veren te willen afvoeren.
Mensen hebben nu eenmaal verschillende opvattingen waar het met ons landje heen moet en dat mag gelukkig hier.

Berbaar | 11-02-17 | 18:41

@ Ongeruste vader | 11-02-17 | 18:36

Zeg dan in de plaats ook maar iets met hooivorken en zo. (onder bed duikt voor Joris :)

Rest In Privacy | 11-02-17 | 18:39

weggejorist-
Ongeruste vader | 11-02-17 | 16:29
Dus een opmerking over pek en veren maken mag hier niet (meer)?
Was dat nou zo erg dat dat weggejorist moest worden? Ik heb ze wel veel erger gezien die bleven staan.
En terwijl de redactie artikeltjes mag plaatsen met "Waar blijft die sniper".
Ik snap het niet meer.

Ongeruste vader | 11-02-17 | 18:36

@Berbaar 18:31
Of wil men de docu op primetime uitzenden, OMDAT dat pas na de verkiezingen kan? Goh.

tipo | 11-02-17 | 18:36

@Cock | 11-02-17 | 18:25
Kan zo op dat A4tje met onrealistische plannen dat dan weer wel

Berbaar | 11-02-17 | 18:33

@netniet | 11-02-17 | 18:24
Haha LOL U denkt dat we binnen 4 weken na de verkiezingen een nieuw kabinet hebben?
Tuurlijk zit Dijkhoff er dan gewoon nog.
Verder heeft de NPO al antwoord gegeven, men wil de docu op primetime uitzenden en daar is in aanloop naar de verkiezingen geen tijd voor.
Punt uit, de kamer gaat niet over het uitzendschema van de NPO dus er valt niks af te dwingen.

Berbaar | 11-02-17 | 18:31

It's the Islam stupid. Dat is gewoon het korte verhaal. Het zogenaamde multiculturele project is (al heel lang geleden) mislukt. Een documentaire over het wel of niet uit kunnen zetten van potentiële terroristen is eigenlijk niet meer relevant. Het is in zoverre niet meer relevant omdat we de "event horizon" al lang zijn gepasseerd. Ik wacht op het moment dat de clash of civilisations uitbreekt.

Mr.Robot777 | 11-02-17 | 18:30

Als Geert aan de macht is, gelijk maar afschaffen die hele NPO....

Cock | 11-02-17 | 18:25

Dat Dijkhof op 10 april niet meer komt reageren is logisch, het is geenszins gezegd dat hij dan nog dezelfde funsite vervuld als nu.

Voor het overige betreft het hier een publieke omroep die bekostigd wordt vanuit publieke middelen. De mensen die daar werken worden dus eveneens van publiek geld betaald. Het moest dus de taak zijn om het publiek objectief te informeren maar dat men daar totaal niet in geïnteresseerd is, is allang duidelijk. Deze gang van zaken is totaal onacceptabel en uitzending van deze documentaire dient derhalve afgedwongen te worden. Op zijn minst dienen hier kamervragen over gtesteld te worden.

Als er sprake is van falend beleid en door het uitblijven van uitzending mensen in den lande niet tot een juiste beslissing kunnen komen bij een stemming dan dient dat de verantwoordelijken persoonlijk aangerekend te worden.

netniet | 11-02-17 | 18:24

is WOB hier niet in te zetten ? of gewoon NPO ff laten hacken door onze Russische co-patriots

Leefbaar | 11-02-17 | 18:16

@miko 17:35
KRO-NRCV liet de docu maken. Die docu is klaar en kan vandaag nog uitgezonden worden. Het onderwerp is niet alleen voor de verkiezingen, maar voor nog meer voor ieders veiligheid van belang. Want blijkbaar gaat er iets niet goed met de screening van Syriers. Waardoor er risico's voor ons allemaal ontstaan.

En dan is er 1 man die bepaalt wanneer de doco wordt uitgezonden. En die heeft besloten dat het na de verkiezingen moet, omdat Hans Laroes prime time wil en dat niet voor 10 april kan.

En zo tilt niemand het over de verkiezingen heen, maar gebeurt het wel. En zo gaat het nog een maand langer mis met de screening van Syriers, omdat het onderwerp onder de radar blijft.

tipo | 11-02-17 | 18:10

tuig van de richel is het,die NPO !!!!

pejoar | 11-02-17 | 18:10

Berbaar | 11-02-17 | 17:54
lees nog eens TheOneWhoKnocks | 11-02-17 | 17:55
Jij zou zo'n typische zingende Jood zijn,lach bij het lezen van zoveel Berbaarse onzinniggeitje. Ga toch maar geen hout zagen maar 'n straffe Chimay bleu opentrekken.

stroopa | 11-02-17 | 18:07

Eva Jinek mag elke avond toch ook haar linkse wegkijk mening ventileren, dat is ook zendtijd voor politieke partijen faciliteren door de KRO-NCRV. verbaast me dus niks.

Off topic, ik vind Eva Jinek iets naars hebben zonder dat ik er de vinger achter kan krijgen wat dat is.

etnisch_profileerder | 11-02-17 | 17:59

@pontius | 11-02-17 | 17:11
Thnx, weer iets geleerd.

NoblesseOblige | 11-02-17 | 17:56

miko | 11-02-17 | 17:35
De reacties gaan niet over òf we iets willen zien, maar dat de NPO iets blijkbaar niet wil laten zien (niet voor de verkiezingen in ieder geval). Ik ga weer hout zagen, de winter duurt nog lang.

stroopa | 11-02-17 | 17:56

Alsof een documentaire ook maar iemand van gedachten zal doen veranderen. Destijds moest en zou er een generaal pardon komen want wat waren al die illegalen toch zielig. Toen dat er door was bleek dat een overgrote meerderheid had gelogen over de eigen identiteit. Toen men namelijk mocht blijven konden ze ineens wel papieren opvragen en toen bleek dat dus. Werd verder niet moeilijk over gedaan natuurlijk. In een normaal land wordt je dan alsnog buiten geflikkerd maar niet in Disneyland Nederland.

Wat er nu allemaal binnenkomt is al helemaal niet te controleren. Inmiddels kunnen we wel zeggen dat ze niet voldoen aan het standaard beeld van een vluchteling. Geen vrouwen en kinderen maar jonge kerels in de bloei van hun leven. Veelal helemaal geen mensen uit Syrië maar Marokkanen, Algerijnen, Afghanistan, Pakistan en nog wat volk uit donker Afrika. Die liegen dus bij voorbaat al over wie ze zijn en waar ze vandaan komen maar worden na binnenkomst gewoon losgelaten op de maatschappij. Zelfs nadat IS beloofde jihadisten mee te sturen en er ook daadwerkelijk aanslagen zijn gepleegd door 'vluchtelingen'. De gevolgen zijn bij iedereen bekend. Uiteraard gaan die ook nooit meer weg want van uitzetten hebben ze hier nog nooit gehoord. Dat wordt over een jaar of twee weer een generaal pardon, inclusief een arme jongen uit Afrika die inmiddels zo ingeburgerd is dat het onmenselijk zou zijn om hem terug te sturen naar z'n eigen land.

Heel Nederland weet heus wel dat geen van deze mensen gecontroleerd worden want de landen waar ze zeggen vandaan te komen hebben of geen centrale overheid, of geen centrale administratie, of zijn hopeloos corrupt en delen valse paspoorten uit aan iedereen die ervoor betaald en meestal all of the above. Daarom wilde Trump de grenzen dicht voor mensen uit die specifieke landen, in ieder geval tot er een systeem is welke het mogelijk maakt de verhalen van deze migranten te controleren. De Amerikaanse grondwet geeft de president deze macht maar de linkse rechters daar menen dat de heel de wereld het recht heeft om binnen te komen. Eigenlijk net als hier dus.

Zo'n documentaire gaat niemand overtuigen. Mensen die nog naïviteit veinzen over wat er gaande is hebben zich ideologisch verbonden aan het idee van open grenzen en de wereld is van iedereen. Men wil graag in de waan gelaten worden dat het allemaal wel goedkomt. En dat kunnen mensen heel lang volhouden, getuige de joden die zingend de gaskamers in liepen.

TheOneWhoKnocks | 11-02-17 | 17:55

@miko | 11-02-17 | 17:35
Yep consistent is het allemaal niet maarja een kat in het nauw enzo.
Wel humor om te lachen, artikel uit het NRC, docu van de NPO en nu is het ineens reuze belangrijk en een complohot.
Proest................!!

Berbaar | 11-02-17 | 17:54

Voor 10 april is er geen primetime-slot. Alleen een twitteractie en petitie richting Gijs Beuzekom biedt nog redding om de docu voor de verkiezingen uit te zenden: www.nrc.nl/nieuws/2017/01/31/aardbevi...

tipo | 11-02-17 | 17:53

"er was geen plaats op prime time tot april".
Ach kom.
Ook de NPO sterft al van de herhalingen, ook op prime time.
Trouwens NPO en Prime (time) ?

HotPotato | 11-02-17 | 17:53

'Juist in deze soms verwarrende tijden is er een noodzaak voor een politiek en commercieel onafhankelijk, betrouwbaar en betrokken baken voor Nederlanders’.
Citaat Shula Rijxman LOL

Upharsin | 11-02-17 | 17:50

Wering | 11-02-17 | 17:35
Nederland heeft thans 3.200.000 uitkeringsgerechtigden tegen 8.900.000 werkenden. (incl 1.000.000 ambtenaren), parttime 49.8 % en 50.2 % fulltime.
.
Denemarken 2016: aantal immigranten 7434

duitse herder | 11-02-17 | 17:48

-weggejorist-

Acidbrain | 11-02-17 | 17:47

npo = (belasting) betalen om naar reclames te kijken.. zoooo vorige eeuw!
npo schijt in zijn broek, want jeugdigen (en ook kanarie) hebben internet en gebruiken het ten volle.
Er zitten daar in H'sum een stelletje oude zakken/zakkinnen die geen voeling met de maatschappij hebben.
Sinds de vorige eeuw kijk ik al lang geen tv meer.
Afschaffen, het is zo ouderwets (en maar jubelen hoe progressief men wel niet is, ze zijn ziende blind)
Weg er mee....

Kanarie_Geil | 11-02-17 | 17:43

Martec001 | 11-02-17 | 16:52

Volgens mij heeft de PVV nog steeds de AOW leeftijd naar 65 in hun verkiezingsprogramma. Niet alleen Denk heeft trollen op dit of andere blogs.

stroopa | 11-02-17 | 17:39

@Kwatz | 11-02-17 | 17:33
Je moet de NPO oven,die maken namelijk de docu. Niet NRC.

miko | 11-02-17 | 17:35

Totaal 636.692 immigranten
duitse herder | 11-02-17 | 16:06
.
Stel dat slechts 10%, dus 63.700 personen een uitkering ontvangt van zijn 30e tot zijn 85e jaar:
55 jaar lang x 12.000 per jaar = 660.000 p.p. uitkering. Maal 63.700 personen is 42 miljard euro.
In de praktijk zal dit beduidend meer zijn, want: KGB, huisvesting, zorg, onderwijs, toeslagen, maatschappelijke kosten, etc.

Ter vergelijk: ruim 3,2 miljoen Nederlanders AOW ad 1000,- per maand gedurende gemiddeld 15 jaar, kost 48 miljard. In de praktijk zal dit veel minder zijn, want vanwege het ook door ons zelf opgebouwde pensioen zullen wij later ook weer veel belasting moeten aftikken…
.
Door de (werkende) Nederlanders gedurende 50 jaar ingebracht aan (alleen al) sociale premies: meer dan 950 miljard, uiteraard nog exclusief alle (loon)belasting e.d.
.
Ingebracht door immigranten in ons (!) sociale stelsel: o,-
.
En toch blijft men immigranten naar binnen zingen, terwijl de stroom pas op zal drogen als er geen gratis geld meer wordt geboden…
Maar bij de NPO wil men het niet zien, daar gaat het blijkbaar alleen om het geld/ego van vandaag.

Wering | 11-02-17 | 17:35

Wat wel grappig is hier. Dat men de NPO een fakezender vind, een politieke spreekbuis voor de PVDA etc. wegkijk tv maken. Maar nu wil iedereen zo snel mogelijk een docu van de NPO zien.Want nu laat hij blijkbaar wel het ware verhaal zien??
Okiedokie.

miko | 11-02-17 | 17:35

De tekst "koren op de molen van de PVV" doet me toch vermoeden dat men het een inconveniënt truth vindt. De hamvraag is WAAROM is die waarheid ongewenst? Heeft het journaille andere loyaliteiten en/of belangen? Dus waar is het belang van gewoon keiharde waarheidsvinding??
Ik wil FEITEN van links en rechts, geen meningen. Die ontwikkel ik zelf wel.

Janneus | 11-02-17 | 17:33

Die NRC, begin er steeds meer waardering voor te krijgen.

Kwatz | 11-02-17 | 17:33

Nou daar zal de filmmaker wat mee opschieten met die paar euro van U.
Filmmaker en producent hebben al lang een overeenkomst met de NPO anders was die hele film niet eens tot stand gekomen dus logisch dat de NPO bepaalt wanneer hij uitgezonden wordt.
In deze weekjes voor de verkiezingen is er op prime time toch al het nodige extra ivm met die verkiezingen.
Dus zo vreemd is het niet dat er een prime time slot in april wordt gezocht.
#ophef om helegaar niks!!

Berbaar | 11-02-17 | 17:30

@Koning BongoBongo | 11-02-17 | 16:49
Ja,en wat is het alternatief? RTL nieuws?

@bakoenin | 11-02-17 | 16:14
Documentaire word gewoon uitgezonden alleen op een andere datum.
Zelfs al zou hij eerder uitgezonden worden denk ik niet dat het veel uit zou maken.
Verder snap ik de ophef ook niet zo. Dit probleem is al tientallen jaren bekend.

miko | 11-02-17 | 17:24

Twee keer positief over NRC on een week. Is er hoop voor deze dode boom?

Keerf II | 11-02-17 | 17:24

Gijs van Beuzekom heeft de uitzenddatum bepaald. Hans Laroes wil hem morgen al uitzenden bij wijze van spreken, als het maar prime time is.

De vraag waarom de uitzending over de verkiezingen over de verkiezingen is getild moet dus aan Gijs van Beuzekom gesteld worden, want hij is de zendgemachtigde.

tipo | 11-02-17 | 17:23

Als die man hem online gooit, doneer ik €5 aan hem...

WellusNietus | 11-02-17 | 17:20

De VVD wint toch wel.

Er zijn teveel mensen die op het laatste moment toch Rutte inkrassen en daarna weer gezellig 4 jaar gaan huilen op het Internet.

Net als de afgelopen 4 jaar, zeg maar.

Mozes Langebroek | 11-02-17 | 17:20

Vorige week waren ze nog van de NSB, nu zijn het plotsklaps weer vrienden. Misschien toch maar eens een veer in de reet van NSB Handelsblad steken, Ronaldo?

Boerkablaffer | 11-02-17 | 17:20

@Koonkluk Huis | 11-02-17 | 17:10

Het heeft niets met fatsoen te maken, het heeft eerder te maken met een soort politiek gevoerde doorzichtige infantiliteit, dat zelfs medewerkers van buitenlandse pers begint op te vallen.

Het zal letterlijk averechts werken. De NPO heeft nog steeds de naiviteit dat de burger zich alleen informeert via de al dan niet door de overheid gesubsidieerde massa media.

litebyte | 11-02-17 | 17:16

Wat maakt 't allemaal uit? Het soort mensen dat dit soort programma's kijkt, stemmen D66 of GL. En die laten zich in hun stemkeuze niet beïnvloeden door zo'n docu.
De meeste TV kijkers die ik ken, kijken DWDD (vergif), een quiz, nog een quiz (houd de geest lenig, maar ze ontkennen de verborgen propaganda), en dan, als ze niet te vroeg op hoeven te staan, nog een late night talkshow ofzo.
Dus wat is de schade?
Heb zelf geen TV, ik kijk af en toe een TV ding op m'n computer, iets waar een beetje reuring over is geweest.

hotnot | 11-02-17 | 17:13

@NoblesseOblige | 11-02-17 | 17:07 : rechtermuisklik op link , kies openen in privévenster , klaar

pontius | 11-02-17 | 17:11

Iedereen die bij NPO werkt is door en door fatsoenlijk. Fatsoenlijker kan bijna niet. Allemaal verschrikkelijk fatsoenlijke mensen. (Hebbu even een teiltje?)

Koonkluk Huis | 11-02-17 | 17:10

Geen tijd om het uit te zenden ? Bullshit... elke doordeweekse dag krijgen we de agitprop van DWDD 8 keer (7 keer in de herhaling , vanaf 1/2 12 in de avond ) door onze strot gedouwd.
en of dat nog niet genoeg is , doen ze hetzelfde met Pauw en Jinek.
Beide niet geheel toevallig van de VARA .
De NPO is misselijkmakend , arrogant , snobistisch en elitair.

pontius | 11-02-17 | 17:09

Ik zie de linkse Politiek vooral D66 als collaborateurs met het VIER de RIJK, ze zijn niet voor niets zo "Pro Europa" nog meer macht naar de ongekozen dictators.
www.youtube.com/watch?v=cUSazICuBiM

FreeVogelaar | 11-02-17 | 17:08

Ik zou graag het onderliggende artikel van "dode bomenblad/NSB Handelsblad" willen lezen. Dit om te weten of Ronaldo (al weer een beetje bijgekomen van je pis/Paay debacle?) geen retorische vragen stelt. Maar kan dat niet omdat "de limiet van 5 gratis artikelen per maand is bereikt". GS heeft deze maand veelvuldig (vandaag al 2x) op de NRC geleund, en ik klik op de linkjes die GS aanbiedt in zijn topics. Is het de bedoeling van GS om mij een abonnement op de NRC te laten nemen? Of kunnen jullie ervoor zorgen dat het artikel op een andere manier (mirror?) zichtbaar wordt?

NoblesseOblige | 11-02-17 | 17:07

De NRC die aankaart dat de NPO corrupt en een spreekbuis is van het establishment? Hoe is het in vredesnaam mogelijk!? Ik lees iedere dag de NRC en mijn bloeddruk stijgt elke keer weer de pan uit bij het lezen van vergelijkbare establishment propaganda. Wellicht heeft het tanende abonnee-aantal de redactie gedwongen om eindelijk eens in de spiegel te kijken.

stampertje85 | 11-02-17 | 17:07

En jullie kunnen vast niet die film wél eerder uitzenden, met goedkeuring van de makers. Dumpert Movies.

Mindchaoz | 11-02-17 | 17:03

Volgens mij is onze staatssecretaris van de VVD die er over gaat, kom hoe heet -ie. Dijkhof, De Slimste Mens. Naïviteit kun je uitsluiten.

LibertasSimplex | 11-02-17 | 17:02

Nou verrassend zeg dat de NPO de waarheid onder tafel wil vegen, doen ze pas een jaar of 40.
En dat IS aanhangers niet uitgezet (kunnen) worden, verbaast mij ook niet. De Nederlandse politici hebben dat, door de dodelijke combinatie van naïviteit en weg met ons, via allerhande verdragen onmogelijk gemaakt. Het enige wat helpt is grenzen dicht, opvang in de regio en alles wat ons land toch bereikt opvangen in afgesloten kampen tot het veilig is om terug te keren naar het thuisland.
En verder gewoon eens de islam behandelen naar wat het is; een agressieve gaat ideologie. Dus gewoon verbieden.

Franker | 11-02-17 | 16:58

Laat die docu dan op RTL4 zien. Als dat voor RTL niet commercieel interessant is, beginnen we hier op GS wel een crowdfundactie, en kopen we gewoon de zendtijd.
Fuck de NPO.
Leipniz | 11-02-17 | 15:41
Want RTL is niet politiek correct? Ga toch weg, NPO en RTL gaan hand in hand samen door dezelfde politiek correcte deur. Het RTL nieuws is de laatste tijd net zo tenenkrommend propagandistisch als het officiële Staatsnieuws.

XaleX_2 | 11-02-17 | 16:56

@bakoenin | 11-02-17 | 16:09
PVV niet meer voor AOW gerechtigde leeftijd naar 65?? Dan val ik ook af, 50+ dus nog de enige?

Martec001 | 11-02-17 | 16:52

Reken maar dat er gevaarlijk volk rond loopt,en reken er maar op dat ze een hekel aan ons hebben. Het is gewoon wachten tot het mis gaat.

janmetdepet | 11-02-17 | 16:50

miko | 11-02-17 | 16:10
Vraag eens aan mensen op de straat of collega's naar welk journaal er gekeken wordt . Zoals ik al eerder betoogde ; miljoenen mensen kijken vooral uit gewoonte en al decennia lang naar het NOS journaal....

Koning BongoBongo | 11-02-17 | 16:49

Je mag toch stellen dat onze regering ons bewust in gevaar brengt. Hier is toch wel een rechtszaak over te beginnen.

Verder betalen wij allemaal verplicht belasting. Wij zijn dus belanghebbende. Wellicht iets voor het internationale gerechtshof in Den Haag. Mag wel stellen dat ze allemaal hedendaagse/toekomstige oorlogmisdadigers zijn.

Rest In Privacy | 11-02-17 | 16:48

Goh. Een docu met bewijs, dat onze staatsoverheid ons bewust opoffert voor de belangen van anderen. Want ik lees weleens een argument, als dat je nooit kunt garanderen dat, en dat toen en toen ook vast oorlogsmisdadigers helaas werden toegelaten.

Alleen ging het voorheen nooit om oorlogsmisdadigers die hebben gezworen, ons, als in ons volk, of bevolking, anders klinkt het zo SS, te vermoorden in onze straten. Ons te vernietigen.
En ook nooit in zulke aantallen.

Een stad als Fallujah werd bezet door een duizend man. Laat hier honderdduizenden willekeurig binnen, en ze hebben, inschattinkje, genoeg mankracht een provinciestad in te nemen en te bezetten.
De bevoorrading is makkelijk. Je rijdt gewoon naar Tsjechië, laadt je vol AK's a driehonderd pop het stuk, en je rijdt terug.

The horror. Allemaal hysterie hoor.

LibertasSimplex | 11-02-17 | 16:47

Bevestigd het beeld van de NPO. De lange arm van (wegkijkend) links Nederland.

EdwinM. | 11-02-17 | 16:41

PS Als zodirect Wilders het voor het zeggen heeft, graag ook een decreetje uitvaardigen dat *alle* NPO producties *meteen* en *voor altijd* online komen.
.
Dus niet de gekke restricties van Uitzendinggemist.
.
Het is publiek bezit, en we hebben er ruim genoeg belastingcenten voor betaald met zijn allen.

hotmint | 11-02-17 | 16:36

Politici kijken te weinig naar het buitenland of denken dat demonstraties zoals daar en lynchpartijen hier in het brave Holland nooit zullen gebeuren. Eikels!

Beef427 | 11-02-17 | 16:34

Yep, nu gewoon deze film online gaan zetten, regisseur.
Ik ben zeer benieuwd!

hotmint | 11-02-17 | 16:32

Nieuws met overheidsoebsiedie, en toch nog verbaasd zijn...

da wizard | 11-02-17 | 16:31

@Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:45
Dat hebben we al gedaan...
Dat heet PowNed, en dat ging verandering brengen !
*Nog maar eensch in huilen uitbarsten doet...*

Wijze uit het Oosten | 11-02-17 | 16:31

-weggejorist-

Ongeruste vader | 11-02-17 | 16:29

Waarschijnlijk zit er achteraf niks in de documentaire wat we nu toch niet al weten. Zoals:
- ISIS strijders kunnen gewoon terug keren
- Worden daarna niet in de gaten gehouden
- Onze geheime dienst incompetent is
- Dat ze in het weekend niet werken waardoor informatie pas op maandagochtend wordt gelezen
- Er dan nog steeds niks mee wordt gedaan
- Dit voorlopig niet gaat verbeteren
- Dat de politiek bewust de andere kant op kijkt
- Dat men alles maar binnen laat omdat er behalve economische migranten en potentiële terroristen misschien wel eens echte vluchtelingen tussen zouden kunnen zitten

Osdorpertje | 11-02-17 | 16:27

Volgens mevrouw Sargentini is dit fake nieuws over een fake film.

marcoplarco | 11-02-17 | 16:26

Maar Shula Rijxman wil meer gratis geld, want anders 'wordt de NPO nog een omroep die alleen interessant is voor een bepaalde groep mensen.'

His Lordship | 11-02-17 | 16:24

Gewoon "per ongeluk" uit laten lekken.

Leyrann | 11-02-17 | 16:17

@oranjerood | 11-02-17 | 16:03
Grappig,het over vrije nieuwsgaring hebben en dan Trump tevoorschijn halen. de man die niets anders doet dan de media beschuldigen en probeert kalt te stellen.

miko | 11-02-17 | 16:16

Speelt Wilders in de kaart.
Censuur.

de honden blaffen... | 11-02-17 | 16:15

@Steven Avery | 11-02-17 | 16:02
Ze zenden het toch gewoon uit?

miko | 11-02-17 | 16:14

miko | 11-02-17 | 16:10
Dan moet er zorg voor gedragen worden dat die documentaires alsnog uitgezonden worden. Daar hebben we geen NPO voor nodig. Van een staatsomroep verwacht ik neutraliteit. Niet acht weken lang PvdA koppen bij DWDD of Buitenhof als er verkiezingen zijn. Daar betaal ik geen belasting voor.

bakoenin | 11-02-17 | 16:14

En waar komt dit fraais vandaan? Uit zo'n, in jullie woorden, dooie boom, waar jullie trouwens toch vrijwel al je ideeën uit jat. En lang niet altijd met bronvermelding.

oran | 11-02-17 | 16:14

@Atlantis-95 | 11-02-17 | 16:00
En dat gold ook indertijd voor de crimi Yougo's en Rwandezen.
Niks zo mooi voor een crimineel zijn land te ontvluchten dan onder de camouflage van een vluchtelingen stroom.
en.wikipedia.org/wiki/Mariel_boatlift...

miko | 11-02-17 | 16:13

@Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:55
Onzin, er zijn genoeg documentaires op de NPO die er toe doen. Het probleem is dat de meeste mensen op de NPO DWDD en Flikken kijken en meer niet.
Als de docu gisteren uitgezonden was dan keek er tien man en een paardenkop naar.

miko | 11-02-17 | 16:10

ik ga geen PVV stemmen maar 50+ Geert heeft het 65 standpunt zo snel laten vallen dat ik hem niet meer vertrouw. En aangezien ik na 42 jaar werken en 50% inkomen afdragen aan de staat nu eens kies voor mij zelf gaat het 50+ worden.
Neemt niet weg dat het walgelijk propaganda apparaat genaamd NPO zo snel mogelijk ontmanteld dient te worden.
Na 55 jaar PvdA koppen op TV zo rond verkiezingstijd heb ik het er wel een beetje mee gehad.

bakoenin | 11-02-17 | 16:09

En wat 15 maart betreft:Het is een smerige gotspe dat het "personeel" dat straks de stembureaus runt totaal niet gescreend wordt.
Combineer dat feit met het aangekondigde handmatig tellen,en dan kan je wel raden wat er met een niet gering PVV stembiljetten gaat gebeuren.

R.B.Scott | 11-02-17 | 16:07

Ik hoop op digitale uitzending. Wat een grof schandaal weer

Baardvansinterklaas | 11-02-17 | 16:07

De laatste 3 jaar mbt het aantal immigranten in Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.000
.
Totaal 636.692

duitse herder | 11-02-17 | 16:06

Het nieuws van alle kanten toch? Behalve de waarheid.

ristretto | 11-02-17 | 16:06

De NRC is goed bezig zeg. Eerst die trol van DENK op z'n plaats zetten en nu dit. Heerlijk.

Henk003 | 11-02-17 | 16:06

Bijna verkiezingen ...
... of niet dan, Matthijs van Nieuwkerkjes van deze wereld ?

Met hun 'ik zou er het liefst 300.000 binnenlaten dit jaar' tafeldametjes en -heertjes ?

Remi 1 | 11-02-17 | 16:05

Ja fijn dat het NPO probleem erkend word maar er word toch niks mee gedaan, ook niet na 15maart.
Met Pow dacht ik dat er een kritische noot zou zijn, helaas was dit tijdelijk.

MinderStijl | 11-02-17 | 16:04

Kan me niet voorstellen dat niemand een linkje heeft van deze film

frank87 | 11-02-17 | 16:03

Er moet hier verschrikkelijk de bezem door mensen, dat gaat alleen lukken als er 15.03 massaal op PVV gestemd gaat worden of je het nu wil of niet.
In de US gaat ook schoon schip gemaakt worden en de grootschalige criminaliteit, door obama achtergelaten, nu eindelijk aangepakt: www.youtube.com/watch?v=Bu0GAY7Zuvk

oranjerood | 11-02-17 | 16:03

Waarom op primetime? Wie beschikt er tegenwoordig niet over 'uitzending gemist', 'opnamemogelijkheden' e.d. dus op welk moment deze docu wordt uitgezonden, er zijn genoeg mogelijkheden om hem te zien, zonder al te veel problemen. Sowieso lijkt mij primetime ondertussen al een achterhaald begript.

FrankVeer | 11-02-17 | 16:03

Die hele npo is toch een groot propaganda kanaal voor pvda, gl en sp?

Henk de Vries2074 | 11-02-17 | 16:03

Uitzonderlijk van Tom-Jan Meeus om dit te melden. Uitzonderlijk goed, ditmaal.

tipo | 11-02-17 | 16:02

En maar wijzen naar Erdogan die de vrije nieuwsgaring manipuleert..... ook wij hebben geen objectief nieuws....

Steven Avery | 11-02-17 | 16:02

"er was geen plaats op prime time tot april". Dan zendt je hem toch nu om 22.55u uit en in april op prime time. Staat hij ook direct online op NPO zodat de geïnteresseerden er alvast kennis van kunnen nemen. Zo was er afgelopen week ook een interessante 2Doc over immigranten en hun kans op verblijf in NL. Achteraf bleek dat deze grotendeels in scene was gezet met een acteur (vond al dat hij zo goed Engels sprak) als leraar voor een klas nieuwkomers.

lulleficatie | 11-02-17 | 16:01

Ik snap die ophef niet. Er zijn echt wel Nederlandse tandartsen en apothekers die wel eens een moord gepleegd hebben. Racisme!

miachel2003 | 11-02-17 | 16:01

daar een NPO docu per definitie actueel/informerend/educatief etc is, zou juist alles gedaan moeten worden dit zsm uit te zenden. Toeval bestaat hier niet.

Bram van Ojik | 11-02-17 | 16:00

"De tipgever, die later betrouwbaar bleek, meldde me dat de film in detail laat zien dat het in de praktijk vrijwel onmogelijk is zulke verdachte asielzoekers, vooral Syriërs, toegang tot het land te ontzeggen."
.
Ik hoef die hele docu niet te zien, bovenstaand citaat is alles zeggend.

Atlantis-95 | 11-02-17 | 16:00

Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:55
Daarom, open een facebook account, verzamel zo veel mogelijk vrienden en nagel de NPO aan de schandpaal. (zorg wel dat je facbook account niet te vinden is voor verraders die je kapot willen maken) Het kan je overigens ook wel wat vrienden kosten. Die kunnen niet loskomen van de NPO propaganda.

bakoenin | 11-02-17 | 16:00

Hulde voor Tom-Jan dat hij is teruggekomen op zijn activistische whatever-it-takes anti-PVV houding.

solcama | 11-02-17 | 15:59

Hans Laroes heeft het zo besloten. En hij weet het beter.

tipo | 11-02-17 | 15:59

Net als de PVV-promo's op YouTube knikkeren,maar pas ná een gigantisch breed aankondigings-bombardement.
"Geert & Martin:Ga hier eens met gestrekt been in?!"
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 11-02-17 | 15:57

Tegenwoordig hebben we wel een enorm leger deugmensen dat in polonaise het naoorlogs verzet is komen versterken. Helaas.

padbuffel | 11-02-17 | 15:56

Roze uitschot????
Zeg Ronaldo, nu ben ik beledigd en ga ik afgifte doen!

miko | 11-02-17 | 15:56

raskol | 11-02-17 | 15:51
Publieke omroep is min of meer ontmaskerd ,maar er zijn nog miljoenen mensen die de verkondigde propaganda als waarheid beschouwen en daarom niet ageren. Internet is uitermate belangrijk ,maar er zijn nog zo ontzettend veel 'gewoonte NPO kijkers' .......

Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:55

@Mastermattie | 11-02-17 | 15:43

Omdat je met alleen YT en Dumpert het kiezersvolk helaas niet bereikt. YT is goed voor korte clips, maar een lange documentaire op je laptop kijken is iets voor diehards. En op Dumpert preek je voor eigen parochie.
Wil je de massa bereiken, dan moet het toch echt op TV of in de krant. Jammer uiteraard, omdat die fossiele media anno 2017 feitelijk geen bestaansrecht meer hebben.

Leipniz | 11-02-17 | 15:55

-weggejorist-

Devadip | 11-02-17 | 15:53

Dat dit dan nota bene door de NRC naar buiten wordt gebracht. Dat valt me alles mee.

Ales | 11-02-17 | 15:53

Dus mocht er tussen nu en 10 april iets gebeuren wat gevaar oplevert door het geklooi van het o m en het publiek, the sheeple, in onwetendheid te laten dan kunnen wij de vvD hiervoor verantwoordelijk houden?

Ben5570 | 11-02-17 | 15:52

Geef maar een rekeningnummer.

knutsel | 11-02-17 | 15:52

Publieke omroep is sowieso deaud, gooi dit op YouTube jongens. Doe een fundraiser om de kosten te dekken, denk dat er genoeg mensen bereid zijn om een paar euro in te leggen hiervoor.

raskol | 11-02-17 | 15:51

NPO propaganda werkt omdat de linkse boodschappen dermate slinks verstopt zijn dat de niet zo kritische kijker ( en die zijn er legio) niet doorheeft dat hij of zij gemanipuleerd wordt en dat dus dag in dag uit . Luister maar eens naar wat voor mening veel mensen op straat hebben ; vaak letterlijke oneliners overgenomen uit het journaal.We moet een rechtse propaganda zender hebben !

Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:51

Mastermattie | 11-02-17 | 15:39:
Gewoon op YT inderdaad.

LuckyGirl | 11-02-17 | 15:51

Een geweldige cartoon trouwens. Chapeau voor de creatieve geest.

padbuffel | 11-02-17 | 15:50

Typisch Neerlands Propaganda Orgaan. Leugens zijn zilver, maar op tijd zwijgen is goud.

Nehemia | 11-02-17 | 15:49

Het is duidelijk, heel duidelijk. Conclusie is verontrustend.

Devadip | 11-02-17 | 15:48

Lijkt verdomme Fitna wel. Zij weten wat goed voor ons is. (On)gezien de tyfus NPO.

padbuffel | 11-02-17 | 15:47

Je gelooft het gewoon niet. En dan gek vinden dat Geert de NPO wilt decimeter. Wat een verschrikkelijk eng clubje is het daar toch, 1 NPO kanaal met alleen nog objectief nieuws, journaal met wat achtergronden, en verder NIETS. Opdoeken die linkse subsidie club voor grofweg de helft betaalt door rechts werkent Nederland.
Begin maar een eigen linkse zender kijken hoelang ze het commercieel dan kunnen volhouden zonder die subsidies! Het is een schande dat dit al zolang kan bestaan, ze hebben iedere avond om 1900 uur linkse propaganda TV gehad (en rond 2300 weer) en zelfs daarmee met al die sturende propaganda kunnen ze nog niet eens de verkiezingen winnen.

Spaanse Peetvader | 11-02-17 | 15:47

Van alle kanten willen ze PVV tegenwerken, of door tactisch te gaan stemmen of door uitzendingen niet uit te zenden. Daar kunnen we weinig aan doen behalve onze stem laten tellen op 15 maart. Dit soort hypocriete gedoe kunnen we alleen op zo'n manier afstraffen! Broeders en zusters, verenigt u.

Dinand | 11-02-17 | 15:46

We zitten over het kantelpunt heen.
Het maakt nu niet meer uit wat ze wel of niet doen, alles is verdacht.
Aan alles komt een eind, de ratten zijn begonnen het zinkend schip te verlaten.
Ik heb medelijden met de bureaubladen vanwege al die hoofden die erop slaan.
Wat nu?
Ik ga investeren in "Suits Jumping Off Buildings".

LuckyGirl | 11-02-17 | 15:45

Kunnen alle rechts georienteerde vaderlanders geen crowdfundingactie doen om een rechtse zender op te richten .

Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:45

Ik kan geen TV meer verdragen.
keestelpro | 11-02-17 | 15:36
Zeer herkenbaar. Met de verkiezingen in aantocht gaat het de komende weken nog veel erger worden. Vanmorgen Kwaad van Joost Niemoller binnen ipv verkiezingspropaganda bij de NPO en MSM.

koosnaam | 11-02-17 | 15:43

Grappig dat Shula Rijxman van de NPO nu net pleit voor meer geld voor de NPO: "Juist in deze soms verwarrende tijden is er een noodzaak voor een politiek en commercieel onafhankelijk, betrouwbaar en betrokken baken voor Nederlanders. Er is maar een onafhankelijk instituut dat in Nederland kan fungeren als waakhond van de macht. Dat via nieuws, documentaire, drama en cultuur een baken kan zijn dat Nederlanders helpt de steeds ingewikkelder wereld om hen heen te leren begrijpen."
Het wegcensureren van ongemakkelijke feiten tot na de verkiezingen laat zien dat de NPO overbodig is geworden. Er kan nog wel meer vanaf dan slechts 300 miljoen.

Duifmans | 11-02-17 | 15:43

@Leipniz | 11-02-17 | 15:41
Waarom "zendtijd" kopen in tijden van Dumpert / Youtube?

Mastermattie | 11-02-17 | 15:43

Ik denk dat de maker meer kijkers heeft als ie hem nu online zet, dan wanneer deze docu alleen op NPO te zien is.

genoegisgenoeg | 11-02-17 | 15:43

Dus na dat niet zo positieve rapport over de criminaliteitscijfers, moet eek deze niet zo positieve docu wachten tot na de verkiezingen. En maar wijzen naar Rusland. En maar gillen over Trump. En maar krijsen dat Wilders een fascist is. Dit land is afgegleden nar bedenkelijk niveau.

atheïstisch stemvee | 11-02-17 | 15:42

Het is toch algemeen bekend dat de toelatingsprocedures slecht functioneren? Zou dan door deze film de mening van de kiezer nog echt veranderen? Ik ga er vanuit dat Geen Stijl binnenkort een link naar de reportage op haar site plaats.

Mannes | 11-02-17 | 15:42

Valt mee dat de documentaire uberhaupt uitgezonden wordt .
I'm with Mastermattie !

Koning BongoBongo | 11-02-17 | 15:42

Ach, als die film de dan zittende (zal toch niet) politiek een rechtse duw geeft, dan maakt het toch niet uit of het nou pvv, of vvd is die er geen werk van maakt.

Jozes | 11-02-17 | 15:42

Stuk van Meeus gelezen, duidelijk dat dit zeer belangrijke verkiezings item, waarschijnlijk ook gemaakt met het oog op de verkiezingen, bewust over 15 maart heen wordt getild.

Zwizalletju | 11-02-17 | 15:41

Laat die docu dan op RTL4 zien. Als dat voor RTL niet commercieel interessant is, beginnen we hier op GS wel een crowdfundactie, en kopen we gewoon de zendtijd.
Fuck de NPO.

Leipniz | 11-02-17 | 15:41

Heb afgelopen week mijn abonnement op Powned opgezegd. Het slopen van binnenuit is daar niet zo uit de verf gekomen. Jammer eigenlijk want ik had wel eens willen zien dat bepaalde lui eens doorgezaagd zouden worden omtrent dit gedrag. Wachten is nu op een scherp interview van Geenstijl met Jinek, Pauw of van Nieuwkerk.

Bennie Boos | 11-02-17 | 15:41

Als ik de producer was zou ik 'm op YouTube slingeren en de inkomsten laten dekken door YT advertenties. Laat de NPO maar in d'r sop gaar koken!

Mastermattie | 11-02-17 | 15:39

Dit complot is allang geen theorie meer.
Het is de dagelijkse praktijk.

Ars Vivendi | 11-02-17 | 15:37

De NPO heeft al die zendtijd nodig voor hun eigen propaganda.
Niet te geloven hoe opzichtig de Nederlands kijker dag in dag uit gemanipuleerd wordt.
Ik kan geen TV meer verdragen.

keestelpro | 11-02-17 | 15:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken