Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rechter: Volkert van der Graaf blijft vrij man

volkert2.jpgEn we gaan rrrrrechtstreeks naar de hoofdstad waar mevrouw mr. Saskia Belleman samen met een keur aan gelegenheidsconcullegae de uitspraak in de zaak van Pimmoller annex fotomodel Volkert van de Graaf volgt. Voor wie door het uitstel het bos niet meer ziet: zaak draait om de voorwaarden voor de rechtsgevoelschendende vrijlating van de grote dierenvriend. Het OM zegt dat hij die geschonden heeft, terwijl Volkert volgens zijn raadsman een prima gewone jongen is die ook maar zijn beste beentje voor zet. Rechter begint vanaf 10:00 uur met de uitspraak, if something happens blame him and court system. Bad!
UPDATE: BAM. Dat was kort. De rechtbank geeft Volkert gelijk en puts our country in peril. Volkert blijft een vrij man.
UPDATE: Hele uitspraak HIERRR. De man die eerder basaal Pim Fortuyn doodschoot, houdt zich nu ook aan de basale voorwaarden en dat is basaal genoeg om niet in de basale gevangenis terecht te komen. De basale vvd-campagnestunt is dus basaal mislukt.

Reaguursels

Inloggen

och ja OM maakt er weer eens een zooitje van en dan zijn de rechters die dan weinig anders kunnen op basis van brakke bewijsvoering opeens de schuldige D66 rechters.
En Wilders doet Trump na of elke aankomend dictator.

KomodoVaraan | 07-02-17 | 11:19

"Zou Geenstijl niet een groot onderzoek moeten gaan ondernemen naar het functioneren van rechters?"

Dit is nu het verwoestende effect van het gif dat Wilders in onze samenleveling spuit.
Omdat een aantal uitspraken hem niet bevielen heeft hij alle rechters verdacht gemaakt (D66 rechters)
Schandelijk en ontzettend schadelijk voor onze rechtsstaat. Onze rechtsspraak behoort tot de beste ter wereld, maar tegen ongefundeerde verdachtmakingen kan niemand zich verdedigen.

ArjenZH | 07-02-17 | 09:02

Deze zaak begint steeds harder te stinken.

Wekkertje | 07-02-17 | 08:14

@Berbaar | 06-02-17 | 11:24
Tijden veranderen; de samenstelling van de EC ook. Zonder Merkel, de besluiteloze en onhandige Cameron en Hollande. Wat ervoor terugkomt kan een team zijn met meer realisme en slagvaardigheid en met betere controle op de taken van het MEP zonder de voortdurende stiekeme interventie van het #teamluxemburg, gevormd door het koppel Juncker en Asselborn.

Een pragmatisch politicus weet zijn kansen te benutten en verzandt niet in het volharden in dogmatische standpunten.

kindapaas | 07-02-17 | 01:46

Feynman | 06-02-17 | 10:44
Zou Geenstijl niet een groot onderzoek moeten gaan ondernemen naar het functioneren van rechters?

Frits_v_Schuttingen | 06-02-17 | 23:43

@pro1991 | 06-02-17 | 18:41
Mijn nederland is het helaas allang niet meer.

Slipsnifter | 06-02-17 | 21:12

Wat hieruit vooral blijkt, dat vonnissen met 3 week schoffelen, 18 jaar voor moord met voorbedachte rade, met in vervroegde vrijheidsstelling, met begeleiding reclassering, helemaal fout is. Daar krijg je levenslang voor en / of levenslange TBS. Zonder gratie.

Maar dat is te duur, levenslang bak, dus dan schoffelen en kort straffen.

Publieke opinie over de zeik en dan een afspraak over basale informatie zelf breken. Losers.

Raider Twix | 06-02-17 | 19:16

ArjenZH,

Ik hoop toch niet, dat je serieus meent dat een type Roland Freislwr een rechter zou moeten worden? Ik hoop, dat je toch ietwat historisch besef hebt.

Maar voor alle complotdenkers. Die van der Graaf procedeert veel en wint ook veel. Dat deze man niet de populairste persoon is van Nederland is wel duidelijk, maar misschien heeft de man in veel gevallen gewoon gelijk. Niet dat je daar blij mee moet zijn. Maar toch.

Dan even terugkomende op de rechters. Nederland wordt niet geregeerd door rechters, maar door politici, die wetgeving opstellen. Daarvan is Wilders ook een onderdeel van. Het is vrij gemakkelijk om een minimale straf in wetgeving op te nemen, maar elke misdaad heeft zijn redenen en de huidige rechters passen de wet toe, zoals die is opgesteld. Het alternatief is rechtspraak zoals in nazi Duitsland, waarbij de uitslag vooraf al duidelijk was.

Als er dus een probleem is met de straffen die worden uitgesproken, dan dient de wetgeving anders te worden en ga je al snel een bedenkelijke kant op. Zoals de PVV wil. Iedereen is vrij om te spreken, zolang het maar de mening is van de PVV. Bij een nadere mening ben je al snel een verrader van het Nederlandse volk. Dat komt me trouwens ook weer bekend voor.

jezusisonzin | 06-02-17 | 19:15

@Wienerschnitzel mit | 06-02-17 | 17:10

"de centen die hij van ene Ad Melkert kreeg om Fortuijn af te maken." ???

Die beschuldiging kunt u natuurlijk wel bewijzen? Anders schreef u het toch niet zomaar?
Maak aub. die feiten even bekend. Want tot nu toe weten mensen niet beter dan dat Melkert zelf bedreigd werd, zijn huis constant bewaakt werd, en hij zelfs een doorgeladen pistool thuisgestuurd kreeg. Zet het even recht!

Pace | 06-02-17 | 18:45

Dit is Nederland. Ons Nederland. In 2017....

pro1991 | 06-02-17 | 18:41

Jammer, laten we hopen dat Volkert zijn voorwaarden nu wat duidelijker gaat schenden, zodat hij in plaats van de 12 jaar die hij nu gezeten heeft de volle 18 jaar uit moet dienen. Hem van harte gegund!

Pace | 06-02-17 | 18:39

@ArjenZH | 06-02-17 | 18:20
Grafzwitsal..

Slipsnifter | 06-02-17 | 18:26

"Die klootzak wint alles, alleen al als dank voor bewezen diensten aan de D66/GL-rechters. Pim moest worden opgeruimd. Volkert deed het en is nu immuun. Tijd voor andere rechters; het type dat recht spreekt"

Je denkt aan een type a la Roland Freisler?

ArjenZH | 06-02-17 | 18:22

-weggejorist-

ArjenZH | 06-02-17 | 18:20

@ArjenZH | 06-02-17 | 17:58
Grafjong..

Slipsnifter | 06-02-17 | 18:18

@Rotterdammetje
"Dat Volkert niet herkend wordt op straat. Dat het hem lukt om ongestoord over straat te lopen. Zegt een hoop over de NLders die Pim aanhangen, dat het fatsoenlijke lui zijn. Als het omgekeerd was was allang de shit uitgebroken."

Wat wil je nou beweren? Dat de moordenaar van Els Borst wel gelyncht gaat worden door woedende D66 aanhangers?

ArjenZH | 06-02-17 | 18:11

Dat Volkert niet herkend wordt op straat. Dat het hem lukt om ongestoord over straat te lopen. Zegt een hoop over de NLders die Pim aanhangen, dat het fatsoenlijke lui zijn. Als het omgekeerd was was allang de shit uitgebroken.

Rotterdammert1965 | 06-02-17 | 17:59

@Slipsnifter
"Ik had niet anders verwacht in dit grafland"

We horen tot de 8 meest welwarende landen ter wereld. Schaam je dood om zo over Nederland te spreken. Ga eens een jaartje op de Filippijnen wonen dan snap je hoeveel geluk je hebt gehad dat je wieg in Nederland stond.
Onuitstaanbaar verwend gedrag hier van die PVV Tokkies.

ArjenZH | 06-02-17 | 17:58

@Wienerschnitzel
Dus jij vind een rechter die zegt dat een PVV sympathisant nooit rechter mag worden onafhankelijk ?.

Nee dat vindt ik helemaal niet. Maar welke rechter heeft dat gezegd dan?
Je beschuldiging van moord aan het adres van Ad Melkert gaat alle perken te buiten.
Maar nee hoor PVVers zaaien helemaal geen haat...
Jullie maken Nederland kapot met jullie angst en haatzaaierij.

ArjenZH | 06-02-17 | 17:54

Gelukkig staat de Rechtbank midden in de maatschappij...

Duul Jeelder | 06-02-17 | 17:49

Kan ie eindelijk beginnen aan z'n geld uitgeven,je weet wel, de centen die hij van ene Ad Melkert kreeg om Fortuijn af te maken.

Wienerschnitzel mit | 06-02-17 | 17:10

ArjenZH | 06-02-17 | 13:15
Dus jij vind een rechter die zegt dat een PVV sympathisant nooit rechter mag worden onafhankelijk ?.

blauwe zander | 06-02-17 | 16:51

Volkert. Die gaat van de linksche colonnne ooit nog wel eens een standbeeld krijgen.

Nehemia | 06-02-17 | 16:50

3 maal een diepe buiging voor Volkie! Hij trollt de hele samenleving en met name van der Steur en de VVD de moeder! Moet je maar niet zo'n opzichtig verkiezingsstuntje proberen uit te halen! Overigens had hij van mij best wat langer in de cel mogen zitten maar dan wel op uitspraak van de rechter. De regels achteraf veranderen omda je dat politiek beter uitkomt is een rechtsstaat onwaardig.

ECLP | 06-02-17 | 16:24

Als iedereen die deze man tegenkomt gewoon een fluim tegen zijn kankerhasses spuugt dan is hij binnen een maand een geestelijk wrak. "Een duim voor een fluim"

ad melkert | 06-02-17 | 16:21

wederom stuurt deugend nederland aan op een hit

eriksweet | 06-02-17 | 16:13

Ik had niet anders verwacht in dit grafland.

Slipsnifter | 06-02-17 | 16:06

schijt aan het hele justitieel apparaat helpt enorm. Voor Volkert met zijn narcistische symptonen peace of cake. Volkert denkt hetzelfde als hier de regentenkliek en de afspiegeling in de rechtzaal.. waarvan akte en over tot de orde van de dag.. Dit land is geen rechtstaat meer dit land is een open psychiatrische instelling met aan het hoofd wat slimme patiënten..

fikkieblijf! | 06-02-17 | 16:02

In Amerika zit de moordenaar van een Beatle al 36 jaar in de bak en zal er naar alle waarschijnlijk nooit meer uit komen. In Nederland wandelt de smeerlap die in koelen bloede onze gedoodverfde premier omlegde al na 12 jaar fluitend z'n cel uit en zal daar nooit meer terugkeren, met dank aan hetzelfde stelletje 'crooked judges' dat Wilders onlangs nog veroordeelde voor het stellen van een vraag. Ja ja, Nederland maakt z'n reputatie van "asshole of the world" weer es helemaal waar.

Novanex | 06-02-17 | 15:57

Had niet anders verwacht. Zou mij zwáár zijn tegengevallen als Nederlandse rechter daadkracht, karakter, ballen had getoond, de grootste gerechtelijke dwaling in Nederland in de 21e eeuw had gecorrigeerd, begrip had getoond voor het onbegrip in de samenleving.

Zenzeo | 06-02-17 | 15:53

@corbiere | 06-02-17 | 14:12
"Wat ik bedoel te zeggen is dat diegene die Wilders vermoord nu al ziet dat ie een makkie krijgt als ie daarvoor überhaupt gepakt wordt, dat is verkeerd."

En ik leg uit waarom dat niet gebeurd. Niemand gaat toch een aanslag plegen op Wilders om Nederland uit de EU te krijgen.

Nathan R Jessup | 06-02-17 | 15:51

Goh, dit kwam als een volslagen verrassing hoor.

Bata4 | 06-02-17 | 15:48

Wat een emoties.....
Gelukkig oordeelt de rechter en niet het voor 95% uit domkoppen bestaande nederlandse volk.

Tabernakel | 06-02-17 | 15:36

@Berbaar | 06-02-17 | 10:28
Er is me dunkt wel enig verschil van gevangenisstraf voor het niet (kunnen) betalen van een boete en moord.
En dan absoluut geen spijt hebben van die moord, en het tegenwerken van reclassering.
Probeer jij die instantie maar eens tegen te werken. Direct terug naar het gevang is het resultaat.

Hunebedbouwer | 06-02-17 | 15:23

Oeps ik vrees voor zn leven op deze aardkloot,er zullen beslist nu plannen worden gesmeedt door enkele individuen.

repu077 | 06-02-17 | 15:17

Laat die Volkert toch lekker 'vogelvrij' zijn...

Accident_Prone | 06-02-17 | 15:03

-weggejorist-

AntiZanicz | 06-02-17 | 15:00

Astroturfer | 06-02-17 | 13:52 | | Reageer+ | 0
VVD had er op gehoopt dat het niet zo snel op de rol zou komen, maar voor Volkert vliegt men, hij zou immers uit de school kunnen klappen voor de verkiezingen,zelfs al is het gelogen, dus Volkert heeft de hele policore bende bij de ballen, en die gaat hij niet loslaten. En ik weet zeker dat hij, een of ander document met "de ware toedracht" heeft achtergelaten voor het geval men op verkeerde ideeën komt.

corbiere | 06-02-17 | 14:25

ArjenZH | 06-02-17 | 13:47 | | Reageer+ | 0
Daar woon je ook, we moeten alleen dat onafhankelijke nog voor elkaar zien te krijgen. Voorlopig wordt in deze groep zelfs de nieuwe aanwas zwaar geïndoctrineerd heb ik mogen ervaren, kort geleden. Redelijk schandelijk maar men doet het gewoon, zelfs geen schaamte.

corbiere | 06-02-17 | 14:16

De rechters geven Bokito een banaan mee, only in bananenrepubliek Nederland!

Kennethhagers | 06-02-17 | 14:16

Voor mij kwam het totaal niet als verrassing dat de rechtbank #Volkert niet weer op zou laten sluiten. Dan moet-ie het wel heel bont maken. En dat doet-ie niet. Dom is-ie ook niet. De prutsers die zich journalist noemen en bij zo'n poepsaaie uitspraak gaan zitten met hun 'we willen bloed zien'-mentaliteit zullen wel teleurgesteld zijn. Het OM gaat helemaal niet over je gedachten en dat dacht de advocaat van Fortuyn wel even te kunnen. Dat kan dus niet. En terecht.

Jan Gordelroos | 06-02-17 | 14:13

Nathan R Jessup | 06-02-17 | 11:55 | | Reageer+ | 0
Dat klopt wel, maar wat als hij de verkiezingen wint? En gaat schuiven met 50 zetels?

In het geval van Trump is het best lastig, die heeft een VP gekozen, alla van der Staaij, dus diegene die Trump neerlegd, wordt vermoord door die zelfde snowflakes, wat dan komt er echt Law and Order en op alle gebied, dan wordt het woord abortus zelfs verboden.
In het geval van Wilders, dan krijg je daarna vermoedelijk Bosma, en die is niet zo lastig en recalcitrant, zegt verder wel waar het op staat, maar is voor de andere politici niet zo'n pain in the ass.

Wat ik bedoel te zeggen is dat diegene die Wilders vermoord nu al ziet dat ie een makkie krijgt als ie daarvoor überhaupt gepakt wordt, dat is verkeerd.

corbiere | 06-02-17 | 14:12

Dit zaakje stinkt:
- belofte van de VDD over de moordenaar van Fortuyn was een leugen
- reclassering is een farce en overbodig verklaart (210 mln belasting besparing)
- rechters zijn een farce
- recht zou rekening houden met de maatschappij. *** lachen doet ***
- Volkert toont geen berouw en toont recidive, rechters zien dit niet en handelen niet
- bij Wilders 'kennen' de rechters de wet en nu hebben ze alzheimer.
Ik neem aan dat het OM in hoger beroep gaat. *** weer moet lachen ***

Astroturfer | 06-02-17 | 13:52

@ArjenZH | 06-02-17 | 13:43
Ach het is natuurlijk veel leuker om 10 jaar lang allerlei vage complotjes te bedenken dan er even de feiten en de motivering op na te slaan.
Zoiets??

Berbaar | 06-02-17 | 13:50

@miff | 06-02-17 | 13:23
Is hier al 100 keer in de panelen behandeld.
Lees de vonissen daar leggen de rechters precies uit waarom de één wel levenslang krijgt en de ander niet.

Berbaar | 06-02-17 | 13:48

"Het zijn unmarked groepen die je eigenlijk niet in je land wil hebben maar in bepaalde gevallen zoals nu is het jammer dat wij hier geen doodeskaders hebben zoals destijds in El Salvador."

De PVV aanhang kruipt dichter en dichter tegen het facisme aan. Geweld gebruiken als de uitspraak van de rechter je niet bevalt. Dat is wat hier staat.
De lijkt op een oproep om SA sturmtroepen op te richten als in het 3e rijk, die de "Wil van het Volk" uitvoeren.
Ik leef liever in een land waar de uitspraak van de onafhankelijke rechter gewoon bindend is.

ArjenZH | 06-02-17 | 13:47

"Het doet toch sterk vermoeden dat er vanuit de rechtelijke en politieke macht een hoge mate van dankbaarheid richting van de G. leefde voor het "opruimen" van een groot potentieel gevaar voor de bestaande elite"

Het je de vonnissen en de motivatie geleden, of klets je maar wat uit je nek met je rechtsstaat ondermijnende complottheorietjes?

ArjenZH | 06-02-17 | 13:43

Wat ik na al die jaren nog steeds niet begrijp is waarom Mohammed B. levenslang kreeg voor een enkelvoudige moord, en van der G. slechts 18 jaar voor een enkelvoudige moord.
Het doet toch sterk vermoeden dat er vanuit de rechtelijke en politieke macht een hoge mate van dankbaarheid richting van de G. leefde voor het "opruimen" van een groot potentieel gevaar voor de bestaande elite.

miff | 06-02-17 | 13:23

Ach, zoals menig advocaat mij al jaren toevertrouwde: 'aan een vonnis in 1e aanleg heb je niets, altijd in hoger beroep gaan'.
En dat moet ook hier weer gebeuren. D66-rechters hebben ongetwijfeld hun best gedaan om tot dit vonnis te komen, en laten we wel zijn: ze kunnen het nooit goed doen, naar wie dan ook.

Albert5000 | 06-02-17 | 13:20

@Devadip
"Opportunistische politici die OM aansturen jegens linksgedeformeerde rechterlijke macht"

Heb je daar enig bewijs voor?

ArjenZH | 06-02-17 | 13:16

In een fatsoenlijk land zou dit stuk ellende levenslang hebben gekregen!

ALLESANDERSSHOW | 06-02-17 | 13:15

In een fatsoenlijk land zou dit stuk ellende levenslang hebben gekregen!

ALLESANDERSSHOW | 06-02-17 | 13:15

@Blauwe Zander

Ik ben volledig nuchter. En ik heb absoluut vertrouwen in onafhankelijkheid van onze rechters, ook als een uitspraak mij een keer niet bevalt.
Als je het niet eens bent met de wet waarop de rechter zich baseerd, moet je op een partij stemmen die de wet aan wil passen, maar geef rechters niet de schuld die gewoon de wet toepassen.
Je ondergraaft onze rechtsstaat met je complottheorieen en je bent de enige niet hier.

ArjenZH | 06-02-17 | 13:15

Sorry, dubbelpost.

Devadip | 06-02-17 | 12:58

-weggejorist-

Devadip | 06-02-17 | 12:57

Achterhoedegevecht, want dan had meneer vd G. één jaar max moeten zitten. Toe maar. Dat dat niet wordt toegekend, of wel, vind ik niet zo interessant an sich. Het is tekenend voor zowel OM als rechters wat er gebeurt. In die zin is het wel interessant vind ik. Opportunistische politici die OM aansturen jegens linksgedeformeerde rechterlijke macht. Als het een TV-serie zou zijn, zou ik kijken. Nu is het slecht voor mijn hart.

Devadip | 06-02-17 | 12:57

Als er een God bestaat stuurt hij een verwarde man op Volkert af!

D.Ormin | 06-02-17 | 12:56

blauwe zander | 06-02-17 | 12:32
T, 2x.

swassannuf | 06-02-17 | 12:50

@alshetware | 06-02-17 | 12:43
Als die meer dan 1x per kwartaal op bezoek komt dan komt U er vast mee weg.
Want verzachtende omstandigheden ;)

Berbaar | 06-02-17 | 12:49

Zou je voor moord op je schoonmoeder ook maar 12 jaar krijgen ? (met aftrek natuurlijk)

alshetware | 06-02-17 | 12:43

Het zijn unmarked groepen die je eigenlijk niet in je land wil hebben maar in bepaalde gevallen zoals nu is het jammer dat wij hier geen doodeskaders hebben zoals destijds in El Salvador.

Let wel, geen voorstander van hetgeen toen gebeurde maar in dit enkele geval toch jammer.

Moneytron | 06-02-17 | 12:42

Moordenaars horen niet vrij rond te lopen!

Gags Beasley | 06-02-17 | 12:38

ArjenZH | 06-02-17 | 12:18
Was helaas weer eens even te snel.
Onafhankelijke rechters , hahaha ,je moet niet zo vroeg zuipen man ,dat vertroebeld je geest.

blauwe zander | 06-02-17 | 12:32

Laten we ook niet vergeten dat met zijn wapen zeer waarschijnlijk ook Chris van der Werken, milieuambtenaar, in 1996 is vermoord. Volkert is een sluwe moordenaar die handig van alle mazen in de wet gebruik maakt. Wie doet er wat aan?!

niemandzielig | 06-02-17 | 12:28

ArjenZH | 06-02-17 | 12:18
Onafhankelijke rechters , hahaha je niet zo vroeg zuipengeest man ,dat vertroebeld je geest .

blauwe zander | 06-02-17 | 12:27

Dit land is ziek - en niet zo'n klein beetje ook.

bisbisbis | 06-02-17 | 12:26

Econostra: Het netwerk achter Volkert van der Graaf, door Peter Siebelt; uitgeverij: Aspekt, ISBN 90-5911-437

ChatBot | 06-02-17 | 12:19

-weggejorist-

ArjenZH | 06-02-17 | 12:18

Een schok en ook woedend makende nawerking door de rechtbank op touw gezet,en machteloosheid hoe is het in godsnaam mogelijk, te hopen is dat er eens gerechtigheid [korte metten wordt gemaakt oa met dit soort wetsovrtredende politieke moordenaars zoals deze man is dat de bijl aan de wortel van deze samenleving wie neemt dit nog serieus]wordt uitgeoefend, waar is de heer fred teeven de crime fighter? Hij heeft straks tijd genoeg om dit op te pakken? Toch?

GossyToch | 06-02-17 | 12:15

Iemand verbaasd over de zoveelste vrijspraak en overwinning van deze man bij een rechter? Iemand? Vond het al vreemd dat het OM hem ging vervolgen. Voor de vorm soms?

Mart6037 | 06-02-17 | 12:14

moord op Pim was volgens mij een moord op bestelling.
dat verklaart waarom hij nu vrij rondloopt.

isotope 465 | 06-02-17 | 12:08

geen spijt dus geen schuld is het bizarre motto van de rechters.
alles is hier omgedraaid.
als een witte tweeling een zwarte vrouw zou verkrachten zou dat prominent in de media zijn voor enkele dagen.
andersom hoor je dat bericht zelfs niet eens bij het journaal.
als vd G bijv. Kuzu van Denk had vermoord zat hij nog steeds vast.

pejoar | 06-02-17 | 12:06

De uitspraak lijkt me zo op het oog redelijk weloverwogen. Wat wel opvalt:
"Dat de reclassering zich op het standpunt stelt aan de hand van de verstrekte informatie geen volledige en goed onderbouwde inschatting van risico’s te kunnen geven maakt dus niet dat de herroeping van de v.i. gerechtvaardigd is. Het roept wel de vraag op of het zinvol is het toezicht op deze wijze voort te zetten of dat aanpassing van de voorwaarden noodzakelijk is, maar dat staat nu niet ter beoordeling." Dat eerste is nog maar de vraag. Als reclassering geen goed beeld van de veroordeelde kan krijgen, en dat vooral de schuld van de veroordeelde zelf is, dan lijkt mij een beëindiging van de voorlopige vrijlating wel degelijk gerechtvaardigd, en kunnen die nieuwe voorwaarden in de cel worden besproken. De rechter gaat m.i. niet voldoende in op de vraag aan wie het moeizame contact te wijten is, en gaat zelfs zo ver om namens Volkert uitvluchten op te werpen door eerder te stellen: "De moeizame wijze waarop hij deze informatie heeft verstrekt, is mogelijk mede terug te voeren op zijn persoonlijkheid en op de negatieve ervaring die hij na de uitzending van Brandpunt Reporter met de reclassering heeft gehad". Wat vreemd is, want de rechter stelt tevens dat de voorwaarden in essentie niet geschonden zijn, dus vanwaar dit excuus? Maar uiteindelijk lijkt het mij essentieel dat het OM een goed beeld van verdachte moet hebben om te kunnen beoordelen of de re-integratie goed verloopt. Als dat niet lukt vanwege de houding van de veroordeelde, dan is het terug naar de cel. Maar goed, de regels hier zijn blijkbaar anders dan in de VS waar het missen van een afspraak min of meer automatisch een terugkeer naar de cel betekent.

Verder: "De rechtbank merkt overigens op dat het signaal dat de reclassering in haar laatste rapportage heeft gegeven – in de meldplichtgesprekken zat een stijgende lijn – hoopgevend is, zeker nu ook nog mogelijk is dat aan een voorgenomen mediation uitvoering kan worden gegeven. Van beide kanten zal aan herstel van vertrouwen moeten worden gewerkt." De rechter kan kiezen tussen doorgaan of stoppen met de vervroegde vrijlating. Als hij constateert dat het contact al op beterende hand is, dan kan ik me voorstellen dat hij stelt dat doorgaan op die weg de meest vruchtbare route is. Wel zou ik graag willen weten (en mee laten wegen) wat de kijk van Reclassering hierop is, en of zij het eens zijn dat er verbetering in het gedrag zit.

Muxje | 06-02-17 | 12:04

Helaas mag ik hier niet opschrijven wat ik echt wil met dit stuk stront.

niemandzielig | 06-02-17 | 12:03

ik pleit voor minder restricties omtrent vuurwapenbezit,

12pints | 06-02-17 | 12:03

Als de trias politica in NL een bedrijf zou zijn, met: inkoop, fabricage en verkoop, dan was het allang failliet omdat er te weinig artikelen worden geproduceerd die bovendien te laag van kwaliteit zijn en dat alles tegen een te hoge prijs.

ChatBot | 06-02-17 | 12:01

Voor het niet betalen van bijv. een verkeersboete wordt men 's nachts van zijn/haar bed gelicht...
oter | 06-02-17 | 10:28
Dat is niet waar. Voor het niet afstaan van een verplichte DNA-afname, wordt je 's nachts van je bed gelicht, of met Kerst, staat de politie voor je deur (om je even mee te nemen). U overdrijft.

Ing. Van der Pik | 06-02-17 | 12:01

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat er meer achter zit. Dat iemand Volkert de hand boven het hoofd houdt. Dat hij de schuld op zich genomen heeft om een ander uit de wind te houden.
Toch maar eens een aluhoedje gaan vouwen, denk ik

J. Jarig | 06-02-17 | 11:58

Waarschijnlijk wel levenslang voor diegene die nu besluit het recht om eigen handen te nemen.

Marcello Christiani | 06-02-17 | 11:58

Er geldt dus geen praatplicht bij de reclassering? Dat maakt dit vonnis duidelijk, mijns inziens.

Ing. Van der Pik | 06-02-17 | 11:58

Met dank aan de rechters, en tot ziens op 15 maart, dames en heren.

De Vrijlansier | 06-02-17 | 11:55

@corbiere | 06-02-17 | 10:33
"Het vervelende is, dat de moordenaar van Wilders hierdoor weet dat ook hij zijn gang kan gaan, en alle steun van de rechterlijke macht heeft."

Wilders hoeft tot aan de verkiezingen niet bang te zijn voor zijn politieke tegenstanders, dat heeft de zaak Volkert duidelijk maakt.
Stel Wilders neemt er een voor het team dan zou dit een mega overwinning geven voor de PVV. Politieke partijen kunnen dan echt niet meer om de PVV heen en Premier Bosma kan het PVV programma uitvoeren. Uit de EU en uit de euro zal een fluitje van een cent zijn.
Neem van mij aan dat de tegenstanders van Wilders veel te veel te verliezen hebben bij een aanslag op Wilders op dit moment en het absoluut niet wensen.

Nathan R Jessup | 06-02-17 | 11:55

Kaft | 06-02-17 | 11:15

Als hij het miezerig mannetje vanwege politieke motieven had vermoord was het minstens 20 jaar geworden, wedden?

eerstneukendanpraten | 06-02-17 | 11:53

Zeer triest,maar het heeft ook een lichtpuntje aangezien de als rechter verklede D66-landverrader er voor heeft gezorgd dat Peggold een paar zeteltjes naar de PVV zal zien gaan.
15 maart.

R.B.Scott | 06-02-17 | 11:49

Gratis en voor niets een voorstel voor een nieuw tv format: Wie zou u het liefst willen mollen? Inclusief voorbedrukte ' Get out of jail free' kaarten. Het was toen een PvdA rechter trouwens.

Rest In Privacy | 06-02-17 | 11:44

watazooi | 06-02-17 | 11:08

Hij moet een VOG overleggen bij aanvraag aspirant-lidmaatschap. De dienst Justis kijkt daarbij 8 jaar terug op veroordelingen. Die VOG krijgt hij dus niet.

Of hij vóór de moord op P.F. lid was van een club weet ik niet. Denk het niet.
Overigens was dat blijkbaar geen beletsel toch aan een vuurwapen met bijpassende munitie te komen en zonder oefening lopend raak te schieten op een bewegend doel.

Teleo | 06-02-17 | 11:37

Hopelijk doet iemand ooit een Ferdi E-tje met een leuk trekkertje over hem. Per ongeluk dan ook wel hè?

Krultang | 06-02-17 | 11:36

Is het bewezen dat deze rechters van D66 zijn?

johan-t | 06-02-17 | 11:35

@
Reliable_Liar | 06-02-17 | 11:24

quote
Ik hoor het ze nog zeggen toen Volkert net vrij was:
"Het zal niet lang duren voordat iemand em te pakken neemt".
Nou, vooralsnog doet die sukkel gewoon waar ie zin in heeft.[/quote]

Daarvoor zijn mensen met een rechtse politieke voorkeur te netjes voor. Links heeft minder moeite met geweld.

Dutch_Holland | 06-02-17 | 11:31

Die kut Volkert komt er weer mee weg.
Stuk stront.
Vieze gore moordenaar dat je dr bent.
Nul sympathie voor je, ik durf niet eens te schrijven wat ik je wil wensen.

Maya de Blij | 06-02-17 | 11:30

Deze man had levenslang moeten krijgen voor een politieke moord. Hij gaat de gemeenschap nu nog heel veel geld kosten. Kotsmisselijk word ik hiervan.

niemandzielig | 06-02-17 | 11:28

zullen wel huisvrienden zijn die d66 rechter en moordenaar vd graaf.

william2190 | 06-02-17 | 11:28

2,5 minuten voor 12 ?? Volgens mij is het al 5 over. Bedtijd. Welterusten...

Ali Bi | 06-02-17 | 11:27

@kindapaas | 06-02-17 | 11:04
Maarre gekke Greet had toch een Nexit beloofd dus die EU wetgeving gaat er niet komen he.
Can't have it both ways mijn Beste.

Berbaar | 06-02-17 | 11:24

Ik hoor het ze nog zeggen toen Volkert net vrij was:
"Het zal niet lang duren voordat iemand em te pakken neemt".
Nou, vooralsnog doet die sukkel gewoon waar ie zin in heeft.

Reliable_Liar | 06-02-17 | 11:24

Maar natuurlijk, de moord kwam van de linkse partijen.
Gewoon een deal gesloten, jij Pim ombrengen, voor levenslange bescherming en kwijtschelding in de rechtbank.

obzzcure | 06-02-17 | 11:24

-weggejorist-

FrieslandDashond | 06-02-17 | 11:18

@ Flatulent | 06-02-17 | 11:05

Ja, ik zou die tijd met plezier uitzitten.Maar ik ga er van uit dat ik me beheers (ook al heb ik geen dochter) Verder heb ik redelijk veel vechtervaring en sla ik niet zomaar iemand dood (ja, kan toch gebeuren weet ik ook!)
En als je iets vergeet af te rekenen, is men of dement, wat een verzachtende omstandigheid is.Of een regelrechte dief met een kudsmoes.

Natuurlijk moet beroep mogelijk zijn. En dienen mensen mee te kijken in het proces. Maar lees de link even die ik eerder plempte. Men wil die richting op. En gezien mijn ervaringen in het verkeer zijn we er al. Zie trajectcontrole,s, flitspalen, Parkeerwachten. Steeds meer digitaal.

Waarom de rechtspraak dan niet? Er zijn idd veel haken en ogen. Dat ben ik geheel met je eens. Maar zoals ik al aangaf is 80% overbodig.

Rest In Privacy | 06-02-17 | 11:16

Stel dat het een kaalkoppie was geweest die een D66 politicus ordinair had afgeknald, want dat was het, hoe had die rechter dan geoordeeld. Vragen vragen.

Kaft | 06-02-17 | 11:15

So-called judges die hun uitspraak niet toetsen aan de wet maar aan de mening van de linkse elite.

Dutch_Holland | 06-02-17 | 11:15

Nederland is gek geworden zei de helaas overleden prof. Smalhout al enige jaren geleden. Het kon echter nog veel gekker en het einde is nog steeds niet in zicht.
Van trots op Nederland naar kots op Nederland in luttele jaren. Wat staat ons nog te wachten?

ALLESANDERSSHOW | 06-02-17 | 11:14

we zien hoe de hele wereld over donny tromp heen valt... al zijn beloftes maakt hij waar. voor of tegenstander maakt niet uit maar de elitaire rechtsmacht heeft een presidentieel decreet teruggefloten.... nu ook zullen onze elitaire rechters vooral niet de wil van het volk ondersteunen.
alles waar onze greet voor staat zal ook niet gaan lukken... ik laat de politiek verder links liggen want er zal niets maar dan ook niets in nederland gaan veranderen en daar is deze uitspraak gewoon weer voldoende reden voor.
nederland uit de EU en de euro is utopie denken... ook van mijn kant

coolgen | 06-02-17 | 11:13

In de USA krijg je of de doodstraf of levenslang voor een moord als deze. Met verzwaard regime. Ik vertelde Amerikaanse vrienden over deze moord. Hun mond viel open van verbazing en ongeloof toen ik vertelde dat de moordenaar gewoon alweer op een terrasje zit hier.

070 | 06-02-17 | 11:12

Volkert loopt dus voor de verkiezingen weer lekker vrij rond in dit land. Wat zullen de D666 rechters en pechtoldje blij zijn! Het volk moet het allemaal maar weer pikken. Wanneer komen wij eens in opstand zoals in Roemenië waar wel 500.000 man de straat op gaan?

dalskog | 06-02-17 | 11:12

Als ik het oordeel van de Rechtbank goed begrijp is het niet noodzakelijk dat veroordeelden meewerken aan de reclassering en de rechtsgang. Dan moet die maar aangepast worden aan wat die veroordeelden wel en niet willen doen. Bye Bye rechtstaat

batvoca2 | 06-02-17 | 11:11

Die de graaf was de huurmoordenaar van de haagse maffia.
En de doofpottencommissie van de haak maakte er een verwarde linkse schutter van.

komtdatschot | 06-02-17 | 11:09

Hij komt er weer goed van af.
Verdacht allemaal, deze " rechtsprekerij`'.

Er zou eens een parlementair onderzoek moeten komen naar alles wat er gebeurd is na de moord op Fortuyn.
Er zijn nog teveel vragen.
Misschien komen we er over 50 jaar achter dat deze moord compleet door links is geregisseerd, justitie erbij betrokken was en rechters ook in het complot zaten, waardoor deze moordenaar ( die een voor links bedreigende opposant was en dreigde zelfs minister president van `Nederland te worden~) alle faciliteiten kreeg om Fortuyn te vermoorden en kwa straf en ook alle mogelijke voorzieningen kreeg. die maar te verzinnen waren. ~Nu dus ook weer.
v.d. Graaf lacht in zijn vuistje, maar ik ben van mening dat deze moordenaar nimmer meer had mogen lachen!!

~Het stinkt aan alle kanten m.i.

joost2 | 06-02-17 | 11:08

@Berbaar

Ben ik niet met je eens.
In landen als China, Rusland, Amerika, India etc, krijg je gewoon de doodstraf.
In Engeland krijg je bijvoorbeeld levenslang.
Alleen in Nederland sta je na 11 jaar weer op straat.

waarzeggertje | 06-02-17 | 11:08

Die klootzak wint alles, alleen al als dank voor bewezen diensten aan de D66/GL-rechters. Pim moest worden opgeruimd. Volkert deed het en is nu immuun. Tijd voor andere rechters; het type dat recht spreekt.

Fijnstoffer | 06-02-17 | 11:08

Gezien het functioneren van het huidige rechtssysteem zou het me niet verbazen als hij een wapenvergunning zou hebben.

watazooi | 06-02-17 | 11:08

Pechtholt kan tevreden zijn. Weer een overwinning.

jules degrelle | 06-02-17 | 11:07

kindapaas | 06-02-17 | 11:04
Dus Geert moet gaan lobbyen bij datgene wat hij het meest verafschuwt? lol

Flatulent | 06-02-17 | 11:07

@ Enter Yeti | 06-02-17 | 10:59

Heeeeel wat water. Ik denk niet dat men in eigen vlees gaat snijden. Maar het komt eraan. 1984ish.

Verder is het zoals je zegt. Bij veel zaken waar de bewijslast 100% en een schuldverklaring is, is een rechter overbodig. 80% kan weg.

Rest In Privacy | 06-02-17 | 11:06

Nederlandse politieke stelsel deugt niet: wij kiezen alleen de controleurs in de tweede kamer en op lokaal niveau de gemeenteraad. Maar het wordt hoogtijd dat we de minister president en lokaal de Burgemeester direct gaan kiezen. Een direct gekozen minister president kun je dan ook meer macht geven.

Dutch_Holland | 06-02-17 | 11:06

Door D66 (-rechters) wordt v.d. G. als redder des vaderland beschouwd. Daarom wordt hem altijd de hand boven het hoofd gehouden. Zul je zien ook nu weer.
lulleficatie | 06-02-17 | 10:09

Wellicht dat ze Volkert nog nuttig kunnen gebruiken in de toekomst. Voor als Trump op bezoek komt of voor iets wat tegen Fortuyn ook zo goed heeft geholpen. Dan is het beter dat niemand weet waar hij uithangt.

Sans Comique | 06-02-17 | 11:06

Herr Zimmermann | 06-02-17 | 10:44

Kom kom. Niet zo overdrijven. Ieder land pleegt moorden.
Iedere politicus is in principe bereid te (laten) moorden, en kan verwachten zelf ook te worden vermoord. Hoort bij het spel.
Is een instrument waar in Nederland gelukkig zeer weinig naar gegrepen wordt omdat ze geroutineerd andere instrumenten ter beschikking hebben.

Ik vermoed dat Bea c.s. werkelijk in paniek waren en in godsnaam maar aan de noodrem trokken. En een Volkert nog in de dossiers hadden zitten.

#samenzweergezelschapsspel

Teleo | 06-02-17 | 11:06

Ce ca! | 06-02-17 | 11:03
DUs als jij ziet dat je dochter wordt aangerand en je slaat de dader dood, dan ook meteen 12 jaar wegens doodslag?
Want persoonlijke omstandigheden gelden dan niet meer, alleen het feit zelf.
Dus ook : vergeten een pak suiker af te rekenen bij de kassa -> meteen 6 jaar voor diefstal, want "vergeten af te rekenen" kent de wet niet.

Flatulent | 06-02-17 | 11:05

@Flatulent | 06-02-17 | 11:01
Niet als die wetsvoorstellen via een omweg uit het EP komen. Het Verdrag van Lissabon schrijft immers voor, dat EU wetgeving vóór nationale wetgeving gaat. Een goede lobby bij andere nationale leiders kan wonderen doen.

kindapaas | 06-02-17 | 11:04

Nou succes Volkert! Nu maar hopen dat er niet een paar gekkies van rechts een mediaparkje bij je gaan doen...

PandaBeep | 06-02-17 | 11:03

@ Flatulent | 06-02-17 | 10:56

Ja, waarom niet? Er is al teveel willekeur mijn inziens. Zo doen de zieligheid factoren er niet toe.(cultuur-religie, moeilijke jeugd) Men wil graag zien dat er recht wordt gesproken. Een Pc is consistenter, dan deze farce van rechtspraak.

Rest In Privacy | 06-02-17 | 11:03

-weggejorist-

Keyboardspeler | 06-02-17 | 11:02

Releasethehounds | 06-02-17 | 10:55
Ik wil je enthousiasme niet teveel temperen maar tenzij Geert meer dan 75 zetels krijgt én ook nog eens een meerderheid in de EK achter zich weet te krijgen, zal er, ook als Geert wint, niets veranderen en zal 99% van al zijn wetsvoorstellen gewoon worden weggestemd, net als nu al gebeurt.
... iets met glas en plas...

Flatulent | 06-02-17 | 11:01

Deze tweet van Belleman is veelzeggend: "Het zit de familie Fortuyn nog altijd hoog dat Volkert vd G. nooit berouw heeft getoond van de moord." Ben bang dat van de Graaf nooit berouw zal tonen. Zie de oude RAF/Baader Meinhof terroristen (welke Volkert zeker als helden zal beschouwen) die hebben ook nooit enige vorm van berouw getoond. Die ultra linksen zijn zo vol met haat daar valt geen land meer mee te bezeilen. En weet je wat het trieste is. Misschien/wellicht leest hij deze site (als poseur, non valeur en narcist is hij natuurlijk dol op media exposure) en lacht zich de (piepkleine) ballen uit de broek.

Basil Fawlty | 06-02-17 | 11:00

@waarzeggertje | 06-02-17 | 10:55
Neuh hoor er zijn maar weinig landen waar voor enkelvoudige moord effectief levenslangs gegeven wordt.
Er volgt (bijna) altijd voorwaardelijke invrijheidstelling net als nu bij die griezel.
Kortom gebazel!

Berbaar | 06-02-17 | 10:59

Volgende post voor bezuinigingen: opheffen reclassering, meldplicht bij politiebureau voldoet, na deze uitspraak.
Besparing 210 miljoen p/jaar.
www.rijksbegroting.nl/2013/voorbereidi...

2_amazing | 06-02-17 | 10:59

@ Ce ca! | 06-02-17 | 10:45

Interessant stukje tekst. Lijkt me dat er nog wel wat water door de Rijn moet stromen alvorens computers een deel van de taken van rechters kunnen overnemen. Maar ik ben het met hem eens dat simpele uitspraken die op basis van afvinklijstjes gedaan worden prima gedigitaliseerd kunnen worden. Bedankt in ieder geval voor dit artikel.

Enter Yeti | 06-02-17 | 10:59

De rechter (George Clooney) kwam zoals al zijn D66 collega's tot vrijspraak; What else ?

Ron van Zon3948 | 06-02-17 | 10:58

Ce ca! | 06-02-17 | 10:53
Ik ben benieuwd hoe jij een dergelijke "boom" voor je ziet.
Bij diefstal meteen 6 jaar en bij moord levenslang?

Flatulent | 06-02-17 | 10:56

Haha wat doorzichtig van deze D66 vrindjes. Net voor de verkiezingen -die Greet gaat winnen- deze totaal malloot los laten in het wild

What could possibly go wrong.

Releasethehounds | 06-02-17 | 10:55

Volkert is gewoon een ordinaire moordenaar.
Alleen in Nederland kom je daar gewoon mee weg.

waarzeggertje | 06-02-17 | 10:55

@ Enter Yeti | 06-02-17 | 10:40

Betreffende je vragen: Het betreft idd een beslissingsboom (die niet bias is) En de programmeurs zijn in feite onze wetgevers!

Rest In Privacy | 06-02-17 | 10:53

Het zou echt heel erg zijn als Volkert een keer geschept zou worden door een vrachtwagen. Echt heel erg. Moeten we niet willen, mag wel...

WatZalIkErvanZeggen | 06-02-17 | 10:53

Ik laat een hele grote poep op dat rechtsysteem van ons!!

Bena | 06-02-17 | 10:51

De B.V. Nederland is bijna failliet.

Mr_Pikibelly | 06-02-17 | 10:51

Zie het als een soortement justitiële flitspaal in de rechtbank (dat gaat ook allemaal automatisch)

Sterker nog, waar men naar toegaat is dat als je telefoon merkt dat je te hard gaat in je auto, het CJIB direct het bedrag van je rekening afplukt!

Rest In Privacy | 06-02-17 | 10:49

Schoorsteenveger | 06-02-17 | 10:21 Ik ben er ook van overtuigd dat de rechters en de rest van de elite het 'goede' willen , Wilders afgeknald en Pechtold premier. En ook dat ze niet te beroerd zijn daar van alles aan te doen.

bijna_raak | 06-02-17 | 10:47

@duitse herder | 06-02-17 | 10:37
Bovendien zijn ze, net als de levenslange gevangenisstraf, inhumaan. Bovendien, mensen opsluiten is wel zo middeleeuws. Maar tegenwoordig weten we beter en weten we dat in elk mens iets goeds schuilt en dat de wandaden voortkomen uit een moeilijke jeugd. Gewoon de juiste mensen er op zetten en de grootste moordenaar verandert in de ideale schoonzoon.

Rest In Privacy | 06-02-17 | 10:45

Graag iedere dag een topic over deze moordenaar, dit stuk uitschot. Every day a new picture.

van Oeffelen | 06-02-17 | 10:45

@ Enter Yeti | 06-02-17 | 10:40

Hier is al gedegen onderzoek naar verricht. De meeste zaken zijn zo simpel af te handelen, als men eenmaal heeft bekend. Dat kan makkelijk per PC. En er word serieus over nagedacht!

www.mr-online.nl/in-2030-zullen-comput...

Rest In Privacy | 06-02-17 | 10:45

Het is werkelijk niet te geloven dat dit gedrocht als vrij man kan verder leven. Deze man had NOOIT meer vrij mogen komen. NOOIT. Iemand koudbloedig vermoorden omdat je het met zijn zienswijze niet eens bent. Ik kan het niet geloven dat we zo afgezakt zijn in NL.

Herr Zimmermann | 06-02-17 | 10:44

Was toch al duidelijk dat van der Graaf in opdracht heeft gehandeld van de linkse elite, dit bevestigd het gewoon weer.
Deze d666 rechtertjes waren ook blij toen de heer P. Fortuyn werd neergeknald in hun vriendenkring. Deze uitspraak is hun dankjewel naar hun held toe. Hoefde deze keer niet eens druk worden uitgeoefend vanuit links, ze wisten al dat het in de tas zat.

vinzDH | 06-02-17 | 10:44

Woorvoerder OM Hoekman via Saskia Belleman: "Kennelijk vindt de rechtbank een basaal toezicht voldoende."

De rechtbank heeft gefaald de presedentwerking van dit vonnis in te zien. Minder toezicht betekent meer recidive. (Tenzij je aanneemt dat hulp en toezicht niet helpt, maar waarom doen we het dan?) Reclassering zal moeten gaan bedelen om medewerking, criminelen zullen eroverheen lopen, zoals hun messias dat deed.

Het wordt echt tijd dat de Kamer, Senaat en Kabinet deze rechters kortwieken. Duidelijk in de wet aangeven hoe er gestraft moet worden, en dat alleen VOLLEDIGE medewerking een vervroegde invrijheidstelling mag opleveren.

Criminelen mogen gaan betalen voor hun opsporing en vervolging. Gaan betalen aan slachtofferfondsen. Dat gebeurt al in Duitsland en België. Misschien leuk om in het kader van Europese eenwording ook eens regels in te voeren waar de bevolking wel blij van wordt.

Nu zie je YouTube filmpjes dat politiehelicopters samen met tientallen agenten iemand met uren werk van een gesloten scooter afhalen, en dat die crimineel een taakstrafje krijgt. Of andere delicten met andere fopstraffen.

Als justitie en afstraffing hun werk niet doen, is het voor de platte pet dweilen met de kraan open.

Feynman | 06-02-17 | 10:44

Reclassering is dus gewoon dat je komt en vervolgens elke afspraak je kop houdt. Weten we dat ook weer.

Beter_Posz | 06-02-17 | 10:44

saintinel | 06-02-17 | 10:16
Jij hebt liever rechters die zich niet aan de wet houden?
Shhijnt dat N. Korea daar een aantal van heeft. Misschien een tip voor je?

Flatulent | 06-02-17 | 10:41

Ik begrijp niet waarom een politieke moord in dit geval niet met 30 jaar is bestraft. Ik begrijp niet waarom een politieke moord in dit geval niet met levenslang is bestraft.

Nee in plaats daarvan 18 jaar met de standaard aftrek van 1/3e. Na 11,5 jaartjes roesten met proefverlof en vervolgens zo vrij als een vogel.

En vervolgens moet je ook nog toezien hoe hij overal z'n 'recht' uitmelkt.

Soms zou je toch denken dat bepaalde mensen hem wilden ontzien.

MaxiCosi24 | 06-02-17 | 10:41

Over een jaar zal Volkert zeker benoemd worden tot:
Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw.
Wegens buitengewone verdiensten voor het Vaderland.

Nederland ten Top.

waarzeggertje | 06-02-17 | 10:41

@ Ce ca! | 06-02-17 | 10:36

Hahahaha @ Rechtspraak per computer! Hoe had u dat gedacht? Op basis van een simpele beslisboom recht spreken? En zijn dan de programmeurs van de software niet de facto rechters? Legt u mij dit alstublieft uit. Ik ben er erg benieuwd naar.

Enter Yeti | 06-02-17 | 10:40

Op dit punt geldt hetzelfde als in Amerika. Als er bij de aankomende verkiezingen door toedoen van Volkert iets ernstigs gebeurt dan zijn deze D66 rechters daar schuldig aan! Waar heel Nederland dit stuk addergebroed in de cel wenst, doen zij er juist alles aan om hem eruit te houden. Vreemde gang van zaken terwijl "Syrië gangers" juist wel proactief binnengehouden worden. Dat het zaakje stinkt wisten we al langer, maar het begin nu wel echt een hele penitrante geur van bedrog te worden.

Mark zit te Dutten | 06-02-17 | 10:40

De elite toont nog maar weer eens haar dankbaarheid aan Volkert.

Ruif_Vuller | 06-02-17 | 10:39

Volkert van de Graaf is een hele enge, veganistische, querulante, linkse actvist die met deze uitspraak nog meer het gevoel krijgt dat wat hij doet en gedaan heeft ok is. Kan hij straks weer opscheppen als hij "undercover" wordt gefilmd. Dit moet zo frustrerend zijn voor de familie van Fortuyn en ook het OM.

Basil Fawlty | 06-02-17 | 10:39

De uitspraak is gebaseerd op het overheidsbeleid dat gevangenissen opgeheven moeten worden. Ze zijn te duur.

duitse herder | 06-02-17 | 10:37

Daarom:

#Rechtspraak per computer.
#Afschaffen vervroegd vrijlaten.
#Three strikes ,you are out!
#2e paspoort-land uit. (na vorig punt)
#Oppakken 12K criminelen die nog meer dan 4 maanden moeten zitten.

En geef Volkert en 2e paspoort ;) (als hij er al geen heeft!)

Rest In Privacy | 06-02-17 | 10:36

In de beleving van de rechter is Volkert een held.

Orakel1958 | 06-02-17 | 10:36

1) Als ik zeg wat ik hoop dat er gebeurt krijg ik een ban.
2) Buiten bovenstaande hoop ik dat de lijfwachten van Geert adequaat reageren en dat we voor eewig van dit sujet verlost zijn.

Vogelbeest | 06-02-17 | 10:35

Is het misschien weer tijd voor een klusje voor v.d Graaf.

Titje | 06-02-17 | 10:35

Dit land is nog kapotter dan ik al dacht. Gelukkig is het bijna 15 maart, ik kan niet wachten!

Robin Hood | 06-02-17 | 10:34

Het vervelende is, dat de moordenaar van Wilders hierdoor weet dat ook hij zijn gang kan gaan, en alle steun van de rechterlijke macht heeft. Laatst op een beëdiging geweest, het begeleidende praatje gaat dan over wat voor schoften en volksmenners, Wilders en Trump wel niet zijn, gewoon openlijk, niet te geloven.

corbiere | 06-02-17 | 10:33

Nou PvdA en Groenlinks, de demoniseringscampagne tegen Wilders, Roos en Baudet kan nu beginnen.

Bert Konterman | 06-02-17 | 10:32

Die kerel komt er eigenlijk ook veel te makkelijk van af natuurlijk. Even een "paar" jaar brommen voor een moord, een politieke wel te verstaan, om vervolgens nog te wínnen bij een rechtzaak of hij met z'n matige gedrag en gebrek aan berouw niet tóch weer even de gevangenis in zou moeten.

@blauwe zander | 06-02-17 | 10:29
Dat is het inderdaad precies ja. Hij heeft nu openlijk van het OM gewonnen, en ís ook onaantastbaar. Soms zou je denken dat die D666 rechters echt over lijken gaan... 't begint er sterk op te lijken in ieder geval.

kanon0503 | 06-02-17 | 10:32

Eng mannetje, schimmig leven.

Hettiet | 06-02-17 | 10:32

Onbegrijpelijk, maar van (corrupte) D66 rechters wel te verwachten. Maar voor de nabestaanden van Pim een hard gelag.

Een (politieke) moord met voorbedachten rade moet gewoon levenslang zijn. Zeker als uitvoerder van een hogere macht.

T-Max | 06-02-17 | 10:31

En wie o wie gaf de opdracht?

rechtsdwalendeautist | 06-02-17 | 10:31

Hij voelt zich niet voor niets onaantastbaar,het bewijs is hiermee geleverd, een politieke moord in opdracht van ? nou dat hoef ik niet te zeggen , duidelijker kan haast niet .

blauwe zander | 06-02-17 | 10:29

in het land van de d66-rechters was dit te verwachten. De politiek (ofwel de rechterlijke macht) is gewoon doodsbang voor wat deze man allemaal weet. Hij staat daardoor gewoon boven de wet. Het zij zo.

jan-lul-de-behanger | 06-02-17 | 10:29

Welkom in het land waar daders slachtoffers zijn en andersom.

WillemWordtWakker | 06-02-17 | 10:28

Waar woont Volkert, ik ga zo graag eens een bloemetje brengen?

Ko Ranzig | 06-02-17 | 10:28

Het verbaast mij elke keer weer dat die Volkert nog geen kogel heeft gekopt.
Toen Fortuyn werd begraven stond Nederland op z'n kop. Ik was ook aangeslagen dat in Nederland een politicus gewoon uit de weg geruimd kan worden. Ik had verwacht dat na zijn vrijlating de laffe moordenaar gepopt zou worden door een fanaticus. Maar het heeft (nog) niet zo mogen zijn. Maar we blijven hoopvol.
Fucknut.

Bakkeleures | 06-02-17 | 10:28

@endofdays | 06-02-17 | 10:26
En terecht, moet je maar geen overtredingen begaan en al helemaal niet als je de centjes niet kan missen voor de eventuele boete.

Berbaar | 06-02-17 | 10:28

Voor het niet betalen van bijv. een verkeersboete wordt men 's nachts van zijn/haar bed gelicht, want : "betalen zál je !!". Wie had verwacht dat deze moordenaar de cel in zou moeten begrijpt van het Nederlandse "rechtsysteem" niet veel !! Je zou dit soort "rechters" toch een berufsverbot moeten opleggen tot aan hun dood. Walgelijke D66-mannetjes/vrouwtjes.

oter | 06-02-17 | 10:28

Peter_K | 06-02-17 | 10:16
Maar heb maar geen boetes open staan die je niet kunt betalen want hebben ze wel een plaatsje voor je.

endofdays | 06-02-17 | 10:26

,,Pim wilde geen beveiliging en werd niet in de gaten gehouden'' Wèl was de AIVD op de hoogte in welke (Marokkaanse)ster er ontspanning genoten werd. Tot in de details. Tijdens het debat over de onthulling (door sneuneus de Vries) stelde niemand de vraag hoe het zogenaamde niet in de gaten houden en zijn sexleven kennen met elkaar rijmt. De hoogopgeleide academici in de Kamer..
Toen wist ik genoeg.
Deze vrijspraak komt voort uit de kennis die Volkert heeft. Hij weet ook genoeg.

Marcello Christiani | 06-02-17 | 10:24

Je verwacht het niet...

Sgnietzel | 06-02-17 | 10:24

En gelijk een add in dit artikel van "Hitman - Steel edition" (facepalm)
Anyway, ben persoonlijk woest over deze uitspraak maar politiek gezien reuze blij, dit zet mensen hopelijk toch aan het denken.
Tijd voor een flinke bezem door het reptielen teranium genaamd "justitie, rechtsysteem)

Katvangert | 06-02-17 | 10:22

Je zal oogsten wat je gezaaid hebt.

squadra | 06-02-17 | 10:21

De conclusie moet zijn dat deze eikel slimmer en sluwer is dan de instanties die hem omringen. Is hij nou zo slim, of zijn die reclasseringspipo's nou zo dom? Ik denk allebei. Hoe kut het ook voelt, we leven in een rechtsstaat, en de rechter kon, zo neem ik voorzichtig aan, even niet anders, ook al zou hij dat nog zo graag willen.
Volgende keer beter, want die eikel blijft een eikel die slimmer en sluwer wil zijn en dus steeds de confrontatie op zal willen zoeken. meer heeft-ie ook niet te doen in zijn miezerig bestaan.

Schoorsteenveger | 06-02-17 | 10:21

@keizeradmiraal4 | 06-02-17 | 10:13
Nee gewoon terug naar plan A en dat is naar de rechter wijzen en de handen ten hemel heffen ;)

Berbaar | 06-02-17 | 10:20

De uitspraak die je wist dat zou komen.

Cookieman | 06-02-17 | 10:16

De gevangenissen staan niet voor niets steeds leger...
.
Zelfs voor moorden worden al taakstraffen uitgedeeld.

Peter_K | 06-02-17 | 10:16

Hier in NL hebben we gewoon kutrechters! #FuckD66

saintinel | 06-02-17 | 10:16

en terecht,...

ladida68 | 06-02-17 | 10:16

Kan Trump even met zijn bezem naar NL?

Pedronegro | 06-02-17 | 10:15

Dat één tweetje met de opdrachtgevers in ruil voor géén levenslang door combinatiemoord milieuambtenaar werkt goed door.

Marcello Christiani | 06-02-17 | 10:14

D66 heeft geoordeeld en Volkert van der Graaf hoeft niet opnieuw de cel in.

Glasgow Argus | 06-02-17 | 10:13

Vokert komt gewoon weer vrij want ze hebben hem nog nodig. Er komen weer verkiezingen aan namelijk en er is net als 15 jaar geleden iemand waar de elite het nogal benauwd van krijgt.

Ik hoop dat Wilders zijn beveiliging op orde heeft.

James Lastig | 06-02-17 | 10:13

Berbaar | 06-02-17 | 10:11
Nou de VVD kan plan B uit de kast halen.

keizeradmiraal4 | 06-02-17 | 10:13

Hij hoeft niet terug de cel in met dit soort rechters

kommabijmebinnen | 06-02-17 | 10:12

Ik denk dat de hele VVD nu zit te duimen dat de rechter vullis err Volkert weer voor een tijdje terug het hok in stuurt.
Zou best uitkomen zo vlak voor de verkiezingen ;)

Berbaar | 06-02-17 | 10:11

Wordt gewoon een vrijspraak!

FasiscovanJole | 06-02-17 | 10:10

Door D66 (-rechters) wordt v.d. G. als redder des vaderland beschouwd. Daarom wordt hem altijd de hand boven het hoofd gehouden. Zul je zien ook nu weer.

lulleficatie | 06-02-17 | 10:09

Het zou geen slecht idee zijn als de Balthazar Gerardz van deze eeuw tijdens de verkiezingstijd achter de tralies zat.

keestelpro | 06-02-17 | 10:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland