Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geef GeenPeil wielen! Doneer voor de bustour

-GeenPeil Propaganda-
Met een grote gouden campagnebus ben je kneiterzichtbaar. En dat is PRECIES wat je wilt zijn als je op campagne gaat. Dus wij willen een grote gouden campagnebus inzetten in de laatste weken voor 15 maart. Laten we nou toevallig iemand kennen met zo'n bus! Alleen: die rijdt dus niet voor niks. Wie geeft GeenPeil wielen, zodat we weer overal in het land op kunnen duiken? Als we genoeg geld ophalen, kunnen we de bus van Tom weer inzetten, net als bij het referendum. Dat willen we, want Tom is de tofste chauffeur van Nederland. Geen gracht is te krap, geen marktplein te klein en geen eigenwijze BOA kan hem de baas. En behalve dat, heeft Tom een hart dat net zo goud is als zijn bus. Tom brengt GeenPeil geluk - en het is een bijzonder fijne vent bovendien. En zelfs als je wilt weten waar je de beste spareribs van Nederland kunt halen (in Terneuzen, voor wie het nog niet wist), dan is hij je man. Hij moet alleen niet zo bezuinigen op de coffeepads maar goed, kleinigheidjes blijf je houden. Doneer uw tokens voor Tom! Geef gul voor de GeenPeil-bus! Zet uw euroguldens om in goud! Geef GeenPeil wielen op weg naar 15 maart!

Reaguursels

Inloggen

Zodat jullie in de bus PS4 kunnen spelen? Heb wel iets beters te doen met me geld.

Lizio | 26-01-17 | 21:18

@zeurende menses die het raar Vincent dat GP wéér geld nodig heeft. GP heeft geld zat, maar ze willen het maximale eruit halen.
Herinneren jullie niet het gelieg over het aantal ondersteuningsverklaren ze hadden voor het referendum? Blijven beweren dat ze het waarschijnlijk net niet gaan halen en uiteindelijk 150.000 extra erbij te hebben getoverd. Ik neem het ze niet kwalijk. Ik werk zelf in de marketing.

Kimmmmm | 26-01-17 | 12:08

Nooit gek geweest op bedelaars, zeker niet als het gaat om politieke doelstellingen.
Doei.

ik-rij-puch | 26-01-17 | 12:06

Joepie. We're even nieuw geenpeil afzeikdraadje.

Kimmmmm | 26-01-17 | 11:50

GeenPeil: denk nog eens goed na. Dit is niks en wordt ook niks. Kap er mee nu het nog kan. Beter dan straks weggehoond te worden door de NPO maffia.

Lichtstadfan | 26-01-17 | 11:43

Wie van de flexibele bedieners van de stemkastjes krijgt bij uitdiensttreding of na mislukking van dit project het wachtgeld?

Schaaldier | 26-01-17 | 00:44

-weggejorist-

Gregovic | 25-01-17 | 19:47

Ik zal even aan mijn grootvader vragen of er nog wat in het potje "rijkdommen uit het slavernijverleden" zit. Ik heb nog wel een paar ideeën voor wat leuke gekleurde decoraties op de portieren.

down | 25-01-17 | 19:23

@ King of the Oneliner | 25-01-17 | 17:35

Stel je voor dat elke lezer van dit topic een reactie gaat plaatsen die bol staat van onzin waarom hij/zij wel of niet geld wil doneren aan GP.
Je maakt jezelf belachelijk omdat:
1) Het namelijk geen ene moer uitmaakt of er een Turk, invalide, vette zeug, Koning, bankier of lekker wijf als GP stemkastje in de Tweede Kamer zit. Dus dat benoemen is bullshit.
2) Zetelroof, wat ze bij GP dus nadrukkelijk willen voorkomen, kan bij elke partij gebeuren. Een voordeel voor GP is dat ze in eerste instantie niet hoeven te selecteren op 'kennis' of 'ideale schoonzoon gehalte' maar op loyaliteit. Theoretisch beperk je daarmee de kans op zetelroof.
3) Je voorbijgaat aan het idee waar GP voor staat. Blijkbaar spreekt dat jou wel aan want anders had je niet overwogen om geld te doneren. In dat geval is het nogal belachelijk dat je een idee wat je aanspreekt zo de grond in boort. Mocht je echter het idee helemaal kudt vinden, wat je goed recht is, dan vraag ik me serieus af waarom je jezelf zo druk maakt om dit topic? Stort lekker niets en hou verder je mond.

Promedio | 25-01-17 | 19:12

Ik heb vandaag een stemwijzer ingevuld (niet de echte want die komt pas februari online) en mijn percentages zaten tussen de 65% (50+) en 47% (D66). Tsja....

Dit geeft meteen al aan dat stemmen op 1 partij achterhaald is. Blijkbaar hebben de meeste partijen wel standpunten waar ik wat mee kan.

Daarom vind ik GeenPeil een goed experiment. Verre van perfect, maar het idee dat ik op een of andere manier mijn stem kan geven op bepaalde onderwerpen spreekt mij wel aan.

Promedio | 25-01-17 | 18:53

Ik stem SGP, weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ben als eenverdiener bovendien een dief van mijn eigen portemonnee als ik het niet zou doen.

De Ongematigde | 25-01-17 | 18:17

Is dit grapje nog steeds niet afgelopen. Kap er toch mee.

johoost | 25-01-17 | 17:58

Ja, laat ik eens mijn zuurverdiende schamele Euro's weg gaan geven, zodat een Marokkaan in een rolstoel en een Turk en een dikke huisvrouw straks 8000 Euro per maand kunnen gaan opstrijken, en daarna een partij voor zichzelf gaan beginnen, en daarna noch jaren wachtgeld krijgen.
Dacht het dus niet.

King of the Oneliner | 25-01-17 | 17:35

Kan GS niet een poll plaatsen waar alle 300K+ leden zich kunnen uitspreken of ze GP kudt of top vinden? En misschien nog een paar opties of vragen? Soms wordt door de reaguurders het beeld gewekt dat het overgrote deel van de reaguurders tegen GP is. Ik zou dat wel eens transparant willen zien. En na TK2017 kan dat niet meer want dan wordt GP losgekoppeld van GS.

Promedio | 25-01-17 | 16:46

@telelezer | 25-01-17 | 16:09
Mee eens. Ik denk dat een strategische alliantie tussen FVD, PVV, VNL, GeenPeil en SGP diverse voordelen biedt. Vooral voor de kleine partijtjes. Maar ook voor de PVV omdat zij zonder die alliantie nooit echt kunnen regeren. Daarbij verliest de PVV nooit zoveel stemmen aan die kleine partijtjes, maar zoals jij zegt ze kunnen wel VVD en CDA stemmers wegsnoepen. Hopelijk kunnen ze over hun ego's heen stappen.

Mika6101 | 25-01-17 | 16:19

Weet iemand of we de verplichtte 30 ondersteuningen al in alle kieskringen hebben gehaald; of gaat het moeizaam..?

telelezer | 25-01-17 | 16:10

""Zo jammer dat 'rechts' net zo verdeeld is als 'links'
Samen de krachten bundelen, wat is daar zo moeilijk aan?""
@ animalia | 25-01-17 | 13:31
.
dit is juist WEL slim wat veel Deugmensen durven niet op Wilders te stemmen, die enge man toch...
Maar Thierry en Hiddema en Jan Roos maken een beschaafdere indruk, en trekken zo (hopelijk) toch stemmen weg van de VDD en andere deugpartijen.
ERGO aldus meer stemmen voor rechts! (voor zover je Wilders rechts kunt noemen want hij is met hulp aan zieken, oudjes en armen veel milder dan de walgelijke VVD-Oudjes-Afknijpers en dus wat dat betreft meer links)

telelezer | 25-01-17 | 16:09

Nee. Ik doe niet mee.

Qippie | 25-01-17 | 15:52

De diverse partijen op 'rechts' zijn voldoende verschillend om een leuke democratische balans te krijgen. PVV is economisch te links. Qua economisch beleid zou ik op VNL kiezen. En om de democratie te testen zou ik Geenpeil willen stemmen. Maar het is nu vijf voor twaalf, en dus is de meest zekere stem voor mij toch de PVV. Alleen bij die partij weet ik zeker dat de voor mij belangrijkste punten met een rechte rug worden verdedigd. En die punten zijn Islam, Integratie/immigratie en de EU. Die drie vormen het grootste gevaar. De enige reden waarom ik Geenpeil zou stemmen zou zijn als ik zeker weet dat ze mbt tot die drie punten tegen zouden stemmen. Maar aangezien ik dat niet weet, en omdat het vijf voor twaalf is wordt het Geert. Nu niet, dan nooit niet. En ik denk dat velen dit met mij denken. Mochten de andere partijtjes toch wat zetels krijgen, dan hoop ik dat ze een vuist weten te vormen. Dvs. FVD, PVV, VNL, GeenPeil en SGP. Tezamen moeten ze een dreamteam kunnen vormen. Willen de kleine partijtjes wat stemmen hebben, dan moeten ze een alliantie vormen met PVV mbt die drie punten. Anders wordt het PVV. En ik geloof dat meerdere zo denken.

Mika6101 | 25-01-17 | 15:45

Beetje gênant hoor om na de crowdfundactie (met 50k € als resultaat) te beweren dat jullie geld nodig hebben voor een bus. Wat hebben jullie in godsnaam met die 50k gedaan tot dusver? Kunnen jullie dat eerst niet even transparant voorleggen, ik wil wel een online pdfje zien. Het lijkt wel alsof jullie niet met geld kunnen omgaan.

XaleX_2 | 25-01-17 | 15:43

@ole guapa | 25-01-17 | 15:00
Denk 4 jaar vooruit. Als er de komende verkiezingen een meerderheid ontstaat middels een cordon sanitair tegen de PVV, dan wordt de puinhoop nog erger dan het al is. Het gevolg: een nog grotere PVV en de groei van andere partijen die wel iets tegen de ondergang van Nederland willen doen. De VVD weer met 12 zetels voor de corpsballen zoals het hoort.

McMarx | 25-01-17 | 15:38

20k voor een busritje?
Daar kan ik het hele jaar van leven!

Lizio | 25-01-17 | 15:01

@McMarx | 25-01-17 | 14:55 > liever niet, maar als PVV 35 zetels haalt en liberaal rechts 12 heb je nog geen kamermeerderheid. Dan zou het iets met 50Plus of SGP moeten worden. Of (en helaas) de VVD.

ole guapa | 25-01-17 | 15:00

Heeft GP gouden kraantjes en toiletpotten al begroot?

McMarx | 25-01-17 | 14:56

@ole guapa | 25-01-17 | 13:39
Hu? Jij wilt de VVD er nog bij na alles wat die geflikt hebben?

McMarx | 25-01-17 | 14:55

Ik wil nog steeds mijn eerdere donatie terug omdat ik. Iet mee wil werken aan versplintering!

Russo | 25-01-17 | 14:50

Artikel 1 heeft het harder nodig.

maar toch | 25-01-17 | 14:38

Hmmz, het staat me een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik begrijp niet zo goed waarom Geenstijl niet luistert naar haar bezoekers en leden. Er lijkt een kloof te ontstaan tussen Geenstijl en de bezoekers. Dat is echt een kwalijke zaak!

Freert Gilders | 25-01-17 | 14:34

Ga maar gauw samen met de andere anti linkse partijen ,want de S.P. heeft mijn voorspelling waargemaakt,dat het gewoon een opvang partij voor ontevreden PvdA'ers is, zij gaan nu samen met Groenslinks en de partij van de afbraak de verkiezingen in .

blauwe zander | 25-01-17 | 14:31

Raad_maar_raak! | 25-01-17 | 13:30
Je gokt er natuurlijk op dat anderen er voor zorgen dat GeenPeil in de 2e Kamer komt. En omdat iedere (rationele) GeenPeil-supporter dat doet, zal niemand er op stemmen.

bintang | 25-01-17 | 14:28

Dit zinloze geouwehoer gaat jullie de das omdoen. Zoals hierboven vaak genoeg aangegeven: zorg voor eenheid aan de rechterkant in plaats van nietszeggende splinterpartijtjes. Ga met z'n allen samenwerken aan de rechterkant. Er zijn opvallend veel standpunten die overeenkomen. Hou de eer aan jullie zelf en ga samen een krachtig eenheidsfront op rechts vormen. Dit klinkt erg naar online gebedel, voor wat?

drekzooi | 25-01-17 | 14:22

maakten

Watching the Wheels | 25-01-17 | 14:17

@bArAbAts | 25-01-17 | 13:57
Ze hebben recht op subsidie, want ze hebben meer dan 1000 leden www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/demo... maar dan mag je ze toch nog wel steunen? 1 of 2 zetels zou perfect zijn, al was het alleen maar om te kijken of de democratie iets directer te maken is. Zoiets werkt altijd door bij andere partijen. GeenPeil was niet ontstaan als de uitslag van twee opeenvolgende referenda serieus was genomen. Zeer correct dat ze een jaar gewacht hebben op wat "zo spoedig mogelijk" Rutte met de uitslag zou doen. Als ze direct van het momentum gebruik hadden gemaakt, direct na het referendum, dan hadden ze nu 10 tot 15 zetels gehad in de peilingen. Heel integer dat ze niet populistisch meteen gebruik maakte van het moment en eerst opnieuw de politiek de kans hebben gegeven. Dit wordt wel een moeilijke race, het zou mooi zijn als ze 1 of 2 zetels halen, dan zul je daarna zien dat mensen (als het mocht werken) toch enthousiast worden, met name bij stemmingen over grote onderwerpen. Weet niet of het gaat werken bij de vele kleinere onderwerpen. Mensen moeten ook werken, dus je hebt geen tijd om alles in detail te volgen.

Watching the Wheels | 25-01-17 | 14:15

Zonde van mijn geld. Nog meer uitvreters betalen? Forget it!

twasniks | 25-01-17 | 14:12

Meh, ben een beetje klaar met die versnippering en al helemaal met versnippering op rechts.TK17 is een flinke brug te ver, en als ik bovenstaande reaguursels lees denk ik dat jullie je flink verslikken. Toch wens ik jullie alle succes!

Badderbeest! | 25-01-17 | 14:02

Frietje_Oorlog | 25-01-17 | 13:51

Hier net zo!

Weidmannsheil | 25-01-17 | 14:01

Waarom zou ik wachten tot ik over elk onderwerp kan stemmen met het risico dat alle vara leden lid zijn geworden van geenpeil en dus mijn verloren stem verloren gaat. Bij de PVV is het merendeel van de punten, rekenend met afzwakkingen in coalitiebesrekingen, nu al overeenkomend met mijn wensen. Dan zou ik toch wel mooi gek zijn op geenpeil te stemmen. Geenpeil gaat geen zetels krijgen, zonde van mijn geld als ik iets zou storten. Zonde, Geenpeil was de luis in de pels, nu is het een deel van het probleem.

bergsbeklimmer | 25-01-17 | 13:58

hahahaha wat een gebedel! is er niet gewoon een grote pot met geld beschikbaar? zijn er geen potjes voor startende politieke partijen? misschien toch gewoon lidmaatschapscontributie vragen aan de leden? want door bedelen kom je er niet hoor!
.
Het begint steeds meer te lijken op een publiciteitsstunt, dat hele Geenpeil!

bArAbAts | 25-01-17 | 13:57

Ik zal morgen eens kijken hoeveel mijn baas me gestort heeft misschien dat ik een tientje kan missen.
Ook heb ik een OSV voor GeenPeil geregeld maar mijn stem blijft op 15 maart naar Geert Wilders van de PVV gaan. Ik draag GeenPeil een warm hart toe maar ik laat Geert er niet om vallen.

WitteGrunneger | 25-01-17 | 13:56

Wil je echt wilt dat rechts wint op 15 maart?
Stem dan gewoon PVV en vergeet die 'splinters'!!!

rijk | 25-01-17 | 13:56

Afgelopen week een kleine bijdrage overgemaakt ...
On the road again,
Like a band of gypsies we go down the highway
In a bus with friends
Insisting that the world keep turning our way
and our way ...
youtu.be/Gdlyi5mckg0?t=52

Watching the Wheels | 25-01-17 | 13:54

-weggejorist-

hbansen | 25-01-17 | 13:54

Helaas GS, jullie hadden moeten stoppen na het afdwingen van het referendum. Daarom gaat mijn stem naar FvD.

Frietje_Oorlog | 25-01-17 | 13:51

2017, het jaar van de crowd-fundings..

Friepeltje | 25-01-17 | 13:51

Stop er nou mee, jongens, Hou de eer aan jezelf.

Elmer Fudd | 25-01-17 | 13:49

begint het al. Niks gewone tourbus, eerst de keizers en inhoud, nee meteen zeiken om een gouden bus. Stelletje wiggers.
Goed geluisterd naar de Chef hoe je snel binnen kunt lopen door het roze leger?

miko | 25-01-17 | 13:46

Sorry,mijn laatste 3 geeltjes gaan naar de slijter voor een doosje wijn om met de eerste 3 Geert aan te moedigen en met de laatste 3 zijn overwinning te vieren.
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 25-01-17 | 13:40

@zwellevertje | 25-01-17 vanwege de infrastructuur voor directe democratie. Waarom zou GP die niet ter beschikking stellen?

ole guapa | 25-01-17 | 13:40

@Mika6101 | 25-01-17 > precies wat ik dacht toen ik tegel geplempt had: eigenlijk had er nog bij moeten staan "we hebben NU het momentum voor een gezonde draai naar rechts. Als zuurlinks nu aan de macht blijft, dan moeten we allemaal heel goed in de spiegel kijken. ". Kortom Nu of Nooit.
Stel dat VFGvNLDP dan een zetel of 12 scoort, dan heb je samen met PVV en VVD ook een mooie toekomstige coalitie. Ik zie het wel voor me: Sassen van Esloo (VNL) op Financien, Hiddema (FvD) op Justitie, Agema op BuZa. Net als Trump op dag 1 aan de slag: een Nexit referendum uitschrijven.

ole guapa | 25-01-17 | 13:39

Vraag eens aan die andere loot aan de GS stam: Powned. De baas daar kan best wel een bus voor jullie kopen van zijn achterlijk hoge salaris.

sinar2 | 25-01-17 | 13:37

Nah, PowNed heeft al geld genoeg gekost en weinig opgeleverd: geen nieuwe graaiers via een andere constructie!

3*links=rechts | 25-01-17 | 13:35

Sorry er ging wat mis.
Er moet heel wat gebeuren voordat ik de PVV en daarmee Geert in de steek laat.
De man die zijn vrijheid heeft gegeven voor Nederland.
Ook al zou dat betekenen een verloren stem, omdat minkukels de PVV uitsluiten.
Het is het signaal wat er voor mij toedoet.
Zo jammer, dat Roos, Baudet en Geen Peil, zich niet verenigd hebben met Geert.
Vooral Hiddema had een aanwinst geweest.
Zo jammer dat 'rechts' net zo verdeeld is als 'links'
Samen de krachten bundelen, wat is daar zo moeilijk aan?

animalia | 25-01-17 | 13:33

@ole guapa | 25-01-17 | 13:26
Ik geeft je op een briefje dat GP geen zetel gaat halen, niet eens bij benadering, dus waarom zouden FvD en zelfs VNL met GP een lijstverbinding aan willen gaan?

zwellevertje | 25-01-17 | 13:31

ik de PVV en daarmee Geert in de steek laat.
De man die zijn vrijheid heeft gegeven voor Nederland.
Ook al zou dat betekenen een verloren stem, omdat minkukels de PVV uitsluiten.
Het is het signaal wat er voor mij toedoet.
Zo jammer, dat Roos, Baudet en Geen Peil, zich niet verenigd hebben met Geert.
Vooral Hiddema had een aanwinst geweest.
Zo jammer dat 'rechts' net zo verdeeld is als 'links'
Samen de krachten bundelen, wat is daar zo moeilijk aan?

animalia | 25-01-17 | 13:31

@bintang | 25-01-17 | 13:28
Eer je twee keer kunt stemmen, wat op zich niet verkeerd is, zou je GeenPeil wel eerst de Kamer in moeten sturen.

Raad_maar_raak! | 25-01-17 | 13:30

@ole guapa | 25-01-17 | 13:26
Alleen eenheid op de rechtse flank kan politiek correctheid verslaan. Je hebt totaal gelijk. "We are the ressistance!"

Mika6101 | 25-01-17 | 13:30

Vacuümbom zou er komen..... geen VacuümTom

stadsie | 25-01-17 | 13:30

Stel dat je GeenPeil een goed idee vindt, dan kun je nog altijd beter op een andere partij stemmen, en later via de stemkastjes invloed uitoefenen bij GeenPeil. Telt je stem mooi twee keer mee.
Kortom, kansloos initiatief.

bintang | 25-01-17 | 13:28

Jan Roos had het vanochtend ook al over een lijstverbinding op rechts: GeenPeil ♡ FvD ♡ VNL.
Het is zo logisch: FvD wil ook referenda. GeenPeil biedt de infrastructuur. FvD en VNL liggen ook geen mijlen uiteen qua standpunten. Gewoon over die ego's heenstappen!

ole guapa | 25-01-17 | 13:26

Kom kom, laat de toekomstige kamerleden van Geenpeil eerst maar een paar duizend p.p. in het zakje doen. Die hebben uitzicht op een mooi baantje daar in de 2e kamer en hoeven alleen maar een stem van de leden over te brengen.

Schijtziek | 25-01-17 | 13:25

Geen roze bus?

necrosis | 25-01-17 | 13:23

zonde zonde zonde

gestopt | 25-01-17 | 13:19

-weggejorist en opgerot-

Highway_61_Revisited | 25-01-17 | 13:19

Ik wil wel reclamewieldoppen doneren: www.rigidisc.com

BasWH | 25-01-17 | 13:19

Oh, is mijn donatie voor de Vacuumvoorjaarscampagne nu al op dan? En zou een toekomstige donatie wel worden gebruikt voor de bustour, of toch weer voor iets anders?

DerFoehrer | 25-01-17 | 13:17

Zag ik daar nu Jan Roos... of droomde ik van vervlogen tijden?

daytripper | 25-01-17 | 13:17

Ik sluit mij aan bij het leger van Wilders of Baudet

daytripper | 25-01-17 | 13:14

Kunnen jullie ook de Piratenpartij nog even helpen met hun ondersteuningsverklaringen?

Kale-Meester | 25-01-17 | 13:14

Als van Leeuwen een beetje normaal had gedaan over BOA`s en "echte agenten" had ik het overwogen.
Nu niet.
Los daarvan, 6 april... serieus?
Is er geen eens geld om een nieuwe, fatsoenlijke promo te maken?

Maya de Blij | 25-01-17 | 13:13

Is die 50.000 euro nou al op?

zwellevertje | 25-01-17 | 13:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken