Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video - GIGA Politiemacht voor 1 bushuftertje

Realtime wtf-video uit het Onrendabelen Vervoer. VVS gefilmd, dus is het waar. Agenten plukken obstinaat huftertje uit bus en werken hem naar de grond, al dan niet professioneel. Volgens ooggetuige omdat knul een broodje in de bus zat te eten. En dat mag-nie, van google. Tsja... regels zijn regels. Zeiden we daar trouwens agenten? We bedoelen natuurlijk 44 landelijke korpsen plusnogwat pliesies die toevallig in de buurt waren, 22 bikers, 14 stillen, 12 surveillancewagens en 2 ME-pelotons. Volgens mijnheer Bontes (ZetelroofNL) moeten er 1000 blikken agenten opengetrokken worden om het nog een beetje veilig in NL te houden. Maar na het zien van deze video vragen we ons af of dat echt nodig is. Hopelijk is bushuftertje nog heel, en kan-ie het allemaal navertellen. Want anders krijgen we weer stille tochten, witte ballonnen en dit soort ellende op Facebook.

Reaguursels

Inloggen

Heb het irritante, provocerende knulletje mogen aanschouwen bij Humberto.Wees nou eerlijk: een broodje döner is lekker maar niet alle buspassagiers zullen blij geweest zijn met de geur wat zo'n broodje verspreidt.Terecht dat dit niet toegestaan werd!!
Begrijp dan ook niet waarom het knulletje niet meteen gehoor gegeven heeft aan het verzoek van de buschauffeur.Hij heeft bewust de politie-aktie uitgelokt en dit laten filmen.Aandachtszoeker!!

waarmotdatheen | 20-01-17 | 00:24

Gewoon met z'n handboeien aan de bumper van de bus vastmaken. De passagiers met een mening ook en rijden maar.

Rien7847 | 20-01-17 | 00:15

knerf | 19-01-17 | 14:31
Ja want dat gebeurd natuurlijk regelmatig. Lijkt hier Turkije wel. O nee.

TyrionLannister | 19-01-17 | 15:19

Ben toch wel benieuwd of al die law-and-order reaguurders ook zo vol begrip voor de popo's zijn als ze straks uit hun huis gehaald worden door de Hermandad worden omdat ze in de ogen van het OM een politicus beledigd hebben op GS.....

knerf | 19-01-17 | 14:31

Willibald von Klúúúk | 19-01-17 | 14:16

Goed kijken lutser. De man die uit de bus werd gehaald was geen neger...

knerf | 19-01-17 | 14:20

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:30

Behalve als je Maxima heet en met je aangeschoten klop een aanrijding met letsel veroorzaakt. Dan mag je om redenen van "staatsveiligheid" het plaats delict verlaten en zelfs een valse naam opgeven.
Geen popo die toen de dame in kwestie en stroobreed in de weg legde.

knerf | 19-01-17 | 14:18

Gevalletje whiggerman tegen de politie. Ook gelijk zijn negervriendje met ijsmuts in het geweer om zijn maat uit de brand te helpen. Al die agressie van zo'n sukkel die zich middels niggerstyle wil onderscheiden. Zielig.

Willibald von Klúúúk | 19-01-17 | 14:16

Spare Rib | 19-01-17 | 12:59

Misschien omdat er wel eens sprake zou kiunnen zijn van buiten-proportioneel geweld door de politie. Zeker gelet op het aantal doden de laatste tijd als gevolg daarvan. Dat wordt hier weer allemaal goedgepraat.

Even een Godwinnetje: in de 2e WO werden mensen ook gesommeerd om mee te komen door de politie zonder opgave van redenen. U weet wel voor welk gezag de popo's toen werkten. Maar ik neem aan dat menig law-and-order reaguurder toen ook braaf was mee gegaan?

knerf | 19-01-17 | 14:14

Ze hadden die lul de bus uit moeten taseren en wel op zo'n manier dat ie een half jaar vonken schijt.

eu=shit | 19-01-17 | 13:38

Leuk om de vele reacties te zien, die aangeven, dat de politie en de buschauffeur de schuldigen zijn.

Er wordt de jongen (voor zover ik uit de berichten lees) gewoon gevraagd zijn broodje weg te doen. Jongen denkt (zoals zovelen): Fuck you, ik luister naar niemand. En nu heeft hij een keer de verkeerde bij wie hij het doet.

Dan vraagt de politie of hij uitstapt en meegaat: Maar jongen eigenwijs: Fuck you, ik luister naar niemand. En weer heeft hij de verkeerde.

Harde les voor jongen: Weet naar wie je wel moet luisteren.

En alle huilie-huilie over machtsvertoon: so be it. Soms moet je gewoon even luisteren en dan valt het allemaal wel mee.

The_Black_Knight | 19-01-17 | 13:32

Mag je nou WEL/NIET een broodje eten in de bus.
Is me nog niet duidelijk.

AnnaJL | 19-01-17 | 13:21

Jongen eet broodje in de bus. Mag niet. Agenten komen binnen en jongen bergt keurig het broodje op in tas.
knerf | 19-01-17 | 12:33
.
.
Ja, zo kunnen we alles rechtlullen wat krom is.
.
Hij komt vretend de bus in, chauffeur zegt dat dat niet mag. Grote muil en toch gaan zitten en doorbikken, chauffeur zegt vervolgens dat ie de bus moet verlaten.
Ook dit weigert het stuk uitschot, dus komt blauw.
Vervolgens ook daar nog eens schijt aan hebben?
.
Kans gehad, niet benut. Doei!
25 jaar met hersens van een ongeboren vrucht...

davimore | 19-01-17 | 13:00

Waarom hebben Noord Afrikaanse types altijd problemen met luisteren naar de politie. En waarom zijn er altijd van die domme Nederlanders, zonder migratie achtergrond, die het goedpraten.

Spare Rib | 19-01-17 | 12:59

de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:18

Iedere als agent verklede gek kan jou wel sommeren om uit te stappen...

knerf | 19-01-17 | 12:37

Jongen eet broodje in de bus. Mag niet. Agenten komen binnen en jongen bergt keurig het broodje op in tas.
Want je mag wel voedsel vervoeren in het openbaar vervoer mits opgeborgen.
Agenten besluiten toch om geweld te gebruiken daarna hoewel de kwestie is opgelost. Agenten hebben IQ van 60 en sommige moraalridders/reaguurders ook want jongen stond in zijn recht en getuigen bevestigen dat ook.

knerf | 19-01-17 | 12:33

Politieagent zijn is wel zo een beetje de grootste kudtbaan in dit land. Voor een middelmatige salaris de orde proberen hand te haven.
Respect onder bepaalde lagen in de bevolking is ver te zoeken, die mogen je treiteren, etteren en vernederen en áls je dan eens handelend op gaat treden, dan word je op een afstandje wel door zo'n ettertje gefilmd die zijn filmpje dan weer doorstuurt naar de media.
Als je dan pech hebt dan krijg je een reprimande van je leidinggevende, of zelfs ontslag en als je helemaal pech hebt, dan kan je ook nog strafrechtelijk worden vervolgd.
Let wel, dat allemaal voor dat flutsalarisje.
Dan kan je voor een soortgelijk salaris toch maar beter schilder of monteur worden.

Arcie1971 | 19-01-17 | 12:28

Pauper vervoer. In mijn auto mag je gewoon eten.
Laten we bussen en bushaltes afschaffen voor een betere doorstroming op de weg en om dit soort incidenten te voorkomen.

NetBeans | 19-01-17 | 12:23

Dit verhaal staat ook op Joop.nl. Bij navraag van Joop.nl bleek dat deze jongeman agenten had uitgescholden en zich bovendien verzette bij zijn aanhouding. Zelfs bij het over het algemeen linkse politiek correcte multicultiforum Joop.nl vonden de meeste reaguurders deze aanhouding derhalve niet buiten proportioneel.

Schweinchen Dick | 19-01-17 | 12:22

@Sulke.M | 19-01-17 | 01:26

Het IS zo simpel. De reden waarom sommige zaken niet meer wordne toegestaan is dat de grote groep 'vrijheidsdenkers' er een verschrikkelijkie puinzooi van hebben gemaakt. Ze willen bijvoorbeeld wel een broodje eten in de bus, maar hun afval niet even mee nemen om het elders in een afvalbak te doen.
Als men massaal aantoont niet meer om te kunnen gaan met vrijheden of rechten, dan dienen die, in het belang van een leefbare samenleving, beperkt te worden.

In mijn optiek is het dan ook niet ethisch truttig, maar een bittere noodzaak om sommige zaken te verbieden of in te perken.

Als iedereen zich een beetje wilt gedragen, zich wilt houden aan regels en voorschriften en gehoorzaamd aan het gezag, dan wordt het voor iederene een stuk leuker.

En onthoud... bij rechten horen ook plichten.

Niederländer | 19-01-17 | 12:08

@Sulke.M | 19-01-17 | 01:26

Het IS zo simpel. De reden waarom sommige zaken niet meer wordne toegestaan is dat de grote groep 'vrijheidsdenkers' er een verschrikkelijkie puinzooi van hebben gemaakt. Ze willen bijvoorbeeld wel een broodje eten in de bus, maar hun afval niet even mee nemen om het elders in een afvalbak te doen.
Als men massaal aantoont niet meer om te kunnen gaan met vrijheden of rechten, dan dienen die, in het belang van een leefbare samenleving, beperkt te worden.

In mijn optiek is het dan ook niet ethisch truttig, maar een bittere noodzaak om sommige zaken te verbieden of in te perken.

Als iedereen zich een beetje wilt gedragen, zich wilt houden aan regels en voorschriften en gehoorzaamd aan het gezag, dan wordt het voor iederene een stuk leuker.

En onthoud... bij rechten horen ook plichten.

Niederländer | 19-01-17 | 12:08

-weggejorist-

koter | 19-01-17 | 12:05

Meer dan gerechtvaardigd deze man aan te houden maar de manier waarop is bedroevend. Zo'n iel mannetje moet je onder bedwang kunnen houden zonder legertje agenten. Wat zijn de fysieke criteria voor agenten? Misschien is het een idee agenten te verplichten judo of BJJ lessen te laten nemen, en een vereiste voor het afronden van je opleiding om minimaal bijvoorbeeld de oranje band te hebben. Ik begrijp dat de politie moeite heeft met het aantrekken van geschikt personeel maar dit probleem los je niet om met het massaal binnenhalen van incapabele mannen en vrouwen. Politiewerk is vaak fysiek dus selecteer daar ook op.

koter | 19-01-17 | 12:03

@necrosis | 19-01-17 | 08:31
Daar mag je zeker over zeuren. Als de politie iets te ruim gebruikt maakt van de vrijstellingen die ze hebben, mag je daar zeker wat van zeggen.

Frits_v_Schuttingen | 19-01-17 | 11:51

Nederland weet nie wat ie wil. Dat is het probleem.
.
.
Je mag iets niet, doet het toch. Wordt er op gewezen en maar je hebt er dikke schijt aan. Bewuste keuze(R)TM.
.
Vervolgens zijn de rapen gaar en komt blauw blauw. Superhandige reactie natuurlijk: tegenstribbelen. Bewuste keuze(R)TM. Dus je krijg paar meppies.
.
En vervolgens vinde we dat met z'n allen allemaal ineens weer niet kunnen want au = zielig?
.
Serieus mensen, wat willen jullie nou met z'n allen?

davimore | 19-01-17 | 11:47

Aangehouden == meewerken.
Dus geen meelei met het kereltje.
Ook al kunnen deze harmandads beter de cursus aanhouding nog een keer doen...

hotmint | 19-01-17 | 11:47

En waarom steeds die wurggreep, niets geleerd uit het verleden, deze truc zet elk persoon aan om te vechten, instinctief levensbehoud. Pak een duim of vinger van je opponent en je hebt alles onder controle, arm op zijn rug en afvoeren.( bij verzet misschien een gespalkte vinger) maar dan nog 9 vingers en duimen over.

hovawart | 19-01-17 | 11:30

Nederlandse incompetentie gevangen in één aanhouding, het is klip&klaar, de politie is je beste vriend maar vraag je niet om te helpen als je belaagt word, een kleine cursus van een bouncer van het Rembrandtsplein, of een klasje volgen bij de bobbies in de UK, is ten zeerste aan te raden voor deze worstelende ende klungelende keystone cops.
Respect verdien je door je handelingen en niet door je verbale vaardigheden, zeker niet als het merendeel van je klanten een andere moedertaal heeft.( of een k1-cursus heeft gekregen wegens het veroorzaken van overlast, bedankt PvdA/GL).

hovawart | 19-01-17 | 11:21

Als je zo je brood moet verdienen...

PandaBeep | 19-01-17 | 11:11

De sterke vinger der wet in actie....

lulleficatie | 19-01-17 | 10:53

Die gozer denkt ook. Ik koop wel een auto kan ik zelf uitmaken of ik zittend een broodje eet ergens.
En dan gaat de overheid zeuren dat ze de mensen weer in het OV willen krijgen. Geen enkel weldenkend mens wil in NL nog met het OV reizen tenzij het echt niet anders kan omdat de parkeer tarieven zo extreem zijn.

Dirk III | 19-01-17 | 10:51

Wat heb ik nu gezien? Oh ja, het peppie en kokkie politie team. Kansloos dit.
Vooral die ene agent die die gozer steeds keelt. Onnodig om een broodje en aantoonbaar IQ-loos.

Dirk III | 19-01-17 | 10:48

-weggejorist-

Bulebelanda | 19-01-17 | 10:06

Het is mij nu duidelijk: er loopt meer dan genoeg politie rond. Tijd voor een reorganisatie. Wauwelen over een personeelstekort, maar hier is wel capaciteit voor.

boccelullus | 19-01-17 | 09:59

Nou dan verbaast het me helemaal niks dat iemand ook eens een klap verkoopt aan een Agent. Ben dan wel benieuwd waar de Politie denkt dat dit rechtvaardig mag zijn.
Volledig buitenproportioneel en niet verhouding wat er in de bus gebeurd is. Ik noem het machtsmisbruik van de Politie. We leven toch niet in Rusland?

George6550 | 19-01-17 | 09:37

-weggejorist-

kommabijmebinnen | 19-01-17 | 09:18

Haha, mijn stadje laat zich weer van de beste kant zien... Politie heeft bij mij altijd het voordeel van de twijfel maar komop jongens, twee agenten van ongeveer 75 kg/pst. tegen één gastje van 50 kg. en dat moet dan een half uur duren voor hij in de boeien zit? Daar moeten dan nog tien andere agenten voor van stal gehaald worden?
Als het evenement nog iets langer geduurd had was de aanrijdtijd van een arrestatieteam ook nog bereikt...
Stel voor dat de bakker ook dertien knechten nodig heeft om één brood te bakken, of de slager die met dertien man een half varken dragen...
Vakmanschap is meesterschap. Maar hier niet.

Petrus Poortwachter | 19-01-17 | 09:07

Buschauffeur is de baas in de bus. Verder is met 15 man op een lullig akkefietje afstormen duidelijk een brevet van onvermogen. Sommeren, duw- en trekwerk, lange lat, pepperspray etc. Ik zou verder een tazer zeer aanbevelen, dat scheelt iedereen veel schaafplekken. Een doorgesnoven figuur blijkt soms over bovenmenselijke krachten te beschikken.

Eppo | 19-01-17 | 09:02

Als je gelooft dat dit om een nette jongen ging die alleen een hap van zijn broodje nam ben je wel erg naïef .

Castor12 | 19-01-17 | 09:02

Maar wij zijn met meer zou Rutte zeggen. Ja, nog wel ja. Misschien was het een anti-zwarte-pietdemonstrant. Krijgt hij net als in Rotterdam nog €400,- als smartegeld voor gewelddadige aanhouding.

Mart6037 | 19-01-17 | 08:49

Komt toch wat laf over van die agenten. En wat is mis met een broodje eten in de bus? Was dat een boterham met kaas die hij stilletjes zat op te peuzelen? Of zat ie dikke kledders mayo en ketchup van een hamburger speciaal over de bekleding te morsen?

Gewinflipt | 19-01-17 | 08:46

Wat een klungels toch weer. Kunnen die lui nou echt helemaal niks dan?

ren-forrest-ren-e | 19-01-17 | 08:37

@sinar2 | 19-01-17 | 08:13
Ik heb weken van 60 uur gedraaid, dan wil je wel een broodje eten als je eindelijk naar huis kan.
Tegen de tijd dat ik bijna bij mijn huis kwam, stond er een Volvo van de politie verkeerd geparkeerd bij een Aziatisch restaurant om de bestelling af te halen.
Maar daar mag je niet over zeuren......

necrosis | 19-01-17 | 08:31

De vraag is natuurlijk ook waarom deze jongen niet meewerkt, hoe onterecht ze hem ook zouden aanhouden. Het scheelt wat kneuzingen aan het lichaam en dan gaan er ook geen 20 agenten op je zitten.

Beter_Posz | 19-01-17 | 08:29

In mijn hele leventje nog nooit achtervolgd door politie, gearresteerd of verzet tijdens een arrestatie. Deze meneer zit op een ander niveau blijkbaar, andere regels. Eigen schuld, dikke bult.

Jira | 19-01-17 | 08:15

Het ettertje wist dat het niet mocht. En in plaats van netjes dat broodje op te bergen of buiten op te eten maar gaan drammen en zaniken.
Maar eigenlijk kan je het het kansentuig niet eens kwalijk nemen, het word ze met de paplepel door ouders, familie en imam ingegoten dat ze nederlandse samenleving zo veel mogelijk moeten tegenwerken.

sinar2 | 19-01-17 | 08:13

-weggejorist-

Hebbiehemookweer | 19-01-17 | 08:10

En dit alles om een broodje gast. Je bent dood om een fucking broodje. Het zal wel een heel lekker broodje zijn geweest dan. Heb je überhaupt wel een hap genomen?

Raad_maar_raak! | 19-01-17 | 08:09

Er is inderdaad veel politie aanwezig. Dit krijg je als een agent om assistentie vraagt aan de meldkamer Alle eenheden worden dan opgeroepen die in de buurt zijn om te assisteren.

Daarom komen er vaak meerdere eenheden ter plaatse. Als ze zien dat het weer onder controle is zullen de overbodige eenheden weer vertrekken. Dit is gewoon een standaard procedure.

Het is tegenwoordig ook van de zotte dat er 2 tot 4 agenten alleen al nodig zijn om omstanders op afstand te houden.

De Profiteur | 19-01-17 | 08:03

Dat die agenten moeite hebben hem onder controle te krijgen is ten eerste omdat ze ten alle tijden (ook bij zo'n arrestatie) de arrestant niet willen verwonden. Dat de arrestant zich tot het uiterste verzet en zichzelf verwond is jammer, maar niet de politie aan te rekenen.

Vraag me wel af wat er verder in zijn cel is gebeurt, want hij liep nog naar de auto en vanaf daar is het onduidelijk wat er zich afgespeeld heeft.

Raad_maar_raak! | 19-01-17 | 08:02

RTV Utrecht lekker bezig met sensatie nieuws en opruiing naar de politie toe. Drama dat iemand overlijd. Tuurlijk is het heel erg triest. Maar geen vragen aan de nabestaande: wat weten jullie Wat er die avond is gebeurd. Stop gewoon geweld dat betekend dat je mee werkt en luistert en dan is er niks aan de hand

franck7020 | 19-01-17 | 08:01

Meer, meer, meer van dit soort optredens.

Het Noorden | 19-01-17 | 07:51

@Mo het varken | 19-01-17 | 07:13
Een passagier mag rustig een broodje eten in mijn auto, zolang hij/ zij een servetje gebruikt om de de saus op te vangen.
Zo moeilijk is het niet.
Overigens lijkt het alsof De Koreaanse Slet de reaguurder van 2017 gaat worden.
Ik gun het hem van harte.

necrosis | 19-01-17 | 07:32

60 seconde reclame? doei

Vic | 19-01-17 | 07:28

Goed gedaan polisie, kansloze met grote bek even op zijn nummer gezet.

dit pauper jong moet gewoon luisteren.

dat weet je | 19-01-17 | 07:28

Taser en je bent binnen 20 seconden klaar en weg .

Castor12 | 19-01-17 | 07:28

Verkeerde prioritering aan de kan van het korps lijkt me. Tegelijkertijd: niet luisteren naar of chauffeur of agent = niet zeiken dat je klappen krijgt.

T.H. | 19-01-17 | 07:25

Gelukkig heb ik een auto, dan hoef ik dit soort shit niet mee te maken.
Behalve als die bus de weg blokkeert.

necrosis | 19-01-17 | 07:23

Wat een ongelooflijke treurigheid dat 2/3 agenten zo'n gastje niet binnen 3 minuten kunnen meenemen ..
" wilt u even uitstappen meneer" ? " Waarom" ? "Omdat wij het vragen"
Klaar ... niet gedaan ? Taser erop .. inpakken en wegwezen.
Hier wordt al jarenlang beweerd dat we een zieke rubber tegel samenleving hebben en hoe waar is dat.
Wat een eldorado voor de niet zo zachtzinnige asieleisers, Oost-europeanen, negerts uit N-Afrika etc en niet te vergeten onze moslimvrienden.

daytripper | 19-01-17 | 07:19

Tja moet je maar luisteren.

Mo het varken | 19-01-17 | 07:13

Adrenaline maakt zelfs van een gespierde spijker een hulk. Arrestatietchniek lessen lijken me wel nodig. Juist door de nek vast te houden geef je een ander alle stabiliteit die hij nodig heeft om de rest te gebruiken. De jongen pakt twee of drie keer het bushokje vast. Hoppa boei om de pols, want hij is er toch. Het is niet zo lastig, maar nét anders denken en pakken scheelt bakken energie en houdt de arrestant ook heel en beschermt de dienders.

ristretto | 19-01-17 | 07:03

Met zo'n gozertje kun je geen gesprek aangaan, want dan ziekt ie gewoon door. Dus een forse aanpak is de enige mogelijkheid die de agenten hebben.

Use less | 19-01-17 | 06:56

Voor je het weet gaan omstanders er zich mee bemoeien. Dan zijn een paar extra dienders geen overbodige luxe. En dat ventje moet zich natuurlijk gewoon gedragen en niet denken dat hij boven de wet staat.

Mubbenschonster | 19-01-17 | 06:44

-weggejorist-

DeEeuwigeZwitsal | 19-01-17 | 06:25

@Wijze uit het Oosten | 18-01-17 | 22:08;
Dus eigenlijk vraag je alleen maar de weg en een paar minuten later zit je op je knieën met je handen in je nek.
Nog mazzel dat je meewerkte, want anders had je op straat gelegen met 20 kogelgaten in je bast.
Alleen maar omdat je iets wou vragen.
Prachtig land zeg, die USA!

Tarmac | 19-01-17 | 06:05

gooi maar weg Joris, weet niet hoe ik in dit topic verzeild geraakt ben.

bergsbeklimmer | 19-01-17 | 06:05

-weggejorist-

bergsbeklimmer | 19-01-17 | 06:04

Kijk, hier gaat alles fout. Buschauffeur heeft gelijk, niet eten in de bus! Want, als het bijv. een broodje tonijn was of dubbele salami, heeft heel de bus daar last van! Niet eten in de bus, punt uit!Dan komt de politie, maar daar is geen respect meer voor, een discussie is mogelijk. In Andere landen, volg je meteen de instructie van de agent op en sta je met hem apart je verhaal te doen. Maar nee, meneer gaat in discussie en de agent HELAAS ook. Buiten nederland betekend dat knuppel, pats en snel afgevoerd naar bureau. Hier blijft meneer tegenwerken en is er steeds meer versterking nodig. Dan als klap op de vuurpijl laten de agenten de bemoeizuchtige pasagiers bij de situatie komen om hun verhaal/beklacht te doen. Ik snal echt niet waarom dit allemaal nodig is. En dan stoer vertellen dat er 16 man nodig is voor 1 broodje. Had liever gezien 1 broodje = 1 knuppel in je nek! en schreeuwend vis wijf een bekeuring. Indien ze dan verder schreeuwt, zie verhaal knuppel.

berepik | 19-01-17 | 03:26

13 agenten? WTF? Waren die agenten maar wat voortvarender geweest tegen bv die treitervloggers die op de politieauto zaten te dansen! Dit is zo beschamend. En dat om een broodje?

Accident_Prone | 19-01-17 | 02:39

@DANNY3960 | 19-01-17 | 01:37
Nee hoor,dan zou het eerste land zijn in de wereld die een half paramilitaire politie cool zou vinden.

miko | 19-01-17 | 02:34

@Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:21
Wat je wil zeggen is dat je dat soort politie niet wilt??
Ga jij even onderuit!

miko | 19-01-17 | 02:33

Sjonge jonge, taser die vreetzak gewoon. Voor 300 bushufters heb je gewoon een leger van 3.5 miljardmiljoen agenten nodig.

RickTheDick | 19-01-17 | 02:09

Lagging | 19-01-17 | 01:43
Politie-bevel niet opvolgen is knuppel in je nek...........
Dat is mij tekort door de bocht. De politie begint met een 'bevel' en daarna gaat het stapelen. Bevel herhalen, aankondigen wat er gebeurt als je niet luistert, licht lichamelijk geweld, wat wil zeggen vast pakken etc etc,
Bij elke "verhoging van het geweld' kan de verdachte besluiten mee te werken. Doet hij dat niet dan staat helemaal aan het einde van de geweldsspiraal de kogel.
Uiteindelijk dient "het gezag" de confrontatie te winnen.

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:51

Ik vroeg me af wie die linkse zeekoe is die er in het begin steeds doorheen zit te loeien. Een allochtoonse dame dus. Iedereen moet zich hier houden aan de regels, doe ik ook. Zo niet, donder maar lekker op.

En waarom de agenten zo voorzichtig te werk gaan? Omdat ze niet meer weten waar ze aan toe zijn. Als ze iemand arresteren, hebben ze zo een rechtszaak in hun nek. Of niet soms, D66, PvdA, VVD, GroenLinks?

hoogstetijd | 19-01-17 | 01:50

In zweden is het klaar de booslims hebben de macht, Politie geeft zich over leger moet orde herstellen.
www.express.co.uk/news/world/755997/Sw...
Kan hier nog lekker worden ons leger zit in Mali en voor de grens bij Poetin.

Flatuleerder | 19-01-17 | 01:48

Helaas hier zie je duidelijk het gebrek aan respect voorde politie waardoor dit soort akkefietjes escaleren.Eigen schuld maar triest .Oorzaak: jarenlang falend beleid van hogerhand en eigenlijk niet meer te repareren.

tegenalles | 19-01-17 | 01:46

Politie-bevel niet opvolgen is knuppel in je nek. Van zeldzame uitzonderingen op die regel is hier geen sprake. Wat de aanleiding is doet er gewoon niet toe.
En terecht dat de buschauffeur de politie belt, want die zit daar op zijn eentje met een bus vol zeikende tokkies.

De enige reden waarom het zo lang duurt is omdat de agenten heel voorzichtig met dit tuig omgaan. Met een paar flinke tikken had het een stuk sneller gegaan.

Gewoon zijn vervoerskaart voor een paar maanden blokkeren. Dan heeft hij de tijd om zich te leren gedragen in het openbaar vervoer. D66 rechters kan geweld tegen politie geen zak schelen, dus daar hoeft men niks van te verwachten.

Lagging | 19-01-17 | 01:43

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 01:34
Vaak vind ik je een klier, maar vanavond ben ik het geheel met je eens. Mag ik dat zeggen?
Ja..... dat mag ik.
Slaap ze!

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:38

miko | 19-01-17 | 01:15

Fout! De gemiddelde spanjaard heeft daar veel respect voor.

DANNY3960 | 19-01-17 | 01:37

Sulke.M | 19-01-17 | 01:26
Ik vind dat je het broodje eten los moet zien van de rest van het verhaal. Natuurlijk, als je alleen het begin ziet (broodje eten) en het eind (10+ politie agenten die geweld (moeten) gebruiken, dan is het absurd. Ergens midden in het verhaal krijgt iemand een bevel van de politie, en dat wordt niet opgevolgd. Als de politie nog enigszins geloofwaardig wil zijn, dan dient zij dit bevel door te zetten. Persoonlijk vind ik het al erg genoeg dat ze 10 minuten met 2 agenten aan het stuntelen zijn 1 verdachte in de boeien te slaan.
Luister je niet naar het bevel van de politie dan heeft dat simpelweg gevolgen. Ik ben ook wel eens staande gehouden door de politie, en toegesproken alsof ik een peuter was. Ik kan je zeggen dat ik wel voor 500 euro aan beledigingen in mijn hoofd had zitten. Maar ik accepteer het feit dat ik even niet aan zet ben. natuurlijk is dat niet fijn voor je ego, en al helemaal niet als het publiek gebeurt. Maar 'take it as a man' !!

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:34

Kutjoch moet gewoon luisteren. Maar nee, lekker provoceren, ander rifaapje filmt alles en Silly heeft weer wat te janken over dizzzcriminazi

Badnews | 19-01-17 | 01:34

-weggejorist-

dysdiadochokinese | 19-01-17 | 01:29

@ Zimmerman
Was het maar zo simpel. Ethisch gezien is het toch te truttig voor woorden dat je niet eens meer een broodje kan eten in een bus ? Een paar decennia geleden werd er absurt veel gerookt en geblowd in treinen en bussen. Dan zeggen er hier een paar heikneuters dat ze een hufter vrij land willen etc. Mensen worden met de dag hypocrieter en dan zijn er nog mensen die het liefst over moslims praten en hun gedrag terwijl wij Nederlanders niet eens normaal met elkaar kunnen omgaan.(zie filmpje) Ik snap dat de politie hun werk moet doen maar achteraf is deze situatie natuurlijk helemaal niet relevant. En als je goed kijkt dan zie je gewoon 3 a 4 man in uniform niet meer helder kunnen nadenken en dat vind ik een kwalijke zaak. Inderdaad je moet keurig luisteren naar meneer/mevrouw agent alleen veel jonge agenten hebben tegenwoordig een intimiderende houding en een ziek en agressief geprogrammeerd brein. En willen maar al te graag een training in de praktijk uitvoeren zonder daar direct de nasleep van in te kunnen schatten. Dit keer het slachtoffer met bruine huid. weetje wat.. hopelijk redden ze morgen woon weer een puppy want dan weet ik weer hoe veilig ik me voel.

Sulke.M | 19-01-17 | 01:26

ongeacht of de dader in kwestie niet meegaand was of verzet toonde: dit filmpje geeft toch wel heel erg het failliet van wat ooit de alom gerespecteerde en ontzag inboezemende politieagent was.
Ooit zei ene Arie van Kuyvenhoven: niet 'meer' blauw op straat maar 'beter' blauw op straat. Dat rare opgeschoren quasi maroc/mohicanenkapsel van een van die agenten geeft het verval van het gezag al aan en voor de rest zie ik dikke kaalkoppige agentjes die niet in staat zijn om één miezerig recalcitrant menneke in bedwang te houden.... nee, daar heb je 10 man voor nodig. Sorry hoor, maar waar hebben we het over?

Yoshidepossi | 19-01-17 | 01:22

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 01:16
Als je dan toch wilt vergelijken, vergelijk de Nederlands politie dan met de Noord Koreaans politie of met de politie van een ander dictatoriaal geleid land.
Je vergelijking slaat, sorry dat ik het zeg, werkelijk als een tang op een varken. We zijn hier in Nederland, en de politie valt hier onder Nederlands recht. Neem maar van mij aan, dat als de politie het hier te bont maakt, de politiek wel zal reageren, en dat het zo nodig de wet zal aanpassen. Gelukkig wel.

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:21

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:07
We zijn op de aardbol, is het u al opgevallen?
Maar goed in microspectie. Allen dienen zich naar eer en geweten te handelen.

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 01:16

@Ommezwaai | 18-01-17 | 22:57
Het was een geintje mevrouw. Ik zal het noot meer doen. Ik beloof het U.

@rode peper | 18-01-17 | 22:59
Verzet je niet,pinochet zou hopen op zulke onderdanen. Als de macht onredelijk is ben je verplicht je te verzetten,je burgelijke plicht.
Macht moet meer kritiek verdragen dan een gewoon persoon.


@Herr Zimmermann | 19-01-17 | 00:57
'in alle gevallen meewerken met de politie. Na afloop kun je je beklag gaan doen'
Politie agent zegt je uit te kleden in je cel en drie man komt je eens flink te grazen nemen. niks verzet,gewoon open die aars. Klagen kan naderhand wel,toch?

@Bvdb | 18-01-17 | 23:19
En je vind het niet raar dat ook omstanders en directe getuigen de politie ook bekritiseren?

@Admiraal Balthasar | 19-01-17 | 00:18
Houzee,inderdaad,ze moeten hun werk doen maar niet buite un boekje gaan. Als je overtuigd bent ga je er tegen in en dan mogen HUN naar de rechter of het onterecht is.

@De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:42
Ja toegeven en aan het eind van de rit staat oom agent elke week in je woonkamer voor 'onderzoek' om je dochter te begluren. Flikker op, ze moeten heeeelllleee goede redenen hebben. Ik doe niks fout ,wat hebben ze te zoeken?

@Herr Zimmermann | 19-01-17 | 00:31
Voor een broodje, wat dat is uiteindelijk de oorzaak,knuppel in de nek. jja joh, diefstal, hand er af. Moet je niet gaan bidden naar het oosten?
Maar goed ,met zo een nick.

@DANNY3960 | 19-01-17 | 00:54
De gemiddelde Spanjaard schijt ook op dat volk.
Zoooo.*weer naar bed gaat*

miko | 19-01-17 | 01:15

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 01:00
Het was je misschien nog niet opgevallen, maar we zijn in NL, niet in USA. Dit is werkelijk onvergelijkbaar!
Je kunt zelfs de politie van NL en D niet vergelijken.

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 01:07

Gewoon "ja agent, nee agent". Dan gebeurt er niks.

nee_toch? | 19-01-17 | 01:06

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 00:57
Rodney King als voorbeeld?

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 01:00

De spelregels, zoals verboden te eten, zijn op stickers in bussen geplakt. Het is terecht wat deze chauffeur doet. In opdracht van z'n werkgever moet hij dit ook doen. Als iedere chauffeur dit daadwerkelijk zou doen rijdt er geen bus meer. Er wordt dagelijks aan containerladingen afval uit bussen verwijderd.

Laag_opgelijdt | 19-01-17 | 00:58

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:53
in alle gevallen meewerken met de politie. Na afloop kun je je beklag gaan doen. Dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen? Ik garandeer je dat er dan geen geweld gebruikt zou zijn door de politie. Ja, je moet heel even kleine broodjes bakken, maar is dat nu zo erg?

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 00:57

Je kan hier gelijk de "Sneeuwvlokjes" eruit halen.
Wel rechten, geen plichten.
Zoals Admiraal betweter.

Jan Dribbel | 19-01-17 | 00:55

Die klojo moet eens naar Spanje komen en een grote muil opzetten tegen een Guardia Civil.

DANNY3960 | 19-01-17 | 00:54

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:35
Ik zeg altijd, wij zijn allemaal Marokkanen, de hele wereld:-)

botbot | 19-01-17 | 00:34
Wat vind u van deze stelling: op grond van valse en/of profileren waarbij de integriteit van de agent/buschauffeur in twijfel genomen kan worden en daardoor overdadig gewelds monopolie het gevolg kan zijn.?

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:53

In mijn jonge dagen kreeg ik eens een dreun met de gummiknuppel (als ik er aan denk voel ik het het nu nog) van een politie agent omdat ik niet luisteren wilde.
Ik week of wat later kwamen we elkaar tegen en zeiden gedag.
Niks geen haat, en waarom? welnu, ik zat fout.

botbot | 19-01-17 | 00:53

@Admiraal Balthasar | 19-01-17 | 00:42
Jouw stelling van 99.9% klopte al niet. Deze gebieden zijn bekend en een agent staat dan in zijn recht.

In Schubbekutteveen komt Hielke de dorpsagent echt niet in je auto kijken tenzij daar een directe aanleiding toe is (er zijn meerdere mensen die jou met een wapen hebben zien zwaaien in de kroeg). En dan is hij wederom bevoegd.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:45

@Admiraal Balthasar | 19-01-17 | 00:18
Het is overigens ironisch dat mensen hun plichten niet kennen en hun rechten onterecht eisen. Een broodje vreten in de bus mag (geheel terecht niet). Een grote bek geven levert een probleem dat (kennelijk) enorm uit de hand kan lopen. Hetzelfde met jouw auto. Als jij op Schiphol staat te wachten op jouw lief en de politie verzoekt jou uit te stappen en wil jouw auto onderzoeken dan heb je dat maar te doen. Als een agent zegt meneer wilt u uitstappen dit is een APV ik wil u en uw auto controleren dan heb je dat te doen. Is het een grote moeite? Nee. Waarom doen we dit? Niet om jou te pesten maar om Nederland een beetje veilig te houden. Er zit trouwens toch geen 100,000 euro cash in je kofferbak dus waar maak je druk om, en als er wel 100,000 euro in je kofferbak zit dan moet je tenminste slim genoeg zijn om te weten waar een APV is, al dan niet tijdelijk, en deze te vermijden. Zolang je dat doet mag de politie niet in je wagen kijken en je niet fouilleren.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:42

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:36
Dat is een ander verhaal ja. Maar dat is niet wat ik bedoel. Onwetende burgers controleren terwijl deze kunnen weigeren en ompraten om mee te werken door machtsvertoon, al is het maar door een stem te verheffen, dat is waar mensen bewust op moeten zijn. Als een horige alles maar dan ook alles ondergaan omdat iemand een uniform aanheeft is: dom.

Admiraal Balthasar | 19-01-17 | 00:42

Hier wordt duidelijk niet begrepen waarom de politie met 13 man aanwezig is. Simpel, 3 man zijn er bezig met die doorgesnoven druktemaker. 2 man directe rugdekking. Dan nog wat extra mensen voor als er wat van dat busvolk mee gaat bemoeien of vriendjes laat komen. Gewoon de standaard regel: Eigen veiligheid eerst.

En dat strontjong heeft gewoon te luisteren. Dat ze moeite hebben met dat strontjong, bedank daar de overheid maar voor dat agenten te weinig praktijktrainingsuren krijgen door bezuinigingen. Als ze meer en betere training hadden gekregen dan was hij in 1 minuut geboeid en gefouilleerd.

En dat hele broodje, dat doet er niet eens toe. Als hem door de politie wordt op gedragen om de bus uit te komen heeft hij dat gewoon te doen.

Frits_v_Schuttingen | 19-01-17 | 00:42

Hier wordt duidelijk niet begrepen waarom de politie met 13 man aanwezig is. Simpel, 3 man zijn er bezig met die doorgesnoven druktemaker. 2 man directe rugdekking. Dan nog wat extra mensen voor als er wat van dat busvolk mee gaat bemoeien of vriendjes laat komen. Gewoon de standaard regel: Eigen veiligheid eerst.

En dat strontjong heeft gewoon te luisteren. Dat ze moeite hebben met dat strontjong, bedank daar de overheid maar voor dat agenten te weinig praktijktrainingsuren krijgen door bezuinigingen. Als ze meer en betere training hadden gekregen dan was hij in 1 minuut geboeid en gefouilleerd.

En dat hele broodje, dat doet er niet eens toe. Als hem door de politie wordt op gedragen om de bus uit te komen heeft hij dat gewoon te doen.

Frits_v_Schuttingen | 19-01-17 | 00:42

@Admiraal Balthasar | 19-01-17 | 00:18
Als de politie aangeeft dat die er is. Dan is die daar en heb je te luisteren. Punt.

Blijkt dit niet het geval dan is de betreffende agent op zijn minst geschorst en waarschijnlijk zijn baan kwijt. Het staat allemaal kristalhelder uitgelegd.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:36

Als er eenmaal politie is dan kun je beter luisteren en de bevelen opvolgen. Maar dat er politie aan te pas moet komen is zo treurig. Heel veel verborgen onopgeloste misdaad maar een brutale broodjes etende bruingekleurde burger moet met 13 man sterk kalt gesteld worden. Een klucht zoals iemand hierboven al treffend verwoordt.

Van Urk | 19-01-17 | 00:36

@Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:20
Wat overigens apart te noemen valt. Als er stond Ahmed Al Badr onwel in politiecel, overleden, na achtervolging, verzet tegen arrestatie, familie woest, komt verhaal halen. Dan stond het hier roodgloeiend. Zegt een hoop denk ik.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:35

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:27
Had gekund als ik die buschauffeur had ik die vent wel zo'n schop voor zijn ballen gegeven dat hij na drie maanden nog steeds een inlegkruisje droeg.

botbot | 19-01-17 | 00:34

@Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:20
Mja het ging mij meer om (vermeend) 'politiegeweld' en de woedende familie die verhaal komt halen. Als iemand in mijn familie komt te overlijden met dat soort capriolen zal deze best eren met mijn 'goede' herinneringen, lijkt me gepast. Het blijft een mens, mijn familielid. Maar woest verhaal halen bij de politie? Dat nooit. Laat sectie maar uitwijzen of er sprake is van een misdrijf door de politie.

Maar hoe dan ook. Nog steeds geen woord over Bertus de Man en zijn woeste familie.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:32

Sulke.M | 19-01-17 | 00:09
In de bus mag je geen broodje eten. (zie je die punt?)
Wil je toch een broodje eten dan ga je NIET met de bus mee. Dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen.
Goed, je gaat toch met de bus mee, en je eet toch je broodje, dan moet je aanvaarden dat dit consequenties heeft. De chauffeur wil je uit de bus zetten, maar dat wil jij niet. Vervolgens komt de politie, maar jij vindt nog steeds dat je kunt blijven zitten, ondanks dat de politie je sommeert de bus te verlaten. Vervolgens gaat de politie geweld gebruiken, want als de politie iets van je vordert, dan moet je gewoon luisteren. Doe je dat niet dan wordt er geweld gebruikt. In alle gevallen had je kunnen besluiten te de-escaleren, en gewoon te doen wat de politie wil, maar dat wil die snotneus niet. Dat heeft dus gevolgen. Had hij geluisterd dan was dit niet geëscaleerd. Is dit nu zo moeilijk te begrijpen? Ben ik nu zo slim of jij zo dom? Wat mij betreft hadden ze al veel eerder met de gummieknuppel achter op zijn boven benen geslagen, net zo lang tot dat die snotneus begreep wie op dat moment de baas was. De politie!! En NEE, ik ben geen politie fan. Ik weet echter wel wanneer ik mij koest moet houden. Vind je dat je niet correct behandeld bent, dan kun je altijd nog in beroep gaan resp. klacht indienen.

Herr Zimmermann | 19-01-17 | 00:31

Waarom willen die gasten altijd in discussie gaan ipv aanwijzingen opvolgen? Gewoon meewerkends dat nou zo moeilijk? In Marokko of Suriname hoef je echt niet een weerwoord te hebben maar hier denkt iedereen meteen een oeverloze discussie op te moeten starten en als ze dan worden aangepakt is het huilie huilie..

Sander_Mokum | 19-01-17 | 00:29

tsja..
niet opvolgen van een bevel.. er zal vast ook wel een belediging van een ambtenaar bij zitten en als afsluiting.. verzet tegen aanhouding/arrestatie.. dat is volgens mij toch al gauw over de duizend euro tegenwoordig.
al met al.. een duur broodje dus

ko uit groningen | 19-01-17 | 00:28

botbot | 19-01-17 | 00:24
En dan als oom agent ketchup(saus) opvoeren als bloedspoor in zijn verklaring?

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:27

Daar ben je ff lekker mee met het lekkende broodje de stoel onder de saus smeren waar de volgende met zijn goeie goed op mag zitten,vandaar dan het verboden is.
Als oom agent je iets gelast en dat bevel niet opvolgt volgt er automatisch een arrestatie en terecht.
Eerst doen,daarna kun je na hartelust protesteren.

botbot | 19-01-17 | 00:24

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:06
In Zeist was er soortgelijks een een aantal jaar geleden. Bij een inbraak door Marokkanen die een kluis open wilden slijpen schoot zo de slijpschijf los en hakte de nek van 1 van de inbreker af. Overleden. En met vol glorie begraven. En hoe heet die Hells Angeles baas ook al weer die door een grote aanhang motoren naar zijn laatste begraafplaats werdt gedirigeert?
"Beat the demons inside you"

Dr. Frambozenjam | 19-01-17 | 00:20

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:33
Dan ga je er vanuit dat er een APV is. Die is er in 99,9% van alle gevallen niet. Agenten zullen altijd proberen te overtuigen door te dreigen. Het is je plicht als burger om jezelf daar tegen te verzetten om zo geen afbreuk te doen aan onze rechten.

Admiraal Balthasar | 19-01-17 | 00:18

Niemand?

Damn. Het zegt eigenlijk alles. Well done Pritt. Well done.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 00:18

Maar waarom dan ook zo verzetten.
Het begint al als de politie je vraagt uit de bus te gaan, dan ga je gewoon.
Dan zo verzetten tegen de politie, wat ben je dan denkende.
Op het einde: "Nah, nu loopt hij gewoon mee en dan nog".
Dan hoeft het niet meer!
Wat ik een belangrijkere vraag vind, wie is dat leuke blondje die ik een paar keer snel voorbij zie komen?

TyrionLannister | 19-01-17 | 00:15

@elmauro vindt de politie helemaal niet erg.
Wel even netjes vragen.Sir can I take a picture?We hebben een hele collectie.
Kinderen in New york samen met politie.
Agent poserend in Galveston voor zijn wagen.
In hetzelfde Miami heeft de politie ons netjes uit een verkeerde buurt terugebracht naar het hotel.Was nog voor de tomtom.Just follow us.In de Big bend bijna verkeerde afslag genomen naar Mexico.Bij het keren meteen een drugshond bij de wagen.Sorry sir ,en je handen netjes op het stuur houden en je hebt geen centje last.Werkt hier eigenlijk hetzelfde.Echter bijna niemand heeft hier nog respect voor de politie.

Lilia2 | 19-01-17 | 00:11

-weggejorist en opgerot-

Sulke.M | 19-01-17 | 00:09

Oh, en commentaar van omstanders: niet naar luisteren. Die hebben altijd andere belangen, vooral als ze van zichzelf al anti-politie zijn. Dit soort discussies draagt nergens toe bij.

Graaf van Egmont | 19-01-17 | 00:06

@Zeikkonijn | 18-01-17 | 23:16

Ik moest toch echt wel ff de thee van mn toetsenbord vegen bij dat knieshot :P

peterdh | 19-01-17 | 00:06

-weggejorist-

Nefret | 19-01-17 | 00:04

Dit soort gastjes luisteren nooit naar de politie en wel om 2 redenen:
ze zijn doorgesnoven
of
ze willen niet afgaan tegenover hun vriendjes.
Aangezien dit menneke erg sterk lijkt ga ik voor doorgesnoven. Daar helpt zelfs pepperspray niet meer tegen.

Graaf van Egmont | 19-01-17 | 00:03

Wat een onzin, is gewoon een prent meer niet, klaar. Karren met die bus, jankebal.

K405 | 18-01-17 | 23:54

Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Harder jongens, harder.

Orakel1958 | 18-01-17 | 23:54

er zijn al genoeg voorbeelden van OV chauffeurs die te maken hadden met geweld door allochtonen, en dat voor een hongerloontje. in dit geval better safe than sorry, goed gedaan politie. leer ze maar eens respect

mmkk | 18-01-17 | 23:52

Typisch Nederlands weer. De chauffeur die verantwoordelijk is voor de veiligheid en orde in de bus verbiedt iets en dan MOET dat ter plekke bediscussieerd worden in plaats van opgevolgd. "IK wil NU mijn broodje eten en met anderen heb ik NIETS te maken". Ontzettend dom want op dat moment weet je dat anderen zich op een vervelende manier met jou gaan bemoeien. Aldus geschiedde. Chapeau voor de chauffeur en goed werk van de politie. Interesseert me echt geen flikker met hoeveel agenten ze op dit incident zijn af gegaan. Beter met teveel dan met te weinig.

Frits de Vriez | 18-01-17 | 23:48

luisteren, en anders maar ergens in allochtonië gaan wonen als het je niet bevalt. zelf gezorgd voor de slechte naam van tintjes dus niet zeuren als er daadkrachtig opgetreden wordt

mmkk | 18-01-17 | 23:46

Het was gisteren een matige dag voor sommige buschauffeuren

RudolphusRudeBoy | 18-01-17 | 23:44

Wat een klucht!

velcro fly | 18-01-17 | 23:44

Dit had dus veel sneller en vooral efficiënter gekund. Ventje mer raar mutsje oppaken en direct afvoeren.

basweetutwel | 18-01-17 | 23:43

Trouwens nog dapper dat er voorbijgangers proberen om het slachtoffer te helpen. Je zal daar maar staan tegenover zo'n grote groep aggressieve totaalmalloten met vuurwapens.

Fridtjof | 18-01-17 | 23:40

Als je thuis geen opvoeding hebt genoten, dan rest de overheid niets anders dan zo op te treden. Ik denk overigens wel dat hij de volgende keer zijn broodje weglegt als de chauffeur dat vraagt.

de euro middenweg | 18-01-17 | 23:40

Dit filmpje legt precies de vinger op de zere plek.
Minachting voor regels.
Finnetje begint wat haartjes op zijn zak te krijgen en zijn balletjes maken wat testosteron aan.
Niet meer doen Achmed, gewoon luisteren en je bent veilig.

kneuterzak | 18-01-17 | 23:38

gewoon luisteren. zeker met al dat allochtoon tuig dat bij het minste of geringste al een mes pakt geef ik de buschauffeur gelijk, beter het zekere voor het onzekere

mmkk | 18-01-17 | 23:38

Serieus? Nog steeds niemand die iets te melden heeft over Bertus de Man?

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:36

Je wordt er toch spuug- en spuugzat van, die laffe paupertjes in hun politieuniformen. Nu ben je zelfs in het OV biet meer veilig.

Fridtjof | 18-01-17 | 23:35

Pff beginnen jullie bij GS ook al met Clickbait?

Vespucci | 18-01-17 | 23:33

@Wijze uit het Oosten | 18-01-17 | 22:08

Ik sloeg een keer linksaf waar het niet mocht in Miami en kreeg loeiende sirenes achter me aan. Zeer autoritair en streng mannetje die om m'n rijbewijs vroeg en me daarna een lesje gaf dat 'hij ook niet zulke dingen in mijn land zou doen'. Toen hij weer terugliep naar zijn auto wilde mijn vrouw met haar mobiel een foto van m maken. Ik zeg: "Ben je nou helemaal geworden! We zijn niet in Nederland!"

Elmauro | 18-01-17 | 23:31

Non-issue.
Don't be provocative with the police and it will "serve and protect"...

wezen | 18-01-17 | 23:30

Bvdb | 18-01-17 | 23:19
Dus als een agent jouw auto wilt doorzoeken zonder goede reden sta je dat toe? Ik niet. Hij mag kijken of ik een gevarendriehoek heb in mijn kofferbak, de rest mag hij vanaf buiten de auto door het raampje inspecteren.

Admiraal Balthasar | 18-01-17 | 23:29

Dit is nu niet bepaald "kordaat" optreden.

Jan Dribbel | 18-01-17 | 23:29

Och och wat erg toch. Het 'vergrijp' is misschien niet het spannendste wat je ooit hebt mogen lezen maar dat neemt niet weg dat hij ook gewoon kan luisteren. Tegen een eventuele boete kun je altijd nog bezwaar maken. Als je je zo blijft verzetten tegen een aanhouding dan verdien je ook een knuppel in je nek. Blijft moeilijk dat luisteren. En mensen niet meteen oordelen over de aanpak want er zit een heel stuk context niet in het filmpje, dus opmerkingen als "ze hadden hem toch ook normaal kunnen aanspreken" slaan nergens op want je weet niet of dit wel of niet heeft plaats gevonden.

Aeque | 18-01-17 | 23:26

Kerel volgt aanwijzingen van de chauffeur niet op en verzet zich tegen de politie. Leg dat maar uit aan de rechter.

Hoen | 18-01-17 | 23:25

Ik begrijp WERKELIJK niet waarom we hier de arrestant verdedigen.

Hij heeft duidelijk niet geluisterd naar de chauffeur en die heeft politie erbij gehaald. Daar kan de politie niet aan doen en dat is dus al kut van de arrestant.

Vervolgens krijgt hij instructies die hij niet opvolgt. Moet de politie dan zeggen: "Ok, prima! Dag meneer."

Het is heel simpel. Je luistert naar de agent en als die iets onrechtmatigs doen dan is er de gang naar de rechter. Zeker in Nederland heb je geen enkele reden om niet naar agenten te luisteren.

Bvdb | 18-01-17 | 23:19

@Herr Zimmermann | 18-01-17 | 23:05
Inderdaad, ik vraag mij af of deze jongeman op een ondubbelzinnige begrijpelijk wijze medegedeeld dat hij
a) de bus dient te verlaten
b) bij niet medewerking dat bij direct wordt aangehouden en mee moet naar het bureau.

Zo ja, net wat u zegt had het mijns inziens heel wat sneller afgehandeld kunnen worden. Je krijgt nu geen sterke indruk van de politie als er echt stront aan de knikker is.

ProAsfalt | 18-01-17 | 23:18

Je mag niet eten in de bus. Hij moest eruit. Dat arresteren moest weer met de Nederlandse NSB-mentaliteit. Even laten zien wie de grote boze agent is. Als het een kickbokser van 120 kilo was geweest hadden deze agentjes wel anders gedaan. Kortom: gewoon machtsvertoon, niets meer dan dat.

Admiraal Balthasar | 18-01-17 | 23:15

Wat een prutsers. Tot twee maal toe die armen gestrekt onder controle en nóg zit er geen handboei om. Terecht dat zo'n huftertje eens op z'n ponteneur wordt gezet, maar dat hoeft toch niet zo lang te duren?!

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:15

Slachtoffer is blank. Next.

His Lordship | 18-01-17 | 23:15

Maar zouden de heren agenten in deze video ook zo gehandeld hebben als ze een lid van No Surrender uit die bus hadden moeten halen? Ik heb het gevoel dat er dan wellicht wel de-escalerend was opgetreden.

Lullus van Mainz | 18-01-17 | 23:10

Het filmpje toont m.i. in vele opzichten het onvermogen en de onkunde aan van de NL politie ten aanzien van een, voor zover ik beoordelen, klein incident.

Runabout | 18-01-17 | 23:10

Weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ik niet wat er exact aan vooraf gegaan is.

Statistisch kan men in ieder geval wel zeggen dat er een misdaad is opgelost.
Kennelijk ging het erom dat het verboden is om een broodje in de bus te nuttigen. Kennelijk is de jonge man gesommeerd om de bus te verlaten hetgeen hij niet doet. Nu komt het. Dat is busvredebreuk vergelijkbaar met huisvredebreuk, dus een misdrijf. Nu de dader bekend is en nog ter plaatse is, niet vuurwapen gevaarlijk noch dat hij jegens de buschauffeur geweld heeft gepleegd (voor zover ik weet) en niet jegens de politie, is deze zaak heel gemakkelijk op te lossen (met een grote politiemacht).

Zo is geschied en kan minister van der Steur goede cijfers overleggen in de Tweede Kamer. Nederland is weer een stukje veiliger geworden.

ProAsfalt | 18-01-17 | 23:09

Hij is niet aangepakt omdat hij een broodje at maar omdat hij er niet mee wilde stoppen toen het netjes gevraagd werd. Daarna weigerde dit stuk tuig de bus uit te komen. Daarna weigerde deze kakkerlak om mee te werken. Hevig verzet. Dit soort gajes heeft een grote bek, doet waar ie zin in heeft en verzet zich als het mee dient te werken. DAAROM waren er 13 mensen nodig. Ze hadden hem voor mij na 30 seconden al mogen taseren. Je gedragen is een keuze. De hufter uithangen ook. En dan gaan janken en aangifte willen doen ? Driewerf kots.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:09

Hulde trouwens voor de opmaak van het stuk. Je ziet het. Niemand leest het helemaal.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:08

Het is sowieso triest dat er politie nodig is, dit soort kansloos volk kan wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden!

Maxx! | 18-01-17 | 23:07

Dit verhaal doet me trouwens ook denken aan die Marokkaan die achtervolgd werd na een roofoverval en vervolgens ten val kwam. Naar het ziekenhuis, hele familie overstuur en WOEST! Weet iemand nog welk verhaal dat was?

Ik zou me kapotschamen als mijn familielid kwam te overlijden na een achtervolging en verzet tegen de arrestatie. Maar dat is er dus mis in onze maatschappij.

Minder minder minder asocialen!

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:06

Die 2 agenten zouden zich kapot moeten schamen dat ze zo lang bezig zijn. Die moeten direct op cursus!!
Ik wil niet weten wat er gebeurt als ze werkelijk een echte kerel in de boeien moeten slaan. Beschamend. Die jongen op de grond smijten op zijn buik, handboeien aan en naar het bureau.

Herr Zimmermann | 18-01-17 | 23:05

Misschien is dit toch wel een momentje om met elkaar 'Heal the world ' te gaan zingen.

Nehemia | 18-01-17 | 23:04

Laat ik maar niets zeggen over de facebookpagina dat is gewoon best misselijkmakend. Maar het schrijft wel boekdelen over waar we naartoe zijn verhuist met z'n allen.

'Achtervolging'
'Verzette zich'
'Onwel geworden'
'Overleden'

Familie WOEST!!! Sorry maar als we het hebben over een achtervolging, verzet dan zou ik een toontje lager zingen als nabestaanden.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:04

Gewoon een kutventje. 13 agenten is nogal overmatig maar het ventje verdient het wel om in elkaar geschupt te worden.
Van dat arrogante volk dat overal mee weg denkt te komen.
.
Ben een vent, accepteer het als je het af moet leggen.
Iedereen heeft zoiets weleens meegemaakt: als je voor 7 euro een broodje bij de Subway hebt gehaald ga je die niet in de prullenbak gooien als de bus net wat eerder aan komt rijden.
Als er geen enkele auto aan komt rijden steek je ook gauw over door rood.
Als de batterij van je LED-kutverlichting leeg is ga je ook niet lopend naar huis.
.
Maar dan komt er een agent, die zegt dat we dat even niet gaan doen, en een fatsoenlijke kerel erkent z'n verlies en aanvaard dit.
Zo'n kuttekopje als in het filmpje natuurlijk niet, en dan word je door de politie in elkaar gebeukt, en dat is volkomen terecht.

Draak uit Brabant | 18-01-17 | 23:03

Hulde voor deze agenten. Gewoon luisteren, en geen bijdehante grote bek opzetten nadat je al tig keer gevraagd is te stoppen met eten.

Mocht blijken dat deze arrestant inmiddels een paar voortanden mist, dan kunnen we echt spreken van een geslaagde arrestatie.

Johnweer | 18-01-17 | 23:02

Dat verhaal van Bertus de Man is trouwens ook niet misselijk hoor.

"De man werd in de nacht van zondag op maandag in Amersfoort gearresteerd na een achtervolging. Hij verzette zich toen hij in de boeien werd geslagen. In de cel werd hij onwel en vervolgens overleed hij in een ziekenhuis, is de lezing van de politie."

destadamersfoort.nl/lokaal/stille-toch...

Maar dat ging ongetwijfeld niet om een broodje eten in de bus en irritant doen.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 23:00

Verzet.Je.Gewoon.Niet.Punt dan loopt het ook niet uit de hand, eet ook geen broodje in de bus want dan wordt alles smerig. Typisch die dit overkomt hebben vaak nog veel meer op hun kerfstok, hebben schijt alles en iedereen en denken dat de wereld om hen draait

rode peper | 18-01-17 | 22:59

miko | 18-01-17 | 22:32
Waar baseert u deze aannames op?
En sinds wanneer tutoyeert u in het wilde weg?
.
U moet eensch leren lezen, dat is namelijk wel vaker de makke van u.

Ommezwaai | 18-01-17 | 22:57

Daar lusten de honden geen brood van.

Nehemia | 18-01-17 | 22:54

Nehemia | 18-01-17 | 22:36
Juist! Jij begrijpt het. Waarom niet gewoon het gesprek met die jongen aan gaan? Die gasten gaan gelijk op macht zitten omdat ze het verbaal aan kunnen. Kan je de gemiddelde VMBO agent ook niet kwalijk nemen natuurlijk.

Grote Joop | 18-01-17 | 22:53

Als het een broodje ei was is het helemaal terecht.

swuinm71 | 18-01-17 | 22:52

Helaas onbelicht maar uiterst belangrijk in deze kwestie :
Wat zat er op het broodje ?
De buschauffeur ziet er uit alsof hij is weggelopen uit een film van Quentin Tarantino .
Even serieus : Deze "agenten" mogen met zijn allen naar een opfriscursus op eigen kosten.

alshetware | 18-01-17 | 22:51

Wat is Nederland toch klein. Na twitterfeed. Rip Bertus, helaas heb je niet lang van je rijbewijs kunnen genieten. En Rinus is zeer aangeslagen.

Dr. Frambozenjam | 18-01-17 | 22:51

Als dit onze veiligheid moet garanderen haak ik af.Op zo'n klein incidentje met zoveel man afgaan is gevaarlijk gedrag,vooral als je straks met professionele roversbendes te maken krijgt.Die regelen een paar incidentjes waar popo klojo's op af gaan en slaan ergens verderop op heel wat pleken hun slag,stay stupid klunzen.

kzegje | 18-01-17 | 22:51

het zijn er eerst maar gewoon 2 of 3 agenten, en hij wordt netjes herhaaldelijk gesommeerd om uit te stappen, maar doet dat niet. Tja, dat is dom.
NEXT, ik loop door.

Hemmenaar7 | 18-01-17 | 22:50

@miko | 18-01-17 | 22:32
.

Inderdaad Oom Agent ;-)

BudWijzer | 18-01-17 | 22:45

@miko | 18-01-17 | 22:39
Wij ook hoor. Ik en mijn joodse vriendjes. Je kreeg heftige klappen. Bij 'Jordy' of 'Michael' of 'Dennis' was het verhaal anders. Dat was in onze ogen 'not done'.

Nu ik erover nadenk begon het niet bij mijn generatie maar bij de babyboomers. Die voedde hun kinderen toch zo op?

Maar natuurlijk. Dit moet je met natuurlijk overwicht oplossen - zoals dat volkswijfje die gewoon het al opgelost had maar ja, toch politie erbij halen en alle ellende van dien. Onnodig.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:44

Zo ik ben weer wat kwijt. Ga effe slapen. Kom wel weer terug als mijn prostaat opspeelt.

miko | 18-01-17 | 22:43

Vooral ook NIET luisteren, dat is het beste wat je kan doen.

LonelyWanker | 18-01-17 | 22:42

@de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:18
Euh,nee. Een agent moet een goede reden hebben en zo niet dan kan hij, net zoals een bewaker van een warenhuis of station gewoon de typhus krijgen.
Maar goed, sommige hebben een ruggengraat andere zijn sheeple.
Wanneer moet je weer eens geschoren worden??

miko | 18-01-17 | 22:42

@De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:35
Een viend van me spreekt zijn vader met u aan en als we vroeger bij hem thuis kwamen moest hij toestemming vragen om de tv aan te zetten en iets uit de koelkast te pakken. De beste man had altijd een prima relatie met zijn vader en wij mochten hem ook wel. Mijn vriend heeft echter nooit klappen gekregen voor wat voor dingen ook die hij heeft gedaan en de beste kerel was een normaal opgroeiende puber met zijn dingetjes. Maar dat heet natuurlijk overwicht. politie die dit soort incidenten met meppen oplossen krijgen geen respect,verre van.

miko | 18-01-17 | 22:39

@miko | 18-01-17 | 22:32
Amsterdammer. Denk je dat wij geen rottigheid uithaalde als jochies?

Ik weet niet waar jij bent opgegroeid maar wij waren deugnietjes. Allemaal! De joodjes, de overgrote meerderheid 'kazen' en twee halve surinamers. Want nette buurt woonden gewoon bijna geen allochtonen.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:39

Hop, de lat over dat tuigh.

Muggenmepper | 18-01-17 | 22:36

Dat is de makke met die jonge woutjes. Dat grijze gebied is iets wat nog moeilijk voor ze is. Dus dan krijg je puur regelfetisjisme.

Nehemia | 18-01-17 | 22:36

Duurt te lang. Knuppel in de nek en liggen.

Mr_Pikibelly | 18-01-17 | 22:36

Je kunt ook gewoon luisteren met je stomme kop en dan zou dit allemaal niet gebeuren. Maar ja, simpel luisteren doen sommige mensen thuis al niet, laat staan op straat.

Handsomeboy | 18-01-17 | 22:36

@KlunsJohannus | 18-01-17 | 22:23
Tuurlijk en op vijf december krijg jij mooie presentjes van een vriendelijke meneer met baard. Hier is een lolly en nu naar bed.

miko | 18-01-17 | 22:35

@BudWijzer | 18-01-17 | 22:28
Ja dat is een groot probleem. Het begon overigens bij mijn generatie. Op school... jochies die hun vader Sjors noemen en en plein publique zeuren om weet ik veel wat. Patat? "Kut Sjors! Waarom heb je geen geld voor patat! Dit is belachelijk! Godverdomme! Ik zit hier met MIJN VRIENDJES!!!"

--- Wij keken met grote ogen. Dat hoefde wij thuis niet te flikken....

Je kan zeggen wat je wil maar een Turkje hoeft zijn vader niet Ahmed te noemen en te zeiken om geld voor kebab. Die mag daarna naar het ziekenhuis en voor lange termijn. Wat ze daarbuiten doen is een ander verhaal maar dat hebben ze toch echt van 'ons' geleerd.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:35

Een Pyrrusoverwinnning ten voeten uit.

Nehemia | 18-01-17 | 22:33

@Ommezwaai | 18-01-17 | 22:28
Jij was dus een oproerkraaier en crimineel vroeger?

miko | 18-01-17 | 22:32

@BudWijzer | 18-01-17 | 22:28
Ja,maar dat was dan ook oom agent.

miko | 18-01-17 | 22:32

@Ommezwaai | 18-01-17 | 22:28
Yep... Die van ons ook.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:31

Hier op het platteland kun je rustig een paard meenemen in de bus. Maar ja, dan geen koeltoer en allah die akbar is. Dat dan weer niet..

Oprisp | 18-01-17 | 22:31

@de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:18
we hebben gezag waar we naar moeten luisteren en blah blah blah. Flikker eens een eind op. Als de politie zich als een
psychopaat gedraagt dan MOET je er tegen in gaan. De overheid moet in de eerste plaats de burgers respecteren en dan de burgers pas de overheid. WTF krijgen we nou? Die kerels werken voor ONS niet andersom.
Ik gooi er even een Godwin tegen aan, kan het niet laten.
www.blikopdewereld.nl/blog/3716-de-rol...

miko | 18-01-17 | 22:31

@sallandstrots | 18-01-17 | 22:12
Mag niet. Als de politie daar is voor jouw lijn, treinrit of taxirit of wat dan ook MAG je niet wegrijden. Jij mag ook niet wegrijden als een fietser kapot word gereden door een scooter. Weet je dat echt niet?

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:30

@De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:24
.

Vroeger hadden wij ook meer respect... Kreeg je mee van thuis, een agent sprak je met meneer en U aan net zoals ooms en tantes...

BudWijzer | 18-01-17 | 22:28

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:24
Onze wijkagent sloeg het licht uit je oogbollen als je hem zo benaderde...

Ommezwaai | 18-01-17 | 22:28

@KlunsJohannus | 18-01-17 | 22:23

Ja. Dat wordt ook uitvoerig besproken? Filmpje niet gezien? Iets met grote bek, tegenstribbelen. Maar dan nog.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:28

Geef de poltie een taser en dan heb je dit soort gelul niet meer.

hStripe | 18-01-17 | 22:26

Gewoon luisteren naar de pliesie, klaar..
Beetje mans lopen doen en zich dan nog gaan verzetten, da's vragen om problemen.
.
Trouwens, wat doet die Surinaamse hangjurk er de godganse tijd bij? Sensatie?

Ommezwaai | 18-01-17 | 22:26

@de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:22
Kom op. Ik ben de eerste die hier politieoptreden verdedigd maar we hebben het hier over een ventje, een broodje, een neger die wat probeert te de-escaleren en een zooitje studenten en volksmensen die schande spreken.

Nuff said. Overdreven en hysterisch. Onze wijkagent van vroeger had dat beter opgelost.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:24

Je kunt me nog meer vertellen, maar de politie gaat NOOIT iemand zomaar op deze manier inrekenen. Er is altijd iets - of heel veel - aan voorafgegaan. Waarom voelen dat spoort gastjes toch altijd de behoefte om precies datgene wat ze wordt gevraagd niet te doen.

KlunsJohannus | 18-01-17 | 22:23

Mijn Duitse Herder heeft 4 seconden nodig.

duitse herder | 18-01-17 | 22:23

@miko | 18-01-17 | 22:18
Ik hoop van wel. Het is gewoon goor en asociaal om in de bus te gaan kanen. In dat geval is een politiemacht van pak 'm beet 12-15 man wel gepast denk ik.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:23

@De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:21

ja ze zijn wel met wat veel agenten. Maar als het bijvoorbeeld Almere was dan is dat wel te begrijpen.

de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:22

@de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:18
Overdrijven is ook een vak hoor.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:21

En dan te bedenken dat deze hersenloze SS'ers ook nog naar de politieschool zijn geweest........

Zorgelijk | 18-01-17 | 22:21

Ordnung muss sein
Befehl ist Befehl
Wie uit de pas loopt zal worden neergemaaid, kaltgestellt.
Zo zien reaguurders het ook graag.
Stelletje kutmoffen.

jemagookniksmeer | 18-01-17 | 22:21

En dat alles voor een broodje in de bus. Het is helegaar geen kruimeldief.

Nehemia | 18-01-17 | 22:20

@Van Urk | 18-01-17 | 22:10
Ja. En zo'n mevrouw kan dat prima oplossen met zo'n ventje. Daar 'neuk' niet mee. Leer mij de volksdametjes kennen. Die sturen een zware crimineel met een simpele blik en drie woorden de kroeg uit.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:20

Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Ik wordt zelf ook niet goed van de grote monden van hedendaagse kids en dat komt omdat ze denken alles te mogen zeggen en doen want optreden mag/doet de politie toch niet.

Meer, meer en meer respect voor gezaghebbers.

Hier in de VS flik je zoiets niet bij politie en al helemaal niet bij Rangers.

BudWijzer | 18-01-17 | 22:19

Kwam Rosa Park er destijds nog goed vanaf.

Nehemia | 18-01-17 | 22:18

@miko | 18-01-17 | 22:14

als een agent je vraag uit te stappen heb je maar 1 ding te doen: uitstappen. Al dat gezeur met verzet en: waarom? gaat nergens over, we hebben gezag waar je naar moet luisteren. Als je het er niet mee eens bent kan je je later beklagen maar als een agent je sommeert wat te doen heb je je te gedragen.

de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:18

Wedden als er een biker,EEN, in die bus gaat zitten kanen die chauffeur niets zegt? En Als hij de politie belt ze er niets aan doen?? Want zijn bikervrindjes zouden eens kunnen komen opdagen.

miko | 18-01-17 | 22:18

Die gemeentecowboys slikken ook veel te veel creatine.

Nehemia | 18-01-17 | 22:17

Check die shoarma prijs dan!

Botte Hork | 18-01-17 | 22:17

Trouwens. Nog een keertje bekeken.

Niet alleen ouwe volkswijfjes maar ook ouwe Hollandse volksmannen, studentjes etc. Tja... Ik ben normaal gezien altijd pro-politie, maaaaaaar... toch wel overdreven dit voor een broodje die het Marokkaantje (gokje?) nota bene weer inpakte en terugstopte na wat sociale 'controle' (cohesie).

Wat ik dan weer niet snap is dat zo'n jochie gewoon niet weet wanneer hij zijn bek moet houden en zeker wanneer te stoppen met tegenstribbelen. Wat is dat toch? Vroegah wist je gewoon dat je de lul was als ome agent langskwam als je aan het etteren was en tegenstribbelen was al helemaal het allerdomste wat je kon doen.

Dan zijn negers in de VS beter afgericht die gaan gewoon meteen gespreid liggen zodra ze '5-0' zien komen, soms zodat ome agent nog steeds op ze kan schieten.

www.youtube.com/watch?v=tHBUdenbT9w

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:17

Bzzzurp | 18-01-17 | 22:05

Af en toe als ik zulke filmpjes zie dan heb ik het gevoel dat de dader niet eens echt tegenwerkt. De suggestie daartoe ontstaat naar mijn inzicht doordat agent A naar links trekt en agent B naar rechts. Daardoor wordt er al harder aan de ledematen gehannest en daarboven op, een verdachte heeft ook een natuurlijk reflex van evenwicht zien te behouden, wat ook alweer als tegenwerken wordt gezien. Het gevolg is dat de boel venijniger en feller is dan nodig.

Van Urk | 18-01-17 | 22:16

@sallandstrots | 18-01-17 | 22:12
Een chauffeur die zo op zijn strepen gaat staan i al een randdebiel die dan natuurlijk effe lekker gaat kijken hoe ze een jonge knul in elkaar rossen.
Ach,hij komt aan zijn trekken binnenkort,bij de steniging ,het ophangen van homo's en zo.

miko | 18-01-17 | 22:16

Is dit nou deëscalerend optreden?

Nehemia | 18-01-17 | 22:15

@Wijze uit het Oosten | 18-01-17 | 22:08
Daarom heeft in Amerika niemand respect voor the pigs alleen angst.
In dit geval mag elke agent van mij een douw krijgen van jewelste als het is gegaan zoals de dame schrijft/zegt. Als die gast stopt met eten maar weigert zijn broodje weg te gooien heeft hij alle recht. je mag eten wel vervoeren in een bus.
Dit soort regelneukerij zorgt ook voor raar gedrag.
Maar agenten die hiervan door het lint gaan en dan denken lekker te rammen die flikkeren maar op naar Egypte of zo.

miko | 18-01-17 | 22:14

Het komt ook wel een béétje doordat agenten tegenwoordig alleen nog maar wat mogen duwen en trekken, omdat ze anders al aangeklaagd worden. Een welgemikte trap op de benen, of een nekklem doet wonderen, maarja, dan ben je je baan kwijt en mag je naar de rechter. Als iemand zich verzet en in gevecht raakt met agenten, zou het maar eens voorkomen dat de arme rekel zich bezeert.
Criminelen en tegenstribbelaars moet je maar zien te stoppen met 'hee, schavuit, in naam der wet, ophouden!'...

Vage_eddie | 18-01-17 | 22:14

volgens mij is er wel wat meer gebeurd dan alleen een broodje eten anders had de buschauffeur na verwijdering van dat jong zijn weg wel snel vervolgd.

sallandstrots | 18-01-17 | 22:12

Broodje ongezond.

Nehemia | 18-01-17 | 22:12

Vergeet niet uit te checken!

Hemelloper | 18-01-17 | 22:10

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:07
Die vrouw klonk nog wel redelijk. Is natuurlijk een schertsvertoning zoveel politiemacht om een broodje.

Van Urk | 18-01-17 | 22:10

Man, man, man...
In 1994 liep ik in Santa Barbara (CAL USA) naar een politie auto om iets te vragen.
Het antwoord was :
"Please step away from the vehicle, twenty feet back, on your knees and hands over your head"...
Braaf gedaan. En na verificatie van mijn goede bedoelingen een werkelijk perfecte uitleg en behandeling gekregen.
.... En dan zie je dit..

Wijze uit het Oosten | 18-01-17 | 22:08

@william7055 | 18-01-17 | 22:04
Mag niet. Simpel.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:07

Sterk kereltje wel..

pietklomp | 18-01-17 | 22:07

Gewoon meteen meewerken en niet zeiken. Maar als ouwe volkswijfjes het opnemen voor dat allochtoontje dan is er toch wel een beetje sprake van een misstand.

De Koreaanse Slet | 18-01-17 | 22:07

Was dat ene menneke nou zo sterk - of waren die agenten nu zo ongetraind?

bisbisbis | 18-01-17 | 22:07

Gewoon meewerken dan loopt het nooit uit de hand.

Bzzzurp | 18-01-17 | 22:05

Als passagier met een reisdoel vraag je je wel af, de dude staat buiten de boes dus waarom rijdt die boeschouffour gewoon niet lekker door.

william7055 | 18-01-17 | 22:04

De Sluikreclame op de achtergrond die vermeld: 538 Brokenpiloot is wel erg toepasselijk. Verder word ik wat onpasselijk van het gedrag van de jongeman. Als de politie je vraag uit te stappen, dan stap je uit en werk je mee. Al dat gezeik met slachtofferrollen moet maar eens voorbij zijn.

de-erfen-holland | 18-01-17 | 22:02

That escalated slowly...
Man als die gast nou gewoon gehoorzaam had gedaan wat de buschauffeur en de politie hem vroeg was er niets gebeurd.

keestelpro | 18-01-17 | 22:02

niet luisteren zou moeten zijn meteen knuppel in je nek.

FW Ta-183 Huckebein | 18-01-17 | 22:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken