Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meisje dopegangrapen, straf lachwekkend

facepalm.jpgDoping in een meisje van vijftien jaar doen is al zwaar -1 en als je er dan ook nog eens met vier man overheen gaat ben je helemaal een sneu stel weggooiers. Twee opperkneusjes (26 en 19) moesten dinsdag voor het bankje komen voor de onvrijwillige multirape (hier deerniswekkend rechtbankrapportje) en daar begint de waanzinnige waanzin. De rechtbank acht het BEWEZEN “dat verdachte en/of zijn mededader(s) het hoofd van die [slachtoffer] naar hun penis duwden en vervolgens hun penis in de mond van die [slachtoffer] brachten, en verdachte en één van zijn mededaders moest pijpen en dat verdachte en één van zijn mededaders hun penis in de vagina van die [slachtoffer] brachten.” Schrijven we nog even op als FEITELIJKHEID dat “[slachtoffer] heeft gedwongen cocaïne te snuiven en een halve blauwe pil te slikken waardoor die [slachtoffer] zich slecht begon te voelen door tegen die [slachtoffer] te zeggen dat ze wist wat er zou gebeuren als die [slachtoffer] dat niet zou doen: dat hij en/of (een of meer van) zijn mededader(s) (naakt)foto's van die [slachtoffer] in de brievenbus van de moeder van die [slachtoffer] zou doen.” Omdat de maximumstraf voor verkrachting in Nederland twaalf jaar is hoop je toch op jarenlang de ontlasting vreten van deze leipo en verplicht je lichaam als stootkussen aanbieden aan Badr Hari. Minderjarig, drugs, dwang, voorbedachte rade, bedreiging, de hele mikmak. "De rechtbank acht alles overwegende een forse gevangenisstraf, waarvan een gedeelte voorwaardelijk, passend en geboden." Veelbelovende stoerspraak, dus snel doorskippen naar hoofdstuk 10 om de beslissing van de rechtbank te lezen. "Verklaart het bewezene strafbaar. Verklaart verdachte, [verdachte], daarvoor strafbaar. Veroordeelt verdachte tot een gevangenisstraf van 18 (achttien) maanden." Verkrachtvriendje krijgt zelfs jeugdstrafrecht en gaat slechts 9 (negen) maanden de jailhouserock zingen. Nu kunnen we WEER een betoog pennen over D666-rechtertjes en dat we de lachstraffen voor verkrachting járen geleden al onder de aandacht hebben gebracht, maar het heeft toch geen fuck zin. Drogeer, bedreig en verkracht een minderjarig meisje en verwoest en passant haar complete leven, krijg negen maanden cel. Nederland oh Nederland, jij bent de kampioen.

Reaguursels

Inloggen

Ben er mee eens dat de straf hoger had moeten zijn, maar het ook ontzettend onrechtvaardig om dan gelijk weer D66 te gaan afpoeieren.

SexyPeterPan | 08-02-17 | 18:01

mr. J. Knol, voorzitter,

mrs. J.P.W. Helmonds en B.M. van Heemst rechters

Bovenstaande zijn de onafhankelijke hooggeleerde rechters.

Jan Knol:
www.janknol.eu

Ook fotograaf, dus een ZZP-er.

Doet ook aan:

Aanbieden van creatieve kunsten aan gedetineerden

ors.openstate.eu/relations/instantie/R...

Wat maakt deze man een betere rechter? Waarom geven we als maatschappij het monopolie van de rechtspraak o.b.v. een vage instructie (maximum is immers maximum, minimum bestaat niet) o.b.v. vrijblijvendheid aan deze man?

Voorgaande is een open vraag zonder dat ik een oordeel heb over de rechters.

Muller | 08-02-17 | 13:15

Verkrachting leidt tot een jarenlang, als geen levenslang, trauma. De straf zou daarvan in het verlengde moeten liggen.

van heinde en verre | 08-02-17 | 12:26

In dit soort gevallen vraag ik me af: wanneer krijgt een dader dan in godsnaam wél de maximumstraf die er voor staat? Wat moet je dan doen? 60 vrouwen aan hun hoofd ophangen aan een brug en daar verkrachten terwijl je AIDS hebt?

KlunsJohannus | 08-02-17 | 12:03

Het is de hoogste tijd dat álle z.g. "boven ons gestelden" na maart 2017 worden vervangen door mensen met een normáál verstand.

oter | 08-02-17 | 12:02

Het Strafrecht in Nederland ligt ónder de onderste steen van Rutte, dus......... niet meer te vinden.

oter | 08-02-17 | 11:59

@De Koreaanse Slet
Straffen helpt wel degelijk als de strafmaat in verhouding staat tot het gepleegde delict.

Deze jonge dame is voor haar leven getekend, hopelijk de daders voor de rest van hun leven geketend. Zie hier dat de kans op herhaling dan nul is

Ron van Zon3948 | 08-02-17 | 11:17

-weggejorist-

henry4149 | 08-02-17 | 11:03

-weggejorist-

henry4149 | 08-02-17 | 11:03

Bij deze zaak is weer overduidelijk wat het probleem is en wat ook politie frustreert. Houd het tuig van de straat en dat gebeurt hier niet. Deze jongens staan binnen de kortste keren weer op straat op een nieuw leven te vernietigen. In Amerika pakken ze als je een andermans leven verwoest tenminste je eigen leven af en mag je 30 jaar brommen en werken voor de straat. Of dat goed is gelijk of pas na de 2e/3e keer recidive wil over in discussie. Maar in Nederland krijg je ook na 2,3,4 of een strafblad zo dik als een telefoonboek een fopstraf. Waarom is dat?

De Trias Politica zegt dat de rechters moeten rechtspreken, maar dat de politiek de wetten maakt. Rechters willen graag veel vrijheid en nemen die ook. Maximum is maximum en wordt NOOIT opgelegd. De politiek moet NIET afgeven op rechters, maar de rechters minder vrijheid geven door MINIMUM-straffen in te voeren. En voldoende cellen bouwen. Want het tuig moet wel vast komen te zitten. De PPV had/heeft zo'n voorstel, maar dat is er nooit van gekomen. VVD is natuurlijk al jaren een slappe hap en zijn de grootste leugenaars en uitvreters. Alleen al om de minimumstraffen te realiseren zodat rechters niet meer zelf de vrijheid hebben en nemen om fopstraffen uit te delen, is al reden om PVV te stemmen. Dan hoef je het met de andere standpunten niet eens te zijn. Maar om het tuig van de straat te houden maakt de samenleving al zo veel leefbaarder al is dit tuig maar 0,1% van Nederland. Amsterdam had/heeft ca. 600 extreem tuig; als deze vastzitten wordt de stad aantoonbaar leefbaarder en beter. 0,1% van 15 mln mensen zijn 15.000 mensen. Deze moeten toch veilig opgeborgen kunnen worden voor tientallen jaren?

Muller | 08-02-17 | 10:58

Dit is dus een geval waarbij het slachtoffer nog de moeite heeft genomen om aangifte te doen EN daadwerkelijk gelijk heeft gekregen in de rechtbank: die kans is in Nederland voor een dergelijk vergrijp al vrijwel nihil... en dan krijg je dus alsnog een fopstraf als eindresultaat omdat de impact van een straf op de dader belangrijker wordt geacht dan de totale verwoesting van het leven van het slachtoffer. De rechtbank zal het tevens worst wezen dat deze verkrachters weten waar het huis van het slachtoffer woont, en dat ze dus binnen no time in staat zullen zijn om daar nog eens eventjes verhaal te gaan halen om het "onrecht" dat hen is aangedaan.

Precies om dit soort justitieel falen heb ik zelf nooit aangifte gedaan. Ik heb zelf mijn leven inmiddels weer op de rit (alhoewel ik nooit helemaal meer de oude zal zijn), maar evengoed kan ik hier echt woest om worden... om dan te beseffen dat ik hier aan mijn toetsenbord verder met die woede weinig kan en ik niet handig genoeg ben om zelf een grootscheepse actie op te zetten. Plus dat ik, in tegenstelling tot de gemiddelde activist, gewoon nog een fulltime baan heb en dus sowieso al wat beperkt ben qua mogelijkheden.

En toch jeukt het iedere keer opnieuw als ik weer zoiets lees, en wil ik dit veranderen.

IntegereVoorzitter | 08-02-17 | 09:55

18 maanden betekent slechts 12 maanden in de cel. Gek he dat de gevangenissen leeg komen te staan.

franswillem | 08-02-17 | 09:04

Ab en Mo (veronderstel ik) mogen in hun vuistjes knijpen van geluk dat ik niet de vader of een familielid ben van dat meisje. Want die 9 en 18 maanden gevangenisstraf waren slechts het voorportaal tot wat daarna zou komen. Ik zou ze najagen tot over de Bosporus om ze vervolgens met "great vengeance and furious anger" te martelen en daarna in leven te laten met zulke trauma's dat ze zouden willen dat ze doorgemaakt werden. "I'm gonna gettin' mediaeval on your ass."
Ik weet dat het niet mag, maar ik zou het toch (laten) doen. Vast wel een paar kaalkoppen die voor een paar roodjes die jongens opsnorren en vervolgens martelen. Daarna aan het publiek tonen hoe wij in Nederland voortaan omgaan met verkrachters zodat het te doen gebruikelijk wordt. Geldt ook voor andere vergrijpen. Ik ben een goed opgevoed en geschoold mens maar ik ben nu wel helemaal klaar met de softe aanpak van dit soort volk. Ik zal het recht in eigen hand nemen, mocht het godbetert ooit voorkomen. Wie dan aan de beurt is, heeft een flink probleem.

Bakkeleures | 08-02-17 | 08:35

-weggejorist-

WillemWordtWakker | 08-02-17 | 08:24

50 jaar geleden was er de "Haarlemse rechter" die veroordeelde een ieder die met blazen een te hoog promillage had, tot Veenhuizen. Tot hijzelf tegen de lamp liep, maar hij hoefde niet naar Veenhuizen.

M.uppet | 08-02-17 | 07:59

@batvoca2 | 08-02-17 | 07:51


Is dat echt zo? Linkje?

omanders | 08-02-17 | 07:57

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:14


Jij komt echt NOOIT met bewijzen voor je beweringen, hè? Gewoon structureel.


Dit is jouw bewering:
"Zie Noorwegen waar ze het softs zijn in Europa met zelfs een recreatieve gevangenis op een eilandje voor moordenaars en verkrachters. Het resultaat. De laagste recidive ter wereld."


Kom maar op met het bewijs van die laagste recidive voor moordenaars en verkrachters.

omanders | 08-02-17 | 07:56

Jullie hadden ook nog wel even kun vermelden dat het slachtoffer geen schadevergoeding kreeg toegewezen van deze D'66 onrechtbank.

batvoca2 | 08-02-17 | 07:51

Ik walg van deze neprechters.

Solar666 | 08-02-17 | 07:50

Kunnen we geen roze baretten brigade oprichten voor dit soort shit?

Bubba | 08-02-17 | 07:05

-weggejorist-

Stijlomlaag | 08-02-17 | 06:09

-weggejorist-

vansuyle.com | 08-02-17 | 04:27

Noorwegen wordt hier genoemd als een voorbeeld dat lager straffen helpt. Als dat daadwerkelijk zo is, laten we het dan ook consequent doortrekken: helemaal niet straffen. Dan verdwijnt alle criminaliteit vanzelf.
.
Iedereen met een grijntje verstand ziet dat hier een denkfout gemaakt wordt. De reden voor lage recidive in Noorwegen ligt ergens anders. Laat ik eens een aantal verschillen tussen Noorwegen en Nederland noemen:
- Noorwegen heeft veel minder allochtonen, zowel absoluut als procentueel
-In Noorwegen is er vrij wapenbezit
- Daders worden weliswaar niet hard gestraft, maar wel uit de samenleving geplaatst op geisoleerde plekken. Daar leeft men in relatieve vrijheid, is er werk en opleiding, en vooral, veel rust. Hun systeem van rehabilitatie is gericht op genezing buiten de samenleving, in plaats van het domme Nederlandse systeem waar TBS-ers onder begeleiding van een stagiar losgelaten worden op de samenleving met te vaak rampzalige gevolgen.
.
Er valt heel wat te zeggen voor de manier waarop Noorwegen criminaliteit aanpakt. Misschien dat we van Saba een mooie gevangeniskolonie kunnen maken. Waar de heren verkrachters dan tien jaar mogen blijven. In een hutje, de hele dag keihard moeten werken a la Robinson Crusoe, totdat hun zieke geest genezen is.

vansuyle.com | 08-02-17 | 04:21

Als het om een meisje uit de zelfde cultuur als de daders gaat, dan hoop ik maar dat ze goed opgevangen wordt door haar familie en niet als schande van de eer wordt beschouwd.

Badnews | 08-02-17 | 03:35

Bram van Ojik | 08-02-17 | 01:50

Wat wil je zeggen.

De Koreaanse Slet | 08-02-17 | 02:49

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:27
Er is geen bodem in die morele strontput van jouw he?

Bram van Ojik | 08-02-17 | 01:50

'[...] en met als gemachtigde mr. S. Aytemur, Linnaeusparkweg 16, 1098 EB Amsterdam, toe tot [...]'

Bram van Ojik | 08-02-17 | 01:32

marchbrown | 08-02-17 | 00:20

dus om de totale vergoeding (betaling) waar jij het over hebt kan ik beter een minderjarige slachtoffer nemen dan een beroeps??

kereltie_ut_drenthe | 08-02-17 | 01:25

En het dan raar vinden als er weer zo'n vader met een schep een kerel kapot slaat... Ik snap het wel hoor. Vrouwe Justitia ligt allang in de goot, met haar blinddoek gekneveld en verkracht.

Aatje | 08-02-17 | 00:51

Waarom reageren jullie nog op die slet, totaal gestoord, maar als ik het goed heb onthouden van bepaalde afkomst, die hebben er patent op zich als lammetjes naar de slachtbank te laten begeleiden. DKS zou inbrekers nog helpen met de flatscreen het huis uit te tillen. Totaal wereldvreemd die lui, kunnen vaak goed met geld omgaan, zijn vaak wat intelligenter dan gemiddeld, maar ook net zo vaak arroganter dan gemiddeld. En dat is vaak de reden dat ze potentieel gevaar in een samenleving niet of te laat inzien.
We zijn al decennia in een trend van steeds slappere straffen beland, de gezonde Hollandse boeren mentaliteit die hun kinderen een draai om de oren gaven vrijwel uitgestorven. Tegenwoordig mogen kinderen mee discussiëren met de ouders wanneer ze naar bed mogen en wat ze in de avond willen eten. Maar ik zeg je, dat gaat niet zonder gevolgen. Iedere bevolking waar er geen orde, discipline, autoriteit en ontzag/gezag meer heerst gaat ten gronde. Al duizenden jaren, de voorbeelden van beschavingen zijn eindeloos. En ook de post moderne Westerse komt binnenkort weer in een groot conflict. Dan komt er weer een schifting en volgt weer ruimte voor nieuwe ontwikkeling zoals na WO2 gebeurde.

Spaanse Peetvader | 08-02-17 | 00:46

-weggejorist-

HaaiBaai | 08-02-17 | 00:22

Uit voorzorg waren de stoelen vastgemaakt aan de vloer.

HaaiBaai | 08-02-17 | 00:22

Koos8173 | 07-02-17 | 19:04

Ik weet ook wie het is,heb nl. ook "De Dominee"gelezen.
Ik ga alleen hier geen sterke verhalen vertellen zoals die slet ;-)

ditotje | 08-02-17 | 00:22

kereltie_ut_drenthe | 08-02-17 | 00:04

Volgens mij slaat Feyman de spijker op de kop. Het arme kind wordt weggezet met een totale vergoeding, waarvan zij niet eens haar advocaat kan betalen.

marchbrown | 08-02-17 | 00:20

-weggejorist-

Moneytron | 08-02-17 | 00:16

Als 26 jarige een 15 jarige meisje drugs geven en gangbangen en dan met 1768 eurootjes wegkomen. Een beetje fatsoenlijke escort is duurder.
Feynman | 07-02-17 | 18:08

Dit is wel heel erg smakeloos Feyman ..... je hebt het over een minderjarige iemand die onvrijwillig word misbruikt en een persoon die het als beroeps doet voor het geld.

Als je het verkeerd zou lezen .... drogeer iemand voor seks, is goedkoper dan een hoer.

kereltie_ut_drenthe | 08-02-17 | 00:04

Dit kan toch niet waar zijn ???
Goed gedrag van de daders... vervroegd vrijgelaten .... word er nog wel eens nagedacht bij de rechters??
Het slachtoffer heeft langer nodig om er over heen te komen dan dat de daders hun straf uit moeten zitten.
Zou mij heel goed voor kunnen stellen dat een ouder of het slachtoffer zelf de daders nog eens onder handen neemt na dit soort uitspraken.

kereltie_ut_drenthe | 07-02-17 | 23:50

@ marchbrown | 07-02-17 | 23:40

Zou het helpen? Wel een sterk verhaal trouwens!

Rest In Privacy | 07-02-17 | 23:43

Wat een afschuwlijke schande. Mensen er komen verkiezingen. Denk hier aan!

krijgdetiefusmaar | 07-02-17 | 23:42

Het probleem zit in de organisatie van de rechtspraak. We sluiten jonge mensen met idealen levenslang op als rechters in een ivoren toren. Dan gaan ze denken dat al die conflicten, criminaliteit en dergelijke 'de' werkelijkheid is en gaan ze al die trammelant diepgaand relativeren. Ze zijn kwijt dat n'importe pas welk aan hen voorgelegd conflict dan ook uitwassen zijn van een samenleving, waarin 95 % van de burgers normaal functioneren en onderling hun eigen boontjes doppen en nooit met een rechter te maken krijgen. Dan gaan ze denken dat 18 maanden gevangenisstraf (deels voorwaardelijk) voor groepsverkrachting van een minderjarige al een forse vrijheidsbeneming is, afgemeten wat zij aan de rafelranden van de samenleving allemaal langs zich heen zien komen. Wat ze definitief kwijt zijn is dat in de echte samenleving zo'n groepsverkrachting als uitermate schokkend en afwijkend van normaal gedrag wordt gezien en daarmee niet vergolden is met een fopstraf. Voor de slachtoffers is het extra kwetsend dat rechters het aangedane leed zodanig relativeren dat de daders wegkomen met een strafje, waar die daders zelf ook alleen maar om kunnen lachen/stoer doen en wat bij het slachtoffer alleen maar twijfels oproept over de vernederingen welke zij heeft moeten ondergaan. Het uitbreiden van de rechtersopleiding met een aantal maanden stage deep downtown, als blonde krantenverkoopster aan de Kinkerstraat bijvoorbeeld, zou al veel ellende voorkomen.

marchbrown | 07-02-17 | 23:40

Het verbranden van grassprieten nabij een moskee levert al vier jaar cel op... Om alles even in perspectief te zetten.

Guido | 07-02-17 | 23:39

Als ik een dochter had, en dit haar zou overkomen.

Alibi -check
Telefoon weg- check
Camera,s- check
Getuigen- check
Niemand vertellen- check
bewijs materiaal verduisteren- check

Als ik ooit 1 van deze gasten tegenkom. Zie bovenstaande!

Rest In Privacy | 07-02-17 | 23:35

Het voordeel van zo'n lichte straf is dan weer wel, dat de familie nog vol goede wrok zit als dader vrijkomt.
Diegene die dit mijn mijn dochter zou doen en na 2 jaar weer lekker rondloopt is het bokje.

rooiebosduivel | 07-02-17 | 23:18

Een goede kennis van mij is in de jaren negentig verkracht door een Marokkaan. Ze werd zwanger en noemde haar zoontje Marley. Ondanks dat alles is ze best blij met haar ongewilde kindje.
De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:27

Dus eigenlijk hadden ze haar niet alleen maar moeten bedreigen en chanteren, maar ook kunnen zeggen dat ze straks best wel blij zou zijn met haar ongewenste kindje. Wat mankeert jou in je bovenkamer?

marchbrown | 07-02-17 | 23:12

Je vraagt jezelf af waar een keurige, net opgevoedde jonge vrouw zulk soort figuren ontmoet? Tuurlijk, om half drie 's nachts in een of ander ranzige hotelkamer of garagebox. *Vader of moeder ter verantwoording fluiten doet*

Alfred1977 | 07-02-17 | 23:04

Mijn hart huilt. Medeleven met slachtoffer en haar familie. 15 maart ga ik doen wat ik kan.

Rest In Privacy | 07-02-17 | 23:03

Kennelijk is hier in Nederland de trend aan het ontstaan dat vrouwen steeds minder waard worden. Verkrachting wordt amper meer gestraft, slachtoffers wordt de schuld in de schoenen geschoven omdat ze zich niet zedig genoeg kleden, gedragen of een armlengte afstand hebben gehouden. En de "feministen" staan te demonstreren voor de islam. Een zorgelijke trend!

miss error | 07-02-17 | 22:55

stroopa | 07-02-17 | 22:12

De Koreaanse Tourette is behalve irritante trol ook nog VVD-vriendje. De VVD heeft patent op witteboordencriminaliteit.

Bijtendehond | 07-02-17 | 22:53

Verdachte ging eraan als die dit bij mijn dochter zou proberen. ik liet `m zijn eigen penis inslikken.

velcro fly | 07-02-17 | 22:32

@stroopa | 07-02-17 | 22:12
The mafia is a family business.

VerenigingVanDieven | 07-02-17 | 22:25


De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:09
Zo te lezen komt u uit een voortreffelijk milieu of u moet zich beroepsmatig bezighouden met de onderkant van Nederland. Van uw betoog dat armoe, geen kansen en dergelijke onzin de crimineel crimineler maakt klopt voor een klein gedeelte. Witteboorden criminaliteit is u onbekend? Vermogenden zijn nog veel erger dan waar u het over denkt te hebben. Beroepscriminelen die de criminele vaardigheden van opa, vader, kind naar kleinkind doorgegeven? Kunnen we nog even doorgaan, maar doen we niet want........

stroopa | 07-02-17 | 22:12

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:41 Nou kun je me van alles wijsmaken maar niet dat de doodstraf meer kostbaar is dan iemand levenslang vastzetten. Tenzij je iets anders dan geld bedoelt.

knutsel | 07-02-17 | 21:53

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:35
De islam predikt juist het misbruik van minderjarigen. Met dit soort domme argumenten is verdere discussie dus zinloos.

dr.andus | 07-02-17 | 21:37

Dit vonnis is gewezen door:
mr. J. Knol, voorzitter,
mrs. J.P.W. Helmonds en B.M. van Heemst, rechters,
in tegenwoordigheid van mr. L.M. Nieuwenhuijs, griffier.
Opdat wij nooit vergeten.

Koning Koel | 07-02-17 | 21:33

@Astroturfer | 07-02-17 | 21:11
Hou eens op. Doe niet zo achterlijk.

VerenigingVanDieven | 07-02-17 | 21:23

Nepparlament, neprechters..

nStilgar | 07-02-17 | 21:20

Franker | 07-02-17 | 21:09
Eens, maar die moet dan wel fors hoger liggen. Het gevaar bestaat namelijk dat die minimumstraf dan de norm wordt en er niet hoger wordt gestraft. Kijk maar hoe creatief er is omgegaan met het verbod op ALLEEN taakstraf.

Mahatma | 07-02-17 | 21:16

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:41
De Nederlandse wetgeving is gebaseerd op de normen van de Nederlandse samenleving. Wanneer immigranten hier komen en hun eigen normen en waarden hanteren dan krijg je discrepantie tussen de strafmaat en de gedragingen.

On topic: de daders hebben geen enkele wroeging getoond en stellen onschuldig te zijn. Wroeging zou 'normaal' zijn binnen de Nederlandse samenleving bij een dergelijk delict. De rechter houdt hier geen rekening mee en past de Nederlandse normen toe op de strafmaat. Het is een fopstraf. Je zou een rechter toewensen dat hij/zij zoiets meemaakt.

Mahatma | 07-02-17 | 21:13

In Zweden is het nog erger, daar werd een 19 jarige Syriër veroordeeld, voor verkrachting anaal en vaginaal, van een meisje van 13 in een toilet op school, tot 2 maanden.
De Syriër was een jaar eerder ook veroordeeld voor verkrachting van een 14 jarig meisje.
avpixlat.info/2017/02/07/19-aring-domd...

2_amazing | 07-02-17 | 21:12

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:41
.
Sharia = Wet van God.
.
Dit zou gewoon mijn wet zijn. Dat je mij gelijk stelt aan God, dat mag,... maar hoeft je niet te doen.
.
Een goedkopere straf dan de doodstraf bestaat er niet. En nogmaals: de recidive is 0,0%

Usuc | 07-02-17 | 21:12

Ik hoop dat het slachtoffer hoop put uit het aantal weggejoriste reacties.

Astroturfer | 07-02-17 | 21:11

Ik roep het al jaren; met het huidige, burger hatende en daderverliefde, d66 rechtercorps is er maar één oplossing, minimum straffen instellen.

Franker | 07-02-17 | 21:09

Ik ga ervan uit dat mijn vorige Pulitzer prijs comment weggejorist is.

Beste Joris, doe dit maar niet en geef mijn naam en adres door aan het OM, dan ga ik graag de strijd aan in een proefproces, waarbij ik:
- de vrijheid van meningsuiting verdedig, want bovenstaande is mijn mening "vind ik".
- dat ik aantoon dat mijn mening gebaseerd is op feiten.
- dat de rechtspraak in NL stuk is.
- etc...

Astroturfer | 07-02-17 | 21:08

@dysdiadochokinese | 07-02-17 | 19:04
Je schetst wel precies het type personen waarom wij Dochterlief uit het Westen (16) hééél ver naar het Oosten hebben geëxporteerd, onszelf incluis..

Het aantal lichtgetinte scheernekken die slissen die zij tegengekomen is de afgelopen vijf jaar kan zij op nul vingers tellen.

Beter gezegd, als zij alle 600 meter naar huis wandelt vanuit school vertellen de buren dat ze al thuis is als ik mijn auto heb geparkeerd..

Wijze uit het Oosten | 07-02-17 | 21:06

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:09
Criminaliteit zit in iedere bevolkingsgroep. Maar waarom zijn het juist de Marokkanen en Antillianen die voor overlast zorgen? Deze twee groepen houden zich bezig met 'domme' en zichtbare criminaliteit zoals straatroof, inbraak en mishandelingen.

Bevolkingsgroepen zoals de Turken en Hindoestanen zijn met name bezig met 'intelligentere' misdaden. Van die criminelen heeft 'het volk' niet direct last.

Er zijn wetenschappers die beweren dat dit een genetisch probleem is. Het is echter al jaren taboe om dit te onderzoeken.

www.oxfordbibliographies.com/view/docu...

Mahatma | 07-02-17 | 21:05

DKS beweert, dus is het waar. Uiteraard wil hij niet met ons delen dat zijn wijsheid / bewijzen enkel en alleen via libelle.nl en Facebook tot hem komen.

We zijn niet anders gewend.

En nee vrind, ik hoef niet te bewijzen dat jij onzin uitkraamt. Jij stelt, jij bewijst. Zo niet, warme zure lucht.

MarcS | 07-02-17 | 21:03

Nou dat wordt vanavond vast weer het hoofdonderwerp bij Pauw, Jinek en alshet even kan DWDD.
-
Nee die vinden dit geen nieuws, die vinden dat de rechterlijke macht ontheven dient te zijn van iedere vormvan kritiek (tenzij strijdig met het eigen naïeve wereldbeeld).
-
Hoe ga je dit aan de slachtoffers brengen? Hoe kun je nu nog zeggen dat we hier een rechtstaat hebben? Hoe kun je nu nog zeggen dat de rechterlijke macht niet toe is aan een up-date? Zijn de mensen van slachtofferhulp hierop voorbereid met een boekje "de tweede klap"?
Onbegrijpelijk!
-
Hoop dat dit nepnieuws is, anders hebben we inderdaad een nep rechtssysteem.
Vooral geen aandacht aan schenken net als in faalstaat Zweden (zie vandaag weer bericht op TPO).

bananabanana | 07-02-17 | 21:03

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:33
Je hebt een serieus probleem, laten we het hier bij laten.

smdyasc | 07-02-17 | 20:59

Wie doet er mee, we wachten ze na hun hotelverblijf op en slaan hun knieschijven kapot. Ik ben het nu echt zat!

Anno Nimes | 07-02-17 | 20:55

@Astroturfer | 07-02-17 | 20:48
U zoekt de uitgang?

Berbaar | 07-02-17 | 20:53

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:41
Shari'ah is de wet van Allah. Dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. Dat ze de doodstraf hanteren maakt nog niet dat je ze kan vergelijken met een rechtssysteem.

Sommige mensen zijn gewoon genetisch mislukt. Zulke mensen verdienen een spuitje, net zoals een dolle hond. Dat is humaan.

VerenigingVanDieven | 07-02-17 | 20:49

Ik ga ervan uit dat mijn vorige Pulitzer prijs comment weggejorist is.

Beste Joris, doe dit maar niet en geef mijn naam en adres door aan het OM, dan ga ik graag de strijd aan in een proefproces, waarbij ik:
- de vrijheid van meningsuiting verdedig, want bovenstaande is mijn mening "vind ik".
- dat ik aantoon dat mijn mening gebaseerd is op feiten.
- dat de rechtspraak in NL stuk is.
- etc...

Astroturfer | 07-02-17 | 20:48

@smdyasc | 07-02-17 | 20:16
Hahaha en U dacht dat te gaan doen simpleton?
DKS en zijn standpunten kent iedereen hier in de panelen.
Zijn standpunten zijn, hoewel soms controversieel, verre van dom.
Discussieer met DKS, wees het met hem oneens maar als U niet verder komt dan hem een sukkel te noemen dan bent U de zwakste schakel.
De enige die hier ontmaskerd wordt bent U als onnozele en als incapabel tot inhoudelijke discussie.
Misschien vat U nu de joris?
Fijne avond!!

Berbaar | 07-02-17 | 20:45

Zouden minimaal 10 jaar per persoon moeten krijgen, dan zitten ze tenminste een paar jaar (iets van 4, misschien?) in de gevangenis.

EnNouJijWeer | 07-02-17 | 20:44

-weggejorist-

Astroturfer | 07-02-17 | 20:43

Usuc | 07-02-17 | 20:24

Yep. In mohammedaanse tijden. In onze westerse wereld is de doodstraf meer kostbaar dan iemand levenslang vastzetten.

Maar goed om te weten dat je ons rechtssysteem wil verruilen voor Sharia. Want dat is letterlijk wat je wil. Althans je zegt dat je dat wilt.

Maar in jouw defensie. Je hebt er waarschijnlijk, hoogstwaarschijnlijk geen moment over nagedacht.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:41

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:09
En weer moet ik walgen. Als ik sociaal en economisch achtergesteld ben, ga ik niet opeens groepsverkrachten. Daarvoor moet je toch echt iets mankeren aan je prefrontale cortex, om precies te zijn de relatie tussen oorzaak en gevolg inclusief de bijbehorende schuldgevoelens.

VerenigingVanDieven | 07-02-17 | 20:37

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:35

dr.andus | 07-02-17 | 20:33

Alle islamisten ter wereld zijn het met u eens. Koppen moeten rollen. Misschien moet u moslim worden.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:35

smdyasc | 07-02-17 | 20:25

Knap dat omdraaien zonder argumenten. Ik stel letterlijk en stellig dat in Noorwegen de focus ligt op rehabilitatie en dat straffen niet helpt. Dat blijkt ook want recidive is het laagst ter wereld.

Kijk ik snap wel dat je een simpele en eenvoudige droplul bent. Maar waarom denk je dat je mij de maat kan nemen? In tegenstelling tot jij lees ik meer dan drie regels en snap ik wat daar geschreven staat.

Het is niet erg dat je dom bent, althans te dom om te lezen en begrijpen, wat erg is dat je het niet snapt of wil begrijpen. Zie hier je leven.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:33

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:27
Zieke reactie. De straf kan niet hoog genoeg zijn voor dit soort beesten.
Ik hoop voor u dat u geen dochters heeft en ook dat ze nooit slachtoffer worden van een gangrape. Mocht dan wel zo zijn, ben ik heel benieuwd naar uw reactie.

dr.andus | 07-02-17 | 20:33

Enter Yeti | 07-02-17 | 19:55

Een goede kennis van mij is in de jaren negentig verkracht door een Marokkaan. Ze werd zwanger en noemde haar zoontje Marley. Ondanks dat alles is ze best blij met haar ongewilde kindje. Maar beter. De 'man' (jongen) die dat deed heeft zich inmiddels ook hervormd. Uiteraard is er geen 'goede' relatie maar hij had meer aan rehabiliteren dan aan straf. Straf helpt niet. Het is primitief. Het is Sharia.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:27

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:15
Rationele argumenten hebben geen enkele zin meer, de blindheid van jouw soort voor andere standpunten, laten geen enkele eerlijke discussie meer toe.

smdyasc | 07-02-17 | 20:25

belangrijke in mijn ogen is het voorkomen van herhaling.
De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19
.
Mee eens. De doodstraf is prima. Kosten: een paar tientjes voor een spuit. Kans op herhaling: 0,0%.

Usuc | 07-02-17 | 20:24

Wethouder Kukenheim (d66): Wij staan hier open voor alle nationaliteiten.
Heeft het OM ak hoger beroep ingesteld of vindt die het ook wel goed?

Boer Willem | 07-02-17 | 20:24

@ Berbaar | 07-02-17 | 20:14

Ja, die van jou is sterk! Ik ken er nog zo 1.

Rest In Privacy | 07-02-17 | 20:16

@Berbaar | 07-02-17 | 20:14
En zo is het, sukkels moeten ontmaskerd worden als sukkels.

smdyasc | 07-02-17 | 20:16

smdyasc | 07-02-17 | 20:12

Waarom is het dom. Onderbouw het toch.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:15

Dit is geen nieuws, dus waarom wordt het door GS gemeld? Nieuws zou zijn dat er wel adequaat gestraft wordt in Nederland, nieuws zou zijn als de vader v/h meisje het recht eens een keer wel in eigen hand zou nemen, nieuws zou zijn als het vrouwen in het algemeen net als Ayaan Hirsi eens een keer op zou komen voor vrouwenrechten in plaats van zich stil te houden, nieuws zou zijn als dit geen allochtonen zouden zijn.

Handsomeboy | 07-02-17 | 20:15

omanders | 07-02-17 | 19:58

Overal. In elke studie. Kansarm zijn betekent criminaliteit en ellende.

Neem nu dat Molukse 'christelijke' maatje van mij. Als wij wilde eten dan ging mijn moeder eten koken. Zijn moeder pleurde tien gulden over het balkon voor patat mét. Met de woorden nu niet.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:14

@smdyasc | 07-02-17 | 20:12
Sterke repliek.
Proest..............!!

Berbaar | 07-02-17 | 20:14

-weggejorist-

smdyasc | 07-02-17 | 20:12

VerenigingVanDieven | 07-02-17 | 19:48

Niet bepaald. De statistiek neemt ook de 'nieuwkomers' mee in de berekeningen. De keiharde feiten zijn dat straffen niet helpt. Rehabilitatie wel. Je kan best helemaal koekwaus gaan op Mohammed el A. Maar Jan R. Kan hetzelfde en erger doen. Als hij maar sociaal economisch net zo achtergesteld is als de rest.

Ik ben geen socialist maar wel intelligent genoeg om te zien dat er een directe correlatie is tussen kansarm zijn en criminaliteit. Marokkanen staan helemaal onderaan de ladder en zijn dus per definitie meer crimineel, eigenlijk niet want Antilianen hebben die statistische 'eer'. En ja dat moet je oplossen. Oh en ja dat staat helemaal los van het 'Islam' probleem. We hebben een kansarm immigranten probleem. 9/10 Marokkanen die ik ken weten niet eens wat een moskee (kerk) is en hebben nog nooit de koran gelezen. Ze zijn moslim uit een soort van gevoel maar ze hebben er verder niets mee. Het bewijs daarvoor is vrij duidelijk. De meeste Marokkanen die ik ken en dubieus zijn. Doen alles wat Allah verbiedt. Dus we hebben een laagopgeleiden criminelen probleem.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 20:09

Natuurlijk zijn de verkrachters moslims, was het niet het geval, dan hadden de voorliegers van justitie dit juichend meegedeeld.

smdyasc | 07-02-17 | 20:06

@omanders | 07-02-17 | 20:01
We zullen zien mijn Beste, ik heb er wel vertrouwen in :)

Berbaar | 07-02-17 | 20:05

@Berbaar | 07-02-17 | 19:51


"Ons staatsbestel, rechtspraak en wat dies meer zei zal in de komende tig jaar echt niet substantieel veranderen"


Ik waag datt te betwijfelen.

omanders | 07-02-17 | 20:01

Rapelims?

alsjemenou | 07-02-17 | 20:01

knutsel | 07-02-17 | 19:32

Ja het ligt aan mij.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 19:59

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19


Maar zoals altijd: Waar is het bewijs? Waar staat het onderzoek?

omanders | 07-02-17 | 19:58

@James Lastig | 07-02-17 | 17:39


Dat is niet zo heel moeilijk:


"Twee studies naar groepsplegers laten zien dat allochtone jongeren, vooral Antillianen, sterk zijn vertegenwoordigd in deze dadergroep (Hendriks & Bijleveld, 1999; Looije e.a., 2004). In de stad Brussel bestonden de groepszedenplegers uitsluitend uit allochtonen, te weten Marokkanen en zwart-Afrikaanse plegers (De Wree, 2004)"

nl.aup.nl/wosmedia/296/vol_83_no_2_-_z...

omanders | 07-02-17 | 19:57

@ De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19

U gaat toch niet met droge ogen beweren dat u achttien maanden cel plus het betalen van een grijpstuiver een passende straf vindt voor het verkrachten, drogeren en afpersen van een 15-jarig meisje? Alle onderzoeken met respect tot recidive ten spijt, dit is belachelijk! Je verwoest, je verwoest letterlijk het leven van iemand. Je maakt iemand psychologisch he-le-maal kapot. Die persoon kan nooit meer een normale relatie aanknopen met een andere man, loopt waarschijnlijk de rest van haar leven bij een psycholoog. En u begint over 'ja, maar straf leidt tot een hoger recidivepercentage'. Ik kan me dat voorstellen voor een simpel diefstalletje, misschien een inbraak. Maar voor zoiets levensingrijpends als een verkrachting. Ongelooflijk.

Enter Yeti | 07-02-17 | 19:55

@ Berbaar | 07-02-17 | 19:51

Anderen afzeiken is ook een vak he!

Hoe zou jij van Nederland weer een beter land maken? Heb je zelf ideeën,of blijft het bij anderen naar beneden halen, om jezelf beter te voelen?

Rest In Privacy | 07-02-17 | 19:55

Bijtendehond | 07-02-17 | 19:53

*lysdectisch boetsentord voor zoveelste keer uit raam smijten doet*

Bijtendehond | 07-02-17 | 19:54

Fatwabuster | 07-02-17 | 17:50

Ik bedenk me net dat "stageplek" een anagran is van "stapelgek", waarbij dat laatst op de rechtspraak in Nederland slaat.
Zou het toeval zijn (dat die woorden anagrammen van elkaar zijn)?

Bijtendehond | 07-02-17 | 19:53

Ik blijf het zeggen. Rechtspraak per PC.

Verkrachting - Check
Wederrechtelijke onttrekking van haar vrijheid CQ ontvoering/gijzeling - Check
Versturen (kinder) porno - Check
Bedreiging - Check
Illegaal drugs gebruik/bezit - Check

Gevangenis straf- 12 tot 16 jaar!

Windows heeft gesproken ;)

Rest In Privacy | 07-02-17 | 19:51

@LJBrinkhorst | 07-02-17 | 19:45
Wat ik nu slecht begrijp is dat als het allemaal nu zo vreselijk is hier, nepland, neprechters, nepparlement, wat U hier dan nog doet?
Ik zou vertrekken als ik het hier zo vreselijk zou vinden.
Ons staatsbestel, rechtspraak en wat dies meer zei zal in de komende tig jaar echt niet substantieel veranderen dus verzin iets.
Of is Uw "oplossing" jankeballen op het Internet?

Berbaar | 07-02-17 | 19:51

Let maar op, we hebben het onderste uit de kan der rechterlijke onmacht nog niet gezien.

Wat hebben we toch een gaaf land. Zucht

Franz_K | 07-02-17 | 19:50

Soms doen rechters in NL verbazende uitspraken, de Waxinelichthouder gooier naar de gouden koets eindigde met TBS. Maar als je een kind bedreigd, drogeert en verkracht dan loop je zo naar buiten. Wat een land.

Beroep = Boerenlul | 07-02-17 | 19:48

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19
Walgelijk pleidooi voor een lage straf. Die softe aanpak is toegespitst op de inheemse bevolking. Je weet net zo goed als ik dat groepsverkrachting niet de modus operandi van de blanke man is.

VerenigingVanDieven | 07-02-17 | 19:48

Neprechters in een nepland met een nepparlement. Maar ik zal altijd voor mijzelf en mijn naasten opkomen. Al moet ik er voor zitten.

LJBrinkhorst | 07-02-17 | 19:45

Ziek, ziek doodziek k*tland... je zult de vader zijn van dit kind... echt, volgens mij heb je zo een stel flinke kerels bij elkaar die na 8 maanden een welkom, welkom in dit land willen zingen.
Is dit tevens een onderdeel van de participatie samenleving.. zoek het zelf lekker uit beleid.

fikkieblijf! | 07-02-17 | 19:43

Koos8173 | 07-02-17 | 18:38

Heb net de cijfers binnen van 2010-2016:
Emigranten 2.059.566
Immigranten 2.462.959

duitse herder | 07-02-17 | 19:39

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19

Nou, ik ben geen voorstander extreem straffen ala USA en je hebt een punt dat kostentechnisch en recidive etc hoger zullen zijn bij veel langere straffen, maar de strafmaat is tav delict niet in verhouding, zeg maar gerust zoek. Je kunt natuurlijk een langere straf ook bekijken vanuit het oogpunt voor een samenleving. Namelijk dat je een samenleving beschermt door dit soort gasten op te sluiten

gelachewoar | 07-02-17 | 19:38

Als hij nu "zo spoedig mogelijk" wordt vrijgelaten was het tenminste levenslang geweest.

Steinway | 07-02-17 | 19:35

Deze vrouw ex moslim verteld waarom dit word goedgekeurd door de moslimpjes

youtu.be/LONrRJ9d2tc

Generatie_1984 | 07-02-17 | 19:33

NL heeft tijdelijk (jaartje of 4) gewoon een dictatoriaal regiem nodig, een Kolonel BD voor die klus is toch wel te vinden?
En dan alles (incl. OM) weer terug zetten naar de mentaliteit van de jaren 50.
--
Heeft misschien ook wat lichte nadelen, avondklok en zo.... maar het zou NL wel flink opfrissen.

Keyboardspeler | 07-02-17 | 19:33

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 19:01 Ik moet zeggen dat je wel grappig uit de hoek kan komen. Dus jij was bevriend met dat joch en toen is hij slecht geworden?

knutsel | 07-02-17 | 19:32

Mercatorplein stond ik paar jaar terug te wachten. Zag toen 4 van die getinte gasten bij een scooter in zwarte trainingspakken druk overleggen en geregeld inschattend mijn kant op kijken. Toen toch maar, had nog oud mobieltje, nummer van politie gebeld, geen nood, wel politie. Vroeg of ze niet even konden surveilleren. Toeval of niet, 5 minuten later reed een politieauto heen en weer en die gozers waren al bij de eerste keer snel verdwenen. Unheimisch daar, nooit meer geweest ook in de avond. On topic: volkomen absurd belachelijk lage straffen. Hadden van mij jaren mogen zijn, geen maanden. Ronduit erg voor dit meisje en voor die familie. Dat slachtoffer draagt het haar hele leven mee. Rechtspraak in dit land is volledig de weg kwijt. Gewoon absurd die paar maanden!

Jan, Leiden | 07-02-17 | 19:32

De rechter weet het beter. Moge vrede met hem zijn.

Devadip | 07-02-17 | 19:28

@Herr Zimmermann | 07-02-17 | 18:15 Dank u.

knutsel | 07-02-17 | 19:24

Zou het zo kunnen zijn dat de dame in kwestie zich als een slet gedroeg en ongesluierd rondliep? Dat de mens volgens het wereldbeeld van deze D666 rechters toch maar primaten zijn en er geen absolute waarheid of morele standaard is omdat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij doet? De afbrokkeling van de Joods/Christelijke normen en waarden zijn de oorzaak van dit soort wetteloosheid en volslagen idiote rechtspraak. We hebben conservatieve rechters nodig die namens God met de vreze des Here een oordeel vellen over deze duivelse praktijken.

nerugaer | 07-02-17 | 19:23

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 19:01
Het begint altijd ergens, en of er dan door de omgeving wel of niet ingegrepen is, doet niets af aan de gevoelens van de eventuele slachtoffers die iemand later op zijn pad heeft gemaakt.

Jackanders | 07-02-17 | 19:23

En dan heb ik n.b. op tv een rechter een keer horen zeggen dat in Nederland de strengste straffen van Europa worden opgelegd.

Kaft | 07-02-17 | 19:22

@duitse herder | 07-02-17 | 19:13
Interessant artikel. Het migratiesaldo gaat Nederland duidelijk niet verder helpen als dit doorzet. Ik kan me echter niet zoveel voorstellen bij de genoemde redenen om te vertrekken: einde van tolerante samenleving, de overbevolking en de ongastvrijheid.

Koos8173 | 07-02-17 | 19:22

@Ketchupbadger | 07-02-17 | 19:09
Man, man, man wat een debiliteiten.
Die oranje mongeaul noch Brexit hebben hier iets mee te maken.
50 jaar cel bestaat niet in het strafrecht en ook dwangarbeid niet. Daarnaast lijkt het me de plicht van ieder beschaafd land om ook op die wijze met hun gevangenen om te gaan.
Extra gratis tip, denk eens met die walnoot ipv met de onderbuik!

Berbaar | 07-02-17 | 19:20

Belangrijker, ik brand een kaarsje voor de jongedame in kwestie. *dochter zoeken gaat om een knuffel te geven doet*

automobilaterealist | 07-02-17 | 19:18

ik zie nu pas, er was al iemand die het eerder plaatste. Maar het is toch van de gekke, hoe lang nemen we dit nog, dat is de kwestie.

FreeVogelaar | 07-02-17 | 19:18

Ben ik echt de eerste die niet begrijpt dat er in dergelijke zaken (vrijheidsontneming, verboden middelen, minderjarig slachtoffer, verkrachting, aanranding, afpersing, om maar wat te noemen) niet standaard TBS wordt geëist?
Meer stageplaatsen!

automobilaterealist | 07-02-17 | 19:16

@F1802 | 07-02-17 | 19:00
Ondat dat volledig onnodig en poepsaai zou zijn.
Mensen die zich interesseren in strafrechtelijke uitspraken kunnen deze online tot zich nemen en daar vonnis, motivatie, verklaringen en onstandigheden lezen.
Het is allemaal zo simpel, behalve voor domme mensjes dan.

Berbaar | 07-02-17 | 19:13

Hier wordt je toch woest van. Dit land is kapot. En men maar marsen en janken tegen een Trump en tegen een Brexit en tegen de massale shift naar rechts in de westerse wereld. Hoe zou dat toch komen?!
Dit soort lui verdienen 50 jaar in een betonnen celkamertje voor 2 man van 2 bij 4, met een stalen stapelbed met een matrasje van 10cm dikte. 1 uur per dag luchten en 10 uur per dag strafarbeid. Dit is gewoon een straf, niet voor de daders, maar eentje naar het slachofferTJE en haar familie toe.

Ketchupbadger | 07-02-17 | 19:09

@otjemans | 07-02-17 | 18:55
Je moest eens weten wat ik van Sylvana vind.

necrosis | 07-02-17 | 19:09

Troll alert!

Rest In Privacy | 07-02-17 | 19:09

Nee van die fake-feministes moeten wij het niet hebben. En van die smerige losers van mannen die dit vrouwen aan durven doen ook niet. Als vrouw heb ik een (zij het een illegale) oplossing. Dames, bewapen u! Scherp mes in de pens prima alternatief. Ik kan niet geloven dat dit nog steeds niet adequaat bestraft wordt.

Accident_Prone | 07-02-17 | 19:07

Maar kom, ik wil niet altijd de partypooper zijn. We sturen ze op vakantie, naar een zonnig oord. Zeg maar lange verkansie in hun thuisland. En inboorlingen die dit soort zaken doen, mogen ook naar zonnige oorden.

@DKS, kijk eens naar Buch buiten de bajes. Eye opener.

MarcS | 07-02-17 | 19:07

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:54
Overigens is degene waar ik aan denk geen voorbeeldig mens maar een galbak die in zijn hele leven nog niets heeft toegevoegd in Nederland. Hij heeft wel heel veel gekost, op heel veel vlakken. Dat zo'n persoon inmiddels weer vrijelijk kan zieken is zeker geen aanwinst.

Koos8173 | 07-02-17 | 19:06

@Orakel1958 | 07-02-17 | 18:38
Omdat er hier reaguurdertjes zijn met allerlei meningen en dat mag gelukkig.
Die wisselen we uit dat heet debatteren in een duur woord.
Als U daar niet tegen kan dan lekker oprotten. er zijn nog genoeg webstekjes te vinden waar U alleen gelijkgestemden kunt lezen.
Tabee!!

Berbaar | 07-02-17 | 19:06

@miko | 07-02-17 | 18:50

In het rechtbankverslag staat vermeld dat zij met het meisje hadden "afgesproken" op het Mercatorplein in Amsterdam. Ik weet niet of je Amsterdam een beetje kent, maar neem maar van mij aan dat je daar pas opvalt als je geen bontkraagje draagt, geen Gucci-petje ophebt, geen opgeschoren kaal kapsel hebt, je je niet ophoudt tussen minimaal 4 andere jongens met hetzelfde uiterlijk, heel veel kanker roept, overactieve speekselklieren in de mond hebt en op een - al dan niet- rechtmatig verkregen scooter op de stoep scheurt. Daarom hebben die jongens ook daar afgesproken, omdat iedereen er hetzelfde uitziet en de pakkans daardoor aanzienlijk kleiner wordt.

dysdiadochokinese | 07-02-17 | 19:04

Maar als het mijn dochter was , dan had ik geen zin om naar de rechtbank te gaan de tijd was dan een goede leermeester maar hij kreeg van mijn 100% zijn deel kan een jaar duren 5 jaar 10 jaar maar ik kreeg hem

witchmaster | 07-02-17 | 19:04

@otjemans | 07-02-17 | 18:55
Waarom ik niet??

miko | 07-02-17 | 19:04

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:54
Ik denk dat ik wel weet wie. Die had hier mi inderdaad ook absoluut niet gehoord (extreme understatement).
Strengere gevangenissen zijn geen sharia oplossingen. Heel veel landen passen ze succesvol toe.
Verder vraag ik me af of een lagere recidive kans opweegt tegen de preventieve werking van strenger straffen. Verder zou ik burgers veel meer rechten willen geven om zichzelf te beschermen. (heb elders gezien wat dat voor preventieve werking heeft op bijvoorbeeld inbraak)
Uiteindelijk kan je het simpelweg naar slachtoffer (of nabestaanden) gewoon niet maken om zo slap te handelen. Hier heeft justitie en het OM gewoon een plicht in een rechtstaat die het steevast niet nakomt.

Koos8173 | 07-02-17 | 19:04

@DKS, vergeet jij niet iets te melden m.b.t. SE? Bijvoorbeeld dat dit oude gegevens zijn? Zeg van voor de intocht? Dat deze cijfers echt alleen de natives omvatten, uit een land waar dit soort zaken als excessen of zeer zeer ongebruikelijk gezien werden?

MarcS | 07-02-17 | 19:03

Jackanders | 07-02-17 | 18:44

Och het begon met autoradio's stelen. Het eindigde met drugshandel. De gast die hij heeft doodgeschoten was zelf een zware crimineel. Je gaat me niet vertellen dat jij huilt om een autoradio of een wikkel coke en al helemaal niet om een vermoorde (doodslag) criminele Antilliaan.

Het is triest dat het zo ver heeft moeten komen. Je hoort altijd 'het was geen slechte jongen'. Dat kan ik dus op eerste hand beamen. Het was geen slechte jongen. Hij is wel slecht geworden.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 19:01

Jeugdstrafrecht, altijd toepasbaar op leden van een kinderlijke jankcultuur.

DearMud | 07-02-17 | 19:00

Waarom laten ze dit soort nieuws nou nooit eens zien bij het nos journaal?!

F1802 | 07-02-17 | 19:00

@Rommelende Onderbuik | 07-02-17 | 18:27
Lees gewoon het vonnis daar staat de motivatie in en ziet U wat de overwegingen van de Rechtbank waren, het aangevoerde bewijs of gebrek daar aan, de eventuele verzachtende omstandigheden etc.
Het is allemaal zo simpel maar voor nog simpeler lieden is het natuurlijk nog veel makkelijker om de onderbuik leeg te laten lopen.
Boehoe D66 rechters, strafkoloniën, eigenrichting en nog meer van dat soort onzin.

Berbaar | 07-02-17 | 18:59

necrosis | 07-02-17 | 18:30

Ik mis hem wel. Want het was geen domme jongen. Meer slechte opvoeding en onderwijs en vooral harder en harder geworden. Voor mij is hij nog steeds dat jeugdvriendje. Was een lastige maar leuke knul. Overigens. Christen en Moluks. Maar dat daar gelaten.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:57

miko | 07-02-17 | 18:50
Dat was niet eens mijn intentie.
Haal dat 'witte' maar weg, dan blijft mijn stelling overeind.
Vaders, ooms en broers zijn te braaf.

Jackanders | 07-02-17 | 18:56

-weggejorist-

otjemans | 07-02-17 | 18:55

Koos8173 | 07-02-17 | 18:30

Een vergeetput. Tja. Dat zijn Sharia oplossingen. Ik ben er niet voor want zoals ik al aanhaalde ook een moordenaar kan rehabiliteren. We hebben hier in de reaguurders panelen zelfs een moordenaar die tegenwoordig een voorbeeldig mens is. U weet wel wie.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:54

De rechterlijke macht in Nederland is al jaaaaaren van 't padje af. Heeft geen enkele realiteitszin en hebben een zeer beperkt referentiekader. Maar ja, dit soort lui worden benoemd 'voor 't leven' dus voorlopig komt hier geen verandering in. Mocht het een van hun dochters overkomen dan heeft dat m.i. een positief effect op eerder genoemde realiteitszin en referentiekader, dat dan weer wel.

otjemans | 07-02-17 | 18:54

@Jackanders | 07-02-17 | 18:24
Makkelijk gesteld dat het meisje roomblank zou zijn. En wat voor donkerbruin vermoeden heb je bij de afkomst van de daders??
Grote kans dat ze redelijk op elkaar lijken hoor dat is in veel van dit soort gevallen.
Ik denk ook niet dat er een vader in de buurt is die even compleet Carl Lee Hailey op die gasten gaat. Jammer,dat wel.

miko | 07-02-17 | 18:50

De film A Time To Kill.

Ik kan helaas niet 100% voorkomen dat zoiets ooit met mijn dochter gebeurd. De Nederlandse rechtstaat doet in ieder geval niks hieraan. En daarom zal ik mijn vaderlijke verantwoordelijkheid altijd nemen. Ja. Eigen rechter spelen. Want iemand moet het doen. Wat een achterlijk land is dit toch dat dit moet.

Ja, en nu? | 07-02-17 | 18:49

liever maakt de MSM zich druk om Trump (en waarom hij Melania's hand wel/niet vasthoudt)

Cousin Eddie | 07-02-17 | 18:48

Het OM eiste 3 jaar.
Waarom geen 12?
Wat is daar dan in godsnaam voor nodig?
.
De communicatie vanuit OM en justitie altijd vreselijk beroerd bij dit soort zaken. De straf moet niet alleen boetedoening zijn voor de dader maar ook genoegdoenig voor de samenleving. Een brute, gedrogeerde gangrape op een minderjarige verdient meer dan effectief 12 maanden zitten.
.
Net trouwens nog even gekeken op de Dam:
kekness.nl/wp-content/uploads/2015/12/...
0 vrouwen, 0 spandoeken. Gangrape is prima. Trump niet.

de Voorzittert | 07-02-17 | 18:47

Door deze fopstraffen weet je wat je te doen staat als vader in een dergelijke situatie.

Pakeha | 07-02-17 | 18:46

Ik ga in ieder geval stemmen op een partij die dit soort rechtsspraak enorm aan de kaak stelt en opschoont. Soms is het geen wonder dat mensen eigen rechter spelen.

Turambar | 07-02-17 | 18:44

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:25
Goh, ik pink hier zowaar een traantje weg.
Maar dan wel voor de mensen die hij het leven zuur of onmogelijk gemaakt heeft.

Jackanders | 07-02-17 | 18:44

-weggejorist-

Papenblok | 07-02-17 | 18:43

Slachtoffer komt waarschijnlijk uit hetzelfde milieu als de daders. Klote thuis situatie,laag opgeleid en een laag zelf respect.
Deze gasten hebben als wolven hun slachtoffer uitgekozen. DAT zou juist een zwaardere straf op moeten leveren.Eigenlijk is het iemand die al op de grond ligt nog eens flink natrappen.

miko | 07-02-17 | 18:41

@necrosis | 07-02-17 | 18:36
Geen enkel probleem. Criminaliteit is mi enkel door criminelen naar onschuldige burgers. Hoe meer ze elkaar onderling aftuigen hoe beter.

Koos8173 | 07-02-17 | 18:41

Dit is een hartstikke gaaf land!

dixit R.

*barf doet*

HijgentHert | 07-02-17 | 18:39

@duitse herder | 07-02-17 | 18:32
Volgens mij vertrekken vooral veel hoogopgeleiden al is het alleen maar omdat zij de kans hebben. Het aantal is duidelijk aan het stijgen. Daarvoor terug krijgen we apothekers en doctoren zonder papieren.
Voor mij was het gebrek aan handhaving van het recht (in mijn persoonlijke omgeving) een van de belangrijkste redenen om in 2014 te vertrekken. Ik weiger pertinent 52% te betalen voor zo'n rechtstaat en ik weiger ook mijn kinderen op te voeden met het idee dat niemand voor ze op zal komen.

Koos8173 | 07-02-17 | 18:38

Waarom zijn hier nog zoveel mensen op deze website die het nodig vinden alle problemen te ontkennen? Of nog erger, de mensen die waarschuwen dat het fout gaat (wij dus) demoniseren? Rot toch op naar de linkse rattenbende.

Orakel1958 | 07-02-17 | 18:38

-weggejorist-

Ir. Wilhelmus | 07-02-17 | 18:38

De gemiddelde D66-rechter is in competitie met collega's om de laagste en meest slachtoffer-kwetsende straffen uit te delen. Als een D66-rechter ergens een hekel aan heeft, is het wel aan het slachtoffer van een misdaad.

smdyasc | 07-02-17 | 18:38

De daders waren toch niet toevallig familie van de een van die rechters het zou me met dergelijke strafmaat niet verbazen.

Koeienflat | 07-02-17 | 18:37

Deipnosophist | 07-02-17 | 18:34

Mooi plan maar dan zal de PVV op 15 maart toch minimaal 76 zetels moeten halen.

komtdatschot | 07-02-17 | 18:37

@Koos8173 | 07-02-17 | 18:30
Nooit gehoord van tuig wat ander tuig vermoordt in een PI?
Kijk eens naar OZ.

necrosis | 07-02-17 | 18:36

Waarom al dat gehaat op de rechters altijd? De wet is gewoon achterlijk laf, zeker met dat 'jeugdstrafrecht' voor relschoppers van 15. Pas dat aan en de opgelegde straffen worden ook hoger.

rekennietmachine | 07-02-17 | 18:36

@Mokum Kosher | 07-02-17 | 17:37

Nee dat klopt, die politiek correcte wijven gaan wel naar het Malieveld om te zeiken over mensen mensen die het indirect voor hen opnemen. (Donald en Geert).

Tipped Relic | 07-02-17 | 18:35

Het "tweede-kansen-beleid" viert al ruim 40 jaar hoogtij in de Nederlandse rechtspraak. Het voornaamste argument hiervoor lijkt de "maakbare mens" te zijn.
Er worden lage straffen gegeven, met als argument dat ten koste zou gaan van het "verbeteringstraject".
Hierbij worden twee aspecten van straf, bizar genoeg, buiten het spel gelaten: genoegdoening voor het slachtoffer en de afschrikkende werking.
De focus van rechters lijkt volledig te liggen bij de (re)socialisatie van de dader, zelfs als dit inmiddels de derde, vierde of tiende "kans" is, terwijl er geen hard bewijs is dat de softe benadering tot minder criminaliteit leidt.

Een aantal verbeterpuntjes:
een minimum-straf
bij herhaling direct de maximale straf
geen aftrek van voor-arrest
geen voorwaardelijke straffen
geen standaard vervroegde vrijlating
sobere detentie
voor misdaden geen taakstraffen

Kortom: rechters bepalen schuld/onschuld en worden uiterst beperkt in de keuze van strafmaat.

Deipnosophist | 07-02-17 | 18:34

Als de vader van dit meisje een "ontmoeting" zou hebben met de dader en uiteindelijk opgepakt dan wel veroordeeld zou worden dan kan hij ervan overtuigd zijn dat hij een toptijd gaat doorbrengen binnen de muren van Justitie (ik wil nergens op aansturen hoor)! Veroordeelden en personeel zijn ook niet gek en hebben een hoog moreel gevoel !! Verder hebben zij een goed sluitend netwerk en weten voor binnenkomst wat een nieuweling geflikt heeft ! Voor de daders heb ik minder goed nieuws en een tip: Je bent op voorhand fantastisch de lul en jullie hebben een daadwerkelijk probleem als je binnen komt. Blijf op cel (verzoek ook om insluiting) en ga alle confrontatie uit de weg ! You are so fucked !!!! :) (heb zelf jaren binnen de muren gewerkt).

wattenstaafje | 07-02-17 | 18:33

Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009

aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 144.134
2015 - 147.156

Aantal 840.790 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.918.566 emigranten *

Reden:

- ontbreken vertrouwen in politiek en bestuurders
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

duitse herder | 07-02-17 | 18:32

Ik wens het meisje heel veel sterkte.

dysdiadochokinese | 07-02-17 | 18:32

Lage straf heeft ook voordelen: des te eerder kunnen beide heren even mee gaan wandelen in het bos. Even bukken voor Mandingo, iets met oog en tand.

Sgnietzel | 07-02-17 | 18:31

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:25
Ik zal hem niet missen.....

necrosis | 07-02-17 | 18:30

@De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19
Kans op recidive is nul komma nul als het tuig in de gevangenis zit.

Koos8173 | 07-02-17 | 18:30

@ Maar als de vader v/h 15 jarige meisje verhaal gaat halen... BAM! 4 jaar cel!
Cintiq | 07-02-17 | 17:38

En wat kan hij dan in de gevangenis doen.....? :-)

Rest In Privacy | 07-02-17 | 18:29

Revenge is a dish best served cold...

etwaboy | 07-02-17 | 18:28

Naar hoor.
Maar waarom wordt er zo laag gestraft? Is dat wegens wetgeving of echt iets van de rechter die coulance heeft met de "echte slachtoffers"?
Of was het gewoon weer het OM die de aanklachten niet deugdelijk onderbouwde?

Rommelende Onderbuik | 07-02-17 | 18:27

Zou een van de techneuten hier niet een website kunnen beginnen: justitiefaalt.nl oid. Korte samenvatting van de zaak, naam van de rechters en wellicht ook toelichting van de slachtoffers.
Verder ook aandacht voor niet opgeloste misdrijven, problemen bij aangiftes etc.
Dit soort zaken verdwijnen veel te vaak op blogs als Geenstijl.
Denk dat enkele politieke partijen het met veel interesse zullen volgen en vragen zullen gaan stellen.

Koos8173 | 07-02-17 | 18:27

"Veroordeelt verdachte tot een gevangenisstraf van 18 (achttien) maanden." "

Wat moet deze verdacht dan allemaal doen om WEL 12 jaar invoorwaardelijke gevangenisstraf te krijgen? Ik kan bijna niets ergers dan deze walgelijke criminele feiten verzinnen.

Professor Kluns | 07-02-17 | 18:27

Kunnen we eens stoppen de geestelijk gehandicapten die hier voor rechter doorgaan te benoemen voor het leven .
Zou me trouwens niets verbazen als de rechter in deze vrouw, feministe en D66 lid is.
Het houd niet op !

Castor12 | 07-02-17 | 18:27

Een strafkolonie hebben we nodig. Heropen de mijnen.

Nehemia | 07-02-17 | 18:26

Mijn mening in dit soort zaken is altijd wat genuanceerder.
Of ongenuanceerder, het is maar hoe u het bekijkt.
Jammer genoeg is dit roze weblog nog niet klaar voor zulke controversiele mening waarbij sexeverschillen volledig terzijde geschoven worden, dus ik zal wijselijk mijn bek houden.
U kent dat gevoel wel (van uw bek moeten houden omdat uw mening de menigte niet aanstaat).

jemagookniksmeer | 07-02-17 | 18:26

Ik roep het al jaaaaren: "men moet ophouden met dat gelul over een paar km/h te hard rijden. wat Nederland HARD nodig heeft is een Koos Spee voor ECHTE criminelen."

Xirdalan | 07-02-17 | 18:25

Een van mijn jeugdvriendjes was zo'n verloren jongen. In puberteit... Roven, stelen, moord gepleegd de bak in gegaan, nog erger geworden en uiteindelijk geliquideerd. Ja. Dat is best raar voor een ventje die ik kende toen we tien jaar oud waren en genoot van het avondeten dat mijn moeder maakte, zijn moeder deed dat niet, en mijn moeder altijd met u aansprak. Uiteraard hij was toen al een 'probleemgeval' maar jeugddetentie, gevangenis en meer maakte het allemaal erger en erger. Ik heb hem letterlijk zien vallen.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:25

Boze witte vaders, ooms en broers zijn te braaf blijkbaar.
Laat ik het daar maar bij houden.

Jackanders | 07-02-17 | 18:24

Captain Pervert | 07-02-17 | 17:57
even voor de duidelijkheid. Ziet U het gebroken gezin als oorzaak / dader of is volgens U die Mo of Ali de oorzaak / dader?

Professor Kluns | 07-02-17 | 18:24

-weggejorist-

CS6X | 07-02-17 | 18:23

Dit slaat helemaal nergens meer op, en zorgt voor een totaal onbegrip bij 'we the people'. Vertrouwen in rechtspraak was al laag, maar dit is het dieptepunt. Als vader van het meisje zou ik een flink geweer kopen en de ballen van al die fuckers afknallen. Dat noem je zelf je recht gaan halen wanneer je het niet krijgt.

CS6X | 07-02-17 | 18:23

Tsja. Dit kost het slachtoffer uiteindelijk wel meer dan een half jaar van haar leven. Als het tegenzit een levenslang trauma. By the way, mogen we de afkomst er even bij hebben?

Gewinflipt | 07-02-17 | 18:22

En voor braaf, eerlijk, werkend, spaarzaam, etc. zijn is de taakstraf:
36 uur per week x 45 weken per jaar x 50 jaar lang.
Ofwel: minimaal 81.000 uur
.
Troostprijs? Dat je zelf 'n heel klein beetje mag houden.
Gaaf hè?

Wering | 07-02-17 | 18:22

Nou, het verbod op taakstraffen lijkt dan toch eindelijk zijn vruchten af te werpen.

dugo | 07-02-17 | 18:22

Voor wat verbrand gras bij een moskee krijg je vier jaar...
.
Tja, de prioriteiten van D66 liggen duidelijk niet bij de bescherming van minderjarig meisjes.
.
(Waarschijnlijk zijn de daders gekleurd, en het meisje niet. Was het andersom geweest dan was de straf torenhoog, en de gekleurde ophef groot.)

Peter_K | 07-02-17 | 18:22

@ikdenkwat | 07-02-17 | 18:14
Onder necrosis hadden ze wat meer pijn geleden.
Geloof me, dat wil je niet weten.

necrosis | 07-02-17 | 18:21

Ingehoord. Gek dat mensen steeds vaker het recht in eigen hand willen gaan nemen ....

EdwinM. | 07-02-17 | 18:20

Ja. Maar straf helpt niet. Zie Noorwegen waar ze het softs zijn in Europa met zelfs een recreatieve gevangenis op een eilandje voor moordenaars en verkrachters. Het resultaat. De laagste recidive ter wereld. Je kan mekkeren tot je een ons weegt maar het meest belangrijke in mijn ogen is het voorkomen van herhaling. Ik ben er zelf niet erg gerust op als een kereltje van zestien voor twaalf jaar de bak in gaat om daar te verharden en een 'opleiding' te krijgen en vervolgens na twaalf jaar als volleerd en gewetenloze crimineel de bak uitkomt. Straf werkt niet. Rehabilitatie wel. Meestal.

De Koreaanse Slet | 07-02-17 | 18:19

alvast een signaal naar ons burgers, waarin medegedeeld wordt dat een vrouw verkrachten (in groepsverband) hier vrijwel onbestraft blijft. Handig voor al die hijgende gelukszoekers, die hebben nu vrij spel.

gelachewoar | 07-02-17 | 18:17

".. Nederland oh Nederland, jij bent de kampioen."
@ Mosterd | 07-02-17 | 17:29
-
-
O Nederland, o Nederland
Mijn klein koud kaal kolereland
O kloteland, o kloteland
Jij lullig rot en stiekem land
Ik hou van jou en blijf je trouw
Mijn Nederland, mijn Nederland
Ik hou van jou en blijf je trouw
Mijn Ne-e-e-derland
-
Jij bent en blijft mijn vaders land
Een vuil, vies, stiekem teringland
Ik hou van jou mijn knollenland
Ik hou van jou mijn knollenland
O Nederland
-
Als ik hier in den vreemde lig
Met onder mij een mooie vrouw
Dan denk ik nog steeds rood wit blauw
Dan denk ik nog steeds rood wit blauw
O Nederland
-
En dat mijn Nederland, mijn vaderland
Nou, dat dank ik aan jou
-
Tekst: Jan Cremer

telelezer | 07-02-17 | 18:17

-weggejorist-

Taxi!! | 07-02-17 | 18:16

-weggejorist-

Herr Zimmermann | 07-02-17 | 18:15

@Feynman | 07-02-17 | 18:08
Wat als de dochter van een rechter wordt verkracht?

necrosis | 07-02-17 | 18:15

Met aftrek van voorarrest zijn beide daders met de Kerst weer in staat te gangrapen! Iemand in Nederland is hun buurman. Leuk idee als je dan een dochter hebt.

de Voorzittert | 07-02-17 | 18:14

Hadden wij maar een Trump... wat een ongelooflijk schandalige straf. Goed bezig, 'so-called' judge... FUCK YOU!

CS6X | 07-02-17 | 18:14

Onder Obama hadden ze gewoon levenslang gekregen.

ikdenkwat | 07-02-17 | 18:14

-weggejorist-

Herr Zimmermann | 07-02-17 | 18:13

mezelf:noch

paridae | 07-02-17 | 18:13

Het is om moedeloos van te worden. Dat Badr Hari las ik vandaag een half jaar moet brommen is dan wel weer leuk nieuws.

Nehemia | 07-02-17 | 18:12

Net speciaal even omgereden langs het Malieveld:
denhaagfm.nl/wp-content/uploads/2016/0...
.
De daders moeten eerst Trump heten voordat vrouwen hier van hun dikke reedt af komen.

de Voorzittert | 07-02-17 | 18:12

Mogen we voortaan misschien die rechters met naam en toenaam?

knutsel | 07-02-17 | 18:12


Feynman | 07-02-17 | 18:08
"Als 26 jarige een 15 jarige meisje drugs geven en gangbangen en dan met 1768 eurootjes wegkomen. Een beetje fatsoenlijke escort is duurder."
En dat is waarom dit geen afschrikking nog genoegdoening is. Recht wordt hier niet gedaan.

paridae | 07-02-17 | 18:12

Een advocaat zonder scrupules zou de familie van het slachtoffer kunnen adviseren omtrent het NL rechtssysteem. En deze kan dan uitleggen dat het (al dan niet bewust onder invloed van alcohol) met te hoge snelheid de vermeende daders per ongeluk scheppen hooguit een taakstraf zal opleveren.

filibuster | 07-02-17 | 18:10

Zachte heelmeester maken stinkende wonden..

Janneus | 07-02-17 | 18:10

Jarenlang zag ik rond verkiezingstijd hier in de wijk de posters van D66 achter de ramen van de huizen verschijnen. Nu de dochters rond de 15 zijn en de eerste groepen marokkanen zich bij de supermarkt beginnen op te houden zie ik geen posters meer. Hoop dat de schrik er goed in zit en zij eindelijk verstandig beginnen te stemmen.

Bennie Boos | 07-02-17 | 18:09

Overtredingen worden relatief zwaarder bestraft dan misdaad. In sommige gevallen kun je bijna beter 3 mensen doodrijden dan fout geparkeerd staan.

Wasbakplasser | 07-02-17 | 18:09

Kun je geen civielrechtelijke zaak aanspannen in deze?

Weerduivel | 07-02-17 | 18:08

De rechter vond 1000 euro smartengeld per dader genoeg

De rechter vond 768 euro proceskostenvergoeding voor het uit elkaar getrokken slachtoffer genoeg, ondanks dat het slachtoffertje met een compleet psychisch dossier moet aantonen uberhaupt schade te hebben. Daardoor zal het slachtoffertje een fors deel van haar schadevergoedingen en smartengeld moeten gebruiken om haar eigen advocaat te betalen.

Het slachtoffertje krijgt al 5000 euro schadevergoeding vanuit het fonds voor geweldsslachtoffers, en dat is reden voor de rechtbank om de vordering op de daders te matigen.

Kan de Kamer MORGEN een wet aannemen die forfertaire minimumbedragen voor slachtoffers vaststelt?

Zodat slachtoffers hun medisch dossier niet aan de dader hoeven te geven. Zodat rechters niet meer een trap na kunnen geven.

Als 26 jarige een 15 jarige meisje drugs geven en gangbangen en dan met 1768 eurootjes wegkomen. Een beetje fatsoenlijke escort is duurder.

Feynman | 07-02-17 | 18:08

Gewoon zelf in verzet komen want van de rechtspraak hebben we toch niets te verwachten. Maar Nederland kampioen? Nee het kan nog erger, kijk maar naar Zweden. Daar klagen ze liever nu een politieman aan omdat die het lef heeft op FB te zetten dat 99% van de gevallen die hij wekelijks oppakt een buitenlandse achtergrond heeft. Het lef! Ondersteun de FB-groep die voor hem is opgericht: www.facebook.com/groups/2795289991331...

dalskog | 07-02-17 | 18:07

Hohohohohohhohhooooooo..... niet zo snelllllllll.
Er komt namelijk nog wat straf bij. Het arme kind heeft 3.811,50 aan proces kosten gemaakt, en daarvan moet(en) de dader(s) wel 768,- van gaan betalen. (Meisje blijft dus ook met met een tekort van 3.043,35 zitten)
Ja.... de straffen zijn niet mild in NL.

Herr Zimmermann | 07-02-17 | 18:07

Wat een gaaf land hebben we toch. En als het je niet bevalt omdat je bijvoorbeeld ten prooi valt aan een x aantal migratieachtergrondiërs die je besluiten te onderwerpen aan een groepsverkrachting dan rot je toch lekker op. Groetjes Mark.

Texacoballletje | 07-02-17 | 18:07

Veelzeggend over de tijd waarin wij leven.

Panos88 | 07-02-17 | 18:06

Ik woon vlak bij de Maas, jaren ervaring in de bouw hoe beton aan te maken. Meer zeg ik niet.

Rotterdammert1965 | 07-02-17 | 18:04

om woest van te worden. en dan ben ik nog niet eens familie van het meisje.
als het o.m. nou eens zou beginnen met gewoon de maximale straf te eisen voor elk mensonwaardig vergrijp. en dat de rechters daar dan eens niet over zouden redetwisten en die gewoon zouden geven. dat zou de wereld zoveel leuker maken.

jackindeboxstift | 07-02-17 | 18:02

Kijk en daarom loste die andere man het zelf op. Hij maakte alleen een fout: hij belde de politie.

Koos8173 | 07-02-17 | 18:02

Of is het expres zo laag, omdat de status quo graag criminelen terug in de samenleving heeft? Zodat de status quo hun eigen machtspositie kan blijven rechtvaardigen.

Daarnaast zijn wij dan te druk met ons bang/kwaad maken hiervoor, waardoor we niet piepen over de hogere belastingdruk etc.?

Vanaf bovenaf bekeken zijn er alleen maar voordelen om dit soort beulen op de samenleving los te laten, i.p.v. ze achter slot en grendel te houden.

Durereaguurder | 07-02-17 | 18:02

-weggejorist-

Promedio | 07-02-17 | 18:01

@Captain Pervert, ja klopt. Je hebt kwetsbare meisjes. Maar daar begint het niet mee. Het begint met twee ouders die familie van elkaar zijn. Dan heb je een opvoeding zonder gezag. En dan heb je het gevoel van onaantastbaarheid.

roze_bril | 07-02-17 | 18:01

Whoops. Mijn reactie hoorde bij dat topic over Meester Bart.

In dit geval zou ik zeggen: totaal bizarre straf. Het leven van een meisje verwoesten en dan zulke straffen, ongelooflijk.

Doldwaas | 07-02-17 | 18:00

ALLESANDERSSHOW | 07-02-17 | 17:54
Maar dat is ook zo.
D66 is pecunia non olet.
Strafmaatregelen kosten de D66 rechters geld.
Dus u moet zelf maar dealen met die criminelen. Dan kan D66 ondertussen uw geld aan Brussel geven of aan grote corporaties. Dat schijnt heel goed voor u te zijn.

bakoenin | 07-02-17 | 17:59

Ik lees ook dat er een gevangenis straf van 3 jaar is geëist; als de maximumstraf 12 jaar is ga ik me echt afvragen hoever je moet gaan om die eis te horen.

Wat een land!

Bon-sens | 07-02-17 | 17:59

Er staat geen kleur van de daders bij. Dan weet ik het wel. Dat verklaart ook de strafmaat.

Zupschufter | 07-02-17 | 17:59

der_feldwebel | 07-02-17 | 17:51

Correctie: 6 (zegge: zes) maanden....

Lonestarr | 07-02-17 | 17:58

-weggejorist-

Doldwaas | 07-02-17 | 17:58

"in de brievenbus van de moeder van die [slachtoffer] zou doen."
Vader was niet thuis, of niet meer in beeld?
Meisjes die betrokken zijn bij dit soort dingen komen vaak uit gebroken gezinnen. Dáár begint de ellende. Er zijn ook meisjes die niet vatbaar zijn voor de praatjes van Mo en Ab.

Captain Pervert | 07-02-17 | 17:57

Wanneer snappen ze het nou eens hoe die rechters denken, die hebben namelijk zelf ook kinderen hoor. En als je anderen zwaar straft, ja.....

FreeVogelaar | 07-02-17 | 17:56

pa_niek | 07-02-17 | 17:53
Een eierprikker in de doos is effectiever

bakoenin | 07-02-17 | 17:55

-weggejorist en opgerot-

niemandzielig | 07-02-17 | 17:55

Dit moet de reden zijn dat rechters nooit meer voor het leven benoemd kunnen worden en uit het ambt gezet moeten kunnen worden bij wanprestaties.
Door massaal op de PVV te stemmen kunnen we deze misstand misschien veranderen.

Toontje-lager | 07-02-17 | 17:55

Ik begrijp met dit soort vergrijpen niet waarom dit soort daders niet permanent uit de samenleving worden gezet. Dit is niet meer de categorie in de fout gaan en je krijgt een tweede kans. Dit is af. Je weet nooit of er een genetische component is, maar die selecteer je ook uit.

roze_bril | 07-02-17 | 17:54

Ik noem dit een opzettelijke middelvinger naar het slachtoffer. Deze rechters zijn misdadig bezig, en de zogenaamde feministen in dit land die voor deze schande niet uit de stoel komen, schande.

lanexx | 07-02-17 | 17:54

En dan zijn er ook nog veel klootzakken die vinden dat deze rechters met de wet in de hand de juiste beslissingen nemen.
Er is hier een rechtsstaat vinden ze en daar moet niemand aan tornen.
Wel, mijn rechtsgevoel wordt steeds meer gekrenkt en ik blijf zeggen dat de augurken in toga een D66 mentaliteit hebben.

ALLESANDERSSHOW | 07-02-17 | 17:54

Ondertussen op het Malieveld... Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land!

First Contact | 07-02-17 | 17:53

Ik ben ineens heel misselijk geworden.
Ongelooflijk!

En de politici maar roepen "doe normaal" en iets met "normen en waarden".

Bon-sens | 07-02-17 | 17:53

Detentie kost 700 Euro per dag.
Aangezien we moeten voldoen aan minimaal de 3% norm is het wegbezuinigen van detentie een goed begin.
Want immers, een land wat geen geld meer heeft voor goede ouderenzorg heeft zeker geen geld meer voor detentie.
Participatiemaatschappij. U moet zelf maar voor gevangenissen zorgen.

bakoenin | 07-02-17 | 17:53

Nu is 't genoeg! Ik laat m'n dochters alleen nog maar met een ratteval in de onderbroek naar buiten gaan.

pa_niek | 07-02-17 | 17:53

Meestal noem je dan de voornaam en eerste letter achternaam van de dader of komt dit niet door de censuur heen....
M'n onderbuikt jeukt als de tering..

Longhorn | 07-02-17 | 17:52

Ik heb een jaar of acht geleden zelf kunnen ervaren dat het met de rechtspraak in dit land droevig is gesteld. En het wordt regelmatig onderstreept, ook vandaag weer. Sja, benoemd voor het leven was het toch?

drs. P | 07-02-17 | 17:51

Ik gun die viespeuken veel gevallen zeepjes in de gemeenschappelijke douche. Want van het rechtssysteem moet je het niet hebben in dit land.

paridae | 07-02-17 | 17:51

Het kind zal toch ook een vader hebben? die heeft nu 9 (zegge: negen) maanden de tijd om een goed plan te bedenken.

der_feldwebel | 07-02-17 | 17:51

ames Lastig | 07-02-17 | 17:39
.
U heeft de verzachtende omstandigheid al geraden..... komt bij, kansloze jeugd, ontbreken van een vaderfiguur, geen stageplek.... etc etc

Fatwabuster | 07-02-17 | 17:50

Fake nieuws toch????

Kleine Tubbs | 07-02-17 | 17:50

Hopelijk gaat dit tuig de maanden die ze dan moeten zitten zelf elke dag een verkrachting meemaken. Kunnen ze zelf voelen wat het is.
sinar2 | 07-02-17 | 17:47
Die gaan in de gevangenis coke dealen en pokeren met de cipiers.

XaleX_2 | 07-02-17 | 17:49

Hopelijk gaat dit tuig de maanden die ze dan moeten zitten zelf elke dag een verkrachting meemaken. Kunnen ze zelf voelen wat het is.

sinar2 | 07-02-17 | 17:47

Heel het rechtssysteem in dit land is een lachertje. Dit is vast weer zo'n rechter geweest die de daders als slachtoffers beschouwt die niets opschieten met een lange straf. Ze moeten geholpen worden in de maatschappij waar hun geitenwollen kousen collega's ze weer op het rechte pad gaan helpen.

XaleX_2 | 07-02-17 | 17:46

Als ik dit terug reken vanaf een verkeers boete zouden ze een miljoen jaar brommen.

hatschjoe | 07-02-17 | 17:45

Ook hier op zn minst chemische castratie en min 10jaar zitten. Was ik maar rechter geworden..

MinderStijl | 07-02-17 | 17:44

@Mokum Kosher | 07-02-17 | 17:37
Ja, maar vorig jaar gooiden witte mannen eieren naar een AZC. En Steenbergen gebeurde.

Ebert de R | 07-02-17 | 17:43

-weggejorist-

SlappeOchtendLUL | 07-02-17 | 17:43

Kampioenen, Kampioenen!!!! Alle rechters der Nederlanden zijn allerbeste!!! lalalalala, neuk een meisje kapot! Haar leven voor altijd verrot en daders blij! Ow Nederland, want ben jij toch zo mooi!!!!!!!!

TRUMP | 07-02-17 | 17:43

Hier zouden feministes als Jet Bussemaker zich een boos over moeten maken i.p.v. vrouwenquota's in het bedrijfsleven en wetenschap proberen te forceren.

IslamPislam | 07-02-17 | 17:42

@Wijze uit het Oosten | 07-02-17 | 17:40

U bent een wijs man! .. ik ga naast u zitten..

Cintiq | 07-02-17 | 17:42

@Cintiq | 07-02-17 | 17:38
Ik ga het er met liefde voor zitten als dit Dochterlief uit het Oosten was geweest..

Wijze uit het Oosten | 07-02-17 | 17:40

Ach, moet ik nu verrast kijken? :/

3*links=rechts | 07-02-17 | 17:39

Iets zegt me dat deze lui na hun detentie maar beter naamloos in noordoost Siberïe kunnen onderduiken.

brughslurph | 07-02-17 | 17:39

Mogen we raden naar de kleur van de daders?

James Lastig | 07-02-17 | 17:39

Hoe komt het toch dat mensen geen vertrouwen meer in de rechtstaat hebben.....

StijlvolRechts | 07-02-17 | 17:38

En je hoeft maar 2/3 uit te zitten. Kan je daarna een Volkertje doen en de samenleving zuigen

Toiletflush | 07-02-17 | 17:38

Ja maar.... Trump.

Wachtwoord1234 | 07-02-17 | 17:38

-weggejorist-

Demrocks | 07-02-17 | 17:38

Maar als de vader v/h 15 jarige meisje verhaal gaat halen... BAM! 4 jaar cel!

Cintiq | 07-02-17 | 17:38

Hier zouden vrouwen nu eens de straat op voor moeten gaan. Maar dat doen ze niet.

Mokum Kosher | 07-02-17 | 17:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken