Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dijkhoff duidt gedraai Van der Steur in DWDD

Scherp commentaar gisteren van staatssecretaris van Spelletjes & Belegen TV-humor Klaas Dijkhoff in DWDD. "Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling dat politici die tegengesproken worden beginnen te roepen van eh... 'De pers liegt. Die zijn tegen ons.' Maar je ziet wel dat het werkt. Dat zie je ook nu aan tafel. Want het gevolg is niet dat de pers denkt, ja, ammehoela, jij bent politicus, ik hou je eraan en als jij iets zegt wat niet klopt dan zeg ik dat het niet klopt. Nee, nu is er een hele discussie 'Ja, misschien moeten we wel niet zeggen liegen, moeten we een ander woord...' Dus het werkt wel. Want, de mensen die dat doen worden daarna wel even minder hard aangepakt, omdat degene die, dan vanuit de pers, is bang dat er kijkers zijn die denken dat ze partijdig zijn. Dus het perverse is... Ik vind het gewoon lijp dat politici dat zeggen, 'Het ligt aan de journalist', als ze tegengesproken worden. Maar het is misschien nog wel erger dat het, op korte termijn in elk geval, ook nog lijkt te lonen."

Reaguursels

Inloggen

@Ardbeg | 24-01-17 | 15:41
Dat maakt het ook zo sterk :)

Een voorbeeldje: Ver voor de inval van de VS in Irak wist ik al dat er geen WMD's waren. Onder andere vanwege een documentaire op de publieke omroep. Interviews met wapeninspecteurs. De manier waarop de amerikanen hen dwarsboomden, enz. Uitgezonden op een of ander obscuur tijdstip en niet door grote-waffel-vara op prime time, en volledig genegeerd door de rest van het journaille dat voor hetzelfde medium werkt.

Het is niet zo dat de waarheid niet af en toe gesproken wordt in de MSM. Maar als het gebeurd, en het sluit niet aan bij De Correcte Mening, dan bij voorkeur ergens in een achteraf hoekje, en volledig genegeerd door alles wat wel high-profile is.

Het voordeel dat het bij MSM vandaan komt is dat je mensen die de MSM blindelings geloven ermee om hun oren kunt slaan. "Jij zegt dit nu wel, gebaseerd op wat heikneuter A bij DWDD riep, maar dit is wat diezelfde kwaliteitsmedia er ook van zij:...". Dit zijn immers mensen die Geenstijl of soortgelijke bronnen per definitie niet geloven.

TheEgg | 25-01-17 | 14:28

Luisterend naar het bovenstaande broodjeaapverhaal van dikke Dijkhoff, heb ik de WiFi opnieuw gereset, ik dacht dat er een hik in de verbinding zat of dat er onderhoud aan het netwerk werd gefingeerd, helaas bleek de hik in Klaas zelf te zitten.
Een goed voorbeeld van een slechte acteur in zijn beste rol, of vice versa.

hovawart | 25-01-17 | 11:19

Klaas is de baas.

Jammer dat hij bij mijn oude partij de VVD zit.

Moneytron | 25-01-17 | 00:27

Mag deze meneer premier worden?

hearair | 24-01-17 | 23:51

Lieg met me mee naar de regenboog.

Nelis SplitBloes | 24-01-17 | 21:57

Rutte ook .Zet nederlanders weg alszijnde racisten tokkies,omdat ze opkomen tegen tientallen illegale middeleeuwiers in hun wijk;waar deze mensen nog voor betalen ook.
Negeert de wil van het volk volkomen al 4 jaar lang.
Ouderen worden niet verzorgd,want de markt lost het wel op.
Hoe haal jij het nu in je hoofd ;om je eigen volk en ouderen zo te schofferen ,snotemmer dat je dr bent?
En deze liberale lamloel ,gaat ons vertellen dat we even normaal moeten doen.
Of dat we weg moeten gaan.
Een beter milieu begint bij jezelf ;dus rot jij zelf als eerste op dan ,mark?

alphapapatango | 24-01-17 | 20:37

enorme sukkelzak | 24-01-17 | 20:10

Die asscher toch ook.. Alles wat hij in 4 jaar heeft aangeraakt veranderd abrupt in vloeibare koeienpoep.

En nu staat ie weer ;ja ja mensen ik gaat het anders doen.!

''Ik lodewijk laat eerst alles 4 jaar naar de kluten gaan ;maar ja ik krijg betaald,dus waarom zou je jezelf druk maken?
En mijn pensioen is nog niet dik genoeg ;dus we plakken er gewoon weer 4 jaar aan vast.
Zo gaat dat in de politiek mensuhhhhhhhh.

alphapapatango | 24-01-17 | 20:33

Dijkhof ; archetype van de " Ras opportunist / Politicus "
Het type met opvattingen , standpunten en " principes " die volledig en uitsluitend afhangen van de functie die hij op dat moment heeft.
Het type dat zijn ziel verkoopt en zich graag tot instrument van de zittende macht maakt , alles om maar hogerop te komen
Het type dat constant bezig is zich te profileren en in de juiste positie te manoeuvreren voor de volgende carrière stap.
Het type dat plotseling " Nieuwe inzichten " en " Belangstelling voor maatschappelijke thema's " heeft wanneer dat beter is voor de peilingen of de carrière.
Samengevat , categorie : Rutte , Timmermans , Pechtold , Asscher , enz.
De Nederlandse politiek zit er vol mee.
Het zal een prachtige dag worden , de dag dat dit volk op de mestkar voorbij komt.

enorme sukkelzak | 24-01-17 | 20:10

Dat is toch een politicus ? Die kun je toch niet serieus nemen ?

boccelullus | 24-01-17 | 20:08

Ik stel voor om gezichten van VVD-ers voortaan te tonen met een zwart blok ervoor. Dan ontstaat er ook geen verwarring meer als ze weer eens liegen of andere dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen.

D.A.A.R. | 24-01-17 | 19:40

Ik keek toevallig en had even een andere focus:
Die NPO Gelauff, zei met droge ogen dat het NPO journaal liegende politici maar niet altijd aan de kaak stelt omdat hij niet "in hun hoofd kan kijken" of dat ze "geen wederhoog geven". En het dan maar weg voorbij laat gaan.
.
Beste @Gelfauff: Dat is het *failliet* van je journaal. Hef je zelf dan op als serieuze nieuwsbron en ga tekstjes voor Joop.nl schrijven of zo iets.
.
Maar dan niet van mijn belasting centen.

hotmint | 24-01-17 | 19:18

NoblesseOblige | 24-01-17 | 13:00
Hup Trump.

Mark_D_NL | 24-01-17 | 18:49

Na 3 keer lezen en overpeinzen denk ik dat ik het nu begrijp. Politicus liegt. Pers brengt aan het licht. Politicus beschuldigt pers. Pers (let wel:MSM) zwakt af. Politicus komt er mee weg.
Geen speld tussen te krijgen.

Upharsin | 24-01-17 | 18:32

His Lordship | 24-01-17 | 13:58

Inderdaad. toen hij fractievoorzitter was voor de vvd in breda was hij tegen asielzoekers;hij schreeuwde het uit.
En nu sluist hij ze met 60,000 tegelijk per jaar binnen.
En gaat het aantal dan voor het gemak lager inschatten(typische vvd arrogantie) ;want dat denkt ie punten te scoren bij de bezorgde burger ;oftewel tokkies of racisten genoemd door de vvd..
Vervolgens zet ie de illegalen niet uit ,omdat hij een trekpop van brussel is ;en die zeggen dat het niet mag.
En aangezien brussel belangrijker is voor dijkhof dan de veiligheid van de burger, wordt nederland de dupe.

alphapapatango | 24-01-17 | 17:25

Vd steur en rutte hebben nu weer 2 dagen gekregen om hun verhaaltjes weer keurig op elkaar af te stemmen;zodat de tweede kamer weer compleet voor joker staat.
En zo laat de gehele tweede kamer wederom zien ,dat ze totaal ongeloofwaardig en ongeschikt zijn.
Want een kamer die meerdere malen wordt voorgelogen en alles maar accepteert;geloof mij dan kan alleen in nederland.
Ze laten zich keer op keer in hun gezicht voorliegen ;en ze accepteren het elke keer.
En die commissie oosting is natuurlijk ook om je ballen uit je broek te lachen.

Want die hebben zogenaamd deze passage van van vd steur niet gezien in de rapporten.
En ook daaruit blijkt dat die vd steur wilde beschermen.
Gelukkig laat het volk zich na 4 jaar van leugens ,niet meer naaien door dit kabinet.

alphapapatango | 24-01-17 | 16:39

Het gemurmel van Klaas en de begripvolle blikken van het gezelschap, geven het niveau van de Nederlandse programma's op bedroevende wijze weer.
Waar zijn de echte intellectuelen met klei aan den klompen, mannen en vrouwen zonder politieke vrijages, zonder exorbitante salarisvergoeding, met enige ambitie, om een program op te zetten dat iedereen zal aanspreken.

hovawart | 24-01-17 | 16:35

H

hovawart | 24-01-17 | 16:24

Goed dat jullie dit behandelen maar ik was vooral verbijsterd door de man die de NOS vertegenwoordigde. Hoofdredacteur van het NOS journaal Marcel Gelauf nou zeg maar Marcel Ongelauf.
Simon_GS | 24-01-17 | 15:43
Dito, die Gelauff is een heel eng mannetje die helemaal geen onafhankelijke kritische journalistiek beoogt, hij wil alleen maar het 'juiste' deug geluid brengen. En wat hij daar aan tafel zei gisteren was zo makkelijk te weerleggen en te debunken, maar niemand deed het uiteraard. Het was weer een en al zelfbevlekking met een Mathijs die met alles volledig eens was.

XaleX_2 | 24-01-17 | 16:07

Goed dat jullie dit behandelen maar ik was vooral verbijsterd door de man die de NOS vertegenwoordigde. Hoofdredacteur van het NOS journaal Marcel Gelauf nou zeg maar Marcel Ongelauf.

Simon_GS | 24-01-17 | 15:43

TheEgg | 24-01-17 | 12:01
Al eens opgevallen dat de meeste van die linkjes hier linken naar de MSM? ;)

Ardbeg | 24-01-17 | 15:41

De VVD heeft inmiddels de Partij van de Armoe ingehaald wat liegen betreft:

v.d.Steur,bonnetjes
Rutten,1000 €
Hoogervorst,ziektewet 2006 voor gepensioneerde Nederlanders in het buitenland moest worden toegepast van Europa,hele kamer loog vrolijk mee !!

Pieter H | 24-01-17 | 15:27

@etaleur | 24-01-17 | 13:49
Bij u zie ik geen enkele weerlegging van mijn betoog. Obama en Clinton zijn passé, kijk eens nu naar de man zelf. Nooit gehoord van oude wijsheid "'s mensen karakter is hun lot" (Heraclitus)?
Ben je niet gewoon een gek als je systematisch feiten ontkent en voortdurend jezelf tegenspreekt?
We kunnen ongelukkig zijn met globalisering, maar het is wel een feit. Je kunt dan achter een muur gaan zitten, maar daarmee verdwijnt het niet. En op den duur blijkt een "muur" averechts te werken: kijk maar naar de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk, China en Japan. In de 19e eeuw werden ze overlopen door het westen omdat ze niet met hun tijd waren meegegaan.
Gezien de achtergrond van zijn kabinetsleden zal hij niets aan multinationals doen, net zo min als hij werkeloze mijnwerkers weer naar kolen zal laten graven (zoals hij beloofd heeft).
Dat China en India niets aan broeikaseffect willen doen (net als DT), betekent niet dat het niet bestaat (of gelooft u 95% van de wetenschappers niet?) of er niets aan gedaan moet worden. Of gelooft u dat pas als uw huis onder water staat?

NoblesseOblige | 24-01-17 | 15:01

Klaas Dijkhoff is zelf ook een onbetrouwbare, arrogante lamzak. Beetje vreemd om die om commentaar te vragen.

His Lordship | 24-01-17 | 13:58

Het afschieten van de bonnetjes bron, Martin Kok, heeft de VVD niet mogen baten.
De schrijver van het boek mag wel oppassen met oversteken.

Astroturfer | 24-01-17 | 13:56

Eppo | 24-01-17 | 12:09
En daarom krijgt ie zo vet betaald!

watmagjenogwel | 24-01-17 | 13:55

@hovawart | 24-01-17 | 13:41
Ha, ha, ha... geweldig!!!

benjeallanggek | 24-01-17 | 13:54

Klaas moet niet gaan bieren voor en/of tijdens een opname, dit komt zijn pronunciatie niet ten goede.

hovawart | 24-01-17 | 13:51

-weggejorist-

etaleur | 24-01-17 | 13:49

NoblesseOblige | 24-01-17 | 13:00

Het blijkt moeilijk te pruimen dat Trump géén Hussein Obama is of 'n Clinton. Dat hij de media uitdaagt is prima, belangrijk is dat hij waarmaakt de globalisering een halt toe te roepen. en zijn landgenoten die het slachtoffer zijn geworden van de multinationals weer een toekomst kan geven.
Mag ook hopen dat hij werkelijk het milieu-akkoord opblaast, tis toch een schande dat landen zoals bv China en India etc,etc vrijgesteld worden,

etaleur | 24-01-17 | 13:49

Prachtige volzinnen van een eloquente politicus, de significante beredenering en veelzeggende negatieën over de gewaarwording van het verbroddelende discours van zijn collegae, dat de grootste vloek van politiek Den Haag,de verslaving aan eufemismen,(in minder confronterende bewoordingen weergeven van zaken waarop een algemeen taboe rust), qua connotatie, een steeds grotere groep een eigen perceptie heeft, tegelijkertijd met een objectieve visie, door dagelijkse omgang getoetst in de samenleving.
Wanneer de gevoelsmatige en de objectieve waarneming sterk verschillen en toch naast elkaar bestaan, spreekt de politiek over vooroordelen en de psychologie over verdringing en ontkenning, zelfs racisme word geprefereerd om de politieke eufemismen en de maatschappelijke connotatie onverwinbaar te separeren, om al doende de schijn van een democratisch socialistisch landsbestuur hoog te houden.

hovawart | 24-01-17 | 13:41

Herr Zimmermann | 24-01-17 | 13:28

Zijlstra zei gisteren ook al zoiets.
Hij vond het onacceptabel om te twijfelen aan de integriteit van de MSM hier. Dit is puur zelfbehoud en loopt vast vooruit op de stroom aan 'goed nieuws' waar we al weken mee te maken hebben en waar gerust vraagtekens bij geplaatst mogen worden.

Desmoulins | 24-01-17 | 13:37

Hoort dit commentaar van Dijkhof niet bij de ruzie die Trump met de Amerikaanse pers heeft? Ik kijk zelden of nooit DWDD, maar ik vind het wel raar dat Dijkhof zijn partijgenoot te kakken zet. Dat doen VVD'ers niet. Daarom vermoed ik dat Geenstijl heel handig de suggestie brengt dat Dijkof's commentaar op Van Der Steur slaat.
Correct me if i'm wrong.

Herr Zimmermann | 24-01-17 | 13:28

-weggejorist-

Wienerschnitzel mit | 24-01-17 | 13:21

necrosis | 24-01-17 | 10:58
Lijkt me toch best wel belangrijk dat de MSM bij het PVDA-journaal (DWDD) huilie huilie doet omdat hun onpartijdigheid wordt betwijfeld. Gek hè? Als je eerst wel meegaat in een paar fake foto's van de Amerikaanse MSM die maar niet kan verwerken dat Trump toch echt president is hen niet met hen wegloopt zoals Hilary zeker gedaan zou hebben. Maar nee gewoon vasthouden aan de leugen NOS....

benjeallanggek | 24-01-17 | 13:12

propper1000 | 24-01-17 | 12:18

Ach, feiten.
Het is hier niets dan gelul in de rondte over het algemeen.
Net of de tijd compleet stil staat.
U hoort daar duidelijk ook bij met uw aluminiumfolie.

Desmoulins | 24-01-17 | 13:11

Over eerlijkheid gesproken; hoe gaat het eigenlijk in het Drentse dorpje Oranje?

Rest In Privacy | 24-01-17 | 13:09

Van der Steur is ongeloofwaardig, was al bekend. Ik zie liever dat ze in het Haagse pluche zich onderhand eens gaan bekommeren over demense en hoe het overheidssysteem demense degradeert tot opbrengst- en afschrijvingsgoederen. In plaats van elkaar vliegen gaan zitten afvangen en kijken hoe ze elkaar onderuit kunnen halen ter profilering van zichzelf.

Schaaldier | 24-01-17 | 13:08

@Angel_eyes | 24-01-17 | 11:24
Bent u nou een Russische troll (die desinformatie verspreidt) of bent u een aanhanger van "alternative facts"?
DT heeft geroepen dat hij altijd tegen de oorlog in Irak was. Een leugen want bij Howard Stern heeft in 2002 iets anders gezegd (zie www.youtube.com/watch?v=77P6fxa2KOs ).
In 1999 zegt DT dat hij "pro-choice" is (zie www.youtube.com/watch?v=tsOlXidHXRE ). Nu zegt hij dat vrouwen die abortus laten plegen gestraft moeten worden (zie www.youtube.com/watch?v=h1Jpoecf0xY )
5 jaren roept DT dat Obama geen legitieme president is omdat hij niet in V.S. is geboren. In juni 2016 geeft hij toe dat Obama wél in de V.S. is geboren (zie www.youtube.com/watch?v=5sBhANSz--k )
Vóór de verkiezingen roept DT zonder enig bewijs) dat de hele zaak "rigged" is. Toch wint hij, hoe kan dat nou?
Daarna ontkent hij dat hij de "popular vote" verloren heeft: het is "fraud". Wederom zonder enig bewijs (Alex Jones telt niet, want gestoord).
Tijdens de hele campagne roept DT dat Goldmann Sachs niet deugd en dat hij "will drain the swamp". Vervolgens benoemt hij 3 mensen van Goldman Sachs (inclusief dhr. Mnuchin die een 90-jarige vrouw uit haar huis heeft laten zetten vanwege een betalingsachterstand van 30 cent), een miljardaire, congresleden, de baas van Exxon, etc. . Allemaal mensen die "the swamp" vertegenwoordigen.
Gedurende de hele campagne weigert hij zijn belastingaangiftes openbaar te maken, zolang hij "under audit" was. Nu is dat voorbij, maar toch maakt hij niks openbaar want: "het interesseert de mensen niet". Alle voorgangers hebben dat wel gedaan. Wat heeft hij te verbergen? Misschien dat hij toch geen $10 miljard waard is (wat hij trouwens in een rechtszaak heeft toegegeven)?
Bij zijn inauguratie zijn er veel minder mensen dan bij die van Obama. Iedereen kan het zien (foto's, film), en het aantal verkochte kaartjes O.V. bewijzen het, maar nee: "het is niet waar". Waarom maakt hij zich daar eigenlijk druk over?
En zo zou ik nog tal van andere leugens en halve waarheden kunnen noemen.
Wanneer heeft u door dat de narcist (zie nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme) Donald Trump niet deugd: pas als V.S. kapot/failliet is en de wereld in brand staat?

NoblesseOblige | 24-01-17 | 13:00

Ik vond Dijkhof toch overtuigender in The Gladiator

drijflijk | 24-01-17 | 12:26

Wat lult die gozer nou allemaal???

Wienerschnitzel mit | 24-01-17 | 12:20

Kamervraag | 24-01-17 | 12:11
zojuist aluminiumfolie gekocht? Is het een mooi hoedje geworden?

propper1000 | 24-01-17 | 12:20

Waar deelname aan een kwis al niet goed voor is. vd Steur krijgt het nog even moeilijk, maar niemand zal nog zin hebben om de minister zo vlak voor de verkiezingen nog naar huis te sturen. Als het zo is dat de commissie Oosting de mail van vd Steur ook al had, zou Nieuwsuur en de politici dit al eerder hebben kunnen aankaarten. 't Zal wel weer over waaien.

Mannes | 24-01-17 | 12:18

Desmoulins | 24-01-17 | 12:04
Kijk, van der Molen heeft een opgeruimd karakter.
hij argumenteert ook zo genuanceerd en blijft uitsluitend bij de feiten.
Mijn complimenten!

propper1000 | 24-01-17 | 12:18

Dijkhof praat schaaps. Hij blaat wollig, wolliger, wolligst. Snap er geen flikker van.

Hart_von_Hinten | 24-01-17 | 12:14

Verder gaan we Kafkaëske schizofrene dialogen krijgen met deze psychologische trucs om het volk te krijgen waar men het wil hebben.
Geen hond snapt nog waar het over gaat, voordeel voor degene die een simpele en begrijpelijke boodschap heeft.

Eppo | 24-01-17 | 12:13

Voor €1000,= krijgen ze mijn stem. Eerst geld overmaken. ;)

zweeperover | 24-01-17 | 12:12

Het zou mij niet verbazen dat Dijkhoff alle antwoorden al kende bij de slimste=mensch spelletjes.
Alles wat Die-Wilders kan laten verslaan is welkom.
Trouwens; "Eerlijk ging uiteindelijk uitsluitend over Die-Wilders en de blonde vrouwen. Dus niet over de talloze leugens van Pinokkio (Rutte)".

Kamervraag | 24-01-17 | 12:11

Desmoulins | 24-01-17 | 12:02
Ja, ik ben goed bij mijn hoofd. Hij is een topper bij de VVD. In het land der blinden is Éénoog namelijk koning. Of ga jij voor Ard van der Steur?

Gajus | 24-01-17 | 12:11

Dijkhof is de rookbom die de VVD laat afgaan om alle leugens te verbergen.
Daar wordt Mattijs dan ook dik voor betaald om dat mogelijk te maken, die danst als een trekpop mee met wat er opgedragen wordt.

Eppo | 24-01-17 | 12:09

@Ardbeg | 24-01-17 | 11:45

LOL. Fake news all over the place.
De MSM donderen van het voetstuk maar u blijft de NYT gebruiken om uw imaginaire punt te illustreren.
NYT is al talloze malen fake news gebleken, lowinfo lemming.

Desmoulins | 24-01-17 | 12:04

Dijkhof vertelt een heel onsamenhangend slecht verhaal. Snap werkelijk waar niet waar je dit goed of interessant kan vinden.

Mark_D_NL | 24-01-17 | 12:02

@Gajus | 24-01-17 | 11:58

Een topper?

Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?

Desmoulins | 24-01-17 | 12:02

@Ardbeg | 24-01-17 | 11:45
Het probleem met de NYT, en de meeste andere media, is dat ze ondertussen volledig gepoliticeerd zijn. Van alle kanten wordt vol gas gelogen.
Of het nou een Washington Post is, of een Infowars, ze liegen alletwee of het gedrukt staat. Journalisten en politici die elkaar voor leugenaar uitmaken. En het is het enige waarin ze beiden gelijk hebben.

Uiteindelijk krijg je dat een bron als Geenstijl nog de meest waardevolle nieuwsbron wordt, doordat Geenstijl tenminste linkjes naar bronnen plaatst. Daardoor kan ik in ieder geval zelf nagaan wat de waarde van de conclusies is, gebaseerd op de input data. (let op hoe ik 'meest waardevolle' zeg, niet meest betrouwbare/politiek ongekleurde) Bij de MSM moet ik ze maar op hun blauwe ogen geloven, en dat samen met de politieke stellingname, en ondertussen de bewezen leugens, maken dat ik daar niks mee kan.

TheEgg | 24-01-17 | 12:01

De gemiddelde Nederlander laat zich hier weer goed kennen...
Wat zalvende woorden van een erkende volksverlakker en ze zijn weer om en steken het discutabele heerschap meteen weer wat veren in zijn reet. Het gaat nog heel lang duren in ons sneue landje voordat we kunnen beginnen met de Grote Schoonmaak.

Desmoulins | 24-01-17 | 12:01

Gajus | 24-01-17 | 11:57

Autocorrectie: niet goed genoeg

Gajus | 24-01-17 | 11:58

Dijkhoff is een topper bij de VVD, maar zou niet genoeg zijn voor het FvD. Toch, Thierry?

Gajus | 24-01-17 | 11:57

@TheEgg
Brexit en de verkiezing van Trump bewijzen gelukkig dat er al genoeg mensen door de media heen prikken. En dat gaan er in 2017 alleen maar meer worden.

Angel_eyes | 24-01-17 | 11:57

Niet eens met zijn beleid, maar tenminste wel een normaal commentaar bij DWDD. Daar waardeer ik hem wel om.

van heinde en verre | 24-01-17 | 11:56

@Ardbeg
Youtube eens op "fake news New York Times", zou ik zeggen. Goh, wat een journalistieke integriteit.

Angel_eyes | 24-01-17 | 11:55

@Angel_eyes | 24-01-17 | 11:24
De journalistiek in Nederland is ondertussen volledig de weg kwijt. Gisteren ook weer zo'n joker op de radio: "Voor Trump is beeldvorming belangrijk.... Zo zag je dat als de media weer peilingen lieten lieten zien dat hij geen enkele kans maakte, dat hij ze betichtte van verkeerde cijfers en zelf met andere peilingen kwam."
En de journalist die dat een andere journalist hoort beweren geeft geen commentaar.

Dan hoor ik zoiets, en dan denk ik: Is er in die circlejerk van die "journalisten" nou niemand die heeft meegekregen dat de peilingen die lieten zien dat Trump geen enkele kans maakte er naast zaten? Hebben ze nou echt gemist dat ie verkozen is? Hoe kun je zoiets beweren, en dat er dan geen lampje gaat branden dat wat je zegt misschien tegenstrijdig is?

En om even op onze nobel-prijs-voor-de-vrede-winnaar-voordat-ie-iets-gedaan-heeft terug te komen. "We bewapenen alleen 'gematigde' rebellen". Nog even afgezien van dat in de praktijk die wapens bij IS terecht kwamen. Het enige wat je bereikt met het bewapenen van wat voor rebellen ook, is een burgeroorlog. Die man start een burgeroorlog, en de media hier vinden het prachtig. Kritiekloos. Niemand die even bedenkt van goh, is de volgende bloedige burgeroorlog nou echt de beste oplossing voor de mensen in dat land?

Mijn grootste verbazing is overigens de manier waarop de meeste mensen dat gewoon als zoete koek slikken. Ook mensen die ik in staat acht tot zelfstandig en kritisch nadenken, ze zijn zo gehersenspoeld door de media, dat de leugens en onzin er zo in glijden.

TheEgg | 24-01-17 | 11:50

Dijkhoff heeft wel gelijk. Als een president aantoonbaar liegt moet je dat als media durven te zeggen. De New York Times bijvoorbeeld durft het wel. En je niet net als de NOS verschuilen achter 'Jaaaa, maar we weten niet of hij echt bezig is met liegen of dat hij de feiten gewoon niet kent'. Media zijn als de dood om voor 'politiek correct' uitgemaakt te worden terwijl factchecking en duiding gewoon hun werk is, niet de populisten pleasen omdat ze anders in hun broek scheiten.

Ardbeg | 24-01-17 | 11:45

Kort maar duidelijk verhaal. Wie hem niet verstaat is kennelijk nog minder goed vertrouwd met Nederlandse dialecten. Dijkhoff heeft niet altijd gelijk maar hij laat wel blijken dat hij faecaliën heeft aan de boven hem gestelde deugleugenaars.

Nivelleermarionet | 24-01-17 | 11:41

Wat zijn wij reaguurders toch een stelletje azijnpissers.
Lees de comments en concludeer: er wordt maar wat geroepen.
Of je nu voor of tegen Dijkhof bent, hij heeft een simpel, duidelijk verhaal.

propper1000 | 24-01-17 | 11:33

Het Counterfeit News Network, CNN, staat er al jaren om bekend wel eens een loopje met de waarheid te nemen. Dat is niet pas begonnen met de presidentiële campagne van Trump.

Trump heeft bijvoorbeeld niet een gehandicapte reporter vernederd zoals Meryl Streep dacht bij de Golden Globes, maar heeft een paniekerig gebaartje waarbij hij met de handen wappert dat hij wel vaker gebruikt en dat niets met gehandicapten te maken heeft.

Het is ronduit zorgwekkend dat de Nederlandse media het fake news enthousiast overnemen en de nieuwe Amerikaanse president als een structurele leugenaar wegzetten. (De vorige was daadwerkelijk een structurele leugenaar, maar de stichter van IS kon nooit geen kwaad doen bij ze.)

Angel_eyes | 24-01-17 | 11:24

Dijkhoff? Die van de kindbruidjes?

Accident_Prone | 24-01-17 | 11:19

Het team van Dijkhoff kan spinnen wat het wil, maar wij trappen er niet meer in!

vankoetsbeen | 24-01-17 | 11:17

Bennie Boos | 24-01-17 | 10:48
Ik blijf het denken; zulk soort mensen krijgen betaald naar de woorden die ze uitspreken door hogere machten

niemand specifiek | 24-01-17 | 11:16

Zowel pers als politici hebben een plicht naar de burger, één is nooit altijd de schuldige, bij Trump was het niet zo zeer dat nieuwsmedia loog over hem maar het was eerder dat ze zo gretig op elk klein hoestje sprongen dat ze in hun enthousiasme waarheidsborging voorbij gingen.

In dit geval is het gewoon een VVD-er die bewijs loopt te blackbarren en openlijk liegt tegen de tweede kamer.

Bij Trump was ineens iedereen een roddelblad, bij van der Steur is er iets boven water gekomen wat ze het liefst naast die onderste steen van mh17 hadden verstopt.

niemand specifiek | 24-01-17 | 11:14

wat deze intelligente man nu zegt is voor mij simple burger niet te snappen.. maar ja, da's ook niet de bedoeling heb ik de indruk.. En da's weer heel slim bedacht van 'dikke BMW'. Hij zit er immers niet voor het plebs bij DWWDD maar voor het zeer welbespraakte normale volk der Nederlanden...

fikkieblijf! | 24-01-17 | 11:14

Dijkhoff ziet eruit en praat als een jonkoroker.

IslamPislam | 24-01-17 | 11:13

@etaleur | 24-01-17 | 10:56
v Nieuwkerk is een ordinaire grootgraaier en heeft een propagandakanaal voor PvdA.
Niets meer, niets minder.

necrosis | 24-01-17 | 11:09

Plot begint wel een beetje duidelijk te worden... VD Steur heeft wat trash bij de commissie Oosting over de schutting gekieperd waarbij richting die commissie de indruk werd gewekt dat deze info al met de Kamer gedeeld was.

Nu wordt datzelfde neerpleuren bij de commissie Oosting door Rutte en VD Steur vertaald naar 'gedeeld met de Kamer'.

Hoop dat ze hier beiden niet mee wegkomen.

alexbl | 24-01-17 | 11:08

hahaha. Die Dijkhoff. Zn verhaal raakt kant noch wal. En hij weet het zelf ook.

1+1 | 24-01-17 | 11:08

Goede inhoud, mooi dat het (hier) wordt aangehaald. Gaat van de gevestigde orde Dijkgraaf de dag redden? Ik betwijfel het, een loeizware taak.

Sowieso, "de overheid" verliest alle krediet,
of je het nu met het concept inburgeren eens bent of niet,
als je de huidige procedure beziet.
Hulde aan Lubach en z'n team
www.youtube.com/watch?v=iuM9O7MbFa0
De overheid? Dat zijn zij! Die van dat inburgeren.

Organische evolutie | 24-01-17 | 11:02

@Bennie Boos | 24-01-17 | 10:48
Compleet bezopen dat die Gelauff daar überhaupt zit om over manipulatie en bedrog te praten of kwam zijn eigen bedrog ook ter sprake cult.tpo.nl/2014/09/09/nos-chef-gelauf... ?
.
Kortom, er werd niet gesproken over het bedrog van de VVD, niet gesproken over het bedrog van de NPO, alleen gesproken over het bedrog van Trump (en waarschijnlijk Wilders).

Watching the Wheels | 24-01-17 | 11:00

Alle journalisten zijn partijdig en alle politici maken de werkelijkheid mooier dan die is. En alleen bij Trump is dat een probleem? Duidelijk dat de VARA tegen Trump is en dat Trump graag wil dat iedereen denkt dat er een miljoen-miljard toeschouwers waren. Nou nou, poe poe. Lekker belangrijk.

Ga het eens hebben over hoe we de Nexit gaan regelen. Veel leuker.

tipo | 24-01-17 | 11:00

@benjeallanggek | 24-01-17 | 10:50
Lekker belangrijk.
Teeven en Opstelten hebben destijds keihard gelogen, nu doet Van der Steur het nog even dunnetjes over.
Maar wat maakt het uit, het is maar taxpoet.....

necrosis | 24-01-17 | 10:58

Als ik naar bovenstaande foto kijk hoor ik van Nieuwkerk weer diverse malen zeggen: de NOS is een onafhankelijk nieuws brenger. De meneer van de NOS voelde zich iedere keer echt ongemakkelijk als v Nieuwkerk dat tegen hem zei. Iedereen met gezond verstand weet dat de NOS zo gekleurd is als een enge ziekte!!

etaleur | 24-01-17 | 10:56

James Lastig | 24-01-17 | 10:23
Ja en niet te vergeten hoe het journaille v.t.t.t geschoffeerd wordt aan de patatbalie, zelfs dreigen door o.a vd.Kamp kan ik me herinneren. Dan hou je je gedeist als journalist, namelijk de volgende keer mag je niet meer komen, en dat klopt van geen kanten.

watmagjenogwel | 24-01-17 | 10:56

Ja hoor. Net op de valreep Steur laten vallen. Zou wel heel hypocriet zijn. Ik geloof er geen fuck van dat ze het gaan doen of menen.

Rest In Privacy | 24-01-17 | 10:55

Dijkhoff zou het met een emmertje en een schepje bij de Intratuin ook goed doen.

Watching the Wheels | 24-01-17 | 10:54

En dit alles ging met name over de bezoekersaantallen van de inauguratie van Trump. En daar hebben de MSM gewoon over zitten liegen (ja ik zeg het maar gewoon) met een foto van ruim vòòr de werkelijke inauguratie. media.tpo.nl/2017/01/23/nepnieuws-cnn-...

benjeallanggek | 24-01-17 | 10:50

Oh, oh, oh, het houd maar niet op met die kliek in 'sGravenhage, ze liegen en liegen tot ze barsten. En dan de oppositie weer, met het zelfde gewouwel: De oppositie is laaiend. „Rutte zal met een heel goed verhaal moeten komen om uit te leggen waarom zijn minister en zijn kabinet het vertrouwen verdienen van de Tweede Kamer”, zegt D66-leider Pechtold.
Pechold.....
Hij moet alweer met een goed verhaal komen, zegt die andere dropl*l. Die wilt toch ook MP worden? Man man man wat een poppenkast daar. Nou laat Pechold het dan maar worden hebben we dag in dag uit poppenkast.

watmagjenogwel | 24-01-17 | 10:50

Dieptepunt van die aflevering: Hoofdredacteur van het NOS-journaal Marcel Gelauff en voormalig hoogleraar Journalistiek Jeroen Smit die geen woord zeiden over het liegen van de VVD en het belangrijker vonden hoeveel toeschouwers er waren bij Trump.

Bennie Boos | 24-01-17 | 10:48

@Captain Pervert | 24-01-17 | 10:19
Die minister liegt tegen de volksvertegenwoordiging, en dus tegen het volk.

Oftewel, hij liegt glashard tegen u, zodat hij zich niet hoeft te verantwoorden en lekker dik betaald kan blijven zitten.

Laat ik het simpeler uitleggen;
Fraude en corruptie op regeringsniveau gaat het land van kapot, en daarmee de welvaart en het geluk van u en uw kinderen.
Zo moeilijk is het niet.

Rest In Privacy | 24-01-17 | 10:48

@MadR | 24-01-17 | 10:46
@mezelf GS ís een blog, ik weet het...

MadR | 24-01-17 | 10:47

Als je gewoon de tekst overlapt uit het filmpje als een soort veredelde notulist, ga dan gewoon een blog beginnen of actief facebooken. Over journalistiek gesproken, godverdomme zeg.

MadR | 24-01-17 | 10:46

Ik heb het nu ca 20 keer gelezen en ik snap nog steeds niet wat hij heeft gezegd en vooral niet wat hij ermee bedoeld. Ongetwijfeld ligt dat aan de vorming en educatie van mij natuurlijk het is helaas niet meer dan Gymnasium en w.o.en daar werd toenmaals geen koeterwaals onderwezen. Ik spreek vanuit 1950-60. Het onderwijs kan daarna natuurlijk zijn aangepast zodat liegen een andere betekenis heeft gekregen of in plaats van boekhouden, creatief accounts en inmiddels ben ik te oud om te begrijpen dat het bedonderen van 2de en 1ste kamer geen politieke consequenties heeft.

Nalika | 24-01-17 | 10:43

Dijkhoff heeft het toch maar helemaal gemaakt, de slimste mens was een gigantisch mooi propaganda stuk om deze man als "lief beertje" te bombarderen.
Het is een VVDer die uitvoert wat die charlatan Rutte wil, het publiek week maken voor de verkiezingen. En, ze trappen er allemaal in.

lanexx | 24-01-17 | 10:42

Wouter Bos had het lekkerste kontje
Klaas Dijkhof heeft het lekkerste praatje

Het domme kiesvee trapt er straks geheid WEER in.

Nelis SplitBloes | 24-01-17 | 10:41

Na de derde keer terugluisteren en lezen maar gestopt.
Wat lult die vent nou ?

Koffie ? | 24-01-17 | 10:41

Draaien, liegen, bedriegen, enz. Het lijkt wel een politicus.

ikkenieweten | 24-01-17 | 10:41

@Captain Pervert | 24-01-17 | 10:19 - als een minister, willens en wetens, glashard staat te liegen in de kamer noemt u niet boeiend?

*knip*

In de knip stond een heel relaas, maar toch weggehaald, omdat dit u ook niet zal boeien.

MarcS | 24-01-17 | 10:40

Woef, Woef !

cat22 | 24-01-17 | 10:40

Een rasechte politicus.
Veel praten, =mistgordijn opwerpen, waardoor er veel mensen afhaken, die vervolgens wel denken dat hij er verstand van heeft. Een Asscher/Rutte/Pechtold trucje.
Hij zal best een goed punt hebben (kijk, ik trap er ook in), maar ik ga niet mijn tijd verdoen met iemand die 250 woorden praat waar 50 ook volstaat. En waar de samenvatting in 15 woorden kan:
Politici liegen. Geven pers de schuld door zweem van partijdigheid op te roepen. Het werkt. Hufters.

Nuchternederland | 24-01-17 | 10:39

Dijkhoff kan zich als droogkloot gedragen, slim én aandoenlijk voor vele lieden. Helaas is hij geen haar beter dan Rutte, veel roepen maar zich verschuilen achter alle internationale verdragen en geen lef te hebben om voor de Nederlandse samenleving op te komen die in gedrang komt door de verdragen die zijn afgesloten in tijden dat er geen sprake was van alle ellende die Nederland én Europa nu heeft.

etaleur | 24-01-17 | 10:39

Hij is zó geniaal, dat ie zijn eigen gedachten niet kan verbaliseren.

nee_toch? | 24-01-17 | 10:38

@ Captain Pervert | 24-01-17 | 10:19

Als u vindt dat het normaal is dat ministers bewust het parlement voorliegen, dan bent u niet helemaal goed in uw kokosnoot. Liegende ministers, op welk departement dan ook, dienen gewoon op te stappen. Dit is de bijl aan de wortel van onze parlementaire democratie leggen...

Enter Yeti | 24-01-17 | 10:38

@Stephan_1980 | 24-01-17 | 10:35
Dijkhoff, die aardige, daadkrachtige, nuchtere man die Nederland heeft volgestampt met AZC's en de afgewezen asielzoekers hier gewoon laat rondlopen. Voor wat eigenlijk? Wat is hem toegezegd? Zoiets doe je toch niet voor niets?

ChatBot | 24-01-17 | 10:37

duidelijk verhaal, wie dit niet kan volgen moet zijn schoolgeld terug vragen.

Satria | 24-01-17 | 10:37

pvda moet steur nu wel laten vallen. Goh wat stoer van ze.
ff kotsen

gestopt | 24-01-17 | 10:36

VVD-ers zijn in het algemeen liberale ondernemers die vinden dat regels, belasting en fatsoen is iets wat alleen voor pleps en gepeupel van toepassing is. Dat wordt er vanaf de jeugd via je vadurrr en daarna het Corps goed ingeramd (uh, knorren!). Van der Steur is daar een uitstekend voorbeeld van.

Dijkhoff lijkt hier de uitzondering op, en komt zeer capabel over.

Stephan_1980 | 24-01-17 | 10:35
-weggejorist-
Diepe Vuist | 24-01-17 | 10:33

Die andere woorden zijn er al Dijkhoff. Politici hebben het niet over "liegen" maar "jokken" of onvolledige de waarheid vertellen". Zulke termen horen we al jaren.

Dijkhoff? Lachen!

knerf | 24-01-17 | 10:30

Liegen werkt wel degelijk. Kijk maar naar Rutte.
Die gaat zelfs de rit uitzitten!

keestelpro | 24-01-17 | 10:28

Dijkhoff (VVD) is het nieuwe VVD-knuffelbeertje van de NPO. De VVD schuift hem duidelijk naar voren, het gaat ze niet helpen.
.
Aan tafel bij "Pauw", bij "u kijkt zo lief" (dat boze oog van Nieuwsuur), bij "de Slimste Mensch" (met die zichzelf nog altijd versprekende nieuwslezer) en tegenwoordig dan ook in DWDD als criticaster van waarschijnlijk Trump (uitzending niet gezien, maar dat fronsje en mondje van Matthijs zegt genoeg, het zal over Trump zijn gegaan).
.
De VVD kan beter eerst eens aan zichzelf hogere eisen gaan stellen i.p.v. zich in verkiezingstijd te lenen voor dat NPO-circus.

Watching the Wheels | 24-01-17 | 10:28

Journalisten vragen, afhankelijk van het gezag van de geinterviewde, niet door. Zo gauw ze voelen dat de politicus teveel in het nauw dreigt te komen stoppen ze en gaan over op een ander onderwerp.

watazooi | 24-01-17 | 10:27

In Nederland zijn politici en pers veel te veel met elkaar verweven. Ze hebben elkaar nodig.

De journalist wil graag bewindslieden voor zijn camera / microfoon / krant.
De politicus heeft de media nodig voor publiciteit.

De rol van de pers als luis in de pels werkt al jaren niet meer in NL. Er is geen journalist die ene politicus nog hard aan durft te pakken, bang om de volgende keer geen poot meer aan de grond te krijgen in Den Haag.

James Lastig | 24-01-17 | 10:23

Tch mooi hoe die feelgood en sympathie bij mensen wordt geplant. Mensen beginnen nu al te roepen "Dijkhof for president".
Doorzichtige mist zou ik zeggen.

Cobalt bomb | 24-01-17 | 10:23

Ja dat nieuws was een tegenvaller voor DWDD ,aflevering moest toch weer vooral gaan om Trump en Wilders aan te vallen. Had dat mega talent van Nieuwkerk die VVD lul niet door kunnen zagen.

Bennie Boos | 24-01-17 | 10:21

Ik ben blont en snap na 10 keer lezen nog steeds niet wat hij zegt.. #ikgeefhetop

A-Safari | 24-01-17 | 10:20

Ik snap dat hele Teeven-bonnetjes-verhaal niet.
Goed, er is geld betaald aan een boef, met als doel nog veel meer boeven te vangen. Daar is over gejokt. Stout.
Maar BOEIEND!!
Als nu ook Ard van der Steur moet opstappen, wat los je daarmee op? Dan hebben we nog altijd bespuugde meisjes, geslagen conducteurs, stelende asielplagen uit Kansloos-Asielaanvragië, te weinig geld voor zorg en onderwijs, defensie die pang pang roept, etc etc etc
Maak je druk om dingen die er toe doen, man.

Captain Pervert | 24-01-17 | 10:19

hilarisch wat een mooi onsamenhangend lulverhaal. Wel heel knap gedaan van Dijkhof hoe hij dit mistgordijn creëert, maar ja daar is hij ook op geselecteerd.

Astroturfer | 24-01-17 | 10:19

Mensen moeten gewoon hun werk doen. Politici worden te vaak nog met fluwelen handschoenen behandeld. Kritische vragen zijn er zelden. In zo'n omgeving gaan politici geloven dat ze met alles weg kunnen komen.

Dat de tweede kamer haar werk niet doet is inmiddels bekend, echter ook de media zijn schuldig aan de huidige situatie.

Statler en Waldorf | 24-01-17 | 10:18

DWDD..? Oeaaaah... Waar is me teiltjuh
Dijkhoff..? Nog maar een teiltjuh erbij halen.

telelezer | 24-01-17 | 10:18

verdwijNen

*met hamer op lysdectisch boetsentord kloppen doet*

Bijtendehond | 24-01-17 | 10:17

Pastor Sippenhaft | 24-01-17 | 10:14

Laat die asielplaag aub uit de politiek verdwijen met zijn dikke BMW.

Bijtendehond | 24-01-17 | 10:16

Dijkhof is wel een lekker nuchter figuur met een aardige visie. Hij zit alleen bij de verkeerde partij. Kan hij geen éénmansfractie beginnen?

Pastor Sippenhaft | 24-01-17 | 10:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl