Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ayaan sloopt haathoofddoekje Linda Sarsour

Van de Asha's, Sunnys, Annes, Justines, Stella's en alle andere fopministen de ergste rechtsconservatieve dingen roepen, als je er maar heel hard ALLAHOE AKBAR achter brult. In de schedeltjes van de Deugende Horden zijn moslims namelijk geen mensen, maar projectjes: Lilianefondsmensen die gered moeten worden van de Grote Boze Geert. Dat moslims ook gewoon normale mensen zijn met een normale verdeling van politieke oriëntatie komt niet in de op in de in kudtmutsen verpakte schedeltjes: het idee van een rechtse moslim is wezensvreemd voor alles met teveel emotie en sociale wetenschap en te weinig kritisch observatievermogen. Case in point is Linda Sarsour, wegens diversity enzo toegevoegd aan het organiserende team van de Women's March. Ondermeer een sja'riavoorstander - toch niet bepaald feministisch, om voor een rechtssysteem te pleiten dat wijvon fundamenteel als minderwaardig aan de man ziet. Gelukkig is er ook nog onze exmedelander Ayaan Hirsi Ali die in een keiharde diss eventjes uitlegt waarom rechtse moslims als Sarsour niks te zoeken hebben bij een linkse deugoptocht. Goed, de deugertjes zullen wel weer denken "Oh, het is FOX, dus ik kan het veilig negeren" maar Hirsi Ali dropt hier wel een paar mooie truth bombs.

Reaguursels

Inloggen

Zentgraaff beste graaf

Barre_de_k | 05-02-17 | 19:53

-weggejorist-

Linkse Rat | 05-02-17 | 03:50

Wel een beetje flauw dit. Dat er in islamitische landen inderdaad nog flink wat te leren valt over vrouwenrechten, is geen argument dat mensen niet de straten op mogen gaan om een vrouwenhatende seksist als Donald Trump en zijn republikeinse clownsbende te bekritiseren. Of zijn we hier óók tegen abortus, tegen de rechten van homoseksuelen en transgenders, tegen dat je vrouwen niet bij de poes grijpt en ze met respect bejegent? Fuck die Linda Sarsour, maar fuck een machtige figuur als Trump harder.

Linkse Rat | 05-02-17 | 03:48

-weggejorist-

Mallepietje1001 | 05-02-17 | 02:39

EefjeWentelteefje 2221
Het is gruwelijk die genitale verminking van de vrouw. In Egypte zijn er weinig vrouwen bij die niet 'geholpen' zijn.

@Nehemia | 03-02-17 | 22:31

Niet alleen in Egypte... in zowat heel Noord-West Afrika. Somalië, Eritrea, noem maar op.

En "gruwelijk", dat is nogal een eufemisme.
Voor de heren alhier: het wegsnijden van de clitoris (vaak ook nog eens met een bot scheermesje) komt volledig overeen met het afhakken van de eikel van de penis, aangezien deze organen in embryologische aanleg precies hetzelfde zijn.
Denk het u eens in...

En dan zijn we er nog niet, hoor...
Want: in voorkomende gevallen blijft het dus niet bij het wegsnijden van de clitoris. Heel vaak volgt de zogenaamde 'infibulatie': de hele boel daaronder wordt gewoon vrolijk DICHTGENAAID.
Ja, ècht. Met een botte naald een smerige draad.
Afschuwelijke infecties zijn het gevolg, want poepen en plassen, dat lukt dus nauwelijks meer.

Over de 'ontmaagding', laat staan het baren van een kind, zullen we het maar helemaal niet meer hebben.
Helse pijnen, vreselijke infecties, niet zelden de dood tot gevolg hebbende.

En weet je wat er gebeurt als een vrouw de bevalling overleeft? Ze wordt daarna opnieuw dichtgenaaid. Echt.

Dàt is pas vrouwenhaat. In naam van religie en 'stam-cultuur'. Wie daar zijn/haar ogen voor sluit, en desondanks vindt dat Trump moet oprotten vanwege het een en ander aan seksistische grappen, is een zware HYPOCRIET.

Overigens, meer over dit afschuwelijke "ies koeltoer"-barbarisme valt te lezen in het boek van het Somalische fotomodel Waris Dirie, "Mijn Woestijn".
Te gruwelijk voor woorden.

nl.wikipedia.org/wiki/Waris_Dirie

EefjeWentelteefje | 04-02-17 | 17:45

jezusisonzin | 04-02-17 | 08:45

Je begrijpt toch ook wel dat het niet expliciet gaat over gevaar voor de Westerse levens, maar om de Westerse levensstijl? Hier is een PVV scenario: als autochtone bevolking en de moslimbevolking op hetzelfde temp blijven voortplanten, is het land binnen een aantal generaties grotendeels moslim. En das niet leuk! Als deze premissen kloppen (moslims nemen Nederlandse normen en waarden niet over en blijven relatief snel voortplanten) volgt hieruit een sharia-toekomst. En elke persoon met maar een greintje ruggengraat wil dat voorkomen.

Zosima | 04-02-17 | 15:57

hoi:) | 04-02-17 | 10:29,

Ja ja, "psychologische stoornis".
Onder USSR-dictator Chroetsjov werd iedereen met een andere mening voor gek verklaard en opgesloten. Tot onvrede overigens van de CPN (later opgegaan in Groen Links), die nog lange tijd bleef zweren bij de concentratiekampen van Stalin.
Want andersdenkenden vermoorden is veel linkser dan ze te laten leven. Zoals diverse dode-bomen-plaatjes hierboven maar weer eens aantonen.

On topic, Hirsi Ali zegt dat nepfeministen wereldwijd miljoenen vrouwen op de been hebben gebracht om te demonstreren tegen een beetje macho-opschepperij (geen strafbaar feit) van 12 jaar geleden.
Zeg eens eerlijk, hebben die nepfeministen wereldwijd al eens;
- 500 vrouwen laten demonstreren tegen vrouwenverminking?
- 500 vrouwen laten demonstreren tegen de import van kindbruidjes?
- 500 vrouwen laten demonstreren tegen de import van massa-aanrandingen?
- 500, of zelfs maar 5 vrouwen laten demonstreren tegen de kinderbordelen van isis?

Niet?
Precies.
En daarom is de mythe dat 0,3% van de linkse deugmensen echt om mensenrechten geeft zo ongeloofwaardig geworden. Het gaat niet alleen om "vrouwenrechten". Ook als links "opkomt" voor de rechten van homo's, allochtonen en moslims slaat het doorgaans nergens op;
- wel zeiken over genderneutrale toiletten, niet over potenrammers;
- wel zeiken over het doodschieten van zwarte criminelen, niet over de Arabische genocides op zwarte inwoners van Soedan of Libië;
- wel zeiken over Trump die Obama's immigratiewetje verscherpt, niet over de Arabische golfstaten die nog geen één (1) Arabische vluchteling hebben opgenomen.

En zo zijn er nog een paar miljoen voorbeelden. Linkse deugmensen demonstreren alleen al in Nederland elk weekend tegen van alles en nog wat; maar nooit tegen echte haat, tegen echt geweld en tegen echte mensenrechtenschendingen.
Terwijl vrijwel alle critici van de islam te maken krijgen met linkse lastercampagnes, schijnprocessen, intimidatie en geweld, is er geen radicale imam ter wereld die ooit maar één linkse demonstrant op zijn weg vond.
Integendeel, juist vanwege de Jodenhaat in de islam ziet links de islam als belangrijkste bondgenoot.

Als jij een voorbeeld weet van het tegendeel, hoor ik het graag.

Dandruff | 04-02-17 | 14:25

Van al dat gelul over negers, moslims, nazi's, racisten enz. enz. trek ik mij helemaal niets meer aan ! Ik laat mij niks aanpraten door negers over slavernij : ik heb daar niks mee te maken gehad. "Moslims zijn bang" las ik, dat werd tijd ook !
Als ik zeg dat ik "rechts en/of nationalistisch" denk mag men mij nazi en/of racist noemen, interesseert me niks; alles beter als dat linkse gepeupel dat dag en nacht tijd heeft om te demonstreren, alleen op vrijdagmorgen niet want dan moeten ze naar de sosie om geld te halen dat o.a. door mij is betaald. Stelletje schijtbakken !

oter | 04-02-17 | 13:25

Zag dat mens al tussen de Madonna's en Amy Schumertjes staan ja. Dan weet je meteen hoe onnozel die hele horde is.

Bram van Ojik | 04-02-17 | 13:22

Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 12:24
Ze was er helemaal zelf verantwoordelijk voor, door haar gelieg bij haar asielaanvraag. Dat je mij dit wil aanrekenen en mij in een hokje met al die Joop-ers wil stoppen geeft alleen maar aan dat je als Ayaan-lemming niets beters hebt.

D.A.A.R. | 04-02-17 | 12:31

@D.A.A.R. | 04-02-17 | 12:17

Niet vreemd. Volstrekt logisch.
Het kan zeker anders, maar u en de uwen wilden het zo.
.
Dus nu niet huilen. Enjoy your wel earned backlash. Wel earned indeed...

Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 12:24

Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 12:07
Vreemd niet. Hokjesdenken is heel erg makkelijk.

D.A.A.R. | 04-02-17 | 12:17

@D.A.A.R. | 04-02-17 | 11:54

The company you keep...
.
Vreemd hè, dat mensen die zich aansluiten bij lasteraars en demoniseerders gezien worden als lasteraars en demoniseerders.

Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 12:07

Castor12 | 04-02-17 | 11:02
Het lijkt wel alsof we hier zitten op de fansite van die rechtse Sylvana, die niet meer is dan een leugenachtige VVD-er. Ben je niet voor Ayaan en hoef je haar niet terug, dan ben je een zure Joop-er of hatende linksmensch.

D.A.A.R. | 04-02-17 | 11:54

Truth bombs in a post truth society.

Met fake news, alternative facts en andere propaganda.

Het zijn interessante tijden.

Poekieman | 04-02-17 | 11:08

@Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 09:57
Niet alleen zij. De gematigde moslims of de verwesterste Marokkaan, ik heb ze zien dansen op de salon tafel van blijdschap bij de beelden van 9-11. Osama werd de nieuwe held.
Theo van Gogh: 'Hij had z'n bek maar moeten houden over islam'.

Vrienden van mij, kan nog een probleem worden in de toekomst.

BA.Justice | 04-02-17 | 11:03

Ayaantje , wat haten ze haar nog steeds op Joop terwijl ze de trutten snijdende sharia teef Sarsour op handen dragen want zo rollen ze !

Castor12 | 04-02-17 | 11:02

Ayaan is weggetreiterd door de linkse dictatuur omwille het verkondigen van de waarheid een grof schandaal maar de tijden veranderen zoals in het verleden meermaals de islam uit Europa is verjaagd , de schuldigen van het faciliteren van onze ondergang en zichzelf hiermee jaren financieel en als zogenaamd gutmensch geprofileerd over de rug van de argeloze en werkende Europiaan hebben verrijkt zullen de rekening weldra krijgen de tijd zal het leren.

Koeienflat | 04-02-17 | 10:54

@hoi:) | 04-02-17 | 10:29
Lees eens een boek! Leestip: Soumission van Michel Houllebecq.
Ik zie mezelf als links in vele opzichten, maar hier niet in. Out of context maar wel treffend:
If you tolerate this your children will be Next.

ristretto | 04-02-17 | 10:53

Hirsi, we missen je. Je bent het school oorbeeld van hoe de culturele diversiteit ons verder had kunnen brengen.

toko senang1 | 04-02-17 | 10:37

Beweren dat linkse mensen niet tegen mutilatie zijn neigt naar een psychologische stoornis. Hoe kunnen de rechtse mensen tegenwoordig zo blind zijn en elkaar alleen maar zitten op te jutten. De extremistische stellingen die rechtse mensen (zoals hier in de comments) innemen zijn geen steek beter dan de dingen waar ze zichzelf vijand van hebben verklaard.

hoi:) | 04-02-17 | 10:29

Ayaan doet dit erg goed. Een waardig opvolger van Hitchens.

solcama | 04-02-17 | 10:13

De klok tikt richting 15 maart. PVV .
Fijn weekend y'all.

R.B.Scott | 04-02-17 | 09:57

Ayaan. Ze vertrok spoorslags. Een harde klap in het gezicht van politiekcorrecten. Zonde van al die demonisering, laster, smaad, en bedreigingen waar ze zo hard aan hadden gewerkt. Eigenlijk had ze het lot van Pim en Theo verdiend.
.
Ach ja. Gelukkig is Geert er nog. Die heeft dat vast ook verdiend.
.
Politiekcorrecten. The darkest of hearts.

Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 09:57

Ik hoor Sylvia Dinges ook niet over de vrouwmensen die Ayaan benoemd en over wat hen door moslims wordt aangedaan. Daar zou Pauw eens over moeten doorvragen als zij wéér bij hem aan tafel mag zitten. Hoe ontmenselijkt de islamitische sharia vrouwen? Waarom zijn het vrijwel alleen moslims die de vagina's van hun vrouwen met geweld ontseksen? Daar durft Pauw niet over te beginnen.

Guiermo | 04-02-17 | 09:49

Linda Sarsour doet denken aan die hysterische borderline mutsen die Charles Manson om zich heen had. Logisch ook wel want elke moslima is een hersenloos sektelid. Behalve een enkele heldin als Ayaan, die uiteraard door de achterlijke horde plus de linksdraaiende salonsocialisten wordt verketterd.

Jack Jersey | 04-02-17 | 09:34

-weggejorist-

MarvelleuxDauphin | 04-02-17 | 09:30

Ristretto.

Op zijn kop die spijker.
Ben zelf helemaal klaar met die eeuwige wijzende vinger.
Maar vooral met de lange lijst whitey helpers die vol met wit liberaal schuldgevoel paarse knieën hebben van alle buigingen.
Tijd om de kreukels in ons land weer eens glad te strijken.
15 maart.

MarvelleuxDauphin | 04-02-17 | 09:30

Ayaan lult ook maar een slag in de rondte. Ik hoor jullie ook niet 7/24 verontschuldigen voor drankmisbruik, verkrachting, drugsmibruik etc door autochtonen dus mogen jullie volgens deze redernatie geen mening meer hebben?(!) Erdogan heeft de baas van EU Merkel in de bek gescheten mbt het gebruik van de term islamitisch terreur. Het is goed dat hij paal en perk stelt. Iemand moet gewoon Europa beginnen met opvoeden. Het is klaarblijkelijk normaal geworden om moslims te schofferen.
Kaan78 | 03-02-17 | 21:23

Even een closeread.
Ayaan lult maar wat. Nee, ze vertelt al jaren hetzelfde duidelijke verhaal over de donkere kanten van de islam.

Ik hoor jullie.... jullie? O, wij zijn jullie? Op een hoop vegen van moslims mag niet maar het hele westen wel?

Ik hoor jullie nooit. Pffft. We zijn niet perfect in het westen maar er zijn ongelooflijk veel programma's en politieke discussies over drank, drugs en sex, maar hé, we leven in een vrije maatschappij. Dat jij niet hoort wat je wil horen.

Ik hoor jullie nooit je verantwoorden. En nu raak je het punt. Waarom de fuck zou ik op basis van een politieke religieuze stroming zaken als hoofddoeken, besnijdenissen en vrouwenonderdrukking moeten accepteren of zoals eerder genoemd kindhuwelijken?
We hebben ons porcodio 100 jaar ontworsteld aan deze shit, komt het met de islam weer terug. Wil je met ons en bij ons leven? Do as the romans do and deal with it.

Ik hoor nooit. Ik hoor nooit zelfkritiek. Nooit. Ik ken heel veel politici die zichzelf als blanke een schuldgevoel laten aanpraten. Ik trap er niet in.

Erdogan heeft... bek gescheten. Knap hoor. Hij schijt duizenden burgers in hun bek, zet ze vast en heeft schijt aan alles. Dat heet een dictator. Gefeliciteerd. Merkel kan wel wat hebben. Ze schafft alles. Ik laat me door Erdogan niet in mijn bek schijten. Het is niet mijn bevriende staatshoofd. Vaffanculo voor hem.

Het is goed dat hij paal en perk stelt. Moet ie doen. in zijn eigen land graag. Zijn lange armen houdt hij maar fijn bij zich. Opzouten naar Turkije van o.a. Dyanet.

Iemand moet Europa opvoeden. Inderdaad Kaan. Maar niet Erdogan. Dat is de allerlaatste die daar iets over te zeggen heeft.

Het is klaarblijkelijk normaal om moslims te schofferen.
Echt? Waar ben je de afgelopen jaren geweest?
6% van de bevolking beheerst 90% van het nieuws. En schoffeert alles systematisch wat antimoslim is, want zielig.

Nee Kaan. Je lult maar wat. Dat is duidelijk. Ik voel geen enkele behoefte om je op te voeden, dat had je moeder moeten doen.


ristretto | 04-02-17 | 09:11

Geen woord Spaans bij, maar Asha-types zijn onbereikbaar, ze hebben een diepgewortelde haat voor blanke mannen. Ze zijn zo hypocriet maar dat zullen ze toch nooit inzien.

Bokito ergo sum | 04-02-17 | 08:54

Het is alsof Asscher en Klaver zich persoonlijk in deze discussie mengen.

Tirade | 04-02-17 | 08:53

Maar het was ook een schande hoe Rita Verdonk die nacht bejegend werd met leugens , vooral door die Femke.
Terwijl juist de andere kant zich toen bediende van leugens.
Het was een rare tijd toen, Zalm die stapelverliefd was op Ayaan, en die vrouwen liepen als een hondje achter haar aan, ja, ze is een beeldschone vrouw, maar ze zorgde toen voor veel onrust.

gatito | 04-02-17 | 08:52

Wat mij laatste maanden opvalt op het internet, ik kijk al jaren geen tv meer. Dat personen die echt voor progressie staan en die rustig kunnen spreken hun meningen kunnen onderbouwen, dat deze personen zowel door haat links als haat rechts volledig genegeerd worden of weggezet worden onder het kopje links of rechts terwijl deze personen alleen vooruitstrevend zijn. Het lijkt of het midden niet meer gezien mag worden op het internet alleen de twee uiterste (links en rechts) die naar mij instinct tegen elkaar uitgespeeld worden door het groot vermogen van de wereld. Kunnen we niet beter met zijn alle openstaan voor de volwassen discussie en niet voor haat en angstzaaiers van een zogenaamde linkse of rechtse zijde want dat verschaft de derde partij juist meer macht en controle.

Konijntjuh! | 04-02-17 | 08:49

Het westen wordt bedreig door de islam? Als ik kijk naar syrie, Irak en Libië, dan is het eerder andersom. Deze landen zijn min of meer aangevallen door het westen (usa) en als reactie daarop heeft IS kunnen ontstaan.

Op het moment, dat IS in aanraking komt met een westers strijdmacht, kunnen ze alleen maar zelfmoordaanslagen verzinnen.

Het enige probleem met deze zelfmoordtactiek is, dat het westen dit niet begrijpt en daardoor geen goed strijkplank heeft.

Maar bedreiging, nee.

jezusisonzin | 04-02-17 | 08:45

@Memek | 04-02-17 | 08:24
Wat je noemt de totale uitverkoop van het westen. Allemaal bang om aangevallen te worden om je vrije ideeën, dus doe lekker mee met de moslim om zo in een goed voetje te komen. Dhimmis allemaal.

ca12nag3 | 04-02-17 | 08:32

@Den Heerscher, nee natuurlijk komt er geen oorlog met de Islam. Over welke Islam zou je het dan hebben. Man er is zoveel interne verdeeldheid. Die slaan liever elkaar de koppen in. Nee het is veel waarschijnlijker dat de grote leider van de Islam in het midden-oosten Turkije onderdeel wordt van de oorlog. Zij hebben een enorm leger en veel vooruitgeschoven pionnen, hoi Kaan78, in West-Europa in het bijzonder Duitsland. Nu Europa,lees Duitsland, verzwakt uit dit tijdsgewricht komt. Zou dit nog wel eens op zeer korte termijn kunnen gebeuren. De VS en GB(het enig Europees land dat militair nog iets voorstelt) de handen van Europa aftrekken. Dan ruikt Erdogan bloed. Want Turken zijn niet te vertrouwen.

roze_bril | 04-02-17 | 08:32

Genitiale verminking in Egypte? Weet je dat zeker?
Maria.1 | 04-02-17 | 01:34

sterker nog.. Somalië en Egypte staan aan kop.
Nog sterker, de Somaliërs in Nederland laten hun dochters als het niet kan in het thuisland besnijden in Egypte.
Ze kunnen vanwege de asielstatus niet naar Somalië en vertrekken dan naar het buurland.

Denk nu niet dat de in Nederland wonende Somaliërs westers zijn geworden en zo denken. 99% is en blijft somaliër en zal hoe dan ook de traditie handhaven van besnijdenis van hun dochters..

fikkieblijf! | 04-02-17 | 08:29

Dus je deugt als je als feminist de sharia aanhangt.
Ik zou zeggen: put your money where your mouth is en vertrek naar Yemen of naar ISIS gebieden en geniet er van.

Memek | 04-02-17 | 08:24

ik blijf het een zeer kwalijke zaak vinden dat deze Ayaan Nederland is uitgebonjourd door een VVDer vanwege een 'leugentje'of om een door het westen niet begrijpende naamswijziging die werkelijk lachwekkend genoemd mag worden. Zeker gezien de leugens die het Islam volk op dit moment over heel Europa strooien... Een zeer gemisste kans dat deze vrouw heel wijs voor zichzelf heeft gekozen en niet voor de verziekte leugenachtige politiek in dit land.

Zoals vaker gezegd, dit volk krijgt de leiders die het verdiend.. dus geen Ayaan.. helaas. Nee, we zitten nu met zelfs een partij die een Erdogan als voorbeeld heeft hoe Nederland er uit moet gaan zien. Met de vrouw in het aanrecht gehuld in kleding en met de plicht tot kinderen baren en een vijandig klimaat voor eenieder die niet de Islam aanhangt..

fikkieblijf! | 04-02-17 | 08:22

Shariavoorstaande feministe, hebben ze een hybride gebroed hehe. Gefileerd door net de 'vluchteling' die we wel hebben weggestuurd vanwege leugens bij asielaanvraag, die wel. Wat een kosmische kutgrap vandaag de dag. Dank toch.

Aap Noot Miesje | 04-02-17 | 08:09

Loopt het Malieveld vol over deze grove uitspraak

franck7020 | 04-02-17 | 06:33

Christendom , Jodendom , Islamdom.
Religiedom.

alshetware | 04-02-17 | 05:55

Goed werk GeenStijl, om dit fragment te ontdekken. Het is een schande zoals Ayaan hier in Nederland werd bejegend. De ogen van links Nederland zitten goed dicht.

Helemaal eens met Moneytron | 04-02-17 | 02:29 en zoveel andere reaguurders.

hoogstetijd | 04-02-17 | 04:02

Goed werk GeenStijl, om dit fragment te ontdekken. Het is een schande zoals Ayaan hier in Nederland werd bejegend. De ogen van links Nederland zitten goed dicht.

Helemaal eens met Moneytron | 04-02-17 | 02:29 en zoveel andere reaguurders.

hoogstetijd | 04-02-17 | 04:01

-weggejorist-

Den Heerscher | 04-02-17 | 03:46

@knutsel | 04-02-17 | 02:31
Er is een verschil tussen een met 21e eeuwse middelen democratisch tot standgekomen curiculum voor het onderwijs waaraan we onze volgende generatie als samenleving willen onderwerpen enerzijds en ideologische indoctrinatie vermomd als onderwijs anderzijds.

Dat laatste had je tot aan '90 in het Oostblok en heb je nu nog steeds bij bepaalde andere ideologien, waaronder islam en radicaal evangelisch christendom.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "De vraag is wel bij wie er vraag naar is. Volgens mij niet bij de werkgevers":
Zolang er mensen zijn die hun kinderen per se naar Islamitisch onderwijs willen sturen (=er bestaat dus vraag naar islamitisch onderwijs), zijn er anderen die bereid zijn om dat onderwijs tegen betaling aan te bieden (=er komt aanbod).
Klassieke economie... "The Invisible Hand", dat werk.
Het punt wat je impliceert tegen staatsonderwijs geldt, zeker binnen een vrije markt, net zo hard tegen bijzonder onderwijs. Ideologische indoctrinatie hoort niet thuis in een vrije samenleving.

Den Heerscher | 04-02-17 | 02:53

@Den Heerscher | 04-02-17 | 02:19 De vraag is wel bij wie er vraag naar is. Volgens mij niet bij de werkgevers. Dus dat is de marktwerking. En de enige reden dat ik niets tegen bijzonder onderwijs heb is dat ik nog veel meer tegen staatsonderwijs heb. Ik zie de bui al hangen.

knutsel | 04-02-17 | 02:31

DER NPO en RTL hebben weken lang de mond vol over alles wat in de US en hier tegen Trump tettert.

Echter dit interview laten ze niet zien op de TVGF terwijl ze toch nog met regelmaat Ayaan aanhalen. Alleen als het in hun straatje past, dat dan weer wel. Triest Nederland.

Moneytron | 04-02-17 | 02:29

@knutsel | 04-02-17 | 02:05
"Mien jong" - Bist ook 'n Grunneger?

Den Heerscher | 04-02-17 | 02:27

@knutsel | 04-02-17 | 02:05
Zeker weten. Er is vraag naar, dus bij volledige marktwerking in het onderwijs onstaat het aanbod vanzelf wel. De tweede optie is "home schooled" op z'n Amerikaans evangelisch. Bovendien zal er een eigen marktconform orgaan onstaan dat toetst of het onderwijs wel voldoet aan de zelfopgelegde standaard, m.a.w. of het wel Islamitisch genoeg is.
Zonder curiculum en met enkel onderwijs naar vrije keuze, kan een completere seggregatie van de weldenkende wereld bereikt worden dan wanneer er van buitenaf in elk geval bepaalde standaarden opgelegd worden. Ben wat dat betreft tegen "bijzonder onderwijs". Gewoon naar school, dingen leren en wat je dan in je vrije tijd er naast doet -> Zal me een rotzorg zijn.
Op de staatschool moet er natuurlijk wel aandacht voor godsdienst zijn: In die zin dat het geschiedkundig onderwezen wordt en met de nodige kritische kanttekeningen.
Uiteraard zou islamitisch onderwijs geen gevolg van marktwerking zijn als we niet een miljoen moslims geimporteerd hadden, maar goed - mosterd na de maaltijd, nietwaar?

Den Heerscher | 04-02-17 | 02:19

Pipo | 04-02-17 | 02:12

Heldin!

Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:18

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 02:09

Oh F.O. leer lezen! En waar je de D66 vandaan haalt? Je begrijpt dus duidelijk niet wat ik bedoel. Ik wil dus niet vervallen in die D66 valkuil. Tussen de regels lezen is blijkbaar te moeilijk voor je. Truste.

Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:16

Ayaan, ik kan niet vaak genoeg zeggen hoeveel ik van je hou. Keep up the good work!

Pipo | 04-02-17 | 02:12

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 02:04

Linda is serieus eng. Brrr. Niet voor rede vatbaar. Nog enger zij is inmiddels voorloper van de Sharia in het westen en al die domme lelijke roze m*tsjes volgen haar. Zij lacht zich dood om die naivieteit van spuuglelijke domme SJW dozen. Bloedeng.

Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:10

Sjit... het moet zijn: Laat Ayaan haar gang maar gaan !

Doe mij maar twee ! | 04-02-17 | 02:09

@Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:02
Dank je, Basil. Ik zie niet goed wat D66-rechters met democratie te maken hebben, maar dat zal aan mij liggen.

*spreekt zichzelf toe* En nu vooruit, naar bed.

Truste :)

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 02:09

Laat Ayaan maar haar gang maar gaan ! Hoeveel a's gebruikte ik hier ? Veertien ? Nee ! 15 !

Doe mij maar twee ! | 04-02-17 | 02:08

@Den Heerscher | 04-02-17 | 01:56 Je begint jezelf nu een beetje klem te lullen mien jong. Marktwerking betekent islamitisch onderwijs?

knutsel | 04-02-17 | 02:05

Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:02

"maar hoe moet" moet zijn "maar hij moet"... sorry ;)

Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:04

Linda Sarsour wil Ayaans vagina wegnemen. Te laat, Linda, is allang gebeurd.

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 02:04

@Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 01:57 Ghe, waar 'Berkeley in the sixties' al niet goed voor is.
On topic: veto van Trump?

en définitive | 04-02-17 | 02:03

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 01:57

Lewis, dat mag. Dat is een solide democratie. Ben ik het er mee eens? Dat is een ander verhaal. Ik wil niet vervallen in een Erdogan "democratie." of in een linkse hysterie toestand. Maw Trump moet de boel goed onderbouwen en daar is niks mis mee. Hij moet effe nadenken en de boel goed organiseren en dan is er niks mis mee maar hoe moet effe stoppen met dat "knee jerken." Think! ;)

Basil Fawlty | 04-02-17 | 02:02

@en définitive | 04-02-17 | 01:50
Het nastreven van een Europese federatie en de gebrekkige informatievoorziening over de huidige Noord-Afrikaanse en midden-oosterse migranten zijn mijns inziens twee losstaande zaken, maar ok.
Ayaan heb ik hoog zitten. Haar voorwoord in het boek Islam voor varkens en weet ik veel wat van Hans Jansen (RIP) was zeer scherp en haar eigen boek is ook zeker het lezen waard.
De Horses of God staat in de Torrent Client ondertussen. Heb die naam eerder gezien maar de film nog niet bekeken.

Den Heerscher | 04-02-17 | 02:00

OT Wel verdoemme. *De federale rechtbank in de Amerikaanse stad Seattle heeft het inreisverbod dat vorige week werd ingesteld door president Donald Trump, tijdelijk stopgezet*.
www.ad.nl/buitenland/federale-rechter-...

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 01:57

@knutsel | 04-02-17 | 01:50
Eerder hadden we hier "De Libertariër" en bij tijd en wijlen kan (kon? Ik heb hem al een tijdje niet gezien) Parel van het Zuiden er ook wat van inderdaad.
Na zorgvuldige overweging (en het aanschouwen van de herstructurering van het zorgstelsel sinds 2006) ben ik persoonlijk tot de conclusie gekomen dat dit toch echt centrale zaken moeten zijn.
Marktwerking betekent ook islamitisch onderwijs, InHolland-praktijken, etc.
Qua infrastructuur betekent dit bepaalde gebieden waar je meer gaten dan weg hebt of gewoon geen internet, met het compleet achterblijven van een dergelijk gebied tot gevolg.
Met betrekking tot openbare veiligheid: Ik wil niet elke dag met een vuurwapen over straat. Ik mag dan regelmatig naar de schietclub gaan en er best mee overweg kunnen, de cijfers in de VS t.o.v. Europa spreken voor zich.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:56

Linda Sarsour is een hele enge vrouw. Iemand die je nooit een platform moet geven. Hysterica. Zelfde niveau qua denkwijze als die hele oude enge Khomenie. Mensen die niet voor reden vatbaar zijn.

Basil Fawlty | 04-02-17 | 01:54

@de honden blaffen... | 04-02-17 | 01:42
"Sarsour was married in an arranged marriage at the age of 17. She had three children by her mid-20s."
Dat is dus elke twee-en-half jaar een koter uitpoepen. Zie daar de rol van de vrouw binnen de islamitische doctrine. Geneukt worden, voor zonen zorgen en verder je bek houden. Tenzij je de islamitische zaak bevordert, dan mag je even naar buiten, zo blijkt.
Het zijn de woorden "arranged marriage" die hier de sleutel vormen. Wederom een of andere moslim die een minderjarige knecht, naar goed voorbeeld van de profeet.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:51

@Den Heerscher | 04-02-17 | 01:29
Een verhelderend, lichtend voorbeeld hoe islam jongeren in z'n greep krijgt zie je bv in de film 'Horses of God' www.algemeiner.com/2014/05/16/morocca... 12 aanslagen, 40+ doden. Jongeren zo als onze kinderen die zich geen raad wisten mét de doctrine die islam hen voorhield. Fastforward, tig federalisten momenteel die zich er niet voor schamen om islam buiten beeld te houden. De gekkies, de wegkijkerts. Ayaan weet, en hoe islam uitwerkt op kinderen.

en définitive | 04-02-17 | 01:50

@Den Heerscher | 04-02-17 | 01:42 Hmm wat dat betreft loop je misschien nog eens tegen de meer libertarisch ingestelde reaguurder aan. Maar vooruit.

knutsel | 04-02-17 | 01:50

@Maria.1 | 04-02-17 | 01:34
*Meer dan 95 procent van de vrouwen in Egypte is besneden*.
*Egypte leeft in vrede omdat er meisjesbesnijdenis is*.
www.volkskrant.nl/buitenland/-egypte-l...

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 01:47

@knutsel | 04-02-17 | 01:38
Eens. Zie Den Heerscher | 04-02-17 | 00:32.
"Democratie is macht voor het volk, oftewel inspraak. Dit principe is ondergesneeuwd omdat we al heel lang het woordje "parlementaire" ervoor hebben staan. We zijn eindelijk op het punt beland dat dat niet meer nodig is. Dat we eigen inspraak op kunnen eisen."
Ideologie in mijn vorige plempsel houdt in: Idealiter zou de overheid zich enkel met die zaken bemoeien. Het zijn namelijk precies die vier dingen die je niet aan de vrije markt over wilt laten.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:42

"Sarsour is the oldest of seven children born to a pair of Palestinian immigrants. She was raised in Sunset Park, Brooklyn, and went to John Jay High School in Park Slope, Brooklyn. Sarsour was married in an arranged marriage at the age of 17. She had three children by her mid-20s.[3] After high school, she took courses at Kingsborough Community College and Brooklyn College with the goal of becoming an English teacher."

Het prototype van een islamitische broedkip.
Daar schijnt de huidige generatie feministen helemaal warm van te worden.

en.wikipedia.org/wiki/Linda_Sarsour

de honden blaffen... | 04-02-17 | 01:42

@Den Heerscher | 04-02-17 | 01:32 Centrale regeling waar je geen invloed op hebt is altijd een slecht idee. En hoe ideologischer hoe slechter.

knutsel | 04-02-17 | 01:38

@Nehemia | 03-02-17 | 22:31
Genitiale verminking in Egypte? Weet je dat zeker?

Maria.1 | 04-02-17 | 01:34

@cocktailsmaak | 04-02-17 | 01:28
Ja dat klopt. Ik heb in eerdere tegels wel eens beweerd dat een overheid zich tot een viertal kerntaken dient te beperken. In mijn optiek zijn die kerntaken (toegang tot) zorg, onderwijs, infrastructuur (wegen, maar ook internet, telefonie, etc.) en openbare veiligheid. Daarbuiten dient zij geen zeggenschap te hebben. Het feit dat ik voor een Europese Unie ben, moet dan ook binnen dat ideologisch kader gezien worden.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:32

I love Ayaan... wow, wat een vrouw :)

saintinel | 04-02-17 | 01:29

@en définitive | 04-02-17 | 01:23
Bij wijze van spreken, inderdaad.

Het gaat om wat we zo mooi "de verlichting" noemen. Religie, van het latijn Religio, leefregel, is de kracht die daadwerkelijk samenleven in de weg staat. Het brengen van licht (oftewel het verdrijven van de religieuze, godsdienstige duisternis) brengt de oplossing. Het is niet voor niets dat satan (Hebreeuws voor "tegenstrever") ook wel Lucifer, de lichtbrenger, genoemd wordt.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:29

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:06
Je moet mijn opmerking over tribalisme niet te letterlijk nemen. Waar ik op doel is dat neoliberalisme/ globalisme leidt tot uitholling van de overheidssector. Van sociale zekerheid tot handhavingsapparaat alles zal uiteindelijk geprivatisseerd worden. Dat leidt tot gated communities, met eigen bewakingsdiensten en mini legertjes. Dit soort zaken zichtbaar is in bv Brazilie en Mexico. Buiten die communitities zijn de mensen met minder geld aangewezen op protectie van bendes of clans of tribes hoe je het maar wilt noemen.
Overigens kun je gated communities groot en klein zien, je zou ook aan stadsstaten kunnen denken. Maar binnen die steden kun je ook weer aparte communities hebben. In een stad als Sao Paulo zie je exact die ontwikkeling. Enorm grote gated communities waar de super rijken wonen. Waar in feite alles ook voor handen is qua bv winkelaanbod en scholen maar waar de overheid in feite geen klap meer te vertellen heeft. Alles wordt zelf betaald door de mensen die er wonen, en die het geen reet kan schelen wat zich buiten de hekken plaatsvindt en daarvoor ook geen cent willen betalen.

cocktailsmaak | 04-02-17 | 01:28

Islam is de vijand.
Den Heerscher | 04-02-17 | 01:18
Oh, maar hier heeft u een punt van jewelste. Niet de mensen, edoch islam is wat mensen er toe aanzet om zich te willen vereenzelvigen met een haatdoctrine die z'n weerga niet kent in het hedendaagse. Verwijder islam en hoppa, open borders- zeg maar.

en définitive | 04-02-17 | 01:23

We moeten af van de olie .Dat legt veel geldbronnen droog dewelke gebruikt worden om die sharia te verspreiden.Een andere optie is natuurlijk ervoor te zorgen dat het midden oosten blijft branden.Hirsi toont de dubbele agenda van veel moslims .Dankzij mensen zoals Hirsi blijven we alert op het gevaar uit het midden- oosten.

tegenalles | 04-02-17 | 01:21

@en définitive | 04-02-17 | 01:16
Oh lees maar even terug... Er is een reden dat een "als-dan" constructie in goed Latijn een "irrealis" heet.
Islam is de vijand.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:18

Wat enorm jammer dat Ayaan uit Nederland is vertrokken. We hadden ze enorm veel aan haar kunnen hebben in deze moeilijke tijd tegen alle blinde islam-knuffelaars. Ze is zo'n moedige vrouw. En hierbij gelijk een enorme dikke middelvinger naar Ayaan hater Bénédicte Ficq.

Dinand | 04-02-17 | 01:17

Als het M.O. / De islamitische wereld zich aanpast aan de 21e eeuw, dan mogen ze wat mij betreft heen en weer reizen zoveel ze willen.
Den Heerscher | 04-02-17 | 01:06
Tsja, als ...
Gaat niet, omdat het woord gods binnen de knoran onverenigbaar blijkt met enige, andere levensbeschouwing. Al uw moeite ten spijt.

en définitive | 04-02-17 | 01:16

@cocktailsmaak | 04-02-17 | 00:49
Europa heeft traditioneel gezien vrij weinig fysieke grenzen.
Overigens zou je bij afschaffing van de EU ook kunnen stellen dat de verschillende natiestaten die je dan krijgt in feite de verschillende tribale samenlevingen zijn. Een nogal kromme vergelijking.

Tribalisme is een houding, een cultureel fenomeen. Een "zij-tegen-wij" manier van leven. Een "ieder landje voor zich". Het grappige is overigens dat juist de islam met hun Ummah-doctrine in feite anti-tribaal is, zolang je maar bij ze wilt horen. Het probleem met islam is dat "onze" stam hun idealen niet deelt en dat ik de aanpassing dan ook liever andersom zie. Als het M.O. / De islamitische wereld zich aanpast aan de 21e eeuw, dan mogen ze wat mij betreft heen en weer reizen zoveel ze willen.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:06

@Stormageddon | 04-02-17 | 00:48
Verhofstadt is een rabiate idioot. Je kan best voorstander van een federaal model zijn zonder jezelf achter die alcoholist te scharen.

Den Heerscher | 04-02-17 | 01:00

@Stormageddon | 04-02-17 | 00:45
Eens. Op zowel nationaal als Europees niveau stem ik dan ook per definitie liberaal. De Neerlandsche VVD kan het ondertussen wegens kiezersbedrog vergeten, maar het principe van een kleine, liefst gedecentraliseerde overheid sta ik op zich volledig achter.

Het gaat mij juist daarom er ook om dat we wel degelijk een Europese Unie nodig hebben. De rijkdom die we vergaard hebben is, zoals je terecht stelt, mede te danken aan een staatsinrichting waarbij de middenstander bij te hoge belastingen lekker naar de naburige stadstaat kon gaan. De tijd die je beschrijft kende in de praktijk ook open grenzen.

We leven in de 21e eeuw: Verregaande automatisering en robotisering, een globale samenleving en de huidige netwerkinfrastructuur vragen om een overheidssysteem wat daar bij aansluit. Er zijn bepaalde zaken die op een hoger niveau dan de huidige natiestaat geregeld moeten worden. Tevens willen we niet terug naar de middeleeuwen en laat dat nou net de ideologie zijn die in het zuiden en oosten t.o.v. Europa overheersend is. Daarom moeten de buitengrenzen dicht, maar om dat goed te regelen is verregaande samenwerking nodig, zoals ook de verenigde Nederlander indertijd samenwerkten.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:59

Stormageddon | 04-02-17 | 00:27
Jij draait oorzaak en gevolg om. Ze heeft zichzelf het land uitgejaagd door te liegen bij haar asielaanvraag. Dat had niks met haar kleurtje te maken, wel alles met haar gedrag. Wat dat betreft was een echte VVD-er.

D.A.A.R. | 04-02-17 | 00:56

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:09
Wat een onzin. Waar grenzen verdwijnen krijg je tribale samenlevingen. Kijk maar overal in de wereld waar centrale gezag van land wegvalt. Mocht de EU niet uit elkaar vallen en als een superstaat door willen gaan zal de EU ook vervallen in tribalisme. Juist omdat neoliberalisme dat in de hand werkt.

cocktailsmaak | 04-02-17 | 00:49

@Den Heerscher | 04-02-17 | 00:44
Oh, u is federalist. Laat maar dan, zijn we snel uitgeluld. Tegen de idiotie en idealen van de Verhofstadt-doctrine helpen geen rationele argumenten.

Stormageddon | 04-02-17 | 00:48

@Den Heerscher | 04-02-17 | 00:32
Wat was er (bestuurlijk gezien) mis met de Republiek der Verenigde Provinciën? Dat model voldeed prima. Grote autonomie voor de gewesten, voor de gemeenten met een overkoepelend gezamenlijk overleg in de Staten Generaal. Werkte wel heel langzaam, ook toen met de ambtelijke molens en terugkoppeling naar de steden en provincies, en reizen van en naar Den Haag duurde even, maar op zich... decentraal bestuur was prima voor de gewone man,
Idem in het Duitsland van de Kleinstaaterei in de Duitse Bond. Was niet zo slecht. De ellende met Duitsland begon pas toen Pruisen de boel ging overheersen, zonder tegenstand. Die had van Beieren kunnen en moeten komen, maar ja.... daar zat toen net een mafkees op de troon die in sprookjes geloofde en de schatkist al 10x had geplunderd voor zijn kastelen. Uiteindelijk zijn die sprookjeskastelen door toeristendollars dubbel en dwars terugverdiend, maar destijds was Ludwig geen match voor Wilhelm en Bismarck. Nou ja, op de achtergrond speelde de KuK ook nog wel een behoorlijke rol, maar goed... op zich was met het decemtrale Duitsland niet zoveel mis. Het had zelfs enorme voordelen voor de kleinere lidstaten. Het is een prima model voor heel Europa.
www.misesde.org/?p=7265

Stormageddon | 04-02-17 | 00:45

@Desmoulins | 04-02-17 | 00:23
Overigens: Ik ben persoonlijk een groot voorstander van verdere federalisatie van Europa: Op deze wijze kan een Europese overheid ook daadwerkelijk het mandaat hebben om die buitengrens netjes op slot te zetten, iets wat nu onmogelijk is.
Ook is onafhankelijke media uitermate belangrijk. Waar vind je tegenwoordig informatie over de politieke ontwikkelingen op Europees niveau? Lastig te vinden, terwijl er wel degelijk een groot verschil zit tussen de liberalen enerzijds en de socialisten anderzijds.
Geenstijl / Geenpeil had groot gelijk toen ze ongeveer anderhalf jaar geleden schreven dat de huidige EU een overheid zonder staat is.
Dat er grote onvolkomenheden in de huidige organisatiestructuur bestaan, betekend niet dat het volledig ontmantelen een beter idee is.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:44

@Desmoulins | 04-02-17 | 00:23
Inderdaad, welvaart trekt mensen aan. Die migratie kan binnen Europa prima en zal binnen anderhalf, twee generaties leiden tot een nieuwe distributie van deze welvaart.

De taalbarrieres en overige verschillen zijn prima te overkomen voor de welwillende medemens.

Het bewuste onvermogen tot het beschermen van de buitengrens en het vormen van immigratiebeleid t.o.v. datgene wat zich buiten Europa bevindt: Dit is precies waar ook ik tegen ageer.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:36

Nou Zentgraaf, vindt je Geert nu ook wat minder boos?

K.A. Leneet | 04-02-17 | 00:34

@Duck Twacy | 04-02-17 | 00:17
Je klinkt enigzins als een samenzweringstheorieaanhanger met deze opmerking.
Ik ben het met je eens dat onze politiek totaal gecorrumpeerd is door grootkapitaal (TTIP, CETA en andere voorstellen die je persoonlijke vrijheid inperken / ondermijnen). Tegenwoordig is politicus ook maar gewoon een carriere, het heeft weinig meer met besturen te maken. Tevens de reden dat onze president hier terecht "Marketing Rutte" genoemd wordt. Ik zie dit echter niet als iets onoverkomelijks.
Democratie is macht voor het volk, oftewel inspraak. Dit principe is ondergesneeuwd omdat we al heel lang het woordje "parlementaire" ervoor hebben staan. We zijn eindelijk op het punt beland dat dat niet meer nodig is. Dat we eigen inspraak op kunnen eisen. Daar hoort echter ook de verantwoordelijkheid bij om jezelf te (kunnen) informeren.
E.e.a. wordt niet in het geheim uitgevoerd, we kunnen immers dagelijks gewoon zien wat er gebeurt. Natuurlijk, er is een democratisch tekort, er zijn vele manieren waarop de huidige EU gereorganiseerd MOET worden voordat ik mijzelf er volledig achter kan scharen, het klopt dat de afdracht van soevereiniteit op slinkse wijze plaatsgevonden heeft. Tevens klopt het dat de verdeling van financiële bijdrage versus inspraak scheef is (zoals ook op nationaal niveau, Nederland kent ook geen census kiesrecht).
Echter, regressie naar een "tweede helft van de 20e eeuws Nederland" is simpelweg niet mogelijk en bovendien niet wenselijk.
Nostalgie is prima, maar als we de behoudende lijn buiten de moderne ontwikkelingen om vast zouden houden, dan was Europa nog steeds een verzameling stadstaatjes zonder samenhang. Met dat in het achterhoofd zou zelfs het "Vereenigd koninkrijk der Nederlanden" nooit bestaan hebben.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:32

@D.A.A.R. | 04-02-17 | 00:03
Ayaan is niet de relschopper. Oorzaak en gevolg, schat. Of ben jij één van de racisten die haar destijds het land uit hebben gejaagd door haat tegen heur huidskleurtje? Iets anders dan rancune tegen een succesvolle negerin met een keiharde mening over de fascistoïde islam (waar zijzelf het slachtoffer van was) was het toen niet.

Stormageddon | 04-02-17 | 00:27

Ik heb diep respect voor deze briljante en dappere vrouw.

donkeyman | 04-02-17 | 00:26

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:13

Al sinds de het Romeinse Rijk zullen de volkeren zich uiteindelijk toch allemaal gaan vestigen in de meest welvarende gebieden. Ook de gemeenschappelijke terreinen die u als vanzelfsprekend ziet, zijn in zekere zin niet gemeenschappelijk.
Daarbij komen nog de taalbarrières, verschillen in arbeidsethos, relatie tot autoriteit en een geschiedenis die paradoxaal tegenover elkaar staat... ik kan zo nog wel even doorgaan. Bovendien is de homogeniteit van de Europese volkeren binnen terreinen die wel een verbindende factor vormen zo goed als verpest door het bewuste onvermogen de buitengrenzen te beschermen en een strikt doch 'eerlijk' immigratiebeleid te voeren.

Desmoulins | 04-02-17 | 00:23

@Batavi Magistralis | 04-02-17 | 00:19
Vandaar de nuancering op 00:13.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:23

@Den Heerscher | 04-02-17 | 00:09
Het vervangen door een nieuwe generatie van een homogene groep mensen die al eeuwen hier wonen, of door een volledig nieuwe, totaal andere bevolkingsgroep, uit andere continenten met compleet andere denkbeelden en religie, waarvan ook nog een deel vijandigheid nastreeft naar de oude groep toe, is nogal een groot verschil lijkt mij.

Batavi Magistralis | 04-02-17 | 00:19

@Den Heerscher | 04-02-17 | 00:09
Goede naam gekozen. Dat deze veranderingen niet gebeuren op basis van democratische principes, maar in het geheim worden uitgevoerd door de grote industrielen en de super elite is natuurlijk geen enkele probleem. Europa is niet ingesteld door de regeringsleiders, maar door de ERT, regelingsleiders waren slechts de puppets (en zijn dat nog steeds). De EU is niet voor de burger, maar voor de multi nationals. Next step is de verenigde staten van Europa. Het volk moet gewoon zijn bek houden en consumeren.

Duck Twacy | 04-02-17 | 00:17

Usuc | 04-02-17 | 00:06

Wij hebben in Nederland te maken met een jaarlijkse inflatie van rond de 8%. Geen haan die daar naar kraait.

Desmoulins | 04-02-17 | 00:14

@Den Heerscher | 04-02-17 | 00:09 Aanvulling:
Overigens is het verdwijnen van nationale grenzen niet hetzelfde als het verdwijnen van naties of culturele eigenaardigheden. We hebben ook geen fysieke provinciegrenzen, maar toch vind ik als Groninger die lui uit de randstad maar vreemd volk en kan ik die reservebelgen uit Limburg nauwelijks verstaan. Een arbitrair lijntje met een slagboom doet daar niet zoveel aan af.

Het Europese volk deelt grotendeels dezelfde denkwijzen, idealen, normen en waarden, dus dat er dan geen fysieke grenzen zijn is prima. De buitendeur moet wel even op slot voor die lui die ons dood willen hebben enzo...

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:13

@Duck Twacy | 03-02-17 | 23:46
Nationale grenzen verdwijnen. Inderdaad, goede zaak. Europa is de weg voorwaarts.
De bevolking wordt vervangen -> Dat gebeurt sowieso elke 70 jaar, dus ik zie het probleem niet zo.
Het gaat erom dat de mentaliteit van de Europeaan overeind blijft. De strijd is derhalve ideologisch en tegen de islam. Het christendom is reeds overwonnen in de 20e eeuw.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:09

Amanpour gisteravond citeerde Bush' speech na 9/11: islam = peace.
www.google.nl/amp/thehill.com/homenew...
.
Nu 16 jaar later kunnen we toch wel vaststellen dat dat een vreemde stelling was en is. Maar je hoort hem nog dagelijks van de deugmans op get werk/social. Miselijkmakend.

de Voorzittert | 04-02-17 | 00:08

inflatie naar 30% ofzo...

Duck Twacy | 03-02-17 | 23:46
.
Des te meer reden om van de EURO af te stappen.

Usuc | 04-02-17 | 00:06

Ayaan is de rechtse Sylvana. Waarom krijgen hysterische relschoppers zoveel aandacht?

D.A.A.R. | 04-02-17 | 00:03

@Tirade | 03-02-17 | 23:38
Grotendeels eens. Echter: "Het is namelijk onmachtig om het ontstaan van paralelle samenlevingen tegen te gaan."

Dit is simpelweg niet waar, zolang vrije meningsuiting, vrije nieuwsgaring en onafhankelijke journalistiek daadwerkelijk hoog in het vaandel gehouden worden. De premisse van een vrije democratische samenleving is dat de kiezer geinformeerd is en dat iedereen mee kan doen aan het systeem. Wat dat betreft juich ik GeenPeil dan ook van harte toe. De uitvoering kan beter, maar toch...
Qua "het probleem" benoemen:
In de jaren '90 enkel een "alle auslander raus" schreeuwende Janmaat. Begin deze eeuw is degene die het probleem erkende en ook bereid was om daar wat aan te gaan doen om zeep geholpen door een dierenrechtenactivist.
Elke vorm van kritiek op het staande beleid was in den beginne afwezig, werd daarna monddood gemaakt en toen er een intellectueel opstond om met een ander bijltje te hakken werd uitgerekend diegene gedemoniseerd en uiteindelijk vermoord.
We zijn nu bijna anderhalf decennium verder en je kunt nu stemmen op de Poppenkast Voor de Vrijheid, of een splinter die geen invloed zal hebben, of de gevestigde orde van pappen, nathouden en de weg van de minste weerstand. Nederlanders gaan in het ergste geval met vergunning netjes protesteren. De nieuwe import gaat rellen. Vandaar deze appeasement politics van het begin van de 21e eeuw.

M.i. zijn het een gebrek aan informatie (vrije nieuwsgaring), het demoniseren van geluid wat tegen de verkozenen ingaat (Fortuyn, policor) en verregaande versplintering van de politiek slechts symptomen van een hernieuwde, 21e eeuwse staatsinrichting die eraan gaat komen. Het wordt een verschuiving en, als het aan de Europeaan ligt, een stille revolutie. Bij het oude blijft het sowieso niet.

In een wereld waarin iedereen altijd met elkaar in verbinding kan staan, waarin onzin en informatie nauwelijks van elkaar gescheiden kunnen worden, waarin je binnen 24 uur waar dan ook op de planeet kunt zijn, in die wereld is geen plaats voor kneuterige partijpolitiek. In die wereld is geen plaats voor nationalistisch lokaal denken. Het is een nieuwe wereld, vergelijkbaar met die van vlak na de industriele revolutie. Het is echter wel een wereld die bestuurd dient te worden met dezelfde democratische principes die we zo hoog in het vaandel hebben sinds enige tijd.

Het probleem met islam is dat zij juist deze principes en beginselen ondermijnt. Het is een mentaliteitsprobleem. Een conflict tussen vrijheid en vooruitstrevendheid en achterlijkheid. Ik voorspel dan ook een oorlog tussen islam en de rest van de wereld en daarnaast een nieuwe staatsinrichting. Ik denk dat de door de Europeaan zo vurig gewenste stille revolutie helaas niet het middel zal zijn om tot deze "new world order" te komen.

Den Heerscher | 04-02-17 | 00:03

De linkse medemens ziet dit niet eens. Het gaat volledig langs hen heen. Zij sluiten zich volledig van dit soort berichtgeving af.

Ik sprak vanavond zo'n links type. Geen idee dat vorige week Chaka Laguerre van het internationaal gerechtshof heeft geprobeerd racisme in scene te zetten. Stelde dat dit een typisch voorbeeld van nepnieuws moest zijn.

Orakel1958 | 04-02-17 | 00:01

140 miljoen vrouwen wereldwijd genitaal verminkt door sharialaw. Geweldig he die islam? Lezen jullie mee Jesse Klaver, Pechtold, en Asscher?

Nehemia | 03-02-17 | 23:55

"Oh, het is CNN, dus ik kan het veilig negeren"
Waarom is bovenstaande niet het geval? Die channel liegt aan 1 stuk. Het is gewoon eng aan het worden.

Lyin Ted | 03-02-17 | 23:54

Daar gaat de leugenachtige 'narrative' van de MSM en al die zelfverklaarde deugmensen in de Tweede Kamer die het hersenloos herhalen...

Er is GEEN sprake van een moslimban:

www.zerohedge.com/news/2017-02-03/bost...

Desmoulins | 03-02-17 | 23:47

Zelfs al wint de PPV de verkiezingen en zelfs al komen ze aan de macht, zelfs als stappen we uit de EU, dan nog zijn we niet veilig. Kans is groot dat puppet masters als George Soros de economie van Europa zullen opblazen (inflatie naar 30% ofzo), de economie stort in, de populisten krijgen de schuld en welkom new world order (lees nationale grenzen verdwijnen, bevolking wordt "vervangen").

Duck Twacy | 03-02-17 | 23:46

Sarsour4Sharia had al lang veroordeeld moeten zijn voor haar haattwiet. Dat islamofascisme gaat nog eens heel, heel groot worden.

De Vrijlansier | 03-02-17 | 23:39

Ik wil Ayaan terug, en ik wil een Nederland waar iemand als zij gewoon onbekommerd op straat kan lopen. Dat kritiek openlijk geuit kan worden en dit een normale discussie leidt. Maar er schijnt iets te zijn met een of andere alla en moped die samen de meest succesvolle sekte uit de geschiedenis hebben bedacht. En daarmee was mo toch een ziener. Want het opper summum van de perfecte democratie, zoals bereikt in Nederland in de jaren '90. blijkt een weeffout te bezitten. Het is namelijk onmachtig om het ontstaan van paralelle samenlevingen tegen te gaan. Te veel beschermingsmethoden en automatismen tot goedheid treden vervolgens op zodat het openlijk bekritiseren wordt weggeframed. Deze breuklijn, deze weeffout die in het dna van de moderne westerse democratie ingebakken zit, zal het op de lange termijn verliezen van de veel ruwere overtuigingskracht van mo you know.

Bij de verkiezingen gaat het er vooral om wat de gemiddelde nederlander gaat doen. Gaat die stillmeerderheid een signaal afgeven ? Ik drie stappen.

1) erkenning van het probleem

2) het minimaliseren van instroom nieuwe moslims

3) harde maatregelen nemen die integratie bevorderen van reeds aanwezige moslims. Ook impopulaire maatregelen als spreiding, verbod op islamitische scholen, beperking moskeeën. Hoofddoekjes ligt helaas te gevoelig.

Maar in onze democratie mag je geen onderscheid maken tussen moslims en niet-moslims. En hoe groter de pvv wordt, hoe pijnlijker de debatten dan zullen zijn voor de atmosfeer van de huidige fatsoensnorm. Gaat er een verschuiving plaatsvinden een stille revolutie of blijft alles bij het oude ?

Tirade | 03-02-17 | 23:38

Please, modest your American phrases, mr. Zentgraaff. Zenk you...

batvoca2 | 03-02-17 | 23:36

Dan worden die vrouwen in Trump country gevraagd waarom ze voor Trump gestemd hebben. Toegegeven ze zien er wat minder uit dan de stadse deernes, maar zeggen zinnige dingen. Met die antwoorden trekt men dan naar New York en laat die hipster meisjes de antwoorden horen.
En die hipster sneeuwvlokjes kunnen niks anders uitkramen dan dat de vrouwen in Trump Country beter opgeleid moeten worden.
Zei Hillary niet dat de Trump aanhangers allemaal tokkies en sneue types waren? Deze hipsters geloven dat dus werkelijk.

Graaf van Egmont | 03-02-17 | 23:36

Ayaan Hirsi Ali =AHA =

Alle
Hoofdoeken
Af

(:-))

wie zal het zeggen | 03-02-17 | 23:34

@de honden blaffen... | 03-02-17 | 22:21
Was dat nou Geert die naast Ayaan stond tussen die vvd'ers?

HipsterBrood | 03-02-17 | 23:22

Den Heerscher | 03-02-17 | 23:10
Jij bent grappig!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 23:17

Kijk, er zijn dus ook Ali's die wel gezond verstand hebben

Ron van Zon3948 | 03-02-17 | 23:17

M.uppet | 03-02-17 | 23:11
Is de paus katholiek?

Pcies

Fuck-a-duck | 03-02-17 | 23:16

Eeuwig zonder dat ze niet meer in de Nederlandse politiek zit. Veel beter dan Greet. Intelligente vrouw. Zit zij nu trouwens opgesloten in de VS door het inreisverbod?

flame_me | 03-02-17 | 23:15

Fuck-a-duck bij ons lost Merkel dat op.(niet dus)
Moet ik nu 15 mrt Andres stemmen?

M.uppet | 03-02-17 | 23:11

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 23:03
Ach, ik had er als rasechte taalnazi ook al op gehamerd dat er toch echt twee teveel in die zin stonden.
*De volkskrant is een kutkrant* neuriet.

Den Heerscher | 03-02-17 | 23:10

Dus daarom stemmen wij allen op de PVV maart 2017 de dag van de waarheid .
We moeten ons ontdoen van de haat machine en van die haat paleizen waar de vinger steeds naar boven wijst , stem op een partij die tegen dat verachtelijke links laat u niets wijsmaken en stemmen moet ja ik vindt het zelfs verplicht

witchmaster | 03-02-17 | 23:06

Vanavond een hapje gegeten bij de Kralingse Plas in Rotterdam met de familie. Ik ben een paar dagen in NL dus gezellig. De tent zat vol met blank volk en er kwamen twee haatbaarden voorbij lopen en ze keken naar binnen met een blik waarbij mijn maag een hele rare kronkel kreeg. Ik dacht dat als die twee binnen komen om te hakbarren, zitten we als ratten in de val. En op dat moment miste ik mijn pistool. In de US draag ik concealed, een kleine 9mm en dat voelt toch echt een stuk veiliger aan, hoe gek dat ook sommige in de oren zal klinken. Beetje OT verhaal maar wilde het effe kwijt. Verder is het natuurlijk een schande dat die "feministen " in de US achter dat gekke sharia wijf aanlopen.

Fuck-a-duck | 03-02-17 | 23:04

Mooi dat ze Asia Bibi nog eens noemt. Wat die christen daar in Pakistan ook alweer precies gedaan had wist ik ook niet meer. Water halen uit een put waar ook moslims drinken zegt Wikipedia, en van een lang verhaal komt in het kort de doodstraf. Sinds 2009 en er wordt nog steeds voor haar gevochten. Laat je daar de fakefeministen nou inderdaad nooit over horen.

Friedrich Frayek | 03-02-17 | 23:04

@kzegje | 03-02-17 | 22:50
Merkel heeft niet veel meer te zeggen, opbokken met die geit

necrosis | 03-02-17 | 23:03

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:50
Het is buiten het onderwerp: Maar een leesbare zin in het Nederlands opbouwen betekent niet dat je te pas en te onpas komma's gebruikt. Maar, soms mag het wel, wat jij of de Taaladviesdienst onzetaal.nl/over-onze-taal daar ook verder van mag denken. Bij de Volkskrant e.d. lullen ze ook vaak dom immers.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 23:03

Heel duidelijk en correct gesproken, door deze heldin. Natuurlijk recht tegen het verkeerde been van hypocriet links.

Maar blijkbaar hebben links en de extremistische islam een verbond gesloten, een onheilig verbond, dat dan weer wel.. www.youtube.com/watch?v=r3NDeyR_1-U

Batavi Magistralis | 03-02-17 | 22:55

Voorlopig hebben vrouwen niet veel meer te zeggen op het wereldtoneel,met de laatste zucht van Merkel zullen hun klanken langzaam in een zachte piep wegglijden.

kzegje | 03-02-17 | 22:50

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 22:45
Die komma voor "maar" hoort daar wel degelijk. Twee komma's die nergens op slaan en een terechte dus.

onzetaal.nl/taaladvies/komma-algemene...
Ga maar even bij het kopje voegwoorden kijken.

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:50

Overigens wel raak hoe een negerin dom blank volk de maat neemt!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 22:47

Ayaan deed dan wel een Maurootje, maar gezien haar wereldwijde strijd tegen de uitwassen van de islam en bijbehorende vrouwenonderdrukking zoals verminking is haar dat al duizend maal vergeven. Voor Rita Verdonk die zelfs vriendinnen was met Ayaan zal het een pijnlijk dossier blijven. Opgejaagd door de politiek correcte krachten werd ze een hoek ingedrukt en maakte ze voor Hirschi een noodlottige beslissing. Hirschi werd geofferd omdat het establishment haar niet zag zitten.

Nehemia | 03-02-17 | 22:47

Ze haten de westerse cultuur, maar het westerse geld willen ze maar al te graag hebben. Zelf de kans op een dodelijke overtocht, hebben ze er voor over. Kan het nog duidelijker worden?

Radijsje | 03-02-17 | 22:47

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:34
Drie. Echt drie. Stomme tautoloog!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 22:45

@Kaan78 | 03-02-17 | 21:23
Dit is GeenStijl, geen Hababam.

necrosis | 03-02-17 | 22:36

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 22:31
Twee komma's. Twee. Niet drie. Niet kunnen tellen is ook onnozel. Evenals het gebruik van een dubbele tautologie. Schelden is ook niet echt nodig.

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:34

Ayaan = lievv
en heeft vrijwel altijd gelijk, zoniet een punt
You Go Girl

Tobi | 03-02-17 | 22:33

Kaan78 | 03-02-17 | 21:23
24/7 that is.....

Ed Bever | 03-02-17 | 22:32

-weggejorist-

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 22:31

EefjeWentelteefje 2221
Het is gruwelijk die genitale verminking van de vrouw. In Egypte zijn er weinig vrouwen bij die niet 'geholpen' zijn.

Nehemia | 03-02-17 | 22:31

@IJzer Oxide | 03-02-17 | 22:24
Bedoelt u dat het woordje "mag" mist in de eerste zin?
Of is het de vreemde keuze qua interpunctie die u stoort?
Uw tegel kan overigens ook wel twee komma's minder gebruiken.

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:30

@de honden blaffen... | 03-02-17 | 22:21
Ik ken die geschiedenis inderdaad. Het blijft een triest
geval. Des te meer omdat heden ten dage vrijwel geen enkele lokale migratiewet toegepast wordt, er nadien een groot generaal pardon geweest is, het verdrag van Dublin en overige inreisge- en verboden simpelweg genegeerd worden en uitzetting eigenlijk vrijwel niet gebeurt. Ik ben dan ook een groot voorstander van een mandaat op Europees niveau om de buitengrens op slot te doen. Kunnen we daarna binnen Europa eens gaan kijken wat we met het geimporteerde probleem gaan doen. De tijd van de weg van de minste weerstand voor en door de gemiddelde politicus moet maar eens afgelopen zijn.

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:27

@zentgraaff je kunt leuk schrijven, maar lees je stukjes, alsjeblieft, iets beter na voortaan.

IJzer Oxide | 03-02-17 | 22:24

@XaleX_2 | 03-02-17 | 21:57
Ik kan je aanraden om haar boek eens te lezen.
Dan weet je meteen wat een "academisch progressief westers-georiënteerd gezin" in Somalië en Egypte precies inhoudt.

Haar zusje heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd.

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 22:21

@Zosima | 03-02-17 | 22:19
Het is inderdaad behoorlijk storend dat een beweging voor gelijke rechten tegenwoordig vooral door activistische idioten geclaimd wordt.

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:21

Ik was laatst in een feministische boekhandel. Maar die hebben dus geen humor sectie.

A la snackbar | 03-02-17 | 22:20

Zwarte mevrouw vs blanke: In dit geval wint de donkere met stip! Sommige blonde wijven zijn echt heel erg dom!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-02-17 | 22:20

Verdomme ja. De alliantie van feministen met moslims is echt de meest achterlijke shit ooit. Het laat zien dat wanneer feministen moeten kiezen tussen hun ideologie en hetgene waar hun ideologie hypothetisch toe dient (het helpen van vrouwen) de ideologie overwint. En zo kwam bijvoorbeeld na de massa-aanrandingen in Keulen een groep Duitse feministen ons vertellen dat blanke Duitsers ook wel eens in een kont knijpen, en dat dat eigenlijk net zo erg is.

Het gedachteproces bij dit volk gaat als volgt. Kan je een probleem niet toeschrijven aan de grote boze blanke man, dan is er geen probleem. Want zoals ze van de marxisten hebben geleerd komt ELK probleem in de samenleving voort uit de onrechtvaardigheid van de samenleving. Voor feministen betekent dit dat het blanke patriarchaat de rest onder de duim houdt. En daardoor hebben minderheden het zo moeilijk, etc etc etc. Dit beeld is overigens in grotere mate toepasbaar op feministen uit de angelsaksische sfeer en heeft betrekking op de derde golf.

Zosima | 03-02-17 | 22:19

@Kaan78 | 03-02-17 | 21:23
Kritiek op de doctrines van een bepaalde religie is iets anders dan moslims schofferen. Dat elke poging tot een gezond bilateraal discours direct als een persoonlijke aanval wordt ervaren is precies een van de problemen die veel westerlingen met de islam en in het verlengde daarvan veel moslims hebben. Die lange-tenenmentaliteit.
"Offense is taken, not given."
Als een normale dialoog mogelijk was en niet direct het hele oeuvre aan valse beschuldigingen (racist, islamofoob, xenofoob) uit de kast werd getrokken bij elke vorm van reflectie op de doctrines van de islam, dan zouden we bij lange na niet zoveel problemen met moslims hebben.
Los daarvan: Is het wel eens in je botte harses opgekomen dat de doctrines die moslims (zeggen) aan (te) hangen zeer schofferend zijn voor de gemiddelde verlichte westerling? Dat het ronduit beledigend is om als minderwaardig beschouwd te worden enkel omdat je vrouw, homo of ongelovige bent? Daar hoor je ons echter niet over. Als we de wat radicalere moslim met gelijke munt terug zouden betalen, was de complete islam al lang en breed uitgeroeid.
En nu terug in je hok.

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:19

En ik had Kaan78 een half jaar geleden nog voorgesteld om hulp te gaan zoeken.

roze_bril | 03-02-17 | 22:14

cocktailsmaak | 03-02-17 | 22:00

Graag gedaan.
CAIR stelt tevens alles in werking om ieder gematigd geluid binnen de Islam, wat vooral bestaat uit de zo noodzakelijke introspectie, monddood te maken of te onderwerpen, what's in a name, door middel van de welbekende islamitische dreigementen. Het wordt tijd dat Trump en de rest van de zichzelf respecterende westerse wereld deze infiltranten ook op de terreurlijst zet.

Desmoulins | 03-02-17 | 22:12

Ach ja Ayaan... Heb je een keer een goeie te pakken en dan kunnen de regels ineens wel nageleefd worden. Ben daar nog steeds verbaasd over. Hoezo hebben we al die qatkauwende nietsnutten nog wel, maar moest uitgerekend zij opbokken?

Den Heerscher | 03-02-17 | 22:11

Messentrekker uit Parijs is een Egyptenaar.
Meestal zijn het Marokkanen.

Jan Dribbel | 03-02-17 | 22:10

team Ayaan, any time

Bert Konterman | 03-02-17 | 22:07

Deze nepfeministen zullen minder te roeptoeteren hebben in een land waar de regels waar zij voor pleiten ook daadwerkelijk toegepast worden. Vertrek aub en neem alle Joop wijven mee, eventueel Jesse Klaver en de Schiedammer Twins niet te vergeten. Ayaan: respect!

LolaBabooshka | 03-02-17 | 22:01

Desmoulins | 03-02-17 | 21:57
Dank voor de info! Ik ga die link eens even bekijken.

cocktailsmaak | 03-02-17 | 22:00

Ruud5 | 03-02-17 | 21:54
Links heeft een probleem met Joden wat ze delen met veel Moslims.

cocktailsmaak | 03-02-17 | 21:59

"you have been a vicitm of genital mutilation' en ze knikt instemmend. Zo ver ik me kan herinneren van de Nederlandse reportages van haar 'ontmaskering' is ze in een academisch progressief westers-gezind gezin opgegroeid.

XaleX_2 | 03-02-17 | 21:57

cocktailsmaak | 03-02-17 | 21:46

U heeft helemaal gelijk. CAIR is dan ook een 'front' voor de moslimbroeders uit Egypte maar is tegenwoordig een globaal opererende organisatie. CAIR is overigens op de terreurlijst gezet door vrijwel de gehele Arabische paeninsula.
Exact dezelfde modus operandi als Tariq Ramadan erop nahoudt.
In Nederland is Marcouch van deze school.

Hier een zeer uitgebreid onderzoek over CAIR:

www.investigativeproject.org/profile/1...

Desmoulins | 03-02-17 | 21:57

Nog geen kring linksgekkies rondom een Joodse school in Amsterdam zien staan. Het is echt een onuitstaanbaar zooitje, met een blinde vlek zo groot als het IJsselmeer. Maar die mevrouw Sarsour krijgt dan ook nog een podium, ze moeten haar ervan af schoppen.

Ruud5 | 03-02-17 | 21:54

@Kaan78|03-01-17|21:23
Je lijkt mij rijp om in Turkije te gaan wonen.

miss error | 03-02-17 | 21:51

Kaan 78 het valt niet mee voor jullie om onder het juk van de ongelovigen te moeten leven. Je mag van de allah zelfs niet omgaan met ons, misschien ga je daar nog fouten mee maken en dan kom je na je dood in een zeer onaangename plaats. Mijn advies : ga naar een moslimland , veel beter voor later,

Aboe la | 03-02-17 | 21:51

Desmoulins | 03-02-17 | 21:30
"CAIR in Amerika en hun gedrag doet me denken aan het gedrag van Tariq Ramadan de zogenaamde ‘bruggenbouwer’, die in het Midden-Oosten een heel andere boodschap bracht dan in het Westen. Zijn grootvader van moederszijde is Hassan al-Banna, was de stichter van de Moslimbroederschap in Egypte. Tariqs vader, Saïd Ramadan, één van Hassans volgelingen, verliet Egypte na het verbod op die organisatie en vestigde zich in Zwitserland. Tariq Ramadan en zijn broers beheren er de lokale islamitische Stichting."

cocktailsmaak | 03-02-17 | 21:46

Dus feministen hebben nog een belangrijke stap verder gezet dan alleen maar goedpraten, van structurele misdragingen reeksen van incidenten maken, en wegkijken; waar sociaal-economische omstandigheden in de verste verten geen soelaas meer bieden om gedragingen en naargeestige en foute mentaliteit te verklaren. De positie en de behandeling van vrouwen in de islam wordt ook nimmer bezien zoals het is en bedoeld is maar altijd vanuit nurture en dat weer gekoppelde aan sociaal-economische omstandigheden. Geef ze vrijheid, respect en geld en een baan en het draait wel bij. Hoe naïef kun je zijn?
De bizarre extra stap is om een moslima die de sharia voorstaat te vragen leidster van een feministische betoging te laten zijn. Het rare is dat een groot deel van de feministen zich senang zal voelen bij welke feministische activiteit dan ook en helemaal niet bewust hun eigen positie ondergraven op een onwaarschijnlijk ernstige wijze.
Maar dat neemt niet weg dat ze toch deze doubletalk (sharia is onderdeel van feministische doelen) hebben weten uit te dragen, eenieder met enig gezond verstand in verwarring achterlatend.

Devadip | 03-02-17 | 21:44

Kaan78 | 03-02-17 | 21:23 Ga op Joop trollen.

bijna_raak | 03-02-17 | 21:43

@lanexx | 03-02-17 | 21:34
Die nep-"feministen" doen niet aan research, willen niet weten, zijn horende doof en ziende blind. Steken al sinds de jaren 1980 hun koppen in 't zand.

In Nederland zitten de Blijf-van-mijn-Lijf huizen voor 80% vol met allochtone vrouwen. Maar denk maar niet dat de hulpverleningsindustrie daar een gevolg uit trekt... niks hoor.
Wie er iets van zegt (zoals ik ooit deed) is een rassiestiese islamofobe PVV'er. U begrijpt wel...

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 21:42

Geeft weer aan hoe ongelofelijk dom deze marcherende mutsen zijn. Ze hebben geen benul wat voor slechtheid erachter zit. Een beetje research had verhelderend gewerkt voor deze confuse vrouwen!

lanexx | 03-02-17 | 21:34

Kaan78 | 03-02-17 | 21:23

Dit zijn onze landen en jullie hebben de islamitische landen.
Moeten wij onze excuses aanbieden?
Schijnheilige, hypocriete Turk.

Desmoulins | 03-02-17 | 21:32

@smoelwerk | 03-02-17 | 21:20 omdat er een redacteur in haar oortje zat te blerren " cut to commercial" want truthbombs zijn 1 ding maar reclameblokken zijn holy grail, ook bij Fox

Handsomeboy | 03-02-17 | 21:31

CNN, CBS, MSNBC, PBS, NPR en in iets mindere mate NBC zijn het tegenwoordige nep nieuws... Dat blijkt wel uit de huidige massahysterie die nu overheerst. Over Fox valt genoeg te klagen maar een van de weinige omroepen die een platform bieden voor conservatieven en vrijwel altijd ook voor -en tegenstanders uitnodigen binnen discussies.
Is natuurlijk lastig te bevatten als je acht jaar doof, blind en stom bent gebleven voor de Obama-administratie.
Linda Sarsour is niet toegevoegd Zentgraaff, zij is één van de organisatoren van deze bespottelijke mars.
Progressief links en de liberalen liggen al even in bed met de Islam. Google maar eens "CAIR".

Desmoulins | 03-02-17 | 21:30

Ayaan haar Engels is er ook niet echt op vooruit gegaan zeg

aero911 | 03-02-17 | 21:28

An unconvient truth. Dezelfde mensen die compleet gek worden op het moment dat je manmade global climatechange betwijfelt, willen niets horen over de humaniserende werking van de sharia v.w.b. vrouwen, homoseksuelen en niet-gelovigen.

Ze zijn als een onwillig anker wat achter een vertrekkend schip wordt meegetrokken.

Statler en Waldorf | 03-02-17 | 21:28

-weggejorist-

Kaan78 | 03-02-17 | 21:23

Ayaan en Maajid Nawaz staan op een lijst van "Anti-Muslim extremists" van de Southern Poverty Law Center. Manmanman...

Gualtiero | 03-02-17 | 21:21

Waarom zit die presentatrice (vanaf ca. 4:10) er zo storend doorheen te mompelen, vraag ik me af.

smoelwerk | 03-02-17 | 21:20

Dick Luyenlomp | 03-02-17 | 21:05
Stockholmsyndroom 2.0.

Sliptong | 03-02-17 | 21:16

Ayaan love you.

harpagornis | 03-02-17 | 21:15

roze_bril | 03-02-17 | 21:09
Headshot! KO! Rekt! Precies dat. Beter had ik het niet kunnen verwoorden. In 1 zin zoveel duidelijk maken op vrijdagavond om 9 uur is best knap. *plop* *Proost op jou!*

Hem | 03-02-17 | 21:13

Negeren? Fox News heeft:
- Chris Wallace, de beste moderator van alle presidentiële debatten (En ja ik heb ze gezien. Ook de republikeinse);
- Charles Krauthammer en Bill O'Reilly de meest objectieve commentatoren van de afgelopen strijd tussen Clinton en Trump;
- tot voor kort Megyn Kelly. Zij had een knalharde vraag voor Trump: www.youtube.com/watch?v=1Y9_LJj7A68
Dat negeren zou echt een vergissing zijn.

Hoen | 03-02-17 | 21:13

Ayaan. Top wijf. En ze heeft gewoon gelijk: dit soort taqiyya plegende islamofascisten die het debat kapen om islamofascistische redenen, moeten nooit en te nimmer het voortouw nemen. Maar wacht eens even? Wat vindt haar man/vader/broer/neef/oom hier nou van? Zomaar een beetje op de voorgrond staan terwijl je eigenlijk weggestopt in je grot hoort te huizen. Vragen, vragen, vragen.

Sliptong | 03-02-17 | 21:12

Ze is niet zo lief tegen de islam.
@Nehemia | 03-02-17 | 21:09
Nee, ze zegt namelijk keihard waar het op staat.
En dàt mag natuurlijk niet bij de wegkijkerts.

Mooi, dat "fake feminists". Kop-Spijker.

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 21:12

Sarsour is geen echt persoon, die weet haar eigen geboorte datum niet.

miko | 03-02-17 | 21:11

Morgen schijnen moslims in een kring om het Louvre te staan.

roze_bril | 03-02-17 | 21:09

Ayaan is een heldin. Door linksche sneeuwvlokken veracht, maar dat kon je verwachten. Ze is niet zo lief tegen de islam.

Nehemia | 03-02-17 | 21:09

Zo'n beetje de enige goede Somaliër die zich hier naar binnen heeft weten te liegen. Helaas weggepest door haar Haagse NSB-buren. Gelukkig heeft ze in de VS een nieuw leven op kunnen bouwen.

thijs4419 | 03-02-17 | 21:07

Islamitische vrouwen die in een vrije wereld roepen dat de Shariawetgeving best goed is?! Er zijn genoeg landen waar dat de standaard is dus ik zou zeggen, ga je geluk zoeken? Of hebben ze daar niet de luxe van vrijheid van meningsuiting? Is daar geen geld? Toch maar eens goed opzoeken en uitzoeken waarom Mevr. Hirsi Ali zo verguist werd in Nederland?

Hem | 03-02-17 | 21:07

Ayaan is een heldin.
Die staat met gevaar voor eigen leven vooraan met haar poten in de modder, al jaren lang.

Jackanders | 03-02-17 | 21:07

Ach. Uieindelijk gaan we het gewoon keihard afleggen tegen de islam.
Met onze 'leiders' is er geen houden aan. Maken zich druk over Trump, maar zien de Olifant in de kamer niet staan, al hadden ze een TomTom die ze er naar toe bracht.
Weltrusten jongens!

Dus tot die tijd party hardy en hopen dat mijn kinderen naar een veilig oord zijn gevluctht. Maar waarheen?

Dick Luyenlomp | 03-02-17 | 21:05

Pats noem. Blijft een grof schandaal dat die weerzinwekkende Verdonk deze heldin heeft verjaagd. Ik ga een poster van Ayaan boven mijn bed hangen.

très cool | 03-02-17 | 21:05

En wat een vreselijke haatwijven zeg... echt niet normaal.

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 21:04

Ayaan, vrouw naar mijn hart.

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 21:03

Dikke pik voor jou Asha.

RickTheDick | 03-02-17 | 21:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken