Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vioolmuziek. De sterfscene van Ard van der Steur

En met een diepe snik in de stem nam de man die ooit zei dat hij wel voor het leven MinJus zou willen zijn, al na krap twee jaar afscheid als MinJus. Van der Steur is gestikt in zijn zoveelste leugentje, nog voordat de oppositie de strop om zijn nek kon leggen en een campagnebonus kon incasseren. Van der Steur is nummer 3 van de vvd op Law & Order - in korte tijd bekend geworden als Leugens & Onderstestenen - die struikelt over het bonnetje van de Teevendeal. Dijkhoff (die ook alles weet) is hier knap uit de wind gehouden, maar voor Steur is het schluss. Mark Rutte zal het nooit vergeten, die ongemakkelijke knuffel aan het einde (die nog een keer over gedaan werd toen de persfotografen om het duo heen stonden). Kom er maar in, schreiende zigeunerviool. Nog heel even - en dan weer normaal doen. In de verte weent een Berghuis. Naborrelen bij Jinek: Als er niemand doorheen wauwelt, zit bij Jinek zo een parlementair verslaggever die ministers kent die aan witwassen zijn overleden. Live op NPO Basisbeleefdheid.

Reaguursels

Inloggen

Technisch gezien de vierde VVD'ert: "Anouchka van Miltenburg — de laatste gaf ruim een jaar geleden haar functie op nadat was gebleken dat zij een brief van een klokkenluider over de kwestie had laten vernietigen". Opstelten, Teeven, van der Steur en malle Miltenburg. Wat een slagveld. En aan de rode zijde is de schade beperkt gebleven. Heeft vast niks met het linkse bolwerk dat overheid heet te maken....

Sliptong | 27-01-17 | 19:04

@ThePeet | 27-01-17 | 13:17
"Wie loopt er weg als er maatregelen moeten worden genomen die indruist tegen de zieligheidsindustrie?"

Wilders door geen parlementaire enquête aan te vragen als hij bewijzen heeft dat er misstanden zijn in het immigratie beleid. Wilders heeft de taak problemen op te lossen en niet om geld te verdienen aan de problemen van Nederland.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 15:02

requiem for a dream, er gaat nog heel veel ellende over ons heenkomen.

ganzo | 27-01-17 | 14:09

Jammer dat de leugens van het cda en vvd nog steeds de toon zetten. Het waren de verraders van het cda die de stekker uit Rutte 1 trokken, omdat ze niet wilden bezuinigen op OS. Toch blijft vooral Rutte, de grootste leugenaar die dit land ooit naar de afgrond heeft geleid maar bazelen over de PVV. www.elsevier.nl/politiek/news/2014/02/...

Ruudje1966 | 27-01-17 | 14:03

1 hij had dat vriendendienst baantje helemaal niet mogen krijgen.Er was niets beters voorhanden bij de al langer falende Vergeten Vrienden Dienst partij van Nederlands opper leugenaar Pinokkio Rutte.Zijn neus is ondertussen zo lang geworden dat hij bij ieder verzinsel nog maar moeilijk zijn evenwicht kan behouden.Maar daar zijn we binnenkort van verlost als de Nederlander tenminste geen last heeft van een korte termijn geheugen .Iedereen die hem zolang in het zadel/de hand boven het hoofd heeft gehouden moeten ook wegens incompetent ook het veld ruimen.a De aanstellerietes van deze MacDo koning is helemaal niet op zijn plaats.Wat een toneel van Rutte die het allang van te voren wist.

tegenalles | 27-01-17 | 13:21

@nathan, huh Wilders loopt weg? Wie loopt er weg als er maatregelen moeten worden genomen die indruist tegen de zieligheidsindustrie?

ThePeet | 27-01-17 | 13:17

@authentic | 27-01-17 | 12:37
"Alles liep toch op rolletjes, iedereen kletste toch uit z'n nek, was xenofoob racist etc etc."

Laat ik voorop stellen dat het beleid van de afgelopen 5 jaar voor mij persoonlijk niet slecht is geweest. Ik heb wat zaken ingeleverd wat ik niet meer dan normaal vind omdat iedereen heeft ingeleverd.
Waar ik me aan erger zijn mensen die over problemen praten die ik niet ervaar. Wat ik wel ervaar is dat mensen steeds banger worden. Wanneer de immigranten hier de schuld van zijn, zoals ik mensen hoor zeggen dan zou dit betekenen dat het asielbeleid niet werkt en dat er misstanden zijn. Het is dan de taak van de oppositie om een parlementaire enquête aan te vragen op basis van bewijzen. Wilders roept in het buitenland dat hij de bewijzen heeft van de misstanden dus waarom neemt hij niet zijn verantwoording als leider van de oppositie maar loopt hij laf weg.
Wilders gebruikt de immigranten voor zijn eigen gewin wat discutabel is voor een politiek figuur.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 13:10

@Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:47

Welke problemen ? Alle problemen die zijn aangekaart in de afgelopen kabinetsperiode waren toch onzin, en niet waar ?
Alles liep toch op rolletjes, iedereen kletste toch uit z'n nek, was xenofoob racist etc etc.

De zorg, de ouderen, de mensen in de bijstand,EU, het kabinet deed alles af als onzin of onwaar.
Dus welke problemen dan ?

Het lijkt wel alsof ze over alles hebben gelogen...

authentic | 27-01-17 | 12:37

Een prachtig toneelstukje voor de bühne. Alles voorgekookt om Mark Huftert uit de wind te houden. En dan die "tranen" wat een giller. In Nederland bestaat de Neo-Liberale Taliban uit "mensen" die totaal geen politiek moraal en/of politiek fatsoen hebben. Liegen, bedriegen, verkeert informeren etc. etc. zijn een veel voorkomend verschijnsel bij deze partij (spit het GS archief er maar eens op na). Het politieke belang van de partij en daarna het eigenbelang staat voorop. Zelf heb ik wel eens het idee dat die Federale Unie over 20 jaar een feit moet zijn. En hierop anticiperend willen ze natuurlijk daar allemaal een goed betaald baantje hebben. Dit gaat niet meer over jouw en mijn en/of het Nederlandse belang, maar hun eigen belang op de langere termijn. Volgens politiek commentatoren was het smullen en werk het nou eenmaal zo in Den Haag. Ik vind het om je kapot te schamen en het toont eens te meer aan dat deze mensen totaal geen schaamte hebben. En dan staat deze partij zo rond de 27 zetels in de peilingen. Mensen leren niet en zijn dingen gauw vergeten. Wat er dagelijks gebeurd in de soaps is belangrijker dan 1x per dag het uitgebreide nieuws te kijken en jezelf op de hoogte te houden van de wereld om je heen, en vooral wat het politiek geteisem in Den Haag uitvreet.

Lenco | 27-01-17 | 12:12

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 11:11

Ik ook. Maar het blijft lijken dat er teveel idioten in de Grand Old Party zitten. We zullen zien. Het gaat interessant worden.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 11:47

@Guido | 27-01-17 | 09:46

Ik zou niet weten waarom ik verstand moet hebben van verzekeringen, maar dat terzijde. Ik schrijf ook dat hij opstapt omdat daar geen openheid is gegeven. Dus ik hoop voor je dat je meer verstand hebt van automatische hekwerken dan van lezen en ook van politiek, want van beiden heb je niet veel begrepen. De strekking van mijn plempsel is juist dat dit een politiek spel is om iedereen zich hier weer druk over te laten maken en de aandacht af te leiden van zaken die er werkelijk toe doen.

breakingnews | 27-01-17 | 11:21

@jandribbel 00:47
Dat was een leuke, Jan. Ik moest er om lachen.
Maar nu serieus: eigenlijk is het huidige kabinet niet veel anders dan in jouw nachtmerrie. En eerlijk, ik verwacht ook niet dat het na maart veel beter zal worden met al die domme naïeve partijen. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

ALLESANDERSSHOW | 27-01-17 | 11:11

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:44
"Dit gaat interessant worden."

Handelsconflicten brengen de vrede in gevaar, niets om interessant te vinden. Mexico kan misschien overbluft worden met China zal dit minder succesvol zijn. Trump mag zich dan de farao van Amerika wanen, ik vertrouw op verstand van de GOP die het beleid moet uitvoeren.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 11:11

van der Steur is opgeofferd voor de verkiezingsresultaten zodat Rutte de vrolijke blonde bengel uit kan blijven hangen die heaumeaus en bepaalde oudere vrouwen nu eenmaal onweerstaanbaar vinden. En Zijlstra, tjsa...

jan-lul-de-behanger | 27-01-17 | 11:05

Hopelijk kost het de VVD heel veel stemmers die nog in hun zoetgevooisde beloften geloofden.
We hebben een krachtige regering met know-how nodig. Geen arrogante linkslaffe prutsers. Uit de EU en terug naar een soort E.E.G. waarin iedere natie weer eigen baas is en het bijdrukken van miljarden verboden wordt.

ALLESANDERSSHOW | 27-01-17 | 11:04

We zagen het gisteren weer: SGP wilde de VVD wel weer redden(in ruil voor wat kinderbijslag ofzo?), want er zouden volgens hen ook geen nieuwe feiten zijn. Dat er gelogen is maakt de SGP blijkbaar niet uit. Zelfde verhaal met het Cathuisoverleg: Wilders wilde niet bij het kruisje tekenen omdat oa de verzorgingshuizen gesloten zouden van worden en vele lastenverzwaringen voor de burgers en weinig bezuinigingen op ambtenaren. En wie tekenden toen snel drie dagen daarna(kunduzakkoord)? Precies, SGP, CU EN D66. Samen met toen CDA en VVD in de polonaise. We ondervinden elke dag de gevolgen. Bedankt!

Mart6037 | 27-01-17 | 11:03

Het leek vooral op een grote campagne theatershow getiteld "Ben ik eindelijk in beeld?", waarin de oppositie voor niets anders dan persoonlijk politiek gewin een klucht opvoerden waarin vooral naar de eigen mening geluisterd werd. Vooral de geachte afgevaardige Pechtold was tranentrekkend, maar dan niet om de inhoud maar vooral om zijn lagere school acteerprestaties, bah wat een vervelend mannetje is het ook.

Sgnietzel | 27-01-17 | 10:58

@ristretto, niet mee eens Bas Haan vond het nodig zijn ego bij DWDD te etaleren. Als je echt een goede journalist zou zijn ga je niet midden in de actualiteit bij een vooringenomen links programma zitten.

ThePeet | 27-01-17 | 10:50

@Muskatnuss!!! | 27-01-17 | 09:50
"Bas Haan schrijft in zijn boek........"

Wat goed verkocht zal worden omdat het voor een ontslag van een Minister heeft gezorgd, kostbare tijd die besteed had kunnen worden aan het oplossen van problemen is dus besteedt aan het promoten van een boek.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:47

Het leek vooral op een grote campagne theatershow getiteld "Ben ik eindelijk in beeld?", waarin de oppositie voor niets anders dan persoonlijk politiek gewin een klucht opvoerden waarin vooral naar de eigen mening geluisterd werd. Vooral de geachte afgevaardige Pechtold was tranentrekkend, maar dan niet om de inhoud maar vooral om zijn lagere school acteerprestaties, bah wat een vervelend mannetje is het ook.

Sgnietzel | 27-01-17 | 10:45

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:37

Natuurlijk. Wat denk jij. In Trump zijn hoofd werkt het prima. Maar de man leeft niet in de realiteit. Hij leeft in een absurd narcistische ego waarin hij het centrum van alles is. Dit gaat interessant worden.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:44

Vraag jezelf eens af, gaat het vandaag beter met Nederland nu minister Steur is afgetreden?
Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:33

Precies. Het schiet niet op zo.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:41

doedeljantje | 27-01-17 | 10:13

Pragmatiek is iets wat jij niet snapt. Er zijn namelijk veel grotere problemen. Natuurlijk heeft Ard lopen prutsen maar waar gaat dit dan over? Precies. Over iets wat al heel lang geleden begraven had moeten zijn. Dit politiek-koppensnellen is onzin. Niemand gaat Ard missen maar het gaat nergens over. Vragen. Een haastig antwoord met fouten. Over iets van jaren geleden. Het klinkt alsof je aan de nieuwe man van je zusje vraagt wat haar ex-man verkeerd heeft gedaan en een exact antwoord eist. Het is nutteloos en het gaat nergens meer over.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:40

Het interesseert mij geen biet deze bonnetjes-affaire.
Gelukkig heb ik er deze maand 2 euro bijgekregen!
Deze interesse en de uitkomst vertaal ik in Maart bij de stembus.

meneer Q | 27-01-17 | 10:39

-weggejorist-

meneer Q | 27-01-17 | 10:39

@Langshetrandje | 27-01-17 | 10:31
"Mexico betaalt misschien wel niet de muur, maar wel de prijs."

Mexico zal inderdaad moeten bezuinigen en ik denk dat de eerste bezuinigingen worden het tegenhouden van immigranten uit Latijns Amerika zodat deze mensen de VS weer kunnen bereiken.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:37

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:33
Volledig eens. Misschien maar een heeeeeel klein beetje.
De verwarming in Warmond moet tikkie omhoog en Ard moet een nieuwe auto kopen (moest van Rutte toch)

Rest In Privacy | 27-01-17 | 10:35

@doedeljantje | 27-01-17 | 09:49

Een volksvertegenwoordiging wordt gekozen om te zorgen dat beleid wordt uitgevoerd. Ik had liever gezien dat er een onderzoek gedaan werd hoe er om gegaan wordt met criminele immigranten. Daar zijn klokkenluiders nodig die zaken die verkeerd gaan melden waar journalisten onderzoek naar moeten doen.

Vraag jezelf eens af, gaat het vandaag beter met Nederland nu minister Steur is afgetreden?

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:33

Mexico betaalt misschien wel niet de muur, maar wel de prijs.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 10:31

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:23
Blij dat ik niet met jou in business zit.
Verhaal is meer. He Tshirt Mexico te duur, want die moeten kennelijk betalen voor muur. Ik koop elders Thirst voor .90 cent en verkoop ze voor 2.00

Rest In Privacy | 27-01-17 | 10:27

@de Voorzittert | 27-01-17 | 07:30
"In de VS kan je dat allemaal in één klap omzeilen door een pragmatische vastgoedboer tot president te kiezen."

Hij kan tekenen wat hij wil, de politiek zal toch beslissen.
Verder Mexico gaat betalen voor de muur door 20% invoerbelasting te heffen?
In mij wereld gaat het zo, een bedrijf koopt t-shirts voor 1 euro en verkoopt ze voor 2 euro. Wanneer er invoerbelasting wordt geheven dan betaalt een bedrijf 1,2 euro en zal de t-shirts verkopen voor 2,20 euro.
De Amerikaanse consument gaat dus de muur betalen en niet Mexico.

Verder zou ik het op prijs stellen wanneer je voor jezelf spreekt wanneer je je problemen bespreekt. Mijn probleem met de immigranten is niet de islam maar de onrust die het in de maatschappij veroorzaakt.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 10:23

tostimaker, DKS, Nathan R Jessup, Ing. Van der Pik e.v.a.: het gaat al lang niet meer om het bonnetje of de Teevendeal. Het gaat om het als de-regering-controlerend Kamerlid meeschrijven aan een brief namens de regering (1), aan het helpen achterhouden van informatie aan de Kamer (2) en het liegen over het niet beschikken of beschikt hebben van informatie (3). Als jullie dat allemaal prima vinden omdat het alternatief een centrum-links kabinet is, dan zegt dit genoeg over jullie.
doedeljantje | 27-01-17 | 09:49
Ik walg gewoon van de show die de oppositie urenlang opvoert, terwijl ze wel weten wat er gaat gebeuren. Dus Wilders met z'n VVD=maffia en klaver, Roemer en pexhtold met hun boosheid en huilerige toon is zinloos en alleen om kiezers te trekken. Gelukkig houden kiezers daar niet van en verwacht ik ook geen verandering in de peilingen en zal het ook geen rol spelen op 15 maart. Niet dat ik VVD stem trouwens..

Rest In Privacy | 27-01-17 | 10:22

Valt mij wel iets tegen dat GS niet vooraf het scenario dat Van der Steur werd opgeofferd voor Rutte heeft geopperd. Of heb ik wat gemist?

Promedio | 27-01-17 | 10:20

Wie lust er een stukje taart? :)

Laurens_Reael | 27-01-17 | 10:14

(zucht) DKS, het gaat niet om 2001, het gaat om de brief met antwoorden aan de Kamer. Al ging het om compleet iets anders dan nog vonden Mark, Klaas, Ivo, Fred en Ard het blijkbaar prima om te liegen over het achterhouden van informatie - en zouden ze het morgen gewoon weer doen. Waarom? Het niet kunnen toegeven van fouten is een ziekte. Die ziekte moet je niet willen hebben. En die moet je niet dulden in Den Haag als je vertegenwoordiger.

doedeljantje | 27-01-17 | 10:13

Guido | 27-01-17 | 09:53

Ik denk niet dat dit Ard zijn kop heeft gekost. De man is geen leugenaar. Eerder te weinig ingelezen in dossierkennis maar waar gaat dit dan eigenlijk over. Het is en was al passé. Fouten worden gemaakt. Ik denk niet dat iemand rouwt om zijn aftreden. Het is/was niet nodig. Dat is mijn punt.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:12

Muskatnuss!!! | 27-01-17 | 09:50

Ik zie niet eens hoe het in Rutte zijn lijn van verantwoordelijkheden ligt. Het klinkt een beetje als het volk hier dat echt schijnt te denken dat Rutte zijn taak inzake MH17 is om onderzoeker, rechter en beul te zijn. Dat is niet zo.

Rutte heeft de taak om naar beste kunnen leiding te geven aan de regering. Het is geen superman of een magisch mens. Gewoon een politicus die probeert om het goed te doen. En statistisch gezien gaat dit best aardig. Al dit barbaarse geroep om hoofden doet me denken aan mindere tijden in onze geschiedenis. Wellicht is een snelcursus staatsrecht een mooie tijdsinvestering voor velen.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:09

doedeljantje | 27-01-17 | 09:49

Er is gekloot decennia geleden. Ik zou me daar niet mee bezig willen houden na al die jaren maar me willen focussen op de huidige problemen. Ard heeft lopen klungelen dus geheel onterecht is het niet maar het is wel Nederland op zijn smalst. Soms moet je gewoon doorgaan.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 10:03

De doofpot-manager uit de wind houden. Wat een poppenkast.

niks mis mee | 27-01-17 | 10:03

Heb genoten van dat debat. Jammer dat ook hier vroegtijdig de stekker uit het debat werd getrokken voordat er verder gezaagd kon worden aan de laatste poten van dit kabinet. Toch heel toevallig dat Teeven ziek is.

loser | 27-01-17 | 09:57

De rest is geen haar beter.

Hettiet | 27-01-17 | 09:56

Guido | 27-01-17 | 09:48
Niet helemaal.
De hartslag van kamerleden Roemer Pechtold Klaver en Segers zijn nog altijd aardig verhoogd door de adrenaline van de jacht. Wat een opwinding. Politiek effectbejag, goed in beeld gebracht en goed bekeken. Affaire was er al en dit was binnen de mogelijkheden goed crisismanagement door de VVD. Denk niet dat de gemiddelde kiezer heel erg warm loopt voor bloedhonden.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 09:56

Hes is godver toch een grote komedie .

fleurtje | 27-01-17 | 09:53

@De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 09:12
Het probleem was niet zozeer het geblunder in 2001, maar het feit dat de VVD-bewindslieden er vijftien jaar laten nog steeds per se over wilden blijven liegen.

Guido | 27-01-17 | 09:53

@Donkersloot | 27-01-17 | 06:47
Zal er toch iets misgelopen zijn met de Mammoetwet? Menig bedrijf wordt ook niet beter geleid...

Guido | 27-01-17 | 09:50

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 09:34

Koppen hoeven er van mij nooit te rollen. Daar is niemand bij gebaat. Maar die vd Steur was echt wel een kluns eerste klas op deze ministerspost.

De vraag is of en wanneer Rutte wist om hoeveel geld het ging bij die Teeven deal. Rutte heeft steeds gezegd dat hij pas van het bedrag hoorde, toen het bonnetje na lang zoeken opdook. Bas Haan schrijft in zijn boek dat de premier eerder op de hoogte moet zijn geweest, omdat de concept-antwoorden van Opstelten naar zijn ministerie van Algemene Zaken waren gestuurd.
De vraag is dus of Rutte wéér aan het jokken is.

Muskatnuss!!! | 27-01-17 | 09:50

tostimaker, DKS, Nathan R Jessup, Ing. Van der Pik e.v.a.: het gaat al lang niet meer om het bonnetje of de Teevendeal. Het gaat om het als de-regering-controlerend Kamerlid meeschrijven aan een brief namens de regering (1), aan het helpen achterhouden van informatie aan de Kamer (2) en het liegen over het niet beschikken of beschikt hebben van informatie (3). Als jullie dat allemaal prima vinden omdat het alternatief een centrum-links kabinet is, dan zegt dit genoeg over jullie.

doedeljantje | 27-01-17 | 09:49

@Liroy | 27-01-17 | 02:55
Daarom mocht Steur zich voor de fop nog verdedigen. Hij viel echter al snel door de mand, zonder rode vlekken en bovenmatige transpiratie was het al snel duidelijk dat hij daar voor spek en bonen stond.

Guido | 27-01-17 | 09:48

Nu nog Hennis eruit vanwege dat vervalste klokkenluidersdossier.

bijna_raak | 27-01-17 | 09:47

@breakingnews | 27-01-17 | 01:07
Ik hoop dat je meer verstand hebt van verzekeringen, want van politiek heb je niet veel begrepen. Het gaat niet om een bonnetje, het gaat om het aanhoudend liegen.

Guido | 27-01-17 | 09:46

Als ik Rutte beluister dan heeft Ard moedig gevochten voor z'n leven. De ziekte (die hier op GS door de bot wordt gezien uitsluitend als scheldwoord) was hem te machtig.

wingload | 27-01-17 | 09:37

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 09:25

Voor het te allen tijde, willens en wetens dragen van afzichtelijke stropdassen, misschien.

Muskatnuss!!! | 27-01-17 | 09:37

Hebben jullie nu je zin jongens? Ja?' roept hoofd VVD-voorlichting tegen de verzamelde reaguurders.

JA!

Rest In Privacy | 27-01-17 | 09:36

Muskatnuss!!! | 27-01-17 | 09:24

Waarom dan? Ik vind dit steeds interessanter worden. Heb ik echt iets gemist of gaat dit om het 'bonnetje'? Zo ja zie ik eigenlijk niet in waarom er koppen moeten rollen. Dat Ard blundert en blundert en wederom blundert is wel duidelijk want we kunnen niet stellen dat hij de beste V&J minister ooit was. Maar hoe zit dat met Rutte?

Persoonlijk zag ik Rutte als te soft en te linksig voor de VVD. Blijkt hij toch echt een keiharde te zijn. Mensen die graag willen dat we straks niet in een centrumlinks of ergere situatie zitten doen er goed aan om Rutte wat meer waardering te gunnen.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 09:34

Om hooggewaardeerde Drs. P te citeren:

Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet
Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet
De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij
Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij

We mogen Ard wel waarderen om zijn eetbaarheid
Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt
Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom
Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom

Sqbar | 27-01-17 | 09:32

Wat een circus. Ik walg van die oppositie met hun domme oneliners. Er zijn wel belangrijke dingen dan die domme Teeven deal

Rest In Privacy | 27-01-17 | 09:32

metzonderzijwieltjes | 27-01-17 | 09:13

Interesting... Op basis waarvan dan? Ik ben benieuwd.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 09:25

"'Hebben jullie nu je zin jongens? Ja?' roept hoofd VVD-voorlichting tegen de verzamelde pers. #steur #aftreden "

NEE meneer hoofd VVD-voorlichting, maar wel zeer slim van u. Met die kreet hoopt u te bereiken dat het, met het aftreden van de minister v.d. Steur, nu gedaan is. U hoopt hiermee te bereiken dat RUTTE zich niet hoeft te verantwoorden. Zeer slimme 'gespeelde' verontwaardigheid. Dat wel...

Muskatnuss!!! | 27-01-17 | 09:24

Laat overigens onverlet dat vd Steur wellicht niet de allerbeste minister was die er ooit heeft rondgelopen.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 09:22

CeesCloosd | 27-01-17 | 09:12
Ga er nu maar van uit dat VenJ op de politieke top na, juist geen VVD bolwerk is. Dat is meteen ook het probleem. De bewindspersonen ter plaatse worden kundig en geduldig pootje gehaakt.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 09:20

Onbegrijpelijk dat het na opstappen is afgedaan. Zo'n man moet toch strafrechtelijk vervolgd worden?

metzonderzijwieltjes | 27-01-17 | 09:13

fikkieblijf! | 27-01-17 | 08:53

Doorgesluisd door een minister? Dit gaat toch om de Teeven-deal? www.rtlnieuws.nl/nieuws/de-lange-gesch...

Voor zover ik kan inschatten - eerlijk gezegd verdiepte ik me nooit in de zaak - is er geblunderd door justitie zo'n twintig jaar geleden. Toch? Ik begrijp niet zo goed waarom dit door moet blijven etteren. Moet de volgende MinJus ook alvast preventief opstappen?

Maar het zal allemaal wel. Ard is geen groot gemis. Slechte dossierkennis en ook geen gedreven leider. Het enige wat ik wel interessant vind aan dit zaakje is dat het de MSM journalisten waren die bleven zuigen. Je weet wel. Die 'fake news' jongens volgens de fragiele mannenhartjes alhier.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 09:12

Even een suggestie. Zoals bekend hebben verscheidene partijen al aangegeven niet met de PVV te willen regeren. Feitelijk is er dus een cordon sanitaire. Misschien kan zoiets voor het ministerie van V & J ook ? Dus, dat partijen aangeven : wij stappen niet in een kabinet waar VVD'ers op V & J worden geplaatst ? Het is zo langzaam maar zeker toch wel duidelijk dat V&J de grote VVD-beerput van Nederland is, waar nodig 'ns het deksel vanaf moet ?

CeesCloosd | 27-01-17 | 09:12

Om de vraag van de VVD voorlieger te beantwoorden:
Nee, nog lang niet. Als de VVD alleen nog maar voorkomt in de geschiedenisboekjes (zwarte bladzijde; voorbeeld hoe het niet moet).
Dan ben ik tevreden.

jemagookniksmeer | 27-01-17 | 09:09

Heel erg slecht toneel van meerdere VVD politici, stem niet op deze corrupte partij.

topsporter | 27-01-17 | 09:08

De grootste leugenaar zit nog steeds op zijn plaats..

Loebas | 27-01-17 | 09:03

van der steur is gewoon opgeofferd ,om de leider uit de wind te houden.

pedro300 | 27-01-17 | 08:56

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 08:43

dit is politiek... het gaat ook helegaar niet om die miljoenen aan een crimineel, door de brave burger opgebracht en doorgesluisd door een minister.. en al die jaren is daar een hoofdrolspeler die telkenmale net op het laatste moment, zijn offer, naar voren schuift..

fikkieblijf! | 27-01-17 | 08:53

Doeidoei VVD-Lutser.... Welkom nieuwe VVD Lutser in 3,2,1...

Alfred1977 | 27-01-17 | 08:50

PS @Rutte, dit was geen "strijd" om een minister in moielijkhede zo lang mogelijk om zijn positie te behouden. Het was een beoordeling om te kijken of hij wel of niet zijn werk naar eerlijk en naar behoren heeft gedaan.
Maar zoiets snap jij niet (of eigenlijk: wil je niet snappen, IQ genoeg), en daarom moet jij na maart ook weg. Je hebt geen ethisch kompas.

hotmint | 27-01-17 | 08:49

Blok is de nieuwe man op de saek.. daar is over nagedacht.. al enkele dagen terug.
Ben benieuwd wat Blok in enkele maanden nog gaat inzetten op zijn nieuwe klus.
Kan zomaar zijn dat we een 'veiligheidsheffing' tegemoet gaan zien..

fikkieblijf! | 27-01-17 | 08:45

Aaaameeen... ;)

hotmint | 27-01-17 | 08:44

Haha, wat mee mooie klassieke muziek suggties hier.:)
Ik luister naar Mozart's requiem terwijl ik typ.
.
De laatste VVD spin in deze opera van achterklap van verraad is dat het i.h.a. "zielig" is voor Ard dat hij nu weg moest.
.
Nou, dat is het *niet*. Hij was gewoon *fout*. Bij *herhaling*.

hotmint | 27-01-17 | 08:43

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik helemaal niets van dit gedoe. Nu is beste Ard geen groot gemis hoor daar niet om, maar waar gaat dit over? Een deal die gesloten moest worden met een drugsbaas toch? Iets met een bonnetje en toen?

Alsof we geen grotere problemen hebben.

De Koreaanse Slet | 27-01-17 | 08:43

Rutte: Ik zal dit nooit vergeten:

De man kan niet praten zonder liegen.

bergsbeklimmer | 27-01-17 | 08:41

Zag net een stukje op het nieuws. Ik ga zo mijn ontslag aanbieden aan HARE majesteit de Koning? Really? En dat was minister?

Joost Maghetweten | 27-01-17 | 08:37

Rutte gaat toch nog verder doorgezaagd worden, nog te veel onbeantwoorde vragen,
De gifbeker moet tot het laatste druppeltje leeg, hopelijk wordt dit ook een memorabele uitzending. (Feestmaanden tot 15 maart?)

Titje | 27-01-17 | 08:33

Tsja, en dan zijn er mensen die denken dat de PVV geen capabele ministers zou kunnen leveren... Mss waar, maar de VVD kan dat klaarblijkelijk net zo min.

Poekieman | 27-01-17 | 08:30

Als je de wortels niet ook verwijderd komt het onkruid terug. Je zou denken dat de burger na al die jaren VVD, PvdA, CDA, D66 leert.
.
We are governed by the incompetent and corrupt.

Parel van het Zuiden | 27-01-17 | 08:12

Ard is de meest incapabele minister ooit. Wat een ontzettende lutser. Blij dat hij eindelijk is opgestapt (veel te laat). Dat dit soort personen in de politiek kunnen betreden, man o man.

WaitingLine | 27-01-17 | 08:07

Die vergadering werd plotseling door de voorzitter geschorst. Er staan echter nog al wat vragen aan Rutte open, die hij intrede termijn wilde adresseren, ook over hem zijn de nodige twijfels uitgesproken. Blijft dat nu bungelen, of gaat deze vergadering op een later moment verder?

kommabijmebinnen | 27-01-17 | 07:58

En we zitten in een totaal overbevolkt land, maar dat woord blijft enorm taboe... overbevolking.
Ing. Van der Pik | 27-01-17 | 07:34

Tokyo 38.2 miljoen mensen op 2.188 km².
Nederland 17 miljoen mensen op 41.543 km².

alshetware | 27-01-17 | 07:52

Rutte zit alweer fris en monter achter zijn bureautje. Klaar voor volgende debatje. 'Wat was Alexander gisteren leuk boos he', zegt zijn secretaresse terwijl ze boterhamnetje pindakaas wegzet.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 07:48

Mijn persoonlijke mening is dat de politiek en de media zich beter kunnen bezig houden met het immigranten probleem ipv van bonnetjes.
Nathan R Jessup | 27-01-17 | 06:42
Je slaat echt de spijker op de kop. Dit is de essentie momenteel...

Ing. Van der Pik | 27-01-17 | 07:43

@ja hoor, Wilders heeft simpelweg zonder politiek theater geadviseerd te moven. Pechtold en Roemer konden excelleren omdat het toch al bekeken was voor Van de Steur. Dit geeft aan dat naas Vd Ende en De Mol de 2e kamer goed mee kan komen het wereldje.

ThePeet | 27-01-17 | 07:42

de Voorzittert | 27-01-17 | 07:30
En we zitten in een totaal overbevolkt land, maar dat woord blijft enorm taboe... overbevolking.

Ing. Van der Pik | 27-01-17 | 07:34

Het opstappen werd ook voorspeld bij de Wereld Naait Door, gisteravond. Het hachje van Rutte, is weer even gered. (Goedemorgen Geenstijlers)

Ing. Van der Pik | 27-01-17 | 07:33

@Nathan R Jessup | 27-01-17 | 06:42
Doorpakken in politiek Den Haag - dat gaat makkelijker op een zoekgeraakt bonnetje met bijbehorende kluns dan over de werkelijke issues in dit land: de mega-invloed van de Islam op ons dagelijkse leven, in de media, op uw sportclub, kinderen, op de scholen, uw werk en wellicht in uw buurt als u in een gemeente woknt met over-ambitieus goedvolk in het college.
.
Of het structureel gebukt staan voor de EU, vinden de meeste partijen volstrekt normaal. Geen nuance, geen enkele drive om er een rem op te zetten. Een miljoenmiljard europarlementariers maar hoor je er ooit eentje verantwoording afleggen op behaalde resultaten vs inzet de afgelopen 1-5 jaar? Alleen die dekselse Verhofstadt, moet je hem nageven. Maar Nederlanders zitten er maar en de zwijgende massa vindt het helemaal prima.
.
Of onze machteloosheid op veiligheid en justitie. Het Nederlandse parlement leest wellicht af en toe hoofdschuddend over een nutteloze kopschoppartij, een uit de hand gelopen verkrachting of inbraakoplossingspercentages van 1-2% maar om nou te zeggen: stop eens met het actievoeren pff. Nou nee, zolang het onszelf niet overkomt gaan we lekker over tot de orde van de dag en maken we ons niet al te druk over mogelijkheden die nieuwe wetgeving ons zou kunnen bieden.
.
Dit parlement is een nepparlement. Het verwoordt niet de brede afspiegeling van de samenleving en dat merken we in beleid. In de VS kan je dat allemaal in één klap omzeilen door een pragmatische vastgoedboer tot president te kiezen. Hier komen partijen die het anders willen hoogstens tot een grote minderheid in de Kamer. Wat betekent dat het vrijwel zeker is dat we in maart 2017 vrolijk verder gaan met een nieuw nepparlement!

de Voorzittert | 27-01-17 | 07:30

De zelfde leugen die hem op het zadel hees gooit hem er nu weer af... de circel is rond, NEXT!

Opportunist | 27-01-17 | 07:23

Ach, straks wordt hij burgemeester van Bommelstein en komt alles weer goed.

OhJee | 27-01-17 | 07:19

Zo knuffelen a-sexuelen.

de Voorzittert | 27-01-17 | 07:13

Hulde voor Baan, de journalist die zijn baan werkelijk waard is. Onderzoeken en roeren waar het stinkt.

ristretto | 27-01-17 | 07:09

Wat is Ad van der Steur zielig.
En hij heeft niet eens niet helemaal de waarheid niet gesproken en niets gedaan wat niet helemaal niet de waarheid niet is.

alshetware | 27-01-17 | 07:01

Nu maar hopen dat de kiezer de klus afmaakt in maart.
Want zoals gewoonlijk heeft de gehele kamer slechts half werk geleverd.
De grootste leugenaar van het stel kan vrolijk verder alsof er niets gebeurd is.

*koffie*

Jackanders | 27-01-17 | 07:00


bakoenin | 27-01-17 | 05:37

hear hear

Flipus | 27-01-17 | 06:51

Dit was nogal duidelijk een gevalletje: 'taking one for the team'; een motie van wantrouwen had de PvdA in een ingewikkelde positie gebracht en de VVD kwam nóg duidelijker in beeld als de Partij Der Oplichters.
Wat me nog het meest verbaast is de mate van amateurisme en dus uiteindelijk het lage niveau van de betrokken bewindslieden; elke keer als je denkt dat we het ergste hebben gehad, blijkt er weer iemand ergens stiekem iets te hebben geweten. Ik ben in deze club het minst van de samenzweringstheorietjes, maar als je VVD en Justitie met elkaar vermengt gaat toch echt ALTIJD iets mis!

Donkersloot | 27-01-17 | 06:47

Mijn persoonlijke mening is dat de politiek en de media zich beter kunnen bezig houden met het immigranten probleem ipv van bonnetjes.

Nathan R Jessup | 27-01-17 | 06:42

Zelden zo'n ongemakkelijke knuffel gezien... man man man wat een neppe toestanden... Maarja; alles voor de beeldvorming hè...

beschuitfluiter | 27-01-17 | 06:38

Maart roert zijn staart

napels | 27-01-17 | 06:09

Voor ik mezelf als loper zou opofferen om de koning (Rutte dus, je kan niet voorzichtig genoeg zijn) te redden, nee, dan was ik in het harnas gestorven en had de koning (Rutte dus) zijn schaakmat laten beleven.

Dit reflecteert slecht op Rutte, zou Pechtold zeggen.

bergsbeklimmer | 27-01-17 | 05:50

En we zijn weer allemaal in de zeik genomen.
Voor het debat stond al vast dat hij af zou treden.
Waarom?
Nu hoefde de PvdA geen positie in te nemen. Voor v.d Steur en tegen v.d. Steur die ze twee jaar hebben laten aanmodderen zou allebei ongeloofwaardig zijn geweest.
Rutte bleef verder buiten schot terwijl die gewoon glashard gelogen heeft.
Het baantje voor v.d. Steur die toch al zou verdwijnen is allang geregeld.
Leuk toneelstukje en we zijn weer eens gepiepeld.

bakoenin | 27-01-17 | 05:37

En we zijn weer allemaal in de zeik genomen.
Voor het debat stond al vast dat hij af zou treden.
Waarom?
Nu hoefde de PvdA geen positie in te nemen. Voor v.d Steur en tegen v.d. Steur die ze twee jaar hebben laten aanmodderen zou allebei ongeloofwaardig zijn geweest.
Rutte bleef verder buiten schot terwijl die gewoon glashard gelogen heeft.
Het baantje voor v.d. Steur die toch al zou verdwijnen is allang geregeld.
Leuk toneelstukje en we zijn weer eens gepiepeld.

bakoenin | 27-01-17 | 05:37

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 02:42
Nee. Ik ga het allemaal bekijken, eveneens na de paar uurtjes nachtrust.

Slaap ze.

Out.

david keel | 27-01-17 | 03:13

maar het is niet over , de oppositie kan nog steeds een vervolg debat aan vragen voor volgende week.

witchmaster | 27-01-17 | 03:01

Ja allemaal leuk en aardig, maar dit gaat de VVD natuurlijk weer spinnen als "een moedig besluit" en "getuigt van integriteit zoals een echte VVDer" en blablabla, en dan zul je zien dat er nog idioten zijn die alsnog op ze gaan stemmen ook. Natuurlijk treed hij af, het is nog maar 2 maandjes tot de verkiezing. Ze hopen zieltjes te winnen, maar intussen is eigenlijk de vraag "whose next?".

Anyway, met het aftreden van Streurig wordt Rutte weer eens uit de kwade wind gehouden - slim opgepakt. Die vent heeft meer mensen opgeofferd voor zijn strijd dan mening IS lid.

Liroy | 27-01-17 | 02:55

Ik ga overigens uw muzikale suggesties opzoeken. Suggestie voor u: Pebbles. Niet de band maar een verzameling Elpees met garagerock uit de jaren 60.
en.wikipedia.org...

@david keel | 27-01-17 | 02:11

Haha, die staat bij mij dus in de kast, in de CD-heruitgave-versie, dat wel...
Ben ij ook in het bezit van de eveneens prachtige collectie genaamd "The Perfumed Garden"?

En nu moet ik gaan crashen, helaas... :-D

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 02:42

@en définitive | 27-01-17 | 01:53
Omwille van welke reden voldoet de staatsinrichting van toen niet meer in deze huidige tijd

Die kan ik wel beantwoorden.
Vroeger, in de tijd dat we het in dit land nog zelf voor het zeggen hadden, hadden tweede en eerste kamerleden nog enig besef van de staatsinrichting zoals deze in de grondwet is vastgelegd. Tweede kamer was net zo'n puinhoop als nu met als grote verschil dat de daar zittende leden nog enig fatsoen hadden. Dat fatsoen is nu overboord gegooid want als je maar vaak genoeg ja knikt naar de partijleiders en doet wat ze voorschrijven dan ligt er wellicht nog een mooi baantje (gemeente, waterschap, EU, etc) in het verschiet. Als je afwijkt van de partijdiscipline rest je alleen nog maar afscheiden.
De eerste kamer moet zich helemaal schamen met het bedrijven van partijpolitiek. De eerste kamer hoort in NL te functioneren als een soort van constitutioneel hof met als taak toetsen van nieuwe wetgeving aan de grondwet en aan het statuut van het koninkrijk. Thorbecke draait zich nog maar een keer om....

david keel | 27-01-17 | 02:25

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 01:39
Hier ook bandlid en wel van de band 'niet-onverdienstelijk-maar-niet-goed-genoeg'.
Een carrière in de muziek was dus niet voor mij weggelegd. Hadden die nitwits in Den Haag maar dat besef. Nét niet is niet goed genoeg en velen halen dát niveau niet eens. Klapvee onder de knoet van partijdiscipline. En dat terwijl wij in Nederland op personen stemmen en NIET op partijen.
Zonder last of ruggespraak my ass. De mores ontbreekt, de huidige politici zitten er voornamelijk voor eigen gewin. Welke grote rijken zijn daar ook al weer aan ten onder gegaan?

Ik ga overigens uw muzikale suggesties opzoeken. Suggestie voor u: Pebbles. Niet de band maar een verzameling Elpees met garagerock uit de jaren 60.
en.wikipedia.org/wiki/Pebbles_(series...)

david keel | 27-01-17 | 02:11

Afijn jelui, na een half etmaal ist weer genoeg voor het reaguurdersorgel geweest. Een mooie dag, en dat was 't. tRutte die bleef volhouden te geloven, te vertrouwen op z'n minister terwijl al eerder de afspraak onderling én binnen de partijtop werd gemaakt dat hij Ard een 1e termijn zou gunnen.

en définitive | 27-01-17 | 02:10

@Zoon van Boer | 27-01-17 | 01:56 Óók het OM is onderdeel van VenJ (samensmelting minbiza en minjus eertijds). Hoe de verhoudingen tussen diverse DG, AG en SG binnen dit grotesk opgetuigd ministerie nu verlopen? Kweenie.

en définitive | 27-01-17 | 02:04

@en définitive | 27-01-17 | 01:53

Ik zou de oorzaak echt niet weten, maar vrees dat het internet in dezen een grote rol speelt. Iedere scheet die ooit door wie dan ook wordt geuit, ligt tegenwoordig direct op straat. Dat was destijds bepaald niet het geval, dus was er meer tijd om 'vervelende incidenten' adequaat op te poetsen.

Just my 0.02 € cents...

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 02:01

@en définitive | 27-01-17 | 01:53
U bent de kritiek van een agent vergeten begin dit jaar dat ook snel werd verwijderd? Het borrelt al jaren tussen het OM en MinJus.

Zoon van Boer | 27-01-17 | 01:56

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 01:39
Dank voor de on-topic info;) heden ten dage maken wij, burgers, mee dat een uitvoerende macht coûte que coûte wordt gesteund door de partijgenoten uit de wetgevende macht. Rare gewaarding tov een jaartje of dertig, veertig terug zo blijkt uit uw relaas. Omwille van welke reden voldoet de staatsinrichting van toen niet meer in deze huidige tijd en/of zou dit te maken hebben met het verdrag van Lissabon wellicht? U weet, met soevereiniteitsoverdrachten o.a.

en définitive | 27-01-17 | 01:53

@david keel | 27-01-17 | 01:22

Dank! Ja, ik ben een liefhebber van vage, oude, rare, rockende muziekjes. Yes, Genesis, Van der Graaf Generator, King Crimson, dat zijn de bekende namen, maar in mijn geval tevens het veel obscuurdere werk afkomstig uit Italië in hetzelfde genre.
Check out bandjes als Goblin, Le Orme, Premiata Forneria Marconi, Area, en Banco del Mutuo Soccorso. :-D

Heb zelf ook ooit het basje gehanteerd in een 'poging tot', maar daar maakte RSI in mijn rechterhand helaas een voortijdig einde aan...

Terug-on-topic: de politici uit die vervlogen jaren waren geen haar beter, maar destijds bestond er nog zoiets als een algeheel fatsoensbesef. Wie er een potje van maakte, of zich niet meer kon vinden in de door het coalitie uitgestippeld parcours, rotte zèlf op, zonder dat daar een hele kermis van liegen-en-bedriegen aan vooraf ging.
Voorbeeldje: nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Andriesse...

"Andriessen trad op 22 februari 1980 af, omdat zijn plan om de overheidsfinanciën meer onder controle te krijgen geen gehoor vond binnen zijn eigen CDA-fractie. Fractieleider Ruud Lubbers zei dat de tijd er nog niet rijp voor was. Andriessen werd daarbij niet gesteund door de VVD-vicepremier Hans Wiegel."

Fraai staaltje van back-stabbing door coalitie-partners...

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 01:39

Maar van mij had ie al veel eerder mogen opstappen.
nemoj me jebat | 27-01-17 | 01:15
Bedoelu enkel deze volslanke nepkasteel bewoner of misschien dit allergoeiste kabinet evâh sedert een jaar of 70?

en définitive | 27-01-17 | 01:33

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 01:05

Van uw kennis van instrumenten en versterkers uit de jaren dat muziek nog echt muziek was word ik errug vrolijk.

En om een beetje on-topic te blijven: Politici uit de jaren 50. 60 en 70 waren m.i. qua denkbeelden niet beter dan nu, maar qua staatsinrichting volledig op de hoogte en daarin correct.
De parallel met de muziek lijkt me duidelijk, vanaf de jaren 90 lijkt het er op maar het is het nét niet.

david keel | 27-01-17 | 01:22

@breakingnews | 27-01-17 | 01:07
Of het nou Ard ven der Steur is of een ander Kamerlid. Als 2e Kamerlid moet je niet het lef hebben om voor een incapabele Minister een brief naar jezelf te gaan zitten schrijven. Waar wordt die Minister (Opstelten) voor betaald, juist ja om de zaak daar te runnen en verantwoording aan de 2e Kamer af te leggen. Als je die opdracht niet aan kunt moet je geen Minister worden.
.
Tuurlijk is Ard van der Steur hier in het pak genaaid, echter dat heeft zuiver met liegen en bedriegen intern bij de VVD hier te maken, en vooral Rutte schoon laten wegkomen. Want die wist zogenaamd van niets.

Beroep = Boerenlul | 27-01-17 | 01:22

Eindelijk: goed nieuws.
Maar van mij had ie al veel eerder mogen opstappen.

nemoj me jebat | 27-01-17 | 01:15

@i-Wonder | 27-01-17 | 00:22

Mevrouwtje Jinek was bij a tempo afgeschreven toen ze enige jaren geleden het gore lef had om een jaarinkomen van een TON aan euro's aan te duiden als een "middeninkomen".

Ze heeft geen flauw idee dat de gemiddelde hardwerkende Nederlander het moet doen voor ongeveer een derde van dat bedrag, 40 uur per week.

Dit soort ignorante trollen wordt dus "talkshow host", betaald uit... uw en mijn belastinggeld.
Ook dàt nog!

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 01:14

Gelul in de marge, zoals ik bij het begin van de "bonnetjes-affaire" al schreef. De minister van Veiligheid & Justitie stapt nu op omdat er een kanttekening in de komma van een een briefje niet helemaal correct is geschreven en omdat hij daar niet direct openheid over heeft gegeven.

Daar gaat het in de media al een klein weekje over, los van alles wat er hier voor al over deze minister voorbij is gekomen. Dat is het niveau heden ten dage. Alsof een godvergeten bonnetje het item is dat dit land beheerst. Laat u toch geen zand in de ogen strooien, ook dit is allemaal geregisseerd en uitgedokterd. Er stapt nu een minister op om een bonnetje, maar is dat wat er werkelijk aan de hand is op Veiligheid & Justitie, natuurlijk niet.

Maar goed, iedereen is nu weer blij "er heeft iemand zijn verantwoordelijkheid genomen", welke dan??? En Stef Blok pakt die portefeuille er wel even bij.

Het is om te janken, ze dronken een glas... etc.

breakingnews | 27-01-17 | 01:07

@david keel | 27-01-17 | 00:53

Graag gedaan! Het is een van zijn wat obscuurdere composities, overigens te vinden op de verzamelaar "A Fistful of Film Music".

Helemaal psychedelisch Sixties uiteraard, op basis van een ronkende, stampende Rickenbacker 4001-bas, begeleid door o.a. een waanzinaria-sopranenkoortje met als hoogtepunt een rammelende solo op een Farfisa-orgeltje. Zó worden ze niet meer gemaakt anno 2017! :-)

Qua waanzin inderdaad zéér passend als virtuele achtergrondmuziek bij welke EU-vergadering dan ook.

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 01:05

Hij neemt wel afscheid in VVD-stijl. Al besloten hebben om weg te gaan, maar toch nog even aanblijven voor het debat om nog 1 keer te kunnen zeggen dat de kamerleden hun mening toch al klaar hebben. Een dikke middelvinger naar de Tweede Kamer. Op 15 maart krijgt de VVD die middelvinger terug van ons.

MultiPlex | 27-01-17 | 00:56

Ik had gehoopt dat we aan het eind van de dag alhier in de panelen mochten lezen: Mark R. te Den Hagistan gestopt met liegen.
Helaas was dat een vroegtijdige droom

daytripper | 27-01-17 | 00:55

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:43

Dank, deze kende ik nog niet. Muzikaal gezien past dit goed in de tijd, 1967. Psychedelische porno...

Volgende keer dat ik een filmpje zie van een vergadering van het EU parlement ga ik deze muziek er bij denken.

david keel | 27-01-17 | 00:53

Ascher kan stemmen pakken met zijn pvda elite clubje, want hij kan nu volmondig rutte en het hele circus de wacht aanzetten. De pvda zou zo maar de knuppel in het kippenhok kunnen gooien, de nekslag voor rutte.

Theo-Pim-Riv | 27-01-17 | 00:52

De parlementair verslaggevers bij Jinek blinken niet uit in kritische stellingnames. Zij zijn volgens mij al dolblij als ze een politicus mogen interviewen.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 00:49

Op naar mijn droomkabinet:
Premier: Dolf Jansen
Justitie: Peter R de Vries
Binnenlandse zaken: Erik van Muiswinkel
Buitenlandse zaken: Graaf Drakuzu
Milieu: een bakfietsmoeder, Jesse Klaver mag ook
Integratie: Gloria Wekker
Onderwijs op z'n islamitisch: Martijn de Koning
Defensie: Sylvana

Oei, ik had een nachtmerrie.

Jan Dribbel | 27-01-17 | 00:47

@david keel | 27-01-17 | 00:17

Allebei. ;-)
Oh wat mooi toch, die klassiekers... okee dan, mijn persoonlijke favoriet van de Italiaanse Maestro: www.youtube.com/watch?v=pO7Us9cQknc

"Il Giardino Delle Delizie" uit 1967. Volgens de overlevering geschreven als soundtrack voor een vage Italiaanse pornofilm!

Waanzinnig.

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:43

Hoelang heeft dat debat dan geduurd? Ik zou als kamerlid piswoest zijn. Je tijd verspelen aan iets wat al bekend is. Een compleet toneelspel van Rutte en Steur. Knettergek.
--
En het mag wat kosten deze poppenkast. Al die mensen die moeten opdraven om dit toneelstuk mogelijk te maken is niet mis. Maar ok, de mensen zijn weer van de straat en de MSM hebben weer wat pagina's en programma's te vullen.

Mark_D_NL | 27-01-17 | 00:40

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:27
Zeker weten.

Is het u overigens opgevallen dat mijn eerste Ennio Morricone filmpje gaat over het in stand houden van een imperium en het tweede over het recht in eigen hand nemen (doen wat je gevoel zegt dat goed is)?

Zou Ennio Morricone een visionair zijn of is dit slechts tijdgeest?

david keel | 27-01-17 | 00:36

@david keel | 27-01-17 | 00:17

Ennio Morricone, PRACHTIG!!!
(en zo verrekte véél, daar ben je als liefhebber nog wel eventjes zoet mee... doet bepaald geen pijn aan de oortjes)

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:27

Net Nicollo Paganini zitten luisteren.

Nu tijd voor wat ook wel passende deuntjes van Dimmu Borgir! "Tormentor", anyone? :-D

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:25

Jinek was weer verschrikkelijk, zelfovertuigde linkse mensen die in hun eigen kringetje de untermenschen afzeiken.

i-Wonder | 27-01-17 | 00:22

Capo di tutti capo Mark Rutte Blijft lekker zitten
En offert een pion.

Minderongeregeld | 27-01-17 | 00:22


faz | 27-01-17 | 00:15
Daarom is hij opgestapt.
Er zal goed voor hem gezorgd worden.

de honden blaffen... | 27-01-17 | 00:21

Litebyte
Ben benieuwd of dit nu eindelijk VVD zetels gaat kosten

Rest In Privacy | 27-01-17 | 00:21

Ho ho wacht even. Dus, van der Steur had eerder vandaag al besloten zijn ontslag in te dienen. Maar waarom dat dan pas achteraf vertellen? Het had mij alleszins correct geleken meteen na dit besluit de regering, de koning en de kamer hiervan op de hoogte te stellen.

Ik had echt verwacht dat hij een eerbare uitweg zou kiezen om wat er van zijn naam nog over is te redden. Zelfs dat lukt hem niet, en hij laat nu een smoezelig zooitje achter.

Munchhausen | 27-01-17 | 00:20

@Basil Fawlty | 26-01-17 | 23:42

Off topic, dat dan weer wel: Nino Rota is geniaal maar nog genialer vind ik Ennio Morricone. Qua filmmuziek casting dan:
Bijvoorbeeld: www.youtube.com/watch?v=2s0-wbXC3pQ

david keel | 27-01-17 | 00:17

Eng die omhelzing. Is Steur bang voor een paardenhoofd in zijn bed?

Mark_D_NL | 27-01-17 | 00:16

Dat opstappen van vd S. voorkomt helaas wel een stemming, een stemming waar nu de PvdA niet haar ware gezicht hoeft te laten zien.

faz | 27-01-17 | 00:15

Dat is dan weer 1 paardenlul minder op het Binnenhof.

Ars Vivendi | 27-01-17 | 00:12

@lingo star | 27-01-17 | 00:05

Hij blijft zitten met de ellende van v/d Steur...

En in de plaats komt Blok, nog zo'n incompetente Kloodtzak.

litebyte | 27-01-17 | 00:10

@D-Fens_1963 | 27-01-17 | 00:03
Treffende gelijkenis toch?

Voor de reaguurders die de Godfather niet kennen:

Don Michael Corleone geeft zijn eigen broer de "kiss of death" met als reden het beschermen van het maffia imperium.

david keel | 27-01-17 | 00:10

Strafrechtelijk vervolgd zou hij moeten worden... maar ja dat kan helaas niet.

Kloodtzakken partij vvd zal de echo van dit stuk leugenachtig incompetent nog tot 15 maart horen.

litebyte | 27-01-17 | 00:08

@Jan Dribbel | 27-01-17 | 00:02
Huurders uit huizen pesten en huizenprijzen (via HRA) steeds hoger maken is een manier om nieuw geld in omloop te brengen. Elke nieuwe hypotheek voor nieuwbouw is nieuw geld in omloop. Daarom pesten ze huurders hun huis uit. Goed voor hun vriendjes met bouwbedrijven, goed voor de banken, goed voor de werkgelegenheid, het is een spelletje met geleend geld uit het niets youtu.be/Y4WmDoYJhnk?t=42

Watching the Wheels | 27-01-17 | 00:07

Terug naar zijn eigen Ridderzaal waar nog een paar flesjes boeiende pinard liggen te wachten, meegenomen in het regeringstoestel bij een vorig dienstreisje. Zo gewonnen, zo geronnen, er komt vast wel weer iets aardigs voorbij. Zeggen de vrindjes van het corps tenminste.

Moresnetunited | 27-01-17 | 00:07

@ja hoor
Moest jij niet nodig eens naar bed?
En je medicijnen niet vergeten hè

D-Fens_1963 | 27-01-17 | 00:07

@ja hoor ! | 26-01-17 | 23:52

Kennelijk verschillen wij van mening wie de ratten zijn. Ik denk namelijk dat de ratten de fractieleden van de VVD zijn, met Rutte voorop. Een rat offeren om de populatie niet te laten uitsterven.
Dat de tweede kamer in haar controlerende functie een lachertje is ben ik dan wel weer met u eens. Ze hadden moeten doorpakken en Rutte's kop ook op het blok moeten leggen.

david keel | 27-01-17 | 00:06

Gelukkig blijft Rutte, minister-president van het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog zitten.

Rest In Privacy | 27-01-17 | 00:05

Ik vraag me toch af hoe vaak dat gebeurd dat kamerleden hun eigen stukken schrijven bij de betreffende minister? Hebben ze zo al die fopdebatten uitgewerkt bijvoorbeeld?

jip_86 | 27-01-17 | 00:05

@david keel
Super bedankt ik zocht die scène ook maar kon m niet zo snel vinden

D-Fens_1963 | 27-01-17 | 00:03

Stef Blok:
oftewel, hoe pluk je de huurders.

Jan Dribbel | 27-01-17 | 00:02

ja hoor ! | 26-01-17 | 23:52
En hoe gaat dat kabinet er dan uitzien?
Vijf of zes partijen.

de honden blaffen... | 27-01-17 | 00:00

Ach ja, Ard wordt geofferd om Rutte uit de wind te houden. Maffia praktijken.

High-Roller | 26-01-17 | 23:55

-weggejorist-

ja hoor ! | 26-01-17 | 23:52

Die jinek is te druk met haar daily Trump show

Kwatz | 26-01-17 | 23:51

Klik_hier | 26-01-17 | 23:41

Het is net als het befaamde Rasmussenschandaal bij de Rabobank wielerploeg. Die werd weggezet als psychopaat, terwijl iedereen er van wist

TegenBeterWetenIn | 26-01-17 | 23:50

Het begrip 'politieke doodzonde' is niet meer wat het geweest is, maar welk Kamerlid heeft vandaag gedaan gekregen dat Kamerleden niet mogen meeschrijven aan de beantwoording van Kamervragen? Niemand. Toch? Anders moet publiekslieveling Klaas Dijkhoff morgen ook dde biezen (?!) pakken.

doedeljantje | 26-01-17 | 23:50

@Jostifiel | 26-01-17 | 23:30
Stef Blok (VVD) is de opvolger youtu.be/dJs5fSrMQ8E?t=14

Watching the Wheels | 26-01-17 | 23:47

david keel | 26-01-17 | 23:36

Mooi! Nino Rota. Zeer toepasselijke. Geniale grootmeester der filmmuziek!

Basil Fawlty | 26-01-17 | 23:42

Teeven wist ervan, Miltenburg wist ervan, Opstelten wist ervan, van der Steur wist ervan... Logisch dat Dijkhof, Zijlstra en Rutte van niks wisten... Daar durf ik wel 1000 euro op te wedden (die heb ik toch nog tegoed).

Klik_hier | 26-01-17 | 23:41

Graaf van Egmont | 26-01-17 | 23:23

Graaf, ook mooi dat shot van de kamer met die ijskoude blikken van de parlementariers. Nul medelijden. Niet eens geklop op de tafel van zijn partij vriendjes. Zeer pijnlijk.
En dan ook nog die gebroken stem van de kamervoorzitter. Ik schors deze vergadering, snik, voor zeer lange tijd. Snif. Oh bugger off woman. That's politics. Trouwens wel "goede" zigeunerbiefstukkenmuziek ter begleiding ;) :). Als je verliest en neemt afscheid dan doe je het zo: www.youtube.com/watch?v=HcVwCWHsGhg

Basil Fawlty | 26-01-17 | 23:35

Trap er niet in.

Rutte en van der Steur hadden al afgesproken dat van der Steur zou aftreden. Even een mooi toneelstukje en Rutte kan weer verder met liegen en bedriegen en wast zijn handen in onschuld. De Judas!

High-Roller | 26-01-17 | 23:34

Wie is de volgende? Sander Dekker? Edith Schippers? Of is toch "Dikke BMW" Dijkstra de pineut?

Jostifiel | 26-01-17 | 23:30

flat out | 26-01-17 | 23:25
Mag zijn, maar als ik haar vannacht in mijn bed aantref schop ik haar er wel uit.
*na 8 keer uitgewoond te hebben that is*

Graaf van Egmont | 26-01-17 | 23:27

Die Jinek kan trouwens een prima mopje autocue lezen hoor

flat out | 26-01-17 | 23:25

Blok nu ook minister van V&J. Tuurlijk.
Die kon zijn huur ook niet meer betalen.
Nu maar 2x minister.
VVD, Nee.

beware_reageert | 26-01-17 | 23:23

Mooie show. Dit is polletiek op zijn best.
Gisteren heeft de hele VVD top Van de Steur al bewerkt om het bijltje er bij neer te gooien, voor het belang van de VVD. Nooit in het belang van het land natuurlijk.
Vanmorgen had Ard er een nachtje over kunnen slapen en heeft bedongen dat hij zich één termijn mocht verdedigen. Omdat het anders zou lijken dat hij toe had gegeven dat hij fout zat. En je weet, voor een politicus is niks zo erg als "de schijn wekken."

Graaf van Egmont | 26-01-17 | 23:23

Jezus, wat een cuck, die Rutte. Voor de kasteelheer was dit slechts een hobby, da's duidelijk. Amateur.

RickTheDick | 26-01-17 | 23:22

kusjes allemaal

coolgen | 26-01-17 | 23:20

Daar denken ze ook dat het een spelletje is 'lef tonen' na fucken met onze veiligheid. Na 15 maart kunnen ze zich verbazen over waar het nou misging. Grappig die Wilders. Zelfde elite. Trap.er.niet.in.

flat out | 26-01-17 | 23:20

Twee maal heeft de Commissie-Oosting dus de waarheid niet in zijn geheel op tafel gekregen, of beter gezegd, willen krijgen want de mail van vandaag werd wél benoemd in het rapport. Je zou je bijna afvragen of de beste man nog meer commissies op zijn naam heeft staan die eens nader bekeken moeten worden... Oh wacht... Sorry Chef.

Clay Regazzoni | 26-01-17 | 23:19

Stemmen begint onderhand wel een aardig cynische onderneming te worden in dit land.

Panos88 | 26-01-17 | 23:18

Albert van der Linde presenteert:

Kasteelheer Ard van der Steur - een onvergetelijke musical. Komt dat zien!
Binnenkort in uw theater. Bel voor reserveringen en beschikbaarheid.
Bewaar te allen tijde het bonnetje.

Nehemia | 26-01-17 | 23:15

Toch weer handig gedaan. Chapeau.

Muggenmepper | 26-01-17 | 23:15

Volgende vvd'er op ministerie van deksel en stank.

van stampij | 26-01-17 | 23:14

Van der Steur besloot al voor het debat af te treden. Alleen Rutte en Halbe Zijlstra wisten ervan, aldus Zijlstra zojuist.

Henri-Bardouin | 26-01-17 | 23:14

die steur interesseert me niet en jinek kijk ik nooit.
allemaal onzin

pejoar | 26-01-17 | 23:09

@Het Licht | 26-01-17 | 23:07
Jofel van Ard dat hij zich opoffert / laat opofferen om Mark uit de wind te houden. Maar eerlijk gezegd, had hij nooit minister mogen worden na zijn adviezen aan Opstelten.

Guido | 26-01-17 | 23:09

@Handsomeboy | 26-01-17 | 23:04
Idd, ik verwacht als eerste een fotosoep waarbij v/d Steur een mes in z'n rug krijgt geduwd door Rutte.

IslamPislam | 26-01-17 | 23:09

Adieu mijn kleine gardeofficier, adieu,
en vergeet mij niet, en vergeet mij niet.
Adieu.

Jan Dribbel | 26-01-17 | 23:07

Zijn baas Mark is even schuldig. Die heeft het gezien gedoogd en gezwegen. De vieze vuile hu*%^&$laar.

Het Licht | 26-01-17 | 23:07

waar blijven de fotosoepjes?

Handsomeboy | 26-01-17 | 23:04

Ik vind een hoop van van der Steur, maar 't siert 'm dat hij wel nog een lang op 'm in liet boksen en soort van repliek gaf alvorens zijn besluit kenbaar te maken. Adieu en groeten aan je kasteel.

klamme.vla | 26-01-17 | 23:04

Nee bedankt.
Geen jinekgesnerp op deze zalige zoetgevooisde avond.
Sweet dreams y'all

WC Experience | 26-01-17 | 23:00

Het is weer campagnetijd!

Rest In Privacy | 26-01-17 | 22:59

Het was prachtig. Nu Rutte nog demissionair en de VVD is genivelleerd.

Marcello Christiani | 26-01-17 | 22:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland